Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

De Boer over buitenspelgoal: 'Maakt niet uit hoe je aan de goals komt'

Laatste update:

Ondanks de ruime zege op Excelsior was Frank de Boer niet tevreden over de prestatie van zijn ploeg. De coach van Ajax vond met name dat er achterin slecht werd gehandeld bij de gelijkmaker van Daan Bovenberg. “Ik kan er niet met m’n hoofd bij dat iemand zo vrij kan inkoppen”, verklaarde de oefenmeester na afloop tegenover de NOS. “Bovenberg had er al vijf op die manier inliggen.”

/

Die 1-1 deerde Ajax echter niet, want de Amsterdammers stelde snel weer orde op zaken. Dat gebeurde wel uit buitenspelpositie. “Uiteindelijk maakt het niet uit hoe je aan goal komt, maar het liefst natuurlijk wel op eerlijke wijze”, zei De Boer. “De ene keer zit je aan de goede kant van streep, de andere keer aan de slechte kant. Dit keer hadden we het geluk mee.”

Ten slotte liet de coach weten er nog niet over uit te zijn of Mounir El Hamdaoui komend week in de cruciale uitwedstrijd bij sc Heerenveen wederom in de basiself begint. De spits speelde een ongelukkige wedstrijd en werd gewisseld. “Hij heeft hard gewerkt, maar niet goed gespeeld. Vandaar ook die wissel. We gaan er nog een weekje over nadenken wat we tegen Heerenveen doen.”

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

From Sergiño, to you | PSV
20 hints ??#voetbal
Reacties

Die buitenspelval had de grensrechter wel mogen zien. Maar een minuut later maakt Bovenberg opzettelijk hands in de zestien en dat miste hij weer: penal rood). Zo heft het mekaar weer op.

Het ging overigens wel stukken beter lopen toen De Zeeuw erin kwam. Misschien een plan voor de volgende duels om Ooijer centraal te posteren en Vertonghen met De Zeeuw en Eriksen op het middenveld te zetten. Beetje agressie en fysiek in een linie waar we vandaag bij vlagen weer verdronken. Op het middenveld zul je tegen Twente de slag toch moeten winnen tegen het granieten blok Janssen en Brama en de fantastische Ruiz ervoor. Siem de Jong in de punt ging ook stukken beter. El Ham kan beter met Sulejmani vanaf de zijkanten spelen.

Sowieso wordt het a hell of a job. Tegen Heerenveen hebben we de mazzel dat Assaidi volgens mij geschorst is, maar dan nog wordt het dan zwaar. En dan nog twee keer tegen een ploeg die ik toch wel fors sterker vind.

24 april 2011 om 17:46

Dat van Verthongen op het middenveld zeg ik echt al maanden, zou wat zijn als het gebeurd. En De Zeuuw moet inderdaad ook basis.

24 april 2011 om 17:48

Middenveld was vandaag ook weer te licht. Je ziet dat als het zwaar wordt Eriksen het nog niet kan doen, dat Anita wel hard werkt maar vaak gewoon aan de kant wordt gezet en De Jong gewoon de handelingssnelheid en het overzicht mist. El Ham is beter vanaf hangend inks en De Jong kan dan oorlog maken in de zestien.

Ooijer brengt dan wat rust en routine achterin en Vertonghen kan Ruiz op het middenveld al op de huid zitten. Beter daar dan dat hij op je afkomt. De Zeeuw dan maar met zijn agressie tegen Janssen. Ooijer liet tegen Brazilie ook zien dat hij er staat als het zwaar wordt, en drie finales gaan we nog spelen. Ik vind Twente sterker, maar 1 keer een verrassing moet kunnen.

Zo maar de laatste weken in:

Vermeer
Van der Wiel
Alderweireld
Ooijer
Boilesen
De Zeeuw
Eriksen
Vertonghen
Sulejmani
De Jong
El Hamdaoui
24 april 2011 om 18:42

Jammer dat je de jongen die eindelijk wat rendement begint te tonen buiten de selectie laat, nl : Ebecilio.

Hij toont iig al meer inzet dan El Hamdaoui..

24 april 2011 om 18:45

Sinds Vertonghen helemaal dronken werd gespeeld door Affelay een seizoen geleden wil ik hem daar dus echt nooit meer zien!

24 april 2011 om 18:13

Ik denk dat we gewoon met De Jong in de spits en De Zeeuw op het middenveld moeten spelen. In dat systeem heeft Ajax ook een aantal keer goed gespeeld. Vertonghen op het middenveld zou eventueel goed uit kunnen pakken, maar het is toch een risico, hij speelt daar nu al een hele tijd niet en heeft centraal achterin al heel wat goede wedstrijden gespeeld. Daarbij komt hij voor de positie op het middenveld eigenlijk wat snelheid tekort..

Niet meer in de spits aub. Probeer het een keer met Mounir vanaf rechts en Sulejmani vanaf links en de Jong in de spits. Als dat niet goed gaat 1e helft in de rust wisselen. Maar je zag het rond de feestmaanden al dat Ajax veel beter functioneert zonder Mounir in de spits en vandaag zag je het weer.

naja gelukkig werd het 4-1 en hadden we nog een penalty moeten hebben door een handsbal.
gezeik is dus niet op zijn plaats en ajax heeft verdiend gewonnen...

Ajax zal tegen Heerenveen de wedstrijd van het jaar moeten spelen.

Ze zullen boven zichzelf uit moeten stijgen, anders verliezen ze. De laatste weken hebben we veel geluk nodig gehad, maar dat geluk is ook een keer op. Ik kan dus niet zeggen dat ik er alle vertrouwen in heb. De wedstrijd tegen Twente is op dit moment onvoorspelbaar, omdat we eerst moeten afwachten wat beide clubs de komende week doen. Hoewel Ajax het in eigen hand heeft, is de kans in mijn ogen klein. Twente maakt de beste kans op dit moment. Die hebben namelijk 4 punten nodig om kampioen te worden. Als Twente minder dan 4 punten haalt dan zou PSV het ook zomaar nog kunnen worden....

24 april 2011 om 18:17

Ajax wint dik van Heerenveen, zij spelen helemaal nergens meer voor,..........

24 april 2011 om 19:00

@ blauwemuppet

Dat telt niet mee in dit soort wedstrijden. Heerenveen zal namelijk gewoon voor de winst gaan spelen. Ajax zal het in ieder geval beter moeten doen dan afgelopen weken willen ze daar winnen.

24 april 2011 om 19:14

Heerenveen stelt niets meer voor. Zoals ze doot VVV werden weggespeeld. En dan missien ze ook nog Asaidi. Wie moet dan de voorzetten geven en de aanval opzetten? Zelf Feyenoord heeft uit bij Heerenveen gewonnen.

24 april 2011 om 18:23

Wordt zeker een zware wedstrijd, maar boven zichzelf uitstijgen en wedstrijd van het jaar spelen? Dat zou betekenen dat Heerenveen beter is dan Ajax. Daarnaast doet de beste speler van Heerenveen (assaidi) niet mee en speelt Heerenveen eigenlijk nergens meer voor. Theoretisch gezien kan de 8e plaats natuurlijk nog, maar dan moet er echt een wonder gebeuren.

24 april 2011 om 18:58

@ jupp

Als we het Ajax van de afgelopen weken bekijken dan kunnen we wel stellen dat Ajax boven zichzelf moet uitstijgen om te winnen.

24 april 2011 om 18:31

dit vind ik ook weer zwaar overdreven, ajax boven zich uitstijgen.. komop man zo slecht is ajax ook weer niet... een goeie spits en middevelder en je bent de beste van nederland.. het is nu misschien wat minder maar ajax heeft gewoon ook pech dat mounir zo bagger speelt..

24 april 2011 om 18:47

''een goeie spits en middevelder en je bent de beste van nederland''

Die uitspraak heb je ergens vandaan.

24 april 2011 om 18:58

@ Linux

Ja, schuif alles maar weer af op El Hamdaoui. Erg zwak om zoiets telkens te doen. Als we naar het Ajax van afgelopen weken kijken dan kunnen we wel stellen dat Ajax boven zichzelf uit moet stijgen.

25 april 2011 om 00:35

je ziet zelf toch ook dat hij dramatisch speelt, alle individuele acties gaan verkeerd, pass van hem gaan steeds verkeerd..

hoe kan het dat het ineens goed ging toen De Jong in de spits kwam

Ik was vandaag in de arena en is werkelijk een schande hoe het publiek Elham de hele wedstrijd uitfluit. Er is geen speler in de wereld die daar tegenop kan en het lijkt wel als of hij een moord gepleegd heeft. Mickey Sulejmani heeft 3 jaar gaar gespeeld en hij wordt gesteund en omdat Mounir probleempjes had met zn trainer moet ie zo behandeld worden?? Tuurlijk speelde hij ook ongelukkig, maar geloof me dat deden er velen aan ajax kant. En dat ze nadat hij eruit ging 3 scoorden kwam meer omdat de Zeeuw het dramatische miidenveld wat meer body en pit gaf dan dat het an de nieuwe spits lag. Mounir heeft de hele wedstrijd geen normale bal gehad.
Ik begrijp niet dat fans op weg naar hjet kampieonsschap een eigen speler zó kunnen kleineren, belachelijk!

24 april 2011 om 17:50

Vond het ook overdreven van het publiek maar begrijp het wel. Problemen met een trainer is iets anders dan consequent je kont tegen de krip gooien en als verwend jongetje van 10 niet opdagen. Die gasten verdienen een godsvermogen en daar mag je als supporter wel iets van terug verwachten.

24 april 2011 om 17:53

Hou eens op. EL Hamdaoui loopt over het veld te slenteren alsof het hem geen ene donder uitmaakt, vind je het gek dat je dan wordt uitgefloten?
Hij past gewoon niet in dit team en vooral niet als die er maar een beetje bij hobbelt met de instelling van een Amateur.

24 april 2011 om 17:58

geen fatsoenlijke bal gehad?
ik heb hem meer dan 3 keer met de bal zien lopen, ik heb hem meer dan 5 keer balverlies zien lijden dat puur en alleen door hem kwam en niet door een zwakke bal.
kijk, ik ben niet perse puur en alleen tegen el hamdaoui, ik vind het ook schandalig dat hij uitgefloten wordt maar laat ik duidelijk zijn, ik vind dat de zeeuw in de basis moet en zet de jong ook maar weer gewoon in de spits want el hamdaoui raakt geen pepernoot.
het enige argument om hem erin te zetten is zijn scorende vermogen maar aangezien hij dat ook niet meer laat zien zie ik echt niet in wat hij nog in de basis zou doen...

ik vind dat el hamdaoui altijd moet spelen als hij in vorm is en in dienst van het elftal speelt.
hij is gewoon niet in vorm en erg slordig en in deze fase van de competitie kunnen we dat niet gebruiken!
toen de jong in de spits stond (toen el hamdaoui ruzie had) speelde ajax geweldig voetbal! ze hadden enkel moeite met scoren en daar hadden we el hamdaoui voor nodig, tenminste, dat dachten we maar hij schiet ook niks erin, hij heeft geen kansen gehad (als je dat bedoelt) maar hij heeft ook totaal niks gecreëerd en heeft veel dingen om zeep geholpen.

ik vind het leuk om te zien dat je hem verdedigt maar het raakt kant nog wal helaas...

24 april 2011 om 18:04

''mounir heeft de hele wedstrijd geen normale bal gehad''

Jij was in het stadion aanwezig zeg je, heb je dan met je rug naar het veld gezeten of had je geen zonnebril bij je?! Als je met droge ogen dit durft te beweren kun je beter ophouden met hier te reageren. Die man heeft 3/4 prachtige kansen gehad om een doelpunt te maken of de beslissende pass te geven maar of hij ziet het niet of hij verspeelt de bal kinderlijk. Hij werd kinderlijk aan de kant gezet iedere keer en haalde de snelheid uit het spel.

Als je dan weken lang loopt te zeiken over respect dit en respect dat. Toon dan eens respect naar je club toe en pak die luie reet van je eens op, maar dat laat die na. Nee Mounir is koning dus die loopt zo ongemotiveerd als een hork over het veld blind druk te zetten waardoor het nog wat lijkt.

En dan is het een schande dat hij uitgefloten wordt na zn grote mond, ja laten we vooral in de omgekeerde wereld gaan leven dat is een goed plan !!

Beste meneer De Boer, zou u alstublieft El Hamdaoui niet meer willen opstellen. De geniale voetballer wordt door zijn (simpele) medespelers niet begrepen.
Nu even serieus, El ham in dit Ajax draait gewoon voor geen meter. Waarom het bij AZ wel lukte,schiet mij maar lek. Natuurlijk was het team daar om hem heen gebouwd en hoefde hij van Van Gaal niet te verdedigen maar dit was zijn zoveelste echt slechte wedstrijd waarbij standaard zaken fout gingen. Bal schiet steeds weg van zijn voet, basis achter de man geven etc etc.
Ik zie liever De Zeeuw met een drive naar voren. Bovendien is dat een echte winnaar en die mentaliteit heb je nodig.... Dus Siem in de spits en De Zeeuw daarachter.

als deze niet had geteld dan had het anders kunnen lopen, maar aan de andere kant, had ajax denk toch gewonnen

24 april 2011 om 19:17

Wij zijn Ajax en we zullen altijd door de scheidsrechters worden geholpen, dus maak je niet druk. Kijk ook weer naar Kuijpers bij Feyenoord.


Ongelofelijk dat dit ajax nog meedoet om de titel. Voor rust hebben ze amper iets fatsoenlijks laten zien voorin. Excelsior was echt niet de mindere en had een paar beste kansen. Na de 1-1 gingen ze pas voetballen. Ben je zolang geen kampioen geweest en dan speel je totaal zonder inspiratie, onvoorstelbaar. Maja,nog 2 van zulke wedstrijden en je bent wel mooi kampioen. Twee weekies nog en wie weet....;.

Leipe shit ouwe

We hebben misschien niet de beste voetbal in Nederland, maar wel de spannendste competitie van de wereld vind ik

Ben het volledig met je eens Babinho. Op het middenveld worden alle kopduels verloren en het is gewoon te zwak. Ebecilio vind ik ook niet erg sterk spelen ondanks zijn twee doelpunten. zou graag een keer lodeiro vanaf die linker kant zien komen. Lijkt me een erg goede speler met een prachtige techniek en een goede actie.

Ajax word gewoon Kampioen als ze gewoon het middenveld en de aanval wat sterke maakt

Vermeer
v.d.Wiel
Toby/Ooijer
Vertongen
Anita/Blind
Lodeiro
De Jong
Eriksen
Sulejmani
Dario.C
Mounir
24 april 2011 om 18:12

En dan zet mounir er in?
Hij kan geen bal vast houden.
Hij heeft geen oog voor medespelers.
Gewoon de jong in spits en mounir niet eens op de bank.

En dan nog 3 aanvallende middenvelders.

Blijf het een toch een beetje een grap vinden dat we nog zo in de race zijn, heb weinig goede wedstrijden gezien dit seizoen, maar goed we zouden er zomaar mee vandoor kunnen gaan. Twente oogt al tijden wat vermoeid en Ajax heeft het geluk ineens aan haar zijde..

24 april 2011 om 19:19

En zo hoort het ook, benieuwd welke scheids ons tegen Twente aan het kampioenschap gaat helpen :P

Heerenveen wordt misschien nog wel een zwaardere wedstrijd dan tegen Twente. Die snelle buitenspelers van Heerenveen kunnen de backs van Ajax nog wel eeens erg veel pijn gaan doen.
vd Wiel is al het hele jaar uit vorm, Blind heeft het niveau niet en Boilessen is gewoon nog te onervaren.

24 april 2011 om 19:25

Gelukkig is Assaidi geschorst...

Ik vraag me toch af hoe De Boer zou reageren als Excelsior d.m.v. een buitenspel goal een punt of zelfs 3 punten zou pakken. Dan was waarschijnlijk de wereld te klein en was het de grootste schande van het jaar geweest. Maar goed, als het in Ajax haar voordeel is, dan mag alles. Zo is het toch De Boer?

24 april 2011 om 18:30

Omgekeerd zou Excelsior zelf ook zo reageren als de club zelf een buitenspeldoelpunt krijgt waardoor het nog een kans heeft om kampioen te worden. En zo zou elke andere club reageren. Dat is toch niet meer dan logisch? Het gaat hier om het kampioenschap, niet om een zak knikkers.

24 april 2011 om 18:49

Ik denk dat Excelsior niet zo zal reageren, aangezien die club nooit kampioen van de Eredivisie zal worden. Dus die vergelijking gaat niet op. Maar als Twente op deze manier van Ajax zou winnen, dan is het de grootste schande en een wereldprobleem. Het gaat mij er om dat als het in je voordeel is, je het maar oke vind, maar als het in je nadeel is de wereld te klein is. Een beetje vent geeft toe dat het zielig is om zo aan een belangrijke voorsprong te komen, maar ze zijn alles behalve mans in Amsterdam op dit moment.

24 april 2011 om 19:38

Daarom zeg ik ook 'zou'. Nooit is trouwens een erg lange tijd, je weet niet hoe het er over 100 jaar uit zal zien. Misschien is Excelsior dan al een keer kampioen geworden.

Ik weet niet wat jij gelezen hebt, maar Frank de Boer zegt in het artikel: Uiteindelijk maakt het niet uit hoe je aan goal komt, maar het liefst natuurlijk wel op eerlijke wijze”, zei De Boer. “De ene keer zit je aan de goede kant van streep, de andere keer aan de slechte kant. Dit keer hadden we het geluk mee.”

Hij zegt dus niet dat het wel okee is. Hij zegt dat ze het geluk mee hadden. Ik vind er niks verkeerds aan wat hij zegt.

24 april 2011 om 18:59

Uhh volgens mij heeft Ajax dit seizoen ook wel eens nadeel gehad van de zelfde situatie of niet ? Anti-ajax mag je zijn hoor geen probleem maar blijf wel objectief aub ? Wat een gezeik 1 buitenspelgoal bij een 4-1 uitslag goh wat een verschil he ? Die goal was sowieso wel gevallen !
Maar goed nu is het weer Lucky ajax natuurlijk , maar over al die lucky wins van Twente en Psv dit seizoen gaan we het niet over hebben he ? Wat een gezanik zeg bah ....!

24 april 2011 om 19:49

De Boer:

'De ene keer zit je aan de goede kant van streep, de andere keer aan de slechte kant. Dit keer hadden we het geluk mee'

Enough said.

24 april 2011 om 21:16

Ik denk dat zijn reactie hierop wel mee zal vallen daarbij denk ik niet dat jij de wedstrijd hebt gezien want 1/2 minuten erna hoorde ajax ook nog een penalty te krijgen door hands van Bovenberg, dus zouden ze alsnog opnieuw op voorsprong zijn gekomen. Beetje jammer om te oordelen als je iets niet hebt gezien.....

24 april 2011 om 21:36

Heb jij De Boer minimaal 1 keer op ongepaste opmerkingen kunnen betrappen? Nee dus. Als Excelsior dus een buitenspeldoelpunt maakte dan zal De Boer zoals gewoonlijk cool reageren.

24 april 2011 om 22:08

F de Boer hoor je nooit over de scheidsrechter na afloop. In afgelopen weken had dit wel gekunt bij niet gegeven rode kaarten aan tegenstanders.

25 april 2011 om 11:33

ajax had een strafschop moeten hebben. daar hoor je niemand over...

Jammer dat de Boer blijft vasthouden aan EL Hamdaoui, terwijl ieder mens ziet dat hij niet in het spel past dat Ajax wilt spelen. Ik zie het liever zo: zie opstelling.
Özbiliz vind ik vele malen beter dan Ebecilio en ik vind dat de Jong meer thuishoort in de spits, aangezien hij kan kaatsen en past in het spel vat Ajax wilt spelen.

Vermeer
v.d. Wiel
Alderweireld
Verthonghen
Boilesen
De Zeeuw
Eriksen
Anita
Sulejmani
De Jong
Özbiliz

Het blijft stuitend dat er iedere week, na iedere speelronde, genoeg stof overblijft n.a.v. scheidsrechterlijke beslissingen, die uiteindelijk doorslaggevende factoren (kunnen) zijn voor 't verdere verloop van de wedstrijd/competitie en de uitslagen daarvan.

Buitenspelsituaties, onterechte rooie kaarten etc....

Scheids- en grensrechters zijn gewoonweg niet consequent genoeg. De één laat doorspelen, de ander fluit af, de één geeft geel of rood, de ander laat doorspelen......

Helaas zal dit altijd wel zo blijven...het lijkt wel of 't steeds erger wordt, naar mate de seizoenen vorderen....... Komt mede doordat er ieder seizoen weer nieuwe richtlijnen worden gecreeerd, waarop gelet moet worden en wat bestraft dient te worden.....

24 april 2011 om 21:57

Weet jij waarom den ene scheidsrechter laat doorspelen terwijl de ander af fluit de één geeft geel of rood, de ander laat doorspelen......? Omdat scheidsrechter geen voorgeprogrammeerde robots zijn maar net zoals wij mensen met emoties die zelf kunnen beslissen.

Heb net de samenvatting gekeken en als je dan de beelden goed terug ziet dan is het op moment van spelen Geen buitenspel. Van der wiel staat buiten de 16 meter terwijl de rechtsback van Exelsior nog in de 16 staat.

Al die opstellingen en wat Ajax moet gaan doen om beter te spelen, het interesseert me nu echt geen ruk meer. Het was een kutseizoen, en dat zal het altijd bljiven (qua spel) en geen van de ploegen straalt uit een kampioensploeg te zijn, maar laten we nou alsjeblieft gewoon 6 punten pakken. Alles nu voor het resultaat, al zet je Verhoeven in de spits, het kan me niet schelen. Laat Twente lekker die beker pakken (al zou de dubbel natuurlijk geweldig zijn), ik wil die schaal, nee wij willen die schaal, nee Amsterdam wilt die schaal en als we het nu verkloten, dan ben ik zo zuur....dan sta ik niet voor mezelf in en gaan er zeker weten meubels vliegen hiero...maargoed eerst volgende week maar weer 90 minuten nagelbijten.

Het was natuurlijk cruciaal, maar ik heb het gevoel dat Ajax alsnog wel had gewonnen. Ik denk zelf dat het buitenspel was. Maar goed laten we het maar op het geluk van de kampioen houden(zoals Janssen dat zo mooi zei).

Overigens ben ik een voorstander om Cvitanich de kans te geven. Komt gretig over bij mij en gaat graag combinaties aan. Is misschien niet de ideale Ajax spits, maar heeft zeker kwaliteit. Hopen dat Ebecilio zijn effectiviteit kan vasthouden, ook als die rechts staat. Want dan is het spel van Ajax stukken beter.

Ik zal dus als volgt spelen.

Vermeer
v.d. Wiel
Alderweireld
Vertonghen
Boillesen
De Zeeuw
Anita
Eriksen
Ebecilio
Cvitanich
Sulejmani

Altij leuk die herhalingen en dat lijntje dat ze op tv zetten om t ekunnen zien of iemand daadwerkelijk buitenspel stond. Maar ik vraag mij af waarom ze nu bij die herhaling een lijntje zetten terwijl die bal al 2 meter onderweg was? Moet dat lijntje niet gezet worden op het moment dat de bal getrapt wordt?

25 april 2011 om 05:39

klopt, als je dat inderdaad doet dan zie je dat het dus geen buitenspel is.

Wat een gezeur over buitenspel. Kijk heel simpel, buitenspel is buitenspel, hier moest je 3 keer de heraling zien om te zien dat hij met zijn been in de lucht 1 schoen buitenspel stond omdat de bal door een ajacied werd geraakt wat je ook al bijna niet kon zien)

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren