Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Update: 'Hak-penalty' levert geen schorsing maar mogelijk boete op

Laatste update:

Brazilië miste zondagavond vier strafschoppen in de kwartfinale van de Copa América, maar Awana Diab bewees vele kilometers verderop dat het toch echt niet zo lastig is om een penalty te benutten. De Verenigde Arabische Emiraten oefenden tegen Libanon en stonden al met 2-5 voor, toen Diab een strafschop mocht nemen en koos voor een opvallende uitvoering.

De middenvelder rende naar de bal en daar aangekomen draaide hij zich plotseling om, om de bal vervolgens met de hak binnen te werken. De keeper van Libanon had geen antwoord op de opmerkelijke strafschop van Diab, die niet op de waardering van zijn tegenstanders kon rekenen. Diverse spelers van Libanon informeerden of het nou nodig was om de ploeg zo voor schut te zetten.

De laatste tien minuten van de wedstrijd werden nog aardig onvriendelijk en na afloop wensten de spelers uit Libanon de zaak ook niet te laten rusten. Diab werd uiteindelijk door medespelers en de trainersstaf naar de kleedkamer gebracht en zal zich voortaan nog wel een keer bedenken als hij weer een opvallende manier om een penalty te nemen in zijn hoofd heeft zitten.

Update 19 juli, 14:23 uur - 'Hak-penalty' van Diab krijgt mogelijk vervelend staartje
De sierlijke strafschop van Awana Diab krijgt mogelijk nog een staartje. De speler van de Verenigde Arabische Emiraten werd weliswaar een internetsensatie met de hakbalpenalty, maar wordt mogelijk door de nationale voetbalbond geschorst wegens respectloos gedrag. “Dit hoort niet. Het is respectloos en wij kunnen dit niet accepteren”, zo laat Esmaeel Rashed van de voetbalbond dinsdagmiddag tegenover The National Newspaper weten.

Update 20 juli, 12:10 uur - 'Hak-penalty' levert geen schorsing maar mogelijk boete op
Theyab Awana zal niet uit het nationale elftal van de Verenigde Arabische Emiraten verbannen worden. De middenvelder zette Libanon onlangs voor schut, door te scoren met een penalty met de hak, en de voetbalbond van zijn land stond niet achter zijn actie. Awana heeft zijn excuses aangeboden en zal niet geschorst worden: "De speler blijft actief voor het team. Alles is in orde, er is geen onrust tussen hem en zijn teamgenoten. Het besluit over welke straf de speler krijgt opgelegd is in handen van de bondscoach", zei teammanager Esmaeel Rashed.

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Wat een flut penalty bij een flut doelman.

Zoek maar eens op youtube op hoe Totti dat op training deed, nogal wat anders.

18 juli 2011 om 12:36

Inderdaad. Wat is dit nou weer? Ik dacht iets fantastisch te zien. Zie ik dat die kerel de bal niet goed raakt en de bal zachtjes het doel in rolt. Die keeper zeg, hahah, kom op! Dan ben je keeper, niet op het aller hoogste niveau, maar deze moet je toch kunnen hebben? Het zou pas leuk zijn als de keeper naar de bal wandelde en hem rustig oppakte Xd.

Die van Totti is inderdaad mooier, maar die was ook op een training. Ik heb ook eens een penalty van Totti in de wedstrijd gezien, waarbij hij een panenka wou doen, maar die keeper bleef rustig staan .

18 juli 2011 om 12:55

Ja en vervolgens raakt ie gefrustreerd en duwt ie de doelman die er rustig onder blijft
Zo heeft Del Piero in de Peace cup tegen Aston Villa ooit ook eens een penalty lachwekkend slecht in de handen van de doelman gelegd.

Maar dit is echt... onder alle niveau, slechte doelman, slechte penalty, slecht niveau.

20 juli 2011 om 12:29

Kerel wordt gewoon bijna geschorst voor z'n onkunde?! hahahaha... ik noem hier idd niets sierlijks aan hoor. Hoezo respectloos naar de tegenstander?! Hij laat juist z'n eigen tekortkoming zien door de bal niet eens zuiver te raken. Wat een zielige actie.

18 juli 2011 om 12:37

Inderdaad zeg. Het lijkt net een F-spelertje die aan het oefenen is om met zijn hak de trappen.

Met name het moment dat ie omdraaid ziet er heel erg genant uit.

''arabier zet tegenstander voor schut en benut penalty met de hak'' mi zet ie met name zichzelf voor schut.

Die heb ik ook gezien ja. Dat lijkt tenminste ergens op.

18 juli 2011 om 12:45

doe het is goed na dan, altijd dat gezeik , ik zie jou nog niet eens in het 6 elftal van fc bal opt dak spelen man, dit maakt voetbal toch leuk niet het standaard type . En het ziet er dan misschien houterig uit so what ? Hij maakt hem af , als ik coach was zou het me niet uitmaken hoe ze een penalty scoren als ze maar scoren.

18 juli 2011 om 12:49

@thelegend24

Ja, heel leuk allemaal, maar dan moet Voetbalzone maar alle penalty's die raak worden geschoten hier op zetten. Je verwacht toch wat als het er hier op staat, maar dit doelpunt is lachwekkend. Kijk die keeper nou, dat kan toch niet?

18 juli 2011 om 13:37

@thelegend24

Dit maakt voetbal leuk?! sorry hoor maar ik vind dit gewoon onsportief gedrag! ze staan met 4-2 voor, laatste minuten van de wedstrijd.. ga je dit doen! Dit is gewoon een manier van pesterij en de tegenstander fokken..
Je ziet de tegenstanders ook beetje boos op hem af lopen van; wat flik je nou? De speler zelf loopt ook een beetje ongemakkelijk weg, omdat hij zelf ook eigenlijk wel weet dat dit niet heel sportief is..

18 juli 2011 om 13:46

daarom ben jij ook geen trainer op het hoogste niveau. (: gelukkig zijn er maar weinig van zulke mensen als jij op deze aardbol

18 juli 2011 om 14:50

Hoezo? Wat thelegend24 zegt klopt gewoon. Je vindt een panenka toch ook geweldig? Je vindt acties van Messi of Ronaldo toch ook geweldig? Het siert toch het voetbal dat de tegenstander op de verkeerde been wordt gezet. Nu kom je onzin verkondigen dat het onsportief is om innovatief te zijn? Om slimmer dan je tegenstander jezelf op te stellen. Voetbal is een spelletje die we allemaal op onze eigen manier leuk vinden, als je niet tegen je verlies kan, berg je voetbalschoenen op en zoek iets waar je niet kan verliezen.. Good luck with that.

18 juli 2011 om 15:04

Wat te zeggen over de commentator?
Die gaat volgens mij helemaal los dat hij zo'n doelpunt nog nooit heeft gezien en dat Ronaldinho wat kan leren van deze jonge tallent :P

18 juli 2011 om 16:49

@bayatzizou

Het gaat helemaal niet om verliezen of winnen, of om wel of niet tegen je verlies kunnen... dat hoor je mij niet zeggen! Het gaat om respect voor de tegenstander, zelf bij een grote voorsprong en de zekerheid dat je toch wel wint. Een beetje galleryplay bij een voorsprong ok, maar persoonlijk vind ik dit een beetje kinderlijk uitlokken en 'nananana-gedrag'.. maar daar kunnen meningen over verschillen.

19 juli 2011 om 15:37

Laten we wel zijn dat het hakje waardeloos was. De keeper wou er niet eens moeite voor doen, omdat hij dacht dat het een 1 aprilgrap was, Maar hij rolde er alsnog als een slak in.

Je kunt zeggen wat je wilt, maar het blijft leuk komisch, grappig, hilarisch, maar mooi, perfect, strak nee driedeuizend maal nee! En geloof me ik doe het wel na en het is dan meteen harder of het er in zal zitten is een tweede.

Maar het blijft komisch. Dit soort dingen moeten in het voetbal blijven, je moet j tegenstander kunnen dollen en vernederen, nadien kun je elkaar een knuffel geven en vergeven. Zo langzamerhand wil de fifa of watdan ook overal een zegje over hebben en extra regels bedenken.

19 juli 2011 om 15:43

Het idee is goed, de uitvoering gewoon dramatisch. Als je ziet met welke snelheid de bal de goal in rolt, dan had de keeper makkelijk die bal kunnen en misschien moeten pakken. Dat je dan gaat zeuren tegen de speler is helemaal belachelijk. De speler zet niet alleen de tegenstander voor schut, maar ook zichzelf. Persoonlijk vind ik zulke strafschoppen wel mooi, maar deze is gewoon waardeloos ingeschoten. Doe hem dan zoals Totti, die schoot hem met de hak snoeihard binnen.

19 juli 2011 om 15:51

Hij draait ook de verkeerde kant op om die bal erin te schieten met zijn hak. Draait ie de andere kant op zoals totti dat deed, ziet het er vloeiend uit. Deze jongen draait de verkeerde kant op. gaat daarom vervolgens eerst stil staan voor hij de bal een trap geeft. Ziet er erg ongelukkig uit op deze manier. Buiten dat het misschien niet zo netjes is.

19 juli 2011 om 19:39

Ik ben het ermee eens dat de uitvoering niet optimaal is maar hopelijk heb je het zelf door dat voor de rest je reactie totaal nergens op slaat. Met sport kun je winnen verliezen of gelijk spelen. Deal with it. Kunnen ze er niet tegen? Dan moeten ze hun borst nat maken en de volgende x sportieve wraak nemen, makkelijk toch?

Trouwens galleryplay mag wel, dat is het maximale van vernederen van de tegenstander maar op een originele manier een bal in het doel schoppen niet? Yeah right..

19 juli 2011 om 22:58

Hoezo onsportief? je mag toch doen wat je wilt.. dit kun jij onsportief vinden maar velen waaronder ik en thelegen24 vinden dit leuk om te zien in de voetballerij.

20 juli 2011 om 12:36

Na ik ben iig niet de enige die dit respectloos vind... De bond heeft zich er nu ook tegen uitgesproken! Dat de rest van jullie allemaal zo blind is om dit niet te zien kan ik ook weinig aan doen, het is denk ik de cultuur van tegenwoordig hé? Dan doen jullie toch lekker dit soort geintjes bij polderboys zon.9 of tijdens een potje fifa/pes..

20 juli 2011 om 13:46

wat een huileballen hier zeg, als je als je dik ingemaakt wordt moet je gewoon zorgen dat je beter wordt. En als het klasse verschil te groot is ga dan tegen tegenstanders van je eigen niveau spelen. En als de wedstrijd al gespeeld is heb ik liever dat ze het publiek proberen te vermaken, met wat amusante acties, dan dat ze laf medeleiden met de tegenstander hebben. Ik dacht dat voetbal een mannensport was

20 juli 2011 om 23:38

Ja echt wel. En zo bijzonder was die penalty helemaal niet. Wat was die keeper ook waardeloos zeg.

18 juli 2011 om 12:58

training en wedstrijd verschillen enorm dus hoe kun je dat vergelijken met elkaar? Totti heeft inderdaad het strakker (binnenkant paal als ik me niet vergis) geschoten, doet niks minder dan het feit dat hij de ballen heeft om dit in een wedstrijd eruit te gooien. Wil Totti dit weleens zien doen in een wedstrijd!

18 juli 2011 om 13:01

Haha komaan seg, wat dan nog? Zet hier een doelman die ook echt een tikkeltje keepen kan en die bal word gewoon opgeraapt. Laat Totti dit maar doen tijdens een wedstrijd, die ramt die doelman die daar staat gewoon de goal in met bal en al, zo slecht is ie. lamentabel niveau, sorry hoor.

18 juli 2011 om 13:46

Hoe slecht het niveau ook is, penalty is altijd gokken en geluk speelt een grote rol. Je doet nu of Totti met zijn hak deze keeper en al de goal inschiet. Nu moet jij niet overdrijven, een penalty die zit is altijd een goed genomen penalty en als je de lef hebt om het op deze manier te doen, alleen maar respect! Ga het nu niet bagatelliseren puur omdat het de naam Arabier kent, al deed dit een Europese speler dan was het zeer waarschijnlijk een wonder-penalty geweest.

19 juli 2011 om 15:46

Omdat een Arabier dit doet is het minder? De penalty is gewoon zeer matig ingeschoten, hij raakt de bal halfjes die er ook langzaam inrolt. De keeper had gerust een kop koffie kunnen drinken en vervolgens de bal tegenhouden. De penalty van Totti was gewoon pure klasse, onhoudbaar voor de keeper. Maar dat is misschien een training, zonder druk, maar dat geeft wel dat Totti de kwaliteiten ervoor heeft, iets wat deze speler niet heeft. Een simpele draai gevolgd door een matig hakje. Nee, ik vind deze penalty niks. De ophef snap ik wel, hij zet niet alleen de tegenstander voor schut, maar ook zichzelf en het hele voetbal daar.

19 juli 2011 om 19:33

Als die matig was ingeschoten zou die gehouden worden punt uit. Keeper was op de verkeerde been en wist niet wat die zag. Nogmaals een penalty die zit, is altijd een goed genomen penalty! Geen discussie over mogelijk! Over het feit dat het soepeler eruit kan zien ben ik het mee eens, de rest zijn randzaken.

P.s. ik betrek het woordje arabier eruit, omdat er altijd wel wat te zeiken is over beelden uit Azië Zuid-amerika of Afrika. Niveau is ellendig, omstandigheden zijn niet best, ze kunnen niet verdedigen of aanvallen, wat iedereen vergeet dat je dat het totale plaatje moet relativeren. Dus de speler die de actie maakt is ook 'minder geschoold' vergeleken met Europa

18 juli 2011 om 14:45

Wat sloom ingeschoten ja en WO: wat een trage keeper

18 juli 2011 om 14:59

Dit is net van een amateur niveau.
Die kerel die de penalty neemt lijkt net dronken.
Maar wat te zeggen over de keeper????
Dit ziet er allemaal heel rommelig en komisch uit, ik denk dat die arabier teveel naar Ronaldinho heeft gekeken

en die keeper?? ik weet niet precies waar hij nou aan het denken was, maar blijkbaar was het geen voetbal!

18 juli 2011 om 20:15

De kunst is de keeper op het verkeerde been te zetten. Je ziet dat de speler een aanloop neemt om met zijn linkerbeen te trappen maar dan die hak met zijn rechter doet. Dan maakt het niet eens uit hoe je je penalty neemt.

19 juli 2011 om 14:38

Die van Totti was op de training inderdaad. Voor degene die deze wil zien heb ik het filmpje hierbij gepost.

ON: Natuurlijk een beetje respectloos naar de tegenstander. Is wel slecht gekeept want hij is zeker houdbaar. Toch wel leuk om te zien.

19 juli 2011 om 14:40

Ik krijg het filmpje van Totti niet geüpload, hij is wel in mijn profiel te vinden voor de geïnteresseerden.

Is op de training dus wel een stukje anders dan in een wedstrijd, toch vind ik het persoonlijk leuk om dit soort momenten te zien.

Jammer dat zo'n speler dan geschorst wordt door de bond. Is gewoon een geldig doelpunt, als het nou verboden was oke, maar dat is het niet.

19 juli 2011 om 14:54

Die keeper was kansloos.... :D

20 juli 2011 om 23:39

Haha, die keeper is echt slecht. Net als die hakbal. Als je kijkt verwacht je iets spectaculairs en dan krijg je dit voorgeschoteld!

19 juli 2011 om 15:01

waarom youtube, is gewoon te vinden hier op voetbalzone:

http://www.voetbalzone.nl/youtubes.asp?uid=10229

Haha geniaal. Dit soort voetballers heb je nodig in plaats van de standaard voetballers

18 juli 2011 om 14:36

Niks geniaal. Het is pas geniaal als die dit doet als het nog 0-0 staat ofzo.

hahaha die is wel heel leuk, maar ook erg uitdagend. Kan me wel een beetje voorstellen dat je dat als tegenstander niet leuk vindt, maar om dan te gaan vechten.. hij raakt hem ook nog half verkeerd, daarom stapt die keeper ook de verkeerde kant op ;p hij schampt de bal.

haha mooie goal en logies dat je zoiets probeert bij een 2-5 voorsprong

18 juli 2011 om 12:49

Geen mooie goal, maar met zo een keeper mag je de penalty ook wel erin blazen. Die man zou niet voor niets 5 doelpunten daarvoor hebben doorgelaten... als je zoiets niet eens kan tegenhouden.

18 juli 2011 om 14:45

Logisch dat je dit probeert? De trainer had hem er direct uit moeten halen! Echt waardeloos dat je je tegenstander op deze manier probeert te vernederen. Respect voor je tegenstander heet dat.
En als je zo'n actie dan ook nog eens zo slecht uitvoert dan zet je eigenlijk jezelf alleen maar te schande.

18 juli 2011 om 15:11

Balletje81 @

Ik ben voor een gedeelte met je eens, want ik keur deze penalty ook niet goed omdat hij er erg belabberd uitziet. Je ziet gewoon dat dit nergens om gaat en dat hij er een leuk pot probeert van te maken.

Maar aan de andere kant keur ik jou reactie ook niet goed, want je hebt het over respect tegenover de tegenstander. Dan zal jij waarschijnlijk de vormen van 7-0 8-0 ook niet goed vinden omdat de score ''''veelste hoog '''' is.
en dan heb ik het ook nog niet over de pannenka, dat vind je waarschijnlijk ook niet respectvol. Wat te zeggen over de trucjes die we dagelijks zien van voetballers als Messi, Ronaldo en Ronaldinho? de goal van Benayoun afgelopen paar dagen?

Dat zijn ook vormen van disrespectvol zijn tegenover je tegenstander, maar het zijn wel mooie beelden waar de neutrale supporters zitten op te wachten toch?
En ik denk eerlijk dat de tegenstander niet zo'n probleem zal maken en juist die voetballer zal feliciteren met zijn trucendoos

Maar wat deze arabier probeert te doen ben ik er nog steeds niet achter gekomen. In ieder geval de hele wereld kent hem nu wel

18 juli 2011 om 16:16

Nee er is een verschil tussen je kwalititeiten tonen en als je veel beter bent dan je tegenstander dan zal dat leiden tot 7-0, geen enkel probleem.
Maar als jij bewust iets gaat doen wat je helemaal niet beheerst en eigenlijk alleen maar doet omdat je tegenstander zoveel slechter is en dat jij je kwaliteiten niet hoeft te tonen en dit soort rare fratsen uit gaat halen, dan zie ik dat als het vernederen van je tegenstander.
Een Messi gaat zijn tegenstander als hij die voorbij is niet nog 3 keer terug halen om hem vervolgens nog weer te passeren. Hij doet wat hij kan en doet dat zo mooi als hij kan, maar zijn doel is een doelpunt maken en niet zijn tegenstander te vernederen. En dat was hier duidelijk wel de bedoeling.

19 juli 2011 om 03:45

Respect, respect... Respect ib voetbal is mekaars benen er niet afschoppen ok. Dit is voetbal, leuke truks horen daar ook bij. En hoe meer je je tegenstander kan vernederen hoe beter. Ik zie dat graag. Dit is een mannensport. Niet de hobbyclub voor oude vrouwtjes he. Laat de tegenstander goed criperen, dat is voetbal.

geniaal dit!
maaar het zit er wel een beetje houterig uit

nja dat maakt niet uit hij scoort hem wel en daar kunnen sommige spelers jaloers op zijn.

18 juli 2011 om 12:42

Spelers uit de 6e klasse zondag zullen hier jaloers op zijn ja.

18 juli 2011 om 15:59

Ik ben hier absoluut niet jaloers op, bij deze keeper was het mij zelfs gelukt.

Die van Totti was sowieso 1000x mooier en beter uitgevoerd. Dit was gewoon ronduit slecht van de keeper. Die spits draaide heel erg langzaam om dus hij had het kunnen zien aankomen. Maar ben blij dat hij alle lof krijgt van de penalty want het was echt heel erg grappig

lesje Hoe verneder ik een keeper!!

18 juli 2011 om 13:01

Kom op zeg, die keeper had met een rustige wandelpas nog kunnen oprapen met één hand.
Het is inderdaad vernederend voor die keeper maar dat is dan ook zijn eigen fout dat hij niet reageerde.

18 juli 2011 om 13:04

klopt ja maar dat de keeper dit niet doet is wel erg slecht, zo'n slecht hakballetje en hem dan nog niet kunnen stoppen :O

Haha wel grappig dat hij dit doet, maar hij raakt de bal helemaal verkeerd. Ook slecht gekeept, het hakje was niet eens heel hard. Die van Totti was geniaal.

hahah echt geniaal dit moet toch wel echt een vernedering zijn voor een keeper

18 juli 2011 om 16:00

De keeper zorgt er zelf voor dat het een vernedering wordt, want als hij een beetje had bewogen had hij die bal zó kunnen oprapen!

18 juli 2011 om 16:06

ja dan blijft het toch even goed een vernedering

18 juli 2011 om 16:10

Als de keeper het had gestopt was het eerder een vernedering voor de speler dan voor de keeper.

Ik vind het wel lachen en het ging nergens om , maar je ziet wel dat ze niet echt durfden te juichen.
De keeper was zo verbouwereerd dat hij niet eens een poging deed , het balletje was makkelijk houdbaar geweest.

leuke penalty maar vooral het commetaar vindt ik erg leuk

Hahahha het ziet er wel grappig uit. Denk dat keeper hem wel had kunnen hebben. Die keeper kan beter de komende paar weken thuis blijven!

Leuk bedacht, zag er idd wat houterig uit, maar hij telde in elk geval wel.

Toch niet heel geweldig uitgevoerd in mijn ogen. Hij draait zich al snel om. Toch plaatst hij hem wel redelijk, maar deze bal is zeker houdbaar. Ik vraag me ook af wat die keeper aan het doen is, want dit is gewoon een penalty die wordt genomen en dit is gewoon toegestaan. De tegenstanders kunnen zich wel allemaal boos maken en het is wel begrijpelijk, maar het is gewoon toegestaan. Misschien dat ze zich beter boos kunnen maken om hun doelman.

18 juli 2011 om 14:39

Tuurlijk is die bal houdbaar (in een andere situatie) maar op zo'n moment verwacht je een aantal dingen en zeker niet dit. Die keeper is gelijk verward wanneer die gast zich ineens omdraaid, hij stond gelijk aan de grond genageld. Er zijn zelfs grote veldslagen gewonnen door ''het wapen van verwarring''. Die keeper moet je dus ook niks kwalijk nemen, hij blijft ook maar een mens.

Die penalty had zeker overgenomen moeten worden...

....er werd veel te vroeg ingelopen...!

Kunnen die spelers van Libanon wel boos zijn omdat ze zo ''vernederd'' worden maar als die keeper nou een iets beter concentratie vermogen zou hebben dan de gemiddelde visstick dan had hij die bal gewoon makkelijk kunnen pakken.
Verder vindt ik dergelijke acties altijd wel vermakelijk.

Sorry hoor maar is dit nou een mooi doelpunt??? wat een amateur doelman toch haahha, zelfs ik zou zo'n een penalty tegen houden!

Het moet in een vloeiende beweging en ondanks de houterigheid was dat het volgens mij nog net wel...

Sorry maar als ik de tegenstander was had ik die speler een paar tikken verkocht, en die keeper ook, wat een raar doelpunt, hij raakt de bal helemaal verkeerd!

Hahaha niks erover te zeggen. Domme keeper& slecht genomen vind ikzelf. Verder is het wel vrij geniaal :P

Dramatisch gekeept! Die keeper was niet eens meer geconcentreerd op de bal toen die speler z'n draai maakte..

is wel slecht gekeept ja. Maar de keeper staat ook helemaal op het verkeerde been

Je ziet het wel hoe dramatisch het niveau daar is. Ongeveer de 3e klasser van het voetbal loopt daar rond.

Die keeper had e'm moeten hebben, die bal rolt egt met 5 km per uur ofzo? xD

Haha de manier waarop hij de penalty neemt ziet er wel heel klungelig en houterig uit, echt vloeiend ging het niet!

haha keeper was zwaar verrast

Haha echt hilarisch amateurniveau. Hoe die man trapt en de keeper die kijkt en kijkt en kijkt en maar niet reageert. Ik heb al betere penalty's gezien op deze manier. Wel in het futsal dan.

20 juli 2011 om 23:42

Leuke oefening voor op een trainingspartijtje. De keeper stond wel op het verkeerde been, maar toch was het, zoals jij ook al aangeeft, zwak gekeept.

haha een f keeper had dit nog gepakt. Dit is echt een waardeloze keeper haha trouwens op youtube had je wel 1 mooie hakgoal was tijdens een zaal voetbalwedstrijd.

Met zo;'n keeper is het natuurlijk geen verrassing als je met grote cijfers onderuit gaat.
Zelfs ik kan zo'n flut penalty nemen. en stoppen.

18 juli 2011 om 13:07

Als ik die penalty zo neem sprint ik er nog achter en haal hem er zelf nog uit, met mijn kleine teen als je wilt.

Jammer dat die keeper net toe was aan zijn middagdutje. Wat stond die te slapen zeg.
Deze hakbal was er anders nooit ingegaan. Sterker nog, als die keeper op stond te letten had hij hem zelf met de hak terug kunnen spelen. Veel houteriger kan het niet worden.

Bedankt voor de Totti-tip! Toch nog gezien wat eigenlijk de bedoeling was haha

Wat makkelijk al die commentaren op die keeper. Die gozer wordt compleet verrast, dat kan gebeuren. Vervolgens staat hij op het verkeerde been en dan is het verrekte lastig om alsnog die bal te pakken. Ben benieuwd hoeveel van degenen die commentaar hebben op die keeper zelf de bal gehad zouden hebben.

Geweldige techniek heeft die jongen! Uitstekende goal. Hopelijk zaten er geen scouts van Europese topclubs op de tribunes, want dan kan Almere City haar slag slaan!

Ik vind em wel grappig en niet omdat hij zo technisch was want de speler raakte met zijn hak bijna zijn achterhoofd,maar omdat het zo simpel langs de keeper rolde en hij het totaal niet had verwacht.
Commentator was dol blij en had het op het eind zelfs over een lied die je over deze actie kan zingen,prachtig.

Even off-topic: 6-2 verlies van Libanon en laatst ook al met 6-1 ofzo. Die ploeg deed het paar jaar terug heel aardig met respectabele resultaten (gelijkspel tegen zuid-korea) en nu flink verliezen. Iemand enig idee waardoor dit komt? On-topic: Komend weekend spelen alle aziatische landen de 2e voorronde vh wk 2014. Ben heel benieuwd als de VAE een strafschop krijgen of deze man dan naar voren komt. Wat een waardeloze imitatie van Totti. Als je het doet moet je het goed doen, anders kan je net zo goed een normale strafschop nemen.

Haha hoe erg kan je je tegenstander nog vernederen dan dit xd
En dan die je nog die tegenstander zich afvragen waarom hij hun team zo wild vernederen.

Haha, wat een penalty
ik lag op de grond van het lachen, dit kan toch niet

Keepertje, keepertje toch. Waar zit je dan met je gedachten?

20 juli 2011 om 12:24

Waar denk je? Die denkt, wat overkomt mij nu.. En met 2-5 heb je misschien ook geen zin meer je in te spannen..

Ik vind die commentator grappiger. De timing van zijn woorden, de manier waarop hij het uitspreekt net na de genomen penalty vind ik een killer. Goed gelachen! Die keeper zou ik per direct vervangen.

het idee is wel geniaal maar wat bar slecht uitgevoerd zeg het ziet er niet uit, zit totaal geen kracht in en zn been zwaait helemaal door, dat hoort niet bij een mooi hakje.
overigens ook niet lekker gekeept zeg, whaha

maarja hij zit en hij gaat toch mooi de hele wereld over

Hahaha, die dacht vast ''ach, het staat toch 2-5 met nog een paar minutjes te gaan, dit gaat toch niet fout''. Het idee is magistraal, uitwerking is echter heel wat minder. Ik herinner me dat Totti het een keer prachtig heeft uitgevoerd, was wel op de training maar ja. De keeper ziet er niet bepaald erg goed uit in dit filmpje, eerder dramatisch

lol, wat een vernedering ook xd

keeper zeer slecht ook, zo'n bal peun je gwn in de hoek en niet met je hak

Spelregeltechnisch gezien mag deze penalty helemaal niet goedgekeurd worden. De aanloop voorafgaand aan een penalty dient in één vloeiende beweging te gebeuren. Indien de keeper dit weet, snap ik wel waarom hij niet naar de grond duikt.

18 juli 2011 om 13:50

Volgens wordt de pingel volkomen in een vloeiende beweging genomen. Hij staat tijdens de aanloop nergens stil Voor zover ik weet staat er nergens in de regels dat hij zich niet mag omdraaien.
Dat de keeper niet naar de grond duikt heeft daar niets mee te maken. Hij staat op het verkeerde been en kan vervolgens niet meer corrigeren. Ik vind dat niet slechter dan al die keepers die al in een hoek liggen nog voordat de speler bij de bal is.

19 juli 2011 om 01:24

Met 'in één vloeiende beweging' wordt bedoeld dat je niet zomaar stil mag gaan staan halverwege je aanloop (cristiano Ronaldo in de CL Finale tegen Chelsea) maar zolang niemand er hinder van heeft, wat mij sterk lijkt, mag het door gaan.
Hier is er geen sprake van, dus is het niet van belang.

Het is toch de bedoeling om de tegenstander voor schut te zetten? Tenminste poorten is hetzelfde. Je kan daarna wel een schop of een beuk verwachten haha maar ja dat weet je ook wel dat dat zo gebeurd. Wat een lelijke taal trouwens.

Wat een flutpenalty, was voor niets nodig.

Triest hoor... Je staat al 2-5 voor. Heb dan op z'n minst een beetje respect voor je tegenstander.

19 juli 2011 om 18:55

Ja man ik zou hem express op de lat mikken

Een goeie keeper pakt zo'n bal. Wat slecht genomen zeg.

20 juli 2011 om 23:39

Van der Sar had hem gestopt dat weet ik zeker. Ach, op zo'n niveau is het gewoon een grandioze penal. Goed dat hij het lef heeft om hem zo te nemen, maar buiten dat érg slecht van de keeper en speler.

Zo neem ik ze ook bij de training maar dan gaan ze wel wat harder. Die keeper kon deze bal heus wel stoppen.

Vindt niemand de duiding Arabier in deze een beetje vreemd. Het is een beetje alsof Rbben dit zou doen en de titel leest: Germaan zet tegenstander voor schut...
Overigens wachtte ik op de hervatting om te zien hoe hij bij zijn eerste balaanname omver gekegeld zou worden. Dat riep hij wel een beetje over zichzelf heen. Zeer respectloos. Doe het dan bij 2-2 of zo...

18 juli 2011 om 14:52

Heb je een betere suggestie hoe ze anders een speler van de Verenigde Arabische Emiraten kunnen noemen, anders dan Arabier?

18 juli 2011 om 15:37

Een speler van de Verenigde Arabische Emiraten is al beter dan Arabier volgens mij, maar dat past natuurlijk niet in een koptekst, dus dan moet je die tekst maar iets anders schrijven...

rare penalty inderdaad. Je zag het al van mijlenver aankomen dat hij dit ging doen en toch blijft de keeper staan. Vreemd. Naar libanon is ook een heel onsportief land. Elke keer als zij verliezen gaan ze trappen of na de wedstrijd met elkaar op de vuist. Als dat zo doorgaat gewoon geen wedstrijden meer laten spelen. Want het slaat nergens op. Dat hij die penaslty zo wil nemen moet hij zelf weten. Voetbal draait ook een beetje om vernederen met pannas etc. Moet gewoon kunnen als het mag.

Haha die kon de keep makkelijk hebben. Wel grappig als die naast was gegaan

een allah hakbar pingel hij telt wel

Een F-je had deze bal nog kunnen tegenhouden.

Had dit gedaan in de Premier League met een 0-0 tussenstand en ook nog missen dan was het inpakken, wegwezen en een eeuwige stadionverbod.

Nee, dit is wel grappig om te zien, maar de penalty was erg zwakjes genomen en de keeper zat volgens mij al te denken aan zijn loonstrookje of iets dergelijks.

Hoezo, gaan die spelers van Libanon verhaal halen....of te wel hoezo onsportief gedrag van de penalty nemer. Wat een onzin! Het nemen van een penalty heeft altijd een bepaalde risicofactor, de penaltynemer nam een nog groter risico met deze uitvoering. De Libanonspelers kunnen beter kritisch zijn op de keeper, dat zo'n matig ingeschoten penalty zelfs niet kan keren. En over sportiviteitbegrip... totaal niet relevant in dit geval. Iedereen heeft het recht om een penalty te nemen zoals hij dat wil...

Het zou alleen van iets grotere klasse getuigen als een speler deze variant goed weet uit te voeren als er wat meer op het spel zou staan.

Ik vindt het maar lomp uitzien eerlijk gezegt, die bal rolt er niet al te snel in & die keeper staat gewoon te slapen.
Overigens snap ik uiteraard niet wat die commentatoor zegt, maar die is er vast heel blij mee dat hij zoiets mee maakt ...

Kom op eh , dit is niet eens een fatsoenlijke uitgevoerd hakje ! Dit zie je niet eens bij het cafevoetbal en die keeper ... Echt een aflevering van FC de Kampioenen , heb je ook zulke uitslagen.

Haha dit is gewoon de ploeg vernederen, maar als je een skijkt wat ie keeper doet vraag ik mij af hoe dat nou in hemelsnaam buij een nationaal 11tal kan komen.

Ben ik de enige die denkt dat als jij in de goal stond, dat je hem gewoon had gehoudem?

Wat een slecht schot was dat zeg, hij rolde gewoon, ik dacht iets geweldigs te zien.

Beter schorsen ze die keeper. Die bal had de reservekeeper uit mijn E'tjesteam nog gehad.

Belachelijk dat hij nog bestraft gaat worden.. Slaat drie keer nergens op! Dan mag men voortaan ook geen omhaal meer doen als je al met 5-2 voorstaat?!.. Slaat nergens op, dit..!

19 juli 2011 om 14:30

Volkomen mee eens, al kopte hij de penalty erin dan mag hij dat doen!

19 juli 2011 om 15:24

Ja, precies! Belachelijk dit zeg!

goede actie van de bond om hem te straffen

19 juli 2011 om 14:31

Ben je nu sarcastisch of wat ?

Als ze dit al respectloos vinden kan ik niet wachten tot ze tegen Ronaldinho, Pato Robinho Suarez spelen. Die halen nog weleens dergelijke trucjes uit.

Dan gaan ze volgens mij echt jaren deprissief zijn, kom op zeg schorsen voor een slecht genomen penalty. Had een fatsoenlijke keeper erin staan dan was die bal allang opgepikt ..

19 juli 2011 om 15:04

Lekker ook Suarez erbij zetten :? Die hoort nu niet bepaald in het rijtje Pato, Ronaldinho, Robinho, maar goed.

Die penalty vond ik trouwens ook allerminst sierlijk, het zag er namelijk niet uit. Van mij hoeven ze hem niet te schorsen, Diab zette zichzelf al voor lul.

19 juli 2011 om 15:17

Ik bedoel ermee te zeggen dat ze weleens hun speler voor schut willen zetten. En Suarez doet dat af en toe.

Niet dat Suarez van hun niveau is..

19 juli 2011 om 17:52

Hoezo zet Suarez wel een spelers voor schut dan? Ronaldinho en de andere spelers die jij noemt doen dat wel is door hun fluwelen acties of dolletjes (balletje over iemand heen wippen bij ingooi zoals Ronaldinho laatst deed), Suarez is dat type speler helemaal niet. Vandaar dat ik niet snap dat je zijn naam noemt.

19 juli 2011 om 15:23

Waarom is dit een goede actie van de bond?

20 juli 2011 om 23:40

Waarom zou je die man in hemelsnaam moeten schorsen. Je moet toch zelf weten hoe je een penal neemt?!

Respectloos gedrag ....... Belachelijk. Je moet toch zelf weten hoe je een strafschop neemt. Als je hem op deze manier mist kun je alleen jezelf belachelijk maken. En die kans was heel groot geweest als de keeper even was blijven wachten.

Haha is respectloos volgens de bond. Wat als je iemand een panna geeft? Word je dan ook misschien geschorst.

Belachelijk dat hij (misschien) geschorst word.
En waarom? Omdat hij zo Libanon voor schut zet?
Als de keeper een meter naar links had gelopen, (ondertusse effe koffie had gezet en rustig de krant had gelezen) en dan de bal had gepakt voor dat die in het doel belanden. dan had deze speler juist voor schut gestaan met zulke penalty. maar daar zou de keeper dan toch ook niet voor geschorst worden?

Echt belachelijk vind ik het.

Respectloos?
Als de keeper in staat zou zijn zijn werk fatsoenlijk uit te voeren, was deze jongen gigantisch op zijn bek gegaan en was er geen sprake van respectloos gedrag, maar van knulligheid.
Een Ronaldinho die 73 spelers de 4 hoeken van het veld laat zien, zullen we dergelijke praktijken dan ook maar gaan schorsen?
Bullshit.

Ik vind dit niet respectloos , alleen de manier waarop komt een beetje knullig over laten we maar zeggen.

het slaat echt nergens op om deze man hiervoor te straffen he. dan kunnen we spelers ook gaan straffen omdat ze iemand een panna geven of door te scoren met een panenka! kom op, je staat 5-2 voor en je probeert wat leuks, en zoals ik lees gaat dit filmpje de hele wereld over dus waarom zeuren als er zoveel mensen van kunnen genieten/om lachen?

Wat een onzin om hem te schorsen, het is toch niet tegen de regelementen om zo te scoren? Waar gaat dit over...

19 juli 2011 om 14:38

Inderdaad .. mensen vinden een panenka toch ook niet respectloos ??

@ flyboy... ben het helemaal met je eens.

als hij een hakje wil doen, moet hij dat mooi doen... messi of c. ronaldo worden toch ook niet geschorst als ze 5 man dollen en scoren:s

Slecht uitgevoerde penalty dat wel, maar hij gaat er wel in. En ja het is onrespectvol naar de tegenstander toe, maar je kan hem toch ook gewoon een offieciele waarschuwing geven, dat als hij nog een keer onsportief doet dat hij dan bijv. 5 wedstrijding schorsing krijgt? Met een panenka zet je een keeper toch ook heel erg voor schut!? Kom op zeg.

Wat een onzin deed Fifa dat ook met scheitrechters

20 juli 2011 om 23:41

Nee, bij de Fifa kan dat natuurlijk niet. Wacht, als je een zak geld neertelt dan wel, want daar zijn ze ook corrupt.

OT. De keeper had de bal gewoon moeten hebben!

Wat een onzin zeg dat dit respectloos is. Ze moeten de spelers van Libanon eerder schorsen dat ze niet tegen hun verlies kunnen. Moet er dan ook geel worden gegeven als iemand een panna geeft?

'sierlijke Penalty', een van de lelijkste en meest houterige acties die ik heb gezien op een voetbalveld.
Die keepert heeft ook katachtige reacties trouwens...

Ik wil toch even een beetje opkomen voor de keeper. Volgens mij dacht hij dat de bal rechts van de keeper zou komen, maar omdat die speler die de pingel neemt de bal met zijn hak verkeerd raakt, gaat die bal de andere kant op. En staat de keeper op het verkeerde been. Je moet ook maar scherp reageren als die gozert opeens een pirouette staat te maken op de stip.

Ok, die keeper zal geen contract bij Man United verdienen met deze actie, het ziet er sloom uit, maar hij kan er niet echt veel aan doen denk ik.

En overigens vind ik de actie bijzonder onsportief, zeker in een oefenwedstrijd.

Wat een Onzin, als je met 10-0 wint verneder je een ploeg ook maar dan is er toch ook niks aan de hand!?
Daarbij is het ook een slimme manier om te scoren aangezien het heel onverwachts is.
Wat ik me wel kan voorstellen is dat het misleidend is en niet goedgekeurd word, overigens had de keeper hem vrij makkelijk kunnen hebben.

hoezo respectloos??? Nee, knallen vanaf 40 meter met een streep in de kruising dat is respectloos

Schorsen vind ik wel ver gaan inderdaad. Bovendien zet hij zichzelf ook voor schut want het ziet er werkelijk niet uit wat hij doet. Zo traag, vooral het omdraaien. Motoriek van een afgekeurde houthakker. En dan die keeper, waarom raapt hij die bal niet op?

Goh, wat zal Christiano Ronaldo dan wel niet lang geschorst worden... Een hakballetje hier, een 'pass' via zijn rug daar, dat wordt toch minimaal een half jaar brommen. Echt een vieze, respectloze speler...

Libanon kan beter die keeper schorsen, wie laat zijn team nou zo vernederd worden.

De panenka penalty is allang niet beledigend meer, maar de Diab is een brug te ver?
De penalty is vloeiend genoeg genomen.
Je maakt de wedstrijd er onsportiever op als je hem benut, maar het is wel taboedoorbrekend. Dat laatste zal sommige leden hier, getuige sommige uitspraken, geweldig moeten aanspreken.

19 juli 2011 om 15:06

hoezo taboedoorbrekend? Welk taboe? het is een risico dat je zelf neemt, ik vind er dan ook weinig onsportief of respectloos aan. Een panenka lijkt ook helemaal nergens op als de keeper toevallig blijft staan, hier raak je hem net lullig en vliegt 'ie meters naast.
Ik vind dat Libanon beter bij zichzelf te rade kan gaan dan over de tegenstander beginnen.

Die hak had ik zelfs nog vloeiender kunnen uitvoeren. De keeper kan je niet veel verwijten, volgens mij verwachte hij een schot in de hoek, je ziet em ook een stap naar de rechterkant van het doel zetten, maar hij kon zichzelf niet snel genoeg corrigeren na die belachelijke hak-bal, dus bleef hij staan.

Naja mafketels. Wat zijn t toch een stel heethoofden daar. Ik zou weleens een penalty gescoord zien worden met een duikende kopbal ala Bakhuys :P

Dit is een gewone penalty, slecht ingeschoten, en makkelijk houdbaar voor de doelman. Waar doen ze nou moeilijk over daar? En als die keeper hem nou wel gestopt had... Zou het dan afgewimpeld worden met: ''tja, moet die die penalty niet zo dom nemen''?? Maar nu die erin zit is het respectloos, Mijn kind van bijna 2 had deze bal nog gepakt.

Die had me oma in d'r rolstoel nog kunnen houden O_o
Spreek uit ervaring ben zelf keeper. Die zou nog reserve staan bij een G-team

Werkelijk waar ongelofelijk. Fantastisch hoe die erin gaat toch? Respectloos is het omdat die keeper hem niet pakte!

respectloos gedrag?
die keepers moeten maar eens leren dat het wel zo verstandig is om naar de bal te kijken en daarop te reageren in plaats van vooraf een hoekje te kiezen...
een beetje fatsoenlijke keeper houdt deze penalty gewoon tegen dus je kan beter die keeper schorsen :P

Goede reactie van de bond op deze penalty. Het is idd respectloos en vooral erg onnodig!

Ok..... begrijp ik het nu goed?

Wordt een speler misschien geschorst omdat hij in een oefenduel de bal bij een penalty op een mooie manier erin probeert te schieten ( overigens mislukt het totaal, of als het zo bedoeld was kan hij echt niet voetballen )?

Ze kunnen beter de tegenstander adviseren om de keeper een straf te geven, want als je zo'n bal niet hebt weet ik het ook niet meer.....

Trouwens wat zouden ze dan doen als iemand die de penalty neemt uitglijd en zo de bal in de kruising schiet? ook een straf geven?

Gaat toch nergens over als je hem hiervoor wilt schorsen mag je binnenkort ook niemand meer door zn benen spelen?. Geen akka of een ander trucje doen? Ik denk dat het meer aan die keeper ligt die houdt volgens mij nog geen skippybal tegen.

Ik snap de reactie van de bond wel enzo want je hebt gewoon 0 respect voor je tegenstander, maar ik vind niet dat ze hem hadden moeten schorsen, dalijk mag je helemaal niemand meer door de benen spelen omdat het onrespectvol is....

Hij zet alleen maar zichzelf voor lul. Zeer slecht genomen penalty. Ik ken spelers die niet eens in de hoogste amateurklasse spelen en zulke penalties strak in de kruising knallen, met een vloeiende aanloop.

Waarom zou je respect voor je tegenstander hebben bij het scoren? Die bal moet erin, meer niet. Hoe dat boeit niet.

Belachelijk, straks gaan ze PSV nog straffen omdat ze er 10 inschieten bij Feyenoord.
Als hij hiervoor gestraft wordt vind ik dat belachelijk.

Het is respectloos, het is nonchalant en zo je verdedig je de eer van je land niet. Hah, eigenlijk juist wel. Maar om op die manier je land te vertegenwoordigen vind ik er ook beetje over. Belachelijke actie.

Toen ik de titel zag dacht ik Yes die keeper word geschorst..

Maar, je gaat tog niet iemand schorsen omdat die met zn hakje een penalty benut is tog onzin...

Dan moet je ook die speler van Spanje U-19 schorsen omdat die met links kwam aanlope maar met rechts schoot

Dan moet je Ronaldo ook schorsen omdat die de bal via zn rug meeneemt.

Dan moet je Ronaldinho ook schorsen omdat die nog vorige x een actie had gezet

Dan moet je Messi ook schorsen omdat die 5 man voorbijgaat en nog scoort ..

Ze moeten gwn die Keeper + de bond schorsen

Allaaah Allaaargh

on topic
werkelijk, dit gaat echt nergens over om die speler te schorsen. Wat doet hij verkeerd?! Juist, niets.
Beter dat ze is even achter hun oren krabben zeg.. ongelofelijk!

Dit is echt serieus belachelijk. Je mag toch zelf kiezen op wat voor manier je hem neemt. Panenka's zijn ook vernederend.

Die keeper vernederd zich zelf door de bal niet op te rapen, hem moeten ze schorsen!

respectloos gedrag? Straks word messi nog geschorst omdat die een tegenstander te beledigend heeft gepaseert.

Omdat hij op een originele manier een penalty neemt, wordt hij geschorst? Wat een onzin. Geef hem dan een reprimande, maar hij schopte niemand en deed niemand pijn. Hij liet alleen zien hoe slecht de keeper wel niet was en hoe slecht zijn eigen techniek was. Wat een onzin!

19 juli 2011 om 17:06

Jij snapt het Brandwijk. Iemand verrot schoppen wordt door coaches altijd gebagatelliseerd, maar een (rake!) penalty op een leuke manier is respectloos?
Onzin.

Hiervoor iemand schorsen?

Mag je tijdens een wedstrijd je tegenstander nog paneren of geldt dat niet als vernederen.
is het nog toegestaan om de bal over de keeper te lobben, want dat is ook aardig vernederend.

Naja, hij wilde het team voor schut zetten, maar wat is hier mis mee? Anders hadden we nooit voetballers als Ronaldinho gekend.

Schorsen voor een 'hak-penalty'? Komen ze wel laat mee, kan je de panenka ook gelijk verbannen.
De keeper had die bal ook wel kunnen hebben, dan stond Diab weer extreem voor lul.

Schorsen voor een 'hak-penalty'? Komen ze wel laat mee, kan je de panenka ook gelijk verbannen.
De keeper had die bal ook wel kunnen hebben, dan stond Diab weer extreem voor lul.

Edit: Foutje.

hoop dat de spelers van Brazilie deze beelden ook hebben gezien, kunnen ze nog wat van leren.

Waar slaat die schorsing nou weer op. Die keeper blundert hoor.
''t was zo'n zacht rollertje en dan blijft die gozer stil staan..

Een schorsing slaat echt nergens op. Je mag toch best zelf weten hoe je de penalty neemt? Al neem je de penalty met het hoofd, als het volgens de regels is toegestaan mag je in mijn optiek hier niet voor gestraft worden.

En dat die keeper als een zoutzak staat te kijken hoe de bal over de lijn rolt daar kan Diab ook niks aan doen.

Dit is toch gewoon leuk. OK, als het je eigen team overkomt zal het wat minder zijn, maar kom op zeg....

Als iemand een panna bij een ander doet, hoor je ook iedereen 'ooooohhhh' roepen. Is ook vernederend voor de tegenstander. Moeten de spelers dat dan ook maar niet meer doen?

Vaak heb je bij voetbal een winnaar en een verliezer; zij die een nederlaag ondergaan (vernederen). Als je daar niet tegen kunt (10-0 verliezen is er ook zo'n 1) moet je niet deelnemen.

En dat woordje 'respect' kots ik ook al bijna uit. Respect voor de tegenstander, de benen, de scheids, de grens of 4e man is er al bijna niet meer.

Anders bezien; Als de tegenstander geen penalty veroorzaakt en/of een goede doelman op de lijn heeft staan, was dit helemaal geen 'artikel' geworden op VZ.

Jezus hoe verzin je het. Wordt Messi komend seizoen ook weer geschorst als hij 5 man achter elkaar passeert, of Johan Voskamp 8 goals in een wedstrijd maakt in Polen? 'dat vernederen is toch allemaal niet nodig..'

Wat een venedering zeg voor die keeper het hakje was niet zo heel goed volgens mij had Verhoeven die bal nog wel gehouden

respectloos gedrag? slaat natuurlijk helemaal nergens op. Waarom mocht Panenka dan wel een penalty met een stiftje nemen? Waarom mocht die speler van ajax De Cler wel een panna geven buiten het veld? Waarom mag Messi wel 5 mensen achter mekaar poorten? krijgen hun toch ook geen boete ofso voor?
Hij mag die penalty nemen zoals die zelf wil.

Belachelijk dat de bond hem wil schorsen. Blijkbaar zien ze de mooie kant van het voetbal niet. Dit soort dingen horen er nou eenmaal bij en heeft absoluut niks te maken met iemand of meerdere mensen voor schut te zetten. Had je maar beter voor de dag moeten komen als Libanon zijnde, dan was een afstraffing je bespaard gebleven.

20 juli 2011 om 12:20

Volledig met je eens. Het is juist een hele creatieve manier om te scoren en als dit niet eens mag dan mag waarschijnlijk de Panenka binnenkort ook niet meer :s

Om Cruijff's legendarische penalty werd ook niet moeilijk gedaan.

Wat zeuren mensen nou weer dat die van Totti strakker en mooier was, dat het een zacht rollertje is, dat het een beginner is die een hakje oefent. Oke de keeper ziet er slecht uit bij deze penalty, maar hij zit er wel in. 9 van de 10 spelers durft dit nieteens, hij doet het gewoon en het lukt hem.

Die keeper is echt drama. Maar de gedachte en het lef om op penalty te nemen op deze wijze is wel bewonderenswaardig. Die van Totti was natuurlijk vele malen mooier, maar dat terzijde.

Heerlijk gekeept zeg. Hij had die bal moeten tegenhouden en die speler keihard in zijn gezicht moeten uitlachen!

Dit is gewoon gênant, die keeper kan beter Perzische tapijtjes gaan verkopen en die speler die denkt dat hij Ronaldinho is haha, hij schampt de bal ook nog eens half, kan beter helemaal stoppen. Is dit een veteranenwedstrijd, want dit niveau is echt beschamend. Dat de bond hier ook nog eens een boete voor oplegt is natuurlijk helemaal krankzinnig voor woorden.

Boete? Man, die gasten uit de VAE hebben geld als water. Wat kan hun een boete nou schelen. En trouwens: schorsen of een boete, het maakt mij niks uit. Ik vind beide namelijk overdreven. Kom op zeg, het gaat hier om een penalty. Oké, de tegenstander staat voor schut, maar dat gebeurt zo vaak in het voetbal. Neem nou bijvoorbeeld een panna, hoe vaak komt dat wel niet voor. Heeft iemand daar ooit een boete voor gekregen?

Wat een onzin. Als die tegenstanders niet zo'n clown op doel had gezet dan zou deze speler de schlemiel van het internet zijn met een belachelijke mislukte strafschop.

Ze zoudendie keeper een boete moeten geven voor waardeloos keeperswerk. Ik heb sinds de Wk-finale van 1974 geen keeper meer zo waardeloos zien reageren op een penalty.

haha, hoe kan je hier nou een boete voor geven?
voetbal is amusement....
dit is toch mooi voor het publiek?

het samba word gewoon weg gedrongen uit het voetbal

Wat een onzin om hier een boete voor te geven. Hebben die mensen niets beters te doen?

Gaat Messi volgende keer ook een boete krijgen als hij zijn tegenstander poort. Die staat dan immers ook voor schut.

Ze zouden die keeper moeten schorsen dat deze er uberhaubt in gaat.

Is een panenka ook niet vaak de intensie om de keeper in de zeik te zetten???

Geschorst, wat een onzin zeg. Voor schut zetten, hij zette zichzelf voor schut als hij niet raak was en Libanon er daarna nog 3 inschoot.

EK 2012. Robben panneert Schweinsteiger. Robben word officiceel voor altijd uit Oranje gezet wegens het voor schut zetten van een tegenstander.

Wat een onzin.

Dan vind ik dat PSV ook een boete moet krijgen voor het vernederen van feyenoord van vorig jaar.
(waar gaat het over) een slechte penalty niet tegengehouden door een nog slechtere keeper.

Raar wereldje eigenlijk. Schwalbes, om kaarten vragen, op tenen staan en vieze overtredingen worden allemaal als normaal gezien. Echter als iemand een penalty met zn hak erin schiet dan is dit respectloos. Laten ze van die bond zo optreden als een speler een schwalbe maakt! Libanon roept dit over zichzelf af, als je al met 5-2 achetr staat moet je niet zeuren over respect.

Stilstaan bij een penalty mag niet, maar als ik de beelden bekijk zie ik het volgende;
de speler loopt aan, om zich vervolgens om te draaien en met de 'hak' te schieten. Op het moment dat hij wil gaan schieten, haalt hij zijn been voor hem eerst naar voren om er kracht achter te zetten. Nu vraag ik mij af is dit niet juist het tegenovergestelde van een voorwaartse beweging? En zou deze penalty dus niet gewoon over genomen moeten worden? Als ik hem namelijk vergelijk met de o zo bekende penalty van Totti ( op een training meende ik ) is mij duidelijk geworden dat Totti het wel in een vloeiende beweging doet.. Iemand die er verstand van heeft?

Wat zal die keeper zich vernederd voelen zeg. Als je op amateurniveau al zo'n bal doorlaat. Wat zal je slecht slapen.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren