Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Jans: 'Eigenlijk was het abnormaal wat Roorda heeft laten zien'

Laatste update:

Geert-Arend Roorda vertrok in de winterstop van het vorige seizoen op huurbasis bij sc Heerenveen. De Friese middenvelder vestigde zich bij Excelsior en wilde zich daar revancheren richting Ron Jans, die hem geen kans bood bij zijn moederclub. Het ging vervolgens echter wel érg hard met Roorda: de 23-jarige middenvelder maakte prompt negen goals in vijftien wedstrijden.

/

Dat Roorda zo'n blikvanger zou worden tijdens zijn huurverblijf in Kralingen, zag ook Jans niet aankomen. “Eigenlijk was het abnormaal wat hij bij Excelsior heeft laten zien. Een middenvelder die in een half seizoen negen keer scoort. Stel dat je dat het hele seizoen volhoudt. Dan maak je er achttien, dat is echt extreem”, rekent Jans voor in gesprek met Voetbal International.

Gevolg van Roorda's daverende spel bij Excelsior is dat de middenvelder nu fel begeerd wordt door FC Utrecht. Die club raakte Kevin Strootman en Dries Mertens kwijt en nam Roorda op in haar plan om vier nieuwe spelers te halen. De Fries ligt nog tot eind volgend seizoen vast in zijn geboortestreek. “Hij is hartstikke welkom om te laten zien wat hij in huis heeft”, laat Jans weten.

Wat kan sc Heerenveen het best doen met Geert-Arend Roorda?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

goede speler

e. meer valt er eigenlijk niet over te zeggen.

Ik zou hem zoiezo nog een jaartje houden, goei spelertje voor Heereveen.

6 juli 2011 om 15:38

zeker goed spelertje alleen weet ik niet hoe de samenwerking tussen jans en roorda zal gaan

Het is inderdaad abnormaal en ik denk ook niet dat hij dat nog eens gaat herhalen. Nog sterker ik denk dat hij dit totaal niet eens meer gaat evenaren mocht hij zelfs een volledig seizoen gaan draaien. Ik denk dat gewoon alles meezat en er zaten natuurlijk ook wat penalty's bij.

6 juli 2011 om 15:39

er zaten helemaal geen penalty s bij want die nam tim vincken!

denk niet dat roorda weer zo n goed seizoen zal draaien. was afgelopen seizoen een meerwaarde voor excelsior maar voor FC Utrecht komt hij te kort naar mijn idee.

6 juli 2011 om 15:44

Zou je aub eerst even wat research willen doen voordat je mij denkt te kunnen verbeteren?! Als je dat namelijk gedaan had, had je gewoon gezien dat hij 2 strafschoppen gescoord heeft!!!!

6 juli 2011 om 16:02

Alsnog 7 doelpunten in een half seizoen bij een club als Excelsior. Niets ten nadele van Excelsior, maar dat is nog knapper dan bij een team wat continue op de helft van de tegenstander speelt!

6 juli 2011 om 16:03

Een penalty is naar mijn inziens ook gewoon een doelpunt hoor. Er zijn er zat die hem om zeep helpen. Neemt niet weg dat Roorda een geweldig seizoen heeft gedraait bij Excelsior en dat hij vriend en vijand verrast heeft. Deze jongen heeft gewoon klasse! Veel lengte, scorend vermogen en ook nog is een goeie techniek. Zou bij Utrecht zeker een van de beteren kunnen worden en denk dat Jans hier een grove fout gemaakt heeft.

Als ik roorda was zou ik vertrekken bij heerenveen. Dan kan hij het Jans er inwrijven dat hij fout zat. Daarnaast 9 doelpunten in 15 wedstrijden is trouwens wel een heel goed aantal voor een middenvelder. Denk dat utrecht hier een goede aankoop mee doet.

6 juli 2011 om 15:43

Jeap

Tot nu toe wil utrecht van alles maar niemand komt.
Ik ben bijna zeker dat Roorda bij H,veen blijft met een nieuw contract.
Als utrecht er al niet uitkomt op salaris gebied met spelers van ado, dan wordt een speler van
Heerenveen super lastig.
Hem zal wel een voorstel zijn gedaan rond de 400.000 per jaar.

6 juli 2011 om 16:20

Jans zat niet fout, Jans zat juist goed. Je hebt nu een Roorda terug, die weer gescoord heeft en minuten heeft gemaakt. Dat was niet gebeurd als hij bij Heerenveen was gebleven, omdat hij van een blesure kwam.
Iedereen heeft er baat bij gehad dat hij verhuurd werd.

Overigens zie ik hem niet naar Utrecht gaan, is geen stap vooruit. Ik denk dat het zelfs een stap achteruit is.

Hij geeft zijn fout eindelijk toe. Niet bijtekenen en naar een andere club gaan lijkt me vertsandig. Als hij nog een jaar schittert wil een top club hem misschien wel oppikken. Het kost dan weinig ivm contract vrije status dus die gok kunnen ajax psv en twente eventueel wel nemen.

6 juli 2011 om 15:41

Hoezo geeft Jans zijn fout toe? Misschien moet je het nog maar een keer lezen? Jans zegt alleen dat hij niet aan zag komen dat Roorda zo goed zou spelen en zoveel zou scoren, hij geeft totaal niet aan dat hij fout heeft gezeten door Roorda te verhuren. Bij Heerenveen kon hij gewoon geen wedstrijdritme op doen, dan wordt hij toch gewoon een half jaar verhuurd? Ik zie het probleem er niet in? Kan hij mooi ritme op doen en zodoende weer aansluiten bij de Heerenveen selectie.

6 juli 2011 om 15:55

Achteraf zeggen at je een fout hebt gemaakt kan toch ook? (vb psv die het niet in huntelaar zag zitten).
En zijn relatie met Jans blijkt ook niet zo goed. Deze jongen tekent vast niet bij en vertrekt over een jaar naar een club naar keuze.

6 juli 2011 om 16:25

Je snapt het nog niet Ajax2love,

Wat is hier nu de fout?

Hij kwam terug van blesure, zo'n jongen moet wedstrijdritme op doen. Op dat moment was er geen plek voor hem in de basis van Heerenveen. Ook omdat Heerenveen op dat moment in een moeilijke periode zat. Dan ga je niet even zeggen. Sorry Varyinnen, Roorda moet wat minuten maken dus jij moet er even naast. Zo gaat dat niet. Dus was een verhuuroptie het beste.

6 juli 2011 om 16:26

@ajax2love Aannames, aannames.. Als je alles een beetje zou volgen dan zou je zulke domme opmerkingen niet plaatsen hier.. Ik zou zeggen, volg de situatie wat beter en lees je van tevoren even goed in voordat je hier onzin komt plaatsen

Deze soap rondom Roorda moet ook een keer afgelopen zijn. Bijtekenen bij Heerenveen of vertrekken naar een andere club. Heletijd dat gespeculeer van 'ja hij heeft het abnormaal gedaan' 'roorda wekt interesse van meerdere Eredivisie-clubs' 'roorda hoeft van Jans niet meer terug te keren in Friesland'.

Roorda is gewoon een hele goeie voor Heerenveen, zal vast en zeker ook 'gewoon' terugkeren naar het Noorden en daar gaan voetballen. Maar laat alsjeblieft die commotie rondom hem snel afgelopen zijn, zodat iedereen duidelijk weet waar hij aankomend seizoen voetbalt.

6 juli 2011 om 15:49

Klopt, maar daar kunnen we nog wel even op wachten. Roorda wil namelijk eerst zien of hij aan spelen toe komt in Heerenveen. Als hem dat bevalt tekent hij bij. Hij heeft nog een contract voor een jaar dus haast is er niet van zijn kant. Feit is wel dat je speeltijd afdwingt en niet dat daar garantie op is. Dat is hetzelfde geval bij Utrecht.
Bij ons heeft hij nou eenmaal concurrentie van Djuricic en Kums. Ook Elm kan die rol vervullen.

Ik acht de kans dat hij blijft groter dan dat hij verkast.

Iedereen maakt wel eens fouten, als hij het zo zag dan had hij hem gewoon moeten verhuren en dat heeft hij gedaan, klaar. Nu deed Roorda het daar fantastisch en kan hij volgend seizoen weer zo spelen, misschien bij Heerenveen, misschien ergens anders. Als hij nou niet zo fantastisch had gespeeld bij Excelsior was er niets aan de hand geweest, ik vind dat je Jans niets moet verwijten. Een trainer moet keuzes maken en hij kende de groep nog niet heel erg goed, dus op een gegeven moment moest er wel een knoop doorgehakt worden over zijn selectie.

Hoop dat Feyenoord's verzoek bij de Knvb om weer geld uit te mogen geven wordt geaccepteert. Bij Feyenoord zou hij denk ik wel goed tot zijn recht komen, dan zal van Geel FC T ook wel groen licht geven met Fer te onderhandelen. Maar goed, zover zijn we helaas nog lang niet..

6 juli 2011 om 15:55

Maar dan kom je toch weer in de discussie of dat wel een sportieve verbetering is om van Heerenveen naar Feyenoord te gaan. Dat Feyenoord een top-club is, lijkt mij duidelijk maar qua voetbal schat ik Heerenveen voor aankomend seizoen hoger in dan Feyenoord, puur op de selectie tot op heden gezien. Heerenveen kan nog het één en ander aan de verdedigende linie sleutelen maar het middenveld en de aanval zien er goed uit. Feyenoord heeft daar-in-tegen toch wel een erg matige selectie met veel weggevallen spelers en een financieel probleem waardoor deze problemen niet kunnen worden opgevangen. Nee, qua club zal Feyenoord misschien groter zijn, qua voetbal geef ik mijn voorkeur aan de Friezen..

6 juli 2011 om 18:41

Ja daar heb je zeker een punt, maar kijk maar naar een Bas Dost. Die wil ook graag naar Feyenoord.

Tel daar dan nog eens bij op dat de relatie tussen Roorda en Jans niet de beste van Nederland is en hij al een beetje kennis heeft gemaakt in Rotterdam met bijvoorbeeld Nelom, Fernandez enz.

Ik persoonlijk denk dat hij er wel oren naar heeft als Feyenoord interesse heeft.

6 juli 2011 om 20:33

Wat betreft Dost denk ik inderdaad dat het beter is om te vertrekken. De samenwerking tussen hem en Jans is dusdanig verstoord dat het, in mijn optiek, nooit meer honderd procent zal worden.

Aan de andere kant denk ik ook dat het allemaal helemaal om kan slaan als de prestaties goed worden, wat ik verwacht met dit Heerenveen. Relaties worden slechter als de prestaties slechter zijn en andersom. Roorda en Jans hebben volgens mij ook niet echt een verstoorde relatie, Jans zag het niet in hem zitten en gaf achteraf toe dat dit een verkeerde beslissing was. Aankomend jaar kan hij, ook tegenover Jans, laten zien dat hij gewoon op dit niveau thuis hoort. Bij goede resultaten zijn die twee binnen de kortste keren weer goede vrienden. Zo gaat dat in het voetbalwereldje meestal..

Gelijk verkassen naar Utrecht. Waarom?: Er is daar minder concurrentie op zijn positie op dit moment dan bij Heerenveen. Bij Heerenveen wordt ook nog eens wanbeleid gevoerd de laatste tijden en ik denk dat Utrecht met het geld dat ze hebben verdiend aan Strootman en Mertens in staat zijn om een team op te bouwen dat rond de 3e plaats kan eindigen. Heerenveen wankelt op dit moment en het is echt wanbeleid dat ze daar voeren dus ik zeg: op naar Utrecht!!!

6 juli 2011 om 15:47

dat kan allemaal wel zo zijn maar weet jij dan toevallig wat utrecht voor roorda wilt geven en wat heerenveen wilt ontvangen..?

6 juli 2011 om 15:58

ik heb eerlijk gezegd geen flauw idee, maar aangezien Roorda een contract heeft voor 1 jaar bij Heerenveen dan moet het toch geen hoog bedrag zijn?? Als Heerenveen nog geld wilt vangen dan moeten ze hem nu verkopen want ik verwacht eerlijk gezegd niet als Jans bij Heerenveen blijft dat Roorda dan zal verlengen

6 juli 2011 om 16:27

ik denk het ook niet mjaa als ie het hele jaar constant speelt en heerenveen de EL ingaat verlengt ie miss wel weer en is de hele situatie anders

6 juli 2011 om 16:29

Utrecht beter? rond plek 3? Ze spelen niet europees voetbal. Hun beste spelers zijn vertrokken, du ze moeten nu NOG betere spelers kopen dan die ze verkocht hadden, om nog beter te presteren dan afgelopen seizoen. Dat gaat ze niet lukken. Op dit moment vind ik de selectie van Heerenveen veel beter dan die van Utrecht, ik zie daarom ook totaal niet in waarom hij naar Utrecht zou willen.
Roorda komt aankomend seizoen gewoon in de basis en verlengt vervolgens zijn contract. Als Heerenveen deze selectie in takt houdt, verwacht ik ze meestrijden voor plek 4. Ajax, Psv en Twente zijn gewoon te sterk.

6 juli 2011 om 16:32

Heerenveen plek 4??? Ze mogen blij zijn als ze niet degraderen. Sinds die v.d. Velden weg is daar is er werkelijk Wanbeleid, heerenveen doet werkelijk alles verkeerd. Verkeerde spelers worden gehaald, verkeerde trainer wordt gehaald, kortom: alles gaat daar verkeerd. Ik snap echt niet hoe jij erop komt dat Heerenveen dit seizoen in de subtop van de Eredivisie gaat draaien. Het bestuur dat daar nu zit maakt de club helemaal kapot.

6 juli 2011 om 16:39

Moet ik hier nog op reageren? Gaat nergens over man.
Sinds v/d Velde weg is hebben we de beker gepakt. We hebben een hele leuke jonge selectie met veel Nederlanders. De jeugd stroomt door. Een goede aanval. Stadion wordt Weer uitgebreid. De jeugd is + beloften zijn allebij een x kampioen geworden sinds v/d velde weg is. Ik zeg niet dat het beter is dat hij weg is, absoluut niet. Maar wat jij zegt is complete onzin.

6 juli 2011 om 17:12

Het huidige bestuur doet helemaal niets verkeerd. Zij saneren en zijn druk aan het doorselecteren. Ze hebben juist de erfenis van het oude bestuur. Yme Kuiper en Henk Hoekstra hebben er een puinzooi van gemaakt. Hansma en Veenstra zijn druk bezig met reorganiseren. Heerenveen heeft er met Kums, voor zover ik nu gezien heb, een goede speler erbij. Heerenveen sluit tussen nu en twee jaar weer aan bij de subtop, daar ben ik van overtuigt.

6 juli 2011 om 17:16

Bij Heerenveen zijn aardig wat middenvelders vertrokken, Grindheim en Vayrynen bijvoorbeeld. De kans op speeltijd is erg groot. Sterker nog, het middenveld van Heerenveen kon wel eens Kums, Roorda, Djuricic worden. Elm en Svec heb je dan nog achter de hand, meer niet.

Ik zou lekker vertrekken als ik Roorda was nu Jans ineens met hangende pootjes terug probeert te krabbelen.
Zou het een prima speler vinden voor Utrecht en eventueel Twente. De rest is voorzien inmiddels.

Volgens fansites van Heerenveen willen ze minimaal 3 miljoen hebben voor Roorda.. Heerenveen gaat het hard spelen!

6 juli 2011 om 17:17

Heerenveen gaat het niet hard spelen, Heerenveen wil hem gewoon niet kwijt. Als je iemand niet kwijt wil ga je toch juist een hoog bedrag vragen? Erg logisch dus dat Heerenveen dit doet.

Oh, nu ineens is ie hartstikke welkom. Leuk is dat voor 'm. Nee, Jans heeft een fout gemaakt. Hij heeft 'm toch kunnen volgen? Hij mag in z'n handjes knijpen als Roorda blijft.
Als ik Roorda was zou ik niet blijven. Wie garandeert hem dat hij speeltijd krijgt. Dat zie je wel weer met Djuricic en Dost. Onbegrijpelijk dat die 2 niet een vaste basisplaats hadden. Ron Jans heeft er maar een potje van gemaakt.

6 juli 2011 om 16:14

Je kunt nergens garantie krijgen op speeltijd. Daarnaast is een talent verhuren om vervolgens beter terug te krijgen de hele gedachte er achter.
Na verhuur is een speler altijd weer welkom!

Grappig al die mensen die nu ineens een mening over Roorda hebben terwijl ze de hele geschiedenis van die jongen bij Heerenveen niet kennen.

6 juli 2011 om 16:29

Mensen blijven maar zeiken inderdaad over hoe Jans met hem om is gegaan, maar ik weet dit seizoen tegen Roda JC nog. Svec viel geblesseerd uit en Roorda kon zijn rentree maken, Heerenveen stond toen 2-0 voor en Roorda speelde echt verschrikkelijk slecht, eindstand: 2-2. Roorda op bijzonder veel foutjes te betrappen toen, gewoon bar- en barslecht.
Daarvoor was hij al vaak geblesseerd en zat het hem gewoon niet mee. Jans kan je qua Roorda weinig kwalijk nemen. Heerenveen heeft hem niet voor niets verhuurd, want ze hadden op dat moment gewoon middenvelders die het beter deden dan Roorda. Roorda kwam bij Excelsior helemaal in vorm en dus was het voor beiden een win-win situatie en ik zou het nu ook wel betreuren als hij niet voor zijn kans zou gaan bij Heerenveen. Want 9 goals in 15 wedstrijden is als middenvelder gewoon een geweldig gemiddelde, helemaal bij een ploeg als excelsior

6 juli 2011 om 17:15

Waarom heeft Jans een fout gemaakt? Heb jij de wedstrijd tegen Roda nog op je netvlies, waarschijnlijk niet. Toen viel Roorda heel erg slecht in, ik heb hem vorig jaar ook bij de beloften zien voetballen bij Heerenveen, het leek nergens op. Jans had volkomen gelijk om Roorda te verhuren. Achteraf gezien had het misschien niet gemoeten, maar ja achteraf praten is altijd makkelijk

toch grappig hoe dubbel een titel kan zijn,
ik dacht daar komt weer wat negatiefs maar toch mooie woorden van jans,
hoop dat roorda gewoon nog een lekker seizoentje kan draaien bij heerenveen dan kan ie alsnog bijtekenen of vertrekken!

prima middenvelder voor het niveau heerenveen

Weet je wat pas abnormaal was; om Roorda eigenlijk een sorot van weg tepesten, een kind van de club en er dan zo mee omgaan vind ik abnormaal. En ik vind het oook vreemd dat hij nou opeens wel welkom is en een maandje of 3 gelededen was hij niet welkom...

6 juli 2011 om 16:07

Ik vind het jammer dat mensen de voorgeschiedenis niet kennen. Roorda is meerdere malen langdurig geblesseerd geweest. De club is er altijd voor hem geweest en heeft ook zijn contract verlengt. Na zijn laatste lange blessure (bijna een jaar) kwam hij terug en kreeg hij speeltijd. Niet veel, maar hij kreeg het. In die wedstrijden was hij niet goed. Maar de potentie van G.a. heeft bij de club nooit in twijfel gestaan.
Is het dan niet normaal om een talentvolle speler te verhuren? is dat niet het hele principe om spelers te verhuren? of verhuur je spelers om vervolgens te verkopen?

6 juli 2011 om 18:02

@thafreeze
Nee ik vind het niet normaal op de manier waarop het is gegaan, als Jans het gewoon normaal gedaan had was er niks aan de hand geweest. Ik vond het zelfs ene goed besluit van hem om hem te verhuren maar de manier waarop.

6 juli 2011 om 16:13

Zou je bij deze laatste uitspraak aub een bron kunnen vermelden? Er is namelijk nooit sprake van geweest dat Geert Arend niet welkom zou zijn. Het enige negatieve wat je aan kunt halen is dat Roorda voor zijn verhuur bij Heerenveen op z'n zachtst gezegd niet heel geweldig voetbalde, misschien mede omdat hij ritme mistte. Hiervoor werd hij verhuurd aan Exelsior waar hij het geweldig deed. Dat is ook altijd onderkend door Jans. Het enige waarmee Jans enigzins negatief naar buiten toe getreden is is de manier waarop Roorda zich liet bejubelen door de Heerenveensupporters na de verloren wedstrijd tegen Exelsior, met 2 goals van Jans. Verder is er van het gezwam wat bij de Voetbalprivé vandaan komt geen woord waarheid. Er worden zowel Jans als Roorda in de mond gelegd die absoluut gelogen / bedacht zijn. Als je wilt weten hoe Roorda er over denkt kijk dan eens op Heerenveentv op de clubsite. In geen enkel interview heb ik hem horen zeggen dat Utrecht zijn prioriteit heeft. Misschien dat iemand hier film- en/of geluidsfragmenten heeft waarmee hij mijn ongelijk kan aantonen?? Succes ermee en al vast bedankt!

6 juli 2011 om 18:05

Hoho ik heb ook niet gezegd dat hij wegmoest ofzo, ik vind het alleen vervcelend op de manier waarop rrorda weg is gegaan, ik vind dat je met een kind van de club niet zo kan omgaan. En natuurlijk heb je gelijk dat het allemaal een beetje word opgeblazen door de media, maar ik bedoelde om te zeggen dat de manier waarop verkeerd is gegaan.

6 juli 2011 om 23:48

Of hij niet welkom meer zou zijn geweest 3-6 maanden terug of weg zou moeten komt een beetje op hetzelfde neer niet? Hierop heb ik beschreven hoe het daadwerkelijk gelopen is...er was niets vervelends aan de situatie destijds. Derksen heeft er een negatief verhaal van gemaakt, zoals we wel vaker van hem gewend zijn.

Roorda:
-vaak erg geblesseerd geweest.
-zat een klein beetje op een doodspoor bij Heerenveen, misschien ook wel de fout van de clubleiding,
-besloten te verhuren, Fantastisch gedaan bij Excelsior.
-SC Heerenveen erg blij met ontwikkeling van Roorda bij Excelsior.
- Roorda mede door verhuurperiode laten zien wat hij kan als je hem een tijdje laat staan in de basis.
- SC Heerenveen ziet in Roorda basisspeler en hij zal komend seizoen veelvuldig spelen.

Mensen wie had nou verwacht dat er nog zoveel in Roorda zat. Het was een kleine belofte die bekend stond als erg blessuregevoelig. Ik snap heel goed dat het management en Jans het beter vonden hem te verhuren. hij is opgebloeid en gaat nu mooi basisspelen bij SC Heerenveen.

Wat lees ik toch allemaal weer een onnozele reacties over Ron Jans. Allemaal mensen die nog steeds Derksen napraten. In januari had Jans met Grindheim, Vayrynen, Djuricic en Elm vier middenvelders die op dat moment allemaal beter waren dan Geert Arend Roorda. Verhuur was dus voor zowel Roorda als Heerenveen de beste optie.

Dat Roorda hierna in vorm is gekomen en het bij Excelsior uitstekend heeft gedaan, dat houdt toch helemaal niet in dat hij ten onrechte verhuurd is.

Ron Jans zat het afgelopen seizoen helemaal fout met het veel te lang buiten de basis houden van Janmaat, maar in de kwesties Dost en Roorda heeft hij uitstekend gehandeld.

Heerenveen moet Roorda gewoon behouden, punt!

Zie opstelling

VdB
Janmaat
Gouweleeuw
(Breuer)
(El-Akchaui)
Kums
Assaidi
Roorda
Beerens
Dost
Narsingh
7 juli 2011 om 20:54

ik heb precies dezelfde opstelling in mijn hoofd.... we moeten alleen nog even 2 goede verdedigers halen en we kunnen volgend seizoen zeker ver komen!

8 juli 2011 om 06:26

Inderdaad, verdediging is nog niet al te sterk! Hoop dat hveen nog wel even op de transfermarkt gaat kijken...

goede voetballer, maar alles zat ook wel mee bij hem het afgelopen half jaar, aan hem te laten zien of dat geluk of klasse was!

ik zeg uitdienen! net als vormer en schone en volgend seizoen gratis naar de kuip komen, maar dat is mijn mening hahahahaha.

het is een goeie voetballer als ik heerenveen was zou ik hem voor drie jaar vastleggen

Wat jans met heerenveen liet zien was ook niet normaal. Misschien is het niveau van roorda wel een mooie graadmeter voor jans. Kijken of hem dat lukt met zijn schoolmeester mentaliteit. Zo niet dan is het exit jans.

In mijn ogen is het verhuren van Roorda een geniale actie geweest van Jans. Roorda heeft vorig seizoen in de voorbereiding alles gespeeld, toen was hij ook best goed. Helaas voor iedereen werd hij weer geblesseerd ( even feitje tussendoor, Roorda is alweer geblesseerd en heeft nog 0 oefenwedstrijden gespeeld ) Hij heeft bijna de gehele 1e seizoenshelft aan de kant gestaan en kwam toen langzaam terug. Heeft toen ook de kans gekregen. Roda thuis bijvoorbeeld. Echt een dramatische wedstrijd van Roorda. Werd 2-2 ( 2-0 voor bij rust) dankzij een fout van hem! In de winterstop werd dan maar besloten om hem te verhuren zodat hij speel minuten kon krijgen want bij heerenveen hadden we op dat moment te veel middenvelders. En guess what, dat pakte perfect uit! Dat hij dan ruzie zou hebben met Jans vind ik echt onzin. Hij heeft dat niveau nog nooit bij heerenveen gehaald, nog nooit. En dat hij er naast stond is nogal logisch als je gebleseerd bent. Roorda kan, als hij het niveau haalt als bij excelcior, dit seizoen echt een grote speler worden en heereveen terug brengen naar de top van de suptop. Waarom zou hij dat niet willen?

Voor Heerenveen en Roorda is het achteraf gewoon een win win situatie geweest.
De naam Roorda is mede de postitieve reclame van de Heer Derkens landelijk bekend.
Heerenveen kan voor een eigelijk afgeschreven speler (blesures) een hogere afkoopsom vragen.
en Roorda kan bij Heerenveen of elders een beter contract tekenen.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren