Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Jol haalt El Hamdaoui niet: 'Hij is wel een van de beste afmakers'

Laatste update:

Martin Jol zal Mounir El Hamdaoui niet naar Fulham halen. De bij Ajax overbodige aanvaller wordt geruime tijd in verband gebracht met de nieuwe club van de trainer uit Scheveningen, maar Jol zal naar eigen zeggen El Hamdaoui toch echt niet naar Londen halen. De ex-trainer van El Hamdaoui is namelijk tevreden met het materiaal dat hij momenteel voor handen heeft.

/

Jol laat tegenover diverse Engelse media dan ook weten dat hij gezien de huidige mogelijkheden weinig behoefte heeft aan versterking in de voorhoede. “We hebben met Bobby Zamora, Andy Johnson, Clint Dempsey en Moussa Démbélé vier spelers voor twee posities. Ik ben tevreden met ze, het lijkt erop dat we deze spelers kunnen behouden.”

Hoewel Jol de kwaliteiten van El Hamdaoui absoluut kan waarderen, lijkt een hereniging tussen het duo er voorlopig niet in te zitten. “Mounir is wel een van de beste afmakers die ik ken, maar zoals de situatie nu is, zijn we goed voorzien met vier aanvallers. Ik wil geen speler kopen om te kopen. Als ik iemand koop, moet hij echt een verschil kunnen maken voor het elftal op zijn positie.” Technisch directeur Marcel Brands van PSV sprak al telkenmale tegen dat men interesse heeft in El Hamdaoui.

Ajax had Mounir El Hamdaoui nooit moeten contracteren

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Daar zit Ajax dan op gescheept met mounir, geen interesse van Psv. Fulham niet. wie biedt zich dan aan? Gaat hij maar Jong Ajax kampioen maken.

30 juni 2011 om 10:25

Voor jong Ajax is hij wat duur. Je kan hem dan altijd nog goedkoper van de hand doen! Hopen dat het Ajax lukt om hem te slijten. De kwaliteiten heeft hij wel, de instelling helaas niet.

30 juni 2011 om 10:27

Hij heeft zelf enkele aanbiedingen, waaronder van Turkse clubs, afgewezen,
Helaas voor meneer denkt dat alles om hem draait, kan ie lekker in het 2de gaan ballen, zet hem daar ook maar op de bank, want anders staat ie de ontwikkelingvan Castillion in de weg.
Goed dat ie niet in het 1ste komt, en dat salaris van hem, ach, we waren ook een hoop kwijt voor Luque, dus dit kan er wel bij.

30 juni 2011 om 10:31

Denk eens na jongen, het gaat hier wel om zijn carrière. Ik geef je gelijk dat het een lastig mannetje is. Maar om hem nou te berispen om het feit dat hij niet naar Turkije wilt slaat ook nergens op. Alsof jij ff voor minimaal een half jaar naar een ander land gaat. Je moet hem niet erger doen laten zijn dan dat hij is.

30 juni 2011 om 10:41

Ik hoor hier dingen als. 'IK geef je gelijk dat het een lastig mannetje is', Heeft wel de kwaliteiten niet de instelling.
Hoe weten jullie dit toch allemaal? Komen jullie in de kleedkamers of zijn jullie goede vrienden met Mounir?
Jullie nemen alles over wat er in de media wordt gezegd, terwijl dat er amper iets naar buiten is gebracht door zowel De boer, als de spelers als mounir zelf.
Of zijn jullie paranormaal begaafd? want dan wil ik graag een reading bij jullie.

30 juni 2011 om 10:43

Of iets goed is voor zijn carrierre had hij moeten bedenken voordat hij weigerde te spelen (bankzitten) voor Ajax. Hij had zich allang terug kunnen knokken maar meneer zat liever thuis op de bank.

30 juni 2011 om 10:44

Een half jaar in Jong Ajax op de bank zitten lijkt me ook niet echt goed voor je carriere.

30 juni 2011 om 10:46

Nee iemand die voor zijn komst nog heibel loopt te maken over het feit dat ie de grootste Mercedes wil en dat hij gecompenseerd wil worden voor zijn winkel in Rotterdam die omzet zal verliezen is lekker makkelijk in de omgang. Vervolgens denkt hij dat hij binnen de selectie zich allemaal maniertjes kan permiteren die uiteindelijk zover gaan dat de trainer hem niet meer nodig heeft. En dan neem jij het nog voor hem op ook? Als het de ideale schoonzoon was geweest had ie nu gewoon bij de selectie gezeten want voetballen kan die wel.

30 juni 2011 om 10:56

@vincenth

Nee, niet paranormaal begaafd, maar ook niet doof, stom en blind. Iedereen die de afgelopen jaren ook maar enigszins Mounir El Hamdaoui gevolgd heeft, kan zich wel een mening over hem vormen. Uiteraard komen we niet bij hem over de vloer en zitten we niet naast hem in de kleedkamer, maar dit lijkt me niet zo moeilijk. Bij AZ was hij belangrijk, maar had hij ook talrijke akkefietjes. Toen de hele transfersoap naar Ajax toe: financieele steun voor zijn sportzaak en een grotere auto dan de rest. Dit seizoen hebben we optimaal van hem kunnen genieten. Misbaar na een wissel, provocerend gedrag richting Frank de Boer, onterecht lang ziek zijn en ga zo maar door.

Deze arrogante kwal heeft geen enkel respect getoond voor de mensen die zijn salaris betalen. Hij heeft de club, zijn medespelers en de supporters een oor aan genaaid. Zorgde voor onrust door zichzelf boven de club te stellen. Laat hem snel weggaan, hij is nog geen enkele euro waard geweest.

30 juni 2011 om 10:57

Niet zo naief. Als je profvoetballer bent ben je nu eenmaal publiekelijk bezit en heeft iedereen een oordeel over je. Dat gaat echt niet veranderen grote vriend!

Dus laat iedereen een mening hebben aub

30 juni 2011 om 10:58

Percies, nee hor laat hem maar lekker zitten op het bankje bij jong Ajax als we hem niet voor een schappelijke prijs verkocht krijgen.

30 juni 2011 om 11:17

@joostfan :wat jij voor het gemak even weglaat, is dat hij alles heeft uitgepraat met FdB en dat hij de tweede seizoenshelft gewoon getraind en gespeeld heeft. Daarbij zijn er spelers die grotere fouten dan hem hebben gemaakt en gewoon weer aan de slag konden zonder uitgefloten te worden(reis coke snuiven, janssen iemand gehandicapt rijden). Of wil je soms beweren dat el hamdaoui maar helemaal moet stoppen met voetbal omdat ie geweigerd heeft om te trainen?
OT: echt jammer voor el hamdaoui, hij had zich in de PL samen met Moussa echt kunnen revancheren

30 juni 2011 om 11:22

@ vincenth

Ik heb het idd via de media. Daarnaast heb ik hem ook zien spelen, een grote bek hebben en de daarbij komende lichaamstaal van medespelers zegt meer dan genoeg. Via vrienden en kennissen (ex mede spelers) hoor ik ook dat hij niet de makkelijkste is. één plus één is common sense. Trouwens als jij zelf het voetbal een beetje volgt had je ook tot deze conclusie kunnen komen.

@ Clarkkent2
Wat jij doet is appels en peren vergelijken. Reis, Janssen en Mounir zijn drie totaal verschillende problemen. Daarbij is het zo dat Mounir stelselmatig bezig is.

30 juni 2011 om 12:06

Tjonge jonge, als ik een profvoetballer ben, dan ga ik ook niet onderhandelen. Tuurlijk ga ik onderhandelen. Als je een groot voetballer kan je dat maken. Elhamdaoui kon dat maken anders had hij zijn Mercedes ook niet gekregen.

En de auto's van zijn medevoetballer zijn ook geen lelijkerds. Zelfs Blind de amateur rijdt in een vette Benz. Zelf ik heb 2 autos, waarvan 1 een Benz. Hou op met jullie kinderachtige gedoe over de beste spits van de Eredivisie.

30 juni 2011 om 15:59

Idd maar het is zo een eigenschap die ik vandaag de dag bij heel veel mensen tegen kom, mensen die denken dat ze alles weten.. en iedereen goed kennen.. als ze maar een oordeel klaar hebben liggen

1 juli 2011 om 01:12

Inderdaad, kapiaal vernietiging en bovendien schieten beide partijen hier niets mee op. Mounir moet gewoon naar Psv, wanneer die mogelijkheid er daadwerkelijk is.

30 juni 2011 om 10:47

Maak je geen zorgen. Psv en Fulham wachten gewoon tot het laatste moment en dan komen ze met een laag bedrag dat Ajax haast wel moet accepteren omdat ze hem niet kwijt kunnen.

30 juni 2011 om 10:54

Ik denk niet dat PSV El Hamdaoui gaat halen. Want Lens kan niet goed over weg met Mounir en dan heb je 2 ontevreden personen

30 juni 2011 om 11:25

dit is gewoon een roddel die nog nooit door de betrokkenen is bevestigd. Dus geloof aub niet alle roddels die je hoort en ga af op de feiten.

Zit Ajax dan met een spits die ze voorlopig nog niet kwijt kunnen, of hebben andere clubs zich inmiddels gemeld? Het is toch zo verschrikkelijk jammer dat iemand zoveel kwaliteiten heeft maar zo'n ongelooflijk klote karakter waardoor hij het voor zichzelf zo enorm lastig maakt. Volgens mij beseft de man echt niet welke luxe positie hij heeft, hij kan veel meer uit zijn carierre halen.

Grappige uitspraak van Jol, ''als ik iemand koop, moet hij echt een verschil kunnen maken voor het elftal op zijn positie''. Mijn god wat heeft deze kerel dan bij Ajax lopen halen, precies het tegenovergestelde ofzo??

Maar hij heeft wel gelijk, Mounir heeft een neusje voor de goal. En heeft in zijn AZ tijd soms echt magistrale doelpunten gemaakt.

Toch sta ik er niet van te kijken als 25 augustus El Hamdaoui nog bij Ajax zit en Fulham met een laag bod hem alsnog probeert binnen te harken. Ajax staat op zo'n moment met de rug tegen de muur. Dat weet Jol en dat weet Mounir.

30 juni 2011 om 10:30

dat zou betekenen dat ze hem er niet nodig hebben. anders kan je het risicio niet nemen zolang te wachten. de vragende partij is natuurlijk vaak in het nadeel, maar we hoeven niet zo bang te zijn dat ons een poot wordt uitgedraaid simpelweg omdat hamdaoui geen koekenbakker is. hij is begaafd, hoewel zijn kwaliteiten zeer specifiek zijn is er altijd een club die dit zoekt en er ook wat voor over heeft.

30 juni 2011 om 10:35

Probleem blijft natuurlijk wel dat hij zelf ook inbreng heeft over waar hij gaat spelen. Misschien dat wederom Trabzonspor zich meldt of Galatasaray, maar dat hij daar niet heen wilt. Zelf zou ik hem een uitstekende speler vinden voor de Franse of de Turkse competitie, maar hij ziet zichzelf alleen in een topcompetitie spelen. Misschien dat hij daarom toch met Jol onder een hoedje speelt, dat zou me niets verbazen. Ajax ziet hem op het laatst waarschijnlijk ook graag vetrekken voor twee miljoen, zodat zijn giga salaris en zijn aanwezigheid niet bij Ajax om de nek hangt.

30 juni 2011 om 11:10

Dan zal ik je of jullie (weet niet of manodedios ook Ajacied is) moeten teleurstellen. Trabzonspor is namelijk niet meer geïnteresseerd in El Hamdoui aangezien we al 2 spitsen hebben gehaald.

Galatasaray daar en tegen is bezig met andere 'grotere' namen, dus die transfer zie ik ook niet gauw gebeuren, maar je weet het nooit zeker.

30 juni 2011 om 12:13

Tegenwoordig leeft men in zijn eigen wereld en vult alles voor de anderen in. In dit geval Elhamdaoui. Een speler heeft het goed recht om voor zich zelf te kiezen, waar hij zij naar toe gaat.

jammer de bammer. leek me toch een prettiger idee dan naar psv.

is er geen duits clubbie voor hem, kan die nog even cashen = iedereen tevreden. liebe freunden, spitsje met fluwelen techniek in angebot, enigszins moeilijk in de omgang dus jetzt nur 4 miljon, wie maakt ons los?

30 juni 2011 om 10:45

Als PSV komt moet je gewoon 7 miljoen vragen. Je gaat de concurrent niet versterken, bij ons was dat niet het geval. Maar bij een andere ploeg heeft hij daadwerkelijk. Laten zien dat hij echt goed kan voetballen.

30 juni 2011 om 13:18

ben ik het niet mee eens. je moet gewoon je verlies pakken op die jongen als hij maar vertrekt, dus desnoods naar psv. ajax moet sowieso weer van eigen kracht uitgaan, laat de concurrentie maar schuiven. ajax werd ook kampioen toen psv ronaldo had. el hamdaoui past kennelijk niet bij ajax dus gun ik hem een vertrek, scheelt bovendien tassen vol salaris.

Haha Jol weet wel beter dan om Mounir te halen. Wel jammer, ik zie Mounir zeer graag vertrekken. Kom op PSV sla je slag.

En de pol is leuk voor achteraf, niemand wist van te voren dat Mounir zich zo zou ontwikkelen. Als is het wel zo dat je wat van zijn nare trekjes kon zien bij AZ en de onderhandelingen met Ajax.

Zonde dat hij hem niet wil, had perfect geweest. Nu is het moment aangebroken dat Mounir z'n zaakwaarnemer flink aan de bak zal moeten zetten om het 'aan te bieden'. Lukt dat niet dan krijgt het verwaande mannetje eindelijk hetgeen hij al sinds zijn komst naar Ajax naar solliciteerde: Een rolletje op het tweede plan en zal hij zich nog eens flink achter de oren gaan krabben hoe dit heeft kunnen ontstaan.. wellicht tijd voor een flinke dosis zelfreflectie??

Jammer van het geld Ajax, maar mocht je met Mounir blijven zitten, gewoon in het tweede vasthouden en absoluut niet zwichten in het geval er geen spits wordt aangetrokken.

Eer is belangrijker dan het verloren geld in deze.

30 juni 2011 om 12:17

Zoals je het weet kan het altijd raar lopen bij Ajax. Als spitsen niet tot scoren, dan kan Elhamdaoui altijd nog eens van grote waarde blijken.

Bij Ajax heeft die anders ook een paar schitterende doelpunten gemaakt.

Ot:
Ajax wilde ongeveer terug wat ze voor hem hebben betaald toch?
Rond de 5 miljoen?
Denk dat dat wel heel lastig gaat worden, denk dat ze uiteindelijk wel een bod van 2/3 miljoen gaan accepteren!
Hij zal vast een flink salaris hebben, en zal niet goed zijn voor beide partijen om zo'n dure speler een jaar lang bij Jong Ajax te laten spelen.
Ik denk dat die wel goed bij een club als Galatasaray past..
Die waren toch nog op zoek naar een spits van formaat?

30 juni 2011 om 11:00

ze hebben ook gezegt dat elke club hem voor 3.5 mag komen halen!!
en ja galatasaray wil een speler van formaat maar die zullen ook wel op de hoogte zijn van el hams manieren

Let op mijn woorden: die gaat in een later stadium gewoon naar Psv. Dat vind ik beetje dom van Ajax om de directe concurrent te versterken.

30 juni 2011 om 10:55

Omdat jij iets denkt is Ajax gelijk dom? Het zal dommer van Ajax zijn wanneer ze hem houden..

Spijtig dat het bij deze jongen niet zo goed zit tussen de oren. Anders had hij al lang bij een internationale (sub)topper gezeten.

Ik zou hem erg graag zien spelen bij Psv. Al die onzin over ''de concurrent'' moet je opzij schuiven. El Hamdaoui heeft al eerder bewezen een uitstekende voetballer te zijn. Het was zonde voor Ajax en hem zelf dat het daar stuk liep.

Enkele redenen voor PSV om hem te kopen:

- PSV heeft op dit moment geen degelijke spits (zeefuik toont potentie, maar is nog geen speler voor het kampioenschap)
- El Hamdaoui is niet duur in verband met zijn status binnen Ajax
- Verleden Marcel Brands met El Hamdaoui
- Doe je voordeel met het zachte karakter van Rutten. Ik denk niet dat El Hamdaoui zo makkelijk zal botsen met een dergelijke trainer. Ik geloof echt dat de slechte prestaties van El Hamdaoui bij Ajax een 100% mentale oorzaak hadden.

- Als ik er nu echt volledig naast zit, heb je waarschijnlijk 2,5 miljoen verspild. Niet fijn natuurlijk, maar absoluut niet rampzalig. Tegelijkertijd is het een potentiële eredivisietopper die meespeelt om de topscorerstitel, mits in (mentale) vorm.

''als ik iemand koop, moet hij echt een verschil kunnen maken voor het elftal op zijn positie''

Atouba
Taino
Mido
Suk

Lekker geloofwaardig Jol.

30 juni 2011 om 15:19

Ik dacht eigenlijk precies hetzelfde, maar Tainio, Mido, Suk en Atouba zijn niet gekocht. Die waren allemaal transfervrij. Atouba was wel een speler die eigenlijk het verschil had moeten maken als back, maar door zijn langdurige blessure is dat helaas niet van gekomen. Suk was een speler voor de reserve en toekomst. Tainio en Mido waren de ervaren spelers. Aangezien Ajax één van de jongste elftallen had en ook de CL zal gaan spelen, vond Jol het beter om wat ervaren spelers erbij te doen voor de breedte.

Dat zo'n jongen als Mounir nooit in de spiegel kijkt en denkt bij zich zelf wat doe ik fout. Maar hij denkt ik ben juist de wereld past zich maar aan mij aan, want ze moeten respect hebben voor mijn afkomst/cultuur.

Jol koopt hem niet omdat hij nog niet bij de zelfde zaakwaarnemer zit als hij, Bij ajax kocht hij toch ook allemaal spelers die hij op die positie allemaal goed bezet had. Ik denk dat Jol bij zichzelf denkt deze jongen haal ik niet nog eens, want dat was een enorme fout van mij. Ik zeg Jol geef je fout toe!

Ik hoop zo erg dat hij naar PSV gaat. Het is een speler die kapot is gemaakt door de media. Wellicht heeft hij een paar domme dingetjes gedaan, maar wat hij over zich heen krijgt verdient hij zeker niet.

Als hij naar PSV gaat zal hij bewijzen aan heel Nederland dat hij niet moeilijk is als er normaal met hem omgegaan word. Hij zal bewijzen dat hij de beste spits is in de Nederlandse competitie.

Wow, Jol met stropdas en wijze uitspraken. Watskeburt?

Hij wil El Hamdaoui wel, maar wil Ajax uit wraak gewoon niet helpen door Ajax van hem af te helpen voor wat miljoenen

Nee, maar Jol heeft wel gelijk, hij heeft El Hamdaoui nu niet nodig....ik heb te weinig kennis van Fulham, dus zou zo niet kunnen zeggen waar ze wel versterking nodig hebben. Maar die spitsen zien er wel goed uit.

30 juni 2011 om 11:06

Waarom zou Jol wraakgevoelens richting Ajax hebben? Hij is zelf opgestapt en heeft nooit trammeland gehad bij Ajax en andersom ook niet.

30 juni 2011 om 15:27

Fr_jurre,

Die spitsen zien er goed uit? Zamora heeft afgelopen seizoen van die spitsen de meeste goals gemaakt. 5 namelijk, terwijl hij nog voor een langere tijd geblesseerd was. Ik denk dat Fulham zeker wel een spits erbij kan hebben.

Beste aanvaller van Nederland en toch echt topscorer geworden en bij az en bij ajax afgelopen seizoen.

Mede dank zij hem is ajax voor het eerst in jaren kampioen geworden dat vergeten veel ajaxsupportertjes hier.

Snap heel goed dat die jongen niet naar trabzon wil waarom zou hij?
Ajax wil toch van hem af maar zij hoeven niet zijn toekomst tebepalen.

Psv sla je slag zou ik zeggen want met een mounir in vorm heb je gegarandeerd meer dan 20goals

Ajax gaat nog spijt krijgen als ze mounir zien vlammen in een psv shirt

30 juni 2011 om 11:03

Ach, dat is jouw mening.. heel veel Ajax 'supportertjes' hebben van dichtbij mee mogen maken wat voor een noten hij op z'n zang heeft... onterecht. En op basis van dat gedrag zijn wij Ajax 'supportertjes' er allang uit dat Mounir nooit meer in Ajax 1 mag komen te spelen.

Verder betwijfel ik of hij zou vlammen in een psv shirt, maar by all means.. please let him.

30 juni 2011 om 11:08

Ik vraag me dan altijd af. Wat zie jij in PSV dat je in Trabzon niet ziet? Of wat zie jij als slechts in de Turkse competitie?

Kom alsjeblieft niet aanzetten met: 'je voelt je op je teentjes getrapt' et cetera, want dat is in dit geval onjuist.
Ik ben alleen benieuwd, aangezien ik iedereen altijd als een kip zonder kop zie schreeuwen dat de Turkse competitie het einde van je carrière betekend.

Aantal pluspunten ten opzicht van Nederland zijn:
- De supporters zijn voetbal gek.
- Je verdient er bakken met geld (mede door de lage belastingen).
- Het is er mooier weer.
- In het geval van El Hamdaoui, ze zijn er moslim. Of terwijl dat vergemakkelijkt je levensstijl.

Het enige nadeel dat ik kan bedenken is dat je moeilijker gescout wordt. Ik zeg moeilijker, want de Nederlandse competitie wordt nauwlettender in de gaten gehouden. Maar in Turkije zijn er ook zat spelers die naar Europa vertrekken.
Om een voorbeeld te noemen, gister vertrok de spits van Trabzon naar Toulouse. Dit is dan nog niet eens een top transfer, maar de spelers kunnen ook naar Europa, voor diegenen die beweren dat het niet zo is.

30 juni 2011 om 11:12

@royale61. Het heeft vooral met naamsbekendheid te maken. Zoals je zelf aangeeft staat de Turkse competitie (nog) niet bekend als een opstap naar de Europese topclubs. Momenteel enkel als 'afbouw'competitie. Begrijp me niet verkeerd, want ik besef dondersgoed dat de Turkse competitie steeds sterker wordt en ben jaloers dat er daar wel zulke salarissen betaald kunnen worden.

Die naamsbekendheid komt nog wel.

30 juni 2011 om 11:16

Dat kan het dan zijn. Ik kan namelijk ook niets anders bedenken.
Nee begrijp je ook niet verkeerd, ben niet de doorsnee Turkse VZ lid die dan meteen moord en brand gaat schreeuwen. Maar ik vind het wel fijn, dat je het zo mooi brengt.

Ja de naamsbekendheid zal binnenkort moeten komen, maar dat kan enkel als de sportieve prestaties in Europa komen. Vandaar dat iedere Turk zo hoopt op furore in Europa van de Turkse clubs volgend seizoen.

30 juni 2011 om 13:22

Voorlopig zullen ze eerst nog met de Nederlandse competitie moeten afrekenen haha. Mij lijkt het geen straf om in Turkije te voetballen, maar wat ik zo mee krijg is het wel zo dat je direct de dupe bent wanneer het even wat minder gaat?

1 juli 2011 om 03:17

Ja, dat is wel sneller aan de orde van de dag in Turkije. Je moet gewoon presteren. Al hoewel wat ik zeg is niet helemaal waar, dit geldt eigenlijk alleen voor de Istanbul clubs (besiktas, Fenerbahçe en Galatasaray). Bij de rest kun je nog redelijk opbouwen, maar bijvoorbeeld bij mijn club ligt het er maar aan hoeveel krediet je hebt in de ogen van de supporters.

De huidige trainer is een levende legende en kan dan dus eigenlijk alles fout doen (niet dat het slecht gaat). Echter zou een andere trainer transfers maken met het oog op de toekomst, was die allang onder de druk bezweken. Het ligt dus maar aan de omstandigheden.

Verder hoop ik toch weer op een plaatsen wisseling op korte termijn tussen NL en TR. Het was afgelopen jaren die eraf gaan minder gunstig voor Turkije, en gunstiger voor NL. Aangezien die gaan vervallen en Turkije nou echt moet gaan presteren, kan het binnen de kortste keren weer een omgedraaid beeld zijn. Maar dat zijn allemaal voorspellingen, vooralsnog staat Nederland er simpelweg beter voor.
Ook op nationaal niveau gezien en daar moet ook nog heel wat gebeuren bij Turkije willen we richting de top groeien!

30 juni 2011 om 11:09

Wat verwacht jij van Ajax? El Hamdaoui heeft meerdere malen van zich laten weten op een negatieve manier. Elke keer weer sloot de Boer hem in zijn armen terwijl de rest al klaar met hem was en weer vertikt hij het.. Hoe goed hij ook is. Hij heeft het zelf verpest.

Wat moet Ajax nog doen volgens jou? Hem maar voor de zoveelste keer een kans geven? Het houdt een keer op.

30 juni 2011 om 11:37

De fout ligt in het midden.

Het was niet alleen El ham maar ook Ajax.

waar onrust is hebben 2 kanten schuld.

Mounir is bij het aanstellen van de Boer meteen de gebeten hond geworden daarvoor was er ook maar niemand die wat aan temerken had op mounir.

Het ging allemaal goed en Mounir maakte doelpunt na doelpunt voor ajax.
En ineens kwam de Boer en ging het mis.

Dus niet alleen Mounir is schuldig maar ook zeker de boer

30 juni 2011 om 13:23

Verschil is echter dat de Boer zijn fout heeft toegegeven. Dat terwijl El Hamdaoui bij de eerste tegenslag gelijk dwars ging liggen. De Boer heeft hem al een paar keer vergeven en hem weer terug bij de selectie gehaald. Maar als El Hamdaoui dwars blijft liggen, blijft er volgens mij geen andere optie meer dan dat hij moet vertrekken.

30 juni 2011 om 14:09

mede namens hem of ondanks ? iedereen heeft kunnen zien dat het zonder hem beter liep dan met hem en dankzij hem liep het met Suarez ook minder in de eerste seizoenshelft .
deze jongen moet zo snel mogelijk weg bij Ajax.
Ik wil hem niet meer in een Ajax -shirt zien. Ook niet bij jong Ajax

Dit moet ajax anders aanpakken. Haal Moussa Dembele (het maatje van Elham) naar ajax. Jol heeft er 4 voor 2 plaatsje. Beide spelers vonden elkaar ooit blindelings bij AZ. Ajax heeft dan zijn balvaste spits. Alhoewel we dan nog steeds geen kopper hebben voor de voorzetten van Theo.

Ik zou hem erg graag zien spelen bij Psv.sla je slag .die gaat de arena wel stil krijgen, en we hebben een spits nodig

Ik vind het wel wat beschamend wat Ajax nu doet. Ik kan me voorstellen dat het tussen speler en coach niet lekker loopt maar om dan zo'n dure aankoop in het tweede te laten spelen en vervolgens als coach laconiek te reageren wanneer er gesproken wordt over mogelijke interesse van psv, begrijp ik gewoon niet. De Boer is te persoonlijk betrokken. Hetgeen er tussen deze twee is gebeurd heeft er kennelijk voor gezorgd dat de Boer denkt: wacht maar mounir, ik pak je. Een coach moet niet alleen een sportief man zijn, maar ook een zakenman. Je kunt jezelf geen goede zakenman noemen als je één van nederlands beste spitsen naar het tweede laat verkassen enkel en alleen omdat het niet matcht. Dan zet je hem op de bank en gebruik je hem als invaller. Daarnaast wil ik ook niet geloven dat El Hamdaoui met geen van de spelers kan opschieten. Ik ken El Hamdaoui niet persoonlijk, maar enkele ploeggenoten spreek ik zo nu en dan wel eens. Het enige wat zij zeggen is dat ze het kut voor Mounir vinden en dat hij dit niet heeft verdiend. Vooral niet na wat hij afgelopen seizoen voor Ajax heeft betekend. Zijn karakter staat hem op dit moment inderdaad in de weg, maar dat is absoluut niet het enige wat hem in de weg staat.

Ieder mens met gezond verstand weet dat Ajax en naar mijn idee vooral de Boer de grootste rol hebben gespeeld in deze dramatisch opgeblazen en uitgelopen kwestie. Een voetbalclub is een bedrijf en met de keus om El Hamdaoui in het tweede te laten spelen geeft Ajax een duidelijk beeld van de huidige bedrijfsvoering. Een speler met zo'n salaris en zulke kwaliteiten zet je niet terug naar het tweede. Niet als je de Boer, Van Gaal of zelfs Guardiola bent. Dat weet iedereen. El Hamdaoui is een mens en ook hij lijdt hier enorm onder. Zijn reputatie wordt enorm geschaadt. Hij wordt afgeschilderd als één of ander monster waar niet mee te werken valt. Toch is hij al een aantal jaren één van de beste spitsen van nederland. Het kan niet zo zijn dat de beschuldigen richting El Hamdaoui op waarheid berusten. Gun die man wat respect en tegen Ajax zou ik zeggen, gedraag je niet als een kind en neem El Hamdaoui terug in de selectie. Biedt je excuses aan en laat hem zijn excuses aanbieden, want dat is wat mensen doen. Sorry, sorry en verdergaan.

Ik ben het een beetje zat hier elke keer te lezen dat Mounir El Hamdaoui zo'n slecht persoon is. Veel van jullie zijn mediageil en reageren jullie frustraties jegens een bepaalde etnische groep af op Mounir El Hamdaoui. Ik zou zeggen praat erover. Met je vader, moeder, buurvrouw of hond, want ik weet dat je die hebt.

30 juni 2011 om 11:05

Nou ik vind het niet beschamend in ieder geval, de tijden van excuses zijn we allang gepasseerd. Die kans heeft de heer Hamdaoui al onder tafel geveegd. Niemand is groter als Ajax!

En hoe verder ik je reactie lees, hoe minder zin ik er ineens krijg om er op te reageren, waardeloos!

30 juni 2011 om 11:13

Tuurlijk is mijn reactie voor jou waardeloos. Jij hebt je kant duidelijk gekozen (hoewel ik vind dat je geen kant moet kiezen, maar beide moet steunen). Hoe kun je pretenderen verstand van voetbal te hebben door hier je reacties te plaatsen en tegelijktijd deze keus van ajax goed te keuren. Kom op man, je doet jezelf en de club daarin te kort. Zo'n speler uit de selectie schoppen kan niet. Dat gebeurt bij Turbantia 4, als een speler het op de stok krijgt met een teamgenoot. Niet bij zo'n belangrijke speler. Ook dat gezeur iedere keer over 'niemand is groter dan Ajax'! Heb je hem dat ooit horen roepen? Alsjeblieft man, die speler heeft Ajax 13 wonderschone doelpunten gegeven. Een enorme bijdrage in het kampioenschap en dit is hoe je nu met zo'n speler omgaat. Wees menselijk en volwassen, dit is toch volkomen onzin.

30 juni 2011 om 11:38

In veel dingen kan ik best nog inkomen wat je zegt maar de stadiums die jij nu benoemd zijn ze al lang gepasseerd en heeft Hamdaoui op gepaste manier geweigerd.

En Hamdaoui heeft inderdaad niet geroepen dat hij groter is als Ajax (kan hij ook nooit doen natuurlijk) maar via zijn gedrag het wel continu heeft uitgedragen. Voorbeelden hoef ik hier niet in te noemen dunkt me.
Ik denk dat de Boer er alles aan heeft gedaan en dit zeker in overleg is gebeurd met kundige mensen binnen Ajax omdat hij hier nog onervaren in is/was.

Overigens waren die 13 wonderschone doelpunten tegen laag geklasseerde clubs heb ik wel eens gelezen toch?

Het waardeloze in jou reactie vond ik de laatste alinea, proberen het wegzetten en denigreren van mensen die anders denken als jij, maar dat had je waarschijnlijk niet eens door...

30 juni 2011 om 11:50

Emoties en frustraties zijn menselijk. Ik combineer deze enkel met argumenten. Dat moet jij kunnen beamen want het standpunt dat je inneemt is gebasseerd op aannames en gevoelens. Voor jou is de kans geweest. Had jij anders in elkaar gestoken had je prima kunnen zeggen: laten we hopen dat het nog goed komt. Het is door mensen zoals jij dat de negativiteit voorop staat.

30 juni 2011 om 13:33

Niemand is groter dan Ajax ? Suarez is groter dan Ajax, V.basten is groter dan Ajax, Cruyff is groter dan Ajax.

Bij Suarez was het wel okee, toen hij zich zo erg misdroeg op het veld(bijten, 1e seizoen tig schwalbes, 2e seizoen tig keer geel pakken door te zeuren, aanvoerder geworden zonder 2 zinnen Nederlands te kunnen.

V.basten mocht lekker met de transfer geld van Sneijder en Heitinga rotzooien, die man heeft heel Ajax de afgrond in geduwd, iedereen zeurt op Jol met zijn aankopen(die bijna gratis waren en met pech geen toevoegde waarde konden zijn)
maar Marco heeft Ajax miljoenen gekost(cvita 7mil, Aisatti 4mil, Oleguer 3 mil, Sno 1 mil, Wielaert 3 mil, Sulejmani 16 mil, Luque 500.000 huursom.
Tel daarbij de salarissen van deze jongens bij, alleen Sulejmani heeft wat betekent voor Ajax, maar zeker niet de 16 miljoen waard geweest.

Cruyff, hij komt en schreeuwt als een Libier voor revolutie, op het moment dat ze hem weer spraken voor wat hij van plan was zegt die : Weet ik niet....
Waar was hij de afgelopen jaren ? volgens velen is hij de man met de meeste verstand over voetbal, waarom wou hij dat niet delen met zijn grote liefde Ajax ?

En nu El Hamdaoui, hij scoorde in zijn 1e wedstrijd al de enige doelpunten van Ajax, hij schoot Ajax de CL in, weet je nog de huldiging waar jouw mede Ajax supporters : Mounir, Mounir El Hamdaoui riepen.
Herriner je het moment dat hij tegen H'veen 2 parels maakte, tegen Heracles 1 prachtige, tegen Mvv 2 prachtig afgeronde goals, tegen Nac een goal die je alleen bij Bergkamp,cruyff,v.basten zag en de 1-0 tegen Ac Milan, waaruit ze toch nog overwinterde in El.

De Boer moet niet zo schijnheilig gaan doen, hij hoefde niet alles in de media te gooien, want al de media het niet wist zou heel de Arena het ook niet weten en hem niet uitfluiten.
Zo kinderachtig hoe De Boer zich heeft gedraagt, na de 1e ruzie, je gaat toch niet zo moeielijk doen omdat Mounir niet in de muur ging staan terwijl Demy daar al stond, en ook bij de 1e ruzie was De boer ook een beetje schuldig, waarom verteld hij Mounir van te voren niet dat hij niet zou spelen, maar pas op het laatste moment ?

Ik keur het gedrag van Mounir niet goed, maar dat doe ik ook niet voor de Ajax supporters en De Boer.

30 juni 2011 om 16:08

Niemand is groter dan ajax! Wat een cliche onzin! Zal ik jou is iets vertellen.. Ajax is groter dan niemand! Je zult het nog altijd met mensen moeten doen. Ga maar kijken hoeveel voetballers uit frustratie weg zijn gegaan bij onze 'o zo geweldig club'... Clarence wil iig niet terug om zn carriere hier af te sluiten.. Behalve litmanen is volgens mij ook niemand terug gekomen sindsdien ( vd meijden wow!)... Cruijf die legde zn ballen op tafel en ging naar rotterdam om feyenoord kampioen te maken...
Wat nou ajax hart of een club die groter is dan niemand... Het is een bedrijf waar het alleen maar om geld en vriendjespolitiek draait en als je als organisatie zulke principes zo hoog in het vaandel hebt staan dan moet je dr niet van op kijken als je de bal terug gekaatst krijgt... Met dat '' El Hamdaoui is geen Jood'' .. stelletje dombo's die man doet mee aan de ramadan .. Hij is moslim, hij wil ook geen Jood zijn.. Maar als je het dan zegt om hem buiten te sluiten en hij op een gegeven moment denkt; ok dan zorg ik wel dat ik het buitenbeentje ben.. moet je ook niet gaan zeuren..
En wat Frank de boer en danny blind betreft... die waren de aanleidingen dat de surinamers en de nederlanders aan aparte tafels aten tijdens het wk van 98...

1 juli 2011 om 10:08

Maar misschien moet je ze maar eens met de juiste argumenten gaan combineren, het is bijna voor iedereen (behalve voor jou dan) duidelijk dat er een onwerkbare situatie is ontstaan. En zelfs al zouden beiden partijen er nog uitkomen dan is het wederzijds vertrouwen nul. Dat is geen basis om iets te bereiken in topsport.

Dat laten we ''hopen dat het goed komt'' is absoluut geen basis om in een topsport klimaat te kunnen werken, daar heb je vertrouwen nodig en heel veel inzet om Samen met elkaar iets te bereiken, daarnaast word hij door het overgrote Ajax publiek uitgekotst door zijn trucjes!

Ik was absoluut niet negatief en was er in het begin erg voor dat Hamdaoui weer terug kwam bij de selectie maar het was erna al snel duidelijk dat dat het niet meer gaat worden.

Helaas voel jij je erg aangevallen als iemand een andere mening heeft en vind je het dan nodig als reactie om personen dan te denigreren. Overigens had ik dit al kunnen weten want personen die opmerkingen als deze in hun reactie zetten:

Ik zou zeggen praat erover. Met je vader, moeder, buurvrouw of hond, want ik weet dat je die hebt.

is waarschijnlijk ook geen discussie mogelijk!

30 juni 2011 om 11:14

ik ben het een klein beetje met je eens!, maar jij doet net alsof el ham er niks aan kan doen dat hij wordt 'gehaat' door de media en daar ben ik het totaal niet mee eens! hij heeft het er zelf naar gemaakt!! en daar kan hij ook niks aan doen dat is zijn karakter maarja daar moet je wel goed mee kunnen omgaan!
jij hebt ook een beetje 'haat' aan de boer als ik jouw verhaal moet geloven. de boer doet alles fout en an ook niks goeds doen ik jouw ogen want hij had el ham moeten beschermen en nog meer van zulk ongein. maar als je beschermd wilt worden moet je dat eerst verdienen!!
en dat sorry, sorry en verdergaan dat gaat al helemaal niet meer!! ten eerste hoeft ajax zich niet te verontschuldige en ten tweede el ham bied nooit zijn excuses aan!!
oja en nog een leuk nieuwtje voor je!! el ham met zijn intervieuws dat vind ik pas beschamend misschien weet jij het niet maar el ham vertikt het om een intervieuw met een vrouw te doen!! en dat heb ik persoonlijk gehoord van barbera barend!

30 juni 2011 om 11:15

@aggiee

Zoals jij de situatie beschrijft klinkt het als een eenzijdige aanval en onheus bejegenen van Ajax-zijde. Maar de feiten liggen er gewoon en op het moment dat Ajax / de Boer besluit om de, in jouw ogen, zo belangrijke zakenman te spelen en niet aan kapitaalvernietiging te doen door Mounir wederom in genade aan te nemen zorg je dus voor een knieval waarop Mounir al zijn paarden heeft gezet...

Hij zal denken dat Ajax geen kapitaalsvernietiging wil doen en dus verwacht hij sterk te staan in deze situatie en verwacht hij weer aan te mogen sluiten bij het eerste elftal, maar Ajax heeft geleerd... Ajax doet er mijns inziens helemaal perfect aan om nu een stelling te nemen tegen dit soort chantage en muiterij!!!

Bottom line: Een speler kan gewisseld worden, voor wat voor reden dan ook, wanneer de trainer dat noodzakelijk acht. punt. Heb je daar als speler bezwaren tegen, prima, maar praat daarover en word kwaad op elkaar, maar kom nooit aanzetten met verzonnen blessures en de geestelijke incapabelheid om nog te kunnen spelen!!!

Wat ik al eerder gezegd heb: Prima standpunt Ajax, dit geeft een signaal af naar iedereen door niet te zwichten voor (helaas) verloren geld, maar dit principe telt veel meer.

30 juni 2011 om 11:36

Klopt, ik moet toegeven dat ook ik me schuldig maak aan het kiezen van een zijde. Echter ben ik naar mijn idee enkel een realist. Een dergelijke situatie heeft zich veel en veel vaker voorgedaan. Ik ken spelers die tavarelen uithalen waar menig trainer woedend om zou worden. Toch weten beide partijen er altijd uit te komen. Wat ik probeer te zeggen is dat het niet zo kan zijn dat een dergelijke situatie enkel kan ontstaan door de manier waarop één van de partijen zich opsteldt. Ik heb vanaf het begin al geroepen dat ik vind dat El Hamdaoui zijn karakter en gedrag niet is, zoals dat een goede speler betaamt.

Jij zegt dat ik de Ajax-zijde onheus bejegen en ziet dat als een eenzijdige aanval. Lees dan eens alle eerder geposte reacties onder de artikelen waarin El Hamdaoui genoemd wordt. Hoe zou jij dit betitelen? Zie jij dit ook als onheus bejegenen of is dit heus bejegenen omdat jij naar (wat jij noemt) de feiten kijkt. Je gaat af op hetgeen wat het meest nadrukkelijk in de media naar voren komt en dat is de negativiteit die om El Hamdaoui heen hangt. Hij mag dan weliswaar niet iemand zijn waar trainers gemakkelijk mee op kunnen schieten, maar dit verdient hij niet. Ajax wil aan kapitaalvernietiging doen om een statement te maken? Richting wie? Richting één speler, El Hamdaoui. Kapitaalvernietiging om één speler dat de club ook enorm schaadt. Seems to me dat hier sprake is van een duidelijke conclusie: Ajax is dom bezig.

Verder heb ik mij nooit negatief uitgelaten over de Boer of over Ajax. Ik vind dat de Boer een goed halfjaar heeft gedraaid met Ajax en hoop hem in de komende jaren te zien groeien als coach. Wanneer ik echter uitlatingen doe over de Boer waarin ik vind dat hij iets anders dan wel beter had moeten doen, dan vind ik de Boer gelijk een slecht persoon dan wel slechte coach. Kijk verder dan je neus lang is.

Het is nooit te laat voor sorry.

30 juni 2011 om 11:59

Ik vind de aantijgingen van het domme handelen van Ajax niet terecht. Natuurlijk kan ik hier wel weer het cliché gaat verkondigen dat geen één speler groter is dan de club, maar eigenlijk komt het hier wel op neer.

Natuurlijk mag en kan het niet zo zijn dat een club een kortzichtig beleid voert wat inhoudt dat een speler die in aanvaring is gekomen met een trainer verder geen toekomst meer heeft in de vorm van speeltijd in het eerste elftal, maar de feiten liegen niet hieromtrent en, nog belangrijker, die feiten zoals ze er liggen en worden gebracht in de diverse media worden niet ontkracht door el Hamdaoui zelf. Wanneer je als buitenstaander, en dat zijn wij allen, je mening moet vormen, doe je dat op basis van informatie die voortkomt uit de media en het gegeven dat Mounir niet van zich heeft laten spreken (als tegenwoord) geeft aan dat je gerust vanuit kunt gaan dat het redelijk op waarheid moet berusten. Immers, een speler die vindt dat hem zoveel onrecht wordt aangedaan had wel in diezelfde media een weerwoord gegeven.

Maar nog los daarvan, el Hamdaoui mag zijn waarde voor het team in de tijd dat hij speelde in mooie goals hebben laten zien, misschien moet je er even bij stilstaan dat de primaire reden tot wisselen niet voortkwam uit het gedragsprobleem, maar uit onvrede over het spel in z'n algemeen...
Dáár is het probleem begonnen.. Mounir voetbalde niet op de manier zoals Frank dat voor ogen heeft, simpel as that. En om gelijk op jouw woorden in te gaan.. 'een dergelijke situatie heeft zich veel en veel vaker voorgedaan' (met spelers die werden gewisseld) en er zijn ook zat voorbeelden te noemen waarbij spelers met opzich een groot ego, zich proffesioneel hebben neergelegd bij een wissel... wezenlijk onderdeel bij een potje voetbal...

30 juni 2011 om 12:11

Lezen is niet altijd begrijpen. Zo blijkt maar weer.

Hetgeen ik in mijn reactie kenbaar wil maken is dat ik vind dat de manier waarop beide partijen met elkaar omgaan en zijn omgegaan niet goed is. Het is al langer bekend dat El Hamdaoui een persoon is die geen hoge pet op heeft van de media en het om die reden vertikt om in de media te verschijnen. Ook ik vind dat hij al geruime tijd geleden naar buiten had moeten treden met een weerwoord. Echter heeft het feit dat hij dit niet heeft gedaan er bij mij niet voor gezorgd dat ik hetgeen in de media wordt geroepen altijd maar voor waar aanneem.

Het tegendeel heeft zich duidelijk bewezen met het verhaal inzake het nekgrijpen van El Hamdaoui en Suarez.

30 juni 2011 om 12:25

Wat blijkt is dat ik lees én je begrijp, maar ik het niet met je eens ben wil dus dat wil niet zeggen dat ik je niet begrijp. Ik weet wat je kenbaar wil maken door je posts, maar die visie is niet de mijne.

Denk je nou echt dat elke Ajaxsupporter hierop zit te wachten? Ik wil, en met mij velen anderen, alleen maar één ding: dat het goed gaat met Ajax. Op het moment dat het door één persoon niet goed gaat, is het buigen of barsten. Het is niet alsof er niet met Mounir gepraat is.. alsof er niks verder mee is gebeurd, maar het houdt een keer op.

Verder ben je erg selectief als het gaat om jouw mening dat el Hamdaoui niet in de media verschijnt, ik kan al zo twee interviews opnoemen bij de zender at5 waarin hij de so called gekleurde pers te woord stond... óf hij is dus nog hypocriet ook, of jouw bewering strookt niet helemaal met de waarheid... neither way.. ik ben volkomen klaar met de heer el Hamdaoui en we agree to disagree.....

30 juni 2011 om 12:47

Je komt over met een zekere mate van neutraliteit. Hiermee bedoel ik je dat je naar mijn idee in je laatste post meer je argumenten baseert op (nogmaals naar wat jij noemt) feiten en niet zo zeer op vooroordelen (gevoelens en emotie niet uitgesloten). Dat is waar voor mij de twist in zit. Vaak wordt dit namelijk wel gedaan. Meningen uiten op basis van vooroordelen is iets wat ik enorm hekel. Je standpunt is duidelijk en onderbouwd. Laten we het verder houden op jouw laatste vier woorden.

30 juni 2011 om 11:21

Een speler met zulke kwaliteiten zet je niet terug? Hahaha, geloof dat Adriaanse zelfs voor een echte Ajacied een aparte kleedkamer had. Van Gaal stuurde Wk-kampioen Santos weg bij Ajax omdat het niet boterde en wat te denken van Stoichkov en Rivaldo bij Barca?

Spelers met zulke kwaliteiten en zo'n salaris worden vaker om disciplinaire redenen teruggezet naar het tweede. Je doet het nu voorkomen alsof dergelijke voetballers dus een vrijbrief hebben, alles kunnen doen en laten, want het is toch not-done om zo'n speler terug te zetten. Is natuurlijk een beetje kletskoek. Hoe goed je ook bent en het vet je salarisstrook ook is, het is en blijft een wederkerige relatie en als er een gebrek aan mentaliteit en inzet is, waardoor de kwaliteiten - waar je dat dikke salaris voor geeft - er in de verste verte niet uitkomen, zal je maatregelen moeten treffen. Trust me, dat doet iedere werkgever.

30 juni 2011 om 11:45

Ik kan me in jouw woorden vinden. Echter rep je over het moment dat de kwaliteiten er in de verste verte niet uitkomen. El Hamdaoui heeft naar mijn idee niet genoeg mogelijkheden gehad om zich te bewijzen in de formatie van de Boer. En waarom het eerste halfjaar wel? Brengt dat geen vraagtekens op. Waarom bij Jol en waarom bij de Boer niet? Als het tussen coach en speler niet botert kijk je altijd naar het hogere doel. Dat is het team. En zoals ik eerder ook al heb gezegd, collega spelers van El Hamdaoui hebben zich nooit negatief over hem uitgelaten. Daarnaast noem je in post een aantal historische momenten waaruit elke keer is gebleken dat de desbetreffende club spijt heeft gehad van de keus om die speler te laten gaan. Moet Ajax ditzelfde ervaren? Lijkt me onnodig en enorm zonde.

Ik zou het rechtvaardig vinden als El Hamdaoui de kans krijgt zich opnieuw bij het nederlands publiek te presenteren. Het kan nog altijd. Grootste schakel is de media. Morgen een artikel in de krant met 'El Hamdaoui terug in de selectie na goed gesprek met de Boer' waarin staat dat beide partijen er samen uit zijn gekomen, goede voorbereiding en goals mee pakken. Dan is iedereen dit weer vergeten.

30 juni 2011 om 13:26

Mounir wordt nog steeds niet gerespecteerd door menig toeschouwer in de Arena. Het is gewoon beter dat hij vertrekt. Ajax wilt duidelijk Mounir duidelijk maken dat hij niet in de plannen voorkomt en dat hij mag vertrekken. Of het de goede manier is weet ik niet, maar Mounir zou ook het liefst na aanleiding van dit vertrekken, waarbij beide blij zijn.

1 juli 2011 om 14:30

Misschien omdat Jol een geheel ander systeem speelde als De Boer. Ook onder Jol zakte El Hamdaoui - na een goed begin van het koningskoppel Suarez/el Hamdaoui - in. Ik kan me nog heel goed voor de geest halen dat het ''koningskoppel'' lange tijd ter discussie stond, mede doordat beide te zelfzuchtig zijn. Dit was onder Jol, want Suarez heeft De Boer amper meegemaakt.

Duidelijk is, dat De Boer het Ajaxsysteem weer aan het inslijpen is en vrijwel direct viel El Hamdaoui in dat systeem ernstig door de mand (los van een gemiste en tegen de afspraken in opgeëiste penalty). Zijn balverlies was enorm, mede doordat de Ajaxspits gedwongen wordt een bal vast te houden zodat de buitenkanten en nr. 10 erover kunnen. Check de geschiedenis er maar op na. In het klassieke Ajaxsysteem scoort de nr. 10 (een Litmanen) gemiddeld meer dan de spits en dat terwijl El Hamdaoui een doelgerichte spits is en dat volstrekt anders. Als een trainer je niet geschikt acht in een systeem (= het teambelang), dan staat het hem vrij je te passeren en dan laat je op de trainingen het ongelijk van de trainer zien. El Hamdaoui deed het tegenovergestelde en dan gaan principes gelden die op elke werkvloer gelden!

Tuurlijk laten collega's zich niet negatief uit in de pers, dat zou wel heel dom zijn. Maar denk je werkelijk, dat bijv. een Vertonghen of Stekelenburg (snakten naar een titel) destijds niet gedacht zal hebben ''godverdomme, hij laat ons zo in een belangrijke fase van de competitie in de steek terwijl hij zo belangrijk kan zijn. En dan rijdt hij nog de duurste auto ook''. Nee hoor, louter positief over zijn fijne collega. Niemand heeft voor een dergelijke actie respect op een werkvloer, temeer nu het worden gepasseerd als voetballer part of the job is waar iedere voetballer mee te maken kan krijgen. Ja, naar buiten toe is er vaak niet veel aan de hand en alles koek en ei.

Binnen de kleedkamersmuren gebeurt meer dan je denkt, kan De Zeeuw (waterman/donk-trio incident) over meepraten.

Zie ik op die foto nou Martin Jol in een pak??

30 juni 2011 om 11:41

Ja dat deed hij na wedstrijden aan

Aggiee: leuk lang artikel van je hoor, maar volgens mij sla je de plank vollleeedig mis. Ik begrijp uit je woorden dat hij op de bank moet omdat hij zo duur is.... Begrijp je niet dat dit juist een tactiek is om de speler weg te krijgen? En of elham dat verdient heeft of niet, daar kunnen we beide niks over zeggen. Het is leuk dat elham tegen je vriendjes normaal doet en zij aangeven het triest te vinden voor hem. Maar je vergeet dat elham met hen geeeen probleem heeft, maar wel met leidinggevenden!!!
Daarnaast: als hij niet goed aard, dan is hij het niet waard! Klaar. Gewoon wegdoen. Het is een voetballer, maar ook gewoon een product.

30 juni 2011 om 11:55

Het is duidelijk dat jij en ik van mening verschillen. Naar mijn idee is het geven van kansen en op een menselijke manier met elkaar omgaan van groter belang. Wat schieten Ajax en El Hamdaoui er nu mee op om op deze manier te werk te gaan. Niets. Ajax gaat minder geld vangen en El Hamdaoui zijn reputatie wordt steeds meer geschaadt. Ik schrijf mijn reactie niet om sympathie te wekken. Ik wil enkel laten weten hoe ik erover denk. Jij zegt wegdoen, ik zeg opstellen. Verschil moet er wezen.

Best afmaker die ik ken.. Ja zolang hij niet voor zijn linker poot komt.

Ik hoop voor beide partijen dat hij snel verkocht gaat worden, Jammer dat Jol niet doet wat hij normaal doet, onnodige 'versterkingen' halen.

De transferperiode duurt nog wel een tijdje ,zal echt wel intresse komen voor mounir.
Het is gewoon geen gelukkig huwelijk geworden,het kan gebeuren.
Laat ajax maar het verlies financieel er maar voor lief nemen eventueel want het heeft geen zin om een spele van 26r die niet meer gemotiveerd is en een trainer die een andere visie heeft waar hij niet meer in de plannen voorkomt nog vast te houden.

Martin Jol heeft Mounir El Hamdaoui het hoofd helemaal op hol gebracht toen hij vertrok bij Ajax. Dat hij hem wel zou halen als hij een nieuwe club gevonden had. Iets wat Mounir wel zag zitten, want die had een klik met Martin. En dan heeft Jol een nieuwe club die El Hamdaoui kan betalen en dan hoeft het niet meer. Houd je dan aan je woord en neem hem mee, nu zit Ajax met een speler die zich met zijn gedrag ongeliefd heeft gemaakt bij de fans en trainer. Het ergste vindt ik nog dat hij het niveau wel aankan maar de motivatie niet meer heeft om de ster te worden van een grote club als Ajax. Hij snapt nog steeds niet dat dit de ideale club is om een transfer naar een topclub te verdienen.

Vind je het gek dat hij geen motivatie meer hebt als je zo behandeld wordt door je trainer. Vanaf de eerste dag had de Boer al ruzie.

30 juni 2011 om 13:28

Volgens mij is juist duidelijk gebleken dat de motivatie de oorzaak was van de ruzie, nadat Mounir gepasseerd werd tegen AC Milan. Dat moet je als speler gewoon accepteren.

30 juni 2011 om 14:34

En als trainer moet je ook dingen accepteren dat spelers graag willen spelen en dan wel is anders reageren als ze er niet in staan.
Beter dat iemand vrolijk op de bank zit dan lijkt het weer of ie blij is dat ie niet speelt. Lijkt me ook niet juist.
En hij had toen al 15 x gescoord waarvan 11 x in de competitie. Dan zou ik zelf ook verbaasd zijn als je op de bank beland!

1 juli 2011 om 01:08

Accepteren zeker, maar ik kan me voorstellen dat Mounir gepikeerd was, je krijgt het zelf van de coach niet te horen, nee via de media.
Bovendien was hij daarvoor de man die alles kon, plotseling werdt hij op de bank gezet en moest later veel media nonsens slikken.( De hele Mounir - Frank soap werdt compleet opgeblazen)

Jammer, voor alle betrokken partijen! Ik zie El Ham graag vertrekken bij Ajax en ik hoop dan ook nog steeds dat hij alsnog een club vindt die hij goed genoeg acht. Hopelijk kan hij daar dan alsnog lekker gaan knallen en kunnen zowel hij als Ajax verder zonder elkaar. Wel erg zonde dat Fulham het niet wordt, hij kan goed met Jol (en andersom) en de Premier League is een fantastische competitie.

Louis van gaal en Jol hebben nooit issues met Mounir gehad hoor, ook het eerste seizoenshelft bewees hij een goede werknemer voor z'n coach te zijn.

Graag zie ik hem naar Psv gaan, zo een afmaker hebben ze wel nodig, want berg brak ook geen potten.
Zeefuik is nu te jong en zal zeker niet altijd beslissend zijn. Reis: Wanneer hij terugkomt en of hij op niveau terugkomt is nog de vraag.

Mounir is een goede optie, anders zie ik hem graag naar Spanje vertrekken.

nou laaat hem maar lekker naar feyenoord gaan daar hebbben ze toch nog een spits nodig

Het zou voor Ajax een slechte zaak zijn als hij blijft. Er is van beide kanten geen wil meer om met elkaar verder te gaan en dat zie ik niet meer veranderen. Het blijft jammer dat zo'n getalenteerde voetballer op deze manier in het nieuws komt, maar daar heeft hij vooral zelf voor gezorgd.

ik denk zelf dat mounir naar psv gaat op het einde van de transferdeadline!

Feyenoord moet hem ophalen voor een miljoen , en een clausule dat ze zijn contract kunnen ontbinden als hij zo irritant gaat doen als bij Ajax

Ik vind die poll wel erg makkelijk. El Hamdaoui is een van de betere aanvallers van de eredivisie. Vorig jaar was hij misschien wel de beste, omdat hij nu slecht speelt hadden ze hem nooit moeten aantrekken?? Erg zwak vind ik dat.

Wel allerlei bombari deze herrieschopper halen. Dit was eenecht Jol spits. Ondertussen heeft hij sinds de AC milan wedstrijd niks meer bereikt.beetje jammer dat deze miljoenen stilstaan.

Het is toch altijd grappig om te zien hoeveel mensen weten dat de media heel vaak erg veel onzin de wereld in helpen, simpel omdat het voor hun ook brood op de plank is. maar alsnog wordt het door velen als feit gepresenteerd ookal wordt het door de betrokken partijen ontkend, om maar een paar voorbeelden te noemen: ''elhamdaoui wil compensatie voor de winkel van zijn broer'' ontkracht door jol en ajax. ''elhamdaoui grijpt bij zijn debut suarez bij de nek'' onzin zegt vertongen. ''elhamdoui meldt zich ziek'' clubarts bevestigd dat dit inderdaad het geval is, maar hier zitten de beste medici van het land die naar aanleiding van een paar berichtjes in de media kunnen weten of iemand ziek is of niet. Ik zie hier een trend namelijk het demoniseren door de media van een speler omdat hij vaak weigert om voor ''extra'' brood op de plank te zorgen. hij heeft inderdaad met veel journalisten problemen gehad omdat ze achterlijke vragen stellen zoals, volgens mij was het hans kraaij, die vroeg hem of hij wist dat ie gewisseld zou worden (door Arie) voordat ie rood kreeg. met andere woorden werd hem maatenaaierij verweten, nou dan zou ik ook boos worden. En ook nog een feit hij heeft bij AZ het eerste jaar heel vaak op de bank gezeten, en daar nooit problemen over gemaakt. waarschijnlijk heeft dat te maken met van gaal die goed communiceerd met zijn spelers en niet doet alsof hij cesar is en de spelers poep.

Toen Mounir kwam dacht ik dat we een goede spits hadden. Fout nember one, toen ik dacht dat Ajax door hem ging winnen fout number two. Ajax had hem nooit moeten willen contracteren. Nu zitten we met hem opgescheept. Pleas voor interational Buy pleas El Hamdoui i thank you.

Mounir!! je hebt groot gelijk jongen!! gewoon afwachten op de juiste club! en als die niet komt??
lekker in de 2e spelen en Cashen Maar.. 75.000 euroootjes op de bankrekening. en dat iedere Maand! goh goh goh wat lekker!!
Mounir! tis lang geleden dat het Nederlandse publiek mooie goals heeft gezien in de eredivisie tot jij kwam! Heeerlijke goals maakte je... WE Love U Mounir!! Cashen Maar bij die Joden

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren