Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

'FC Twente-aanwinst' Guidetti: 'Ik weet echt niet wat er gaat gebeuren'

Laatste update:

De kans dat John Guidetti nog de gelederen van FC Twente komt versterken lijkt nihil. De aanvaller traint mee met Manchester City, terwijl hij eerder nog een meerjarig contract ondertekende met de Tukkers. Daar weigert hij zich echter te melden. FC Twente meent de aanvaller transfervrij te hebben overgenomen van Manchester City, maar Guidetti bestrijdt de geldigheid van de overeenkomst.

/

"Ik weet niet hoe het er momenteel voor staat", zegt Guidetti zaterdag. "Ik ben in ieder geval erg dankbaar om nu bij Manchester City te zijn. Zo kan ik fit blijven. Ze hebben mij gevraagd om mee te reizen naar de Verenigde Staten, maar ik weet niet hoelang ik daar blijf." Hij kan op voorspraak van trainer Roberto Mancini onder verbeterde voorwaarden bijtekenen bij Manchester City

Zelf laat de Zweedse jeugdinternational zich hier echter niet over uit. "Ik betwijfel of ik een wedstrijd met City mag spelen. Ik focus me volledig op voetbal. Ik weet echt niet wat er gaat gebeuren en probeer er niet te veel aan te denken." Mocht Guidetti niet op komen dagen in Enschede, dan is Twente bereid naar de wereldvoetbalbond FIFA te stappen om onder meer een financiële vergoeding te eisen.

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Van deze soap word ik ook een beetje moe. Twente moet het niet eens willen om hier aan te willen verdienen want die hebben ook wel andere dingen aan dr hoofd dan geld te willen verdienen aan een voorcontract. als hij niet wil laat het dan gewoon wezen want hij gaat toch niet met een positief gevoel naar Twente dus laat het wezen.

9 juli 2011 om 22:02

Waarom niet?
Zo'n verwend jochie mag er van mij achter komen dat het tekenen van een contract betekent dat je niet alleen geld hoeft op te strijken , maar dat er ook wat tegenoverstaat.
Iets van verantwoordelijkheid leren.

9 juli 2011 om 23:32

die jongens worden gewoon gek gemaakt door spelermakelaars en geld.

9 juli 2011 om 23:43

Voor de rechtbank slepen, vergoeding eisen en wegwezen. Sla dat dure lesje 'verantwoordelijkheden leren' maar schieten. Vroeg of laat komt die jongen daar toch nog wel achter. Overigens snap ik uberhaupt niet waarom Twente nog een spits wil aantrekken.

10 juli 2011 om 02:36

Zelfde doen als met Poulsen, gewoon zijn volgende werkgever (toen was dat Sevilla) een transfersom laten betalen. Contract is contract, tenzij je dat afkoopt. Hij heeft met zijn volle verstand getekend dus nu mag hij bloeden...

Lijkt me zo'n Arnautovic gevalletje , bah ..
Ik hoef hem niet meer in Enschede ondanks dat hij wel talent heeft.

10 juli 2011 om 00:40

@haubbiefct

Lijkt me meer op een gevalletje Cisse. Want daar zitten toch wel iets meer overeenkomsten in die zaak.

Contract tekenen en veronderstelt dat het verhaal van de zakenwaarnemer ook de juiste is.

Dus hier heeft Twente de schijn wel tegen.

En in het geval van Cisse weten we allemaal hoe het daarmee is afgelopen.

Erg raar, hij tekent toch geen contract voor de grap. Als hij niet bij Twente wil spelen moet hij geen contract tekenen.

Wie kent Guiddeti een beetje?
Is hij goed en een aanwinst voor twente of..........

9 juli 2011 om 22:07

Het is een veelbelovende voetballer, maar ik ben bang dat als hij niet gaat spelen of niet naar een andere club gaat dat hij het Zweedse nationale elftal nooit zal halen.

Als ik Twente was zou ik die jongen lekker in Manchester op de bank laten zitten hoor. Als hij alsnog naar Twente komt met de instelling 'wat moet dat moet' dan heb je alsnog niks aan die jongen. Misschien nog ff wat verdienen d.m.v die financiële vergoeding van de fiffa maar ik zou het daar mooi bij laten.

9 juli 2011 om 22:06

De fifa zal geen vergoeding geven hoor.
afhankelijk van de rechtsgeldigheid van het contract dat hij bij twente heeft getekend, heeft twente de transferrechten. Man City mag dan lappen voor hem. Is het contract niets waard, vangt twente niets. hebben ze alleen veel tijd verloren.
Als twente zou ik dus mooi moeilijk gaan doen en vechten voor de rechten, of een schikkingsvoorstel doen. Vangen ze geld voor een speler die nooit voor Twente gespeeld heeft.

9 juli 2011 om 23:40

Ja, en jij denkt dat City gaat betalen voor deze jongen? Nee hoor, als Twente de rechten blijkt te hebben dan moet hij zich melden in Enschede en dient twente hem salaris betalen vanaf de dag dat het is ingegaan.

9 juli 2011 om 23:42

dat hangt helemaal van het bedrag af. Dat city niet kijkt op een miljoentje meer of minder is mooi meegenomen voor twente.

10 juli 2011 om 00:41

@villian

Eerst maar eens bepalen of Joop met de juiste zakenwaarnemer om tafel heeft gezeten.
Want als het daar al fout is gegaan kennen we uit de zaak Cisse de uitkomst al.

10 juli 2011 om 01:57

@ The Ref

Je hebt een mening over zaken waarvan je (blijkbaar) niets af weet.

Met Cissé werd een voorcontract gesloten maar werd er met Roda geen overeenstemming bereikt over de transfersom waarop hij naar Feyenoord ging.

Met Guidetti is een geldig contract afgesloten, Mancity was geen partij omdat de speler een aflopend contract had.

De verantwoordelijkheid of en door wie een speler zich laat vertegenwoordigen ligt bij de speler, niet bij de club.

10 juli 2011 om 02:40

Zaakwaarnemer is bij het tekenen van een contract niet van belang, er zijn maar 2 voorwaarden:
- De speler moet zijn handtekening zetten
- De speler moet realistisch gezien hebben kunnen weten waar hij voor tekent.

Mist 1 van deze voorwaarden dan is het contract ongeldig. Voldoet Twente aan de voorwaarden dan heeft de speler een probleem...

10 juli 2011 om 13:41

@joostfan: een speler moet dan toch minstens op de training verschijnen, ervan uitgaande dat hij fit is; dus salaris hoeft Twente dan niet te betalen, want er is sprake van werkweigering.

Zo'n speler wil ik niet eens bij twente hebben. Die kerel heeft echt een instelling van niks hij denkt dat hij nu al bij een topclub terecht kan, maar laat hem eerst maar eens bewijzen bij een club als twente hij had zich mooi kunnen ontwikkelen hier in enschede.
Maar om eerlijk te zijn heeft twente hem niet nodig ik denk nog steeds dat aankomend seizoen Janko seizoen wordt en ik hoop er ook op.

10 juli 2011 om 13:50

@socceroo85
Iets totaal off topic: Ik vind Luuk de Jong beter en hij is nog maar 20 jaar dus ik zou als ik trainer was van twente hem opstellen. maarja...

10 juli 2011 om 21:29

@kneus5
Daar heb je gelijk in Luuk de Jong is voetballend beter maar ik denk dat Janko in de afwerking weer beter is op dit moment. Daarom zou ik Janko diep in de spits zetten en de Jong daarom heen. Maar het is wel een moeilijke keus denk ik voor Co komend seizoen.

10 juli 2011 om 21:59

@socceroo85
Janko is wel in de afwerking beter maar als je Luuk de Jong eromheen wilt doen zou dat ten koste gaan van Ruiz of Chadli en mischien komt het dat ik als ajaxcied het opleinden van talenten belangrijk vindt en mooi om te zien dus daarom zou ik voor de Jong gaan.

Heuh. Beste nieuws voor een Nederlandse club misschien dusver. Het is natuurlijk van den gekke om een speler die een meerjarig contract heeft bij een andere club mee te nemen op training. Als ik Twente was zou ik het wel weten. City mag diep in de buidel tasten om dit Twentse groeibriljante te bemachtigen en anders worden ze voor het gerecht gesleept. Ik denk dat dat een miljoentje of 20 wel genoeg moet zijn om Twente er van te weerhouden om geen problemen voor City te maken.

9 juli 2011 om 22:11

Twents groeibriljante? Die jongen heeft nog geen minuut bij de club rond gelopen. Hij traint bij zijn oude club gewoon mee meer niet dus waarom zou Man City geld voor die jongen gaan neerleggen?

9 juli 2011 om 22:17

Laat me de situatie uitleggen: Twente heeft een Zweedse 19-jarige voor vier jaar onder contract die moet uitgroeien tot een basisspeler bij een Engelse topclub. Ik denk dat je dat best een Twents groeibriljant kan noemen en ik wil de club dan ook prijzen voor hun goede jeugdbeleid.

City probeert deze ruwe diamant te stelen als de enorme schurken die ze zijn. Twente heeft geinvesteerd in die jongen en het is alleen maar eerlijk dat City de volle mep betaald, tenslotte kan Twente het ze moeilijk maken aangezien City hierin fout zit.

Ik overdrijf wel met de 20 miljoen, maar een financiele tegenprestatie lijkt me zeker op hun plaats voor de toekomstige Ibrahimovich!

9 juli 2011 om 22:26

Sorry hoor vuurbal, maar volgens mij zit jij er helemaal naast.
Welk jeugdbeleid? Heeft nog geen stap op de velden in enschede gezet.
Geinvesteerd in deze jongen? Wat dan, is nog geen euro aan uitgegeven

9 juli 2011 om 22:38

Ik weet niet of je het weet hoor maar die jongen komt bij Man City weg op dit moment. Die heeft 3 jaar geleden daar een contract getekend alleen is het er nooit uitgekomen wat erin zit. En hij mocht na 3 jaar nu gewoon weg bij City en gezien hij niet voor Twente wil spelen traint hij dus gewoon bij zijn oude club en meer niet.

9 juli 2011 om 22:45

ik weet niet onder welke steen jij leeft maar heb je enig idee hoeveel uur er in zit om zo'n speler uberhaubt aan tafel te krijgen en welke mensen hierbij gebaat gaan?
de uren om de contracten te bespreken?
de kosten van zo'n contract?
en niet te vergeten dat de club al die tijd niet meer heeft verder gekeken om een speler voor die positie te zoeken?
de medische keuring?!

Deze mensen werken niet voor het salaris waar wij het voor doen en dan nog de boete voor het niet naleven van het contract!!
Dus denk eerst even na voor je weer wat schreeuwt.
Net alsof ze het bij jouw clubbie allemaal zo goed doen!!!

9 juli 2011 om 23:03

Ik weet niet of jij grappig probeert te zijn of dat je het echt meent, maar jou reactie's slaan echt helemaal nergens op.

FC Twente wil Guidetti halen van Man City en niet andersom.

10 juli 2011 om 00:43

@grotevuurbal

Je loopt een beetje ver op de zaken vooruit. Eerst maar eens kijken of Twente geen fouten heeft gemaakt door met de verkeerde zakenwaarnemer te handelen.
Hier hebben ze namelijk bij Twente al ervaring mee. En de uitkomst is dan ook al bekend.

Ongeldig contract.

10 juli 2011 om 02:45

Zaakwaarnemer bepaalt niet het contract, staat nergens in de wet dat een zaakwaarnemer een contract moet tekenen. Als Twente te goeder trouw is dan is de handtekening van een valse zaakwaarnemer al genoeg voor een schadevergoeding, staat de handtekening van Guidetti er zelf onder dan heeft die Zweed een serieus probleem...

10 juli 2011 om 11:27

@forzafcut

Dan zou ik toch maar even heel goed de zaak Cisse gaan bekijken. Want volgens mij speelt die ook niet bij Twente.
En heeft Twente daar geen cent voor gevangen.

En er zijn wel degelijk Fifa regels waar je je aan dient te houden omtrent transfers.
Dus eerst inlezen dan pas je reactie plaatsen. Want je zit er nu flink naast.

10 juli 2011 om 23:50

Zucht... Ga je nou gewoon verder met onzin posten?

Als er iemand in dit topic is die zich eens in de regels moet verdiepen ben jij het want je blijft hier maar klinkklare nonsens posten.

11 juli 2011 om 10:02

@riche

je kan zuchten maar bewijs dan dat ik het fout heb. In plaats van alleen maar te zeggen.

Is geen nonsens post. Die van jou daar in tegen wel.

Ik denk dat die jongen naar Twente is gekomen om te kijken wat het was. Overrompeld is door Munsterman. Alles is toen in een stroomversnelling geraakt en hij heeft gewoon een voor contract getekend. Krijg je als je als jonge speler zonder zaakwaarnemer met iemand als Munsterman te maken hebt. Later heeft hij er spijt van gekregen en nu is het afwachten voor hem wat er gaat gebeuren. iedereen weet dat Munsterman een bikkelharde zakenman is, die niets schuwt om zijn doel te bereiken.

9 juli 2011 om 22:08

wat een onzin. Zijn vader deed zijn zaken en dus de onderhandelingen met twente. Later kwam die Johnson in beeld als 'zaakwaarnemer'

9 juli 2011 om 22:19

En zijn vader weet natuurlijk ook alles van contracten en dergelijke in de voetbalwereld. Ik denk dat die twee gewoon niet opgewassen waren tegen Munsterman. Is ook niet gek, die man heeft zich wel bewezen als zijnde een zakenman pur sang. Dat gedoe in de media met zaakwaarnemers en dergelijke is wel terecht. Veel van die figuren denken alleen aan hun eigen portemonnee, maar je moet wel bedenken, dat ze ook weten, wat er aan regels en wetten in de voetbalwereld zijn. Een speler kan in feite niet zonder een goede zaakwaarnemer die met beide benen op de grond blijft. Schrijnend voorbeeld is Drenthe. Zaakwaarnemer adviseert hem om bij Feyenoord te blijven. Vervolgens zetten Lemic en zijn partner in crime Linsen al hun overredingskracht in om Drenthe en familie te bewegen zich te ontdoen van hem en met Linsen in zee te gaan. resultaat is bekent. Het wereldje zit vol valkuilen en gluiperds.

9 juli 2011 om 22:25

zijn vader is gewoon een zaakwaarnemer hoor. heeft de benodigde papieren daarvoor.
Dat jij munsterman niet mag is duidelijk. Ik weet niet of jij je eigen onzin voor waar aan neemt, maar jij zoekt nu dingen om munsterman zwart te maken.

edit: en daarnaast is het contract ook nog door een zweedse advocaat bekeken. Guidetti wist dus prima waar hij voor tekende

10 juli 2011 om 00:45

@villian

Is alleen wel van belang wie bij de Fifa/uefa is ingeschreven als zijn zaakwaarnemer.
Mocht dit niet zijn vader danwel die belg zijn maar die Zweed heeft Twente gewoon een levensgroot probleem.

Zaak Cisse vergeten?

10 juli 2011 om 02:02

De 6e keer dat je in dit topic appels met peren vergelijkt.

Nogmaals de speler bepaalt of en door wie hij zich laat vertegenwoordigen, dat is niet de verantwoordelijkheid van de club.

10 juli 2011 om 02:49

Een zaakwaarnemer is voor de Nederlandse wet alleen van belang als hij namens de gene van wie hij de zaak waarneemt op treed en die gene niet zelf een contract ondertekend. Munsterman weet dit ook echt wel, die heeft in zijn leven als zakenman wel meer als 1 contract met een werknemer getekend dus ik verwacht niet dat hij zo'n beginnersfout heeft gemaakt...

9 juli 2011 om 22:13

hahaha, mooi nu krijgt Musterman de schuld? Man man man, stel je niet zo aan.
Hij heeft toch een contract getekend? Eigen domme schuid.
En als je niet komt opdagen ben je slecht bezig. Dus gewoon contract weer ontbinden nadat hij een boete heeft betaald.
Kom op zeg, jij heb toch ook een arbeidscontract? Ga dan ook niet miepen dat je werkgever zo hard is.

9 juli 2011 om 22:13

Ik denk, lekker suggestief. ik denk dat die jonge bij zijn volle verstand was toen hij zich in enschede melde. Twent moet krijgen waar ze recht op hebben, een flinke vergoeding.

Had, Joop maar niet voor zijn beurt moeten spreken. Als een deal nog niet rond is moet je niet gaan lopen blaten er over. Nog een les die hij heeft geleerd. Ze hebben Janko en De Jong dus, hem zullen ze niet echt 'missen'.

9 juli 2011 om 22:21

Ja, Joop is echt flink op zijn nummer gezet door John Guidetti...

Ot:
Ik denk niet dat hij nog komt en dat lijkt me ook helemaal geen goed plan. Wel hoop ik dat FC Twente hem gewoon aan zijn contract houdt, mocht dit geldig blijken. Dit getuigt van weinig klasse van Guidetti en hij moet de consequenties van het tekenen van een contract (als het dus geldig blijkt) maar accepteren.

10 juli 2011 om 02:50

Zou een mooi signaal zijn om hem 4 jaar op de tribune te zetten. Einde carriere voor
Gudetti dan

9 juli 2011 om 22:21

Joop heeft niet voor zijn beurt gepraat, de deal is allang rond en momenteel heeft City een speler van Twente gekaapt. Ik denk dat Munsterman met een paar dagen werk Twente zojuist een miljoenenbedrag heeft opgeleverd, daar kun je inderdaad goed les over geven.

9 juli 2011 om 22:35

Nee hoor, want dan zegt City gewoon, ga maar naar Twente, zitten jullie met en speler opgescheept die daar niet eens wil zijn, denk dat er hooguit een paar ton betaald zal gaan worden.

9 juli 2011 om 22:44

In dat geval heeft Guidetti een probleem en zal hij óf niet mogen spelen zolang hij een contract heeft óf zijn contract af moeten kopen óf verkocht worden. Dan verliest FC Twente er nooit iets op en kunnen ze eventueel zelfs winst maken. Over salaris hoeven ze zich dan ook geen zorgen te maken, daar Guidetti zich schuldig maakt aan werkweigering als hij niet voor FC Twente wil voetballen.
Dit is natuurlijk allemaal alleen van toepassing als het contract geldig is en Manchester City hem aan FC Twente over laat.

Opgetieft met die gast. Graag of helemaal niet. Aan kleuters geen behoefte.. Knap hoor, eerst dagen niets van zich laten horen en nu ineens dankbaar dat hij bij City mee mag trainen... laat 'm aub lekker wegblijven.

9 juli 2011 om 22:10

Ik denk dat als die zou komen dat je erg veel plezier van die jongen kan hebben.
Het is echt een heel groot talent, maar ik snap je frustraties en met man city meetrainen of met Twente is wel een wereld van verschil natuurlijk.

9 juli 2011 om 22:46

Ik snap zijn frustratie ook wel, want tussen wel een contract tekenen en geen contract tekenen zit ook een wereld van verschil. Het taalgebruik is alleen wat misplaatst denk ik.

Wie wilt nou niet voor Twente gaan voetballen?

Twente zit juist in een face om een grote club te gaan worden in Nederland en naam te maken in Europa.

Ik ben zelf ajacied, en als ik Twente was zou ik niet eens meer verder gaan met deze zogenaamde grappenmaaker... deze jongen kan je toch niet meer serieus nemen. Je tekent een contract in Enschede en dan ga je terug naar Manchester om iedereen te bedanken enz.. en dan kom je als goed naar Enschede. Maar deze aparte jongen blijft gewoon in Manchester en ik zou als ik Twente was deze jongen daar lekker laten.

ect Het lijkt wel of hij er niets van af weet dat hij een contract tekende in Enschede of het nooit zo is gebeurd.

Oh nu herinner ik me John Guidetti weer, dat was deze gast http://www.youtube.com/watch?v=pnlhe9wtyry

Maakt in dat filmpje een fabelachtige goal in het 2e van manchester city.

Wat moet twente met zo waardeloze speler ( tekend een contract en is dan blij dat die bij man city mag mee trainen ). Wat denkt die wel dat hij alles is. ongelooflijk!!

Arrogant ventje, mag lekker wegblijven. Hoop dat FC Twente alles op alles zet om hier een som geld uit te halen.

Is hij nu echt zo dom?
Dacht hij dat ze bij Twente gewoon fan waren en een handtekening wouden en niet wist dat hij een contract ondertekende ofzo?
Heel raar dit, waarschijnlijk dacht hij dat Manchester City hem geen contract meer zou aanbieden en tekende bij Twente, maar toen hij alsnog een contract kreeg aangeboden wou hij niet meer!?
Lachwekkend...

Laat hem lekker in de stront zakken. Eerst zou hij het een droom en de ideale stap vinden en een paar maanden later wil hij absoluut niet meer. Als zon jongen mentaal zo slecht in elkaar zit dan is hij helemaal niet geschikt voor profvoetbal. Maar dat geloof ik niet, ik denk dat zijn vader het een goede stap zou vinden en hem daarvoor enthousiast had gemaakt, maar de zaakwaarnemer vond het niks en heeft hem weer omgepraat want als hij naar Twente zou gaan kon hij niet genoeg provisie opstrijken.

Maar ja uiteindelijk is hij de gebeten hond, want ik weet zeker dat hij over 3 jaar man city niet zo goed zal zijn als 3 jaar twente

Laat City maar 2 miljoen en 50 procent van zijn transferrechten aan Twente geven
Kijk die Guidetti die hoeven we hier niet meer .... maar ja hij heeft wel getekend

Wat is City aan het doen ? die jongen heeft hier gewoon een contract hoor ...die mogen hem helemaal niks aanbieden

Waar is de uefa nu met hun fair - play? laat ze City maar betalen of anders uit de europese competitie schrappen .
Twente gaat Fer toch ook geen aanbiedingen doen , ze onderhandelen eerst met Feyenoord zoals het hoort.

9 juli 2011 om 22:30

Wie zegt er dat Twente Fer nog geen aanbieding heeft gedaan. Bij Willem Janssen hebben ze dat vorig jaar toch ook gedaan. Feit is dat Twente geld zou moeten krijgen, omdat hij een voorcontract heeft getekend. Voorbeeld hiervan is het voorcontract van PSV met Rijkaard deztijds. heeft PSV geloof ik een miljoen opgeleverd. Ik verwacht dus niet dat Twente 2 miljoen plus 50 % van de transferrechten gaat krijgen.

9 juli 2011 om 22:49

FC Twente is met Willem Janssen een contract overeen gekomen dat in gaat nadat het contract bij Roda JC is afgelopen. Daarnaast heeft FC Twente daarvoor wel degelijk contact gehad met Roda JC zelf, voordat ze Willem Janssen benaderden. Toen ze het met de club niet eens konden worden over de transfersom hebben ze Janssen een aanbieding gedaan voor ná zijn tijd bij Roda JC, daar is niets mis mee. Je moet geen beschuldigingen gaan doen die niet terecht zijn.

9 juli 2011 om 22:54

Dus jij vond het aanbod van Twente marktconform? Als de volgende keer een ploeg zoiets bij Twente flikt, dan ben ik benieuwd naar jullie reactie. Alhoewel, die kennen we wel. Bij de transfer van Wielaert hebben we het wel gemerkt. En dat terwijl jullie daar wel geld voor hebben gevangen. Laat me niet lachen. Het is toch wel duidelijk, dat Twente op die manier zaken doet. Is gewoon slim hoor. Bij Fer zijn ze daar ook mee bezig. Maar ga me niet zeggen dat er niets mis mee is.

9 juli 2011 om 22:55

Dat City is gek
Die vragen hem mee te gaan naar USA ?
Die gast heeft gewoon een contract bij Twente

Moet City Twente dan niet even bellen?
Arsenal vraagt Messi toch ook niet of hij zin heeft in een oefentrip naar China?

@ Steef
Twente heeft gewoon met Janssen gepraat omdat zij contract afliep ... Roda wist dat ,twente en Janssen ook ... geen probleem dus
En over Fer , Twente praat met Fer en onderhandeld met Feyenoord ...ook niks geheimzinnigs dus
Zou anders zijn als Fer nu ineens niet meer bij Feyenoord komt en zomaar bij Twente gaat meetrainen.

9 juli 2011 om 23:07

Ik denk dat het hier zijn woord is tegen die van Twente, mocht zijn contract echt niet rechtsgeldig zijn, wat hij dus denkt, dan mag hij gewoon mee naar de Vs
Alleen wie hier de waarheid spreekt weten wij niet,

9 juli 2011 om 23:20

Ja dat zal niet zo moeilijk zijn
Als er een contract is met zijn handtekening is het simpel ... of zou het ongeldig zijn omdat zijn zogenaamde zaakwaarnemer er niet was?
Is die jongen onbekwaam ofzo?
Het is heel simpel ... hij kan meer verdienen bij City , dat snapt zelfs een kleuter.

Dan is City dus verkeerd bezig
Maar de uefa zal dit wel weer met een sisser laten aflopen

9 juli 2011 om 23:30

Ik zou toch aan mogen nemen dat een club als City op de hoogte is van de gang van zaken
Als ze wijs zijn daar, laten ze hem thuis, en laten ze hem zeker geen wedstrijd spelen,, anders zou City idd een probleem hebben. Ik zou als City zijnde zeggen tegen hem, los het maar op

9 juli 2011 om 23:42

Er is enkel gesproken van een voorcontract. Dat heeft die jongen nog meegenomen naar huis om juridisch te laten checken. Ik geef Twente dan ook weinig kans.

Die moet je bij twente niet meer willen hebben.

Het is duidelijk dat hij niet bij Twente wil spelen. Ik betwijfel of hij uberhaubt wel weet wat hij wil.
Ik hoop wel dat hij hier niet zomaar onderuit komt. Een contract is een contract, en daar zitten verplichtingen aan vast.

Het lijkt me niet meer dan normaal dat de speler Twente een vergoeding moet betalen om onder het contract uit te komen.

Jammer voor Twente, het klonk als een speler die ik graag in nl had willen zien spelen.

Nee maar je moet deze mensen wel keihard aanpakken. Als hij getekend heeft en ik denk dat hij wel getekend heeft en hij wil niet meer dan zal zijn contract afgekocht moeten worden. En als ik dit verhaal zo lees dan heeft die zelf nu ook wel door dat dit contract geldig is. Dus zijn er 2 opties: naar Enschede gaan of contract afkopen en ik denk als Twente naar de Fifa stapt dat ze een hele sterke zaak hebben.
Ze moeten eens wat gaan doen aan die rare zaakwaarnemers. Eigenlijk zou er gewoon 1 buro moeten zijn die de belangen behartigt van spelers. Hebben spelers dan een zaakwaarnemer die niet bij dat buro hoort dan geen zaken meer doen. Ook moeten ze wat doen aan de vergoedingen die zaakwaarnemers krijgen bij transfers. Moet gewoon een normaal vast bedrag worden. Waarom moet een zaakwaarnemer rijk worden bij een transfer.

10 juli 2011 om 00:49

@bertgeitz

Net zo hard als met Cisse toen des tijds? Daar kennen we ook de uitkomst van.

Toen zat Joop ook met de verkeerde mensen om tafel.

Kijk uit met te vroeg je conclusies trekken. Ook toen was er een getekend contract.

10 juli 2011 om 16:31

FC Twente lijkt naast Sekou Cissé te grijpen. Volgens de Gpd-bladen is de aanvaller van Roda JC nagenoeg akkoord met Feyenoord en heeft FC Twente de deadline van een door de Ivoriaanse aanvaller getekende overeenkomst laten verlopen. Dit omdat de Tukkers niet willen voldoen aan de vraagprijs van Roda JC.

10 juli 2011 om 17:22

@shaggy054

Even voor je op gezocht:

Maar Twente stelt dat Cissé allang een voorcontract heeft ondertekent in Enschede, dat hem voor drie seizoenen voetballer van De Tukkers maakt. 'met stijgende verbazing volg ik de berichtgeving,' aldus voorzitter Joop Munsterman tegen De Telegraaf. 'We hebben gewoon een overeenkomst met Cissé, die bij ons een voorcontract heeft getekend. Zakelijk gezien is daar geen speld tussen te krijgen.'

bron:
http://www.v-bal.nl/nieuws/47698/twente-verbaasd-o...

10 juli 2011 om 23:57

Dus? Dat sluit toch aan op het bericht dat shaggy054 post?

Twente had een voorcontract met Cissé maar kwam met Roda niet tot overeenstemming over de transfersom en liet daarom het voorcontract verlopen waarna Feyenoord wel bereid was aan de vraagprijs te voldoen en daarom Cissé kon contracteren.

Guidetti is transfervrij en heeft een rechtsgeldig contract (dus geen voorcontract met een einddatum) met Twente ondertekend, is medisch gekeurd en daarmee eigendom van Twente. Dat hij besloot zijn zaakwaarnemer niet mee te nemen naar de onderhandelingen is zijn eigen keus.

Guidetti is ook niet verplicht om zich te laten vertegenwoordigen door een Fifa gecertificeerde zaakwaarnemer, in tegenstelling tot wat jij in dit topic maar blijft beweren.

Je bent dus appels met peren aan het vergelijken maar dat heb je overduidelijk zelf niet in de gaten.

11 juli 2011 om 10:04

@riche

Je mag zonder Fifa licentie niet eens op de transfermarkt komen als zaakwaarnemer.

Dus hoe bedoel je het is niet verplicht?

Je spreekt jezelf een beetje tegen. En je misschien eens helemaal verdiepen in de zaak Cisse?

Laat hem maar lekker weg blijven. Als hij niet voor Twente wil voetballen moet hij vooral weg blijven! Aan ongemotiveerde jongens hebben we niks.

Bij psv tekende Frank Rijkaard ooit ook een contract om vervolgens bij ajax bij te tekenen.helaas ging hij niet naar psv en uiteindelijk naar Zaragoza.correct me if I'm wrong.
Uiteindelijk toch een succesvolle carrière gahad.jammer niet bij psv.

Hij heeft gewoon een meerjarig contract bij Twente, dus kan die mooi z'n conditie op peil houden bij City, op reis gaan met City, en z'n werk weigeren, maar hij kan helemaal niks doen zonder met Twente om de tafel te gaan. Zou Man C. hem willen hebben, moeten ze flink lappen. Meerjarig contract voor een goed talent is niet niks.

Ik lees iedereen hier praten over ik wil hem niet bij Twente zien spelen, wat een misselijk mannetje, hij lijkt teveel op Arnautovic, wat een pover gedrag bla bla bla. Tot er een beslissing valt dat hij wel bij Twente moet gaan spelen wegens zijn handtekening en hij de sterren van de hemel speelt en iedereen hem de nieuwe held van Enschede noemd!

9 juli 2011 om 23:00

Nee hoor
We waren ook blij dat Arnautovic opgerot was
Dus dat argument gaat niet op

9 juli 2011 om 23:07

Neemt niet weg dat ik zelf een Twente supporter ben

Het is goed dat twente een standpunt in neemt in deze zaak, een voorcontract afsluiten is niet ongewoon in de voetbalwereld. Hij heeft op de pagina's financien en contractduur een handtekening danwel paragraaf gezet. Over de rest van voorwaarden in het contract daar moest zijn advocaat naar kijken. En die heeft daar een goedkeuring over gegeven. Maar nu wil de speler daar onderuit en twente wil een vergoeding daarvoor. Doet twente dit niet, dat gaat de volgende speler die voorcontract ondertekent hetzelfde doen en niet alleen bij twente, maar ook bij andere clubs.

Ik snap deze jongen echt niet , hij moet blij zijn dat zo'n mooie club als FC Twente hem gecontracteerd heeft en hem veel meer speeltijd kan bieden dan Manchester City.

9 juli 2011 om 23:33

Ik snap het wel
Bij Twente zal hij vaak spelen
Bij City is hij 6e keus spits

Maar hij verdiend 6 keer zoveel
Raar is het wel ja ... maar dat doen wel meer spelers ... zonde van hun talent
Kijk maar Zuiverloon , Drenthe en zo nog honderd anderen .

Stel:

Hij traint nu op zeer hoog niveau met al die vedettes van city mee,krijgt te horen dat hij weer niet in aanmerking komt voor basis of eerste 18 dan gaat zo'n jongen ook ineens denken en dan komt hij mischien wel met heel veel motivatie om het even te laten zien!!!! En kan je hem mischien nog even op z'n plaats zetten geen boete geven en gaat die jongen er helemaal voor!
Trek je profijt van zijn trainingen op absoluut top niveau ,schuldgevoel en extreem talent. Mijn advies aan Twente:nog even afwachten en pas bij afketsen bij de Fifa aankaarten

@iedereen

Eerst maar eens kijken wat er gaat gebeuren. Iedereen die hier roept hij heeft een contract met Twente moeten maar eens heel goed gaan nadenken over de zaak Cisse.
Die had ook een contract (getekend) en al.
Echter bleek daar wel met de verkeerde zaakwaarnemer te zijn gehandeld.

En wat wil in de zaak met Guidetti? Juist daar komt het zelfde naar boven. Namelijk een belgische zakwaarnemer die bij de tekening van het voorcontract is geweest incl. de vader van Guidetti.
Echter wordt beweert dat een zweed de zaakwaarnemer is van Guidetti.

Zeer veel overeenkomsten met de zaak Cisse. Zou me niet verbazen als Munsterman wederom in zijn haast om een ''koopje'' te doen met de verkeerde mensen om tafel heeft gezeten.

Op dit moment heeft Twente gewoon de schijn tegen. De zaak Cisse weten we allemaal hoe dit is afgelopen.

10 juli 2011 om 10:03

kort door de bocht: iedereen weet het inderdaad, ipv van cisse kwam ene bryan ruiz naar twente. Iedereen in twente treurt nog dat Cisse niet kwam.

Om ook nog even serieus te antwoorden, Bij de transfer van Cisse speelde Roda nog een grote rol met de overeenkomst tussen roda en twente. Man city deed dat niet met Guidetti.

10 juli 2011 om 11:29

@villian

Wat ik lees en hoor heeft Man. City hem ook een sterk verbeterde aanbieding gedaan. Dus ook Man. City speelt dus een flinke rol.

Maar blijft erbij dat eerst moet worden uitgevonden of Twente (munsterman) niet met de verkeerde zaakwaarnemer om tafel heeft gezeten.
Zo ja, heeft Twente net als in de zaak Cisse gewoon wederom een probleem.

Het is aan de kopende partij om met de juiste zaakwaarnemers om tafel te gaan zitten.

11 juli 2011 om 00:00

@ The Ref

Nog een poging dan: Stop alsjeblieft om je te bemoeien met deze discussie want je begrijpt er helemaal niets van en zet jezelf compleet te kijk met je gebrabbel over Cissé.

Deze Guidetti speelt de ''ik weet het allemaal niet'' kaart, dat is toch een indicatie dat zo'n jongen snapt dat er iets niet in de haak is.

Twente kan hopelijk een financiele regeling treffen met Man City en dan is iedereen tevreden.

10 juli 2011 om 13:43

Natuurlijk voelt die jongen nattigheid. Het feit dat hij niet zeker weet dat hij een wedstrijd voor Manchester City mag spelen is veelzeggend.

Ik denk dat ze in Twente momenteel hele andere zorgen hebben dan deze vervelende jongen..

De beste knul zou volgens het Zweedse Expressen definitief niet naar Twente komen; de clubs zouden er, in overleg met Guidetti, samen uit gekomen zijn. Verdere uitlatingen hierover zijn door Richard Peters (afdeling Perszaken FC Twente) niet gedaan.

Dit was het eerste bericht wat rondging. Let even op de laatste regel.

Enschede - FC Twente staat op het punt om zich te versterken met John Guidetti. De 19-jarige Zweedse aanvaller komt transfervrij over van Manchester City en zet zijn handtekening onder een vierjarige verbintenis. Guidetti wordt nog deze week in Enschede verwacht voor de medische keuring en afronding van de contractbesprekingen

De Scandinaviër met Italiaans en Braziliaans bloed is opgeleid door IF Brommapojkarna, maar verkaste al op zijn vijftiende naar Manchester City. Hoewel hij bij de Engelse club aan de lopende band scoorde in de jeugdelftallen en het reserve-elftal, bleef een doorbraak uit. Guidetti is in de hoofdmacht van Manchester City niet verder gekomen dan een paar oefenduels en een optreden in de League Cup. Afgelopen seizoen werd hij uitgeleend aan Burnley. Manchester City wilde zijn contract verlengen, maar Guidetti besloot zijn transfervrije status te gebruiken om elders aan meer speeltijd te komen. De jonge spits omschreef vorige week de belangstelling van FC Twente als fantastisch.

(bron: Telegraaf)

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren