Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Afellay: 'Stadion is normaliter stijf uitverkocht, dat is nu wel anders'

Laatste update:

PSV neemt het donderdag in Eindhoven op tegen Sampdoria, qua naam de meest aansprekende tegenstander in de groepsfase van de Europa League, maar de publieke belangstelling valt zwaar tegen. De Eindhovenaren rekenen op zo'n 15.000 fans, van wie 1300 de ploeg uit Genua zullen steunen.

"Als we in de Champions League spelen is het stadion stijf uitverkocht, dat is nu wel even anders'', vertelt aanvoerder Ibrahim Afellay aan het Algemeen Dagblad.
De middenvelder beseft dat het podium waarop PSV voor het tweede opeenvolgende jaar acteert debet is aan die tegenvallende aantallen. "Dat zagen we vorig jaar ook al in de groepsfase, wat dat betreft is het niet nieuw voor ons. Toch hebben we in Sampdoria wel een goede en aansprekende tegenstander.''

PSV bereikte eind augustus de groepsfase van de Europa League door Sibir Novosibirsk over twee duels bezien te kloppen. Uit wonnen de Russen met 1-0; in het Philips Stadion zette PSV de zaken weer recht met een afgetekende 5-0 zege. Tijdens de loting werd de ploeg van Fred Rutten ingedeeld bij Sampdoria, Metalist Kharkiv uit Oekraïne en het Hongaarse Debrecen.

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Dit is wel heel sneu. Dat het tegen debrecen zo zou zijn, dat is te begrijpen. Maar sampdoria is geen kleine en al helemaal niet een slechte club. Ben ook bang dat het vs debrecen helemaal leeg zal zijn. Heel slecht.

15 september 2010 om 17:51

Ik weet niet hoeveel de kaartjes kosten bij Psv maar Sampdoria is toch wel het aanzien waard lijkt me, en de Europa League is ook zeker mooi ondanks dat het het 2e toernooi is.

15 september 2010 om 18:36

44.000 zijn er verkocht. Stadion gaat drie maal vol komen, kan niet missen.

Maar goed, PSV in de Europa League. Het bestuur moet het toch gewend zijn de laatste drie jaren, en daarmee bedoel ik, let op je prijsbeleid. De prijzen zullen vast weer torenhoog zijn voor wedstrijden tegen Sampdoria en de overige twee. Dat kan gewoon niet in de Europa League.

15 september 2010 om 18:46

Prijzen zijn hoog, voor mensen die al een seizoenskaart hebben. Ik heb dat helaas niet en betaal 67 voor 3 wedstrijden. Goed te doen lijkt me.. Vorig jaar ook alle EL wedstrijden geweest, ook toen we al door waren..

Ja weinig mensen zitten te wachten om wedstrijdjes te kijken in de speeltuin van de kleine clubs.

Dit is de enigste westrijd die aanspreekt jammer dat ie niet vol zit ,ben er zelf wel bij natuurlijk.

Forza PSV

15 september 2010 om 17:52

Als dit de enigste wedstrijd is die aanspreekt. Dan zal het zeker wel vermakelijk zijn als je tegen een C-ploeg moet.

15 september 2010 om 18:02

Sampdoria is geen c-ploeg, het is een goede club die al jaren subtop van italie is.
Naast dat hoorde ik je er niet over toen ajax de afgelopen 5 jaar tegen dit soort clubjes moest.
Dat je het leuk vind dat ajax cl speelt is best, maar ga niet psv lopen afzeiken..

15 september 2010 om 18:04

Je moet is goed lezen wat ik bedoel. Bedoel het zal pas vermakelijk zijn als PSV tegen een C-ploeg moet. Dan zit het hele stadion vol voor 10% als het nu al niet vol zit. Dan zit het al helemaal niet vol tegen een kleine tegenstander.

16 september 2010 om 10:46

Een Tamazight die fan is van Psv... Kom es op yoh....

Valt me tegen van de PSV supporters, ik dacht dat het gehalte succes supporters daar niet zo hoog was. Maar blijkbaar toch wel! Sampdoria is een mooie tegenstander dus daar kan het niet aan liggen.

15 september 2010 om 17:26

ik denk dat het aan de prijzen ligt !! kaartje cl kost 27,50 en de el 25 dan ga je toch wel nadenken of dat niet een beetje veel is voor de tegenstanders die je te zien krijgt overgens is sampdoria een mooie tegenstander

15 september 2010 om 17:53

Psv supporter blijf wel in enkelvoud praten, ik bespeur hier een enkele verveleden supporter @balazs.. als ajax nou een mooi resultaat boekt dan ben ik als fan van het nederlandse voetbal ontzettend vrolijk!

Wat een supporters, eerst gaan ze al niet mee naar uitwedstrijden, nu zijn sommige thuiswedstrijden zelfs te min voor ze.

15 september 2010 om 17:29

Wat hebben de uit-wedstrijden daar mee te maken dan?
En je moeten niet gelijk iedere supporter daar van verdenken, ik ken me opzich prima voorstellen om niet niet naar debrecen of metalist K. te gaan als het ook op tv zou komen.
Van Sampdoria snap ik dan weer wat minder, en wat dat is toch heel erg aantrekkelijke tegen stander.
Veel of weinig supporters, ik ben er ieder geval bij.

Forze psv !!!

Dat is het verschil tussen CL en Europa league meneer Afellay. Alle aandacht gaat nu naar twente en ajax en psv moet een pas op zijn plaats maken. Dat doen de supporters nu ook door thuis te blijven! Maar je kan altijd nog het kampioenenbal vanuit de huiskamer kijken

15 september 2010 om 17:38

Je kan de Europa L. toch ook vanuit de huiskamer kijken?
Net als de Champ. !!!
Denk niet dat een Afellay er erg van wakker ligt dat het bij ajax/twente wel uitverkocht is omdat ze Champ. Spelen.
+ combinatie van prijzen en niet zo aansprekende tegenstanders, kan ik voorstelen dat sommige mensen het liever thuis bekijken. (op mis. Sampdoria in dit geval na)

voorbeeld ... als ajax in het begin van de knvb beker tegen een bijv. Almere Fc dan zou de stadion ook zeker niet uitverkocht zijn.

Naam van de tegenstander bepaalt vaak de kaart-verkoop en verloop ... dat zien we ook bij ajax, aantrekkelijke tegenstanders en prijzen zijn ook weer belachelijk hoog.

15 september 2010 om 18:02

Inderdaad, het ligt vooral aan de scheve prijs/kwaliteits verhoudingen. Ze spelen EL dus de prijzen zijn zó hoog, en ze spelen CL dus de prijzen zijn zó hoog. Zonder naar de tegenstanders te kijken. Ik kan begrijpen dat mensen wel 30euro willen neerleggen tegen een Liverpool, maar niet tegen een Debrecen.

Heeft niks te maken met successupporters of nepsupporters.
Kaartjes zijn gewoon simpelweg te duur, en de tegenstanders die je ervoor terugkrijgt zijn niet echt aansprekend voor de prijs die je betaalt.

15 september 2010 om 17:35

Precies. Dat gezeur over dat PSV supporters succes supporters zouden zijn is pure onzin. De fans komen niet naar het stadion omdat we verwend zijn denk ik. Daar komt ook bij dat de kaartjes duur zijn, het door de week is, en ook nog eens om 21.05. Ouders met kinderen komen niet omdat die de dag later naar school moeten. Plus deze tegenstanders zijn niet meer zo aansprekend als ze waren. Sampdoria gaat dan nog wel, maar wie gaat er rond de 30 euro betalen voor PSV - Debrecen? Mocht PSV verder komen, dan zit het stadion gegarandeerd vol. Want dan krijg je waarschijnlijk wat grotere tegenstanders. Let maar op. Bij Ajax loopt de verkoop ook voornamelijk alleen maar omdat ze eindelijk weer eens Champions League spelen, en tegen Ac Milan en Real Madrid moeten voetballen. Ik durf te wedden dat het anders ook nooit zo vol had gezeten.

Dus succes supporters zijn we niet naar mijn mening. Wat andere mensen denken of vinden, is in dit geval niet belangrijk.

15 september 2010 om 18:26

verwend en successupporter gaat samen op. feit blijft dat een echte supporter ongeacht de tegenstander gewoon naar het stadion gaat. Voordat iedereen op mijn ajax voorkeur gaat reageren (ja, ook bij ajax zitten deze successupporters op de tribune, zie verkoop cl ajax). maar vind het wel schrijnend dat er slechts 15000 kaarten zijn verkocht voor psv. zal de penningmeester niet blij mee zijn

Ja de supporters vinden het te duur!
Ze betalen liever 55euro voor 1 wedstrijd in de cl!
Rare mensen daar aan de Frederikelaan!

15 september 2010 om 17:36

55 euro voor PSV - AC Milan, of 30/40 euro voor PSV - Debrecen?
Nou dan weet ik het wel.

15 september 2010 om 17:44

Ja je noemt debrecen. Maar morgen is het vs Sampdoria. En er zitten dan maar 13700 psvers in het stadion. Kan begrijpen dat een groot gedeelte het te duur vind. Maar dat de opkomst tot nu toe zo laag is is toch vreemd.

15 september 2010 om 17:47

Denk dat er morgen avond rond de 20.000 psv'ers zullen zitten. De opkomst is inderdaad erg laag. Maar zie mijn reactie #25. Daardoor zal het komen denk ik.

Nou zijn we verwend geweest (qua resultaten) in Eindhoven.
Maar als het resultaat allemaal wat minder is, zou het fijn zijn om wat attractiviteit te kunnen zien.
Zo'n 1e helft als tegen NEC nodigt dan niet uit, om nog snel een passepartoutje te kopen.
Feit is dat PSV nog te weinig doet om het stadion vol te laten lopen, ofwel de prijzen aanpassen in deze tijden van bezuinigingen, of er voor zorgen dat je waar voor je geld krijgt.
Tenslotte hebben we het over klanten, supporters zijn geen slaafse geldpotten (meer).

Ik vind dit ook triest. Maar dit is zowieso in de EL groepsfase, bij bijna iederre club.

15 september 2010 om 17:49

Bij Ajax en Feyenoord trekken ze dubbele aantallen voor hetzelfde toernooi.

15 september 2010 om 18:08

Dus ook halfvol... Neehj maar ik bedoel niet alleen de Nederlandse clubs, maar gewoon overal.

15 september 2010 om 21:51

Vorig jaar Ajax:
Ajax - Anderlecht: 36156
Ajax - Dinamo Zagreb: 30700
Ajax - Timisoara: 25931
Ajax - Slovan Bratislava: 20168

Feyenoord twee jaar geleden:
Feyenoord - Kalmar FF: 22000
Feyenoord - Cska Moskou: 22200
Feyenoord - Lech Poznan: 23000

Dus dubbele aantallen is het zeker niet (altijd) en bij Feyenoord en Ajax kunnen ruim 15000 meer toeschouwers in het stadion dan bij Psv.

Sja bij de Europa League is de vraag eenmaal wat minder. Wel logisch, maar dat de opkomst zo laag is valt tegen, het is toch nog steeds een prestigieus toernooi.

slecht hoor, ik heb sampdoria toch een uitermate aantrekkelijk wedstrijd op de mat zien leggen tegen juve afgelopen weekend. Lijkt me als psv-supporter toch een leuke wedstrijd om heen te gaan!

Vak B rij 7. 35 euro, maar ik ben er bij (voor het eerst in zo'n 7 jaar)

tja, ik had al iets staan morgenavond, dus ik ga geen passe-partout kopen. Misschien losse kaarten voor de overige twee wedstrijden.
Ik weet zeker dat er na de poulefase veel meer supporters in het stadion zullen zitten.... Misschien gaan we er wel te makkelijk van uit dat we deze poule fluitend door komen. (wat wel te hopen is natuurlijk).

Toch valt het me wel een beetje tegen, maargoed, het is niet voor niks natuurlijk die prijzen in relatie tot de wedstrijdaffiches.

ik ben erbij...en weet eerlijk gezegd niet eens wat de kaarten kosten.....who cares......

Ajax voetbalde vorig seizoen ook voor half lege stadions tegen zagreb en timisora....het is gewoon minder aantrekkelijk in de El...zeker als de kaartjes relatief duur zijn...mij maakt het niets uit, anderen blijkbaar wel...

Dat gezeur over die prijzen wordt ik zo moe van he! De helft hier heeft geen SC, geen Eredivisie live en loopt maar te klagen over de prijzen.

Het Nederlands voetbal loopt al zo achter als het gaat om inkomsten maar een extra'tje vinden de meeste hier al te veel voor zijn of haar club. Aan alle kanten worden we achtergesteld door de Uefa en voorbij gestreeft op geldelijk gebied. Besef je nou dat PSV dat geld eigenlijk hard nodig heeft om de begroting sluitend te krijgen. Als supporter kun je toch wel 75 euro extra betalen aan de club, aangezien onze SC ook al goedkoop zijn t.o.v. het buitenland. We betalen 0,0 aan TV gelden tov het buitenland. Maar goed de reden dat we geen aansprekend voetballand meer zijn over 5 tot 10 jaar komt omdat we wel met zijn alle willen juichen voor het NL elftal maar de geldbuidel trekken voor de clubs waarvan we houden of die we een warm hard toedragen dat zit er niet in. Let wel als het slechter en slechter gaat met onze clubs houden we Oranje ook niet op dit hoge nivuea..

Kortom: als we niet willen betalen, dan ook niet meer zeuren over de kwaliteit die achteruit gaat!

Nog iets anders: Ga eens naar het theater of naar de bioscoop, dan is 25 euro echt geen geld hoor.

Ongelooflijk...

15 september 2010 om 18:56

Mee eens, helaas geen SC maar ga wel naar alle wedstrijden EL, Sampdoria of niet

PSV leert niet van vorig jaar. Beter 33.000 kaarten verkopen tegen 15 euro minder, dan steeds die hoge prijs blijven vragen en halfvol zitten. Je evalueert zon vorige jaargang toch en maakt dan beleidswijzigingen? Of ben ik nou gek

15 september 2010 om 18:29

tsja dat is niet alleen psv. ik verbaas me ook vaak over ajax. blijkbaar slaapt men op de marketingafdelingen

15 september 2010 om 19:29

Hoe bedoel je dat Peterk? Alle wedstrijden CL zijn toch uitverkocht en zie post #66.

Jammer dat fans zo verwend kunnen zijn. Ik als fan van MVV kan er al niet meer aan denken om een keer in Eredivisie te voetballen. PSV speelt nu europees, en er komen amper lui op af.

Dit komt natuurlijk niet alleen bij PSV voor. Maar ook bij Feyenoord/ajax etc.

in de champions league bezocht ik elke thuiswedstrijd en 1 uitwedstrijd per seizoen, bij de europa league ben ik nog niet een keer gaan kijken
misschien zijn we wel verwend als psv supporters, maar ik vind die hele europa league geen zak aan, zitten wel een aantal leuke clubs tussen, maar uiteindelijk zijn het niet de topclubs die we 'gewend' zijn. man city, liverpool en dat soort clubs zijn natuurlijk mooi om te zien, maar ook dan blijft het europa league, waar we gewend zijn liverpool in de champions league tegen te komen (en dan vaak te verliezen maar goed)
snap wel dat twente en ajax uitverkocht zijn

Ik vind het erg jammer dat het niet vol zit en ik kan het niet ontrouw noemen van de supporters, want ze zijn er bijna altijd voor psv, maar ik denk dat veel mensen er toch vanuit gaan dat psv gewoon doorgaat. Zij willen dan hun tijd en geld besparen en naar een van de volgende rondes gaan!

neem allemaal maar een voorbeeld aan fc twente, daar zit het stadion bijna altijd vol. maar dan ook echt vol

15 september 2010 om 18:29

Ja, maar PSV supporters zijn gewend om PSV in de CL te zien. Dat ze nu Uefa spelen is een grote domper voor ze. Twente heeft voor gisteren nooit in de Champions League gevoetbald, dus dat is best wel een grote verschil, vindt je niet?

Ik denk ook niet dat Twente volgend seizoen weer in de CL zit. Dus nu maar even genieten.

15 september 2010 om 18:37

vergeet niet dat dat ook komt omdat het voor twente allemaal relatief nieuw is. Er werd in twente niet ieder jaar europees voetbal gespeelt, dus als je dan EL haalt is iedereen blij. Als twente straks 5 jaar CL heeft gespeelt en dan ineens weer EL moet spelen voelt dat als een degradatie en zullen er misschien wel weer meer mensen het geld in de knip houden voor een volgende ronde met wat aansprekende tegenstanders. Iedereen roept wel dat Sampdoria zo'n aansprekende tegenstander is maar ik denk dat nog geen 20% van de VZ bezoekers 3 weken geleden meer dan 2 spelers van Sampdoria kende. Dus zo aansprekend is het nu ook weer niet. Kan de supporters wel begrijpen je kunt je geld maar 1 keer uitgeven!

Ik vind het wel beetje sneu van de supporters om nu niet naar het stadion te gaan

15 september 2010 om 18:57

Inderdaad je moet zo door dik en dun steunen. Ook al is het tegen een mindere tegenstander, en dat maakt het publiek altijd zo mooi. Maar ben er wel achter gekomen dat PSV supporters de gemiddelde meer houden van iets extra's. Alleen als het er een keer niet is, dan is het halve stadion ern iet eens.

15 september 2010 om 19:19

Ik neem aan dat je bedoeld dat je erachter bent gekomen dat de gemiddelde PSV supporter van iets extra's houdt? Meer kan ik niet van die zin maken in ieder geval.

Ik denk dat veel mensen inderdaad van iets extra's houden. Wat je bij de meeste clubs ziet die in de afgelopen 10 jaar in de top hebben gezeten. Ik kan me wedstrijden herinneren van Ajax, van Feyenoord en vooral van de Italiaanse topclubs, waar het gewoon stil was. Nu is dat bij PSV ook het geval... en dat is nou eenmaal zo.

Maar laten we het maar positief zien. Gelukkig kunnen er weer een heleboel mensen hierboven posten over hoe slecht dit wel niet is van de PSV supporters. Wordt er toch ergens voldoening gehaald

Off: come on Ajax. Laat eens zien dat je CL waardig bent, en aal eens voor de grap een puntje (of meer) mee uit Madrid!

woow dat is wel erg leeg had het zeker weten niet vol verwacht maar had nog wel gerekend op wat meer maar bij meerdere clubs zie je dat

15 september 2010 om 19:32

Ferdy bij welke clubs dan? Dit is ook weer zo'n tendentieus berichtje. Er zijn maar weinig clubs die de tent niet vol krijgen met Sampdoria als tegenstander. Prachtige naam, schitterend gekleurd shirt en een verschrikkelijke speler (casano) en een geweldig talent Piz nog iets.

Maar goed dat verhaal van dat zie je bij meerder clubs wil ik wel eens iets verduidelijkt hebben.

gr;

15 september 2010 om 19:45

nou als bijv Ajax tegen Sampdoria moet is het stadion ook niet vol tegen genoeg andere wel ja omdat die niet vaak Europees spelen zijn ze al snel tevreden met dit soort tegenstanders maar als je bij Ajax, Psv kijkt en bij Feyenoord zullen ze snel zeggen dat dit eigenlijk helemaal niks aan is omdat ze gewend zijn tegen grotere tegenstanders te spelen okee Feyenoord zal nu wel zoiets hebben van kregen we dat soort wedstrijden maar, ik bedoel te zeggen als je gewend bent om tegen grote tegenstanders te spelen zal je dit een stuk minder aantrekkelijk vinden om naar toe te gaan tuurlijk er zullen er genoeg mensen zijn die dat niet zo snel snappen want ben je nou een supporter of niet? maar voor genoeg andere is het niet aantrekkelijk genoeg zeker niet wanneer de kaartjes ook nog is duur zijn.. maar als ik een Sampdoria als tegenstander zou hebben dan zou ik ook gewoon gaan maar voor genoeg andere dus niet

Krijg hier een beetje het idee dat iedere PSV supporter die niet naar elke wedstrijd van PSV gaat kijken een nepsupporter is. Uiteraard ben ik het daar niet mee eens, ben een echte PSV supporter en heb een seizoenskaart, ga regelmatig uitwedstrijden mee, en zal er morgen ook bij zijn. Wel weiger ik om bijna € 40,- te gaan betalen, voor een niet al te bijzondere plaats in het stadion, om naar een wedstrijd tussen PSV en FC bal op het dak te gaan kijken.

Ben ik dan nu ineens een nep of succes supporter????

15 september 2010 om 19:36

Sampdoria is toch een mooie pleog? Om ze te vergelijken met FC Bal gaat wel erg ver Dus je gaat wel de kant op van een nepsupporter...

aan dit feit kun je goed zijn dat een deel van de supporters geen echte supporters zijn maar successupporters. Je kunt niet altijd in de CL spelen en sampdoria is toch een aansprekende tegenstander. Dat zal nog wat worden als er onverhoopt dit seizoen weer geen CL wordt gehaald

16 september 2010 om 09:46

Daarom zit stadion ook elke week vol natuurlijk. Kaarten zijn best duur. Ik ga vanaovnd wel, voor eerst dinds tien jaar!! ja ook voor mij prioriteiten stellen af en toe :-)

Vorig jaar nog naar elke EL wedstrijd van PSV geweest, dit jaar vind ik Sampdoria de enige die enigzins de moeite waard is, maar de prijzen zijn vrij hoog, en dan wacht ik dus wel even op de knock-out fase. Betaal ik liever daar 40 euro voor...
Heeft niks te maken met succes supporter zijn, maar met prioriteiten stellen.
Wanneer de prijzen laat zeggen 15/25 euro zijn voor de betere plekken, wil ik dat best doen, nu is dat gewoon echt te duur.

Het blijft opmerkelijk dat het Philips stadion bij een wedstrijd tegen met alle respect ploegen als De Graafschap of Willem II wel uitverkocht is maar tegen een Italiaanse subtopper als Samdoria lukt dat niet. Wat is nou een mooiere wedstrijd? Ik denk dat het uiteindelijk om het geld gaat.

Passe-partout bij Fc Utrecht van 50 tot 80 euro , goed te doen . Prijs is zelfs omlaag gegaan zodat Jan de Arbeider er ook van kan genieten.

wel teleurstellend dat er zo'n weinig kaartjes zijn verkocht. Sampdoria is geen kleine ploeg. staat op dit moment 3e in italie en dat is niet niks. dan kan je wel voetballen. maar ik denk gewoon dat psv de kaartjes gewoon iets te duur heeft. als je het 10 of 20 euro goedkoper maakt zit bijna je hele stadion vol. nu maar 15.000. anders hadden ze veel meer verdiend. en ook slecht voor de sfeer dit. psv moet gewoon die kaarten goedkoper maken dat zag je vorigjaar ook al in de EL. toen zat het ook niet helemaal vol. hoop wel dat psv wint, maar dat wordt moeilijk met zo weinig steun van de fans.

Jammer inderdaad dat het stadion maar voor de helft gevuld is; een vol stadion kan toch wel weer iets teweeg brengen wanneer het nodig is. En met Sampdoiria heb je wel een tegenstander waarbij de 12e man misschien net dat beetje extra kan geven. Ik zal er in ieder geval wel bijzijn. Ik ben overigens niet naar de thuiswedstrijd met Sibir geweest omdat ik de uitwedstrijd Psv-onwaardig vond. Voor de EL poule wedstrijden wel een pass-partou aangeschaft (57 euro voor drie wedstrijden) hoewel de prijs inderdaad voor dit nivo misschien een beetje aan de hoge kant is. De wedstrijdtijd heeft er misschien ook wel mee te maken; Wie bedenkt dat een wedstrijd om vijf over negen begint???? Voor veel supporters is het daags erna ook gewoon een werkdag...

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren