Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

'We gaan voor de tweede plaats in de groepsfase'

Laatste update:

Ajax treft Olympique Lyon woensdag in het kader van de groepsfase van de Champions League. Jan Vertonghen rekent op een zware avond tegen de Franse club. "Olympique Lyon doet al jaren mee in de Champions League en ik denk dat de Franse competitie sterker is dan de meeste mensen denken."

/

"De Ligue 1 wordt onderschat", benadrukt Vertonghen maandag in gesprek met het Algemeen Dagblad. Real Madrid en Dinamo Zagreb zijn de andere opponenten. "Voor deze wedstrijden zijn we voetballer geworden. Daar kijken we naar uit. Real is buitencategorie, dus we gaan voor de tweede plek in de groep."

Olympique Lyon pakte uit haar eerste vijf competitieduels elf punten en gaat aan kop in de Ligue 1. Real Madrid deelt de koppositie in Spanje na zes punten uit twee duels. Opvallend is vooral het doelsaldo: 11-0. Dinamo Zagreb is na zeven speeldagen ook koploper. De Kroaten lieten tot dusver slechts twee punten liggen.

Eindigt Ajax als tweede?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Het doelsaldo van Real is volgens mij 10-2 na 2 speelronden? 6-0 tegen zaragoza en 4-2 tegen getafe!

12 september 2011 om 09:33

Klopt helemaal!

12 september 2011 om 09:45

Ja, en 6-0 na 2 wedstrijden in de CL ik denk dat Ajax 3e wordt want Lyon ligt nog iets hoger op de schaal van voetbal maar Zagreb kunnen ze wel pakken als ze goed opletten. Ik zie ze volgend seizoen gewoon EL spelen, gezellig met allemaal Nederlandse clubs.

12 september 2011 om 10:43

Hoe bedoel je volgend seizoen? Als Ajax 3de in de poule wordt spelen ze dit seizoen nog Euefa Cup want een seizoen loopt van begin tot einde van de competitie en niet per jaar. Volgend seizoen gewoon weer Cl..

12 september 2011 om 11:57

Tjah ik vind het lastig om Lyon precies in te schatten omdat ik geen vaste volger van het Franse voetbal ben. Vind wel dat ze voor de tweede plaats moeten gaan. Je moet idd realistisch genoeg zijn dat Real 1e word in deze huidige voetbalsituatie (wereld). Over een paar jaar word het misschien weer wat eerlijker met de nieuwe regels maar nu zijn ze te sterk.

Dus dan vind ik het goed dat met Lyon om de 2e plaats vecht. Het voordeeltje van Ajax is ook dat Real in zijn laatste wedstrijd (als ze al door zijn denk ik) naar Amsterdam komt. In een uitwedstrijd hoeven ze de wedstrijd niet voor eigen supporters te maken dus kans dat ze die wedstrijd verzaken. Sowieso zullen ze spelers rust geven ivm schorsingen maar 4 dagen later moeten ze in de competitie tegen Barca.

Lyon thuis 3 punten
Real uit 0 punten
Zagreb thuis 3 punten
Zagreb uit 3 punten
Lyon uit 0 punten (misschien 1 punt)
Real thuis 1 punt

Dat zou heeeeeel mooi zijn en niet onhaalbaar. Real heb ik hierboven de reden gegeven en Zagreb hebben we 2 jaar terug zowel uit als thuis redelijk eenvoudig gewonnen en dat was een ander Zagreb en Ajax dan nu.

12 september 2011 om 11:59

OL is echt wel beter dan Ajax, onvergelijkbaar maar misschien komt lucky Ajax naar boven, dan kunnen ze derde worden. Dinamo Zagreb is ook zeker niet minder dan Ajax, hoop maar voor het Nederlandse voetbal dat Ajax 3e kan worden, 2e is niet realistisch.

12 september 2011 om 12:04

Dat zou inderdaad fantastisch zijn. Vooral Real thuis kan je op geen beter moment treffen dan in de laatste wedstrijd terwijl ze hoogstwaarschijnlijk al door zijn. Ik zou direct tekenen voor jouw berekening!!

Maar goed. Lyon vind ik echt een stuk beter dan Ajax. Thuis kan Ajax ervan winnen maar uit wordt daar normaal gesproken verloren. Zeker al in die wedstrijd spelers al Cris en Lisandro weer meedoen.

Zagreb thuis moet gewonnen worden. Kwalitatief is Ajax een stuk beter. Uit kan er dus ook gewonnen worden...alleen weet ik uit ervaring dat zulke potjes flink tegen kunnen vallen.

Ajax moet minimaal 3e worden en wie weet kan de tweede plaats gehaald worden. Maar als ik onafhankelijk zou kijken naar alle selecties dan komt Ajax echt pas op plaats 3.

12 september 2011 om 12:06

@ Julfeyenoord

Hier wordt ik nu zo moe van, hoezo is 2e niet realistisch? 1e worden is niet realistisch want van Real win je niet. Als je een goede dag hebt woensdag, kun je zomaar van Lyon winnen. Zagreb hebben ze 2 jaar geleden ook uit én thuis van gewonnen dus 6 punten zou ook realistisch zijn. Uit tegen Lyon wordt natuurlijk lastig, maar zoals Ajacied777 het hierboven al beschreef, die laatste thuiswedstrijd tegen Real kan wel eens heel interessant worden als ze met een b-team naar amsterdam komen. Winnen wordt dan nog lastig maar een puntje zit er dan misschien wel in.

12 september 2011 om 13:16

Als Real zijn B ploeg opstelt dan is dat toch echt wel ''lucky'' voor Ajax toch? ik vind alleen het team van Lyon erg sterk, en wanneer je Ajax met Lyon vergelijkt zit er wel een groot kracht verschil in.
Ik vind Ajax vergelijkbaar met een club zoals Auxerre, en deze club is vergelijkbaar met Groningen in Franse begrippen. Je mag er dan toch vanuit gaan dat Lyon top favoriet is om 2e te worden, Ajax is fav voor de derde plek, ik ken dynamo niet echt maar als ajax kan winnen dan is de derde plaats toch ook leuk.

Al met al, zou het best leuk zijn als het lukt om 2e te worden, misschien goed voor het Nederlandse Voetbal.

12 september 2011 om 13:22

Real Madrid zal zich inderdaad geen zorgen hoeven maken. Ik ben wel erg benieuwd hoe ze het gaan doen tegen Lyon, een mooie graadmeter voor het Nederlands voetbal.

12 september 2011 om 16:02

Real kan makkelijk van Ajax winnen met het reserve elftal dus ik schat de kans vrij klein dat ze ook maar 1 punt van Real kunnen afsnoepen. Ook verwacht ik niet dat ze punten gaan pakken tegen Lyon aangezien spelers als Cissokho, Bastos, Lopez, Briand, Gourcuff, pjanic en noem ze maar op toch echt wat meer kwaliteiten hebben dan de spelers bij Ajax. Tegen Zagreb moeten ze gewoon de punten kunnen pakken en dan eindigen ze op de 3e plaats.

12 september 2011 om 16:18

Pjanic speelt nu alleen bij AS Roma, dus daar zal Ajax niet veel mee te maken hebben. Lisandro Lopez zal de wedstrijd van woensdag missen vanwege een blessure, hetzelfde geldt overigens voor Cris.
Maakt verder niet uit, maar het is wel handig om je er wat meer in te verdiepen.

12 september 2011 om 09:57

Ik denk dat vz de wedstrijden van Barca en Real uit speelronde 1 opgeteld heeft omdat daar zoveel ophef over was. Goed opgemerkt.

Laat het dan ook in het veld zien dat je dat graag wilt. Het zou niet de eerste keer zijn als Ajax het in Europa massaal laat afweten.

Ajax moet woensdag gewoon vol er bovenop knallen. Winst tegen Lyon is echt enorm belangrijk als ze die 2e plek willen pakken.

12 september 2011 om 09:37

Op de wedstrijd tegen Real na vorig seizoen speelt Ajax in Europa altijd aardig mee hoor. Onzin om te zeggen dat het des Ajax is dat ze het in Europa laten afweten.

Zou voor de grap gewoon eens een wedstrijd van Ajax in de CL kijken.

12 september 2011 om 09:39

Ik kijk altijd alle wedstrijden van Ajax in de champions league. En ik hoop ook altijd dat zij winnen.

Maar wat dacht je dan van Auxerre uit? Al die wedstrijden in de voorrondes waar ze werden afgetroefd door ploegen die kwalitatief gewoon 1 of 2 niveaus minder zijn dan Ajax.

Dat was waar ik op doelde en ik denk dat je dan zeker wel kunt zeggen dat ze het af en toe Europees compleet laten afweten.

Ajax heeft overigens mazzel dat ze de laatste wedstrijd spelen tegen Real Madrid, dat op dat moment als het goed is gewoon al geplaatst is met 15 punten uit 5 wedstrijden. Reken maar dat Real met een B-elftal gaat spelen. En misschien zijn ze zelfs bereid Ajax een handje te helpen. Omdat zij nare ervaringen hebben met Lyon zullen ze het vast niet erg vinden als Ajax doorgaat als nr 2.

12 september 2011 om 09:40

Dat hebben we ook gedaan! en Tegen die Franse waren ze ook vrij kansloos! Dus Feyrus heeft gewoon gelijk. Ik zal als ik jou was naar andere wedstrijden kijken dan die tegen AC Milan.

Daarna in Uefa cup was het ook niet echt veel! Terwijl Ajax tog ons boegbeeld is/zal moeten zijn in Europa!

12 september 2011 om 09:55

Nee, vorige jaar uit bij Auxerre waren ze alles behalve kansloos, dat laatste doelpunt van Auxerre had nooit goedgekeurd mogen worden, allereerst was de vrije trap onterecht, en vervolgens was het ook nog buitenspel.

En ook tegen Milan thuis was Ajax alles behalve kansloos. Alleen uit & thuis tegen Real Madrid kon Ajax niet meevoetballen.

12 september 2011 om 10:37

Het gaat mij er niet om of ze kansloos waren of niet. Zoals hieronder terecht wordt aangegeven, laten ze het in de Eredivisie ook wel eens afweten, maar vaak komen ze er dan mee weg, omdat de tegenstanders in Nederland een stuk slechter zijn dan in Europa.

Ik vind het echter onbegrijpelijk dat je het laat afweten als je in Europa speelt. Dat is toch het allermooiste wat je als team kunt bereiken?

Als je tegen een laagvlieger in de Eredivisie speelt, snap ik wel dat je er af en toe eens geen zin in hebt, maar als dat in Europa gebeurt vind ik dat onbegrijpelijk.

12 september 2011 om 12:10

@ajacied777

hier stoor ik mij mateloos aan: ''ajax verdiende het daar gewoon om 1-1 gelijk te spelen en dan waren ze met dat ene punt meer 2e geworden''

Op het moment dat Ajax nog kans maakte op de tweede plaats en AC Milaan nog niet door was had Ajax in Milaan simpelweg niet gewonnen. Klaar!!
Dus tweede worden had er ook dan niet ingezeten.

12 september 2011 om 13:07

Ohja.....dus als iemand anders wat als zegt dan stoor je je mateloos eraan. Echter direct daarna doe je hetzelfde! Sterker nog, je doet het dubbel......als Milan niet door was ( waren ze wel maar wat als zeg je dus ) dan had Ajax de wedstrijd niet gewonnen.

12 september 2011 om 10:12

In Nederland laat Ajax het ook geregeld afweten, het verschil is alleen dat het kwaliteitsverschil dan zo groot is dat ze er meestal mee wegkomen...

12 september 2011 om 15:22

En dit is nou precies de reden waarom Ajax het al die jaren in de CL laat afweten door types als Verthongen die roepen dat Ajax voor de 2e plaatst moet gaan ?????? Er zijn 0 , let wel 0 wedstrijden gespeeld. Ajax moet haar strategie op korte termijn eens flink gaan saneren en niet renoveren.

Leg de lat maar hoog. Ik zou het een stuntje vinden als dat lukt maar zou wel mooi zijn. Is toch al weer een tijdje terug dat een Ned. ploeg overwintert in de CL. Wens Ajax succes woensdag.

12 september 2011 om 09:38

Tja hij heeft ook gelijk. De eerste plaats is praktisch onmogelijk. De tweede plaats is gewoon haalbaar want Lyon speelt de laatste tijd niet zo sterk.

12 september 2011 om 10:52

En het is niet onmogelijk als je je thuis wedstrijden wint.... het voordeel is inderdaad de laatste wedstrijd.... thuis tegen Real... wss B elftal en dan ben je niet kansloos. Ze moet Lyon en Zagreb thuis pakken en uit een puntje afsnoepen en dan zie ik het zonnig in Nu maar hopen, bidden en afwachten

12 september 2011 om 15:32

Tegen een B-elftal van Real ben je ook kansloos omdat die spelers zich juist willen bewijzen. en het B-elftal van Real is ook nog op bijna elke positie sterker dan Ajax.

12 september 2011 om 15:36

de Bploeg van Madrid met spelers als Kaka enzo is nog 10 klassen beter dan alle Nederlandse clubs.

12 september 2011 om 14:00

Thanks! Het begint met geloof moet je maar denken, en met daarbij wat mazzel en veel inzet, gaan we het beste eruit halen. Hopelijk is dat een 2e plaats.

Tsja, Real Madrid is buitencategorie, zo'n team moeten ze eigenlijk pas na de winterstop laten instromen. Vele maten te groot voor ons.

Lyon is normaal ook een maatje te groot, maar totaal kansloos is het cker niet.

12 september 2011 om 09:41

Bij Lyon schiinen drie belangrijke spelers niet mee te doen
Hetgeen de kansen van Ajax vergroot.

Ik denk dat Frank de Boer AC milan uit als uitgangspunt neemt.
Dat werd de norm op een gegeven moment
toen speelden ze fris.
Nu zijn daar alleen nog maar meer spelers bijgekomen.

Siem de jong als rechtshalf werkte goed tegen Heracles
want het is inmiddels toch een valse spits.
Het huidige ajax heeft nog de tijd nodig om op elkaar ingespeeld te raken.
Met name dat janssen en vertonghen elkaar niet meer inde weg gaan lopen.
Als vertonghen in loopt zal Janssen moeten zakken om vertonghen op te vullen.
Het is voor janssen niet de leukste positie. De vraag is hoe lang kan ie het nog
opbrengen om zich zo ondergeschikt te maken aan het elftal.

Dan moet er wel heel wat stappen harder lopen want als je zo speelt zo als zaterdag kan je het woensdag vergeten! Maar ik schat de kans wel groot in voor Ajax dat ze winnen woensdag en dat ze 2e Kunnen worden, ook al gaat het heel erg moeilijk worden!

12 september 2011 om 09:39

ja en dan nog...mochten we winnen woensdag zijn we er nog niet ..dan moet er nog 2 maal gewonnen worden van zagreb en minimaal nog ergens een puntje vandaan halen..in deze poule zul je minimaal 10 punten moet halen wil je 2e worden. anders zou het wel eens op doelsaldo aan kunnen komen...

12 september 2011 om 14:46

Dat weet ik, de kans dat je punten pakt bij Real is heel erg lastig. Je moet de laatste wedstrijd van de Poule uit bij Real. Als je dan een puntje scoort omdat Real dan wss al door is en met een B elftal zal spelen is mogelijk. Lyon en Zagreb uit en thuis kan je winnen. Hoewel Lyon uit heel erg lastig is, toch zie ik kansen voor Ajax ( check maar 2002! ) Zagreb moet je 2 x winnen. Dan kom je op 9 tot 12 punten uit... Dan zie ik Ajax niet kansloos hoor!

12 september 2011 om 15:35

ben het helemaal met je eens al denk ik niet dat we de 12 punten gaan halen hoor! max 10 vermoed ik. maar belangrijkste is dat we gewoon 2x winnen van zagreb en het niet af laten weten zoals vorig jaar uit bij auxere. dan geef ik ons een kans! we zullen het allemaal zien...ik heb er iig zin in!!!

Ik heb er wel een hard hoofd in.
Ik acht Lyon toch sterker dan Ajax. Ik reken tegen Lyon op 1 of 3 punten. Daarnaast zie ik Lyon wel punten pakken tegen Real Madrid, het recente verleden heeft dat al eens uitgewezen.

Van Real Madrid ga je n.a.w. gewoon 2 x verliezen. Zelfs als ze spelen met een B-team in de laatste wedstrijd. Want ja, een B-team van Real Madrid, is eigenlijk geen B-team. Tegen Dinamo zullen ze wel 6 punten pakken.

Maarja we zullen zien, de bal is rond en het is nog altijd 11 tegen 11.

als sportman zijnde mag je nooit voor een 2e plek gaan, met die instelling sta je al 2-0 achter.

een echte sporter wil altijd winnen, no matter what.

12 september 2011 om 09:43

@hertog Jan
Dit betekent dan ook dat VVV of Excelsior aan het begin van het seizoen moet roepen dat ze kampioen worden?

Inderdaad wil een echte sporter altijd winnen, alleen moet je ook realistisch zijn. Real Madrid en Barcelona zijn buitencategorie en daarom heeft Jan helemaal gelijk.

Ik denk juist dat Ajax vrijuit kan spelen tegen Real Madrid, alleen moeten ze het niet zo naief doen als vorig jaar.

Ajax kan 2e of 3e worden in deze poule!

12 september 2011 om 09:43

je mag ook realistisch zijn,...van madrid zou ajax alleen kunnen winnen als madrid echt een hele slechte dag heeft en ajax een hele goede..we maken tegen lyon een kansje maar dan moet alles meezitten dus voor de 2e plaats gaan is zo slecht nog niet gedacht van jan

12 september 2011 om 09:45

Ja maar er is ook nog iets zoals realistisch zijn.

12 september 2011 om 10:13

Dat ben ik met je eens, maar je snapt toch zelf ook wel er zo'n wereld van verschil tussen Ajax en Reaal, Zagreb kunnen ze hebben en tegen Lyon hoop ik op een goede dag voor ze. Dan zijn er mogelijkheden voor de tweede plek en hebben ze het keurig gedaan en zichzelf en net NL voetbal een dienst bewezen.
Ik hoop trouwens dat Reaal die rare fratsen met opzettelijke gele kaarten deze keer achterwege laat en zo niet hoop ik dat de scheids die dan fluit ze er een voor een af stuurt. Wat was dat misselijk makend en minachtend vorig jaar!

12 september 2011 om 12:01

@ Hertog

Wat een onzin. Als Vertonghen geroepen had we gaan voor plek 1 dan stonden er hier weer 100 reacties als; wat een arrogantie in Amsterdam etc.

Je moet ook realistisch zijn en dat is gewoon dat je samen met Lyon om plek 2 gaat vechten.

Okee ik ben Ajaxsupporter, maar als ik heel eerlijk ben verwacht ik dat Ajax vierde wordt.
3de is zeker haalbaar, 2de heel misschien 1ste is niet te halen.
Dinamo zagreb wordt zeker onderschat door menig bezoeker hier, en ik zie Verthongen ze hier ook al onderschatten.
Daarnaast waren de laatste paar wedstrijden van Ajax echt ontzettend slecht, waar ik Lyon en Madrid toch goed heb zien voetballen.
Zagreb volg ik zo nu en dan, en ik denk dat hun gelijkwaardig aan Ajax zijn.
Het enige verschil is dat Zagreb niet onderschat en de underddog positie innemen.
Kwaliteit heeft Ajax het moet er tegen deze ploegen alleen wel echt uitkomen!

12 september 2011 om 09:40

Vierde ind ik wel erg laag ingeschat.
Zowel van lyon als van zagreb hebben we in het verleden twee keer gewonnen.
Het lijkt wel mode om nederlandse clubs kleiner te maken dan ze zijn. Zo kan je iedere ambitie wel meteen de kop indrukken.

12 september 2011 om 09:44

Hij geeft alleen aan dat zagreb niet moet onderschatten! Hebben daar sterke spelers rond lopen. Met 2 toptalenten (rechtsback en de aanvallende midenvelder).

En Lyon speeld dit seisoenw eer een stuk beter dan vorrig jaar! Het enige voordeel is dat er daar veel blesures zijn! Maar normaal gesproken is Lyon gewoon stereker dan welk team dan ook uit Nl.

En dat moet je dan compenseren met passie en vechtlust! Wat Zaterdag niet te zien was bij Ajax. En waar Zagreb dat juist iets te veel heeft denk ik die passie en er boven op zullen klappen!

12 september 2011 om 09:54

Je snapt mijn punt niet.
Ajax heeft een prachtige Amsterdamse bluf, dat is ook 1 van de redenen dat ik voor de club gevallen ben.
Maar die bluf kan ons nekken in de CL, een competitie die een stuk volwassener is als de eredivisie.
Zagreb heeft gewoon een erg goede ploeg, en een enorme vechtlust.
Daarnaast winnen ze alle wedstrijden op eentje na.
En je spreekt eigenlijk jezelf tegen, we hebben in het verleden(!) van beide gewonnen.
In het verleden won Ajax ook 3x op rij de Cl.
En ik maak Nederlandse clubs niet kleiner als ze zijn..
Alleen schat de ik de mentaliteit van onze tegenstanders hoger in.
Werkt Ajax daaraan en gaan ze voor elk duel de volle 100% dan zie ik ze zelfs nog 2de worden.
Met met deze mentaliteit die ze nu hebben zie ik ze 3de of 4de worden.

12 september 2011 om 09:55

gebasseerd op de 1ste helft in Almelo moet ik je gelijk geven.
Maar in de 2de helft kon je duidelijk zien dat ze ervoor gingen vechten.
Vooral eriksen die betrokken was bij de 2de goal ( of 3de???)

12 september 2011 om 09:49

Ze waren slecht maar ze staan nu wel boven aan.
Van daaruit moeten ze verder werken.
Het systeem dat ze voor ogen hebben is niet makkelijk zoals onder jol
schop de bal naar voren en het is klaar.
Het is mooi om te horen dat Peter Bosz aangeeft dat na de 1-2 het klaar was.
zo zag het er misschien niet naar uit maar de trainer van de tegenpartij zag het al wel aankomen.
Dat die 2-3 dan valt kunnen ze zichzelf wel weer aanrekenen.

Ze zullen iig de nul bete rmoeten houden.
De nul is zo belangrijk in europa
scoort lyon dan loop je gelijk achter de feiten aan.
ajax had eind vorig seizoen de gave om precies op de juiste momenten te scoren.
ook dat is zo belangrijk in europees voetbal.
kom je gelijk op 1-0 tja dan is het nog eenlange 90 minuten.
ideaal zou zijn vlak na rust scoren en dan de wedstrijd gecontroleerd uitspelen.

12 september 2011 om 15:56

Waarschijnlijk winnen ze thuis van Zagreb waardoor ze de uitwesdtrijd onderschatten en daar verliezen. Was bij Auxerre ook zo. Was trouwens ook zo dat de critici Auxerre onderschatte op basis van 1 wedstrijd.

Ondanks zn woorden denk ik dat ie Olympique Lyon ietwat onderschat. Denk dat Ajax twee keer heel, heel hard zn best moet doen om een puntje aan deze twee ontmoetingen over te houden. Maar het is een gezonde instelling, en ik wens jullie succes.

12 september 2011 om 13:09

Ik denk dat jij lyon juist overschat.

Ik schat Ajax namelijk gelijkwaardig, zo niet sterker in dan Olympique Lyon. Ik verwacht dan ook minimaal 4 punten tegen deze tegenstander. Zagreb verwacht ik ook minimaal 4 punten. En tegen real madrid haal je geen punten.

De Lique 1 is een behoorlijk stuk sterker dan de Eredivisie. Clubs als Ajax kunnen het altijd lastig hebben tegen Franse tegenstanders. Lyon zal een hele krachttoer worden maar niet onmogelijk voor Ajax. Overigens verwacht ik woensdag een ander Ajax dan tegen Heracles.

12 september 2011 om 09:58

En met een ander Ajax bedoel je een andere instelling of een andere opstelling?

Denk zelf niet dat de boer zich gaat aanpassen.

Als iedereen ze taken goed uitvoert en zoals altijd de linies bij balverlies kort op elkaar houdt
dan moet het geen verschil zijn door bijvoorbeeld extra zekerheid in te bouwen
door een aanvaller er af te halen en een middenvelder er extra bij te zetten.
dan haal je op een gegeven moment of sulejmani eruit als ie niet in ze vel zit of boerrigter.
en zet je enoh erin met anita en schuif je die gekke janssen eindelijk is naar voren met eriksen. Tegen zulke tegenstanders is een snelle Miralem sulejmani van groot belang.
Met zo'n sluw pasje van Eriksen of Janssen staat ie zo alleen voor de goal.
Tegen Heracles wist ie ook goed te scoren.

Als ze zo spelen zoals zaterdag dan worden ze kansloos laatste. Ik heb eerlijk gezegd geen idee hoe Lyon en Zagreb ervoor staan. Madrid speelde ook niet best zaterdag maar normaal gesproken ga je ook tegen een niet heel goed Madrid geen punten halen. Hoop dat het matige veldspel van Ajax voortkomt uit gemakzucht en onderschatting van de afgelopen tegenstanders en niet door onkunde. Lyon zullen ze zeker niet onderschatten dus misschien dat ze eindelijk eens naar hun mogelijkheden gaan voetballen.
Vooraf voorspel ik echter een 1-2 nederlaag.

12 september 2011 om 10:01

Probeer het positief te bekijken.
Bij lyon doen de 3 belangrijkste spelers niet mee uit de as.
dan moet een 2-1 overwinning toch kunnen?

Dan zullen ze wel met de overtuiging moeten spelen zoals in de kampioenswedstrijd
dan is alles mogelijk.

Als Ajax tweede wil worden dan is dit gelijk een zeer belangrijke wedstrijd om geen punt verlies te lijden.... Thuis verliezen tegen Lyon en je loopt gelijk achter de feiten aan.... De Amsterdammers hebben het thuis voordeel dus gewoon aanpakken die Fransen.

12 september 2011 om 09:51

Ik denk als ze die wedstrijd niet winnen dat 2e worden heel lastig wordt.
Of ze moeten thuis wel gelijk spelen en ook een goed uit resultaat halen tegen lyon.
Net als cruijff ben ik benieuwd waar dit ajax staat.

Ik hoop op een goede theo janssen zoals die bij twente ook belangrijk was in europa.
Janssen weet zich altijd wel op te laden voor deze wedstrijden.

Ik ben groot fan van Jan Vertonghen, maar dan mag hij toch wel anders in het veld staan dan de laatste weken.

Hij zou rijp zijn voor de Europese top, maar twee van de laatste drie tegendoelpunten van Ajax zijn volledig op zijn conto te schrijven. Zeker in de Champions League worden zulke slordigheidjes genadeloos afgestraft. Ik heb er verder wel vertrouwen in, laat nu maar zien wat je waard bent Ajax.

12 september 2011 om 09:54

Ik denk dat Jan Vertonghen het ergens wel jammer vindt zoals elke goede voetballer
als je hoopt op een topclub en dat die topclub vervolgens niet komt
en je dan weer een jaar in de eredivisie moet spelen
waar je al kampioen bent geworden
vertonghen weet als geen ander dat het niet vanzelfsprekend is dat je elk jaar kampioen wordt
Vertonghen zal zijn motivatie juist uit de CL halen daar wil die zich in de kijker spelen.
Zich nog meer op de kaart zetten. Zet ie daar een wanprestatie neer zoals tegen VVV dan blijft
dat voor altijd je achtervolgen zo werkt het in de top.

12 september 2011 om 09:57

laatste weken? hij heeft nog maar 2 wedstrijden gespeeld.. hij was geblesseerd :/..

dus je basseert hem op 2 wedstrijden?:/

12 september 2011 om 11:43

Ja inderdaad, laatste weken.

De laatste drie weken heeft hij twee wedstrijden voor Ajax gespeeld. Hoe moet ik dat dan noemen? In die twee wedstrijden maakt hij twee fouten waar een doelpunt uit voortkomt. Daar beoordeel ik hem op dit moment op ja.

In de Champions League worden dat soort fouten nu eenmaal nog sneller afgestraft dan tegen Vitesse of Heracles. Dus ten opzichte van de laatste twee wedstrijden zal hij zich moeten verbeteren, zo simpel is dat.

Ondanks ik voor Ajax ben wil ik liever niet dat ze overwinteren. Als je 2e komt te staan ga je tegen een team zoals RM in de playoffs (2e tegen een 1ste). Dat wordt dus een afslachting, geen kans!
Liever dus 3e ga je toch overwinteren, kom je tegen tegenstanders die je aan kunt en kan je misschien nog eens een prijs pakken. Meer wedstrijden is meer ervaring, plus je hebt een klap cash uit de CL zonder echt gezichtsverlies, ik teken ervoor.

Terecht dat ie voor de 2e plaats gaat. Het zal toch te gek voor woorden zijn. Als er wordt gezegd dat je voor de 3e plaats gaat. Dan zet je zelf al als verliezende kandidaat in de CL. Je moet als team zijnde de hoogste prestaties willen leveren.

Dan zal er in ieder geval woensdag gewonnen moeten worden.

Real Madrid steekt er met kop en schouders bovenuit. Lyon is favoriet voor plek 2, dus Ajax zal woensdag duidelijk moeten maken dat zij ook voor plek 2 gaan. Ik ben benieuwd.

Vergeet niet dat er bij onze grote vrienden uit Frankrijk heel wat is veranderd de laatste weken..

Sterspeler Miralem Pjanic is naar AS Roma
Gourcouff (middenvelder) is geblesseerd
Lopéz (spits) is geblesseerd
Cissokho (linksback) is geblesseerd
De beul van Lyon is geblesseerd.. Cris

Kortom een verzwakt Lyon.. maar het moet niet onderschat worden

12 september 2011 om 10:17

Lisandro Lopez is er ook nietbij toch geloof ik? Dat maakt ook een groot verschil! Want dat is gewoon een spits van TOP niveau.

Maar ze spelen wel weer verassend sterk dit jaar dat Lyon. Een stuk beter dan vorig jaar!
Als ajax puntenw il pakken tegen Lyon zal het inderdaad nu moeten gebeuren met al die afwezigen daar!

12 september 2011 om 10:27

Die staat er ook bij geloof ik? (:

Klopt, thuis moeten ze proberen om de 3 punten te pakken met 50.000 man achter zich

12 september 2011 om 12:01

@ Live_ajax..

Haha ja klopt sorry!

12 september 2011 om 10:26

Meen je dat?als hun allemaal geblesseerd zijn dan blijft er niks meer over van lyon behalve lloris en gomis dan en Toulalan Makoun zijn ook weg....

12 september 2011 om 10:28

Ik ga hier geen grappen staan te verkondigen denk ik ofwel? Alhoewel dat wel leuk zou zijn. (: haha

Ja ze zijn allemaal geblesseerd/weg dus nu is het de kans voor ajax!

Ik ben Ajaxcied en normaal gesproken heel erg optimistisch over Ajax, ik moet het alleen in deze poule nog maar zien waar we gaan eindigen.
Ik denk dat we best 2e kunnen worden, maar dan moeten we egt heel erg goed voetballen.
Gelukkig kan Ajax dat meestal wel opbrengen tegen goede tegenstanders.

Ajax wil niet tweede worden, maar moet tweede worden.
Als je in een poule met Loyn en Zagreb zit ben je het aan je stand verplicht om tweede te worden. Madrid is buitencategorie.
Lyon is de nummer drie uit Frankrijk, en hebben veel geblesseerde spelers, Lissandro en Cris. Ook is Pjanic verkocht aan Roma, toch een van de beste middenvelders uit Frankrijk. Hier moet je thuis met 3-0 van winnen, vanaf de eerste minuut scherp, en er bovenop knallen.
Zagreb heeft al honderd jaar geen Champions league meer gevoetbald, en hebben dus tamelijk onervaren spelers, zoals Ajax dat vorig jaar had. Ook is de Kroatische competitie ongeveer van een hoofdklasse niveau. Hier moet je gwoon 6 punten pakken zonder problemen.
Madrid heeft wellicht het beste team ter wereld, ieder punt is dus meegenomen.
Conclusie: Ajax wordt tweede, het wordt ook eens een keer tijd. dat we gaan pieken in europa.

12 september 2011 om 15:59

Lyon speelt ongeveer elkjaar mee aan de CL en overleeft vaak dan ook de eerste poulefase. Oftewel: Lyon is het meer aan haar stand verplicht om tweede te worden dan Ajax (ze zaten ook niet voor niks in de 2e pot bij de loting en Ajax in de 3e).

12 september 2011 om 16:43

Ja Ajax heeft de cup al vier keer gewonnen, eigenlijk vijf keer. Dus volgens jouw beredenering moet Ajax minimaal bij de laatste vier eindigen. Nee jij slaat de plank mis! Lyon heeft de afgelopen jaren goed gepresteerd in de Champions league. Maar is de afgelopen twee jaar aardig verzwakt. De voorzitter zei het al: ''we hebben de laatste jaren boven onze stand geleefd''. Ze zijn weer opnieuw begonnen, en dat zal een paar jaar duren voordat ze weer op hun oude niveau zijn. Ajax maakt de meeste kans op de tweede plek dan Lyon, alleen wil jij het, begrijpelijk, niet zien.

12 september 2011 om 22:44

Het heeft er niks mee te maken dat hij het niet wil zien, je slaat de plank hier zelf namelijk volledig mis. Ruudos komt hier gewoon met een hele goede opmerking aanzetten, namelijk dat Lyon sinds 2003/2004 standaard de groepsfase van de Champions League overleefd heeft, en daarbij zelfs 3 keer de kwartfinale en 1 keer de halve finale gehaald heeft. Dit zijn dus recente resultaten, in tegenstelling tot jouw oude bekers waarvan de laatste van 15 jaar geleden dateert.

Ik ben het met je eens dat Ajax tegen dit gehavende Lyon een aardige kans heeft (50/50 zou ik zeggen), maar je reactie op Ruudos slaat nergens op.

Ik acht ajax zeker in staat om de 2e plaats in de poulefase te behalen. Ajax heeft gewoon een goede ploeg momenteel. Ze spelen niet altijd oogstrelend maar met de klasse van o.a Erikssen, Vertongen sulemani en vd wiel moet dit zeker mogelijk zijn.

Tsja ik denk dat deze eerste wedstrijd per direct eigenlijk een beetje bepalend kan worden voor Ajax. Lyon is een ijzersterk team dat door de meeste gewoon onderschat wordt. Ze komen al jaren met sprekend gemak door de groepsfase en ik denk dat dat dit jaar ook gewoon hun doel is. Ajax heeft een aardig team ja maar dat van Lyon mag er ook gewoon zijn. Ik denk eerlijk gezegd dat Real Madrid zowiezo op nummer één eindigt als ze hun normaal niveau halen. Tussen Ajax en Lyon lijkt het een strijd te worden maar ik denk dat Lyon gewoon die tweede plek pakt en Ajax verder gaat in de EL.

12 september 2011 om 10:34

Ik ben van mening dat lyon lang niet meer zo sterk is als 2 jaar geleden met toen nog juninho als aabsolute smaakmaker en sterspeler. Plus denk ik dat Ajax momenteel het beste team heeft van de afgelopen 3,4 jaar. Zal jij je mening misschien kunnen onderbouwen...

Deze wedstrijd kan al meteen de hiërarchie in deze groep bepalen. Bij een gelijkspel of overwinning van Ajax is nog niets gespeeld, maar bij een overwinning van Lyon in Amsterdam nemen ze toch een belangrijke stap naar de volgende ronde. Real Madrid zal alles willen winnen, zeker met Mourinho. Zagreb is minder sterk dan sommigen denken, daar is het vooral belangrijk minder punten te verliezen dan Lyon.

12 september 2011 om 10:32

Inderdaad woensdag is het d-day. Win je dan heb je een grote kans om door te gaan, verlies je dan is het bijna onmogelijk. Ik heb dan ook vertrouwen in mijn godenzonen dat ze die stokbroodbeentjes even de pan in hakken. Het belooft een spannende avond te worden. Maar Ajax is wel de favoriet thuis. er zijn weinig clubs die in de arena kunnen winnen ook de nummer drie uit frankrijk zla het moeilijk hebben.

Ik schat Dinamo qua spelersmateriaal sterker in dan Ajax dus ik denk dat Dinamo en Lyon vooral gaan strijden om plek 2. Real Madrid word zonder moeite nummer 1 in deze groep. Ik ben bang dat Ajax naar huis gaat na de 1e groepsfase.

12 september 2011 om 10:40

Ken het huidige selectie van Dinamo niet zo goed.
Wat zijn hun sterke kanten?

12 september 2011 om 10:45

Nou, de eigenaar heeft een of andere geldinjectie gekregen, ze hebben stadion opgeknapt en nieuwe spelers aangetrokken. Sterke kanten zijn vooral het middenveld en verdediging. Achterin hebben ze nu spelers als Simunic, Vida en toptalent Vrsaljko( in belangstelling engelste top) Op het middenveld speelt Milan Badelj en bovenal Sammir ( echt een beest als ie zijn dag heeft kan iedere verdediging kapotspelen) Ook hebben ze nog een toptalent Mateo Kovacic die is pas 17 jaar en staat tevens in grote belangstelling van clubs als Man Utd en Arsenal. Enige wat Zagreb mist is een echte afmaker maar voor de rest hebben ze echt een goede ploeg, als je mij vraagt zelfs completer dan in de tijd van Modric.

Agg joh Ajax gelijk in de underdogpositie schieten voor de wedstrijd tegen Real.
Real is buitencatogerie dus we gaan voor plek 2 , als sporter moet je voor plek 1 gaan man.
Kan je net zo goed voor de wedstrijd samen met Real en de Uefa afspreken dat er 3-0
het wedstrijdformulier staat. In 2009 haalde Rubin Kazan 4 punten tegen het machtige Barcelona.
Niets is dus onmogelijk, het is nog altijd 11 tegen 11.

natuurlijk moet je voor de tweede plek gaan, lukt het niet en je hebt er alles aangedaan dan is het niet anders.
wat mooi zou zijn is dat de sfeer bij thuis wedstrijden net zo is als de laatste wedstrijd vorige seizoen tegen twente.
niet dat de sfeer anders niet goed is maar dat was fantastisch en dan denk ik dat zelfs lyon het bij ons dan moeilijk gaat krijgen
verdedigend moeten we alleen wel scherper zijn want de tegen doelpunten gaan er wel erg makkelijk in.

Ik gun ajax eerste plaats maar nu komt het...

ik zie lyon bij ajax gewoon met 2-0 winnen.... mensen hebben niet door maar als je gaat kijken naar ajax real madrid vorig jaar waar we gewoon totaal afgeslacht waren en dan naar lyon real madrid... waar lyon gewoon ze mannetje kan staan en fysiek,snelheid,tactiek en voetbal technisch op niveau is kan je wel uit concluderen dat lyon gewoon makkelijk van ajax gaat winnen..

dan hebben we nog Dinamo die je ook zeker niet kan onderschatten en zelfs van hun schat ik ze gelijkwaardig en dus zal ik nooit denken dat ajax met gemak 6 punten gaat halen..

we gaan het het afwachten

Denk als deze 4 CL wedstrijden gespeeld zijn ,jan een paar weken met een stijve nek rondloopt.
Van het omkijken waar zijn tegenstander is
Want nu komt Jan andere spitsen tegen als Plet

Het hoogst haalbare voor Ajax is de 3 plaats.,

Geen Lopez, aanvoerder Cris, Tafer, Grenier en Ederson. De eerste 3 zijn een goed gemis. Dit moet toch te doen zijn. Hier moet gebruik van gemaakt worden!

Lyon staat helemaal niet bovenaan in de Ligue 1, de koploper is namelijk Montpellier.

Ik denk dat de wedstrijd van woensdag alle kanten op kan. Lyon is normaal gesproken wat sterker, maar Ajax heeft het thuisvoordeel. De vorm van de dag zal dus waarschijnlijk een grote rol spelen.
Woensdag is wel cruciaal willen we tweede worden in de poule. Speel je gelijk, wordt het al heel lastig. Verlies je de wedstrijd, ben je imo al kansloos om tweede te worden. Er zal dus gewonnen moeten worden.

semi je bent echt gek he ajax derde. tege lyon kun je punten pakken zeker tegen dinamo en tegen ral ben je inderdaad kansloos, maar tweede plaats is zeer zeker haalbaar.

12 september 2011 om 11:34

Waarom is dat gek? Leg eens even uit verstandige jongeman

Ondanks dat ik een F'noord supporter ben gun ik Ajax natuurlijk succes in de CL. Voor het nederlandse voetbal is dit uiteraard alleen maar beter. Echter denk ik dat ajax in deze poule weinig kans heeft. Lyon mist een hoop spelers en dat stemt de supporters natuurlijk positief. Toch blijft Lyon en aantal klassen beter dan ajax. Verder heeft ajax het vrijwel altijd moeilijk met oost-europese clubs (spartak,kiev) dus laten we hopen dat plaats 2 of 3 mogelijk is.

Wordt een mooie wedstrijd woensdag !

Maar ik verwacht dat ajax 4e wordt in de poule en heel misschien maken ze kans op de 3e plek maar dat wordt moeilijk hoor !!

Ach ja, woensdag weten we waar Ajax staat. Als Ajax iets wil in de CL, dan zullen ze toch minimaal moeten winnen tegen Lyon in de Arena. Anders wordt het een erg moelijk verhaal. Zeker omdat Ajax tegen Real Madrid twee keer genadeloos zal worden afgeslacht. Daarnaast kan zo'n uitwedstrijd in Zagreb ook nog heel wat problemen opleveren. Maar dat Dinamo Zagreb een lastige ploeg is hoef ik de ajacieden hier niet te vertellen. Dat weten ze uit ervaring.

Ik ben niet zo optimistisch wat betreft de kansen van Ajax voor het bereiken van de tweede plaats in de Cl-poule. Maar misschien weten ze mij positief te verrassen.

2e plaats zal al heel moeilijk worden maar is nog wel te halen...real zal zonder al te veel problemen 1e van de poule worden...ik hoop op een 2e plek maar kans dat je 3 of zelfs 4e word is waarschijnlijk groter.

Het zou goed zijn voor het Nederlandse voetbal als die 2e plaats zou lukken. Ook prima om met die doelstelling de CL te beginnen. Dat Real 2 maten te groot is zal zelfs de meest optimistische Ajax fan zich realiseren. Maar direct al in de eerste wedstrijd zal duidelijk zijn of de doelstelling reëel is. Verlies tegen Lyon betekend dat vanaf dat moment er nog maar 1 doel kan zijn en dat is plaats 3. Ook bij een gelijk spel is de 2e plaats voor 80 % uit beeld. Laten we hopen dat Ajax tegen Lyon flink boven zichzelf kan uitstijgen en voor een verrassing kan zorgen.

En laat Jan Vertonghen nu eens op het veld laten zien dat hij de grote leider van Ajax is die hij zo graag acteert voor de camera. Houd die verdediging nu eens dicht en speel zelf eens een 9 i.p.v. de veel te regelmatig voorkomende 6.

Ambitie is mooi, maar het zou reeel zijn als ze ''proberen'' te gaan voor plaats 2, maar sowieso EL binnen willen halen.

Natuurlijk is het mogelijk om 2e te worden en dat hoop ik ook, alleen heeft Ajax in de Eredivisie al moeite met VVV en Heracles dus 4 punten Lyon wat voor een 2e plaats nodig is, als je er al van uit gaat dat ze beide 2x van Zacreb winnen, is echt heel moeilijk.

Vertonghen zegt het zelf al een beetje, hoe sterk Lyon is die al jaren mee draait. Ajax is eindelijk weer in de CL te bewonderen. Ik hoop dat ze wat centen mee pakken door punten te halen en daar na hopelijk zullen presteren in de EL om zo rustig te kunnen bouwen aan een CL waardig team.

Ik denk dat wij nederlanders ajax onderschatten lyon overschatten. Toen OL nog een heel goed team had heeft PSV ze ook verslagen in 04/05. Misschien een slecht argument omdat PSV toen een heel goed team had, maar Lyon is er ook drastisch op achteruit gegaan. Ajax daarintegen is langzamerhand weer aan het opkrabbelen, dus ik denk dat Ajax gewoon voor de 2e plaats moet gaan en niet minder.

12 september 2011 om 13:01

@kim0

''ajax daarintegen is langzamerhand weer aan het opkrabbelen''

In de Nederlandse competitie wel, maar Europees gezien nog niet natuurlijk.
Met het vertrek van Stekelenburg, Suarez, Emanuelson en De Zeeuw, moeten ze opnieuw bouwen. Er zijn prima vervangers gehaald, maar die hebben nog lang niet de klasse en of ervaring van die andere 4.

denk dat de Boer een verrassing uit de hoed tovert woensdag en met Anita in de basis start. Ten koste van Janssen of De Jong: afwachten. We zullen het gelijk weten ,zoals Korenaar al schrijft, of ze voor de derde of tweede platts meedoen.

Ik denk dat het best mogelijk is wat Verthongen zegt, Olympique lyon is niet meer wat ze jaren terug waren. Als ajax thuis van Lyon wint zie ik goede mogelijkheden om te overwinteren, natuurlijk is dinamo zagreb een lastige ploeg maar met goed voetbal moet je gewoon 6 punten kunnen pakken. Real is een onmogelijke opgave dus die punten kun je zowieso al weggeven maar 4 punten tegen lyon en 6 tegen zagreb moeten haalbaar zijn.

12 september 2011 om 12:29

@ajax_fan21:

Lyon mag dan wel niet meer de ploeg zijn die ze enkele jaren geleden waren, maar is het huidige Ajax beter dan dit Lyon? Dat is de vraag.

Vergeet niet dat Ajax momenteel ook geen fantastische ploeg is. Natuurlijk is Ajax voor Eredivisie-begrippen een grote ploeg, maar vergeet niet dat Twente dat ook is. En die werden totaal weggeblazen door Benfica. En die zijn niet eens Europese top. Ik heb het idee dat de verschillen tussen de Nederlandse top enerzijds en de internationale top anderszijds in jaren niet zo groot waren als ze nu zijn.

Vorig jaar had Ajax in de EL ook weinig te vertellen tegen een team als Spartak Moskou en in de CL was het ook allemaal maar magertjes. Daarom ben ik ook zo benieuwd of de ploeg echte vorderingen heeft gemaakt op dat gebied. Woendagavond zullen we het weten, want dit is meteen de belangrijkste wedstrijd van de poule voor Ajax.

12 september 2011 om 14:32

@ Aapiepsv:

Okee daar heb jij dan weer gelijk in, Ajax is inderdaad ook geen wereldploeg.
Daarom denk ik ook dat de eerste wedstrijd inderdaad de belangrijkste is zoals jij ook al aangeeft.
Als je die wedstrijd weet te winnen heb je een betere kans om te overwinteren.

Alleen wat je zegt over de EL vorig jaar ben ik niet helemaal met je eens, ja uit speelde Ajajax een barslechte wedstrijd. Maar in het thuisduel werd Spartak helemaal weggespeeld en was het aantal kansen volgens mij 10 tegen 1, alleen was Spartak veel effectiever en schoot die ene kans er gelijk in.

Maar ik hoop dat Ajax wint en niet alleen omdat ik Ajax supporter ben, maar ook voor het Nederlandse voetbal, net zoals ik hoop dat Psv, Twente en AZ ver komen in de El.

Ik denk dat een derde plek realistischer is. En zelfs dat zal nog een hele klus worden. Wie weet stunten ze tegen OL maar ik schat die toch echt een stuk sterker in dan Ajax. Niets is onmogelijk maar ik denk echt dat als ze derde worden dat ze daar gewoon blij mee mogen zijn. En als je daarna nog 2 a 3 rondes EL speelt heb je het voor een Nederlandse club gewoon goed gedaan.

Ajax kan zeker als tweede eindigen in de poule, ambitie is erg belangrijk en wat Vertonghen nu zegt klopt wel. De Ligue 1 is zeker een heel sterke competitie en Lyon is dit jaar goed begonnen. Maar als Ajax zes punten kan pakken tegen Dinamo Zagreb, wat wel moeilijk is maar toch wel zou kunnen, en tegen Lyon kan verrassen zie ik het wel gebeuren. Wat ook in ons voordeel werkt is dat Cris en Lopez niet mee doen, vooral dat van Lopez is erg gunstig. Echt een levensgevaarlijke spits. Hoop alleen dat de Boer eens een keertje Anita er in zet voor de Jong en Janssen een meer offensieve rol geeft.

doelsaldo van 11-0? Welke ploeg is dat eigenlijk? het kan Real Madrid iig niet zijn en ook geen Ajax, Lyon en Dinamo Zagreb.

On: Als je tegen een Franse ploeg speelt, dan speel je tegen een muur. dus succes met die 2e plaats
ik gun het je wel.

12 september 2011 om 18:56

Die franse ploegen bouwen alleen een muur als ze tegen de Europese top moeten. Zul je zien dat Real het heel lastig gaat krijgen tegen hun en Ajax er gewoon een wedstrijd van gaat maken. Want als die clubs gaan aanvalleen en niet gaan ingraven met zo'n selectie maakt ajax thuis toch wel redelijk kans en Lyon mist ook nog belangrijke spelers, dus nu moet Ajax toeslaan. Verliezen ze woensdag, dan is de kans heel klein dat ze doorgaan in de CL.

Tuurlijk hopen we op een 2e plaats, maar als je realistisch kijkt, mogen we tevreden zijn als we 3e in de poule worden.

Het gat met Real is sowieso onoverbrugbaar groot. Ook Lyon schat ik qua fysiek en doeltreffendheid hoger in dan Ajax. In de CL gelden gewoonweg andere wetten. Ik ben er al weer bang voor: Ajax, balbezit 65% maar wel 2 counters om de oren en verloren.

Zagreb is de grote 'onbekende' maar ook deze ploeg mag je niet onderschatten.

Ik hoop op het beste en met een Ajax in vorm is alles mogelijk, maar helaas blinkt mijn ploegie niet uit in vastigheid

12 september 2011 om 13:29

''zagreb is de grote 'onbekende' maar ook deze ploeg mag je niet onderschatten.''

Ik zie het straks gebeuren dat Ajax thuis wint van Lyon, maar punten verspeelt tegen Zagreb, daar hebben nederlandse clubs altijd wel een handje van.

Mag ze inderdaad niet onderschatten, ze zijn hebben zich toch mooi weten te plaatsen.
Vooral in Zagreb zou het moeilijk worden.

Beetje voorbadig, al die voorspellingen van gebruikers hier, terwijl je nooit kan weten wat er gaat gebeuren, toch hoop ik dat ajax heel ver komt, en lekker veel punten kan pakken voor nederland op de Uefa coinficiatie lijst!

Dan zal o.a. Vertonghen toch uit een ander vaatje moeten gaan tappen...wat laat die jongen zich de laatste weken toch kinderlijk eenvoudig wegzetten....ook dit weekend werd hij voorbij gelopen alsof hij er niet eens stond, en vorige wedstrijd maakte hij ook een dramatische fout 30 meter voor de goal.....

Ik zie ajax nog eerder 4e worden dan 2e....

Woensdagavond is al meteen een cruciale wedstrijd. Als Ajax hier weet te winnen, dan is een tweede plaats een goede mogelijkheid. Clichématig zeggen ze wel dat een goed begin het halve werk is, maar als je hier goed begint, ga je met een goed gevoel verder.

Vindt ook gewoon dat ajax voorde 2e plek moet gaan.
Misschien is Lyon wel wat sterker, maar ajax moet met aan aantal dingen gewoon voldoen willen ze tweede worden en de volgende ronde halen.

1. De eerste wedstrijd thuis tegen O. Lyon is misschien gelijk wel de belangrijkste, die Moet gewonnen worden.

2. Je mag geen punten verspillen tegen Dinama Zagreb, uit en thuis Moet gewonnen worden.

3. Dan heb je nog ''geluk'' dat ajax afsluit tegen Real Madrid, die dan (waarschijnlijk) geplaatst zijn en misschien niet vol gas gaan geven, en een ander 11-tal op de been brengen.

4. Bij Madrid wint ajax niet, bij Lyon wordt het heel moeilijk om punten te pakken (kan wel, maar zie het niet gebeueren) dan moet je de schade beperkt houden mocht het op doelsaldo aan komen, Lyonzet thuis tegen Real Madrid een prima resultaat neer.

Ben dus erg benieuwd naar de 1e partij, wat gelijk alles zegt over een mogelijke plaatsing voor een 2e ronde.
Verlies je die, dan wordt het al bijna onmogelijk.

Ik vrees dat ze Lyon zwaar onderschatten. Lyon maakt het Real altijd moeilijk en heeft meer kwaliteit dan Ajax naar mijn mening.

12 september 2011 om 13:45

Ajax onderschat Lyon niet, sterker nog Vertonghen geeft aan dat de Ligue 1 een goede competitie is en dat Lyon al jaren in de CL mee doet oftewel hij geeft aan dat Lyon een goed elftal is. Lyon is Pjanic verloren aan Roma en Lopez en Cris doen niet mee, Ajax gelooft gewoon in eigen kunnen en ze kunnen zeker op de tweede plaats eindigen

Logische en duidelijke woorden van Jan Verthonghen. Ajax kan wel degelijk tweede in de poule worden, maar dan moet er thuis wel gewonnen worden van Lyon en Dynamo Zagreb. Dat moet te doen zijn. Lyon mist belangrijke krachten en Ajax dat thuis speelt is veel sterker dan een Ajax dat uit speelt. Ze zullen professioneel moeten voetballen en hun stinkende best gaan doen, want als je zo speelt als tegen VVV en de eerste helft tegen Heracles, dan word je geen tweede in de poule.

12 september 2011 om 14:09

Goeie uitleg! En dat is precies waarom ajax volgens mij niet bij de beste twee gaat eindigen. ajax is tot nu toe de wedstrijden te slap begonnen. Dan krijg je het zelfs moeilijk tegen Zagreb.
Real Madrid steekt er met kop en schouders bovenuit maar helaas heeft uitgerekend Lyon laten zien dat die club hen wel goed ligt. Real heeft het altijd moeilijk. ajax moet vooral hopen op twee overwinningen van Real tegen Lyon en als ze dan zelf heel erg goed voetballen dan kun je Zagreb achter je houden en met een beetje geluk Lyon ook. Worden in ieder gevakl mooie wedstrijden.

Ik hoop dat Ajax het haalt maar denk dat ze maar 4 punten halen thuis tegen Zagreb en 1 punt thuis tegen Lyon . Voor de rest gaan ze alles verliezen.

Ik denk het volgende:

2e - 25%
3e - 50%
4e - 25%

Lyon en Zagreb zijn in kwaliteit wel verschillend, Lyon is namelijk op papier beter maar het zijn beide clubs waar je tegen kan verrassen en dat je ze onderschat. Zagreb hoort als het goed is geen probleem te zijn, maar je weet het echt niet tegen dat soort clubs. De ene keer rol je ze met 5-0 op en de andere keer verlies je met 2-0.

2e plek is realistisch genoeg om er over te speculeren en te praten, maar ik vind dat Ajax met een 3e plek niet mag klagen.

12 september 2011 om 14:38

Wat bedoel jij met dat soort clubs? Ajax is qua spelers niks beter dan Dinamo, sterker nog ik denk zelfs zwakker. Dinamo speelt aanvallend voetbal.

12 september 2011 om 15:19

eriksen is 6x beter dan sammir en vrsaljko is 3 klasses minder dan zagreb. wat ga je onzin verkondigen ajax wint over 2 wedstrijden gewoon met 5/6-0 van dinamo zagreb haha grapjas. ajax is zowat op elke plek getalenteerder en beter

12 september 2011 om 15:21

tegen malmo de 2de wedstrijd waren ze ook goed he. wat ga je provoceren man ajax is op elke plek veel beter dan zagreb ik ken de balkan en ik schat zagreb kansloos in in deze poule

12 september 2011 om 18:39

Waarom provoceer ik dan omdat ik ze beter vind? Logische uitleg wijsneus. Ik snap best dat jij gefrustreerd bent omdat een Kroatische ploeg in de Champ league is en geen bosnische maar wees wel beetje objectief. Wat zeg je hier nou trouwens? Vrsaljko 3 klasses minder dan Zagreb? Huh? En zeggen dat Eriksen beter is dan Sammir is gewoon lachwekkend. Die 2e wedstrijd was slecht maar ze waren al zo goed als door nadat ze in de 1e wedstrijd weergaloos goed hebben gespeeld.

Je moet zo ie zo altijd voor het hoogst haalbare gaan, en op zich is de tweede plaats geen onmogelijke opgave. Ajax moet gewoon van eigen kracht uit gaan en haar eigen spel spelen. Madrid verlies je, de overige twee clubs kan je hebben. Nee, ik verwacht niet dat het makkelijk word maar wel dat ze te verslaan zijn.we gaan het zien, ik heb er in ieder geval weer zin in !

Frank moet in de CL met een echte VM gaan spelen anders wordt Ajax echt weggespeeld. Verdedigend zijn we zo kwetsbaar met Theo als VM.

Anita erin please!

Lyon thuis 2-1 en uit 1-1
Real Madrid 0-1 (misschien gelijk) en 2-0
Dinamo 3-1 en 1-2

10 punten. Genoeg voor de tweede plek! Het is haalbaar.

12 september 2011 om 17:20

Ik denk eerder aan 2x 0-4 voor Real Madrid, maar we zullen zien.

12 september 2011 om 21:57

Ondanks dat ik een Ajacied ben vind ik je veel te optimistisch. Ben je vorig jaar Real vergeten? Ik heb er nog nachtmerries van. We zijn echt schandalig hard afgemaakt. Okee, we hebben nu een andere speelstijl, maar zijn ook killer Suarez kwijt. En Lyon, dat is een hele constante ploeg, altijd stabiel. Maargoed, met een 4-3-3 opstelling met een verdedigende middenvelder kan je daartegen stunten. Zagreb is blanco, kan zomaar 3-0 thuis worden maar in Zagreb ook zo 3-0 verliezen.

Conclusie: Ajax kan 2e worden, maar ook zomaar 4e als ze niet oppassen.

We zullen woensdag zien waar we staan. De krachtmeting met Lyon is in grote lijnen maatgevend voor de poulefase. Normaal gesproken moet je inderdaad gewoon met Lyon om die tweede plek strijden. Real is een onmogelijke opgave, tenzij ze met een C-team spelen. Helaas is dat tegenwoordig nu eenmaal zo. In die zin moet je hopen dat ze Lyon gewoon twee keer pakken en dat ze niet tegen Ajax nog zeilen bij moeten zetten om eerste te worden.

Ik heb in ieder geval vreselijk veel zin in woensdag, ik ben erg benieuwd waar we staan, Europees gezien.

Tuurlijk wil je als voetballer graag 2de worden maar zal dat sportief gezien ook wel de beste positie zijn? Ik bedoel je loot dan een team wat nummer 1 is geworden en dat zullen zeer waarschijnlijk wel de grootmachten worden en dus zal je wederom kansloos verliezen. Of je moet hopen op een Arsenal wat zich niet gaat versterken in de winterstop dat je een minimale kans hebt maar voor de rest vind ik de teams uit pot1 toch allemaal 3 klasses beter dan Ajax.

Maar persoonlijk lijkt het me voor een Europees succes voor Ajax dat ze meer kans maken in de EL en dus beter 3de kunnen worden in de EL zijn de tegenstanders meer het formaat van Ajax en heb je dus een kans om wel degelijk verder te komen. Maar dat is puur sportief gezien.

Kwa financieel en punten voor Nederland zou overwinteren natuurlijk wel beter zijn voor Ajax denk dat je met overwinteren in de CL meer punten zou kunnen verdienen dat overwinteren in de EL maar dat weet ik niet zeker.

iedereen heeft het er allemaal over dat real madrid een b elftal gaat opstellen maar al stellen ze een b elftal op spelen ze met kaka higauin(ofzo) dus zijn ze nog beter dan ajax 1. maar denk wel dat ze 2e kunnen worden olympique lyon thuis 3 zagreb 6 en lyon uit 1 punt en je bent bijna zeker door.

ik hoop da ze door gaan

Gaat erg lastig worden voor Ajax maar helemaal onmogelijk is het niet. Tegen Zagreb moeten koste wat kost 6 punten gehaald worden. Lyon thuis winnen en dan ben je redelijk op weg. Lyon-uit misschien gelijk. De wedstrijden tegen Real lijken onmogelijk, elk punt dat je kunt pakken is een bonus. Puntje of tien moet te doen zijn, en dan zie ik ze wel doorbekeren.

Succes in ieder geval !

Ja en bij mij leven er kabouters in huis volgens mij is het franse niveau gewoonweg 1.5 keer hoger dan in Nederland over Spanje zal ik het niet eens hebben en Dynamo Zagreb is ook een geduchte tegenstander dat wordt gewoon miljoenen incasseren en dan vrolijk medoen met de rest van de Nederlanders in EL.

de eerste wedstrijd tegen OL Lyon is gelijk het belangrijkste.
die moet je gewoon winnen om kans te maken op overwintering in de Cl.
Lyon uit moeten ze mazzel hebben met een punt.
Zagreb kunnen ze wel 2x keer van winnen, maar ze moeten er niet te makkelijk over denken.
Real uit wordt afslachten voor Ajax.
Real thuis is een klein kansje op een punt als Real spelers spaart voor de volgende CL wedstrijden, en voor de El clasico tegen Barca.
ik wens Ajax veel succes

Tweede plaats is inderdaad wel het hoogst haalbare. Tegen Madrid moeten ze geen illusies hebben, daarvoor is het verschil te groot. Een stunt in eigen huis is natuurlijk wel mogelijk!

Tegen Lyon eis ik gewoon 6 punten. Het is het Lyon niet meer van toen, zijn de laatste 3 jaar als een raket omlaag gegaan. Zijn ook niet meer toonaangevend in eigen land, voorbij gestreefd door Lille en Marseille.

Tegen Zagreb mag geen puntverlies worden geleden. Het zal erom spannen met Madrid wie als groepswinnaar eindigt.

Lijkt me redelijk duidelijk dat (indien er geen hele gekke dingen gebeuren) real gewoon 1ste zal worden, met daar achter Lyon of Ajax. Dinamo schat ik toch minder in dan die twee en ik denk dat woensdag duidelijk zal zijn wie doorgaat als 2e. Wint ajax dan bestaat er een grote kans dat ze doorgaan, bij gelijkspel of verlies kunnen ze het al bijna vergeten.

Kan iemand zich Rubin Kazan herrineren 2 jaar geleden ? Die verraste vriend en vijand door van barca te winnen en door te gaan naar de tweede ronde. Onderschat Dinamo Zagreb niet

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren