Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Update: Spartak blijft vaag: 'We weten of De Zeeuw komt of niet'

Laatste update:

Demy de Zeeuw staat op het punt een meerjarige verbintenis te tekenen bij Spartak Moskou. De Russische club en Ajax bereikten woensdag een definitief akkoord over de transfersom, zo schrijft het Algemeen Dagblad. Het zou gaan om een bedrag van acht miljoen euro voor de middenvelder.

/

De Zeeuw ontbreekt volgens het dagblad donderdag op de training. De Oranje-international reist af naar Duitsland voor een medische keuring en zal dan met de leiding van de Russische topclub de laatste details bespreken. De Moskovieten toonden een maand geleden voor het eerst belangstelling.

"Goedemorgen, de komende dagen heb ik een medische keuring en als dat goed gaat vertrek ik voor drie jaar naar Spartak Moskou", twitterde De Zeeuw donderdagmorgen. "Gesprekken met beide partijen hebben me uit eindelijk doen besluiten om voor Spartak te kiezen en niet bij Ajax te blijven."

Met de komst van Theo Janssen en Thulani Serero zag De Zeeuw de concurrentie op het middenveld toenemen. Vorig seizoen was de middenvelder al niet verzekerd van een basisplaats onder coach Frank de Boer. De ex-speler van Go Ahead Eagles en AZ kan in Rusland bovendien een vorstelijk salaris opstrijken.

Update 15:59 uur - Karpin blijft vaag: 'We weten of De Zeeuw komt of niet'
Interim-trainer en algemeen directeur Valery Karpin hult zich nog in nevelen, inzake de transfer van Demy de Zeeuw van Ajax naar Spartak Moskou. De middenvelder tekent, wanneer hij de medische keuring donderdag in Duitsland goed doorstaat, een driejarig contract in Rusland. “Tot het moment dat het contract is ondertekend, kan je niet zeggen dat de speler naar ons komt”, blijft Karpin vaag in Sovsport. “Of de uitkomst al bekend is? Ja, in die zin dat De Zeeuw naar ons komt of juist niet.”

Van Ajax naar Spartak Moskou is een sportieve vooruitgang

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

De Zeeuw is één van de betere middenvelders in Nederland, maar wisselt zijn sterke momenten af met zwakke momenten. 8 miljoen euro is redelijk marktconform voor iemand die niet weg hoeft bij Ajax. Demy, ik hoop dat je de komende jaren je bankrekening nog een beetje kunt spekken.

Bedankt voor alles!

30 juni 2011 om 09:13

Redelijk? En dan zeuren Ajacieden over de vraagprijs van 5 miljoen voor Sigthorsson...

De Zeeuw is erg wisselvallig en over zijn top heen en met een leeftijd van 28 zal hij geen restwaarde hebben. Nee, je mag blij zijn dat er een gek is die 8 miljoen betaald voor deze speler. Dit is echt een bedrag uit de hemel!

30 juni 2011 om 09:33

Snap je het dan echt niet?

1: De zeeuw heeft geen eenjarig contract en dus hoeft Ajax hem dit jaar niet te verkopen om nog geld aan hem te verdienen. AZ moet sighorsson verkopen om nog geld aan hem te verdienen en dan is 5 miljoen gewoon veel geld. De zeeuw is zelfs nog goedkoper dan Sigthorsson als je het relatief bekijkt van Sigthorsson koop je een eenjarig contract met 5 miljoen af dus dat is 5 miljoen per jaar en de zeeuw een tweejarig contract met 8 miljoen dus 4 miljoen per jaar. conclusie de Zeeuw is per jaar goedkoper.

2: De Zeeuw heeft een halve finale op het WK gespeeld en CL ervaring+ goals.\

3: De Zeeuw is een kampioen van Nederland (2 keer) en daar betaal je gewoon meer voor.

Meer uitleg is niet nodig denk.

30 juni 2011 om 09:54

@hanzz: Tja, als supporter van je club wil je natuurlijk altijd zo veel mogelijk vangen voor je eigen spelers, en zo min mogelijk betalen voor die van andere clubs. Het grootste verschil zit hem er in dat Spartak bereid was 8 mil te betalen en Ajax geen 5 voor Sigthorsson

30 juni 2011 om 10:44

@markgoes

Nou ben ik zelf voor Ajax maar op deze manier ken ik ook een aantal argumenten voor Sigthorsson zijn vraagprijs.

1. Sigthorsson is volgens mij 21 toch? De Zeeuw is 28. Dit houdt in dat de ene nog een talent is die enorm kan groeien en de ander al op zijn hoogtepunt is aangekomen.

2. Sigthorsson is ondanks zijn jonge leeftijd al een tijdje basisspeler in het Ijslands elftal. Hij is dus ook international, zij het dan niet in een kwalitatief goed elftal als die van Nederland maar om op die leeftijd als spits in de basis te staan van je land is een goede prestatie.

3. Sigthorsson is gewild en De Zeeuw niet. Bij Demy is er maar één club die belangstelling heeft en bij Kolbein zijn er meerdere clubs, zodat de vraagprijs ook verder opgedreven wordt.

30 juni 2011 om 11:06

Sigthorsson is inderdaad 21, maar heeft op een half jaartje na helemaal nog niks bewezen. Daarom is een vraagprijs van 5 miljoen zoizo al te hoog. Bas Dost was ook 5 miljoen, en die was al een tijdje goed bezig bij Heracles.
Daar komt bij zoals hierboven ook wordt genoemd: Hij heeft nog maar een 1 jarig contract. Dat telt ook zwaar mee in de vraagprijs.

De Zeeuw is dus inderdaad ouder, maar heeft zich al meerdere keren bewezen, heeft CL ervaring enz enz.

En Sigthorsson is gewild ja, maar die vraagprijs stond al vast voordat de clubs aanbelden dus daar zal het niet aan liggen

30 juni 2011 om 11:16

Jonge je hebt het over ijsland he? Daar word je al basis speler als je je veters kan strikken ! en Neymar is een voorrbeeld van een talent die nog heel veel kan groeien, ik vind dat je err op je 21ste toch echt wel al mag staan. En zelfs punt 3 klopt niet want noem nog maar is een club die concret geworden is voor Kolblein en volgens mij kon Demy ook naar Turkije

30 juni 2011 om 14:43

@afca-187

Op je 21e er staan is niet zoveel spelers gegeven hoor. Wij zijn allebei voor Ajax, maar om als voorbeeld te geven: Huntelaar kwam op zijn 21e pas de eredivisie in.. Daarnaast heb je Drogba, van Nistelrooij, etc. Wereldtoppers (geweest) en die hebben na hun 22e nog een immense groei doorgemaakt.

30 juni 2011 om 20:23

Had geen tijd meer voor een reactie vandaar zo laat maar laten we wel zijn. De Zeeuw koste 2 jaar terug iets van 5 miljoen. Hij was toen beter, 1 van de belangrijkste spelers van de kampioen, hij was toen jonger, had net zo lang contract als nu. Kortom slaat het eigenlijk helemaal nergens op dat hij nu veel meer waard is, zeker als je bedenkt dat hij geen restwaarde zal hebben!

Daarom hebben clubs dus een Ajax-factor. Zodra een speler daar onder contract staat lijkt hij namelijk veel meer waard zonder ook maar iets gepresteerd te hebben... Dit is daar weer een mooi voorbeeld van maar zo zijn er nog vele geweest die ondanks slechte prestaties vaak nog hun aankoopbedrag of meer opleverde. El Hamdaoui is straks het volgende voorbeeld. En dan gek vinden als AZ nu meer vraagt dan eigenlijk logisch zou zijn in deze situatie...

Demy bedankt. Veel succes in Rusland! Hopelijk kan je daar weer op je oude niveau komen!

30 juni 2011 om 12:08

Ik denk dat demy niet naar Rusland gaat om daar weer ze oude niveau terug te vinden en dan bijvoorbeeld door te gaan naar engeland.
Hij gaat puur voor het geld naar Rusland en geeft dat ook toe.
Naar mijn mening heeft hij groot gelijk, hij is nu 28 en kan nu nog mooi even zijn bankrekening flink spekken voordat hij moet stoppen omdat hij echt te ver afzwakt.
succes demy, en spartak bedankt voor het 'redelijk' hoge bedrag

30 juni 2011 om 19:58

Ik denk dat Demy óók voor het niveau naar Rusland gaat. Natuurlijk zal het salaris mee hebben gespeeld en dat gaf hij zelf ook al aan maar Rusland (spartak) is geen Qatar of iets dergelijks. Het voetbal in Rusland zit in de lift en voor Demy is dit de juiste keuze in mijn optiek. Als er een goede club uit Engeland was gekomen had het misschien wel anders kunnen lopen, nu is het gewoon een win-win situatie. Demy verdiend goed en blijft op relatief hoog niveau spelen. Daarnaast verdiend Ajax er ook nog een aardig centje aan. Persoonlijk vind ik het jammer dat hij vertrekt maar snap zijn keuze..

Ik vind 8 miljoen best veel voor een speler als de Zeeuw.. zoals hij het afgelopen jaar heeft gespeeld in ieder geval. Heeft ajax geluk mee dat ze er nog zoveel voor krijgen

30 juni 2011 om 08:00

Dat is geen geluk. Het is deze prijs of Demy sluit gewoon weer aan bij de selectie. Ik denk dat Ajax hem gaat missen. Hij pakte zijn aanjager rol vaak prima op. Maar Demy verkopen voor 8 en Jansen halen voor 3 is natuurlijk een hele goede zet. Het lijkt erop dat Ajax met gesloten beurs de selectie kan versterken. Dat zie je niet vaak.

30 juni 2011 om 08:50

Versterken? Nou dat valt nog wel mee vind ik. De zeeuw is niet veel minder dan Janssen, misschien zelfs beter. Boerigter moet zich nog bewijzen, net als dat Zuid Afrikaanse talent. Ik vind dat we versterkt waren, tot dit nieuws. Nu zijn we weer terug bij af.

30 juni 2011 om 08:54

tja..ik weet ook niet of ik er blij mee moet zijn, maar ben het toch om 1 simpele reden.

Ajax heeft er alles aan gedaan om de Zeeuw kwijt te raken. Ze hebben een transfer echt gestimuleerd.
Dat betekent dus dat de Zeeuw in de ogen van De Boer geen prominente plek in het elftal zou krijgen. De Boer wil blijkbaar wat anders zien op het veld dan De Zeeuw brengt.
En in dat geval is 8 miljoen een mooi bedrag voor een speler als De Zeeuw. Hopelijk wordt het geld goed gebruikt.

30 juni 2011 om 09:03

Ben ik niet met je eens. Janssen was de beste speler in de Eredivisie vorig jaar en voegt heel veel toe met zijn vrije trappen en passing. De Zeeuw was overbodig met ook Anita die je wekelijks ziet groeien. Dat wordt een nieuwe Davids al zou ik dat toen hij rechtsback speelde ook nooit gezegd hebben.

Als je dan nu 8 mln voor de Zeeuw kan krijgen is dat geweldig nieuws. Anita is jonger, beter en goedkoper qua salaris.

30 juni 2011 om 10:04

Een nieuwe Edgar Davids??????????

We gaan een Panter met een poes vergelijken.
Anita gaat zeker de goede kant op, maar de felheid ontbreekt nog steeds.

30 juni 2011 om 10:26

Je kunt veel zeggen over Anita, maar hij heeft zich onder Van Basten de basis in gespeeld, onder Jol, en nu al onder Frank de Boer. Misschien is hij nog net niet fel genoeg, maar hij ontwikkelt zich heel sterk.

Sowieso kon je aan het eind van vorig seizoen al wel zien dat de Boer begon met puzzelen op het middenveld. Anita zal zijn basisplaats niet kwijtraken en Eriksen ook niet. Nu ze Janssen gehaald hebben zal het voor De Zeeuw wel duidelijk zijn geweest dat hij niet verzekerd kon zijn van een basisplek.

En als dit je laatste kans is om op een beetje degelijk niveau in het buitenland te gaan voetballen, en bakken met geld kan verdienen, en Spartak je blijkbaar erg graag wil hebben, zal De Zeeuw ook tevreden kunnen zijn met deze transfer.

30 juni 2011 om 11:34

Ze hebben nu wel geld voor een echt goede spits. En niet zon beginneling als sighturson. Ik heb de naam van Wellinton horen rondgaan die ook bij spartak speelt. Matavz mogen ze ook kopen voor 10 miljoen

30 juni 2011 om 11:43

Wat je nu zegt boerighter en serero moeten zich nog bewijzen is toch logisch. Elke speler die nieuw bij een club komt moet zich bewijzen. Dat zie je toch ook bij Kaka bij Real die heeft er ook nog niet veel van gebakken bij Real terwijl je van hem toch kon zeggen o dat komt wel goed. Hetzelfde als nu bij PSV weet je ook niet of mertens en strootman het gaan maken. Dat is allemaal afwachten.

30 juni 2011 om 13:38

Een half jaar geleden vondt Ajax 7 miljoen te veel voor Matavz dus nu 10 miljoen zeker.

Jammer dat Demy weg is , we gaan hem missen en de laatste wedstrijd tegen Twente konden we allemaal zien waarom.


Demydezeeuw Demy de Zeeuw
Gesprekken met beide partijen hebben me uit eindelijk doen besluiten om voor #spartak te kiezen en niet bij #ajax te blijven
6 minutes ago Favorite Retweet Reply
»
Demy de Zeeuw
Demydezeeuw Demy de Zeeuw
Goedemorgen de komende dagen heb ik een medische keuring en als dat goed gaat vertrek ik voor 3 jaar naar #spartak #moskou #ajax

Veel plezier, ik vind het alleen een beetje rare dingen die ie schrijft, maarja. Alsof mensen zouden balen wanneer hij vertrekt met Janssen, Bergkamp, Jonk en de broertjes de Boer in huis!

30 juni 2011 om 08:04

Ja de Boertjes de Boer , Bergkamp en Jonk spelen ook net zoals Janssen gewoon nog , snap de vergelijking tussen (ex)spelers niet.

Kan de Zeeuw nog lekker cashen in Rusland , gelukkig had hij niet de illusie dat hij een stap hogerop kon en is hij ook gewoon eerlijk dat hij zegt voor het geld te gaan als hij gaat (deze uitspraak heeft hij eerder ergens gedaan)

30 juni 2011 om 18:19

Dat zeg ik toch ook helemaal niet? Ik zeg dat ze Bergkamp, Jonk, de broertjes de Boer enz. in huis hebben, dus dan komt het helemaal goed. Zo moeilijk is het ook weer niet, het gaat niet alleen om de voetballers, trainers zijn ook heel belangrijk.

30 juni 2011 om 08:34

Haha het klinkt net of je deze denkt volgend jaar in het shirt van ajax te zien lopen (bergkamp jonk en de broertjes de Boer), was een grapje van je toch?

30 juni 2011 om 18:20

Nee... Dat ze trainers zijn/worden en dat ik ongelofelijk veel vertrouwen in ze heb, ook al ben ik geen Ajacied.

30 juni 2011 om 11:11

uit het rijtje wat jij zegt speelt er op dit moment maar 1:P

Noem dan: Janssen, Anita, Enoh, de Jong etc.
Die spelen nog

Vind het wel jammer dat hij weggaat, maarja, 8 miljoen is niet niks, en de Zeeuw kan ook mooi weer een nieuwe uitdaging aangaan

30 juni 2011 om 18:21

Oh echt, ik dacht dat Bergkamp nog voetbalde!!!!!
Pft, natuurlijk bedoel ik het niet zo, hoe moeilijk is het nou, trainers zijn ook ontiegelijk belangrijk en zeker als je zulke mensen in huis kunt halen.

1 juli 2011 om 02:00

Het punt is dat jij het zegt alsof ze nog spelen. Ik weet gerust wel dat jij ook snapt dat Bergkamp niet meer speelt.

Jij zegt: Alsof mensen zouden balen met die Jongens als Janssen etc in huis.
Daaruit kan je dus opmaken dat als er middenvelders vertrekken, het toch niet uitmaakt, omdat wij Bergamp, de Boer etc. hebben.
Snap je me een beetje?
Natuurlijk zij hun gigantisch belangrijk, maar als er een middenvelder vertrekt, heb je op dat moment geen moer aan Bergkamp etc, want er is een zeer goede speler weg!!
Hun spelen dan weer een (bescheiden) rol in het halen van goede spelers.

Jou reactie was een beetje ''vaag''(begrijp me niet verkeerd), dus daarom snapte ik niet waar je heen wou

succes Demy! helaas zijn ze in rusland al op de helft van de competitie dus veel spelen zal je niet doen.. zonde

30 juni 2011 om 08:57

heeft die wel weer lekker snel vakantie, zo kan je het ook zien, hij hoeft maar een half seizoen.
volgend jaar het EK door de competitie heen daar.
dus opzich is het wel lekker cashen daar ja.

Maarja, vind het wel beter voor hem.
Echt veel hogerop had die niet gered denk ik.
Nu rusland, wat toch een sterke competitie is inmiddels, en er zit een hoop geld.

ik wens hem veel succes daar.

Nou vraag ik me af waarom deze medische keuring in Duitsland wordt gedaan. Kan Demy niet gewoon naar Rusland reizen of iets dergelijks? Het klinkt raar, maar daar denk ik dan over na. Voor de rest heeft Ajax natuurlijk goede zaken gedaan. Acht miljoen is meer dan je had durven dromen voor deze voetballer. Aangezien ik hem kwalitatief één van de mindere middenvelders vind in Nederland, in tegenstelling tot een reactie boven mij.

30 juni 2011 om 08:37

Ja dat weet ik ook niet waarom ze dat doen maar dudzsak werd gekeurd in rome toen hij naar anzhi ging.

30 juni 2011 om 08:53

Tijdsbesparing natuurlijk!
bovendien als er iets mis is, of nog geregeld moet worden, is het thuisland dichtbij.
Hij is juist kwalitatief 1 van de beste middenvelders van Nederland. In een rol als aanjager en aanvallende middenvelder, niet als controleur uiteraard.

Hij heeft vorige jaar blessures en veel tandarts bezoeken gehad, maar de laatste wedstrijd stond die er weer zoals het jaar daarvoor.

Mensen onderschatten Demy zo zwaar. hij is een sleutelspeler in het pressiespel wat Ajax wil spelen, maar dan moet die wel in vorm zijn, uit vorm is die niet goed genoeg voor de basis. En of die die vorm weer terugkrijgt is de vraag, Ajax selecteert gewoon door, maar een straf zou het niet zijn om hem te houden.

30 juni 2011 om 10:28

Afca_recordkampioen heeft helemaal gelijk. Doodzonde dat hij dit seizoen zo uit vorm was, dat heeft hem echt het absolute vertrouwen van De Boer gekost. Als hij dit seizoen zo speelde als het eerste seizoen onder Jol, had Ajax waarschijnlijk Janssen niet gehaald denk ik. Dan was De Zeeuw eerste keus gebleven op het middenveld.

30 juni 2011 om 10:40

Je hebt een visum nodig om Rusland in te komen. Dat is een boel geregel voor twee dagen. De clubarts kan ook even heen en weer vliegen, zo gedaan toch?

30 juni 2011 om 12:38

De competitie ligt nu een maand stil en Spartak is op traningskamp in Oostenrijk. Vandaar dat de Zeeuw waarschijnlijk gekeurd wordt in Duitsland.

Het is goed voor beiden dat hij naar Rusland gaat. Hier krijgt hij toch bijna geen speeltijd doordat Janssen is gekomen. In Rusland kan hij spelen en een forstelijk salaris verdienen! Het is je gegunt, hopelijk om je daar weer terug op je oude niveau van het Wk!!!

Succes

Het is hem gegund! Hij speelde dit jaar helaas bagger maar ik vond hem de laatste paar wedstrijden een van de betere dus ik had hoop dat het goed zou komen! Jammer maar leuk voor hem gaat hij lekker geld verdienen en Ajax krijgt aardig veel geld op het middenveld hebben we genoeg spelers
Cvm: Janssen/anita/enoh
Lam:erikssen/serero De jong
Ram: Erikksen/serero/ De Jong


30 juni 2011 om 08:38

zo gaat de boer denk ik niet spelen..
Meer met de punt naar voren!

On:
Mooi geld verdienen daar in Rusland! Hij zou het waarschijnlijk ook goed hebben gedaan in Spanje bijvoorbeeld.

30 juni 2011 om 08:48

4-3-3 word over het algemeen gespeeld met 1 10 en 2 meer controlerende middenvelders. Maar Cruihff heeft 4-3-3 verder ontwikkeld waarin er 2 aanvallende middenvelders komen en 1 controlerende. dan heb je nog meer drive naar voren. Cruijff en de Boer hadden hier een gesprek over en de Boer vond het wel wat dus ik denk dat ze wel zo gaan spelen-> 2 soorten ''10en''!

30 juni 2011 om 16:19

De Boer had meen ik me te herinneren aangegeven juist met de punt naar áchter te willen spelen en niet naar voren. Dus met 2 aanvallende middenvelders (janssen + Eriksen)

30 juni 2011 om 09:23

ongeveer klopt het wel, al denk ik dat hij met Anita of Enoh gaat spelen als controleur en dan Janssen wat naar voren

----anita-----------------
--------------janssen--
--------eriksen---------

30 juni 2011 om 09:54

Ja dat zou natuurlijk kunnen maar omdat ik overal hoor dat Janssen controlerend zou gaan spelen(zei hij zelf ook) dacht ik dat janssen op de plek van Anita ging en Serero op de plek van Janssen(op jou opstelling) maar zo kan het natuurlijk ook heel goed(misschien wel beter)

30 juni 2011 om 11:48

Hadden we maar 2 Erikksenss vor de Lam en Ram hahah
Nee ik denk dat zonder de Zeeuw het wel goed gaat komen.

Anita/ Dejong Jansen/enoh
Eriksen/lodeiro/sorero

En dan heb je altijd nog jeugd, Ik denk dat Mats Rits vanaf het begin of anders na de winter definitief bij het eerste zit.

Het is je gegunt Demy. 8 miljoen is een prima bedrag voor een speler die een heel beroerd jaar achter de rug heeft. Na het WK kwam hij terug met de blessure aan zijn kaak en gebit, heeft hier veel hinder van gehad en is nooit meer op zijn niveau teruggekomen. Bovendien zijn er nu andere jongens voor zijn positie die even goed of beter zijn.

Sportief gezien snap ik zijn keuze niet helemaal, financieel is het natuurlijk een mooie stap. Demy heeft er nooit een geheim van gemaakt nog eens te willen 'cashen', het moment is er nu gekomen. In elk geval bedankt voor alles!

De Zeeuw bevestigd bovenstaande via twitter!!!

Ik heb hier al een aantal keer een betoog gehouden waarom Demy moet blijven en ik liever hem als bijv Janssen zie maar nu het definitief lijkt te zijn leg ik me er maar bij neer en wens ik hem veel succes.

Succes Demy, bedankt voor de 3de ster en we zullen je missen!

Ik vind het persoonlijk toch wel erg jammer. Ik vind het echt een geweldige speler om erbij te hebben. Om nu naar een club als Spartak Moskou te gaan snap ik dan niet. Stap achteruit mijn inziens. Je kan ook knokken voor je plek en Ajax heeft Spartak in Amsterdam helemaal gek gevoetbald, helaas was dat niet te zien in de score. Hij zal daar natuurlijk veel meer verdienen, maar ik kijk nu puur op het sportieve vlak.

30 juni 2011 om 09:09

Sportief stap achteruit zeg jij.

Ik weet niet of jij de twee wedstrijden van Ajax hebt gezien in de Europa League afgelopen seizoen maar daar werdt Ajax tot twee maal toe van de mat gespeeld door Spartak Moskou.
De Russische topclubs doen tegenwoordig niet meer onder voor clubs als Ajax en Psv.

Iedereen die dus denkt dat het sportief achteruitgang is heeft het mis.

30 juni 2011 om 09:16

Dan kan ik datzelfde aan jou vragen, heb jij de wedstrijden wel gezien? Blijkbaar niet. Ik zei ook al eerder, Spartak Moskou werd in Amsterdam van de mat gespeeld alleen werd dat niet uitgedrukt in de score. In Moskou was het omgedraaid, toen was Spartak veel beter. Iedereen die die wedstrijd in Amsterdam heeft gezien kan het alleen maar met me eens zijn. Als jij zegt dat Spartak Ajax wegspeelde in Amsterdam kan ik jou nooit meer serieus nemen op voetbalgebied. Als het in Amsterdam 5-1 was geworden had niemand dat raar gevonden. Op de thuiswedstrijd tegen Twente na, was de wedstrijd tegen Spartak in Amsterdam de beste van het seizoen voor Ajax.

30 juni 2011 om 09:29

Debeste van het seizoen van Ajax? Kom nou toch op zeg! Ik ben met je eens dat ze meer balbezit hadden. Maar Ajax is in die wedstrijd puur op de counter kapot gespeeld. Dat is de finesse van Spartak. Ze zijn geslepen en kunnen zich de hele wedstrijd vasthouden aan een bepaalde tactiek. Als je maar 1 kans nodig hebt om te scoren kun jij niet ontkennen dan Spartak ook die wedstrijd beter was dan Ajax. Het gaat immers om het maken van doelpunten.

Als jij vind dat Ajax die wedstrijd zo goed was hadden ze minstens met 1 doelpunt verschil moeten winnen. Het scoren van doelpunten is namelijk ook een kwaliteit die een team moet bezitten om aanspraak te maken om een wedstrijd in haar voordeel te beslissen.

30 juni 2011 om 09:35

Misschien moet je vaker naar voetbal gaan kijken, want ik kan je niet serieus nemen. De keeper van Spartak had de wedstrijd van zijn leven. Soms heb je ook een beetje geluk nodig, dat zat in die wedstrijd niet mee. Ajax had echt zes 100 procent kansen, natuurlijk is het afmaken daarvan dan kwaliteit, maar dit was meer pech. Spartak had die wedstrijd helemaal niets te vertellen en heeft Ajax zeker op de counter Niet kapot gespeeld. Spartak heeft die wedstrijd gezwijnd. Ze waren uiteindelijk over twee wedstrijden terecht door, maar met een beetje meer geluk was die wedstrijd in Moskou een formaliteit geweest.

Jammer dat je niet objectief lijkt te kunnen kijken. Want ja, samen met de thuiswedstrijd tegen Twente was het de beste wedstrijd van het seizoen voor Ajax. Ik zat die wedstrijd in de Aegon Lounge en daar waren ook uitgenodigde Russen, die zeiden echt exact hetzelfde, ze waren dolblij, maar de beste wint niet altijd zeiden ze en zo is het inderdaad soms in het voetbal.

30 juni 2011 om 09:45

Ok, dus jij zegt nu zelf dat Ajax geluk nodig had om die twee wedstrijden te winnen?!
Dat is echt een rare uitspraak van je.

Want wanneer Ajax 6x100% kansen heeft en er niet 1 scoort, dan kun je niet meer van geluk spreken. Dan spreek je van onkunde in de voorhoede of gebrek aan een echte afmaker. Wat dus betekend dat je kwaliteit mist.

Ook zeg jij dat Spartak op basis van de twee gespeelde wedstrijden terecht de winnaar was. Dus geef jij ook toe dat Spartak toentertijd beter was dan Ajax. Dus voor de Zeeuw sportief een vooruitgang.

Begin dus niet over objectief kijken, want je spreekt jezelf in de laatste reactie meermaals tegen. En wanneer je gaat praten over gebrek aan geluk wanneer je ''spartak van de mat speelt'' en ''6x100% kansen mist'' en toch niet wint...wie is er dan niet objectief. Als jij objectief zou zijn zou je zeggen: Ajax had het betere positiespel en meer balbezit maar Spartak is effectief met de kansen ongegaan.

30 juni 2011 om 10:29

Met jou discussiëren heeft geen zin, die wedstrijd kwam qua verloop in de buurt van barcelona (niet qua kwaliteit maar zelfde manier qua waar het zich bevond het spel), constant druk op de tegenstander op hun helft en zaten hele mooie aanvallen tussen. Maarja, als je dat zelfs in deze overduidelijke wedstrijd al niet kan zien ben je gewoon achterlijk.

30 juni 2011 om 10:57

@nieckerson

Begrijpend lezen kun je ook al niet blijkbaar, ik laat het hierbij.

30 juni 2011 om 11:57

Het spel kwam in de buurt van Bracelona...

Laat me niet lachen joh!
Ik probeer duidelijk te maken (wat jullie overduidelijk niet opmaken uit mijn reacties) dat Ajax die wedstrijd beter positiespel had.
Spartak had een goede tactiek en die pakte goed uit die wedstrijd. Ze wonnen immers door een fantastische goal.

Als je 6x100% kansen mist, verdien je het ook niet om te winnen. Ajax miste een echte afmaker. Daarom is Spartak doorgegaan en Ajax niet.

Demi naar Spartak is sportief voor hemeen vooruitgang, einde discussie.

1 juli 2011 om 10:16

Wij vinden van niet. Maar blijf maar lekker in je eigen wondere wereld rondzweven. Weinig mensen die jou nog serieus nemen. Je hebt geen verstand van voetbal en begrijpend lezen blijk je ook niet echt te kunnen.

30 juni 2011 om 13:45

Ik blijf het ook een slechte zaak vinden als ze hem laten gaan, ik zie hem het liefst met Theo op het middenveld. Het zijn allebeide goede middenvelder met aanvallende impulsen, maar ik zou ze wel beide op het middenveld zetten mits duidelijke afspraken.

1)als de ene opkomt moet de andere blijven staan
2)als de linksback of de rechtsback opkomen moeten zijn een verdedigendere positie innemen als normaal en achter de bal blijven staan zodat de backs altijd kunnen terug passen zodat je altijd een afspeelmogelijkheidhebt. Hierdoor kun je snel een driehoekje maken indien je erikssen of suljemani/ebecilio erbij betrekt...

Het vertrek van deze speler zou in mijn ogen een adderlating zijn omdat Anita niet van het niveau van De Zeeuw is. Ook is Enoh geen waardige vervanger (wel een zeer nuttige vervanger voor bepaalde wedstrijden)

stekelenburg
VDW
Verthongen
Alderweireld
Boilissen
De Zeeuw
Janssen
Suljemani
Erikssen
Ebecillio
De Jong

Het ga je goed demy! Helaas heb je een wisselvallig seizoen gekend. Hopelijk ga je je oude niveau weer bereiken en nog een aantal jaartjes 'schitteren' !

Het is beter dat hij weg gaat. Toen ik hoorde dat er intresse was wist ik gelijk dat dit goed zou uitpakken voor Ajax. Met de komst van Theo en 6 jeugdlingen is dit alleen maar confortabel voor Ajax. Wat jammer is is dat Demy het volgensmij alleen maar om het geld doet. But Demy i wish you luck.

30 juni 2011 om 12:02

Nou, door hetgeen jij zegt, twijfel ik eraan of het beter is dat hij gaat.
Tuurlijk, Ajax heeft veel middenvelders, maar met het vertrek van De Zeeuw is eigenlijk Janssen de enige met een beetje ervaring. De rest is jong en getalenteerd, maar niet gepokt en gemazeld. Daar kun je misschien de meeste wedstrijden in de eredivisie nog mee, wegkomen, maar in de CL en de toppers in de eredivisie zet ik er mijn twijfels bij. Welke ervaring hou je over als Janssen eens geblesseerd of geschorst raakt?

Dasalniettemin: Demy, bedankt en veel succes in Moskou!

Prima.. ook goede deal voor Ajax dat nog iets van 1.5 miljoen winst behaald op hem.
Vraag me alleen af of die nou nog in aanmerking zou kunnen komen voor het nederlands elftal.

Ik dacht dat de transfersom eerst 6 miljoen Euro was. Als Ajax 8 miljoen Euro voor hem ontvangt dan hebben ze het goed gedaan. Want ik geloof dat hij voor 6 miljoen Euro is gekomen van Az.

Ajax heeft een aantal jaar mogen genieten van de Zeeuw en Ajax verdient nog 2 miljoen Euro voor een speler die na 2 jaar weinig restwaarde meer heeft. Een goede aankoop van Spartak dus.

30 juni 2011 om 09:49

Ik dacht ook dat het 6 miljoen was, dit is namelijk ook wat NOS Teletekst meldt. Mocht het 8 miljoen zijn dan heeft Ajax het goed gedaan, bij 6 is het nog net prima....

Ik gun het Demy hij is al 28 en het is dus ook zijn laatste kans om naar het buitenland te gaan. Natuurlijk is het wel lekker voor Ajax zijnde dat je voor Demy toch 8miljoen kunt krijgen. Als Ajax nou slim is halen ze van dat geld Matavz hou je met een beetje geluk ook nog een miljoen over!

Persoonlijk vind ik het erg jammer. Ontzettend goeie voetballer die vaak genoeg heeft bewezen Ajax naar een hoger niveau te kunnen brengen. Afgelopen seizoen was natuurlijk niet altijd al te best, maar dat had zijn oorzaken. Aan de andere kant hebben we een overschot aan middenvelders dus moest er iemand vertrekken, als dat dan kan voor 8M is dat ook wel weer te begrijpen.

Uitstekende deal en het beste voor beide partijen. Afgezien van het afgelopen seizoen vind ik De Zeeuw overigens wel een meerwaarde voor Ajax. Alleen is het middenveld nu zou ruim bezet dat ze hem voor 8 miljoen zeker wel kunnen laten gaan.

Op voetbalinternational staat overigens wel dat het om een bedrag van 6 miljoen gaat en dus niet de hierboven vermelde 8 miljoen! maja nog steeds een goed bedrag naar mijn mening!

Kassa. Al vind ik het, in tegenstelling tot anderen, jammer dat weer één van de betere spelers van de eredivisie weggaat. Maar met Theo Janssen heb je een speler van hetzelfde niveau. Misschien zelfs nog iets beter, maar je moet eerst nog zien hoe hij zich aanpast aan Ajax.

8 miljoen is dan natuurlijk een prachtig bedrag.

Er zijn veel dingen die ik snap in de voetbalwereld, maar een de Zeeuw bij Spartak Moskou. Ik snap werkelijk waar niet wat hij daar te zoeken heeft, behalve dan de centjes. Als je om de centjes wilt voetballen kan je ook op latere leeftijd nog ergens naar het Midden Oosten vertrekken. Ik vind het oprecht jammer dat hij vertrekt naar Moskou, kans dat hij nu nog wordt opgeroepen voor Oranje wordt kleiner en kleiner. En natuurlijk zijn er middenvelders bijgekomen bij Ajax, maar als je overtuigt ben je van je kwaliteiten ga je die strijd aan en ik denk dat daar het probleem van Demy ligt, op het mentale vlak. Bij tegenslag lijkt het bij hem dubbel zo hard door te dringen en laat hij zijn oortjes er ook na hangen.

30 juni 2011 om 09:15

Tsja je kunt het ook vanuit een ander perspectief zien. Rusland heeft een sterkere competitie dan de Nederlandse, waardoor je het ook kan zien als een sportieve uitdaging en Spartak Moskou won afgelopen jaar van Ajax in de EL. Daarbij is Moskou een prachtige stad en zo heeft Rusland nog meer prachtige plaatsen(denk bijvoorbeeld aan St. Petersburg, het vroegere Leningrad)

En uiteraard de centen zijn ook een leuke bijkomstigheid .

30 juni 2011 om 09:48

Denk jij dat de russische competitie sterker is dan de Nederlandse??

Je hebt een aantal zeer goede teams maar vervolgens ook een heleboel niet. Ben geen rusland kenner, maar was Gullit ook niet trainer van Grozny wat uitkwam op het hoogste niveau in Rusland. Ik lees bijvoorbeeld helemaal niks meer over Bousouffa die toendertijd ook naar de Russische competitie is vertrokken. En je noemt nu tweede steden op Moskou en St. Petersburg maar waar denk je dat de rest van die ploegen speelt. Niet allemaal in Moskou of St. Petersburg. Ik wens Demy alle succes van de wereld, maar ik denk niet dat hij het geluk gaat hervinden in Moskou.

30 juni 2011 om 10:33

Na een paar jaartjes cashen daar in Rusland komt hij gewoon terug naar Nederland ga ik vanuit en gaat dan misschien in JL afbouwen bij Gae.

30 juni 2011 om 10:36

Dat denk ik niet alleen, dat weet ik.

Je hebt een aantal teams die inderdaad zeer sterk zijn, beter dan onze top ploegen. Wij hebben Ajax, Twente, PSV en wellicht AZ. Zij hebben Cska, Zenith, Spartak Moskou, Rubin Kazan en opkomende ploegen als Dinamo Moskou en Anzhi . Die ploegen zijn stuk voor stuk sterker dan PSV en AZ, en ongeveer van het niveau Ajax, Twente.

Denk jij dat ploegen als RKC en Excelsior, als je hun selecties op het moment ziet, sterker zijn dan een team als Terek Grozny? Hell no!

Dus in mijn ogen, is dit naast een financiele vooruitgang ook een sportieve vooruitgang voor De Zeeuw(mits hij een basisplaats heeft)

30 juni 2011 om 12:03

Kijk, ik ben het helemaal met jou eens.

De meeste mensen die reacties plaatsen denken dat Rusland nog steeds achtergebleven gebied is. Er is ontzettend veel geld beschikbaar. Daarom trekken er steeds meer en meer goede spelers naar de Russische competitie.

Spartak is echt wel vooruitgang voor de Zeeuw.

30 juni 2011 om 13:23

Dus omdat jij niks hoort over Boussoufa is de Russische competitie gelijk zwakker dan de Eredivisie?

Succes jongen. Jammer dat je vertrekt maar het is te begrijpen.

kan ajax mooi bendter halen ofzo in iedergeval een spits van top niveau

Ajax is afgelopen seizoen tot twee maal toe van de mat gespeeld door Spartak Moskou. Iemand die dus zegt dat het sportief achteruitgang is heeft het dus echt mis.
De Russische competitie is allang niet meer wat het geweest is.

Tegenwoordig doen clubs als Zenith, Spartak, Cska, Rubin Kazan en Dinamo echt niet meer onder voor clubs als Ajax of Psv. En daar komt binnenkort Anzhi ook nog eens bij.

Demi gaat er financieel waarschijnlijk veel beter op vooruit. Sportief gezien gaat hij absoluut niet achteruit.

30 juni 2011 om 09:17

Ajax is afgelopen seizoen tot twee maal toe van de mat gespeeld door Spartak Moskou. Iemand die dus zegt dat het sportief achteruitgang is heeft het dus echt mis.
De Russische competitie is allang niet meer wat het geweest is.

De heenwedstrijd hadden we met een killer in de spits met 10-0 gewonnen ja. de uitwedstrijd was een blamage.. maar in de thuiswedstrijd kreeg Spartak alle hoeken van de Arena te zien.

30 juni 2011 om 09:37

Als Ajax die wedstrijd oppermachtig was, zoals jij zegt, hadden ze toch minstens met 1 doelpunt verschil moeten winnen. Anders kun je niet zeggen dat Ajax beter was dan Spartak. Het gaat immers om het maken van doelpunten, toch??

Dat Ajax goed positiespel speelde die wedstrijd ben ik met je eens. En ik had ook liever gezien dat ze gewonnen hadden. Maar Ajax is die wedstrijd verslagen op basis van scherpte en geslepenheid.

Spartak speelde immers subliem op de counter. Dat is ook een kwaliteit, dat is tijdens de wedstrijd wel gebleken.

De eindstand met een ''killer-spits'' had dus 10-1 geweest. ;-p
Overigens, Ajax heeft een half seizoen zonder een echte spits gespeeld en toch wedstrijden gewonnen. Dan hadden ze tegen Spartak toch ook moeten winnen, zeker wanneer zij Spartak ''alle hoeken van de Arena liet zien''.

30 juni 2011 om 09:51

@nieckerson

Ga lekker die wedstrijd nog een keer kijken. Ajax speelde echt heerlijk voetbal...

30 juni 2011 om 22:33

Ja maar je zag dat er bij Spartak veel meer in zat. Was het 1-0 geworden haddden ze wel gaan voetballen, zoals in de uitwedstrijd. Ze hoopten gewoon op 0-0. De Zeeuw gaat er sportief op vooruit denk ik. Dat zeg ik omdat Spartak van het niveau Ajax is maar er meer tegenstand in de Russische competitie is dan in de Nederlandse, en dat maakt je een betere voetballer. Bovendien kan ie er goed verdienen dus snap hem wel.

de zeeuw was zo'n geweldige speler hij regelde het hele druk zetten maar met de zeeuw janssen en eriksrn wordt het te aanvallend

Logische stap omhoog. Wel jammer, hij was toch een van de betere bij Ajax.

De Zeeuw maakt zojuist op Twitter bekend dat hij voor Spartak heeft gekozen. Na gesprekken met beide clubs heeft hij besloten niet bij Ajax te blijven... Succes, Demy!

Persoonlijk vind ik het een zegen dat deze jongen naar Rusland gaat. Als de komst van Theo Janssen de reden is dat hij nu gaat, maakt dit het verlies van Theo toch nog iets dragelijker. Ik vond de Zeeuw namelijk veruit het meest irritante mannetje van de Nederlandse velden. Continu aan het zeuren en vragen om kaarten, maar zelf bij elk contact als een sterfende zwaan naar de grond gaan. Echt zo'n klein manneke dat bij elk opstootje in het veld vooraan staat, maar bij een ruzietje in de kroeg achteraan staat omdat er dan geen scheids in de buurt is. Maar goed dat is meer mijn persoonlijke frustratie bij deze speler; I know! Dus bij deze vast excuses aan de mensen die het wel een leuke vent vonden.

Op voetbal gebied was het overigens best een redelijke speler. Zijn nadeel was alleen dat hij zeer goede wedstrijden afwisselde met matige wedstrijden. En als je dan naar de huidige selectie van Ajax kijkt qua middenvelders dan snap ik zijn transfer ook wel. Dit is zowel voor ajax als de Zeeuw zelf de beste stap. Hij blijft op een redelijk niveau acteren en zal qua salaris ook nog een stapje maken. Voor ajax komt er zo weer geld vrij om de spitspositie goed in te vullen. Iedereen blij dus...

De Zeeuw ondergaat de keuring in Duitsland omdat je als je Rusland in wil, je een visum nodig hebt, en die moet je eerst aanvragen, en dat kan wel twee tot drie weken duren. Dus heel logisch en normaal.

Ik denk niet dat Ajax moet rouwen. Ze hebben eindelijk de 3e ster. De jeugd is er ook. De druk is van de ketel af. Laat Ajax eerst maar het beleid op orde krijgen met Johan voor de 31e binnenkomt.

Lees z'n tweets hij heeft al gegeven dat hij naar Spartak gaat.
Veel succes Demy.

Ik ga deze kerel missen. Hij begon het spel net weer op te pakken. Je kon zijn oude vorm weer zien in de laatste wedstrijden. Hij zorgde voor de nodige extra aanvallende impuls. Ik wens De Zeeuw heel veel succes in Rusland! Ik ga hem zeker missen.

NU snel Sighthorsson kopen. Is van essentieel belang voor het team dat bij de start van de competitie deze jongen is ingespeeld in het team. Niet dat hij pas enkele dagen voor de start wordt gehaald. Neem aan dat de mensen bij Ajax dat snappen. En niet zeuren over 500.000 euro. Niet halen en punt verlies kost meer.

30 juni 2011 om 11:34

Ik neem aan dat je 5 miljoen bedoeld, en dat is een belachelijk bedrag voor iemand met een eenjarig contract en met zijn kwaliteiten. Overigens ben ik het wel met je eens dat je niet te lang moet wachten met spelers aantrekken, maar niet ten koste van alles.

Wat baal ik hier van zeg!
Had hem graag nog in Amsterdam zien spelen.
Sterke speler,goede inzicht met balletjes wie bijna altijd aankomen,motiveerd elke speler,klapt bij elke bal,
Hij heeft qua mentaliteit absoluut veel mee van Mister Marko Pantelic

Toch zou het ook geen kwaad kunnen om een adequate vervanger voor De Zeeuw aan te trekken! Een echt blok op het middenveld hebben we momenteel niet en ik acht Theo niet in staat deze taak op zich te nemen!

ik hoop dat ze met de punt naar achter gaan spelen en als vertonghen weggaat hebben we de perfecte vervanger al in huis namelijk boilesen en als steek vertrekt hebben we vermeer in huis en die spits die daar tussen gaat spelen gaat er minstens 24 inschieten natuurlijk

steekie
van der wiel
alder
hoop vertong
boilesen
de jong
janssen
serero
sulejmani
24 doelpunte
boerigter
30 juni 2011 om 11:16

En Eriksen dan?? Die stond vorig jaar in de basis en De Boer haalt hem er niet uit voor een nieuwkomer

30 juni 2011 om 12:47

Janssen naar links en Eriksen centraal. Ksnap niet hoe je hem er buiten kan laten! Verder zal die spits waarschijnlijk sigtorsson worden, waarvan ik niet overtuigd ben

30 juni 2011 om 18:01

Tering das geen beste opstelling, tegen de amateurs gaat het wel lukken met zoveel aanvallende middenvelders maar echt niet in de Eredivisie.

Ik vind dat Ajax zo moet gaan spelen, met hopelijk de punt naar achteren voor nog meer druk.
Hierbij moet Eriksen erg dicht tegen de spits aanspelen en Janssen iets lager met Anita voor de balans op het middenveld. Verder vind ik dat we geen spits nodig hebben en de Jong moeten laten staan. Hij is niet spectaculair en wordt waarschijnlijk ook geen topscorer met 35 doelpunten, maar hij brengt wel veel voetbal in de ploeg en pakt in een heel jaar spits zeker 20 doelpunten mee!

Edit: ipv Serero, wil ik eigenlijk eerst Boerrigter zien, daarna kijken we wel hoe ze het allebei doen.

M.Stekelenbu
G. vd Wiel
T.Alderweire
J.Vertonghen
N.Boilesen
C.Eriksen
V.Anita
T.Janssen
M.Sulejmani
S. de Jong
T.Serrero
30 juni 2011 om 18:32

in een woord drama natuurlijk deze opstelling !! een opstelling zonder Eriksen is altijd een drama opstelling en niet omdat deze jongens niet kunnen voetballen maar omdat als Eriksen in je Selectie zit hij gewoon een basis plaats hoort te hebben. dat Steek weg gaat is zo goed als zeker zou ook liever een vervanger zien komen dan Boilessen daar neer te zetten die jongen word erg goed maar moet verdedigend nog groeien en dat kan je centraal achterin natuurlijk helemaal niet hebben.

zou zelf iedergeval in de voorbereiding deze opstelling weleens willen zien zolang er nog geen spits aangetrokken is. en Lodeiro met zijn vlijm scherpe pases op de snelle Mickey

Vermeer
VD Wiel
Alderwereld
verto / nieu
Boilesse
Lodeiro
Eriksen
Jansen
Sulemani
Castilion
Boerrichter
30 juni 2011 om 19:55

@patrickstern

Je moet gewoon minimaal een verdedigende middenvelder opstellen en dan bedoel ik een echte! Want Janssen er neer zetten betekent natuurlijk niet dat het verdedigend veel sterker wordt.

30 juni 2011 om 20:38

tegen 90 % van de eredivisie kan je het zo prima af, tuurlijk europees is het wat anders maar tegen 90 % lekker aanvallend spelen op deze manier zorgen voor een prima doelsaldo mocht het erop aankomen.

Sportief en financieel een vooruitgang voor de zeeuw en ik denk ook dat hier zijn top ongeveer zal liggen, misschien spaanse/italiaanse subtopper maar hoger ook niet hoor. En ja de Russische competitie is beter dan de Nederlandse, het is er weliswaar in de winter koud maar ik heb gehoord dat Moskou een prachtige stad is (maar ben er zelf nooit geweest).

Dus goede transfer voor de Zeeuw en 8 miljoen is echt erg sterk gehandeld door Ajax

Goede speler en dit verdient hij. Na 8 jaar eredivisie(gok ik) en enkele prijzen verdient hij deze overstap. Voor zowel Ajax als De zeeuw is dit een mooie stap.
Je kan zeggen dat 8 miljoen veel is maar ajax heeft hem ook voor 6 milj gehaald volgens mij en een goede speler verkoop je natuurlijk niet voor minder. De zeeuw in vorm was gewoon 1 van de beste middevelders van de Eredivisie zo simpel is.

Succes Demy,

Overigens denk ik ook mocht deze deal worden afgerond, dat de spitsenpositie snel zal worden ingevuld 1 deze weken.

Da's een aardig bedrag voor de Zeeuw.
Zoals al eerder is aangegeven, is het een goeie voetballer maar erg wisselvallig.

Succes in Rusland

Dat is een prima bedrag voor de Zeeuw. Wat ik wel jammer zou vinden is, als Ajax nu wel bereidt is om 5 miljoen euro te betalen voor Sighortsson, wat is nog steeds belachelijk zou vinden, gezien zijn eenjarig contract en zijn kwaliteiten waar ik mijn twijfels bij heb.

Zonde. Een De Zeeuw in vorm is beter op het middenveld dan bijvoorbeeld De Jong, die ik alleen goed vind in de spits. Gelukkig vang je er een mooi bedrag voor zodat je misschien deze week de transfer Sigthorsson af kunt ronden. In dat geval vind ik dat de selectie, mits er niemand vertrekt, compleet is. Een tweede spits is in mijn ogen niet nodig want, zoals ik al zei, zie ik De Jong liever in de spits dan op het middenveld. In dit geval zou hij dus als back-up achter Sigthorsson kunnen fungeren.

Jammer, maar 8 miljoen zou een mooi bedrag zijn.

Ik zag De Zeeuw namelijk wel een middenveld vormen met T. Janssen en Eriksen. De Zeeuw heeft afgelopen jaar een moeilijk jaar gekend, maar is voor een groot deel te wijten aan gezondheidsproblemen. Vooral het 1ste jaar heeft hij laten zien direct een meerwaarde te zijn. Op het einde van afgelopen seizoen zagen we dat beetje bij beetje weer terugkomen. De Zeeuw zet altijd druk vooruit waardoor Ajax veel 2de ballen wint, bewaart rust in het spel en zorgt zelfs voor diepgang als dat moet. Erg jammer wat dat betreft dus.

Aan de andere kant is De Zeeuw 28 jaar en wil hij vroeg of laat toch een keer naar het buitenland. Als er dan nu een club komt met 8 miljoen euro dan begrijp ik dat Ajax hem de kans geeft om te vertrekken. Het is namelijk een mooi bedrag en Ajax heeft op het middenveld alternatieven voor handen, hoewel die in mijn ogen wel minder goed zijn dan De Zeeuw.

Hopelijk kunnen we El Hamdaoui, Cvitanich, Bruno Silva en Aissati nog slijten. El Hamdaoui zal naar het buitenland vertrekken en Cvitanich zeer waarschijnlijk naar Argentinie/brazilie. Bruno Silva is mij een raadsel. Aissati zou voor veel Eredivisionisten een prima speler zijn. Zelfs bij Twente zou ik hem weer helemaal zien opbloeien, maar ook voor Utrecht een goede aanvulling. Daarbij ligt het in de lijn der verwachting dat we Stekelenburg kwijtraken. Ook jammer, maar de tijd is rijp. Maarten is klaar voor een andere stap en Vermeer is paraat om 1ste keeper te worden. We hoeven van die /- 10 miljoen euro alleen wat uit te geven aan een 2de keeper.

Demy veel succes bij Spartak, had liever dat je bij ons was gebleven, maar dit is nou eenmaal de keiharde voetbalwereld.
We hebben tennminste een mooi bedrag, dat we aan Sigthorrson kunnen uitgeven, houden we nog 3 miljoen over ook.

En Serero kan ja toch ook de spits positie invullen, als Back up voor Sigthorsson....als hij komt?
Aangezien Serero een groot talent is in Zuid-afrika, heb ik veel vertouwen in deze middenvelder, die ook dus op de spitspositie uit de voeten kan.

De Jong heeft de pech dat er betere middenvelders zijn dan hem.
Al vind ik Enoh voetballend dan weer minder dan Siem De Jong.

@VZ Waarom worden er berichten van mij verwijderd, wat nergens op slaat.
Zijn gewoon goede berichten ja?

Goede deal voor Ajax. In vorm was hij een van de beste middenvelders van de Nederlandse competitie, maar als hij zijn dag niet had, speelde je feitelijk ook gelijk met 10 man. 8 miljoen is dan een oplossing waar alle partijen happy mee zullen zijn.

Goed dat die de Zeeuw vertrekt.

Voetballend voegde hij al weinig toe aan de amusementswaarde van de Nederlandse competitie (behalve als hij voor de zoveelste keer weer eens een bal door het dak van het stadion probeerde te rammen), maar ook het gemiddelde niveau van journalistieke interviews zal nu met sprongen stijgen.
De (haast wekelijkse) interviews met de Zeeuw blonken uit door zouteloosheid, prietpraat en gezeur.
Daar mogen nu de Russen van meegenieten.

30 juni 2011 om 18:21

Haha ook echt he! Hij kon echt voor geen meter schieten!

Maar ik vond hem toch niet slecht hoor bij Ajax. Had het inzicht dat een middenvelder nodig had, en was verdedigend ook goed. Hij was alleen te wisselvallig, maar als hij een niveau vast kan houden kan hij erg belangrijk gaan worden dit seizoen voor Ajax, tenzij hij vertrekt natuurlijk...

8 miljoen voor de Zeeuw? Daar zou ik hem zelf voor wegbrengen met de auto naar Moskou. Is ongeveer 6/7 miljoen teveel maar toch chapeau voor Ajax dat ze, ik zou haast zeggen weer, zoveel uit een transfer kunnen halen.

30 juni 2011 om 18:24

Haha, dan is Engelaar hooguit 2 ton waard als jij het 6,7 miljoen teveel vindt.

De Zeeuw is echt geen slechte speler, maar wel te wisselvallig. In vorm is hij beter dan welke middenvelder ook bij PSV

30 juni 2011 om 18:41

Engelaar is inderdaad 2 ton waard, daar draai ik ook niet omheen. Blij dat hij weggaat ook. Strootman is, nu al, veel beter als de Zeeuw op zijn positie. Qua middenvelders zijn Toivonen en Labyad in verhouding ook beter als een de Zeeuw.

30 juni 2011 om 19:21

DAN een De zeeuw....

Jij onderschat De Zeeuw. En dat begrijp ik wel, want De Zeeuw is lang niet het hele seizoen even goed geweest. Maar ik vond hem die keren dat hij speelde het laatste deel van het seizoen wel een van de beteren bij Ajax. Echter heeft hij ook dramatische wedstrijden gespeeld. Maar De Zeeuw in vorm, zoals je tegen Fc Twente, Ac Milan uit en thuis en Auxerre thuis bijvoorbeeld zag, is echt een uitstekende middenvelder. Toivonen en Labyad zijn aanvallende middenvelders, niet echt te vergelijken met De Zeeuw, maar dan is hij op dit moment ook nog beter dan Strootman. Want Strootman heeft zijn niveau nog lang niet zo bewezen als De Zeeuw. Ook al is De Zeeuw wisselvalliger.

Flink bedrag hoor. Vertrek kan goed opgevangen worden dus goede zaak voor Ajax.

het is officeelrond voetbalzone zal zo nog wel met een bericht komen

30 juni 2011 om 16:06

hey kneus,

Dat ie er heen gaat is natuurlijk zo goed als zeker maar er staat nog nergens dat het officieel is. Dus dat je hier nu denkt met een primeur te komen door maar wat te roepen

30 juni 2011 om 19:25

Precies! Hij zal eerst een medische keuring ondergaan. Als hij dat niet succesvol haalt gaat hij echt niet naar Spartak hoor, kneus5 (Je maakt het je niet gemakkelijk met die naam maar je maakt hem wel waar)

De Zeeuw kiest voor contract bij Spartak Moskou

Demy de Zeeuw verlaat Ajax en tekent een contract bij de Russische club Spartak Moskou. Dat meldt de middenvelder donderdag op Twitter. ''gesprekken met beide partijen hebben me uit eindelijk doen besluiten om voor Spartak te kiezen en niet bij Ajax te blijven'', meldt de Oranje-international.

De Zeeuw ondergaat de komende dagen een medische keuring. ''als dat goed gaat vertrek ik voor drie jaar naar Spartak.'' Trainer Frank de Boer hield al rekening met het vertrek van De Zeeuw, die in 2009 de overstap maakte van AZ naar Ajax. ''wij hebben een bedrag bij hen neergelegd en het is de vraag of Spartak daaraan voldoet'', liet de voormalig verdediger woensdag weten.

De afkoopsom bedraagt naar verluidt ongeveer zes miljoen euro. De Zeeuw stond in Amsterdam nog tot juli 2013 onder contract. Met Theo Janssen haalde Ajax eerder deze transferperiode al een andere geroutineerde middenvelder in huis

Voetbalzone zal dit bericht kopieren en het zo online zetten

30 juni 2011 om 16:10

Uhm dat is gewoon het bericht dat hierboven al staat

Weet niet wat je aan het doen bent

30 juni 2011 om 16:11

@ kneus5

Je doet je naam eer aan. Dit is namelijk allemaal al bekend gemaakt. Het gaat hier slechts over de medische keuring en dat die eventueel in de weg staat. Daarover wil de ad van Spartak Moskou niets kwijt. Dat De Zeeuw voor Spartak kiest is al duidelijk, maar de vraag blijft of hij door de medische keuring is gekomen. Daarover doet Spartak dus vaag.

Vind het maar een heel vage reactie. Misschien is het verkeerd vertaald?
Dat heb ik namelijk al vaker zien gebeuren hier.

Ik ga er van uit dat het rond is, aan de Twitter van Demy te zien.

30 juni 2011 om 16:40

Heb het even nagekeken, maar die uitspraken kloppen wel. Valery Karpin is vaker wat vaag in zijn uitlatingen, dus hier ook.

1 juli 2011 om 08:07

Oke, bedankt. Kan zelf geen Russisch, dus dan is het al snel moeilijk vertalen. In ieder geval een vreemde kerel om zulke uitspraken te doen.

Dit is niet zon coole uitspraak van Spartak
Hier laten ze deheer De Zeeuw in onzekerheid

de Zeeuw weg, maar Ajax heeftt goede middenvelders, en denk niet dat de Zeeuw nog bassisplaats kan krijgenn, en 8 miljoenn..,, redelijk wat geldd!!!

Maarr, 'K denk dat ajax wat meer met dat geld mag doen, als je geld hebt van:

* kampioensschap
* Champions league-plaatsing
* Luis Suaréz en de Zeeuw

dan heb je je clubkast wél ff vol gemaakt, als je dan spelers zoals Boerrichter haalt schiet je er niet veel mee op, Alleen Janssen mooie aankoop, Ze moeten niet moeilijk doen, en die Mertens kopen, nu heeft PSV dat al gedaan, en Matavz halen, ook niet moeilijk doen om de vraagprijs, die gast kan kk goed voetballen!

duimpjes omhoog!!!

Stekie hoop
v d Wiel
Alderweireld
Vertong hoop
Boilesen
Anita
Eriksen
Janssen
Sulejmani
de Jong
Boerrichter
30 juni 2011 om 16:47

Ten eerste, omdat je vraagt om een duim omhoog krijg je een duim omlaag.

En het is juist goed dat Ajax wat minder geld uitgeeft. Doordat ze de afgelopen jaren veel te veel geld hebben uitgegeven aan spelers waarvan een deel een regelrechte miskoop was, hebben ze het financieel moeilijk gehad. En we zitten nu nog niet voor niks in categorie 2. Dus als we dan volgens jou gewoon 9 miljoen hadden moeten neerleggen voor Mertens (de vraagprijs voor Ajax lag veel hoger, maar dat is voor een andere discussie) stop je wel enorm veel geld in een speler waarvan het nog maar de vraag is of hij het niveau van de top een seizoen lang aankan.

30 juni 2011 om 16:51

ajaxjoris

ik weet niet of jij bij de 1e training bent gaan kijken maar boerrigter was wel gelijk 1 van de beste van het veld! nou zegt een training niet zoveel. maar boerrigter kan echt wel voetballen! omdat hij uit de jupiler league komt denkt iedereen dat het een koekenbakker is. maar die jongen zou wel eens de revelatie van het seizoen kunnen worden.

groningen vraagt 7 A 10 miljoen voor matavz je bent gek als je dat bedrag gaat neertellen voor een speler. die pas 1 seizoen goed presteert.

Acht miljoen is meer dan ik verwacht had dat we voor hem zouden krijgen, aan de andere kant Ajax lukt het over het algemeen wel om goede transfers bedragen te bedwingen. Uiteraard gun ik het hem van harte dat hij zich daar nu financieel onafhankelijk kan spelen, hopelijk komt hij aan veel spelen toe.

Persoonlijk vind ik het jammer dat hij vertrekt want we hadden hem nog goed kunnen gebruiken. Dit seizoen was niet al te denderend, maar met een wk en de kaak blessure erbij kan ik hem dat niet kwalijk nemen. Zijn naam zal in ieder geval de geschiedenis boeken ingaan, omdat hij een speler was van het team dat de derde ster pakte Demy veel succes in Moskou.

het is idd jammer dat hij weggaat ,maarja nu kunnen we ook weer meer de jeugd de kans geven(met af en toe invalbeurten bijv
suc 6 demy in moskou

Ik vind dit eeen goede set van Ajax. Je verdiend moooi 8 miljoen. Ik zou volgend seizoen zo gaan spelen met de versterkkingen.

Stekelenburg
V/D Wiel
Alderweireld
Vertonghen
Boilessen
Anita
Erikssen
Janssen
Sulejmani
Matavz
Boerrighter
30 juni 2011 om 19:29

Matavz moet je niet halen Groningen vraagt veel te veel voor hem ook al is het een goede voetballer daarnaast vraag ik me nog af of hij in het Ajax systeem past. Nee mijn mening is dat hoe Ajax nu bezig is het heel erg goed gaat komen en dat is dat Ajax niet meer dan 5 mln voor een speler betaald en dat moet zo blijven. mocht sigortson nog kunnen kopen voor ongeveer 4 mln moeten ze dat doen maar geen speler voor meer dan 5 mln halen.

Laat hem aub niet gaan, hij is nog steeds de beste middenvelder die Ajax heeft.
De Zeeuw heeft diepging, scorend vermogen, een winnaarsmentaliteit en dat vanuit een verdedigende positie!
Controlerend maakt hij op mij altijd een aardige indruk, beter in ieder geval dan Anita/enoh.
Dat Janssen is gehaald is mooi natuurlijk maar ik heb er nog steeds mijn twijfels bij gezien zijn fysieke conditie...
Ajax doet er goed aan Demy gewoon te houden, want een speler als De Zeeuw is voor elk team in Nederland een meerwaarde!

30 juni 2011 om 17:15

Oneens met je dat De Zeeuw Ajax beste middenvelder is. Ik vind Eriksen 3 klasses beter. Nu al. Eriksen geeft veel vaker een beslissende assist. Kijk maar na hoe belangrijk hij was in de laatste duels van de competitie. Zo belangrijk heb ik de Zeeuw nog niet gezien. Bovendien denk ik dat Janssen ook beter is dan de Zeeuw.

Voor 8 miljoen doe ik er ook nog een strik omheen ook! Goede middenvelder, maar veelste wisselvallig. En dat is juist ook best vaak het probleem van ajax. 8 miljoen is daarom ook echt een mooi bedrag voor ajax. Bovendien kan Janssen prima op zijn plek spelen. Ik zie Janssen ook liever in die rol dan op VM. Mocht Janssen toch nog als VM gaan spelen dan zie ik het liefst Lodeiro op de plek van de Zeeuw. Die jongen gaf mij een goede indruk in Amerika. Bovendien denk ik dat je dan een zeer creatief middenveld heb met Lodeiro- Janssen - Eriksen.

Ajax zorgt er altijd voor dat het veel geld voor haar spelers krijgt. Als je ziet dat de Zeeuw vertrekt voor 8 miljoen, het tienvoudige van wat Schaars opbrengt. Dan doen ze het uitstekend.

Ajax heeft de Zeeuw in mijn ogen niet perse nodig komend seizoen, omdat we genoeg/teveel middenvelders hebben. Als we een spits halen zal de Jong ook weer als middenvelder gebruikt worden. En je hebt anders nog steeds: Eriksen, Janssen, Enoh, Anita, Lodeiro/aissati (voorlopig nog), talenten als Fischer, Rits en Bouy en de Jong.

Zelf denk ik dat het middenveld komend seizoen uit Theo Janssen, Christian Eriksen en Vurnon Anita bestaat. Ongeacht of de Zeeuw blijft of vertrekt.

8 miljoen vind ik nog best weinig voor een speler van zijn kaliber. Ik vind het zeer vreemd dat hij niet gewoon een basisplaats heeft bij Ajax want dit is wel een jonge die zich inzet en er altijd voor gaat voor zover ik het zie als PSV supporter. Misschien Ajacieden die mij dit uit kunnen leggen waarom De Zeeuw geen basiskracht is geworden?

30 juni 2011 om 19:30

Hij zat sinds die trap tegen zijn heeft in de halve finale tegen Uruguay niet meer lekker in zijn vel. Hij is belangrijk geweest en zeker ook overtuigend maar hij wisselde dat wel te sterk af met slechte wedstrijden. Ik vind het persoonlijk heel jammer dat hij weggaat, maar zoals hierboven al meerdere keren is aangegeven: We hebben veel middenvelders en 8 miljoen is een prima bedrag voor de Zeeuw!

Precies lekker laten gaan. Soms was hij wel belangrijk, maar als je 6 miljoen krijgt (volgens Nos) dan zal ik hem echt verkopen. Je heb Theo ook gekocht voor 4 miljoen. Die kan op de positie van Demy. En ik vind Theo beter als Demy dus eigenlijk als je het bekijk dan heb je winst van 2 miljoen

30 juni 2011 om 18:04

Je moet het ook dusdanig bekijken dat Theo Janssen komend seizoen niet alle wedstrijden zal spelen. Hij zal best een keer tegen een blessure of schorsing aanlopen. Daarbij is het ook nog niet zeker dat Janssen slaagt bij Ajax. Heeft Ajax dan na een vertrek van De Zeeuw een adequate vervanger? Het antwoord is nee. De Boer gaat waarschijnlijk met het volgende middenveld spelen, Janssen - Eriksen, Anita. Dan heb je na het vertrek van De Zeeuw en Lindgren alleen Enoh als pure middenvelder. Dat is dus erg weinig aangezien Ajax komend seizoen weer heel veel wedstrijden zal spelen en dan ook nogeens weinig echte ervaring heeft op het middenveld.

Nu meteen een vervanger halen a.u.b. Ik was al bang voor een transfer, maar nu is het zover. De Zeeuw gaat lekker uithobbelen in Rusland. Hij was afgelopen seizoen veel te wisselvallig. Als Ajax een rol van betekenis wil spelen moeten ze wel een middenvelder halen, die zowel verdedigend als aanvallend iets kan brengen. Ik hoop echt dat De Boer niet voor Enoh of Anita kiest. Haal Toornstra bijvoorbeeld.

30 juni 2011 om 19:08

Waarom niet middenveld Janssen, Eriksen, de Jong?
En ik vond anita als middenvelder erg goed doen? En ook zie ik een Toornstra niet snel naar Ajax komen, vind hem niet veel beter dan Anita eigenlijk op het middenveld!
En is volgens mij een echte ADO speler, die niet snel naar Ajax zal komen( met in gedachte het welbekende filmpje)

Ik zie liever een nieuwe CV komen met ervaring/leiderschapskwaliteiten en dan Vertonghen naar het middenveld schuiven!

30 juni 2011 om 19:23

Dat laatste zou ook een goede optie zijn, ware het niet dat Vertonghen juist zorgt voor een man meer situatie op het middenveld. Als hij niet meer achterin staat, heb je misschien problemen met de opbouw.

30 juni 2011 om 20:35

Waarom geen speler van ADO naar Ajax? Doe niet zo kinderachtig.

30 juni 2011 om 20:55

Die mats rits wordt er ook 1tje hoor let op mij woorden. Dat zou idd wel gruwelijk zijn vertoghen en theo en daarvoor eriksen jammer dat ze allebij linksbenig zijn.

30 juni 2011 om 19:32

Nee alsjeblieft geen vervanger halen wil je met elf middevelder gaan spelen ofzo nee haal alleen nog een spits, centraal verdediger en een 2de doelman.

eindijlijk van hem af in nederland Maar 8 miljoen voor zoon voetballer dat vind ik wel heel erg veel

30 juni 2011 om 20:30

eindelijk van hem af? Ik zie dat je voor PSV bent, zo kan ik ook wel zeggen over Toivonnen, zijn gedrag is nog veel slechter en is trouwens geen Nederlander.

De Zeeuw zal z'n eigen transfer toch niet verpest hebben met zijn persoonlijke salariseisen (wat niet vreemd is omdat dit een zichzelf zwaar overschattend baasje is....)?????

Zijn we miscchien nog niet van 'm af.....

Als je toch na gaat; Janssen kopen voor 3,1 miljoen en de Zeeuw verkopen voor 8 miljoen.................... Ik kan niet anders zeggen dat Ajax goed heft gehandeld. Objectief gezien zouden de bedragen om gedraaid moeten worden, maarja, aan die constatering hebben we nu geen flikker....

En ja, ik weet heus wel dat contractsduur bepalend is geweest bij beide gevallen, maar, ik verval in herhaling, is Janssen objectief gezien kwalitatief gezien meer waard dan de Zeeuw, vind ik tenminste.

Man man, zeg dan niets zeg. Dit kan je wel over elke speler zeggen. Messi komt naar Ajax, of niet. Stekelenburg gaat naar As Roma, of niet. Zou het niet erg vinden als hij nog een jaartje blijft. Daarentegen als je er nu 7 mil voor kan krijgen zou ik hem lekker laten gaan.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren