Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Ajax stelt opnieuw teleur en lijdt eerste nederlaag van voorbereiding

Laatste update:

Ajax heeft in de eerste serieuze oefenwedstrijd in de voorbereiding op komend seizoen een nederlaag geleden. Afgelopen week kwam het team van Frank de Boer niet verder dan een doelpuntloos gelijkspel tegen SSV Jahn Regensburg en zaterdag liepen de Amsterdammers tegen 1. FC Nürnberg tegen de eerste nederlaag aan: 2-0. De Bundesligist trok het duel in het laatste half uur naar zich toe.

In een weinig enerverende eerste helft slaagde Ajax er amper in om ook maar een serieuze kans te creëren. Domper was bovendien het vroege uitvallen van Siem de Jong. Hij ging naar de kant vanwege klachten aan zijn hamstrings en werd vervangen door Thulani Serero. De Bundesliga-club werd tweemaal gevaarlijk via Alexander Esswein, maar Maarten Stekelenburg hield zijn doel schoon.

Al vroeg in de tweede helft ontsnapte Ajax toen een schot op de paal ging. Theo Janssen had daarna de 0-1 op zijn schoen, maar zijn uithaal was te wild en ging over het doel. Na een klein uur spelen nam FC Nürnberg de leiding. Robert Mak ontving de bal uit een korte corner en schoot deze richting de verre hoek. Stekelenburg was kansloos op de uitstekende inzet van de Slowaakse middenvelder: 1-0.

De Boer gebruikte het restant van het tweede bedrijf om diverse wissels toe te passen. Zo maakte Kolbeinn Sigthórsson zijn officieuze debuut als vervanger van Aras Özbiliz en kwamen ook Mats Rits, Eyong Enoh en Jordy Lukoki in het veld. Waar Rits een grote kans miste na goed voorbereidend werk van Christian Eriksen, schoof Markus Mendler de bal in de 83e minuut langs Stekelenburg: 2-0.

Deze nederlaag zegt niets over de vorm van Ajax

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

tsja, wat kun je hier nou over zeggen. Nu zullen al mijn mede Ajacieden wel weer komen met en#148;het is maar een oefenwedstrijden#148;. Maar als je dan zo de oefenwedstrijden speelt, las dan gewoon een extra training in of w/e, maar speel niet op deze manier.
Als Ajax in de competitie zo gaat spelen tegen teams als Twente, PSV e.d. dan kan het een lang en rot seizoen gaan worden. Hoop echt dat het beter gaat. Bij vlagen waren er goeie acties, maar over het algemeen was het echt een slechte wedstrijd, net als de hele voorbereiding overigens. De wedstrijd tegen Emmen was een drama, net als de wedstrijd tegen die 3e klasser uit Duitsland Jahn Regensburg. Gelukkig heeft Ajax nog een paar weken de tijd, dus ik denk dat het alsnog wel goed gaat komen. Maar het is wel duidelijk dat het beter moet als het nu gaat.

16 juli 2011 om 17:01

Jahn Regensburg: Voor jou duidelijkheid

16 juli 2011 om 17:13

Die bedoel ik ja Daar mag je toch verwachten dat Ajax over heen walst. Met alle respect voor Jahn Regensburg, maar een 3e klasser uit Duitsland tegen de nummer één van Nederland..

16 juli 2011 om 17:15

Even voor de duidelijkheid:
Het is de 3 Liga en dit is evenwaardig aan onze Jupiler League. Alsnog moest Ajax hier dik winnen maar ze vertikken het gewoon. Ze spelen niet goed, misschien zijn ze moe of ze hebben gewoon echt Geen zin... Jammer

16 juli 2011 om 17:20

Ik weet ook niet wat het is, het is hoe dan ook zeer zwak wat ajax laat zien, maar het blijft gewoon een feit dat je kan zeggen dat het maar een oefen wedstrijd is, want nu denken veel mensen dat ajax met dit spel nergens komt, ondanks dat je inderdaad de laatste 3 wedstrijden gewoon overtuigend had moeten winnen. Maar bekijk het van de andere kant, vorig jaar won ajax van chelsea met 3-0, maar dan verwacht je toch ook niet dat ajax ineens de champions league kan winnen.

16 juli 2011 om 17:31

als ze een club als 1.fc Nürnsberg al niet aankunnen, hoe moet dat dat in de cl en al helemaal als ze door de groepsfase komen.

16 juli 2011 om 17:39

@ Steeefiee
Als ze geen zin hebben dan moeten ze zich helemaal achter de oren krabben. Daar komt bij dat ik het niveau van de Jupiler League toch wel een stukje hoger inschat dan de derde klasse in Duitsland.

Het zegt weinig, maar toch is het ook niet helemaal lekker om zulke wedstrijden in de voorbereiding te hebben.

16 juli 2011 om 17:51

Vitesse staat bij rust inmiddels met 0 - 1 voor tegen de zelfde 3eklasser

16 juli 2011 om 17:56

Jahn Regensburg: voor jouw duidelijkheid.
(dat is dus weer voor jouw duidelijkheid...

Wat een dramatische pot, zeg! Wat ik hierin het meest frustrerende vind, is dat er amper combinaties in zitten: er zit nog veel te weinig voetbal in. Dat terwijl De Boer daar juist op wil trainen.
Daarnaast beangstigd het mij dat De Boer toch elke keer Enoh weer in de ploeg brengt. Ik hoop toch echt met alles wat ik heb dat hij toch niet van plan is die jongen nog speeltijd te geven. Elke wedstrijd die ik de afgelopen anderhalf jaar van hem heb gezien bewijst hij het niveau van Ajax gewoonweg niet aan te kunnen!

16 juli 2011 om 18:10

Dus jij wilt nu zeggen dat het de schuld van Enoh is?
waarom moeten altijd donkeren het ontgelden?
jeetje man 11 man staan op het veld en allemaal zijn ze dramatisch,maar ga nou de schuld niet leggen bij Enoh.

16 juli 2011 om 18:14

0 - 3 voor Vitesse inmiddels

16 juli 2011 om 18:20

@ Barco111:

Gaat heen, Enoh maakte een klunzige actie en leed balverlies. Daaruit viel het 2de doelpunt. Dat moet je benoemen om iemand beter te maken. Of hij nou donker, paars, blank, of een pinguin is.

16 juli 2011 om 18:24

Ja geeft maar weer eens aan dat de ''godenzonen'' geluk hebben gehad in mei

16 juli 2011 om 18:58

Er bestaat niet zoiets als godenzonen, al die domme benamingen voor een stel voetballers.
Triest dat we nu verloren hebben, diep triest. Ik was al zeer kritissch tijdens de wedstrijd van Regensburg. En toen werd me van alles voorgewerpt als argument.

Er zijn gewoon geen geldige argumenten hiervoor. Ajax behoort gewoon te winnen. Moe bestaat niet, dan maar een beetj extra vitamines innemen. Kun je het niet aan inpakken en wegwezen. Ajax moet weer aan de top.

Tuurlijk is Ajax een club die je altijd wil kloppen. Vitesse daar maakt niemand zich druk om, waardoor Regensburg ze heeft onderschat.

Het wordt tijd dat Ajax echt laat zien voor wat ze waard zijn.

Ik wilde nog naar de oefenwestrijd tegen independiente met een stel vrienden, maar die tickets ga ik niet meer kopen. Ik zie het wel op erdivisie live, dan hoef ik me niet weer te ergeren.

30juli ben ik present in de Arena en dan wil ik Ajax op zijn best zien.

Laat Hamdaoui en Aissati in de basis, dan krijg je tenminste voetbal te zien

16 juli 2011 om 19:06

@afcfokke

Ik zou op dit soort reacties niet te serieus op in gaan. Hoogst waarschijnlijk geen serieuze reatie en als het wel zo is een heel treurig verhaal wat je beter naasr je neer kan leggen..

Enoh, is een mandekker, al het andere waar je hem voor gebruikt is inleveren op niveau. hoop nogsteeds dat de Boer er iets mee kan, maar volgens mij zit het er niet in..

Ik hoop trouwens wel dat eriksen en janssen wat meer minuten met elkaar krijgen, die zullen toch samen het middenveld moeten gaan organiseren!

16 juli 2011 om 20:17

Toch is het zo dat hij geen voetbalinzicht heeft, slechte techniek en alleen maar kracht als positief pluspunt heeft.

16 juli 2011 om 23:28

Dit heeft niks met ''aankunnen'' te maken, het is gewoon het niet willen snap hat ook niet hoor op deze manier heb je ook niks aan oefenwedstrijden. En je zou juist van jongens die zich moete bewijzen een stukje extra inzet verwachte.

17 juli 2011 om 08:15

Barco111, doe eens niet zo achterlijk met je reactie. Niemand heeft het over ras, huiskleur of andere kemerken die niet met voetbalkwaliteiten te maken hebben. Ga dan ook niet hier tot aanzetten, mafkees.

17 juli 2011 om 10:22

Toen Ajax van Chelsea won speelde Chelsea met een B-team. Dan verwacht je ook een beetje dat ze winnen. En nu speelde Ajax ook niet met het beste team die ze hadden.

16 juli 2011 om 17:30

Even de feiten op een rij:

1. dit was niet de basis!
2. deze spelers spelen amper met elkaar samen, automatismen ontbraken!
3. bij een training weet je wat de tegenstander gaat doen, je traint er immers mee, vandaar deze wedstrijd
4. we weten nog niet hoe Ajax gaat spelen omdat ze nog geen enkele wedstrijd met de basis hebben gespeeld!

16 juli 2011 om 17:35

hahaha. Ineens moet je een nederlaag recht lullen. Wat ben je ook een slappe zak eigenlijk. In plaats dat je eerlijk toegeeft dat je verrast bent kom je met excuses.

16 juli 2011 om 17:37

Daar heb je meneer ''feit'' ook weer...

Het was gewoon een slechte wedstrijd, is dat nou zo moeilijk om toe te geven?
Je kan je naam beter veranderen in: Excuus4live

16 juli 2011 om 17:38

Excuses? Ik vertel gewoon even hoe het gegaan is. Als je de wedstrijd hebt gezien dan is de uitslag geen verrassing, maar zo te horen heb jij de stand gezien en that's it. Lees je eerst maar even in voor je met de grote jongens in discussie wilt gaan.

16 juli 2011 om 17:38

1. dat dit de basis is maakt geen zak uit. Zelfs in het B elftal hoort scorend vermogen te zitten, iets wat ik de afgelopen 3 wedstrijden al niet gezien heb.
2. Deze spelers hebben al 2 trainingskampen erop zitten, dus mogen er toch een paar autmatismen in zitten.
3. ben ik met je eens, maar met zo'n instelling in het veld staan schiet je ook geen zak mee op.
4. Tuurlijk weten we niet hoe ze gaan spelen, maar daarom zijn de wedstrijden nog wel slecht... Daar verander je niks aan.

16 juli 2011 om 17:40

@expert4life

Waar zijn die grote jongens dan in deze discussie?

ot: dramatisch natuurlijk van Ajax.

16 juli 2011 om 17:42

Zal ik alleen deze doen:

2. deze spelers spelen amper met elkaar samen, automatismen ontbraken!

Zijn ze niet een beste tijd op trainingskamp geweest? Als sommige automatismen nu nog ontbreken, zie ik het somber voor je in.

Het enigste wat ze op trainingkamp geleerd hebben is 'tikkie terug' ipv 'tikkie takkie' voetbal.

16 juli 2011 om 17:42

1. Nee, dat zie je volledig verkeerd. Als je het een beetje gevolgd hebt het afgelopen jaar dan heb je kunnen zien dat het gewoon maanden! duurt voor je automatismen erin hebt zitten, geen 2 trainingskampen.

2. zie punt 1. Daarbij speelt ook de vermoeidheid mee. Zoals in de wedstrijd ook gezegd, en jij weet dat natuurlijk als Ajax-volger, hebben de spelers in 2 weken tijd welgeteld 1 dag vrij gehad. De vermoeidheid speelt dus ook een rol!

3. nvt
4. de wedstrijd was van beide kanten slecht, klopt helemaal

16 juli 2011 om 17:43

@expert4never:: nog een paar feiten:
- je zit weer als gebruikelijk weer de excuus expert uit te hangen
-heeft de tegenstander niet met dezelfde feiten te maken?

Het is gewoon matig tot slecht voorlopig..nog een hoop werk aan de winkel.

ps: vitesse wel gewoon op voorsrpong tegen jahn regensburg......ja, ook met een b (jeugd) team

16 juli 2011 om 17:43

Als jij niet inziet dat automatismen niet in 2 weken in een team zitten, zie ik het somber voor je in! hahaha. Kom op zeg, zelfs bij Barca duurt het jaren en dan zou het bij Ajax in 2 trainingskampen lukken? hahaha, jij bent grappig.

16 juli 2011 om 17:43

Ik vind dat er wat makkelijk wordt gezegd: dit was niet de basis. De Boer heeft aangegeven dat hij veel wil rouleren, dan heb je wel een brede en vooral kwalitatief goede selectie nodig. Tot dusver valt de voorbereiding van Ajax tegen. Ik begin ook steeds meer twijfels te krijgen over Frank de Boer. Ondanks het feit dat Ajax in de kampioenswedstrijd geweldig speelde, heeft hij ook veel geluk gehad en nog zorgwekkender: het spel was in de meeste wedstrijden niet om aan te zien. Deze lijn wordt in de voorbeiding van het nieuwe seizoen voortgezet. Ik weet dat het gevoelig is om kritiek op De Boer te leveren maar ik heb mijn twijfels of hij wel zo goed is als iedereen denkt. Het kampioenschap heeft veel verbloemd maar we zullen straks zien of mijn twijfels terecht of onterecht zijn.

16 juli 2011 om 17:44

Ja, de tegenstander heeft met dezelfde feiten te maken. Ik snap je punt even niet? Ervan uitgaande dat jij ook weet dat het bij ieder team anders werkt, maar dat is geen nieuws natuurlijk.

Een hoop werk aan de winkel? Gebaseerd op? Ik heb nog geen wedstrijd met het basisteam gezien dus daar kan ik niks over zeggen, knap dat jij dat wel hebt gezien.

16 juli 2011 om 17:47

De eerste helft was ook slecht, en wie stonden er daar van de nieuwe spelers in ? Juist ja alleen Janssen. En Serero (?) na 15 min..

De rest moet toch al wel een beetje ingespeeld zijn? Die spelen toch al een langere tijd samen...

16 juli 2011 om 17:51

Ik heb het over alle bankzitters! Die spelen niet vaak samen nee, ook niet op de training. Mocht je het nog niet snappen moet je maar eens een training gaan bekijken, dan is het je in no-time duidelijk!

16 juli 2011 om 17:52

Stop nou eens met alles recht te praten. Ik kraak Ajax niet af, maar ik vindt het gewoon zwak dat als bv Ajax, Twente of Psv zo'n wedstrijd verliezen op zo'n manier,
Ik vindt dat ze gewoon met een sterke selectie moeten aantreden en niet met een compleet b team. Een aantal 2e keus is goed, maar 2/3 moet minimaal uit de hoofdmacht bestaan.

16 juli 2011 om 17:52

Doe is normaal man, Psv won oook maar in de laatste minuut van eindhoven, je kan er niks van zeggen vanmorgen hebben ze nog een zware training gehad> Het zijn maar oefenwedstrijdjes als het vanaf augustus maar goed is joh, maak je niet druk;

16 juli 2011 om 17:53

Als ze nu nog niet samenspelen in een bepaalde opstelling en de automatismen zijn er nog niet dan ziet t er niet goed uit. Over 2 weken is de Jc-schaal. Dan mag ik toch hopen dat ze er staan. Want anders wordt het wel erg kort dag en loop je vanaf dag 1 weer achter de feiten aan.....

16 juli 2011 om 17:56

@expert4life, hij bedoelt te zeggen dat de tegenstander;

1. ook mss met een B-team speelt;
2. ook nog geen automatismen heeft, en
3. ook moe is.

Dat bedoelt hij met ''zelfde feiten''.

Ik vind dit de derde wanprestatie op een rij en dat begint me zorgen te baren. Dat zou ook voor jou moeten gelden.

16 juli 2011 om 17:56

Lekker makkelijk om iets recht te praten wat eigenlijk krom is! Ajax was gewoon bedroevend slecht vandaag. Excuses of niet, interesseert me helemaal niks.

En alsjeblieft @expert4life , ga niet zo belachelijk lopen doen! Je weet zelf ook wel dat er wel wat verwacht mag worden tegen een 3e klasser uit Duitsland en FC. Nurnberg. En die slappe hap met je boodschappenlijstje (lees 1,2,3,4 punten ) heeft niemand een boodschap aan verder. Kunnen we zelf ook wel invullen!

16 juli 2011 om 17:57

Die trainen toch ook al minimaal 1 seizoen samen...
Iets wat krom is kun je niet recht praten.

16 juli 2011 om 18:08

Haha probeer je nu iets wat krom is recht te lullen.
Maak je niet zo druk man.oefenpotje verloren so what.
Als de superboeren straks in de eerste wedstrijd met 2-0 van ze winnen dan is het pas echt intressant.

16 juli 2011 om 18:33

waarom negeer je als expert gewoon het tweede feit:
Nurnberg heeft hetzelfde probleem!

Daarnaast is het merendeel van de selectie toch gewoon gelijk gebleven?

ps: vitesse (met een hoop jeugdspelers) staat gewoon met 0-3 voor tegen jahn regensburg....zoals het hoort tegen een duitse 3e klasser, maar dit even terzijde

16 juli 2011 om 19:19

Draai er niet omheen dat Ajax een middelmatige tot slechte voorberereiding doormaakt. je moet ook kritisch op je club kunnen zijn.

16 juli 2011 om 20:11

Ik weet niet wat voor nepajacieden of ajaxhaters er op deze site rondlopen maar expert verteld hier gewoon de waarheid enja de wedstrijd was niet goed maar wat wil je ervan verwachten dat we meteen iedereen eruit spelen. Het is onderbouwd. Waar slaat dit op nu word dit vast weer verwijderd maarja, ik vind gewoon dat hij gelijk heeft en doe dit doormiddel van een reactie inplaats van een duimpje.

stelletje rare mensen hierzo

16 juli 2011 om 23:34

Grote jongens ? volgens mij zit Cruijf toch echt niet op voetbalzone hoor hij heeft het Maar tegen jou! en je vertelt niet hoe het gegaan is als je dat zou doen was het:
1: er speelde spelers die zich zouden moeten bewijzen maar dit niet deden.
2: de spelers trainen dag in dag uit met elkaar
3jax speelde gewoon totaal zonder inzet en ja dat mag je ze verwijten en zal bv de Boer ook zeker doen.

wat wil je nou een totaal inzetloze wedstrijd goedprate ?? en dan noem je jezelf expert, nee wees eerlijk en zeg het was gewoon slecht maar gelukkig niet belangrijk kwa resultaat

17 juli 2011 om 09:46

Zolang FDB niet in paniek is, raak ik ook niet in paniek van deze nederlaag. Aan de andere kant, het zou wel lekker zijn wanneer er nu eens een paar keer serieus wordt gespeeld tegen een tegenstander en niet om een beetje te oefenen.

16 juli 2011 om 18:49

Tja, 't is niet best.
Aan de andere kant, je leert meer van verlies dan winst. Dus in die zin is nu verliezen nuttiger dan over een paar weken als 't er weer echt toe doet. Bottom line is dan wel dat ze hier snel lering uit moeten trekken en de lijn naar boven kunnen vinden, anders wordt het een somber seizoen.
Maargoed, de tijd zal wel leren wat hier de gevolgen van zijn.

Je weet toch nooit wat de trainer allemaal bekokstooft in zo'n potje, dan doe je misschien dingen om uit te proberen wat je anders niet zo snel doet.

Ik heb wel meer teams heel slecht zien presteren in de voorbereiding om vervolgens een top seizoen neer te zetten, dus je weet 't uiteindelijk toch niet.

16 juli 2011 om 19:19

Er zijn nog weken tot de competitie begint en Frank de Boer wil gewoon wat neerzetten. Er wordt hard gewerkt en de speelstijl die de Boer wil hanteren is niet heel simpel en heb je niet zomaar onder de knie. Ik verwacht wel dat het de komende weken gaat verbeteren en er aan het begin van de competitie eindelijk weer een ouderwets goed spelend Ajax te zien is.

16 juli 2011 om 19:27

Gelukkig zijn er nog weken tot de competitie inderdaad. Alleen is het zo jammer dat er de afgelopen 3 wedstrijden zo slecht gespeeld is. Ik denk ook dat het de komende weken gaat verbeteren. Maar ik denk dat we in het begin nog niet ons ouderwetse Ajax gaan zien, dat zal eerder halverwege/eind competitie zijn. Maar ik hoop dat jij gelijk heb en ik het fout want dat zou natuurlijk het mooiste zijn

Ik heb geen idee van de opstellingen, maar dit komt op mij best over als een kansloze nederlaag.
Zo maak je geen al te sterke indruk als Ajax-zijnde.

16 juli 2011 om 17:01

zo'n beetje iedereen heeft zijn minuten gepakt, dit was gewoon slecht.
afgelopen 3 potjes heeft alleen ooijer 1 x weten te scoren, dus vrij mager zeg maar voor een team dat zich aan het klaarstomen is om titelkandidaad te worden.

16 juli 2011 om 17:12

Ach, je weet wat ze zeggen. Een slechte generale repetitie belooft steeds een goed concert Het feit is wel dat deze voorbereiding bij iedereen nu de ogen heeft geopend. Ajax is geen kampioen geworden vanwege schitterend spel en goede spelers maar puur door de zwakte van de rest. Ajax zal nog flink moeten werken aan samenspel, creativiteit en kwaliteit.

16 juli 2011 om 17:25

Kansloos sowieso niet, verdient valt over te twisten.

Ajax speelde niet goed, maar met veel dragende krachten die ze misten was het niet gek. Eriksen Boilesen Vertonghen speelde al niet, de Jong viel uit, Sigthorsson kreeg weinig ballen.

1 ding weet ik nu wel zeker, de slechtste speler van Ajax is toch wel Enoh, wat een ramp ! Die kan echt alleen schoppen en tackles maken ... Knullig balverlies, passt elke bal terug, loopt niet vrij en maakt te veel onnodige overtredingen, drama die gast.

Komt ook nog eens bij dat Janssen geen speler is voor voorbereiding en oefenwedstrijden. Zoals hij laatst in een interview al aangaf, hij heeft niks met trainingskampen. Ook Boerrigter, die een goede indruk maakt tot nu toe, speelde niet.

We mogen er geen waarde aan hechten aan die uitslag, maar Ajax werd echt niet overklast hoor XD

16 juli 2011 om 17:41

''waar Rits een grote kans miste na goed voorbereidend werk van Christian Eriksen''

16 juli 2011 om 17:44

Nee, ze werden zeker niet overklast. Maar de knullige en vooral schandalige fouten die gemaakt werden maak ik me wel zorgen over. Ooijer die ineens gaat opbouwen, en niet de bal afspeelt, vervolgens balverlies lijdt en een shot op buitenkantpaal. Dat soort dingen mogen echt niet gebeuren.

En Ozbiliz nooit meer in de spits, wat een afgang is dat zeg. Zit totaal geen dreiging in die jongen en geen luchtduel wint ie.

16 juli 2011 om 18:25

ik vind het wel heel makkelijk om Enoh nu de zwarte piet toe te schuiven, die heeft te kort gespeeld om een eerlijk oordeel over te hebben. 2de doelpunt was wel zijn schuld, maar eerder wint hij de bal wel 2x sterk.

16 juli 2011 om 18:25

Knap dat je in een kwartiertje iemand zo compleet kan beoordelen.. not. Heel Ajax was drama, en als je een zwart schaap wilt zoeken zou ik beginnen met Janssen. Hij was toch gehaald als voorbeeld voor de jonkies? Nou wat een slecht voorbeeld ongemotiveerd, 0,0 loopwerk, slappe lange ballen.. nou ik had liever De Zeeuw gehouden.. man man man.

16 juli 2011 om 17:57

Ben ik helemaal met je eens. Iedereen vind Frank de Boer in een keer een geweldige supertrainer, omdat Ajax kampioen werd. Maar vergeet niet dat ze kampioen werden door toeval. Met toeval wil ik zeggen dat Twente en Psv ook zoveel punten verloren. Ajax speelde 2 goede wedstrijden onder zijn leiding: tegen Milan en tegen Twente.
Nét winnen tegen Nec, nét winnen tegen Excelsior, nét winnen tegen Heerenveen waar ze net zo goed hadden kunnen verloren of gelijk spelen. Ze verloren o.a tegen Ado den haag en ook tegen Utrecht. Martin Jol pakte 81 of 82 punten onder hem speelde Ajax goed, maar ze werden geen kampioen. ''matige trainer etc etc etc.'' Geluk speelt gewoon een belangrijke rol en het feit dat Frank de Boer zelf speelde voor Ajax en de Champions League won.
Voorin is er een groot probleem, cvitanich is weg dus ze moeten echt nog een goede aankoop hebben om mee te doen met Champions League en om de makkelijke wedstrijdjes tegen Vvv-venlo en Excelsior ook te winnen.

Het wordt zonder 3 echte versterkingen (backup-cv, buitenspeler, backup-spits) helemaal niks dit jaar . Prima dat mensen zeggen dat het maar oefenwedstrijden zijn en dat het niks zegt over de competitie. Maar vorig jaar speelden we ook t hele jaar klote, de kampioenswedstrijd heeft iedereen zand id ogen gestrooid.
Als er geen drastische maatregelen worden genomen, zullen PSV en Twente veel sterker zijn id competitie.
Op de 11 basisspelers na is het allemaal vrij dramatisch.
Conclusie: Genoeg werk aan de winkel voor ajax

16 juli 2011 om 17:00

Wat zie jij als het basiselftal dan? Ik vind ajax er in de breedte juist op vooruit gegaan eerlijk gezegd. Boerrigter kan erin voor Ebecilio denk ik? Dat vind ik sowieso al een 200% vooruitgang. En verder zijn er geen basisspelers vertrokken (al kan je meh als vertrokken beschouwen, maar die was ook lang niet het hele jaar basisspeler) en zijn Janssen en Sigthorsson er ook nog bij, plus Serero en Rits voor de bank.

16 juli 2011 om 17:07

Ik vind eigenlijk dat teveel mensen een te hoge verwachting hebben van Boerrigter, hij heeft alleen nog maar in de Jupiler Leaque laten zien dat die een aardig potje kan voetballen.

Dat zal tegen tegen de clubs onder de middenmoot in de Eredivisie geen probleem zijn, maar de rest van de wedstrijden dan?
En dan praat ik nog helemaal niet over de Champions Leaque..

16 juli 2011 om 17:10

@ Jeffrey

Je weet het maar nooit, kijk Chadli.

En mocht het niks zijn, je gaat er niet op achteruit wat vorig jaar betreft. Het is niet dat er iemand is vertrokken en Boerrigter in zijn plaast gekomen is. Het is gewoon extra, evenals Serero overigens.

Wat mij betreft is Ajax er absoluut sterker op geworden, helemaal als Vertonghen en Stekelenburg blijven. Er is vrijwel niemand weg, maar wel behoorlijk wat erbij. Janssen, Sightorsson, Boerrigter en Serero, toch niet verkeerd.

16 juli 2011 om 17:14

Ik wist dat dat voorbeeld ging komen..

Nee natuurlijk weet je dat nooit, het is en blijft een gok. Wie niet waagt..
Alleen praten ze vaak over hem alsof die er al is en dat het helemaal niet meer mis kan gaan.

16 juli 2011 om 20:13

@ t0mt0m18

Chadli was 5 jaar jonger dan Boerrigter toen hij naar Twente kwam, Mertens idem.

Wanneer je op je 25ste nog in de JL speelt ben je geen talent.

16 juli 2011 om 17:13

Eindelijk een reële reactie van een Ajax fan. De Boer wordt m.i. overschat. De meeste wedstrijden onder De Boer waren/zijn gewoon slecht. Tegen Twente speelden ze echt heel erg goed maar dit was een uitzondering.

16 juli 2011 om 17:34

Ik ben het er uiteraard niet mee eens. Als je de wedstrijd hebt gezien zul je het eens zijn met onderstaande punten:

1. Anita is geen rechtsback
2. Ooijer, Blind, Sneijder, Ozbiliz, Ebecilio zijn geen basisspeler komend seizoen
3. Automatismen ontbraken omdat ze met veel wisselspelers speelden
4. De Boer heeft de volledige selectie pas 1!! week bij elkaar

Tel bovenstaande bij elkaar op en je komt tot de conclusie dat de wedstrijd in het teken stond van minuten maken en niet van geweldig spel. Dat komt misschien volgende week tegen Independiente, of iets in die richting.

16 juli 2011 om 18:12

En nurnberg ?? zijn hun al drie maanden bezig dan met hun voorbereiding.
Simpel verloren van een degelijke duitse tegenstander,niks meer niks minder .
Jij met je ingespeelde vermoeide reservespelers.pff

16 juli 2011 om 17:55

Waarom wordt het niks, ze zijn met dezelfde selectie kampioen geworden. Twente heeft zich niet versterkt en bij psv is het nog maar afwachten. Mertens is minder als Dudszak. Wijnaldum is niet beter als toivonen. Strootman heeft 2 a 3 wedstrijden goed gespeeld bij utrecht. Dus het is allemaal nog afwachten. Dit zijn maar oefenpotjes. Het is mischien wel handiger in de laatste oefenwedstrijden om een keer met de basis te gaan spelen, en niet heel team wisselen

Er zullen vast weer mensen zijn die zeggen: Ik hecht hier geen waarde aan, maar het was echt verschrikkelijk voetbal.
Bovendien is dit een middenmoter van de Bundesliga dus ik neem dit echt wel serieus.
Ik hoop echt dat Boerrigter snel komt want Ebecilio is een Dra-ma.
Idem Sulejmani, die twee halen nóóit de achterlijn.

16 juli 2011 om 17:04

Nr 6 is een subtopper

16 juli 2011 om 17:22

07/08: Plaats 16, Bundesliga
08/09: Plaats 3, 2. Bundesliga
09/10: Plaats 16, Bundesliga

Dat is van de jaren ervoor, dus kan ook een geluks-seizoen zijn geweest, ik weet dat alleen niet want ik heb ze totaal niet gevolgd.

16 juli 2011 om 17:35

En dat Anita geen recchtsback is, speelt even niet mee? Dat Ooijer op de bank hoort ook niet? Dat Blind dramatisch speelde en bankzitter is zien we door de vingers? Evenals een gebrek aan automatismen? Ozbiliz in de spits terwijl die op de flanken hoort is niet erg? Dat de Boer de selectie pas 1 week ter beschikking heeft is bijzaak? Dat Ajax nog geen een wedstrijd met het basisteam heeft gespeeld doet niet ter zake?

16 juli 2011 om 17:44

Je hebt het steeds over gebrek aan automatismen, bij spelers die wel samen trainen moeten er toch automatismen zijn? En spelers die normaal op de bank zitten, moeten tegen een club als Nurnberg toch laten zien dat ze de bank waardig zijn? Excuses, excuses..

16 juli 2011 om 17:51

@expert, probeer eens niet alles recht te lullen.

Wou de Boer niet dat elke positie dubbel bezet is, zodat je altijd een invaller hebt? Nou dan moeten ze er ook staan.
Als er straks blessures komen van de basiself, heb je toch een behoorlijk probleem. Is niet erg, maar je moet er niet omheen lullen.

16 juli 2011 om 17:52

Ik lul nergens om heen. Je bent het toch zeker met me eens dat je een blessure makkelijker opvangt met 10 basisspelers en 1 wisselspeler dan een compleet team met wisselspelers? Een keihard feit waar we niet omheen kunnen.

Maar ik ben het met je eens dat we vandaag met 7 wisselspelers gewoon slecht gespeeld hebben, ook niet zo gek. Geen een team vangt even 7 basiskrachten op.

16 juli 2011 om 17:57

Dan nog moeten die andere er staan, voor hetzelfde geld krijg je wel een aantal blessure gevallen. En ik herhaal alleen wat de Boer telkens aanhaald.
Blijkbaar is de selectie dan veels te dun van eredivisiespeler bij Ajax.

wat een schandalige vertoning weer van mijn aller ajax.
iedereen kan wel zeggen het is maar een oefenwedstrijdje maar hier moet je er ook staan.
ik ben ene kant zeer teleurgesteld(je wilt altijd winnen)
maar andere kant ben blij dat ajax verloren heeft.
ajax zat in een soort flow na het kampioensschap.
ze dachten overal te makkelijk over.
ik hoop dat ajax nu een keer wakker word en beseft dat ze er nog lang niet zijn.
A.f.c Ajax(l)

16 juli 2011 om 18:30

helemaal mee eens, beter nu een knal voor je kop krijgen van de Boer en scherp en realistisch aan het seizoen beginnen dan halverwege het seizoen niet weten waar het verkeerd gaat.
Het resultaat maakt me niks uit, de manier van spelen was echter weinig hoopgevend. Maar het komt wel goed als de jongens een paar nachten in hun eigen bed geleden hebben en aan elkaar gewend zijn.

Nou maar hopen dat dit niet doorwerkt in de competitie of champions leaugue pfff wat een drama van ajax.... Zo te zien hebben ze nog een lange weg te gaan

16 juli 2011 om 17:02

Het zijn dan wel oefenwedstrijden maar als je maar 1 keer in 3 wedstrijden weet te scoren tegen 2 ploegen die niet eens op het hoogste niveau spelen en Nurnberg die ook niks te zoeken hebben in de Champions League dan kan je wel de conclusie trekken dat Ajax op dit moment kansloos zou zijn. Het is voor het Nederlands voetbal te hopen dan Ajax een gunsitge loting heeft voor de Champions League want ben bang dat ze er anders kansloos uitvliegen.

16 juli 2011 om 17:05

Echt een beredenering van lik me versie speelt ajax weer goed in de competitie, wat logisch is. Omdat de nieuwelingen wat tijd nodig hebben om in gespeeld raken. Dan zegt men opeens, tja kan wel eens goed mee draaien in europa e.d.

16 juli 2011 om 17:13

Tuurlijk kan het beter maar met de spelers die er de afgelopen 3 wedstrijden hebben gestaan is het niveau gewoon erg laag. Niet alleen scoor je er maar 1 maar is het ook niet zo dat Ajax enorm veel kansen heeft gehad maar pech had in de afronding. Er zal dus nog wel aardig wat moeten veranderen en ik zeg niet dat dat onmogelijk.

Het resultaat is ook niet boeiend bij oefenwedstrijden maar het voetbal wat Ajax laat zien is ook gewoon niet best en weinig kansen.

16 juli 2011 om 17:03

Leuk Sarcasme .

On; Ik vond heel veel jeugd echt zwak spelen.
Ozbilliz in de spits was echt ontzichtbaar.
Ebecilio bakt er niks van.
Rits stelde niet veel voor (vorige potjes misschien wel, maar die heb ik niet gekeken)
Sneijder was ook ontzichtbaar, en Blind speelde echt slecht.

16 juli 2011 om 17:06

Ik denk ook dat Frank de Boer meer verwacht had van de jeugd. Ik denk dat de meeste te kort gaan komen om door te breken dit jaar.

Ondanks alle wisselingen, want natuurlijk is dit maar een wedstrijd om iedereen te zien spelen en te kijken welke dingen wel en niet werken, is dit qua resultaat slecht. Maar wie weet misschien is het vandaag wel heel goed gelukt wat De Boer vooraf wilde zien.

Had ik niet verwacht zie ze nog wel als titelkandidaat want zon oefenpotje zegt niet heel veel maar toch. Speelde Sigtharson nog goed of niet? Kijk uit naar het nieuwe seizoen! :D

16 juli 2011 om 17:07

Sigthórsson speelde maar 20 minuten ofso mee, net als vd Wiel, Eriksen en Boilesen.
Hij heeft niet echt zo veel kunnen laten zien, omdat er niet zo veel aanvallen waren van Ajax.

Nurnberg is een goede ploeg. Ze hebben een brede selectie met een paar goede spelers voorin. Al zeggen oefenwedstrijden niet veel.

Forza Ajax!

16 juli 2011 om 17:13

Hou toch op zeg. Ajax speelt CL dus moet gewoon winnen van zo'n ploeg, wat een blamage.
Zal wel goed komen nog, maar dit is natuurlijk gewoon slecht.

Kansloze nederlaag...tja wat kan je erover zeggen.

Btw: Oefenpotjes zeggen wel degelijk wat, zeker wanneer je speelt tegen een tegenstander van het kaliber 1. FC Nurnberg, toch de verrassing afgelopen seizoen uit de Bundesliga.

Jammer, hopen voor Ajax dat het geen vervelende nawerking heeft in de CL

16 juli 2011 om 18:16

Twente verloor ook 3-0 van Standard Luik, oefenpotjes zeggen eigenlijk niks, althans de uitslag ervan. Kijken we naar het spel, dan zien we dat dat dramatisch was en dat er nog wat werk aan de winkel is.

Ik verbind er niet zoveel conclusies aan, dat het beter moet is duidelijk, 1 doelpunt in 3 wedstrijden, van Ooijer nota bene. Maar fijn, 30 juli is de eerste echte test.

Het is wel leuk dat ik in het andere topic iemand heb zien zeggen dat het waarschijnlijk 2-0 voor nurnberg zou worden en voor gek werd verklaard Daarnaast het is een oefenwedstrijd maar om dan een kansloze verliespartij mee te maken is ook balen.
Dit is een van de redenen dat geen enkele grote club Stekelenburg aantrekt, ookal is het een oefenwedstrijd, Ajax laat gewoon internationaal te weinig zien, oefenwedstrijd of niet.

Het is niet erg, beter dat ze nu fouten maken en ervan leren en dan kunnen ze hun een verbeterd spel laten zien in de competitie.

Dit kan gewoon gebeuren,

Veel mensen onderschatten Nurnberg wel heel erg om eerlijk te zijn. Het resultaat maakt niks uit in oefenduels maar het spel, dat was helaas niet goed moeten we toch concluderen.
Maar een club die 6e is geindigd in de Bundesliga, tja daar kan je een keer van verliezen.
Ajax speelde met een b-team die dit seizoen (meeste spelers dan) op de bank zouden zitten of zelfs in het jeugdteam zouden spelen. Ik zie het heus wel goed komen, niemand had volgens mij trek in deze wedstrijd en dan verlies je hem meestal als je je best niet doet. ach de betere tijden komen er aan.

even wat conclusies:
1. de opbouw met ooijer en alderweireld in het centrum gaat echt veel te langzaam, vertonghen werd echt gemist
2. sneijder is nog lang niet goed genoeg, gewoon verhuren die jongen en maar hopen dat hij binnen 2 jaar zich nog flink ontwikkelt want anders hoeft hij niet te blijven wat mij betreft.
3. spelers als sulejmani en janssen hebben een hekel aan deze potjes, het is dat ze moeten spelen maar liever zaten ze thuis denk ik.
4. ozbilliz in de spits is geen optie
5. ebecilio is nog steeds erg wisselvallig, boerrigter vind ik beter en hij heeft bovendien ook meer scorend vermogen
6. serero moet zich ook nog flink ontwikkelen, hij is wel een stuk verder dan sneijder maar ook nog net even niet goed genoeg..
7. ajax had geen motivatie (kon je aan meerdere dingen zien dus zo moeilijk om dat te zien is het niet)
, geen kracht, vermoeid en ze willen gewoon lekker naar huis na 2 zware trainingskampen...
8. het middenveld zoals het nu staat vind ik niet goed, janssen beweegt niet goed genoeg om als controleur te spelen, anita doet dat veel feller en kan dan ook makkelijker aangespeeld worden om zo vervolgens janssen of eriksen aan te spelen. ik zou gewoon met anita janssen en eriksen spelen volgend seizoen.

dit zijn gewoon potjes om de conditie op te krikken, om wat jeugdspelers te bekijken, het stelt allemaal niet zoveel voor al vind ik het toch wel jammer dat ajax verloor, ik heb het dan ook nu wel weer gehad met die oefenpotjes met een half B elftal enzo, geef mij maar weer gewoon vertonghen etc. in de basis

16 juli 2011 om 17:51

Punt 2 ben ik echt niet met je eens..
Vond Sneijder vandaag 1 van de lichtpuntjes met Özbiliz!
Wanneer Janssen de opbouw verzorgde en de man was voor de 2 centrale verdedigers zag je op het middenveld alleen beweging bij Sneijder. Wanneer Sneijder de man was die de opbouw moest verzorgen was er geen beweging waar te nemen.

Özbiliz is natuurlijk ook geen balvaste spits, maar met zijn techniek moet Ajax veel meer doen. Buitenspelers starten veel te laat met hun loopacties als de bal al word ingepasst op Aras. Draaide vandaag weer 3 keer zó makkelijk weg bij zijn directe tegenstander..

16 juli 2011 om 18:23

naja dan zijn we het niet eens maar dat zullen we dan ook niet worden vrees ik
ik vind sneijder zwaar overschat alleen maar omdat hij zijn naam mee heeft en iedereen hoopt dat hij het goed doet
opbouwend vind ik hem niet goed genoeg, te weinig creativiteit bij de 16, verkeerde beslissingen etc.
en uuhm laten we nu niet doen alsof sneijder veel bewoog want als janssen de bal had kon hij ook gewoon niet naar sneijder spelen hoor, janssen moest steeds terug naar ooijer of zelfs stekelenburg...
en echt vaak is sneijder ook niet aan de bal geweest (hij bewoog zelf ook niet goed genoeg hoor, in ieder geval niet de goede kant op...) en wat hij er mee deed kon me niet imponeren.
de acties van ozbilliz zijn allemaal leuk en aardig maar ook daar kwam erg weinig uit, de acties kunnen nog zo mooi zijn, als je daarna geen fatsoenlijke voorzet geeft dan heb je er helemaal niks aan...

PSv onder Hiddink had altijd vrij slechte voorbereidingen maar iedereen weet hoe het afliep toen het er echt om ging. PSV onder Stevens had een goede voorbereiding, maar een drama seizoen. Ik denk iedereen het moraal van mijn verhaal wel begrijpt.

16 juli 2011 om 17:08

Inderdaad!! Oefenmatches zeggen niet veel.. AZ won vier jaar terug met 4-2 thuis van Inter en werden uiteindelijk 12e in de competitie... Dadelijk als de Jc-schaal, de competitie en de CL beginnen moeten ze er staan. Ik maak me pas zorgen als ze weggespeeld worden door Twente en de eerste wedstrijd tegen de graafschap er niks van bakken..

16 juli 2011 om 17:56

Ik wilde het net zeggen. Ik zat dan iedere keer voor de tv te denken: Ha dit seizoen zijn ze kansloos, wat een drama potjes. Het resultaat moge bekend zijn.
Wie hier zijn pleziertjes uit wil halen mag dat van mij. Aan het einde van het seizoen worden de echte prijzen pas verdeeld.

Ik maak me nu toch wel zorgen. Het ''zijn maar oefenpotjes maak niet uit'' is nu al iets te vaak gevallen, ik weet wel dat we veel basisspelers missen, maar ook van de B-keus verwacht ik doelpunten. Maar scorend vermogen is nergens te bekennen, creativiteit idem ditto. Goed uitgespeelde aanvallen, weer nauwelijks gezien. Hoop dat er tijdens het seizoen ineens vanalles gaat draaien...

ik ben stiekem een beetje blij met deze nederlaag, de spelers zullen weer beseffen dat het niet vanzelf gaat allemaal. Verder moet er gewoon hard gewerkt worden aan de opbouw !!
Nurnberg is natuurlijk wel een goed team, dus het is geen schannde.

Snap echt niet waarom de Boer gewoon niet zijn sterkste beschikbare elf opstelt. We hebben allemaal kunnen zien dat Ebcilio-ozbiliz-sulejmani niet werkt. Zet dan desnoods gewoon de Jong in de spits, want dit deed echt heel veel pijn aan je ogen. Ook Ooijer die normaal altijd degelijk is speelde een Drama wedstrijd met alleen maar slechte pasjes en als er eens een bal lukte was die achteruit. Ook Ebecilio was weer een ouderwets laf, want steeds als hij zijn man kan uitspelen komt weer het voorspelbare balletje terug. Zet desnoods gewoon Sulejmani op links en Lukoki op rechts, want Lukoki zoekt teminste zijn man op (al mislukt het wel vaak, maar het ziet er wel grappig uit ).

Wel zag je dat toen Boilesen,van der Wiel, Eriksen en Sightorssen erin kwam dat het spel ook gelijk beter werd aan de kant van Ajax. Ook zie je gelijk dat Bergkamp niet mee is naar Duitsland, want wat Sulejmani en Rits kansen kregen dat is ongeloofelijk. Dus laat die 2 maar even een masterclass afwerken op doel doen . Ook Janssen kreeg eigenlijk een niet te missen kans, maar hem geef ik voor deze keer nog een kans .

Toch denk ik dat Ajax gewoon de grootste titelkandidaat is, want ze hebben gewoon als de basis speelt het beste materiaal van de drie kanshebbers. En Ajax speelt in oefenwedstijden meestal wel slecht dus daar let ik niet zoveel op. Al is Ajax natuurlijk wel aan zijn stand verplicht om beter voetbal te laten zien.

Het zijn maar oefen potjes. Niet te snel een conclussie hieruit trekken. Heb toevallig de wedstrijd in stukken gezien en het was inderdaad niet geweldig. Psv was tegen Fc Eindhoven ook niet geweldig, hoort er allemaal bij. Ajax staat er de eerste competitie wedstrijd echt wel.

16 juli 2011 om 17:15

sportief dat je zo reageert, niet van dat zielige ''hahahaha'' gedoe.
Succes aankomend jaar !!!!

16 juli 2011 om 17:22

Dankje wel!

Nee natuurlijk niet, dit zegt gewoon helemaal niks.naytuurlijk mag je wel wat beters verwachten, alleen dit heeft gewoon elke club. Ik ben altijd blij als ik een wedstrijd speel, alleen bij de profvoetballer gaat het er zo aan toe dat ze niet meer gemotiveerd zijn, blijft vreemd vind ik.

Jullie ook succes.

Het loopt nog niet helemaal soepel, maar wat wil je, ik heb in die oefenwedstrijden wel 22 Ajax spelers op het veld zien staan, Het is niet makkelijk voor De Boer, om zijn basis 11 neer te zetten.

Het is dan wel 2-0 geworden maar ik vind Nurnberg de nummer 6 van vorig jaar uit Duitsland nou ook niet echt een hoogvlieger, Het was een matige wedstrijd van beide teams, eigenlijk verdiende de wedstrijd geen winnaar.

Wat mij wel opvalt is dat bijna de hele selectie van Ajax er erg vermoeid uitziet, ze moeten werken op het conditionele vlak, en gaan werken aan de aanvallen, het moet sneller, sterker, en doelgerichter.

Hmm, ik weet niet wat ik ervan moet denken. In eerste instantie zou ik denken: Maakt niet uit, het is maar een oefenpotje. Maar als ik al deze bezorgde reacties van Ajacieden lees hierboven weet ik niet wat ik ervan moet denken. Speelde Ajax echt zo slecht als iedereen hier beweerde? Ik hoop in ieder geval eerder dat Ajax slecht gaat presteren in de competitie als PSV supporter

Dit is niet best. Natuurlijk zegt zo'n oefenpotje niet veel, maar toch is dit niet goed voor je zelfvertrouwen. Laten we hopen dat we in de competitie wel presteren, met deze selectie heb ik daar alle vertrouwen in

zal nog flink hard gewerkt moeten worden in de voorbereiding wat een drama wedstrijd weer .
kan niet wachten als we eens met de echte basis 11 starten en de spelers allemaal fit zijn !
sulejmani en ebicillio vallen echt zwaar tegen denk toch echt dat ozbilliz en boerrigter beter tot hun recht komen in dit systeem . janssen zal echt zijn draai nog moeten gaan vinden binnen dit team .
hopen dat boerrigter verthongen en de jong hersteld zijn.

Ajax speelt iig wel tegen echte tegenstanders.. ipv FC achterhoek ofzo.
Het zou dood zonde zijn voor het nederlands voetbal als Ajax zn vorm kwijt is en bij Europa al direct eruit zal liggen...

Oefenpotjes zeggen juist wel veel, namelijk: de heren die een kans krijgen ''moeten'' (horen) zich te bewijzen tegenover de trainer, zo zie je waar de ploeg staat (zijn ze aan elkaar gewent, voelen ze elkaar aan), een beetje puzzelen van hoe je het team anders kan opstellen, andere formaties of juist niet.. In veel opzichten is dit Ajax dan gewoon door de mand gevallen als je naar het resultaat kijkt van de zogeheten oefenpotjes. Dan kan je wel zeggen dat die niet belangrijk zijn, dat is maar hoe jij er tegen aankijkt, nee je krijgt daar geen punten voor, maar je ziet wel beter waar je als team staat...veel beter dan op de wekelijkse training. Aan de andere kant ,omdat zij misschien met die geachte in het achterhoofd spelen (dat je hier voor deze wedstrijd geen punten krijgt), zouden zij natuurlijk slordig met deze wedstrijden kunnen omgaan. Maar ik vind wel dat zij het publiek, de trainer en hunzelf (!) zijn verschuldigd om zich te bewijzen. Met deze vertoning van de voorbereiding hoop ik voor Ajax dat ze zich nu wel 2 maal achter de oren zullen gaan krabben...want euhm, dit was niets imo...sjorrie

Het is wel duidelijk dat Ajax een brede selectie heeft.
Maar er zijn maar een aantal die echt top zijn.
Zo ze je dus nu in de oefenwedstrijden als er een paar afwezig zijn dat het niveau toch bedenkelijk is.

Dit is nou wat ik bedoelde eindelijk zien andere het ook, als ik zo de reacties boven mij zie. Dit ajax is echt niet zo goed.

*over de wedstrijd
minpunten

-wat was die Aldeweireld irritant zeg elke keer dezelfde lange bal cross naar links.
-ooijer pff wereld record balletje opzij of naar de keeper.
-aanvoer vanaf de zijkant is echt 0,0 op dit moment.

pluspunten
-sigthorsson viel goed in, ziet er naar uit dat ie er wel een paar in schiet dit seizoen.
-Na het invallen van Boilessen, Eriksen, rits en Sigthorson werd ajax sterker, dit beloofd wat.

Tot slot over Frank de Boer
-ziet hij niet dat sulej veel gevaarlijker is vanaf links ?? Of speelt het mee dat zijn vriendje Ebicilio op links speelt.
-waarom is Demy verkocht ?? die man is 10x beter dan De Jong?? ooh shit weer een vriendje van de Boer

Het heeft me even gekost maar na Emmen, Regensburg en Neurenberg ben ik er achter welke technische vernieuwing JC opgelegd heeft aan het Technisch Hart (fdb, WJ en DB) van Ajax.

Dit (spel)patroon zal de wereld gaan veroveren als de ''retro-brei''........
Opzetten en dan van links naar rechts en weer terug; van links naar rechts en weer terug.... enz.

Alleen jammer dat JC niet beseft dat je bij breien ook wel eens steken laat vallen... ondanks de perfecte uitvoering van de ''retro-brei''..

16 juli 2011 om 17:51

Het heeft me even gekost maar na Emmen, Regensburg en Neurenberg ben ik er achter welke technische vernieuwing JC Superstar opgelegd heeft aan het Technisch Hart (fdb, WJ en DB) van Ajax.

Dit (spel)patroon zal de wereld gaan veroveren als de ''retro-brei''........
Opzetten en dan van links naar rechts en weer terug; van links naar rechts en weer terug.... enz.

Jammer dat je weer zo loser reactie moet plaatsen.. beetje naar wordt ik ervan. Elke keer als ik de naam Goiania met rode lettertjes in een topic over Ajax zie moet ik weer terugdenken aan die magische dag op 15 mei 2011. Op het moment dat Ola Toivonen de laatste kans van PSV op CL voetbal, het hoogste niveau van Europa om zeep helpt. Schiet Siem de Jong Ajax naar de CL & het kampioenschap.

2 wedstrijden (FC Groningen - PSV & Ajax - Twente) die me meer zeggen dan deze 3 oefenpotjes. Want tja.. als je je mening moet gaan baseren op oefenwedstrijden ontbeert het je gewoon aan enig realisme.

Ajax speelde dramatisch inderdaad ja, knappe conclusie! vind het al heel wat dat jij het 90 minuten volhoud om Ajax te gaan kijken maar dat terzijde. Toch als je een beetje kennis en inzicht hebt zou je weten dat spelers als Janssen, Eriksen, Anita, Boilesen, Stekelenburg, Van der Wiel, De Jong (helaas geblesseerd uitgevallen) normaal gesproken wel een hoger niveau halen dan wat ze vandaag lieten zien. Heb jij vorige jaar Theo Janssen wel eens lekker met de bal zien wandelen in een tempo dat zelfs een bejaarde hem nog van de bal zou lopen? ikke niet hoor!

In officiële wedstrijden zul je een heel ander team gaan zien. Net zoals dat bij elke club het geval is. Of wou je zeggen dat FC Eindhoven - PSV ook de juiste afspiegeling was van het geen wat PSV liet zien?

Wel leuk om het verschil te zien tussen de reacties van 2 maanden geleden en nu. Toen was Ajax de beste en grootste club en met Jansen en Sigthorson was het kampioenschap volgens sommige (bijvoorbeeld Expert4life) slechts een kwestie van tijd. Maar dat is aan de oefenwedstrijden nog niet te zien.

Nou viel mij nog wel een positief ding op. toen mannen als Erikksen , Boilesen , Sighttorson erin kwamen ging het toch al beter en vooral via Erikksen. Maar ik heb ook kunnen constateren dat er een paar jonkies/wissels zwaar tekortk komen. Verder valt het op dat wevooral Verthongen in de opbouw missen en dat Alderweireld dan opeens een stukminder speelt ( niet gek met Ooijer naast zich. ). Het staat voor mij alvast dat Boerrighter met alleen nog maar gespeelde amateurwedstrijden al verkozen kan worden tot linksbuiten boven ebiilio die er niets van bakt.en altijd met Eriksen starten lijkt me ook verstandig.

Alsik nu een lijst zou moeten maken van spelers die het niveau wa Ajax wenst te halen aankunnen zonder direct een verzwakking te zijn ( geld voor de wissels) zou de volgende lijstje eruitkomen:

1. Stekelenburg.
2. v.d. Wiel
3. Alderweireld.
4. Verthongen.
5. Boilesen.
6. Janssen
7. Sulejmani ( vandaag iets ongelukkiger helaas maar haalde vorig jaar tweede seizoenshelft een goed niveau)
8. de Jong
9. Sighttorson
10. Eriksen
11. Boerrighter.
12. Vermeer
13. Anita.
14 Senero ( maakt goede indruk op me: handig , technisch en behendig)
15. Ozbiliz.
16. Rits.
17 Blind.
18. Ebicilio.

Ik vind jongens als Sneijder en Catillon nog wat tekort komen in het eerste elftal. Maar gelukkig hebben we genoeg spelers om het mee te doen voor als de officiele seizoen begint. Ik ga er ook vanuit dat de beoogde basiself er in staan in de komende oefenduels om ingespeeld te raken. Want dan kun je wel je beoogde spelletje spelen omdat er dan simpelweg meer kwaliteit op het veld staat en dan is het ook niet moeilijk om en of twee andere spelers in te passen als het door blesure gevallen nodig is ergens in het seizoen.

Het zijn ook maar oefenpotjes, maar het is toch fijner als je die wint met goed voetbal. Al wil dat nog niet zeggen dat het voor de rest van het seizoen goed gaat lopen. Kijk maar naar Nederland, speelde voor het WK mooi voetbal, maar tijdens het Wk heb ik me lopen ergeren.

Wat vinden de Ajacieden tot dusver van Theo Janssen? Valt hij mee of tegen? Theo is toch de belangrijkste aankoop.

16 juli 2011 om 17:25

Ik vind hem niet geschikt voor verdedigende middenvelder met 2 aanvallende middenvelders voor zich. Meer voor linkshalf met een rechtshalf erbij en een echte nr 10.

16 juli 2011 om 17:26

Theo Janssen is een goeie aankoop daar ben ik wel van overtuigd. Maar ik geef hem eerst de tijd om aan een heel nieuw systeem te wennen en daarna vel ik men oordeel pas. Maar ik denk niet dat hij zal tegenvallen volgend seizoen.

De wedstrijd van vanmiddag was trouwens wel echt slecht. Af en toe goed positiespel maar kansen hebben we weinig tot niet gecreeerd. Maar goed, niks aan te doen. Als Ajax de volle 90 minuten in de sterkste opstelling had gespeeld had het allemaal heel anders gelopen, maar het is misschien wel goed dat we nu een nederlaag lijden, dat houd ze scherp en je kunt op analyses kijken waar nog aan gewerkt moet worden.

30 juli moeten we er staan!!!

16 juli 2011 om 17:27

Nu nog tegen, maar dat heeft meer te maken met dat Janssen eigenlijk een bloedhekel heeft aan dit soort wedstrijden..
Maar verwacht natuurlijk wel meer van hem.

16 juli 2011 om 17:28

Valt nog niet zo mee...

Theo zou als aanvallende middenvelder moeten spelen eigenlijk, maar daar komt erikssen te staan...

ik denk dat het wel eens een 'wielaert' achtig verhaal kan worden met janssen....

en dan ben ik benieuwd hoe de boer met een mokkende janssen omgaat, wanneer hij op de bank belandt, wat ik gewoon zie gebeuren...

Als team zou ajax er beter aan doen om Erikssen nu al te verkopen en een top controlerende middenvelder te halen, of top verdediger en vertonghen door laten schuiven..maar ajax hoopt natuurlijk dat hij doorgroeit en over een paar jaar nog veel meer miljoenen op zal leveren...

16 juli 2011 om 19:02

Ik voorzie ook problemen als Janssen op de bank komt. Het team loopt van geen kant. Alle wedstrijden een beetje terug gezien het was een afgrijselijk om aan te zien. Veelste traag allemaal

16 juli 2011 om 17:31

Ach er valt van Theo nog niks te zeggen want hij maakt er bepaald geen geheim van dat dit soort oefenwedstrijden en trainingskampen niet zijn favoriete bezigheid zijn.
Ik maak me in ieder geval geen zorgen over Theo die heeft bewezen er te staan als het echt moet dus dat hij tot nu toe nog niet uitblinkt maakt me eigenlijk niet zo veel uit.
Wat wel duidelijk is geworden is dat Ajax in de breedte duidelijk tekort komt. Het is natuurlijk goed om veel jeugd mee te nemen maar we moeten ook eerlijk zijn dat bepaalde spelers nog niet het niveau voor het 1e elftal hebben.
Castillion en Sneijder moeten echt verhuurd worden want die komen nog tekort en ook Ebecilio en in iets minder mate Ozbiliz hebben me nog niet overtuigd.
Ik denk dat zo gauw Van der Wiel, Vertonghen, Boilesen, Eriksen, Sigthorsson en Boerrigter vanaf de aftrap gaan spelen we een heel ander Ajax te zien krijgen want we moeten niet vergeten dat Ooijer en Sneijder die vandaag speelden een stuk minder zijn dan Vertonghen en Eriksen.
Het resultaat is teleurstellend maar nog geen reden tot paniek. Ze hebben nog 2 oefenwedstrijden om de ideale 11 samen te stellen en dan ik er van overtuigd dat Ajax er staat tegen Twente als er voor de JC schaal gespeeld wordt.

16 juli 2011 om 19:03

Verhuur Alsjeblieft Blind ook, want die haalt het ook niet. Veelste chaotisch en nerveus met de bal. Weet niet wat hij met de bal aan moet.

Ik heb het al vaker gezegd. Ajax was vorig seizoen helemaal niet zo goed, en had geluk dat psv en twente faalden en o.a. nec en heerenveen niet gewoon 5/6 doelpunten maakten.

Stekelenburg en vertonghen zijn top, maar voor de rest vind ik het maar een matig elftal. Voor de basis heb je nog aardige spelers, maar ook dan ontbreekt de balans, en is het allemaal nog erg onzeker.

Alderweireld is maar een hele normale verdediger, en vorig jaar regelmatig gewoon erg slecht.
Vd wiel heeft top gespeeld, maar ajax moet m gewoon verkopen. Deze jongen kan zich blijkbaar niet voldoende motiveren of concentreren bij ajax.
Boilesen...kom op zeg deze jongen heeft net een paar wedstrijden gespeeld. Kan zomaar een erg wisselend en matig seizoen worden voor deze jongen..wat ook helemaal niet zo gek is voor een talent.

Gaat ajax echt met erikssen/janssen en anita spelen, dan denk ik dat ajax nog erg veel doelpunten tegen gaat krijgen. Anita komt gewoon tekort, en janssen en erikssen zouden beide aanvallend moeten spelen, aangezien hun kracht niet ligt als controlerende middenvelder....

Voorin vind ik de ajax aanval, absoluut niet des ajax. Ajax staat bekend om top aanvallers, maar die zie ik (nog) niet...met sightorssen/boerigter weet je helemaal niet of ze het niveau (al) aankunnen, en sulejmani is ook geen speler die een keer de achterlijn haalt. Van de aanval sulejmani-sightorssen-boerigter wordt de gemiddelde eredivisie club niet nerveus, laat staan de clubs in europa...

Ik denk dat ajax een échte goede controlerende middenvelder zou moeten halen en een topspits...haal een milevsky...want met de huidige aanvallers worden weinig kansen gecreeerd, en is het nog erg onzeker of ze de druk en het niveau wel aankunnen...

16 juli 2011 om 17:40

Nee de eredivisie clubs werden ook niet nerveus van Pantelic, de Jong en Rommedahl en hoe is dat afgelopen....dat liep als een trein. Kijk eens hoeveel meer kansen er straks komen met Boerrigter. Die snelheid van hem gaat belangrijk worden. Zn schot en doelgerichtheid. Zn voorzetten, de kopkracht van Sigthorsson. Het zal een stuk beter gaan dan afgelopen seizoen met Mounir in de spits.

Wat voor aanval had Twente vorig jaar......was ook niet om bang vante worden maar ze werden wel kampioen.
Dat domme gelul ook altijd.

16 juli 2011 om 19:13

Mounir is een topspits, maar werd door zijn collega;s geboycott. Hoe vaak heb ik met eigen ogen moeten aanschouwen, dat hij de bal niet krijgt. Terwijl hij er recht voor staat.
Een betere spits kan Ajax in de hele Eredevisie niet vinden. Als de doelpunten uitblijven, dan zullen we zien hoe gauw hij terug is bij de 1ste.

Fc-twente heeft een degelijke aanval. Luuk de jong en Ruiz Chadli zijn scherper dan menig ander onder contrakt van Ajax. Ze krijgen het voor elkaar om te scoren binnen de 16 meter gebied.

Hoe vaak komt het wel niet voor dat we met de voorhoede van Ajax voor 16 meter gebied moeten knallen, omdat iedereen elkaar maar in de weg loopt en ze geen goede korte paasjes kunnen geven.

Wij van Ajax moeten ook leren kansen creeren binnen de 16 meter gebied. De bal moet sneller veel sneller rondgetikt worden. Spelers moeten weten wat ze met de bal willen doen voordat de bal in hun schoenen gespeeld wordt. Een speler moet zowieso zorgen dat hij minstens 3 scenarios heeft om de bal in het doel of de man te krijgen.

Ajax kom op knallen dit jaar. Ik wil trots zijn!

16 juli 2011 om 20:09

Man man man, zit toch niet de heletijd die Marrokanen een hand boven het hoofd te houden omdat je zelf toevallig ook roots hebt. Met Aissati en Mounir beter voetballen? Geloof je het zelf. Kan maar 1 reden bedenken waarom je dit zegt en dat is nou net het probleem van de meeste mensen met de roots die jij hebt in dit land.

Mounir El Hamdaoui heeft gigantisch gefaald, puur om het feit dat hij niet in belang van het team wil spelen en omdat meneer een zogenaamde ego heeft. Ben zeer blij wanneer deze mentaal waardeloze speler eindelijk oprot.

17 juli 2011 om 14:10

@ajaxdude...rommedahl haalde in ieder geval de achterlijn, en had veel ervaring op hoog niveau..
Boerrigter kan zomaar floppen...eerste divisie is geen eredivisie, laat staan champions league...

Twente had een weergaloze Ruiz en Perez in haar elftal toen ze kampioen werden en een goed uitgebalanceerd elftal...

Dus als je het over Dom gelul hebt, dan ligt dit met name aan jezelf!! Had ajax een wereld aanval gehad, dan had je dit waarschijnlijk als argument aangedragen dat ajax wel ff kampioen wordt...maar nu maakt een 'wereld aanval' opeens niets uit??

Met Chadli was het ook een 'gok', maar deze heeft voor twente enorm goed uitgepakt..dit betekent niet dat dit met boerrigter of sightorssen ook zomaar gebeurd.

Het was veels te lamlendig allemaal. Ooijer speelde bijna alleen maar terug naar Steek en alles was teveel gespeeld naar de bal toe. Op elke positie. Er moeten veel meer spelers in het elftal met peper in hun reet! Enoh heeft dat wel alleen laat hij voetbaltechnisch gezien wat steekjes vallen. Eriksen en Rits hebben het ook. Lukoki moet wat meer aan de gewichten gaan hangen en dan is hij gewoon vaste rechtsbuiten volgens mij. Boerrigter kan ik het me niet bij voorstellen dat hij minder is dan Ebicilio. Boilesen vond ik eigenlijk even positief weer als Blind. Theo Janssen vind ik geen speler iig voor de punt naar achter. Ik heb eigenlijk zowiezo een hekel aan de punt naar achter. Zie veel liever Eriksen meer tegen de nr 9 aangeplakt met een linkspoot linksbuiten en een rechtspoot rechtsbuiten. En dan gewoon met een linkshalf en rechtshalf. Zoals Davids en R. de Boer destijds.

Maar Ebicilio, Sulejmani vielen me vies tegen. Ozbiliz speelde niet op zijn eigen plek en Serero is volgens mij gewoon een rechtsbuiten ook. Speler die je niet al teveel verdedigende taken moet geven.

Maar goed er is nog een hoop te doen voor de Boer om te kijken welke 11 het beste zijn voor de basis.

Stekelenburg
vd Wiel
Alderweireld
Vertonghen
Boilesen
Enoh/de Jong
Eriksen
Janssen
Lukoki
Sightorson
Boerrigter

Wat een slecht gekozen titel zeg. Ik zal dan maar even zeggen hoe de wedstrijd daadwerkelijk was. Laten we beginnen met het feit dat de wedstrijd van beide kanten volledig in het teken stond van minuten maken, dat werd ook wel duidelijk uit de 3x4 wissel op 1 moment.

Verder verschenen Eriksen, Vertonghen, Boilesen, van der Wiel én Sigthorsson niet aan de basis, erg jammer maar wel begrijpelijk. Toen deze 4 erin kwamen zag je wel dat het spel beter werd, maar echt gevaar leverde het niet op, ook niet gek als sommige pas 1 week in voorbereiding zitten.

Het spel over het algemeen was bij Ajax onder de maat, automatismen ontbraken, zou het komen door de opstelling? Verder waren er enkele spelers die in positieve zin eruit sprongen zoals Serero, Janssen en Ozbiliz. Vooral die laatste verwacht ik nog wel wat van komend seizoen.

Uiteraard waren er ook wat spelers die weer hopeloos faalden, Blind, Ebecilio en Enoh hierbij voorop, gelukkig alle 3 geen basisspeler komend seizoen. Dan de doelpunten nog even belicht. De eerste was gewoon prachtig ingeschoten, Stekelenburg in vorm zou hem gehad hebben denk ik. De tweede werd ingeleid door een fout van Enoh op het middenveld.

@ Master 1; Janssen draait prima mee, haalt ballen op, verdeelt het spel en kaatst veelal de bal in 1x door. Hij valt dus mee

16 juli 2011 om 17:44

jij zegt in mijn ogen precies zoals het zit, je tegenvalles kloppen als een bus! en de uitschieters zoals een janssen en ozblilliz ook die speelde idd redelijk

je merkt alleen wel dat het middenveld van ajax wordt overlopen, janssen is prima in de passing en kan echt wel de boel opnaaien maar mist wel de power als stofzuiger

misschien is een jongen als v/d heijden erbij op het middenveld verstandig, of de jong als verdedigende middenvelder, dus janssen en nog een controlleur en eriksen als nr 10, een beetje extra fysiek kan geen kwaad of misschien toch een rol voor enoh maar moeten ze hem wel verbieden echt te voetballen maar puur die bal afpakken, erin klappen en die bal inleveren bij de echt voetballers, dan kan hij nuttig zijn , opzich heeft hij dat bewezen met het middenveld met de zeeuw maar opbouwen moet je hem zeker niet laten doen want dan is een hij drama

verder de aanval valt me wel tegen, sigthorsson zie je aan dat hij gelijk een stuk meer kracht brengt in de 16, ebecillio valt me zo verschrikkelijk tegen, geen enkele schijnbeweging naar buiten en binnen alleen maar pass terug of balverlies
je ziet zo nu en dan aan sulejmani dat hij wel snel is,acties heeft maar op 1 of andere manier ook niet echt contstant maar vind hem redelijk

als je het mij vraagt moet er nog een verdediger bij en zeker nog een buitenspeler/spits

16 juli 2011 om 17:49

Als je Ajax volgt is het allemaal heel logisch, helaas doen hier weinig mensen dat. Het middenveld is ook nog niet op volle sterkte. Eriksen is een speler die 2 middenvelders bezig houdt, dan komt er ruimte vrij voor de andere spelers, dat scheelt een hoop. Het middenveld met de Jong, Janssen en Eriksen is dan ook prima. Afhankelijk van de wedstrijd kun je dit nog aanpassen.

Ebecilio zal geen basis zijn volgend seizoen, Boerrigter wint die slag omdat die een hoger rendement heeft. Sulejmani is toch iemand die prima rendeert op de steekpasses van Eriksen, dat komt ook wel goed.

Nee, we hoeven ons echt geen zorgen te maken om die titel.

16 juli 2011 om 17:58

ik hoop echt dat je gelijk hebt wat betreft ebecillio want op 1 of andere manier is de boer gecharmeerd van hem en ik kan maar niet begrijpen waarom, ik schat boerrigter idd ook veel hoger in qua rendement

16 juli 2011 om 18:42

de boer, maak je geen zorgen. je kunt altijd terug vallen op expert4life met zn zelfbenoemde expertise.
zelden zo´n zelfingenomen gast meegemaakt

denk dat dit de enige manier is om die te uiten. In je directe omgeving neemt niemand je meer serieus denk ik . zie ergens al 43 duimpjes omlaag. Een expert onwaardig.

16 juli 2011 om 22:23

als expert, zijn mening wil geven mag dat volgens mij gewoon toch? hij is misschien duidelijk in zijn mening maar dat betekent nog niet dat hij zelfingenomen is toch, kom op zeg, waar is jou mening dan wat betreft zijn verhaal?

Het enige dat ik hieruit wijs kan worden is dat ze nog aardig wat werk voor de boeg hebben, voor het begin van het nieuwe seizoen, ik heb kaart voor Jcs. dus ik hoop dat Ajax dan wat meer laat zien.

ik snap al dat gezeik over Ebecillio niet, we zijn kampioen geworden met die jongen, hij had een goed en groot aandeel in de bekerfinale. En nu schrijft iedereen hem gelijk weer af. Ik moet het ook nog maar is zien met Boerrigter, die jongen heeft het laten zien in de JL maar verder moet ik het nog maar is zien, ik had liever Assaidi of Mertens gezien

16 juli 2011 om 17:37

alleen een beetje jammer dat je dan het 10 dubbele betaald.. voor Boerrigter is 6 ton betaald en voor een Assaidi of Mertens betaal je al gauw 6 mil.

16 juli 2011 om 17:37

Boerrigter geeft tenminste regelmatig een voorzet! Gaat zn man voorbij en haalt de achterlijn denkt aan zn medespelers en vooral ook de spits.en kan zelf keihard schieten en scoort zn doelpuntjes op die manier ook. Ebecilio heeft oogkleppen op! Wil veel te vaak zelf op doel schieten terwijl hij dat gewoon niet kan....en hij ziet het gewoon niet, heeft totaal geen inzicht! Maakt 1 a 2 keer per wedstrijd een actie en verder is het alleen maar balletje terug bij die gast! Let maar op. Boerrigter gaat Ebecilio naar de bank verbannen. Boerrigter zal een grote steun voor Sigthorsson zijn. Ebecilio heeft ie niks aan.

Walgelijk hoe supporters van clubs over en weer weer opmerkingen plaatsen over hoe slecht het is als een oefenwedstrijd verloren wordt. Kom op zeg! De clubs laten weel jeugdspelers spelen en veel spelers die normaal in de basis staan stromen later in. Vandaag was Ajax slecht ja maar als je ziet wat er in het veld stond aan de aftrap. Zo gaan ze dus niet spelen in de competitie.

We mogen nu toch wel van Frank verwachten dat hij nu wel eens gaat beginnen met de basis op te stellen vanaf minuut 1 in de komende oefenwedstrijden want als hij zo doorgaat dan krijg je geen automatismen in je ploeg.ozbiliz in de spits.........ja hoor

Blind was trouwens dramatisch. Wat een Domme voetballer is dat toch. Gaat elke keer als een wijf de duels aan of staat helemaal niet op zn positie en laat zn medeverdedigers gewoon in de steek. Ebecilio wil ik het al helemaal niet over hebben. Dacht dat die jongen zoveel acties in huis had. Balletje terug, balletje terug en nog eens balletje terug niet te geloven. En Janssen moet ie niet op deze manier gebruiken. Dat is echt zonde!

Door omstandigheden heb ik de eerste helft niet kunnen zien, maar wat ik ervan gehoord was deze ook niet van een al te hoog niveau.

Wat ik wel heb mogen zien was van een zeer laag niveau. Opbouwend was het echt 3 keer niets. Zonder Vertonghen is het direct 50% minder. Ik hoop echt dat hij niet alsnog vertrekt, want dat zou echt verschrikkelijk zijn. Alderweireld zijn manier van opbouwen is namelijk nogal doorzichtig. Die denkt volgens mij dat hij niets anders mag doen dan een crosspass geven op de linksbuiten. En dan hebben we ook nog Ooijer... Hij kan misschien wel leuk coachen, maar voetballend en verdedigend wordt het toch wel schrijnend om te zien. Ik zou heel graag zien dat Ajax een leuke back-up weet te halen voor centraal achterin.

Het middenveld liet ook weinig zien, maar met Eriksen erbij liep het al direct beter. Dat is zo'n beetje de enige linie waar ik mij dan ook geen zorgen over maak.

De voorhoede heeft wel versterking nodig. En dan vooral voor de positie van rechtsbuiten. We hebben gewoon geen echte rechtsbuiten en die hebben we wel nodig voor het echte Ajax-spelletje.

Sulejmani moet gewoon met Boerrigter uitmaken wie de linksbuiten gaat worden. Op rechts vind ik hem gewoon niet goed genoeg. Ebicilio valt in dat geval af. Aardige jongen met een goede mentaliteit, maar technisch gezien veel te matig voor een buitenspeler van Ajax.

vorig jaar werd ajax kampioen,ja kampioen vd armoede...frank de boer leeft in een ander tijdperk want die denkt met deze selectie serieus mee te doen om t kampioenschap en denkt daarnaast de CL te winnen....pffff schromelijke zelfoverschatting....ze hebben allemaal jonge talenten,nou dat zijn gewoon nog 'talenten' die nog niks hebben bewezen...de boer zegt ozbiliz lijkt op messi...haha wat heb die de boer t in zijn bolletje zitten.....met spelers als ooijer en blind heb je t al moeilijk thuis tegen ploegen als heracles....

16 juli 2011 om 17:54

Hoe kom jij, Dat hij denk te champions League te winnen? Ik heb hem dat nooit horen zeggen,

En trouwens, Elk talent moet zicht bewijzen, Daarvoor ben je nog een talent, En de kans om je te bewijzen moet je krijgen.

16 juli 2011 om 17:57

Wat ben jij een zielig persoon als Ajax kampioen van de armoede is; hoe slecht zijn de andere ploegen dan wel nie: Dus is beetje raar wat je zegt: Ajax was vorig seizoen niet groots dat klopt maar Psv en twente dus ook niet.

Rodney Sneijder speelde prima. Beter dan enoh of anita op het middenveld.

Deden alle grote spelers mee? Hoe was Theo... of is die geblesseerd?

16 juli 2011 om 17:59

Nee, veel spelers deden nog niet mee en veel spelers haalden het niveau niet en toonden totaal geen inzet. Theo deed het ook niet echt goed, hij kon zich in ieder geval vandaag niet onderscheiden.

Nou, Ze moeten Frankie maar meteen ontslaan Na deze slechte nietszeggende Oefenwedstrijd.

Ik snap niet waar mensen zich druk om maken, En nog steeds niet snappen dat deze oefenpotjes helemaal geen reet betekenen, Dit is puur Om te kijken hoe jeugdspelers ervoor staan, En kijken hoe spelers rendereren op andere posities, en op elkaar ingespeeld raken.

Maja een paar dingen will ik wel kwijt, Sulejmani Enoh Maarten En Greg verpatsen voor een leuk bedrag, En een geweldige bonk voor het middeveld halen, Een Type Galasek Mist ajax al jaren,
En Ebecilio nooit meer opstellen, Komt gewoon tekort, Verhuur samen met castiollion en sneijder maar aan Rkc.
Anita ook gelijk wegdoen, Veel te pietluttig, Zijn werklust maakt een hoop goed, Maar geen ajax speler.

Hoe het er nu voor staat zou ik volgend zo Doen

Met het klassiek Ajax systeem, Dus spelers die de achterlijn halen, Allen hebben we geen uitzonderlijke rechtsbuiten, Dan kom je gauw uit Bij Ozbilliz, Die is zelf 20 beter als Sulejmani.
Zoiets

Vermeer
Ligeon
Alderweireld
Vertonghen
Boilesen
Aankoop
Eriksen
Janssen
Lukoki/Ozbi
Kollbein
Boerrigtter
16 juli 2011 om 20:14

Helemaal mee eens.
Sinds Ajax met die naar binnenkomende vleugelspelers speelt, is het Ajax-spel weg. Ik had gehoopt, dat Frank en Johan dit zou opvallen. Af en toe mogen de buitenspelers wisselen van positie, maar zeker niet te vaak.

* Het spel van Sulejmani is nu eenmaal zo, daarom voor een redelijk bedrag afscheid nemen.
* Van Lukoki kun je een hele jaar geen topprestaties verwachten, daarom proberen om Verhoek of Beerens weg te halen.
* Als rechtermiddenvelder zou ik Bakkal halen. Een speler met loopvermogen, inzicht en kopkracht. Daarbij is hij ontevreden bij Psv.
* Anita zou ik wel bij de groep laten. Is een ideale vervanger voor op het middenveld, linksback of rechtsback.
Van vd Wiel zou ik dat nog niet doen. Ik wel hem dit seizoen wel weer eens zien in zijn oude vorm. Dat zou zomaar kunnen na een verdiende vakantie

Ze zullen aan het begin van de comp. wel klaar zijn om te proberen te herhalen wat ze afgelopen seiz. hebben gepresteerd.
Tuurlijk moet je je oefenpotjes goed afsluiten en geloof me die jongens balen ook, alleen weten ze dat hun uiteindelijk doel anders is dan dat wat op het scorebord staat na de wedstrijd.

Ik hoop dat ze het goed doen in de CL want ik wil een nederlandse club die nu wel een keer de poulefase overleefd.

En ik zet mijn geld toch eerder op Ajax dit jaar dan op Twente!!

Lekker belangrijk wat jullie Nep-journalisten/nep-columnisten/nep-kenners ervan vinden. Evenmin mij het boeit wat jullie van dit bericht vinden.
Jullie zijn echt zo fucking triest met z'n allen. Elkaar proberen te overtuigen van elkaars domme mening over voetbal. En dan afzeiken als iemand een foutje maakt bijvoorbeeld, hahahaha. Hebben jullie geen andere hobby's? Sommige zijn zo achterlijk dat er een bericht verschijnt van een transfer, bijvoorbeeld van Evander Sno o.i.d., gaat men dit er neer zetten; 'succes Evander, het is je gegund.' Wtf, alsof hij het leest. Compleet in een fantasie leven jullie met z'n allen.

Ik ben een voetballiefhebber pur sang, maar jullie drijven de spot met jezelf. Stakkers.

Nu lekker weer genieten van het laatste voetbalnieuws. Dat mijn club, Ajax gewoon kampioen mag worden. We zullen het zien, ik kan het wel relativeren. Gelukkig.
En als ik nu geband word, who cares?!

Daaaag noobies. Niemand geeft om jullie achterlijke pietpraat, haha.

Amen

Ik hoop voor Ajax dat ze blessurevrij blijven als ik dit zo zie.
Oefenwedstrijd of niet er moet gepresteerd worden als je in Ajax 1 wilt voetballen, en dat zie ik er niet vanaf.

wat is nou een oefenpotje stelt toch niks voor dan ga je juist de mindere spelers testen dat zij al klaar zijn voor het grote werk en dat zijn ze blijkbaar nog niet

16 juli 2011 om 18:46

Waarom dan nog oefenwedstrijden spelen als ze niks voorstellen?
Dat zeg ik toch dat ze er niet klaar voor zijn?!

16 juli 2011 om 20:00

PSV staat nu ook 1-0 achter tegen Burasspor? Zullen we daar ook een wereld probleem van makne. Het kan gewoon allemaal gebeuren. Het is heel normaal je leert er van.

een voorhoede met ozbiliz, ebecilio en sule werkt niet, dat zijn allemaal geen spitsen.
Ajax mist een aantal spelers (vertonghen voor de opbouw)
En hopelijk nog wat leerpunten en snel vergeten verder

Ik vind de aankopen eerlijk gezegd ook niet zo geweldig vooral Kolbeinn zie ik nou niet als een echte goalgetter. Je kunt alles zeggen over Mounir maar nu Suarez er niet meer is was hij de ideale man om voorin een stuk dreiging en creativiteit te leggen. Kolbeinn werkt wel hard maar mist gewoon de klasse, kan geen man uitspelen en is geen dribbelaar. Niet dat dat nodig is maar het is ook geen echte goaltjesdief dan hadden ze Matavz van Groningen moeten nemen die altijd op de juiste plaats staat. Jammer maar die 4 a 5 miljoen haal je er nooit meer uit terwijl de buren zo'n Amerikaanse tank binnen halen.

Geen waarde hechten aan deze Nederlaag? Godverdomme zeg, zijn jullie helemaal gek geworden? We zijn afgelopen seizoen kampioen geworden, we hebben een aantal leuke spelers aangetrokken en de selectie zou inmiddels in uitstekende conditie moeten verkeren!

Hoezo dit verlies zegt niets over de vorm van Ajax.. Oefenwedstrijden zijn ook gewoon wedstrijden die je wil winnen, al is het maar om het zelfvertrouwen van een aantal jongere voetballers een boost te geven.

Mijn mede Ajacieden komen vaak met licht arrogante reacties, maar waar zijn de kritische reacties wanneer deze nodig zijn? Een beetje meer objectiviteit jongens, Ajax had deze pot niet zo dramatisch moeten spelen..

Zodra ajax de grens over gaat is de lol er van af. Niet meer als middelmaat. In nederland doen ze mee in de top maar daar houd het ook mee op. Dat is voor mensen als expert4life moeilijk te verkroppen!

sommig mensen denken dat dit belangrijk zijn, wie zien nog wel wie er dit jaar goed presteert en mensen die Ajax afkraken omdat ze een keer verliezen dan ben je gewoon zielig en kijk naar je eigen club

Hahaha, zeggen sommige mensen ook nog dat er geen automatismen in het spel zitten doordat nog niet het hele basisteam speelt. Er zijn altijd een man of 20 op het trainingsveld hoor!! Die krijgen allemaal dezelfde training, dus ook de vormen waarop getraind wordt om automatismen te krijgen. Hier wordt meestal ter treure op getraind

Mensen oordelen weer en trekken conclusies. Blijkbaar hebben fans van andere clubs. Altijd wat meer met Ajax. Dan met hun eigen club heb ik het idee. Ik volg nooit andere clubs, kijk heel af en toe nieuws. Maar andere mensen van andere clubs. Die weten soms nog meer dan een gemiddelde supporter van Ajax.

Bizar.

17 juli 2011 om 01:16

Zie je anders vaak in de topics van Az. Maar iedereen mag toch zijn mening geven, ik kijk vaak in alle topics. En als ik zin heb om te reageren doe ik dat. No hard feelings...

Zeer matig, to say the least, ik heb de wedstrijd niet gezien, maar buiten kijf staat dat er nog wat te doen staat voor Ajax. Dan wel in automatismen of ander tactisch spel, dan wel in motivatie van de spelers. Ik kan niet beoordelen of de automatismen er niet waren, maar 2-0 tegen 1. FC Nürnberg zegt volgens mij wel degelijk iets. Ze hebben al een aantal oefenwedstrijden gehad, dus wat gevoel voor elkaar mag toch wel verwacht worden. We moeten zien wat het gaat worden dit seizoen.

Jammer... had wel gehoopt op een mooie wedstrijd van Ajax kant maar toen ik de basisopstelling zag, verwachtte ik al minder. Niet dat Ajax dan niet alsnog beter voor de dag had moeten komen maar ik verwachtte in ieder geval geen al te dominerend Ajax.
Er zit in mijn ogen wel enorm veel verschil tussen de sterkste opstelling die Frank de Boer het veld op kan sturen en de vervangers.
Moet zeggen dat het me wel verbaasde om Anita als rechtsback te zien. Had toch gedacht dat FdB voor Van Rhijn zou kiezen. Anita komt gewoon veel beter tot zijn recht als verdedigende middenvelder. Ozbiliz als centrumspits is in mijn ogen ook niet echt een reden om te juichen.
Boilesen is in mijn ogen ook duidelijk beter dan Blind als linksback.
Serero en Sneijder vond ik ook niet echt veel teweegbrengen. Serero viel me eigenlijk een beetje tegen omdat hij af en toe de bal niet direct onder controle leek te hebben.
Toen Eriksen erin kwam, zag je wel meteen dat het een voetballer is met een geweldige techniek.
Ach had gehoopt op een mooiere wedstrijd en resultaat maar we wachten wel af hoe Ajax over zo'n drie weken voetbalt.

Er komen een aantal zwakke plekken naar voren: als Vertonghen - we moeten nog zien of hij blijft - of Alderweireld een keer geschorst of geblesseerd is, wie speelt er dan in het centrum? Blind en Boilesen lijken me nog te jong en te licht hiervoor. En Ooijer is ook niet de allerbetrouwbaarste.

Daarnaast is de improductieve, krachteloze aanval van Ajax - met de dwergen ozbiliz, ebecilio en sulejmani - gewoon niet goed genoeg. Ik hoop dat Sigthorsson en Boerrigter volgend seizoen de kar gaan trekken, anders maakt Ajax nauwelijk doelpunten.

16 juli 2011 om 19:09

Er kwamen inderdaad een aantal zwakke plekken naar voren. Er zit bij Ajax totaal geen beleving in de ploeg, ze hebben totaal geen opbouwend vermogen en ook geen enkel scorend vermogen. Dat is toch zeer bedroevend voor een ploeg als Ajax. Ze missen weliswaar een aantal vaste basisspelers, maar dan mag je wel verwachten dat de 2de keus ook diverse capaciteiten heeft, maar dat is dus absoluut niet het geval. Het word tijd dat Ajax een speler in de spits zet die makkelijk 30 a 40 doelpunten in een seizoen maakt. Met Boerrichter en Sigthorsson heb je wel 2 leuke aanvallende spelers, maar je mag blij zijn als ze gezamenlijk tot een doelpunt of 15 a 20 komen in de competitie. De rest zal scorend verder niet veel brengen. Het ziet er, ondanks dat dit oefenwedstrijden zijn, slecht uit voor Ajax.

Ik weet 1 ding zeker en dat is dat Ajax Vertonghen wel heel erg hard nodig heeft dit seizoen! Ooijer kan dit gewoon niet goed genoeg. Janssen zie ik het liefst als linker middenvelder en rechts Eriksen en met de punt naar achteren Anita. Janssen was te weinig aanspeelbaar naar mijn mening en Anita lost dit wat beter op.

Je ziet gewoon aan spelers als o.a. Janssen en Sulejmani dat ze zich totaal niet motiveren voor oefenwedstrijden niet alleen vandaag maar eigenlijk de hele voorbereiding al. Het enigste wat telt is dat ze fit zijn met de Jc-schaal zodat we de eerste prijs van het seizoen maar vast binnen hebben.

de bal werd telkens naar achteren teruggespeeld.... volgens mij hadden ze geen zin om te scoren... maarja zoals al eerder werd gezegd, je zag een duidelijke verschil toen Eriksen, Boilesen, Sigtorson invielen.

Dit is nou al de zoveelste bagger wedstrijd die ik van ze zie.
Lijkt wel of ze het niet serieus benaderen
Ik lees op elke site zowat dat het maar een oefenwedstrijdje is enzo maar volgens mij denkt de selectie dit ook!
Wordt tijd dat ze zich kampioenswaardig gaan gedragen want dit slaat nergens op.

Ajax heeft een sterkere spelersgroep dan vorig jaar. Ik word dan ook totaal niet nerveus van deze oefenwedstrijden. Ze mogen van mij gerust de volgende oefenwedstrijden ook verliezen zolang ze er maar staan wanneer het erom gaat.

Jsus, wat een chaotisch zootje, ja het is een vriendschappelijke wedstrijd....
FdB zal nu moeten laten zien dat hij ervoor kan zorgen dat dit een ingespeeld elftal word.
Als Ajax als belangrijkste club van Nederland gezien wil worden moeten ze zich beter gaan opstellen.
Wat een stelletje prutsers in A'dam.

Voordat je het weet heb je 5 speelronden gespeeld en heb je al 8 verliespunten.

16 juli 2011 om 19:51

??? Heb ik iets gemist en zijn we al begonnen met de competitie?

Het zijn een stelletje prutsers omdat ze in de voorbereiding niet goed spelen en veel rouleren en veel uitproberen?

Volgens mij vergeten de meeste mensen dat dit soort trainingskampen een opstart is voor de trainer om conditie, automatismes, jeugdspelers en blessures in kaart te brengen en langzaam te kijken naar de juiste balans in de spelers groep. Dit zegt helemaal niets behalve dat het publiek niet zit te wachten op dit soort wedstrijden.

Het lijkt soms wel of de meeste mensen niet weten hoe een voorbereiding in elkaar steekt.

Ik weet ook nog wel dat Ajax in zijn voorbereiding een keer real madrid klop gaf met 5-0 maar we waren dat jaar zeker geen kanshebber voor de CL.

16 juli 2011 om 20:05

Ga je nu werkelijk een excuus zoeken omdat je bovenstaande opmerkingen ook gericht kunnen zijn aan Nürnberg. Beetje dubbelzinnig vind je niet?

Dus ga je niet als een vertwijfelende charlatan verschuilen achter opmerkingen als rouleren en veel uitproberen.
Feit blijft dat Ajax ''puur op kwaliteit'' deze wedstrijden winnend moet afsluiten.

Ik wil je wel een strohalm toegooien waarmee je wel een punt kunt maken.

16 juli 2011 om 20:56

Hoezo excuus. Ik reageer vooral op jouw onzinne opmerking dat ze in Amsterdam prutsers zijn. Ik weet niet of jij veel bij voorbereidingen bent geweest maar rouleren en proberen is niets om te verschuilen maar zo werkt het.

Tuurlijk zou Ajax zo n wedstrijd moeten winnen, als het ergens om zou gaan maar het gaat nergens om.

Ik heb jouw strohalm niet nodig aangezien je opmerking echt onzin is. Maar jij hebt iig duidelijke punten gemaakt, in Amsterdam is het een rotzooi want ze winnen niet in de voorbereiding.

17 juli 2011 om 03:09

veel rouleren en uitproberen doet iedere ploeg..

dusss gewoon weer zeer zwak excuus..

was gewoon een Drama..durf daar is een keer voor uit te komen..

oefenwedstrijd of nie..iedere wedstrijd wil je winnen..

dusss...



Ach het zegt allemaal niks , liever dat ajax de eerste 2 competitie wedstrijden verliest en dat ze nou met 5-0 nurnberg wegspelen dan andersom.

wat vind ik sommige reacties gewoon zielig. de hele ajax selectie afkraken. ja ajax heeft slecht gespeeld, maar ja het zijmn oefenpotjes. je mag zeggen wat je wilt, maar ajax word kampioen. waarom? omdat ajax met theo. jan en steek hebben wij jongens die er zijn als we nodig hebben ipv die jongens van psv. die wilden niet naar de champions league.ze hielpen hn trainer echt niet. als het seizoen begint, staan onze jongens er. en daarom twijfel ik ook over de ''nieuwe titel'' van psv en twente. want de titel gaat gewoon naar amsterdam.

17 juli 2011 om 03:15

@ ga_vissen..

ga toch vissen kel

Nou lekker dan. Wordt tijd dat Ajax eens gewoon met een eerste elftal en een echte basis begint. Zo krijg je nooit structuur in het spel.

Aan de andere kant, ik heb liever een matige voorbereiding en dan gedurende de loop van het seizoen groeien, dan een supervoorbereiding met veel hoge uitslagen waardoor de verwachtingen torenhoog zijn en dit alleen maar minder kan worden.

De uitslag is duidelijk, Ajax heeft teleurstellend gepresteerd. Ook al was het maar met een halve basis, waarschijnlijk geldt dit gegeven ook voor Nurnberg. Gelukkig zijn het nog oefenwedstrijden.

Als het goed is, heeft Frank het volgende gezien:
*) Daley Blind komt verdedigend gewoon te kort
*) Janssen is geen verdedigende middenvelder
*) Ebecilio is gewogen en vooralsnog te licht bevonden, terug naar de bank
*) Sulejmani is geen Ajax-aanvaller. Naar binnenkomend is het te voorspelbaar en het brengt Ajax weinig. In de omschakeling/ counter is hij wel goed, maar dat is het Ajax-spel niet !
*) Castillion is te licht als 2e spits

# Steek mag weg ondanks hij ene uitstekende keeper is. Maar zakelijk gezien is dat de beste beslissing en in Vermeer hebben we een goede vervanger. Babos haal je als 2e keeper.
# Achterin mogen Vertonghen en Vander Wiel N I E T verkocht worden. Boven de 20 miljoen valt er te praten. Je krijgt dan een linie: Vd Wiel - Alderweireld - Vertonghen - Boilesen (met Ooijer, Koppers, Blind, Ligeon als backup)
# We hebben vele middenvelders, maar ook een hoop lichtgewichten. Enoh en Aisatti mogen verkocht worden. Daarvoor in deplaats haal je (de bij PSV ontevreden) Bakkal. Een speler met techniek en kopkracht, die je als de meest teruggetrokken middenvelder laat spelen. Het middenveld ziet er dan als volgt uit: Bakkal - Eriksen - Janssen (met Anita, Rits, vd Heijden, Lodeiro, Serrero en Sneijder als backup)
# Ajax moet proberen om Siem 1 jaar alles te geven voor de spits-positie. Hij mag dan de concurrentie aangaan met Sigthorsson. Op links krijgt Boerrigter de voorkeur als ouderwetse linksbuiten. Daar Sulejmani zo op rechts niet kan spelen, mag hij weg. Daarvoor haal je een echte rechtsbuiten zoals Verhoek of Beerens. De aanval ziet er dan als volgt uit: Verhoek of Beerens - Sigthorsson of de Jong - Boerrigter (met Ebecilio, De Jong of Sigthorsson en Ozbiliz als backup)

Samengevat:
Verkoop: Stekelenburg - Enoh - Aisatti - El Hamdaoui - Sulejmani.
Verhuur: Lodeiro - Sneijder - Castillion
Koop: Babos - Bakkal - Verhoek of Beerens

ik als ajacied zijnde vind het wel schokkend maar maak me der ook weer geen zorgen om. Misschien ben ik zelfs blij dat ze hebben verloren.. Ik denk namelijk dat de Boer de spelers nog meer met de neus op de feiten gaat drukken.. Zolang ze maar goed spelen als het belangrijk is, vind ik het goed. Ik heb veel vertrouwen in de Boer dus kijk uit naar het nieuwe seizoen.

Al met al laten we deze pot zijn voor wat het was. Ajax heeft verloren, en voor elke Ajacied, inclusief mezelf, is dat vervelend. De fans willen altijd winnen, maar gelukkig zijn ze bij Ajax nu niet in paniek.

Wel ben ik voor 2 dingetjes bang:
1) Sigthorson is de nieuwe nummer 9, maar daarna? Geen El Hamdaoui dus waarom koopt Ajax nog niet een spits? Leuk om Castillion een kans te geven, maar het seizoen is lang...ik wil bij de spitsen meer diepte zien want Ozbiliz op 9 is een aanfluiting!
2) Kan Ajax ook eens gaan scouten op wat meer lengte en kracht? Soms lijkt het net als of Ajax 'FC Kabouter' is. Ik hoop dat Cruijff dat ook eens ziet.

ACh wat en gelul hier allemaal, je ziet dat de basis van Ajax gewoon ligt, het positiespel, en tuurlijk nog veel onzuiver en nog lang niet wat het moet...maar je ziet wel dat iedereen het zelfde spel speelt. En dan verlies je met een half B team van Nurnberg...boeiend...oefenen trainen en oefenen....augustus,,,,dan begint het...

Hmm, tjaa het is maar een oefenwedstrijd, maar toch verwacht ik een moeilijk seizoen. Buiten Theo Janssen zie ik nog geen enkele speler die het team direct sterker maakt. We zijn vorig seizoen wel kampioen geworden, maar vraag ook niet hoe. Ik had eigenlijk wat meer directe versterkingen verwacht dan eigenlijk vooral jonge talenten. Als ik dan kijk naar een PSV vind ik dat zij wel echt verbeterd zijn. Spelers als Strootman en Mertens zullen er direct staan. Bij Ajax is het denk ik nog veel meer de vraag hoe jongens als Sigthorsson, Rits, Serrero en Boerighter het gaan doen. En dit zeg ik niet op basis van deze verloren oefenwedstrijd. Dit is denk ik mijn voorspelling. Vooral als je in de CL wilt meedoen denk ik dat Ajax nog niet een team heeft dat sterk genoeg is. Het liefst zie ik zelfs nog een ervaren, grote sterke verdedigende middenvelder komen zodat Janssen de plek van de Zeeuw over kan nemen. Ik vind dat Ajax zich moet gaan meten aan een club als Porto. De ideale mix tussen talent, ervaren spelers en zowel een ideale mix tussen kracht lengte en technische spelers. Een erg sterk team en zelfs dat soort teams komen vaak niet verder dan de 2e ronde CL. Ik wil natuurlijk niet spreken dat er nu crisis is ofzo, maar toch kan je je afrvragen zijn wij met dit team nu veel verder dan het team dat er vorig jaar begin seizoen stond, met o.a. Suarez en De Zeeuw er nog bij?

@desajax

Volledig met je eens... laten we ook niet El Hamd vergeten. Die schoot Ajax 'op zijn manier' de CL in, na eindelijk zoveel jaar..... El Hamd is een moeilijk persoon, maar sommige vonden dat ook van Sneijder in de tijd van Koeman als trainer.alleen is Sneijder een kind van Ajax....dus El Hamd heeft gewoon sowieso minder krediet.zoals ik gisteren al zei/schreef. Hij moet gewoon keihard trainen, mensen maken fouten. Alleen een idioot maakt geen fouten!
Je fouten erkennen en laat je voeten spreken, meer vragen we niet... Regel die gesprek met de Boer en zet je trots opzij. Voetbalcarierre is al zo kort.

Ajax of De Boer is weer begonnen waar ze vorige seizoen zijn beindigd. Meteen tikkie terug.

Ik heb echt het idee dat ze wat aan het doen zijn. Door individuele spelers lijkt het zo mooi, maar dat is puur op intuïtie van de speler zelf. Het is niet zo dat het uit ''systeem'' komt. Wel kan je duidelijk op het veld zien hoe De Boer witl gaan spelen en dat is: Ik zie bij Ajax maar één herhaalde vaste vorm (patroon). Wanneer twee centrale verdedigers balbezit hebben plus 10 x terug naar Stekelenburg (ik overdrijf hier heel klein beetje) dan bied de eerste middenvelder de bal aan om verwarring naar de tegenpartij te veroorzaken, maar deze middenvelder wordt expres overgeslagen, want er staat bewust een tweede middenvelder verder op aan te bieden en krijgt aangespeeld. Zo hebben ze een paar yards (meters) gesmokkeld......en nu?? Bij vlagen komt er wel een mooi aanval uit, maar vaak mislukt of het gaat weer tikkie terug!

Dit is wat ik gezien heb van afgelopen half seizoen en nu voorbereiding. Ik had De Boer echt veel hoger ingeschat met al zijn ervaring. Deze patronen trainen we ook in de 3de klasse.

Het balbezit achterin, en aanvoer naar middenvelders toe is gewoon drama.

Ik ben fan van Ozbiliz. Hij lijd nog veel balverlies. Hij moet meer controle houden over de bal. Vaak doet hij een actie om een actie te maken.

17 juli 2011 om 20:27

Door de goede opbouw die Frank de Boer erin heeft gesleept vorig seizoen kampioen... Ze zorgden telkens dat Eriksen in balbezit kon komen doordat de opbouw vanuit achteruit goed verzorgd was.... En de backs doen voetballend ook goed mee.. De kwaliteiten van V.d. Wiel zijn bekend en Boilesen en Blind zijn ook twee prima voetballende backs.. Dus ik weet niet waarom je zegt dat Ajax niet opbouwt van achteruit want dat is juist het sterke punt.

Het is maar een oefenpotje, maar als je zo zwak de duels in gaat en je tegenstander vooral op je helft laat voetballen maak je het jezelf onnodig moeilijk. Dit ajax is echt geen wonderploeg en het feit dat ze kampioen werden heef niets te maken met de hoge kwaliteit spelers van dit team. Oude kampioensploegen van ajax waren teams die anderen oprolden. Ook in oefenpotjes! Ik zie deze ploeg dit jaar echt niet weer kampioen worden, maar goed dat vond ik afgelopen seizoen ook niet en toch werden ze het. De Boer heeft nog veel werk te doen de komende weken!

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren