Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

'Ik geef Ajax wel kans om de volgende ronde van de CL te halen'

Laatste update:

Toby Alderweireld is klaar voor de eerste thuiswedstrijd van het nieuwe seizoen tegen sc Heerenveen. Ajax startte vorige week met een 1-4 overwinning op De Graafschap en hoopt ook tegen de noorderlingen zonder puntenverlies te blijven. De verdediger hoopt op een vol stadion. "We hebben ze vorig seizoen eindelijk gegeven wat ze graag wilden hebben en ik denk dat dat de sfeer alleen maar ten goede zal komen."

/

"Bovendien hebben ze tijdens de Johan Cruijff Schaal ook een goed Ajax gezien", vertelt Alderweireld op de clubsite. "Daarvoor komen ze naar het stadion." Ajax zal de Friese opponent niet onderschatten. "Heerenveen is een goed voetballend team dat op bepaalde posities is gewijzigd, maar dat geldt voor bijna iedereen."

Alderweireld weet dat het gevaar van sc Heerenveen van Bas Dost en voormalig Ajacied Luciano Narsingh zal afkomen. "Dost is een goede spits. Vooral als de ballen in de zestienmeter komen is hij sterk. Luciano een goede speler met een gevaarlijke actie. Wij hebben echter goede, snelle backs, die hem moeten neutraliseren." Tot slot hoopt de verdediger dat Ajax in de Champions League overwintert. "Hoewel er geen slechte teams in de Champions League zijn geef ons wel kans de volgende ronde te halen. Al moeten we natuurlijk niet te hoog van de toren blazen."

Binnen nu en vijf jaar wint een Nederlandse club de Champions League

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Denk dat Assaidi die van der Wiel helemaal gek gaat spelen. Echt een hele goede aanvaller.
Maar aan de andere kant, als van der Wiel het op de heupen krijgt dan moet Assaidi ook vaak mee lopen en komt hij moeilijker aan aanvallen toe.
Maar buiten dat, Heerenveen heeft al jaren een goed team, maar dat wil niet zeggen dat het er ook uitkomt. Ze eindigen vaak lager dan ze kunnen/zouden moeten.

13 augustus 2011 om 11:37

Ik denk het niet, van der Wiel is op de weg terug en speelde een goede wedstrijd afgelopen Zondag tegen De Graafschap. Dit is een test voor hem, hij zal gemotiveerd zijn, net zoals Assaidi.

Sorry , foutje.

13 augustus 2011 om 11:41

Tegen de Graafschap bedoel je..
Tegen dat soort tegenstanders moet je er wel boven uit steken. We zullen het morgen zien, ben benieuwd

13 augustus 2011 om 11:44

@sammyr:

Ik denk dat vd Wiel op de weg terug is, hij loopt ook weer lachend op het veld, teken van goed in zijn vel zitten.

maar ik denk dat je bedoeld dat hij een goede wedstrijd had tegen de graafschap en hopelijk een goede wedstrijd gaat spelen tegen heerenveen!

13 augustus 2011 om 20:49

Ja, maar dat doet hij dit seizoen dus wel, in tegenstelling tot vorig jaar.
We zullen zien of Van der Wiel (en Sulejmani) dit ook tegen Heerenveen kan laten zien.

13 augustus 2011 om 11:43

Assaidi is een fantastische voetballer die soms magistrale dingen uithaalt, maar in (lastige) uitwedstrijden is hij ook weer vaak onzichtbaar, dus het moet maar blijken of hij wat klaar kan spelen morgen...

13 augustus 2011 om 11:47

Dat denk ik niet.

Van der Wiel kan ook best goed een individuele man uitschakelen. Ik vond ook dat hij het tegen Brazilie heel goed deed tegen Neymar. En Neymar is toch wel van een hoger niveau. Toen kwam Van Der Wiel niet echt aan aanvallen toen. Dat lijkt me nu ook verstandig tegen Assaidi. Eerst maar hem afstoppen.

13 augustus 2011 om 11:50

Klopt. Maar v.d Wiel heeft ook hele goede wedstrijden en slechte wedstrijden. Het is een goede verdediger, daar twijfelt niemand aan.
We zullen morgen zien wat de wedstrijd ons morgen brengt. Want het gaat niet om die 2 spelers, maar om een heel team.

13 augustus 2011 om 12:03

Ja, maar het gaat morgen wel een interessant duel worden tussen die twee. Sowieso een leuke wedstrijd lijkt me.

Maar goed. Assaidi kan het Van Der Wiel in sommige momenten van de wedstrijd wel lastig maken, maar helemaal gek spelen? Dat denk ik niet.

13 augustus 2011 om 11:56

assaidi moet de waan van de dag hebben net zoals mertens.
als ze dat niet hebben heb je er niks aan.
(en die hebben ze meer niet dan wel.)

En ik denk dat assaidi alleen maar achter vd wiel aan gaat lopen en dat hij meer de rug van vd wiel ziet dan dat vd wiel de rug van assaidi ziet.

Helemaal niet onrealistisch, Ajax heeft een goeie rekbare selectie met veel potentie en een ze hebben een prima bank. Zetten ze tegenstanders onder druk vanaf minuut 1 en hebben ze af en toe wat geluk, dan gaan ze door in de CL.

Dan is de loting wel bepalend want je kan beter niet 2 zware en een outsider hebben zoals vorig jaar met Ac Milan en Real ...

Wie weet krijgen ze het voor elkaar. Gunstige loting, goed spel en geluk hebben ze nodig.

13 augustus 2011 om 12:38

Weetje eerst zien of ze een goede loting hebben want je hebt ook kans dat Napoli en Dortmund treft en die zitten in de 4e pot.
Dan word het wel erg lastig.

13 augustus 2011 om 13:06

Vergeet Man. City niet ook 4e pot volgens mij xd.

Kan je b.v. zomaar barca ajax ac milan en man city hebben dacht ik

13 augustus 2011 om 13:20

Daar zou ik gelijk voor tekenen. Kunnen we iedereen gelijk even laten zien waar we staan. Milan hoeven we ons geen zorgen om te maken, daar hebben we vorig jaar gewoon 4 punten tegen gepakt, wat er 6 hadden moeten zijn.

Barcelona mag je dan 2x van verliezen, neemt niet weg dat we daar ook thuis tegen kunnen stunten. City moet je gewoon 2x hebben, dat zijn leuke namen maar is geen team.

Gevolg is dan dat je 15 punten hebt, laten we een marge inbouwen, 12 punten hebt en we dus geplaatst zijn voor de volgende ronde.

13 augustus 2011 om 13:29

Hahaha Tuurlijk even van City winnen Man als je dat loot kun je met alle wil van de wereld nog de ronde willen overleven, maar je eindigd onderaan met misschien sporadisch nog 1 punt tegen Milan ofzo, zo'n wedstrijd die er niet meer toe doet. Misschien moet je je Ajax-bril eens afzetten en realistisch zijn.

13 augustus 2011 om 13:32

Wow jij draaft soms echt door he als Ajax in zo'n poule terecht komt dan is het 0 punten. Barca,city,dortmund kampioen van Spanje en Duitsland en een topclub uit Engeland nee jongen ga jij nog maar ff verder dromen.ik hoop natuurlijk wel dat Ajax de volgende ronde haalt maar met zo'n loting ken je het echt wel vergeten

13 augustus 2011 om 14:20

@davidol: Manc zit bij Ajax in de pot dus die kunnen we niet loten

Ik ook, er moet natuurlijk wel een niet onmogelijke loting plaatsvinden. Heel misschien komen we nog in pot 2 als er nog een top ploeg uitvliegt in de voorronde CL. Misschien Benfica? Twente

Ajax kan zeker de volgende ronde van Cl behalen, maar als sportief gezien beter niet. Want ik vind dat Ajax meer kans op Europa League titel dan Champions League titel

13 augustus 2011 om 11:38

Ik kom liever in de kwartfinale CL dan in de finale Europa League, sorry hoor.

13 augustus 2011 om 11:42

Helemaal mee eens. Laatste 8 van de CL betekend ook geld hoor. Winst en gelijkspel in de groepsfase levert veel geld op, net als een startbewijs voor de groepsfase zelf.

Zodra je als enige club van je land meedoet krijg je ook weer extra geld (hoop voor Ajax dat twente niet doorgaat, maar voor Nl's voetbal uiteraard wel) Dan krijg je ook nog eens geld voor elke ronde die je verder komt.

Naast geld geeft de achtste finale je ook aanzien in Europa en je kan je selectie echt tegen sterren laten spelen. Liever achtste finale CL dan finale Europa League

13 augustus 2011 om 14:32

Inderdaad, en voor hetzelfde geld Loot je een simpele tegenstander in de volgende ronde en voor je het weet zit je in de Kwartfinale waardoor er zo een ontzettende drive ontstaat dat er misschien nog wel wat meer in zit.

Kans? Toby, ik reken op minimaal de volgende ronde, vanaf dan moeten we ons pas lichtelijk zorgen gaan maken. Ik vind dat hij hier veel te bescheiden is, zeker met de selectie van dit jaar. Nee, het moet wel heel raar lopen wil je met Vertonghen, Eriksen, Jansen en Sulejmani niet de volgende ronde in de CL halen.

13 augustus 2011 om 11:45

Dat ligt ook een beetje aan de loting, vorm van Ajax op dat moment en mogelijke blessures. Ondanks dat we dat van jou wel gewend zijn, zou ik me nog niet te vroeg rijk rekenen.

13 augustus 2011 om 11:48

Aan de loting? Wat een slecht excuus zeg. Alsof we 2 jaar achter elkaar zo'n slechte loting krijgen, die kans is vrij nihil. Nee, we hoeven ons geen enkele zorgen te maken over de loting. Sterker nog, de clubs moeten maar hopen dat ze niet bij het (tegen die tijd) ontketende Ajax in de poule komen!

13 augustus 2011 om 11:57

De kans dat we dit jaar, net zo'n moeilijke poule lote als vorig jaar, is even groot. Denk dat we niet de volgende ronde halen als we een poule hebben met barca, milan en dortmund, of denk jij van wel?

13 augustus 2011 om 12:00

Expert4life.. Er ligt in Europa helemaal niemand wakker van Ajax. Als je de wedstrijden vorig seizoen bekeken hebt weet je dat Ajax voor lul gezet is en wel 10 maatjes kleiner was dan Real Madrid. Dus zelfvertrouwen is goed, maar jij overdrijft nu wel een beetje.

Loot je geen Barcelona, Milan(als ze nog niet geplaatst zijn), Inter, Real Madrid, Bayern, Man utd, Valencia, Arsenal, Chelsea, Man City, O. Lyon, Dordmund (wat heel goed speelde de eerste wedstrijd) dan heb je kans om door te gaan.. Loot je 1 of 2 van deze word het al lastig.

13 augustus 2011 om 12:01

Natuurlijk wel. Hoezo moeten we ons daar zorgen om maken? Je hebt het vorig jaar toch ook gevolgd? Als Anita niet geblesseerd was geraakt in de thuiswedstrijd tegen Milan, had je die pot gewoon met 1-0 gewonnen. De 1-1 viel over de linkerflank toen Anita even langs de kant was voor een blessurebehandeling. Ajax controleerde die wedstrijd volledig. Om maar even 1 van de vele voorbeelden te noemen.

13 augustus 2011 om 12:04

Voor lul is gezet? Het is wel duidelijk dat jij de wedstrijd niet hebt gezien. Anders had je ter volledigheid wel even gemeld dat Ajax uit bij Madrid zonder Suarez én Vertonghen speelde.

De loting is jou ook vreemd zo te lezen. Je loot namelijk minimaal 1 topploeg, met wat pech 2. Maar goed, de loting moet het probleem niet zijn. Is het immers niet zo dat wanneer die cup wilt winnen je gewoon iedereen moet kunnen verslaan? Precies, dat bedoel ik maar net.

13 augustus 2011 om 12:04

ja natuurlijk, ieder loting is een slechte loting er zijn maar weinig ploeg in de CL waar ajax een potje tegen kan breken hoor.

13 augustus 2011 om 12:08

Vorig jaar heb je gemist?

13 augustus 2011 om 12:09

Als het al zo broos is dat een blessurebehandeling bepaalt of je door gaat, dan kunnen er nog 10.000 andere dingen gebeuren waardoor het net niet gaat lukken. Daarom moet een team als ajax zich altijd zorgen maken tegen welke CL tegenstander dan ook.

13 augustus 2011 om 13:28

En als je naar de wedstrijden tegen AC Milan hebt gekeken, dan zie je dat Ajax tegen de Europese subtop wel degelijk kansen heeft.

Je hoeft tenslotte maar tweede van de poule te worden om door te gaan.

13 augustus 2011 om 14:30

Als AC milan gewoon op volle sterkte met fatsoendelijke inzet speelt vegen ze Ajax van de mat af.. Als je denkt dat dat niet zo is dan zou ik de wedstrijd vorige week tegen Inter nog maar eens bekijken als ik jou was..

13 augustus 2011 om 15:12

de cup wilt winnen?? lijkt mij niet dat dat de doelstelling is, Expert boek nog een vakantie man de grootheidswaanzin begint groteske vormen aan te nemen. Ajax i gewoon blij als ze overwinteren in de EL, door in de CL is een bonus. Maar joh je wilt helemaal niet door naar de volgende ronde want dan moeten we waarschijnlijk weer 2 x 90 minuten afgang en schande aanschouwen. Weinig zin in moet ik zeggen.

13 augustus 2011 om 11:45

Och meneer ''expert'' is weer is bezig met zijn dagelijkse onzin rondje. Je bent toch gewoon afhankelijk van wat je loot ofniet? Als je een poule hebt zoals vorig jaar dan wordt het gewoon heel lastig. Je kan er nu nog weinig over zeggen, Ajax heeft een goede selectie maar of het goed genoeg is voor een volgende ronde CL moet nog blijken. Eerst de loting afwachten..

13 augustus 2011 om 12:00

Ajax heeft natuurlijk niets te zoeken in de CL, valt onder het kopje ''poulevulling'' en dan hopen dat je die 3e stek kan pakken zodat je kunt overwinteren in de europese jupiler league, daar horen de NL clubs thuis en is ook geen schande. Buiten dat wil jij met droge ogen zeggen dat het zo briljant is wat ajax tot nu toe laat zien?? dacht het niet,

13 augustus 2011 om 12:07

Weer iemand die maar wat loze kreten het topic in slingert zonder ook maar enige vorm van onderbouwing.

Heb jij Ajax-twente gezien? Dat was die wedstrijd waarin Adriaanse zei dat Ajax de wedstrijd volledige controleerde. Die wedstrijd waarvan de Boer zei dat het de beste was onder zijn leiding. En ja, je verliest met 2-0, boeiend, gebeurt je ook 1x in het jaar.

Heb jij de Graafschap-ajax gezien? Daar zaten fraaie staaltjes tussen, met name toen Serero binnen de lijnen kwam, genieten geblazen was dat zeg. Dan moet Eriksen, Jansen en Sigi nog hun draai gaan vinden en doet Vertonghen nog geen eens mee.

Nee, dit jaar gaat Ajax iedereen verbazen in de CL, behalve mij natuurlijk.

13 augustus 2011 om 12:40

jij hebt echt een bord voor je kop.

1. het was 2-1
2. serero haalde niet zijn nivo als bijvoorbeeld tegen brondby, zo sterk was die niet tegen de graafschap.
3. dan heb je het over loze kreten die je erin het topic geslingerd worden, terwijl jezelf helemaal niks onderbouwd, je vind dat de kans nihil is dat ajax weer zoon loting krijgt. (de kansen blijven hetzelfde).

ik ben ajax fan maar ook realistisch, ajax heeft een leuke selectie voor de eredivisie maar ten opzichte van de CL zou het een jupiler clubbie zijn in NL.

het is goed dat je optimistisch bent maar dat moet realisme niet gaan overheersen natuurlijk!

13 augustus 2011 om 12:42

Door mensen als jij heeft iedereen dus een hekel aan ajaxsupporters he? Lees nou eens goed wat je schrijft man. Slaat werkelijk nergens op. Je onderbouwt je mening miss wel, maar dat wil nog niet zeggen dat het geen onzin is. Zoals Eltanque al zegt, gewoon voor die 3e stek gaan. Mocht je heel gunstig loten, dan kan je miss 2e worden ja.

Je haalt De Graafschap-ajax aan. Grappig, want dat bedoelt Eltanque denk ik ook. Als je de eerste 25 minuten zo speelt, dan sta je in de CL gewoon met 2, 3-0 achter en is het gewoon klaar.

Ik ben zelf ajacied en uiteraard hoop ik ook het beste, maar je moet wel de realiteit onder ogen blijven zien

13 augustus 2011 om 12:48

jij maakt mijn reactie op de altijd hilarische ''expert'' overbodig mijn dank dit is inderdaad exact wat ik bedoelde. Dat iemand zijn mening onderbouwd betekent ook niet dat de onderbouwing ook de juiste is, maar dat realisme heeft expert nog niet bereikt.

13 augustus 2011 om 12:50

loop je nu alle top ploegen van europa te vergelijken met alle respect twente en de graafschap .

dus omdat je fraai voetbal tegen de graafschap laat zien , zal je dus eventjes barcelona, real madrid, ac milan, inter, man u , chelsea enz even laten zien er gevoetbald moet worden.

de logica is ver te zoeken bij iemand die zich een expert noemt.

ik zou me eerder schamen als ik zulke onzin zou lopen uit te kramen.

13 augustus 2011 om 14:24

Ik neem aan dat je ook Real - Ajax hebt gezien. Ik hoop dat Ajax heel ver komt in de CL maar het is niet goed om vooraf al zo hoog van de toren te blazen. Grappig dat je Ajax - Twente aanhaalt om de JC schaal. Vorig jaar, toen Twente deze schaal ook won, had je allerlei excuses. Ajax zat tussen 2 zware CL voorronde wedstrijden in en was niet compleet. Golden deze excuses nu ook niet voor Twente als reden waarom ze tegen Ajax niet voluit speelden?

13 augustus 2011 om 12:12

Neem jij pilletje is even in. En reageer even weer later op mijn bericht. Uiteraard gaan we voor de overwintering. En we voor de volgende ronden. Alleen we moeten wel rustig zijn en niet te ver van de zaken lopen. Straks krijgen we nog een Real Madrid in de achtste finales.

13 augustus 2011 om 12:49

@expert4life, je beticht andere mensen van het plaatsen van loze kreten en het onvoldoende onderbouwen van hun mening maar zou jij misschien willen toelichten waarop de uitspraak: ”toby, ik reken op minimaal de volgende ronde, vanaf dan moeten we ons pas lichtelijk zorgen gaan maken” is gebaseerd?!

Ajax wordt bij de lotingnaar alle waarschijnlijkheid in pot 3 geplaatst . De ploegen in pot 1 zijn minimaal een maatje te groot. Ik neem aan dat zelfs een rasopportunist als jij erkent dat Manchester United, Barcelona, Real Madrid etc. echt te sterk zijn. In pot 2 zitten clubs als Valencia, AC Milan en naar alle waarschijnlijkheid Olympique Lyon en Villareal. De laatste tegenstander komt uit pot 4. Als het enigzins tegenzit loot Ajax Borussia Dortmund of Lille uit de laatste pot. Denk jij in alle redelijkheid dat Ajax in een groep met bijvoorbeeld Barcelona, AC Milan en Dortmund vanzelfsprekend doorgaat?!

Ik kan me voorstellen dat je hoopt op minimaal de volgende ronde maar rekenen op minimaal de volgende ronde is natuurlijk onzin. De uitspraak: ”pas dan hoeven we ons lichtelijke zorgen te maken” is natuurlijk helemaal onnodig arrogant en opportunistisch want Ajax is nog steeds niet groter dan de clubs uit de Engelse, Franse, Duitse en Italiaanse competitie die in de Champions League spelen.

Met toby achterin zie ik het somber in
gaat de duels aan als een mietje terwijl hij toch echt een flink postuur heeft.
Vaak zeggen mensen dat Vertonghen nog niet klaar is voor de top maar dat komt omdat zwakke toby naast hem staat. Zet je een sloper ala Douglas naast Vertonghen dan heb je een wereldverdediging.

Afhankelijk van de loting.

Als je net zo zwaar loot als vorig seizoen dan is de kans klein, maar kom je niet in een zware poule dan heeft Ajax zeker kans. Het zou wel leuk zijn om Ajax eindelijk weer eens verder te zien komen in de Champions League.

ligt er echt aan wat de loting is.
als je weer met milan en real zit heb je een kans dat je het niet haalt.

Ik heb net mijn kaartjes besteld laat maar komen de tegenstanders.

13 augustus 2011 om 12:02

dan haal je het niet.. Er is niet eens een kans dat je het wel haalt.

ot: geniet ervan!

13 augustus 2011 om 12:10

had je gewonnen van auxerre had je het wel gehaald.
dus de kans was er zeker wel.

13 augustus 2011 om 12:34

Maar de kans dat je het wel haalt zit er ook in..als ajax thuis tegen ac milaan niet gelijk gespeeld hadden was ajax door gegaan ipv ac milaan. Mede ook omdat ac in die wedstrijd op een ongelukkig tijdstip scoorde.. Enige kans van hen was dat ongeveer..
Ajax domineerde in die wedstrijd.. Uit tegen ac milaan hebben ze dat gelijkspel overtuigend goed gemaakt

Ik denk ook dat Ajax de volgende ronde zal halen want ik vindt ze werkelijk alles in hun team hebben. Sulejmani met acties, Eriksen steekpasses, Sigthosrsson afmaker, Janssen spelverdeler Vd Wiel goede opkomende back, Vertonghen fantastische centrale verdediger die ook nog vaak mee opkomt evenals Alderweireld en dan heb je nog een fantastisch talent die linksback speelt. En dan ook nog goede spelers op de bank zoals Serrero, Anita, Ebecilio en dan vergeet ik er nog wel 'n paar. Je moet natuurlijk wel afwachten of iedereen blijft. Wat ik wel jammer vindt is dat Stekelenburg weg is want dan was alles compleet want ik weet nog niet of Vermeer het zal redden tegen de grotere teams. Voor de Eredivisie kan het nog en is hij een goede keeper maar tegen clubs als Real en Ac milan weet ik het nog niet echt en met Stekelenburg had je toch meer zekerheid in je doel.

De loting heeft natuurlijk ook een groot invloed op of Ajax de volgende ronde haalt. Als je geen twee Europese topclubs als Ac Milan en Real Madrid hebt zie ik het nog wel goedkomen.

13 augustus 2011 om 12:34

Goed om te zien dat er mensen uit enschede zijn met oog voor realisme. Je beschrijft het in je reactie allemaal prima. Ajax heeft alle middelen in huis om dé sensatie te gaan worden in de CL. Steker nog, het is gevarieerder dan bijvoorbeeld een Chelsea, daar zal iedereen het wel over eens zijn mag ik hopen.

De loting, laat maar komen! Wij zijn voor niemand bang. Als ik zag hoe we vorig jaar onder Jol presteerden zal het onder de Boer alleen maar beter worden. Zou leuk zijn als we dit jaar weer Madrid én Milan in de poule kregen, kon iedereen gelijk even zien dat ik het allemaal juist voorspeld heb.

13 augustus 2011 om 12:43

Sorry hoor expert4life maar op basis van wat denk je dat Ajax door kan gaan als ze weer Eeal Madrid en Ac Milan krijgen? Tegen Real Madrid was het kwaliteitsverschil enorm groot en zij zijn alleen maar sterker geworden sinds die confrontaties. Dan mag je wel zeggen dat ze tegen Milan beter waren maar Milan van toen en het Milan van nu is ook weer een enorm verschil. Spelers zoals Mexes, Taiwo, Van Bommel en Cassano zijn erbij gekomen en waarschijnlijk komt er nog minstens één middenvelder erbij. Mocht Ajax deze twee krijgen dan zullen ze gewoon voor plek drie gaan lijkt me.

13 augustus 2011 om 12:50

Op basis van de aanwezige kwaliteiten in het veld, op de bank én de trainer natuurlijk, dat is logisch. Tegen Real Madrid was het verschil inderdaad enorm. Zou dat niet bij iedere andere tegenstander ook het geval zijn geweest zonder Suarez én Vertonghen? Toentertijd hing het spel volledig af van Suarez, dat kostte Ajax in die wedstrijd de kop, evenals de afwezigheid van Vertonghen.

We zijn het er toch over eens dat de Boer het met dit elftal vele malen beter zal doen tegen Madrid/milan dan Jol vorig jaar, dat valt niet eens te ontkennen. Daarbij is Ajax veel sterker geworden, zowel in de basis als in de breedte. En inderdaad, andere clubs hebben zich ook versterkt, daar kun je je op instellen. Ik ben wel met je eens dat de basis geen blessures moet kennen. Want een Blind bijvoorbeeld is natuurlijk veel te licht voor de CL.

Nee, ik kan me echt nergens zorgen over maken.

13 augustus 2011 om 12:53

Het is niet te hopen voor Ajax dat men weer Real Madrid krijgt, Ajax werd op speelse manier weggetikt in Madrid en als Real scherper was geweest werd het gewoon 10-0.
In Amsterdam speelde Real maar op 70% en nog waren ze duidelijk een maatje te groot.
Ajax zal toch echt geluk moeten hebben willen ze de poule doorkomen en er moeten geen zware tegenstanders in zitten want anders kunnen ze zich meteen gaan richten op plek 3.
Defensief voorzie ik zelf problemen in de CL wat er zit gewoon te weinig lengte en agressie achterin en dat word fataal tegen ploegen als Milan, Chelsea, United, Porto en noem ze maar op.
Maar ik hoop van harte dat Ajax door de poule komt.

13 augustus 2011 om 18:28

@ Expert4life

Het was niet de wedstrijd tegen Real, het waren de wedstrijden tegen Real! In elke post refereer je aan het feit dat sterkhouders Suarez en Vertonghen niet meededen in Madrid, dat klopt. Wat je echter vergeet is dat er ook een return werd gespeeld in de Arena, en naar mijn weten waren hier alle sterkhouders van Ajax gewoon bij hoor. Desalniettemin eindigde de wedstrijd in 0-4, een horrorshow voor alle Ajax-fans, die nog iets erger werd door dat bizarre einde.

Ajax heeft een goede jonge en gretige ploeg. Ik denk dat ze ver kunnen komen, maar zoals je het nu beschrijft acht je alleen Barcelona hoger in dan Ajax en dat is natuurlijk onrealistisch. Er zijn denk ik minstens 10 ploegen waartegen Ajax compleet het onderspit zou delven, en dan ben ik nog mild.

Ik hoop met je mee, maar het zal toch echt afhangen van de loting

13 augustus 2011 om 13:41

Goede inhoudelijke reactie FCT Enschede. Ik snap werkelijk niet waarom mensen vinden dat Expert4life onzin uitkraamt.

Vorig jaar heeft Ajax laten zien weer een marginale rol in de groepsfase te kunnen spelen in een zware groep. Iedere blinde ziet dat de huidige spelersgroep een flinke stap gemaakt heeft en veel sterker geworden is gua basis en ook in de breedte.

Je ziet een duidelijke visie in het het spel en automatismen groeien met de week. Geef mij dan 1 goede reden waarom Ajax de groepsfase niet zou kunnen overleven. Op een paar uitzonderingen na hoeft Ajax voor niemand bang te zijn.

13 augustus 2011 om 13:52

Jij snapt het. Ik begrijp ook nog steeds niet hoe mensen zo naïef kunnen zijn om te denken dat Ajax de groepsfase niet gaat doorkomen, onbegrijpelijk!

Kijk alleen al naar de individuele kwaliteiten, dan heb ik het nog niet over het team gehad dat met de komst van Boerrigter en Jansen veel meer in balans is gekomen.

Vorig jaar scheelde het niet veel en toen zat alles tegen. Dit jaar gaat het gewoon gebeuren!

13 augustus 2011 om 15:19

Ajax van dit jaar vergelijken met het ajax dat een rolletje speelde in de CL van vorig jaar gaat volledig mank. Ajax is er namelijk echt niet sterker op geworden. Met het vertrek van Suarez, Emanuelson en Stekelenburg ben je er op 3 posities op achteruit gegaan. Tel daarbij op dat er een janssen speelt die niet op zijn plek is. Een spits die het niveau nog moet oppikken, verdedigend zeer zeer zwak als vertonghen weg valt. Een clown van een linksback die ik niets anders zie doen dan als een blind paard naar voren rennen en een keeper die de term ''hoge ballen'' nog moet ontdekken....een nummer 10 die structureel weigert te scoren........sorry maar ajax moet al erg bang zijn voor heerenveen morgen laat staan voor de europese subtop.

Ik begrijp ook niet dat je dit allemaal beweert, heb je de wedstrijd tegen de Graafschap niet gezien? heb je niet gezien met wat voor speels gemak twente overeind bleef in de JC schaal?

Ik denk dat ik je wel meer dan 1 goede reden heb gegeven waarom ajax niet gaat overwinteren in de CL

13 augustus 2011 om 16:06

Nee, eigenlijk ben je vrij naïef, dat is iets anders. Ik pak er 1 voorbeeld uit, om de eenvoudige reden dat ik alles al gezegd heb maar jij de feiten weigert te erkennen.

twente-ajax. Adriaanse geeft aan dat Ajax domineerde, de Boer geeft aan dat het de beste wedstrijd onder zijn leiding was. Beter dus nog dan de kampioenswedstrijd van vorig jaar!

Dan komt ene Eitanque wat raaskallen en die moet ik serieus nemen? hahaha. Nee, ik voel me voor niemand te goed, antwoord op vrijwel alle serieuze berichten, bij jou kan ik me helaas niet aan de indruk onttrekken dat je gewoon op wat aandacht van mij uit bent door het roepen van domme ondoordachte teksten. Gezien me status hier snap je wel dat ik daar geen tijd voor heb.

13 augustus 2011 om 19:43

Ajax is er wel degelijk sterker op geworden als Team ten opzichte van vorig jaar en zeker ook in de breedte. De ploeg is veel beter in balans nu. Het samenspel en het speltype vertoond zo af en toe al tekenen van '95 en dat kan alleen maar groeien. Ondanks de gestelde voorbeelden van de gespeelde wedstrijden tot nu toe.

Het is wel jammer dat de jongens die jij (eitangue) noemt er niet meer bij zijn. Suarez was een topper en buitengewoon onmisbaar in het ''systeem'' van Jol. Maar in het huidige systeem onder FdB had zijn inbreng heel anders en minder geweest. Ik durf zelfs te stellen dat hij het teamproces dat nu gaande is vertraagd zou hebben om de simpele reden dat het een individualist is en niet in een keurslijf past. Ondanks dat hij van onschatbare waarde was is hij op het juiste moment vertrokken. Zowel voor hem als voor Ajax. Ik heb van hem genoten en het zal een hele grote worden laat dat duidelijk zijn.

Van Emanuelson is het jammer dat hij er niet meer bij is maar die kan prima opgevangen worden in de huidige selectie. Stekelenburg is een gemis maar niet onoverkomelijk omdat Vermeer ook bewezen heeft er te staan op de juiste momenten. Hij kan nog groeien in bepaalde situaties dat is waar. En dat hij dat zal doen daar is geen twijfel over mogelijk, want kwaliteiten heeft ie.

''een nummer 10 die structureel weigert te scoren'' Die kan en zal dus alleen maar meer gaan scoren en ook anderen meer en meer laten scoren. Die steekpasjes van hem zijn fenomenaal en niet te verdedigen. Die wordt nog goud waard voor Ajax.

Als de groepsfase begint staat er gewoon een championsleague waardige ploeg die hoge ogen zal gooien. Geen twijfel over mogelijk.

Zou een geweldige opsteker zijn als Ajax door toeval - een ploeg uit pot 2 of zelfs pot 1 plaatst zich niet - in pot twee komt, dan kun je serieus gaan denken aan plaatgsing voor de K.o. fase. Man wat zou dat mooi zijn en het wordt ook wel weer eens tijd!

Ik snap deze speler echt niet, steeds weer betrap ik hem op domme uitspraken ,die nergens op slaan.
Je weet als Ajax zijnde niet eens wie de tegenstanders zijn,hoe kun je dan nu al denken dat je wel een ronde verder komt?weer eens een ondoordachte uitspraak van hem.
Ajax zou hem eens een keer op de vingers moeten tikken,om die ongenuanceerde uitspraken.

13 augustus 2011 om 12:05

''hoewel er geen slechte teams in de Champions League zijn geef ons wel kans de volgende ronde te halen. Al moeten we natuurlijk niet te hoog van de toren blazen.''

Wat ongenuanceerd zeg, verschrikkelijk.... Je kunt het ook overdrijven he?
Ik vindt dat als je deelneemt aan de poulefase dat de volgende ronde het doel moet zijn, en dat je daar in moet geloven. Waarom doe je anders mee? Dan kun je net zo goed thuis blijven.

Als hij zegt: ''we vliegen er kansloos uit straks'' zegt iedereen dat hij geen profsporter is maar een slappe zak.

En met: ''al moeten we natuurlijk niet te hoog van de toren blazen.'' brengt hij genoeg nuance aan, vindt je ook niet?

13 augustus 2011 om 15:30

Ik heb het niet over Ajax ik heb het over Toby met z'n hersenloze uitspraken.ik gun Ajax zeker de volgende ronde en voor mij mogen ze de CL winnen,dat is het hem niet.maar je ziet aan de andere reakties toch ook wel hoe de mensen reageren op zijn uitspreken?.

13 augustus 2011 om 15:40

Dat zegt meer over die mensen, want zoveel gekke dingen zegt hij hier niet.
Zoals ik al in mijn stukje hierboven uitleg. Sommige lui hier hebben het schuim al op hun bek staan als er een uitspraak van een Ajacied staat. Ze negeren alle nuances, pikken alleen het geen eruit dat ze graag willen zien en vergroten dat uit. Daarnaast zeg ik toch niet dat je het over Ajax hebt, of Ajax niets gunt? Je comment lijkt niet aan te sluiten op de inhoud van de mijne.

Ach, daar hebben we Toby ook weer met zijn voorspellingen. Volgende week voorspelt hij dat Ajax kans maakt om de CL te winnen. Van enige bescheidenheid heeft deze jongen nog nooit gehoord.

13 augustus 2011 om 12:59

@master 1 #24
Het mooie is dat aan het eind van vorig seizoen Alderweireld gewoon voorspelde dat Ajax de schaal zou binnenhalen en toen werd hij ook afgebrand maar warempel.. hij kreeg gelijk!
En misschien eerst even verder lezen want Alderweireld geeft zelf aan dat het niet goed is om zo hoog van de toren te blazen.

13 augustus 2011 om 15:16

Maar Toby schreeuwde vorig jaar april ook van de daken dat Ajax kampioen zou worden, even als hij voorspelde dat Ajax dit jaar de beker en de jc schaal zou winnen. Deze jongen zou door De Boer eens een halt toegeroepen moeten worden met al deze nietszeggende voorspellingen waar niemand op zit te wachten. Hij maakt zichzelf belachelijk.

13 augustus 2011 om 15:34

@master 1 #100
Je hebt gelijk dat sommige uitspraken beter achterwege kunnen blijven maar Alderweireld zegt hier bij deze uitspraak dat men niet te hoog van de toren moet blazen ergo weet hij zelf ook wel dat hij moet temperen.
Daarbij zegt hij dat hij kans ziet niet dat het echt gebeurt.
Hij zegt niet 'ajax haalt de volgende ronde van de Champions League' maar hij zegt dat hij wel het gevoel heeft dat Ajax kans (!) maakt op de volgende ronde van de Champions League.
Het is heel makkelijk om af te geven op iemand maar ga dan eerst na wat die persoon daadwerkelijk zegt.
Daarbij moet men niet vergeten dat juist die instelling (dat arrogante misschien zelf neigend naar zelfoverschatting) hem onderscheidt van niet professionele sporters. Alderweireld zal er altijd vol voor gaan en ervan uitgaan dat hij wint want dat heeft hem ook zover gebracht.

Ik heb persoonlijk liever iemand zoals Alderweireld bij mijn favoriete club dan een voetballer die zegt 'ach we zien het wel. Het maakt niet uit. Het is allemaal leuk.'

Weer zo'n uitspraak, kans is er altijd. Maar is de loting al geweest dan?
Zeker door een speler van Ajax zelf. Zou wat zijn als hij zou zeggen. We maken geen kans om door te gaan.

Waarom heeft iedereen het toch over de loting en toekomende tijd als 'zou mooi zijn als................'

Ajax gaat zich gewoon plaatsen voor de tweede ronde, om het spannend te houden is het mooi als ze gewoon in pot 3 blijven. Mochten ze naar pot 2 gaan is er ook geen man over boord natuurlijk, dan zal het pas spannend worden vanaf de kwartfinale.

Voor de centen zou het mooi zijn als twente eruit vliegt, dat levert Ajax weer meer op. Dan las ik nog iets over de EL? Dat woord zal in Amsterdam niet vallen dit jaar, daar denken we alleen maar in termen als landstitel, CL en de daaraan gekoppelde wereldbekerwedstrijd.

13 augustus 2011 om 12:06

Dat woord is al gevallen, vanmorgen zelfs, in a'dam bij mij thuis... En dat zal nog veel vaker vallen als het tegen zit (loting en in de wedstrijden zelf).

13 augustus 2011 om 12:14

In wat voor poll zouden we dan kunnen komen. En wat voor tegenstanders dan?

13 augustus 2011 om 12:22

Zoals ik hier al vaker heb aangegeven maakt het niks uit in welke poule we komen, we gaan namelijk toch wel door. Ik zie dus ook het nut van die hele discussie over de loting totaal niet in.

13 augustus 2011 om 15:21

Je hebt zelf niet in de gaten hoe ontzettend je jezelf belachelijk maakt met dit soort quasi zelfverzekerde uitspraken. Natuurlijk is de loting wel degelijk van belang. Om te veronderstellen dat Ajax na 1 kampioenschap meteen al de Europese top kan verslaan is volstrekt belachelijk. Natuurlijk kunnen ze als alles meezit en bij de tegenstander alles tegen, een keer winnen tegen een topploeg, maar dit is eerder uitzondering dan regel.

13 augustus 2011 om 12:36

Expert4life

Je kan nu een passepoutte halen nu bij Ajax voor 100 euro. Ga jij er één halen ik heb hem al gehaald. Ik kan zelf ook niet wachten op de Champions League. Hopelijk krijgen we een gunstige poll. En dat levert ons weer $$ geld op en worden we nog groter.

Denk dat ajax niet heel veel hoeft uit te kijken voor assaidi omdat vd wiel toch veel mee opkomt en dan moet hij ook meeverdedigen en dat is geen sterk punt van hem dus ik denk dat daarom ajax gaat winnen van heerenveen! gewoonweg omdat assaidi niet goed kan verdedigen wat hij wel zal moeten!
Maar als heerenveen ajax onder druk kan zetten dan is hij natuurlijk wel heel gevaarlijk!! maar ze kunnen

als de poule mee zit gaan wij gewoon overwinteren met dit team!!!!!!!!!!!!!!!!

Sommige zijn er bijna van overtuigd dat Ajax verplicht is om de volgende ronde te halen maar ik ben niet van die mening. Natuurlijk heeft Ajax een aardige ploeg en hebben zij zich versterkt maar dat hebben de andere Europese clubs ook gedaan. Natuurlijk zal het voor een deel afhangen van de loting maar zelfs dan gaat Ajax het zeer lastig krijgen.

Manchester United, Barcelona, Chelsea, Bayern Munchen (zal zich wel plaatsen), Arsenal (zal zich wel plaatsen), Real Madrid, Porto en Internazionale zijn diegene die meer dan waarschijnlijk in pot één zullen zitten. Shakhtar Donetsk, Lyon (zal zich wel plaatsen), Villareal (zal zich wss wel plaatsen), Ac Milan, Marseille, Valencia, Benfica (zal zich wss wel plaatsen) en Cska Moskou zullen in pot twee zitten.

Nu Ajax kan best wel eens stunten tegen een Cska Moskou ofzo maar dat moeten ze deze juist tegenkomen. Ik denk dat het voorlopig voor Ajax realistisch is om te overwinteren. Bovendien kan je ook nog eens pech hebben met de tegenstander die in pot vier ofzo zit. Dacht dat oa Napoli nipt in pot 3 of in 4 zit en dan krijg je het enorm zwaar..

13 augustus 2011 om 12:15

Expert4life praat wel is regelmatig raar. Heb het gevoel dat hij teveel verboden middelen in ze bloed heeft. Gelukkig ben jij nog iemand die nuchter kan praten. Ik ben ook een echte Ajacied maar door komen in de pollfase. Vind ik zelf al een grote prestatie voor Ajax.

13 augustus 2011 om 12:33

Mijn post was niet persé gericht op expert4life, hij onderbouwt zijn mening wel goed dus dat is dan zijn goed recht. Ajax heeft een goede ploeg en aardige spelers maar alle andere clubs uit pot één en pot twee hebben dat ook maar het verschil is dat die spelers wat meer kwaliteiten hebben en denk ik meer ervaring.

Maar als Ajax Cska Moskou, Villareal of Benfica uit pot twee krijgt dan zouden ze een kansje hebben om de tweede ronde te halen. Mochten ze Lyon, Milan, Shakhtar ofzo krijgen dan zal het erg lastig worden. Maar goed, laat die ploegen die zich moeten plaatsen zich maar eerst eens plaatsen. Het zou wat zijn mochten Bayern Munchen en bv Arsenal eruit vliegen in de laatste ronde

13 augustus 2011 om 12:51

Klopt, maar als je met een beetje mazzel Inter, Marseille en als vierde een kleine ploeg loot dan kan je gewoon door gaan hoor. Zelfs als eerste in de poule. Verleden jaar heeft Ajax het zichzelf onnodig moeilijk gemaakt en had plaatsing ook mogelijk geweest.

Nou Toby, ik zal je uit de droom helpen. Ajax mag blij zijn als ze 3de worden en mee mogen doen met de EL. Ja ik weet het, de bal is rond en het gras is groen. Maar geen enkele Nederlandse club is goed genoeg om de volgende ronde te halen. Ook Ajax niet, al doen ze vaak of ze het beste team van de wereld zijn.

Haha ja Alderweireld kan dat wel van zijn eigen ploeg zeggen. Bij Ajax moeten ze niet ineens gaan doen alsof ze een wereldploeg hebben. Want in de CL worden de zwakheden van Ajax sneller blootgelegd hoor! Ik vind Alderweireld nog steeds geen topper, in de CL komt hij al snel tekort, Boilesen is een talent, maar gaat het tegen de grote ploegen ook niet redden. Zijn vervanger Blind is vreselijk. Vertongen en Vd Wiel zijn aardige verdedigers, maar met twee van de vier aardige verdedigers red Ajax het niet. Defensief komt Ajax misschien in Nederland niet tekort, maar in Europa wel. Daarom denk ik dat, tenzij ze heel gunstig loten, Ajax gewoon voor de derde plek in de poule moet gaan, dan hebben ze het prima gedaan. Daarna kun je in de Europa league voor een kwart, hooguit halve finale gaan. Ploegen als Porto, Benfica, Villareal en Atletico Madrid zijn dan te sterk.

Vorig jaar nog vernederd door Madrid in CL en in de EL door Spartak en nu al denken aan overwinteren, zonder te weten in welke poule je terecht komt grappenmakers. Ajax heeft al jaren niets gepresteerd in Europa waarom zou het dit jaar anders zijn, max een kwartfinale EL meer zit er niet in.

13 augustus 2011 om 12:37

Vernederd door Madrid, schandalig! Vernederd door één van de beste ploegen ter wereld, schande voor Nederland natuurlijk! Dit mocht nooit gebeuren.

Elk Nederlands team zou vernederd worden voor Real Madrid, dus maak er geen drama van. Tegen Spartak hadden we kansen genoeg om het thuis af te maken, maar de kansen benutte we niet. Ik kan het zeggen want ik was erbij

13 augustus 2011 om 13:38

Verliezen van Madrid is uiteraard geen schande maar het was meer de manier waarop er verloren werd,wat wel vernederend was (madrid gebruikte deze wedstrijden tegen Ajax om zichzelf gele kaarten aan te ''naaien''om in de volgende ronde met een schone lei te beginnen) zodanig dat zelfs dhr Cruyff zich ermee moest bemoeien.tegen Spartak had Ajax idd kansen in Amsterdam maar werd wel compleet weggespeeld in Moskou en Spartak is nou niet bepaald een hoogvlieger in Europa, getuige ook de 10-3 eindstand in de dubbele confrontatie tegen Porto. Dan rest mij een vraag op basis van wat zal Ajax goed presteren in de CL ?nogmaals ben persoonlijk van mening dat Ajax in EL meer op haar plasts is, de verschillen in Europa zijn te groot geworden enige ploeg van een relatief klein land die nog wat kan betekenen in Europa is Porto mits ze de ploeg bij elkaar kunnen houden.

13 augustus 2011 om 12:41

Heb je ook de twee wedstrijden tegen milaan gezien btw?? Of ben je gewoon iemand die met de meute meepraat..

Thuis domineren tegen ac, en op ongelukkig moment valt de gelijkmaker.
Uit milaan van de mat gespeeld 2-0 winnen..
En je vergeet dat eerste wedstrijd tegen madrid enkele sterkhouders niet meededen.

13 augustus 2011 om 15:50

Limboroy,

Heeft niemand erover nagedacht dat Ac Milan een Italiaanse ploeg is? En dat zij in poulefases berekenen waar punten gepakt moeten worden? Dat zij altijd net genoeg doen om door te gaan? Dat als het moet zij altijd scoren?
Thuis tegen Real Madrid deden onze sterkhouders wel mee... Kun je die rode kaarten nog herinneren? Zoveel tegenstand had Real Madrid.

Poll slaat in mijn ogen nergens op, totaal onrealistisch natuurlijk. Natuurlijk wint geen enkele club binnen vijf jaar de Champions League. Wij kunnen eenmaal niet concurreren met de absolute topclubs in Europa. Er zijn eenmaal betere spelers in Engeland, Spanje etc. dan in Nederland. Wij leiden spelers op, wij zijn internationaal gezien een opleidingsinstituut, en daar blijft het (helaas) ook bij. Goede spelers kan je in Nederland eenmaal niet behouden.

Ajax zal in de CL geen hoge ogen gooien denk ik. Voornaamste reden is waarschijnlijk het jonge team van Ajax. In de Champions League is het gewoon 'big business' ploegen als Real Madrid, Barcelona, Chelsea etc. straffen je gewoon af op momenten dat het kan. Met Stekelenburg en Suaréz heb je gewoonweg teveel ervaring ingeleverd. Er zijn veel debutanten in het team tegenwoordig, je kan niet verwachten dat ze dan ook hoge ogen gaan gooien in het kampioenenbal.

De Eredivisie en de CL kan je niet met elkaar vergelijken. Ajax is in Nederland een topclub, in de CL zijn we misschien wel een middenmoot. Dit jaar zie ik Ajax niet overwinteren in de CL, dat kunnen we trouwens slechts met een gunstige loting. Het team is gewoonweg onervaren en te jong. Bovendien zit Ajax nog in een ontwikkelingsfase onder de Boer en zijn mannen. Wellicht kunnen we over een paar jaar hoge ogen gooien in Europa, maar nu nog niet.

met Europa League moet je tevreden zijn als je niet verder komt, want dat is in mijn ogen het hoogst haalbare.

Wij van WC eend adviseren WC eend. Typisch Alderwereld als het over zijn eigen club gaat.

Toby, doe me een plezier, en wacht tot de loting. Sorry hoor, maar die praatjes ben ik zat. Dat we in Nederland weer kampioen kunnen worden is logisch. Dan mag je best wel zeggen dat we kampioen gaan worden, maar Europa? sinds wanneer hebben we in de cl wat bereikt? Dat is al weer bijna 10 jaar geleden!?!

Arrogantie is ok als je het op de goede manier gebruikt. Nu kom je alleen maar als een blaaskaak over. Daar heb ik als fan niks aan. Eerst maar zien wie we in de loting gaan krijgen! Voor dat je het weet kom je weer met Real Madrid en een Manchester city in de poule...tja, dan zal hij wel anders piepen...

Ajax mag blij zijn EL te halen na de loting, zie ze echt niet stunten

Precies: niet te hoog van de toren blazen maar wel vertrouwen hebben in je eigen kansen en kunnen.
Toen ik de titel van deze post las, dacht ik dat 1 of andere journalist weer even iets uit zijn duim ging zuigen. Toen zag ik dat het een uitspraak van Toby Alderweireld is. Was ik al bang dat het een beetje in zijn bolleke was geschoten maar het is gewoon 'vakkundig' gebruikt door de poster.
Afhankelijk van de loting zal Ajax heus wel kansen hebben om te overwinteren in de CL. Het blijft voetbal en zo heeft Heerenveen zeker ook morgen kansen tegen Ajax in de Amsterdam Arena. Als het allemaal al op voorhand vaststond, zou er ook niets aan zijn.

Er is altijd een kans dat Ajax de tweede ronde van de CL haalt, al hangt er veel van de loting af hoe groot deze kans is. Ajax zal naar alle waarschijnlijkheid in Pot 3 terecht komen, dus dan wordt de kans op het halen van de tweede ronde al weer wat minder.
Het beste voor Ajax is om dit jaar Europees te overleven, al dan niet in de Europa League, en veel punten te pakken voor de coëfficiëntenlijst. Dan is de kans heel groot dat als ze volgend seizoen CL spelen in Pot 2 terecht te komen.

Voor dit seizoen verwacht ik dat Ajax zich beter kan gaan richten op plaats drie en de daarbij behorende plaatsing voor de Europa League. Als je ziet welke teams in Pot 1 en 2 komen, dan wordt het heel veel mazzel hebben met de loting en dat van de teams Arsenal, Bayern Munchen, Olympique Lyon, Villarreal en Benfica er een paar de eindronde niet weten te halen.
Mochten van deze vijf teams meer dan drie de eindronde niet halen, dan komt Ajax in Pot 2 terecht bij de loting.

Wat ook kan is dat Bayern Munchen of Arsenal de eindronde niet haalt, dan schuift Shaktar Donetsk door naar Pot 1. Daar tegen loten zou dan ook gunstig zijn voor Ajax. Dan Cska Moskou uit Pot 2 erbij en dan moet Ajax de tweede ronde kunnen halen. Het zijn dan niet de mooiste teams waar Ajax tegen speelt, maar wel gunstig voor het Nederlands voetbal.

De indeling van de potten.
*1 = Team moet zich nog plaatsen via play-off ronde.

Pot 1: Manchester United, Barcelona, Chelsea, Bayern Munchen*1, Arsenal*1, Real Madrid, FC Porto en Inter Milaan.

Pot 2: Shaktar Donetsk, Olympique Lyon*1, Villarreal*1, AC Milaan, Oympique Marseille, Valencia, Cska Moskou en Benfica*1.

Pot 3: Zenit Sint Petersburg, Manchester City, Olympiakos, Ajax, Bayern Leverkussen, Fenerbahce, FC Kopenhagen*1 en FC Twente*1.

Pot 4: FC Basel, Rubin Kazan*1, Lille, Udinese*1, Borussia Dortmund, Bate Borisov*1, Napoli, Dynamo Zagreb*1, FC Zurich*1, Apoel Nicosia*1, Odense Bk*1, Sturm Graz*1, Maccabi Haifa*1, Racing Genk*1, Wisla Krakow*1, Otelul Galati, Viktoria Plsen*1 en Malmo Ff*1.

Een poule met Shaktar Donetsk (als Bayern Munchen of Arsenal wegvalt), Cska Moskou, Ajax en Otelul Galati (zwakste van de al geplaatste teams voor het eindtoernooi) lijkt mij de beste loting voor Ajax. Plaats bij de eerste twee moet dan geen probleem zijn.

Een poule met Barcelona, AC Milaan, Ajax en Borussia Dortmund lijkt mij de minst gunstige voor Ajax. In dit geval zou Ajax het denk ik al moeilijk gaan krijgen om de derde plaats te halen.

13 augustus 2011 om 13:49

Barcelona, AC Milaan, Ajax, Dortmund.

Denk dat dit wel de best mogelijke loting is, daar hoop ik dan ook wel een beetje op. Anders krijgen we achteraf weer van; ja, Ajax had ook een makkelijke loting etc etc etc.

Ajax kan zich gewoon plaatsen in de sterkst mogelijke poule, kwaliteit genoeg.

13 augustus 2011 om 20:05

Expert4life,

je komt me al vaak genoeg m'n strot uit, maar in dit topic ga je echt veel te ver.
Ondanks dat je bij 9 van de 10 posts altijd goed je eigen mening onderbouwd, blaas je veel, maar dan ook veel te hoog van de toren. Ben je totaal onrealistisch en leef je volgens mij nog steeds in de Gouden jaren van Ajax.

Sterkst mogelijke poule volgens jou is dus Barcelona, Milan en Dortmund.
Dan is de enige overwintering die je eventueel nog zou kunnen maken die in de Europa League. Barcelona zal je tweemaal compleet zoek worden getikt, tegen Milan is het kwaliteitsverschil gewoon te groot nu, ook al werd er vorig jaar van gewonnen door Ajax en Dortmund is ondanks de nederlaag van vandaag gewoon een goede ploeg die ik dan nog eventueel gelijkschakel aan Ajax.

Maargoed, door alle reacties die ik van je lees heb ik al 't gevoel dat je al een ticket voor de Champions League finale hebt, 1e rij om Ajax zogenaamd te aanschouwen.

Allereerst over Heereven, de aanval van Heereven is iets sterker, maar de achterhoede is van Jupiler niveau. Het wekelijkse foutenfestival achterin bij de Friezen is lachvoer voor de voetballiefhebber, en van dekken en een baf afpakken hebben ze ook niet gehoord. Hoe kan het ooit zo slim inkopende Heereveen met deze achterhoede op de proppen komen?

Ajax daarintegen, en dat zeg ik als Ajax fan is te kwetsbaar om de groepsronde van de Champions leauge door te komen. Ik heb sterke bedenkingen over Ebiliilio en Boerrichter, beide hebben mij alles behalve overtuigd. Sigtorson is geen pure goalgetter en zal er dit seizoen niet meer dan 15 maken, waar houthakker Siem de Jong simpelweg te kort komt om op het middenveld van Ajax te mogen spelen. Dan nog Vermeer, goede lijnkepper maar komt veel lengte tekort. Ik hou me hart vast bij elke hoge bal, want Vermeer zal laf op de doellijn moeten blijven staan. Was die maar 2 koppen langer....

@expert4life

Alleen de naam alleen al, expert4life, pff.. Hoe een Ajacied ervoor kan zorgen dat de arrogantie er weer afdruipt!
Even 2x winnen van City is natuurlijk een eitje aangezien dat geen team is!? Wake up man!
Ben een ajacied maar zo hoog van de toren blazen, nee daar pas ik voor. Bescheidenheid siert de mens maar denk niet dat jij dat begrijpt..

leuk toby maar blijf wel realistisch.
twee keer compleet weggespeelt worden door real madrid die op hun beurd weer kinderlijk te kijk werd gezet door de latere winnaar betekent eigenlijk dat je gewoon te kort komt tegen ploegen als man c en u chelsea arsenal m de milans de de twee spaanse toppers.
ook het gevaar uit het oosten shakter munchen dordmund zullen wel een klein maatje te groot blijken.
dus met enig geluk(goeie loting) en geen onnodige punt verlies mag je al blij zijn met plek 3.

Tja zou kunnen, maar voor hetzelfde geldt wordt je 4e na twee ongelukkige wedstrijden. Die potjes CL worden naast uiteraard de loting vooral beslist door de details en ergens een gelukje mee of tegen hebben.

In pot 2 zitten genoeg teams die je over 2 wedstrijden kan hebben (met of zonder geluk, in ieder geval niet 'kansloos') terwijl de verschillen in pot4 enorm zijn.
In een poule met Arsenal, Marseille, Ajax en Otelut ofzo ben je zeker niet kansloos voor overwintering.
Barca, Lyon/milan, Ajax en Dortmund wordt een wat lastiger verhaal.

Volgens mij is het van groot belang dat er dit jaar minder druk op ajax staat dan voorgaande jaren. Het moet gewoon goed voelen en alles lekker per wedstrijd bekijken. Probeer eerst maar eens te kijken wat er mogelijk is in de poulfase .. en dan verder kijken. Ajax is geen ploeg die op dit niveau (cl) meteen verder moet gaan kijken.

@marcore

Het is dat mn mob tel het niet toelaat anders had ik zeker een compliment gegeven. Onze expert heeft een gigantische plaat voor zijn kop!

@expertforlife

Hilarisch dat iemand die zich kenner van Ajax noemt zulke oogkleppen draagt als je het hebt over de kansen van Ajax in de Champions League. AC Milan geen probleem? Tegen Man City gewoon 6 punten halen? Hoeft Ajax zich pas na de poulefase druk te maken?

Jij hebt echt geen enkele notie van de plaats waar Ajax staat, van de status en kracht van onze selectie (ja onze, ik ben net als jij ajacied). Je komt op mij over als een kind die op het schoolplein roept dat jouw vader toch de sterkste is van alle vaders. Laat me niet lachen.

Ajax heeft een veelbelovende, jonge selectie en zit overduidelijk in een groeiproces, laat dat duidelijk zijn. Maar een club als Ajax moet zich altijd en eeuwig druk maken om clubs als AC Milan, gezien de financiële mogelijkheden van dat soort clubs zal Ajax hier nooit 'zomaar eventjes' van winnen. In '95 hadden we de beste selectie op aarde en na twee klinkklare overwinningen in de aanloop naar de finale was de finale zelf een dubbeltje op zijn kant, die had ook zomaar de andere kant op kunnen vaplen. Waarom? Omdat ook Milan gewoon een goed elftal had. En het Ajax van nu kun je met droge ogen natuurlijk in de verste verte niet met het Ajax van toen vergelijken.

Ben je soms vergeten hoe nipt wij vorig jaar aan de derde ster zijn gekomen? Ook ik was dolblij maar laten we alles nu wel even in perspectief blijven zien. Talent is er maar veel jonge spelers moeten het allemaal nog maar gaan bewijzen. Ik kan je zo 20 clubs noemen waar Ajax een hele, hele zware kluif aan heeft. Dat maakt ons in afzonderlijke wedstrijden absoluut niet kansloos tegen die clubs maar deze potjes zal Ajax stuk voor stuk moeten bekijken en een goed resultaat in een wedstrijd tegen één topteam is bepaald nog geen garantie voor een volgende wedstrijd. Ook tegen clubs als Dortmund, Cska Moskou, Villareal, Shaktar, Porto, Benfica, Rubin Kazan, Valencia, Zenit, Lyon, Arsenal en Napoli zal Ajax de handen méér dan vol hebben. Laat staan tegen Porto, Chelsea, Barca, Man United en Real Madrid.

Ik acht Ajax niet kansloos nee maar de manier waarop jij over ons cluppie praat verraadt dat jij een dromer bent en dat je de realiteit van 2011 totaal uit het oog verloren bent. En ook vergeten bent hoe de afgelopen pak 'm beet tien jaren zijn verlopen.

Wel moet ik zeggen dat ik me kostelijk vermaak met de naïeve en tranentrekkend grappige reacties van je in dit draadje. Ga vooral zo door, maar ik voorspel je een hele, hele grote teleurstelling als je niet oppast. Groet van een hele trouwe ajacied.

13 augustus 2011 om 16:27

Man man, wat ben ik blij dat jij er bent. Je hebt me de ogen geopend. Ik snap nog steeds niet hoe ik die uitspraken heb kunnen doen. Wat denk ik wel niet? Dat ik god ben ofzo?

Milan, de club die Ajax vorig jaar op de pijnbank legde. Eerst een overtuigende 1-1 in de Arena en erna een zeer geflatteerde nederlaag van 0-2 die we volledig kunnen wijten aan het feit dat Milan toen al geplaatst was en Ajax graag de illusie gaf dat ze de betere waren. Het woordje 'prestige' heeft in Italië geen betekenis.

De financiële mogelijkheden staan haaks op de financial fair play regel, maar hey, waar hebben we het over? Die regel gaan ze toch nooit toepassen dus kan die beter gelijk de prullenbak in. Nee, je hebt volledig gelijk, de clubs met de centen hebben het de komende 10 jaar voor het zeggen.

In '95 hadden we de beste selectie op aarde? Van Europa ja, samen mét Gremio de beste van de aarde inderdaad, hier moet ik je dus even lichtelijk corrigeren, vergeef me.

Nipt? Helemaal mee eens. Gelukkig was het niet zo dat als je de statistieken onder de Boer over het hele jaar doortrekt we fluitend kampioen waren geworden, over dingen in perspectief zien gesproken.

Sulejmani, Eriksen en Vertonghen hebben inderdaad nog niks laten zien. Ik snap tot vandaag de dag al die Europese topclubs ook niet die daar bedragen van boven de 20 miljoen op gaan bieden. Overhypte spelers, dát zijn het. Ik moet het nog maar zien allemaal. Sulejmani die afgelopen half jaar de statistieken van een spits heeft, puur toeval! Eriksen die Lampard 1 wedstrijd zoek speelt, Lampard had gewoon een slechte dag! En Vertonghen die denkt dat die kan verdedigen en inschuiven, amateuristisch ten top!

Niet kansloos tegen de clubs die je noemt? Man man, wat naïef. Die clubs vegen Ajax van de mat als een stel kleuters. Ajax is volkomen kansloos, dat hebben we vorig jaar wel gezien toen het verschil in punten gigantisch was.

Na het lezen van jouw bericht acht ik Ajax dan ook volkomen kansloos voor de volgende ronde. We moeten niet vergeten wat voor ellende het de afgelopen 10 jaar is geweest. Dat we Cruijff nu binnen de club hebben, samen met Davids, de Boer, Bergkamp, Jonk, Stam en diverse andere is bij deze totaal niet relevant. Die moeten het allemaal nog maar laten zien!

Fijn dat je je vermaakt, met bovenstaand bericht kan je ook wel je lol op

Bedankt voor de reactie, door jou heb ik me weer een grote teleurstelling bespaard.

13 augustus 2011 om 17:00

@expertforlife

Nee, je bent god bepaald niet..

Wat ik probeerde was wat relativering aan te brengen in jouw naieve beweringen dat Ajax (voordat de loting uberhaupt bekend is) met twee vingers in de neus doorgaat naar de volgende ronde.

Als jij dan, zoals je voortdurend doet als iemand jouw woorden betwist, de argumenten van anderen in het extreme trekt en daarmee probeert de angel weg te nemen dan is dat in mijn ogen een zeer beperkte wijze van discussieren en voor mij bewijs dat jouw mening puur op emotie gestoeld is. Nergens hoor je mij zeggen dat Ajax kansloos is, Sulejmani, Eriksen en Vertonghen nog niks hebben laten zien, Milan Ajax op de pijnbank heeft gelegd vorig jaar, Vertonghen een amateur is en het verschil in punten vorig jaar in de poule van Ajax enorm was. Een puur teken van zwakte dat je mij die woorden in de mond denkt te moeten leggen teneinde een punt te maken in je discussie.

Ik dacht alleen te moeten reageren op je blinde, naïeve en lachwekkende voorstelling van zaken over de kwaliteiten en positie van Ajax binnen het Europese voetbal. Maar het is me inmiddels wel duidelijk dat jij niet in staat bent om reëel naar de zaken te kijken en bovendien, dat vind ik kwalijker, op een normale manier in discussie te gaan over je uitspraken. Het argumentloos diskwalificeren van discussiepartners verraadt dat je in een droomwereldje leeft en daar ook wenst te blijven zitten.

Prima, da's jouw ding dan, ik wens je veel succes komend Europees seizoen en ik help je hopen!

13 augustus 2011 om 17:25

Emotie? Nee, kennis van zaken vind ik een betere omschrijving. Ik leg je daarbij geen woorden in de mond, hooguit in de vingers en dat nog geen eens.

In discussie gaan over me uitspraken? Moet ik jou nou gaan uitleggen dat dat niet nodig is als je van te voren nadenkt over de dingen die je typt?

Droomwereld? Ik zeg toch nergens dat we al in de finale staan. Alleen dat we er absoluut een gooi naar kunnen doen, c'est ca.

Ps. no help needed!

13 augustus 2011 om 16:37

Je snapt zelf toch ook wel dat de berichten van expert4life gepaard gaan met grote mate van ironie en niet gemeende uitspraken. Het is toch niets meer dan humor wanneer beweerd wordt dat voor Ajax de best mogelijke loting de poule des doods is. Degene in kwestie meent dit ook echt niet, maar weet wel dat mensen zich geprovoceerd voelen of geroepen te reageren. Bovendien doet hij terechte kritiek af als 'loze kreten', 'wat is je punt', 'je snapt het niet', 'gezien mijn status op vz.nl' of iets dergelijks, zonder daarna de werkelijke kritiekpunten te weerleggen(maar in te gaan op zaken die er in kern niet toe doen of er omheen te draaien met een, kentheoretisch gezien, matige redenatie). Dat is ook een vorm van humor. Ook een vorm van humor is iedereen verwijten 'dat haar/zijn mening niet onderbouwd is', hoewel degene zelf nooit en te nimmer met steekhoudende argumenten komt of een waterdichte redenatie die enigszins raakvlakken bezit met de werkelijkheid.
Behandel het dan ook zo, pure spot.

14 augustus 2011 om 00:03

Oh nu begrijp ik het. De posts van expert4life moeten worden gezien als humor. Ik lach me de ballen uit mijn broek. Jezelf belachelijk maken vind ik een betere omschrijving, van deze naar aandacht snakkende ''expert''.

Is assaidi geschorst ofzo? De boer en alderweireld hebben. Het beide over dost en narsingh, terwijl ik assaidi toch echt het het meest gevaarlijkvind van de drie.

het lijkt me duidelijk dat ajax kampioen wordt dit seizoen de enigste die nog enigszins in de buurt komt is co maar co verliest van zijn eigen ego ben ik bang psv zakt weg bedelen zichzelf gewoon tot eufa cup met hun balle aankopen het is kwaliteit maar koop toch geen twee spelers die perse op diezelfde positie willen spelen maar ik denk eerlijk gezegt ook niet dat ajax egt bij de beste acht gaat horen ze kunnen best naar de volgende ronde maar veel verder denk ik niet dat ze gaan komen

Overwinteren in de Champions League zou natuurlijk heerlijk zijn.

In principe moet Ajax morgen gewoon van Heereveen winnen.
Heereveen heeft een dodelijke aanval, maar het middenveld en de verdediging zijn toch wel erg zwak.
Ik voorspel dezelfde uitslag als vorige week: 4-1.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren