Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Update: Naast La Ling ook Overmars in beeld

Laatste update:

Tscheu La Ling moet Rik van den Boog opvolgen bij Ajax. De succesvolle zakenman, die sinds 2007 ook eigenaar is van de Slowaakse voetbalclub AS Trencín, is volgens De Telegraaf de belangrijkste kandidaat om de nieuwe algemeen directeur van de Amsterdamse club te worden.

/

La Ling heeft al om tafel gezeten met de club waar hij als speler tussen 1975 en 1982 onder contract stond. “We zijn inderdaad in gesprek, maar meer wil ik er niet over kwijt", bevestigde de voormalig rechtsbuiten. Van den Boog is afgelopen dinsdag vertrokken bij Ajax.

Het succes van La Ling bij Trencin heeft ervoor gezorgd dat de landskampioen van Nederland bij de Hagenaar is uitgekomen. Binnen vier jaar schreef Ling bij AS Trencín zwarte cijfers en behaalde hij het kampioenschap. Bovendien staat de club bekend om een uitstekende jeugdopleiding.

Update 18:13 uur - Naast La Ling ook Overmars in beeld
Het Algemeen Dagblad meldt dat naast Tscheu La Ling ook Marc Overmars in beeld is voor de functie van algemeen directeur bij Ajax. Tegenover De Telegraaf bevestigde La Ling inmiddels in gesprek te zijn met Ajax. Volgens het het Algemeen Dagblad is La Ling de voornaamste kandidaat, maar is de huidige manager technische zaken an Go Ahead Eagles ook kandidaat.

Ook Overmars was bij Ajax actief al buitenspeler: van 1992 tot 1997. De manager technische zaken van Go Ahead Eagles zit in het vastgoed. Mede hierdoor haalde de oud-aanvaller van Arsenal en Barcelona jarenlang de Quote 500. Overmars kreeg in zijn tijd als spelers niet voor niets te bijnaam 'Marc Netto'.

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Verrassende keuze, maar aan de andere kant, hij heeft eigenlijk alles wat Ajax in een algemeen directeur zoekt: Ajax verleden, maar ook heel belangrijk: hij weet hoe hij een voetbalclub moet runnen. Dit in tegenstelling tot vele andere directeuren die rechtstreeks uit het bedrijfsleven komen rollen.

2 juni 2011 om 12:43

Vergeet bovendien zijn connecties niet in de Balkanlanden. En ik ben het met je eens dat het profiel van Ling goed bij Ajax past. Laat dit maar doorgaan, nieuw beleid, en hopelijk een nieuwe weg van Ajax.

3 juni 2011 om 09:41

Nieuw beleid, ik wordt gek van telkens nieuw beleid, constant nieuw beleid = wanbeleid. De enige voorwaarde die ik stel: Blijf DE Komende 20-30 Jaar!! Niet Meer Wisselen, al degraderen we komend seizoen. Dan lijkt me overmars dus beter, die is jonger en kan langer mee.

2 juni 2011 om 15:42

Ik hoop eigenlijk dat Overmars het wordt. Dan heb je wereldwijde bekende naam waren deuren van zichzelf openen en een succesvolle zakenman die met de nodige ervaring in Nederlandse competitie rondloopt en de jupilair leage in zijn zak kend. Pas denk ik ook bij de generatie die nu aan het roer is bij Ajax zoals F. de Boer.

2 juni 2011 om 16:02

Zou jij me iets meer kunnen vertellen over de ''succesvolle zakenman'' Overmars?

2 juni 2011 om 16:53

Zeer uitgebereide vastgoed portefuielle.
Marc schijnt zijn geld goed belegd te hebben.

Hoewel heel veel voor Ling zou kunnen pleiten , zeker als je ziet wat hij bereikt heeft met AS Trencín , vind ik hem maar een rare kwibus.
Ik meen me iets te herinneren over eendubieuse voedingslijn waardoor alle spelers van hem ineens als een malle zijn gaan presteren.
Van een Ajax-directeur hoop je wel, dat hij met beide benen op grond staat en zich niet ala Dominec met al te veel wazige zaken in laat.

2 juni 2011 om 17:36

Ik vind Overmars ook wel een optie. Aan de andere kant, is je geld goed beleggen toch iets heeel anders dan een bedrijf als Ajax aansturen..

2 juni 2011 om 18:04

@r0binho ik ken Overmars niet persoonlijk, maar natuurlijk van wat ik lees en vernomen heb in de voetbalwereld en de mensen die over Overmars gesproken hebben kan ik bitter weinig negatiefs vinden waarom hij niet geschikt zou zijn. Overmars wist in tegenstelling tot vele anderen wat hij wilde worden en had ook het lef en verstand om dit te proberen. Ook in media wordt met regelmaat zijn naam naar voren gekomen. Daarnaast heeft hij zich uitstekend bewezen bij Gae.

Je vraag is uiteraard terecht we weten natuurlijk niet of hij ook succesvol zal zijn bij Ajax. Dit weten ook niet van Ling. Weet niet hoe goed de band tussen Ling en Ajax is maar heb het vermoeden dat Overmars daar net iets dichtbij zit en weet wat in het hedendaagse voetbal gevraagd wordt en heeft zich op eigen kracht omhoog gewerkt. Trainers die geloven in een geleidelijk opbouw van carriere heb ik (mijn mening) meer vertrouwen in. Vooral als deze in toekomstvisie op lange termijn passen en aansluiten bij het pad dat in mijn ogen Cruijff die ik ondersteund wil bewandelen.

Ik vind gewoon dat hij bij de huidige generatie die aan macht komt goed past. Niet dat Ling totaal ongeschikt is, maar ik vind Overmars qua persoonlijkheid beter bij de toekomstvisie bij Ajax past dan Ling. Daarnaast zal Overmars ook geen belangenverstrengelingen hebben. Ling neemt vrees ik teveel baggage van zijn huidige verantwoordelijkheden mee. Uiteraard kan dit goed uitpakken maar ook heel slecht.

Voor mij zjn connecties niets superbelangrijk. Belangrijker of hij bij Ajax past of niet en bij voorkeur op lange termijn ook. Een stabiel Ajax sinds jaren zou een verademing zijn. Wie beter dan de generatie van de jaren '95 die alle successen meegemaakt hebben en in de top gespeeld hebben kunnen dit. Uiteraard zullen deze bijgestaan moeten worden door niet voetballers ook.

Mocht Overmars niet geschikt genoeg zijn (dit laat ik natuurlijk aan capabele mensen die hem veel beter kennen dan wij) hoop ik nog steeds op zijn komst. Al zou het een positie zijn die bijv. J. van Halst bij Twente bekleed. Niemand kan ontkennen dat Overmars potentitie toont. Misschien heb jij gelijk dat hij wellicht nog te weinig verstand heeft van het zakenleven die deze positie met zich meedraagd. Desondanks hoop ik dat hij een rol binnen de geledingen van Ajax krijgt.

Even ter informatie (interview marco overmars) bij Trouw. Marco bewijst zich een realist te zijn en daar zijn er bitter weinig van in de wereld. Dit was nog voordat hij bij GAE werkte:

Zijn contract bij Barcelona liep nog door, er lonkten andere clubs naar een handtekening. De knie, het hart en de hersens beslisten anders. ,,ik kon geen kwaliteit meer leveren. Ik had op 70 procent nog veel geld in Qatar kunnen verdienen, maar daar ben ik te trots voor. Dat wilde ik mijn familie en mezelf gewoon niet aandoen.”

Maar niets doen is niets voor hem. Als de kinderen naar school zijn gebracht meldt hij zich bij Overmars Vastgoed BV, het 'familiefeest' dat hij samen met zijn vader en broer Edwin runt. ,,edwin is de techneut, mijn vader het slot op de deur en ik volg mijn gevoel”, aldus de zakenman die huizen in Deventer, een vakantiepark in Vaassen en een winkelcentrum in Apeldoorn opkocht.

De aandacht van het voetbal is afgeleid. Overmars heeft het zelfs geen dag gemist. ,,bij Arsenal en Barcelona waren we wekelijks soms drie, vier dagen van huis. Zo'n hotelleven vol weggegooide dagen: dat was niks voor mij. Dat zal ik nooit gaan missen.”

,,als ze me vragen daar trainer te worden, kan ik natuurlijk niet weigeren.” Als Arsenal hem benadert in Nederland te scouten, zal hij dat evenmin. En ook tegen Go Ahead Eagles, de club die hem opleidde en die nu om hulp verlegen zit, zal hij geen 'nee' zeggen. Aan die clubs heeft hij veel te danken. En op dankbaarheid zit bij Overmars geen houdbaarheidsdatum. Ook de initiatiefnemers van de benefiet wilde hij niet teleurstellen. En dus rent hij, zo hard als hij kan. Met nummer 11. Een jonge kop... Maar een oude knie. ,,ik had meer van mezelf verwacht”, zegt hij later.

2 juni 2011 om 18:16

Ow en tot mijn genoegen meld AD nu ook dat tussen Ling en Overmars gaat nu.

http://www.ad.nl/ad/nl/1441/ajax/article/detail/ Ajax-la-ling-of-overmars.dhtml

2 juni 2011 om 16:54

Er is alleen 1 probleempje. Als hij eigenaar is van die Slowaakse club, zal hij die eerst moeten verkopen. Anders mag een van hen straks niet Europa in.

3 juni 2011 om 23:55

hij wordt toch geen eigenaar van ajax?

4 juni 2011 om 00:55

Maakt niet uit. Je mag geen functie bekleden bij twee clubs.

Misschien een gekke vraag, maar zoiets kan toch niet?? Zoiets was toch ook het geval bij een jupiler club in nederland! dat een of andere turkse zakenman ook banden had met een turkse ploeg zodat er belangenverstrengeling kon voortkomen...... Maar het lijkt me een goede keus, zo te zien heeft hij goed verstand van zaken doen, en dat is toch wat moet op die plek!!! Als hij het niet kan worden, zal ik gaan voor Overmars, heeft verstand van zaken en is ook nog is een oud ajacied

2 juni 2011 om 12:50

Klopt, maar hij zal zijn baan daar dan op moeten zeggen. Maar aangezien hij eigenaar is ben ik benieuwd hoe ze dat op gaan lossen.

Voor mij totaal uit onverwachte hoek maar het profiel klopt aardig. Een diepgegrond Ajax-verleden, ervaring en succes in zowel zakenleven als de voetbalwereld. Als het in gesprekken klikt zal de visie ook aardig overeenkomen. Dit kan wel eens een schot in de roos zijn, werd tijd en het doet me goed.

2 juni 2011 om 13:25

Ik hou toch een voorkeur voor Overmars. Die vind ik veel meer een Ajax-uitstraling hebben en die brengt ook jeugd en frisheid.

Sowieso lijkt Cruijff het goed te overdenken. In de RVC heb je twee gepromoveerde mensen die alles weten van verandermanagement en sportrecht. Verder iemand die weet hoe hij met media moet omgaan, Crijff zelf en de ex-voetballer Davids die in Amsterdam veel bezig is met straatvoetbal en de maatschappelijke brug kan slaan. Heel divers gezelschap.

3 juni 2011 om 09:50

Maar wel 3 mensen zonder enige voetbal kennis en twee mensen die nog geen verantwoordelijkheid hebben gehad in een bestuur (nee ook cruijff niet, enkel adviseur van barca). Kortom heel erg onervaren, dan gaat de RvC zeker fouten maken, laten we hopen dat in tegenstelling tot van den Boog het hen wel vergeven wordt, al is mijn hoop erg klein. Die fouten gaan geld kosten en kunnen ten kosten gaan van de sportieve presaties. Logisch als je opnieuw begint, maar helaas willen onze supporters fouten niet vergeven, bij deze een waarschuwing, ze komen.

Daarnaast weinig tegengewicht tegenover Cruijff, met rik van den Boog kon hij het ook niet eens worden, kijk eens wat er dan gebeurd, chaos. Stel dat ten behoeve van de zakelijke kant (arbeidsrechten, financien) er een beslissing gemaakt moet worden die tegen het plan van Cruijff indruist, heb je een groot probleem, is Cruijff dan bereidt water bij de wijn te doen? Besturen, dan moet je problemen vanuit een helicopter view kunnen bekijken en verschillende mogelijkheden en oplossingen bekijken dan kan het niet altijd volgens de Cruijff manier gaan. Je zult ook eens moeten bijsturen als je ziet dat iets niet werkt, wat ook kan betekenen dat er veranderingen t.o.v. het orginele Cruijff plan moeten komen. Daarnaast Moet cruijff stoppen met zijn column in de telegraaf, een bestuurder moet rust uitstralen en niet wekelijks met zn kop in de krant staan, dat kan onrust veroorzaken.

Goeie zaak dit, iemand met voetbalkennis en zakelijk inzicht die al heeft laten zien dat hij de voetbalwereld goed begrijpt. Als hij maar niet zo mediageil is als die van den Boog, maar lekker op de achtergrond blijft.

Kijk, het beleid begint langzaamaan vorm te krijgen. Ling, ik heb hem in Slowakije niet echt meer gevolgd maar afgaand op het stuk heeft hij daar leuke dingen laten zien.

Daarnaast zal hij goed passen in de Cruijff-club. Daarnaast heeft hij het ook voor zich spreken dat hij daar een leuke jeugdopleiding heeft neergezet, wat toch hét belangrijkste aandachtspunt voor komend seizoen is.

Ik denk dan ook dat dit zeker een goede algemeen directeur voor Ajax zou zijn.

2 juni 2011 om 13:06

Eigenaar en beleidsbepaler zijn van een club en algemeen directeur worden van een andere. Ik vraag me af of dat wel mag.

Hier klopt niks van. Er is nog niet eens een definitieve Rvc. Die moeten eerst nog goedgekeurd worden door de Ledenraad. Pas dan mag de RvC op zoek naar een nieuwe algemeen directeur. Het zou La Ling inderdaad kunnen worden, maar om daar nu al geruchten over op te vangen is haast niet mogelijk.

2 juni 2011 om 12:45

Nieuwe RvC is volgens mij zo goed als rond.

2 juni 2011 om 12:48

Nee, gisteravond zijn er alleen namen voorgelegd die 6 juni worden voorgesteld aan de ledenraad. Na goedkeuring is er pas een definitieve Rvc.

2 juni 2011 om 12:58

En jij weet net zo goed als ons dat Cruijff dit coördineert. Dus de rvc zal echt niet een totaal andere weg in slaan dan Cruijff wenst.. Dus als de beoogde kandidaat voor het Cruijffkamp is zal hij het naar alle waarschijnlijk toch wel worden.. Als Ling zelf ook wil natuurlijk

2 juni 2011 om 15:29

@ Jurriaaan, je hebt volkomen gelijk dat dit niet de gebruikelijke weg is. Echter doordat Cruijff niks kon en mocht doen zolang vd Boog er zat i er kostbare tijd verloren gegaan. Nu vd Boog weg is wil Cruijff het proces versnellen. Zeer waarschijnlijk gaat de ledenraad wel akkoord met de RvC die nu is voorgesteld. Als de RvC dan ook direct de nieuwe AD kan presenteren loop je dus 2 weken van de kostbaar verloren tijd in.

3 juni 2011 om 09:53

Hallo, vd boog heeft er voor gezorgd dat we nog redelijk goed voorbereid zijn voor het komende seizoen. Cruijff had de namen en gesprekken allang af moeten en kunnen ronden, dan waren de mensen nu aangesteld. Hij had allang met overmars of la ling kunnen afspreken jij wordt AD.

2 juni 2011 om 12:48

Dit is zeker wel mogelijk. Als je het allemaal een beetje gevolgd hebt dan hebben Jonk,bergkamp en Cruijff de afgelopen weken met meerdere mensen gesprekken gevoerd. Officieel gezien kan er nog niks, gesprekken voeren kan altijd, zo simpel ligt het.

De RvC krijgt volgende week invulling. Daarna zullen de overige posities worden ingevuld.

2 juni 2011 om 12:50

Ja, dat klopt ook allemaal. Maar om nu al contact te gaan leggen met een potentiële directeur lijkt mij niet logisch. Zeker als het zo naar buiten wordt gebracht. Niks is nog officieel dus naar een directeur zoeken kan haast niet.

2 juni 2011 om 19:44

Cruijff gaat de alleenheerschappij krijgen en het maakt niet uit wie er directeur wordt of wat dan ook. Deze persoon zit er alleen voor de buitenwereld. Bedrijfstechnisch zal hij toch niks mogen doen. Dus maakt niet uit of het Overmars wordt of La Ling. Of het wordt de een of andere visboer. Al snap ik niet dat deze twee zich voor zoiets lenen.

2 juni 2011 om 12:48

Alsof de beoogde RvC niet alvast aan vergaderen is geslagen om de bestuursposities op korte termijn in te vullen. Ben jij nou zo naif? Wanneer de nieuwe leden van de Rvc geinstalleerd worden zullen gewoon heel snel koppen met spijkers moeten worden geslagen. Zeker in verband met de transfermarkt.

2 juni 2011 om 12:52

Jij slaat de spijker op z'n kop. Klopt helemaal. Achter de schermen is volgens mij al zo'n beetje alles rond. De enige reden dat wij dat nog niet weten is omdat er nog niks officieel naar buiten mag komen.

Er zullen zeker al vergaderingen zijn geweest, gezien de komende weken cruciaal zijn voor het volgende seizoen.

2 juni 2011 om 12:56

Ook dat lijkt mij niet nodig. Een directeur wordt verkozen door leden van Ajax NV. Zon Algemene ledenvergadering mag wettelijk pas 42 dagen na de aanstelling van nieuwe RvC gehouden worden. 42 lijkt mij lang genoeg, en dan zitten we ook al een lange tijd in de transferperiode.

2 juni 2011 om 13:01

Ja, dat is de officiele weg. Ze kunnen nou echter niet 42 dagen lang gaan wachten tot dat allemaal rond is, dan is het nieuwe seizoen inmiddels al weer begonnen (de voorbereiding dan).

2 juni 2011 om 13:06

Of je nou in 10 dagen of in 42 dagen een drietal potentiele kanshebbers hebt maakt niks uit. Daarom lijkt het mij, nu het nog niet officieel is, niet logisch om het zomaar openbaar te maken. Mocht je realistischer over willen komen, wacht dan vier dagen tot dat alles officieel is en maak dan wat meer bekend over kanshebbers.

2 juni 2011 om 13:07

Ik weet niet precies hoe het allemaal in zijn werk gaat, maar het is inderdaad zo dat ze direct een nieuwe directie willen aanstellen wanneer de nieuwe RvC gevormd is.

2 juni 2011 om 13:11

Valt moeilijk stil te houden, de media zit er bovenop. En er moeten gewoon zo snel mogelijk poppetjes op de functies worden gezet, want hoe langer dat duurt hoe langer Ajax stil staat. Dat heeft niet alleen met de transferperiode te maken.

2 juni 2011 om 13:13

Indien de zittende Raad van Commissarissen van AFC Ajax NV besluit de aanbevolen kandidaten voor te dragen, zal zo spoedig mogelijk daarna worden opgeroepen tot een buitengewone algemene vergadering van aandeelhouders van AFC Ajax NV. De aandeelhoudersvergadering is bevoegd tot benoeming van commissarissen te besluiten op voordracht van de Raad van Commissarissen. Voor de aandeelhoudersvergadering geldt een wettelijke en statutaire oproepingstermijn van 42 dagen.

Bron: Ajax.nl

Het aanstellen van een nieuwe directeur wordt niet door de RvC gedaan. Ze leggen alleen kandidaten voor en de nieuwe directeur wordt gekozen tijdens de buitengewone algemene vergadering van aandeelhouders van AFC Ajax NV. En dat duurt minstens 42 dagen na het benoemen van de nieuwe RvC komende woensdag

2 juni 2011 om 15:21

@jurriaaan

Bijna goed. Maar niet helemaal.
Het eerste deel van je post is helemaal goed, kan ook niet anders als je copy-paste van ajax.nl.

Het tweede deel zit je fout.
Het aanstellen van de nieuwe algemeen directeur wordt wel degelijk gedaan door de nieuwe Rvc. De buitengewone algemene vergadering van aandeelhouders, die uitgeroepen wordt binnen 42 dagen na de voordracht van de kandidaten voor de nieuwe Rvc, beslist alleen of zij wel of niet meegaan in de voordracht en bepalen derhalve alleen wie dus in de nieuwe RvC komen te zitten. Daags na de installatie van deze nieuwe RvC zijn zij gerechtigd om een nieuwe algemeen directeur aan te stellen. Dat kunnen zij doen, daar zij als commissarissen handelen uit naam van de aandeelhouders en zij hoeven dus niet direct goedkeuring te hebben/vragen aan diezelfde aandeelhouders.

Inderdaad een opmerkelijke keuze als dit waar is, soort van konijn uit de hoge hoed. Aan de andere kant is het, gezien de hierboven beschreven argumenten wel logisch, hij is al directeur van een Bvo, de jeugdoopleiding is dik in orde daar en hij heeft een verleden bij Ajax en kent dus de cultuur, ook al was deze in de Meer. Wat wel opmerkelijk is dat Cruyf en Ling in het verleden nogal eens botsten bij Ajax, blijkbaar is het hebben van een eigen mening en tegen Cruyf in durven gaan toch wel iets wat gewaardeerd wordt. Ben benieuwd, ik sta in ieder geval achter deze kandidaat

2 juni 2011 om 15:29

Geloof je het zelf?? Dat moet je eens aan Adriaanse of van Gaal vragen maar wellicht zijn beide ook meer zwaargewicht dan La Ling.

Een man die zowel voetbalkennis heeft als zakenman is. Volgens mij is het inderdaad precies wat Ajax zoekt. Is goed met de jeugd(opleidingen) en heeft al het één en ander bereikt. Voor wat ik nu heb gezien lijkt het mij een goede algemeen directeur..

2 juni 2011 om 12:58

Door verkeerde investeringen en gokschulden zat hij halverwege de jaren tachtig financieel aan de grond met een schuld van 800.000 gulden.

Het is niet zo mooi als het lijkt..

2 juni 2011 om 13:05

Ach, de heer Cruijff heeft ook het nodige kapitaal verloren in de varkensfokkerij die failliet is gegaan .. Niet alles waar deze zogenaamde 'grootheden' zich mee bezig houden wordt uiteindelijk een succes ..

2 juni 2011 om 13:34

Door fouten kun je leren. Ling heeft zijn geld destijds verkeerd gebruikt en heeft blijkbaar van zijn fouten geleerd, want hij is nu niet voor niets een succesvolle zakenman. Net zo als als Cruijff, die heeft toen ook zijn geld verkeerd belegd, maar is nu ook gewoon succesvol met zijn foundation.

Lijkt me best een goede keuze, een zakenman met een Ajax verleden.
Verder heeft hij een succesvol bedrijf in voedingsupplementen, misschien kan hij nog wat voor de voetballers betekenen qua goede supplementen

Tja, hij heeft wel verstand van zaken als deze, bovendien staat hij wel voor de ''ajax-visie'' dus ik denk dat een gesprek met hem geen kwaad kan.

Heel goed! Goed gedaan Ajax (cruijff). Deze man heeft een ajax achtergrond en weet hoe hij een club kan runnen. Heb er veel vertrouwen in! Wie anders had moeten komen?

Een man die de club kent, een Ajax visie heeft, goed overweg kan met de mensen die het heft in handen gaan nemen en daarbij met ervaring als algemeen directeur bij een club.

Lijkt mij een zeer goede keuze, als hij toe zou happen.

Er zal idd eerst een nieuwe Rvc moeten komen, maar dit klinkt positief, iemand die kennis heeft van zaken en van voetbal, gezien de resultaten bij Trencin.
En niet onbelangrijk, ook nog een ajax verleden. Van mij mag het allemaal snel rond zijn.

Mochten ze dit kunnen beklinken dan zou dat een enorme stap voorwaarts betekenen.
Man met verstand van zaken en een Ajax verleden,die tevens toch wel meer uitstraling heeft dan Van Den Boog.

Kampioenschap? Van de eerste divisie ja, ze zijn dit jaar gepromoveerd, maar ze zijn onder Ling ook gedegradeerd uit de hoogste klasse!!

2 juni 2011 om 13:05


Eerst je bronnen beter checken voor je iets zegt. Ze degradeerden welliswaar in het seizoen 06/07, maar Ling zit er ook pas sinds 2007.

2 juni 2011 om 13:11

Wat klopt er niet aan dan? Het seizoen 06/07 loopt toch door in 2007?
Ling kocht de club in februari 2007, toen was de club nog niet gedegradeerd, al wil ik ook niet beweerd hebben dat de degradatie hem valt aan te rekenen.

Bron: http://www.slowakije.net/nieuws/1000/ (edit link)

2 juni 2011 om 13:18

Je wilt het hem niet aanreken, maar je zegt wel dat ze onder Ling zijn gedegradeerd.. enige nuance aanbrengen in je reactie zou wel op zijn plaats zijn dan.

Lijkt mij niet dat je Ling de degratie kon aanrekenen. Je kan moeilijk in nog geen halfjaar tijd een hele club naar je hand zetten.

Er komen wel hele mooie namen voorbij de laatste tijd. De onervaren De Boer, Bergkamp en Jonk die respectievelijke hoofdcoach, hoofd jeugd en hoofd scouting op zich nemen, La Ling als potentieel algemeen directeur, Edgar Davids die als kandidaat voor de nieuwe RvC wordt genoemd en dan blijkt ook Overmars gisteren weer met Ajax betrokken te worden. Overgebleven functie als financieel directeur lijkt dan logischerwijs voor hem in gedachten te zijn.

Zoals ik al zei, allemaal stuk voor stuk prachtige namen, maar met weinig ervaring. De voor mij onbekende namen als Ten Have zouden dat dan in mijn ogen moeten ondersteuenen, maar dat onervarenheid heeft toch wel de overhand. Dit idee met ontzettend veel voetbal know-how kan natuurlijk geweldig mooi uitpakken, maar ik vind het toch wel dat het zo zijn risico's meeneemt

2 juni 2011 om 13:15

Je hebt nog de posities van financieel directeur en commercieel directeur die worden ingevuld door resp. Slop en van Aat. Zeker voor financieel directeur lijkt het me niet geheel onverstandig wanneer Ajax daar iemand neerzet met verstand van financien ipv voetbal.

2 juni 2011 om 13:24

Het is niet de eerste keer dat Cruijff met relatief onervaren mensen(mix van zakelijke kennis met oud-topsporters) een uitstekend draaiende organisatie weet neer te zetten. Kijk naar zijn University, Foundation en naar Barcelona.

Nee ik ben erg blij met de namen die er naar buiten komen. Tscheu la Ling is een prima kandidaat voor de AD, oud-topsporter, clubheld, ervaring met bestuurlijke functie bij een voetbalclub, prima gedaan daar. Ook de kandidaten voor de RvC ben ik van onder de indruk. Cruijff is goed bezig.

Deze past in de categorie ''die had ik niet zien aankomen''

Maar het lijkt mij wel een uiterst geschikte kandidaat. Ondanks dat die in het verleden net na zijn voetbalcarriere verkeerde investeringen heeft gedaan, en een gokschuld had wat hem uit eindelijk een schuld opleverde van 800.000 euro, heeft die wel aangetoond met zijn voedingsupplementen bedrijf, dat die een bedrijf kan runnen. Hij is sinds die tijd natuurlijk ook een stuk ouder en slimmer geworden, talrijke ervaring in elk geval.

Bovendien heeft die bij AS Trencín een uitstekende organisatie en jeugdopleiding neergezet naar het Ajax model. En is die nog eens eigenaar van een handvol Chinese restaurants, bovendien heeft die ooit een bamifabriek opgezet, maar deze is nu in handen van zijn broertje.

Ik vind hem wel een goede kandidaat.

2 juni 2011 om 13:02

Even gewikipedia'd ? Was niet lang geleden immers al in beeld bij Ajax als lid van de Rvc, maar zag dat niet zitten ivm. zijn baan bij Trencin.

2 juni 2011 om 13:19

Klopt, ik check liever even alles na voor ik hier een boel dingen ga neerzetten die onzin zijn, dat van die voedingsupplementen bedrijf wist ik nog wel, maar dat van die schulden niet meer.

Handig toch dat internet

Een grote verassing, iemand enkele jaren ook het artikel over hem gelezen over zijn club Trencin in de vi? Erg knap wat hij daar heeft gepresteerd. In die tijd nam hij net de club over en vochten ze tegen degradatie met jonge talenten. Heb hem daarna niet meer gevolgd maar toch indrukwekkend dat hij kampioen is geworden. Naar mijn mening een zeer goede keus!

Tscheu La Ling is dé man voor deze baan.
Hij weet hoe Ajax in elkaar steekt, hij weet hoe hij een club moet runnen, hij weet hoe je een jeugdopleiding moet vormgeven, hij weet wat de kwaliteiten zijn van spelers.

De grote vraag is dan: Durft Tscheu La Ling zijn liefde AS Trencín in Slowakije op te geven voor Ajax?
De club waar hij nu al een aantal jaren aan werkt.

Ik ben heel erg benieuwd maar als Ling naar Ajax wilt komen juich ik dat heel erg toe

Hoe gaat hij het dan doen met AS Trecín, dubbelfunctie of geeft hij het op? Ik juich een samenwerkingsverband toe want in dat soort landen zit veel potentie.

2 juni 2011 om 13:13

Hij is eigenaar van die club toch? Ik weet niet wat zijn rol verder is bij de club.

2 juni 2011 om 13:16

Tot welk soort landen hoort Slowakije eigenlijk?

2 juni 2011 om 15:10

Voormalig Oostblokland, maar hoort gewoon bij de EU.

2 juni 2011 om 16:52

Ja, dat weet ik, ik ken Slowakije wel, ben er regelmatig geweest. Daarom ben gewoon benieuwd. wat hij (leyo) bedoelt met 'soort land'. Bijv: een land waar voetbal een kleine sport is, of een land wat nog niet zo heel lang zelfstandig is, of een land wat een communistische periode heeft gekend. Wat maakt Slowakije een soort land waar veel potentie zit.

Ach lekker wachten totdat het officieel wordt bekendgemaakt.
Dit komt uit de machine van De Telegraaf dus ik neem de berichtgeving in me op maar wacht liever af totdat het vanuit Ajax zelf bekend wordt gemaakt.
Desalniettemin lijkt me als je kijkt naar het profiel van Ling het zeker geen slechte keuze.

Ook al ben ik een vitesse fan, ik geniet gewoon als ik zulk nieuws lees en de laatste ontwikkelingen rondom ajax. Rik vd boog heeft ajax financieel gezond gemaakt, en ling kan dit zo houden en met zijn voetbalkennis goede spelers halen. In de vorm van theo janssen heeft ajax een geweldige middenvelder in huis gehaald, met eriksen hebben ze al een geweldige middenvelder en helaas dat demy de zeeuw waarschijnlijk vertrekt. Want wat zou dat een goed middenveld zijn, technisch, met theo fysiek vermogen, en een geweldig inzicht allemaal. Als aanvaller een matavz proberen aan te trekken, dat is toch geweldig. Hij heeft voetballend vermogen, is snel, kan koppen, pikt zijn goaltjes mee en heeft zelf geweldig inzicht. Als ajax hem koopt zie ik goed seizoen aankomen, met steekpassjes van eriksen en janssen en matavz die deze passjes goed inziet. Zou ajax veel plezier aan beleven. Het enige wat ik wel jammer vind, is de vleugelaanvallers, want met alle respect ik vind ebicilio en ozbiliz niet geweldig, en sulejmani kan helemaal niks met rechts wat ook een grote makke is. Maar geweldig dat de nederlandse eredivisie spelers behoud zoals janssen en matavz.

Ook sluiten meer clubs bij de top aan, az heeft een zeer verdienstelijk seizoen gedraait, twente ook. Groningen heeft meer aansluiting gevonden. Als feyenoord zo speelt als op het einde van dit seizoen zij ook, en ado heeft ook het licht gevonden, nu maar hopen dat zij hun spelers grotendeels kunnen behouden. En natuurlijk, al is het nog voorbarig, hoop ik dat mijn club ook binnen een paar jaar kan aansluiten.

In europa zijn we tot de kwartfinales gekomen, geweldig. Nu hopen dat we volgend jaar heel misschien met ajax een ronde champions league overleven. De nederlandse competitie daalde af, maar als wij de topspelers en onze jeugd kunnen behouden en vooral de jeugd uit de handen van de grote clubs houden zodat zij zich kunnen ontwikkelen in ons eigen land, zal onze competitie, de eredivisie, weer na jaren van afdaling een stijgende lijn inzetten.

Kan Ajax niet met een betere komen dan hij. Ik had wel wat meer verwacht hoop niet dat hij het gaat worden. Kan iemand wat meer over deze man vertellen.

2 juni 2011 om 15:08

wat ik heb gehoord van mijn vader die met hem omging was het een rechts buiten met een mooie passeerbeweging , een hele goede speler die ook een paar interlands heeft gespeeld voor oranje , en eens ruzie heeft gehad met een duitser op het veld en hem een klap heeft verkocht haha

2 juni 2011 om 15:21

Wat wil je nu?

Kan Ajax niet met een betere komen dan hij. Ik had wel wat meer verwacht hoop niet dat hij het gaat worden.

Kan iemand mij wat meer over deze man vertellen.

Dus je weet weinig over Ling, maar je verwacht wel een betere, als je amper weet wie het is, hoe kun je dan oordelen of er een betere moet komen.

Vreemd hoor.

Het is tenminste iemand met een voetbalverleden. Dat is echt een groot voordeel wanneer je een voetbalclub moet runnen. VD Boog had geen ervaring en heeft veel verkeerde dingen gedaan.

Met Tscheu La Ling op rechts als een geboren pingelaar, wordt elke voetbalzondag een festijn..! (uit 'Op een slof en een oude voetbalschoen').

Je bent welkom!

Ik hoop het van harte! Zeer bekwame man, zowel Ajax verleden als succesvol zakenman. De vraag is alleen of hij zomaar bereid is om Trencin achter zich te laten het is tenslotte zijn eigen voetbalclub waar hij heel veel werk in heeft gestopt.

Al met al ben ik erg blij met iedereen die genoemd wordt. Sowieso Cruijf en de Boer is al geweldig maar dan ook nog is Ling, Davids, Bergkamp. Ik vraag mij alleen af of die allemaal wel voldoende geld kunnen krijgen of krijgt de RvC niet zo veel geld?

Louter goede bericchten bij Ajax Davids in rvc La ling als directeur EL Salvador !!!!

Een hele verrassende keuze. Maar wel eentje, waar een ieder in zich kan vinden.
Kan goede referenties overleggen. Maar enige kanttekening, Trencin was wel van Jupiler-niveau. Aankomend seizoen met blijken waar ze werkelijk staan op het hoogste niveau.

In De Meer was Ling een ware cult-held. De beroemde schaar van Ling, wie kent hem niet ?! Wow !

Ik ben hem na een akkefietje in Griekenland uit het oog verloren moet ik eerlijk zeggen. Heb hem een paar weken geleden weer langs zien komen toen er over het RvC werd gesproken. Ik kan mij hem herinneren van weergaloze acties aan de rechterzijlijn en het constant niet-meeverdedigen. Maar het stadion veerde altijd op als hij aan de bal kwam. Zo te lezen heeft hij zich verder behoorlijk ontwikkeld en dat zou voor Ajax goed nieuws kunnen betekenen: zaken en voetbal verenigt in een oud-ajacied.

Nou, voor veel mensen komt hij schijnbaar uit de lucht vallen, maar eigenlijk werd er al tijden naar deze man verlangt alleen was hij er zelf een beetje moeilijk voor te porren.
Ik hoop dat hij komt en ben verbaast dat zoveel mensen claimen dat hij hun niet bekend voorkomt, maar of hij daadwerkelijk komt weet ik nog niet zo zeker.

En werkelijk hoor, een betere man dan deze op dit gebied zou ik niet kennen.
Ik begin ook hoe langer hoe meer er vertrouwen in te hebben dat Ajax daadwerkelijk een serieuze rol gaat spelen in de champions league over een jaar of 3 á 5.

Lijkt me een man met verstand van zaken en een verleden bij Ajax. Het begint steeds meer ergens op te lijken. Ik heb veel vertrouwen in de toekomst.

Dit zou persoonlijk zoveel voor mij betekenen dit was de beste vriend van mijn overleden vader.. ik hoop het , overigens heeft hij ook echt veel voetbal verstand goede zet zou dit zijn

Lijkt mij een goede en sterke algemeen directeur voor Ajax, goed werk verricht met zijn eigen bedrijf, en AS Trencín de zwarte cijfers in geholpen. Bovendien heeft die de juiste binding met Ajax, en is het een goede vriend van Johan.

Sterke kandidaat.

Hij is met AS Trencin helemaal geen kampioen geworden van Slowakije, wat een onzin. Is RKC ook kampioen van Nederland geworden zeker. Die man doet het blijkbaar niet slecht met zijn club, maar het komt nogal vertekenend over om te schrijven dat hij kampioen is geworden terwijl ze in al die jaren dat La Ling daar zat niet op het hoogste niveau hebben gespeeld.

Ik ben niet zo onder de indruk van de namen die sinds gisteren de ronde doen. Had meer gehoopt op wat zwaargewichten met voetbalverstand in de Rvc, Hiddink, Molenaar of Van Duivenbode en iemand als Overmars in de directie, die heeft bij het bescheiden GAE toch wel wat moois neergezet. I.p.v. die mensen die nu worden genoemd voor de Rvc, ze zullen wel verstand van zaken hebben een clubhart lijkt mij sterk, terwijl Ajax juist weer Ajax moest worden.
En La Ling werd hier een paar jaar geleden nog neergezet als buitenbeentje met z'n voedingssupplementen waar geen enkele club aan wilde beginnen. Is hij nu dan ineens de gedroomde sterke man van Ajax?

Ik heb mijn twijfels.

2 juni 2011 om 16:04

Jouw twijfels zijn duidelijk gebaseerd op het niet op de hoogte zijn van de ontwikkelingen.

1. Hiddink.

Hiddink heeft recentelijk aangegeven graag iedere dag op het veld te staan. Hiddink zal dus niet op korte termijn in de Rvc plaatsnemen. Wat we echter ook allemaal weten is dat Hiddink en Cruijff 2 handen op 1 buik zijn. Ze vertrouwen elkaar blindelings. Ik kijk er dan ook niet van op als Hiddink nog een laatste kunstje bij Chelsea doet de komende 2 jaar. Hierna zal hij zich bezig gaan houden met Ajax en zal Cruijff de club langzaam bij beetje overdragen aan Hiddink.

2. Molenaar.

Zit al in de ledenraad! Het is belangrijk om binnen meerdere geledingen volgers van Cruijff te hebben zitten, die zit dus goed daar.

3. Van Duivenbode.

Dat je deze man nog durft te noemen, dan heb je echt in een grot geleefd. Zeker gezien het feit dat gisteren nog een artikel is verschenen waarin staat dat dit wel eens de 5de persoon in de Rvc zou kunnen worden.

4. Overmars.

Overmars is achter de schermen al benaderd maar heeft ook aangegeven dat wanneer hij bij Ajax aan de slag gaat het allemaal moet gebeuren op zijn manier. Er is wat hem betreft nog niks definitief, dat is dus nog even afwachten.

2 juni 2011 om 16:27

Eerst doe je mijn reactie af als ''niet op de hoogte'' maar vervolgens kom je zelf grotendeels met theorieën, Hiddink over 2 jaar naar Ajax? Volgens mij is het nu of nooit, over 2 jaar is Ajax al gevormd naar de ideeën van Cruijff en (als alles goed gaat) lijkt mij Hiddink dan overbodig.
Molenaar zit idd in de ledenraad, maar de ledenraad is geen orgaan wat uiteindelijk meebeslist over de dagelijkse gang van zaken, die raad komt een keer in de zoveel tijd bij elkaar, dan kun je geen actieve rol spelen in het uiteindelijke proces.
Van Duivenbode werd als kandidaat-voorzitter gezien door de commissie Been, maar ik lees nu overal dat Ten Have dat moet gaan worden. Dus of Van Duivenbode nog in de RvC komt is helemaal niet zeker. Hij heeft blijkbaar niet de steun van Cruijff.
En ik heb nog niets officieels gehoord dat Overmars benaderd zou zijn, alleen maar geruchten dat hij aanwezig zou zijn geweest in de Arena.

2 juni 2011 om 17:03

Dat Hiddink en Cruijff twee handen op een buik zijn en elkaar blindelings vertrouwen is echt totaal uit de lucht gegrepen. Het zijn vrienden en collega's maar je gaat hierin echt te ver. Hiddink stond deels zelfs niet eens achter Cruijff in zijn overname.

Tscheu La ling. Verrassend. De man heeft idd wel ervaring, ook een Ajax-background. Dus voldoet wel aan die criteria. Trencin leiden, hij is zelfs eigenaar, is natuurlijk wel wat anders dan en club als Ajax. Maar dat geldt tov van heel veel clubs. Als hij het wordt, ben ik heel benieuwd hoe of hij het gaat doen.

Tscheu La Ling was vooral eind jaren 70 een bijna cult-held in Amsterdam. Speelde daar van 1975 t/m 1982. Was samen met Simon Tahamata en later Jesper Olsen één van de publiekslievelingen.

Lijkt me een goede kandidaat, mede door z'n succesvolle zaken in voedingssupplementen en de talenten die doorkomen bij Trencin.

btw: Voetbalzone, de man heet Tscheu la en z'n achternaam is Ling, dus niet La Ling zoals nu in de titel staat.

2 juni 2011 om 16:48

Inderdaad, eerst stond er in het bericht Ling, dit heeft VZ veranderd naar La Ling.
Dit is niet correct want het is inderdaad meneer Ling, Tscheu La is zijn voornaam.
Ik wilde dit ook net aangeven maar heb jij al gedaan.

Naar mijn mening een juiste man voor die positie. Het gaat weer de goede kant op met Ajax!

Een beetje offtopic hoor, ken hem niet echt goed, maar ik moet zo wennen aan die naam, apart. La Ling. Alleen daarom al zie ik het wel zitten.

Geweldige voetballer. Hij is dus met Cruijff weer on speaking terms. Die twee waren een tijd gebrouilleerd omdat Tcheu de grote meester op de training voor schut zette door 'm tussen de benen door te spelen. Tcheu moet een goede zakenman zijn, een Chinees die al van kinds af aan in zaken zat. En hij heeft zeker een net zo'n groot netwerk als Overmars, misschien wel groter. Verrassende keuze, maar minder omstreden dan van den Boog.

Ik vind Overmars een beter kandidaat. Hij kent het Nederlandse voetbal beter door zijn werk bij Go Ahead. Hij heeft hier al bewezen om een club in goede banen te leijden. Mark heeft een frisse en jonge uitstraling.

Ik moet zeggen dat ik liever Tscheu zie komen dan Overmars.
Denk dat Tscheu meer ervaring heeft en iets meer inzicht heeft.

Alleen is Overmars er nou bijgezet omdat eerder in het topic Overmars werd aangekaart door een van de members?

2 juni 2011 om 18:54

Nee, omdat het AD dat meldt.

2 juni 2011 om 19:15

Aah oké wist ik niet.

Lastig om te zeggen wie er nou beter is. Wat mij betreft mogen ze allebei naar Ajax komen en dan allebei een functie geven. Tscheu is meer ervaren, hij heeft AS Trencin binnen 4 jaar gezond gemaakt, een goede jeugdopleiding in elkaar weten te zetten en het kampioenschap binnen gehaald. Overmars daarentegen doet het goed bij Go Ahead Eagles maar is nog redelijk onervaren.

2 juni 2011 om 19:17

@ Thuntelaar
Overmars onervaren? Dacht't niet. Hij als al weer de nodige jaren bezig in Deventer en over zijn verleden als voetballer hoeven we het niet te hebben dacht ik zo.

2 juni 2011 om 19:21

Hahahaha praat geen lulkoek dat Overmars onervaren is, hij zit al 5 jaar in het bestuur van Go Ahead Eagles en heeft de club Financieel gezond gemaakt ( is een van de 4 clubs die gezond is in financieel gebied en in Catogerie III bevind ) en is echt wel een ervaren clubman.

Er is 2 redenen waarom overmars niet weg gaat bij de Go Ahead Eagles, dit heeft hij zelf aangegeven.

Overmars wil zijn clubliefde financieel gezond maken wat hem gelukt is.
Overmars wil zijn clubliefde weer in de Eredivisie weer brengen.

Wederom absoluut niet een verrassende keuze, Cruijff prees hem al tijden terug dat hij de financiën binnen Go Ahead Eagles weer op de rails kreeg en nu krijgt hij ze langzaam maar zeker ook ieder jaar weer hoger op de ranglijst (zoek maar op Wikipedia e.d.).

Ze zijn vergelijkbaar wat niveau aangaat denk ik, alleen Tscheu is net een paar jaartjes langer bezig.
Het zou me niets verbazen als ook Overmars GAE in een jaar of 3 in de eredivisie gekregen zou hebben.


Zonder grappen: Ik blijf het vreemd vinden dat mensen zowel Tscheu als Overmars ''verrassend'' vinden.

Ik schrik van geen enkel bericht meer over die club, straks gaat Kluivert nog in de Rvc,.................

2 juni 2011 om 19:41

Wat wil je precies zeggen dan? Deze namen die worden genoemd zijn uitstekend. PSV zal willen dat ze zulk soort types hadden.

2 juni 2011 om 19:43

Kluivert heeft aangegeven om als trainer/coach bij Ajax aan de slag te willen.

Ik vind de berichten rondom de bestuurlijke veranderingen niet erg schrikbarend. De financiele positie van PSV daarentegen wel.

2 juni 2011 om 20:21

Dat jij zo een reactie dan serieus neemt kan ik niet begrijpen. Ik vind het wel een leuke reactie van sepke. Sta er egeinlijk geen moment bij stil dat hij niet grappig probeerde te zijn of wel een provocerende reactie wil geven.
Sta je er wel eens bij stil hoeveel mensen er aan Ajax worden gelinkt voor welke functie en/of op welke manier dan ook. Ik heb afgelopen jaar de namen van 6 JL spelers gehoord, 10-15 mogelijk versterkingen uit de eredivisie. stuk of 10 namen van spelers die spelen in het buitenland en die mogelijk een goede versterking zijn. Dat er namen genoemd worden voor bestuurlijke functies is heel normaal. En ik zal er echt niet gek van opkijken als Patrick die functie nog eens gaat bekleden.

2 juni 2011 om 20:32

Wat een afgunst, sorrie dat Onze club weer de juiste weg wil gaan varen. Verkeerd beleid heeft er bij ons voor gezorgt dat we bijna echt de verkeerde kant op gingen. Ik ben wel iemand die hoopt dat psv weer gezond zal worden, maar die afgunst die jij nu vertoont vind ik gewoon walchelijk.

Beetje vreemd dat zoveel mensen over ''ervaring'' praten, alsof dat zoiets belangrijks is. Van der Boog had ervaring, Coronel ook, heeft ook niet zo goed uitgepakt. De enige ervaring die mijns inziens van waarde is, is ervaring in de voetballerij.
Als iemand kwaliteiten heeft doet ervaring er helemaal niet toe. Bovendien hebben ze na een tijdje sowieso ervaring.

2 juni 2011 om 19:54

Volgens mij klopt er weinig van je verhalen.
Als je Rik van den Boog opzoekt op wiki bijvoorbeeld zie je dat hij continu erg discutabel bezig is geweest (verdenking van Kartelafspraken, ''bedrijfsgeheimen doorgespeeld'', toen ging TEG failliet). Hij werd trouwens aangesteld op advies van Coronel, Coronel die zelf ongeveer rond 1996/97 in beeld kwam. Zeg maar kort nadat... Idd Ajax de Champion league net had gewonnen!

2 juni 2011 om 20:34

Welke verhalen? Heb er geen verteld volgens mij.
Als hij continu discutabel is geweest heeft hij toch ervaring? Is toch alles wat ik zeg?
Begrijp je punt niet.

2 juni 2011 om 21:30

Ik dacht dat je schreef dat vd Boog ervaring had, nou... Als dan niet bepaald de ervaring die mij nodig leek.
Althans, ervaring in de telefoonindustrie leek mij niet relevant.
Anders kunnen ze net zo goed de gemiddelde Albert Heijn medewerker vragen, die heeft ten slotte ook ergens ervaring in.

Ik vind allebei de heren zeer geschikt. Overmars misschien iets meer omdat hij een Nederlandse club heeft gemanaged maar Ling lijkt me ook nog altijd zeer geschikt. Hoop nu wel dat het 1 van deze 2 gaat worden anders blijven we bezig.

Overmars was gisteren aanwezig op de Toekomst, er zullen dus ongetwijfeld gesprekken hebben plaatsgevonden. Maar dat dan vandaag de naam La Ling naar buiten komt doet me sterk vermoeden dat Overmars niet de nieuwe AD wordt. Misschien willen ze hem wel in het bestuur hebben als financieel directeur.

Marc Netto de koning!

zo vet zijn als onze grote vriend er ook bij kwam, alle mensen die succes met ajax hebben gehaald komen er in, nu maar hopen dat het ook goed gaat lopen, anders is het byebye ajax

echt van geen voetbal naar een hele hoop voetbal hoop ik.
davids cruijf en la ling of overmars.
echt goed bezig jongens.

Hahaha Marc Netto! Kende die bijnaam niet maar klinkt iniedergeval goed!
Allebei de heren klinken goed!

Wordt nog eens wat zo met ajax!

Inens moet er een man staan die de club heeft vertegenwoordigd... Kan me niet indenken dat Overmars de club uit het zogenoemde dal kan halen...?

Tscheu La Ling die iedere thuiswedstrijd, gepast of ongepast, zijn schaar er uit gooide. Met de rechterschoen tegen het krijt en in de wolken marihuana die vanaf vakkie M het vak afdreven :-) Er waren fans die speciaal voor hem een seizoenskaart voor dat vak namen.

Hij heeft zich inmiddels als zakelijk man wel bewezen. Ook als voetbalman. In die zin heeft hij meer mijn sympathie dan Overmars die op mij (inderdaad; subjectief) nog wat on ervaren overkomt.

Leuke en goede ontwikkelingen bij mijn cluppie waar het voetbal het weer lijkt te winnen van de koude cijfers (hoe belangrijk ook).

Marc Overmars lijkt mij een geschikte vent voor deze klus heeft bij Go Ahead ook al een hoop dingen goed gedaan ik ben erg benieuwd wie het uit eindelijk gaat worden.

2 juni 2011 om 20:47

Hij word het zeker niet, heeft zijn misie nog niet volbracht in Deventer

Dit lijkt mij ook een uitstekende kandidaat, eerder vandaag verscheen er al een drietal namen die zich officieel verkiesbaar hebben gesteld voor de raad van commissarissen. Die mensen lijken mij uiterst capabel.

Nu was ik voorstander van Molenaar of Overmars, maar nadat Molenaar al bedankt heeft en Overmars het nog allemaal een beetje in het midden laat is Tscheu La Ling ook een prima kandidaat. Net zoals de andere twee namen heeft hij Ajax, voetbal, bestuurlijk en zakelijk verstand in een, zo'n iemand is de perfecte kandidaat. Nu weet ik alleen niet hoe hij er tegen over staat, twee clubs tegelijkertijd runnen lijkt me niet echt te doen. Maar goed we gaan het wel zien, ik ben blij om te zien dat de namen die gedropt worden ook echt iets kunnen toevoegen.

Wat ik me nu wel af vraag wie die andere twee padjakkers van der Aat en Slop gaan vervangen. Het zal toch niet zo zijn dat die gladjanussen zich er weer door heen weten te wringen.

Ik zal hier heel eerlijk in zijn. Van al die oud spelers en welke nou het beste zouden zijn voor in het bestuur en/of directie heb ik niet al te veel kaas gegeten. Ik ga dus voornamelijk op de verschillende verhalen af die ik hoor op vz en andere voetbalforums.
Daaruit lijken Tscheu la Ling en Overmars geschikte kandidaten. Ik heb hier in ieder geval een beter gevoel bij dan wanneer ik hoor dat Davids in beeld is voor een plek in de Rvc.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren