Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Sneijder ziet Van Marwijk genieten: ‘Hij groeit iedere wedstrijd’

Laatste update:
/

Wesley Sneijder is erg te spreken over Bert van Marwijk als bondscoach van het Nederlands elftal. De middenvelder van Internazionale heeft hem na een terughoudende start uit zien groeien tot een sleutelfiguur binnen het zo succesvolle Oranje. Maar ook na drie jaar onder Van Marwijk verbetert Nederland zich nog per wedstrijd.

“De trainer doet het gewoon goed. Als je 38 wedstrijden van de veertig niet verliest, dat zijn duidelijke cijfers”, vertelt Sneijder tegenover OnsOranje. “Ik denk ook dat de trainer gegroeid is de afgelopen drie jaar. Ik kende hem persoonlijk niet als trainer, toen hij begon. Eén of twee spelers hadden weleens met hem gewerkt. Maar je zag hem van wedstrijd tot wedstrijd groeien.”

Dat uitte zich volgens Sneijder ook in de omgang met de spelersgroep. In het begin moesten beide partijen even aan elkaar wennen. “Maar al vrij snel zag je dat hij tussen de spelersgroep kwam, en dat hij daar een belangrijke rol had. En dat is natuurlijk heel belangrijk. Ook met de assistenten, die ook tussen de spelersgroep staan.”

Het Nederlands elftal is onder Van Marwijk bezig aan een ongekende reeks. Van de afgelopen veertig interlands werden er maar liefst 29 gewonnen. “Je ziet hem ook genieten. Er zit gewoon heel veel plezier in deze ploeg en heel veel kwaliteit. Straks als iedereen weer fit is, is er ook heel veel concurrentie. Dat maakt de ploeg nóg sterker.”

Wesley Sneijder is de belangrijkste speler van Oranje

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

V Marwijk doet het gewoon heel erg goed, geweldige resultaten zet hij neer met Nederland alleen een mooie cup moeten we nog behalen want dat is uiteindelijk het belangrijkste!

4 september 2011 om 17:46

Bert van Marwijk doet het inderdaad geweldig, maar ik mis eigenlijk één, in mijn ogen zeer belangrijk, 'detail' waarom het zo goed gaat: Het spelersmateriaal.

Dit is een geweldige lichting Nederlandse voetballers die elkaar fantastisch aanvoelen. Alle puzzelstukjes vallen in elkaar. Als coach heb je dan ook gewoon geluk, dat je op het juiste moment bondscoach wordt. Van Marwijk doet het geweldig, ik zal de laatste zijn om dat te ontkennen, maar heeft ook geluk met deze spelersgroep, die geweldig veel kwaliteit bezit. Ik heb nu al zin in het EK volgende zomer..

4 september 2011 om 21:41

Je hebt helemaal gelijk Kebm. Het is een samenloop van omstandigheden wat gelukkig geweldig uitpakt.

5 september 2011 om 07:57

Waarom nou weer zo zuinig Kebm?

Kijk naar 1990, daar ging hetzelfde team als 1988 naar het WK. Door het gemis aan chemie tussen spelers en staf werd het een debacle. Of het voorbeeld Van Gaal die zich niet eens wist te kwalificeren voor het WK in 2002.

Maw, ja de puzzelstukjes moeten passen maar een puzzel lost zich nooit vanzelf op. Daar moet je wel aan werken; dat doet Van Marwijk dus gewoon goed! Zonder iets weg te nemen met geluk of spelersmateriaal.

Om eerlijk te zijn denk ik dat iedere speler tevreden is over een winnende coach.
Als Van Marwijk 3 wedstrijden op rij verliest staat hij onder druk.
Dan praat niemand goed over hem, nu het goed gaat is iedereen er over te spreken.

Maar op het moment moeten ze ook is een keer tegen Duitsland of Spanje

Het word tijd voor een echte test.

Edit: Sorry ik bedoelde natuurlijk Spanje

4 september 2011 om 16:32

14 november dacht ik spelen we tegen duitsland in Hamburg

4 september 2011 om 16:32

Nederland tegen Nederland? Dit is geen Fifa of PES hoor.

@gido 15november dacht ik

4 september 2011 om 19:11

Hehe genieten die opmerking. 15 november is het inderdaad, ik ben erg benieuwd!

Verder is V Marwijk weliswaar een winnende coach, maar ik vind dat toch wat makkelijk in dit geval. Natuurlijk is het spelersmateriaal uitstekend, maar voor mijn gevoel zit Van Marwijk er wel bovenop en zorgt hij dat het niet uit de klauwen loopt. Verder vind ik hem zeer sterk naar de media toe, altijd al zo geweest. En dat is ook een kwaliteit voor een coach, zeker een bondscoach!

Bert is 1 van de weinige trainers die gewoon zichzelf is gebleven en logische beslissingen neemt. Dan kunnen prestaties ook niet uitblijven met dit geweldige materiaal. Prima bondscoach.

4 september 2011 om 16:42

dat is overdreven wat je zegt,ik denk dat 99,9 van de trainers zichzelf blijft.onls een speler als sneijder tevreden is over de coach dan zegt dat veel,aangezien hij erg kritisch is,terecht vind ik,dat heb je nodig om aan de top te blijven.

4 september 2011 om 17:44

Ik denk dat je je daarin vergist. Zeker als alle ogen op de trainers gericht zijn en ze werken met vedettes, dan zie je dat veel coaches zichzelf niet meer zijn. Overspannen reageren op onbenullige voorvallen, onlogische beslissingen nemen, slappe verhalen ophangen etc. Bert blijft onder bijna alle omstandigheden dezelfde, nuchtere man en iedereen kan zijn beslissingen en keuzes volgen. 1 van de 'geheimen' van zijn succes dat maar voort blijft duren. Erg zeldzaam in de top, indeed.

4 september 2011 om 17:55

ben ik niet met je eens,de reden dat trainers gestresst kunnen reageren op vragen heeft er ook vaak mee te maken dat er een hoop onzin geschreven wordt.ik denk dat de meeste trainers binnenskamers gewoon zichzelf zijn.hoe je naar buiten toe bent lijkt mij niet het belangrijkste.

4 september 2011 om 18:07

Dat is dan 1 aspect, maar ook daarin blinkt Van Marwijk uit. Hij laat zich totaal niet gek maken door de media. Juist omdat hij zichzelf blijft - imo in tegenstelling tot teveel collega's - is hij ook consequent en neemt hij logische beslissingen. Een simpel voorbeeld is dat vele coaches zich geforceerd gaan opstellen om te laten zien wie de baas is. Ook dat zie je bij hem niet.

4 september 2011 om 18:19

dat is dan een karakter eigenschap,maar dan nog zijn ze zichzelf.

4 september 2011 om 18:45

Dan haal je toch een paar zaken door elkaar. Dat zou zo zijn als ze zich structureel in het sociale verkeer zo zouden opstellen, maar het frappante is dat veel trainers dat alleen (soms bewust, soms niet) doen als ze in functie zijn en dat brengt ook een bepaalde ongeloofwaardigheid met zich mee. Daarom vaak een stuk minder geschikt dan Bert die veel meer zichzelf is.

4 september 2011 om 19:13

@dennis1

Wanneer is iemand dan niet zichzelf? Als ik jouw logica volg is het ook een karaktereigenschap dat mensen niet zichzelf zijn waardoor ze dus toch zichzelf zijn

4 september 2011 om 19:23

dat is een psychologische discussie,ik heb het liever over het spelletje zelf,ik reageer er verder dus niet op.ik hoef niet per se mijn gelijk te halen,ik drijf de discussie niet te ver op,zinloos.

Van Marwijk verdient het om nog eens een topclub te coachen. Zijn prestaties bij het Nederlands elftal zijn geweldig. Maar of dat realistisch is.. Ik zie hem niet een Mourinho of Guardiola vervangen.

4 september 2011 om 16:33

Alsof er maar 2 topclubs zijn in de hele wereld. Als van Marwijk zijn goede werk kan bekronen met een nieuwe finale plaats op het EK komen de clubs vanzelf wel. En zo niet, dan blijf Bert volgens mij net zo lief nog tot 2014.

4 september 2011 om 17:13

Als je goed leest zie je dat ik Mourinho en Guardiola als voorbeeld gebruik

En voor de rest weet ik ook niet zo snel wie hij wel kan vervangen. Onder echte topclubs schaar ik: Chelsea, Manchester United, Inter, Real Madrid, Barcelona en Bayern. Clubs met een verleden die nu ook nog serieus meedoen om de prijzen en zich de afgelopen jaren ook al duidelijk bewezen hebben. Bij geen van die clubs zie ik hem snel trainer worden.

En nee, van Marwijk heeft echt de wens nog eens een topclub te coachen. Net zoals van Gaal graag nog eens een top land coacht. Als er niks komt blijft hij denk wel bij oranje, maar het blijft een wens van hem.

4 september 2011 om 17:24

Ach als die Villas-boa het bij Chelsea niet goed doet is hij ook zo weg. Idem dito bij Inter en Bayern. Dus op zich liggen er zeker kansen. Maar ik begreep dat hij graag in de PL wou trainen. Daar vind ik Liverpool wel een mooie club voor hem.

4 september 2011 om 17:53

@martin Jol

daarom gaat hij volgend jaar ook naar PSV

4 september 2011 om 18:22

zet dat maar uit je hoofd.. Hij heeft het gehad over europese topclubs. Het liefst PL

4 september 2011 om 18:35

PSV is geen topclub, op het niveau waar van Marwijk op doelde. Hij had het over een grote Europese club.

4 september 2011 om 19:27

sla deze reactie maar op en dan haal je hem volgend seizoen weer tevoorschijn,dan zie je dat ik gelijk heb.
v Marwijk wil dichter bij zijn kleinkinderen zijn en daar meer tijd voor vrij maken Hij heeft heel zijn technische staf al bij PSV zitten tot aan de hersteltrainer aan toe,dus wordt het voor hem makkelijk instappen

5 september 2011 om 17:48

@ ehvtje

Wat zegt dat nou? Een hersteltrainer? Als dat het beste is wat je hebt..

Een coach gaat niet naar een club, omdat daar zijn favoriete hersteltrainer aan het werk is. Een hersteltrainer gaat met een coach mee. Mocht van Marwijk vertrekken bij het Nederlands elftal is dat naar een Europese topclub, of op zo'n minst topcompetitie. Maar hé, als jij een jaar blij ben omdat je denkt dat van Marwijk trainer van PSV word

6 september 2011 om 12:01

je moet eens beter leren lezen
ik schrijf dat bijna zijn hele technische staf al bij PSV zit (lees Cocu en Faber)
Faber zit bij Eindhoven maar maakt meteen de stap naar PSV als van Marwijk komt..en de hesteltrainer hoeft niet met de coach mee ,die zit er al

4 september 2011 om 19:16

Ik gun Van Marwijk ook een topclub maar als ik hem was zou ik lekker tot 2014 doorgaan en dan stoppen op je hoogtepunt of ergens op de achtergrond gaan werken (bestuursfunctie o.i.d.). Als hij hierna naar een topclub gaat kan het alleen maar achteruit gaan met hem m.i..

5 september 2011 om 01:39

Ben benieuwd of hij dat kan, want dat is heel wat anders dan een nationale selectie.
Dat is een verzameling paradepaardjes (zeker in het geval van Nederland)
De kunst is het om die heren allemaal met de neuzen de goede kant op te krijgen. Dat is moeilijk zat met zo'n mannetje als Sneijder (wel een waanzinnige speler, door v. Basten nog hoger ingeschat en Iniesta,...daar zit wat in).
Bij een club ben je ook veel meer met de dagelijkse beslommeringen bezig, dat is een geheel andere vorm van trainerschap

Inderdaad alles wat V.marwijk doet is gewoon logisch en ik denk dat hij op dit moment de meest geschikte bondscoach is voor Oranje. Hopelijk zetten we deze lijn voort en winnen we het Ek...

Hij straalt gewoon rust uit en dat merken de spelers ook.

Er word wel heel erg overdreven door iedereen het enigste wat Bert heeft gedaan is ervoor zorgen dat we geen tegengoals krijgen door met 2 verdedigende middenvelders te spelen. En op de klasse van Robbe en Sneijder leunen.

4 september 2011 om 16:34

Ja, en het enige dat Mourinho gedaan heeft is te zorgen dat zijn spelers strijden. Het enige van Guardiola dat hij Messi en Xavi opstelt. Het enige...

*je zult begrijpen dat ik dit lariekoek vindt*

4 september 2011 om 16:38

En dat werkt prima volgens mij. Je kunt wel leuk de prestaties gaan bagatelliseren maar de feiten spreken voor zich. Anders moet je dat andere artikel even lezen: ''van Marwijk procentueel gezien succesvolste Oranje-bondscoach ooit''

4 september 2011 om 16:44

Het is ook soms moeilijk voor mensen om te horen dat ze geen fan zijn van Bert dat snap ik volledig. Alleen het is gewoon een feit dat het een stuk makkelijker is om te verdedigen dan het spel zelf te maken. We hebben dan idd het geluk van de wereld dat we een Robbe en Sneijder hebben.

4 september 2011 om 17:11

Haha ja jongen, Nederland is inderdaad een verdedigend ingestelde ploeg, die naar achter leunt en het dan van Robben en Sneijder af laat hangen.. Dream on!
De tactiek van Nederland is puur op de aanval gericht, altijd de oplossing naar voren zoeken en voetballend door de verdediging van de tegenstander heensnijden, en het hele team moet daarvoor in beweging zijn. Bij balverlies klapt het hele team er vervolgens bovenop om de bal meteen terug te veroveren en van voren af aan te beginnen. Ik weet niet hoe jij ziet dat het Nederlands elftal het spel zelf niet maakt, en wie jou die groene rand heeft gegeven, maar het slaat absoluut nergens op.

4 september 2011 om 17:12

Een stuk minder makkelijk is het, om het spel te maken, zonder verdedigend wat weg te geven. Verdedigend? Het zou killing zijn om op onze matige verdediging te leunen. Afhankelijk van Sneijder en Robben? Oftewel, Nederland wint het overgtote deel van hun wedstrijden slechts door enige ingeving van Sneijder dan wel Robben?
Mét Sneijder en Robben zijn we beter, zoals alle topelftallen beter zijn mét hun topspelers, maar afhankelijk niet.
Het is de verdienste van Van Marwijk dat we in verdedigend opzicht met dergelijke verdedigers nauwelijks wat weggeven, en toch de tegenstander op hun eigen helft vast te zetten. Verdedigend?

Een stuk minder makkelijk is het, een goed onderbouwd standpunt in te nemen dat tegen de collectieve opinie ingaat, zonder onzin te praten.

Ik vind het jammer dat van Marwijk zo conservatief speelt op eindrondes. Met de Jong alleen is het goed op het middenveld, daarnaast kan je van der Vaart zetten, dan heb je meer voetbal in de ploeg. Ik vind het ook belangrijk dat Vermeer straks als tweede keeper meegaat naar het EK, hij heeft dan al een jaar ervaring in de eredivisie opgedaan en in de champions league gespeeld. Tel daar ook bij op dat hij weet wat onder druk presteren inhoudt, dat weet iedere speler bij Ajax.

4 september 2011 om 16:38

Ik denk dat Vorm meer onder druk zal staan dit seizoen bij swansea dan vermeer bij ajax

4 september 2011 om 16:39

Ja in die context denk ik het ook. Keepers van Ajax hebben bijna nooit wat te doen, maar toch zullen ze negentig minuten scherp moeten blijven, dat geldt bij oranje ook.

4 september 2011 om 17:52

Ja, alleen bij Ajax weten ze wat het inhoudt om onder druk te presteren. Geloof je het zelf? Trouwens, hij speelt met vier aanvallende spelers voorin. Daarnaast komt van Bommel ook vaak genoeg op evenals Strootman zoals je gisteren zag (hoewel hem die ruimte werd gegeven). Van Marwijk is juist heel aanvallend gericht. Speelde 4-2-4 met Feyenoord destijds met Ono en Bosvelt als middenvelders. Belachelijk, want Ono was de perfecte aanvallende middenvelder geweest. Voor het clubvoetbal is Van Marwijk een redelijke trainer, maar ik heb altijd gezegd dat hij juist als bondscoach geweldig zou zijn omdat Van Marwijk zo'n trainer is die heel snel automatismen in kan bouwen, maar ook heel snel weer vermoeiend kan zijn om een of andere reden. Na anderhalf jaar zijn de meeste spelers bij een club op hem uitgekeken namelijk.

Trouwens, Vermeer is niet eens zeker van z'n positie bij Ajax en weet z'n blunders wel te maken, dus hem aandragen is een beetje belachelijk.

Hoezo 29 van de 40 wedstrijden gewonnen.
Nederland heeft er veel meer van de 40 gewonnen, de laatste uitglijder was Uruguay en daarvoor Spanje. Alleen de kwalificatiereeksen die ze afleggen moet al voor een hoger gemiddelde zorgen.

4 september 2011 om 16:40

Ja en gelijkspelen behoren ook niet tot overwinningen hé

4 september 2011 om 16:42

brazilie, mexico, uruguay, tunesie, engeland, australie, italie, paraguay, rusland..allemaal niet gewonnen..

4 september 2011 om 16:52

Niet gewonnen, wil niet zeggen verloren. Btw...volgensmij is Uruguay de boeken ingegaan als een 1-1, aangezien dat de stand na 90 minuten was.

ja inderdaad, dat van marwijk niks heeft gedaan is natuurlijk onzin. het voetbal van het nederlands elftal groeit met iedere wedstrijd, terwijl ze elkaar altijd maar enkele dagen zien voor zo'n interland. daarnaast zorgt v. marwijk er voor dat alle spelers (ook de toppers) iedere wedstrijd alles geven en een mooie wedstrijd willen neerzetten.

iedereen is met elkaar tevreden.
dat maakt het team alleen maar sterker.
het team draait heel goed zelfs als ze belangrijke basis spelers missen zoals Robben, Van der Vaart en de Jong.
Nederland gaat samen met Duitsland en Spanje de strijd aan om het EK binnen te krijgen.
en met een beetje geluk dat Robben bijvoorbeeld de bal er net inschiet ben je zo Europees kampioen

Mooi, je voelt en ziet gewoon dat het nederlands elfstal elkaar echt alles gunnen en een echt team vormen waar ook V. Marwijk aan bijdraagt. Heerlijk om te zien.

Ik denk dat na het ek of wk, van marwijk wel een goede topclub zal gaan coachen

Ik hoop echt dat dit doorzet tot aan de finale op het EK van 2012. Ben alleen bang dat de Duitsers het weer eens voor ons verpesten. Laat het nu alsjeblieft een keer Nederland zijn die het EK wint!

Hoop echt voor van Marwijk dat hij ooit nog eens een top team mag coachen.
Ben wel benieuwd of Nederland het EK gaat winnen want we behoren tot de 3 titelkandidaten en Spanje is nu minder bezig maar Duitsland doet het nu weer goed. En hebben evenals wij en Spanje een topselectie.

Van Marwijk doet het heel goed en je ziet ook dat het team hecht is. Ze gunnen elkaar doelpunten enzovoort. Echt een mooi team nu!

Snap dat het een vraag is van een journalist, maar ik heb erg veel moeite met het feit dat Sneijder publiekelijk verteld dat hij van Marwijk ziet groeien. Dat vind ik echt zwaar de omgekeerde wereld!

Geeft van Marwijk straks ook Sneijder een aai over zijn bol? Of moet hij hem bedanken voor het feit dat zelfs Sneijder hem ziet groeien?

ik heb bij de poll als een van de weinige nee gestemd.
Ik vindt dat sneijder zeer belangrijk is maar dat zijn ook stekel, van bommel, van persie, strootman elia enz enz.

ik vindt dat dit nederlands elftal louter bestaat uit goede tot zeer goede voetballers en die een team zijn.
Van marwijk zal echt wel goed zijn maar met zulke spelers kan je het eigenlijk niet echt slecht doen denk ik.

4 september 2011 om 18:18

Oke dat je van Stekel, van Bommel en misschien van Persie even belangrijk vind. Maar je gaat me niet zeggen dat Elia of Strootman even belangrijk is dan Sneijder. Zeker Strootman niet. Is niet eens vaste Basisspeler.

4 september 2011 om 21:29

ik bedoelde het meer als zijnde dat alle spelers belangrijk zijn in dit team.
je heb natuurlijk altijd een uitblinker maar om nou te zeggen dat sneijder de belangrijkste is nee dat vindt ik niet

Van Marwijk is zeker gegroeid als trainer. Ik had bij zijn aanstelling mijn twijfels. Ik vond niet dat hij het bij Feyenoord echt goed deed voordat hij bondscoach werd. Maar buiten dat de resultaten er zijn laat hij het team ook goed voetballen. Bovendien zie je dat de spelers er allemaal zin in hebben en een eenheid zijn.

het verschil met van marwijk en de trainers sinds 1998 is volgens mij gewoon het feit dat Bert er in slaagt er een team van te maken en er geen kliekjes vorming plaatsvind.

Bepaalde trainers zoals Foppe de Haan en Bert van Marwijk zijn meester in het creeren van het 1 team 1 taak principe kliekjes vorming wordt hiermee voorkomen en spelers gaan voor elkaar door het vuur.

Dit zag je bij het jong oranje van Foppe en nu bij het grote Oranje van Bert.

Trainer zijn is niet alleen poppetjes plaatsen en training verzorgen maar ook groepsvorming en mental coaching. V gaal heeft deze laatste eigenschap bv niet.

Wesley Sneijder, maar ook zeker van Bommel is de spil van dit elftal. Ik heb van Bommel in het tijdperk van Basten nog wel eens verguist, maar de man is enorm belangrijk voor dit Oranje... Van Marwijk is een zeer goede bondscoach gebleken...

Poll: Belangrijkste speler Wesley Sneijder, nou dat vind ik niet.

Zet van der Vaart op nummer 10 en is het elftal kwalitatief minder, nee. Wesley is absoluut vervangbaar, maar dat is ongeveer elke speler ongeveer wel. Wesley is absoluut een top voetballer, maar ik zou zelf eerder gaan van Mark van Bommel, de leider van het elftal of Arjan Robben. Echter is Arjen zovaak geblesseerd dat je hem niet als dé stervoetballer kan zien. Sneijder heeft een statistisch gezien erg goed WK gehad, met soms het nodige geluk en plukt er de vruchten van. Hij krijgt dan ook de voorkeur boven van Persie, Affelay of van der Vaart op nummer 10 positie.

Echter je kunt dit succes van Oranje niet aan een of twee spelers ophangen. Het is een teamprestatie van jewelste! Ze spelen heel goed samen en met een blok van zes spelers is het defensieve zo goed als potdicht. De vier aanvallender ingestelde spelers kunnen op die manier meer kunnen gang gaan en met de individuele kwaliteiten die deze kerels hebben, krijg je vanzelf dit geweldig elftal.

Individueel is het zeker niet het beste elftal ooit van Oranje, maar zie hier, niet de beste elf spelers, maar het beste team dat speelt en wint. Hopelijk staan we in Polen en Oekraine aan de top. Duitsland en Spanje zijn de grootste concurrenten, nu is het tijd om de leeuw in de harten van de spelers te laten brullen.

Ik ben het met je eens dat je zegt dat van Bommel eigenlijk de grote leider van Oranje is. Aangezien zijn uitstraling, ervaring, werklust etc. Als je van Bommel het veld op ziet lopen dan 'staat er iemand' als je snapt wat ik bedoel..

'zet van der Vaart op nummer 10 en is het elftal kwalitatief minder, nee.'

Maar ik ben het niet met je eens met wat je zegt over Sneijder en van der Vaart. Ik vind Sneijder vele male beter dan van der Vaart. Sneijder z'n handelingssnelheid is veel hoger, is naar mijn mening veel sneller want van der Vaart is afentoe niet vooruit te branden. En ik vind dat Sneijder een veel betere trap heeft dan van der Vaart.

Voordat van Marwijk begon, had iedereen het over de slechtste verdediging sinds de afgelopen veertig jaar. Vooral Bouma, Heitinga en Matthijsen moesten het ontgelden.
En aanvallend waren het over het paard getilde verwende mannetjes. En nu drie jaar later staan we nr.1 op de Fifa ranglijst. Alleen Spanje schat ik op een gelijk nivo op dit moment, of iets hoger, ligt ook aan vorm van de dag.
Verder vind ik Sneijder helemaal niet zo goed. Hij passeeert nooit iemand, komt nooit in het strafschopgebied van de tegenstander, verprutst vaak kansen door van afstand te schieten, en kan niet koppen/ omhalen/ alleen voor de keeper het afmaken en zoekt nooit de diepte, zodat het spel nog verrassender wordt. Een rush over 20 meter maakt ie ook nooit. Zijn bewgingslinie stopt 25 meter voor de goal. Vande Vaart kan dit allemaal wel.

4 september 2011 om 22:27

''verder vind ik Sneijder helemaal niet zo goed. Hij passeeert nooit iemand, komt nooit in het strafschopgebied van de tegenstander, verprutst vaak kansen door van afstand te schieten, en kan niet koppen/ omhalen/ alleen voor de keeper het afmaken en zoekt nooit de diepte, zodat het spel nog verrassender wordt. Een rush over 20 meter maakt ie ook nooit. Zijn bewgingslinie stopt 25 meter voor de goal. Vande Vaart kan dit allemaal wel.''

Dus... je kan het ook als kwaliteit zijn. Hij heeft die rushes niet nodig. Bij Inter stuurt hij de buitenspelers weg en zet hij met 1 simpele beweging en pass de spits een op een op de keeper. Je ziet het vaak bij Inter, maar ook heel vaak bij het Nederlands elftal. Ik geloof tegen San Marino Huntelaar nog. (verbeter me als ik het fout heb ).
Sneijder is een speler die geen man hoeft te passeren of die rushes hoeft te maken. Hij is van de acties zonder bal. De ruimte zoeken, zich daar aanbieden en dan al voordat hij de bal ontvangen heeft, 1,2 of zelfs 3 spelers weten waar de bal heen kan. Een prima nummer 10 dus!
Hij laat de bal het werk doen, iets wat ik vanaf de F-jes heb moeten leren (en ik beheers het nog niet haha). Maar dat is wel wat spelers als Sneijder doen.

5 september 2011 om 01:43

Als het zo simpel is waarom heb ik jou nog nooit bij Oranje in het veld gezien??

Ik ben het helemaal met je oneens. Ik vind Sneijder weergaloos.
Hij heeft een schot dat fantastisch is en die passjes van hem zijn grandioos.
Hij zorgt altijd voor beweging/ De pass op v. Persie was van ongekende schoonheid

steek lekker allemaal veren in elkaars reet, kus elkaar kont vertel en deel hoe geweldig het allemaal wel niet is,maar win *************** nou eens een titel met zijn allen. Ik wordt hier zo doodmoe van!

Ik vindt dat v. Marwijk het goed doet, maar dat hij Huntelaar in de spits moet laten en niet steeds die Kuyt daar neer moet zetten. v. Persie is ook geen diepste spits, dus dan is het simpel, maar jammer voor Kuyt.
Maar met Huntelaar heb je een hoger rendement, zeker als er bewegende mensen om hem heen staan (persie, Sneijder etc.)

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren