Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Ronaldo: 'Ik wil graag topscorer worden, maar het is geen obsessie'

Laatste update:

Cristiano Ronaldo had dinsdagavond met drie doelpunten wederom een belangrijk aandeel in de 4-0 zege van Real Madrid op Getafe. De teller van de aanvaller staat inmiddels officieus op 37 doelpunten en daarmee lijkt hij Lionel Messi af te troeven in de strijd om de topscorerstitel. "Ik wil graag topscorer worden, maar het is geen obsessie", verzekerde de Portugees na afloop van het duel.

/

"Mijn ploeggenoten proberen mij zo vaak mogelijk in stelling te brengen", gaf Ronaldo aan. "Daar ben ik hen dankbaar voor. Maar het belangrijkste is dat we gewonnen hebben." Na afloop schonk Ronaldo zijn shirt aan een supporter, die zich aan zijn neus bezeerde toen de Portugees ietwat minder precies was. "Dat was zeker niet mijn bedoeling, ik hoop het zo goed te hebben gemaakt."

Aitor Karanka was na afloop lovend over Ronaldo. "De statistieken van Ronaldo zijn indrukwekkend", vindt de assistent-trainer van Real Madrid. "We zijn een hecht team en dat werpt haar vruchten af. Hij heeft veel kwaliteiten en is tot veel in staat. Zelfs nog meer dan dat we tot dusver van hem hebben gezien."

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Wat een rotzak is het toch. De arrogante kwal, met zijn egoïstische ingesteldheid. Altijd maar aan zichzelf denken. Speelt ook nooit die bal af, gaat altijd voor eigen succes. Hij is lang niet zo sympathiek als Messi die expres de bal tegen iemand zen neus schiet en er nog lachend mee wegkomt. Ja, alle mensen vinden Messi veel sympathieker.

11 mei 2011 om 01:36

Dit is heel sympathiek van Ronaldo alleen vergeet niet dat dit natuurlijk wel zijn eigen fans zijn. Als Ronaldo dit in Camp Nou had gedaan dan had hij geen shirt gegeven na afloop hoor. Neemt niet weg dat hij dit zeer sociaal heeft afgehandeld!

11 mei 2011 om 10:51

alsof Messi zijn shirt zou hebben gegeven toen hij die bal de tribune in trapte

11 mei 2011 om 11:24

Denk niet dat een Real supporter op een Messi shirtje van Barca zit te wachten hoor. Ronaldo gaf zijn shirt aan een camera man. Vind het een prachtig gebaar van Ronaldo.

11 mei 2011 om 12:51

Camera man? Hij gaf de shirt aan degene die hij per ongeluk tegen zijn gezicht schoot voor excuses.

11 mei 2011 om 01:41

Je vergeet dat Ronaldo en Mourinho in werkelijk alle stadions van Spanje bijzonder geliefd zijn! Het zijn ware volksmenners! Altijd maar prachtige liederen jegens beide heren.

11 mei 2011 om 01:42

Ik denk dat dat normaal is, als de beste speler ter wereld en de beste coach ter wereld op bezoek komen. Uit angst doen sommige mensen raren dingen. Net als dieren in het nauw gedreven.

11 mei 2011 om 01:47

Ja precies, zoals raaskallen op werkelijk alle persconferenties; coaches tegen zich in het harnas jagen; janken over het competitieschema; wenen over de scheidsrechters en noem al dat zogenaamde onrecht jegens Real Madrid maar op. Wees maar blij met die ingedeukte beker van jullie, daar moet je weer een jaar op teren. Altijd een genot om te horen hoe geliefd Mou en Cron buitenshuis zijn.

11 mei 2011 om 01:48

@realsocio

Ik heb Lionel Messi anders nauwelijks uitgeloten zien worden.

Hoe je het wendt of keert...messi heeft dit seizoen nog altijd 3 doelpunten meer gemaakt en meer dan 2 keer zijn assists. Is zo goed als landskampioen en staat in de Cl-finale.

Neemt niet weg dat het bizar goed is hoor...49 keer scoren in 1 seizoen...dat is duizelingwekkend. En nee dat is geen politiek correct antwoord, voordat er weer hatertjes blij gaan doen. Ik vind het oprecht een wereldprestatie van Ronaldo. Maar toch net minder dan Messi .

11 mei 2011 om 02:24

Ben jij de 1-1 van Barca tegen Gijon vergeten? Heksenketel was dat, Barca werd continu uitgefloten!

En haal er aub geen andere feitjes bij, wat Individuele statistieken betreft overtreft deze jongen Messi op dit moment. Ook al ben ik groot fan van Messi.
Individueel heeft deze jongen het gewoon beter gedaan, qua teamprestatie uiteraard met Messie en zijn vrienden, maargoed daar hebben we het hier niet over. dus snap ook niet waarom jij gelijk messi erbij moet halen.

11 mei 2011 om 03:17

Wat dan? Zo gehaat zijn Guardiola en Messi niet naar mijn weten hoor?

11 mei 2011 om 07:28

Messisuarez
Haha dus we hebben weer een nieuwe wedstrijd tussen Real-barca.
Eerst was het wie de meeste schwalbes had gemaakt, toen de meeste overtredingen en nu wie door het publiek (tegenstander) het meest wordt uitgefloten?

Wanneer gaan we dan echt voetballen inplaats van al deze onzin?

11 mei 2011 om 08:37

@realsocio het cynisme druipt er vanaf.

Hoewel Ronaldo een prachtige voetballer is, komt zijn persoonlijkheid helaas niet echt goed uit de verf. Het lijkt allemaal zo gespeeld wat hij doet. Of dit het geval is of dat het sociale onhandigheid is weet ik niet. Ook dit shirtje geven lijkt een toneelspel. Net iets te dominant, teveel real-adviseurs om zich heen, even in de camera's kijken, iets te harde aai over de bol...

Maar misschien klets ik ook wel uit mijn nek....

11 mei 2011 om 08:45

Wow, volgens mij ben jij de enige die hier deuren open doet om reacties uit te lokken! Messi heeft inderdaad een bal weg geschopt, hoe lang volg je Messi al? Inderdaad nooit een ander incident. Voor alle duidelijkheid, als je zoveel fans hebt waaronder ook veel kinderen, mag dit absoluut niet, maar je moet nu Ronaldo niet gaan afschilderen als een Engel!

Ronaldo is een super speler en een absolute winnaar, maar net als iedereen heeft ook hij emoties, dat geld voor iedere voetballer.

11 mei 2011 om 09:42

heb de wedstrijd tegen sevilla gezien vorige week, maar makkelijker kun je de ballen niet krijgen als ze door de tegenstander naar je toe gespeeld worden.

en in de wedstrijd van gisteren krijgt ie ook weer volledig ongedekt ballen voor het inschieten.

maar het is hem gegund. jammer dat ie het niet kan vieren met een landstitel en CL

11 mei 2011 om 10:03

Waarom een rotzak? Speelt de sterren van de hemel.
En jij moet het moment van Messi nog maar eens terug kijken in de uitwedstrijd tegen Real Madrid waar hij een bal express hard in het publiek schiet. Messi is geen lieverdje

11 mei 2011 om 11:26

Heb je die prachtige bal gezien waardoor Benzema scoorde? De enige wat Real kan halen is een topscoorder. De titel is vergeleken , de beker is binnen en CL is over. Dus waarom zou je Ronaldo niet mogen helpen aan een topscoorders titel? Overigens als je het over egoisten hebt dan is Di Maria een veel grotere egoist dan Ronaldo hoor.

Het is wel degelijk een obsessie van hem. Je ziet aan zijn hele spel dat het belangrijkste voor hem is om doelpunten te scoren. Ik zie hem amper meejuichen wanneer een teamgenoot scoort, en hij is ook veel minder bereid de bal af te geven dan bijvoorbeeld Ozil en Di Maria, die echt in dienst van Ronaldo spelen. Het jammere is dat Ronaldo ook veel te belangrijk wordt gemaakt in dit team. Als hij zijn dag niet heeft speelt Real ook niet goed.

11 mei 2011 om 01:40

Ja, dat zagen we met al... wat een onzin. Zonder Real functioneerde Real nog meer als team en gingen ze zelfs sterker spelen. Niet komen praten als je enkel de Cl of de Clasico's zag...

11 mei 2011 om 01:47

Je begrijpt me niet, als Ronaldo wél speelt en geen potten kan breken, wordt hij vervelend en gaat hij allerlei ballen verspelen. Als Ronaldo niet speelt (door een blessure) speelt Mourinho met een andere tactiek. Mijn hele punt is dat Real Madrid op bepaalde vlakken voetballend beperkt wordt door de aanwezigheid van Ronaldo, wat het niet onbegrijpelijk maakt dat ze zonder hem goede wedstrijden kunnen spelen.

11 mei 2011 om 02:22

ik volg elke wedstrijd van madrid en als hij geen potten kan breken gaat hij echt niet ballen lopen verspelen hoor. het is toch logisch dat de ploeg om hem draait, net als barca om messi draait en manu om rooney

11 mei 2011 om 02:27

Real wordt voetballend beperkt?

Daarom is hij nagenoeg elke wedstrijd beslissend.

11 mei 2011 om 03:08

Phrantic

Real kan dit seizoen niks meer winnen enigste wat er nog te winnen valt.
Is Ronaldo de topscore van la liga en Ozil helpen zodat hij meeste assist kan geven.
Daarom elke kans die hij nu krijgt grijpt hij het en zelfde geld voor Ozil.

Wat een geweldige actie van C.ronaldo! Ik ben een barca supporter maar geniet hier gewoon van. De meeste speler lopen gewoon weg en doen alsof hun neusbloed maar hij neemt toch de tijd om de beste man een shirt te geven en praat even wat met hem. Me petje af serieus, vind het echt een mooi gebaar.

PS: Vind het alleen kinderachtig dat hij niet zijn wedstrijd shirt mocht geven van de man die er over gaat maar een ander shirt moest geven.

11 mei 2011 om 09:18

Dat viel mij ook op, er komt zo'n adviseurtje aan lopen met een ander shirt van; hier, geef deze maar. Maar goed, toch een goed gebaar.

Haha, die woordspeling ook, doen alsof hun neus bloed.

11 mei 2011 om 11:48

weetje of dat om speciale redenen niet mag? want lijkt me toch veel mooier om het shirt te krijgen die ronaldo ook echt gedragen heeft! Misschien is daar 1 of andere reden tegen?

Offtopic: haha dankje maar meeste spelers doen dat wel.

11 mei 2011 om 12:02

Geen idee, het lijkt me sterk dat de moeders boos worden dat ze shirts tekort komen met wassen. Er zal wel een reden achter zitten.

11 mei 2011 om 18:21

Leuk dat hij toch nog even een shirtje komt brengen, zal hij wel blij mee zijn geweest. Speelde ook geweldig

11 mei 2011 om 18:41

Inderdaad, ik vind het een schitterend gebaar van ronaldo! Denk dat iederen op dit moment die man wel wilt zijn haha!

Ronaldo heeft een veel slechtere naam dan dat hij eigenlijk is. Maw, hij verdient een beter perceptiebeeld.

Misschien komt hij arrogant of ijdel of wat dan ook over. Als er iemand zich de afgelopen weken voorbeeldig heeft gedragen is het Ronaldo wel. Daarnaast is het natuurlijk gewoon een klasbak van een voetballer. De statistieken liegen er in ieder geval niet om.

11 mei 2011 om 02:25

Ben het helemaal met je eens, en ook al is hij ijdel. Het zou ons toch niets moeten uitmaken?

Laten we eerlijk zijn, het is gewoon een knappe jongen! #nohomo

Mooie actie van Ronaldo!!! Tis ook een Real-supporter dus op zich is het wel logisch, maar nog steeds een zéér mooi gebaar!!!
Ronaldo is trouwens zeer goed besigh. Wordt zoiezo topscorer van Spanje met zn 6e hattrick van het seizoen, tog wel héél erg knap. Ik denk erover om een Ronaldo-shirt te halen (van Portugal wellicht, want eentje van Real kan ik Barça niet aandoen).
Maar ik vind hem de laatste weken wel wat egoïstischer spelen, maar dat is logisch want de enige prijs dat Real nog kan winnen is de prijs van de topscorer dus logisch!!!

Heren, beseffen we hier wel dat Ronaldo voor een fantastisch record staat? Hugo Sánchez en Telmo Zarra zijn gedeeld recordhouders met 38 doelpunten als meest trefzekere pichichi. Ronaldo heeft aan drie doelpunten in twee resterende wedstrijden dus genoeg om alltime topscorer te worden van de Liga!

11 mei 2011 om 03:18

goed gerekend vriend! 37 nu, record 38. inderdaad nog 3 doelpunten!!!

11 mei 2011 om 04:08

Het gaat om officiële goals he. Anders blijft het altijd een discutabele verbreking van het record. Als hij er drie maakt, bestaat er geen enkele discussie meer over zijn record.

Ook al telt Marca die ene goal wel mee, dan nog zou je altijd types houden die zeggen dat hij 'zonder dat officieuze doelpunt' dat record nooit had verbroken. Als Ronaldo nog minimaal drie goals maakt, bestaat er echter geen twijfel meer en moet zelfs zijn grootste vijand toegeven dat hij de all-time topscorer van de Liga is geworden.

11 mei 2011 om 10:56

Om de all-time topscorer te worden zal ie er toch echt 253 moeten hebben inliggen, al zou die wel een imposant record in zijn handen hebben als ie de meeste ooit maakt in een seizoen.

Voor hem persoonlijk zou het geweldig zijn om de topscorerstitel te pakken. Het is gewoon bizar dat hij aan de 40 doelpunten kan komen in de PD. Alleen wel jammer van sommige Barca/messi fans die roepen dat plots, nu Messi 5 (of 6 doelpunten) achter CR staat, de topscorerstitel niet belangrijk is.

De CL en La Liga winnen is natuurlijk belangrijker, maar zo'n individuele prijs streelt je ego natuurlijk wel. Is de trofee voor beste speler van de wereld dan ook onbelangrijk?

Mensen zouden eens meer moeten kijken naar de huidige Ronaldo die juist veel professioneler is dan heel Barca bij elkaar en de Ronaldo van een paar jaar terug moeten vergeten.

Nog steeds zullen mensen zeggen als Ronaldo topscorer wordt:
Ja maar het waren geen belangrijke wedstrijden en hij speelt niet af dus hij is egoistisch en Messi speelt wel af, kijk maar naar zijn assists en zijn doelpunten en hij scoort ook in belangrijke wedstrijden zoals bij Real. Elke vergelijking van Ronaldo met Messi als hij scoort zou respectloos zijn naar Ronaldo toe. Dat is niet omdat Messi zo slecht is, maar dat je bij een wereldprestatie als dit door hem meteen te vergelijken tekort zou doen.

Heel simpel, Real scoort 91 keer. Ronaldo 36 of 37. Barca scoort 91 keer. Messi 31. Die andere 55 van Real hebben teamgenoten van Ronaldo gescoord en die anderen 60 hebben de teamgenoten van Messi gescoord. Ook al is hij egoistisch, de overige teamgenoten van Real hebben evenveel gescoord als die van Barca zo ongeveer.

Assists is een ander verhaal. Messi heeft spelers als Villa en Pedro die hij assists geeft. Zij zijn veel trefzekerder dan de andere spitsen van Real; Benzema, Higuain en Adebayor. Ja dan geef je meer assists. Messi heeft een andere functie op het veld als Ronaldo. Messi is spits en Ronaldo een vleugelspeler. Dan is het toch indrukwekkender dat hij meer scoort dan Messi? In Engeland zelfde verhaal.

I rest my case

11 mei 2011 om 11:47

Messi is een spits? Hoe kom je daar nou bij.. Op papier staat hij in de spits maar in de praktijk heeft hij gewoon een vrije rol. Hij zwerft over het hele veld is nauwelijks in de spitspositie te vinden dus ik weet niet wat jij praat.


Als Ronaldo volgende wedstrijd 2 goals maakt looopt hij 1 op 1 dus dat zegt toch genoeg over hem.

De Jaloezie hier tegen Ronaldo is zo heerlijk om te lezen.triest natuurlijk van degene die feiten niet aan kunnen ,en van alles naar boven halen om zo ronaldo als de duivel zelf uit te maken.get a life people,hij is maar een voetballer. Zijn cijfers spreken voor zich,als je hem niks aan vind dan reageer je toch lekker op artikelen van je eigen club.

Filmpje is wel relaxed van ronaldo om een shirtje te geven aan de fan die geraakt werd.die zal het nooit meer vergeten dat hij van ronaldo een shirt heeft gekregen.en ook een hatrick heeft gezien op dezelfde dag

het zijn idd indrukwekkende statistieken van een buitengewone voetballer, maar denk dat ronaldo een titel als topscoorder graag zou willen ruilen (liefst combineren) met een beslissende rol in de classico´s. misschien iets om na te streven voor volgend seizoen.

Het is wel een obsessie, daarom schiet je uit alle standen en ook de onmogelijke standen. je geeft geen bal af en gaat alleen voor eigen succes, je bent net als je trainer met jezelf bezig. Elke vrije trap neem je en schiet je, al sta je 100 meter van het goal en je hebt er de laaste tijd niet een ingeschoten en toch weer nemen.

Doet me wel goed dat je het shirt gaf aan die supporter, dat was grote klasse!!

11 mei 2011 om 08:03

Wat een onzin. Ik heb de wedstrijd gezien en ook nu laat hij Ozil vrije trappen nemen.
Ik baal er nog steeds van dat Ozil niet tegen Barca heeft gespeeld. De combi Ozil Ronaldo is gewoon enorm goed. Ook enorm respect dat hij zijn shirt weggeeft aan de supporter zo hoort dat.

Ronaldo was de voorbije jaren erg onsportief, altijd zeuren, schwalbes maken en raar gedrag vertonen. Echter, dit jaar heeft hij zich echt aangepast en zijn gedrag en karakter is echt beter geworden. Natuurlijk maakt hij nog wel eens schwalbes, maar als je dit vergelijkt met de voorbije jaren, valt dat aantal erg mee. Hij zeurt ook niet meer zo vaak als hem iets tegen zit en voor de camera gedraagt hij zich normaal. Prachtig gebaar van Ronaldo richting deze supporter, die zijn neus gebroken heeft door Ronaldo's toedoen. Erg mooi dat hij dan toch even aandacht schenkt aan de supporter, een shirt van hem weggeeft.

Overigens was het wel gewoon een obsessie, die ik best begrijp. Real kan toch niks meer winnen, dus gaan ze hun best doen om Ronaldo topscorer te maken. Alle ballen gaan naar Ronaldo, zelfs als Adebayor doorgebroken is en er beter voorstaat dan Ronaldo, geeft hij hem nog af. Ronaldo moest er overigens gisteren minstens 3 meer maken, maar faalde. Özil en Ronaldo spelen overigens geweldig samen en vinden elkaar blindelings.

Kan FC Ronaldo ook nog een prijsje pakken dit jaar! Wat een wereldtrainer '' The Special One'' met zijn speciale tactiek! Alle ballen op Ronaldo!

Het gaat hier niet alleen maar hoe veel hij er maakt in spanje maar ook topscorer van europa worden, dus niet nuzegen dat het een kleine prijs is gezien dat de kans groot is dat CR deze gaat binnen halen.

@fcacrab ...... Heb je niets beters te melden....

Ik gun Ronaldo deze topscoorderstitel ook wel, werkt altijd hard en is ook een team speler geworden.
Iedereen hier maar zeuren over dat Real verdedigend speelt, nou ze speelde gisteren toch mooi aanvallend voetbal wat ze altijd doen (behalve die 2x tegen Barca). Mooi gebaar van Ronaldo aangezien de supporter een bloedneus overhield aan het schot van Ronaldo, maar dat was niet express.

Ik denk dat veel Real supporters die elke wedstrijd in het stadion aanwezig zijn vanaf nu allemaal hopen dat ze zo'n bal tegen hun hoofd krijgen. Als dat betekend dat je een trui krijgt en even een knuffel of iets in die aard krijgt dan hebben ze dat er wel voor over. Overigens wel mooi dat hij zich gaat excuseren op die manier, mooi gebaar van hem.

Daarnaast is het wel degelijk geen obsessie van hem. Gister kreeg hij de bal nog zo'n twee of drie keer aangespeeld maar toen speelde hij die bal af aan Higuain of iemand anders terwijl hij kon trappen. Het was natuurlijk wel duidelijk dat de spelers rond hem (ozil, Higuain, Adebayor etc) het hem gunde. Maar waarom zou hij liegen? Iedereen wil topschutter worden maar je gaat je echt niet hierop focussen lijkt me.

11 mei 2011 om 10:46

Helemaal mee eens, en het geeft maar weer aan hoe CR in de groep staat en zijn medespelers top met elkaar omgaan... Real is echt een hecht team waar iedereen om elkaar geeft en elkaar alles gunt....

Ronaldo: 'Ik wil graag topscorer worden, maar het is geen obsessie'

Nou het is een klasse speler maar ga nou niet ontkennen dat het geen obsessie is ...bullshit!!!
Na gisteren de wedstrijd gezien te hebben kan ik alleen maar zeggen dat het wel een obsessie voor hem is,ik neem hem dat niet kwalijk maar ga hier geen onzin vertellen want iedereen weet dat het wel zo is!

Buitenkantje van Ozil op Ronaldo was echt fenomenaal wat is dat toch een goede speler zelfde geld voor Ronaldo en de rest eigenlijk van Real.

Zoals Pepe gisteren , ik vond hem echt geweldig voetballen en verdedigen.

Iedereen zijn eigen mening natuurlijk over wie nou de beste speler is...messi en Ronaldo zijn gewoon spelers waar wij als voetballiefhebber kunnen van genieten ieder zijn eigen kwaliteit.

Respect voor beiden.

11 mei 2011 om 11:45

Raar dat hij toch een aantal keer de bal weg gaf...

Mooi gebaar naar die supporter toe van Ronaldo. Dat siert hem.
Verder vind ik het ongelovelijk knap dat hij al 37!! doelpunten heeft gemaakt. Dat kunnen alleen grootheden zoals Messi en Hij.

kijk hoeveel scorend vermogen er in dit elftal zit dan begrijp je toch niet dat mourinho zo verdedigend heeft gespeeld in die vier classico's tegen v alencia hebben ze als ik het goed heb 6x gescoord tegen sevilla ook en nu weer 4-0 echt jammer dat mourinho niet voor de aanval heeft gekozen

prachtig gebaar van een prachtige speler
mijn mening is dat hij de beste ter wereld is en messi 2

Je zeg overduidelijk dat iedereen van Real Madrid graag wilt dat Ronaldo de topscorer wordt.
iedereen probeert het de bal te geven ongeacht in welke positie hij zit. Zelfs adabayor die altijd voor zijn succes gaat, gaf Ronaldo allen ballen.

Maar helaas topscorer kunnen ze wel hebben, maar La liga, CL finale en beste speler van 2011 kunnen er naar fluiten.

Ronaldo kan wel opdreef scoren wegens zijn ploeggenoten maar hij is helaas niet beslissend als Messi. Tegen Barcelona was hij onzichtbaar en bracht niets in het spel. Alleen de winnende goal omdat Mascherano niet lang is.

Maar tegen Puyol was hij nergens te bekennen...6x tegen Puyol en Ronaldo heeft never gescoord dan zie je maar hoe Puyol hem goed aanpakt heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeerlijk.

allemaal jaloers op deze geweldige speler!!

Prachtige speler. Gevaarlijk schot, zeer snel, echt kopsterk, zeer goeie kopper, gevaarlijk in standaardsituatie, afwerken is tie fantastisch in.

Ronaldo is echt en goeie man. Om na de wedstrijd een shirt te geven aan een supporter ,die zich bezeerde met een bloedneus door Ronaldos trap, vind ik het echt goed wat ie doet om zijn shirt te geven als excuses.

Topspeler!

Hij heeft een heel goed seizoen, echt top. Echt een topspeler, die alles beheerst. Maar in de clasico's waar hij het echt had moeten laten zien vond ik hem ronduit teleurstellen.

Haha,erg mooi gebaar van Ronaldo.
Kan Messi een voorbeeld aan nemen (sarcastisch)
Je ziet gewoon dat Ronaldo dit seizoen ontzettend volwassen is geworden,terwijl hij zich vroeger vaker 'misdroeg'.
Erg leuk om te zien als supporter.

Eigenlijk perfect dat ronaldo topscorer wordt en Barcelona de prijzen wint.
Geeft ook precies de verhoudingen en de immense verschillen weer tussen hem en messi.
individualist tegenover teamspeler

Veel doelpunten in de makkelijkere wedstrijden met dan ook hoge scores, maar weinig beslissende goals in de wedsrijden als het wat moeilijker gaat.
Geen idee hoeveel assists hij heeft, maar dat zullen er niet veel zijn.
En ooit naar zijn gezicht gekeken als iemand anders scoort?

Dat is het grote verschil met Barcelona en Messi. Spelvreugde en oprechte vrolijkheid als team of individueel uitblinken en de eer opstrijken. Dat laatste doet Ronalo wel erg goed natuurlijk.

(eeuwig zonde dat madrid in vorm niet gewoon geprobeerd heeft beter te zijn dan barcelona, ik had het nog willen zien...)

Allemaal leuk al die doelpunten tegen kleinere teams op momenten dat het er niet helemaal meer toe doet. Hierboven is al aangegeven dat het ook tekenend is voor de manier waarop hij speelt, namelijk redelijk egoïstisch. Dat is absoluut geen probleem overigens, want om goals te maken moet je dat in je hebben. Echter, Ronaldo is nauwelijks beslissend op het moment dat het er toe doet. Behalve de Copa dan, maar bij Manu en in het Portugese team is het hetzelfde. Op die momenten heeft hij zo'n drang zichzelf te bewijzen (latne we het positief formuleren) dat hij alleen nog maar voor en met zichzelf speelt. Om een echt grote speler te zijn zal hij toch ook op die momenten beslissend moeten gaan worden en daarvoor lijkt een kleine omslag nodig in de manier waarop hij het spel benaderd.

11 mei 2011 om 19:17

Vind ik persoonlijk dikke zever. Dus elke ploeg die niet ''barcelona'' noemt is een kleine ploeg dan?

Villareal, Valencia en Sevilla om pakweg 3 ploegen te noemen zijn toch de zogenaamde subtop ploegen in Spanje? En hij heeft tegen deze ploegen dit seizoen 9x gescoord (4 matchen vanaf het begin, 1 match maar 20 minuutjes meegespeeld en 1x niet meegespeeld). Lijkt me toch ook behoorlijk goed.
Verder is het inderdaad zo dat hij op 2 seizoenen tijd nog maar 2x tegen Barcelona heeft gescoord. Maar, zoiets kan je ook makkelijk verklaren door de manier waarop er wordt gespeeld. Ik zie Real ook veel liever aanvallend voetbal op de mat brengen zoals ze tegen elke ploeg doen (behalve Barcelona dan). Aanvallend voetbal ligt Ronaldo ook beter. Toen Real tege Barca moest spelen zag je hem op zn 1tje jagen en hij werd er zo gefrustreerd van dat niemand mee deed, en terecht natuurlijk!
Om nu even een voorbeeld te nemen: Messi heeft dit seizoen dan ook ''maar'' 3x gescoord tegen Real, dat is dan ook maar 1tje meer als Ronaldo tegen Barcelona. En vorig seizoen heeft hij ook ''maar'' 1 goaltje gescoord tegen Real, toen was dat al bij al ook maar 1 goal meer dan Ronaldo tegen Barca. Dus omdat hij op die 2 seizoenen hij bij Real is, 2x minder gescoord heeft tegen Barcelona in vergelijking met Messi tegen Real, scoort hij enkel als het er niet meer toe doet ofwat? Of is hij nooit beslissend? Right...

Verder is het al meer gebleken dat hij wel een teamspeler is, maar gewoon op zijn eigen manier. Messiis ook een geweldige teamspeler, zoals je kan zien aan zijn uitzonderlijk veel assists dit jaar, maar normaal zit hij rond 10-15 per seizoen, net zoals Ronaldo altijd rond de 10-12 zit, met als uitschieter zijn 17 assists.

Bij Portugal zit hij met hetzelfde probleem als Messi met Argentinië. Ze kunnen beiden nog (!) geen volledig team op sleeptouw nemen. Hopelijk komt dat voor beiden nog, want het zijn allebei geweldige spelers.

(eigenlijk zijn er, als ik het zo bezie, best wel wat gelijkenissen met Messi, haha :D)

11 mei 2011 om 20:07

Dan heb je niet goed gelezen. Ik zeg dat hij nauwelijks beslissend is op de momenten dat het er echt toe doet en de hele wereld mee kijkt. Dat is niet alleen bij Real zo (inderdaad tegen Barca en dan vooral in de Cl), maar ook bij Man U gaf hij eigenlijk nooit thuis op dat soort momenten (de CL finale als dieptepunt).
Het is inderdaad zo dat Messi ook niet beslissend is bij Argentinië, maar dat is vooral omdat men daar het spel niet om hem heen wil bouwen. Bij Portugal eist Ronaldo alles op, maar doet er vervolgens nauwelijks iets mee.

11 mei 2011 om 20:42

Hij eist niets, het team wordt gewoon rond hem gebouwd. Een speler heeft namelijk niets te eisen, dat doet de trainer wel . Bij Argentinie kan Messi gewoon niet zo presteren als bij Barcelona, net zoals dat bij Ronaldo is. Genoeg goeie spelers bij beide ploegen (bij Argentinie nog de betere!), maar daar wilt het nog niet functioneren, bij beiden niet.

Eigenlijk vind ik die comment over de Cl-finale ook maar zo-zo. Uiteindelijk scoorde hij in de finale van 07/08 wel. Die van 08/09, was daar echt iemand goed bij Manchester United? Zowat niemand denk.

Elke voetballer heeft wel eens een minder moment, het is erger wanneer je hele team een minder moment heeft (zoals Real met die 5-0 tegen Barcelona vorig jaar).

Overigens vond ik Ronaldo dit jaar in de CL wel goed spelen (buiten dan tegen Barcelona niet zo geweldig, maar wel hard werkend!)

11 mei 2011 om 20:39

. Omg, één van de raarste reacties ( deze reactie van jou hoor ik overigens vaker ) die ik hoor.

Bij United heeft hij zich tegen Inter, Chelsea, Liverpool. Tottenham , Arsenal , Roma en weet ik veel wie bewezen. Dit zijn genoeg teams.

In de CL- finale was Ronaldo de beste man op het veld, hij mistte inderdaad een penalty maar John Terry ook. Ga je ook leuk beweren dat Terry alleen beslissend is tegen kleine ploegen? Erger me écht kei en keihard aan mensen zoals jouw.

Tegen Barca scoorde hij een penalty en daarna een mooi doelpunt in de Copa, dus ook daar was hij beslissend. Zijn veldspel was niet goed tegen Barca, maar sommige clubs ( Barcelona ) zitten hem niet mee. Maar als je kijkt naar zijn veldspel tegen al die andere ploegen, zoals Valencia, Villareal , Sevilla, Lyon , Ajax en weet ik het, dan is Ronaldo zéér belangrijk en beslissend.

Maar daar zal jij natuurlijk overheen kijken. Grote speler? Hij is Wereldvoetballer van het jaar geworden, dus lijkt me groot genoeg.

Messi bewijst zich minder dan ploegen wanneer ze écht moeten winnen.

- Chelsea in 2009
- Inter in 2010

Hoe verklaar je dit? , tegenover het feit dat Ronaldo zich alleen tegen Barca niet bewijst!? Ook heeft Messi nog nooit op Engels bodem gescoord, toont dat ook wat aan over zijn beslissendheid? Jee man.
Speelt voor zichzelf? Ronaldo is bij Real juist de teamspeler geworden, waarvan iedereen dacht dat hij dat nooit zou worden. Hij passt veel vaker de bal als dat hij bij United deed, dat je dat niet inziet is raar! Ik zie het in ieder geval wel in en alle mensen die Ronaldo écht volgen ook.

11 mei 2011 om 20:47

Nou nou, beweer je nu dat ik vaker belachelijke reacties heb over Ronaldo? Ik heb nauwelijks iets over deze jongen geschreven, maar goed je bent op je teentjes getrapt. (als je hiermee aangeeft dat ik mensen beticht van domme reacties, dan is dat zo nu en dan zo, maar alleen als ze niet met argumenten komen en dat doe jij wel waarvoor hulde).

Ik moet zeggen dat op de één of andere manier bij elke discussie over Ronaldo de naam Messi ook weer op duikt. Ik heb die er niet bij getrokken en ik maak al helemaal geen vergelijking tussen die twee. Het zijn totaal verschillende voetballers, waarbij de voorkeur in principe redelijk persoonlijk is, hoewel ik denk dat Messi Ronaldo de laatste twee jaar wel is voorbij gestreeft.

Ik vond Ronaldo in de CL finale absoluut dramatisch. Zijn geldingsdrang zat hem in de weg. op het moment dat die geldingsdrang de kop op duikt vergeet hij iedereen om zich heen. Ploeggenoten ergeren zich daar zichtbaar aan. Ik weet dus niet welke finale jij hebt gezien (of dat je die objectief kon waarnemen), maar goed...

Hij heeft simpelweg een gigantisch ego die hem tot grote hoogten weet te brengen (getuige zijn Wereldvoetballer prijs) en tot zeer grote laagten (getuige zijn wedstrijden tegen Barca en de door ons anders beleefde CL finale). Dat is jammer. Ik dnek dat hij met minder persoonlijke geldingsdrang een veel betere voetballer zou zijn voor zijn ploeg.

Maar vat het allemaal niet te persoonlijk op hè. Ik heb gewoon een andere mening en gek genoeg wordt die door redelijk veel mensen gedeeld wordt.

11 mei 2011 om 20:53

Nee, maar vind dit zo'n irritante reactie ;p. Sorry daarvoor. Met nee bedoel ik dat je nooit eerder zulke reacties maakt, maar van andere mensen bedoel ik daarom ook .

Hoor steeds vaker mensen dit zeggen en kan het niet laten hetzelfde erop te reageren.

Cl-finale? Welke bedoel je eigenlijk, ik heb het over die van Chelsea. Of heb je het over die van Barca? Want daar geef ik je 100 procent gelijk.

11 mei 2011 om 20:59

Die tegen Bar''ca. Hoewel hij in de finale tegen Chelsea ook niet op z'n best, vond ik, op z'n goal na natuurlijk.

11 mei 2011 om 21:04

Tegen Barca heb je inderdaad helemaal gelijk, daar was hij inderdaad een ego..

Maar sommige teams zitten je gewoonweg niet mee denk ik. Wanneer je kijkt naar Ronaldo dan heeft hij zich ( hiermee ben je het oneens ) op Barca na tegen elke club bewezen.

Je hebt gelijk over zijn persoonlijkheid, maar deze persoonlijk heid ( arrogantie en egöisme ) maakt Ronaldo wel dé Ronaldo. Ronaldo zou inderdaad ook een betere voetballer zijn geweest als hij zich niet zo gedroeg.

Hierdoor creeërt hij talloze fans, mensen houden hiervan ( ik in ieder geval ) .

@ Jdv1

Ik ben het volledig met jou eens. Hij kan goed voetballen, maar speelt inderdaad alleen maar voor zichzelf en is nooit beslissend voor de ploeg. Wat dat betreft vind ik Ozil van veel grotere waarde.

Je ziet trouwens ook aan Ozil dat hij zich vaak ergert in het veld aan Ronaldo.

Een paar jaar geleden was ik nog groot Ronaldo-fan. Hij speelde bij Man United de sterren van de hemel en had de mooiste tricks van alle spelers, maar hij had een groot nadeel. Dat waren zijn sterallures, zijn grote ego en zijn soms onsportieve gedrag. Daarom was het voor mij geen leuke voetballer meer om naar te kijken, hoeveel ik ook van zijn spel hield.
De laatste tijd vind ik echter dat Ronaldo sterk verandert, proffesioneler wordt en met name ook sympathiek wordt. Ik kan weer genieten van hem en Real gaat nog veel plezier aan hem beleven. Soms jammer ik nog steeds dat hij niet naar Barcelona kwam, al past de club niet echt bij hem. Hij verdient die topscorerstitel echt, ik gun het hem ook.

Ga zo door en maak het ons moeilijk door middel van echt Voetbal!

Heel mooi gebaar, maar ik zou persoonlijk liever zijn vieze gebruikte wedstrijdshirt willen hebben dan een shirtje dat snel even uit de fanshop is gehaald. Hij zal er toch wel blij mee zijn overigens.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren