Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Ajax vindt Cillessen te duur en gaat voor Gentenaar

Laatste update:

Jasper Cillessen lijkt een transfer naar Ajax te kunnen vergeten. De doelman zat zelf al met de landskampioen om tafel, waarna de Amsterdammers het met NEC eens moesten zien te worden over een transfersom voor de sluitpost. Dat is echter niet gelukt en Ajax meldt zich nu bij VVV-Venlo om te praten over een transfer voor Dennis Gentenaar.

/

NEC vraagt naar verluidt zes miljoen euro voor de 22-jarige Cillessen. “We hebben de laatste weken gekeken wat Maarten Stekelenburg en Michel Vorm waard zijn”, vertelt een woordvoerder van Ajax aan het ANP. “Daarom heeft het op dit moment geen zin om met NEC om de tafel te gaan zitten. Ze vragen in onze ogen een absurd bedrag.”

De 35-jarige Gentenaar is zonder twijfel goedkoper, al is het nog onbekend hoeveel VVV voor de keeper vraagt en of het überhaupt bereid is om de routinier te laten gaan. Gentenaar is begonnen aan zijn derde seizoen in Limburg en stond daarvoor al drie seizoenen bij Ajax op de loonlijst. De Nijmegenaar kwam niet verder dan zeven competitieduels in Amsterdamse dienst.

Dennis Gentenaar zou een goede tweede keeper zijn voor Ajax

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Gentenaar? mwah... als ajax naar een hoger niveau wilt moeten ze zeker geen gentenaar halen... of wordt hij 2e keeper?

10 augustus 2011 om 18:25

Hij wordt sowieso 2e keeper, kan me niet voorstellen dat hij voor Vermeer komt.
Voor Cillessen is dit ook niet slecht, hij kan zich bij NEC prima ontwikkelen.

10 augustus 2011 om 18:25

Met een eventuele komst van Gentenaar zou hij 2e keeper worden.
Gentenaar als 1ste keeper van Ajax zou ook niet goed genoeg zijn.

10 augustus 2011 om 18:26

hij wordt 2de keeper en vermeer 1ste

10 augustus 2011 om 19:20

vindt je Verhoeven beter als 2e keeper dan ?! ik zou ook voor Gentenaar gaan, hij heeft ervaring bij Ajax en is al over zijn top heen. goede keuze om niet voor Cilessen te gaan.

10 augustus 2011 om 20:00

Liverpool_fc.............hoevaak moet Frank de Boer nog melden dat Vermeer keeper nr 1 is en dat ze op zoek zijn naar een 2e keeper voordat het tot je doordringt......dacht je nou werkelijk dat Gentenaar 1e keeper zou worden. Die 1e keeper hebben ze al in Vermeer.

6 miljoen is veel te veel
waarom gaat ajax dan niet voor babos.
Hij is transfervrij en hoeft niet al te veel salaris.
voor 1,5 mil had ajax hem wel kunnen kopen maar 6 is echt veel.
als stekel 6,5 kost en vorm 1,7 dan kost cilissen minder dan 2 mil

10 augustus 2011 om 18:34

Babos is niet transfervrij, hij heeft een contract tot medio 2012.

Logisch dat NEC dit bedrag vraagt, hij is jong, kan zich nog goed ontwikkelen en heeft nog een contract t/m 2014. Zag Ajax dit dan echt niet aankomen???

Gentenaar lijkt mij een prima tweede keeper, geef hem een redelijk salaris en hij komt meteen naar Amsterdam toe.

10 augustus 2011 om 18:39

Babos heeft van NEC transfervrije status gekregen voor zijn bewezen diensten en hij drukt behoorlijk op de begroting met zn salaris.

10 augustus 2011 om 19:05

Ik vind het totaal niet logisch.
NEC verkoop hun spits cq. topscoorder eredivisie voor minder geld dan ze voor een jonge keeper vragen die zichzelf een seizoen heeft laten zien.
Het is het goed recht van NEC om dit te vragen maar volgens mij kunnen ze het geld goed gebruiken.

10 augustus 2011 om 19:12

@ naughty,

Ze verkochten vleminckx omdat ze financieel niet in orde waren, door die verkoop zijn ze dat wel... en kunnen ze in principe vragen voor cillessen wat ze willen...

10 augustus 2011 om 20:42

@ mdijkstra

Babos hoef ik zo ie zo niet, bij Feyenoord presteerde hij ook beroerd omdat hij niet tegen de druk kon. Goed nu zijn de omstandigheden toen des tijds compleet anders maar toch. Liever heb ik een tweede keeper die als hij een grote wedstrijd moet spelen niet stijf staat van de zenuwen.

11 augustus 2011 om 09:12

1,5 miljoen is ook wel erg weinig hij heeft nog een contract voor 3 jaar dus 500.000 per jaar voor 1 van de grootste keeperstalenten van NL kom op !! NEC had gewoon 3 a 4 miljoen moeten doen maar aan de andere kant het is aan NEC om het bedrag te bepalen want Jasper hoeft niet weg en Ajax wilt hem hebben nou dan moet je maar betalen

Gentenaar is een prima tweede doelman. Ik weet alleen niet of hij terug wil naar Ajax. Bij Ajax moet hij wel op de bank zitten terwijl hij eerste doelman is bij Vvv. Ik denk dat de salaris doorslaggevend zal zijn voor Gentenaar en dat hij dan toch kiest voor Ajax. 6 miljoen voor Cilessen kan gewoon niet, hij is maximaal 2 miljoen waard.

Vermeer ook weer een gelukkig man......;-)

10 augustus 2011 om 18:27

Heel fijn voor Vermeer, maar als Vermeer ''de gelukkige'' zijn hand breekt staan wij wel lekker met ''pizza'' onder de lat in de CL.

Een nieuwe goeie 2de keeper zou welkom zijn, en graag heel snel want je zou die bolle maar in het doel hebben Porta uit en Man United thuis ..... Die Verhoeven kan best keepen, maar hij pakt je nooit een punt en hij is echt geen zekerheidje in het doel ...

6 miljoen, doe even normaal zeg. Vergelijk dat even met hoeveel ajax zelf gevangen heeft voor steek, en NEC moet al snel doorhebben dat hun vraagprijs nergens over gaat.

10 augustus 2011 om 18:29

Waarschijnlijk willen ze Cilessen alleen kwijtraken tegen een astranomisch bedrag, dat niet te weigeren valt voor hen. Immers heeft hij nog een contract en heeft Nec recht om deze vraagprijs op te leggen.

10 augustus 2011 om 18:33

Als je voetbal en transfers al wat langer volgt is het helemaal niet zo raar.
De transfer waarde heeft te maken met kwaliteiten en talent dit heeft stekelenburg zeker. Maar het aller belangrijkste is natuurlijk het contract. Terwijl die van Stekelenburg afliep is die van Cillessen nog tot 2014 met een optie voor nog 2 jaar meen ik (minimaal 1 jaar in ieder geval). En dan heb je nog wat een club ervoor wilt betalen... hij hoeft niet weg bij NEC liever niet zelfs... dus dan moet je met een goed bod komen om hem binnen te halen. Ik vind het juist goed van mijn club dat ze nu eens wat durven vragen voor een speler, bovendien lijkt nog een jaar bij NEC blijven me niet slechter dan af en toe een wedstrijd spelen bij ajax...

10 augustus 2011 om 18:40

sterker nog het is geweldig van NEC dat ze wat durven te vragen want vroeger werden peter, vadozc en olssen voor minder als een miljoen verkocht terwijl we bij elkaar voor meer als 5 miljoen hadden kunnen verkopen .

10 augustus 2011 om 23:39

Nee, Ajax heeft het alleen het exclusieve recht om hoofdprijzen te vragen, de rest moet maar blij zijn als ajax belangstelling heeft voor 1 van hun talenten.
Met deze vraagprijs laat NEC gewoon zien dat ze eigenlijk niet vna Cillesen afwillen. Door alleen de hoofdprijs te betalen laten ze hem gaan, waarschijnlijk zit er dan nog wel enige onderhandelingsmarge in deze vraagprijs, Maar gezien de lengte van zijn contractsduur zal er toch echt wel flink in de buidel getast moeten worden voor een potentieel Nlelftal waardige keeper. 1,5 miljoen per lopend contract jaar zou echt niet heel bespottelijk zijn, dus 4,5 miljoen, dat is dan ook iets anders als 1,7 miljoen bieden, dat vind ik dan ook wel een lachwekkend bod om eerlijk te zijn.

6 miljoen voor Cillessen. Leuk voor NEC dat ze hoog in de boom gaan zitten maar dit is niet realistisch.
Maar ze geven een goed teken af, ze willen Cillessen niet kwijt en dat is hun goed recht.

Je gaat tog niet van de hak op de tak...
eerst een jonge keeper halen, nu weer ééntje met een rollator.
ga dan gelijk voor Tyton maar niet die vliegenvanger van V.v.v

10 augustus 2011 om 18:29

Dat zou ik nou ook een goede keeper vinden voor Ajax. Heeft lengte en goede reflexen!
Prima 2e optie naar mijn idee.

10 augustus 2011 om 20:14

Maar ook Tyton is een keeper die onder de lat moet staan en niet op de bank!

10 augustus 2011 om 20:19

Geen probleem, als het aan mij ligt gaat vermeer zo ie zo de bank op en kan iemand anders lekker op doel, zal aleen nog even duren voor dat f de Boer inziet dat vermeer hem gewoon niet gaat worden.

De Ijmegenaren vragen wel heel erg debiele bedragen voor hun keeper. 6m?? 4m is het maximale bedrag.

Daarnaast is Gentenaar niet bepaald een topkeeper. Dit is geen goede transfer, haal dan Padt terug.

10 augustus 2011 om 18:35

Ja, en jouw wil is wet??

Cillessen heeft nog meer jarig contract + een optie voor nog een jaar... dus waarom zouden ze niet de hoofdprijs vragen?

10 augustus 2011 om 19:39

idd. Necfever,

Zelf willen ze in Amsterdam altijd de hoofdprijs voor alles en iedereen, en nu zie je hier alle Ajacieden janken omdat Nec hetzelfde doet.

Nec heeft gewoon groot gelijk dat ze dit bedrag vragen!!

10 augustus 2011 om 20:11

Er is hier niemand die jankt hoor, de meeste lachen omdat dit totaal niet serieus te nemen is. En volgens mij wil iedere club gewoon het maximale voor een speler hebben, tenzij Sinterklaas er als technisch directeur zit.

10 augustus 2011 om 20:12

Die optie voor een jaar is tweezijdig en kan dus niet zomaar gelicht worden door Nec zonder goedkeuring van Cillessen, dus dat is totaal niet van toepassing.

11 augustus 2011 om 01:47

@ Fr

Wat een kletskoek. Ajax vraagt de hoofdprijs, maar dan hebben we het wel over topspelers die zichzelf al een tijd bewezen hebben bij Ajax, in Europese wedstrijden en in interlands. Voor een Suarez waarvoor tal van grote Europese topclubs belangstelling hebben kun je dan de hoofdprijs vragen ja.

Maar voor een keeper die 1 seizoen gekeept heeft bij de lokale FC in Nijmegen of all places....dat is ff wat anders dan wat Ajax doet hoor.

Vvv-venlo moet slim zijn, hij is 35 jaar(30 September 36 jaar), maar toch een eerste keus voor de Vogt en Udegebe, dit zou eigenlijk de 2de keer in Amsterdam zijn voor Gentenaar.

hoe kan je nou niks beters vinden dan gentenaar? je weet al een jaar dat stekelenburg wellicht wel gaat, dan heb je toch een schaduwlijst met evt vervangers.. oudere vervangers als je ziet dat vermeer het niveau aankan en dus 1e keeper wordt of een goede keeper die met vermeer kan concurreren..

lange termijn visie ontbreekt..

10 augustus 2011 om 18:35

@manolo6

Ik denk dat de visie voor de lange termijn er zeker is bij ajax getuige de zomer aankopen waarbij maar 1 gearriveerde vedette werd gehaald en de rest beloftevolle jeugd.

Ajax heeft gewoon gelijk niet meteen veel geld te willen investeren in een beoogde 2e doelman en dus past cillisen niet in het plaatje die had je en contract voor 4 jaar gegeven.

Deze keeper zullen ze met het oog op doorkomend talent en zijn leeftijd slechts een een of max twee jarig contract geven ook vanuit een toekomst visie.

Wel een realistiesche want je kan het ons ajax supporters niet aandoen om na een blesure of schorsing van vermeer weer met die verhoeven aan te komen.

10 augustus 2011 om 20:22

Lange termijn visie ontbreekt wel degelijk, de aankopen zijn voor de nog langere termijn natuurlijk wel gepast, maar zoals Manolo6 al aangeeft hadden ze alleen een lijst met evt. vervangers moeten hebben toen Stekelenburg 2 jaar terug in de belangstelling stond. En dan Gentenaar, wie heeft hem ook al weer naar VVV laten gaan omdat hij geen rol speelde (en vervolgens Verhoeven gehaald)? Daar ontbreekt dan toch een beetje de lange termijn visie.

Ongelooflijk dat NEC zeg, maar toch begrijp ik 020 niet in de keuze van keeper... Kijk, Gentenaar, prima goede derde keeper voor Ajax, maar toch geen 2e keeper?

Prima keuze. Geld op de bank zetten en/of een extra spits en/of verdediger erbij en klaar. Volgend jaar nog eens proberen.

11 augustus 2011 om 01:48

Totdat Vermeer geblesseerd raakt of tegenvalt. Dan is Gentenaar net als Verhoeven zo'n keeper die je eigenlijk zo min mogelijk zou willen moeten gebruiken.

Dit betekent dan wel dat Ajax gewoon echt op zoek was naar een tweede man achter Vermeer. Anders ga je nu niet voor Gentenaar. Ze hadden blijkbaar liever een jong talent gehad die kan groeien en wellicht op termijn eerste doelman kan worden en anders had je een voor Eredivisie-begrippen top tweede doelman gehad voor een aantal jaar.

Zes miljoen is natuurlijk ook een belachelijke vraagprijs, voor zoveel ging Vlemincx toch zeker ook niet weg? Dat was de clubtopscorer en voor spitsen betaalt men zoveel al meer.

Cilissen is maximaal drie miljoen waard. Goed dat Ajax hier niet in meegaat. Ook erg prettig voor Vermeer die zich nu zonder al teveel druk op kan maken voor eindelijk een vol seizoen Ajax!

Koop Luciano maar In ruil voor nog een leuker speler

10 augustus 2011 om 19:24

Luciano is net zo kansloos als Verhoeven, en hij loopt nog te zeiken ook. hij heeft een ongelofelijk slechte reputatie gekregen als van Loo boven hem verkozen wordt

6 miljoen voor Cillissen?
Die man heeft net 1 jaar een paar leuke ballen tegen gehouden bij Nec?
Lachwekkend

10 augustus 2011 om 18:38

Ja, en heeft in dat jaar laten zien dat een goede keeper is met veel talent.
Hij heeft geen aflopend contract en NEC wil hem graag behouden... Dus dan moet je dieper in de buidel tasten.... lijkt mij niet zo raar of lachwekkend!

10 augustus 2011 om 18:41

Voor 6 milj koop je heel nec op man, 6 milj hahah. Realtiteit beetje uit het oog verloren daar ofzo

10 augustus 2011 om 18:47

Suarez 40 miljoen? Kom op, ook Ajax vraagt onrealistische bedragen.

10 augustus 2011 om 18:47

Doet het pijn als het 'grote ajax' niet krijgt wat het wil?
Goede spelers met meer jarige contracten zijn duur, hij word gehyped en is één van de grootste keepers talenten uit Nederland. NEC wil hem niet weg dus dat zie je terug in de prijs.

10 augustus 2011 om 18:48

Zoals mijn mede-ajacied hieronder al oppert de vraagprijs is onrealistisch, voor iemand met zo weinig eredivisie ervaring (1jaar). Snap dat je een beetje in eer getast bent als ik de vraagprijs voor jou (blijkbaar) jeugdheld lachwekkend vind, maar ik raad je ten sterkste aan je Nec bril af te zetten en de realiteit onder ogen te zien, nogmaals Lachwekkende vraagprijs.

10 augustus 2011 om 18:48

Oh ja. Ajax mag wel hoge bedragen vragen voor hun spelers, maar als het een keer tegenzit is het huilie-huilie. Komop zeg. Accepteer het gewoon dat NEC Jappie ansoluut niet kwijt wil.

10 augustus 2011 om 18:54

Speciaal voor jou nog een keer dan, die 40 is nooit gevraagd, en dan werd uiteindelijk 27 incl bonussen.
6 milj gaat nooit een realistisch bedrag worden omdat 3 milj en bonussen max zou zijn. (dus de helft) Volgens mij maakt nec zich niet geloofwaardig als ze 6 vragen en uiteindelijk met 3 genoegen nemen.

10 augustus 2011 om 20:45

Nec kan veel willen maar heeft Jappie ook nog wat te zeggen? Hij dook afgelopen weekend van alle commotie al onder de bal door, hoe gaat hij met deze teleurstelling om. Nog een paar blunders en je moet blij zijn als je er de helft voor krijgt. En al dat gejammer over Ajax, wat een gelul, als Nec spelers als Will en Goossens gratis kunnen oppikken doen ze dat ook en dat na 8 jaar investeren van Ajax zijde.

10 augustus 2011 om 22:27

@ hottuna: ja, omdat Will en Goossens transfervrij waren. Cillessen is niet transfervrij.

@ bandanoantri: jij bent volgens mij een gefrustreerde kleuter. NEC weet ook dat Ajax dat nooit gaat betalen. Dat is het hele punt. NEC wil Cillessen niet kwijt.

11 augustus 2011 om 09:22

Is het aan jou om te bepalen wat de vraagprijs is dan ik zie je hier doodleuk 3 milj + bonussen verkondigen... Tenzij jij over de transfer beleid gaat heb jij geen recht van spreken denk ik zo .... maar over die 6 miljoen Cillissen heeft nog een contract tot 2014 dus ongeveer 2 mil per jaar zo onrealistisch is het niet en tja Ajax wilt hem hebben en nec wilt hem niet kwijt nou dan moet ajax maar betalen of ergens anders een keeper halen

NEC is in de positie om hoog in te zetten. Cillessen hoeft en wilt niet perse weg, langdurig contract en natuurlijk één van de grootste keeperstalenten van Nederland. Ja 6 miljoen is natuurlijk een veel te hoog bedrag, maar geef ze eens ongelijk.

11 augustus 2011 om 01:50

Ik geef ze ongelijk; NEC heeft ook financiële problemen gekend en ze kunnen nu een voor die club prachtig bedrag ontvangen voor een speler die net 1 jaar gekeept heeft. Met Babos hebben ze iemand in huis die hem moeiteloos vervangt.

Hoe kan je topscorer 3,3 miljoen euro opleveren, terwijl je voor dit knaapje 6 miljoen vraagt? Lachwekkend gewoon.

11 augustus 2011 om 10:10

Heel simpel, die 6 miljoen is een tegenbod. Als NEC en Ajax straks op 4 miljoen uitkomen springen ze hier in Nijmegen een gat in de lucht.

11 augustus 2011 om 11:02

Klopt, en dan vind het het nog een rare prijs want dan is hij nogsteeds duurder dan je topscorer, die het al meerdere seizoenen laat zien dat hij het kan. als je op 3 miljoen zou uitkomen zou dat al een flink bedrag zijn als je ziet wat je topscorer oplevert.

Dit vind ik mooi om te horen ik vind het jammer om jasper cillessen op de bank te zien zitten.
Niet dat ik het ajax niet had gegund het zou een hele goede keeper zijn en als vermeer dan geblesseerd raakt heb je een waardige opvolger!
Maar toch cillessen moet nu gewoon speeltijd krijgen om zich te ontwikkellen en ik zie hem op dit moment nog niet veel speeltijd krijgen bij ajax.

Hahaha, dat vindt ik toch wel sneu.... Die man is net weg bij Ajax xd. Dat ze geen 6 miljoen willen betalen voor Cillessen snap ik wel, maar dan ga je toch niet een 35-jarige keeper kopen die je net 'weggestuurd' hebt...

Rare dingen gebeuren er in de voetbalwereld.! Dit zag ik dus echt niet aankomen.! Gentenaar is wel al aan de oude kant maar het zou wel een goede 2de keeper zijn.!

Zijn ze in Nijmegen helemaal gek geworden? Ik ben van mening dat Vermeer gewoon het vertrouwen moet krijgen. Een onzekere doelman is wel het laatste wat je kunt gebruiken. Vermeer zal laten zien dat hij een uitstekende 1ste keeper is daar ben ik van overtuigd.

10 augustus 2011 om 19:16

Nee dat kunnen ze vragen, hij is pas 22 en heeft een contract tot 2014.hij hoeft niet weg en heeft al aangegeven dat hij het aardig aan zijn zin heeft. Toch jammer voor Ajax want ik vind Vermeer maar een middelmatige keeper die in normale omstandigheden gewoon bij een club in de middelmoot keept.

Haal dan Babos gratis op als 2e keeper, uitstekende en betrouwbare doelman voor als Vermeer geschorst of geblesseerd raakt. Heb ik persoonlijk meer vertrouwen in dan Gentenaar. Snapte de keuze voor Cillissen ook al niet helemaal, dit kon je verwachten (een belachelijk hoge vraagprijs).

11 augustus 2011 om 01:51

Kuipvrees en Babos, google daar eens op Lijkt me geen hele betrouwbare keuze!

Goed zo met Gentenaar lukt het ook gewoon. Waarom moeten we zoveel uitgeven voor een keeper.

10 augustus 2011 om 18:46

Ajax heeft gentenaar een tijdje terug eruit gegooit, en willen ze hem nu weer terug beetje raar tog?

10 augustus 2011 om 18:52

Er zijn wel meerdere rare dingen in de wereld. Ik denk dat hij best nog wel even naar Ajax wilt. En alleen al voor het geld uiteraard.

10 augustus 2011 om 18:54

Ja maar kom op he.. met gentenaar word je echt niet beter, er moet een keeper komen die kan concureren met vermeer. en vermeer denkt nu ohh rustig aan want die gentenaar gaat mij niet voorbij, Tyton zou beter zijn

WOW 6 miljoen hier schrik ik tog wel van, had verwacht 2,5-3,5 miljoen. Nec wil even hun duurtste transfer ooit (vlemincx) verdrievoudigen. Nee goed dat ajax het niet doet want het heeft natuurlijk totoaal geen zin om voor het geld wat steek heeft opgeleverd een keeper die zichg een half jaartje bewezen heeft voor een godsvermogen te kopen. Ook goed nieuws voor vermeer dit die zeker een basisplek verdiend.

10 augustus 2011 om 18:42

Als Nec de transfersom van Vlemickx wou verdrievoudigen was het 9,9 miljoen geweest..
Dan had hij zeker mogen vertrekken! Nec laat gewoon duidelijk merken dat Jasper niet voor een appel en een ei de deur uit gaat.maar in de tekst staat ook :''naar verluidt''.dus wie zegt dat dat waar is?de Telegraaf misschien?

10 augustus 2011 om 18:50

AT5 en het is geciteerd uit de mond van een woordvoerster van Ajax.

Marc, Jappie blijft bij ons!!!

10 augustus 2011 om 18:58

Brabants dagblad at5 meldt dit

10 augustus 2011 om 19:13

Thanx voor de info!gelukkig blijft hij (voorlopig). Nog 1 goed seizoen en hij maakt een transfer naar het buitenland hopenlijk voor 6 miljoen

ajax moet nu voor tyton of babos gaan.
Ajax had vorm moeten kopen

10 augustus 2011 om 20:25

Tyton en Vorm zijn beide keepers die in de basis moeten staan, wat moeten ze dan met Vermeer? Vorm is zeker beter als Vermeer en Tyton heeft niet lang nodig om beter te worden.

10 augustus 2011 om 22:34

Cillessen is geen keeper die in de basis moet staan?

10 augustus 2011 om 22:41

Natuurlijk wel! Maar mdijkstra heeft het over Tyton en Vorm. Cillissen is al afgeschreven omdat hij te duur is.

Ik zou even bij den haag gaan kijken.

Daar zit een uitstekende keeper met eredivisie ervaring en een ajax verleden op de bank.

Ik denk dat robert Zwinkels liever achter vermeer zit dan achter die slome couthino die zijn veters nog niet zou mogen vast maken.

Zeer hoge prijs inderdaad. Ook in mijn ogen te veel. Maar ja.. de competitie is al begonnen, hij heeft nog een contractsduur tot zomer 2014, heeft het potentieel voor een oranje doelman. Neem het NEC maar eens kwalijk dat ze een dergelijk bedrag vragen. Al werkt het NEC wel tegen dat ze in financiele moeilijkheden verkeren. Kan je toch minder goed dit soort bedragen vragen.

10 augustus 2011 om 18:31

NEC is op de goede weg en met de verkoop van Vleminckx hebben ze al een flinke stap in de goede richting gezet. Zo goed dat ze niet genoodzaakt zijn om nog een speler te verkopen.

Cillessen is toch geen zes miljoen waard, dat kun je toch niet afleiden op één seizoen waarin NEC elfde ofzo eindigde ? Mja als je voor Vleminckx zoveel geld krijgt... :-)

Goed werk van Ajax als ze nu Cillessen overslaan en voor Gentenaar gaan.. ze zullen misschien Aissati ofzo in de deal moeten betrekken want VVV laat niet zomaar hun keeper gaan volgens mij. Glen de Boeck zou dan naamgenoot Glenn Verbauwhede kunnen strikken, die staat op de transferlijst bij Club Brugge.

Het heeft nu geen zin om de prijzen te vergelijken tussen Stekelenburg en Cillesen, Ajax had Steek gewoon voor veel meer moeten verkopen! Eigen domme fout geweest! Tyton lijkt me nu de meest logische optie eerlijk gezegd. Gentenaar zal niet lang meer mee kunnen. Niet kopen dus! Maar met Vermeer gaan ze het ook niet redden. Ik kan NEC niks kwalijk nemen.

Geef gewoon een jongen uit de jeugd een kans en laat hem strijden met Vermeer voor een plaats onder de lat. In plaats van die bejaarde keepers te halen.

10 augustus 2011 om 18:40

Zou kunnen maar dan kom je bij warner Hahn, of ze moeten Bizot terughalen van Cambuur, en deze gasten vind ik nog iets te jong

goed werk van nec. Gewoon een goede prijs vragen. Doet ajax zelf ook bij verkoop. Bij inkoop proberen voor een dubbeltje eerste rangs te zitten.
NEC had hem waarschijnlijk echt wel voor wat lager weg gedaan maar ajax zal wel max 2 miljoen gezegd hebben. Nou ja ga je toch lekker voor een mindere keeper. Ik snap het niet hoor.
Die Cillissen had ajax gewoon moeten halen, want daarmee ben je verzekerd van jaren een topkeeper voor dat bedrag. Maar nee hoor, ajax wil graag in die jaren veel meer geld betalen voor diverse mindere keepers.

10 augustus 2011 om 18:49

Jonge, 6 miljoen is veels te hoog voor zo'n keeper. Een topspeler voor de eredivisie zoals El Hamdaoui kostte al 5 mil. Een topkeeper als Stekelenburg is voor 6 miljoen verkocht aan AS Roma. Denk je nou echt dat 6 miljoen een marktconforme prijs is voor Cilissen? Dacht het niet. NEC wilt gewoon Cilissen niet kwijt en komt met dit aburde bedrag. Prima hoor, dan zitten jullie met een ontevreden keeper opgescheept en een paar miljoen minder op de bankrekening. Of dacht je nou echt daadwerkelijk dat men liever bij NEC speelt dan bij Ajax?

10 augustus 2011 om 19:26

Klopt niet. NEC zit echt niet met een ontevreden keeper opgescheept. Jasper heeft aangegeven er totaal geen problemen mee te hebben om bij NEC te blijven, omdat NEC zijn club is. Dus...

10 augustus 2011 om 19:28

Heb jij zijn glimlach niet gezien op tv zeker toen het over Ajax ging.

10 augustus 2011 om 19:32

@ansjo
Misschien was dit wel een glimlach omdat die vraag in een paar dagen al zo vaak was gesteld ??

10 augustus 2011 om 20:12

Ansjo ik weet niet of het je is opgevallen maar Jasper lacht zowat bijna altijd bij de interviews. Het is gewoon een vrolijk jochie uit Groesbeek. Natuurlijk, hij was gevleid door de interesse van Ajax. Maarja, NEC was niet gevleid door het bod en dan houdt het op he.

10 augustus 2011 om 21:22

Nou ja die interviewer speelde er wel op in en voor mij was het wel duidelijk hoor. Ik ken Cilissen verder ook niet zo goed hoe hij zich dan houd als zo'n transfer dan stukloopt. Snap best dat de Necfans blij zijn hoor. Maar jullie snappen toch ook wel dat dit een mooie stap zou zijn voor zo'n gozer.

10 augustus 2011 om 22:09

Natuurlijk, het is een droomstap. Echter zit Jasper zo in mekaar dat hij daar makkelijk overheen stapt, omdat hij ook weet dat eerst de clubs eruit moeten komen.
Maar NEC is gewoon de club voor Jasper en ik weet zeker dat hij het gewoon leuk vind om voor ons te blijven spelen. En hij zal ook wel blij zijn dat alles nu klaar is.

Goede keus, als Ajax tenminste op zoek is naar een echte tweede keeper en geen concurrent voor Vermeer. Gentenaar is een betrouwbare tweede keeper, en hij heeft er waarschijnlijk niet zo veel problemen mee om op de bank te gaan zitten. Zeker niet voor het salaris dat hij bij Ajax krijgt t.o.v. dat bij Vvv. Het enige probleem is misschien de transfersom die VVV zal vragen voor zijn eerste keeper. Cillessen is gewoon lachwekkend duur... goed dat Ajax daar niet in meegaat.

Ik denk dat dit ook goed is voor alle partijen. Cilessen moet wekelijks spelen en bij NEC is hij, min of meer, verzekerd van een basisplaats. Gentenaar is een goede tweede doelman die waarschijnlijk geen problemen heeft met een rol als reserve bij Ajax.

NEC is slim bezig. Want Cillissen ligt nog vast tot 2014. Maar ik zat meer te denken aan Eloy Room? Hij kan dan de stand-in worden van Vermeer. En lijkt me toch een Eredeivisiewaardige keeper..

10 augustus 2011 om 18:42

NEC is natuurlijk alleen slim bezig als Clillissen ooit zes miljoen of meer zal opbrengen. Mocht het allemaal anders lopen, zoals bij Waterman, Moens, dan zullen ze zich nog weleens achter de oren krabben in Nijmegen.

10 augustus 2011 om 18:51

Room is nou wel de laatste die ze bij Ajax moeten nemen. Toonde afgelopen jaar met veel blunders aan dat hij eigenlijk nog niet goed genoeg is voor Vitesse, laat staan voor Ajax. Zie helemaal niets in deze overschatte keeper. Gentenaar is een betere keus, maakt minder fouten en zal ook makkelijker instemmen met een rol als tweede keeper

Het klinkt waarschijnlijk heel raar wat ik nu ga zeggen. Maar zou Tim Krul niks voor ajax zijn?

10 augustus 2011 om 18:45

Geen gekke gedachte, echter denk ik dat zowel Krul als Newcastle hier niet op te wachten zit, bovendien geen idee wat de contractsituatie van Krul is, maar verder zit je dan ook weer met het gegeven dat je Krul dan waarschijnlijk als bankzitter haalt, als De Boer zich aan z'n belofte houdt om Vermeer eerste keeper te laten blijven, en ik denk dat Krul, na zijn optredens van vorig seizoen niet op de bank bij Ajax wilt gaan zitten

Ik hoop toch niet dat VVV Gentenaar laat gaan. Ik heb weinig vertrouwen in die De Vogt als eerste keeper. Gentenaar gaat ons toch wat punten opleveren dit seizoen. Ik ben wel benieuwd hoeveel Ajax bied op Gentenaar, want onvervangbaar is hij natuurlijk ook niet helemaal.

Ik ben zo blij. Echt waar. Ik heb net een gat in de lucht gesprongen. Cillessen is gewoon een uitstekende keeper die nog niet weg moets bij ons.

Oke, en nu weer terug naar de realiteit. 6 miljoen is te hoog. Echter vind ik het een uitstekende zaak dat Carlos onze spelers niet meer voor een appel en een ei wegdoet.

Jappie blijft!!

Goed gedaan van Nec. Cillessen komt nog maar net kijken. 6 miljoen voor een speler (keeper) die zich eigenlijk nog moet bewijzen lijkt veel, maar als Cillessen zich blijft door ontwikkelen is 6 miljoen in de toekomst helemaal geen gek bedrag. Als ik me niet vergis heeft Nec Ciliessen zelf opgeleid dus dan willen ze daar nog wat langer van genieten. Waarom hem nu voor een prikkie weg doen als hij van grote waarde voor je team kan zijn en waarschijnlijk over een paar jaar voor veel meer kunt verkopen?

10 augustus 2011 om 18:42

Over een paar jaar loopt hij welgeteld voor 0 euro de deur uit

10 augustus 2011 om 18:46

Denk je echt dat Nec dat laat gebeuren? Ajax zal nu waarschijnlijk een bedrag rond de 3 miljoen euro in gedachten hebben (gok ik). Nou, dat kan Nec over 2 jaar, als ie nog een 1jarig contract heeft, er ook echt wel uit halen. En dan bestaat er ook nog zoiets als verlengen.

10 augustus 2011 om 18:58

Denk je nou echt dat die jongen gaat verlengen? Misschien als NEC champions league speelt, anders zal hij natuurlijk zo snel mogelijk hogerop willen.

10 augustus 2011 om 19:03

Kans is klein dat ie verlengt, omdat nec nu een belachelijk bedrag vraagt waardoor ajax afhaakt. clubliefde bestaat niet, dat weet je ook hoop ik.

Leuk geprobeerd, maar dit zijn geen bedragen die betaald worden voor een keeper, komt swansea langs is het 4 milj en komt ajax maken we er 6 van. Voor 6 miljoen koop je heel nec op
Groot gelijk, niet betalen voor iemand die een paar leuke wedstrijden heeft gekeept.

10 augustus 2011 om 18:42

Carlos Aalbers, de technisch directeur van Nec, heeft al aangegeven dat de vraagprijs van 4 miljoen onzin is.

11 augustus 2011 om 00:45

@disaster: Hm, als ik die club van jou zou krijgen zou ik m op marktplaats zetten, gratis afhalen.

Een club kan vragen wat ie wil als ze een speler willen houden. NEC hoeft niemand een plezier te doen behalve als Cilessen het zelf perse zou willen.

Je reactie staat vol frustratie en een beetje meer respect kan ook wel.

Ps. zou die club van je ook wel opsturen als je de postzegel betaalt

10 augustus 2011 om 19:07

Voor 6 miljoen heel NEC kopen is wel erg overdreven.ik ben het met je eens dat 6 miljoen erg veel is.maar je doet wel erg min over Nec.succes met het zoeken van een andere keeper.

Mm toch een rare manier van inkopen. Je denkt eerst aan een heel getalenteerde keeper en daarna ineens naar Gentenaar. Volgens mij zit daar echt nog wat tussen.. konden ze dan niet Velthuizen of Vorm halen? Lijken me beide prima keepers en goedkoper dan Cilisssen. Vind het overigens erg slim wat NEC doet. Die jongen is nog lang niet uitgeleerd en heeft nog een lang contract.

Denk niet dat Gentenaar nog naar Ajax zou willen als tweede keeper. In deze fase van je carriere is het leuk als je nog elke week speelt. Centen heeft hij wel genoeg gekregen in de jaren bij Ajax en Borussia Dortmund.

Waarom probeert Ajax niet Tyton los te weken van Roda? lijkt me een prima keeper die de concurrentie met Vermeer wel aan kan (en misschien nog wel wint ook)

Wel logische keus soort gelijke keeper ja en de 1 is 22 en de ander 35
Persoonlijk zou ik sowieso voor een ervaren keeper gaan naast Vermeer vooral met oog op de CL vind ik de gok op een jonge keeper te groot.

Oh ja, en Dennis, doe me een plezier: Ga naar Ajax! Dan is aan alle onzekerheid een einde.

Heej Ajax, afblijven van onze keeper, eerst hem afdanken en nu weer terugnemen, dat kan niet. En zo ja, Hay vraag maar een miljoen, dat schrikt misschien af....come on Venlo...forza Vvv...

10 augustus 2011 om 19:09

Als je 6 miljoen vraag schrikt het sowieso af

Lijkt er gewoon op dat ze Cilissen niet kwijt willen bij Nec. 6 miljoen voor een jonge keeper in Nederland slaat echt helemaal nergens op. Ik neem aan dat als dit echt waar is Cilissen zwaar pissed off is. Want hoeveel hekel sommige supporters ook aan Ajax mogen hebben de stap is professioneel gezien een reuzesprong van NEC naar Ajax.

10 augustus 2011 om 22:45

Hoezo zou Jasper zwaar pissed of zijn? Hij weet hoe NEC erin staat en kan bij NEC nog even ervaring opdoen. Volgend jaar kan dan netjes voor 3-4 miljoen weg.

Ik krijg een beetje het idee dat dit hele persbericht een strategische zet is om de vraagprijs van Cillessen wat omlaag te krijgen. NEC is een club die het geld nog altijd erg goed kan gebruiken en zullen proberen om via zo'n hoge vraagprijs het maximale eruit te halen. Dat Ajax nu niet de naam Babos naar buiten laat komen heeft vermoedelijk ermee te maken dat NEC dan alsnog een flinke salarispost zou kwijtraken, maar om Gentenaar in de media te brengen kun je NEC toch wel een beetje zenuwachtig maken(als ze het geld echt heel hard nodig hebben). Het zou totaal niet logisch zijn wanneer Ajax daadwerkelijk voor een niet meer dan gemiddelde keeper zoals Gentenaar zou kiezen.

10 augustus 2011 om 22:46

Maar NEC hoeft Cillessen helemaal niet kwijt. En Babos kan mogelijk nog naar een andere club, er is niet alleen Ajax.

Gentenaar ben ik niet echt enthousiast over, vooral aangezien vermeer de laatste jaren wel redelijk blessuregevoelig is en de kans relatief groot is dat hij in het seizoen moet spelen. Ik zou Tyton halen, alleen die neemt denk geen genoegen met een plek als 2e doelman! En het is nog maar de vraag hoeveel Roda JC voor hem vraagt.

6 miljoen is inderdaad wel een beetje teveel van het goede vooral als je dit vergelijk met de bedragen van Steek en Vorm. Ik zat eerder aan een bedrag van rond de 2.5 mil te denken voor Cillessen! Maarja Nec mag deze prijs hiervoor vragen

Ik kan begrijpen dat N E C Cillessen niet wil verkopen. Niets mis mee. Maar dan ahd die Aalbers gewoon als een vent moeten zeggen dat ie niet te koop is. En al helemaal niet in de pers moeten gaan roepen, dat hij Cillessen wel een goede keeper zou vinden voor Ajax.

En dan 6 miljoen vragen?. Ja vragen kan altijd, maar vooraf weet je dat dat 'm bij verre niet gaat worden. Vorm, toch hoger aangeschreven op dit moment, was beduidend goedkoper. Ik vind het dan echt opportuun om voor Cillessen vrijwel net zoveel te vragen als Stekelenburg is vertrokken. Een keeper die 9 jaar ind e a-selectie zat bij Ajax, met de nodige ervaring op nationaal en internationaal gebied, wat heet...... hij stond onder de lat ind e Worldcupfinale met Oranje.
Nee dan mag je best veel vragen voor Cillessen vanwege een doorlopend contract, echter raakt de vraagprijs van 6 miloen kant nog wal. Zeg dan gewoon vooraf als Ajax zich meldt, dat ie niet te koop is!.

10 augustus 2011 om 18:52

Hoezo is precies zoals het altijd heeft gewerkt...

Hij mag wel weg... maar dan wel voor 6 miljoen, want dan word het pas interessant om zo'n groot talent en eerste keeper weg te doen.

10 augustus 2011 om 18:58

@necfever

Ik zal ook niet ontkennen dat een bedrag van 6 miljoen on-interessant voor NEC zou zijn.
Maar een bedrag van laten we zeggen 3-4 miljoen zou ook al heel interessant zijn voor NEC begrippen.
Daarnaast verkoop je als NEC je topschutter en held Vleminckx voor 3,3 miljoen als ik me nog goed herinner. Waarom hoor je dan niet dat eigenlijk een bedrag als 6 miljoen pas interessant is???. En kom niet gelijk met leeftijd dit en dat..... want Bjorn kan ook nog een flink aantal jaren mee en had ook geen aflopend contract.

10 augustus 2011 om 19:09

Vleminckx moest weg omdat ze financieel niet goed stonden en door die verkoop hoeft cillessen niet weg voor een appel en een ei!

Eigelijk een logische reactie van alle kampen. NEC wil hun eerste keeper niet meer kwijt zo vlak voor de competitie al hebben ze een vervangen met Babos is huis die uitermate capabel is. Dus ze vragen een bedrag waarvan ze weten dat Ajax het niet gaat betalen, zeker niet aangezien het nog geen uitgemaakte zaak is of Cilessen eerste keeper wordt.

Verder hoop ik niet dat het Gentenaar verhaal doorgaat, die aangezien ik denk dat dit voor VVV een flinke aderlating is. Het is een rustpunt die op jaarbasis flink wat punten voor het team pakt. Al zou VVV wellicht een goede deal kunnen slaan wanneer bijvoorbeeld een Jan Arie van de Heijden of een Bruno Silva in de deal wordt betrokken.al zal salaris dan een lastig punt worden voor Vvv. Wanneer Gentenaar gaat moet VVV dan in mijn ogen proberen om Babos of een andere ervaren doelman vast teleggen. DIt is wat ze echt nodig hebben.

Hm dit is enigzins een verrassing, maar niet onlogisch.... Zodra je geen beschikking hebt over Vermeer staat er direct een ervaren 2e keeper.. Tevens kan hij met zijn ervaring wellicht nog waardevol zijn voor Vermeer zelf...
Alleen even de vraag of VVV dit wel ziet zitten en natuurlijk Dennis zelf, na zijn mager (wedstrijd)aandeel binnen Ajax in het verleden....

oi oi oi hier ben ik als Nec'r helemaal niet blij mee.. 4.5 was een realistisch bedrag geweest en hadden we nog een goede spits kunnen aantrekken. Cillessen moet nog wel veel groeien maar toch had ik hem liever bij ajax gezien met 4.5 miljoen op zak.

10 augustus 2011 om 19:01

Ik denk ook niet dat ajax 4,5 miljoen neer wilt tellen, anders waren ze bij een vraagprijs van 6 miljoen wel in onderhandeling gegaan en gewoon zelf 3 miljoen geboden. Het is natuurlijk duidelijk dat NEC erg hoog inzet met deze vraagprijs en met 4 a 5 ook wel akkoord zou gaan.

Goede zaak, dit zou of ten koste gaan van Vermeer of van Cilissen zelf.
Deze keepers moeten zich beide op het hoogste niveau kunnen blijven ontwikkelen.

Ik vond Vermeer 2 seizoenen terug heel sterk. Toen was er een periode dat hij boven Stekelenburg werd gekozen. Maar vind 'm dit seizoen en ook vorig seizoen afentoe rare momenten hebben. Kijk naar de 1-0 van de Graafschap. Als je zo keept tegen een Real Madrid in de Champions League, dan kom je weer niet door de poule-fase.

En mij lijkt Tim Krul dus ook totaal geen rare optie voor Ajax. Ik vond hem in Zuid-amerika sterk keepen tegen Brazilië etc. Maar aan de andere kant, Frank de Boer heeft al aangegeven dat Vermeer 1e keeper wordt. Maarja, we zullen zien!

verwacht dat dit gewoon een spelletje is van ajax om de prijs te drukken.

10 augustus 2011 om 18:53

Dat gaat dan mislukken want waarom zou NEC dan opeens gaan zakken. Denken ze van: '''' Oh God, Ajax wil Gentenaar. We zetten Jasper voor anderhalf miljoen op de trein''. Nee. NEC wil Jappie gewoon niet kwijt. Ze staan in hun recht om 6 miljoen te vragen. Echter kan ik ook realistisch zijn en is deze vraagprijs te hoog.

10 augustus 2011 om 18:59

lees DTH dan maar even. Waarom 6 niet te hoog is.
en ajax zal echt wel spelletje spelen dus juich nog even niet te hard.

10 augustus 2011 om 19:05

Ajax gaat nooit meer dan 2,5-3 betalen voor een reservekeeper. En gelijk hebben ze. Daarom durf ik nu wel vrij zeker te zeggen dat Jappie niet naar Ajax gaat. Want Gentenaar staat hopelijk te springen om naar Amsterdan te komen...

Tyton zal inderdaad een stukje goedkoper zijn dan Cillessen. Tyton heeft nog een 2 jarig contract en zal rond de 3 a 4 miljoen kosten. Hij wilt overigens alleen weg als hij eerste keeper wordt want hij wil volgend jaar onder de lat staan bij het EK in Polen.

11 augustus 2011 om 14:18

Denk dat als Tyton zo blijft keepen zoals hij de laatste tijd doet zo een basisplaats heeft bij Ajax. Mocht Ajax voor Tyton gaan dan is het in mijn ogen ook gewoon de beste optie. Je haalt dan een keeper die er direct staat als het moet en een met veel toekomst. Ik zou zeggen 3 miljoen en wat doorverkooppercentages en de kans is groot dat je hem binnenhaalt.

Yes dacht ik toen ik dit bericht las. Zo zien we in ieder geval twee nederlandse topkeepers elke week in actie! En dat mag ook wel als je ziet wat utrecht en az momenteel op doel hebben staan.

Ik vind Gentenaar niet bepaald concurrentie voor Vermeer. Denk dat die in z'n vuistje zit te lachen.....

Gelukkig dat NEC zoveel vraagt, dan komt ie tenminste niet. Ben niet echt onde de indruk van die jongen, zie liever een 30+ komen. Staat de ontwikkeling van Vermeer dan ook niet in de weg.

Het bekende Ajax-syndroom heeft weer toegeslagen, zodra Ajax geïnteresseerd is stijgt de waarde van een speler ineens met 150 tot 200% van zijn oorspronkelijke waarde. Achja, het is NEC haar goed recht natuurlijk, maar ik dacht dat NEC best wel wat geld kon gebruiken. 4,5 miljoen was een redelijk bedrag geweest. En dat had NEC weer mooi kunnen investeren in nieuwe spelers.

Achja, dan maar een goedkopere optie. Klasse beleid gevoerd door Ajax dat ze niet meegaan met die gekte.

10 augustus 2011 om 19:25

Zo ken ik nog een ajax syndroom. Zodra een speler 1 maal het ajax shirt heeft gedragen blijkt die speler ineens miljoenen meer waard te zijn.

10 augustus 2011 om 23:40

@flofloyd

Omdat Ajax speler meermaals hebben aangetoond de stap naar Europese (sub)toppers te kunnen maken.

10 augustus 2011 om 22:52

Ik denk dat als Ajax 4,5 miljoen biedt, NEC hem zeker wel laat gaan hoor. Maar niet als Ajax 1,7 biedt, dat is simpelweg triest.

10 augustus 2011 om 23:38

Dus omdat 1,7 te laag is ga je 6 vragen ja logica.

10 augustus 2011 om 23:56

Vind ik idd logica. Dan is de gewenste prijs namelijk de middenweg.

Natuurlijk is 6mio te veel.. En waarom?
1. Hij is een talent maar geen talent met een trackrecord die 6mio vertegenwoordigt
2. Ik vind een Vorm met nog n jaar te gaan niet heel veel minder waard dan Cilissen met 3jaar
3. Tot slot, werkt NEC niet mee, dan weet je zeker dat hij gewoon 2 jaar wacht en dan moet je (geheel marktconform) genoegen nemen met ong. 1mio in zomer 2013 -- NEC moet maar hopen dat Cilissen sportief zoveel vreugde gaat brengen dat je dat 'die 3mio' waard vindt (4mio biedt Ajax nu - 1mio verdien je in zomer 2013, maakt 3mio wat je misloopt)

Ben je slim, neem je 4 en nog prestatie bonus + doorverkoop-%...

10 augustus 2011 om 19:23

Ik snap je redenatie maar, waar staat er dat Ajax 4 miljoen geboden heeft?

11 augustus 2011 om 10:38

Oh my bad! ik was totaal niet op de hoogte van de 1,7mio. In that case, laat dan maar.. NEC moet met niet minder dan 3 á 4 akkoord gaan (incl. alle variabelen).

Wat een stel krenten daar in Amsterdam
Anderzijds, als je door onderhandelt, kom je uit op 3,5 mio ?

10 augustus 2011 om 20:13

Ajax biedt nu 1,7. Groot gelijk dat NEC dat niet accepteerd. En NEC heeft een optie op Cillessen tot 2016, beter lichten ze die ff.

11 augustus 2011 om 10:40

Kan NEC die optie echt lichten? Als ik NEC bestuurder zou zijn, zou ik het wel weten..

Tenzij je natuurlijk geen stress kent, omdat je al een goede vervanger op het oog hebt.

wel een verschil..
ik vind zoals voorgaande seizoenen vermeer als 2e keeper. dan heb echt een goede keeper achter de hand..
en met gentenaar ben ik daar nog niet zo zeker van..
dan maar hopen dat vermeer het gehele seizoen zal keepen, zonder blesures etc..

Goedzo, Cilessen is echt weer zo'n hype waar je zomaar blauw gaat voor betalen. Gewoon Vermeer laten staan hoelang hij keept bij Ajax des te beter hij wordt. Vermeer heeft echt super gekeept vorig seizoen, hoe moet alleen zekerder gaan worden bij hoge ballen. Dan wordt hij misschien wel 2de keeper bij Oranje. Cilessen is goed maar als je ziet dat courtois 8 mil heeft gekost dan is het gestuurd dat NEC 6 mil vraagt. Nu maar hopen dat Ajax dat geld steekt in Assaidi.

kunnen ze nog beter voor Tyton gaan i.p.v. deze matige keeper die VVV volgens mij al van Ajax haalde.

Van de Sar keeperstrainer en gelijk als tweede doelman

Ach niet getreurd en eigenlijk voor meerdere fronten een win-situatie in mijn ogen.
Een win voor:
- Vermeer want nu hoeft hij de concurrentie niet aan te gaan met het talent Cilissen om eerste keeper van Ajax 1 te zijn
- Cilissen want hij kan gewoon zeker Eredivisie wedstrijden spelen
- Ajax want die geven geen miljoenen uit
- NEC want die behouden gewoon Cilissen

Nadelige gevolgen:
- Ajax heeft nog geen goede stand in voor Vermeer
- Vermeer heeft geen concurrentie dus zal minder geprikkeld zijn om te vechten voor zijn plek onder de lat.

10 augustus 2011 om 19:16

Ik denk dat Vermeer, na jaren als tweede keeper te hebben gefungeerd, sowieso al héél erg gebrand is om zichzelf te laten zien/te bewijzen. Daar heeft hij geen Cillessen voor nodig.

10 augustus 2011 om 19:19

@bayside #150
Dat zeker, maar vaak kan concurrentie voor een basisplek toch voor een extra prikkel zorgen en dat Vermeer in ieder geval continu scherp is.

Hahaha lol 6 miljoen cilessen grappemakers.
Het is een talent maar ook niet zoveel dat hij dit nu al mag opbrengen.+~ hetzelfde als steek.
Ajax had steek ook gewoon moeten houden,vermeer in vorm en zeker niet nerveus is een goede degelijke keeper maar mist wat ,mits hij nogmaals niet nerveus is anders nog liever verhoeven.

Gentenaar ja als backup maar het kan ook zomaar weer goed uitpakken voor vermeer,weet het niet hoop dat vermeer dit jaar opstaat.

Oft. Wie weet hoe ver bizot is zou hij volgend jaar dan iets kunnen betekennen?

idd. tyton zou goed zijn. gentenaar laat zien dat hij een goede keeper voor een middemoter van de eredivisie is. heeft dit weekend weer laten zien dat vvv niet zonder hem kan. en denk datie het zelf niet ziet zitten om terug te gaan naar de bank van ajax waar hij mischien nog na een tijd verhoeven voor zich moet gaan laten! zou zeggen haal tyton of mischien room die nu weer 2e kieper is bij vitesse??

Blijf VAN Gentenaar Af!!!

Hij kan ons naar een hoger niveau brengen!

10 augustus 2011 om 19:16

Ik zou eigenlijk niet weten waarom gentenaar 2de keeper wilt worden bij ajax...
Dat heeft hij namelijk al gedaan... en hij was daarna blij dat hij weer in de eredivisie wedstrijden keepten (zijn woorden).

Shit is ajax zo dom?! 6mln voor Cillissen kun je aan zien komen, doet het bijzonder goed, is pas 22jr en heeft een contract nog voor 3 seizoenen! Logisch dat ze dan moeten betalen, ik schat Cillissen zeker 4mln euro. Zeker met zijn potentieel, over 8 jaar de opvolger van stekelenburg bij oranje.

Triest hoor, die Ajacieden die zeggen dat Nec gek is omdat ze een hoge vraagprijs voor Cilissen hebben.
Waarom is Nec gek? Omdat ze een speler niet voor een lage prijs naar Ajax laten gaan zeker...
Nec is gewoon slim, hij ligt nog tot medio 2014 vast, en als je financieel alle zaakjes op orde hebt, waarom zou je hem dan verkopen?

10 augustus 2011 om 19:13

De toekomst zal het leren. Keepers zijn zelden miljoenen waard en niemand kan de otnwikkeling van Cillessen voorspellen. Als je in een klap je beste transfer ooit kan verbeteren, dan moet je wel zeker van je zaak zijn als je weigert.

Maar goed, als NEC zijn zaakjes goed in orde heeft, dan mogen ze op een betere aanbieding dan die van Ajax wachten.

10 augustus 2011 om 22:56

De aanbieding van Ajax was maar 1,7 miljoen, dus ben je het niet met me eens dat dat veel te weinig is? Voor 4 miljoen laat NEC hem ook wel gaan hoor.

10 augustus 2011 om 23:25

1,7 miljoen is niet genoeg maar is slechts het openingsbod, niet het eindbod, ik verwacht echter niet dat Ajax een bod van 4 miljoen in gedachten had. Als je nu direct 6 miljoen vraagt, dan wordt het lastig elkaar te vinden

Waarom niet romero oppikken bij AZ of is dit een gek idee ?

10 augustus 2011 om 19:11

Een keeper met zo'n mentaliteit en gedrag verdient het niet om het shirt te dragen van welke club dan ook! Die gaat maar lekker zijn zakken vullen in het buitenland, kwal dat het is!

10 augustus 2011 om 19:28

Romero........ is een gevalletje el Hamdaoui.
Ligt moeilijk in de groep enzo, komt te laat terug van vakantie, dat soort zaken

10 augustus 2011 om 19:31

Denk dat die gaat zeuren als hij tweede keeper wordt. En ik denk niet dat Vermeer onderdoet voor Romero

Dat is inderdaad te veel van het goede.

Cillessen dus gewoon bij NEC laten en misschien over een aantal jaar alsnog overnemen. Het is voor Cillessen zelf ook het beste. De keuze voor Gentenaar begrijp ik niet zo. Dan zie ik nog liever Babos komen als 2de keeper.

Ik snap al helemaal niet dat ajax voor Cilessen gaat.. dan kan je beter de keeper van Jong ajax of van de A1 de kans geven?? ik zou liever gewoon een wat ervaren keeper zien zoals gentenaar/velthuizen..(geen babos)

En als er mensen zijn die twijfelen tussen Vermeer/ Cilessen..ja wat moet ik er van zeggen die sporen gewoon niet.. cilessen heeft het aardig gedaan maar je ziet toch aan alles dat vermeer gewoon de beste keeper is !! Mihaylov ook een goeie keeper dat is de enige die beter is op het moment in NL

In mijn ogen is het nog steeds onbegrijpelijk dat geen enkele club heeft toegeslagen met Velthuizen! Vitesse is nu zo slim geweest om een poging te doen hem binnen te halen! Een talentvolle keeper die voor een 'stuiver' te koop is! Utrecht, Heerenveen, Feyenoord en Ajax zijn clubs die hem allemaal wel kunnen gebruiken!

Ontop:
Een onrealistisch bedrag maar begrijpelijk, NEC wil hem behouden en heeft het geld niet zo hard nodig! Zo werkt het nou eenmaal op de markt, geeft Ajax wel duidelijkheid want dan kunnen ze verder kijken!

NEC wil Cillessen niet kwijt, Eindelijk durft NEC de poot stijf te houden, Niks afdoen van die prijs!!
Forza NEC

Rob van Dijk kan Ajax helaas niet meer halen. Dan is de veel jongere Gentenaar inderdaad een betere optie.

Dit was te verwachten, volkomen logisch dat NEC veel vraagt voor een zeer getalenteerde keeper. Waarschijnlijk heeft hij een langdurig contract dus dan is er niks mis mee. Ik had dit ook al verwacht want je verwacht toch niet dat NEC hem voor een prikkie laat gaan.

Logisch dat NEC zo een hoge prijs vraagt. Ze willen hun zeer getalenteerde doelman niet kwijt natuurlijk. En mocht Ajax het bedrag toch willen betalen, dan hebben ze alsnog een win-win situatie met zo een bak met geld. In mijn ogen zou Ajax eigenlijk Pasveer moeten halen als tweede doelman. Een betrouwbare goalie die het in mijn ogen eigenlijk steeds beter doet.

6 Miljoen voo Cillisen is belachelijk, ook al heeft hij contract tot 2014.
Hij heeft net 1 seizoen iets bewezen, en hij deed het als talentje wel aardig... maar zo bijzonder goed was hij vorig jaar echt niet.
6 Miljoen is het zelfde bedrag wat Ajax voor Stekelenburg heeft gekregen...

Cillisen keept er een keeper als Babos uit haha, dus? Dan is dus echt geen 6 Miljoen waard.. hij ging afgelopen zomer alleen maar mee met Oranje bij gebrek aan beter.. en kwalitatief hoort hij zeker nog niet bij de beste 3 keepers van NL.

10 augustus 2011 om 19:23

Wie zegt dat die 6 miljoen de waarheid is. Puur speculatie van At5. Ik snap best dat NEC hoog wilt inzetten maar 6 miljoen lijkt mij teveel van het goede.

Daarbij vallen Stekelenburg en Cillessen natuurlijk niet met elkaar te vergelijken.

10 augustus 2011 om 19:34

Niemand zegt toch dat hij dat waard is. NEC wil hem het liefst houden, ze hebben nog 3 seizoenen om hem te verkopen, als Ajax hem wil hebben moeten ze gewoon de hoofdprijs betalen.

Volgend seizoen kunnen ze er waarschijnlijk minstens net zo veel voor krijgen als nu, maar mogelijk zelfs nog meer. Waarom dan akkoord gaan met de huidige waarde.?

Tyton halen zeg ik...... En bij de eerst volgende confrontatie met NEC er 10 in het netje schieten achter Cilessen..... Weten ze daar in Nijmegen ook weer waar ze staan.....

10 augustus 2011 om 23:01

Lekker he, die frustratie. Doe niet zo zielig en bekijk gewoon neutraal waar deze vraagprijs vandaan komt. Ajax mag hem best hebben voor 4 miljoen waarschijnlijk. Dit is het spelletje, Ajax kan erin meegaan of niet. Alsof NEC nu opeens denkt een topclub te zijn. Wij weten in Nijmegen prima waar we staan.

11 augustus 2011 om 15:45

Hoezo frustratie? Waaruit kan je dat opmaken¿ Ik vind Tyton op dit moment een veel betere keeper dan Cillissen..... En je kan ook nergens lezen dat ik suggereer dat NEC denkt een topclub te zijn..... De vraagprijs is gewoon te belachelijk voor een keeper die nog niets bewezen heeft..... Het gene wat ik er mee bedoel is dat Ajax dat maar moet bewijzen in een onderlinge confrontatie (door er een aantal achter Cillissen in het netje te leggen om de ogen van de bestuurders open te laten gaan en zich achter de oren gaan krabben dat ze hem niet voor een schappelijkere prijs hebben laten gaan....)

11 augustus 2011 om 16:20

Uit dat laatste maakte ik frustratie op, omdat ik geen link zie tussen de vraagprijs voor Cillessen en doelpunten achter de oren krijgen tegen Ajax. Ook al scoort Ajax er 10, denk ik nogsteeds dat NEC de keuze gerechtvaardigd vindt.

En uit de zin ''weten ze daar in Nijmegen ook weer waar ze staan.....'' maak ik op dat je vind dat NEC het gevoel heeft hoger te staan dan jij vind. Vandaar mijn aannames.

Maar als jij zegt dat het niet zo is, prima hoor.

Ik zou zeggen ga voor Tyton van Roda jc

10 augustus 2011 om 19:27

Tjah, die is nog duurder dan Cilissen dacht ik. En terecht, want hij heeft ook meer kwaliteit.

10 augustus 2011 om 20:36

Ik had gelezen in dacht ik Limbugs Dagblad, maar weet niet zeker dat Tyton 3,5-4 moet gaan kosten..

10 augustus 2011 om 21:32

Oh, zou best kunnen. Aangezien ik niet in Limburg woon Lijkt me overigens best onlogisch, want ik vind Tyton toch duidelijk een betere keeper.

11 augustus 2011 om 14:11

Ik heb namelijk ook het Limburgs Dagblad maar heb daar geen nieuws over gelezen de afgelopen week. Zou het wel toejuichen wanneer Tyton naar Ajax komt is nu al beter dan Vermeer in mijn ogen en kan nog genoeg groeien. De bedragen die jij noemt zijn in ieder geval logisch als je het met zijn kwaliteiten verglijkt.

Ajax wil Cillessen. Nec wil een hoge transferbedrag (is hun recht), en als Ajax die te hoog vind wil Ajax ineens een keeper die al de dertig gepasseerd is en bij VVV speelt?
Dus wat wil Ajax/de Boer hiermee zeggen? We vinden dat Vermeer misschien niet goed genoeg is dus willen we een jonge talentvolle keeper erbij. Die krijgen ze niet dus dan maar Gentenaar halen??? Ik dacht dat 1 1=2 is en niet 1 1=3...

Lekker in Nijmegen laten,is niet meer dan 3 miljoen waard,begreep toch al niet waarom ze voor Cillessen gingen. Als Ajax toch een goede doelman wil kunnen ze beter Tyton van Roda halen,is de beste keeper van Nl en is nog lang niet op zijn top.denk alleen dat dit ten koste van Vermeer gaat.

10 augustus 2011 om 19:26

Als je spelers haalt, dan wil je graag dat je elftal sterker danwel breder wordt. Cillissen werd in staat geacht de concurrentie met Vermeer aan te gaan dus werd de selectie breder en misschien wel sterker.

Zijn er geen mogelijklheden, dan ga je voor een ervaren, goedkopere keeper die er staat als het nodig is maar die de concurrentie met Vermeer niet aan kan.

Opzich een goede optie. Een oude, ervaren keeper, die gewoon nog makkelijk mee kan met het niveau van de Eredivisie. Altijd handig als Vermeer geblesseerd raakt (: Maar mijn vraag was: Wie zou hem op moeten volgen bij Vvv? Een Nigeriaan maar weer?

Deze komt in het rijtje van 'meest belachelijke vraagprijzen van deze zomer'. Als ie zich dit seizoen nou doorontwikkelt zoals vorig seizoen komt een bedrag als 6 miljoen een beetje in beeld, maar op dit moment vind ik een bedrag 3.4 á 4 miljien het absolute maximum. Maargoed, dit is het goedrecht van Nec.

Gentenaar vind ik een wat vreemde keuze, vind Babos een stuk beter en vraag me af of er veel verschil in prijs is tussen deze twee. Een talentvolle tweede keeper zie ik op dit moment niet komen, Roda zal net als NEC een (te) hoog bedrag voor Tyton vragen, Krul gaat niet weg bij Newcastle en verder zie ik weinig mogelijkheden.
Wat ik me wel afvraag, was Padt nou echt een keeper met geen potentie, aangezien hij wel erg makkelijk mocht vertrekken deze zomer.

Ik zeg dit is de grootste grap van de afgelopen transferperiode. Ik dacht eerste 100 miljoen voor Hulk, maar nu heeft NEC het overtroffen. 6 Miljoen voor een kereltje die op 1 aardig seizoen na werkelijk niks heeft bewezen, belachelijk. Helemaal na zijn wedstrijd tegen Heerenveen. Daar hebben we gezien dat hij nog lang niet zo goed is, als men denkt.
Kom niet aan met lang contract en een groot talent, want dat valt allemaal wel mee. Hij kan zeker goed worden en is zeker een talent, maar NEC moet blij zijn als ze 3/4 miljoen voor hem krijgen. Ik snap best dat ze hem liever niet kwijt hebben, maar dit gaat te ver.

Ajax moet nu voor Tyton gaan, is helaas geen Nederlande keeper, maar na Vermeer(vorm is weg) toch de beste keeper van de eredivisie. Misschien zelfs wel beter dan Vermeer.

10 augustus 2011 om 19:37

16 miljoen voor sulemanie na 1 goed seizoen was ze toen anders niet te veel.
Nec heeft groot gelijk ,dit is een tallentvol ventje en je moet het ijzer smeden als het heet is .laat ze maar dokken en flink ook.

10 augustus 2011 om 20:23

Ik denk dat je nu Michaylov over het hoofd ziet. Naar mijn mening is hij beter dan Vermeer en Tyton. Daarnaast is Sergio Romero in goede doen ook beter.

11 augustus 2011 om 14:08

Ik vind Tyton nu al een betere keeper dan Vermeer het is al sowieso een van de beste keepers van de Eredivisie en in mijn ogen ook beter dan Vorm. Bovendien alles klopt bij Tyton zijn lengte en kwaliteiten zijn gewoon uitstekend daarbij kan Tyton ook nog alleen maar beter en beter worden want die mogelijkheden heef tdie zeker. Alleen ben ik wel bang dat dit consequenties zou gaan krijgen voor Vermeer want in mijn ogen is Tyton beter dan Vermeer. Maar goed we zullen zien wat er gebeurt op de transfermarkt.

Vreemd beleid daar bij Ajax.

Het lijkt mij dat je zoekt naar een bepaald soort keeper, wanneer je zoekt naar een tweede keeper.
Wil je een jonge keeper die kan concurreren met Vermeer, of een ervaren keeper die zonder mopperen op de bank plaats neemt. Dan willen ze eerste Cillessen en wanneer dat niet kan Gentenaar, hoezo twee uitersten?

10 augustus 2011 om 19:38

Kan het niet zijn dat Gentenaar een tussenoplossing is en dat ze later (volgend jaar) weer aankloppen bij Cillessen. Of kan het zijn dat ze Nec willen laten weten dat Cillessen niet de enige optie is. Ik vind dit helemaal niet zo gek Het gaat er in eerste instantie om dat er een goede 2 de keeper staat. Is optie 1 onhaalbaar dan maar optie 2.

10 augustus 2011 om 19:45

@tomtom18

Weet je wat pas vreemd beleid is?. Kijk goed naar jouw cluppie in Eindhoven en hoe die aankopen en überhaupt wat die als eerste keeper op de goal hebben staan, laten we het dan nog maar niet hebben over de tweede keeper daar......

Ajax zoekt allereerst een tweede keeper. Had in Cillessen, zo dacht het een keeper gevonden, die niet alleen zou moeten strijden met Vermeer, maar die ook voor de langere termijn een goede optie zou zijn. Dan vang je misschien 2 vliegen in één klap. Maar het blijft iig gaan om de positie, in eerste instantie, van tweede man achter Vermeer. En op basis daarvan is een wat oudere en ervaren keeper, die geen moeite heeft met een plaats op de bank als het zo uitkomt ook niet verkeerd!.

En je moet ook maar een doelman vinden die dat kan en wil, als tweede man op de bank plaatsnemen.

10 augustus 2011 om 20:25

Isakson is niet zo slecht als jij schetst. Wordt zwaar overdreven door Derksen en consorten

Wat een kromme gedachtengang daar in amsterdam.
Eerst roepen ze van de daken dat ze een gelijkwaaardige keeper als vermeer willen die het dan samen maar uit moeten maken wie er eerste wordt en nu kiezen ze net zo gemakkelijk voor een ''iets'' te oude tweede? keeper.waar is de fylosofie te vinden?

10 augustus 2011 om 19:31

Jep dat bedoel ik! Kijk dan in je eigen jeugd!

Ajax wordt met de dag slechter. eerst alle spitsen wegsturen (verhuren of verkopen) en nu spelers aantrekken die al over hun top zijn en niet Ajax-waardig zijn -.-

10 augustus 2011 om 20:32

Nee dat gaat bij jouw clupje wel beter hè kevin? Das pas beleid! Haha

Haha 6 miljoen. Kom op zeg het menneke speelt net een half jaar prima bij Nec. Heel snel verder zoeken want 6 miljoen voor deze keeper is veel maar dan ook veel te veel.

NEC mag vragen wat het wil. Dat ze ervoor kiezen om de onderhandelingen te starten met een vraagprijs van 6 miljoen is hun goed recht. Alleen met zo'n vraagprijs bij het begin schrik je de andere partij meteen af. Als dat de bedoeling was is hun actie geslaagd.

10 augustus 2011 om 23:06

Ik denk dat dat de bedoeling was ja, want NEC wil deze keeper graag nog een jaar houden.

10 augustus 2011 om 23:24

Dan is dat gelukt. Ik ben alleen wel benieuwd of ze dit volgend jaar nog kunnen vragen. Ze zeggen wel dat hij een groot talent is, maar hij is al 22. De Gea is een talent, Cillessen is een leuke keeper die nog door kan groeien. 6 miljoen krijgen ze nooit, 4 miljoen op zijn allerhoogst en dat kan na 1 seizoen anders zijn. Ik zou nu cashen.

10 augustus 2011 om 23:28

NEC wil denk ik best wel cashen, voor 4 miljoen zal ie best mogen gaan denk ik. We zullen het de komende dagen/weken zien. Echter denk ik dat NEC niet rouwig is als hij niet vertrekt. Volgend jaar zijn er ook prima realistische mogelijkheden.

Gelukkig heeft Ajax ingezien dat Cillessen voor deze prijs geen goede keuze is. Ze moeten daar 2 jaar met Vermeer doen en dan is er Padt. Die 2 jaar moeten ze een ervaren tweede keeper hebben, die er staat als Vermeer geblesseerd raakt. Over 2 jaar hebben ze Vermeer en Padt, die dan ook gerijpt is. Cillessen zou een vreemde keuze zijn, brekend met het eigen beleid.

Dit had ik al verwacht.
Er werd al vanuit gegaan dat ie naar Ajax zou gaan.
Mooi niet dus.

het is tegenwoordig mode om een net iets te hoog bedrag te vragen

onder het mom van als ze hem echt willen dan moeten ze hem ook maar betalen.

Een 2e hands auto van nog geen 2 jaar oud die prijs je toch ook niet boven de marktprijs aan?
Het is telkens maar de hoofdprijs willen vragen.

Jammer dat het dan altijd zo moet gaan
Het is het goed recht van Nec
Jammer voor Cillessen als die echt naar Ajax wilde

Spelers kunnen op die manier niet snel meer weg
pas als hun contract afloopt
ik zou als redelijk goede voetballer opassen met lange contracten
je komt nergens meer weg

Men weet hier gewoon weer dat Ajax 6,3 miljoen direct cash heeft van ontvangen van AS Roma

Dan rekent NEC mee: nou das den mooi 6 miljoen nuer nijmegen!

Dan weet je het wel als onderhandelaar van Ajax zijnde: dit komt nooit rond

Belachelijk dat dit bedrag de pers heeft bereikt
het verslechterd de onderhandelinspositie van Ajax.

Lekker dan, publiekelijk ervoor uitkomen dat je een keeper wil die uiteindelijk niet te betalen is, waardoor je eerste keeper vertrouwen gaat missen en dan met Gentenaar op de proppen komen. Rare gang van zaken. Gentenaar is een aardige keeper, maar niet van Ajax-niveau. Ook niet als stand-in. Dan zou ik eerder kiezen voor Babos.

Waarom halen ze dan net Babos die is transfervrij en ook wel een aardige back-up voor Vermeer.

10 augustus 2011 om 23:09

Lijkt me dat ze NEC die gunst niet willen verlenen na deze vraagprijs. Hoewel ik als Necer voorstander ben van deze vraagprijs.

11 augustus 2011 om 00:14

Ja maar Babos is al oud en kan dan nog een mooie club aan zijn CV toevoegen en ze raken Cillessen al niet meer kwijt dan.
De vraagprijs vind ik ook niet raar omdat NEC hem niet per se kwijt wil hij heeft een doorlopend contract en veel talent dus is het niet onlogisch deze vraagprijs.

Nou dan halen we geen keeper erbij. Laat Vermeer lekker 1e keeper zijn. Daarna kan die dikke erin komen en er zou heus wel een leuk 3e keepertje bij de jeugd of het 2e elftal lopen. Dan krijgt deze ook weer een kans.

Als het slecht gaat, Vermeer raakt geblesseerd en die dikke let alleen op de hotdogs die worden verkocht, kan je alsnog een keeper in de winter halen.

Waarom halen ze Room niet bij Vitesse? Die is na de komst van Veldhuizen tweede keeper geworden en een jongen met potentie om te groeien.

'vvv ontkent contact met Ajax'

Ajax nam woensdag, volgens berichten in de media, contact op met Vvv-venlo om een mogelijke transfer te bespreken van Dennis Gentenaar. De huidige werkgever van de sluitpost weerspreekt nu echter de geruchten, meldt De Limburger.

De 35-jarige Gentenaar werd genoemd als zijnde een goed alternatief voor de beoogde aanwinst voor Ajax Jasper Cillessen. NEC vroeg volgens de Amsterdamse club een absurd bedrag.

Snel na het afketsen van de transfer van de talentvolle doelman verschenen de berichten over Gentenaar. Nu blijkt echter dat vooralsnog geen sprake is van een transfer van de routinier naar Amsterdam.

Edit: er is inmiddels wel contact geweest. Ten tijde van dit bericht nog niet...

Ik vind de keuze voor ervaren en goedkopere kracht geen vreemde. Misschien ontwikkelt een jongen als Bizot zich stormachtig bij Cambuur en in Warner Hahn heb je een zeer talentvolle keeper. Vooral in Warner Hahn zie ik een grote belofte.

Als je direct echte kwaliteit wilt binnenhalen moet je voor Krul gaan. Grote kerel met persoonlijkheid en hij liet bij Oranje zien over veel klasse te beschikken.

De vraag is natuurlijk wat dit met Cillissen doet. Lijkt me niet gemakkelijk om zo een mooie transfer aan je neus voorbij te zien gaan. Zou NEC wel eens punten kunnen gaan kosten.

Overigens kan Ajax hem natuurlijk ook gewoon in 2014 halen voor een veel lager bedrag en met een paar jaar meer Eredivisie-ervaring.

Tja Ajax, krijg je je eigen uitspraken terug gekaatst. Afgelopen week riepen ze nog dat na 1 augustus Vertonghen miljoenen meer op moest leveren ivm naderende sluiting transfermarkt. Andere clubs gaan dit nu dus ook toepassen tegen Ajax.

Heel terehcht, zelf altijd de hoofdprijs vragen en het liefst nog geld toekrijgen bij een aankoop.

Gelukkig, Zowel Vermeer als Cillissen moeten gewoon spelen dit sezoen, zou het zonde vinden als een van hen op de bank moet gaan zitten.

NEC mag inderdaad vragen wat ze willen, maar Ajax zou gek zijn als ze hierop in zouden gaan. Kom op 6 miljoen voor een keeper die nog niks gepresteerd heeft. Ik weet dat Stekelenburg nog maar een jaarcontract had, maar toch...
Juist gehandeld van Ajax want 6 miljoen is echt belachelijk.

10 augustus 2011 om 20:06

Net zoals de 1,7 miljoen die Ajax bied. Ga maar lekker verder met die pizabakker als tweede keeper. Goed gedaan van Nec. Gaat nog wel naar PSV ofzo volgend jaar.

Gentenaar is een goede 2e keeper voor Ajax. alleen wat ik niet snap is dat hun die hij een paar jaar gelden transfersvrij naar Venlo lieten gaan. en hem nu weer willen kopen. dat is dan toch een behoorlijk verlies voor een 2e keeper lijkt mij.

10 augustus 2011 om 20:33

Gentenaar was toen te jong om als 3e keeper rond te lopen en wilde nog actief onder de lat staan...nu is hij 2e keeper en zal een reeele kans hebben op wat speelminuten en kan ook Vermeer buiten de wedstrijden om naar een hoger niveau tillen...zou het een goede zet vinden omdat hij de ontwikkeling van Vermeer kan versnellen ipv remmen...en hij vormd geen bedreiging voor Bizot die er als 2e keeper zit aan te komen (1-2 jaar verhuren om wedstrijdritme op te doen en ervaring)

10 augustus 2011 om 20:53

oke, op die manier kan ik er wel in iets vinden.
inderdaad Vermeer houd gewoon zijn basisplaats. en Gentenaar is idd geen bedreiging. meer voor nood.

Haha, Ajax was blij toen ze van Gentenaar af waren en nu willen ze hem weer terug. Gentenaar, als je geld te weinig hebt, ga je terug naar Ajax en daar op de bank zitten. Je concurreert echt niet met Vermeer. Die kan nog ontwikkelen en jij staat anders zijn ontwikkeling in de weg. Nee, blijf dan bij VVV en speel veel wedstrijden en sluit je carriere af. en Cillessen 6 miljoen vind ik wel logisch. tot 2014 onder contract. Daar wordt hij sowieso duurder van. Hij is ook nog jong en talentvol. Stekelnburg had maar 1-jarig contract en dan zoveel ervoor krijgen is goed gehandeld van Ajax. Dus gewoon op zoek naar een andere keeper Ajax. Tenminste, als ik Gentenaar was

10 augustus 2011 om 20:26

ik denk juist dat een type gentenaar prima is...hij staat juist de ontwikkeling van Vermeer Niet in de weg omdat hij een echte 2e keeper word...dat geeft Vermeer veel meer rust...daarbij kan hij Vermeer veel bijbrengen...iets wat een Cillessen niet kan...en als laatste hij zit de ontwikkeling en kansen van Bizot niet in de weg...cillessen zou Bizot z'n kansen bij Ajax ontnemen gezien het minieme leeftijdsverschil...gentenaar komt voor 1-2 jaar en dan zou Bizot als 2e keep kunnen aanschuiven (indien de potentie ook uitkomt)

Volgens Carlos Aalbers past Jasper Cillessen bij Ajax.
Aalbers buigt zich woensdag over het bod van Ajax. 'nec staat voor presteren en ontwikkelen. Als aan Cillessen economisch het juiste prijskaartje hangt, is het geen dilemma voor ons. Het is volgens mij een keeper die goed bij Ajax past, zoals zij willen spelen. Hij heeft zich natuurlijk stormachtig ontwikkeld. Verrassend vind ik dit dus niet', aldus Aalbers.
Hij verwacht met Babos een geschikte opvolger te hebben.

(bron Omroep Gelderland)

Ajax heeft een bod gedaan van 1,7 miljoen euro op Jasper Cillessen, aldus Nec. Daardoor is Ajax geen serieuze gesprekspartner.
'1,7 miljoen euro is geen serieus bod', zegt Aalbers. Ajax vergelijkt de prijzen met Stekelenburg en Vorm, maar dat is niet reeel volgens Aalbers omdat zij nog maar een jaar onder contract stonden en Cillessen langer.
'hij heeft ontzettend veel doorgroeimogelijkheden, hij is nadrukkelijk in beeld in het Nederlands team en er zijn straks ook grote doorverkoopmogelijkheden. Daarop is onze vraagprijs gebaseerd', zegt de technisch directeur.
'In de voetbalwereld kan het elke dag anders zijn', zegt Aalbers. 'wij wachten wel af. De kaders waarbinnen NEC wil onderhandelen, zijn Ajax bekend. Het gaat hier om een serieuze zaak. Een groot talent. Daar hangt een prijskaartje aan'.

(bron krant De Gelderlander)

Vooral het gedeelte wat Aalbers zegt over dat Cillessen nadrukkelijk in beeld is bij Oranje is grappig om te lezen. Nadrukkelijk in beeld???. Omdat ie een keer geselecteerd is geworden?. Tuurlijk is Cillessen nog niet oud je ja hij heeft heus wel doorgroeimogelijkheden. Dat is waar. Maar overdrijven is ook een vak en 6 miljoen is ook overdreven. Net zoasl ook het overdreven was om bijvoorbeeld voor een Strootman ergens rond de 7 miljoen af te tikken. Ook bij Utrecht waren ze binnen 6 maanden op dat bedrag uitgekomen mede doordat Strootman 'nadrukkelijk' in beeld was bij Oranje. Al weten we allemaal wel waarom Strootman geselecteerd werd door Van Marwijk: een hele rits middenvelders zegden af.
We weten ook wel waarom Cillessen werd geselecteerd en wel omdat Stekelenburg destijds aan het revalideren was en niet beschikbaar. Anders was ie ook (nog) niet geselecteerd.

dan heeft Aalbers het over goede doorverkoop mogelijkheden?. Oh ja?. Als Stekelenburg voor iets meer dan 6 miljoen vertrekt, toch een gelouterd doelman en doelman van Oranje en als je dan hoopt dat Cillessen hetzelfde kan bereiken......maar nu al 6 miljoen moet kosten.....hoeveel denkt de goede man dan dat er nog aan een doroverkoop valt te verdienen voor Ajax?.

Bij PSV heeft men wel toegehapt op de plotselinge transferprijsstijging van Strootman. Ajax is dat niet van plan bij Cillessen. 6 miljoen is compleet buiten alle proportie's. Zelfs een bedrag van 3-4 miljoen, zou ik al teveel van het goede vinden. Het is goed dat Ajax iig op de vraagprijs van NEC afhaakt. Maar ondanks dat ik de vraagprijs belachelijk vind..... het is wel Nec's goedrecht. Maar Aalbers en de zijne wisten al voor die tijd dat Ajax geen 6 miljoen gaat aftikken in Nijmegen.

10 augustus 2011 om 23:19

Heel goed verwoord. Ik als Necer beaam je volledige betoog. Ik wil de kanttekening plaatsen dat NEC Cillessen niet kwijt wil. Uiteraard weten ze dat ze geen 6 miljoen gaan ontvangen. Las Ajax 4 miljoen biedt gaat ie ook weg. Maar zeg nou zelf, Heerenveen had ook niet verwacht dat Ajax toe zou happen bij Sulejmani, en Ajax deed het wel. Waarom zou je het dan niet proberen? Ik hoop zelf dat Jasper nog een jaar blijft en volgend jaar voor een nette 3-4 miljoen weggaat. Dan ben ik dik tevreden.

10 augustus 2011 om 23:42

Tsjah het Sulejmani verhaal is genoegelijk bekend. Maar even zo bekend is al de afgelopen 3 jaar, dat Ajax heeft gezegd: en dat nooit meer!.
Dus op dat scenario gokken zou volledig misplaatst zijn.

NEC had gewoon het ook anders kunnen aanpakken. Het had Cillessen kunnen verkopen en dan nog 1 jaar minimaal kunnen bedingen hem in Nijmegen te houden en in de tussentijd babos als 2de doelman naar Amsterdam te laten gaan. Dat had zelfs voor Ajax mogelijk interessanter kunnen zijn. Bij kleine blessures van Vermeer had je dan 1-2- hooguit drie wedstrijden wel afgekund met Babos en had Vermeer zodanig geblesserd geraakt en een half jaar of zo eruit gelegen.....had men alsnog Cillessen kunnen laten komen (wat schijnbaar kan via Knvb regels). Het had zo anders opgelost kunnen worden. Maar ja. Ajax lijkt nu voor Gentenaar te gaan, die dan voor een overbrugging van 1 a 2 jaar als 2de man moet gaan fungeren. Want uiteindelijk ging het daarom. dat van Cillessen ook wel, maar van hem had men dan verwacht dat ie de cocurrentie met Vermeer zou aangaan en iig dan mocht Vermeer dat winnen al de keeper te worden voor de toekomst. Nu moet het maar even anders dan........

11 augustus 2011 om 00:02

Voor Ajax is het nooit meer, Maar stel er komt een of andere Russische club die gewoon de gok waagt, dan is dat natuurlijk geweldig voor Nec. Er zijn rare dingen gebeurt, soms moet je gokken en winnen of verliezen, volgend jaar is er nog genoeg de mogelijkheid om op zeker te spelen.

Dit is natuurlijk veel te duur voor een keeper van zijn staat van dienst. Het is een talent en ook al staat hij nog drie jaar onder contract het is en blijft voorlopig een talent. Ik vind de bedragen deze transferperiode sowieso al vaak onterecht de hoogte in gaan, zoals bijvoorbeeld bij Wijnaldum, Fer en ook Mertens.

Ajax heeft natuurlijk genoeg geld binnengekregen, ook nu weer, maar 6 miljoen is echt veel te veel, dat gaat niemand betalen. Ik zou gokken op Vermeer en een stand-in halen zoals bijvoorbeeld Babos, of anders misschien wel proberen Tim Krul te halen, een goede Nederlandse keeper, misschien heeft hij een hoog salaris maar hij kan zich wel ontwikkelen.

Vermeer en Cilissen hopelijk beide elke wedstrijd onder de lat bij Ajax en Nec, we hebben al zo weinig (leuke) Nederlandse keepers in de Eredivisie.

Ik vind 't beter zo...dit geeft meer rust in het elftal, Vermeer krijgt wat hij verdient...1 jaar achtereen als eerste keeper optreden zodat we na een jaar echt kunnen oordelen of hij progressie kan maken of dat er echt een nieuwe keeper gehaald moet worden....sommige mensen hebben nu al een oordeel klaar over Vermeer maar ik denk met een zeer ervaren keeper die hem naast de wedstrijden kan assisteren een goude greep kan zijn...en hopelijk vind over een jaar of 2-3 Bizot de aansluiting met Vermeer en kan er weer een wisseling van de wacht optreden zonder al te veel pijn...ik denk dat de komst van cillessen alleen maar spanning meebrengt en hij kan Vermeer niet beter maken gezien hij zelf ook nog opzoek is naar ervaring...daarbij zit hij ook een mogelijke doorbraak van Bizot in de weg omdat die maar 2 jaar schelen

Haha,

Ik heb er wel schik in. Ajax gaat verder met de keepers die ze hebben en gaan daardoor nog punten verliezen. Zeker bij een blessuren vormverlies ofzo van Vermeer (die ik sowieso al minder vind). Gunstig voor Twente en Psv. Jasper gaat dan volgend jaar naar een concurrent van Ajax. En dat voor 2 miljoen oid meer. Want ik denk dat NEC wel toehapt als ze 3,5/4 milj. hadden geboden.

10 augustus 2011 om 20:59

@ Hupie

Beetje voorbarige conclusie niet, als Gentenaar als tweede keeper komt is dat een prima alternatief. Gunstig voor PSV ????? dat zal wel meevallen zeker als je kijkt wat daar nu allemaal speelt. Over de keeper en de verdediging van PSV zal ik het helemaal maar niet over hebben, dat is nou pas gunstig en niet alleen voor Ajax en Twente

Oh oh oh dit gaat nog eens totaal mis qua keepers met Ajax...

Dan heb je Vermeer als eerste keeper in de Champions League. Nou dat is al niet geweldig, maar goed.

Mocht hij nou uitvallen, dan staat of Gentenaar of Verhoeven in de Champions League. Straks speelt Ajax in de halve finale tegen Real Madrid.....

10 augustus 2011 om 20:46

@ijskoud

Bedankt voor het vertrouwen.
Ik zal het een godswonder vinden als we dat zouden bereiken: de halve finale CL. Waar mag ik tekenen....daar ga ik zo voor en als Vermeer dan een blessure heeft dan zetten we Anita op de goal, wat boeit dat dan nog...... immers we zouden dan al een prestatie van formaat hebben geleverd.

Maar goed......
Oh Oh Oh Oh wat gaat het helemaal niet mis met Ajax en keepers. In de eerste instantie hebbenw e het over de plek die achter Vermeer als tweede keeper moet worden ingevuld. Wanneer je dat met iemand als Cillessen had kunnen doen, had je gelijk iemand voor de toekomst binnen gehad. Iemand die dan ook met Vermeer de concurrentie zou kunnen aangaan. Maar desalniettemin, in eerste instantie gehaald wordt als 2de keeper. En Oh Oh Oh Oh hoe zwak is het dan als je niet bereid bent vele miljoenen op tafel te leggen voor een vooralsnog 2de keeper?. Want zelfs al zou het 4 miljoen zijn.... noem mij een andere club in NL die dat wel zou hebben gedaan???. Juist!, geen een!.

Het is voor nec een goed bedrag dan kunnen ze er misschien een spits ervan halen of een verdediger erbij of allebei maar ik denk zelf dat hij nog een seizoen bij nec moet keepen en dan komt er van zelf interesse voor hem van het buitenland en wie weet ook van topclubs eerst nog eenn beetje ontwikkelen t hij is nog vrij jong

Tyton is een topper! Die krijg je ook niet voor een appel en een ei. Tyton speelt binnen 5 jaar bij een echte topclub en niet zoals Stekelenburg bij AS Roma. Prijskaartje voor Tyton zal rond 4 miljoen liggen.

11 augustus 2011 om 14:01

Het is evengoed veel geld voor een keeper ten opzichte van Stekelenburg maar ja met Tyton heb je inderdaad wel een topper in huis.

Aardig vraagprijsje voor deze talentvolle keeper.

Snap niet dat Ajax Gentenaar weer terug wil, eerst gratis de deur uit laten lopen en nu terug willen kopen, zonde van het geld.
Mooie aangelegenheid voor Berden om er een leuk prijskaartje aan te hangen.

10 augustus 2011 om 20:51

@ frenks

Volgens mij gunde Ajax gunde hem toen des tijds zijn overgang als ik me nog goed herrineren. In eerste instantie dacht hij zelf geen problemen te hebben om als tweede keeper te functioneren. Daar kreeg hij later spijt van. Daarnaast kwam hij helemaal niet meer aan de bak toen des tijds, maar omdat hij zich netjes gedragen had en nooit klaagde verleende Ajax hem alle medewerking, dat was toch een mooi gebaar toen des tijds ? Wellicht kan hij nu wel leven met een rol als tweede keeper.

Vreemd beleid in Amsterdam......
Eerst een jong talent die misschien wel een grote concurent is van Vermeer, maar als die te duur is dan ga je voor een 35 jarige routinier.

Gentenaar is een prima keeper geweest en voor VVV nog steeds een prima keeper, maar gaat Ajax nu ineens weer 2e garnituur keepers halen? Ik dacht dat ze geleerd hadden van Verhoeven.

10 augustus 2011 om 20:54

@ pah74

Hoezo vreemd ? Weet jij dan nog een talentvolle jonge keeper die betaalbaar is ? Cillissen is te duur dus is het toch niet zo gek om nu voor de ervaren Gentenaar te gaan ? Hoe je het ook went of keert we hebben toch een tweede keeper nodig en Gentenaar zou een goed alternatief zijn.

10 augustus 2011 om 21:19

@ Afca_leeds

Hoezo?

Als je eerst grote concurrentie wilt aantrekken voor Vermeer en dan ineens geen concurrentie probeerd te halen.

Als je een keeper terug gaat kopen als je hem eerst transfervrij hebt laten vertrekken.

Als je na het vertrek van Stekelenburg toch wat qua keepersniveau inleverd en dan als 2e keeper een keeper haalt die al over zijn top heen is, terwijl je de europa in moet.

Als je weet dat je eerste keeper vertrekt en dus geen back-up plan hebt voor een opvolger zo blijkt.(als 2e keeper).

Als Velthuizen transfervrij rond liep maar wel voorbij Amsterdam.

Daarom een vreemd beleid.
Een andere keeper? Misschien Room van Vitesse, goede jonge keeper en zal geen 6 miljoen kosten als Cillessen. Verder zal er gerust nog wel wat rond lopen hier of in Belgie.

10 augustus 2011 om 21:42

Tja, blijkbaar zijn ze niet overtuigd van Velthuizen of Room, nu ken ik beide keepers niet zo heel goed als ik eerlijk ben, dus zelf kan ik niet beoordelen of zij waardige alternatieven zouden zijn.

Daarnaast speelt er rond Velthuizen nog het een en ander dus daar moet een eventueel geintresseerde club nog afwachten of hij op korte termijn ergens kan bijtekenen. Nu denk ik ook niet dat Vitesse nou medewerking zal verlenen omtrent Room, die hebben geld en willen juist omhoog met zoveel mogelijk jong talent.

Al zou er nog wat in Belgie rondlopen of waar dan ook ter wereld dan zou Ajax echt wel daar voor gaan. Zo als ik het kan beoordelen is dat niet zo of Ajax heeft niet genoeg vertrouwen in talenten die bijvoorbeeld in Belgie rond lopen.
Gezien de omstandigheden zou ik Gentenaar een prima alternatief vinden en vind ik het dus niet zo raar.

11 augustus 2011 om 13:59

@afca_leeds

Ik zou nog wel een talentvolle keeper weten: Tyton bijvoorbeeld is een keeper die nu al klaar is voor het grote werk bij Ajax en heeft bovendien nog veel doorgroeimogelijkheden. Daarbij denk ik ook dat hij sowieso geen 6 miljoen gaan kosten. Maar verwacht wel dat Roda minimaal 3 mln vraagt.

11 augustus 2011 om 15:43

@ Pantelic16

Die was ik helemaal vergeten, dat zou ook wel een goede zijn !
Drie miljoen vind ik een schappelijke prijs, die we vrijwel zeker weer zullen terug verdienen in de toekomst.

Ik had al verwacht dat Nec een flink bedragen zou vragen en mede daarom had ik ook liever niet dat Ajax voor Cillessen ging. Gelukkig lijkt de transfer nu van de baan.
Ik zie veel liever een ervaren keeper naar Ajax komen, achter Vermeer. Ik gaf al eerder Babos als optie aan maar dit lijkt mij ook een goede keuze.

Vind de opstelling van beide clubs vreemd in deze situatie. Een vraagprijs van 6 miljoen is niet reeel hoog. Uiteraard is Cillessen een talent met nog een contract voor drie jaar, maar dit is geen marktconforme prijs. Net zoals een bod van 1,7 het ook niet is. Sluit niet uit dat hier nog bewegingen in gaan komen. Kom je op drie uit lijkt het me een redelijke prijs.

Wat ik nog vreemder vind is de (veronderstelde, want gaat Ajax nu wel echt voor gentenaar?) koerswijziging van ajac. Met cillesen haal je een concurrent voor Vermeer, met Gentenaar een duidelijkere tweede keeper. Ik zie persoonlijk liever dan nog een poging richting Tyton, ik wil wel graag een concurrentiestrijd.

Laat ik voorop stellen dat NEC kan vragen wat het wil uiteraard, maar zes miljoen is teveel. Prima dat Ajax daarom nu ook verder gaat kijken, Gentenaar lijkt me een prima tweede keeper als het talent Cillessen te duur is.

Hahaha, al die Ajaxcieden die zeggen dat 6 miljoen onrealistisch is!!! Hahahaa 1,7 miljoen dat is weer een mega bod- Ze willen weer voor een duppie op de eerste rang zitten. Die jongen heb nog een 3 jarig contract en is al met het nederlands elftal mee geweest. 4 miljoen is een leuk bedrag voor hem!!

10 augustus 2011 om 21:11

@pedros

Tuurlijk is 1,7 miljoen geen mega-bod. Maar Cillessen ook geen mega-keeper. Dat kan je nog lang niet zeggen.

Weet je trouwens wat pas echt een mega-bod is?. Dat je een club vraagt een speler transfervrij te mogen ophalen. Dat is hilariteit ten top, dat is pas voor bijna letterlijk 'een duppie op de eerste rang' willen zitten.

En bij de door jouw genoemde 4 miljoen.....zelfs daar zou ik me bedenkingen bij hebben. Cillessen is veel belovend..... maar het moet er ook allemaal nog uitkomen. Maar dat men niet eens verkiest om verder te praten met elkaar, daar kan ik wel inkomen, daarvoor is het gat tussen vraag en aanbod veels te groot.... zoveel water bij de wijn doen zie ik geen van beide partijen.

Ben al blij, dat Ajax niet te lang blijft w88 en gelijk verder gaat met andere optie's die ze op het lijstje heeft staan, los van het feit of ik Gentenaar een goede keuze vind.

Is Waterman geen optie als 2e keeper? (of is hij onlangs al getransfereerd?) Anders misschien Tim Krul proberen te huren van Newcastle. Als hij daar inmiddels een basisplaats heeft is dat overigens geen optie denk ik.
Anders is Tyton denk ik ook nog wel een interresante optie.
Of Pasveer van Heracles? Kan misschien ook nog wel wat worden

Ben benieuwd wat ze in Amsterdam zullen zeggen als er daar een club aanklopt die 1,5 a 2miljoen voor Vermeer wil betalen. ''toe maar Kenneth, ga maar. 1,5 miljoen is een mooi bedrag voor jou.''??? Denk het ook niet he?

Logisch dat NEC een groot bedrag voor hun keeper wil vangen. Hij wordt toch algemeen gezien als één van de grootste keeperstalenten in de eredivisie. Tevens heeft hij dus nog een drie jaar doorlopend contract. Hele realistische prijs die 6 miljoen, als je er van uit gaat dat Nec hem helemaal niet kwijt wil.

10 augustus 2011 om 21:16

!@vak30

Stekelenburg werd jarenlang ook als groot talent gezien toch?.
Stekelenburg heeft verder jaren ervaring internationaal ook, wat heet, zelfs de worldcupfinale gespeeld. Hij bracht iets meer dan 6 miljoen op. Zet dat eens af tegen, met alle respect, Jasper Cillessen?. Denk je dan echt dat Ajax 6 miljoen gaat aftikken, zelfs 4 miljoen nog niet eens.
En wbt Vermeer.....ook die heeft al meer ervaring, heeft twee Ek's met Jong Oranje....dus ja, die verkoop je niet voor anderhalf miljoen, maar ook niet voor 6 miljoen, zoals Stekelenburg wel opleverde. Vermeer zou denk ik nu misschien 4 miljoen waard zijn, schat ik zo.

10 augustus 2011 om 21:37

Heel leuk wat je hier allemaal opnoemt, maar ten eerste heb ik het niet over Stekelenburg gehad. Maar goed als je het dan toch over hem wilt hebben: hij had nog maar een contract voor 1 jaar. Dus Ajax voelde zich wel gedwongen om hem te verkopen. Die druk/dwang/noodzaak is bij Nec absoluut niet aan de orde omdat Cillessen gewoon nog 3 jaar onder contract staat in Nijmegen.

Ten tweede: Die grotere ervaring van Vermeer vind ik niet zo overduidelijk hoor. Maar oké, jij zegt Vermeer is zo'n 4 miljoen waard. Dat zou best kunnen. Maar zou Ajax hem voor dat bedrag ook verkopen of zouden ze meer gaan vragen voor hem? Omdat ze hem misschien helemaal niet kwijt willen?

Cillessen is minstens zo goed als Vermeer, en heeft volgens mij meer potentie om een topkeeper te worden als Vermeer.

Nee, ik blijf erbij: 6 miljoen voor Cillessen is een reële vraagprijs.

10 augustus 2011 om 21:55

@vak30

Wat betreft Stekelenburg was Ajax helemaal niet genoodzaakt om te verkopen vanwege het nog 1 jaar doorlopende contract. Beter zelfs.... het leek lange tijd er naar uit te zien dat Stekelenburg helemaal nergens naartoe ging en was er reeds afgesproken om in september zelfs (ook mede ingegeven door de looptijd van het contract) om de tafel te gaan zitten mbt een jaar verlenging. Stekelenburg had namelijk helemaal geen moeite, in tegenstelling tot wat velen beweren, om nog een jaartje Ajax te doen.
Maar voroal de bereidheid van beide kanten om medio september te gaan verlengen, bewijst maar dat Ajax niet genoodzaakt was om te verkopen.
Dat uiteindelijk Roma toch de knoop doorgehakt heeft en Ajax niet heel moeilijk heeft gedaan (behalve dat het dan vanwege eerder ervaring met Italiaanse clubs een bankgarantie wilde zien) heeft alles te maken, dat intern iedereen Maarten Stekelenburg die transfer en een nieuw avontuur gunde. Zeker na 9 jaar Ajax a-selectie en bewezen diensten.

En wbt jouw laatste zin:
Velen, niet alleen ajacieden, vinden het verre van realistisch die prijs. Zelfs niet eens als ie voor eerste doelman zou komen, laat staan voor een tweede doelman, waarvoor hij uiteindelijk in eerste instantie komt......

Btw, jouw clubvoorzitter die vind 5 miljoen voor Fer ook heel reëel of niet dan?. Die verslikte zich ook in de vraagprijs voor Wijnaldum, die hij ook wel wilde, maar nu voor 5 miljoen bij PSV terecht is gekomen. Ben benieuwd hoe reëel hij de miljoenen zal gaan vinden, die straks mogelijk een Heerenveen vraagt voor een speler als Assaidi of Narsingh?. Maar dan geef jij je voorzitter al het gelijk van de wereld of niet?. Behalve als het Cillessen betreft, want ja die is echt wel 6 miljoen waard!. Maar volgens mij heeft Cillessen let wel als speler echt minder laten zien dan een speler als Fer, Narsingh of Assaidi......ookal zijn dat dan geen keepers. Het zal bij jou wel te maken hebben met de naam Ajax.... die club hoor je een poot uit te draaien.

Zowel 1.7 als 6 miljoen is niet realistisch. Een gat van 4.3 is onoverbrugbaar, dus Ajax gaat verder kijken en NEC houdt hun keeper. Van beide valt wat te zeggen, zo schokkend is het allemaal niet.

Ik vind het een prima alternatief waarbij er geen extra druk bij vermeer word gelegd en op die manier echt de kans krijgt zich te bewijzen over een heel seizoen...iets wat hij na al die tijd als 2e keeper wel heeft verdient...daarbij begrijp ik de ophef van sommige hier over de vraagprijs en het afketsen van de deal....n.e.c. heeft alle recht op 6 miljoen te vragen en Ajax heeft alle recht op te zeggen dat het veel te veel is....beide partijen valt niets te verwijten en ik persoonlijk vind 6 miljoen voor een 2e keeper ook veel te veel...en geeft daarbij een ongezonde sfeer achterin...nu kan Vermeer enigszin vrij keepen en hoeft hij niet bij ieder foutje achterom kijken...want ja ik verwacht dat hij foutjes maakt maar ook fantastisch reddingen en met een Vertonghen terug in de basis denk ik dat die foutjes in de loop van het seizoen steeds een minder grote rol gaan spelen...daarbij met vertrouwen en een ervaren 2e keeper/coach zal Vermeer echt die foutjes er wel uit weten te krijgen....en als dat lukt heb je een geweldige keeper!

Ten eerste snap ik niet waarom Ajax persé Cillessen wil aantrekken, terwijl Vermeer minstens zo goed is.

Ten tweede mag/kan NEC vragen wat 't wil, aangezien Cillessen hun eerste doelman is

Ten derde, waarom kan/mag Ajax zelf wél 'absurde' bedragen vragen én ontvangen voor z'n spelers en NEC niet? Cillessen heeft immers nog een 3-jarig contract en is het grootste Nederlandse keeperstalent, mede gezien z'n nog jeugdige leeftijd!

Hulde Nec, voor 't strijdvaardig opstellen t.o.v. Ajax! Ik vind 6 miljoen een prima prijs voor Cillessen, gezien z'n leeftijd, z'n talent en z'n duur van z'n contract!

Tuurlijk wil een club die intresse heeft in een speler niet teveel betalen, maar 1,7 miljoen bieden voor Cillessen is natuurlijk een verschikkelijk lachertje te noemen!

p.s. Net wat vak30 hierboven stelt: Ajax laat Vermeer toch ook niet gaan voor 1,7 miljoen?

uit betrouwbare bronnen heb ik vernomen dat ajax morgen met een verhogend bod naar nec stapt zal gaan tussen de 2.5 en 5 miljoen euro.

11 augustus 2011 om 00:36

Is nogal een verschil, vind je niet?

6 miljoen? Voor een keeper die een paar leuke wedstrijdjes heeft gekeept maar nog niet eens weet hoe het er in Europa aan toe gaat? Kom op zeg, schei toch uit. Stekelenburg, die is voor 6 miljoen gegaan, maar dan hebben we het ook wel over de buitencategorie.

Ik zal bij deze dan ook even de marktwaarde van Cillessen bepalen; 3 miljoen, en dan moeten ze hem op de fiets met een flesje wijn erbij komen brengen!

10 augustus 2011 om 22:17

Leuk dat je dat je eigen conclusies trekt, maar NEC gaat never zakken naar 3 miljoen. Ze zakken max. naar 4,5, al denk ik dat ze het ook bij 5 kunnen houden. De deal gaat gewoon niet door. Het beste voor Ajax, het beste voor Kenneth Vermeer, het beste voor Jasper Cillessen, sportief het beste voor Nec. (financieel niet)

10 augustus 2011 om 22:46

Het beste voor Cillessen? Haha, man man, lees jij de berichten niet? Die jongen was zelf al in gesprek met Ajax. Die wilde niks liever, en terecht natuurlijk. Het is voor hem op alle gebieden een vooruitgang.

NEC maakt zich hiermee lachwekkend naar de rest van Nederland toe. Stekelenburg gaat voor 6 miljoen en NEC vraagt hetzelfde voor Cillessen, man man, schei toch uit. Sterk staaltje wanbeleid daar. Ik denk dat jonge talenten zich nou wel 2x bedenken voor ze voor NEC gaan spelen, daar komen ze niet meer weg als ze eenmaal hebben getekend.

10 augustus 2011 om 22:56

1e keeper bij NEC is beter dan 2e keeper bij Ajax. Er is geen betere ervaring dan wedstrijdervaring. Ook geen rol op het tweede plan bij Ajax.

En als Ajax nou 30 miljoen voor Vertonghen had gevraagd, stond je dan ook zo te springen? Denk t niet. Dan was het terecht en een goede prijs. Je loop NEC nu af te kraken omdat ze Jasper niet voor een appel en een ei naar Ajax laten gaan. Weet je wat wanbeleid is? Je beste spelen voor een te lage prijs laten gaan. Dat is wanbeleid. En talenten zullen juist snel bij NEC tekenen, omdat NEC heeft bewezen een uitstekende club te zijn om jonge spelers verder te brengen. Denk aan een Holman, Vadocz, Dani Fernandez, Lens, Lasse Schone, Bjorn Vleminkcx, John Goossens, Edgar Barreto. Allemaal spelers die op jonge leeftijd naar NEC kwamen en duidelijk beter zijn geworden.

11 augustus 2011 om 13:50

Mocht Ajax dan alsnog besluiten om een miljoen of 4 á 5 uitgeven voor een keeper dan heb ik liever dat ze dat aan Tyton doen dan aan Cillesen omdat Tyton in mijn ogen een betere optie is en verder in zijn ontwikkeling is dan Cillesen.

Ik lach me echt rot om alle commotie die hier meteen ontstaat. Denken mensen nou echt dat NEC 6 miljoen verwacht? Als Ajax een absurd laag bod doet van 1,7 miljoen, vind ik een tegenbod van 6 miljoen van een zelfde absurditeit. Ajax begon met dit bod, wil men ooit dicht bij de gewenste prijs van NEC komen, was zo'n tegenbod wel nodig.

10 augustus 2011 om 23:28

Achja het maakt nu toch niks meer uit. De deal gaat niet door, want NEC wil dan geen 6 miljoen, maar wel 5 miljoen. Maar Ajax gaat Gentenaar halen, dus we hoeven ons nergens meer zorgen over te maken.

En nog meer goed nieuws. John Guidetti van Manchester City komt de gelederen van NEC misschien versterken....

Zondag leek Cillissen nog voor 4 miljoen te koop, geen enkele media had het toen over 6 miljoen.
Van de andere kant, als Ajax een bod doet van 1.5 miljoen is dat evenmin redelijk te noemen.
Maar goed, dan ga je onderhandelen en Ajax zou stijgen tot 3 of 3.5 miljoen, een heel behoorlijke prijs voor deze net het voetlicht betredende talentvolle keeper.
Als je 6 vraagt, wil je 4 of 4.5 miljoen uiteindelijk krijgen en dat is gewoon van de zotte.

Natuurlijk zou Cillissen voor Ajax de beste keuze zijn, simpelweg omdat Vermeer net als alle andere spelers alleen maar gebaat is bij scherpe concurrentie.

Nu gaat Ajax met VVV over Gentenaar praten, een keeper op leeftijd én met een vrij recent Ajax verleden.
Vind ik ook geen goede keus.

Ga naar Roda JC en breng een bod op Tyton uit.
Die is veel verder in z'n ontwikkeling dan Gillissen, al een betere keeper ook, en wil die stap én concurrentie strijd met Vermeer zeker aangaan.
Van mij mag die jongen wel 4 miljoen kosten, is hij ook waard !

11 augustus 2011 om 13:48

Helemaal mee eens dat Tyton verder is in zijn ontwikkeling dan Cillesen. Tyton is een keeper die er direct staat en veel doorgroeimogelijkheden heeft in de toekomst. Heb voordat de intresse in cillesen concreet werd al laten weten dat Tyton een betere optie is mede omdat hij gewoon rustig in het doel staat en niet onzeker is. Ben wel bang dat als Tyton zou komen dat Vermeer uiteindelijk de 2e keus zal worden. Maar goed de beste moet natuurlijk spelen

Ik vind het helemaal geen probleem dat NEC Cillessen niet wil verkopen. Begrijp het zelfs zeer goed.

Wat ik niet begrijp is dat je dan als voorzitter Aalbers in de media gaat roepen dat Cillessen heel goed bij Ajax zou passen en dat het eigenlijk een echte Ajax-keeper is die in dat systeem in Amsterdam past.
Daarmee wek je valse hoop bij een jongen als Jasper Cillessen, die dan ziet dat zelfs zijn voorzitter het helemaal ziet zitten. En dus denkt dat beide clubs er wel uit zullen komen.
Maar dan komt Aalbers met ene vraagprijs van 6 miljoen euro. Ja.....daarvan weet je automatisch, dat dat hem dus niet gaat worden en vraag je je af waarom de beste man die uitspraken doet als ie eigenlijk niet serieus Jasper Cillessen wil verkopen.
Zeg dan gewoon N E E tegen Ajax, dat je niet wilt verkopen, dat je Cillessen aan zijn contract houdt en ga al helemaal niet Ajax toestemming verlenen om reeds met het kamp Cillessen te overleggen. Want dan weet je dat de hoop bij Cillessen nog hoger wordt en al helemaal als ie het eens wordt met Ajax zelf.
Ik denk dat je het dan verkeerd aanpakt èn uiteindelijk je keeper aan een teleurstelling bloot stelt die niet nodig was geweest.

Als VVV -fan hoop ik dat Gentenaar blijft waar hij is; in Venlo. Ik hoop dat hij voor de speelminuten kiest, en niet voor het geld.
En ik denk dat Ajax meer heeft aan een jongere keeper; eentje die in de toekomst nog iets kan betekeken voor de club. Ik denk dat ze het eens bij Roda JC moeten proberen... denk dat Tyton niet zou misstaan bij Ajax!

11 augustus 2011 om 00:54

Ik denk juist dat een ervaren keeper Vermeer op weg kan helpen. Ik begrijp dat je hem liever ziet blijven, ik zie hem eigenlijk liever ook wekelijks keepen, maar ben bang dat het een moeilijk verhaald wordt. Zo heel veel moet hij kosten door zijn leeftijd en contractduur. Maar ik verwacht dat ie naar Ajax gaat. Het blijft toch iets magisch in de ogen van veel Nederlanders he?

11 augustus 2011 om 13:43

Vind zelf ook dat Ajax meer aan een jongere keeper heeft dan een oudere, Gentenaar is tenslotte al bijna 36 jaar en bijna afgeschreven dus. Ik heb al aangegeven voordat Cillesen in beeld kwam dat Ajax voor Tyton moest gaan. Hoop dat ze dat alsnog doen want het is nu al een geweldige keeper die er direct staat en veel doorgroeimogelijkheden heeft. Kortom: Ik zou voor Tyton gaan!

Jammer, maar 6 miljoen is natuurlijk een absurd hoog bedrag. Cilessen zal onderhand toch met gemengde gevoelens naar een langlopend contract kijken die hij in nijmegen heeft getekend (2014 met een optie tot verlengen?). Hij gaat in ieder geval niet snel een stap hogerop doen, want het is nec zijn goed recht 6 miljoen te vragen. Net als het ajax zijn recht is nu gewoon verder te kijken.

Ik zou het nog anders oplossen, joey didulica aantrekken, kan goed meevoetballen, goeie keeper met een ajax verleden. Of misschien warner hahn gewoon doorschuiven, moet er echter wel ergens anders een jeugdkeeper worden losgeweekt, maar bij jeugdspelers is dat wel makkelijker en vooral goedkoper. Gentenaar vind ik echt een noodoplossing, niet de beste oplossing.

Laat ajax eens in de eigen jeugd kijken zoals louis van gaal deed in combinatie met micheal van praag en ajax weer een topclub maakte met eigen jeugd.
die krijgen niet eens een kans meer in het a elftal

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren