Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Neuer komt tegemoet aan bizarre eisen Bayern-fans

Laatste update:

Mocht de relatie tussen Manuel Neuer en de supporters van Bayern München nooit gezond worden, dan heeft het niet aan de doelman gelegen. Al voor hij überhaupt tekende in Beieren, lieten de supporters borden met teksten als Koan Neuer zien, om te onderstrepen dat zij de 25-jarige Duitser helemaal niet wilden zien overkomen van Schalke 04. Nu hij er toch is, wil de harde kern dat de international voldoet aan een aantal bijzondere eisen.

/

De Ultras, zoals ze zichzelf noemen, stelden een lijstje samen met dingen die Neuer mag, moet of juist niet mag doen. BILD bracht eerder al naar buiten dat er een bijeenkomst tussen Neuer en de Ultras stond gepland, maar nu weet der Spiegel ook welke eisen er zijn gevormd. Zo mag Neuer nooit en te nimmer de megafoon pakken om iets te scanderen, mag hij de rest van zijn team niet 'opjutten' met een yell en mag hij niet voorbij het hek van de Ultras komen.

Daarnaast is het Neuer niet toegestaan om zijn shirt in het publiek te werpen en hoeft hij het ook niet in zijn hoofd te halen om het embleem van Bayern ooit een kus te geven. Eén en ander heeft te maken met het verleden van de doelman bij rivaal Schalke 04. Daar was hij op jonge leeftijd ook lid van de wat beruchtere garde supporters. Overigens heeft Neuer ook beloofd dat hij in interviews met geen woord zal reppen over de Ultras en haar activiteiten; niet positief en niet negatief.

Eén lid van de fanatieke achterban wil in Spiegel wel reageren op het verhaal in het blad. “Manuel heeft onze voorstellen geaccepteerd”, zegt de anonieme supporter. “Hij zal het zeker onthouden voor de toekomst. De sfeer was positief en in de toekomst zullen we geen nieuwe protesten ondernemen tegen hem. Anderzijds zal hij van ons nooit de steun krijgen die we gaven aan bijvoorbeeld Oliver Kahn of Willy Sagnol.”

Philipp Lahm heeft de supportersgroeperingen van repliek gediend. "Manuel is een onderdeel van het team", benadrukt de verdediger annex aanvoerder. "Als iedereen naar de Südkurve gaat om het publiek te bedanken, gaat Manuel gewoon mee. We doen alles als team." Bayern-coach Jupp Heynckes verwacht dat de problemen zichzelf oplossen zodra het seizoen begint en de prestaties naar wens zijn. "Als alle partijen hun gezond verstand gebruiken, dan komt alles in orde."

Als ik Manuel Neuer was

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Blijkt maar weer hoeveel invloed supporters op spelers kunnen hebben.

21 juli 2011 om 18:21

ja bijna net zoveel als de spelers van feyenoord

21 juli 2011 om 21:41

Dit komt zeker niet ten goede van Bayern.. Een keeper die altijd bang is om fouten te maken, zal het niet makkelijk krijgen, ookal is het een topkeeper..

ik dacht dat koan neuer kom neuer betekende??

wat On-ge-loof-lijk kinderachtig! Man o man, wat hoop ik dat Neuer de Champions League voor Bayern wint en dat al die achterlijke fans dan hun kop houden. Waar gaat het over? Dat Neuer hier ook aan toe geeft.. graag of niet hoor, de beste doelman van Duitsland onder de lat! rommel anders lekker aan met Butt ofzo.

Stelletje kneuzen.

21 juli 2011 om 17:14

en dan het logo kust, daarna zijn ploeggenoten opjutten en vervlogens langs de ultra's lopen om daar zijn shirt in te gooien

on: beetje kinderachtig dit gaat echt heel ver, maar als hij het accepteerd is het toch goed

21 juli 2011 om 17:23

ja en dan dragen de Ultra's hem op schouders en geven hem een staande ovatie want zo hypocriet zijn ze wel.

21 juli 2011 om 17:32

Ahja denk je dat? vergeet dat maar hoor, de Ultra's dragen hun naam niet zomaar, of denk je dat ze deze maatregelen zomaar nemen? Neuer zal nooit in de gratie bij die mensen vallen door zijn geschiedenis als harde kern fan van Schalke 04.

21 juli 2011 om 18:22

Maatregelen nemen?! Tegen wat? Het enige dat ze doen is bij voorbaat belachelijke eisen stellen die je nooit zou moeten inwilligen. Wat een onzin is dit zeg. En dat noemt zich dan supporter. Waar komen al die andere spelers dan vandaan die bij Bayern spelen? Zeker allemaal zelf opgeleid? Dacht het niet. Wees in godsnaam blij dat je een geweldige keeper onder de lat hebt staan denk ik dan. Maar zo'n stelletje hersenlozen denkt te kunnen bepalen wat een speler wel of niet doet. En schijnbaar gaat de club daar in mee gezien deze bijeenkomst en daar begrijp ik werkelijk niets van. Ik zou er misselijk van worden als ik voor dat soort lui de ballen uit het doel moest gaan ranselen.

21 juli 2011 om 19:16

Dan er maar een drol op leggen....

21 juli 2011 om 19:57

Deze ' Ultra's' moeten zichzelf eens niet zo serieus nemen.

21 juli 2011 om 20:40

Ik vind het nog erger dat Neuer zelf naar Bayern wil? Als ultra van S04 wil je toch helemaal niet voor Bayern, de rivaal, uitkomen? Ik ben fan van Go Ahead, geen ''ultra'' of wat dan ook, maar zou nooit van mijn leven voor Zwolle uit willen komen. Nooit. En al helemaal niet als ik zo getalenteerd was en de clubs voor het uitzoeken had. Neuer is gewoon een naar, hypocriet mannetje.

21 juli 2011 om 21:33

Joh ik dacht toch echt dat Borrussia Dortmund de eeuwige rivaal is van Schalke04...

Ot:belachelijke eisen van die Ultra's, knap dat Neuer hier boven staat en de boel sust door het zielige zooitje hun zin te geven.

21 juli 2011 om 17:58

Gun jij deze belachelijke mensen de CL?

21 juli 2011 om 19:15

jah indd ze moeten juist vereerd zijn om de beste doelman van Duitseland onder de lat te hebben, in plaats van hans jurg butt met veel respect voor hem maar die bayern fans moeten hier hun grote mond wel over houden....

21 juli 2011 om 22:44

tsja, hopelijk is die onzin nu ook eens voorbij dat mensen denken dat je in Duitsland altijd gewoon door elkaar zit als fan. Dit soort rommel hebben ze ook.

Geweldig dat Neuer bereid is om dat allemaal te doen. Al vind ik het persoonlijk wel een beetje ver gaan.

22 juli 2011 om 08:55

Ach, wat gaat ver? Dat hij het embleem niet mag kussen? Zou ook zeer hypocriet zijn als hij dat wel zou doen..helemaal gezien zijn verleden bij de hardere kern van Schalke.
Stel dat v. Gaal nu naar Feyenoord zou gaan en hij zou het embleem van Feyenoord kussen alsof DAT Zijn club is..zou zeer hypocriet zijn of niet?? iedereen weet dat v. Gaal een ajacied is..opperajacied..dan ga je niet het embleem van Feyenoord kussen.

Kan iemand mij aub vertellen wat Neuer vroeger heeft gedaan?

En waarom de Bayren supporters hem niet mogen?

21 juli 2011 om 17:12

''eén en ander heeft te maken met het verleden van de doelman bij rivaal Schalke 04. Daar was hij op jonge leeftijd ook lid van de wat beruchtere garde supporters.''

En hij heeft bepaalde dingen gezegd. Ik weet niet meer precies wat.

21 juli 2011 om 17:55

ik dacht dat neuer onder andere wat nare dingen over kahn heeft gezegd in zijn tijd bij schalke...

21 juli 2011 om 18:15

Is waar ook.

21 juli 2011 om 17:15

Ik denk dat hij een soort Immers van Schalke was. Als Immers nu naar Ajax zou gaan zou je ongeveer hetzelfde krijgen denk ik

21 juli 2011 om 17:18

En dus is dit Neuer zijn eigen schuld imo. Hij had genoeg grote clubs voor het uitkiezen. Maar hij wilde perse naar Bayern. Tja dan mag je ook niet klagen he.

21 juli 2011 om 17:30

Doet Manuel toch ook niet?

21 juli 2011 om 22:43

nee, maar de rest bij bayern wel

21 juli 2011 om 17:19

Manuel Neuer was lid van de Ultras Gelsenkirchen. Na zijn vertrek bij Bayern hebben de Schalke supporters zijn lidmaatschap onmiddelijk ongedaan gemaakt met de woorden: ''hij zal van ons punten willen afpakken, en tegen ons spelen omtrent het kampioensschap. Nee, Manuel dit doe je niet als S04 in je hart zit!”

De harde kern van Bayern heeft aangegeven dat zij niemand accepteert die zijn eigen club verraad.

21 juli 2011 om 17:42

Nou 1 ding is zeker, hij kan misschien goed keepen. Maar vertrouwen kan je hem niet..

Het is inderdaad een beetje de Immers vanschalke. Alleen geloof ik dat Immers nooit naar Ajax wilt ook al zou hij miljoenen krijgen.. Ik vind het een schandalige aktie van de supporters maar wel te accepteren

21 juli 2011 om 20:35

Als Neuer nou naar Dortmund ging oke, maar naar Bayern vind ik net weer iets anders.
Bayern is DE topclub van Duitsland. Wanneer je zoals Neuer in Duitsland wil blijven spelen, is het logisch dat je dan graag bij Bayern wil spelen.

21 juli 2011 om 22:47

Het valt juist niet te accepteren! Dit is gewoon bangmakerij!

Als hier niks achter zat had Neuer hier wel schijt aan gehad! Ze zullen dus wel wat duidelijkere afspraken hebben gemaakt, betreffende het overtreden van deze regels!

21 juli 2011 om 17:41

Invincibles en zakboy5,

Lezen jullie de tekst wel, want het antwoord wordt daar n.l. gewoon vermeld. Neem een voorbeeld aan Stijngooner, want hij geeft n.l. het goede antwoord. Hij heeft dus wel alles gelezen.

21 juli 2011 om 18:18

Omdat Schalke samen met BVB de aartsrivaal van Bayern is. Je maakt dan niet de overstap naar Bayern (normaal gesproken). Zie het als een overgang van Cirty naar United / Barca naar Real etc..

21 juli 2011 om 18:24

De harde kern van Bayern heeft zich juist solidair aan de harde kern van Schalke verklaard.

Toch gek dat deze actie van Neuer harde kernen van deze voetbalclubs kan verbroederen.

21 juli 2011 om 18:36

2 grote redenen, ik zal ze nog wel ff voor je opsommen.

1: Neuer voetbalt vanaf zijn 4'e al bij de jeugd van S04. Hij is van begins af aan al publiekslieveling geweest, en daarnaast was hij lid van de harde kern ( de ultras ) van Gelsenkirchen Schalke. Sterker nog, hij is een aantal jaren erelid van deze vereniging geweest.

En dat Bayern Ultras een ultra van S04 onder de lat hebben, vinden ze niet zo leuk. En dat begrijp ik.

2: In 2002 was het kampioenschap tussen S04 en Bayern,enorm spannend. De wedstrijden waren tegelijk, en Bayern had een punt meer dan S04. Schalke 04 won, en Bayern stond nog gelijk. Vuurwerk ging de lucht in in Gelsenkirchen, totdat Bayern in de laatste minuut scoorde, en alsnog het kampioenschap binnenhaalde.

Toen Bayern dit heeft binnengehaald, maakte bij het doelpunt Oliver Kahn een provencerend dansje bij de corner vlag ter gebaar aan de s04 fans.

Afgelopen seizoen schakelde S04 in de halve finale van de DFB pokal Bayern uit. Neuer maakte hetzelfde dansje als Kahn, als een soort revange van de Ultras van Ge.

En vervolgens stapt hij over na Bayern. Hij heeft hier erg veel commentaar voor gehad. Van uit beide kanten.

21 juli 2011 om 20:08

Je begint met; 2 goede redenen.

Voor mij zijn dit geen redenen, zeker geen goede. Dat deze jongen heeft in het verleden bij een club gezeten waar hij van hield en waar hij misschien wel foute dingen gedaan, ik ook! Wie niet? Nu is hij een volwassen man die heel erg goed kan keepen. Zelfs zo goed dat hij bij het beste team van Duitsland (qua historie en supporters) mag keepen. Dat dansje, was gewoon geniaal en een reactie op die van Kahn, heel erg mooi om te zien en zwaar terecht dat hij dit deed. Slim? Nee..
Deze Ultra's hebben niet helemaal in de gaten dat ze op deze manier hun eigen glazen ingooien. Als ze zo doorgaan en Neuer is er zat van is straks de beste keeper van Duitsland vertrokken richting Engeland o.i.d. Kenmerkt het niveau van deze 'groepering' wel een beetje..dombo's..

Helemaal geen goede redenen, dikke onzin is het...

21 juli 2011 om 20:31

ik zei grote redenen.

Ik weet niet of jij bovendien het Duitse voetbal volgt, maar qua supporters gaat dat veel meer om eer en vriendschap en hierarchie dan dat in Nederland is.

Dat dansje vond jij geniaal, maar sommige vinden dat meer genant en het zwart maken voor een club. En die ultras komen met een spandoek:
''hoeveel ballen je ook vangt voor ons, we zullen je nooit accepteren. ''

Ze zien heus wel in dat Neuer momenteel een uitstekende keeper is. Maar ze zagen liever een keeper die geen harde kern is geweest van een andere club. Helemaal omdat ze een jong talent hadden, genaamd Kraft. Plus dat ze nog eens een ervaren doelman hadden ( Butt ) is het onnodig om dan een ultra van S04 in de goal te zetten.

21 juli 2011 om 20:43

@dean s04

Ik vind het onzin dat je iemand niet onder de lat mag zetten, omdat hij van kinds af aan fan is van een andere club, wat nog niet eens DE rivaal is.

Ten tweede slaat het natuurlijk helemaal nergens op dat Kahn dat dansje deed, om de Schalke supporters te provoceren, aangezien het tegen HSV was. Het was gewoon uit pure vreugde omdat er in de laaste seconde het kampioenschap werd binnengehaald. (overigens in 2001)

Verder is Kraft inderdaad een talent, maar kijk eens hoeveel punten Kraft heeft gekost afgelopen seizoen, dat kan Bayern zich niet permiteren.

21 juli 2011 om 22:51

Ja, en zo wordt je club dus nooit beter! Die Utlra's moeten vanuit Bayern's belang kijken en niet vanuit eigen belang. Dan heb je de beste keeper van Duitsland, heel veel potentie en een goede uitstraling. Ga je er zo mee om.

Schandalig Gewoon!

22 juli 2011 om 09:01

Hou op man, sommige dingen zijn belangrijker dan prijzen. Je staat als club en supporters ook ergens voor. Je hoeft niet alles te pikken als supporter. Ze mogen toch duidelijk maken het ergens niet mee eens te zijn of niet dan? Of moeten ze maar betalen en hun mond houden??
Voor velen is hun voetbalclub een deel van hun leven en gaat het wat verder dan even zitten, voetbal kijken en weer naar huis.
Types als jij zullen dat nooit begrijpen. Die harde kernen zijn er ook in slechte tijden..waar je de meeste huismusjes thuis ziet blijven tot de resultaten weer komen.
Nogmaals..types als jij zullen het nooit begrijpen, en dat hoeft ook niet. Iedereen is anders.

Ik snap wel dat het hier gaat tussen rivalen, maar als ik die 'ultras' zou zijn, zou ik blij zijn met zo'n doelman. Sowieso de beste doelman in de Bundesliga en behoort zeker tot een van de betere keepers van Europa.

Hier is maar 1 ding op te zeggen & dat in stappen: Kin-der-ach-tig ... !!!
Hoe diep kun je gaan zeg, ik snap dat hij een verlede heeft bij Schalke, maar dit is echt belachelijk voor woorden. Bayern moet gewoon de heft in handen nemen & deze gasten hard aanpakken.
Wie denken zij wel niet te zijn ... !? Eisen komen stellen over iemand die gewoon z'n hart volgd, die liefde heeft voor het voetbal & dan wordt hij zo respectloos behandeld.

Schandalig .. !

21 juli 2011 om 17:16

Het is nog erger dat Neuer er aan toegeeft. Dat is naar mijn idee het slechtste punt uit dit gehele artikel.

Neuer wist donders goed dat hij gelazer zou gaan krijgen als hij voor Bayern zou tekenen. Hij was vroeger zelf fanatiek supporter en waarschijniljk heeft hij wel een keer iemand van de ultras voor zijn gezicht getimmerd. Dat je daarna van Schalke naar Bayern gaat is dan voor eigen risico.

Natuurlijk zijn het belachelijke eisen van de ultras. Maar het is geheel aan Neuer zelf te wijten dat hij die eisen zowiezo aan moet horen. En dat hij ze ook nog eens accepteert. Nee, degene die wat verkeerds heeft gedaan is Neuer naar mijn idee. Hij had naar genoeg andere grote clubs gekunt waar dit gezeur niet zou zijn.

Blijkbaar zat van Gaal toch niet mis dat hij Neuer niet wilde hebben.

21 juli 2011 om 17:47

Aha, oke, ik heb meerdere berichten van je hier gelezen & nou snap ik hoe het ongeveer zit. Tjah, dan snap ik best waarom zij zo reageren. Maar goed, wat meer respect & begrip mag ook wel ...

22 juli 2011 om 09:02

Wie zij denken te zijn?? Zij Zijn de club..zonder de supporters kun je het als club schudden..die mensen zijn er in goede en slechte tijden.

Kinderachtige reactie en zwak van Neuer dat hij zich laat kennen en eraan toegeeft!

21 juli 2011 om 18:18

Waarom zwak dat hij er aan toe geeft? Hij heeft dus blijkbaar veel over om te keepen bij Bayern. Ik snap al die reacties van jullie niet . Neuer doet in mijn mening alles goed hoor , hij gaat een heel groot probleem uit de weg. Ik ben het er natuurlijk niet mee eens dat de Ultras dit aan Neuer ''opgedragen'' hebben maar Neuer heeft naar mijn mening goed gehandeld.

21 juli 2011 om 19:28

dan ben jij zeker ook van mening dat fer moet bijtekenen omdat een paar gekken m dat vragen?

21 juli 2011 om 20:47

Dat een totaal ander iets ? Fer wil naar Twente. Neuer doet dit omdat hij wil keepen bij Bayern...

Laat ik nou hetzelfde hebben gezegd tegen die supporters en dan de volgende wedstrijd alles doen wat ze verboden hebben Wat denken ze nou wel niet

21 juli 2011 om 18:18

Grote mond , maar ik durf er geld op te zetten dat je dat niet gedaan had. Je wilt gewoonweg geen problemen met deze ''supporters''.

21 juli 2011 om 19:56

Hoezo grote mond na één bedreiging hierna van een supporter pak je het vliegtuig naar een ander land. Vier je vakantie en mag de voorzitter het oplossen

Heel jammer. De fans zouden blijer moeten zijn met een topkeeper als Neuer. Als hij zo de CL pakt voor Beyern zijn ze weer hartstikke blij met hem. Hoop dat hij hun dat laat vallen!

Dit is toch werkelijk belachelijk dit slaat echt nergens op dan heb je een van de beste keepers op de wereld en dan doe je dit echt werkelijk schandalig.

wahaha stomme Duitsers, ze hebben een van 's werelds grootste keeperstalenten gaan ze zo doen. Ik was nooooooit akkoord gegaan gewoon middelvinger zou ik ze geven.

21 juli 2011 om 17:27

Je zegt nu heel stoer dat je daar nooit mee akkoord zou gaan, maar je weet dat de Utras heel dicht bij de selectie staan? En er persoonlijk voor zorgen dat je weer net zo snel weg bent, als je binnen kwam.

21 juli 2011 om 18:18

Als het moet zou ik dan zelfs weggaan bij Bayern. Publiek is heel belangrijk en als ze zich zo gedragen tegenover mij dan wordt het heel moeilijk en kan het zelfs ten nadele van je prestaties gaan

21 juli 2011 om 18:20

Wat je nu zegt zal nooit gebeuren. Dat de utras dicht bij de selectie staat dat zal best
maar neuer staat nog dichter bij de selectie dan die supporters omdat hij zelf een speler van de selectie is. Als je team en de club zal toestaan wat je nu zegt dan is het wel een hele zielige vertoning van de club en je teamgenoten. want de club is toch wel groter dan die Utras supporters.

21 juli 2011 om 18:43

Kerel heb je dat nooit gehoord hoe het in ik dacht (??) Italië ging? Bij Lazio als ik mij niet vergis maar dit weet ik niet zeker.
Prestaties bleven uit, club had weer verloren en de harde kern komt aan, en heeft letterlijk elke speler op het trainingsveld in elkaar geslagen.
Tijdens een wedstrijd was er ook iets met de scheidsrechter. De vertegenwoordiger van de Utras daar is het veld op gegaan, werd er zelfs langs gelaten en heeft de scheids zo bedreigt dat of de wedstrijd gestaakt werd, of dat een discutabele gebeurtenis werd veranderd. Iets in die richting was het. Maar goed zo zie je maar hoeveel invloed een harde kern heeft .

21 juli 2011 om 22:05

nee nog nooit gehoord als ik het eerlijk zeg maar dan ben je toch geen echte supporter meer als je de spelers van je eigen cluppie inelkaar gaat slaan omdat de prestateis uitblijven, als je dan toch iemand in elkaar wil slaan moeten ze maar naar vechtsporten gaan en niet naar voetbal. hoe is het eigenlijk met die mensen afgelopen die de spelers in elkaar hadden geslagen??

22 juli 2011 om 01:08

Ben ik compleet met je eens. Maar ik bedoel maar om aan te geven hoe dicht de Utras staan bij de spelers, en hoeveel invloed ze hebben. Ze hadden notabene invloed in het bestuur en dergelijke.

Belachelijk natuurlijk, nu mag die man niet eens een feestje vieren als hij een prijs wint. Neuer mag in de toekomst toch zeker wel zijn clubliefde uiten, mocht deze ontstaan. Er zijn namelijk genoeg Bayerns supporters die Neuer wel graag hebben en blij zouden zijn als hij het embleem kust of zijn shirt in het publiek gooit. Gewoon achtelijk dit en dat noemt zich supporters. Typisch van die lui die andere clubs meer haten dan dat ze hun eigen liefhebben.

22 juli 2011 om 09:05

Hou op man..zou toch zeer hypocriet zijn als hij bijv. het embleem zou kussen terwijl hij van kleins af aan bij Schalke hoort en daar bij de kern zat.
Zou toch ook nergens op slaan of wel dan?
Stel dat Messi nu naar Real Madrid gaat en daar vervolgens het embleem van Real gaat lopen kussen..dat zou jij normaal vinden en totaal niet hypocriet??

22 juli 2011 om 14:24

Ik zou als messi het Real Madrid logo zou kussen mee beledigt voelen al barca supporter dan als Real supporter. Figo is toch ook van Barca naar Real gegaan, de Madrilenen hadden naar niet veel problemen mee, vooral de Barca aanhang floot Figo uit.

Mijn punt is, je moet je als Bayerns supporter niet beledigt voelen als iemand van een andere club komt en zeker niet het lef hebben te gaan zeggen wat deze jongen wel of niet moet doen. Als iedereen zo achtelijk zou redeneren dan zou Ajax Wesley verhoek ook niet moeten willen hebben omdat hij een Ado hart heeft. Belachelijk natuurlijk, die mannen zijn profs en geen de volle 100% inzet voor de club waar ze spelen als het goed is.

Een nieuw dieptepunt in de wereld die voetbal heet... allemachtig waar moet het toch naartoe vraag ik me soms af....

Volwassen mannen die dit eisen hè?.... nieteens kindjes....

zucht....

21 juli 2011 om 17:22

Wat ik me af vraag he, je zegt het wel zo makkelijk dat dit een dieptepunt is. Maar bekijk het is vanuit het standpunt van de Bayern ''supporters''.

Neuer was een fanatieke ''supporter'' van Schalke. Net zo erg als de ''supporters'' van Bayern. Waarschijnlijk heeft hij meerdere malen hier of daar wel een klapje uitgedeeld of zeker leuzen richting Bayern geschreeuwd. Want zelf was Neuer absoluut geen lieverdje.

Als je dan naar de rivaal gaat, die dus supporters heeft waarmee je vroeger op de vuist bent gegaan. Dan hoef je natuurlijk niet opeens te verwachten dat je hun vriend bent. Dan hoef je natuurlijk niet opeens te verwachten dat je hun held bent. Je hoeft geeneens te verwachten dat je welkom bent. Dit was tijdens de onderhandelingen ook al vrij duidelijk.

Dat Neuer alsnog voor Bayern tekent, met zijn volle verstand en deze ideeen in zijn achterhoofd. Dan roept hij dit ook volledig over zichzelf af. Shit happens.

21 juli 2011 om 18:27

Volkomen begrijpelijk hoor wat je zegt, maar dit door mij genoemde dieptepunt gaat niet alleen over hetgeen de supporters eisen in dit verhaal, maar het verder verloop van de carriere van Neuer.. Tuurlijk bindt hij de kat op het spek door nu juist bij de rivaal te tekenen, maar waar moet dit ophouden? Als hij nu een 'houdbare' bal per ongeluk doorlaat.. wat dan? Wordt hij nu niet opgesteld als Bayern tegen Schalke moet spelen??
En wat als hij door een penaltyserie 5 strafschoppen tegenhoudt, waardoor Bayern de CL wint... wat dan met de supporters... Dat soort dingen bedoel ik..

Waar houdt deze haat op... en hoelang blijft dit doorgaan... op die manier mijn reactie van een dieptepunt...

het is toch te gek voor woorden, hij mag er wel voor zorgen dat er zo min mogelijk gescoord gaat worden maar oh wee als hij zijn liefde voor het keepen wilt uiten door middel van zijn shirt te gooien of te juichen voor de fans.

in en in triest, 1voordeel wie ooit een shirt van hem heeft kunnen bemachtigen van Bayern kan een gods vermogen vragen.

En dan maar te denken dat Fer het zwaar zou hebben.

On.
Dit gaat natuurlijk veel te ver, hier moet direct ingegrepen worden door de hoge pietjes van Bayern. Eisen stellen? Wie denken ze wel niet dat ze zijn! De afstand tussen de supporters en de clubs mogen wat mij betreft weer op een iets grotere afstand worden gehouden, eerst Feyenoord, toen dat gezeik met Ajax en dat thuis shirt, en nu dit weer. Absurd gewoon!

21 juli 2011 om 17:21

Ik dacht ook gelijk aan Fer !

Dit is namelijk eenn voorbeeld van wat zou gebeuren als Fer had gezegd: Ajax vind ik super, ipv Naar Ajax ga ik niet. Als Ajax hem dan tenminste wou halen.

On: Dit is belachelijk zeg! Bayern moet ingrijpen, de supporters zeggen zelfs dat Neuer akkoord gaat. Maar het was ook niet slim Bayern om hem te halen, als hij namelijk 1 fout maakt in de komende jaren, nu zowel sportief als daaromheen, dan zullen de supporters hem alleen maar de schuld geven enzo. Ik hoop dat Neuer zeer goed zal spelen en ze de mond KAN snoeren!

21 juli 2011 om 18:20

Neuer heeft nog geen rouwkaart ontvangen. Dus ik denk dat Fer het zwaarder heeft dan Neuer. Met alle respect.

Pfff wat een blaaskaken die supporters zeg. Hebben ze eindelijk weer een goede keeper, gaan ze zo doen.

Ik vind de vele reacties hierboven nog mild, dit is wat mij betreft veel meer dan kinderachtig. Dit is gewoon buigen voor de terreur van een stelletje idioten. Er is bijna geen een voetballer die altijd bij dezelfde club speelt, sterker nog, er zijn voetballers die meerdere clubs per seizoen verslijten. En dan mag Neuer niet bij Bayern komen? Misschien vindt hij het er wel fantastisch, dan is het toch mooi als hij het logo kust of een shirt het publiek in gooit? Nu zijn die ultra´s de baas, belachelijk gewoon.

21 juli 2011 om 18:15

Aan de andere kant is het ook wel logisch aangezien Neuer tot voorkort net zo was als deze ultras, maar dan van de rivaal. Ruzie'tjes, leuzen, vechtpartijen onderling waaraan Neuer dus ook mee deed, uit naam van Schalke. Er zitten bij de Ultras van Bayern dus mensen die misschien wel een keer een tik op hun smoel hebben gehad van Neuer. En dan kan hij nog zo goed kunnen keepen, maar dat betekend toch niet dat je dan geaccepteerd wordt door de fans. Stel je voor dat een feyenoorder in hart en nieren ineens naar ajax vertrekt en het ajax logo loopt te kussen. Daar maak je zowel in de arena als in de kuip echt geen vrienden mee.

21 juli 2011 om 19:51

Daar ben ik het op zich wel mee eens, ze hoeven ook niet blij met hem te zijn. Niemand vraagt ze om voor hem te juichen, dat moeten ze zelf weten. Maar dit gaat wel wat verder. Er wordt nu door een paar dubieuze gasten bepaald wat hij wel en niet mag zeggen en doen. Dat is ongekend, ik heb er in geen enkele sport of bedrijfstak over gehoord dat één bepaalde persoon zich verplicht anders moet gedragen dan anderen.

Wat een onzin dit, Bayern moet hier wel sancties tegen nemen want dit is natuurlijk onzin want ze moeten gewoon niet zeuren en juist blij zijn als en zeker omdat het 1 van de beste doelmannen ter wereld is. Laat hem eerst goed presteren en dan zien we wel verder.

Ik begrijp niet dat Neuer hiermee akkoord is gegaan, vraag desnoods om een transfer want zo kan je toch niet bij een club blijven.

Neuer mag dit toch niet accepteren van Beyren?
Ze hadden al stadion verbod gegeven aan sommige fans na de spandoek met leuzen erop tegen Neuer,en dit is iets wat al helemaal niet door de beugel kan.
Ze gaan een beetje te ver deze domme regels,straks komen ze elke keer met een extra regel en staat Neuer daar als een Muppet ja te knikken.zulke acties moet Bayren harde acties tegen nemen,want elke speler heeft zijn vrijheid en die moeten gewoon zo blijven.

Echt rare gasten die Ultras van Bayern Munchen, wat heeft dit nou met voetbal te maken ??
Ze kunnen in mijn ogen hem beter gaan steunen dan afkraken, want zo heb je alleen maar verliezers !

Wat een stel debielen bij elkaar, ze mogen heel erg blij zijn dat Neuer uberhaupt voor Bayern heeft gekozen. Een van de beste doelmannen momenteel en voor de toekomst die in tegenstelling tot veel spelers wel in het thuisland wilt blijven en dan gaan ze hem zo behandelen.

Wat bizar dit, maar snap dan ook niet dat Bayern voor Neuer heeft gekozen. Had dan voor Stekelenburg gekozen... Maar dat terzijde.

Neuer moet gewoon zijn handen laten spreken in dit geval en zoveel mogelijk ballen tegenhouden, hopelijk kan hij die druk aan en zich alsnog geliefd maken bij deze 'ultra's'. En als ze kampioen worden kust ie maar zo vaak mogelijk het shirt waarna hij het in het vak van deze stoere jongens gooit!

21 juli 2011 om 17:27

Neuer is gewoon twee klasses beter, jonger en ook nog eens Duits. Ik snap Bayern heel goed.

Ontopic: Bizarre eisen zeg, ook al komt hij dan van een rivaal af. Lijkt me ook niet dat hij zich op deze manier erg welkom voelt. Als aankoop is dit een prima speler, maar met de sentimenten van de supporters had Bayern misschien beter voor Adler kunnen kiezen..

21 juli 2011 om 17:38

Stekelenburg was goedkoper, heeft meer ervaring, heeft bewezen dat hij onder druk kan presteren en kan nog makkelijk 8 jaar vooruit.

21 juli 2011 om 17:57

Goedkoper is waar, maar Bayern bulkt van het geld, dus daar hoeven ze het niet om te laten. Qua ervaring zie ik weinig verschil, beide Champions League en een WK in de benen. Druk bij Schalke zal niet minder zijn, dus dat gaat ook niet erg op. Stekelenburg is een prima keeper, maar komt te kort voor de absolute top. AS Roma of Arsenal zouden mooie clubs voor hem zijn.

21 juli 2011 om 18:01

Wat is ervaring? Neuer heeft 20 bundesliga duels(156) minder gespeeld dan Stekelenburg(173) competitiewedstrijden, neuer heeft meer cl wedstrijden gespeeld (neuer 22, stekelenburg 17). Stekelenburg heeft meer interlands gespeeld maar veel tegen landen die niets voorstelde. Heeft stekelenburg echt zoveel meer ervaring?

21 juli 2011 om 19:01

@ Isimic

ja nederland speelt altijd tegen kleine clubjes ,
san marino en andorra idd

En die anderen van 39 ongeslagen wedstijden, tegen oa 2x Brazilie,2x Uruqua
Argentinie ,australie ,zweden, Oekraine ,italie ,frankrijk ,portugal, Engeland,
Mexico ,japan ,spanje ,turkijen Oostenrijk
die kwamen met het B elftal

En Duitsland heeft allemaal van die moeilijke tegenstanders
Azerbadjan ,
Australie ,zweden ,oezbekistan ,belgie ,oostenrijk, turkijen ,allemaal toplanden ja dat is echt imponerend.
Tja en die ervaring van steek dat valt wel mee ,denk dat Neuer verder is
vooral met de groepje Bayern fans.
wat natuurlijk waardeloos is,

21 juli 2011 om 19:06

Ik heb nergens gezegd dat duitsland wel tegen grote landen speelde. Ik liet er alleen mee zien dat ookal heeft Neuer minder interlands gespeeld, de meeste interlands die een land speelt zijn toch tegen kleine landen en dat maakt echt niet heel veel uit voor je ervaring, dat geldt voor Neuer en Stekelenburg.

Te bizar voor woorden gewoon.
nu zie je wel weer hoeveel inspraak de 'ultras' hebben binnen de club
niet dat dat erg is, alleen dit is wel heel erg overdreven!

Als hij punten pakt voor Bayern is het wel anders!

Kleinzielige en gigantisch onzinnige en kinderachtige reactie dit zeg! Gelijk allemaal een stadionverbod wat mij betreft, kom nou toch gauw. Als Neuer het goed gaat doen houden ze allemaal hun mond.

Wat als ze in de CL finale zitten, het staat 0-0 en het komt op penalties aan. Neuer pakt de laatste en daarmee wint Bayern de CL. Hij scandeert wat en kust het logo. Zal hem dat worden vergeven? Lastige kwestie aan de ene kant te begrijpen hij komt van de vijand maar hij wilt je club sucessen brengen..

Als ik Neuer was dan had ik nooit bij Bayern getekend, hier wil je toch niks mee te maken hebben zeg. Nu hij er toch is zou ik ook nooit buigen voor de supporters. Gewoon proberen de harten van de supporters te winnen en als het de spuigaten uitloopt naar het bestuur stappen. Maar zoals gezegd weet ik niet of ik hier als Neuer zijnde ooit aan begonnen zou zijn.

21 juli 2011 om 17:42

Het is ook niet zo dat alle supporters hem uitspuwen he? Het zijn enkel de Ultra's, de rest heeft hem zoals in een vorig artikel al duidelijk gemaakt werd al in de armen gesloten. Al zou ik als Neuer zijnde nooit tekenen voor Bayern, ik zou het persoonlijk erg belangrijk vinden moesten de Ultra's me aanvaarden, voor hem ligt dat misschien anders. Dat weet ik niet.

Ik heb echt medelijden met Neuer.. vind dit echt erg voor die jongen. Ik hoop dat ie ze allemaal de mond snoert en gewoon de beste doelman van Bayern ooit word.

Succes Neuer!

21 juli 2011 om 18:03

Ik zou al snel iets hebben van: graag of niet. Maar zoals ik kan inderdaad niet oordelen over hoe graag Neuer naar Bayern wilde en of hij het dit waard vindt. Uit dit artikel blijkt van wel dat is zijn goed recht. Maar ik zou nooit aan dit soort rare acties toegeven, al moet het gezegd worden dat ook dit vanaf een beeldscherm makkelijk praten is. Dat het een rare situatie is lijkt mij duidelijk.

wat een kinderachtig zooitje daar.
types Duitsers altijd maar die haat.
echt respect loos dat ze zo goede doelman zo behandelen.
dit kan echt niet, die zielige supporters daar hebben niks te zeggen wat hij wel en niet mag doen.
als ik Neuer was zou ik schijt aan ze hebben en je vinger opsteken.
wie denken ze wel wat ze zijn die 2e rangs fans.
ze moeten blij zijn dat hij naar hun club toe komt.
want hij is 100 keer beter dan Kraft en Butt.
triest zooitje die aanhang van hun

21 juli 2011 om 17:34

No way dat je dat zou doen. Heb jij enig idee hoe dicht de harde kern bij de selectie staat? En hoeveel invloed zij hebben? Als het 2e rangs supporters waren liet de club het niet toe dat ze een gesprek aangingen he, de 2 partijen .
Als je daar niets van af weet moet je daar ook niet over oordelen .

21 juli 2011 om 17:45

ik zeg niet dat ze het zijn. maar ik gebruik het meer als scheld woord, omdat ik ze niet mag want ze doen zo belachelijk.
maar leg die supporter oorlog een keer weg.
en ga hem bedanken als hij ooit de penalty eruit haalt die Bayern de CL opleverd
want deze doelman is er niet zo maar 1. hij is een van de beste talenten van de wereld!!! daar mag je wel een beetje respect voor hebben.
en daar mogen die bierbuiken niet over oordelen wat hij niet mag en wel!!

ik zal het niet pikken hij is een van de beste keepers van de wereld ze mogen blij zijn dat hij nu bij Bayer speel of anders kan hij met Schalke 04 kampioen woorden dit jaar

Als ik Neuer was zou ik al logo-kussend met de megafoon naar dat Ultra-hek lopen en me shirt het publiek in gooien onder begeleiding van een zelf in elkaar geknutselde Yell.

Dit slaat toch nergens op, ik vind dat Bayern hier tegen op moet treden.

21 juli 2011 om 20:02

Inderdaad! Die jongen is er nog maar net en moet al die belachelijke eisen accepteren! En voor iedereen die zegt dat ze de supporters wel snappen; DOE FF Normaal. Ik heb nog nooit zulke eisen gezien van supporters nota bene! Wat maakt het uit dat zij de Ultra's zijn. Bayern moet hier toch iets aan doen! We praten hier wel over de nummer 1 van Bayern en een van de beste keepers ter wereld. Zou zonde zijn als zijn prestaties hierdoor zouden verslechteren! Want dit hele 'contract' slaat nergens op!!

Dit geeft wel weer aan hoe hersenloos sommige ''supporters'' zijn. Eisen stellen aan een topkeeper, dan ben je echt niet wijs hoor. Stelletje zielepoten.

Ik snaphet wel een beetje maar dit gaat natuurlijk wel veel te ver

Nu kunnen mensen wel doen alsof het schandalig is wat er gebeurd etcetera maar stel je eens voor. Mcgregor van de Rangers gaat naar Celtic. Zo iets is gewoon not done! Zo iets kan je gewoon niet maken, en is een schande voor beide clubs. En geloof mij, de harde kern van Celtic zou echt precies hetzelfde doen. Net als dat ineens Brown van Celtic naar Rangers gaat. Zo iets kan je niet maken. Helemaal niet als je zelf in de harde kern van je vorige club zat.
Ik ken genoeg mensen uit de harde kern van Ajax, die hoeven hun gezicht nooit meer daar te vertonen als die ineens voor Feyenoord gaan spelen. En naar mijn idee: volkomen logisch!

21 juli 2011 om 18:21

Precies, dat dacht ik ook meteen. Het kan best zijn dat Neuer een keer flink ruzie heeft gehad met Bayern Ultras toen hij nog bij de harde kern van Schalke zat. Want dat zat hij. En dan kan ik me best voorstellen dat die Ultras hem dus niet zullen steunen. Supporters blijven altijd, spelers, trainers en de rest zijn maar passanten. En supporter zullen de Bayern Ultras altijd blivjen, en supporter zal Neuer ook altijd blijven. Van Schalke dan, de rivaal dus, en dat botst nou eenmaal.

Ik vind het eigenlijk allemaal wel belachelijk, maar dat hij zijn team niet mag opjutten steekt er toch echt met kop en schouders uit. Ooit een keeper gezien die nooit naar z'n team schreeuwt? Beetje dom van de Bayern-fans, want zoiets kan een team toch een zetje geven. En gezien Bayern zo'n geweldig seizoen gedraaid heeft de afgelopen tijd zou ik toch zeggen dat alle hulp welkom is.
Neemt niet weg dat de rest van de eisen ook bullshit is. Maar dat boeit me dan niet zo veel. Maar zijn team niet mogen opjutten, dat gaat te ver.
Ach ja. Raar volk, die Duitsers.

Leuk zo'n lijstje, alleen moeten de harde kernsupporters toch eigenlijk wel beseffen dat de clubliefde echt maar van één kant komt. De profvoetballer is simpelweg een passant, waar hij ook begint met voetballen en hoe lang ook, de liefde is er misschien, maar wordt vooral beperkt tot de eigen voetbalhorizon. Hoe hogerop men kan, hoe minder belangrijk de liefde.
Er zijn toch veel meer mensen die de carriere voorrang geven ?

Nou erg slim wat de Bayern fans doen, hem ongemakkelijk laten voelen, zenuwachtig, onderdrukt, het publiek is natuurlijk de 12e man en als de ''echte'' supporters tegen je zijn, lijkt me dat al geen lekker begin.

21 juli 2011 om 17:45

Ja maarja dat wist Neuer ook van te voren.. Het is denk ik niet de slimste zet die hij gedaan heeft. Zie je Immers al in een Ajax shirt? Dat zou ook niet echt een geweldige situatie worden denk ik

21 juli 2011 om 18:22

Natuurlijk is het pijnlijk, maar je moet ook denken dat hij het maximale uit zijn carrière wil halen, Bayern is nou eenmaal een veel grotere, beter georganiseerde club dan Schalke naar mijn mening.

21 juli 2011 om 18:22

Of Fer in een ajax shirt, en dat ie dan lekker het logo van Ajax gaat staan kussen in de arena? Maak je ook geen vrienden mee denk ik. En dan is dit nog een vele malen ergere situatie omdat hij zelfs in de echte harde kern van Schalke zat.

21 juli 2011 om 22:13

Ja, dat logo kussen ok, dat begrijp ik, dat is uit clubliefde, dat zal hij ook niet snel doen lijkt mij. Maar bijvoorbeeld zijn shirt niet in de tribune mogen gooien? Waar slaat dat op?

Neuer kan alleen maar falen op zo'n manier, na 1 fout keert het publiek zich al tegen hem en dan kan het snel overgelopen zijn, nee ik denk dat Neuer het niet lang vol houd!

Beste lezers,

Ik vraag mij af waarom sommigen hier op VZ afvragen wat er tussen de supporters en Neuer aan de hand is. Ook lees ik opmerking dat Bayern en Schalke rivalen zijn en vandaar dat supporters niet zo kunnen opschieten met Neuer? Sorry, hoor. Maar als diegene gewoon de tekst gaan lezen i.p.v. alleen maar de titel dan kom je er gewoon achter wat nu de rede is. Staat n.l. gewoon heel duidelijk in de tekst.

Verder is dit natuurlijk zuur voor Neuer. Heel goed voor hem dat hij de eisen gewoon accepteerd, want tegen de fans kun je eenmaal niets uitrichten. Enige wat Neuer gewoon moet doen is een ssort held worden van Bayern. Zo'n eentje die noit vergeten zal gaan worden. Laat Neuer gewoon de verstandigste zijn en zich niet laten misleiden door een stel peuters.

21 juli 2011 om 18:12

Je hebt helemaal gelijk. Precies zoals ik mijn eerdere post heb aangegeven heeft de harde kern van Bayern zich sollidair verklaard met de harde kern van Schalke. Neuer heeft een fout gemaakt en heeft willens en wetens bij Bayern getekend. Hij wist dat dit woede zou opwekken bij de harde kern van Schalke.

Verder is er voor Schalke natuurlijk maar één aartsrivaal en dat is natuurlijk Borussia Dortmund (maar dat hoef ik je natuurlijk niet te vertellen).

21 juli 2011 om 18:27

De Supporters van Schalke hebben hem na zijn overstap naar Bayern meteen zo goed als verbannen uit de Ultras Gelsenkirchen.

Solidair? nee dus...

21 juli 2011 om 18:33

De Bayern supporters moe(s)ten hem ook niet, omdat hij Schalke heeft verraden (zie mijn eerste post). Dus ja juist wel solidair.

21 juli 2011 om 18:42

Als ze zo solidair aan elkaar waren was er geen enkel probleem geweest en hadden we deze discussie niet gevoerd denk ik. Een transfer tussen clubs die solidair aan elkaar zijn levert toch geen probleem op? Neuer is verstoten door de Ultras Gelsenkirchen en wordt niet geaccepteerd door de Ultras van Bayern. Dat getuigt van veel dingen, maar solidariteit zit daar niet bij.

21 juli 2011 om 19:11

Ik snap jouw kant ook van het verhaal. Het ligt er maar aan hoe je solidariteit ziet. Ik denk verder dat we hier niet met deze discussie uitgaan komen.

Gestoord. Zulke fans verpesten voetbal en die moet je een ban voor eeuwig opleggen. Feyenoord -en Ajax-fans ook overigens. Belachelijk.

Verleden moet je achter je laten, maar de fans zijn natuutlijk zo dom dat ze daar niets van snappen.
Neuer keept voor Bayern en zou gewoon steun moeten krijgen.

Als ik Neuer was dan had ik het wel geweten. Het wereldbekende gebaar met ''der mittelfinger''. Die lui sporen echt niet.

Als ik Neuer was zou ik fijn voor de wedstrijd langs het hek van de ultra's lopen, na de warming up fijn het team even opjutten met een yell, na de wedstrijd zijn shirt naar de ultra's gooien en in de persconferentie heel negatief praten over deze ultra's.

Als overmaat van ramp zou ik als ik hem was ook nog een megafoon kopen en die meenemen naar die beruchte wedstrijd om ook nog even wat dingen te scanderen door de megafoon, en na die wedstrijd zou ik fijn naar een mooie, gezellige Europese topclub gaan!

BAH BAH Bah, je wilt toch niet bij een club voetballen maar je je vreugde niet eens mag uiten, ik zou het wel weten als ik hem was.

Stelletje kleuters daar in Beieren. Ik wil ze nog weleens horen, als ze komend seizoen door toe doen van Neuer, de CL, de beker en het landskampioenschap winnen.

Wat is dit ridicuul! Maar mocht het in de CL aankomen op penalty's en Neuer houdt ze erin, dan staan ze met zijn allen op de banken.

En deze ''ultras'' staan straks het hardste te juichen van iedereen als Neuer ze de Champions League of kampioenschap bezorgt. Wat een arrogante kwallen. Dit is echt bespottelijk.

Overigens begrijp ik wel dat Neuer dit doet, Neuer lijkt echt van Bayern te houden, nu al. Maar ik had dit echt niet over mij heen laten komen. Ik voetbal dan liever ergens anders dan de oren laten hangen naar zo'n hersenloos volk!

21 juli 2011 om 17:57

Tjah de mensen die het daar voor het zeggen hebben staat achter hem en geven hem heel veel vertrouwen. Dat bleek wel uit hoe graag het bayern bestuur hem wilde hebben.

Typisch gevalletje van supporters die zichzelf te belangrijk vinden.

Het is natuurlijk zo dat de Ultra's meer met Bayern hebben dan een keeper die gewoon naar Bayern komt voor zijn carriere. Maar dat je je vervolgens vijandig op gaat stellen, is absoluut niet in het belang van Bayern en het zou goed zijn als die gasten wat common sense kregen. Dit is gewoon eng.

Pff wat een onzin, ik snap nou niet wat die supporters denken. Tis een van de grootste keeperstalenten op de wereld en dan ga je zulke eisen stellen? Niet alleen dat, er worden ook eisen gesteld die de normale supporters en zelfs het team treft. Zoals :

mag hij de rest van zijn team niet 'opjutten' met een yell

Wat is dit nu weer voor onzin? Of

Daarnaast is het Neuer niet toegestaan om zijn shirt in het publiek te werpen

Hoezo zou hij dat niet mogen? Omdat een paar ''ultras'' het nodig vinden om hem dat te verbieden, ''ultras'' die vrijwel niets voorstellen in europa gaan even vertellen wat een keeper van een van de grootste clubs in de wereld wel en niet mag doen.

Gelukkig weet neuer dat het grootste gedeelte van de fans wel achter hem staan.

En als die ultra's zelf van baan wisselen is het wel goed zeker?

Grootste onzin dit en dat Neuer er aan toegeeft helemaal.

21 juli 2011 om 18:29

Van baan wisselen: Ja
Van favoriete club wisselen: Nee

Je vergelijkt appels met peren

22 juli 2011 om 01:08

wisselt hij van favoriete club dan?? Nee,

voetbal is zijn baan en hij verwisselt van werkgever dat is iets anders als van favoriete club he.

22 juli 2011 om 07:05

Nee maar het gaat nu ook over die Ultras en niet over Neuer, lees maar eens goed.

22 juli 2011 om 17:55

Ze moeten niet zo kinderachtig doen en gewoon voetbal volgen! Het is een spelletje man, kom op.

Hebben ze weer eens een goede keeper en dan nu dit weer, moet bayern dan ook maareen matige sluitpost hebben.

-- Waarom hebben supporters zo veel invloed?

Sjonge jonge, wat heeft dit met voetbal te maken?
Ze moeten blij zijn dat Neuer naar bayern komt, anders hadden ze helemaal geen goeie keeper.
En wat boeit het dat hij bij Schalke heeft gespeeld, wel de grootste rivaal maar hij gaat toch naar jullie club? hoezo dan zo boos enzo.
Snap er niks van.

21 juli 2011 om 18:20

Dat heeft met anti-bayern uitspraken van Neuer in het verleden te maken. Ik keur het zeker niet goed.

De die-hard supporters zijn dat niet vergeten. Zie je het al voor je dat Jan Vertonghen naar Feyenoord zou gaan of Ron Vlaar naar Ajax. Ook dat zou niet gepruimd worden, maar dit is in Munchen wel de overtreffende trap ...

- Supporter = aanhanger van een sportclub
- Ultras = groep mensen die alleen maar aan hun eigen belangen denken i.p.v. die van hun club.

Kortom: Ultras kun je blijkbaar geen supporters noemen.

21 juli 2011 om 18:34

Ik ben het niet met je eens:

Stel je nou eens voor dat Verthongen (bekend van zijn zangtalent met nummers als: Het zijn maar kut- kakkerlakken) in een feyenoord shirt gaat voetballen. Hoe denk je dat jij je dan als feyenoord supporter zal voelen, je bent immers maar een kutkakkerlak volgens hem. Zou jij willen dat een speler die jouw club eigenlijk maar een rotclub vind, het logo zou kust van jouw club, jouw liefde waar jij eeuwig trouw aan bent?

Neuer was lid van de Ultras Gelsenkirchen, en dat zijn de Bayern ultras dus niet vergeten.

Kortom: Ultras zijn supporters die dermate trouw zijn aan hun club dat zij uitspraken als deze moeilijk kunnen vergeven, Neuer heeft in het verleden Bayern niet gerespecteerd en daarom zal het nog wel even duren voordat de Harde kern van Bayern Neuer zal respecteren...

21 juli 2011 om 20:32

Ok. Neuer was dus lid van een supportersclub, maar wat heeft Neuer dan verkeerds gezegt over Bayern? Vertonghen heeft een hele club + supporters voor iets uitgemaakt. Dat is wat anders dan lid zijn van zo'n club.

21 juli 2011 om 20:50

Nou niet zomaar even de eerste de beste supportersclub. Je praat hier over de harde kern van rivalen / concurrenten. Aansluiten bij een harde kern maakt je toch wel een beetje supporter voor het leven, dus of ie wat gezegd heeft of niet, of ie iemand op z'n bek geslagen heeft of niet... kan me de houding van de Ultras Bayern wel een beetje voorstellen, al gaan deze gedragsregels natuurlijk wel wat ver.... Maar ik kan me voorstellen dat het respect bij de Ultras voor Neuer ver te zoeken is.

21 juli 2011 om 22:44

Dan gaat deze trouw wel een beetje te ver vind je niet?

Kijk, dit gaat wel even wat verder dan niet respecteren. Die Ultra's zijn gewoon een stelletje mafkezen (natuurlijk niet allemaal, zullen er een stuk of 30 zijn).

Als ik Neuer was, was ik 2 jaar gebleven, daarna had ik lekker een transfer verzoek ingediend, mijn koffers gepakt en lekker gaan spelen bij een gezellige topclub, waar je niet beoordeeld wordt op je verleden, maar op je prestaties!

21 juli 2011 om 23:03

Ik zeg toch ook dat dit natuurlijk wel wat ver gaat? Staat er letterlijk.

En daarbij: heb je wel eens een wedstrijdje Bayern gekeken? Die Ultras zijn een hele grote groep op de Sudkurve. Afgezien van het feit of ze het er allemaal mee eens zijn wat er hier gebeurt, zijn het er meer dan dertig.

En daar komt dan nog eens bij dat Neuer bewust voor Bayern gekozen heeft en van kilometers had kunnen ruiken dat hij niet geaccepteerd zou worden, maar toch koos hij voor Bayern. En daarom heeft hij ook ingestemd met deze gedragsregels

Wat een onzin.

Enige wat Neuer kan en moet doen is zijn handen en voeten laten spreken. Goed presteren en voor je het weet staan alle Bayern fans achter hem.

Dus dat moet geen probleem zijn, maar het is wel wat triest van die bayern fans.

Dit is echt zulke grote onzin en geloof er ook he le maal niks van. Let maar op, zodra hij de penalty tegenhoud in de finale van de CL of in de bekerfinale. Of Bayern Munchen op de been houd met de ene redding na de andere (die gaan komen, zeker met zo'n verdediging) dan zal je zien dat deze jongen na ongeveer laten we zeggen anderhalve maand geaccepteerd word.

Ik verwacht dan ook over een aantal maanden dat er een bericht komt waarin word bevestigd dat Neuer toch wel gerespecteerd word maar dat het gezien zijn verleden gewoon een emotionele situatie was. Natuurlijk is het altijd erg moeilijk om je club niet te verdedigen.

Onzin.

Is toch allemaal te belachelijk voor woorden?? Neuer is natuurlijk gewoon een geweldig keeperstalent en tevens de keeper van de Duitse nationale ploeg. Ze zouden in hun handen moeten wrijven dat hij naar Bayern komt. Gaan ze zo kinderachtig lopen doen omdat Neuer ze ooit een keer te grazen heeft genomen, jaren geleden...

Wat een stelletje idioten zeg.

Mag-ie wel ballen tegen houden, of hebben ze dat ook liever niet? Meteen na de eerste wedstrijd zou ik voor dat vak gaan staan, in de megafoon schreeuwen dat Bayern fantastisch is, het logo kussen en vervolgens het shirt in dat vak gooien. Donder op zeg.

Ik wil niets goed praten maar als je weet het een overgang van een speler (blijkbaar) zo gevoelig ligt waarom haal je hem dan? Nu komt er een doelman op goal te staan die na 1 mindere actie door een geheel stadion word uitgefloten. Daar word niemand beter van! Dan hadden ze beter voor bv Stekelenburg kunnen gaan, goedkoper en niet minder van kwaliteit.

21 juli 2011 om 18:16

Hoezo ze hem hebben gehaald? Omdat het een fantastische keeper is die de potentie heeft om de beste in de wereld te worden. Het is een klein groepje fans dat dit doet. Zo stonden er 30000 mensen te juichen toen Neuer voor het eerst dit jaar het veld op kwam gelopen. Als je bij de grootste clubs in de wereld wilt horen dan moet je dit soort fans negeren en je eigen beleid voeren.

21 juli 2011 om 18:32

Ja dat ben ik met je eens maar dat doet hij dus niet en daar reageer ik op....dan ben je in mijn ogen toch bang voor die gasten en dan kan je het nog weleens moeilijk krijgen. Uiteindelijk is het voor een hoop supporters altijd makkelijk de gene te volgen met de grootste bek (de zogenaamde Ultras) en dan kan Neuer het nog weleens moeilijk krijgen

Een heel eisenpakket waaraan hij moet voldoen. Aan de ene kant kinderachtig en te belachelijk voor woorden. Maar anderzijds hij heeft dat over zichzelf ook afgeroepen, door in zijn begintijd bij Schalke anti-bayern te zijn. Daarom is het hypocriet, dat hij dan juist naar die club verhuisd.

Hoe dan ook, dit kan nooit een droomhuwelijk opleveren ! Want als je eigen supporters niet achter je staan, dan wordt het een moeilijk verhaal, zie El Hamdaoui, zie Engelaar, zie Fer ...

21 juli 2011 om 18:18

Hoezo kan dit geen droomhuwelijk opeveren? Het is een totaal ander verhaal dan de namen die je opnoemt. Dit zijn een klein groepje fans en dat weet neuer ook. Neuer kreeg tientallen berichten van fans van bayern die zich hiervoor schaamde en hun excuses aanboden voor het gedrag van de andere bayern fans.

Ik moest me eerst twee keer in de armen knijpen en begon te controleren wat ik de laatste 24 uur had gedronken en gegeten ..... maar het verhaal bleek te kloppen. Dit is de bizarste supportersactie die ik ooit heb meegemaakt in Europa. Zeldzame waanzin en een slecht, ja zelfs anarchistisch signaal naar andere supportersschares. Tevens een extreme vorm van kapitaalvernietiging, want hoe moet zo'n man als Neuer nog normaal kunnen fungeren als speler?

Als Neuer eenmaal punten pakt voor Bayern dan zal de mening van de supporters langzaam keren, let op mijn woorden. Neuer's klasse zal hem er doorheen slepen en zo niet, ja dan krijgt hij nog een zware dobber aan die 'supporters'.

Wat een idioten zeg. Dit heeft helemaal niets met voetbal te maken. Aan de andere kant heeft de geschiedenis ons maar al te duidelijk gemaakt waartoe Duitsers in staat zijn

21 juli 2011 om 18:38

Als je een paar hersens in huis hebt zou ik je laatste woorden maar terugnemen als ik jou was. Slaat echt nergens op.

Wat een stel kleine kinderen daar zeg. Wie zijn zij om even te bepalen wat Neuer wel en niet mag? Neuer moet zich hier niets van aantrekken. Hij maakt deel uit van het team, en die kleine groep 'supporters' dienen dat maar te accepteren.

Hoe gaat die uitspraak nog eens? De club is van de supporters... Ik neem aan dat het Bayern bestuur met de wengbrauwen hebben gefronst op het moment dat dit eisenpakket op tafel kwam, opmerkelijk dit en eigenlijk een beetje ongelooflijk Neuer is een geweldige keeper en als hij Bayern bijvoorbeeld de CL bezorgd met een paar fantastische reddingen of penalty killing denken ze er dan nog zo over...... Ik snap best rivaliteit tussen de clubs etc. maar vind het een beetje vreemde gewaarwording dit bericht wat moet je ermee?

Wat een onzin, er wordt grof geld voor hem betaalt en zijn beloning is een lijstje regels van de supporters. Dit is een van de beste keepers ter wereld, en er word zo mee om gegaan? Belachelijk.

Echt heel zielig dit. De beste keeper van Duitsland en misschien wel Europa in huis , en dan ga je er zo mee om.

Dat Neuer bij de fanatieke aanhang van Schalke 04 zat is geen nieuws meer. Maar men heeft nooit kunnen bevestigen dat Neuer daadwerkelijk op de vuist is gegaan,
Mensen graag niet te snel dingen opblazen!

21 juli 2011 om 18:39

Maar wel is duidelijk dat hij Bayern nooit heeft gerespecteerd, en daarom zal het wel even duren voordat de Harde kern van Bayern Neuer zal respecteren

1 woord Zielig!! dat bayern het zelf accepteerd.. ik zou eerder de supporters een waarschuwing geven, 1x iets tegen neuer en je bent je seizoenskaart kwijt voor de rest van je leven + een stadion verbod voor de rest van je leven.. supporters mogen nooit zoveel macht hebben..

Ik kan het wel begrijpen als supporter zijnde. Als nu bijvoorbeeld een ras-ajacied, die ook nog bij de harde kern heeft gezeten, naar Twente komt dan sta ik ook niet te springen om hem aan te moedigen. Sommigen eisen vindt ik wel te ver gaan zoals dat hij zijn team niet mag toespreken of 'opjutten'. Maar als hij er vrede mee heeft en de supporters dan is het toch goed?

Blijkbaar gaan hun belangen voor de prestatie van hun club. Ze denken niet eens na over wat voor in vloed het heeft op Neuer. Gaat zeker slecht presteren!
Stelletje idioten daar!

Het is egt kinderachtig van de ultras
Ze mogen allang blij zijn dat neuer voor bayern heeft gekozen
dan moeten ze nu ook niet gaan zeuren

wat een kneuzen als neuer z'n shirt in het publiek gooit mag je blij zijn als je dat shirt vangt.

Respect voor Neuer. Ik had ze laten stikken in hun eisen en lekker ergens anders getekend.

Lekker bedreigen en eisen stellen, maar vervolgens wel anoniem willen blijven. Tsk tsk tsk.

Dit word geen prettige situatie voor Neuer ,
Het zou jammer zijn voor ieder talent als het plubliek zich tegen jou keert .
Kraft had Hoenes tegen zich en werd hiervan het slachtoffer ,bij zijn eerste grote fout had Hoeness hem te pakken ,vind het jammer voor een talent als kraft dat hij het slacht offer word van een Vete
van 2 machts wellustige mensen

Nog erger kan het worden voor Neuer ,mocht hem een blundertje over komen ,(wat de beste doelman kan overkomen ) dan word hij ook geslachtoffrt ,maar dan door het plubliek,
En ik zie het aan komen dat met Neuer gebeurt wat met Kraft ook is gebeurt slachtoffer van de machts wellust maar nu van Bayern fans.

Hopelijk gaat op deze wijze niet alweer een talent verloren .

Hoop dat Bayern een keer een hele belangrijke penaltyteeks wint door met name Neuer! En dan flink dat logo aflebberen voor de fanatieke aanhang. Die aanhang moet niet zo belachelijk doen, als een oud speler van een aardsrivaal eenmaal presteerd zal dit gezeik ook over zijn. Kijk maar naar clubs die veel meer haat hebben voor elkaar, (barca - Madrid, Figo) (inter - Milan, Ibrahimovic) (feyenoord - Ajax, Cruijff) etc

Ja die Ultras gaan nu wel erg ver vindt ik hoor. Bayern mag hartstikke blij zijn met een keeper als Neuer, die ook gewoon naar Man Utd kon gaan. Ik snap dat Neuer ooit Kahn heeft geimmiteerd en dat dat niet in goeie smaak is gevallen. Maar kom op, grote jongens, zet je eroverheen. Daarbij vindt ik Neuer gewoon een hele sympathieke rustige jongen die geen vlieg kwaad doet. Daarbij zie ik Neuer nog wel uitgroeien tot captain daar. Enorm veel charisma heeft deze jongen. Ik gun het hem van harte dat hij het daar goed gaat doen.

Btw als Neuer straks in de kampioenswedstrijd of de CL finale de beslissende bal pakt moeten deze Ultra's dan ook zeker niet gaan juichen.

21 juli 2011 om 23:05

@ Rugu

die ook gewoon naar Man Utd kon gaan

daar is nooit sprake van geweest ,hoe kom je daarbij.????

22 juli 2011 om 01:41

Daar is zeker wel sprake van geweest. Ik weet dat jij geen fan van Neuer bent en daarom maar dingen liever niet wil weten. Maar Man Utd heeft circa een week voor zijn definitieve overgang een bod van 16 miljoen op Neuer uitgebracht. Dit werd door Schalke geaccepteerd, want zij zagen Neuer liever niet naar Bayern gaan. Maar Neuer heeft toen het bestuur van Schalke laten weten dat hij Schalke alleen voor Bayern München zou verlaten en anders wel volgende zomer gratis zou gaan. Toen heeft Schalke eieren voor haar geld gekozen en hebben ze het bod van 18 miljoen euro van Bayern toch geaccepteerd. En voordat je dit weer allemaal als onzin af gaat doen. tik is in bij google ''man Utd bid Neuer''. Dan vliegen de artikelen je om de oren. Daarbij heeft Ferguson ook vaak genoeg gezegt dat Neuer zijn nummer 1 keus is. Maar goed waarom schrijf ik dit eigenlijk, ik weet nu toch al dat je het lef niet hebt om hierop te reageren. Zoals altijd, eerst een grote mond en dan afdruipen.

22 juli 2011 om 08:48

Waarom zal ik geen fan van Neuer zijn ,omdat ik vind dat er te overdreven op hem word gereageerd,omdat ik in zijn stijl nog wel wat fouten zie ,ik hem daarom nog geen top keeper vind van wereld nivo ,zoals sommige beamen
Dat ik Rene Adler niet de mindere van hem vind .
Ben ik dan anti Neuer ,
Je wil zeggen ,als ik Klose beter voetballer vind als Gomez , en Muller
dat ik anti Gomez en Muller ben.

En wat die interresse van Man un betreft ,dit heeft de voorzitter van schalke gebruikt om de prijs op te drijven ,er was vaag interesse van Man un ,maar er is nooit een officieel bod uit gebracht. door man un.

Totaal belachelijk! Als ik Neuer was zou ik in de eerstvolgende wedstrijd de eerste beste megafoon pakken en al logo kussend scanderend en yellend langs het hek van de ultra's rennen. Als dat fysiek allemaal mogelijk is tenminste idioten!

Ik zou die zogenaamde 'supporters' opsporen en allemaal een stadionverbod geven. Wat een schande! Nee, er zijn hier alleen maar verliezers en geen winners. Zowel Neuer, Bayern en de supporters zullen hier op aangekeken worden!

Door dit domme en idiote gedrag gaat Neuer zich niet beter voelen, en dus ook niet beter keepen. Belachelijk overigens dat ie dit accepteert. Dit is gewoon het ontnemen van vrijheid. Tuurlijk mag ie blij zijn. Wint ie bijv. de CL, vieren zijn teamgenoten feest en zit Neuer alleen in de kleedkamer.

Bayern zal hier ook geen goede naam aan overhouden. Hoe kan je hier nou niets aan doen. Belachelijke reactie van die coach, neem je speler in bescherming! Overigens een klasse reactie van Lahm!

Als ik een supporter van Bayern was zou ik me schamen! Wat moeten andere wel niet van jouw en je mede supporters denken! Allemaal door zo'n 30 idioten die denken dat ze daar de baas zijn, maar eigenlijk gewoon een stelletje lafbekken, waarbij haat hoger staat aangeschreven dan clubliefde!

Je gunt die jongen gewoon dat hij daar zo goed presteert! Wat nog het raarst is dat ze bij sommige clubs de supporters wat meer aanspraak willen, en daar hebben ze het zo erg dat ze een speler allerlei dingen verbieden..

Eerste wedstrijd gelijk ff het lijstje afgaan. Wat een idioten. Inclusief Neuer zelf aangezien je als professional niet aan dit soort dingen moet meewerken, of überhaupt op reageren.

En laten de Schalke aanhang nu gereageerd hebben op de supporters uit münchen: http://www.fcschalke.nl/nieuws1.php?id=2072

Het is inderdaad kinderachtig, echter zullen de desbetreffende fan groeperingen (het zijn géén ultras!) de 'schickeria München/ Inferno Bavaria / alarmstufe Rot / Munich's Red Pride en Munichmaniacs '96' nooit, maar dan ook nooit zelf na het behalen van de CL juichen voor neuer. Deze groeperingen liggen niet alleen overhoop met neuer, maar met het gehele bestuur van bayern.

Als ik neuer was, en zoals ik neuer ken van de UGE zou ik me gedeisd houden, mijn wedstrijdjes spelen en na 4 jaar vertrekken naar het buitenland. Want je middelvinger opsteken naar de fanatieke aanhang terwijl deze al diverse malen door je tuin hebben gebanjerd lijkt me geen strak plan.

Maar ik als Schalker, wens ik neuer veel plezier in münchen, Not!

Wat een complete onzin. Zou er gewoon schijt aan hebben.

Ze kunnen hem dan wel uitfluiten o.i.d. maar dat is alleen maar in het nadeel van het team.

''als alle partijen hun gezond verstand gebruiken, dan komt alles in orde.''

En daar zit nou net het probleem...die fans worden niet gehinderd door enige vorm van intelligentie.

Serieus..hier kun je toch niet een gesprek mee beginnen. Laat neuer lekker ballen en als 1 van die hersenloze ''fans'' wat doet dan geef je m gewoon een stadionverbod voor het leven.

hoe triest kun je zijn

Kluivert krijgt binnenkort ook een pakket eisen van vak-p.

Dit is echt schandalig. Als ik Neuer was zou ik op deze manier het logo niet willen dragen en het uit mijn wedstrijdshirt knippen, op die manier kun je het ook niet kussen. Maar dat mag helaas niet. Deze ultra's zijn meer dan een harde kern heb ik het vermoeden. Ze kunnen dit soort eisen op tafel leggen. Ik denk als Neuer er niet mee akkoord was gegaan, dat hij niet fijn had geleefd in Beieren. Dit soort gasten weten echt wel meer over je en dan kan er zomaar iets ergs gebeuren. Het is gewoon vreselijk dat dit zomaar kan en dat het bestuur van Bayern ermee akkoord gaat dat dit soort praktijken de ronde doen is helemaal belachelijk. Zo ga je niet met iemand om, of het nou een rivaal is of de clown van op de hoek. Het is nog steeds een mens en daar ga je niet als grof vuil mee om.

Als ik Neuer was:
Was ik nooit akkoord gegaan met de eisen
Was ik akkoord gegaan met de eisen
> Zou ik nooit naar Bayern gaan

'De sfeer was positief...'

Wat een stelletje schijnheiligen zeg. Je zou denken dat een supporter blij zou zijn als de beste Duitse keeper voor je club zou spelen.

Ik snap niet waarom Neuer daarnaartoe gegaan is. Dit kan geen leuke situatie zijn en ik denk niet dat het na deze actie opgelost is.

Dit is te gek voor woorden die mensen zijn geen supporters het zijn gewoon mensen die zin hebben om herrie te schoppen. Ze mogen blij zijn dat er zo'n goede keeper bij hun club wil keepen. Hier is bayern ook de dupe van want ik denk niet dat Neuer optimaal kan spelen elke keeper hoort zijn speler toch een beetje op te jutten als de verdediging slap verdedigd ofzo. Als je wil winnen dan moet je achter je doelman staan en niet met zulk soort acties komen.

Zo zie je toch maar hoe erg die fans van hun club houden. Hoe vaak zie je spelers wel niet een logo kussen terwijl ze enkele maanden vertrekken, zulke Judas kussen zijn een belediging voor de club en die hard fans.

Lekker volwassen allemaal jongens, wacht maar inderdaad tot hij beslissend wordt.... Dan piepen de ''ultra's'' wel anders.... Ultrastom dit

Belachelijk natuurlijk, nu mag die man niet eens een feestje vieren als hij een prijs wint. Neuer mag in de toekomst toch zeker wel zijn clubliefde uiten, mocht deze ontstaan. Er zijn namelijk genoeg Bayerns supporters die Neuer wel graag hebben en blij zouden zijn als hij het embleem kust of zijn shirt in het publiek gooit. Gewoon achtelijk dit en dat noemt zich supporters. Typisch van die lui die andere clubs meer haten dan dat ze hun eigen liefhebben.

wat On-ge-loof-lijk kinderachtig! Man o man, wat hoop ik dat Neuer de Champions League voor Bayern wint en dat al die achterlijke fans dan hun kop houden. Waar gaat het over? Dat Neuer hier ook aan toe geeft.. graag of niet hoor, de beste doelman van Duitsland onder de lat! rommel anders lekker aan met Butt ofzo.

Stelletje kneuzen.

an iemand mij aub vertellen wat Neuer vroeger heeft gedaan?

En waarom de Bayren supporters hem niet mogen?

''als alle partijen hun gezond verstand gebruiken, dan komt alles in orde.''

En daar zit nou net het probleem...die fans worden niet gehinderd door enige vorm van intelligentie.

Serieus..hier kun je toch niet een gesprek mee beginnen. Laat neuer lekker ballen en als 1 van die hersenloze ''fans'' wat doet dan geef je m gewoon een stadionverbod voor het leven.

hoe triest kun je zijn

Zo zie je toch maar hoe erg die fans van hun club houden. Hoe vaak zie je spelers wel niet een logo kussen terwijl ze enkele maanden vertrekken, zulke Judas kussen zijn een belediging voor de club en die hard fans.

Als ik Neuer was:
Was ik nooit akkoord gegaan met de eisen
Was ik akkoord gegaan met de eisen
> Zou ik nooit naar Bayern gaan

'De sfeer was positief...'

Wat een stelletje schijnheiligen zeg. Je zou denken dat een supporter blij zou zijn als de beste Duitse keeper voor je club zou spelen.

trieste supporters, ze moeten juist blij zijn dat neuer bij bayern wilt komen, want echte goeie keepers hadden ze niet :s

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren