Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Roma vindt keeper in Spanje en gaat niet meer voor Stekelenburg

Laatste update:

AS Roma gaat geen werk maken van de komst van Maarten Stekelenburg. De Italianen toonden vorige maand voor het eerst interesse in de doelman van Ajax, maar technisch directeur Walter Sabatini gaf vier dagen geleden al aan dat Roma op zoek was naar een sluitpost met een ‘iets andere spelopvatting’. Carlos Kameni van Espanyol zal aangetrokken worden als nieuwe eerste keus.

Luis Enrique en diens assistent Ivan de La Pena zijn zeer bekend met de kwaliteiten van Kameni: laatstgenoemde speelde vorig seizoen nog samen met de keeper. “Het is zeer waarschijnlijk dat hij komt”, zei Sabatini woensdag. “Daar bedoel ik mee dat dit meer dan zomaar een mogelijkheid is, al is er op de transfermarkt van alles mogelijk. Stekelenburg is een uitstekende doelman, maar we hebben een andere keuze gemaakt.”

De 27-jarige Kameni heeft er al zeven seizoenen bij Espanyol opzitten en beschikt over een contract dat tot 2013 doorloopt en dus afgekocht moet worden. Het is niet bekend wat Roma zal betalen voor de keeper uit Kameroen, die in de kleedkamer de plek moet gaan innemen van Alexander Doni. De Braziliaanse keeper is op weg naar Liverpool, waar hij stand-in zal worden van José Reina.

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Stekelenburg wordt vaak in verband gebracht met diverse clubs maar elke keer kiezen zij voor een andere doelman. Is Atletico nu al voorzien van een doelman of gaan die anders voor Stekelenburg ?

13 juli 2011 om 15:15

Ze hebben Sergio Asenjo nog, dat is ook een hele goeie keeper dus Atlético moet niet echt een keeper kopen.

13 juli 2011 om 15:31

Maar Asenjo is zo ontzettend vaak geblesseerd dat het heel verstandig zou zijn van Atletico om voor bijvoorbeeld Stekelenburg te gaan.

13 juli 2011 om 15:48

Dit wist ik niet, dan is het inderdaad wel handig om een goede keeper bij te halen.

13 juli 2011 om 18:20

Alleen in Nederland wordt Stekelenburg gezien als een topkeeper, in rest van Europa wordt hij als een middelmatige keeper gezien..

13 juli 2011 om 18:36

Onzin, ik ken mensen uit het buitenland en kom er ook vaak en ze vinden Maarten Stekelenburg stuk voor stuk een topkeeper.. Ze snappen ook niet waarom bijv. een Milan of een Arsenal, die toch wel een goede keeper nodig hebben.. zelf heb ik niet zon hoge pet op van Nederland en de Eredivisie maar in het buitenland zijn ze nog steeds erg bang voor Nederland. Bert van Marwijk is gewoon een fantastische coach en heeft een goede staff, dit is de enige reden dat het NE presteert.. bij alle voorgaande jaren gebeurde dit alleen met goede spelers(jaren 70), een goede coach of een Combinatie daarvan('88)

13 juli 2011 om 19:03

Inderdaad, in nederland wordt hij zwaar overschat. Volgens mij vond van basten dat ook.

13 juli 2011 om 19:48

Leuke post, goed beargumenteerd, maar ik schaar Hiddink, V. Gaal en in mindere mate ook Advocaat en Beenhakker in de categorie topcoaches, die allemaal op clubniveau meer gepresteerd hebben dan V. Marwijk, dus ik ben het inhoudelijk niet echt met je eens.

Echter hoort Stekelenburg inderdaad bij een internationale topclub. Ik zeg het niet graag, maar hij is Ajax wel een beetje ontgroeid de laatste jaren. Maargoed, een fitte Steek in het doel geeft toch een flink stuk meer vertrouwen richting overwinteren in de Champions League.

13 juli 2011 om 19:48

Precies, want Carlos Kameni ook een veel betere keeper en heeft veel meer bereikt dan Stekelenburg.

On: Ik ben natuurlijk blij dat hij tot nu toe blijft bij Ajax, maar vind 't raar dat geen enkele club echt voor hem gaat.

13 juli 2011 om 20:47

sommige mensen denken echt wel dat Stek een 2de VDS is. Ik vind hem een zeer overschatte keeper en omdat hij in NL elftal speelt betekend niet dat hij ook daadwerkelijk zo goed is. hij speelt daar omdat NL op dit moment geen andere keeper heeft die. Wij lopen wel achter op andere landen als het gaat om keepers. Kijk naar Spanje, Italie, Duitsland, Brazilie enzo.

Dus we moeten iemand niet ophemelen, hij moet het eerst wel waard zijn.

13 juli 2011 om 21:58

@ gazhims3lv: Wil je als een topclub een keeper die tegen wereldsterren als Messi, Ronaldo, Agüero gekeept heeft of een keeper die een paar mooie reddingen gedaan heeft tegen Marcus Berg of Koevermans??!!

13 juli 2011 om 15:29

Ajax vraagt nog een aardige vergoeding en Stekelenburg wil Ajax niet verlaten voor de tweede garnituur. Misschien heeft Maarten zelf de boot wel afgehouden bij Roma.

13 juli 2011 om 20:15

Nee ik geloof niet dat Stekelenburg ''nee'' zou zeggen tegen AS Roma. Ajax vraagt volgens de wedsites ca 7 mln voor hem en dat is veel, volgend jaar einde contract tenslotte. IK hoop dat ie alsnog vertrekt want Kenneth moet op goal anders is ie weg en hebben we volgend jaar niks.

Goede doelman, Kameni. Toch zonde van Stekelenburg. Wat is dat toch dat die jongen niet de stap kan maken? Het lijkt wel of het hem niet gegund is haha! Zo zonde eigenlijk!

13 juli 2011 om 15:26

ik denkd at hij niet veel meer bij zal leren in nederland, hij moet dit jaar, deze zomer of in de winter de overstap maken... ik vind dat hij naar een subtop clubs aan de slag moet.. in spanje, italie of spanje, niet naar duitsland.
kijk maar naar vd sar die ging naar juventus, daar geflopt, toen naar fulham, daar geod gepresteerd, in de kijker gespeeld bij man U. en toen is hij een fenomeen geworden. zo kan he took dan voor het grote club gaan.

roma vondik ook een goede club voor hem. ook arsenal is goed voor hem.

13 juli 2011 om 16:04

@ Feyenoord!

Van der Sar is niet geflopt bij Juventus.
Hij wou zelf weg.
Ondanks dat hij eerste keeper was boven Buffon.

On; Ik snap het niet. Stekelenburg doet het top in de CL en de Eredivisie en niemand wilt hem.
Nouja.. als hij gaat bijtekenen vind ik het helemaal prima

13 juli 2011 om 16:36

Buffon werd gehaald als eerste keeper in 2001 juist omdat men geen vertrouwen meer had in Van der Sar. Die koos dan ook eieren voor zijn geld en vertrok naar Fulham.

13 juli 2011 om 16:41

VD Sar was helemaal geen eerste keus tov Buffon. Buffon was toen immers nog doelman bij Parma in het jaar dat vd sar daar keepte. Op het einde van VD Sar zijn belabberd seizoen werd buffon gehaald en dan is vd sar gaan lopen..

on; goede keuze van Roma betrouwbare doelman.

Goede keeper hoor, Kameni. Snap nog steeds niet waarom hij op het WK niet de eerste keeper was van Kameroen.

Vind het als Ajacied zijnde ook helemaal niet erg moet ik eerlijk bekennen. Ook al gun ik Steek de transfer van harte, ik hoop nog altijd dat hij gewoon zijn contract verlengt en lekker bij Ajax blijft :D

13 juli 2011 om 16:03

Nee, nu je het zegt, daar begreep ik ook helemaal niks van. Was hij wel fit? Want heb je als Afrikaans land eindelijk eens een echt waardevolle keeper, zetten ze er weer zo'n stoethaspel-met-lange-broek in die de niet al te beste traditie van Afrikaanse keepers maar al te duidelijk voortzet...

Hoewel ook Kameni nog wel eens op foutjes te betrappen valt, maar dat is tenminste een man die op zijn dag ook punten kan pakken. Hopelijk ook bij Roma.

13 juli 2011 om 16:07

Had hij niet een conflict gehad met de bondscoach? Of dat de bondscoach hem niet zag zitten op de een of andere manier.

Met andere woorden: Maarten blijft, en misschien verlengt hij zijn contract nu wel!?

13 juli 2011 om 15:16

neem aan dat ze helder genoeg zijn om hem alsnog te slijten als hij niet bijtekent. van mij mogen ze hem best financieel diep gaan om hem te laten bijtekenen. hij heeft exceptionele kwaliteiten, dus is dat salaris verschil in zo'n jonge selectie wel uit te leggen. bovendien is hij gewoon echt veel beter dan vermeer, die kwaliteiten heeft maar ook punten gaat kosten.

13 juli 2011 om 15:30

Ik denk dat Ajax en Stekelenburg hier wel uit gaan komen. Als er een topclub komt voor Maarten gaat Ajax niet moeilijk doen. Als die niet komt verwacht ik dat Stekelenburg voor een jaar bijtekend met een meer dan redelijke verkoopclausule in zijn contract.

13 juli 2011 om 15:33

financieel diep gaan voor een keeper? haha nee dan kun je beter gewoon vermeer hebben dan dat je iemand veel salaris gaat bieden en voor stek krijg je nog een lekker bedragje binnen voor een keeper zul je dat nooit mogen betalen een hoog salaris

13 juli 2011 om 15:47

uiteraard wel, een goede keeper is essentieel. fyi stekelenburg is nu al een van de zo niet de best betaalde speler binnen ajax, en terecht.

denk dat je het niveau en belang van stekelenburg onderschat, of vermeer overschat. maar dat merken we snel genoeg als stekelenburg weg is, we zijn verwend nu.

Achja, Zou het hem natuurlijk wel hebben gegunt na alles wat hij voor Ajax heeft gedaan mocht hij vertrekken,, maar rouwig kan ik hier niet om zijn. Aankomend seizoen champions league spelen en dan hebben we hem echt nodig!

Goede keuze, die jongen bewijst al jaren in de PD dat hij absoluut geen slechte keeper is.
Stekelenburg doet het de laatste twee jaar in de Eredivisie leuk, en heeft een aardig WK achter de rug, maar daarvoor was het lang niet even goed.

13 juli 2011 om 19:09

Aardig WK? Hij was de op 1 na beste..

13 juli 2011 om 19:14

Maar lag dat aan hem, of aan het elftal wat voor hem stond en echt fantastisch voetbalde.

Ik vind dit persoonlijk jammer voor het hele Nederlandse voetbal!
Ik zal het wel even uitleggen:

- Wanneer Stekelenburg weg zou gaan, had Ajax geld gevangen en hadden ze een goede speler kunnen halen.

- Als gevolg daarvan zou Vermeer, die niet veel slechter is dan Stekelenburg, 1e keeper worden van Ajax en had Oranje 2 keepers van topniveau (krul en Cilessen moeten zich nog ontwikkelen).

- Ook Stekelenburg zou beter worden, want dit is een stap omhoog (qua competitie dan, je speelt niet meer tegen een De Graafschap, maar een verassende degradatiekandidaat (zie Sampdoria afgelopen seizoen).

Iedereen was beter geworden van deze transfer en dit is de eerste keer dat Stekelenburg niet vertrekt, maar als ik Vermeer was zou ik gewoon vertrekken. Naar FC Twente, wanneer Mihaylov bijvoorbeeld weg gaat of een subtopper in een grote competitie.

13 juli 2011 om 15:16

heeft ajax nog een speler nodig dan..? volgens mij saat het elftal aardig!

en ik ben bang dat ajax wel zo slim is om vermeer als back up te houden en zeer zeker niet naar een club uit de eredivisie te laten gaan die een eventuele bedreiging is voor ajax om het kampioensschap

maar ik snap je gedachtegang en die klopt ook wel alleen vind ik het niet erg dat maarten nog een jaartje blijft

13 juli 2011 om 15:21

Denk je dat een subtopper in een grote competitie zit te wachten op Vermeer.

13 juli 2011 om 15:33

nee! daarom mag ie van mij lekker als back up blijven!!
ik klaag niet hoor met stekelenburg en vermeer als 1e en 2e doelman!!

13 juli 2011 om 15:43

Ajax heeft nu nog geen speler nodig, maar het is altijd makkelijk als je geld achter de hand hebt mocht Van der Wiel en/of Vertonghen vertrekken.

13 juli 2011 om 15:22

Ik ben het met alles wat je hierboven zegt eens behalve:

Iedereen was beter geworden van deze transfer en dit is de eerste keer dat Stekelenburg niet vertrekt, maar als ik Vermeer was zou ik gewoon vertrekken. Naar FC Twente, wanneer Mihaylov bijvoorbeeld weg gaat of een subtopper in een grote competitie.

Je moet er toch niet aan denken dat een speler en/of keeper van dergelijk niveau naar de concurrent vertrekt?? Kijk hoeveel problemen en ergenis dat afgeeft (zie Wijnaldum en Fer) Ik gun Vermeer best een transfer, maar niet naar een concurrent. Daarbij is Fc Twente geen stap omhoog ten opzichte van Ajax.

13 juli 2011 om 15:25

mee eens, Maar dat laatste over Vermeer? Waarom overstappen naar Twente?
Wat voor stap maakt hij dan? Naar Twente en dan wachten tot Michalof weg gaat. Dat is tog het zelfde als ''wachten Op stekelenburg'' tot hij vertrekt?

Michaylof gaat dit seizoen terug naar Liverpool, En een transfer met vermeer kan Twente wel vergeten.

Want wat moet Ajax dan doen? Verhoeven?
Een Goeie keeper in de Jupiler misschien.

13 juli 2011 om 15:26

Je ziet wel een aantal dingen over het hoofd;

- Ajax heeft op dit moment de selectie rond en hebben dus geen spelers nodig. Als een 'vd wiel' of 'vertonghen' toch nog wordt verkocht kan Ajax met hun transfersom de markt op.

- Vermeer is wel degelijk een stuk minder als Stekelenburg. Wanneer Vermeer op het WK gekeept had, hadden wij de finale nooit gehaald! Wel ben ik het met je eens dat vermeer nu stagneert in zijn ontikkeling wanneer hij weer op de bank komt.

- Het niveau van de italiaanse competitie is beduidend lager als in Engeland, Spanje en mindere mate Duitsland. Hij kan bij een topclub in deze landen veel meer leren als in Italie.

- Tenslotte gaat vermeer nooit naar Fctwente, omdat dat een directe concurrent is en Vermeer een echte ajacied is.

13 juli 2011 om 15:30

Je hebt min of meer gelijk als je het hebt over Vermeer die jongen moet hoognodig aan het spelen komen.
Maar ik ben blij als Stekelenburg blijft en natuurlijk bijtekent.
Als As Roma kiest voor de keeper van Espanyol ipv Stekelenburg snappen ze er daar niet zoveel van.
Ik ben dan ook zeer benieuwd wat het verschil in spelopvatting is tussen die twee ik vermoed gewoon zijn salariseis, want aan de leeftijd kan het niet liggen.
Mocht Stekelenburg verkocht worden wordt er een 2de keeper aangetrokken achter Vermeer dus dat transferbedrag zal achterblijven op wat Stekelenburg opbrengt, de rest van het geld gaat de kassala in.
Extra spelers zullen dus niet gekocht worden tenzij er anderen vertrekken.

Ik kan eigenlijk alleen maar blij zijn als we dit team bij elkaar kunnen houden, zo'n jong elftal heeft nog heel veel rek.

13 juli 2011 om 15:24

Kan ik me voorstellen, maar Roma kiest voor Kameni. Ken die keeper niet zo goed maar heeft 7 seizoenen bij Espanyol onder de lat gestaan en denk niet dat hij dan nog zo snel progressie gaat maken en veel beter zal worden terwijl Stekelenburg nog elke dag beter word. Maar AS Roma koos voor een ander soort keeper als Steekie.. Hun keuze, als Stekelenburg weg wil zijn er nog genoeg andere clubs die hem willen hebben.

13 juli 2011 om 15:45

Geweldige keeper met ''katachtige'' reddingen, vooral tegen Real Madrid.

Een goede aankoop voor AS Roma!

13 juli 2011 om 16:43

dat is zowieso waar.. maar gun Steekie een betere club, die WEL CL speelt..

13 juli 2011 om 16:45

Kameni is 2 jaar jonger dan Stekelenburg en zou dan niet beter kunnen worden?

13 juli 2011 om 16:52

Is 1 jaar jonger maar staat al 7 jaar onder de lat bij 1 club.. dus daar zal al veel routine in zitten wat je daar niet meer uit zal krijgen om nieuwe dingen aan te leren en de oude af te leren.. zo bedoel ik dat..

13 juli 2011 om 19:14

Is dat bij Stekelenburg anders dan? Staat ook al jaren bij Ajax onder de lat.

goed nieuws voor ajax!!
met stekelenburg in het doel en de rest van de selectie hoe ie nu is kunnen er nog mooie dingen gebeuren dit seizoen!!

misschien nu stekelenburg blijft is dat ook weer een motivatie voor verthongen om te blijven!!

en ik weet niet hoe stekelenburg er zelf voor stond voor een overgang naar roma!?
ik gun het hem van harte net als andere ajacieden natuurlijk!

Oke mooi, Ik had Maarten AS roma niet gegund! hij heeft een hoger/beter club verdient.
Dus ik ben blij dat hij in Amsterdam blijft en nog 1 jaartje CL speelt.

13 juli 2011 om 15:20

AS Roma is een veel mooiere club dan Ajax, dus hij zou sowieso naar een hogere en betere club gegaan zijn. Welke betere club had je dan voor hem in gedachte? Real Madrid, Barcelona, Manchester United, Chelsea, Arsenal, Liverpool, AC Milan, Inter, Lyon zijn allen al voorzien van een keeper waar ze tevreden mee zijn en hebben dus geen interesse in Stekelenburg

13 juli 2011 om 15:23

Waneer heb ik gezegt dat Ajax een mooiere club is? nooit he?
Wat ik zei was, dat ik hem een ''nog mooiere'' club gunde.

En denk je dat Maarten zelf wou gaan? CL wilt hij zowieso spelen.
En ajax is volgens my ook wel ietjes beter dan AS roma.

13 juli 2011 om 15:33

Ajax ietsjes beter dan AS Roma? Doe alsjeblieft normaal. Zeg meteen FC Zürich beter is dan Sevilla. Dat de een Champions League speelt en de ander niet heeft niets te maken met wie beter is. Ajax heeft simpelweg veel mindere tegenstanders om die plek te behalen, terwijl Roma concurrentie heeft van veel betere clubs als Milan, Inter, Udinese, Napoli en in mindere mate Lazio en Juve.

13 juli 2011 om 15:34

Waaruit concludeer jij dat Roma een mooiere club is? Dat is toch iets wat ieder mens zelf bepaald of niet? Qua historie en supporters doet Ajax niets onder.

13 juli 2011 om 15:36

Er is geen mooiere club dan Ajax.

Voor mij dat is.
Mooi is subjectief en de opmerking van jou dus provocatief.
Natuurlijk zijn er clubs met meer potentieel en die gewoon beter zijn , maar dat is iets anders dan mooi.
Mooi is namelijk voor iedereen anders.
Ik zie trouwens in jouw lijstje al drie teams staan , die een keeper hebben die minder goed zijn dan Stekelenburg.

13 juli 2011 om 15:45

Raulmorientes mag ik vragen waarop jij basseert dat Roma een veel mooiere club is dan Ajax? Beetje zinloze opmerking als je het mij vraagt.

13 juli 2011 om 17:54

Tristanajax ik heb even de moeite genomen te kijken op zijn profiel , dan word je gelijk duidelijk waarom hij Ajax en waarschijnlijk elke Nederlandse club niet mooi vindt.
Jammer dat die jongen meer heeft met dingen die negatief zijn dan met dingen die positief zijn.

13 juli 2011 om 15:23

Ben ik het mee eens, Stekelenburg is een keeper die bij elke club in Europa mee zou kunnen met zijn kwaliteiten. Hij heeft alles wat een topkeeper moet hebben. Afgelopen wk is hij ook bijna niet gepasseerd en heeft hij ''ons Oranje'' naar de finale gekeept.

Helaas hebben alle grootste clubs van Europa al een topkeeper in huis.
Man Utd, AC Milan, Inter Milan, Barca, Real Madrid, Chelsea etc...

Enige club die Stekelenburg zou kunnen gebruiken is denk ik Arsenal.

13 juli 2011 om 16:47

Denk dat Roma hier ernstig onderschat wordt. Sinds de nieuwe investeerders is Roma druk bezig om te investeren in een ploeg die binnen 2, 3 jaar de titel weer moet gaan veroveren en wel eens leuk mee kan gaan doen in de Champions League.

Nou, dan maar hopen dat hij zijn contract wilt verlengen en dat Vermeer nog zin heeft om op de bank te zitten. Als die twee dingen gebeuren zou het heel erg mooi zijn voor Ajax.

Lijkt mij een zeer netelige kwestie voor Ajax en zowel Stekelenburg. Hij wil toch graag een stap maken in zijn carrière en er is nu geen enkele club op dit moment die hem wil aantrekken. Het merendeel heeft ook al een goede keeper. Tevens voor Ajax met Kenneth Vermeer, die ging er volgens mij al vanuit dat Maarten weg zou gaan. Lijkt me dat hij het niet ziet zitten om nog een jaar op de bank te zitten.

Roma vonden 10mln voor Steek een beetje aan de dure kant, vandaar dat ze hun aandacht hebben verlegd. Kan er niet echt mee zitten, hun verlies is onze winst.

13 juli 2011 om 15:25

Ja, ik vind het een koopje.. 10 miljoen voor één van de beste keepers uit Europa is niet veel. Zeker als je zijn leeftijd bekijkt. Verwacht ook niet dat Kameni veel goedkoper zou zijn.

13 juli 2011 om 15:28

Ben ik het niet zo mee eens.. Volgens mij was de vraagprijs ook gezakt naar 8 miljoen euro wat ook nog steeds wel prijzig is voor een keeper hoor.. Maar weet niet precies tot hoe lang zijn contract loopt want dacht dat dat tot 2013 is dus als Steekie niet verlengt dan gaat hij transfervrij weg..

13 juli 2011 om 15:38

Maak daar maar 2012 van.
Als het 2013 zou zijn, zou hij ook niet transfervrij weg kunnen lopen he

13 juli 2011 om 16:44

ja dat bedoelde ik.. typfoutje.. thnx voor de correctie

Gelukkig maar! Een keeper zoals stekelenburg moet in elke competitie alleen naar een echte topclub gaan. Nadat de keuze van Manu op 'de Gea' is gevallen hoop ik dat hij naar een andere engelse topclub gaat. Arsenal heeft op dit moment Szczesny die ook een goede indruk achterlaat en Chelsea heeft nu nog cech. Ook liverpool, die ik met deze aankopen ook tot de engelse top vind behoren heeft nog een goede keeper, namelijk Reina.

Daarom hoop ik dat steek nog één jaar in Amsterdam blijft en volgend jaar naar Chelsea of Liverpool gaat.

Oke ik ben blij dat As Roma Kameni koopt. Een prima keeper voor Roma. Ik hoop dat Stekelenburg nog een jaartje in Amsterdam blijft, maar als hij zal vertrekken zal het nog geen ramp zijn want we hebben zijn vervanger al in huis, Vermeer. Maar ik begrijp ook dat Steek is een keer een stapje hoger op wilt en in een buitenlandse topcompetitie wilt keepen.

Prima bericht dit !!!!!! Nu kan hij alsnog vertrekken, maar er is ook gewoon een goede kans dat hij nu blijft. Mocht je volgend seizoen mede dankzij hem weer kampioen worden en ver in Europa komt, compenseert dat zijn transfer vrije status vind ik. Zeg nou zelf, met hem in de goal is de kans dat je de titel prolongeert en ver komt in Europa natuurlijk veel groter. Goed wellicht wilt hij bijtekenen net zoals Suarez deed, alleen zodat Ajax meer aan hem kan verdienen, vervolgens verleent Ajax alle medewerking als er een club langs komt die in Stekelenburg zijn rijtje past. Nu heb ik dit wel vaker gezegd, Ajax moet zo'n constructie gewoon voorleggen, als ze dat nog niet gedaan hebben teminste.

Ik vind het toch wel erg sneu voor de steek, hij verdiend een transfer.
Naar mijn mening is hij de eredivisie ontgroeid, toe aan een topclub.

Voor ajax met de Cl in aantocht is dit goed nieuws lijkt mij.
Ajax is titelkandidaat nr 1

Ik heb Kameni altijd een erg goede keeper gevonden, erg goede reflexen en hij heeft zijn lengte ook mee. Ik kan me paar uitstekende reddingen van hem herinneren die hij maakte tegen Real Madrid. Verre van geluksreddingen, dat was kwaliteit. Het is maar dat er vóór hem zelden een goede verdediging zat, anders kreeg hij vast en zeker meer lof.

13 juli 2011 om 16:45

Eerder zijn sprongkracht dan lengte hoor! (aangezien 186cm lang redelijk klein is voor een keeper). Maar ook ik heb vele jaren van hem genoten bij mijn clubje. De 2de keeper heeft ook kwaliteiten maar doet Espanyol nog tekort, misschien Stekelenburg als vervanger?

Denk goed nieuws voor Ajax en de supporters, het zou toch geweldig zijn dat zij zo'n keeper van wereldniveau nog een seizoen kunnen behouden en zo een sterk team hebben voor de Cl/el.
Ook goed nieuws voor de AZ supporters mischien, omdat de kans aanwezig was dat Romero naar Roma zou verkassen. Verder weet ik niet veel Kameni af, maar ben in ieder geval blij dat de Eredivisie waarschijnlijk een goede keeper weet te behouden.

Is het de Kameni van Nigeria die zowat alle ballen pakte van Messi op het Wk?
Afgaande op die wedstrijd als dat zo is en een paar van Espanyol die ik gezien heb is het geen onaardige keeper voor Roma.

13 juli 2011 om 15:33

Neen, Kameni speelt voor Kameroen en die Nigeriaanse keeper die je bedoelt is Vincent Enyeama. Die speelt sinds dit seizoen voor Lille. Als reservekeeper achter Mickael Landreau.

On: Waarom Kameni weg moest bij Espanyol is me nog altijd niet duidelijk. Ze hadden net zo'n goede keeper. Espanyol heeft een doelman nodig, of gaan ze voor die Argentijn ? Nieuwe club voor Steek !

13 juli 2011 om 15:34

Ik citeer uit de tekst: ''het is niet bekend wat Roma zal betalen voor de keeper uit Kameroen'', ik neem aan dat dit duidelijk genoeg is? De keeper die jij bedoelt heet Vincent Enyeama

Edit: ik had Edenhazard's reactie nog niet gezien

13 juli 2011 om 15:40

Bedankt jongens sorry had er overheen gelezen

Voetbalzone jullie weten toch wel dat Heracles ook in de eredevisie voetbald ?
Ik hoop echt dat Stekelenburg nog 'n jaartje blijft.

Kameni is een goeie keeper maar zeker geen topkeeper , ik had toch verwacht dat ze met een betere naam zouden aankomen.

Doni wil niet naar Liverpool , hij zal daar veel minder gaan verdienen en moet daar ook weer op de bank gaan zitten , hij heeft aangegeven dan liever in Rome op de bank te zitten voor een beter salaris dan in het grauwe Liverpool op de bank te moeten gaan zitten voor echt veel minder geld.

13 juli 2011 om 16:10

Denk je dat Roma een potentiële bankzitter een loonsverhoging wil geven? Met de nieuwe eigenaar willen ze juist de stap omhoog zetten, sportief en financieel gezien.

13 juli 2011 om 17:37

Doni heeft nog een paar jaar contract in Rome voor een vorstelijk bedrag per jaar dus hij moet helemaal niet weg en hij zal ook niet weggaan voor Liverpool om daar ook op de bank te zitten en minder te verdienen.

Ik heb nergens gezegd dat ze hem loonsverhoging moeten geven , misschien voortaan beter lkezen voor dat je nutteloos reageert , voegt niets toe.

Toch apart dat Stekelenburg weer als het ware 'afvalt' voor een club. Bij Man utd niet geworden, Bij Schalke04 niet geworden, nu AS Roma niet geworden. Ik denk dat Stekelenburg misschien wel rekening moet houden dat hij straks geen enkele keer in een andere competitie heeft gespeeld als de eredivisie en dat is voor deze keeper dan wel erg balen. Ja hij is pas 28 of 29? Maar dan nog, andere talenten gaan ook opstaan in de voetbalwereld en kom nu niet met voorbeelden als van der Sar want daar komt Stekelenburg bij lange na niet bij in de buurt. Stekelenburg is juist nu in vorm en nog wordt geen enkele club concreet. Niet erg natuurlijk voor Ajax maar denk wel voor Steek zelf.
Ik als PSV supporter vind Steek een geweldige keeper maar wil overtuigd worden van zijn kwaliteiten buiten de Nederlandse grens. Gomes was ook werelds in onze ogen en speelde top tegen CL clubs maar bij Tottenham staat zijn positie ook ter discussie.
En dat de echte top nog niet komt voor Stekelenburg is niet zo geheel vreemd aangezien Ajax de laatste jaren niet veel heeft laten zien zowel Nationaal als internationaal en kunnen grote clubs niet zo'n groot risico nemen om hem te contracteren aangezien er ook nogal een prijskaartje aanhangt. Ook is het afgelopen WK het eerste toernooi geweest waar die zichzelf heeft laten zien met een paar fraaie reddingen.
Persoonlijk vind ik Stekelenburg iets te overschat maar geef graag mijn fout toe als die zich ook in het buitenland bewijst.

13 juli 2011 om 17:18

Dan hoop ik maar dat jij je fout nooit hoeft toe te geven.
Volgens mij ben jij het podium bij uitstek om jezelf te bewijzen vergeten.
Met een andere keeper dan Stekelenburg hadden we niet in de finale gestaan van het Wk.
Aub niet beginnen over v/d Sar aangezien hij niet beschikbaar was.

Helaas duurt deze transferwindow nog zo lang dus er kan nog van alles gebeuren.

13 juli 2011 om 17:37

Het wk het ideale podium om jezelf te bewijzen als graadmeter te nemen ben ik niet met je eens. Een toernooi is een moment opname, volgens mij scoorde Charisteas in een EK finale het winnende doelpunt en toen? Niet veel idd..

Ik ben het met je eens dat we geen andere beter en beschikbare Nederlandse keeper hadden die ons naar de finale loodste. Maar er zijn zoveel keepers die kunnen wat Steek kunnen en zo niet beter. Begrijp met niet verkeerd maar ik als PSV supporter heb het gezien wat het buitenland met je kan doen met Gomes en ja Gomes was zeker gelijk aan de Steek van nu in de eredivisie.

Laat Steek zich maar eens constant bewijzen op een hoog niveau en niet op 1 toernooi.

13 juli 2011 om 17:50

Het is best lastig discusseren als men oneigenlijke argumenten gebruikt.
Een goal van een spits in een wedstrijd is een heel andere graadmeter , dan een consequent goed presteerende keeper op het allehoogste niveau tegen de beste aanvallers ter wereld.
Stekelenburg is een keeper die punten pakt voor elk team in elke comptitie en als anderen dat niet willen of kunnen zien , ik kan daar meer dan vrede mee hebben , sterker nog ik ben er best blij mee.

13 juli 2011 om 19:35

Ik vind ze best relevant, als ik kijk hoe Salcido speelde op het WK was het de beste linksback van de wereld en die heeft ook geen toptransfer gemaakt omdat hij zich alleen bewezen had in Nederland.
Jammer ook dat je niet inhaakt op de discussie van Gomes. Was paar jaar geleden de beste keeper van de eredvisie.
Daarnaast had Griekenland ook niet het EK gewonnen zonder Nikipolidis die ook nooit een grote transfer heeft gemaakt.
Ik zie de situatie zo: Ajacieden kunnen op dit moment niet zien wat andere wel kunnen zien en zullen als Steek ooit een transfer maakt, zien wat de buitenwereld ziet.
Hij moet constant op een hoog niveau presteren daar kun je gewoon niet omheen en aangezien Ajax niet van een hoog niveau is, is het moeilijk je te onderscheiden van de echte topkeepers.

Jaja het wordt nu toch wel heeeel schaars voor onze Steek. Het is waarschijnlijk tegen beter weten in maar als ik Ajax was had ik hem toch een super aanbieding gedaan in de hoop dat hij nog bijtekent. Al is het maar voor 2 jaar, dat je volgende zomer een goeie prijs voor hem kan pakken. Ik zou bijna geen club kunnen opnoemen wat echt een stap vooruit is voor Steek en waar ze op hem zitten te wachten? Iemand ideeën?

Zware domper voor Ajax. Ajax had denk ik gehoopt om Stekelenburg te verkopen want nu staat er een waardige vervanger voor hem klaar. Als Stekelenburg blijft of misschien zelfs bijtekent dan is Vermeer denk ik weg. Padt hebben ze ook al verkocht dus ik weet niet of er verder nog talentvolle doelmannen zijn die op korte termijn 1e keeper van Ajax kan worden. Anders heeft Ajax toch een groot probleem.

Na al die jaren maakt Kameni dan eindelijk de overstap naar een grote club. Nooit gesnapt hoe dat die jongen zo lang bij Espanyol heeft kunnen zitten zonder dat een Arsenal hem kocht want het is een hele goede keeper.

Het zou mij niets verbazen als Manchester United zich alsnog meldt voor Stekelenburg. Ik kan me namelijk niet voorstellen dat ze de strijd aangaan met het 20-jarige broekie De Gea. Keepers zijn relatief goedkoop, dus om het geld zullen ze het niet laten. Dan hebben ze in ieder geval een goede backup achter de hand.

13 juli 2011 om 15:41

Als je weet wat ze voor De Gea betaald hebben, dan weet je dat ze hem niet op de bank gaan zetten. De Gea is een van 's werelds grootste keepers talenten, en heeft zich meer dan bewezen bij Atletico.

13 juli 2011 om 15:48

Grotebeest@:

je denkt toch niet dat Man Utd 20 miljoen heeft betaald voor De Gea zodat hij op de bank zal plaats nemen?

on: Kameni is een hele goede keeper, vond dat hij het lang volhield bij Espanyol, aangezien hij vaak racistisch word bejegend in Spanje, o.a. apen geluiden en bananen op het veld, ook vaak door eigen supporters.

13 juli 2011 om 16:50

Jij bent samen met mij blijkbaar de enige mensen hier die hun twijfels zetten bij De Gea. Iedereen denkt dat door het hoge bedrag en de naam van ferguson het een mooie transfer is, maar in de Spaanse competitie heb ik De Gea echt niet groter gevonden dan andere keepers. Één enkele Espanyol speler heeft vorig seizoen al 5x eigenhandig het net gevonden achter De Gea

Blijf en verleng gewoon Maarten. Word mister Ajax, of vertrek volgende zomer, maar niet gratis. Verleng desnoods met een clausule van 8 of 9 miljoen. Ik snap niet dat Arsenal zich niet meld, de enige Europese topclub die nog geen topkeeper op goal heeft.

13 juli 2011 om 15:46

Arsenal heeft revelatie Szczesny, ik weet niet of je Arsenal afgelopen seizoen heb zien spelen maar die jongen heeft het fantastisch gedaan. Arsenal en Wenger hebben ook aangegeven in hem de doelman te zien voor de komende 15 jaar. En ik denk niet dat Stekelenburg zin heeft om op de bank te zitten. Dus Arsenal wordt het 99,99% niet.

Volgens mij zijn er voor Stekelenburg nog maar een paar opties: Arsenal of Ac Milan, anders gewoon Ajax.

13 juli 2011 om 15:44

Arsenal heeft aan gegeven door te willen met Szczesny en gaan geen nieuwe keeper halen. Ook niet gek gezien Szczesny vorig jaar een revelatie was bij Arsenal. Dus Arsenal wordt em sowieso niet. AC Milan heeft Stekelenburg uitvoerig gescout ongeveer een klein jaar geleden en hebben hem niet goed genoeg bevonden. Dus dat lijkt me ook niet waarschijnlijk. Daarbij hoorde ik dat AC Milan binnenkort met Cska Moskou om de tafel wil voor Akinfeev. Dus dat wordt dan waarschijnlijk Ajax. Het enige wat ik me kan bedenken is Tottenham bij een vertrek van Gomes. Maar ja misschien hebben die nu ook even genoeg van keepers uit onze Eredivisie.

Ik heb toch het idee dat de top nog niet durft, omdat ze niet 100% zijn overtuigd van de kwaliteiten op topniveau van Stekelenburg. In dat geval zou hij dus nog 1 seizoen moeten wachten, en wederom goed presteren in de CL, zoals hij het afgelopen seizoen presteerde in de Eredivisie, CL en op het Wk.

Kijk ik naar de absolute top, is er toch echt wel behoefte aan een relatief jonge, maar goede doelman:
AC Milan heeft Abbiati, Amelia en Roma. Dat is allemaal niet zo bijzonder. Inter heeft Julio Ceasar (over de top) en Toldo (ervaren back up op veteranenleeftijd). In Spanje zitten Barcelona en Real Madrid met een zelf opgeleide keeper die voldoet, daar kom je dus zeker niet tussen, en dat is terecht. Maar in Engeland is het niet veel soeps. Chelsea heeft Czech die nooit meer de oude is geworden na zijn botsing, Liverpool heeft Reina, die veel te wisselvallig is, Arsenal heeft al jaren een 'keepersprobleem', Manchester City heeft geen hoogvliegers en voldoende geld, Manchester United gokt op een erg jonge keeper (de Gea) die nog niet stabiel genoeg zal zijn.

Hopelijk krijgt Stekelenburg dus een mooie transfer naar een mooie competitie. AS Roma schat ik toch 'te laag' in voor hem, en ik betwijfel of de Italiaanse competitie hem wel ligt.

13 juli 2011 om 15:53

Lol jij bent duidelijk verblind door chauvinisme. Dat jij Stekelenburg liever op goal ziet dan Cech, Hart, De Gea en Reina laat zien dat je niet serieus te nemen bent. Bovendien zeg je dat Cech nooit meer de oude is geworden na zn botsing, terwijl hij dit seizoen bovengemiddeld heeft gepresteerd. En Man City geen hoogvliegers? Hart heeft dit seizoen volgens mij de meeste clean sheets van de Premier League op zijn naam staan. Ja, ook boven van der Sar. En vorig jaar had Cech nog de meeste clean sheets in de competitie, die ene keeper die nooit meer op niveau is gekomen na zijn botsing volgens jou.

Leuk geprobeerd, maar volgende keer gewoon objectief bekijken aub in plaats van met nationalistische gevoelens in je achterhoofd.

13 juli 2011 om 16:40

Ik vind clean sheats dus weinig zeggen over de kwaliteit van een doelman, maar meer over de kwaliteit van een team. Verdedigen doe je met een compleet elftal (zeker in het hedendaagse topvoetbal). En tegen topclubs wordt er in de regel nu eenmaal minder aanvallend gevoetbald. Het team moet dus zorgen dat er nauwelijks kansen worden weggegeven, de keeper is daarna het laatste redmiddel om die kansen eruit te houden. Vond je Neuer namelijk slecht tegen Manchester United? Ik vond hem enorm goed, maar hij hield niet de 0, zoals Schalke'04 dat sowieso weinig deed dit seizoen.

Ik geef slechts mijn mening over de kwaliteiten van de keepers die momenteel bij de topclubs onder contract staan. Niks geen gekleurde bril, maar een mening. En die van iemand anders mag daar van afwijken.

13 juli 2011 om 17:31

Ik ben het helemaal met je eens Babaruud.
Wat ik ook erg jammer vind als men een andere mening heeft , dat men dan de mening van een ander als dom of niet serieus te nemen afschilderd.
Ik vind dat een heel vervelende vorm van discusseren.

Als je Hart een betere keeper vindt dan heb je pas een gekleurde bril op volgens mij.met alleen statistieken is de kwaliteit niet te meten en er zal altijd een soort van subjectiviteit aan te pas komen.
Onze Nederturk heb ik helaas sowieso op weinig postieve reakties kunnen betrappen als het over Nederland of Nederlandse spelers gaat , ik denk zelf dat het een vorm van jaloezie is.

13 juli 2011 om 15:55

Ik ben het in een aantal dingen met je eens en in sommige totaal niet.

Ten eerste je eerste alinea ben ik het volkomen met je eens. Dat klopt ook gezien het feit dat Stekelenburg de afgelopen tijd door Man Utd, Bayern en Milan uitvoerig is gescout en ze allemaal tot de conclusie kwamen dat het zeker een talent is maar ook nog erg veel mist, en dus niet goed genoeg is op het moment.

Verder dat Italië verhaal ben ik het met je eens (toldo keept trouwens niet meer hé, die is volgens mij al 2 jaar gestopt).
Spanje ook.
Engeland ben ik niet helemaal met je eens. Ik ben het met je eens dat Cech nooit meer de oude is geworden, al vindt ik hem nog altijd wel beter dan Stekelenburg. Als iemand juist niet wisselvallig is is het Reina wel. Gewoon een prima constante keeper die weinig fouten maakt. Arsenal haar keepersprobleem is nu juist opgelost met Szczesny. Man City heeft Hart, die net als Szczesny een waanzinnig goed seizoen heeft gedraaid. Man Utd heeft inderdaad een gevaarlijke en dure gok genomen met de Gea. Goed talent maar nog erg jong en onervaren. Daarbij vond ik hem afgelopen jaar ook erg wisselvallig.

Ik schat AS Roma helemaal niet te laag voor Steek in. Op het moment zijn de meeste topclub gewoon goed voorzien van een keeper. En als je kijkt naar bijvoorbeeld Chivu die bij Ajax de leider was van een grootst team en die in het begin toch ook even moeite had met het aanhaken op het niveau van Roma. Stekelenburg moet juist naar een club als Roma/tottenham/valencia gaan om zich bij de top in de kijker te spelen, want iedereen kan hier wel zeggen dat Arsenal en Milan en Chelsea voor hem moet komen, maar die clubs gaan gewoon niet komen. DIe zijn er al lang uit. Dus Stekelenburg, mik op een ploeg van de categorie Roma/tottenham/valencia.

13 juli 2011 om 16:01

Julio Cesar is miss over de top maar zich wle bewezen in het buitenland. Toldo? Die is al gestopt hoor. Daarnaast staat ook Viviano nog onder contract bij Inter die verhuurd wordt aan Bologna.
Ac Milan zie ik volgend jaar nog wel gebeuren.
Spanje kan die misschien naar Valencia maar ook die hebben een talent op doel staan.
Engeland is Cech veel beter en daarnaast willen ze het grootste keeperstalent van Belgie halen. Arsenal gaat zeker geen keeper halen want daar hebben ze twee poolse talenten die het goed doen. Reina is veel beter dan Steek. Manchester City heeft Joe Hart, de nationale keeper van Engeland die ook Given achter zich laat in de pikorde. Man utd heeft 20 miljoen betaald voor het grootste keeperstalent van de wereld en hun prioriteit is de komende jaren dus ook niet een doelman.

Al met al een club zou hem kunnen halen maar na de aankoop van Amelia zie ik dat dit jaar ook nog niet gebeuren.
Stekelenburg mag al blij zijn dat een club van het niveau van AS Roma concreet wordt want dat gebeurd niet eens.

arsenal of ac milan. stekelenburg is echt niet zo goed hoor. Hij mag blij zijn als er club als sunderland of zo voor hem komt. Dat hij de keeper is van het nederlands elftal betekent niet dat hij nu ook meteen een top keeper is. Nederland heeft gewoon geen betere keeper.

13 juli 2011 om 15:54

Ja dat hebben we afgelopen WK gezien dat Stekelenburg echt niet zo goed is.
Nou ik ben die wereldredding op de inzet van Kaka toen vlak voor rust nog niet vergeten anders was het 2-0 en had Nederland die wedstrijd echt niet meer kunnen omdraaien.
Stekelenburg heeft inmiddels alles wat een topkeeper nodig heeft maar ik heb er geen problemen mee dat ie nog een jaar bij Ajax blijft want we kunnen hem prima gebruiken in de Champions League.

13 juli 2011 om 16:12

Sunderland is ook al voorzien met Gordon en Mignolet.

Jammer, dat AS Roma niet voor Stekelenburg gegaan is. Kameni is een goede keeper, maar zeker geen keeper uit de top 10 van de wereld. En in die categorie zit Stekelenburg wel.

Ajax komt nu ook in de spagaat. Want als Steek niet vertrekt, dan moet Vermeer weer banken. En daarbij lopen ze het risico dat hij transfervrij volgende zomer weggaat. En dat scheelt een slok op een borrel, circa 10 miljoen of niets !!!

Daar het avontuur trekt, zal Steek niet zomaar bijtekenen. Het wachten is nu op een redelijke club of topclub, die het wel aandurft om 10 miljoen te investeren. Of anders tot er een goede keeper geblesseerd raakt....

Mooizo
Trouwens, als stekelenburg wel weggaat, wil ajax Babos als 2e keeper en vermeer als 1e.
Ajax moet dan Tyton kopen! Geweldige keeper, met geweldige reddingen, en ook nog heel erg jong.
Zeker beter dan Babos en misschien wel als vermeer.

13 juli 2011 om 15:56

Nou Danny Blind zei zaterdag anders dat Babos niet in beeld is bij een eventueel vertrek van Stekelenburg.

13 juli 2011 om 16:42

Daarom is er ook geen vertrouwen van het Ajax kamp in Blind:

Hij is niet te vertrouwen!

Het zou zo maar eens de eerste zomer sinds jaren kunnen worden, dat Ajax zijn topspelers in huis houd. Al is de transfermarkt nog lang en kan er nog veel gebeuren, ik heb er goede hoop op dat de huidige selectie intact blijft. Dan zou er toch zomaar een hele mooie periode kunnen aanbreken in Amsterdam.

Met Stekelenburg als keeper en Vermeer als stand-in heb je de doelbezetting dik in orde.

Met Vertonghen, van der Wiel en Alderweireld aangevuld met talenten als Boilesen en Blind, heb je een degelijke defensie waar nog heel veel rek in zit.

Met Janssen, Eriksen, Anita, de Jong en Enoh is ook het middenveld goed bezet. Janssen die verdedigend én aanvallend sterk is en Eriksen is toch een van de grootste talenten van zijn generatie. Gaat dit seizoen nog meer schitteren.

Aanvallend zit het denk ik ook prima in elkaar, al is het even afwachten hoe Sigthorsson zich ontwikkeld, maar ik reken op veel doelpunten. Sulejmani zal zijn stijgende lijn doortrekken en op de flanken voldoende alternatieven met Ebecilio, Ozbiliz en Boerrigter.

Op de bank ziet het er ook goed uit met Frank de Boer en Dennis Bergkamp.

Financieel ziet het er keurig uit, mede dankzij de Champions League en de goede inkomsten uit transfers.

Hopelijk zal het op bestuurlijk niveau ook snel weer in wat rustiger vaarwater zitten met 'vader' Cruijff.
Ik heb er vertrouwen in!

Gekke Italianen.
Doorgaans hoop ik altijd dat onze beste spelers blijven, maar in dit geval vind ik het zelfs beledigend dat ze niet voor Steek gaan. Goed, hij is duur voor een speler met nog 1 jaar contract, maar ook wel iedere euro waard!

Mooi dat hij waarschijlijk blijft.
As roma was voor hem toch niet echt een stap omhoog(altijd net niet of beticht van omkoping),competitie wel maar deze holt achteruit helaas.
Die kameni is een zeer goede keeper met een fantastische reflex en weet niet echt wie beter is daar kameni in een hogere competitie speelt.

Ja dilema steek op goal is weer slecht voor vermeer en als hijdan vertrekt en steek volgend jaar of in de winterstop,heb je een groot probleem.

Jammer voor Stekelenburg dat deze transfer niet doorgaat. Ook Manchester United gaat het niet meer worden, dus ik hoop eigenlijk alleen nog op Arsenal. De meeste goede clubs zijn al voorzien van een goede keeper.

Voor Stekelenburg (en daarmee ook Oranje) zou het goed zijn als hij een stap hoger maakt. Heb toch wel het idee dat hij al een tijdje uitgeleerd is in de Eredivisie en hij is sowieso goed genoeg om bij een grote club aan de bak te komen.

Voor Ajax zou het ook niet zo'n ramp zijn, aangezien Vermeer al een tijdje staat te springen om ervaring in het eerste team (al is hij natuurlijk niet zo goed als Stekelenburg). Ik denk dat Vermeer wel zou balen als hij nog een jaar op de bank moet zitten. Hij wordt al jaren een groot keeperstalent genoemd, maar hij zal toch wel ergens eerste keeper moeten worden, wil hij zijn top kunnen halen. Een Jasper Cillessen bijvoorbeeld heeft inmiddels bijna net zoveel ervaring in de Eredivisie, terwijl hij een paar jaar jonger is.

en uiteindelijk blijft Stekelenburg bij Ajax jammer voor ons, maar leuk voor ajax

Blijft Stekelenburg gewoon nog een jaartje bij Ajax. En hij gaat gewoon weer bij tekenen als het moet. Met Stekelenburg in het goal garantie voor kampioenschap. Deze man verdedigt je titel, beker, Europees. Als je bekijkt hoeveel reddingen hij verricht. Dat scheelt zoveel tegen doelpunten en punten.

Waardeloos van Roma, wat een blunder om voor deze matige keeper te gaan ipv Stekelenburg. Roma had vorig seizoen al 1 van de slechste verdedigingen in de Serie A ( meer dan 50 tegen doelpunten ) en dan halen we zo'n prutser die niets maar dan ook helemaal niets beter is als Doni of Julio Sergio. Weer een seizoen waarin we geen CL gaan spelen. Snap niets meer van Sabatini, dan had ik Lamela niet gehaald voor ongeveer 15 miljoen en dat geld voor Stekelenburg en een goeie centrale verdediger. Inter, Milan en Napoli zijn beter Lazio en Juve minimaal gelijkwaardig, maar al deze clubs hebben tenminste goede tot zeer goede keepers.

Het is echt ongelofelijk dat Stekelenburg nog steeds niet in het buitenland zit. Een keeper met zoveel klasse hoort niet meer in de eredivisie thuis. Tottenham Hotspur wilde van Gomes af, 1+1 = 2 dacht ik toen Nee dan halen ze Friedel, een 40-jarige.... om te concurreren met Gomes.

Laat even voorop staan dat ik er blij mee ben dat Stekelenburg nog bij Ajax zit, maar dit is echt te zot voor woorden haha.

Domme, domme keus natuurlijk als Roma zijnde. Stekelenburg is klasses beter en naar verhouding heel goedkoop. Totaal geen visie nu al, de waan van de dag regeert.

Dit is natuurlijk jammer voor Stekelenburg en voor Roma, Stekelenburg kan toch een niveau hoger dan de Eredivsie en lijkt me niet heel erg duur. Hij is de eerste keeper van het grote Oranje en hij is de beste keeper van de Eredivisie...

En wat bedoelt Roma precies met ''een doelman met een iets andere spelopvatting''?

gewoon contract van Stekelenburg verlengen met salaris vn 2 mil per jaar, dan blijft hij wel. Prachtig nieuws dat Roma een van de beste doelmannen ter wereld lekker links laat liggen. Bovendien liggen er bij Ajax nog voldoende uitdagingen voor hem in het verschiet. Stunten in de CL bijvoorbeeld, het Europees kampioenschap met Oranje.

Dit scenario is lullig voor Vermeer, maar verkoop of verhuur hem maar aan het buitenland. Gun hen het beiden het beste.

Toch raar dat er zo weinig concrete belangstelling is voor Stekelenburg. Hij is toch wel de keeper van het Oranje dat zomaar de WK finale heeft gehaald en nu als grote favoriet word beschouwd voor het EK in 2012. Misschien komt het omdat hij een paar maanden niet heeft gekeept door zijn gebroken vinger maar dat lijkt me niet..

13 juli 2011 om 18:04

Vind ik ook,denk dat het wel degelijk met zijn blessure te maken heeft,was een erg zware blessure voor een keeper zijnde.

Vrees dat dit vreemd gaat aflopen met eventueel een vertrek van steek (in winterstop )en vermeer mischien nog deze zomer.
Laten we hopen van niet want steek is een genot voor de eredivisie.

Haha Kameni ipv van Stekelenburg, wat een rare keuze. Zal Stekelenburg wel te duur zijn of geen interesse hebben.

13 juli 2011 om 17:30

Waarom raar? Kameni is ook gewoon een uitstekende doelman. Ik ben een groot voorstander en fan van Steek. Maar het zegt iets over hem als alle clubs uiteindelijk Steek links laten liggen en dat terwijl ie amper 10 miljoen moet kosten. Ik ben geen Nederlander dus ik kan objectief( ver) naar Maarten kijken, en ik vind hem pure wereldklasse, maar iets houd de grote clubs blijkbaar tegen om Maarten te halen.

14 juli 2011 om 13:26

Kan kloppen dat we hem in Nederland hoger inschatten dan in het buitenland. Misschien melden zich alleen subtoppers als Schalke of Atletico. Ik ben benieuwd.

Je krijgt elke keer te horen dat het keepers niveau zo laag is en dat je tegenwoordig als kwaliteitskeeper alle kanten op kan. Het bevreemd me daarom dat topclubs Stekelburg niet aantrekken.

Misschien komt het omdat Bergkamp hem te pakken nam op de training?

lekker bijtekenen zoals ik eerder al aangaf. Laat die man maar meer verdienen, dat is ie ook gewoon dik waard. Echte punten en matchen pakker. Als Steek blijft dan word ie misschien wel de grootste doelman van Ajax ooit. Zou dat niet geweldig zijn.

Kijk, dat is al een mooi begin. Vertonghen blijft ook nog wel een jaartje dus het feest kan beginnen. En mocht Vertonghen toch vertrekken, dan is het alsnog feest natuurlijk. Ik twijfel er geen seconde aan dat achter de schermen een lijst klaar ligt met mogelijke vervangers. En ook al gaan we er dan op achteruit, het zal niet onoverkomelijk zijn natuurlijk, dat spreekt voor zich.

13 juli 2011 om 17:51

Waarom is het alsnog feest als Vertonghen vertrekt? We hebben iig. geen directe opvolger voor hem in de selectie.

13 juli 2011 om 17:54

Nou, in de competitie kunnen we daar met alle gemak Ooijer of een speler uit eigen jeugd neerzetten, dan komen we nog niet in de problemen, in eigen land hebben we komend jaar amper weerstand.

Europees gezien is het een ander verhaal. We moeten echter niet zo naïef zijn om te denken dat de Boer en Blind ervan uitgaan dat Vertonghen 100 procent zeker blijft. Die houden echt wel rekening met een vertrek hoor, dan ligt een scenario klaar voor spelers die ze dan gaan benaderen.

Gezien het proces waar Ajax in zit wil momenteel iedere speler daar deel van uitmaken dus ik maak me nergens zorgen over.

13 juli 2011 om 18:02

Ik denk wel dat De Boer er vanuit gaat dat Vertonghen blijft en ik denk ook dat daar allang een heel goed gesprek over is geweest tussen beide partijen. Mathijsen was immers dé beoogde opvolger en Ajax heeft zich geen enkele keer gemeld bij Hsv. Vertonghen heeft bovendien al meerdere malen aangegeven het geen probleem te vinden om te blijven en daar zelfs al vanuit te gaan. Ten slotte zit zijn prijskaartje op minimaal 20 miljoen euro.

Het is pas naïef om te denken dat Ooijer of een speler uit eigen jeugd (dan denk ik dat je Koppers of Denswil bedoeld?) zomaar even dat vertrek in eigen competitie kan opvangen. We hebben kwalitatief gezien de sterkste verdediging van de Eredivisie, maar toch is het zo af en toe een gatenkaas. Dat heeft met onze speelwijze te maken. Bovendien is Vertonghen ontzettend belangrijk in de opbouw en als leider. Dat vang je niet zomaar even op met Ooijer of een jeugdspeler die er absoluut niet aan toe is.

13 juli 2011 om 18:06

Mwoah, we moeten de tegenstand in de eigen competitie niet gaan overdrijven. Daarbij blijf ik erbij dat ze toch rekening houden met een eventueel vertrek, ook al hebben de Boer en Vertonghen hier al meerdere gesprekken over gehad. We weten allemaal dat clubs als Manc, Chelsea, Barcelona etc etc etc met gemak even 25miljoen op tafel leggen, voor dat bedrag laat Ajax hem gaan.

Gezien ik echter nog geen concreet bericht over Vertonghen heb gezien wat in de buurt komt van die 25 miljoen mogen we er vanuit gaan dat die blijft en hebben we weer een prachtig jaar voor de boeg.

13 juli 2011 om 18:11

Natuurlijk moeten we het niet overdrijven, maar doe ik dat? Ajax heeft al jaren de grootst mogelijke moeite om het achterin schoon te houden. Dat heeft met het centrale duo Vertonghen - Alderweireld mede te maken met het gebrek aan (geven van) rugdekking en omschakelingsnelheid. Groot voordeel daar tegenover is echter dat je voetballend een enorm sterk blok hebt, dat is voor de tegenstander dan weer moeilijk te verdedigen. Als je Ooijer dan inruilt voor Vertonghen loop je tegen dezelfde problemen op en raak je ook nog een groot voetballend vermogen kwijt achterin. Bovendien heb je dan twee rechtspoten achterin.

13 juli 2011 om 19:22

@ expert 4 life.

Jij denkt al dat Ajax kampioen is ofzo? Wat bazel jij allemaal. PSV is alleen maar sterker geworden, Twente hetzelfde en bij Ajax is het afwachten hoe de aankopen gaan uitpakken. Janssen als verdedigende middenvelder bijvoorbeeld.. hij is toch echt voetballer van het jaar geworden in een vrije rol.

Ajax was absoluut geen favoriet vorig jaar maar met toeval is het ons toch gelukt. Op fifa is Ajax misschien al kampioen maar je doet net alsof Ajax met ogen dicht de competitie gaat winnen. Je bent de realiteit absoluut kwijt.

13 juli 2011 om 19:23

En welke clubs bieden wel weerstand volgens jouw ?

Beste nieuws van de dag ! Hopelijk blijft Steek nog een seizoen bij Ajax en tekent hij bij, alleen zeer jammer voor Vermeer, ik vraag me af of hij nog een jaar wil banken... Ik ken die Kameni niet echt, maar wat ik heb gehoord is het een prima keeper dus wat mij betreft een uitstekende keus van Roma !

Had wel verwacht dat stekelenburg, vertonghen en van der wiel binnen no-time weg zouden zijn bij ajax,

als ajacied vind ik het fantastisch dat hij blijft maar toch gun ik hem een toptransfer volgensmij is dit best frusterend voor hem

Stekelenburg is een wereldkeeper, Kameni naar mijn mening niet! Ik zie Stekelenburg liever in Spanje of Engeland keepen dan in Italië, maar een transfer zou Stekelenburg én Ajax goed uitkomen (vermeer is ook uitstekende keeper), dus ik hoop dat er nog een andere club komt. Naja en zo niet, behoudt Ajax denk ik wel een heel sterk team!

Ik snap niet wat Roma bezield. Als je tussen Maarten Stekelenburg en een andere keeper(behalve Cassilias, Buffon en Cech) moet kiezen kies je toch Altijd voor de Steek? Wat vind ik dit zielig van Roma, je kan de op 2/3 na beste keeper van de wereld aantrekken en dan kies je een Kameni. Tuurlijk is dit een goede keeper ondanks dat hij zich nooit heeft bewezen op mondiaal niveau. En eerlijk gezegd weet ik niet wat er mis is met de Steek. Hij is nuchter, groot en sterk, heeft zich bewezen op mondiaal niveau én is desondanks niet héél oud voor een wereldkeeper. Kort samengevat krijg je dan dit: Een complete keeper mét internationale ervaring en last but not least is he also vice-worldchampion. Als ik Stekelenburg was zou ik een andere zaaknemer nemen.

Ik vind Kameni een goede doelman maar Stekelenburg was toch wel beter geweest. Maar het is natuurlijk geen slechte keuze maar kijkend naar het loon en het transferbedrag was Stekelenburg echt wel goed geweest voor Roma. Stekelenburg zal hierdoor meer dan waarschijnlijk bij Ajax blijven aangezien ik niet zomaar een club zie die nog een doelman nodig heeft. Tenzij Wenger wakker schiet en een Maarten Stekelenburg in zijn doel wil zetten.

Goede lijnkeeper, alleen heeft erg weinig ballen klem. Voor de rest een prima keeper!

Ik blijf het verbazingwekkend vinden dat geen club daadwerkelijk concreet is geworden voor Stekelenburg.
Op het WK was hij veruit een van de beste keepers en in de CL heeft hij Ajax toch goed overeind gehouden tegen onder andere Real Madrid.
Het eredivisie niveau is hij inmiddels allang ontstegen en hij zou in mijn ogen makkelijk mee kunnen bij bijna elke Europese topclub.
Als hij slim is verlengt hij zijn contract niet bij Ajax, want hij kan zoveel meer uit zijn carrière halen dan alleen het Eredivisie niveau en die 6 CL wedstrijden.(heb het over vorig seizoen)

Ongelooflijk!! Je gaat aanvallend spelen en je wilt voetballen van achteruit wat moet je dan in hemelsnaam met iemand als Kameni een ballevanger uit Kameroen??????????? Dit zegt meer dan genoeg dat het eigelijk helemaal niet zo aanvallend word als hij iedereen probeert te laten geloven. Als je met Kameni vooruit gaat voetballen dan schiet je jezelf al in je been. Dit is een keeper die redelijk op de lijn is en af en toe hele rare fratsen uithaald. Stekelenburg kan als geen ander meevoetballen en is het gewend om een verdediging te hebben die verder na voren speelt. Snap deze keuze echt niet.

ik denk dat stekelenburg bij een sub/top club doorgroeit tot de wereldtop!

Kameni is een keeper die zeer spectaculair oogt en ook bijzonder snelle reflexen heeft maar op het andere moment kan hij ongebrijpelijke blunders maken, Constant is hij niet en dat is wat er bij hem ontbreekt en daarom had ik nou juist voor Stekelenburg gegaan.

Jammer, vond het een mooi club en goede stap voor hem

Jammer voor de Steek! AS Roma is toch een mooie club uit Italië die heel ambitieus is met de nieuwe trainer. Leek mij de perfecte club voor Steek om uit te groeien tot een wereldtopper. Arsenal gaat waarschijnlijk ook niet langskomen, Milan lijkt me ook een prachtige optie want die Abbiati is ook niet alles. Hij moet deze zomer toch echt wel zeer binnenkort de stap maken naar het buitenland wil hij een buitenlandse top carrière opbouwen.

Bijzonder jammer voor hem. Als hij naar Roma had willen gaan natuurlijk....
Heel goed nieuws voor Ajax dit. Zou geweldig nieuws zijn als er verder geen interrese komt. Ik denk dat hij heel belangrijk kan zijn in de competitie en in de CL. Ik denk alleen dat Vermeer hier niet blij mee is.

Ik begrijp echter niets van de keuze van Roma. Steek is toch een veel betere keeper dan Kameni. Veel constanter, veel betrouwbaarder.

Ik hoop dat ze Kameni halen want het is echt een goede keeper. Hij pakte al veel punten voor Espanyol. Deze keeper kon gemakkelijk al 2 jaar eerder bij een grotere club spelen.

14 juli 2011 om 05:27

Denk dat je dit sarcastisch bedoeld?? anders zou ik wel willen weten in welke punten Kameni nou beter is als Stekelenburg.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren