Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

'Bij een selectie zou ik mezelf de koning te rijk voelen'

Laatste update:

Jasper Cillessen zal het seizoen 2010/11 niet snel meer vergeten. De doelman van NEC begon als tweede keeper aan het voetbaljaar, maar verscheen onder de lat toen Gabor Babos geblesseerd raakte en maakte veel indruk in de Eredivisie. Bondscoach Bert van Marwijk nam Cillessen vorige week zelfs op in zijn voorselectie van het Nederlands elftal voor de oefentrip naar Zuid-Amerika.

/

De 22-jarige keeper werd samen met Tim Krul, Jelle ten Rouwelaar en Michel Vorm opgenomen in de groep. “Het voelt als de kroon op een onvergetelijk seizoen”, zei Cillessen in Voetbal International. “Het is allemaal zo ontzettend snel gegaan, soms moet ik mezelf echt in mijn arm knijpen. Wie me vorig jaar had gezegd dat ik vrijwel het hele seizoen in het eerste elftal van NEC zou keepen en in de voorselectie van Oranje zou worden opgenomen, had ik voor gek verklaard.”

Zijn collega’s van NEC zijn al uitgevlogen voor de zomervakantie, maar voor Cillessen duurt het seizoen mogelijk nog een paar weken langer. “Deze week ga ik voor mezelf doortrainen en dan hoor ik maandag of ik mee mag met Oranje”, zei de goalie. “Bij een selectie zou ik mezelf de koning te rijk voelen. Maar ook als het niet zo is, kijk ik met een grote glimlach terug op dit seizoen.”

Jasper Cillessen verdient een definitieve selectie

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Lijkt mij een verstandige jongen. Hopelijk kan hij dit niveau vasthouden voor de toekomst.

Fantastische doelman, toekomstige keeper van Oranje.

Zou hem zo bij mijn cluppie zien

18 mei 2011 om 13:31

Cillessen gaat inderdaad de toekomstige keeper van het Nederlands Elftal worden. Eerst een paar jaar reservekeeper, en dan Stekelenburg opvolgen.

18 mei 2011 om 14:15

Heb je een glazen bol? Dit is zijn eerste seizoen op een degelijk niveau.

18 mei 2011 om 14:24

@gerpro
heb jij onder een steen gelegen?

Hij blinkt wekelijks uit door katachtige reddingen, zijn enige nadeel is zijn lengte, hierdoor zijn corners+vrije trappen altijd gevaarlijk.!

18 mei 2011 om 14:48

Ik twijfel niet over zijn kwaliteiten. Ik ben van mening dat hij ervaring te kort komt. Keepers zoals; Krul staan al jaren op het podium en deze keeper komt net om de hoek kijken.

18 mei 2011 om 17:41

Klopt, Krul staat pas echt op het podium dit seizoen, en daar heeft hij ook al een paar blunders gemaakt.misschien is het wel goed om Cillissen mee te nemen.juist om ervaring op de doen.

Zeer verdienstelijke keeper, geen poespas en erg zeker. Doet geen gekke dingen, waardoor hij NEC er dit jaar toch een aantal keer doorheen heeft gesleept!

Als je wordt geselecteerd, dan mag je je koning te rijk voelen! Je hebt het helemaal zelf afgedwongen gozer en ik gun het je van harte. Wellicht op de lange termijn de vaste tweede doelman van Oranje en na verloop van tijd wellicht de opvolger van Vermeer (die ik als opvolger van Steek beschouw).

Echt een toppertje op doel bij Nec!

We hebben hier in ieder geval geen gebrek aan keepers.
Steek, Vermeer, Vorm en nu komt deze jongen er ook nog aan

18 mei 2011 om 13:19

en vergeet Krul niet! misschien afgelopen week een blunder gemaakt maar ik denk dat hij bijna net zo veel potentie heeft!

Eindelijk weer nederlands keepers talent! hopelijk wordt je geselecteerd. Achter Vorm zitten Cilissen en Vermeer op dit moment. Hopelijk wordt Cilissen en niet Ten Rouwelaar geselecteerd. helemaal omdat het een oefentrip is, kan hij mooi ervaring opdoen, zonder dat dit consequenties kan hebben.

Had hij niet beter Vermeer kunnen oproepen? Deed het de laatste tijd ook behoorlijk goed. Of is die al opgeroepen?

18 mei 2011 om 13:39

Vermeer heeft maar een paar wedstrijden gekeept dit seizoen waarbij ik hem vooral de 1e wedstrijden niet geweldig vond, niet heel zeker .. Moet zeggen dat hij de laatste paar weken wel geweldig gekeept heeft, maar eerst meer wedstrijdritme likt mij, Vermeer gaat echt nog wel met Oranje mee.
Cillessen speelde het hele seizoen en vrijwel het hele seizoen foutloos, dus terecht dat hij is geselecteerd, zeker in vergelijking met Ten Rouwelaar, die ik ondanks zijn ervaring slechter vind dan Cillessen

18 mei 2011 om 14:14

Vind dat Krul het meeste potentie heeft van de drie (krul, Cillissen en Vermeer). Dat uiteindelijk Vermeer niet mee mag snap ik wel, zelfde reden als Lanjouwer al aangeeft, paar wedstrijden keepen is leuk maar laat het eerst maar wat langer zien!

Mis hier toch wel vermeer in het rijtje keepers! Tuurlijk heeft hij maar weinig weinig gekeept, maar wat hij heeft laten zien is toch wel van grote klasse! Voor vermeer hoop ik dat stekelenburg naar een grotere club verkast! Er ontstaat dan een win-win-win situatie..

18 mei 2011 om 13:24

Probleem met Vermeer is dat hij reservekeeper is bij Ajax.
Hij zal dus een basisklant moeten worden voordat hij geselecteerd zal worden.

18 mei 2011 om 13:33

De laatste tijd heeft Vermeer anders aardig wat wedstrijden gespeeld. Hij was immers de laatste tijd door afwezigheid van Steek basisklant.
Hierbij heeft hij heel goede dingen laten zien. Laat vorm dan nu nog voor hem staan in de rangschikking gezien het feit dat Vermeer niet het hele seizoen heeft gespeeld, dat gaat in de toekomst naar mijn idee wel veranderen.
Ik vind dat hij op dit moment zeker een plaatsje verdient gezien de concurrentie.

Een basisplaats voor de keeper is daarnaast niet altijd van belang. Ik herinner mij nog dat Stekelenburg tweede keus was bij Ajax, maar eerste keus bij Van Marwijk.
Maar Van Marwijk heeft bewezen wel vaker met twee maten te meten.

18 mei 2011 om 13:59

Dat klopt maar indien Stekelenburg weer fit is dan zit Vermeer weer op de bank. Daar kijkt Van Marwijk ook naar en hierin heeft hij ook een duidelijk beleid.

Zolang Stekelenburg en Vermeer beiden bij Ajax blijven zal maar een van deze twee geselecteerd worden.

Van Marwijk heeft Stekelenburg toen niet laten vallen maar op dat moment was Stekelenburg al de eerste keeper bij Nederland. Dat hij spelers die zich inmiddels in het Nederlands Elftal gespeeld hebben niet zomaar laat vallen als ze bij hun club buiten de boot vallen is iets anders dan het meten met twee maten.

18 mei 2011 om 13:28

Hij heeft toch ook wat kleine foutjes gemaakt maar voor de rest heeft hij goed gekeept. 5 wedstrijden.... Ik denk dat Van Marwijk Vermeer een langere tijd dit niveau wil zien vasthouden en denk misschien selecteren als hij ergens eerste keeper is.

Ik snap niet dat Kenneth Vermeer niet opgeroepen wordt. In mijn ogen is hij na Stekelenburg en Vorm de derde beste keeper van de Nederlandse competitie.
Ten Rouwelaar hadden ze niet op moeten roepen.

Het zou ook volkomen terecht zijn als hij wordt geselecteerd. Hij is verder dan Ten Rouwelaar en Krul heeft ook wel talent maar maakt nog te veel blunders, zoals zondag tegen Chelsea. Zou voor mij eigenlijk moeilijk te begrijpen zijn wanneer een van deze twee de voorkeur krijgt boven Jasper, die nog geen echte blunder heeft gemaakt. Ik denk dat hij wel vrij zeker is van een selectie, als Van Marwijk er 3 meeneemt. Hoop dat hij een half wedstrijdje mag keepen tegen Uruguay en een strafschop van Forlan stopt.

18 mei 2011 om 13:25

jij voelt jij wel erg zeker over Cillesen he.. een halve wedstrijd tegen Uruguay en dan een penalty stoppen? ahahah, dromen mag hoor, maar dit gaat toch iets te ver. Als hij tegen Uruguay keept, vliegen ze om zijn oren..

18 mei 2011 om 13:29

Ooit van sarcasme gehoord??

18 mei 2011 om 13:42

Nee, want in Uruguay schieten ze zo hard, dat kan Cillessen nooit aan ..

18 mei 2011 om 13:53

Ja vast, dan had je niet zon reactie geplaatst.

18 mei 2011 om 14:00

waarom zouden ze bij hem om de oren vliegen en bijvoorbeeld niet bij een Vorm ( die eerste keeper is ), nee hiermee zeg ik niet dat Vorm en Cilessen van hetzelfde niveau zijn

18 mei 2011 om 14:31

ook bij Vorm zullen er wat door gaan.. Stekelenburg is gewoon uitzonderlijk goed..

18 mei 2011 om 15:56

Vergeet niet dat krul op een veel hoger niveau speelt, wat automatisch veel meer spanning en onzekerheid meeneemt. Bijv. Een Drogba, Torres of Anelka op je af zien komen en schieten is toch wel iets anders dan Boymans. Dit neemt niet weg dat Cillesen en goede keeper met veel protentie is, alleen krul speelt op een jonge leeftijd al op een hoger niveau.

Mitt,
Inderdaad. Vermeer had hier ook tussen gekund, ik vind hem namelijk toch een niveautje hoger dan Ten Rouwelaar.
Cilessen lijkt me een slimme jongen. Hij heeft echt uitstekend gekeept, en punten aan NEC bezorgd, hopelijk keept hij volgend jaar, in de basis van zijn elftal.

Nederland heeft zo toch nog wel talent in huis, je ziet in landen als Brazilië, Argentinië, en nog veel meer derdewereldslanden, dat talent moeilijk doorkomt. Er zullen vast al wel heel veel kleine Messi's, en Ronald's zijn, maar die kunnen daar maar moeilijk hun talent laten zien. Gelukkig is dat in Nederland heel goed geregeld. En benutten we het talent dat we hebben op de beste manier. Want ik denk dat als J. Bruma in Japan was geboren, dat hij dan nooit bij Chelsea gevoetbald zou hebben.

18 mei 2011 om 13:27

Noem jij Brazilië en Argentinië nou derdewereldlanden? Als je een derdewereldland bent, kun je geen WK organiseren..

18 mei 2011 om 13:29

Cilessen heeft geen punten bezorgt aan Nac... :P

Samen met Jeroen Zoet, Sergio Padt, Tim Krul, toch leuke talentvolle keepers voor ons Nederlands elftalletje!

Haha sorry Maoam, foutje.
@jorn121, ja ik vind dat wel degelijk derdewereldslanden. Als je kijkt hoe mensen daar leven, en hoe het daar geregeld is. En over Wk's organiseren, Blatter heeft toch ook al India genoemd als kanshebber voor de toekomst? Is dat geen derdewereldsland? En Zuid-afrika, gaat daar alles goed? Je moet Wk's daar juist organiseren, die kunnen er als land beter van worden. Maar los daarvan, je begrijpt me verder?

18 mei 2011 om 13:54

Discussies over Wk's moet je nu niet meer beginnen. Zo beter is Zuid-afrika niet geworden, de Fifa wel.

Maar ik hoop echt dat Jasper met Oranje meemag. Zou prachtig zijn, na Denneboom weer een speler van NEC bij Oranje.

18 mei 2011 om 14:30

Dat geval met Denneboom sloeg ook helemaal nergens op. Maar dat was met Van Basten, die selecteerde iedereen die een wedstrijd goed speelde. Ook een Dave Van Den Bergh die toe bij FC Utrecht speelde….
Maar deze eventuele selectie zou wel verdiend zijn. Hij heeft NEC meerdere malen gered dit seizoen.

18 mei 2011 om 16:38

Sloeg ook nergens op, maar het was wel een speler van Nec. Hopelijk wordt interlandcarriere van Jasper een stuk beter en mooier!

Het blijft bizar dat Kenneth Vermeer nog altijd niet is opgeroepen. De man wordt gezien als dé vervanger van Stekelenburg bij Ajax, dus waarom niet bij Oranje?

18 mei 2011 om 14:16

Omdat ze bij het Nederlands elftal uit een veel grotere vijver kunnen vissen?

18 mei 2011 om 14:32

Omdat Ajax niet beschikt over de andere keepers waar het Nederlandse elftal wel over kan beschikken?

Vermeer heeft vrijwel niets laten zien. Een paar wedstrijdjes leuk gekeept, maar ook doelpunten geincasseerd. Laat hem eerst maar eens een vaste basisspeler worden. Dan pas kan hij opgeroepen worden. Als je hem nu oproept, dan valt dat toch niet te begrijpen voor andere keepers die zich een heel seizoen hebben bewezen?

zal johan dersen er ook wat over zeggen dat keuze beleid van de bondscioachs???
bij marco van basten had die zijn woordje altijd klaar om hem af te branden.
kom op zeg dit kan gewoon niet een half jaar leuk gepresteerd bij nec???????

jullie moeten derksen nog maar meer in zijn reet kruipen..........

het succes (2de) is te danken aan het voorwerk ( de basis) van van basten en door zijn assisten cocu en de boer. en zo´n marionet als bert krijgt alle credits van johan onbegrijpelijk.

waar was hij toen nigel de jong oip hem rekende... precies fijne bondscoach

18 mei 2011 om 14:41

Als jij het zo niet eens bent met Bert dan ben ik wel heel benieuwd wie jij zou oproepen. Van Basten heeft het Nederlandse elftal 2 wedstrijden leuk voetbal laten spelen en meteen is hij de grote man? Kom op zeg, die vent heeft toch al bewezen dat hij alleen goed is in voetballen en niet in het trainerschap? Bert, de Boer en Cocu hebben het met het team, als een team gedaan. En van Basten zat niet in dat team. En wat heeft Bert fout gedaan in de situatie rondom Nigel? Hij heeft hem uit de selectie gezet. Wat heel goed is, want anders zou dat het onderwerp zijn rondom alle wedstrijden die Nigel zou spelen voor het Nederlands elftal. Daar wordt jij niet vrolijk van, daar wordt ik niet vrolijk van. En Bert en Nigel ook niet. Ik denk dat hij hier prima heeft gehandeld.

18 mei 2011 om 14:48

het wk was van grote schoonheid , heb zitten genieten van vooral de poule wedstrijden, die wedstrijden bekijk ik nou nog iedere dag 2 keer.
maar ach kijk weer een naprater zonder eigen mening, met jouw nog vele schaapjes die trouw luisteren wat de snor hun verteld

18 mei 2011 om 16:46

Hahaha mag ik jou dan nu even keihard uitlachen? Ik kijk namelijk nooit naar het praatprogramma van 'de snor'. Daarnaast kijk ik ook nooit op vi.nl en dus weet ik absoluut niet wat van 'de snor' komt en wat niet. Ik baseer mijn mening dus op wat ik zie, wat ik lees en wat ik hoor. Maar niks van dat alles komt direct van 'de snor'. Er zullen vast indirect dingen van de beste man komen, maar zonder dat ik daar weet van heb. Dag sam!

18 mei 2011 om 17:43

Goed gesproken kan deze man geen groen randje krijgen?? Beetje kort door de bocht, dus iedereen die niet dezelfde mening als Sam25 heeft is een naprater.. Kezz ik lach met je mee !!!

18 mei 2011 om 22:31

Haha dank je! Ik zie het steeds vaker dat mensen zulk soort reacties plaatsen, maar nu gebeurt het eens bij mij. Ik zou alleen niet weten wat die man allemaal zegt. Ik heb het niet zo op hem en daarom kijk ik dat programma ook niet.

Cillissen is een zeer talentvolle keeper. Hij straal rust uit, maakt kleine foutjes, maar meer dan dat is hij gewoon een goede keeper. Ik denk dat Oranje aan deze jongen zeker wat kan verdienen. Met alle respect hoop ik dat Cillissen overigens ook in Zuid-afrika kan laten zien waarom hij zo een geweldige keeper is.

18 mei 2011 om 14:51

Oranje heeft vorig jaar toch al in Zuid-afrika gespeeld? Nu gaan ze touren door Zuid-amerika, ik geloof dat je dat bedoelt.

Ik vind Cillessen ook een uitstekende keeper, dat riep ik na zijn eerste wedstrijd bij NEC al, maar ik kreeg toen nogal wat hoon over mij heen. Ook Vermeer, Krul en toch ook Velthuizen zou ik voorlopig niet afschrijven voor de derde keepersstek (en waarom ook niet tweede) achter Stekelenburg.
Ik vind het goed van Van Marwijk dat hij Cillessen meenemeent, evenals dat hij Jeffrey Bruma en ook Edson Braafheid meenemeent. Bruma is gewoon een uitzonderlijk talent en Braafheid vind ik, hoe spijtig ook, nog steeds onze beste linksback. Ik ben wat dat betreft wel benieuwd naar Jetro Willems (sparta, 17) wat ik van hem gezien heb vond ik zeer overtuigend.

Sowieso dat bert cillessen moet selecteren ipv. ten rouwelaar.
Die rooie is al oud en cillessen moet je nu een kans geven, kan een hele grote worden .

18 mei 2011 om 15:05

Even voor de duidelijkheid, Ten Rouwelaar is totaal niet oud gewoon. Hij is nu 30 of 31 en voor een keeper is dat nog vrij jong zelfs. Ken je feiten.

Ik zie het liefst dat Ten Rouwelaar afvalt, ondanks dat hij het meest ervaren is van de 4 genoemde keepers. Vorm heeft al meerdere keren bewezen zich behoorlijk staande te houden bij Nederland en Krul + Cillessen zijn gewoon toekomstig selectie keepers.

Ik weet niet uit mijn hoofd wat voor een contract hij heeft, maar hoop dat NEC slim is en hem een 4-jarig contract aanbiedt.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren