Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Alderweireld: 'Als Bergkamp iets zegt, dan is dat voor mij heilig'

Laatste update:

Toby Alderweireld wil in het volgende seizoen een nieuwe stap zetten. De Belgische verdediger is inmiddels zeker van een basisplaats in het centrum van de defensie van Ajax: nu wil hij meer leiding gaan geven aan zijn medespelers. “Ik ben geen debutant meer, ik heb de laatste twee jaar bijna alles gespeeld”, benadrukt Alderweireld in gesprek met De Pers.

/

De Belg is 22 jaar, maar heeft al voldoende ervaring. “Medespelers kijken daardoor op een andere manier tegen mij aan, zijn eerder bereid te luisteren. Zoals ik ook sneller luister naar iemand als Dennis Bergkamp. Het is misschien raar, maar zegt hij iets, dan is dat voor mij heilig. Gewoon omdat-ie op heel hoog niveau gespeeld heeft. Sorry, maar dat is in mindere mate het geval met iemand die heel veel verstand van voetbal heeft, maar zelf niet op niveau heeft gevoetbald.”

Alderweireld is één van de vele basisspelers bij Ajax die door de club zelf is opgeleid: “Bij Feyenoord wijzen ze vaak op de jeugdigheid van hun selectie. Maar wij zijn jonger en worden kampioen. Niet dat Johan Cruijff onzin spreekt. Maar met de jeugdopleiding is volgens mij helemaal niets mis. Al zijn er altijd dingen die beter kunnen. Dat zal ook het streven van Cruijff zijn. Perfectie.”

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Wel mooie woorden van Alderweireld. Hij is duidelijk trots op zijn opleiding en het resultaat van de veranderingen in de staf blijkt hier wel uit. Een oud topspeler heeft gewoon een hoop invloed en dat is logisch. Verder hoop ik dat Alderweireld inderdaad dat stapje gaat zetten komend jaar. Hij heeft met oa. zijn doelpunt tegen Milan en zijn verdedigende capaciteiten afgelopen seizoen laten zien belangrijk te zijn, maar Vertonghen is duidelijk verder. Naar dat niveau moet Toby dan ook streven komend seizoen.

19 juli 2011 om 00:06

Vertonghen is ook ouder als Alderweireld en speelt al langer bij Ajax

19 juli 2011 om 00:07

waar, maar dat hoeft niet in direct verband te staan tot zijn capaciteiten.

19 juli 2011 om 00:12

Mee eens vind overigens wel Alderweireld verdedigend beter als Vertonghen en Vertonghen aanvallend beter

19 juli 2011 om 00:20

Maar vertonghen kan ook als aanvallende middenvelder. Verder heeft alderweireld ook een best scorend vermogen.

19 juli 2011 om 00:30

Jij doet je naam wel eer aan zeg! Verthongen als aanvallende middenvelder? Als je nou verdedigende of desnoods centrale had gezegd oke, maar dit slaat echt alles!

19 juli 2011 om 00:34

Hij kan uit de voeten op het middenveld, maar daar houd het ook mee op.

19 juli 2011 om 00:58

Ik zie dat jij deze kans ook aangrijpt om de lolbroek uit te hangen en buiten jou ook een paar boven je.
Waar we het wel over eens kunnen zijn is dat Vertonghen Geen aanvallende middenvelder is, wel een uitstekende CV en ook als linksback erg sterk.

Maar dat buiten beschouwing want dit bericht gaat om Alderweireld en deels over Bergkamp, wat Alderweireld hier zegt klopt natuurlijk wel als je zelf ookw at hebt laten zien dwing je respect af.
Anders zul je laag moeten beginnen en ZO een reputatie opbouwen (als trainer)
Als oud - voetballer is het dus wat makkelijker die jongens wat bij te brengen zeker als ze zelf ook bij een grote club spelen.

19 juli 2011 om 02:23

Haha de enige speler waar ik nog iets van vertrouwen heb is Anita, die staat dan toch het dichts bij zijn normale positie.

Overigens kan Sno niet meer voetballen want als ik me niet verkeerd herinner is die net vertrokken naar andere club!

19 juli 2011 om 02:25

Hmm ben ik niet met je eens, ik vindt hoewel ik Alderweireld meer een verdediger vindt dan Vertonghen dat Vertonghen ook verdedigend beter is dan Alderweireld. Alderweireld kan wel beter worden. Maar als je afgelopen seizoen zag is het toch soms de onervarenheid van Alderweireld dat hij een man net laat lopen of net verkeerd staat. Vertonghen maakt die fouten niet meer. Ik zie in Alderweireld wel de leider van de defensie als Vertonghen weg is. Zoals Vertonghen nu Alderweireld een beetje heeft begeleid en gecoacht. Dan Alderweireld deze taak weer mooi op zich nemen bij Boilesen als vervanger van Vertonghen.

Buiten dat verstandige woorden van Alderweireld. Klopt ook als een bus wat hij zegt. Deze jongen kan nog wel eens een grote woorden. En toch weer jammer dat het dan weer een Belg is en dus niet voor het Nederlands Elftal zal uitkomen.

19 juli 2011 om 08:26

inderdaad, echt een kneusie , maar ff serieus middenveld is nou wel genoeg bezet waarom een goede verdediger middeveld zette als je amper verdedigers heb. Overigens ben ik het er wel mee eens dat hij een goede verdedigende middenvelder zou zijn.

19 juli 2011 om 09:15

inderdaad een kneus. vertonghen kan als verdedigende middenvelder, maar aanvallend???? . volgens mij was het een beetje laat voor je.

Beetje jammer dat hij weer over feyenoord moet beginnen , ze zijn wel kampioen geworden maar zo makkelijk is het niet gegaan vriend , met bloed zweet en tranen zijn ze er na hoeveel jaar? 6 jaar kampioen geworden , laatste wedstrijd moesten ze het beslissen en hebben ze terecht gewonnen natuurlijk daar zeg ik niks over , ze waren beter dan twente ,

alle ajacieden : Haat maar

19 juli 2011 om 00:08

beetje kansloos, Alderweireld zegt nergens dat Ajax makkelijk kampioen is geworden. Hij praat positief over Ajax, niet negatief over Feyenoord.
dit is geen haten overigens

19 juli 2011 om 00:10

Waarom haten? Jij hebt toch ook gewoon recht op je eigen mening. Vind dat altijd maar getuige van het feit dat je eigenlijk probeert te provoceren. Beetje zielig maargoed.

19 juli 2011 om 00:47

Haten is zo'n zinloze emotie ik vind houden van veel leuker.
Toch wil ik wel even terug komen op die opmerking van het kampioenschap.
De laatste 6 jaar voor het afgelopen kampioenschap hebben we vrijwel elk jaar tot de laatste dag mee gedaan.
Nu viel eindelijk het dubbeltje eens onze kant op , als je het dan wil hebben over geluk prima , dan hebben we die andere jaren pech gehad.
Voor de rest wat Afcfokke zegt er wordt door niemand negatief over Feyenoord gesproken wel positief over Ajax.
Dat is nu het grote verschil tussen haten en houden van.
Daarom houd ik van Ajax en haat ik niets of niemand.

19 juli 2011 om 00:55

Eens eens en nog eens, eens! Haten is tijdverspilling. Wat ik trouwens wel mooi vind is dat de meeste Ajax supporters geen haat naar andere clubs hebben, maar dat supporters van andere clubs vaak heel veel haat naar Ajax hebben.

Ach dat 6 jaar is het enige geluk van alle mensen die tegen Ajax zijn. Helaas kunnen ze daar niet lang meer van genieten want ik ga er niet van uit dat het nog eens 6 jaar gaat duren voor een volgens kampioenschap. Misschien moeten we ze der nog gewoon even van laten genieten

19 juli 2011 om 00:43

Inderdaad haat maar. Want we zijn toch ook kampioen geworden....makkelijk of niet ze zijn kampioen geworden met een hele jonge selectie en geen 9e of 10e dus wat is je punt???

19 juli 2011 om 00:49

Hij heeft geen punt! Dat weet hij zelf ook daarom zet hij er ook haat maar onder. Dan kan hij als mensen hem afkraken om zijn onzinpost zeggen: zie je wel dat al die Ajax supporters haten, terwijl hij gewoon een onzinnige post heeft neergezet.

Toby is zich goed aan het ontwikkelen en gaat volgens mij net als Jantje een verstandige keuze maken. Blijft nog minimaal 2 jaar bij Ajax om daarna door te gaan voor een Europese topclub. Tenzij iedereen er zo over denkt, dan zijn we waarschijnlijk zelf al aangeklampt bij de betere clubs in Europa!

19 juli 2011 om 00:45

Waar heb jij last van? Zoek je nu gewoon naar negativiteit? Hij geeft gewoon aan dat Ajax ook een jonge ploeg had net zoals feyenoord dat had.

19 juli 2011 om 02:32

Hmmm ja beetje jammer dat je dit nu weer zo opvat. Hij merkt alleen op dat over Feyenoord zo wordt gepraat dat het zo een jong team is maar dat Ajax nog jonger is, jij vat dit weer negatief op maar je kan het ook opvatten. Als Ajax het met een jong team kan, waarom wij dan niet? Het is ook maar net hoe je het zelf opvat hé. Daarbij als 1 ajacied iets negatief over Feyenoord zegt haten opeens alle Ajacieden weer Feyenoord. Weetje ik ben Ajacied, en ik haat Feyenoord niet, sterker nog ik heb medelijden met Feyenoord. Daarbij sluit ik me helemaal aan bij de woorden van Fraayax over het kampioenschap.

19 juli 2011 om 08:30

Dat laatste regeltje is dan weer een beetje jammer verder heb je gewoon helemaal gelijk, en waarom hij over Feijenoord moest beginnen vat ik ook niet helemaal, juist Ajax en Feijenoord zijn dde 2 ploegen in nederland die een goede doorstroom hebben, Feijenoord een beetje noodgedwongen en das zonde als er daar om die jonge jongens 2 ervare jongens liepen met kwaliteiten om de ''jochies'' beter te maken zou Feijenoord weer bovenin meedraaie.

Maar ja wie zegt dat Alderwereld die gezegd heeft en niet een journalist het hem in de mond gelegd hebt >>

19 juli 2011 om 17:58

Ik weet niet wat je probleem is dat hij het zegt over Feyenoord, maar hoevaak heb ik Been na een verloren wedstrijd gehoord ''we hebben een jonge selectie, met weinig ervaring''. Daar doelt Alderweireld op. Dat heeft niks met haten te maken, dat is gewoon een feit wat hij hier op noemt. De selectie van Ajax is (denk ik) gemiddeld iets jonger als die van Feyenoord.

OT: Hij heeft natuurlijk helemaal gelijk, ik zou ook eerder wat aannemen van iemand die vroeger een fantastische voetballer was, dan iemand die er net bij is.

Alderweireld heeft helemaal gelijk, als je je sporen hebt verdient in het elftal moet je ook meer verantwoordelijkheden op je nemen. Goed coachen aan anderen is daar één van.
Bergkamps woorden zouden voor mij ook heilig zijn!

'als Bergkamp iets zegt, dan is dat voor mij heilig'. Logisch, één van de officiele bijnamen van Bergkamp bij Arsenal was 'god'! Liepen destijds heel wat mensen met een shirtje met achter op nummer 10 'god' haha.

19 juli 2011 om 00:12

en dat vond ie zelf niet leuk, omdat ie gelovig was. Was wel (terecht) een grootheid daar.

19 juli 2011 om 00:21

Klopt, getrouwd met een Spakenburgse he. Dan krijg je dat, zeg ik als Spakenburger

19 juli 2011 om 08:25

Beetje jammer dat hij via de achterdeur is verdwenen door diverse randzaken... dat terzijde.

Logisch dat Alderweireld naar Bergkamp luisterd, hji is tenslotten één van de trainers.

Jammer dat Alderweireld over Feyenoord moet beginnen, er zit toch een groot verschil tussen Feyenoord en ajax, bij ajax hebben ze op de belangrijke plekken toch wat meer ervaren spelers lopen daar waar het bij Feyenoord ontbreekt.

Verder vind ik apart dat hij erover begint aangezien ajax hiervoor 5 (?) jaar met een jeugdig elftal niet kampioen is geworden, gevalletje gelijk halen?

''gewoon omdat-ie op heel hoog niveau gespeeld heeft. Sorry, maar dat is in mindere mate het geval met iemand die heel veel verstand van voetbal heeft''

En zo is het maar net, zulke mensen hebben gewoon duidelijk een streepje voor. Althans als beginnend coach. Er zijn natuurlijk zat coaches die hun sporen reeds verdient hebben en daardoor dat beetje extra niet nodig hebben. Denk aan een Mourinho of een Villas-boas.

Wat een wijze woorden van Alderweireld, ik ben het er volkomen mee eens. Als een icoon als Bergkamp iets zegt mag je er blind op varen dat dit ook zo is.

Tevens weet hij het mooi te verwoorden over de jeugdopleiding; streven naar perfectie, zo hoort het te zijn bij een club als Ajax.

19 juli 2011 om 00:20

Haha wanneer ben jij het niet eens met een ajax-speler

Ben het niet met je eens op het gene wat je zegt, dat je blind mag varen op iets wat door dat een icoon als Bergkamp wordt gezegd. Heb Maradona en Pele toch een hoop onzin uit horen kramen.

19 juli 2011 om 00:40

Sorry hoor knul niks ten nadele van Maraonna of Pelé hun voetbal kwaliteiten staan buiten kijf, maar als persoon is Bergkamp toch wel wat slimmer Hij heeft een IQ waar je u tegen zegt. Verder stond Berkamp ook in het veld bekend als een hele slimme speler. Tewijl Maradonna in zijn voetbaltijd ook af en toe domme dingen heeft gedaan, wat betreft Pelé.. ja daar kan ik niet al te veel over zegen maar als je kinderachtig modder naar Maradonna gaat gooien, wie beter is/wordt Messi of nneymar ja sorry hoor maar dat betuigt van een niet al te hoge IQ.

19 juli 2011 om 00:43

Maradona en Pele zijn dan ook geen 'iconen als Bergkamp'
Bergkamp heeft altijd met zijn hoofd gevoetbald, Maradona en Pele hebben alles op talent gedaan. In het interview (van H. Spaan) met Van Persie kwam dat mooi naar voren: Bergkamp trainde alles tot in perfectie met ijzeren discipline, dat is iets dat haaks staat op die gekke Argentijn.

Maar verder heb je gelijk, je moet nooit blind varen en altijd kritisch blijven. A la Cruijff dus.

19 juli 2011 om 00:44

Maar hoe gek het ook klinkt, vind ik Bergkamp anders dan Maradona of Pele. Bergkamp komt mi intelligenter en volwassener over en zal denk ik niet zo snel onzin uitkramen.

Vind het ook wel mooie woorden van Aldewereld. Maar tot nu toe zijn het alleen maar mooie woorden in Amsterdam, zoals elke zomer overigens. Ik moet het nog zien, de tijd zal het leren, en niks anders!

19 juli 2011 om 19:12

Bergkamp heeft een IQ waar je u tegen zegt? Begrijp me niet verkeerd, ik ben als ajaxcied zijnde ook hartstikke blij met deze ogenschijnlijke intelligente Voetballer, maar heb jij samen met hem een geaccrediteerde Iq-test afgelegd en heb je een referentie voor me? Wat een bewoordingen zeg, en nog een groen randje gekregen ook..

Ajax heeft komend seizoen met Vertonghen, Vd Wiel en Alderweireld drie spelers in de verdediging die nu al twee seizoenen naast elkaar spelen en dus goed op elkaar ingespeeld zijn. Boilesen en Daley zullen komend seizoen beide wedstrijden als linksback spelen, volgens De Boer. Ajax heeft doordat Vertonghen, Vd Wiel en Alderweireld zo op elkaar ingespeeld zijn volgens mij een betere verdediging dan FC Twente maar vooral ook Psv. Zeker ook met Janssen en Anita op het middenveld die ook hun verdedigende werk doen zal Ajax verdedigend erg sterk staan.

Het zou mooi zijn als Alderweireld dit seizoen een extra stap in zijn ontwikkeling maakt en ook zijn medespelers leiding gaat geven. Het viel mij vorig seizoen wel eens op dat Ajax spelers weinig onderling aanwijzingen gaven en vooral dat ze nooit eens boos op elkaar waren als iemand een enorme fout maakte.

Klopt het dan dat de spelers van Ajax ook niet helemaal op de hoogte zijn van wat de plannen van Johan Cruijff zijn? Is het niet beter als zij dit ook weten? Als voetballers komen zij ook vaak in de media, het zou dan beter zijn als zij kunnen zeggen 'cruijff heeft hele goede plannen' in plaats van 'Ik denk dat Cruijff wel goed bezig is, waarschijnlijk...' Nu gokt Alderweireld wat het streven van Cruijff is. Stel dat Cruijff een heel andere visie en heel andere mening heeft zonder dit uit te leggen aan de spelers lok je weer onrust uit bij de club.

Het klinkt gewoon niet echt transparant.

19 juli 2011 om 09:30

Het lijkt me niet meer dan logisch dat de eerste spelers op dit moment niet weten wat de plannen van het bestuur en van Cruyff is. Het bestuur/jc hoeft namelijk ook geen verantwoording af te leggen naar de spelers over deze zaken. Net zoals dat Feyenoord nu ook niet gaat overleggen met de spelers van het eerste wie dan wel niet de nieuwe trainer zou moeten worden. Dit zijn gewoon zaken die het bestuur/d ervc/jc beslist.

Ik las van de week wel dat FdB ook nog niet wist wat Cruyff van plan was en dat hij hem al anderhalve maand niet gesproken heeft. Dat vind ik wel weer erg vreemd. Het lijkt mij namelijk wel dat de trainer van het eerste elftal inspraak op de jeugd opleiding heeft aangezien hij het eindstation voor de jeugd is.

19 juli 2011 om 10:49

Johan heeft altijd gezegd dat hij het eerste als iets aparts ziet en zich er niet te veel mee wil bemoeien maar juist de jeugd op sleeptouw wil nemen en dat verder wil doen ontwikkelen.
De laatste jaren was het zo dat de jeugd vol met talent zat, maar er continu van buitenaf werd gekocht, daar ergerde Johan zich aan. Het zijn wel goede spelers, maar niet spelers die weten hoe Ajax speelt (of speelde). Als je dat met één speler doet, die past zich wel aan, maar als je dat met het halve elftal doet dan wordt Ajax gewoon langzaam aangepast en dat gebeurde, 442 was er niet eenmalig.

''met de jeugdopleiding is helemaal niets mis'', uhmm heb ik iets gemist, dat was toch juist DE reden van Cruyff om in te stappen omdat er van alles mis was. In Alderweirelds ogen heet dat perfectioneren maar dan heeft ie Cruyff toch niet helemaal goed begrepen of hij is het er gewoon mee oneens, maar ja dat zeg je niet binnen Ajax dat je het oneens bent met Cruyff..

19 juli 2011 om 01:08

Ach Aldeiwerld vergelijkt het gewoon met de andere jeugdopleidingen van de competitie en dan hebben we inderdaad een topjeugdopleiding! Bij Ajax breken er misschien nog wel meer topspelers door dan bij alle andere clubs bij elkaar. Echter Cruijf vind het niveau gewoon niet goed genoeg en daar is ook weer wat voor te zeggen. Het is dus maar net op welke manier je er tegenaan kijkt..

Ik zeg het al weken. Het is zo geweldig dat een vent als Bergkamp nu voor die groep staat. Stel je voor dat je bijna elke dag trainingen volgt van 1 van de beste voetballers aller tijden, de grote architect van het Arsenal van Wenger (aldus spelers als Henry, Shearer etc.), de meest intelligente voetballer ooit en de man met de gouden touch.

Prachtig man.

Ja, Bergkamp heeft veel ervaring en van hem kan je veel leren. Hij heeft niet voor niets veel prijzen behaald en 1(meerdere vind ik) van de prachtigste doelpunten in de voetbalhistorie.

Hij is totaal niet zoals maradonna, die zijn spelers ' een kusje op de hoofd geeft ' voor het voetbal. -.-

Ik vraag me af waar de uitspraken als 'bergkamp heeft een zeer hoog IQ, slimste voetballer ooit' op zijn gebaseerd. Ja hij was een topvoetballer, dat staat buiten kijf, maar heeft hij daarnaast nog een universitaire opleiding afgerond ofzo? Of is zijn hoge IQ puur gebaseerd op zijn stille imago, passjes in het veld, en zijn blonde haar met blauwe ogen??

19 juli 2011 om 02:04

Bergkamp komt heel intelligent over. Zijn speelstijl en passjes en schoten en 'chips' zijn voorbeelden waarvan de voetbalintelligentie vanaf druipt. Je zag hem ook nooit a la Suarez maar voor een actie gaan en hopen dat je er langs kwam. Bergkamp speelde voornamelijk rechtsbuiten, schaduwspits of spits, maar hij kon zo op de '10'. Denk aan die goal tegen Newcastle dat hij de verdediger doldraait. En dat was wel een bewuste actie.

Daarnaast heeft hij ook VWO gedaan, maar ik denk niet dat iemand hier dat weet .

19 juli 2011 om 02:44

Naast het feit dat hij inderdaad een VWO diploma heeft had hij het volgende; In tegenstelling tot veel vergelijkbare spelers was Bergkamp niet de snelste, hij compenseerde dit echter door zijn tegenstanders puur te slim af te zijn door werkelijkweg de meest briljante oplossingen te bedenken. Hij bedacht dingen tijdens de wedstrijd die normale mensen niet eens voor mogelijk hielden (zoals een crosspass over 60 meter dood op je schoen leggen en m vervolgens even over je tegenstander wippen) Daarnaast had hij ook het overzicht om werkelijkweg meesterlijke pasjes te geven op zijn medespelers, passjes die dwars door de verdediging heen sneden.

Ze zeggen wel eens dat Bergkamp de enige speler was die regelmatig de bal kreeg van Mark Overmars, de meest egoistische speler (twijfel niet aan zijn kwaliteiten, was 1 van mijn favorieten!). Dan moet je toch wel wat kunnen

Dat bedoelde ik met

19 juli 2011 om 03:04

Ga op youtube, typ the dutch master arsenal's dennis bergkamp in en kijk wat de experts over Bergkamp zeggen.

19 juli 2011 om 09:07

@nederturk #36
Bergkamp zat op het St Nicolaaslyceum te Amsterdam en deed daar Atheneum/ Vwo.

www.parool.n l/parool/nl/13/a jax/article/detail/36604/2008/10/10/ajax-dossier-b... d h tml

Google ''bergkamp st Nicolaaslyceum'' als bovenstaande link niet werkt.

19 juli 2011 om 13:17

Haha, ja. Daar zit ik nu op. Ik doe ook Atheneum en in de school staat een foto met Bergkamp en van Gaal erop. Van Gaal zat ook op het Snl.

Altijd als het over een ajax speler gaat komt die discussie van haters naar boven =( ik ben zelf PSV fan en mij hoor je nooit iets negatives over ajax zeggen. Dit jaar is Ajax kampion en volgende jaar mogen wij het weer proberen. ik had gehoopt dat vertonghen naar arsenal zou gaan, zodat ajax niet meer de beste verdediging van de eredivisie heeft. Ik ben ook een grote fan van vertonghen. kracht,kan voetballen, leider! dat missen veel clubs en worden net niet kampion(arsenal)

on: ik vind het raar dat aldi zegt dat hij veel eerder naar iemand die hoge gevoetbald heeft luisterd dan dat hij naar iemand luisterd die Veel verstand heeft van voetbal. maar ook begrijpelijk omdat je die ene in actie hebt gezien en de andere niet.

كس امهاتكم

Alderweireld is een waardevolle verdediger waar absoluut nog rek in zit. Sterk in duels, robuust, goede mandekker, prachtige lange pass, uitstekende kopper.

Hoop dat hij in de opbouw stappen gaat maken, vind hem daarin nogal eens wat onbeholpen manouvreren en iets te snel voor de lange bal kiezen. Qua wendbaarheid kan het ook beter.
Absoluut betrouwbaar maar nog geen echte steunpilaar.
Heeft het naar mijn idee in zich om wat meer de weg van Verthongen in te gaan. Snellere anticipaties en op techniek in staat zijn voor betere oplossingen te kiezen.

Echt prof, zeker. Leergierig en jong. De komende jaren gaat hij in alle opzichten nog beter worden.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren