Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Thiago niet bang voor Real: 'Het is simpel: ik verwacht dat we winnen'

Laatste update:

De Primera División gaat pas volgende week van start, maar zondag komen Barcelona en Real Madrid al tegen elkaar in actie. De twee titelkandidaten strijden over twee wedstrijden om de Spaanse Super Copa en Thiago Alcantara heeft geen twijfel over wie deze prijs zal gaan winnen: “We weten dat we hard moeten werken, maar ik ben ervan overtuigd dat wij winnen.”

Barcelona en Real staan zondag voor het eerst tegenover elkaar en drie dagen later, op woensdagavond, opnieuw. “Het is simpel: ik verwacht dat we winnen en deze prijs gaan pakken”, zei Thiago, die in de voorbereiding op het nieuwe seizoen een grootse indruk achterliet. “Wanneer je alle defensieve en offensieve aspecten van het spel beheerst en bijna altijd in balbezit bent, is het duidelijk dat je de favoriet bent.”

De voorbereiding van Real verliep soepeler dan die van Barcelona, maar daar lijkt Thiago zich geen moment druk over te maken. “We weten dat onze speelstijl en hard werken tot succes leidt en we zullen op deze voet blijven doorgaan. Real Madrid is onze grootste rivaal en daar willen we natuurlijk nooit van verliezen. Dat is ook nu het geval.”

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Wat is er met hem?

“het is simpel: ik verwacht dat we winnen en deze prijs gaan pakken”,
Ga nou eerst ''simpel '' in een vriendschapelijke wedstrijd tegen Chivas winnen..

Dan pas tegen Real Madrid,
Kleine jongens worden groot, maar deze is te snel groot geworden..

Hala Madrid !

12 augustus 2011 om 10:24

Hahaha, Barcelona gaat natuurlijk makkelijk winnen van Real, net zoals ze deden in de CL. Barcelona is gewoon een paar maatjes te groot voor Real Madrid.

12 augustus 2011 om 10:50

Laat Barca nou maar uitkijken.. De laatste 2 edities van Barca-real waren héél anders dan de eerste wedstrijd die in 5-0 eindigde ..

Real heeft laten zien dat het Barca kan afstoppen en zelfs de betere partij kan zijn.

12 augustus 2011 om 11:09

ja, met afbraakvoetbal...

dan heb je het over 1 wedstrijd

12 augustus 2011 om 11:50

Altijd als ik reacties van jou zie zijn ze ofwel om Real Madrd af te kraken ofwel om Barcelona op te hemelen. Jammer, dat je niet objectief kunt kijken en je voorkeur voor Barcelona constant zo moet laten doorschijnen in je reacties. Real speelde inderdaad vorig jaar verdedigend voetbal omdat dat de enige manier is om het geweldige spel van Barcelona enigsinds lam te leggen. Er is nog geen manier gevonden om met aantrekkelijk en aanvallend voetbal Barcelona te verslaan.

12 augustus 2011 om 11:55

@freddy4

jonge jonge..

is gewoon tactiek! na die 5-0 verlies is het logisch dat je iets anders gaat bedenken
en bij die 1-0 winst in copa del rey bleek dat te werken dus waarom niet!
verdedigend voetbal op de counter is OOK Voetbal!!! zoiets heet Tactiek!!
dat anti voetbal en afbraakvoetbal is gewoon iets wat 1 bekende heeft gezegt en de rest loopt er als de kippen achteraan! oppervlakkig weer...

en het waren er volgens mij 3 wedstrijden waar barca het moeilijk had!

copa del rey: real winst
en CL: volgens mij pas na de rode kaart van pepe.
pas laatste 20 min werd er gescoord door barca (zoiets kan ik me herinneren)

12 augustus 2011 om 14:44

mwoa,

uit tegen Arsenal was Arsenal toch bij vlagen in de aanval.
en ik meen dat Arsenal toen ook nog wel last had van geblesseerde spelers.

maar het is ook niet gek dat er pro Barcelona reacties komen als 1 van jouw kornuiten hier bovenaan bijdehand gaat doen over een verloren oefenduel... Toch? Moet ik eens doen bij een Madrid artikel.

En als we het dan toch over het intevieuw hebben, ik had ook niet anders in de reacties verwacht. Als Xavi zegt dat Madrid een betere voorbereiding lijkt te hebben gehad, dan wordt hij meteen schijnheilig genoemd hier. Hij zal de underdog positie willen krijgen. En als een speler zegt dat hij voor de winst wil gaan en dat hij vindt dat ze favoriet zijn is het ook niet goed.

Andersom ook, als Ronaldo zegt dat Madrid de favoriet is wordt hij ook afgemaakt.

En dan heb je nog de steekspelletjes van een trainer uit Madrid die de bedoeling heeft om met opmerkingen etc. de boel op te stoken.

Gelukkig is het nog relatief rustig... vergeleken met vorig seizoen

12 augustus 2011 om 19:03

was het een onterechte rode kaart dan? dat was toch de tactiek?

je hebben het over 3 van de 68 wedstrijden, kijk eens naar die ander 65....

12 augustus 2011 om 10:26

En weer een afgunstige reactie!

” Ga nou eerst ''simpel '' in een vriendschapelijke wedstrijd tegen Chivas winnen..”

Man reageer gewoon! want ik hoef je niet te zeggen dat voorbereidingen niks zeggen.

On: met vertrouwen aan de wedstrijd beginnen is een goeie instelling natuurlijk en hoop dat over beide wedstrijden de winnaar zijn al zal ik waarschijnlijk denken dat de wedstrijd in Real niet gewonnen zal worden.

12 augustus 2011 om 10:29

Je kunt de wedstrijd tegen Chivas dus echt niet zien als een wedstrijd tegen Real.

De sfeer, spanning, verwachtingen en de rest eromheen is totaal anders.
En dan nog niet eens gesproken van de rivaliteit.

Dus kleinerend praten over Barca heeft geen enkele toegevoegde waarde hier.

Wel ben ik het met je eens, dat Real het dit jaar goed voor elkaar heeft.
De voorbereiding was subliem en de meeste zijn nu aan elkaar gewend.

Het zal in ieder geval een leuk jaar worden voor mij om de PD te volgen.
Wel hoop ik dat de 3 en 4 van vorig jaar iets meer mee kunnen doen.
Al is dat meer een wens dan realiteit denk ik.

12 augustus 2011 om 10:31

Een oefenwedstrijd hoeft niet gewonnen te worden. De naam zegt het al, deze is uitsluitend om te oefenen. Wanneer er een prijs op het programma staat dient er gewonnen te worden. Het is maar dat je het even weet.

Als Mourinho het zegt is het wel leuk, maar als Thiago het zegt moet hij volwassen worden. Beetje rare redenatie niet Cr7madrid? Misschien nog wat gefrustreerd omdat Barcelona inderdaad altijd van Real wint?

12 augustus 2011 om 10:32

@ Cr7madrid,

Een oefenpartij ligt de prioriteit niet, Pep was meer bezig met het uitesten van B spelers dan het strijden om de winst.

Waarom het risico nemen dat je spelers verliest(blessure) als je tijdens deze wedstrijden ook gewoon het ritme kunt zoeken, de andere spelers kunt uitesten.

Thiago is zelfverzekerd, hij vind dat je ten alle tijden van je aartsrivaal moet kunnen winnen, dat vind ik ook.

Real speelde masterlijk in de voorbereiding, maar die tegenstanders zijn niet van het kaliber; El Barca.

Zondag zullen we zien of ze verder als vorig seizoen zijn, ik geloof wel dat ze meer op elkaar ingespeeld zijn en meer automatisme in het spel zit.

Maar ook Barca staat niet stil en heeft slim gehandeld met Sanchez en misschien ook Cesc.

12 augustus 2011 om 10:32

hahaha wat ben jij een grapjas.
Wil je jouw mening nou baseren op 1 wedstrijd die barcelona verloren heeft?
DAt is echt de grote onzin en geloof me, Barcelona is toch wel wat beter dan dat Real van jou. Barca heeft betere spelers en speelt meer als een team.

12 augustus 2011 om 10:34

Ik denk dat we ons eerder af kunnen vragen wat er mis met jou is? Je kan ook gewoon netjes reageren zonder afgunst. En waarschijnlijk valt er ook een beetje angst te bespeuren.

ON: Of het zo makkelijk zal gaan als Thiago hier zegt, weet ik niet. Maar dat Barca de favoriet is moge duidelijk zijn. Ik denk dat Guardiola met deze opstelling begint:

(pique zou t mogelijk moeten halen, maar over Busi waren ze niet zeker. Vandaar dat Thiago daar dus staat)

Valdes
Alves
Pique
Masch
Abidal
Iniesta
Thiago
Xavi
Sanchez
Messi
Villa
12 augustus 2011 om 10:39

Thiago is geen verdedigende middenvelder. Die plek zal naar alle waarschijnlijkheid worden ingevuld door Seydou Keita. Ga nou geen opstelling maken als je geen idee hebt van het systeem en de kwaliteiten van de spelers.

12 augustus 2011 om 10:45

Pardon? Vorig jaar speelde Thiago geregeld als controleur bij absentie van Busi en Keita. Tegen Almeria nog kan ik me herinneren. Dus kom aub geen onzin uitkramen, want ik heb nog meer verstand in m'n pink dan jij in je hele lichaam ....

12 augustus 2011 om 10:49

Zowel de aanwezigheid van Pique en Busquets is niet zeker voor zondag , maar ik hoop dat ze het allebei halen. Want anders hebben we geen echte VM op het middenveld als Busquets en Masche. Xavi was afgehaakt voor de oefenwedstrijd tegen Italie wegens blessure , maar op de Barca site staat niets over hem dus ik denk dat hij inderdaad wel meedoet. Indien Pique en Busquets afwezig zal Pep misschien zo spelen :

Valdes
Alves
Masche
Abidal
Adriano
Xavi
Thiago/Keita
Iniesta
Alexis/Pedro
Messi
Villa
12 augustus 2011 om 10:51

Nee, klopt inderdaad. Op de site van Barca staat er niks, maar volgens sport.es (catalaanse sportkrant) was de kans aannemelijk dat men het zou halen :D

12 augustus 2011 om 11:08

Wat? Hij speelde misschien als diepe controleur, op de plek van Xavi dus. Ga nou geen nasty comments doen, want dat is hier nergens voor nodig. Het kan best zijn dat hij één of twee wedstrijden als controleur heeft gespeeld, maar dat betekend nog niet dat hij tegen Real Madrid op die positie moet starten. Ik denk dat Pep Keita opsteld.

12 augustus 2011 om 12:54

Ik vraag me al een tijdje af: Kan Xavi niet als controleur spelen?
Ik heb hem daar wel eens zien spelen dacht ik.

Valdes
Alves
Puyol
Pique
Abidal
Thiago
Xavi
Iniesta
Pedro
Villa
Messi
12 augustus 2011 om 13:20

daarvoor komt hij fysiek echt te kort ben ik bang. Puur voetballend zou het een aardige oplossing zijn, maar dan ga je echt alleen maar van balbezit uit. Xavi zou dan zo 'slim' moeten gaan spelen bij balverlies om niet te snel achteruit te moeten dat hem dat nog wel eens in een aardig aantal kaarten op kan leveren.

Bovendien, Busquets vervult die rol nu op een indrukwekkende manier toch? Hij haalt uit veel tegenaanvallen vrij snel de angel door kleine overtredingen (slimheid zullen we het maar noemen) en door het snellere tikwerk.

Wat mij betreft moet Xavi naar voren blijven voetballen, als controleur sneeuwen zijn grootste kwaliteiten onder ben ik bang, en dat is toch om iemand voor de keeper te zetten

12 augustus 2011 om 16:26

Van busquets is er nog twijfel of hij het gaat halen, maar ik snap iets niet. Waarom willen jullie niet gewoon onze held van vorig jaar op VM zetten. Puyol zal wss niet spelen, maar ik denk tog dat Piqué het haalt en dan kan je heel simpel zo spelen.

Piqué
Abidal
Mascherano
12 augustus 2011 om 17:24

Pique gaat het godzijdank waarschijnlijk wel halen heb ik inderdaad net gelezen. Maar doet Xavi ook mee? Hoorde laatst volgens mij dat hij niet mee kon doen met Spanje woensdag.

12 augustus 2011 om 17:25

@4barca4 Ja dat lijkt me nog logischer zelfs. Mascherano zijn pass is ook sterk verbeterd. Op links zou ik dan gaan voor Adriano.

12 augustus 2011 om 10:41

Leer lezen. Hij zegt dat het simpel is wat hij erover denkt, niet dat ze simpel gaan winnen. Volgens mij ben jij een tikje simpel.
On: Ik geef Real Madrid toch vrij aardige kansen voor deze wedstrijd.

12 augustus 2011 om 10:58

'kleine jongens worden groot, maar deze is te snel groot geworden..''

En dat schrijft een jongetje van 16 jaar.

Vergeet niet dat barca met een ander elftal tegen real zal spelen dan tegen Chivas.

12 augustus 2011 om 11:08

wat moet hij dan zeggen,

gaan jullie nou eerst maar eens in 10 jaar simpel de CL winnen. chivas was vriendschappelijk, daar hoef je geen 6 keer te scoren om bevestiging te krijgen....

Volgens mij heeft barca meer prijzen gewonnen dan real afgelopen 3 jaar, dus gaan jullie maar lekker tekeer in vriendschappelijk potjes..

bovendien, moet hij dan zeggen we gaan verliezen???

'deze is te snel groot geworden', deze juegdspeler krijgt tenminste de kans......

12 augustus 2011 om 12:15

@freddy4
Laat jullie Barca maar is 9 CL bij elkaar winnen + 31x de landstitel

12 augustus 2011 om 13:10

Haha wat doe jij nou stoer joh. Tot 1991 had Barca zelfs nog nooit de CL gewonnen, nu hebben jullie even een gouden lichting en meteen ga je Real Madrid afkraken op het gebied van de CL? Wat?! Real Madrid is de koning van de Champions League vriendje, Barca heeft Real nog niet eens in het vizier.

12 augustus 2011 om 13:32

@freddy4:

Je provocatie is kinderachtig en irritant.

@tristanajax en Themadrid:

Onbegrijpelijk, die roeping om überhaupt te reageren als je geprovoceerd wordt. Koninklijk zou zijn om zo iemand gewoon te laten lullen.

Nog Koninklijker zou zijn om als Real-fan je afkeur te laten bleken jegens de bovenste reactie (van een collega Real-fan die provoceert) , in plaats van de eerste Barca-provocateur aan te pakken. Maar helaas zijn de Madrid fans tegenwoordig gemiddeld genomen totaal niet koninklijk.

Dat Real-facking-madrid van jou moet naar de toekomst kijken, niet naar het verleden. Anders is het een kwestie van tijd voordat Barca die 9 van jullie voorbij zijn. Barca heeft nu ''even een gouden lichting'' die wel ontegenzeggelijk de lakens uitdeelt in Europa en in 20 jaar enorm hard aan de weg timmert.

Real had ''even'' een dictator nodig om kwaliteit en dus prijzen te halen. Dat is toch ook info waar niemand op zit te wachten, maar wel waar. Verhef jezelf en reageer niet op dat soort provocaties, het zijn 2 grote clubs in een land dat blut is. Dat is op zich al verwonderlijk en een reden om blij te zijn met beide zolang het duurt.

12 augustus 2011 om 19:07

zijn we mee bezig, pakken jullie eerst maar weer eens 2 prijzen in een seizoen met voetbal als team wat iedereen geweldig vindt.

en als je naar het aantal prijzen kijkt, en dan heb ik het niet over prestigeuze prijzen of Cl dan heeft barca meer beker gewonnen dan real.

Madrid supporters hebben wel een grote mond, als jullie nou 12 prijzen hadden gewonnen in 3 jaar, dan had ik dat nog kunnen snappen, maar al 3 jaar bijna niets gewonnen, beetje bescheidenheid....

12 augustus 2011 om 19:08

das waar, real heeft 9x de cl gewonnen en 10 jaar al niet meer.

en je hebt gelijk, real zal ook weer met een lichting komen dat ze domineren.

12 augustus 2011 om 22:43

@freddy4

Waarom denk je dat Real de Koningklijke wordt genoemd? Ze hebben 9x de CL gewonnen. Ook al ben ik voor Barca maar Barca heeft Real nog niet eens in het vizier. Barca heeft de CL 4x gewonnen terwijl Real 9x de CL gewonnen heeft

12 augustus 2011 om 11:26

vriend, heb je de opstelling gezien tegen Chivas ? wat is dit nou weer voor domme reactie ? tegen chivas stonden er allemaal spelers van Barça B, natuurlijk doe je dat in de voorbereiding. pas jij maar gewoon op met je praatjes voordat real weer word afgeslacht en jij weer een maand niet op Vz komt

12 augustus 2011 om 11:58

Ik ben het met je eens dat hem iets aan bescheidenheid ontbreekt (niet alleen door deze uitspraak), Ik hoop altijd dat spelers bij Barça respectvol zijn als Pep Guardiola. Bij sommigen komt dat er niet echt uit. Hij is weliswaar zelfverzekerd maar het siert hem niet en past niet bij de club, ook al is het nou ook weer niet rampzalig wat hij zegt.

Ik denk dat Barça licht favoriet is maar dat het in principe alle kanten op kan gaan. Dat is altijd zo bij deze wedstrijd. Feit is wel dat sommigen nogal kritisch zijn op wat er door Barça spelers en staff wordt gezegd. Als Pep zegt dat Real momenteel sterker is dan is hij een laffe hond die zich indekt (gevalletje Fred Rutten ofzo), maar als een ander zegt dat ze denken te winnen is het ook niet goed.

Om het duel tegen Chivas erbij vind ik verkeerd. Daarin speelden ze met jeugdspelers en werd voornamelijk geëxperimenteerd. Dat zal tegen Real wel anders zijn...

12 augustus 2011 om 12:18

Ach dat houd je altijd. Als hij A zegt is het fout maar als hij B zegt is het ook fout. Althans in de ogen van supporters van andere clubs. Zo is het nou eenmaal over het algemeen. Meeste mensen zijn behoorlijk subjectief en kunnen alleen maar dingen afkraken als het om iets van een rivaal gaat. Het is jammer maar wel waar.

12 augustus 2011 om 13:18

hij zegt toch ook niet dat ze simpel gaan winnen. hij verwacht dat barca wint en legt dat 'simpel' uit.

12 augustus 2011 om 22:38

Het is toch een oefenwedstrijd? En wat Guardiola ook al zei: We moesten wennen aan de tempratuur hier. Dat heeft invloed gehad op het spel van Barca

De arrogantie straalt er bij hem vanaf. Hij moet eerst maar eens zorgen dat hij en niet sergio busquets speelt. Dan kan die gaan proberen de prijs te gaan winnen. Naar mijn mening is Madrid op dit moment het sterkst van de 2.

12 augustus 2011 om 11:10

ja, arrogantie, als de grote CR dit gezegd had, had iedereen het geweldig gevonden. wat moet hij dan zeggen, We gaan verliezen

12 augustus 2011 om 11:25

Maar zegt CR dit? Nee, hij zegt dingen als we zullen alles geven, we gaan ervoor, we zijn in vorm, we doen er alles aan om te winnen. CR net als de rest van Real (deze keer dan) is bezig met inzet en de wedstrijd niet met het op voorhand ''winnen'' ervan.

Bovendien, dat CR en een groot deel van Real arrogant is weten we al wel. Maar Barca deed dat toch nooit?

12 augustus 2011 om 14:49

@real8madrid

Blijft grappig, de kijk op de wereld van bepaalde mensen. Cr is juist diegene die voor elke el clasico het hardst roept dat Real deze keer ongetwijfeld zal winnen. Na de november-billenkoek heeft hij zijn uitspraken wat getempert, wat ook begrijpelijk is.

Niet dat ik er problemen mee heb hoor, ook niet met deze uitspraken van Thiago. Wie bepaalt de grens tussen arrogantie en zelfvertrouwen? Bovendien kan de media elk uitspraak rekken en strekken tot het een bepaalde lading krijgt.

Ik zou trouwens maar eerst afwachting wat opperhoofd Mou te zeggen, voordat ik iemand van provocatie beschuldig

12 augustus 2011 om 12:04

Waarom zou hij op de positite van Busquets gaan spelen? Hij is veel aanvallender ingesteld.. Hij is meer een mix van Xavi en Iniesta. Hij heeft de rust en de controle van Xavi, de techniek en de dribbel van Iniesta en de passing en intelligentie van beiden. Ik snap niet waarom hij een linie terug met Busquets zou moeten concurreren om een positie waar hij in principe al niet wordt gebruikt.

13 augustus 2011 om 10:09

Oke... dan gaat hij concurreren met Xavie en Iniesta... Niet veel makkelijker lijkt me...?

13 augustus 2011 om 11:36

Kwalitatief gezien niet nee. Maar inachtnemend dat Xavi 31 jaar oud is, is het geen onlogische gedachte dat Thiago op die positite zijn kansen gaat krijgen. Daarnaast is Iniesta doorgaans toch vrij blessuregevoelig, al was dit afgelopen seizoen veel minder. Veel zal ook afhankelijk zijn van de komst van Cesc maar goed, ook hij wil nog weleens in de lappenmand zitten.

Ik zie Thiago zijn kansen wel krijgen maar daarvoor hoeft hij niet iemand uit de basis spelen. Hij kan profiteren van het groot aantal wedstrijden dat moet worden gespeeld, de leeftijd van Xavi en de blessuregevoeligheid van Iniesta (en Cesc).

Het maakt me niet echt uit wie er wint. Ik hoop dat het net zo spannend wordt als alle classico's van afgelopen voetbaljaar. Wat heb ik er destijds van genoten... ik kijk nu al uit naar de aankomende wedstrijden tussen Real en Barca.

Het was misschien niet altijd even mooi voetbal, soms ook onbenullig hard en soms met schwalbes, maar de wedstrijden zorgden altijd voor een heus spectakel. Laat ons dit jaar weer genieten van de twee grootmachten in het voetbal!

@sammyr
@thesingmaker

Volgen jullie wel voetbal?
Of zitten jullie daar op jullie bank, kijken wie als eerst scoord en dan juichen?
Heb je laatste wedstrijden, van Barcelona gezien?
En dan van Real Madrid.. ?

Natuurlijk is Real Madrid topfavoriet.. Ik durf zelf zweren dat wij gaan winnen.
Maar Barcelona is een arrogante team geworden sinds laatste jaren.. Maar we krijgen ze wel down .

Hala Madrid.

12 augustus 2011 om 10:34

Gelukkig zijn ze bij Madrid helemaal niet arrogant? Topfavoriet, misschien in je dromen. Barcelona is uiteraard de topfavoriet. Een paar oefenwedstrijdjes zeggen natuurlijk niks. Het komt Barca wel goed uit, zo durft Madrid een keer te voetballen en dan zullen ze opnieuw het deksel op de neus krijgen.

12 augustus 2011 om 10:35

Op basis van wat is Real opeens topfavoriet? Op basis van oefenwedstrijden tegen Chinese ploegen winnen? Barca is topfavoriet voor de Super Cup op basis van vorig seizoen , van dit seizoen kan je nog niet spreken want het is nog niet eens begonnen.

12 augustus 2011 om 10:42

Prima dat je alles door een Madrid bril bekijkt maar blijf daarin wel realistisch ajb. Oefenwedstrijden zeggen niet zoveel over het uiteindelijk verloop van een seizoen. Madrid heeft in bijna elke wedstrijd met de sterkste 11 gespeeld, Barca met een combinatie van Barca A en Barca B. Messi, Alves, Mascherano en Sanchez waren de hele voorbereiding afwezig dus het is heel lastig te zeggen waar Barca nu staat. het gaat ook de komende Classico's weer spannend worden maar om van te voren te kunnen garanderen dat Real wint is onmogelijk! En als je barca arrogant noemt moet je misschien je eigen reactie nog eens nalezen, want daar druipt de arrogantie vanaf en dat allemaal op basis van een paar oefenwedstrijdjes.

12 augustus 2011 om 10:43

Pff, het door posters zoals jou dat er geen objectieve discussie hier plaats kan vinden.

Kom eens van je Realdroombeeld af en kijk even neutraal.
Dan weet je ook dat oefenwedstrijden weinig zeggen.

Dan zou je ook eerlijk kunnen zeggen dat er momenteel geen favoriet is voor deze wedstrijd.
Maar dat beide teams een goed elftal hebben met zeer goede spelers.

En de conclusie is dus, dat het 50-50 is en er geen duidelijke favoriet is.

12 augustus 2011 om 11:55

Cr7madrid

Hou AUB op met reageren. Je zet jezelf voor schut en beschadigt het imago van de real-fans op deze site.

Natuurlijk is Barcelona favoriet, een goede voorbereiding heeft weinig invloed op deze wedstrijd. Dit is een wedstrijd op zich en we hebben allemaal kunnen zien hoe goed Barcelona zich daarvoor kan opladen, in welke vorm dan ook. Denk dat het een hele close match wordt, maar als er iemand favoriet is, is het natuurlijk Barcelona. Zij zijn kampioen van Europa en spelen het beste voetbal op de planeet.

Desondanks hoop ik op een mooie Clasico met Real als winnaar!

12 augustus 2011 om 12:12

Jij gaat wel een beetje ver zeg.

Dat Real in de oefencampagne betere resultaten heeft geboekt dan Barça weten we allemaal. Maar zijn ze daardoor topfavoriet? Barça speelde de wedstrijden in de oefencampagne grotendeels met jeugdspelers en reserves, aangevuld met enkele basisspelers. Bij Real was dit volgens mij eerder andersom. Dan zie je hoe serieus beide teams het namen, of dat er in ieder geval andere intenties waren. Bij Barça waren de Zuid-amerikanen er niet eens bij en speelde Xavi nauwelijks mee. Dan lever je al flink aan kwaliteit in.

Niemand kent de echte vorm van het Barça dat zondag Bernabeu betreden zal. Het laatste wat we van dat team hebben gezien dateert van 28 mei, toen ze met bijna buitenaards voetbal het fantastische en degelijke Manchester United weg speelden. Dat is het laatste wat Barça serieus gedaan heeft. Wat daarna gebeurd is tegen ploegen Chivas, Hajduk Split en Internacional kun je niet als maatstaf nemen. Er werd van alles uitgeprobeerd met allerlei spelers uit jeugdige elftallen.

Wat we wel weten is dat Barça er staat wanneer het nodig is, ook al lijken ze uit vorm. De weken voor de CL finale waren door vermoeidheid en de Classics niet best. Manchester begon zelfs de favoriet te gaan lijken. In de finale speelden ze echter bijna een perfecte wedstrijd. Spelers als Pedro en Villa die niet in vorm waren maakten doelpunten en alles was weer koek en ei tegen een van de grootste teams ter wereld. Dankzij de professionaliteit van Pep, de kwaliteit van de spelers en het systeem waarin wordt gespeeld en dat door bijna allen goed wordt ingevuld, staan ze er nagenoeg altijd wanneer het nodig is.

Kortom, concluderen dat Real topfavoriet is op basis van de afgelopen wedstrijden van beide teams lijkt me ontzettend dom en onterecht. Tenzij je ziet wat je wilt zien en de realiteit je ontgaat.

12 augustus 2011 om 17:46

wat zou het toch heerlijk zijn als ze bij Real precies hetzelfde dachten als jij voor de wedstrijd. De laatste keer dat Real Barça zo hard onderschatte werden ze ge-bitchslapped met een manita. Tuurlijk gaan ze bij Real Barça niet onderschatten, want het is en blijft op dit moment het beste team van Europa, maar wat hoop ik zo erg dat Real morgen opstaat met het idee tegen FC Peking te spelen en dan afgemaakt wordt.

Ik hoop alleen maar dat het vertrouwen bij Barca niet overslaat in arrogantie. Want zodra het overslaat in arrogantie ga je verslappen en dat verslappen kost je wedstrijden en uiteindelijk prijzen. Het wordt voor Pep dus een belangrijk jaar waar hij iedereen scherp moet houden. Ook in dat opzicht zijn nieuwe gezichten welkom (ik ga niet in op namen) want die brengen weer die honger naar prijzen en wil om te winnen met zich mee omdat die nog niet al die titels op hun naam hebben staan. Dit seizoen wordt nog spannender dan afgelopen seizoenen, ik kan niet wachten!

12 augustus 2011 om 10:40

dat overslaan in arrogantie is al even geleden gebeurd hoor , het verslappen echter nog niet!

Nou, het vertrouwen is er in ieder geval wel. Ik hoop dat hij mag starten tegen Real. Anders zal hij waarschijnlijk in de ploeg komen voor Xavi. Piqué en Busquets zijn twijfelgevalletjes bij Barcelona, jammer, maar dat kunnen we nog opvangen met Mascherano en (als ik naar vorig seizoen kijk) waarschijnlijk Seydou Keita. Voor degenen die denken dat Thiago de plek van Sergi Busquets kan invullen, nee! Dat is voor een verdedigende middenvelder, Thiago moet links of rechts op het middenveld spelen, op de plek van Xavi of Iniesta. Ik hoop trouwens dat Alexis speelt. Ik ben benieuwd hoe hij het gaat doen.

Ik denk dat het een lastige pot gaat worden, omdat we toch de twee belangrijkste verdedigende pionnen missen of die kunnen maar op halve kracht spelen. Ik ben er wel van overtuigd dat wanneer Barcelona gewoon z'n eigen spel speelt, we kunnen winnen. Laten we hopen dat Real dat ook doet. Dan hebben we eindelijk een 'normale' classico!

Zet 'm op Barcelona!
Visca Barcelona!

Spannende clash, aan de reacties kun je al de rivaliteit zien, natuurlijk veel minder als in Spanje.
Maar toch: Heerlijk !

Ik hou van deze gezonde rivaliteit, moge het niet zo doorslaan als vorig seizoen, denk eerlijk gezegd dat het misschien wel gaat gebeuren.

Ik schat Barca nog steeds hoger in, puur om haar automatisme en positiewisselingen in balbezit en hard werken en gezamelijk druk zetten met balverlies. Is haast niet te stoppen.

Madrid heeft snelle spelers voorin, en Xabi met de geweldige lange pass.
Waarschijnlijk zullen zij nu beter samenspelen met elkaar in Madrid,maar Barca is in topvorm moeilijk te verslaan.

De vraag is: Is Barca er klaar voor ?

12 augustus 2011 om 12:24

Ik denk dat het altijd moeilijk in te schatten is hoe het gesteld is met Barça. Zo hebben ze op onder meer 28 mei iedereen verrast door een zogenaamde vormcrisis om te zetten in een perfecte wedstrijd, Veel hiervoor is te danken aan Pep en zijn professionaliteit. Hij heeft er mijns inziens voor gezorgd dat het bij de spelers goed zat in de hoofdjes. Dat maakt alles gemakkelijk voor ze aangezien ze het voetballen zelf als geen ander beheersen. De automatismen, posititewisselingen en de pressie spelen hierbij inderdaad een grote rol. Daarnaast is de bescheidenheid heel belangrijk bij Pep. Duizend maal liever een intelligente oplossing via een medespeler, dan vanuit je eigen kracht op doel af stormen en schieten.

Ik ben nu in Catalonië en je begint wel te merken dat het weer gaat beginnen. Helaas ga ik woensdagavond voor de return weer terug waardoor ik niet naar Camp Nou kan maar zondag zit ik klaar in een kroegje voor Culers!

12 augustus 2011 om 13:42

Klopt, Pep is ook in mental coaching ook een kei. Dat straalt hij ook uit tijdens de wedstrijden.
We zullen zien hoe het gaat lopen vriend, ben benieuwd naar Sanchez z'n bijdrage.

Off: was pas geleden nog in Catalunya, Tarragona(familie) veel plezier daar!

13 augustus 2011 om 16:47

Pep heeft ook psychologie gestudeert. Dus die weet wel hoe je spelers goed kunt mental coachen.

Hmm...

Ik dacht dat zelf Pep zei dat Real Madrid gevaarlijker is en meer in vorm is dan FC Barca?
En ik ben er van overtuigd dat we van Barcelona winnen.

Barcelona zonder Messi, noem ik geen Barca maar liever De graafschap of in Belgie; Sk Lierse..

En als je me gaat vertellen dat wij niet zonder Ronaldo kunnen..
We hebben t zoveel bewezen .

Real Madrid won reeds 31 keer de Primera División, 18x de Copa del Rey, 2x de Uefa Cup en 9 keer de Champions League, voorheen bekend als de Europacup I.[2] Daarmee is Real Madrid recordhouder.

Nobody CAN Stop Us.
Hala Madrid !

12 augustus 2011 om 10:46

Je 3de reactie met dezelfde boodschap.
Real wint, prima.
Maar reageer eens op de reacties die je dan krijgt.
Dan krijg je waarchijnlijk een discussie van waarde.

Wat opmerkingen plaatsen kan iedereen namelijk.

12 augustus 2011 om 10:56

* Zucht * je valt in herhaling..

Vertel jij mij eens even waarom Real Madrid dan de topfavoriet is zoals je in je post boven deze aangeeft. Zou het graag eens horen dan een erelijstje opnoemen.

We zullen het wel zien, kan me vorig jaar ook nog herinneren, was jij dat toen ook niet die zei dat Real over Barcelona heen ging walsen etc..

We hebben gezien wat er van die praatjes is gekomen..


Edit. zie het al, nog maar 13 reacties geplaatst en 16 jaren jong. Je probeert gewoon te stoken. Had even eerder op je profiel moeten kijken dan had ik helemaal niet gereageerd op je, dat ben je namelijk niet waard. Ik heb meer met de echte Real fans die met inhoudelijke informatie komen.

12 augustus 2011 om 12:02

@el_ilusionista: Haha jij ben echt de grap van de Bingoclub... Op iedere post van mensen waar jij het niet mee eens bent reageer je door op leeftijd terug te vallen... Hier even een pbtje dat je me stuurde... Geeft precies aan wat voor een type je bent:
El_ilusionista:
Ik zie het al, je kent Diego M. niet eens. Zegt genoeg over jou, dat je 31 jaar bent zeg. Je gedraagt je als een klein kind van 12. Zal maar niet vragen naar je opleiding. Zeker een magazijnmedewerker of je werkt nog steeds bij een vul ploeg. Hoe is het trouwens om nog thuis te wonen bij je moeder?

Jij mag Twente niet met Ajax vergelijken, die arrogante club. Succes met Theo Janssen die op de verkeerde positie wordt neergezet door de Boer ennnn met zijn kapotte knieën..

Mijn reactie: binnenkort kun je op mn sofa plaatsnemen en dan zal ik je eens uitvragen over je jeugdtrauma's. Mijn schaapjes heb ik wel op het droge... maak je maar niet druk.

12 augustus 2011 om 16:32

@ Rvandoor

Laat even iedere post zien dan waar ik op leeftijd terugval..
Succes ermee want die zijn niet te vinden.

12 augustus 2011 om 17:25

1 post boven die van mij:
Edit. zie het al, nog maar 13 reacties geplaatst en 16 jaren jong. Je probeert gewoon te stoken. Had even eerder op je profiel moeten kijken dan had ik helemaal niet gereageerd op je, dat ben je namelijk niet waard. Ik heb meer met de echte Real fans die met inhoudelijke informatie komen.

EN 16 Jaren Jong. need I say more... ? o en in je pb naar mij toe kom je ook terug op leeftijd...

12 augustus 2011 om 17:27

--------- Origineel bericht ---------
Stoer zeg.. PB plaatsen. Geeft gelijk jouw niveau weer, niet bijster hoog. Schaapjes op het droge, yeah right. Leer eerst eens om fatsoenlijk te spellen..zucht

Schaapjes op het droge hebben:
http://www.onzetaal.nl/advies/schaapjes.php
Als je nu weer over taal gaat beginnen, dan wil ik je wel eventjes wat feitjes onder de neus douwen bijdehand: Correcte feiten (zoals je foutief in een reactie plaatste) is Dubbelop... dat wil zeggen: feiten zijn per definitie juist, anders zijn het geen feiten.
Daarnaast wil ik je er op wijzen dat beginnen over iemands taal in een discussie een van de grootste zwakteboden is, waarmee je in principe je verlies al toegeeft. Je gaat hierbij namelijk voorbij aan het onderwerp van de discussie en je focust je op details...
De reden dat ik je hier even op wijs heeft niks met rechtzetten te maken (immers: ik wijs je op wat fouten, maar ga er vervolgens niet van uit dat je dan maar een enorme oen bent. Wel heb ik dit in een eerdere reactie aangegeven om uiteindelijk deze reactie van je te mogen ontvangen... psycholoog zijn heeft zo zijn voordelen.

Ik wil best eventjes op een volwassen manier met je om de tafel gaan zitten en eens kijken waar je nou precies een probleem mee hebt.
Allereerst: waarom zou je reageren zoals je reageert? Je klimt direct in de pen als iemand het niet met je eens is en probeert deze persoon en plein publiek af te fakkelen... Je vijandigheid zorgt voor aggitatie, vijandigheid, onbegrip en men zal je snel niet serieus meer nemen. En helaas voor jou ontmoet je nu iemand die zich hier niet bij neerlegt, maar die je ook nog eens de baas is (op cognitief gebied sowieso).
Je kunt ook proberen om de discussie op een iets volwassener manier aan te gaan door te wijzen op de inhoudelijke punten van je discussie en niet over iemands moeder/thuissituatie/inkomsten/opleidingsniveau te beginnen... Op deze manier kom je zelf iets geschoolder over... overigens zeggen de onderwerpen die je zelf aanhaalt vaak meer over jezelf als over de ander... Immers: je probeert iemand te raken met iets waarmee je zelf zeer waarschijnlijk al menig maal mee geraakt bent. Misschien woon je net niet meer in huis, maar studeer je nog, heb je een overbezorgde moeder die je huur betaald, krijg je een luizig salaris als bijbaantje en frustreert het je dat anderen wel een relatie om je heen hebben en jij als enige deze grote bek gebruikt om een defensieve muur om je heen te bouwen zodat iedereen op afstand blijft...
Je zult alles ontkennen... so be it.

Ik heb geen problemen met je en zie ook niet in waarom je zo vijandig doet...

13 augustus 2011 om 16:39

Je stelde dat ik dat bij iedereen deed.. Kom eens met meer voorbeelden dan.
Ik wacht...

En tjah makkelijk letterlijk alles van een andere website halen. Blijft moeilijk hé is het niet. Als je volwassen zou zijn geweest had je boven mijn reacties gestaan en mij even een Pbtje teruggestuurd.

Najah dit geeft jouw niveau wel zo'n beetje weer

Och en nog even wat, jij hoeft voor mij geen verhaal te verzinnen, raakt kant noch wal.

Het alle zaakjes op orde jongen en zeker geen problemen of schrijf je je eigen verhaal wat jij hebt meegemaakt even van je af?

Case Closed

12 augustus 2011 om 11:29

daarom is messi ook beter als ronaldo...............
tevens speelt messi zondag wel gewoon hoor slim jongetje

12 augustus 2011 om 11:54

Messi en Ronaldo zijn twee compleet verschillende spelers. Ik vind Messi een veel betere dribbele hebben, maar ik vind Ronaldo een completere speler. Waarom moeten de twee altijd worden vergeleken? Waarom moet er één de beste zijn? Het zijn gewoon twee fantastische spelers die samen duidelijk boven de rest uitsteken.

12 augustus 2011 om 12:12

Beter stel je je wat nederiger op want met dit soort uitspraken roep je het alleen maar over jezelf af....real is niet in de positie om 'arrogante' uitspraken te doen in de media omdat de laatste paar Clasicos niet al te best gingen, neem een voorbeeld daaraan.

OT: Tja die oefencampagnes zeggen mij echt niks. Heb wel eens eerder zo'n scenario meegemaakt dat Real alles won in de voorbereiding en Barca draaide toen iets minder. Barca pakte datzelfde seizoen volgens mij de treble (? correct me if I'm wrong). We zullen het zien. Ik hoop dat Real sowieso thuis gaat winnen.

12 augustus 2011 om 13:13

Zelfs ik als Madridista geef je een duim omlaag. Laten we ons vooral niet verlagen tot het niveau van de Xavi's van deze wereld die zichzelf als superieur aan iedereen zien. Je loopt enorm te brallen over van alles en nog wat. Het is duidelijk dat zowel Barca als Real loeisterk zijn, we kunnen alleen maar hopen dat Real straks toch net wat sterker blijkt te zijn.

12 augustus 2011 om 13:39

''verlagen tot het niveau van Xavi''?? Hoe kan je je nou verlagen tot de beste middenvelder? dat heet verhogen haha!

Xavi is arrogant over het verleden (en heeft daar recht op gezien zijn prestaties) en realistisch over de toekomst: beide zijn sterk.
Dat Xavi een persoonlijke voorkeur heeft voor zijn eigen club kan je hem niet kwalijk nemen lijkt me.

12 augustus 2011 om 14:08

''gezien zijn verleden mag hij arrogant zijn''
als dat zo is dan mogen spelers zoals dikke ronaldo en zidane en maradonna op geheel voetbal wereld kakken aangezien hun verleden? niemand heeft recht om arrogant te zijn, je kan in je zelf geloven maar dat heeft ook een niveau

12 augustus 2011 om 17:33

Allemaal leuk en aardig dat je de behaalde prijzen van Real van Wikipedia afript, maar who cares? Je bent 16 jaar, hoelang volg je Madrid al? Wat heb jij nou exact meegemaakt van de geweldige prestaties van Real? Ik heb niks te klagen, vanaf het moment dat Davids bij Barca speelde ben ik ze gaan volgen. Wat prijzen betreft en manier van spelen heb ik he-le-maal niets te klagen. Ik kan zeggen dat ik de meest succesvolle periode van Barcelona heb gevolgd van begin tot eind. Wetende dat het nog niet afgelopen is.

hij heeft er tenminste vertrouwen in, die jongen heeft verstand.
hij is zo jong en kan goed mee draaien met barcelona.
ik hoop dat barcelona dit gaat winnen.

alexis erbij fabregas erbij. dat is een heel groot verschil. alexis is een ornaldo type maar dan meer een teamspeler maar met snelheid en techniek is het een zelfde type

Alexis heeft helemaal niks van Ronaldo, zelfs zijn scharen en lichaamsbewegingen voert hij anders uit dan Ronaldo, je kan hem nog eerder met Messi vergelijken.

Barca blijft de favoriet alleen moeten echt heel erg uitkijken dat Real niet zomaar wint. Hoe groots een team ook is het kan opeens omslaan dat zag je ook met Liverpool die van de Champions League winnen opeens in een slop raakte, Inter dat onverslaanbaar was en nu niks laat zien.

ik denk dat barca toch nog een maatje te groot is voor real en dan vooral de hechtheid van het team het is een geoliede machine

weet iemand misschien of deze wedstrijd ergens uitgezonden word? ik ben benieuwd

12 augustus 2011 om 11:30

sport 1 natuurlijk

zozo zelfvertrouwen is één ding, een goed ding maar ''ik verwacht dat we winnen''???

Zomaar. Jongen je hebt enorm talent en kan een grote speler worden, je deed het geweldig op het EK en tijdens de voorbereiding maar als je zondag in de basis start ga je niet weten wat je overkomt. Het tempo, de snelheid en kracht die je nodig hebt om aan de bal te blijven. Dit is niet te vergelijken met enige andere wedstrijd die je ooit gespeeld hebt. Zie maar eerst dat je een keertje aan de bal komt (en kan blijven) voor je aan winnen denkt.

12 augustus 2011 om 11:31

dit is net als dat Altintop zou zeggen dat hij verwacht dat ze winnen, hij zit toch op de bank net als Thiago

12 augustus 2011 om 11:41

Maar heeft Altintop dit gezegd? Nee toch, ofwel? (in dat geval heb ik dat gemist, sorry dan)
Plus, Altintop beschouw ik niet als een echte Real-speler, hij is voor niets goed en slechts weinig socio's mogen hem. Thiago daarentegen, is uit eigen jeugd en kan de grote held worden bij Barca in de toekomst, als hij nu al zo arrogant is dan hoop ik dat ze een pak slaag krijgen van Real(enkel voor hem). dat zou hem met zn voetjes op de grond zetten. Ik denk dat Guardiola hem wat meer in het oog moet houden. Zo'n geweldige prestaties als in de afgelopen weken en de complimenten die dat met zich meebrengt zouden hem wel eens kunnen doen zweven.

Het wordt een beladen duel tussen 2 grootmachten. Barcelona is de favoriet, zij zijn nog steeds dé te kloppen ploeg. Ze hebben vorig seizoen bijna alles gewonnen van er te winnen viel en zetten met hun voetbal de toon voor de rest.

Real zal een goede dag moeten hebben en Barca een wat mindere denk ik om hier te winnen. Ik hoop op een zinderende strijd zonder rode kaarten en met prachtig voetbal

Wat een oneindige discussies blijven dat weer. Real Madrid vs Barcelona. Elk persoon heeft zijn bril op ( de een iets meer dan de ander ). Alleen de manier waarop gesproken wordt door een enkeling vind ik veruit beschamend. Wil je iets duidelijk maken, doe dat dan met feiten en duidelijke argumenten. Ow ow ow shame on u ;-)

On:
Ik heb mijn twijfels, ik ga niet reageren op het Chivas gedeelte dat door iedereen besproken wordt, want die wedstrijd is geweest en is meer dan genoeg over gesproken ( herhaling niet nodig ).
Ik ben zelf benieuwd hoe Barcelona uit de startblokken komt dit seizoen. De voorbereiding was dan wel niet geweldig, maar dat wil niet zeggen dat zij een minder team hebben dan Real Madrid, of zullen verliezen. Een voorbereiding voorspelt de wedstrijd niet.
Real Madrid daarentegen heeft een geweldig voorbereiding achter de rug, een team dat steeds hechter aan het worden is, en een jong team dat honger heeft naar prijzen. Ook bij Real zal de voorbereiding de wedstrijd niet bepalen.

Het zijn 2 supersterke teams met verschillende kwaliteiten, wel vind ik dat de (complete)selectie van Real Madrid sterker is dan die van Barcelona, maar dat zegt (nog)niet veel.

Ben ieder geval heel verheugd dat die wedstrijd er is, en we zullen zien wie er als winnaar uit de strijd komt, al vind ik wel dat het iets gepaster had gemogen van Thiago. Die jongen mag hopen dat hij veel zal spelen dit jaar ( want staat namelijk nog niet zo hoog op de rangorde ). Simpel zal het niet zijn Thaigo. Maar goed, zijn bluf zorgt natuurlijk zoals altijd met bluf voor spektakel. Hij durft wel te zeggen wat hij denkt, niet veel durven dat.

Ik weet het nog niet zo zeker of barca gaat winnen. Real gaat in ieder geval niet verdedigend spelen maar op de aanval dus barca krijgt meer ruimte op te voetballen alleen ze missen wel een paar spelers of die zijn nog niet helemaal fit en real is op dit moment in een flow; dus ik verwacht een open wedstrijd

Je kan wel zeggen dat oefenpotjes er niet toe doe maar volgens mij is het juist belangrijk dat je in een winning mood bent als je dit soort partijen gaat spelen.barca heeft het een en ander verloren en real het een en ander gewonnen...
Als je als Barca met een b-elftal de voorbereiding ingaat zou het ook zo maar kunnen zijn dat het laatste beetje magie van barca er dan nog net niet in zit en dat Real dan gewoon even sterk is.
Ik ben helaas niet helemaal objectief want ik hoop met heel mijn hart dat het arrogante Barca eindelijk eens de deksel op hun neus gaan krijgen.
Het enige wat Real nodig heeft is een scheids niet niet op de hand van Barca is en dan zie ik gewoon een 50/50 wedstrijd die alle kanten op kan gaan.

Het enige wat ze bij Real doen als ze tegen Barca spelen is tegenhouden en counteren.... Als je echte klasse en macht wil uitstralen moet je aanvallen....

Ongeacht tegen wie Barcelona speelt, ze spelen altijd op de aanval en dus altijd voor de winst....

Hier hou ik wel van: uitgaan van eigen kunnen en bij deze kerel snap ik dat wel verreweg de beste speler aan de kant van Barca in de voorbereiding. Ik hoop dan ook dat hij zal starten naast Iniesta op het middeveld en Xavi op de bank. Waarom ? Dan kunnen we kijken hoe ver deze Thiago nou echt is tegenover spelers als Xabi Alonso bijvoorbeeld. Toch zou hij wat genuanceerder moeten praten, Real is echt sterk geworden en de clubs zullen dichter bij elkaar zitten dan ooit.

12 augustus 2011 om 14:22

Mooi om te zien dat er nog mensen zijn die met respect praten over de rivaal.

zielige counter ploegtje gaat zwaar op zijn bek.
Barca(l)

12 augustus 2011 om 14:16

ik heb zo een hekel aan mensen die hun visie Perse als beste willen schouwen, begrijp toch eens dat er ook mensen zijn die houden van een team die verdedigt en counterd, aanval is de mooiste om te kijken maar dat wilt niet zeggen dat voetballen=aanvallen, mensen willen dat als maar niet begrijpen dat in voetbal ook een flink portie defensieve taken inzit vooral als je tegen een ploeg als barcelona moet spelen

Pff kinderachtige jongetjes hierboven zeg... Het is gewoon de 1e serieuze wedstrijd van het seizoen dus niemand weet hoe beide teams er voor staan. Die onzin dat Barca ''gewoon'' Real gaat inmaken is onzin, maar tegelijkertijd slaat het ook nergens op dat Real ''topfavoriet'' is vanwege de gewonnen wedstrijden in de voorbereiding.... Ze zouden reageren op Barca-real topics moeten blokkeren want het wordt toch alleen maar bekvechten iedere keer.... Grow up!

ik ben anti barca maar dat barcelona van nu pfffffff daar kan niemand tegen op helaas ook real nog niet maar dat komt goed hoop ik. Viva Madrid

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren