Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

'Winnen betekent zomaar tien miljoen euro erbij en dat is niet niks'

Laatste update:
/

Zelfs als FC Twente zich woensdag ten koste van Benfica plaatst voor de groepsfase van de Champions League gaat de club uit Enschede geen gekke dingen doen op de transfermarkt. "We praten met Feyenoord over Leroy Fer. Dat is het', zei voorzitter Joop Munsterman dinsdag tegen FC Twente Radio.

FC Twente kan diverse miljoenen overhouden aan de deelname aan het belangrijkste Europese clubtoernooi. Indien men niet het hoodftoernooi bereikt, gaat men verder in de Europa League. "Winnen betekent zomaar tien miljoen erbij en dat is niet niks, al hebben we daar uiteraard niet op begroot. Ook voor het image van de club is de Champions League heel belangrijk. Er staat wel veel op het spel."

Op uitnodiging van FC Twente woont Blaise N'Kufo woensdag het duel bij. De topscorer aller tijden van de Enschedese club vertrok vorig jaar. Bij het stadion van de club, De Grolsch Veste, staat een standbeeld van de tegenwoordig in Canada wonende aanvaller.

FC Twente plaatst zich voor het hoofdtoernooi van de Champions League

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Dat is zeker veel geld. Zo kun je maar weer zien hoe belangrijk het kampioenschap tegenwoordig is. Vroeger had je natuurlijk 3 Champions League plaatsen, dus kon je het als club zijnde permitteren om 2 of 3e te worden. Tegenwoordig moet je haast wel kampioen worden om de miljoenen in de Champions League te krijgen. Die voorrondes zijn echt verschrikkelijk voor clubs als Twente.

Ondanks dat hoop ik dat Twente morgenvanavond gaat knallen. Helaas zal Ajax dan wel wat minder miljoenen krijgen, maar dat neem ik op de koop toe. Ik vind het altijd leuk om in de Champions League de Nederlandse clubs te volgen. Veel leuker dan die af en toe oninteressante Europa League.

23 augustus 2011 om 18:56

Als ze vanavond gaan knallen, zijn helaas een dag te vroeg.
Maar dit tezijde, het is een mega-bedrag en zoals Joop al netjes heeft aangegeven hebben ze dit natturijk niet begroot.
Dit moet je ook als het snoepje van het seizoen.
Munsterman geeft telkens aan dat het gewonnen geld naar de uitbreiding van het stadion gaat. Dat zal nu ook niet anders zijn. Dit ztaat los van de evt. aankopen die nog gaan komen, of niet.

Dat N'kufo morgenavond op de tribune zit, zegy ook weer iets over de verstandhouding met ''oud''spelers van FC Twente.
Diepe bewondering voor de man die niet voor niets een standbeeld voor het ''n ieuwe ''stadion heeft , als symbool voor het ''nieuwe ''fctwente.
Toevallig zag ik vanmiddag Jan Jeuring voorbij fietsen. Deze rasecht twentenaar, had ik ook wel een reisje Lisboa gegund.
Des al niet te min hoop ik dat FC Twente het eerste doelpunt maakt.
Dan wordt het een wedstrijd!

23 augustus 2011 om 19:26

Dat N'kufo er morgen bij is zal denk ik meer te maken hebben met zijn functie als scout voor twente dan met de goede verstandhouding. Je laat het net klinken alsof Twente haar oud spelers lang en breed aanbid en andere clubs dit niet doen. Echter denk ik dat er achter dit bezoek voetbalzaken worden geregeld.

Ontopic, Laten we hopen dat ze die 10miljoen pakken en dit kunnen investeren in het stadion! Al is het voor het Nederlands voetbal. Op deze manier hebben we ook meer kans op een 3e europees ticket voor volgend seizoen?

23 augustus 2011 om 19:30

Precies ja, dat gevoel kreeg ik er ook een beetje bij. N'kufo is natuurlijk een held in Twente en daarom is hij er bij. Een Elia of Wielaart hoef je daar niet te verwachten hoor. Daarbij zijn er inderdaad genoeg clubs die oud-spelers uitnodigen voor een wedstrijd.

23 augustus 2011 om 23:26

@ Fc038
Waarom zou N'kufo daar als scout zitten wanneer zo ongeveer heel FC Twente daar zelf al aanwezig is? Hij is gewoon uitgenodigd door FC Twente. Andere clubs doen dat vast ook, dus het is niet speciaal, maar daarom is het nog wel gemeend.

23 augustus 2011 om 20:05

En ook bij verlies kan Ajax zomaar ineens 8 Miljoen Euro erbij schrijven op het gene wat ze al krijgen uit de CL poule fase. Misschien wel in totaal een miljoen of 18, mocht Twente het niet halen...., dan het is het geld van de CL Tv-gelden voor Ajax.

Benfica uit is geen gemakkelijke opgave, we zullen het zien. Ik ga er vanuit dat Twente vol op de aanval zal spelen, maar dan moeten Janko en John wel spelen vanaf minuut 1. John is altijd in beweging en komt met goede voorzetten. Als John zo doorgaat en vaker in de basis zal staan, verwacht ik dat hij binnen 2 jaar wel 1 van de belangrijkste mensen zou kunnen zijn bij Twente. Ik zie hem zelden fouten maken of dat hij te veel risico neemt in zijn spel.

23 augustus 2011 om 22:57

@ fairplay

over je eerste alinea:
volgens mij is het totaal bedrag rond de 30 miljoen hoor?
ik weet niet heel zeker, maar ik hoorde dat fenerbahce in totaal 30 miljoen zou krijgen omdat ze zelf direct deelnemen + dat de nr 2 is uitgeschakeld in de Cl.

dus ik hoop dat jij er naast zit is toch beter voor ons allebei

23 augustus 2011 om 23:58

Startgeld en landengeld is voor elke club uit elk land hetzelfde. Startgeld is rond de 5 miljoen en er word nog een paar 100 miljoen verdeeld over alle clubs per land. Voor NL kan dat 1 of 2 clubs zijn en dat bedrag ligt rond de 7,2 miljoen. Plaatst Twente zich dus niet dan krijgt Ajax 5 miljoen startgeld en 14,4 miljoen landengeld. Dan heb je al 19 miljoen zonder ook maar een wedstrijd te spelen.

23 augustus 2011 om 21:26

Ik denk met het oog op Europa dat het voor de Nederlandse Competitie zaak is om dezelfde clubs in Europa te krijgen... Natuurlijk is dit niet eerlijk en lastig, maar zoals het nu gebeurd, is het niet goed.
Een voorbeeld: Utrecht een erg goed seizoen gedraaid en vervolgens vond er een leegloop plaats... dit kun je niet altijd tegenhouden... maar waar zijn de spelers heen gegaan? 4 van de beste spelers naar psv (directe concurrent in binnenland). Bij Ado ligt het anders: veel spelers naar het buitenland (en liggen direct uit europa).
Waar ik heen wil met mijn punt: doordat clubs als utrecht (die vorig jaar nog meededen) en Ado leeggekocht worden, kunnen ze zich niet handhaven in europa (ik weet dat utrecht zich niet plaatste) en zo worden er kostbare punten verloren. Ander punt dat ik wil maken is: door een bepaalde consistentie in te bouwen: zelfde clubs (top 8 die roteert in deelname europa) hou je (a) en de competitie spannender, dan wanneer je je direct concurrent leegkoopt, en (b) haal je al met al meer punten en kom je in een hogere groep terecht (makkelijkere tegenstanders).

twente doet al een poos mee in europa en haalt haar punten wel... nu is het zaak eens in de 2 a 3 jaar een mooie uitschieter naar boven te maken en een beetje mazzel te hebben met de topteams zodat ze wellicht de komende jaren in pot 1 komen tijdens de laatste voorronde voor de CL.

on: Ik tekende van te voren voor een gelijkspel, maar moet zeggen dat ik onder de indruk raakte van het spel van Benfica en dat buitenshuis. Ik vrees het ergste voor twente, maar hoop op een zeer onterechte 1-2 ... laatste minuut eigen goal...

denk dat als ze die 10miljoen krijgen dat ze gelijk fer kopen .

23 augustus 2011 om 19:03

Waarom zou Twente. Fer is niet echt heel erg nodig. Ze kunnen best ballen zonder Fer. Twente moet niet direct de hoofdprijs betalen omdat ze 10 mil erbij krijgen, dat zou onzin zijn.

Fer loopt komend seizoen gratis binnen. Waarom dan hoofdprijs betalen, alleen omdat je 10 mil verdient moet je het direct weer voor de helft op maken ... ?

23 augustus 2011 om 19:34

Maar loopt Fer dan gratis naar Twente of naar het buitenland. Ik denk eerlijk gezegd het 2e. Zie hem na een heel seizoen Feyenoord niet meer naar Twente gaan. Als ze hem willen halen moet het nu gebeuren.

Twente kan Fer weldegelijk goed gebruiken. Voor Brama hebben ze eigenlijk geen goede vervanger en dat zou toch wel handig zijn gezien de vele wedstrijden die Twente gaat spelen komend seizoen.

24 augustus 2011 om 01:55

Je kunt ook Volmer halen: Gelijk en minder Geld

23 augustus 2011 om 21:28

Ik denk dat als ze 10 miljoen vangen Feijenoord nog meer geld gaat vragen.

on: een goed resultaalt tegen benfica zal lastig worden, maar twente heeft dit al vaker aangetoond en dus mogen we allemaal een beetje vertrouwen hebben.... (hoewel ik vrees).

10 miljoen extra.. eigenlijk te belachelijk voor woorden dat er zoveel geld op het spel staat.. zou natuurlijk wel heerlijk zijn als Twente dit binnen weet te halen!

23 augustus 2011 om 19:08

Het is ook belangrijk voor het Nederlandse voetbal dat ze winnen als Benfica wint word het gat tussen Nederland en Portugal nog groter.

23 augustus 2011 om 19:37

Ach Portugal gaan we voorlopig toch niet inhalen. Die hebben vorig jaar de meeste punten van alle landen verdient. Daarbij staan ze 3 plaatsen op ons voor. Laten we ons eerst maar eens op Oekraïne en Rusland richten hoewel ik vrees dat Rusland ook alleen maar op ons uit gaat lopen.

23 augustus 2011 om 23:01

Rusland... oke... maar toch vind ik raar dat een land als Oekraine boven Nederland staat.
Al kijk je naar de stadions, trainingscomplexen etc etc schrik je je toch rot. Hier bij de amateurs ziet het er nog beter uit. maarja

24 augustus 2011 om 00:03

Dat land staat boven ons omdat ze maar een paar clubs europees hadden en die behaalden allemaal veel punten. Door die punten hebben ze nu ook meer clubs in europa die minder punten halen waardoor het gemiddelde aantal jaarlijkse punten lager word waardoor ze automatisch weer zullen zakken.

Roemenie stond een paar jaar terug ook boven NL omdat ze maar 3 clubs in Europa hadden die alle 3 goed presteerden 2 seizoenen achter elkaar. Ze gingen toen met 6 clubs spelen en die andere 3 behaalden weinig punten voor Roemenie waardoor ze nu weer ver afgezakt zijn ergens rond plaats 15.

Er staat veel op het spel. Ondanks dat ik vind dat de selectie van Twente sterker is dan vorig jaar ga ik er vanuit dat ze het niet zullen redden in Portugal. Natuurlijk hoop ik op een stuntje, maar 2-2 thuis is geen goede uitgangspositie.

Als twente het niet red krijgt ajax dan 10 miljoen extra ?

23 augustus 2011 om 18:48

Volgens mij wel al weet ik dat niet zeker

23 augustus 2011 om 18:48

Is dit serieus bedoelt? Nee Benfica krijgt dit dan natuurlijk.

23 augustus 2011 om 18:55

Voor doorgaan naar de groepsfase krijg je geen 10 miljoen hoor, voor de 6 wedstrijden die je daar gaat spelen en de eventuele punten die je dan gaat pakken kan het bedrag wel aardig oplopen ja. Wellicht dat je dit bedoelde.

23 augustus 2011 om 18:55

Ga even zoeken en kom dan nog eens terug .

23 augustus 2011 om 18:56

Uhm.. Kan eerder aan jou vragen of jij dit serieus bedoelt. Ajax krijgt extra geld als Twente de Champions League niet haalt, ik weet niet of dat 10 miljoen is.

23 augustus 2011 om 19:12

Leg mij dat eens uit dan? Het is toch zo dat je geld krijgt wanneer je de champions league haalt, als je tegenstander dit doet krijg hij dit geld dan toch?

23 augustus 2011 om 19:25

@ tinosss

zie mn reactie hieronder,zo zit t ongeveer dus je hebt gedeeltelijk gelijk.

23 augustus 2011 om 18:50

Nee, wel is het zo dat er ook een deel van het geld gereserveerd staat per competitie. Dus als de finale tussen 2 spaanse clubs is moeten die het verdelen, zo niet, dan niet. Als Twente EN Ajax door zouden gaan zou het wel iets schelen ja voor beide clubs. Maar het scheelt geen 10 miljoen.

23 augustus 2011 om 18:55

Nee Ajax zal die 10mln niet krijgen.
Maar als Twente de groeps fase CL niet haalt zal Ajax wel meer geld krijgen dan wanneer Twente wel de groeps fase haalt.

Maar ik hoop dat Twente het haalt want de punten zouden goed zijn voor de Uefa ranking maar ik betwijfel dat ze uit weten te winnen.

23 augustus 2011 om 19:17

Nee, alleen de Tvgelden krijgt ajax dan in zijn eentje, mocht Twente ook doorgaan moet dat bedrag gedeeld worden met zijn 2en. Bij die 10 miljoen zit ook de startpremie.

23 augustus 2011 om 19:23

nee,zo werkt t niet helemaal,je krijgt geld voor de wedstrijden die je speelt in de poule's,dat is de 10mlj waar t om gaat.als twente niet doorgaat,krijgt ajax iets van 6 a 7 mlj,dat heeft weer te maken met een bepaald bedrag dat een land,competitie of hoe je t noemen wil toegewezen krijgt.

Weet t niet helemaal precies,ma twente krijgt als ze doorgaan bijv. 6mlj en verdienen door de wedstrijden in de poul nog s 4 mlj,dus 10 in totaal.gaat twente niet door dan krijgt benfica dat geld van de poulewedstrijden (die 4mlj) en ajax de 6 mlj.

bind me niet vast op de preciese bedragen maar zo werkt t ongeveer

mvg

23 augustus 2011 om 19:56

Ik heb het even opgezocht wat dat prijzengeld betreft, zo staat het tenminste op wikipedia. Deze cijfers zijn van het vorige Cl-seizoen, maar ik neem aan dat er niet zo veel veranderd is.

- Voor het halen van de Play-offs (dus waar Twente nu in zit), krijg je sowieso al 2,1 miljoen. Dit geldt voor elk team in deze play-offs, zowel kampioenen- als niet-kampioenenspoor.
- bereik je de groepsfase: daar krijgt iedere club 3,8 miljoen rechtstreeks. Daarbovenop komt nog eens per gespeelde wedstrijd (en je speelt toch elke wedstrijd normaal gezien) 550.000 euro; dus al die wedstrijden samen nog eens 3,3 miljoen. Dus alleen al door via de voorronde in de Champions League te geraken strijk je 9,2 miljoen euro op, wat natuurlijk een enorm bedrag is. Zeker voor teams uit onze ''kleinere'' competities. Een ploeg als Ajax bijvoorbeeld, dat zich rechtstreeks plaatste, krijgt dus 7,1 miljoen omdat ze die voorronde-premie niet kregen.
- En dan komt daar uiteraard nog eens het Tv-geld bij. Dit is wel afhankelijk van het aantal teams per land dat deelneemt. Daarom dat een echte Ajax-supporter zou kunnen zeggen dat hij liever niet heeft dat Twente het haalt, want dan moet dat Tv-geld immers in twee gedeeld worden. Ik weet niet wat de exacte waarde hiervan is, maar ik vermoed dat dit om +/- 6 miljoen euro gaat. Dus haalt Twente CL wordt het 3 miljoen voor Ajax en 3 voor Twente, worden ze uitgeschakeld gaat alles naar Ajax.

Zo zie je maar dat die Champions League voor ploegen met een lager budget (tov de grote topploegen) echt wel een goudmijn is. Dan moet je nog eens rekenen dat het aantal punten dat je behaalt natuurlijk ook nog een pak oplevert: voor een overwinning krijg je 800.000 euro op, bij een gelijkspel 400.000.

Ik hoop dat Twente gewoon doorgaat alleen acht ik de kans wel heel erg klein.
Als die 10 miljoen erbij word geschreven. Kunnen ze weer investeren in andere spelers of andere dingen. Come ON Twente

23 augustus 2011 om 19:30

Niet elke club investeert gelijk als er geld binnenkomt, want sommige voorzitters zijn wél verstandig en weten dat je als club, nu midden in de recessie, elke euro 3 keer om moet draaien voordat je hem uitgeeft.

23 augustus 2011 om 19:40

Investeren gaan ze zeker wel doen. Is het niet in spelers is het wel in het stadion of de jeugd bijvoorbeeld. Investeren is bijna altijd goed, mits er goed over nagedacht wordt. En daar kun je bij Twente momenteel wel op vertrouwen.

Die 10 miljoen krijgen ze niet gelijk in een boodschappen tas mee hoor. Voor zover ik weet krijg je dat na uitschakeling (of winst, maar laten we niet te hard van stapel lopen) of aan het eind van het seizoen overgemaakt. Het bedrag is sowieso opgebouwd uit allerlei verschillende dingen. Sowieso het aantal gespeelde wedstrijden, tegen wie die wedstrijden zijn/welk deel van het toernooi dit is, hoeveel goals je maakt en hoeveel punten je pakt speelt allemaal mee.

23 augustus 2011 om 18:58

Volgens mij klopt dat ja. Twente kreeg na vorig Europese seizoen meer dan 13 miljoen overgemaakt van de Uefa. En dat bericht was iets van 3 weken geleden geloof ik?

23 augustus 2011 om 19:15

Ja ik heb er pas inderdaad op VZ iets over gelezen.

23 augustus 2011 om 19:42

Om precies te zijn krijgen de clubs in nederland 7,2 miljoen als ze in de groepsronde zitten.
Daarnaast bij winst 800.000 en bij een gelijkspel 400.000.
Haal je de eerste KO ronde krijg je 3 miljoen en dit loopt dan weer elke ronde op.

23 augustus 2011 om 19:54

Oke, nou dan mag twente dromen van 10 miljoen (als ze al doorgaan), want daar kom je dus pas aan als je er 2 wint en 3 gelijkspeelt. Al is het wel zo dat je ook voor gemaakte goals eurootjes krijgt volgens mij.

23 augustus 2011 om 21:18

Dat is dus niet juist. Deelname aan de CL brengt een dikke 7 miljoen in het laadje, maar daar komen de Tv-gelden nog bovenop. Die zijn in het bedrag van Richiee niet meegerekend. Vandaar ook dat Twente vorig seizoen na één overwinning en drie gelijke spelen 13 miljoen bij elkaar sprokkelde. Met andere woorden: zonder een wedstrijd te spelen, brengt Cl-deelname 10 miljoen euro in het laadje.

23 augustus 2011 om 21:32

Jullie vergeten nog even dat Twente ook nog geld overhoudt aan de kaartverkoop , comsumpties etc. Zo kom je snel aan 10 miljoen.

23 augustus 2011 om 20:56

Alsnog,tegenwoordig kan je dat bedrag lenen van de bank en wanneer je dat bedrag krijgt van de uefa het aan de bank geven

Het geld aangaande de opbrengst in de Champions League word per land verdeeld.
Dus per land is er een bedrag vrijgemaakt, wanneer Twente zich niet plaatst zal dit geld dus aan Ajax toekomen.

23 augustus 2011 om 18:59

Is niet waar, niet 10 miljoen althans. Zal rond de 3 a 4 liggen.
Die andere miljoenen zijn wedstrijd premies die Twente zou hebben gespeeld, Ajax moet bij een eventuele uitschakeling van Twente niet het dubbele aantal wedstrijden spelen

23 augustus 2011 om 19:31

heeft te maken met tvgelden,dat geld wordt verdeeld over de competitie's dus t klopt gedeeltelijk wat je zegt maar zoals svg5 opmerkt verdien je het overige geld in de poulfases ,dan kom je op die 10mlj,gaat twente niet door krijgt ajax dacht ik iets van 6mlj en benfica het overige door de wedstrijden die ze dan gaan spelen

Als twente net zo speelt als tegen Heerenveen moet het mogelijk zijn.

Ik heb al vaak mijn respect uitgesproken voor FC Twente , en hoop het straks weer te kunnen doen.

Maar als Twente 10 miljoen krijgt , dan denk ik dat van Geel de prijs voor Fer omhoog gaat duwen.

Hoop het natuurlijk wel voor Twente en als ze dat krijgen dan is het inderdaad niet slim om meteen 6 miljoen of zoiets te gaan bieden

10 miljoen is een heel mooi bedrag voor Nederlandse clubs .maar helaas voor de Twente supporters gaan ze niet door ze missen te veel kwaliteit om het Benfica thuis moeilijk te maken verwacht dan ook een ruime zege voor Benfica. Zo kunnen we op Nos genieten van spelers als Ronaldo,messi etc inplaats van brama en tiendalli.

Als Ajacied hoop ik niet dat Twente doorgaat. Dan moet Ajax televisiegeld delen met Twente. Maar als voetballiefhebber (wat ik toch echt ben) Hoop ik natuurlijk dat Twente doorgaat. Is goed voor het Imago van het Nederlandse voetbal en zo scoren we meer punten op de ranglijst zodat we extra plekken kunnen krijgen voor Europa League. Ik denk ook wel dat Twente kan winnen van Benfica. Het zal lastig worden maar ik hoop dat het lukt.

23 augustus 2011 om 19:36

Haha ik zit in het zelfde dillema.

Aan de ene kant vind ik het mooi om 2 clubs uit Nederland in de Champions League te hebben. Ik kijk liever naar Nederlandse teams dan naar buitenlandse teams. Aan de andere kant krijgt Ajax wel veel meer geld als Twente het niet haalt.

Ochjah als Twente het niet haalt is het voordelig voor Ajax en als Twente het wel haalt heb ik weer een avondje CL erbij. We hebben als Ajacieden niks te verliezen

ik heb alle respect voor twente goeie elftal
alleen is dit zeker nadelig voor fifa co lijst
als twente het niet haalt is het punten verminderen
als je het goed bekijkt moeten ajax of psv in de voor ronde spelen hun krijgen zwakkere tegenstanders
ze hebben vaak in cl gespeeld en zijn zo makkelijker door
de rest krijgt het moeilijk met de nummers 3 of 4 van van top landen en nummer 2 van portugal
ik geef twente een goeie kans uit kunnen ze nog verrasen ik hoop voor de nederlandse voetbal dat ze door bekeren in CL

23 augustus 2011 om 19:23

Twente komt al steeds dichterbij Psv, dus als Twente zo door gaat een paar jaar. Ik zeg Als, ja. Dan komen we in dezelfde poule als Psv.

De Uefa Team Ranking Punten van 2012 zijn als volgt voor de Nederlandse top 3 in europa.

Club Land 07/08 08/09 09/10 10/11 11/12 Totaal
27. PSV Eindhoven ned 17.0000 6.2666 13.8832 20.2332 1.9400 59.323
36. Ajax Ned 3.0000 14.2666 10.8832 15.2332 4.4400 47.823
43 fc Twente Enschede ned 3.0000 9.2666 9.8832 17.2332 2.4400 41.823

Zoals je ziet valt PSV volgend jaar minstens 14.000 punten weg op Twente en Ajax door hun geweldige seizoen in 07/08. Dit komt doordat deze ranglijst gebasseerd is op de laatste 5 jaar, hierbij is dit jaar alvast meegerekend. Zoals je ziet kunnen Twente en zeker Ajax met 2 goede seizoenen PSV voorbij. Maar dat is allemaal maar koffiedik kijken. Laten we eerst maar proberen te winnen van Benfica, dan ben ik allang tevreden.

23 augustus 2011 om 19:39

Weet jij toevallig ook of er verschil is tussen de CL en de El?

Ik bedoel: Als Twente in de CL een wedstrijd wint levert dat dan meer punten op voor de coefficientenlijst, dan als Twente een wedstrijd wint in de EL? Of maakt het niet uit??

23 augustus 2011 om 20:33

Als ik het goed heb dan maakt het niks uit voor de CL of EL, punten zijn punten en ze wegen even zwaar. Dit weet ik trouwens best wel zeker

23 augustus 2011 om 21:22

Wedstrijd winst in EL levert evenveel punten op als in de CL; CL alleen bonuspunten (vier bij plaatsing, dus evenveel als twee gewonnen wedstrijden). Ook bij plaatsing voor de knock-outfase van CL levert bonuspunten op. Zo dramatisch als Dcinho het voorspiegelt, is dus niet waar.

Ik hoop dat FC Twente het hoofdtoernooi bereikt. Dat is beter voor het Ned. voetbal. En dan maakt Ajax ook kans om in pot 2 te komen. Maar dan moet er behalve Benfica, nog een club die hoger dan Ajax is, uitgeschakeld worden. Udinese en Odense BK maken nog een klein kans om van Arsenal en Villarreal te winnen. Maar ik geef FC Twente 35 % kans om het hoofdtoernooi te bereiken.

Tuurlijk is het veel geld en twente kan zo alleen nog maar gezonder en gezonder worden(zijn we al) maar ik heb er een hard hoofd in dat we t gaan halen. Twente zal komen en dat meoten ze ook maar benfica is geen heerenveen en je zag in de eerste wedstrijd wat voor een goede snelle technische voetballers daar lopen. Ze krijgen nu meer ruimte van twente + ze spelen thuis dat ik toch klein beetje bang ben voor een 4-1 nederlaag oid. Negatief? Mss wel maar mss ook wel een beetje realistisch. Zou het nog steeds geen schande vinden als we er uit vliegen tegen benfica maar tuurlijk hoop je toch op dat wondertje. Wel goed van joop dat hij dingen zoals cl bereiken nooit mee neemt in zijn begroting. Het is allemaal een toetje

23 augustus 2011 om 19:25

Ben ik inderdaad ook bang voor. Vooral omdat wij zullen moeten komen, zie ik hun razendsnelle aanvallers, Cornelisse en Tiendalli alle hoeken van het veld laten zien.

23 augustus 2011 om 19:47

Dat we moeten komen is naar mijn mening juist onze kracht,dat geeft ze telkens weer vleugels,ik zou er meer tegen aanzien als fct thuis met 3-2 gewonnen zou hebben,begrijp me niet verkeerd maar Twente moet in de voorbereiding een beetje in het nauw zitten,dat maakt ze allerter naukeuriger en efectiever en saamhoriger. dat hebben ze in het recente verleden laten zien bijbv fenerbace

Hier heeft Joop natuurlijk wel een punt, 10 miljoen is niet niks. Wel goed dat ze het niet begroot hebben, dan hoeven ze ook niks bij te stellen, dat scheelt al weer.

Dat er veel voor de club op het spel staat lijkt me lichtelijk overdreven. Het kan toch niet zo zijn dat twente nou al structureel CL gaat spelen. Wat dat betreft kunnen ze beter een goed figuur slaan in de EL dan afgaan in de CL, daar is iedereen het wel over eens denk ik.

Het zou toch prachtig zijn als twente de groepsfase in de EL doorkomt, beter dan in de CL weer eruit vliegen, daar heeft niemand baat bij. Tevens kunnen ze dan wat punten pakken voor het Nederlandse voetbal.

Ik hoop dan ook dat ze voor het Nederlandse voetbal morgen de schade beperkt weten te houden, dat zou al de grootste overwinning op zich zijn. Toch hoop ik natuurlijk, tegen beter weten in, nog steeds op een wonder zodat we met 2 clubs de CL ingaan. Ook al zou het voor Ajax beter zijn wanneer twente onderuit gaat, waar we niet op hopen natuurlijk.

23 augustus 2011 om 19:37

Afgaan in de CL? Beter een goed figuur in de EL? Waar heb jij het over? En vervolgens in de laatste alinea verkondig je dan toch dat je hoopt dat ze de CL halen, terwijl je eerst zegt dat ze beter een goed figuur kunnen slaan in de EL dan afgaan in de Cl.... Wat is je punt precies?

ON: Het zou prachtig zijn als Twente zich plaatst voor de CL, en ze hebben vorig jaar wel laten zien dat ze daar gewoon in meekonden! En mochten ze dan 3e worden (net als vorig jaar) dan kunnen ze daarna altijd nog een goed figuur slaan in de EL (net als vorig jaar). Plus, de punten die je in de CL kan verdienen zijn er veel meer dan in de EL, een overwinning in de CL telt 3x (dacht ik) zo zwaar als 1tje in de EL, oftewel, Twente kan veel beter de CL in! Dat is pas echt goed voor het Nederlands voetbal!

23 augustus 2011 om 19:53

Dat we voor het Nederlandse voetbal moeten hopen dat twente wint maar dit wel tegen beter weten in is. Op zich geen schande natuurlijk, zeker niet tegen dit Benfica. Het is zelfs beter voor ze omdat ik ze in de EL meer kans geef, niks meer en niks minder.

23 augustus 2011 om 19:57

''wat dat betreft kunnen ze beter een goed figuur slaan in de EL dan afgaan in de CL, daar is iedereen het wel over eens denk ik. ''

Lijkt mij inderdaad ook vrij logisch. Hij zegt niet dat ze afgaan maar dat ze beter goed kunnen presteren in de EL dan afgaan in de CL. Daar is natuurlijk geen speld tussen te krijgen.

''toch hoop ik natuurlijk, tegen beter weten in, nog steeds op een wonder zodat we met 2 clubs de CL ingaan.''

Als Nederlandse voetbalfan hoop je natuurlijk dat we me 2 clubs de CL ingaan. Dat is natuurlijk ook gewoon een hele logische gedachte.

Concluderend is zijn punt dus dat het beter voor Twente is om een goed figuur te slaan in de EL dan af te gaan in de CL. ( niet zeggende dat dit gaat gebeuren) Maar hij hoopt als Nederlandse voetbalfan natuurlijk dat Twente de CL haalt.

Zo moeilijk is dat toch niet om te begrijpen?

23 augustus 2011 om 20:17

Oké oké ik snap het, rustig maar. Maar waarom hoopt hij dan niet dat ze de Champions League ingaan en daar dan gewoon 3e worden, of stiekem toch de poulefase overleven? Dan hebben ze: en maximale punten, en een goed figuur in zowel de CL (want ze doen wel mee, net als vorig jaar zegmaar) en een goed figuur in de EL!

23 augustus 2011 om 20:23

''toch hoop ik natuurlijk, tegen beter weten in, nog steeds op een wonder zodat we met 2 clubs de CL ingaan.''

Heb je het nu wel gelezen of moet ik hetzelfde citaat straks weer posten?

23 augustus 2011 om 22:15

Het zal leuk wezen als ze doorgaan. Maar ik zie het niet snel gebeuren. Terwijl ik Benfica niet erg goed vind hoor. Het is gewoon dat ze ook geluk moeten hebben. Als ze het niet halen krijgt Ajax 3.5 miljoen TV geld meer er bij. En dan kom je op een start van 10.5 miljoen.

Ik wacht nu al op het rapport van Van der Aat. Kijken hoe Ajax er nu financieel er voor staat. En ook met allen inkomsten van Ajax. Als je CL speelt, krijg je ook geld met het verkoop van kaartjes. De Uefa krijgt hier weer een deel van. En Ajax krijgt er een deel van.

Zou leuk zijn 2 NL teams in de Champions League maar realistisch is het zeker niet. Benfica uit waar je gewoon minimaal 0-1 moet winnen is een erg lastige opgave voor Twente. Die al Chadli moeten missen.

Ik verwacht niet dat we het redden maar je weet het maar nooit. Hoop dat Twente de tweede helft tegen Benfica en de wedstrijd tegen Heerenveen kan doorzetten, dan maken ze wellicht nog een kans.

10 miljoen euro is niet niks nee. Maar wel vergeleken met wat de fifa alleen al weggeeft tijdens de totale Champions League, namelijk bijna 750 miljoen euro! Dat is pas belachelijk en die blatter maar ze zakken vullen en aan jonge meisjes zitten.

On; zal leuk zijn voor twente als ze CL halen, maar als ze EL doen dan hebben zo nog grote kans om die te winnen en dat zijn nog veel meer punten voor op de ranglijst.

23 augustus 2011 om 22:19

Voor het Nederlandse voetbal zal Ajax net als Twente, PSV het beste EL kunnen spelen. Denk dat we daar het beste tot ons recht komen. En daar de meeste Nederlandse punten kunnen pakken. Alleen we moeten realistisch zijn de CL heeft de inkomsten. Je kan beter een goed jaar CL hebben. Dan 3e worden in de competitie of 2e zelfs.

23 augustus 2011 om 22:37

Ja dat klopt, maar met rusland op komst en de spaanse ploegen van arabische eigenaren ( het grote 'vieze' geld) wordt dit steeds moeilijker, zij kunnen zich nu steeds makkelijker plaatsen voor CL of EL. Dan is het idd het beste om voor ons EL te spelen en elk jaar een team in de halve finale te krijgen. Gaat er slecht uit zien voor het nederlandse voetbal in europa.

23 augustus 2011 om 22:39

Tenzij een Ajax of PSV of Twente ook een suiker oom krijgen. Alleen betwijfel het of clubs dat willen. Het is leuker als een bekende persoon in Nederland. Of een fan van Ajax investeert in iets. Heb het wel gehad met Europees voetbal soms. 350- mil in de min maar toch mee kunnen doen.

24 augustus 2011 om 00:04

Echter over 2 jaar gaan de financiel fair play regels in waardoor eigenaren en investeerders niet meer onbeperkt geld in de club kunnen stoppen.

Al dat geld in de CL, iemand moet dat toch eens goed uit kunnen leggen. Ik hoop dat Twente het red, natuurlijk als fan en ook als liefhebber van het Nederlands voetbal. Net zoals ik hoop dat Ajax het goed gaat doen! En PSV en AZ deze week ook in de EL! Hoe beter de Nederlandse teams presteren hoe meer er volgend jaar weer mee mogen doen in de CL en EL toch? Daar hebben we toch allemaal baat bij, en je gaat toch voor alle clubs in Nederland, je gunt iedereen toch winst en poen? Of niet?

Twente heeft een leuk team dat in europa zeker niet kansloos zou zijn tegen clubs als Totterham, Napoli of Schalke. Alleen in de competitie speelt Twente vanuit een goede organisatie naar voren. Daarnaast beheersen ze het positiespel aaridig, en kunnen zo teams redelijk wegspelen. Maar in europa gelden er andere wetten, je kan niet altijd van achteruit opbouwen naar voren toe, indien dat fout gaat wordt het keihard afgestraft (kijk naar de eerste goal van Benfica). Soms moet je europese topwedstrijden niet zo naïef proberen te spelen, maar de scheidsrechter bespelen, kaarten uitlokken en soms heel gemeen je tegenstanders onderuit rossen. Eeen echte winnaarsmentaliteit. Dan maar even niet mooi maar wel effectief.

23 augustus 2011 om 22:22

De competitie is zo anders dan Europa. Ajax heeft het vaak lastiger tegen een Vvv. Dan tegen een AC Milaan of Anderlecht. Puur omdat hun willen voetballen en ook willen winnen. VVV is blij met 1 punt. En ze willen niet eens meevoetballen. Volkomen ook terecht anders zijn ze kansloos. Alleen in Europa gaat iedereen er voor. En niemand is bang voor elkaar, en dat maakt het voetbal mooi.

Ik hoop echt van ganze harte dat de tukkers morgen die Portugezen gaan opvreten daarzo. En dat we weer eens wat oude tijden terug krijgen waarin we is een keer een poulefase doorkomen. Dat geleuter van die net niet Europa league waarin je tegen clubs speelt die maar amper aan kan uitspreken.

23 augustus 2011 om 20:16

Dat hoop ik ook,mooi gezegt trouwens,hopen op ouwe goede tijden en dat twente daar een rol in mag spelen

Waar zijn de tijden gebleven dat we naar het voetbal gingen en we gewoon hoopten dat we kampioen werden ?
De eerste jaren dat ik Psv-fan was lukte dat nog niet van harte, maar eind jaren 80 begon het aaneenrijgen van titels. Als toetje kreeg je dan Europees voetbal erbij ! Dat was nog eens iets aparts toen. Verloren we eens van Nottingham Forrest thuis, dan nog waren dat erg leuke wedstrijden.
Nou moeten we kampioen worden, net als Ajax, anders komen de begrotingen in gevaar.
Tja, it's all 'bout the money !

23 augustus 2011 om 22:14

Allemaal om geld ja, daarom is het zo belangrijk om de CL te halen. In het Nederlandse voetbal gaat het er nog om. 2e worden of 1e allemaal om het geld. Als je nu 2e word is het heel zwaar vanwege het EK.

24 augustus 2011 om 11:08

Tegenwoordig loopt de begroting natuurlijk geen gevaar meer als je de CL niet haalt, Alle drie de topclubs in Nederland (ajax, psv, twente) begroten EL ipv CL.

Je kan er idd heel veel geld aan verdienen. Alleen plaatsen voor de 1e ronde is al iets van 7,2 miljoen. Dat is al lekker meegenomen. Elke overwinning en gelijkspel levert je redelijk wat op en plaatsen voor de 2e ronde is ook al 3 miljoen. Oftewel een flink bedrag wat ze anders mis zouden lopen.

dat zou mooi zijn voor Twente en voor het Nederlands voetbal.
maar eerst nog Benfica uitschakelen wat heel erg lastig wordt, maar niet onmogelijk.
Come on Twente geef alles morgen. ik vind die voor rondes CL altijd 1 van de belangrijkste wedstrijden van het seizoen voor de Nederlandse clubs.
10 miljoen is heel veel voor een Eredivisie club.
en voor Real Madrid is het een prikkie. jammer dat de verschillen zo groot zijn.

Beetje positief mensen... Twente gaat het gewoon redden, let maar op !!!!

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren