Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

'Klassieker mogelijk weer gespeeld met aanwezigheid uitsupporters'

Laatste update:
/

Het is noodgedwongen al een tijdje zo: Ajax-fans mogen niet naar De Kuip als Ajax bij Feyenoord speelt en de Rotterdamse supporters mogen niet naar de Amsterdam Arena. Maar daar kan aankomend seizoen zomaar verandering in komen. Als de mogelijke huldiging van Ajax op zondag goed en zonder enkel probleem verloopt, dan overweegt men om de maatregelen voor uitduels in te trekken.

Eberhard van der Laan, burgemeester van Amsterdam, liet tegenover RTV Noord-Holland weten dat de maatregel om de Klassieker zonder uitpubliek te spelen, zal worden geëvalueerd. In 2009 werd door Amsterdam en Rotterdam besloten dat uitfans niet meer welkom waren na meerdere ongeregeldheden en dat in 2014 deze maatregel opnieuw zou worden bekeken.

Maar daar gaat dus verandering in komen. Van der Laan heeft de fans van Ajax opgeroepen dat, bij een mogelijke huldiging op het Museumplein, goed gedrag nodig is om de maatregelen mogelijk terug te draaien. Van der Laan zal vervolgens dan weer lobbyen bij de gemeente Rotterdam en de KNVB om er weer voor te zorgen dat Ajax-Feyenoord en Feyenoord-Ajax weer met supporters van beide clubs kan worden afgewerkt.

Amsterdam en Rotterdam doen er goed aan om de maatregelen terug te draaien

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Ebbbbeeee!! hopen dat het neit escaleert als we de titel pakken en dan kunnen we volgend jaar misschien alweer naar de kuip

11 mei 2011 om 16:15

We zullen waarschijnlijk nooit weten hoe of de huldiging van Ajax rustig zal verlopen

11 mei 2011 om 16:35

Ik hoop het voor jou! En voor de rest van nederland... Ik zelf zie het eerlijk gezegd wel gebeuren!!! Ben een beetje klaar met al die haters anders had ik me nooit zo off-topic laten meeslepen....

Ik vind dit positief nieuws! Zou het geweldig vinden om weer een keer 3 dagen de zenuwen hebben voordat de echte klassiekers gespeeld wordt. Hopen dat dit wordt doorgezet en ook dat feijenoord volgend jaar weer top 5 draait.

Persoonlijk zou ik het super vinden als er weer uit supporters mee mogen naar deze wedstrijden. Toch denk ik dat het dan weer uit de hand loopt. Dit omdat er altijd wel mensen bij zitten die niet voor het voetbal komen maar voor andere zaken.

11 mei 2011 om 12:17

Inderdaad, net zoals er afgelopen zondag weer een paar achterlijke waren die op de heenweg 2 bussen moesten vernielen...

11 mei 2011 om 12:35

Weetje wat nou zo jammer is dat ze niet alles vertellen. Sommige bussen zijn gesloopt en sommige niet. Niet alle bussen zijn gesloopt door ajacieden. Sommige zijn gesloopt door de buschaffeurs zelfs.

On: Spreekkoren kan je toch niet bannen uit de stadions. Dus na 1 klassieker komt er weer een verbod...

11 mei 2011 om 12:47

Sommige bussen zijn gesloopt door de buschauffeurs zelf???
Hahahaha. Zie je het al voor je, dpchauffeurs nemen honkbalknuppels mee om vervolgens de bussen te slopen zodat zij zonder werk komen te zitten en een ww-uitkering aan kunnen vragen. Wat denk jij nou zelf.

On topic: uitsupporters bevordert de sfeer dus ik vind het alleen maar beter. Ik hoop dat ajaxsupporters ook binnenkort bij ons (den haag) welkom zijn.

11 mei 2011 om 12:56

Voordat je zo dom gaat reageren. Ooit gedacht aan dat de buschauffeur de bocht te kort neemt en een lantaarnpaal raakt? Waardoor het raam kapot gaat. Beetje nadenken voordat je zo Iq loos reageert.

11 mei 2011 om 14:32

@kevinafca1

Mag ik je er wel op wijzen dat er ook een hoop achtelijke liepen buiten degene die de bussen hebben gesloopt, die helemaal totalloss en doorgesnoven bij het stadion liepen om 3 's middags en het nodig vonden om naar elke voorbijganger hun middelvinger op te steken. En bijna een heel hekwerk aan stukken schopte. Dit zijn dezelfde mensen die zich niet kunnen beheersen tijdens een kampioensfeest.

11 mei 2011 om 15:02

Ja dat weet ik. Ik keur dat ook niet goed. Alleen ik heb er een hekel aan als de media sommige feiten er niet bij vertellen en daardoor gaf ik het even aan van de bussen.

11 mei 2011 om 12:40

Dat is inderdaad wel weer het probleem. Het is een mooi intiatief van de meeste supportersgroepen om het bijwonen van voetbalwedstrijden weer een beetje te normaliseren maar er zitten gewoon teveel idioten bij die zich nooit zullen kunnen gedragen. Mocht deze regel weer teruggedraaid worden zal het binnen een paar jaar toch wel weer uit de hand lopen verwacht ik. Jammer want de klassieker zonder uitsupporters is de helft minder sfeer.

11 mei 2011 om 12:47

Vertel mij dan eens wat er uit de hand loopt de laatste klassiekers??? Beetje over en weer geschreeuw. Meer is het niet

11 mei 2011 om 12:52

Wat uit de hand loopt ? In 2009 waren er geen rellen tussen de supporters maar besloot men toch over te gaan tot het verbod van uitsupporters bij de klassieker. Of je moet , zoals ieder jaar gebeurde , het wachten op een terein van de uitsupporters (op vele meters afstand met een barriere er tussen) om een beetje over een weer te schreeuwen rellen noemen.

De aanleiding : Liedjes van beide aanhangers en 1 spandoek. 2 elementen die weliswaar niet goed te keuren zijn , maar om nou te zeggen dat de boel vreselijk uit de hand was gelopen. De voorgaande jaren noemde men het geslaagd als het hier bij was gebleven. Dan was alles prima verlopen maar omdat 2 burgervaders het wel goed uitkwam , om zo politie kosten te sparen , wat weer goed uitkwam om het gemeente financieen boekje op orde te brengen, werd er besloten dat uitsupporters niet mochten komen.

In 2005 ging het voor het laatste mis met rellen tussen beide aanhang , al die andere keren bleef het berperkt tot incidenten. Al dat gedoe , nou gaan ze dus een evenutele huldiging erbij halen die compleet los staat van de Klassieker. Krijg je straks dat een paar dronken knuppels die de regels overtreden straks ervoor gaan zorgen dat het verbod langer word gehandhaaft. Vrijdag en Zaterdag stikt het in uitgaansgebied van dronken idioten die de regels overtreden en dat heeft alleen voor het individu gevolgen en nu lopen we kans dat die paar mensen met teveel bier op zich gaan misdragen dat het alle Ajacieden en Feyenoorders treft.

Maar goed , bij deze de oproep : Gedraag je , want je verpest het dus niet alleen voor jezelf maar voor een veel grotere groep.

Hopelijk let Mr. Van der Laan dan ook wel op of eventuele relschoppers bij een eventuele huldiging wel banden hebben met Ajax. Het is namelijk een uitegelezen mogelijkheid voor onze kansenjeugd om rotzooi te trappen.

Wel slim natuurlijk om Ajax fans deze worst voor te houden, zal in ieder geval zorgen voor wat extra sociale controle!

Nou dat is wel het mooiste nieuws van deze week.
Zonder uit-supporters is de klassieker gewoon kapot!

11 mei 2011 om 14:13

Ik dacht toch dat het allemaal om het voetbal ging, dat is er nog gewoon hoor. Maar jawaarschijnlijk is dat ook de reden dat het zo vaak is misgegaan... Sommige mensen komen alleen maar naar het stadion om de tegenstanders te beledigen en uit te dagen... Voetbal is alleen maar een bijzaak.

11 mei 2011 om 14:18

Voetbal is helemaal geen bijzaak.
Net als de uit-supporters een hoofdzaak.
Het gaat hier om de Klassieker en in mijn optiek is die Klassieker kapot als er geen uit-supporters zijn. Want elkaar een beetje uit de tent lokken dat hoort gewoon zo bij deze wedstrijd!

Ik hoop het zo. De klassieker vind ik op dit moment vrij weinig aan zonder uit publiek. Dit hoort juist bij deze twee clubs. Ik hoop zo dat de idiooten die het voor andere verzieken er een beetje van geleerd hebben. Want ze verpesten het ook voor de vaders die met hun kinderen naar een leuke wedstrijd willen. en wat heb je eraan om spullen te vernielen, leuk voor je club kost hun weer geld. De mensen die zulk soort debiele acties veroorzaken mogen van mij voor het leven een verbod krijgen.

Ik hoop dat het gezellig wordt zondag en dat alles normaal verloopt net zoals bij de WK Finale of we nu winnen of niet.

Dat wordt dus gewoon niks. Deze burgemeester is net zo laf als zijn voorganger. Het is geen concrete toezegging, het is gewoon helemaal niks. Ze zullen wel iets vinden om het niet door te laten gaan. Verder is het een grote schande dat er niet eens schermen in Amsterdam komen om de wedstrijd op uit te zenden. In Enschede kan dat wel, maar in Amsterdam is het verboden.

11 mei 2011 om 12:24

Ja het is inderdaad verboden maarja dit is gewoon met redenen. Of jij het kan snappen of niet staat daar los van gast. Mensen die in Amsterdam wonen worden ook schijtziek van al die evenementen en feesten, snap heel goed dat het ook een keer teveel wordt.

11 mei 2011 om 12:35

Dan moet hij consequent zijn en ook geen feest aanbieden op het museumplein. Hij heeft er net voor koninginnendag nieuw gras ingezet (briljant overigens om het door 80.000 man weer te laten platwalsen).

In Amsterdam mag er niks. Tijdens het WK ook maar alleen schermen op het museumplein. Als hij geen feesten wilt moet hij niet met zijn mislukte polderoplossingen komen. Dit is Amsterdam, als je een wereldstad wilt zijn, moet je dit aankunnen. Dat wil de olympische spelen van 2028 binnenhalen, lachwekkend.

11 mei 2011 om 12:37

Ja aan de ene kant willen ze hun imago houden als wereldstad en aan de andere kant toch een fijne woonplek zijn voor de inwoners.. keuzes makeni s nooit het sterke punt geweest van de gemeente, en al helemaal niet van de burgemeesters he

11 mei 2011 om 12:43

Tja, dat heb je he in een grote stad! Bovendien was er de keer dat ze besloten niet meer en weer te reizen, nauwelijks iets aan de hand. Behalve een te overdreven charge van de ME dan!

11 mei 2011 om 12:50

Ik kan niet anders dan 100% met je eens zijn. Die paniek ook omdat er een paar honderdduizend mensen naar de stad komen met K dag. Te zot voor woorden. Sowieso die poldermentaliteit is een drama hier. Als er een paar agenten vrij zijn in het weekend gaat er een wedstrijd niet door omdat er misschien een paar mongolen het leuk vinden om te gaan rellen of wat dan ook.

Amsterdam is wat uitstraling betreft gewoon een dorp.

Ach ja da is dan weer eenmalig, want bepaalde supportersgroepen van die twee clubs kunnen zich toch niet gedragen die doen het er gewoon om. Dus na 1 keer is het toch weer foute boel. Ze kunnen beter gewoon voor altijd een verbod instellen om uitsupporters te laten komen....

11 mei 2011 om 12:28

Ik denk niet dat dit het geval is bij alleen die 2 clubs hoor. Zoals jij het zegt kunnen we het verschijnsel uitsupporter wel helemaal afschaffen... Kan maar ik denk dat heel veel supporters dat niet op prijs zullen stellen.

11 mei 2011 om 14:06

Daar ben ik het niet mee eens, natuurlijk elke club heeft zo zijn rotte appels en overal gebeurt wel eens wat, maar feit is wel dat het bij Ajax-feyenoord of Feyenoord-ajax altijd foute boel is ongeacht waar het wordt gespeeld, ongeacht voor welke competitie het wordt gespeeld en ongeacht de stand op de ranglijst. En als het altijd raak is ben ik van mening dat je maar gewoon een algeheel verbod voor deze twee wedstrijden moet invoeren hoe zonde dat ook is voor de supporters die wel komen voor een gezellige middag!

Hopelijk kunnen ze 'bommen op R'dam' en 'hamas Hamas' ook achterwege laten, beetje provoceren hoort bij zo'n wedstrijd...maar hoe moeilijk is het om het tot op bepaalde hoogte te doen, iedereen moet toch wel weten waar zo'n grens ligt....

Hij gaat er dus vanuit dat Ajax kampioen word, of misschien juist niet...als Ajax nou geen kampioen word zullen ze ook niet gehuldigd worden en hij zegt immers dat als men bij de eventueel huldiging geen problemen zijn hij de maatregel zou willen terug draaien.

Ook wel erg zout van hem want iedereen weet dat het in 99 procent van de gevallen niet komt door de supporters die in de stadions zitten, maar door de mensen die een levenslang stadion verbod hebben en/of door kansloze hangjongeren..

Aan de ene kant slim om de huldiging misschien rustig te laten verlopen, die maatregelen mogen wel een keer teruggedraaid worden. Maar aan de andere kant, het één sluit het ander niet uit; ze moeten zich gewoon altijd gedragen!

Wat een onzin dit. Er was een aantal weken geleden al sprake van dat er weer uitsupporters naar de klassieker mochten komen.

Beetje flauw om dit nu als eis te stellen om te zorgen dat het rustig blijft bij een eventuele huldiging

11 mei 2011 om 12:34

Het kan best zijn dat er weer sprake van zou zijn, maar als ik burgermeester zou zijn had ik dit ook nog maar eens naar buiten gebracht voor de huldiging, want zeg zelf.. als het nu weer verkeerd gaat tijdens een eventuele huldiging, dan zou het toch belachelijk zijn de supporters na dit wangedrag tegemoet te komen door ze weer toe te laten naar de uitwedstrijd van het seizoen?

Een klassieker zonder uitfans heeft gewoon te weinig sfeer. Met een beetje rivaliteit is niets mis, als het maar verbaal blijft en niet kwetsend. Helaas zijn er altijd wel een paar mensen die zich hieraan niet kunnen houden, semi-racistische leuzen gaan lopen roepen en met objecten gaan gooien.
Ik hoop echt, voor het voetbal, dat het goed gaat, maar ik heb er een hard hoofd in.

Hij behandeld op deze manier de ajax supporters echt als kleine kinderen! Als jullie je zondag goed gedragen, dan krijgen jullie een snoepje in de vorm van dat je weer naar Rotterdam mag!!

Nou dit gaat sowieso niks worden, dat kan ik hem nu al vertellen. We gaan helemaal los Zondag, dat is zeker! Die 3e ster gaat er gewoon komen, hoe dan ook! Er zullen er ongetwijfeld tussen zitten die, onder invloed van drugs en drank, nog wat zaken gaan slopen en dergelijke.

Van der laan mag van mij de laan uit, laffe vent, wil niet eens dat er schermen worden opgehangen in de stad...

11 mei 2011 om 12:36

Sommige supporters verdienen op basis van hun gedrag niks meer dan de 'kleine kinderen aanpak' hoor....

Zonde dat de 'normale' supporter daaronder moet lijden, maarja... zo ging het vroeger al op de basisschool..... en zo is het bruggetje weer gemaakt naar de kleine kinderen..

11 mei 2011 om 12:44

Aangezien jij je al indekt en komt met dingen als ''we gaan helemaal los zondag'' en dat er wat zaken gaan worden gesloopt lijkt mij dat deze burgemeester de ajax supporters precies zo behandeld als blijkbaar nodig is. Als je je gedraagt als kinderen die niet normaal kunnen luisteren moet je het inderdaad maar op een andere manier proberen.

11 mei 2011 om 12:45

Wat lul jij echt slap!!... hoezo zullen wij onder invloed van drank en drugs gaan slopen?? Ik ben zeker een fanatieke supporter maar toen ik met koninginnedag ook onder invloed was is er ook niks gesloopt dus het kan ook zonder slopen. En als je wil gaan slopen blijf lekker thuis! door zulke mafketels komen de Ajaxsupporters vaak slecht in het nieuws! Hoe oud ben je 15?

11 mei 2011 om 13:37

@ superjood5.

Ehm, volgens mij was je met deze reactie ook flink onder invloed van een aantal zaken.

@ de heren daarboven

Ik ben het met jullie eens dat ze het verpesten voor de normale supporter, maar ik vrees dat het gewoon niet tegen te gaan is? Het enige wat je kan doen is er veel ME op afsturen, wat ook zal gebeuren denk ik, en die gewoon hard laten optreden.

11 mei 2011 om 14:32

Eeeeh ik denk het niet bijdehand! heb ik het verkeerd gelezen maar in ieder geval hoop ik dat het Feest er wel komt! eerst nog even van Twente winnen!

Wordt toch niks. Gister gezien dat de boys van afca weer zo dapper zijn geweest om een heuse sjaal met een trieste leus te verkopen. Plus het feit dat er voor de bekerfinale 2 bussen zijn gesloopt. Plus het feit dat er weer kneusjes waren die de eerder genoemde t-shirts droegen met waarschijnlijk een verwijzing naar de oorlog erop.

11 mei 2011 om 12:57

Als je het beeld zo schetst doe alsof het geheel van een kant komt dat er een verbod op uitsupporters is , terwijl het van 2 kanten is gekomen en instand word gehouden. Er gaat immers geen wedstrijd voorbij , of dat nou tegen Ajax is of niet , of er moet weer over joden en gas gezongen worden. Of dat nou tegen Den Bosch of tegen NAC is , het gebeurd toch iedere keer weer.

11 mei 2011 om 13:28

Euhm de laatste tijd komen de meeste signalen ook van een kant. De rivaliteit komt inderdaad van twee kanten, maar het debiele gedrag van de laatste tijd niet. Ik hoorde in de bekerfinale continu joden als er door jullie gezongen werd dus dat vind ik geen argument. Al helemaal als de tegenpartij er op aangesproken wordt om het niet te doen. Het enige wat je regelmatig hoort is 'wie niet springt'. Onschuldig nummer als je het mij vraagt. Als je de wedstrijden van Feyenoord had gevolgd dit seizoen had je namelijk geweten dat die nummers met gas erin op ajax thuis (ook daar amper voorgekomen) na niet gezongen zijn. Beetje jammer, steek liever de hand in eigen boezem voor deze keer.

11 mei 2011 om 15:15

Als wij ''joden'' scanderen heeft dit een positieve lading. Absoluut niet negatief voor joden wat wij zingen , wat jullie echter zingen wel. Het is niet zozeer dat ik het Feyenoorders niet gun om Ajacieden probeer te beledigen, maar ze beledigen tegelijk er ook godsdienstige groep mee. Zing dan geen ''joden'' maar Ajacieden. Het valt ons niet te verwijten dat wij een geusnaam hebben geaccepteerd en dat die door andere groepen niet mag worden beledigt omdat het een dubbele bodem heeft.

Daarnaast vind ik dat de onzin ook te ver kan gaan , de gesloopte bussen staan bijvoorbeeld los van de klassieker. Is gewoon puur vandalisme , wat gewoon schandalig is. Over shirtjes van de oorlog ga ik niet beginnen , gebrek aan historische kennis om daarmee te spotten. Maar een sjaal waarop K*tkakkerlakken staat ? je kunt ook wel erg lange tennen hebben. Netjes ? nee , allerminst en ik zal zo'n sjaal niet kopen , maar om daar nou zoveel heisa om te maken.

11 mei 2011 om 16:25

Als er in de stadions spreekkoren zijn over joden, dan zal het altijd gaan over Ajax en niet over de Joodse gemeenschap. Alleen word er altijd gelijk de link gelegd met het geloof en de holocaust, daarom zou het alleen al voor iedereen beter zijn als het hele ''joden gebeuren'' uit het voetbal verdwijnt. Alleen dat zal wel nooit meer gebeuren

Geuzennaam of niet, ik denk dat er ook een hoop Joodse mensen zijn die het verschrikkelijk vinden dat hun geloof word geassocieerd met Ajax.

11 mei 2011 om 18:34

Ja , omdat jij Feyenoorder lijkt dat je vreselijk Gek genoeg heeft Ajax massaal aanhang in Israel. Ik denk dat je bedoeld voor joden in Nederland , en dan vooral diegene die niet voor Ajax zijn maar er juist tegen.

Het enige wat van mij hoeft te gebeuren is dat men stopt met het gebruiken van ''joden'' in kwetsende spreekkoren. Niet alleen omdat sommige joden dit verkeerd opvatten , maar omdat spreekkoren die beledigend zijn per defenitie fout zijn. Het roepen van ''joden'' in positieve zin is exact hetzelfde als wat Psv-ers roepen met ''boeren'' . Positief bedoeld , niets mis mee naar mijn inzicht.

De oplossing voor het probleem ligt bij de mensen die kwetsende spreekkoren zingen, en daaronder valt natuurlijk niet ''wie niet springt'' maar jij weet zelf wel over welke teksten ik het heb

11 mei 2011 om 13:40

Die kut kakkerlakken sjaal is op geen enkele manier zieliger of minder zielig dan die 1000% anti Ajax truien/shirst die je in andere stadions ziet.

Van de 144 bussen zijn in 2 bussen ongeveer 20 zittingen los getrokken.
Praat dat niet goed, maar om dan te spreken van gesloopte bussen is enorm overdreven.

En 5 (!) van 13.000 meegereisde supporters had een t-shirt aan dat niet door de beugel kon.
Waarvan niet eens duidelijk was of er een verwijzing naar de oorlog opstond. Kan net zo makkelijk een shirt met Acab erop zijn.

Je zit dus legendarisch te overdrijven in je reactie.

12 mei 2011 om 10:49

Zal allemaal best, vertel dat de burgermeester alleen maar eens. Ik verwoord het precies zoals de burgermeester het zal interpreteren. Daarmee geef ik dus ook meteen aan dat de kans op terugkeer van supporters klein is, want je hoeft maar een scheet te laten en de beer is los.

12 mei 2011 om 11:20

Het zal best dat de burgermeester zo praat, dat geloof ik ook meteen, maar nergens geef jij aan dat je namens Van der Laan spreekt. Vandaar dat ik jou op je onnozele reactie aanspreek.

Aan de Ajax supporters zal het niet liggen. Ze spelen zondag om het landskampioenschap tegen Twente. En wat doet de supporters vereniging Afca (ook de spelers lopen met dit logo)dan......................ze laten sjaal maken met :''kut kakkerlakken''!!!!!
Als de wedstrijd nou nog tegen Feyenoord zou zijn dan kan je je er nog iets van voorstellen.
Volgende keer weer beginnen te zeuren dat Feyenoord liever zelf verliest dan dat Ajax kampioen wordt. Trouwens sjaals met een verwijzing naar Ajax zijn in Nederland verboden.

11 mei 2011 om 12:54

Dit is niet de supportersvereninging. Hoe vaak moeten we dit nog zeggen???

Sjaals met een verwijzing naar Ajax zijn verboden??? Leg uit....ik ben benieuwd

11 mei 2011 om 13:17

@marrekie. Het is in ieder geval zo dat ook de Ajaxsplers regelmatig kleding dragen met Afca erop.
Wanneer de geuzen van Ajax wordt gebruikt is de wereld (terecht) te klein.

11 mei 2011 om 15:49

Dat komt omdat Afca staat voor Amsterdamsche Footballl Club Ajax. Meer dan kleren stelt het verder niet voor en inderdaad dit is een kledingcollectie die je kan bestellen via het net

11 mei 2011 om 13:04

Aan de Feyenoord supporters zal het niet liggen. Ze spelen wekelijks tegen iedere keer een andere club en toch hoor je ieder week de anti joodse leuzen over de tribune. Nergens worden spelers , clubs en supporters groepen meer beledigt dan in de kuip. Daarnaast hoef ik , als we over incidenten praten toch niet uit te leggen dat je 2 groeperingen nodig hebt die verkeerd bezig zijn ?? Als de ene wil rellen , maar de ander niet , dan word er ook niet gevochten.

Dat laatste zou best wel eens kunnen , dan vermoed ik dat Ajax patent op de naam Ajax heeft gelegt zodat niet iedereen spullen hiervan in omloop kan brengen. Zal vermoedelijk ook op de naam Feyenoord liggen.

Wat is dit voor belachelijk bericht? Dus kortom als ajax zich misdraagt kunenn wij Feyenoord supporters erop rekenen dat wij niet meer naar ajax kunnen? Wat is dat iets?

Dus kortom, als Twente kampioen wordt en de ajax supporters zich misdragen kunnen wij het schuddden dat er uit supoprters mee mogen?

vind het wel grappig hoe ze dit proberen te doen in Amsterdam! Het was al weken bekend dat het miss weer mogelijk was om supporters mee te nemen naar een klasieker.
Nu willen ze daar laten blijken dat als ze zich netjes gedragen bij een eventuele huldeging ze weer naar Rotterdam mogen.
Er is toch altijd een x aantal mensen die het verzieken voor de goede.
Dus ook met de huldeging en veel liters bier zullen die het toch weer verzieken.
En dat is niet alleen bij Ajax zo maar dat is bij veel clubs het geval!

Een wedstrijd zonder tegenpubliek is geen klassieker. Als het er zo uit ziet worden het weer mooie klassiekers.

Ik snap wel dat Van der Laan dit roept als extra stok achter de deur, maar er komt geen huldiging in Amsterdam dus het is allemaal niet relevant.

Pff er horen gewoon supporters bij de klassieker!! Beetje liederen zingen over elkaar moet kunnen vind ik hoor! Gewoon niet gaan vechten want dat is wel kansloos.

11 mei 2011 om 14:16

Inderdaad. Bij iedere wedstrijd horen voetbalsupporters.

Maar die haat en dat kinderachtige gedoe zoals 010/020/joden/kakkerlakken ... dat is echt van een bedroevend laag niveau. Tel daarbij op de duizenden meelopers die dit geweldig vinden en het is niet meer in de hand te houden.

En dan zeggen dat dit bij elke wedstrijd gebeurd is onzin.
NEC - Vitesse, Willemii - Nac, Heracles - Twente, Groningen - Heerenveen ... zware rivaliteit maar daar is het allemaal niet zo extreem als Ajax - Feyenoord. Misschien wel logisch ook want daar zitten geen 50.000 man. De groep niet al te intelligente supporters is bij Ajax en Feyenoord dan ook vele malen groter.

Gewoon supporters meenemen maar fysiek geweld over en weer keihard straffen. ZIt je natuurlijk wel weer met spreekkoren maar ik vrees dat je dat bij deze wedstrijd niet tegen kunt gaan, de haat over en weer is te groot.

Trouwens... rellen bij een kampioensfeest. Dat heb ik nooit begrepen.

En Nederland wil dan de Olympische spelen en een WK organiseren?
Terwijl ze niet eens de klassieker in goede banen kunnen leiden...

in duitsland kunnen supporters van beide ploegen in 1 vak zitten.
hier is het jaar en dag hommeles.
gewoon perminent geen uitsupporters mee en je bent van een hoop problemen af.
het verleden heeft al uitgewezen dat ze (ajax,feyenoord,ado en utrecht) hun toch niet kunnen gedragen.
een voetbal wet komt hier ook nooit door dat laffe lakse politieke beleid.
de goedwillende fans moeten het gewoon maar accepteren dat de hooligans het altijd zl verpesten

Gaat weer een paar keer goed en dan wordt het weer zooitje......

Dus om dit door te laten gaan moet Ajax op zijn minst kampioen worden. Slimme burgemeester. Gooit er nog even 1% motivatie bovenop bij de supporters

Ik vind dit een erg slimme zet van Van der Laan. Op deze manier hoopt hij eventuele festiviteiten goed te laten verlopen, dus zonder vandalisme en andere incidenten. Ik denk wel dat de ajax-supporters hier gevoelig voor zijn. De vraag is alleen of die lobby wat uithaalt, maar dat is een tweede

Hehe, eindelijk! Kan toch niet in een land als Nederland dat de klassieker zonder uitsupporters wordt gespeeld? Geeft ook geen best signaal af naar de rest van de wereld voor het geval we weer ambiëren een groot toernooi te organiseren

en als ajax geen kampioen wordt en er dus ook geen huldiging komt dan wordt er dus niet eerder geevalueerd ? dit zijn mooie praatjes van die burgemeester om de huldiging rustig te houden! en met aboutaleb aan onze kant kunnen we het zowiezo vergeten die vindt het op deze manier wel best net zoals de knvb !

Met die moderne maatregel als ''geen uitfans'' mocht je het wat mij betreft toch al geen klassieker noemen.

Dan lijkt het me goed in dit kader dat ajax geen kampioen wordt!

Ja en als ze nou geen kampioen worden? Wordt er dan niet meer gesproken over het wel of niet toelaten van uitsupporters?

We hebben toch een voetbalwet? Of is deze er alleen voor de sier?

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren