Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Ramsey: 'Fàbregas is een van de beste middenvelders van de wereld'

Laatste update:

Aaron Ramsey hoopt dat Cesc Fàbregas voor Arsenal behouden blijft. De jonge middenvelder uit Wales stak al veel op van zijn Spaanse ploeggenoot, die al weken zeer nadrukkelijk in verband wordt gebracht met Barcelona. “Als aanvoerder is hij een groot voorbeeld. Niet alleen voor mij, maar ook voor de andere jongens”, zegt Ramsey in de Daily Star Sunday.

/

De 21-jarige Welshman kan geen genoeg krijgen van Fàbregas, die hij tot de ‘beste middenvelders ter wereld’ rekent. Probleem is echter dat de Spaans international nooit een serieuze hoofdprijs won met Arsenal, waardoor hij in de verleiding is gekomen om elders rond te neuzen. Barcelona, de club waar Fàbregas zijn eerste schreden zette, is bereid hem een nieuwe uitdaging te bieden.

“Ik denk dat wij zeer attractief voetballen”, zegt Ramsey daarover. “Iedereen wil graag deel uitmaken van Arsenal. Maar hopelijk kunnen we dat nu samen laten gaan met resultaat, zodat we komend jaar eindelijk ook eens een prijs pakken.”

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Nou ... daaar zou ik niet zo zeker van zijn hoor.
Fabregas is een geweldige speler, maar er zijn genoeg betere middenvelders die ken zoals o.a Xavi, Iniesta, Xabi alonso en Ozil , Zelfs Sneijder heeft zich meer bewezen dan deze jongeman

31 juli 2011 om 18:40

omdat sneijder meer prijzen gewonnen heeft? logisch, met arsenal win je nou eenmaal niet zo heel erg snel prijzen... maar daar kan cesc alleen ook niet veel aan veranderen

31 juli 2011 om 18:50

Cesc is beter dan Alonso en Ozil. Cesc behoort tot de elite op het middenveld. Hij kan beter worden dan Xavi als hij blessure vrij blijft. Özil is geweldig, maar beter dan cesc? Nee, dat zeker niet.

31 juli 2011 om 19:34

Misschien wel beter dan Alonso maar zeker niet beter dan Ozil.
Man allemachtig die Ozil is een geweldige speler veel beter en effectiever dan Fabregas vind ik. Maargoed zijn allebei nog jonge spelers en kunnen ze beiden nog groeien, alleen vind ik dat Fabregas gewoon bij Arsenal moet blijven .

31 juli 2011 om 20:15

Wat heeft Ozil bereikt? Hij heeft een goed Wk en een aardig seizoen achter de rug. Fabregas neemt een Engelse topploeg al 5 jaar op sleep touw. Heeft belangrijke aandelen gehad in het winnen van het EK en WK. Ozil is een super belofte, een uitstekende middenvelder, begrijp me niet verkeerd. Maar ondanks dat hij een prijzen droogte hebt bij arsenal heeft Cesc al meer bereikt dan menig voetballer. de palmares, het aandeel, de talent, Cesc is verder dan Ozil.

31 juli 2011 om 23:34

helemaal met je eens ik vind ozil nog wat overhypt.
naar een goed wk en seizoen hoor ik mensen zeggen hij hoort in het rijtje xavi en iiniesta even dat jullie het weten hoor heb echt niks tegen ozil vind echt een fantastisch speler maar dat met hij is al nu de beste middenvelder samen met xavi en inesta vind te ver

als ik zou moeten kiezen zou mijn top 10 er zo uit zien

1xavi
2iniesta
3snijder
4xabi alonso
5 fabregas
6 lampard
7gerard
8ozil
9schweinstijger
10modric

31 juli 2011 om 23:58

dat er nog mensen zijn die lampard en gerrard in de top 10 zetten.. die presteren al een tijdje niks en gerrard is constant geblesseerd.

1 augustus 2011 om 01:47

@json030,
Beter dan Alonso en Ozil, gast Alonso is totaal niet te vergelijken met Fabregas.
Ozil is op dit moment naar mijn mening zeker gelijkwaardig aan Fabregas, maar niet meer dan dat. Hij kan wel uitgroeien tot wereldtop..

1 augustus 2011 om 08:31

Hoe kun je Ozil in godsnaam vergelijken met Fabregas ze verschillen compleet wat stijl betrefd. Ozil is een nummer 10 die van links en rechts kans komen, Fabregas is meer de motor van een team al hoewel Fabregas dit seizoen wel is word gebruikt als nummer 10.

1 augustus 2011 om 12:04

Ik begon niet met vergelijken. Ik reageerde op een user die vond dat Ozil beter was.

31 juli 2011 om 19:06

xabi alonso meen je dat? ik vind dat niet zon extreem goede speler vind het een beperkte speler ja kan goed het spel verdelen maar is vooral defensief gericht en speelt nooit een steekpass de beste middenvelders vind ik: xavi iniesta ozil gerard sneijder busquets

31 juli 2011 om 19:17

Busquets is net als Xabi Alonso hoor ?
ook gewoon defensief ingesteld.

31 juli 2011 om 19:18

Gerard is al jaren niet meer van wereldniveau, dan is Cesc zeker beter. Fabregas is ook op zeker beter dan Sneijder, veel beslissender en constanter.

Dat je vervolgens Busquets noemt dat is me een raadsel, zeker een leuke middenvelder, maar bijvoorbeeld Xabi Alsonso is gewoon echt beter.

Verder is Ozil ongeveer even god en zijn Xavi en Iniesta inderdaad beter, maar Cesc kan dit niveau halen als hij eens een tijdje blessurevrij blijft, Barça heeft niet voor niets interesse in hem en niet in Sneijder of Gerrard.

31 juli 2011 om 19:22

Ja en of een club interesse heeft in iemand ligt ook alleen maar aan de kwaliteit van een speler...

31 juli 2011 om 19:14

Fabregas hoort wel degelijk bij de wereldtop, en volgens mij is er geen betere middenvelder dan hem in de Premierleague. Alleen Wilshere heeft de klasse om misschien beter te kunnen worden.

Hier de Premierleague statistieken, de top 5 leiders in de assisten klassement van alle seizoenen.

1. Ryan Giggs............98 assists - In 21 seizoenen
2. Frank Lampard......85 assists - In 16 seizoenen
3. Cesc Fabregas......80 assists - In 8 seizoenen, Fenomenaal dus.
4. Steven Gerrard.......76 assists - In 12 seizoenen
5. Thierry Henry...........67 assists - In 7 seizoenen

31 juli 2011 om 19:17

Cesc is beter dan Alonso, Özil en Sneijder.. Bovendien is Fàbregas jonger dan iedereen die je noemt behalve Özil.

31 juli 2011 om 19:21

Die zijn elk van gelijkwaardig niveau hoor. Als ik één moest kiezen zou Xavi eruit springen. Maar voor de rest is Cesc minstens even goed als degene die jij opnoemt.

1 augustus 2011 om 01:55

dat is dan jou mening, hij zegt ook overduidelijk dat hij behoort tot de beste middenvelders

Helemaal mee eens, fabregas is en blijft een van de beste middenvelders ter wereld. En ik ben nog steeds voorstander van fabregas naar barca, stel je voor, een middenveld met xavi iniesta en fabregas, gruwelijk!

31 juli 2011 om 18:41

Dat zou echt zonde zijn vind ik ! los van het feit dat Fabregas een geweldige speler is heeft barcelona helemaal geen behoefte aan Fabregas , Ze hebben namelijk Thiago Alcantara, zou zonde zijn als hij weinig speeltijd krijgt door de komst van Fabregas.

31 juli 2011 om 19:08

ik vind wel dat ze fabregas nodig hebben nie alleen omdat hij een geweldige middenvelder is maar in de echt lastige wedstrijden: real madrid, chelsea , united etc kunnen ze anders gaan voetballen door bijvoorbeeld iniesta door te schuiven naar de buitenpositie en fabregas daar neer te zetten zonder dat je thiago hier voor opoffert want thiago moet zijn minuten gaan krijgen en dat zal ook wel gebeuren met of zonder francesc

31 juli 2011 om 19:19

Maar als je Iniesta naar buiten schuift (waar ik hem trouwens wat minder vind) moet je iemand als Sanchez of Villa er af halen voor Fabregas. Dat zou ik niet zo graag zien gebeuren, enkel als je voorstaat en wat zekerheid wil in bouwen.

Ik denk dat het middenveld Iniesta - Fabregas - Xavi geen slimme keuze zou zijn aangezien je dan duidelijk iemand mist als Busquets of Mascherano. Fabregas halen om vervolgens op de bank te zetten en Thiago's ontwikkeling in de weg te doen staan, want als hij komt zal dit zeker het geval zijn, kan me niet inbeelden dat Guardiola een speler van 35 of 40 miljoen op de bank laat voor de ontwikkeling van een groot talent. Daar kan je als bestuur niet mee akkoord gaan denk ik.

Buiten het feit dat Fabregas een geweldige middenvelder is, acht ik hem overbodig in de selectie van Guardiola. Hij kan beter een centrale middenvelder kopen van 10 à 15 miljoen die wat jonger is en die je nog kan kneden. Die speler zou je dan ook makkelijker op de bank kunnen laten en Thiago zijn nodige minuten laten maken.

verander dat 'laatste weken' maar in 'laatste jaren'.

On: Natuurlijk is hij een van de beste middenvelders ter wereld, met een geweldige pass en een geweldig overzicht. En dan te bedenken dat hij nog maar 23 of 24 is, zo jong! Samen met Xavi en Iniesta zou dat een geweldig middenveld zijn, maar wel veel te aanvallend. Daarom hoop ik dat hij gewoon nog 2 jaar bij Arsenal blijft en die ploeg kampioen maakt. Ik snap dat menig middenvelder veel van hem kan leren, zo ook Ramsey.

''probleem is echter dat de Spaans international nooit een serieuze hoofdprijs won met Arsenal, waardoor hij in de verleiding is gekomen om elders rond te neuzen.''

Ik denk toch niet dat prijzen de hoofdrede zijn. Anders zou hij ook wel naar andere clubs dan Barelona willen lijkt me!

31 juli 2011 om 18:54

Hij komt uit de jeugd van Barcelona en dat is dus zijn jeugdliefde.

31 juli 2011 om 22:26

@leprof klopt niet, als speler van Barcelona win je ongeveer elke vier maand een prijs. Ken je nog zo'n club dan ?

Ikke ook eens proberen. Meest complete en beste middenvelders van de wereld

1. Xavi Hernandez
2. Cesc Fabregas
3. Andrés Iniesta
4. Bastian Schweinsteiger
5. Wesley Sneijder
6. Mesut Özil
7. Xabi Alonso
8. Michael Essien
9. Luka Modric
10. Steven Gerrard

En als Ramsey dat zegt, dan is dat ook zo!!!

on: blaartrekkende soap is dit aan het worden zeg... Fabregas en Barcelona... blegh.

@ Ramsey, hoepel op man. Wil je nog even slijmen bij fabregas, hij komt niet eens in de top10 van beste middenvelders. Hij blinkt lang niet elke week uit en is helemaal niet zo beslissend geweest voor Arsenal, overschat deze gast.

31 juli 2011 om 18:46

Maak eens een rijtje met 10 betere middenvelders dan! En niet beslissend geweest voor Arsenal? Heb je ooit wel eens wedstrijden gezien of niet?

31 juli 2011 om 18:54

zo beslissend is hij ook niet geweest voor Arsenal de laatste 2 seizoen, maar mischien dat jij dat denkt omdat Barcelona hem 1,5 jaar de kop gek heeft gemaakt maar leg me eens uit hoe hij nou zo beslissend is geweest terwijl die vrij vaak geblesseerd was. Daarnaast heb je volgens mij nog niet door dat juist v Persie de belangrijkste speler is bij arsenal.
Fabregas is een goede middenvelder maar middenvelders als Lampard, Gerard, Modric, vd Vaart, Sneijder, Xavi, iniesta, Ozil, Xabi alonso, Seedorf die zijn niks minder hoor. En dan vergeet ik er wellicht nog wel een handje vol

31 juli 2011 om 18:55

Mijn top 10 is dit:

Xavi
Iniesta
Ozil
Alonso
Cesc
Sneijder
Busquets
Modric
Van der vaart
Nasri

31 juli 2011 om 19:00

Ik denk wel dat hij in de top 10 komt. Mijn top 10 zou er iig zo uitzien:

1. Xavi
2. Ozil
3. Sneijder
4. Iniesta
5. Fabregas
6. Nani
7. Essien
8. Modric
9. Van de Vaart
10. Nasri

Gerrard, Lampard, Giggs vind ik toch wel redelijk vergane glorie, met alle respect natuurlijk. Alonso, Busquets, Fletcher vind ik jongens die net buiten de top 10 vallen. Messi, Rooney en Ronaldo vind ik meer aanvallers al hebben die in hun jaren ook rollen vervuld op het middenveld.

Nu zijn er natuurlijk ook verdedigende middenvelders die erg sterk zijn maar deze vallen toch minder op(hoort ook zo).

Iemand die hier anders over denkt?

PS: 2 jaar terug had ik Iniesta op nummer één gezet, die was toen echt de beste speler van Barcelona maar ik vind hem gewoon een stuk minder geworden dan toen. Xavi is juist beter en belangrijker geworden!

31 juli 2011 om 19:00

@gummibear
Haha, grappig hoor.
Die man is de aanvoerder van Arsenal, samen met v. Persie de aller-aller belangrijkste speler..
Maar nu noem je ook nog 'ns Seedorf op, is al lang over z'n top heen, en Lampard, die zou vurig hopen dat hij de kwaliteiten van Fabregas had.
En juist door de blessures is duidelijk geweest hoe belangrijk hij eigenlijk is..

31 juli 2011 om 19:02

Sneijder en Gerrard? Ga weg man, iedereen beweerd dat die spelers bepalender zijn, maar als je de stats erbij pakt, zal je zien dat Fabregas bij de beste van de wereld hoort. Cesc is op zijn 24e de speler met de derde meest assist in de zwaarste competitie van de wereld.

31 juli 2011 om 19:03

@frikx
Ligt natuurlijk ook aan de formatie, want bij 4-3-3 is Nani een aanvaller, want anders kun je Robben ook zien als middenvelder bij Nl..

31 juli 2011 om 19:03

@frikx
Ligt natuurlijk ook aan de formatie, want bij 4-3-3 is Nani een aanvaller, want anders kun je Robben ook zien als middenvelder bij Nl..

Verwijder maar, dubbelpost; sorry.

31 juli 2011 om 19:04

@ fcbxavi
gerrard en lampard horen daar nog niet eens is bij, 4 jaar terug nog wel. Gelukkig is Expert4life op vakantie, anders hadden daar Theo Janssen, Christian Eriksen en Thulani Serero bijgestaan. Maar Fabregas behoort zeker tot de 5 beste middenvelders hoor, het is gewoon een belachelijke reactie van Stranger. Hij is misschien ook een beetje een stranger in de voetbalwereld, want hij kijk waarschijnlijk weinig naar voetbal. Hopelijk blijft Fabregas gewoon bij Arsenal, want hij is veel te goed om op de bank te zitten bij Barca. Dat gaat nu gewoon nog even niet, nu Xavi en Iniesta daar rondlopen. Over 2 jaar is een van die 2 wel te oud en dan kan Fabregas ze zeker komen vervangen en samen met Thiago Alcantara de sterren van de hemel spelen. Ook Ramsey komt er wel, als hij nog 2 jaar lang dingen van Fabregas kan leren, is toch een groot talent

31 juli 2011 om 19:05

@ gummibear

Seedorf?
Sneijder?
Gerrard?
Hou maar op jij bent niet serieus te nemen.

@fcbxavi

Xavi,
Iniesta,
Alonso dat zijn de enigste die beter zijn dan Cesc maar verder echt niet hij heeft niet voor niks de op 2 na meeste assist ooit gegeven in de PL. HIj bepaalt alles bij Arsenal echt een geweldenaar.

31 juli 2011 om 19:09

Mijn top 10 zou dan ook zo zijn:
1. Iniesta
2. Xavi
3. Alonso
4. Fabregas
5. Ozil
6. Essien
7. Modric
8. Nasri
9. David Silva
10. Van de Vaart

31 juli 2011 om 19:31

ik zie dat de anderen dat al hebben gedaan, en veel namen komen overeen met mijn ''lijstje''. Kom op zeg, de man wordt zwaar overschat, alleen omdat barca hem graag wilt hebben. En het is me werkelijk een raadsel waarom barca hem wilt hebben aangezien ze teveel middenvelders hebben en de concurrentie moordend is. Ik denk dat hij de basis van barca niet eens zou halen.

Wat heeft hij nou voor arsenal gedaan, v. persie is vele malen belangrijker geweest en was het niet voor zn blessure dan had v. persie arsenal prijzen bezorgd. fabregas is een heel degelijke middenvelder, maar de media blaast het veels teveel op.

31 juli 2011 om 19:32

Ik denk niet dat je een 'algemene' top tien kan maken van middenvelders dus:

Top drie 'nummer 10'
1. Rooney
2. Özil
3. Iniesta

Top drie 'spelmaker'
1. Xavi
2. Fabregas
3. Modric

Top drie 'flankspelers'
1. Ronaldo
2. Nani
3. Bale

Top drie 'verdedigende middenvelders'
1. Essien
2. De Rossi
3. De Jong

Over men top drie van nummer 10 kan je natuurlijk Rooney eerder een aanvallar noemen wat ik wel begrijp. Toch speelt Rooney gewoon op de 10 het afgelopen seizoen. Maar als hij er toch uit moest komt Sneijder binnen op nummer drie. Bij de flankspelers kan je Ronaldo ook rekenen als een aanvaller, maar bij Madrid staat die toch vast op de flank in de wedstrijden die ik gezien heb.

31 juli 2011 om 20:09

#knuffelbeertje

Goh dit is nou ongeveer de 10e keer dat je zegt dat Barcelona Cesc de kop heeft gek gemaakt. Maargoed laten we maar weer eens op je ingaan.

Seizoen 2009-2010 27 wedstrijden 15 goals en 15 assists alleen comp
Seizoen 2010-2011 36 wedstrijden9 goals15 assists12 key passes

Daarbij is hij de aanvoerder en tempobepaler van het spel. Dus het lijkt me dat hij aardig beslissend is. Maargoed jij zal het wel weer beter weten

En al die spelers die je opnoemt zijn niks minder volgens jouw, ten 1e zijn sommige dat zeker wel maar vooral het 2e punt is dat ik vroeg op 10 betere middenvelders en niet om 10 die niks minder waren.

31 juli 2011 om 20:14

Frikx

Nani is een buitenspeler, ook als hij op het middenveld opgesteld staat volgens de papieren blijft hij een buitenspeler. Als middenvelder is hij geen top-10 waard.

Ik vind Rooney daarentegen juist zowel aanvaller als middenvelder. Hem zou je in de top-10 kunnen zetten, eerder dan Nani.

31 juli 2011 om 20:24

Je vind Ozil en Sneijder beter dan Iniesta? Iniesta is adembenemend aan de bal. Beter dan Sneijder en Ozil. En nani boven Essien en Nasri is ook discutabel. enfin, smaken verschillen.

31 juli 2011 om 20:24

De man wordt zwaar overschat? De man heeft nu al bijna de meeste assists ooit gegeven in de PL. Speelt al vanaf zijn 16e in de basis bij Arsenal, vele topclubs willen hem hebben maar jij vind hem overschat? Houd toch op me jezelf nog belachelijker te maken dan je a doet. En die lijstjes van iedereen staat toch echt Fabregas in.

Wat heeft hij voor Arsenal gedaan? Wat heeft v Persie voor Arsenal meer gedaan dan Fabregas? Juist helemaal niks. En v Persie was de gehele 2 seizoenshelft fit maar heeft ook geen prijzen kunnen bezorgen. Het is ook niet voor niets dat hij A C H T E R Fabregas de 2e aanvoerder is.

Nee ik blijf erbij Ramsey heeft volkomen gelijk!

1 augustus 2011 om 01:52

Mijn top 10:
1. Xavi
2. Alonso
3. Iniesta
4. Ozil
5. Fabregas
6. Modric
7. Essien
8. Nasri
9 Sneijder
10. David Silva

31 juli 2011 om 18:55

Jij hebt vastniet zo veel verstand van voetbal ofwel?

On: hij hoort zeker wel tot de beste middenveldera vind alleen xavi iniesta ozil hij had dit jaar alleen geen goed jaarmaar kijk eens hoe jong fabregas is

Cesc Fabregas is echt een superspeler!
Ik hoop dan ook dat hij bij Arsenal blijft want zo'n jongen mag nooit op de bank zitten.
Dit is sowieso een echte leider ook vind ik.

Ik hoop dat hij blijft bij Arsenal.

31 juli 2011 om 19:08

weetje wat ik dacht, kan hij niet op de plek van Iniesta en iniesta dan linksvoor. Heeft een geweldige dribbel en geweldige pass. Of kan dat echt nooit wat worden?

Ik weet niet hoe iniesta is op de linksvoor.

31 juli 2011 om 19:13

Iniesta is best goed op linksvoor maar je haalt niet al zijn rendement eruit.
Sowieso hebben ze dan Alexis Sanchez voor niks gekocht want dat is een buitenspeler pur sang. Dan krijg je het Thiago probleem want dat is een van de grootste talenten ter wereld.

Dan heb je dit:
Sanchez
Iniesta
Messi
Pedro
Villa

Een van die 5 komt er dan bijna nooit in..

Lijkt mij persoonlijk iets te veel van het goede.

Dat is Cesc zeker. Hij is een middenvelder uit de Xavi klasse. Waarin enkel Xavi en Iniesta zich bevinden. Een Cesc in topvorm is een speler van absolute wereldklasse.

Hij moet naar barca wanneer Xavi minder wordt perfecte opvolger middenveld Fabregas - Iniesta en Thiago

Was vandaag te merken dat Ramsey er gewoon nog lang niet is, en spelers om hem heen nodig heeft waar hij zich aan op kan trekken.

Mensen die denken dat Cesc overschat is, overschatten zichzelf.

31 juli 2011 om 19:31

En weer geeft de verdediging een voorsprong weg, leren ze het dan nooit? Bartley is nog jong, dus hij kan nog fouten maken, maar toch was dit weer zeer teleurstellend.

31 juli 2011 om 20:20

Het zijn niet alleen de passes die hem zo geweldig maken. Mensen zien Fabregas geweldige passes geven en denken dan dat bijvoorbeeld Modric, Wilshere en Alonso die ook kunnen geven. Dat is soms wel het geval (al vind ik Cesc ook nog eens de meest precieze steekpasser en crosspasser ter wereld, maar ik ben alleen ben ik bang), maar niemand ter wereld heeft het inzicht van Fabregas. Hij ziet dingen die niemand ziet, zelfs achter je tv wanneer je veel meer kan zien van het veld dan Cesc zelf, ben je regelmatig met stomheid geslagen als je weer eens een pass ziet gaan en ik ben echt heel vaak verrast wanneer hij weer een opening vindt.

Er is denk ik maar 1 speler ter wereld die dat overzicht ook zal hebben en dat is Eriksen. Als ik hem zie spelen krijg ik hetzelfde gevoel als bj Fabregas. Hij ziet ook die openingen, die zelfs Iniesta en Xavi niet altijd zien. Bovendien is hij een van de weinigen die net als Cesc de korte passing, de steekpass, het simpele rondtikken, het een-keer raken en de crosspassing zo compleet beheerst. Als Wenger echt een opvolger wil, moet hij voor hem gaan. Ik weet niet of je Ajax wel eens kijkt, maar ga dat dan doen, want het is het waard, die Eriksen is zó goed.

Als Wenger echt een opvolger wil, moet hij voor Eriksen gaan, anders graag Benzema en Mata zodat 4-1-3-2 gespeeld kan worden.

31 juli 2011 om 20:28

I know, ben ook grote fan van Eriksen. Deze jongen heeft zelfs een beter schot dan Cesc en is 2-benig. Zijn contra-passes zijn ook ziekelijk goed, dat doen tegenwoordig maar weinig spelers.

Maar Fabregas zijn off-ball movement is ook ongeëvenaard... ook Eriksen kan daar nog lang niet aan tippen. Die gast heeft zo'n absurd goed gevoel voor ruimte... meer dan de geroemde Xavi die bijna alleen maar achter de bal speelt.

Overigens vind ik Ronaldinho nog altijd de meest precieze steekpass hebben, maar ben verder wel met je eens dat Cesc een completere passer is dan Xavi en Iniesta.

31 juli 2011 om 20:35

Ja Ronaldinho, wat een gemis is dat in Europa. Hem reken ik toch even niet mee omdat het bij hem op bepaalde plekken in zijn hoofd lekt, maar wat was die gast goed en is hij eigenlijk nog steeds goed. Zo ontzettend jammer want ik vond hem in zijn tijd echt dubbel zo goed als Messi nu is.

Eriksen heeft ook geweldige schoten, hij drukt ze altijd zo heerlijk waardoor ze nooit wegzeilen en ook altijd hard zijn. Afstandschoten kan Arsenal ook wel gebruiken, als je de afstandgoals van Arsenal vergelijkt met andere clubs is dat echt rampzalig

Ik ben niet zo goed in het spotten van off-ball movement, maar voor Eriksen zal dat ook lastiger zijn aangezien hij met drollen als Enoh en Anita achter zich moet spelen, en geloof me, die denken nog drie keer trager dan Song. Het is voor Eriksen ontzettend moeilijk om zich te onderscheiden aangezien hij de bal veel te weinig krijgt. Voor Fabregas is dat makkelijker met een passer als Wilshere achter zich, en ook Song lijkt altijd veel beter en doelgerichter te spelen met Fabregas voor hem.

Ach, het is toch idiote hoop, na komend seizoen wil elke Europese topclub hem en dan is Arsenal bij voorbaat kansloos en is de enige hoop dat hij een verstopte liefde voor Arsenal heeft en voor het voetbal in een mooie competitie kiest.

Maar denk je niet ook dat Eriksen Fabregas op zou kunnen volgen over 2 jaar, ook in dit systeem? Ik ben namelijk zelfs al van mening dat hij beter is dan Pastore en Chelsea echt naar de titel zou brengen. Torres scoort er 30 met Eriken achter zich.

31 juli 2011 om 21:10

Jawel, is hij ook. Pastore is sowieso een hype.

Hij doet me denken aan laudrup. Arsenal heeft geprobeerd Eriksen weg te kapen uit Amsterdam voor hij een profcontract kon tekenen. Ze volgen hem al geruime tijd en ook Bergkamp heeft hem al eens aangeraden bij Wenger.

Eriksen is inderdaad het type speler dat beter wordt met betere spelers om zich heen. Een passer is altijd afhankelijk van loopacties van anderen. Maar ik vind dit wel goed voor zijn ontwikkeling... kan hij bepaalde individuele kwaliteiten nog beter ontwikkelen. Zijn inzicht verdwijnt toch niet.

31 juli 2011 om 21:17

Ja tuurlijk is het beter dat hij bij Ajax speelt, in alle opzichten. Geen last van media of extreme druk om zijn schouders, hij blijft met beide benen op de grond staan, heeft een gegarandeerde basisplaats en ga maar door. Bovendien leert hij bij Ajax een leidersrol op zich te nemen en de wedstrijd naar zijn eigen hand te zetten, dat is daar makkelijker en je zag tijdens het vorige seizoen al dat hij elke wedstrijd meer aanwezig wist te zijn dan de vorige wedstrijd. Voor Arsenal is het echter jammer omdat het straks extreem lastig wordt om hem weg te krijgen als City, Chelsea, Barcelona, Real Madrid, Inter, AC Milan, Bayern en United achter hem aan zitten. En ik denk ook echt dat elk van die clubs wat zal proberen als ze geen stront in hun ogen hebben.

31 juli 2011 om 21:33

Eriksen goed schieten? Dat zagen we gister weer. Mooie schietkansen van net buiten de 16 die over vliegen. Ik ben echt niet zo kapot van z'n schot hoor, hij scoort bijna nooit.

Neemt niet weg dat het in de toekomst best een optie is voor Arsenal.

1 augustus 2011 om 01:51

@tomtom18, een goede speler hoeft niet per se goals te maken.., Zijn schot is perfect, en dat hebben we vorig seizoen ook kunnen zien.

1 augustus 2011 om 08:40

Pg,

Je vergeet Guti te melden, de man had ook geniale steekpasses. Wat talent betrefd heb ik Guti hoger zitten dan Xavi.

Als hij vertrekt is denk ik Ramsey dé man om hem op te volgen. Vind hem zeer goed: heeft overzicht, verdeelt het spel goed en kan scoren. Spijtig dat Manchester United hem niet heeft aangetrokken want het ging zeer lang tussen Arsenal en Man Utd. Zou mooie opvolger geweest zijn van Scholes, maar die hebben we nu natuurlijk ook al: Tom Cleverly.

Wat vinden jullie dan van Schweinsteiger?
Niet dat ik daarmee bedoel dat hij beter is als Fabregas of Xavi of ga zo maar door, maar ik ben benieuwd.
Met sportieve groet, Boris

31 juli 2011 om 19:52

ja ik wou zelf net zeggen, in mijn ogen hoort Schweinsteiger ook bij de beste middenvelders ter wereld, misschien wel de compleetste(in mijn ogen ook e meest onderschatte voetballer, kan je ook zien aan de vele lijstje hier boven mij). Daarnaast zie ik namen als Lampard en Gerrard voorbij komen, die zijn beide al een tijdje niet meer op wereldniveau, dus die kan je wegstrepen.

31 juli 2011 om 20:44

Ach, Lampard en Gerrard moet je niet serieus nemen, dat zijn gewoon grote en opgeypete namen. Schweini is misschien zelfs beter dan zij ooit geweest zijn.

Een top-5 is sowieso niet samen te stellen. Top-10 is misschien nog te doen, maar bovenin ligt het niveau te dicht bij elkaar en gaat het meer om prestaties en geluk hebben dat je in het goede team staat. Kwaliteit is vaak niet het belangrijkste.

31 juli 2011 om 21:24

Inderdaad, Lampard en Gerrard schaar ik al een tijdje niet achter de aller beste, alleen ben ik verbaasd over sommige reactie, vooral van mensen die de PL volgen, zowel Lampard als Gerrard zijn echt al een tijdje geen top meer. Daarnaast is Schweinsteiger heel erg onderschat, ik denk dat als hij bij een Real, Man Utd, Barca zou spelen, hij vaker in zulke lijstjes zou komen, aangezien mensen Bayern amper volgen, behalve een handje vol Cl wedstrijden. Schweinsteiger is net als Fabregas een all-rounders, een speler als Sneijder bv bij lange na niet, zegt trouwens genoeg over Sneijder dat hij presteerde toen Mourinho bij Inter zat, kijk hoe die jongen is afgezakt.

31 juli 2011 om 21:35

@ Goonerhiguain

Lampard niet serieus nemen, doe eens even normaal. Uitgeroepen tot speler van het afgelopen decennia in de Premier League en meer dan 150 doelpunten gemaakt.

Natuurlijk was het vorig seizoen stukken minder doordat hij terugkwam van een blessure, maar het jaar daarvoor maakte hij gewoon nog meer dan 15 doelpunten in een geweldig seizoen van Chelsea.

31 juli 2011 om 22:01

Ja tuurlijk is het een geweldige speler geweest, maar dat is er wel vanaf vind ik zelf. Niet alleen vanwege zijn blessure. Hij heeft volgens mij gewoon niet meer de scherpte en het loopvermogen. Ik kan er natuurlijk naast zitten maar dat tegendeel moet hij eerst eens bewijzen. Momenteel ka je hem gewoon niet tussen de 10 beste middenvelders ter wereld scharen.

31 juli 2011 om 22:39

Dat is al weer heel wat anders. Net zei je dat het een opgehypte naam is, waaruit ik concludeerde dat je het nooit zo geweldig heb gevonden. Ik denk persoonlijk dat Lamps volgend seizoen wel weer kan gaan schitteren in een beter draaiend team, mits hij fit blijft natuurlijk.

31 juli 2011 om 22:58

Nee, ik bedoelde niet dat hij vroeger opgehyped was. Hij was inderdaad wereldtop, maar nu vind ik dat zijn status als wereldtopper vooral op vroeger gebaseerd is, dus vind ik ´de naam Lampard´ opgehyped is. Ik ben vaak vrij onduidelijk in mijn taal en wat ik er precies mee bedoel

Zie hier veel de Ozil / Cesc vergelijking.
Ozil is een betere completere voetballer als Cesc.

31 juli 2011 om 20:27

Gebaseerd op wat? Cesc in topvorm knalt er zo 15 in. Wat is er completer aan Ozil? Fysieke kracht? Kan niet meer verzinnen. Cesc heeft betere overzicht en een betere passing. Scorend vermogen van Cesc is beter. Ook laat cesc zijn kop zien in de belangrijke cruciale grote wedstrijden. Waar özil in de clasico's er een beetje wanhopig bij liep.

31 juli 2011 om 20:42

Ozil heeft niks dat Fabregas niet heeft, dus hoe kan hij completer zijn?

31 juli 2011 om 21:37

@ Goonerhigauin

Wederom een vrij domme opmerking van je. Jij wou dus zeggen dat Fabrégas kan dribbelen, en ontzettend snel is? Waar heb je het over.

Ozil heeft echt wel eigenschappen die Fabrégas niet heeft hoor, zonder de een boven de ander te plaatsen.

1 augustus 2011 om 10:35

Tomtom18

Fabregas heeft wel degelijk een goede dribbel ala Iniesta. Alleen heeft die inderdaad de versnellingen van Ozil niet. Dat heeft Fabregas eigenlijk ook niet nodig het is een pure middenvelder die het van zijn techniek,passing,overzicht moet hebben.

1 augustus 2011 om 17:04

tomtom18

Kijk de goal van Fabregas tegen Tottenham terug, volgens mij de 2-0 in de met 3-0 gewonnen wedstrijd volgend jaar, en je lacht jezelf uit. Ozil is niet sneller dan Fabregas, echt niet, en die goal bewijst de dribbelkwaliteiten van Cesc.

Ik denk dat Ozil geen eigenschap heeft die Fabregas niet bezit, dus is hij niet completer.

Vergeet niet dat Ozil niet het vertrouwen van Mourinho kreeg in die wedstrijden omdat het niet bij zijn strijdplan paste.. Sowieso kun je spelers niet beoordelen op enkele wedstrijden, al begrijp ik natuurlijk wel dat ze juist daar moeten opvallen, en Ozil deed dat inderdaad niet echt..
Ozil is anderhalf jaar jonger dan Cesc. Over anderhalf jaar zal Ozil een aanzienlijk hoger nivo hebben dan Cesc..
- Cesc meer overzicht? Hmm waar basseer je dat op?
- Fysiek is Cesc wel wat sterker dan Ozil denk ik..
- Betere passing? Ben ik niet met je eens. Ozil heeft een van de beste (steek) passes in huis onder alle middenvelders. Ook zijn balbehandeling / handelingssnelheid ligt wat hoger dan die van cesc.
- Scorend vermogen.. Oneens, cesc scoorde 35 keer in 203 wedstrijden, ozil 19 in 137. Cesc dus een scoren vermogen van 0,03 goals per wedstrijd meer voor cesc.. verwaarloosbaar imo.
En Cesc in topvorm knalde er idd 15 in 2 seizoenen geleden, maar een ozil in topvorm is niet te houden.

Fabregas wordt zwaar overschat, tis een leuke speler tegen de kleinere clubs in Engeland. Maar tegen de grote clubs zakt hij altijd door het ijs. Hij wordt altijd afgetroefd, het is een zacht gekookt eitje. Hij ontbeert de kwaliteiten voor de Engelse top en al helemaal voor Barcelona. Ik snap ook niet dat Barcelona interesse heeft. Maar die kopen er alleen maar slechte spelers bij ik noem een Affelay. Dit is weer hetzelfde soort net niet speler.

Ik denk dat Barcelona niet zomaar interesse toont, hij kan dan volgens jou niet het niveau van Barcelona hebben, maar Barcelona koopt gericht. Ze zoeken de spelers uit die in hun spel passen, en daarvoor zou een Fabregas of Afellay ideaal zijn.
En vergeet niet dat Fabregas nog niet zijn top heeft bereikt, want ik verwacht dat hij met een beter team, uit alle respect voor Arsenal. Nog verder kan ontwikkelen.

Ik zie het zo,zet Xavi of Iniesta in hetzelfde team als Fabregas de afgelopen jaren en denk dan of ze ook net zo goed hadden gepresteerd zonder spelers om zich heen als Eto'o,messi,ibrahimovic,david Villa,
en een achterhoede als Alves,abidal,dat denk ik persoonlijk dan he dat Fabregas gewoon beter is.
Voor mij is Fabregas de beste middenvelder na Zidane.

Fabregas hoort zeker bij de top 10 middenvelders. Hij moet pas komen naar Barcelona als Xavi het niveau niet meer kan bijbenen, dan heb je Thiago als vervanger van Inesta.

Dit is mijn top 10
1. Xavi (barcelona)
2. Inesta (barcelona)
3. Kaka (real Madrid)
4. Fabregas (arsenal)
5. Sneijder (inter Milan)
6. Ozil (real Madrid)
7. David Silva (manchester City)
8. Sweinsteiger (bayern Munchen)
9. Nasri (arsenal)
10. Yaya toure (manchester City)

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren