Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Door Heerenveen afgedankte Henrique in belangstelling PSV en Porto

Laatste update:

Paulo Henrique staat dicht bij een overgang naar Standard Luik, zo melden diverse Belgische media. De Braziliaanse aanvaller heeft een mondeling akkoord met de Luikenaars, maar laat hen nog even in spanning wachten. Henrique is op vakantie in Brazilië en keert binnen twee weken terug naar België.

/

Standard Luik, dat deze maand net naast de landstitel greep, is niet de enige club met interesse in Henrique. PSV, FC Porto en Rode Ster Belgrado hebben de naam van Henrique ook op hun schaduwlijst staan. In de voorbije transferperiode in januari sprong een transfer van de aanvaller naar Standard Luik al af.

Paulo Henrique en SC Heerenveen namen vorig jaar afscheid van elkaar. De Friezen meenden dat de Braziliaanse aanvaller geen toekomst had in het Abe Lenstra Stadion. Na een korte periode bij Palmeiras en een uitstekend seizoen bij Westerlo heeft de 22-jarige spits de clubs nu voor het uitkiezen.

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

From Sergiño, to you | PSV
From Sergiño, to you | PSV
Reacties

Ik vond dit altijd al een goede spits, deed het niet slecht bij Heerenveen, scoorde zeer gemakkelijk. Lachwekkende actie van Heerenveen, niemand in hun aanvalslinie nu heeft zijn kwaliteiten. En nu krijgt hij zijn credits.

Good Luck Paulo!

26 mei 2011 om 09:36

Moet zeggen dat ik de aanval van Heerenveen de laatste weken misschien wel 1 van de beste van de Eredivisie. Neemt niet weg dat hij het (blijkbaar) nu goed doet, maar hoeveel clubs sturen wel niet iemand weg en dat hij dan later opbloeit ? Heerenveen zal niet de eerste en de laatste zijn.

26 mei 2011 om 10:07

Blijkbaar weer zo'n reactie van iemand die verder er niks vanaf weet .. Heerenveen heeft ook zijn probleempjes gehad met Paulo Henrique, zodoende mocht hij vertrekken. Het was niet de makkelijkste jongen ..
Daarbij heeft Heerenveen alles behalve een slechte aanval, het probleem is dat wat achter de aanval staat ..

26 mei 2011 om 10:32

Ik weet er degelijk wel iets van af knaapie

Henrique had watg ster allures en eisen, maar Heerenveen kon toch inzien dat dit een parel was en geduld met hem hebben net zoals Messi die geloof het of niet zijn eigen wil had, het hoort bij het profvoetballers bestaan.

En Henrique is 30 klasses beter als die lompe Dost.

26 mei 2011 om 10:37

Een Parel gaat ook wel ver, het was een goede spits, compleet andere voetballer dan Dost die ik echt nog niet zo slecht vind, in tegenstelling tot Henrique bij Heerenveen is Dost alles behalve egoïstisch, in het veld althans, en hij strooit met leuke balletjes en pikt zijn goal mee ..
Henrique was gewoon handig en scoorde ook heel gemakkelijk, maar vervelend mannetje

Als een man onrust veroorzaakt binnen een club gaat dit wel ten koste van je prestatie en de rest van de spelers, kijk naar NAC en Leonardo ( Wat dan wle weer een fractie erger was, maar toch .. )

26 mei 2011 om 11:03

Hij stond er denk ik om zijn doelpunten te maken en dat deed hij gewoon. Ik denk gewoon dat het aan de verdediging van Hereveen ligt al een paar jaar die gewoon niet van niveau is, over de keepers nog maar te zwijgen

Ik denk wel dat hij een parel was mits goed begeleid tuurlijk zijn brazilaanse spelers arroganter, maar hij kon voetballen onder een goede trainer en met een beter team schiet die jongen er 15 in en vertrekt hij voor 7 miljoen. Het is achteraf inderdaad heel makkelijk praten maar wat had die jongen soms momenten waarin je idd zoveel talent zag. Twente wilde hem niet voor niks gelijk hebben toen hij daar wegging.

26 mei 2011 om 11:08

Als je er wel degelijk iets van af weet, moet je ook vermelden dat meneer Henrique welleswaar een redelijk goede voetballer is maar totaal geen respect had voor de trainer en clubleiding. Je bent toch niet vergeten dat hij gewoon in Brazilie bleef terwijl er belangrijke wedstrijden gespeeld moesten worden?
Toen Heerenveen en Henrique uit elkaar gingen was hij juist op het dieptepunt van zijn carriere beland. Verstandige keuze van Heerenveen als je het mij vraagt.

26 mei 2011 om 11:42

Daarbij niet vergeten dat hij als niet-eu'er een heel hoog salaris moest verdienen.... Ik vond het opzich wel jammer dat ie weg ging, maar ik kon het zeker wel begrijpen...

En bij Palmeiras is zijn contract trouwens ook na 2 maanden en maar 1 wedstrijd ofzo ontbonden... dat zegt ook wel wat...

26 mei 2011 om 11:50

Oke Knaapie, maar waarom noem je dan het punt heimwee niet, Henrique had vanaf dag 1 namelijk onwijs veel heimwee naar zijn familie in Brazilie, waardoor hij oa. de laatste maanden bij heerenveen niet lekker in zijn vel zat.

En voetbalzone misschien kunnen mijn tekst eens overnemen!! Er is toen namelijk Gezamenlijk besloten om niet samen verder te gaan. Heel schappelijk van heerenveen, maar vervolgens gaat die laffe huilebak wel een half jaar later al naar Belgie. Dus nogmaals kap eens met die teksten, dat heerenveen niks in hem zag, afgedankte etc. Want heerenveen wist echt wel wat voor een speler ze in huis hadden!

26 mei 2011 om 16:59

Haha, hij heeft hier in het Nieuwscafe in Groningen weleens straalbezopen op het toilet gelegen. Die jongen heeft echt een waardeloze mentaliteit, maar PSV heeft altijd al Brazilianen gehad die moeilijk in bedwang te houden waren, met als recent voorbeeld onze grote vriend Reis. Ondanks dat is het natuurlijk wel een prima speler en zeker een versterking voor Psv.

26 mei 2011 om 19:30

Younes
Wat een onzin man. Die jongen had totaal geen prof houding bij Heerenveen en paste er blijkbaar niet. Mooi, dan vertrek je. Bovendien is het volstrekte kolder om hem op basis van belangstelling als een soort superspits te gaan beoordelen. Met alle respect, maar de Belgische competitie is, zeker in de breedte, absoluut niet zo hoog als de Nederlandse. Dat j er dan met Westerlo een paar inschiet wil helemaal niets zeggen.
Nee hoor, Heerenveen heeft het gewoon goed gedaan in deze.

26 mei 2011 om 13:28

Lachwekkende actie heerenveen? Geduld met hem net zoals bij Messi? Hij scoorde makkelijk?
Dit 'grote' talent heeft bij heerenveen in 3 jaar de volgende stats (vi):
55 wedstrijden en 16 doelpunten.
Bij westerlo heeft ie in 24 wedstrijden 9 doelpunten.

Kanttekeningen:
- vaak als invaller gespeeld. (een + voor zijn prestaties)
- bijna geen assists achter zijn naam (een - voor zijn prestaties).
- heeft de berichtgeving niet mee over zijn persoonlijkheid (een - voor zijn prestaties).

Als ik zo de balans opmaak lijkt mij dat hij het gewoon niet erg goed gedaan heeft bij heerenveen. Darnaast sla ik ook niet stijl achterover van het aantal doelpunten die hij nu acter zijn naam heeft.

Dat kan snel gaan dus. Zo ben je afgedankt bij SC Heerenveen en zo kan je tekenen bij de Uefa Cup winnaar. Niets is zo veranderlijk als de voetballerij zou J. Derksen zeggen.

De nieuwe Alfons Alves. Ik denk dat PSV hem beter kan ruilen tegen Berg. Dit is een scorende spits met een actie. Hij is niet alleen een goaltjesboef maar ook een flankspeler. Hier heb je veel aan als team. Samen met Dsudzak zie ik hem een goedd koppel vormen.

26 mei 2011 om 09:33

Berg is nog altijd eigendom van Hsv.

26 mei 2011 om 09:35

Dan moet hij maar naar HSV terug gaan. En dan moeten ze Affelay maar ruilen. Die heeft toch een aflopend contract. Dan verdienen ze er nog iets aan. En met Henrique wordt er misschien meer gescoord en minder kansen gemist.

26 mei 2011 om 09:41

Is een leuke speler een mooie stand in zolang Reis geblesseerd is

26 mei 2011 om 09:41

Wat een beleid toch bij Psv. Ze laten hun beste speler gewoon gaan. Ik snap nu wel dat ze er financieel slecht voor staan. Het kan alleen nog maar beter gaan, want slechter kan bijna niet. PSV moet elk jaar eerste of tweede worden. En als dat niet lukt 3e.

26 mei 2011 om 09:41

@ Satesaus.

Weet niet of jij op de hoogte bent van het voetbal of dat je gewoon onzin aan het posten bent?

Misschien kunnen ze hem ruilen met Adri van Tiggelen...

On: Vond het altijd een goede spits. Zou hem eigenlijk graag bij Ajax zien!

26 mei 2011 om 09:44

De nieuwe Alfonso Alves, denk het niet en hoop het niet voor hem.
Die kon namelijk alleen bij Heerenveen scoren en heeft daarna een dramatische carriere gehad ! Wel geld verdient maar daar blijft het bij

26 mei 2011 om 09:44

Ik volg het voetbal erg goed. Ik kijk altijd naar Studio Sport en heb seizoenkaart van Willem II. Bij de kapper lees ik altijd de VI.

Van Tiggelen is volgens mij een paar jaar geleden gestopt. Hij is volgens mij nu postbode in Helmond.

26 mei 2011 om 09:53

Al een jaar of 15 volgens mij en die postbode is als ik het goed heb Berry van Aerle!

26 mei 2011 om 10:10

Ken jij de voetballerij wel? Want Affelay speelt bij Barca, wat alle voetballers verder weten en Berg is inderdaad gehuurd,
Daarbij komt dat Affelay ruilen voor Henrique werkelijk een lachwekkende actie zou zijn, dat is geen eens een vergelijking van hun kwaliteiten ..

26 mei 2011 om 10:14

Satesaus misschien moet je bij de kapper vragen of ze de nieuwste vi neerleggen.... want affelay speelt al sinds de winter bij barcelona.

Ik zou adviseren om wat vaker op voetbalzone te komen daar is de nieuwste info sneller te vinden dan bij de kapper denk ik.

gr koen

26 mei 2011 om 12:04

erg goed zou ik maar weglaten!!

26 mei 2011 om 09:33

Ik denk dat PSV niks te ruilen heeft, want Berg is eigendom van Hsv. Bovendien is de kans zeer groot dat nu er geen CL gespeeld wordt, Dsudszak weggaat.

Blijkbaar heeft Henrique zijn leven gebeterd (want daarom bij Heerenveen weggestuurd) waardoor hij niet wel volledig uit de verf komt. Zo zie je maar dat de instelling heel veel te maken heeft met je kansen in het voetbal.

26 mei 2011 om 10:19

Dsudszak nu verkopen, zou de boel denk ik verergeren. De kopers zullen weten waarom en hem daarom te goedkoop oppikken.

Ik las, zag of hoorde gisteren dat PSV er geen nieuwe 'topsalarissen' aan toevoegt, maar dat de huidige grootverdieners (kun je daar wel van spreken in vergelijking met het buitenland?) niet zonder meer weg hoeven. M.a.w. aan de lange termijn denken, Dsudszak nog even houden en wachten tot hij een zo hoog mogelijk bedrag oplevert.

26 mei 2011 om 09:34

zou sowieso een topdeal zijn. Een spits waar je geen eigenaar van bent ruilen tegen een aanwinst voor je club. Als psv die ruil voor elkaar krijgt...

26 mei 2011 om 09:43

Dan komt PSV er financieel een stuk beter voor te staan. En hebben ze een scorende spits in huis waar ze wel eigenaar van zijn.

26 mei 2011 om 09:49

Satesaus, ben je nu echt zo dom of lijkt het maar zo? VZ, is er een mogelijkheid om zeer domme mensen zoals deze te weren in het vervolg want er komt echt alleen maar onzin uit deze man.

Ik zal je in ieder geval even uitleggen dat een gehuurde speler geen eigendom is en je deze dus ook niet kunt ruilen met een andere speler. Snap je dat of gaat dat je pet te boven?

ON: Heb weinig meer van hem gezien na zijn vertrek uit Heerenveen echter vond ik het daar altijd een goede speler en was het natuurlijk gewoon zonde dat men hem weg heeft gestuurd. Wel jammer voor Heerenveen dat hij destijds terug wilde en nu alweer zo snel in Europa is en naam maakt. Was er blijkbaar iets te vroeg en had niet het geduld om te wachten op een basisplaats anders had hij er nu wel gestaan.

26 mei 2011 om 10:21

@ de reacties op Satésaus

Denken jullie nou echt dat hij niet doorheeft dat PSV niet in het bezit is van Berg of Afellay? Hij wil gewoon een sneer aan PSV uitdelen en reacties uitlokken. Gelukkig zijn wij allemaal zo slim om hem gewoon te negeren..

26 mei 2011 om 10:28

Mooi al die reaktie op Satesaus. Stop nou maar met reageren. Hij kloot gewoon de boel op.

Ik bedoel, niemand kan zo dom zijn!

26 mei 2011 om 09:34

Ik zie dat ik niet de enige was die hierop reageerde, reactie gewijzigd. Leuke spits, maar of hij het niveau PSV of Porto aankan? Hij is net in Belgie, ik zou gewoon bij Luik tekenen...daar zal hij het wel redden!

26 mei 2011 om 09:34

Berg is gehuurd....dus ruilen zal niet gaan lukken. Hoeveel moet hij kosten, weet iemand dat? Er komt zoizo commentaar dat hier het geld van het stadion heen gaat ipv de schulden, weet iemand hier meer over?

Ben benieuwd hoe hij het gaat doen, hoop voor hem en PSV dat hij goed uitpakt.

26 mei 2011 om 09:39

Je bedoelt dat hij net zo slim is als Afonso Alves?
Wat dat betreft hele vergelijkbare spelers. Beide briljant, maar Alves had niet weg moeten willen en Paulo Henrique had zich beter moeten gedragen als sportman en er alles aan moeten doen zijn talent volledig te benutten. Dan hadden ze beide in topcompetities hun geld kunnen verdienen.

26 mei 2011 om 09:47

Je snapt dat Berg niet in dienst is bij Psv?
Dan is de rest van jou verhaal dus niet van toepassing hier.
Alhoewel hij misschien wel een goed koppel zou kunnen vormen met balasz dzudszak

26 mei 2011 om 12:39

Nou dat hoop ik niet voor hem, dat hij de nieuwe Afonso Alves is. We weten allemaal hoeveel je nu nog hoort van Alves. Eigenlijk meteen al nadat hij bij Heerenveen weg ging.
Maar hij heeft zijn zakken in ieder geval wel goed gevuld!

Vond het inderdaad altijd al een goede spits die altijd in de wedstrijden dat hij speelde voor veel gevaar zorgde. Snapte er ook weinig van dat hij weg moest!

26 mei 2011 om 09:48

Zoals Feankenner al aangeeft, daar waren bijzonder goede redenen voor. Die jongen was simpelweg niet te handhaven en was compleet van god los.

Volgens de regelementen mag je hier niet iemand beschuldigen dus dat doe ik ook niet, althans niet met voorbeelden. Tipje(want jij bent een Groninger). Heb je hem nooit in een van de kroegen daar gezien? Bedenk dan zelf de rest er maar bij.....

Deze man leefde absoluut niet als een sportman. Blijkbaar heeft hij het licht gezien en dat vindt ik mooi voor hem. Minder mooi is de trap na die hij onlangs gaf omdat ''hij nooit naar Heerenveen had gewild''. Erg jammer en ik vraag me altijd af, waarom?

Vindt het erg opmerkelijk dat velen hier zijn wegsturen als een blunder van Heerenveen zien, terwijl hier wel degelijk gegronde redenen voor waren. Heerenveen zag in hem de nieuwe Alves. Alleen heeft hij het zelf verprutst.

26 mei 2011 om 10:09

Volgens mij had zijn overstap, en het feit dat dit achteraf niet handig was, vooral te maken met zijn eigen leeftijd. Deze overgang kwam voor hem te vroeg en daarom wilde hijzelf ook graag terug naar Brazilië. Dat was niet alleen het besluit van Heerenveen maar ook zijn eigen besluit. Het is wel overigens raar dat hij na een half jaar alweer terug keerde naar België... Maar misschien is Heerenveen en de omgeving ook niet helemaal geschikt voor iemand die uit Brazilië komt en voor het eerst in Europa is...

26 mei 2011 om 10:16

Hij was weggestuurd bij Palmeiras. Die had hem gehuurd, men heeft de huurperiode vervolgens niet afgemaakt toen Scolari de nieuwe trainer werd. Paulo henrique had daar niets laten zien en was ook één van de eerste slachtoffers van Scolari.

26 mei 2011 om 10:25

Oke, dat verklaard weer een hoop... Ben ook niet echt een extreem fanatieke volger van deze voetballer maar had net een stukje van vroeger gelezen toen zijn contract ontbonden werd vandaar mijn reactie...

Verbaast me overigens niets want las net ook dat hij zelf toe heeft gegeven wel eens te laat te komen in zijn tijd bij Heerenveen en dat dit niet geaccepteerd werd wat logisch is.

Wat betreft het feit dat hij niet naar Heerenveen wilde had destijds te maken met zijn jonge leeftijd wat ik mij wel kan voorstellen. Het is toch niet echt Real Madrid waar je geen nee tegen zegt...

26 mei 2011 om 10:35

Net zoals Hanzz ben ik die jongen ook een beetje uit het oog verloren. Ik snap wat je bedoeld, Schvn! Een soortgelijk verhaal met Matavz, die had ook moeite met acclimatiseren en was ook bij uitleenperiode niet overtuigend. Toch is het er uiteindelijk (grotendeels) uitgekomen terwijl ikzelf die jongen allang had afgeschreven. Misschien had Heerenveen iets meer geduld moeten hebben of, wat jij zegt, was Heerenveen niet de juiste club voor hem.

Een speler met mentaliteit zonder veel talent kan het profvoetbal nog halen, maar een speler met talent zonder mentaliteit niet!

26 mei 2011 om 12:08

Tsja, misschien wel maar ik vindt dat Heerenveen al erg veel geduld met hem heeft gehad. Op wat uitzonderingen na denk ik dat Nederlandse clubs sowieso niet zo goed passen bij Brazilianen. Het verschil in mentaliteit en denken is daarvoor te groot.

Misschien is hij de club ooit nog eens dankbaar voor het feit dat ze zijn carrière hebben gered door hem weg te sturen(waardoor zijn ogen geopend zijn).

Die laatste zin van jou is is wat mij betreft 1000% waar.

26 mei 2011 om 16:59

Hij heeft niet in die bewoordingen gezegd dat hij niet naar Heerenveen wilde. Niet specifiek ten opzichte van Heerenveen in ieder geval. Hij wilde destijds graag in Brazilië blijven voetballen. Maar hij moest en zou verkocht worden omdat de voorzitter van die club wilde cashen.

Paolo Henrique is een heel ongewaardeerde spits die best heel leuk kan voetballen! Dat heeft hij dit seizoen bij Westerlo bewezen. Hij tilt ploegen naar een hoger niveau door zijn individuele acties, maar ook door zijn ontwikkelende collectieve klasse. Henrique is een leuke spits om in actie te zien, zelf denk ik dat hij niet weg hoeft bij Westerlo. De belangstelling is wel heel concreet en grote clubs willen hem hebben, dus ik ben bang voor de mensen uit de Kempen dat de Braziliaanse trots van de club deze zomer naar een andere club zal vertrekken.

Hij heeft zijn voeten afgelopen jaar in ieder geval laten spreken, een compliment waard. Veel zal hij niet moeten kosten lijkt mij, maar Standard en/of Porto verkiezen boven PSV zou vrij logisch zijn. Ik hoop dat hij in Eindhoven gaat spelen.

Zoals eerder gezegd vind ik het ontzettend jammer en dom van Heerenveen dat ze hem hebben weggedaan. Oké, het was niet de meeste nette jongen, maar qua voetbal is het een groeibriljantje. Toch denk ik dat Porto een te grote stap is.

Wat een beleid van Heerenveen zeg! Werkelijk een fantastische speler en ik zou het echt geweldig vinden als hij naar PSV komt maar als Porto je ook wilt hebben zou ik het ook wel weten hoor.

26 mei 2011 om 09:44

Een beetje makkelijk om dat zo te stellen. Naar ik me kan herrinneren was de houding van die jongen vreselijk. Ergens heeft ie dat ook in een interview toegegeven en nam hij zelf grotendeels de schuld op zijn schouders dat het er niet uitkwam bij heerenveen.

26 mei 2011 om 10:15

Inderdaad ik snap dat ook totaal niet! En dan weer het probleem bij de speler leggen, zo gaat dat in Heerenveen....

26 mei 2011 om 12:45

Ja inderdaad want het was natuurlijk de fout van Heerenveen dat deze jongen heimwee had en dat het een moeilijke jongen was waardoor hij ook bij Palmeires is weggestuurd.

26 mei 2011 om 10:58

Ook PSV heeft in verleden talentvolle speler terug gestuurd. Manco, fagner, Vampeta. soms komt een speler te vroeg over of kan niet aarden. Vampeta had later een transferwaarde van 50 milj gulden, maar kon helaas alleen in Brazilie aarden.
Het is altijd jammer als je een talent niet kan brengen en 2-3 jaar later wel een ster is.

Hij past gewoon niet bij Heereveen, qua mentaliteit toender tijd

Als er al een mondeling akkoord is dan lijken mij dat de andere clubs geen kans meer maken. Hij gaat dus gewoon naar Standard Luik. Bij Porto heeft hij helemaal geen kans met al die andere zeer goede spelers. PSV wordt op dit moment met alle spelers in verband gebracht. PSV zal toch eerst moeten verkopen, zeker de dure jongens, anders wordt er nog niet veel bezuinigd.

Laat maar naar PSV gaan. Kan iedereen in gaan zien waarom Paulo Henrique zo'n drama is. Geweldige voetbal kwaliteiten hoor, daar geen twijfels over. Maar hij heeft het gewoon niet in zich om door te breken, gaat gewoon niet gebeuren.

26 mei 2011 om 09:43

@feankenner

Hoe weet jij dat nou weer? Als hij overal goed voetbalt behalve bij SC Heerenveen ligt dat dus alleen maar aan de speler zelf.
Ik denk dat Paolo Henrique genoeg kwaliteiten heeft als voetballer, maar dat ze in Heerenveen gewoon een beetje moeite met de jongen zelf hadden. Ja, dan gaat dat niet werken. Maar nu zie je dat hij zijn draai wel heeft gevondenbij een andere club.

26 mei 2011 om 09:45

onthoudt ook dat henrique toen een broekie van 19 was. Het kan zijn dat hij de laatste tijd een stuk volwassener is geworden en het er daarom beter uitkomt bij de clubs na heerenveen.

26 mei 2011 om 09:54

Verdiep je eerst eens in de persoon Henrique en kom dan nog eens met wat zinnigs. Je weet volgens mij echt héél weinig van hem af als ik het zo lees.

Zijn voetbalkwaliteiten is niets mis mee, zijn persoonlijkheid destijds des te meer. Ben erg nieuwsgierig of hij die streken inmiddels afgeleerd heeft.

26 mei 2011 om 10:08

Ja, ik weet dat hij toen een vervelend mannetje was (misschien nu nog wel steeds is), maar ik denk dat hij door SC Heerenveen ook beter begeleid had moeten worden. Alleen kan ik dat niet met zekerheid zeggen, natuurlijk.

26 mei 2011 om 10:14

Atletico Mineiro, sc Heerenveen, Palmeiras, Westerlo. Dat de 4 clubs waar hij heeft gevoetbald. Blijkbaar haal jij uit mijn reactie dat ik zeg dat hij alleen bij Heerenveen slecht heeft gevoetbald, dan begrijp je mij verkeerd. Bij Palmeiras heeft hij namelijk ook niets laten zien, bij zijn eerste club heeft hij het eerste elftal nooit gehaald. Nee, alleen bij Westerlo presteert hij indrukwekkend.

26 mei 2011 om 11:01

Kan juist anders uitpakken, Feankenner. PSV heeft een verleden met Brazilianen. Ze weten dus wat te verwachten, Reis is ook geen makkelijke jongen.

Ceulemans (zijn trainer bij Westerlo) twijfelt er openlijk aan of hij een hoger niveau aankan dan Westerlo. En ik heb Jan nog niet snel op een leugen kunnen betrappen, dus ik geloof hem wel. Henrique speelt nu in een ploeg waarin iedereen in zijn dienst speelt, omdat ze weten dat hij het verschil kan maken tegen ploegen als Lierse en Germinal Beerschot. Als er dan eens een actie mislukt vindt niemand dat erg, maar zorgen ze er gewoon voor dat hij zo snel mogelijk de bal terug krijgt om het opnieuw te proberen. Simpel maar effectief op dat niveau. Bij PSV en Porto wordt dat meteen een heel ander verhaal, daar wordt niet voor hem gewerkt maar moet hij er zelf voor werken. Ik zie hem (nog) niet in staat om die stap te zetten.

26 mei 2011 om 11:47

Dat was ook de reden dat Alves bij Heerenveen geweldig was en in engeland is mislukt, bij ons speelde iedereen vóór Alves en in engeland was dat weg...

Ik snap niet dat psv belangstelling heeft voor hem. Hij heeft in Belgie een leuke periode gehad nu, maar het is duidelijk dat deze jongen een zeer beperkte voetballer is. Niet geschikt voor de top, en dan heb ik het nog niet eens over zijn dramatische instelling.

Heb dit altijd een aantrekkelijke voetballer gevonden.

De laatste tijd ben ik hem uit het oog verloren, dus of het een versterking is voor bovengenoemde clubs zou ik niet weten. Echter hebben ze niet voor niets interesse.

hij wou niet weg hij moest weg hij wou geen bankzitter zijn snap ik best als je een goede spits bent maar ik hoop dat dit beter uitpakt als berg wand als berg al die 100% kansen erin schoot was psv nu kampioen inplaats van ajax maar goed , ik denk als hsv de beelden van berg heeft gezien dat hij wel mag vertreken

Een goede voetballer die weinig ruimte nodig had om in een scoringspositie te komen. Maakte ook mooie goals uit lastige posities.
Paulo Henrique was alleen wel wekelijks te vinden in het uitgaansleven van Leeuwarden.. Daar had Heerenveen misschien wat beter mee om moeten gaan.

Ik vond hem altijd al goed bij heerenveen. psv halen die gozer want hij scoort best makkelijk.

Hier in België zijn ze allemaal zot van Henrique hoor.maar zoals stakkevdb al aangeeft.twijfelt J.ceulemans openlijk of ie nu al klaar is voor de top.bedoeld dan top België hé;-)
Moet ook zeggen Ceulemans zegt niet veel maar hetgeen ie zegt is meestal wel raak.
Maar je weet nooit natuurlijk hé.neemt ie meteen het niveau van een topclub op dan kan ie een leuke toekomst tegemoet gaan.heeft wel iets in zijn mars.

Goede spits mag zeker naar Psv komen, hoop wel dat hij niet voor veel problemen zorgt was een staat mij bij dat het een moeilijke jongen bij Heerenveen was khoop dat rutten met hem om kan gaan als hij komt, dan zou hij wel eens erg veel goals gaan maken

26 mei 2011 om 10:29

Ik snap eerlijk gezegd niet waar al die negatieve verhalen over Henrique vandaan komen. Henrique is gewoon een klassespeler die 22 doelpunten maakte in Westerlo en heeft bijna in zijn eentje de Belgische beker gewonnen voor Westerlo. Heb hem verscheidene malen ontmoet en was steeds een toonbeeld van vriendelijkheid. Niks capsones en al zeker geen dikke nek. Is volgens mij zelfs een tikje verlegen. In Westerlo heeft hij overigens nooit voor problemen gezorgd en was hij de chouchou van de supporters. Was ook niet te beroerd om mee een feestje te bouwen met de supporters. Bij Heerenveen mogen ze zich in de haren krabben dat ze zo'n topspeler hebben laten gaan.

2006/07 Atletico Mineiro Brazilië Campeonato Brasileiro 13 3
2007/08 sc Heerenveen Nederland Eredivisie 13 3
2008/09 sc Heerenveen Nederland Eredivisie 26 10
2009/10 sc Heerenveen Nederland Eredivisie 11 4
2010 SE Palmeiras (huur) Brazilië Série A 7 0
2010/11 KVC Westerlo (huur) België Jupiler League 24 9
Play-off II A 7 9
totaal: 100 36

Oftewel de afgelopen 7 wedstrijden heeft hij zeer goed gespeeld, maar vind/vond hem altijd wel wat weinig scoren om de topspits te worden om PSV of Porto aan 20-30 doelpunten per seizoen te helpen...

Wel mooi was altijd zijn indianenactie als hij scoorde..

Dat word lekker gek braziliaans dan, of Hulk & Henrique of Reis & Henrique(die elkaar overigens al kennen). Hopen dat Reis bijtekent, dan worden wij weer gelukkig met onze br(az)il(i/j)a(a)ntjes.

26 mei 2011 om 11:05

Hulk? Kan PSV niet betalen

edit, je bedoelt bij Porto natuurlijk

Misschien dat Reis en Henrique elkaar tot grote hoogtepunten kunnen brengen.
Als ie voor weinig te halen is zou het een optie zijn.
Maar zou er geen miljoenen voor neerleggen.
PSV heeft meer aan een versterking van de verdediging.

Ik snap niet dat Porto intresse heb, ze hebben genoeg aanvallers lopen die in spits. Uit de voete. Kunnen
: hulk, varela. Walter... Mis tog een zomers vertrek van falcao..

Zo zie je maar weer dat het snel kan gaan in de voetballerij. Eerst een stapje terug doen om naar Westerlo te gaan en opeens een seizoen later staan er goede clubs voor je deur. Ik ben benieuwd wat hij doet, ik denk niet dat hij weer naar Nederland gaat. Houdt dit tevens in dat er minimaal 1 van de spitsen van Porto weggaat?

Technisch sterke speler, maar Porto lijkt me wel te vroeg. Hopelijk neemt hij eerst nog een tussenstap via de top in België of Nederland.

Mij zakt nu langzaam maar zeker een beetje de broek af. Dat je afgelopen jaar vasthoud aan de gehuurde Berg, oké. Dat je daarvoor Koevermans slachtofferd, kan er ook nog in. Maar dat je nu Nijland gaat verhuren en dan weer een nieuwe gok gaat nemen met dit wispelturige geval, komt er bij mij echt niet in.

PSV is volgens mij op zoek naar een garantie voor doelpunten. Als je de statistieken bekijkt, hadden ze die in de vorm van Koevermans. Die laten ze gewoon de deur uit lopen. Het talent van Nijland, die het in de beloftes schijnbaar goed doet, krijgt geen kans en wordt verhuurd. Ik weet niet wat Rutten allemaal van plan is, maar krijg langzaam het idee dat hij dat zelf ook niet meer weet.

26 mei 2011 om 12:06

Koevermans zeg je? Die loopt de laatse jaren op zijn laatste been. De man heeft niks meer te brengen bij psv. Hij heeft geen actie, is dus zeer afhankelijk van andere en is simpelweg al 30 jaar. De man heeft geen garantie meer voor doelpunten. Bovendien krijgt hij ook nog eens een fikse salaris, denk dat psv blij is dat hij van de loon lijst af is!!!

26 mei 2011 om 12:11

Hij zal best op zijn laatste benen lopen, maar scoort wel als hij wordt ingebracht. Kijk de statistieken er maar op na. Het gaat trouwens niet om Koevermans alleen. het gaat om het beleid van Rutten.

Ik kan zo nog wel een paar voorbeelden noemen van vreemde beslissingen die meneer Rutten neemt. Het is pure kapitaalsvernietiging die deze heer pleegt.

26 mei 2011 om 12:23

Inderdaad! Hij heeft berg te vaak laten staan, zelfde geld voor engelaar. Ze hebben Berg gehuurd voor hoge salarissen en hij bracht niets. etc! Hij laat nijland nouwelijks invallen, labyad kreeg pas 2 a 3 wedstrijden voor het eindje een kans. Ik ben op de hoogte van psv en van rutten, ik volg alles! Kpef kan misschien soms wel wat maken alleen verder kan die vrij weinig. Psv moet een bewegelijke spits hebbe ala kezman.

26 mei 2011 om 12:54

Dus dan zijn we het toch met elkaar eens. Rutten staat in de weg van de ontwikkeling van diverse talenten en kan niet omgaan met bepaalde personen in de groep. Dat hij zijn oogappel Engelaar zo lang heeft laten staan, kan ik echt niet begrijpen. Rutten maakt Bakkal en Wuytens op deze manier kapot. Die twee samen, staan voor veel meer kapitaal (in de toekomst), dan Engelaar. Die komen ze aan de straatstenen niet meer kwijt. Over Ber kunnen we kort zijn. Die heeft bij zijn verhuizing naar duitsland het scorend vermogen vergeten mee te verhuizen. Sinsdien kan hij het simpelweg niet meer vinden. Werkt hard, maar veel te weinig rendement voor een spits!!!

26 mei 2011 om 13:08

Denk dat hij zijn scorend vermogen nog in groningen heeft laten liggen, want hij bakte er bij hsv vrij weinig van! Haha! Ja, soms denk ik dat engelaar zijn zoon is en rutten hem wilt beschermen tegen de grote boze wereld. Wat heb ik me lopen irriteren aan het feit dat hij engelaar keer op keer liet staan. Wuytens is een goede voetballer(alleen nu geblesseerd) PSv heeft genoeg jeugd spelers rond lopen die hij bij de selectie moet zetten. Tamata is een goede jeugdspeler, ben benieuwd hoeveel speeltijd hij krijgt bij onze vriend.

Labayd word denk ik de grote man van de toekomst, heeft alles inzich!

Psv moetw el gerichte aankopen doen! Ik Las op twitter dat schaars aankomende vrijdag naar eindhoven komt!

Dit zou een opstelling zijn.

Misschien nog een toornstra erbij? Of een andere spits?

Tyton/gomes
Tamata
Bouma
Marcelo
Pieters
Hutchinson
Toivonen
Schaars
Lens
jonker?
Assaidi

Hoeveel moet de beste man zijn dan? Weet niet of psv er verstandig aandoet om hem te halen. Weet ook niet wat hij voor een salaris krijgt? Denk dat port de beste kans heeft om de man te halen. Ik las trouwens gister op psvtwitter dat schaars vrijdag naar eindhoven komt!!? En dat Koef misschien naar of engeland of naar utrecht gaat..? Weet iemand hier meer van? Misschien dan koef en wat geld voor mertens? Of voor vorm?

@dijotteke001

weetnieet waarom jij zo redeneert.'
spelers kunnen van elkaar leren, en ja jonge spelers maken fouten.
Het is niet correct om te zeggen dat spelers als gomes, alex, farfan als helden bij psv kwamen.
nee dat zijn ze geworden, en ja in Eindhoven. dus waarom zou een spelere als Henrique dan niet kunnen slagen? een speler met vreselijk veel potentie en ik dat heel graag zien in combinatie met reis in de aanval...! zou een superduo van elkaar kunnen zijn.

@ psv_expert.
ik ben nog altijd van mening dat ze koef niet hadden moeten laten lopen.
geweldige invaller, stevig aanspeelpunt , kan de wedstrijd openbreken en heeft vernietigend schot.
hij is bij zijn doorbraak na de eredivisie niet voor niks gehaald door AZ. maarliefst 35 doelpunten in de jupiler. Dat doet echt niet zomaar een spits, daarom vroeg ik mij ook af waarom er afgelopen seizoen 2 echte spitsen zijn gehaald met echte potentie om te scoren? Had liever koef meer speeltijd gegunt want daar was het hem om te doen.

26 mei 2011 om 13:11

@ stefan150

Je moet niet vergeten dat hij een riante salaris heeft! Ik kan begrijpen dat psv dat niet meer wilt betalen voor een eventuele speler die er inkomt rond de 75ste minuut. Koevermans had het inderdaad beter gedaan dan berg maar ik denk dat elke spits het beter had gedaan dan berg. Ik ben van mening dat psv wel een andere spits moet hebben. Een echte aanvaller. Ik zou het liefst een aanval zien met lens en assaidi op de vlanken en dan een echte spits zoals jonker(voorbeeld) Hoe zou jij psv willen zien dan? Hoorde dat feyenoord interesse had in zeefuik? Misschien ruilen met wijnaldum plus wat geld/

Zou voor PSV wel bruikbaar zijn. Als die goeie passes krijgt van Bakkal en bruikbare voorzetten van Labyad komt het wel goed. Bij Heerenveen kon iedereen zien dat het een goeie was. Blijkbaar was Friesland niet een goede match, maar behalve Afonso Alves (maar toch ook niet echt lang), kan ik geen Braziliaan bedenken die het daar wel naar z'n zin heeft gehad. Maar bij PSV of Porto schiet hij er zo 20 of meer in.
Wel jammer dat Nijland weer verhuurd wordt. Zou ook een verkapte spits kunnen zijn. Ze begrijpen niet dat de supporters achter hem staan en het een nieuwe sensatie zou kunnen worden. Nu laten ze hem ergens anders rijpen, maar ik vraag me af of ze hem zelf niet nodig hebben.

Zoals eerder gezegd vind ik het ontzettend jammer en dom van Heerenveen dat ze hem hebben weggedaan. Oké, het was niet de meeste nette jongen, maar qua voetbal is het een groeibriljantje. Toch denk ik dat Porto een te grote stap is

Hij had in de zomer naar Feyenoord moeten gaan, en hij doet het nu bij Westerlo uitstekend. Ik wist wel dat het een goede speler was.

Voetballen kon hij wel die Henrique toen bij Heerenveen,maar zn instelling was niet altijd even goed. Maar het lijkt me dat hij nu echt doorgebroken is.

Ik heb op een of andere manier bij SC Heerenveen altijd een zwak voor Paulo Henrique gehad. Ik hou wel van dat soort exotische types, met flair en een goede techniek. Een echte goalgetter vind ik het niet, maar ik zou hem graag weer in de Nederlandse competitie willen zien. Al is het maar voor dat beetje extra samba.

Voetbalzone, het spijt me wel, maar deze titel slaat echt nergens op..

Door Heerenveen afgedankte Henrique, een hele gemakkelijke titel..

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren