Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

'Het seizoen van Real Madrid hangt af van de prestaties van Barcelona'

Laatste update:

José Antonio Camacho speelde vijftien jaar voor Real Madrid, was een blauwe maandag trainer van los Merengues en volgt de ontwikkelingen rond de Spaanse topclub met meer dan gemiddelde interesse. "Ze hebben zich intelligent versterkt", vertelt de ex-coach van onder meer Osasuna aan Marca. "José Mourinho heeft een geweldige selectie, net als vorig seizoen."

/

"Real Madrid is in staat om de beste spelers ter wereld aan te trekken, maar dat lukt niet altijd", verzekert Camacho. "Anders waren er in de loop der jaren heel wat andere namen gekomen. El Kun of Neymar? Ik ga voor El Kun. Ik ken hem en hij is inmiddels gewend aan het Spaanse voetbal. Neymar is nog jong en relatief onbekend. Als je Sergio Agüero contracteert, heb je waar voor je geld."

Camacho heeft zo zijn bedenkingen inzake de eeuwige strijd tussen Real Madrid en Barcelona. "Het is niet meer dan logisch dat Real Madrid boven Barcelona wil eindigen, maar het seizoen van Real hangt toch echt af van de prestaties van Barcelona", claimt de voormalige linksback. "Real zal het lastig hebben." Real Madrid won afgelopen seizoen de Copa del Rey: de enige prijs in twee seizoenen.

Wie wint volgende maand de Spaanse Super Cup?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Absoluut. Hoe sterk Real ook is of gaat zijn, ze zijn min of meer afhankelijk van Barcelona.

Zie overigens ook veel liever Aguero dan Neymar hoor, Aguero heeft zich allang bewezen.

22 juli 2011 om 11:49

Hoezo? Stel Barcelona haalt gewoon hetzelfde niveau als afgelopen seizoen, maar Real wordt net iets sterker. Zijn ze dan afhankelijk van Barcelona, of is het dan eigen kracht?

Ik ga voor eigen kracht.

Dit wordt het seizoen van Real Madrid. Hopen dat Hard en Fair(uitzondering daargelaten) voetbal dit keer wint van Schwalbes en huil voetbal maar dat gaat helemaal goedkomen. De scheidsrechters zien ook echt wel dat Barca spelers bij elk wissewasje gaan liggen en Barca gaat nu veel gele kaarten krijgen door schwalbes dit gaat ze opbreken. Dit wordt een heerlijk seizoen voor Real Madrid. Ik denk dat barca een terugval krijgt mede door de oude xavi en het opzichtige vallen van Messi en zijn kompanen.

Mijn voorspelling

1. Real Madrid
2. Valencia
3. Barcelona
4. Villareal

22 juli 2011 om 00:52

Dit is toch wel makkelijk scoren. Je laat het extremer blijken dat het is en daarnaast vertel je het alsof je een glazen bol hebt. Tevens zie ik Xavi nog niet zo snel achteruit gaan.. en als hij dat doet, zal er vast een prima opvolger staan.

22 juli 2011 om 00:54

Makkelijk scoren? Nee mijn madrid vriend feiten op tafel. Het mag wel is hard gezegd worden vind ik dat is helemaal niet erg als je de waarheid spreekt.

22 juli 2011 om 01:00

Er zit een kleine kern van waarheid in. Er werd wat geacteerd in die wedstrijden, maar je kan dat makkelijk beargumenteren.

Het is natuurlijk jouw mening, dat respecteer ik, maar het als waarheid bestempelen gaat me toch net iets te ver :P

22 juli 2011 om 01:01

feiten op tafel!???

een feit is dat real meerdere malen door barca verslagen is,
een feit is dat real in 3 jaar tijd 1 prijsje pakt.
een feit is dat real vaker weggespeeld is door barca dan andersom

jouw mening is dat je denkt dat barca een terugval krijgt, dat kan je niejeens weten van te voren,
en hoe weet je nou dat ze gele kaarten gaan krijgen voor schwalbes..??

je laat wel aan je mooie reactie zien dat je voor real bent en het hoogst waarschijnlijk niet kan hebben dat barca sterker was dan real en dat is een feit

22 juli 2011 om 01:23

Ach, neem dat jochie niet zo serieus. Hij claimde in een ander topic ook al een glazen bol te hebben. Hij wist zeker dat Ajax halve finale CL ging halen puur omdat S04 vorig jaar ook had gestunt.

22 juli 2011 om 01:31

Manzonderkennis, Xaxi was vorig seizoen een va de hooghouders bij Barcelona, het zal vast niet zijn dat een speler na 1 jaar zo enorm daalt in niveau als jij beweert. En wij in Nederland zouden dondersgoed moeten weten dat daar een goede stand-in voor is... Ibi! Ik ben Real fan, jij aan je reactie gezien ook of je bent gewoon een barca hater of beiden, en ik zeg je: 'barcelona heeft een geweldig team en Real probeert dat de laatste 2/3 jaar nu na te streven!'
Ik hoop dat Real de titel wint want die mogen ze ook wel weer eens winnen!

22 juli 2011 om 01:33

beter zijn naam man met kennis veranderen naar clown met kennis als ie over ajax en halve finale CL begint haha

22 juli 2011 om 13:07

een feit is dat real succesvoller is
een feit is dat real nog steeds en betere en grotere club is dan barca


dat zijn ook allemaal feiten , omdat barca de laatste 3 jaar uitstekend bezig is, word vaak madrid ook onderschat , ik snap niet wrm julie denken dat barca beter is , dat is gwn en droom wss , Madrid is gwn de beste en de grootste club ter werleld , met en wereld weid imago , .... Hala Madrid !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

22 juli 2011 om 22:45

Kijk gewoon naar het spel, de filosofie en werkwijze die beide clubs hanteren. Jullie leven nog te veel in het verleden, toen Real Madrid heer en meester was. Tijden veranderen nu eenmaal. En je moet toch als Real-fan in hart nieren (als dat echt zo is) duidelijk kunnen zien dat Real in de loop der jaren serieus een identiteitscrisis verloren heeft? Of ben ik de enige die dat ziet..

22 juli 2011 om 00:54

Gelukkig is dit wat jij denkt en is dit natuurlijk totaal niet realistisch. Met Sánchez erbij heeft Barcelona weer een topaankoop en ze zullen gewoon hetzelfde spelletje als altijd blijven spelen. En hoe langer het duurt hoe meer het geperfectioneerd wordt.

22 juli 2011 om 00:56

Dat Real Madrid hard speelt valt wel mee denk ik, alleen doen ze dat op verkeerde momenten tegen Barcelona. Om nu te zeggen dat Real Madrid een faire club is...nou nee. En qua schwalbes doen ze ook niets onder voor Barcelona hoor. Verder zal het me worst zijn wie er meer prijzen pakt, maar wat mij betreft is dat de ploeg die het mooiste voetbal speelt, En als dat ten opzichte van vorig seizoen niet veranderd zal dat met grote voorsprong Barcelona zijn. Die grote voorsprong wellicht niet in punten maar wel in schoonheid van het spelletje.

22 juli 2011 om 00:58

Man met kennis, Zoals zoveel mensen zeggen klopt er niks van.

Hoeso schwalbe's en huil voetbal. Doe je nu alsof RM het lievelingetje van het publiek is en Barcelona een soort pestkop is? Kom op. Heb je de Classico's gezien. Hard tegen hard. Dan moet je niet gaan huilen. Real begon en zij kregen (met alle respect) de klappen. En zoals Elpirata zegt; heb jij een glazen bol of is het gewoon zomaar wat lullen?

22 juli 2011 om 01:02

Heb je de Classico's gezien. Hard tegen hard. Dan moet je niet gaan huilen.

Dit is nou exact wat Barcelona allee classico's heeft gedaan. Huilen Huilen en nog is huilen als kleine kinderen. En die waardeloze scheidsrechters trapten er ook nog in dat was helemaal lachwekkend. Maar ja iedereen zag dat Real niet op waarde geklopt is maar door scheidsrechterlijke dwalingen.

22 juli 2011 om 01:07

Je doet je naam niet echt eer aan of je hebt een borrel teveel op. We kunnen de discussie wel weer beginnen, maar iedere onpartijdige scheidsrechter had Pepe gewoon rood gegeven voor die overtreding. Dat er overdreven gereageerd werd doet daar niets aan af. En zo waren er meerdere momenten. Het heeft niets te maken met bevooroordeelde scheidsrechters, maar vooral met de bijzondere laffe tactiek waarmee meneer Mourinho Madrid het veld instuurde in de eerste wedstrijd.

22 juli 2011 om 01:20

Ik heb het niet over de overtreding van Pepe maar al die andere kleinigheidjes die er aan bijdragen dat Barcelona alles mee krijgt. Bij elk duwtje zie je weer dat de Barcelona spelers hollend naar de scheidsrechter toe rennen om vervolgens te vertellen dat het echt niet normaal was wat de tegenstander deed. Dit gaat in de kop van de scheidsrechter zitten die daardoor Barcelona bevoordeeld.

22 juli 2011 om 02:16

Nou ik heb toch geen fout gezien van de scheids toen Messi 6 man van madrid voorbij liep?

22 juli 2011 om 00:59

haha, oude Xavi? opzichtig vallende Messi? Weet jij wel uberhaupt waar je het over hebt? Messi is echt laatste die schwalbes gaat maken. Zelfs als het echt een penalty is gaat ie weer opstaan omdat hij 1% kans ziet om op doel af te gaan.

En Xavi is helemaal niet zo oud als je denkt, hij speelt nog de sterren van de hemel en de kans is zeer groot dat hij momenteel de beste speler ter wereld is.

22 juli 2011 om 01:10

Ok Barca_lover, nou ben ik het totaal niet met bovenstaande persoon eens. Maar dat Messi de laatste is die schwalbes maakt is echt de grootste onzin. Hij maakt ze zelfs steeds meer. Laten we het even allemaal objectief blijven bekijken

22 juli 2011 om 01:16

http://www.youtube.com/watch?v=farurzv81js

dit is een filmpje van messi waar je kunt zien dat hij echt niet zo makkelijk gaat liggen. Als het linkje niet werkt, type maar op youtube gewoon messi never dive, in

22 juli 2011 om 01:27

Jij spreekt tegenwoordig voor iedereen hier dus?

Messi is inderdaad niet iemand die makkelijk naar de grond gaat, dat maakt dat filmpje juist duidelijk. Dit zou je niet kunnen maken van Di Maria.

22 juli 2011 om 09:03

Als je toch gaat vergelijken, maak dan ook even een voorstellng van het theater dat door Busquets gespeeld wordt.

OT. Real Madrid is helaas wel afhankelijk van Barça. Alleen vormcrisis en blessures kunnen ervoor zorgen dat Real kampioen wordt.

22 juli 2011 om 09:37

Hij komt gewoon met beelden die jouw woorden tegenspreken en dan nog vraag je om iets beters. Er is niks beters. Dit is het keiharde bewijs. Was dit een rechtzaak geweest dan mocht je je tas pakken en was het case closed. Je bent gewoon of echt dom of iedereen keihard aan het trollen Manmetkennis. Zulke mensen zouden van voetbalzone verbannen moeten worden. Je stookt ook alleen maar dingen op op deze manier.

22 juli 2011 om 09:55

Die filmpjes zijn oud.
Kijk hier maar naar en zeg dat die niet makkelijk gaat liggen >_<

http://www.youtube.com/watch?v=1xk5zsckpqm
en als de link niet werkt
typ in youtube: Messi protesting against the referee and wants a penalty | Argentina Vs Costa Rica

22 juli 2011 om 11:02

Haha dit is echt te lachwekkend voor woorden. Ik moest bijna huilen aangezien bijna elk woord in je betoog onzin is. Ik kan ook wel 15 vrij trappen van C.ronaldo laten zien die in de kruising gaan en vervolgens zeggen dat hij elke vrij trap die hij schiet scoort

22 juli 2011 om 14:30

Klopt, en dit was niet de enige keer dat Messi zich liet vallen tijdens de Copa. Het is overdreven om te doen alsof hij zich altijd laat vallen. Maar de mensen die hem hier vereren als een god en zeggen dat hij nooit een schwalbe maakt, moeten eens naar wat voetbalwedstrijden gaan kijken en niet alleen verslagen lezen.

22 juli 2011 om 18:02

Eindelijkiemand die het snapt. Dat die goed is betekent niet dat je er geen kritiek op mag hebben

22 juli 2011 om 00:59

Denk dat Barca toch minstens 2e wordt. Je kan beter je naam veranderen in Manmethoop.

22 juli 2011 om 01:05

Zeer denigreerend naar Valencia toe dit. Ze hebben een geweldig elftal en als het een beetje mee zit en de scheidsrechters goed voorbereid voor wedstrijden zijn dan moet Valencia makkelijk voor Barcelona kunnnen eindigen. Overigens wel opvallend dat elke Barca fan nu op de kop staat omdat ik zeg dat sommige spelers soms een beetje acteren. Naja ik ga lekker slapen onder mijn Real Madrid dekbed

22 juli 2011 om 01:32

@manzonderkennis

Jouw lijstje is zeer denigrerend naar Barca toe. In alle wedstrijden op 1 helft na hebben ze Real van het kastje naar de muur gespeeld. Het grappige is dat je het acteren direct linkt aan het dalen op de rangliijst. Iets wat helemaal nergens op slaat.

22 juli 2011 om 01:08

Dan maar even de extreem harde en de hoeveelheid overtredingen van Real Madrid achterwege laten? Real Madrid heeft zich meer misdragen dan Barcelona, maar ze maakten er beiden een potje van in hun ontmoetingen

Ik zie weinig verschil met vorig jaar dus ik snap niet waarom jij Barca op plek 3 hebt staan. Het team is helemaal niets minder geworden en Real is in de tussentijd ook nauwelijks verbeterd, dus waarom zou het nu dan ineens zo goed doen tov Barca?

22 juli 2011 om 08:26

Dat zijn post nergens als slaat weet en ziet iedereen maar om nou vooraf al te stellen dat er weinig veranderd tav afgelopen seizoen slaat ook nergens op.

De laatste duels van Real Madrid zag je toch echt voetbal waar je u tegen zegt, ze zijn vanaf het begin vh seizoen tot het eind vh seizoen toch flink gestegen.

Mourinho heeft zijn hand in de selectie gezet en is nu bekend met de spelers, hij is weer een jaar verder en zijn spelers zijn hem nu ook gewend.

De spelers die gehaald zijn zijn niet allemaal toppers maar met Sahin, Coentrao en Varane zijn toch 3 spelers binnen gehaald die Real Madrid sterker maken.

Higuain is weer fit zoals iedereen gezien kan hebben bij Argentinie dus dat zijn al versterkingen voor Real Madrid.

Dat je weinig verschil zit vind ik ook apart op de manier van zien, heb je Real Madrid al zien spelen, heb je Barca al zien spelen, heb je ze zien trainen? Het seizoen is pas net van start en er kan van alles veranderen.

22 juli 2011 om 01:10

Waarschijnlijk waren je ogen tijdens El Clasico's alleen gericht op Barca spelers (kan ik je niet kwalijk nemen natuurlijk) waardoor je het een en ander van Madrid spelers hebt gemist. Misschien ben je vergeten dat Barca rond jan/feb zo goed als zeker kampioen was.

Het wordt komend seizoen zeker spannender. Ik kijk er zeker naar uit. Real heeft zich goed versterkt alleen is het zeer jammer dat Khedira er voorlopig uitligt. Barca is er nog mee bezig, en ik hoop dat ze nog 1/2 versterkingen halen behalve Sanchez.

22 juli 2011 om 01:25

Ik heb nog nooit iemand zo veel onzin horen uitkramen als 'man met kennis'?
Maar goed, dit is ook meteen de laatste keer dat ik op jou reageer.

Barca of Real zullen hoe dan ook nummers 1 en 2 worden.
Allebei zijn ze afhankelijk van elkaar maar Real nog iets meer van Barca.
Real Madrid is heel goed maar het grootste verschil is dat Barcelona perfect op elkaar is ingespeeld en precies weten wat ze doen.

22 juli 2011 om 01:26

@manmetkennis

Is dit je verlanglijstje die je naar Sinterklaas hebt opgestuurd? Of denk je serieus dat de stand zo gaat eindigen?

Ik weet niet waar ik moet beginnen om jou duidelijk te maken dat dit wishful thinking is. Dit slaat gewoon helemaal nergens op.

22 juli 2011 om 08:50

Hard en Fair voetbal wint? Haha laat me niet lachen het was allesbehalve Fair.
Schwalbes en huil voetbal ? Ja ze moesten wel zo spelen anders hadden ze een gebroken been ofzo door de 'fair' spelers. Trouwens de scheidsrechters gaan hun 'fair - Play' ook wel bestraffen. Jij hebt gewoon een uiterst grote haat tegen Barca dat je er niet tegenkan dat ze op dit moment beter dan Real Madrid. En Barca 3de worden ? Grote onzin.
Man Met Kennis = Man Met Tennis Kennis en niet Voetbalkennis.

22 juli 2011 om 10:18

krijgt di maria dan ook de gele kaarten ipv strafschoppen voor zijn schwalbes? want di maria en ronaldo laten zich ook graag vallen. of heeft man met kennis niet kennis genomen van de clasicos waarin zowel barca als real spelers veelvuldig vielen. en als er 1 iemand is die een huil gezicht trekt is het wel ronaldo.

Gezien jou verhaal ben je niet echt objectief, maar fan van Pepe (maar die speelde natuurlijk keurig de bal.....)

22 juli 2011 om 11:23

Het opzichtig vallen van Messi? Messi wil altijd doorgaan, nu klets je zwaar uit je nek. Als ik jou was zou ik even op YT gaan zoeken: Messi never dives. Dan zie je een hele galerij aan clipjes dat Messi altijd door wil gaan..
Xavi is verder nog steeds niet te overtreffen, al is hij een jaartje ouder, daarom is Barcelona nu ook bezig met Fabregas zijn ' opvolger'.
Valencia wordt sowieso niet tweede, ze kunnen zich nauwelijks versterken door hun schulden en hebben dus een gelijke/verzwakte selectie vergelijken met vorig seizoen.

22 juli 2011 om 13:33

Dit wordt het seizoen van Barcelona. Hopen dat schwalbes en huil voetbal dit keer weer wint van Hard en Fair(uitzondering daargelaten) maar dat gaat helemaal goedkomen. De scheidsrechters zien ook echt wel dat Real spelers bij elk balverlies het slagersmes tevoorschijn toveren en Real gaat nu veel gele kaarten krijgen door harde overtredingen dit gaat ze opbreken. Dit wordt een heerlijk seizoen voor Barcelona. Ik denk dat Real een terugval krijgt mede door de Slager Pepe en het opzichtige vallen van Di Maria en zijn kompanen.

Mijn voorspelling

1. Barcelona
2. Valencia
3. Villareal
4. Real Madrid

22 juli 2011 om 13:54

Een serieus staaltje anti-barca, zo kan ik jouw reactie best omschrijven.

Het verschil tussen Real en Barca is dat de ploeg uit de hoofdstad te veel kijkt naar wat hun aartsrivaal doet, in plaats van gewoon naar zichzelf te kijken. Daarom vrees ik weer voor die onnodige psychologische oorlogjes in de media tegen elkaar.

Dan heb je het over Hard en Fair...sinds wanneer doet Cristiano aan judo? En paar jaar geleden Pepe z'n tegenstander zien trappen als een gek toen die op de grond lag? Ramos die Messi's benen er af wilt hakken na een prachtige 5-0 pandoering? Of wat dacht je van Pepe (ja, toevallig hij weeral) die met gestrekt been naar Dani Alves vloog. Hard en Fair zijn voor mij toch wel andere begrippen.

En Xavi heeft niet zoveel last van het 'ouder' worden. 32 jaar, dan ben je nog lekker goed op dreef. Een heerlijk seizoen voor Real... dat horen we al meerdere jaren. Maar nooit wordt het eens wat. Kopen ja, daar zijn ze heerlijk in.

Even voor de duidelijkheid voor ik het etiket 'real-hater' op mijn hoofd geplakt krijg.. is het niet grappig wat een sport zoal teweeg kan brengen? Dat dit gewoon maar een simpele balsport is, en dat iedereen mekaar afmaakt alsof zij degene zijn die voor 1 van de 2 clubs spelen. Leer gewoon eens genieten van het spelletje. En ja ok, een beetje gezonde rivaliteit hoort daar bij. Maar telkens dat moddergooien hier op vz is gewoon afgezaagd geworden vind ik.

Ik denk dat Real volgend seizoen nog meer tegenstand gaat bieden dan voorgaande 2 seizoenen. Ik denk dat de prijzen volgend siezoen(europese en Spaanse) tussen Barça en Real gaan en de prijzen zullen toch echt op basis van geluk gewonnen worden. Want ik denk dat Real er toch wel klaar voor om Barça uit te dagen en zelfs resultaat boeken.

22 juli 2011 om 00:59

Kijk dit is nou een goede fan, Respect man

22 juli 2011 om 01:38

Morgen gaat Sneijder naar Manu en is alles ineens heel anders.
Oftewel je kan er nu nog helemaal niets van zeggen, Madrid heeft wel een goede back gehaald maar eerst maar eens zien hoe die aankoop gaat renderen.
Bij Barca is niemand vertrokken dus die zijn iig niet zwakker geworden.

Ps dat van Sneijder is maar een voorbeeld.

22 juli 2011 om 02:41

Dat is hoe ik het zie, ik zie een hongerige Real voor komende seizoen. En aangezien Barça toch een paar wedstrijden meer heeft gespeeld en meer gaat spelen volgend seizoen zal het alleen maar moeilijker gaan worden.

Natuurlijk kun je nooit van te voren weten wat volgende seizoen met zich mee brengt. Kijk maar bijvoorbeeld naar River Plate, die zijn gederadeerd, wie heeft zo iets ooit van te voren kunnen bedenken.

22 juli 2011 om 02:59

Gij zijt nu eens de enigste fan hier die een beetje verstand heeft en niet altijd ligt te kwijlen op de prestaties van Barcelona dit seizoen,respect man.

On: Zo van die onnozele voorspellingen wanneer het seizoen nog eens niet bezig is neem ik gewoon niet serieus.respect dat hij vijftien jaar lang bij Real Madrid heeft gespeeld maar om te zeggen dat het aan Barcelona hangt dat Real de titel pakt of niet is een beetje lachwekkend.als er nu één trainer is waar je nooit vroege voorspellingen op kunt plakken is het wel Mourinho.

De honger van Real Madrid is groter dan die van Barcelona.dat hebben we dit seizoen gezien en zullen we volgend seizoen weer op nieuw te zien krijgen maar dan nog groter.

22 juli 2011 om 13:59

En al de andere Barca-fans zijn achterlijke individuen dan? Ale man, maak toch eens niet de rekening zonder dat je alles gezien hebt.

Het is niet omdat er een paar extreme Barca-fans zijn dat wij daar allemaal voor moeten boeten. Ik ken ook een pak Real-fans die ook het noorden kwijt zijn, maar om nu te zeggen dat ze allemaal zo zijn vind ik niet kunnen.

het klopt wel maar dat is eigenlijk met alles he,
natuurlijk hangen de prestaties van real af aan wat barca doet,
maar dat is ook in england, daar hangt het ook af wat man utd presteerd en chelsea

dat heb je nou eenmaal als je met meerdere toppers in een competitie speelt,

overigens zou ik voor t voetballend aspect ook voor aguero gaan want die is natuurlijk al meer gewedn aan de spaanse voetbalcultuur etc.
maar financieel gezien is neymar natuurlijk wel lucratiever want qua shirtverkoop etc in brazilie gaat dat heel wat extra eurotjes opleveren,

klinkt gek maar misschien gewoon de gok wagen en beidde kopen??

Elke topclub is zal op een gegeven moment afhankelijk zijn van een andere topploeg. Real moet gewoon bezig zijn met zichzelf en geconcentreerd die wedstrijden ingaan, zonder elke stap van Barcelona te moeten uitmeten. Vorig jaar waren we er dichtbij, waarom zou het dit seizoen niet lukken.

Tussen Neymar en kun kiezen is eigenlijk vrij lastig. Aan de ene kant stel je je de vraag: hebben we hem nodig? Dat ligt er weer aan of Mourinho een wens heeft om met 2 spitsen te spelen, dan is een extra spits meer dan welkom. Dan moet je kiezen tussen een jong kereltje uit brazilie en een speler van je aller grootste rivaal... Aan de andere kant heeft dat kereltje een enorm potentieel en speelt een van de beste, zo niet de beste speler van de rivaal elk seizoen uitstekend en zit daar ook nog groei in.

22 juli 2011 om 01:05

Ja en daarbij is Sergio Aguero pas net 23 geworden, (juni), dus het verschil in leeftijd is ook niet gigantisch. Vind Aguero toch nog 3 klasses beter dan Neymar, kent het Spaanse voetbal, zo kan je wel even doorgaan. Helaas wel van de rivaal inderdaad.

Barcelona heeft een overvol programma en die zullen het gaan merken denk ik, zeker met blessure gevoelige spelers als Puyol, iniesta en Xavi. Real is in de breedte sterker en iedere positie is dubbel bezet met kwaliteit wat ik niet kan zeggen van Barcelona. Het lijkt me duidelijk dat ik denk dat Real de landstitel gaat pakken.

22 juli 2011 om 01:12

Het programma van Real Madrid is net zo zwaar hoor

22 juli 2011 om 01:22

Barcelona heeft de wereldbeker en europese supercup er ook nog bij he

22 juli 2011 om 01:25

Daar had ik dan even geen rekening mee gehouden, maar ze hebben beiden volgend seizoen een overvol programma, maar dan heeft Barcelona iets meer. Maar dat verschil in wedstrijden is zo klein dat het geen verschil in vermoeidheid zijn kan

@gummibear

Klopt, ze hebben echt geluk gehad met blessures. Maar het geluk houd een keer op en dan staat er geen Xavi of Iniesta, of Messi. Dan gaat het allemaal een stuk moeilijker. Bij Real is elke speler wel te vervangen, op Casillas na!

22 juli 2011 om 09:30

Natuurlijk

En Ronaldo en Ozil dan?

Een Realsupporter die de feitjes niet weet!

22 juli 2011 om 16:56

Ja, Kaka is ook niet geblesseerd geweest, klopt. Waar haal ik het toch vandaan.

Ronaldo is ook te vervangen, in de spits en op de flanken, dan zou het spel ook sneller gaan denk ik, maar blijft een uitstekende speler natuurlijk.

22 juli 2011 om 17:39

Natuurlijk

Man ben je 8 ofzo want verstand van voetbal heb je niet!

22 juli 2011 om 18:51

Beargumenteer dat maar eens dan?

Ben je als club niet Altijd afhankelijk van je concurrent? Het is heel simpel. Als chelsea dit jaar Iedere wedstrijd wint, gaat United geen kampioen worden. Dit geldt voor iedere competitie, ieder land, en zelfs iedere sport.
Ik hoop in ieder geval dat het een spannend gevecht wordt, want andere spanning is er in de spaanse competitie niet te vinden.

22 juli 2011 om 01:37

Natuurlijk klopt dat voor een deel, maar een vergelijkbaar scenario was ADO dit jaar, die hebben dan een goed, getalenteerd team en stijgen boven een aantal clubs uit, zo eindigen ze hoger, als dit bij een nummer 2 uit een competitie gebeurt en ze houden het vast, dan gebeuren er mooie dingen. Dit kan natuurlijk ook de andere kant op gaan en dan wordt het gat groter.

Er zijn weer een hoop vragen met betrekking tot komend seizoen. Zal de chemie van Barcelona stand houden? Zal Real weer een verdedigende tactiek hanteren? Zal Real als team beter presteren? en hoe zal een pipita in vorm meedraaien? Het is afwachten, maar nu moet er beslist worden dat komend jaar het voetbal wint. Dan heb ik het niet over de tactiek van Real of het vragen om kaarten van Barcelona speler maar over de manier waarop vorig jaar Spelers, Trainers, Kranten, Radiostations, Supporters, Voorzitters, Oud-voetballers en ga zo maar door modder aan het gooien waren naar elkaar. Komend jaar moet men toch eens gaan kappen met het gelul omtrent die wedstrijden want het was vorig jaar van een deprimerend niveau.

Tegen real waren ze idd erg goed maar vond ze niet de hele seizoen geweldig spelen. Maar t zal weer een mooi seizoen worden voor beide giganten

Als we toch lijstjes aan het maken zijn:

1. Barça
2. Real
3. Valencia
4. Atletico
5. Villareal
6. Malaga.

Als Barça blessurevrij blijft ,dan pakken ze de titel. Of de arrogantie moet ineens toeslaan ... anders zie ik Real echt geen kampioen worden.

22 juli 2011 om 09:19

je hebt gelijk zo zie ik het lijsje ook zien als deze opstelling woord gebruikt

valdes
alves
pyol
pique
abidal
busquest
xavi
iniasta
sanchez
messi
villa
22 juli 2011 om 13:28

blijkbaar ben je een Barça fan aan je naam te zien, dan moet je toch echt de opstelling juist hebben want Ik zou Xavi en Busquets toch echt omruilen hoor.

Real is helemaal afhankelijk van niemand anders dan zichzelf.
Als ze net alsbarca weinig tot bijna geen punten laten liggen bij kleinere ploegen door veel te nonchalant te zijn,dan spelen ze kampioen.en in de clasico's is Real allesbehalve kansloos.
Want Als je gewoon kijk naar die 4 clasico's in 17 dagen tijd:barca 1x,2x gelijk en Real 1x.
En de ploeg is sws serieus aan het groeien,het Real van dit jaar was veel meeer een hecht team.spelers als Ozil,marcelo,benzema,higuain,sahin,coentrao gaan zich ook blijven ontwikkelen.
Zoals ik al zei;real is gewoon afhanklijk van zichzelf,punt.

En hier ook nog even mijn lijstje

1.real Madrid!
2.barca
3.valencia
4.villareal
5.atletico
6.malaga
7.sevilla.

Wat Camacho zegt klopt maar het omgekeerde is even zeer waar.

Real draaide verleden seizoen ook een schitterend jaar want met meer als 90 punten ben je ongeveer altijd kampioen en halve finale CL is helemaal niet slecht maar als je in deze rankings twee keer vooraf gegaan wordt door de grote concurrent, dan is de perceptie helemaal anders.

Volgend seizoen kan Barcelona 99 punten pakken en de finale van de CL spelen maar als Real kampioen wordt en de Cl-beker wint, zal de algemene indruk zijn dat Barcelona veel minder was als de net afgelopen jaargang.

Ze bepalen dus beiden het beeld van het seizoen van de ander.

Sommigen menen hier wat te moeten provoceren door Valencia en/of Malaga hoger in te schatten dan Real en/of Barcelona maar als je weet dat de andere Spaanse clubs weer op 25 punten gespeeld werden, is zo een mening meer wishfull thinking dan dat het een feit is.

Wat Malaga betreft : met die sjeik weet je niet waar het zal eindigen maar althans voor dit seizoen lijken de huidige versterkingen me nog niet echt een bedreiging voor Real/barca : Ruud wordt 36 jaar en dat voor een diepe spits, Toulalan is een leuke voetballer maar je kan hem toch geen absolute wereldtop noemen.

En Real of Barca kampioen ? Het zal weer van kleine zaken afhangen en er een voorspelling over maken blijft link. Real heeft in tegenstelling tot vroeger meer gericht gekocht en had al een hele sterke kern maar de selectie van Barcelona is voor 80 pct deze van wereldkampioen Spanje aangevuld met Messi, Alves, Abidal en sinds gisteren dus ook Sanchez.

Barcelona/real is sterk maar misschien is Real/barcelona nog wel sterker. Ik weet het niet en anderen die menen het wel te weten laten zich nogal vaak leiden door de liefde voor de club die ze het liefst als kampioen zien eindigen.

Nog even die supercup : natuurlijk wil je hem winnen maar noch voor Real, noch voor Barca is het een man overboord als je hem niet pakt : de titel, de CL, dat zijn de echte prijzen. Andere trofeeën wil je natuurlijk ook winnen maar ik klasseer ze onder de noemer ''nice to have''.

Een seizoen als geslaagd bestempelen wordt bij zowel Real als Barca bepaald door of winst van de titel of winst van de CL en liefst winst van allebei. Alle andere prijzen zijn heel erg leuk zonder meer maar bepalen niet echt of het seizoen als geslaagd zal ingeschat worden.

Iedereen kan hier lang over discussieren, maar qua spel en statistisch gezien is Barcelona momenteel beter dan Real Madrid.
Real supporters vinden dat niet leuk om te horen, maar dat is gewoon zo. Geef dat gewoon toe en ga geen onzin uitkramen.

Barca speelt weergaloos voetbal en wint gigantisch veel prijzen. Daarnaast heeft Barcelona nog steeds de vaste kern die gretig is om steeds weer prijzen te winnen.
Real kan wel 'topaankopen' doen, maar de beste spelers ter wereld, en het beste team kunnen ze niet kopen. want dat heeft Barcelona al..

Ik vind dan ook dat Camacho het perfect formuleert:
'het seizoen van Real Madrid hangt af van de prestaties van Barcelona'

@18barca99:

Oké, ik vind het inderdaad niet leuk om te horen als Real fan. Maar het is enigszins waar.. Vorig jaar was Real tegen Barca echt het anti-voetbal.. Het heeft in de finale van de Copa del Rey in zijn voordeel gewerkt, maar ja.. Barca ging inderdaad makkelijk liggen in de return in Nou Camp. (halve finale, 1-1)
Toen was het Barca wat om elk tikje ging liggen. Dat heb ik bij Real dit seizoen niet gezien. Ik ben benieuwd of Camacho het goed formuleert, aangezien hij niet weet hoe Barca dit jaar gaat. Real ontwikkelt zich nu in mijn ogen echt perfect, het team van Real word jonger.. En neem een Xavi, die word ook al redelijk oud. Hij kan nog wel even mee hoor, daar niet van. Maar ik denk toch dat het verschil dit seizoen gemerkt wordt. Verder is het veschil niet al te groot meer tussen de 2, maar op dit moment is Barca inderdaad beter. We zullen zien hoe het gaat met het nieuwe seizoen!

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren