Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

AZ stuurt FC Groningen boze mail na persconferentie-incident

Laatste update:

Pieter Huistra heeft zich allesbehalve geliefd gemaakt in Alkmaar. De hoofdtrainer van FC Groningen won zondagmiddag met 2-0 van AZ, maar het duurde langer dan verwacht voordat de keuzeheer aanschoof bij de persconferentie. Collega Gertjan Verbeek besloot hierop te vertrekken en dat was tegen het zere been van Huistra, die het moment als ‘schandalig’ afdeed. AZ heeft Groningen maandag derhalve een boze mail gestuurd, zo meldt RTV Noord-Holland.

Aan het eind van de week gaan de directies van beide partijen om de tafel zitten om het gekrakeel uit de wereld te helpen. Huistra verscheen een kwartier te laat bij de persbijeenkomst, daar hij hiervoor enkele andere journalisten zijn visie over de gewonnen wedstrijd had gegeven. Omdat het Verbeek allemaal te lang duurde, besloot hij zijn biezen te pakken en het bijeenzijn te verlaten.

“We waren eigenlijk de baas op het veld. In de slotfase lieten we ons intimideren. Daar moeten we van leren”, was de korte analyse van de ex-trainer van onder meer Heracles Almelo. Huistra, die thans met Groningen op de derde plaats staat in de Eredivisie, kon het gedrag van zijn beroepsgenoot niet waarderen: “Schandalig gedrag”, foeterde hij. AZ heeft Groningen daarom een mail gestuurd waarin zij hun verbolgenheid uiten. Deze week volgt een meeting tussen beide partijen.

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Gertjan Verbeek is gewoon een humeurige hork, die snel is aangebrand. Hij heeft wel vaker van dit soort acties.

13 december 2010 om 22:39

Zal best, maar een collega zo lang laten wachten terwijl ze ook weer richting huis willen en hij al zo baalt van het verlies kan ook niet. Vind Verbeek vaak een dikke eikel, maar wat deed hij hier nu echt verkeerd?? Hij zit de hele tijd te wachten..vraagt netjes of er nog andere vragen zijn...en gaat dan weg. Ben zelf Groningen supporter, maar Verbeek heeft hier wel een punt.

14 december 2010 om 09:19

Hij vraag netjes??? Zoals het overkwam was toch echt weer op de lompe Verbeek manier hoor. Je kunt het ook fatsoendelijk zeggen; geef aan dat de bus wachten dat Huistra te laat is. Maar doe het niet alla Verbeek; mister non-communication.

14 december 2010 om 09:31

Test test test roepen en dan zelf de persconferentie starten, een paar vragen keurig beantwoorden en als er geen vragen meer zijn klaar zijn. Dan komt die pipo van een perschef een kwartier te laat aanscheiten en wil alles even overnemen. Natuurlijk pikt Verbeek dat niet, er ligt een zieke in de bus en iedereen wil naar huis!

Sorry als er iemand blaam heeft is het die nare perschef en vooral die vreselijke dorpsidioot van een Huistra die het gedrag van Verbeek durft te bestempelen als Schandalig. En dit zegt hij natuurlijk niet recht in zijn gezicht want Verbeek had hen net de hand geschut en gefeliciteerd met de overwinning. Wat een held zeg die Huistra....

13 december 2010 om 22:40

Gertjan Verbeek kan van alles zijn volgens jou, maar hij heeft nu gewoon gelijk. 25 minuten na een wedstrijd dient de persconferentie te beginnen en daarna moeten de trainers de pers te woord staan voor de camera. Wanneer Huistra dat opeens allemaal omdraait en pas na 40 minuten de zaal in komt lopen dan heeft Verbeek gewoon gelijk! Hij moet ook nog van Groningen naar Alkmaar reizen en zijn spelers wachten ook om te vertrekken.

13 december 2010 om 22:40

dat mag dan wel zo zijn hij heeft wel gelijk want hij komt gewoon veels te laat ik zou ook weg gaan, kom op zeg beetje feest vieren oké maar dan hoeft dit nog niet te gebeuren nee ik geef verbeek groot gelijk dat hij weg ging.

13 december 2010 om 23:25

Blabla en we praten de Snor weer na.

Schandalig om je collega trainer een kwartier te laten wachten omdat je andere pers te woord wilt staan. Daarvoor is een persconferentie, wijs die journalisten er dan op dat je naar de persconferentie gaat en ga er zelf ook heen.

Verbeek heeft groot gelijk dat hij daar is weggelopen, hij heeft zelfs nog netjes zijn eigen visie overgebracht op de journalisten. Verbeek heeft hier goed gehandeld.

14 december 2010 om 00:01

Je zegt blabla we praten de snor weer na en je zegt zelf precies wat Johan vanavond ook zei. Zeg dan niks.

Overigens vind ik het van beide heren niet chique, van Verbeek niet omdat hij zich enorm laat kennen want als hij gewonnen had zou hij vast wel een half uur kunnen wachten en Huistra dat hij zolang op zich laat wachten en dan denkt het zich te kunnen permitteren om 'wegwezen dan' te zeggen. Vrij onbeschoft gedrag van beide heren want de tijd die Huistra op zich liet wachten viel wel binnen de vastgestelde criteria maar hij had die journalisten iets bondiger te woord kunnen staan. En van Verbeek weten we dat hij niet goed tegen zijn verlies kan. Jammer, het zijn namelijk wel 2 prima trainers.

14 december 2010 om 09:36

precies wat ik dacht. Wat een geneuzel. Huistra moet gewoon sneller naar die persconferentie maar was erg blij met een onterechte overwinning (gelijkspel was terecht geweest). En Verbeek laat zich enorm kennen. Hij kan weer eens niet tegen zijn verlies, wat op zich een goede eigenschap is als trainer

Verbeek heeft gelijk je moet bij persconferentie altijd op tijd zijn zo toon je respect aan je collega's

14 december 2010 om 00:47

Niet als je interviews uitlopen. Tien minuten stelt niets voor. Verbeek was gewoon chagrijnig, kom op zeg.

14 december 2010 om 07:01

Eerlijk is eerlijk, in eerste instantie dacht ik wat een nare vent die Verbeek. Daar kom ik nu zwaar op terug, het was juist Huistra die de boel vertraagde, dat kun je niet maken er bestaat zoiets als een protocol.

14 december 2010 om 11:36

Dat kan nooit op tijd beginnen. Altijd lopen interviews uit etc., mensen doen nou net of elke trainer normaal op tijd is. Het is meer regel dan uitzondering dat trainer 'te laat komen'. Niet zo gek als je nog interviews moet doen.

Verbeek heeft gelijk, was niet netjes van de fc. Regels zijn er immers voor iedereen. Voor de rest natuurlijk geen drama, komt toevallig via vi naar buiten.
Kop koffie drinken en dan is t weer klaar.

13 december 2010 om 22:42

Inderdaad, wordt meer drama van gemaakt dan nodig is. Nieuws uit de categorie 'storm in een glas water.'

13 december 2010 om 22:49

inderdaad, gaat helemaal nergens over, en dan een mail van AZ, beetje kleinzielig, laat gaan, zou vd Gijp zeggen....
Daarbij komt dat volgens mij de persconferentie altijd word uitgezonden op ere-live. En ze hier waarschijnlijk ook toestemming voor hebben gegeven om het even uit te stellen.
Daarbij komt dat Verbeek zich laat kennen om weg te lopen. Ook al is Huistra te laat. Men kan als volwassen mensen het er even over hebben, en dan de persconferentie gewoon laten verlopen ipv boos weg te lopen.

13 december 2010 om 23:04

Ach, niemand weet wat er in die mail van AZ stond, behalve de persoon die het verzonden heeft en degene(n) die het gelezen heeft/hebben. Misschien zeiden ze alleen iets in de trend van: ''graag wijzen wij jullie erop dat dhr. Huistra te laat kwam en dat daarom dhr. Verbeek vertrokken was, dus wij vonden het gebruik van het woord schandalig niet netjes'' en is dat vervolgens enorm uit zijn verband gerukt. Het zou me niet verbazen als het echt zoiets is.

Dubbel schandalig van Huistra, eerst een kwartier te laat komen en dan ook nog de ander beschuldigen van schandalig gedrag. Niet normaal

13 december 2010 om 22:42

ja vind ik ook, die mag zijn excuses wel maken aan verbeek die trouwens hem ook nog gewoon feliciteerde, louis van gaal had dat absoluut niet gedaan en was meteen weg gelopen

Verbeek had gelijk, maar om hier nou weer zo'n punt van te maken. Het botert als sinds Jans (''ik ben wel bescheiden, maar niet nederig'') en Van Gaal niet tussen de beide clubs. Maar laat ze het gewoon op het veld uitvechten. Laat e directies maar thuis heren en houd je gewoon aan de afspraken en reageer volwassen.

13 december 2010 om 22:52

Je hebt het over heren die in de voetbalwereld actief zijn. Dus volwassen reacties kun je vergeten

Dat AZ overgaat tot deze reactie kan ik nog wel snappen ook. Verbeek wordt toch als een chagrijnige hork gezien door Nederland en wat hij deed zou ook precies in dat straatje passen. Voor het imago van AZ is dat weer niet echt positief te noemen dus laat AZ even zien wie er nou echt fout zit.

Volgend seizoen krijgen de heren directie van AZ gewoon een extra bakje koffie en een extra koek en het ''probleem'' is weer opgelost. Nee dit ''probleem'' is niet wat mij verbaast, de aandacht die eraan wordt gegeven verbaast me des te meer. Dit hoort toch echt thuis in de categorie komkommernieuws.

14 december 2010 om 00:06

Integendeel, de betrekkingen tussen de clubs zijn prima. Vorig seizoen nog waren de Groningen-supporters solidair met een actie van AZ tegen 21 stadionverboden en deden mee aan de actie.
Van Gaal en Jans kunnen het uitstekend met elkaar vinden, dat was wijd en zijn bekend, maar niet bij de pers. Die hebben van een geintje en een beetje teasen een rel gemaakt.

ga even huilen om 15 minuten langer in de bus

en als er file was ging verbeek dan ook janken bij wie die file veroorzaakt?

13 december 2010 om 22:53

Het protocol is dat 25 minuten na de wedstrijd de persconferentie begint, dan kom je niet 15 minuten te laat.
Overigens staat verbeek te boek als een strenge trainer, een boete geven voor een speler die te laat is en zo, als hi jda zegt dat de bus om 17.00 uur vertrekt, dan kan hij het niet maken om om 17.30 aan te komen.

13 december 2010 om 22:58

ja Huistra zat in een file van journalisten.

13 december 2010 om 23:01

ja omdat hij zo nodig de overwinning moest vieren met de hele wereld gewoon doorlopen en niet je collega 15 minuten laten wachten, dat je een keer te laat komt oké maar een kwartier en dan nog zelfs zeggen dat verbeek schandalig bezig is vind ik nog erger

13 december 2010 om 23:02

verbeek is ook schandalig bezig. wat een gedoe zeg een boze email niemand zal er wakker van liggen waarschijnlijk ligt het nu in het prullenbakje. en neem je verlies als een man en niet als een vrouwtje die er niet tegen kan

13 december 2010 om 23:02

Ach kom op zeg, hoeveel mensen wisten van die 25 minuten regel voordat VI het vanavond meldde?
Natuurlijk is het niet netjes van Huistra, maar wie zegt dat hij wel goed is geïnformeerd over de regel?

Ik wil het niet goed praten of zo hoor (De regel is er en dan dien je je er inderdaad aan te houden), maar gisteren was iedereen nog voor Huistra en dat Verbeek niet zo moest zeiken.en nu deze regel ineens bekend is, is iedereen voor Verbeek....

Naar mijn mening is het gewoon komkommernieuws waar we na vandaag nooit meer wat van horen...

13 december 2010 om 23:28

@magno #24
Dus het was de eerste keer dat Huistra een persconferentie gaf na een wedstrijd?

13 december 2010 om 23:40

Dat zegt toch niks over het wel of niet kennen van de regels? Na de wedstrijd sta je eerst de pers 'persoonlijk' te woord (radio/tv) en daarna pas de persconferentie. Bij het 1e deel liep het uit, onbewust (tijd vergeten?) of onbewust (niet weten dat de 25 minuten regel er is?) lijkt mij.

Het geven van de persconferentie is wel iets wat een automatisme wordt gok ik.

14 december 2010 om 00:03

@magno #36
Het lijkt me als je al vaker een persconferentie hebt gegeven dat je al vaker bekendgemaakt bent met de schema's en regels. Of gaat het bij FC Groningen er zo amateuristisch aan toe dat ze dat niet met elkaar bespreken?

Lijkt me met alle belangen (eredivisie Live) die tegenwoordig aan het betaald voetbal kleven dat die organisatie al aan de betrokkenen (dus coaches en clubs) duidelijk een schema voorleggen.

gisteren stond het merendeel achter Huistra, vandaag achter Verbeek, morgen is iedereen dit weer vergeten

Huistra is een gentleman en toen Verbeek weg liep zag je dat Huista van hem walgde.

13 december 2010 om 22:55

Een gentemen komt niet 15 minuten te laat als hij dat kan voorkomen.

13 december 2010 om 23:32

Hij werd opgehouden door journalisten in de gangen die hij keurig te woord stond.

13 december 2010 om 23:44

Ja, maar dat is natuurlijk wekelijks aan de hand. De afspraak is dat je 25 min na de wedstrijd bij de persconferentie bent.

Daar komt bij dat Groningen gewoon onverdiend gewonnen heeft. Dan moet je er wel een beetje begrip voor op kunnen brengen, dat je onterecht verliezende collega geen zin heeft om 15 minuten langer in zijn eentje voor de camera te gaan zitten. Als je verliest dan wil je dat gewoon gedaan hebben en weg, en ik denk Verbeek in het bijzonder.... En dan vervolgens ook nog eens zo reageren. Misschien is het een gebrek aan ervaring, maar ik vind het onbeschoft. Excuses zouden wel op zijn plaats zijn.

13 december 2010 om 23:57

Groningen onverdiend verloren? Wat klopt hier niet aan? Oja, we hebben niet verloren.....vraag me trouwens af of Verbeek ook zo,n showtje had weggegeven als hij had gewonnen

13 december 2010 om 22:55

als je Huistra na zo een actie een gentleman noemt weet je niet waar je over praat...

13 december 2010 om 23:34

Hij was te laat dat kan gebeuren, Verbeeks reacties was belachelijk. Ik ben verder best een fan van Verbeek dus daar ligt het niet aan.

och een kwartiertje telaat hiermee toont verbeek zich met az alleen maar een slechte verliezer gewoon laten gaan en beter worden.

Laat AZ deze strijd maar winnen. Verder denk ik dat het moment voor AZ gewoon ongelukkig was. Frustratie vierde hoogtij zo kort na de wedstrijd. Verder is de reactie een beetje overdreven van AZ, maar had Huistra beter geen opmerking kunnen maken.

Ieder mens maakt fouten.
Als Huistra na 25 minuten aan tafel moet zitten , is idd wel netjes als die er dan ook is.
Geef Huistra niet de schuld , want kan keer voorkomen dat die tijd vergeet.
Maar dan moet er gewoon iemand zijn die hem op de tijd wijst.
Je weet ook niet hoe de situatie was , misschien was het wel zo'n verslaggever die maar bleef doorvragen en kwam Huistra niet van hem verlost.
Hoe dan ook , joh hij heeft deze fout begaan , niet teveel ophef over maken.
Als volwassen mensen uitpraten en weer verder gaan met je leven.

13 december 2010 om 23:59

Ik had de radio aanstaan na de wedstrijd op weg naar huis en kreeg toevallig een interview van Huistra mee, tijdens dit interview zei hij nog dat hij al te laat was voor de persconferentie en dus haast had...kan een keer gebeuren dat je iets later komt, Verbeek zat er nog en had het normaal kunnen afmaken ...

belangrijke mensen komen altijd te laat toch?

nee, even zonder dollen. van Huistra niet netjes dat ie te laat komt, van Verbeek niet netjes dat ie dan ineens wegloopt. fout van beide.
waarschijnlijk zijn ze het morgen weer vergeten :P

Studentenkwartiertje, denk ik.

Wat is een kwartier op een heel mensenleven

14 december 2010 om 00:13

Het gaat niet om het kwartier, het gaat om het feit dat-ie te laat komt.. Je maakt afspraken met elkaar (in dit geval: 25 minuten na de wedstrijd begint de persconferentie).. Huistra had gewoon die journalisten moeten uitnodigen bij de persconferentie in plaats van ter plekke die vragen te beantwoorden...

Pfff Verbeek valt over een kwartiertje ........

Verbeek is een hork (hetgeen hem ook een kick geeft) en een slecht verliezer en door deze 2 feiten komt hij te kort voor de Top !

nou nou zeg de AZ supporters blijven ma na schopen he eerst beweren dat Groningen overdient gewonne heeft terwijl dat de kansen verhouding 7-2 was (en daar gaat het om in voetbal kansen krijgen)

en nu weer dit! als het 0-2 was geworden had Verbeek dit dan ook gedaan? denk het niet he kom op zeg iemand komt een x wat telaat zou dat verbeek nooit gebeurd zijn? vast wel! geef pieter groot gelijk die man denkt altijd maar dat hij alles kan maken ga dan ook maar weg niet eens mee in discussie gaan.

morgen 9:00 uur: naar het gemeentehuis toe. ik ga denk ik mn voornaam veranderen want dat Gert-jan kan echt niet meer met zoon naamgenoot....

Ook weer niet overdrijven we praten maar over 15 min..
En als je verloren hebt is wachten kloten en begrijpelijk.
De andere is ook dat Huistra super blij ze verhaal doet voor de camera en de tijd niet zo in de gaten zou hebben.
Verbeek heeft verder prima gehandeld.
Ik denk achteraf gezien dat Huistra het mischien beter aan konden pakken.
Voetbal is emotie en het hoort er een beetje bij.
Maar om hier nou een groot drama van te maken.
Er gebeuren verschikkelijke dingen elke dag ook in Nederland en dan gaan we ons druk maken over een persconferentie pff kom op he.
Lijkt inmiddels wel alsof dit 1 grote finale wedstrijd geworden is man wat een heisa om een Eredivisie duel tussen Groningen-az wie had dat 10 jaar geleden kunnen bedenken

14 december 2010 om 09:06

Als je nu die rare opmerking van Huistra ook nog had veroordeeld dan begrijp ik je compliment, nu vind ik het wat overdreven. Vergeet niet dat AZ deze mail vooral na aanleiding van die uitspraak heeft gestuurd en natuurlijk de media die Verbeek in een kwaad daglicht stelt. Nu zie je ook aan alle reacties dat iedereen het wel begrijpt waarom Verbeek wegloopt terwijl gister iedereen hem veroordeelde. Dit is gewoon slim handelen van AZ om even alles recht te zetten omtrent het gedrag van beide kanten.

14 december 2010 om 13:46

Nou volgens mij staat erin dat ik zeg dat achteraf gezien Huistra het mischien beter aan kon pakken.
Veroordelen is een beetje zwaar vind ik beiden liggen elkaar niet heel goed en de wedstrijd zit nog vers in het bloed bij beiden.
Beiden handelen ze een deel uit emotie.
Wat ik niet ga veroordelen of erger maken dan het is want ik vind voetbal met emotie prachtig.
Dat het niet 100% politiek correct is weet ik ook wel maar ik vind dat er teveel heisa om gemaakt word.
AZ doet dit ook een beetje voor het imago naar de buitenwereld natuurlijk.
De banden tussen het bestuur van AZ en Groningen zijn juist de laatste jaren heel erg goed.
En denk dat ze gewoon even gezellig bakkie willen doen met een lunch op de afsluitdijk.

Als ik FC Groningen was zou ik niet reageren op de mail en ook niet op de vergadering verschijnen. Wat een gelul. Laat Verbeek lekker vertrekken als hij er genoeg van heeft en laat Huistra hem een onbeschofte vlerk vinden. Deze mensen mogen elkaar niet. Daar gaan twee koffieslurpende directies op neutraal terrein (de Afsluitdijk?) niks aan veranderen.

verbeek is nog nooit een graag geziende gast geweest sinds hij een steward aan heeft gereden om dat hij met zijn auto ergens niet mocht parkeren in het Oosterpark. daar heeft hij ook nog nooit geen excuses voor gemaakt dus ziet niet te zeiken over 15 min ook al is het niet netjes van Huistra.

14 december 2010 om 01:09

Nooit een graag geziende gast?
Nijland, een directeur die jullie niet onbekend zal zijn, heeft daarvoor zijn excuses aan Verbeek aangeboden omdat Verbeek door de steward werd geweigerd. Verbeek had namelijk een parkeerkaart maar de steward herkende de Heerenveen-man en begon daarop moeilijk te doen.

14 december 2010 om 16:05

Haha stadgrunn. Over oude niet relevante koeien gesproken zeg... En punt 2, zie de tekst van Feankenner. Je zit er faliekant naast beste jongen.

verbeek heeft hier een punt.
Huistra komt 15min telaat op de persconferentie omdat hij eerst iedereen langs moest.
Beetje schandalig van hem deze jongen trainer moet dat zeker niet doen en hij heeft dat helemaal niet nodig!!!

wat er ook is gebeurd en wie er ook schuldig aan zou zijn, ontzettend kinderachtig om daarover een boze mail te schrijven en nu met elkaar te meeten om erover te praten
besteed je tijd liever aan iets beters zou ik zeggen

Als er echt strikte regels voor zijn dan moet je je daar aan houden. Dan heeft Verbeek gewoon een punt, zeker na een zure verliespartij laat je de tegenstander niet zolang onnodig wachten. Huistra had 25 min tijd om interviews te geven, dan moet je niet nog een kwartier te laat komen. Huistra en Verbeek hadden ook al ruzie tijdens de eerste persco dit jaar, ik denk dat Huistra Verbeek terug wilde pakken. Kinderachtig.

Ik weet niet wat er met Gronngen aan de hand is behalve dat ze tijdelijk boven hun kunnen presteren. Blijkbaar is het onze noordelijke vrienden volledig in de bol geslagen. Spelers die tegenstanders uit de wedstrijd schoppen, een trainer die denkt dat de hele wereld op hem blijft wachten en het schandalig noemt als het niet gebeurd, een directeur die als een lokale dorpsidioot langs de lijn staat. Succes doet blijkbaar vreemde dingen met mensen.

14 december 2010 om 07:25

het is totaal niet de bedoeling geweest van Sparv om R. Elm uit de wedstrijd te schoppen. En Nijland reageerde gewoon voluit emotie, omdat we een zeer belangrijke wedstrijd wonnen.

14 december 2010 om 10:02

O jeej wat een frustraties, waarom? vrienden uit het noorden schoppen de tegenstanders niet uit de wedstrijd, de sliding van Sparv was te laat in gezet dat is heel spijtig voor Elm maar was niet de intensie hem te blesseren. Huistra werd opgehouden door de vele aanwezige journalisten. Dat verbeek zo reageerde kan ik begrijpen maar zeg dan niks en ga gewoon weg.

14 december 2010 om 10:08

Dat is het probleem, Verbeek feliciteerde Huistra zelfs nog toen hij weg ging en gaf hem een handdruk. Dat meneertje Huistra daarna nog durft te spreken over schandalig gedrag is toch in en in triest! Daarom is het ook goed dat AZ hier even de aandacht op vestigt want de media deden net alsof Verbeek hier de gebeten hond was terwijl juist Huistra alles maar dan ook alles verkeerd heeft afgehandeld!

14 december 2010 om 13:54

Vergeet jij dan ook niet even voor het gemak dat Huistra later binnen kwam en niet wist dat Verbeek daar al 15 min zat te wachten..
Profesioneel was het mischien niet maar zoals wij begrip hebben voor Verbeek zijn emotie moet je ook een beetje begrijp kunnen tonen dat Huistra de lokale media te word stond als een trotse trainer die de tijd niet door heeft gehad.

14 december 2010 om 13:51

@wonderslof,

Jezus dat jij met je denigerende tekst een groen randje krijgt lachwekkend!
Nijland is een directeur die uit de streek komt een Groningen hart heeft die een baan bij Psv afgewezen heeft die man is oprecht dolblij!!
Wat ben jij een zielig frustrerend mannetje zeg!
Dus jij stond Scheringa na elke wedstrijd uit te fluiten in het kampioensjaar???
AZ heeft het in hun top jaar nooit een speler geblesseerd gemaakt bij een tackle??
Van Gaal was een schoolvoorbeeld op presconferenties??
Wat ben jij de weg kwijt nu het succes weg is bij je club!

14 december 2010 om 15:39

Als je andere mensen uitmaakt voor een zielig en gefrustreerd dan zegt dat meer over jezelf dan over mij. Zeker als ik op een normale wijze mijn mening geef. Kijk eens in de spiegel waarom je zo reageert. Blijkbaar een bepaalde mate van frustratie? In antwoord op je opmerkingen. Ik stond Scheringa niet uit te fluiten. Wel vond ik het belachelijk als hij weer eens het veld opkwam met als dieptepunt het persoonlijk in ontvangst nemen van de Jc-schaal. Gezien het feit dat Scheringa Groninger van geboorte is begrijp ik na zondag dat dit een regionaal trekje is. AZ heeft in 2008/2009 inderdaad geen enkele speler het ziekenhuis in geschopt. Van Gaal was zeker geen voorbeeld op persconferenties. In die zin wijkt mijn mening niet af van de meerderheid nl. een toptrainer die in zijn communicatie 'to put it mildly' gebreken heeft. Als laatste vraag ik me af waarop jij baseert dat het succes weg is bij AZ. Een klein clubje dat al sinds 2004 structureel in de top 5 speelt, halve Europese finales haalt, bekerfinales haalt en kampioen wordt. Noem het maar eens geen succes. Ik begrijp dondersgoed dat deze successen moeilijk te herhalen zijn voor een klein cluppie maar ik heb er alle vertrouwen in dat AZ een bestendige subtopper blijft met uitschieters naar boven. Ik peins me de ziekte maar ik kan me niet herinneren dat Groningen ooit een prijs heeft gewonnen. Enige bescheidenheid op dit vlak zou je wel sieren.

14 december 2010 om 16:24

Nijland als een idiote dorpsgek benoemen haalt idd frustratie bij mij naar boven.
In mij ogen is hij een voorbeeld voor een club een man uit de streek die goed is in ondehandelen.
Die op een hele gezonde en mooie manier de club stapje voor stapje hogerop brengt en als iemand dan zo reageert omdat die man gewoon dolblij is met die overwinning pik ik niet nee.

AZ is in mijn ogen niet meer het bescheiden clubje die het geweest is.
Scheringa heeft met zijn (verdiende) geld het fundament voor de club gelegd.
Met dat geld wat er extern in gepomp is zijn jullie zover gekomen.
Gelukkig had AZ wel een goede voetbalvisie en hebben ze met name bij het succesvolle Willem2 veel goede voetballers weg gekocht.
ook hebben ze idd een top trainer weten te strikken die het geweldig gedaan heeft.
Maar jij kan niet ontkennen dat de grote basis van succes niet door slim kopen/doorverkopen.
Maar door een sponsor van de eigenaar en het externe geld van de eigenaar.
Voor de mensen die de voetbalvisie daar hebben en de prestatie,
Daar heb ik zeker respect voor.
Maar geld heeft het grotendeels wel mogelijk gemaakt.
Alleen dingen zoals met klappertjes een voetbalsfeer proberen te maken

Maar Huistra is ook maar met ze 1ste seisoen bezig hoofdtrainer zijn is ook nieuw voor hem.
Hij maakt de beste seisoenstart ooit in de geschiedenis mee.
En dan is de chaos bij de lokale pers groot en staat hij daar als trots man en vergeet hij de tijd.
Hij noemde het schandalig maar hij wist op dat moment niet dat Verbeek daar al 15 min op die stoel zat te wachten!
Dat vergeten jullie wel.
Dus hij is onervaren en zal dingen moeten leren maar dat hij zichzelf als god ziet maak jij er alleen maar van en slaat in mij ogen nergens op.

Ik vind dat je het allemaal zwaar overdrijft en weet zeker dat 90% van onze supoerters dol gelukkig is met Europees voetbal.
Wij brachten een paar jaar geleden bijna 2500 man mee uit naar Fiorentine iets wat Ajax niet mee kreeg naar Real.
Iets wat Utrecht niet mee krijgt naar Liverpool.
Voor de meeste was die trip onvergetelijk en voor ons is zoiets een groot succes.
Nee de prijzenkast bestaat bij ons niet maar dan mogen we er toch wel een keer van dromen of erop hopen.
Dan zijn we toch niet de weg kwijt in het noorden..?

Alsof de bus weg rijdt als Verbeek er niet is om 5 uur ! Er worden weer een hoop onnodige woorden aan
vuil gemaakt. Kan gebeuren dat andere verplichtingen elders qua tijd een beetje uitlopen. Het is nou ook weer niet zo dat Huistra te laat was omdat hij z'n oma nog moest bellen. Zal heus wel vaker gebeuren bij
persconferencies. Dat Verbeek daar juist met deze uitslag niet mee om kan gaan, zegt alles over het karakter van deze trainer.

Zo jammer he van die nuchtere noorderlingen dat ze zo naast de schoenen gaan lopen. Gister was het al helemaal lachwekkend hoe men Verbeek veroordeelde terwijl hij het heel netjes afhandelde. Hij had zijn plicht gedaan en ging weg omdat er een zieke in de bus lag te creperen en men naar huis wilde. Dat meneer Huistra het gelijk bestempeld als schandalig zegt meer over hem en Groningen dan over Verbeek en AZ. Jammer ook dat de NOS natuurlijk alleen oog had voor Verbeek en niet voor het feit dat men van Groningen ruim te laat was...

14 december 2010 om 13:57

Oja ook zo logisch nu lopen alle noordelingen naast hun schoenen??
Iedereen die ik spreek is al dolblij als wij weer met ze allen Europa in kunnen de media is de enige die het kampioenschap serieus neemt!
Omdat er een blesure bij jullie is en omdat de trainer iets te laat is door de vele media die op dit succes afkomen lopen we naast onze schoenen??
Alsof Huistra wist dat er een zieke in de bus lag!
En De 1ste berichtgeving wees ook alles naar Verbeek als boosdoener vind je het dat gek dat die reactie van onze kant komen als wij verkeerd ingelicht worden..?

Tjongejonge, met het salaris dat Verbeek ontvangt kan hij echt nog wel even wachten totdat Huistra klaar is met de pers. Het hoort bij een professionele houding om je sportief op te stellen en als het dan even wat langer duurt, so be it. Het zou dan netjes zijn als Groningen zijn excuses zou aanbieden omdat het iets langer duurde, maar nee hoor. Gert-jan vindt zichzelf een hele grote meneer en hij is op zijn pikkie getrapt omdat hij even moet wachten. Chapeau, hulde, ik mag toch hopen dat hij niet een dergelijke mentaliteit overbrengt op zijn spelers.

14 december 2010 om 09:50

Grappig hoe gekleurd en eenzijdig jij het verhaal bekijkt. Huistra weet dat die onzinnige persconferenties verplicht zijn en hij dient zich aan de afspraken te houden. Die lokale krantjes wachten wel even. Verder is dit gewoon een onzinnig incidentje. Verbeek was logischerwijs al gefrustreerd en had verder toch niets te melden, dan ga je liever naar huis.

Ik vraag me af of dit bij elke wedstrijd van Grun gebeurt; Grun heeft toch vaker thuis gewonnen dit seizoen en winst op Az is toch ook niet zo bijzonder. Als je nu van Ajax of Psv zou winnen, of met 6-2 de regerend kampioen naar huis mag sturen, dan kan ik het wel begrijpen. Maar winst op Az; niet zo bijzonder in mijn ogen al was het wel een subtop duel natuurlijk.

14 december 2010 om 09:42

AZ heeft gewoon een beter voetballende ploeg dan Groningen zoals we hebben kunnen zien. Als je dan wint is dat wel degelijk bijzonder maar geen reden om je collega zo lang te laten wachten. Dat is pas schandalig...

Prima actie van de AZ directie. Tussen AZ en Groningen zijn de verhoudingen goed. Dit incidentje, want meer is het natuurlijk niet, heeft AZ door alle aandacht die het heeft gekregen geschaad in de publiciteit.

Alleen daarom is het gewoon verstandig om dit met elkaar uit te praten en dan zand er over.

14 december 2010 om 09:46

En vooral de ongelooflijk slechte journalistiek die toegepast is even recht te wijzen. Verbeek werd weggezet als een slechte verliezer en men meld er niet bij dat Groningen ruim een kwartiel te laat was bij de persconferentie en Verbeek een zieke in de bus heeft liggen... Dit zal de voornaamste reden zijn samen met de schandalige reactie van Huistra op het in eigen handen nemen van de persconferentie van Verbeek.

Ik ben benieuwd of Verbeek ook zo had gereageerd als het 0-2 was geworden. In de tijd van Jans was de persconferentie vaak binnen 10 minuten na de wedstrijd. Nu vaak een kwartier na de wedstrijd. Dit zal zn redenen wel hebben maar Verbeek was de eerste die hier mooi bot mee omging. Toevallig had ik iemand bij me die hem vanuit zn Heerenveen-tijd kent en die zei letterlijk ''typisch Verbeek''.

Ja een kwartier is ook zo lang. Komop zeg, Huistra is soms wat langdradig, en waarschijnlijk ook bij z'n interviews. Maar dat Verbeek zich hier kwaad om kan maken, vind ik nogal zielig. Stuur dan een boze mail naar de journalisten, aangezien Huistra hen te woord stond. Als Verbeek hier had gewonnen, had Fc groningen hierom echt geen boze mail gestuurd naar AZ hoor.

Verbeek is een goeie trainer, met veel kwaliteiten om spelers beter te maken, maar hier liet hij zich wel van zijn mindere kant zien, een man die misschien iets te snel op zijn teentjes is getrapt.

Academisch kwartiertje zou ik zo zeggen. Maar deze is natuurlijk niet besteed aan Gertjan. Ach als we hier al over vallen dan is Leiden in last en staan alle kranten, voetbalfora etc. elke maandag knetterjte vol met twee minuten te laat, geen stropdas, gulp open, verkeerde sokken aan, tanden niet gepoetst of handen niet gewassen na het plassen.

Succes hoor in Alkmaar. Ik zou niet eens om tafel gaan voor zo iets pietluttigs.

wel zielig dat je zo weg gaat, fcgroningen staat 3de nou dat begrijp ik wel dat huistra langer praat omdat het goed gaat, je staat 2 punten achter op psv.

Wat een zinloze aktie!
Als Verbeek een kerel was geweest, was hij keurig netjes blijven zitten.
Had hij achteraf zijn ongenoegen kenbaar kunnen maken.
Gewoon arrogantie ten top!
En de banaming 'hork' vind ik wel een goeie!
Onbeholpen gedrag, anders kan ik het niet noemen.

Tjonge, wat een drama's en ophef! Een trainer komt te laat! Niet netjes idd..maar deze reacties slaan echt nergens op. Verbeek is een stijfkop en loopt weg. Huistra had er eerder moeten zijn . Klaar!
Maar nee..we maken er ophef over. En een boze e-mail. Ik denk dat jullie alom binnenkort een e-mail krijgen van heel Nederland. Over jullie oud-voorzitter die jullie zo hoog hebben zitten en mensen de vernieling in hebben geholpen. Dat is pas onbeschoft!

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren