Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Ajax met jongste selectie Champions League in

Laatste update:

Een nieuw Champions League-seizoen staat op het punt van beginnen en Ajax is dit seizoen de enige Nederlandse deelnemer in het miljoenenbal. De Amsterdammers zijn ingedeeld in een groep met Real Madrid, Olympique Lyon en Dinamo Zagreb en hopen de poulefase te kunnen overleven. De spelersgroep van Frank de Boer heeft echter allesbehalve ervaring op dit niveau.

/

Uit de statistieken blijkt dat Ajax de jongste selectie heeft van de 32 deelnemende teams. De gemiddelde leeftijd in de Amsterdamse groep is 23,61 jaar; net minder dan Olympique Lyon, dat een gemiddelde leeftijd van 24 jaar heeft. De twee jongste ploegen uit de Champions League komen elkaar woensdagavond direct tegen in de Amsterdam ArenA.

AC Milan, dat dinsdag op bezoek gaat bij Barcelona, heeft met een gemiddelde leeftijd van ongeveer dertig jaar de oudste selectie. Chelsea heeft echter de selectie met de meeste Champions League-ervaring: de spelers van the Blues speelden gemiddeld 35,17 Europese duels, tegenover 33,76 van AC Milan. De spelers van Olympique Marseille zijn het kortst bij de club (gemiddeld anderhalf jaar), terwijl de groep van CSKA Moskou het meest stabiel is. Bij de Russen staan de spelers gemiddeld al 3,76 seizoenen onder contract.

Tot slot doen er dit seizoen spelers uit 68 landen mee aan de Champions League. De meeste spelers komen uit Spanje (81), gevolgd door Frankrijk (77) en Brazilië (69). Barcelona is titelhouder, maar in de geschiedenis won een ploeg nog nooit twee jaar achter elkaar de Champions League. AC Milan won wel tweemaal op rij de Europa Cup 1, in 1989 en 1990.

Ajax zal de groepsfase overleven

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Ze moeten gewoon proberen van Zagreb 6 punten te pakken en Lyon proberen thuis te winnen en uit een punt pakken.

Dan ben je al een heel eind. Madrid is gewoon een paar maten te groot natuurlijk.

De derde plek zit er zeker in, al denk ik dat Ajax in deze poule ook nog voor een stuntje kan gaan zorgen met een 2e plek.

13 september 2011 om 11:57

leuke statistieken!!
opvallend dat de Fransen bijna de meeste spelers op topniveau brengen...

Ook goed en grappig om te zien dat Ajax de jongste ploeg is.
De Ajax cultuur is weer terug
jeugdige ploeg, paar talentjes, 4-3-3, landskampioen en weer champions league!

geen reden om super opportunistisch te zijn, maar wel reden om daar als ajacied (en wellicht als nederlander op dit hoogste niveau) om blij mee te zijn!

ook goed om te zien dat OL zo'n jonge ploeg heeft, dat kan in het voordeel zijn voor Ajax!

en i agree: 6 pnt tegen zagreb en 4 tegen OL, daar zou ik voor tekenen!
madrid hoort en gaat natuurlijk beiden wedstrijden makkelijk winnen, maar u never know

13 september 2011 om 15:14

Ik denk dat je dan al geplaatst ben eerlijk gezegd.
Real wint denk ik alles.
Dus ook van ons en Lyon.
Dan heeft Lyon max. 7 punten en wij 10.
Mocht Lyon 1 van de ontmoeting met real toch winnen(in FA) en wij niet dan zijn we op onderling resultaat ook nog door!

13 september 2011 om 15:49

Het voordeel is dat Ajax Real treft in de laatste wedstrijd, dat betekent dat Real waarschijnlijk al geplaatst is.
Dus zou Ajax wellicht een puntje kunnen pakken daar.
Tevens zal Real eerder meer aan de bak moeten tegen Lyon wanneer ze nog niet geplaatst zijn.

13 september 2011 om 15:59

Of dat een voordeel is weet ik niet, de bank van Madrid is ongeloofelijk sterk en die willen ook wel wat laten zien.
Maar de bal is rond en je weet het niet in het voetbal, maar de tweede plek zal gaan tussen Ajax en Lyon.

13 september 2011 om 16:59

ze moeten 4 dagen erna de topper tegen Barcalona spelen.
en daar zitten ze met hun hoofd meer bij dan Ajax.
want ze zijn dat vast wel geplaatst en dat gaan ze een B team opstellen.
en zelf belangrijke reservers geven ze rust.
want ze willen een compleet fitte selectie en bank tegen Barca.
dus met een beetje goed spel van Ajax, kan Ajax zo een gelijk spelletje mee pikken in Amsterdam.
4 punten tegen Lyon en hopelijk 6 tegen Zagreb en je bent door met 11 punten

13 september 2011 om 18:29

Ook al stelt Real Madrid een b-team op. Ik denk zelfs dat Ajax dan nog geen kans heeft. Ze hebben inmiddels elke positie dubbelgedekt. Daarbij komt ook nog eens dat het allemaal superspelers zijn, op een paar na.

Wanneer de spits Benzema niet speelt, heb je Higuain.
Ozil - Kaka
Alonsa- Sahin
Marcelo- Coentrao
Pepe- Albiol/varane

En tel daar ook nog maar eens bij dat ajax dan wellicht een speler gebleseerd en/of geschorst is. Dan word het al direct lastig.

Kortom denk ik dus dat het niet mogelijk is om een punt in Madrid te pakken.
Maar dit is voetbal en de bal is rond.

13 september 2011 om 19:48

Je kan ook overdrijven natuurlijk..een club maakt altijd kans, maar ik denk dat als Real een B-team opstelt, je juist behoorlijk veel kans maakt.

Het is de Europa Cup 1 volgens mij. Europa League 1 heb ik nog nooit van gehoord. De Europacup 1 won Ajax trouwens drie keer achter elkaar als ik me niet vergis. 71, 72, 73.

13 september 2011 om 11:56

Real Madrid won de eerste 5, toen Benfica 2, Inter 2, Ajax 3, Bayern Munchen 3, Liverpool 2, Nottingham 2 en Milan 2.

Het was vroeger haast eerder regel dan uitzondering dat een ploeg hem achter elkaar wint.

In het moderne voetbal waar het niveau in de breedte hoger is, en spelers sneller van club verwisselen is het echter veel lastiger om jaren achter elkaar de beste te zijn.

13 september 2011 om 13:41

Ja dus dat die teams in een ver verleden toen achter elkaar die cup wonnen zegt eigenlijk niet zoveel en is dan oppeens minder bijzonder.
Al waren het van tijd tot tijd wel kenmerkende elftalen.

13 september 2011 om 11:58

Eigenlijk won Ajax de Champions league wel twee keer achter elkaar. In 1995 verpulverde we iedere club in europa, waar men nog niet over uitgepraat raakt. In 1996 indem dito iedere tegenstander werd uit het veld geslagen, door onze jonge godenzonen. Alleen Juventus had in de finale doping gebruikt, ze raakte in 120 minuten topvoetbal niet vermoeid, in tegenstelling tot Ajax. Als die wedstrijd fair werd gespeeld had Ajax dat Juventus opgegeten. Het blijft jammer dat het zo is gelopen, anders had Ajax ook dat record te pakken.
Wel leuk dat Ajax met deze extreem getalenteerde selectie ook nog eens de jongste van heel europa is. Niet gek natuurlijk, jongens die uit de Ajax-opleiding komen spelen veel volwassener dan spelers die hun opleiding elders hebben genoten.
En woensdag 14 septemer is het d-day. Ajax moet winnen. Laten we hopen dat onze godenzonen Lyon alle hoeken van de Arena laten zien. Allen dan zullen wij (in Amsterdam) tevereden zijjjn!

13 september 2011 om 12:08

Ajax verloor niet door vermoeidheid, Ajax verloor op penalty's. Neemt niet aan dat ik Ajax de betere ploeg vond.

Over dat doping dat hadden ze zeker niet speciaal voor deze wedstrijd gepakt. Er was alleen een beschuldiging van de trainer van Roma (zdenek Zeman) die claimde dat Juventus van 1993 tot 1998 hun spelers systematisch doping verstrekte.
Dit is uitgebreid onderzocht en nooit bewezen. Wil niet zeggen dat het niet gebeurd is, maar het is zeker niet enkel voor deze ene wedstrijd speciaal niet gebeurd.

13 september 2011 om 12:10

Ik weet niet of de ajax selectie extreem getalenteerd is.
Volgens mij is Eriksen een erg groot talent en voor de rest valt het wel mee toch.

Er zit wel talent in en goede spelers, maar extreem getalenteerd?
Dat valt reuze mee.

Maar op t einde heb je weer gelijk...ajax moet woensdag zeker winnen als ze een kans willen maken.
Ik zit in t stadion en k ben vol goede moed

13 september 2011 om 12:18

Het is onderzocht en wat bleek? juist dat veel spelers in de wedstrijd doping hadden gebruikt. Ajax is alleen zo groot geweest door er verder geen consequenties aan te hangen. Ajax heeft er daarna het aanbod geweigerd van de Uefa, om die Champions league titel alsnog aan Ajax te geven. Het is een algemeen feit, dat veel spelers in die tijd doping gebruikte. De finale is daar door beïnvloed, aangezien de spelers van Juventus maar door konden rennen zonder vermoeid te raken.


13 september 2011 om 12:22

Toen deze zaken aan het licht kwamen, had de Uefa Juventus de titel van 1996 moeten afpakken en aan Ajax moeten geven. Zoals ze ook gouden medailles afpakken van gedrogeerde olympische sporters.
De Uefa heeft dit niet aangedurfd bij een destijds grote voetbalploeg als Juve. En ook uit een machtig voetballand, met vele dubieuze connecties in 'het wereldje'.
Ajax heeft toen aangegeven om niet een titel via een geschillencommissie te willen winnen. En heeft het er bij laten zitten. Wat ik erg jammer vind.

13 september 2011 om 12:28

@babymongo

Je moet niet alleen naar de parel van dit team kijken. Ajax waarborgt veel talent, dat is ook des Ajax. Denk een aan jongens als van der Wiel, Vertonghen, Alerwereild en Boilesen. Allen zijn al internationaal, en beschiken over alles waar een Ajax verdediger aan moet voldoen. Opbouwend sterk, een goede lange bal, dan spreek ik over de centrale verdedigers; en hard in de duels als het moet. Ik zou niet zo 1,2,3 betere weten.
Op het middenveld is de keus oneindig. Ga je voor Janssen die een van de beste crossballetjes van europa geeft. Of ga je voor de lichtvoetige Serero die sneller een man passeert dan dat lucky luke's schaduw. Dan heb je Anita een van de grootste talenten uit Nederland. Een goede passing, heel erg fel op de bal en kan ook goed meevoetballen. Vergeet dat niet internationals als Lodeiro en Enoh.
De aanval. Sightorsson een complete Ajax spits, een aanspeelpunt, scoort makkelijk en is kopsterk, zijn specialiteit is echter zijn keiharde schot. Dan heb je met Boerrigter een klassieke buitenspeler met een fantastische voorzet. En aan de andere kant de opgebloeide Sulejmani die steeds naar binnen trekt.
Dit team heeft alles om te slagen in europa!

13 september 2011 om 12:34

@beastie Bos

Inderdaad jij verwoordt het goed. Ajax is officieus de eerste club die de Champions league twee keer op rij heeft gewonnen. Het is alleen jammer dat Ajax het erbij heeft laten zitten. Aan de andere kant typeert dit ook wel de grote club die Ajax nog steeds is. Alleen weet je vijftien jaar laten dat mensen het gaan bagatelisseren, en staat Ajax bekend als de club die de cl maar vier keer heeft gewonnen ipv vijf keer.

13 september 2011 om 12:41

@ Ahmedhossam

Ja ja ja, dus daarom wou de Uefa de gewonnen Champions League titel van Juventus afpakken om hem vervolgens aan Ajax te geven. Ajax heeft dit helaas geweigerd, omdat Ajax op diemanier de titel niet wilde hebben. Dat heeft toen des tijds ook nog hier op voetbalzone gestaan. Het lijkt me dat de Uefa dat niet voor niets wou doen.

13 september 2011 om 12:49

Als je het allemaal zo bekijkt dan is AC Milan de eerste club die de Champions League twee maal achtereenvolgens won. Zij verloren in 1993 de finale van Olympique Marseille maar allereerst was er sprake geweest van omkoping bij de Fransozen en daarnaast bleek jaren later dat bijna iedere speler doping had gebruikt, op Rudi Völler na. Op nationaal niveau volgden er sancties voor Olympique Marseille (inleveren titel en gedwongen degradatie naar de Ligue 2) maar de Champions League titel mocht worden behouden.

13 september 2011 om 13:07

Ik denk als alle ploegen die de Europacup hebben gewonnen met doping hem in moeten leveren, dat er een hoop minder Europacup winnaars zijn.
Zeg maar een beetje het zelfde als met de tour de France.
Over het Ajax uit de jaren 70 bestaan ook doping verhalen, en daar was ook een finale bij tegen Juventus.
Wat heb je er aan om 15 jaar na datum nog een Europacup te krijgen die je niet gewonnen heb?
Moeten we dan ook maar weer naar het museumplein met een half miljoen mensen?
Het gaat juist om het moment zelf, de avond dat je hem wint zoals in Wenen, dat is onbetaalbaar en 15 jaar na datum nog een cup op papier er bij krijgen dat is gelukkig Ajax ze'n eer te naar.
Het doet mij als Ajacied veel meer pijn dat we na 1996 niks meer voorstellen in Europa terwijl we toen zo groot waren.
Dat clubs als Chelsea, Real Madrid en Machester City oneindig veel geld hebben leg dat als uefa maar is aan banden, daar hebben wij in Nederalnd met ze'n alle veel meer aan dan over een oude Europacup finale te gaan zitten mijmeren.

13 september 2011 om 13:32

Heavenlyme,
Wauw man. Als ik jouw omschrijving van dit Ajax mag geloven dan kunnen we beter alvast gaan sparen voor de finale van de CL. De poulefase is gewoon een formaliteit.

Wordt tijd dat je wakker wordt. Het is Anno 2011 en het huidige Ajax stelt internationaal al jaren helemaal niets voor. En dat ze in Nederland nog wat voorstellen is omdat de Eredivisie internationaal helemaal niets voorstelt.
Dit is de Champions League man, niet de Jupilar League.

13 september 2011 om 16:44

Nee, het is wel bewezen. Het is bewezen dat Juventus in die finale doping had gebruikt maar Ajax zag er vanaf na al die tijd.

13 september 2011 om 17:29

nee, maar heb jij de champions league van vorig jaar gezien. schalke haalde de halve finale. dat kan ajax ook gebeuren. als je een beetje geluk heb met de loting kan je ver komen. was schalke zo goed? nee toch. maar er zien veel ploegen waar ajax zich aan kan meten. inter en milan zijn grote namen, maar lang niet meer zo goed. arsenal is ook geen top. je zou je verbazen hoe ver ajax kan komen met een beetje geluk.

13 september 2011 om 11:58

Het klopt dat Milan de Europa Cup 1, zoals het moet zijn 2 jaar op rij heeft gewonnen. En dat je zegt dat Ajax deze 3 maal op rij in de jaren 70 heeft gwonnen, klopt ook.
Maar vergeet dan Madrid niet die in de begin jaren van de Europa Cup 1, van 1955 tot 1960 deze cup 5 maal achtereenvolgend heeft gewonnen.

Trouwens... de Europa League... dat is toch de huidige Uefa cup ?

13 september 2011 om 14:41

Nee de uefa-cup is de huidige europa-league.

13 september 2011 om 14:53

Thanks for the correction !!!

Helaas won Ajax ook niet 2x achter elkaar de CL. prachtig om te zien dat er zoveel jonge jongens zijn en wie weet pakt het goed uit

13 september 2011 om 15:10

of 3x want ook in 97 haalden we de halve finale en verloren we van het zelfde (door doping opgefokte) juve! die daarna in de finale van dortmund verloren...

Misschien werkt dat alleen maar in het voordeel dat ze jonger zijn, want meestal zijn de spelers dan veel gretiger. Bovendien heeft Ajax nog een goede balans in het elftal, dus de onervarenheid zou Ajax niet op gaan breken. Ik ben benieuwd, ik denk dat een overwinning er wel in zit.

13 september 2011 om 11:46

Als je gaat kijken hoeveel wedstrijden Van der Wiel, Alderweireld, Vertonghen en Eriksen al hebben gespeeld terwijl ze nog zo jong zijn kan je inderdaad nauwelijks spreken van onervarenheid. Alleen jammer dat ze nog steeds niet tonen dat ze foutloos kunnen spelen.

Sja Ajax won 3x achter elkaar de europa cup1 en real dacht ik ook of zelfs 4..

Maargoed word morgen dus een leuke wedstrijd met twee jonge ploegen..
En in 95 was Ajax ook een jong team, dat houd de hoop wat groter

Toch heel mooi dat Ajax het jongste ploeg heeft van Europa. Als ze ver kunnen komen is dat een enorme prestatie en zullen andere clubs anders naar Ajax kijken dan voorheen.

Het gebrek aan ervaring zal uiteindelijk de nekslag zijn. Vorig jaar zag je al fouten die je zelden in de CL tegenkomt. Ajax zou eigenlijk met dezelfde achterhoede als Oranje moeten spelen. Met 2 centrale verdedigers waarvan 1 die inschuift heb je wat meer zekerheid achterin.

13 september 2011 om 11:45

Hoe speelt Ajax dan volgens jouw met de verdediging?

13 september 2011 om 11:57

Ze spelen toch met 2 centrale verdedigers? Toby & Jan. En er schuift toch ook telkens één van de twee in, elke wedstrijd meerdere malen. Ik snap niet wat je bedoelt ....

Met de jongste selectie in de Champions League en dan nog gokken op de 2e plaats, misschien verwachten we toch weer teveel van dit jaar.

Ik denk dat het erg lastig wordt, en dat veel mensen Lyon ook onderschatten, die hebben toch zeker een paar topspelers in huis en zijn niet te vergelijk met Twente Az of Psv, Ik hoop dat we kunnen stunten en Lyon gewoon met een kater naar huis kunnen sturen, maar ik denk dat het heel erg moeilijk gaat worden met deze jonge jongens allemaal.

Uiteindelijk is dit natuurlijk goed voor al die gasten, ervaring en je speelt tegen Real Madrid, dat maak je misschien maar 1 of 2 keer mee als speler, vooral op deze leeftijd. Hopen dat we vriend en vijand kunnen verbazen en 2e kunnen worden.

13 september 2011 om 12:10

Dat van de jongste selectie wil in dit geval niet heel erg veel zeggen: de selectie van Lyon is niet heel veel ouder. Ik denk dat gokken op de tweede plaats zeer reëel is: Ajax heeft een goede selectie en is thuis bijna onverslaanbaar. Bovendien presteren Nederlandse teams meestal goed tegen Franse clubs, vooral thuis! En bovendien: Lyon-thuis is niet hetzelfde als Lyon-uit, waar ze toch wat minder zijn!

Ik gok op een 1-0 zege, puur door de kracht van het publiek morgen!

13 september 2011 om 13:03

Tja, wat moet je anders??
Niemand heeft gezegd dat het makkelijk zal worden, maar als je aan dit avontuur begint, moet je toch voor plaatsing in de volgende ronde gaan.

Met deze jonge en onervaren selectie heeft Ajax eigenlijk niet zo veel te verliezen, niemand zal het hen kwalijk nemen als zij 3e worden in de poule, en dat op zichzelf wordt al lastig zat.
Maar een balletje kan raar rollen en ambitie mag je hebben, toch?!

13 september 2011 om 13:43

Devisser,
Men gaat er gemakshalve ervan uit dat even 6 punten worden gepakt tegen de minste uit de poule. (dynamo Zagreb). Het gebrek aan respect voor de tegenstanders is oh zo typische in dit land.
Het is te hopen dat er nog een Europese vervolg aan dit avontuur zal volgen, zij het in een lagere divisie, n.l. de EL.

Laten we hopen dat de jonkies voor een verassing gaan zorgen in de Champions League!! Vanavond vlammen en de eerste stap is gezet. Laat alle talenten van Ajax zich maar in de schijnwerpers spelen

13 september 2011 om 11:56

Jo, ga jij vanavond lekker vlammen:s

13 september 2011 om 11:58

Morgenavond vlammen ook goed?

13 september 2011 om 12:08

Morgen bedoel ik was al iets te enthousiast, haha

Een goed begin is het halve werk. Als Ajax morgenavond de 3 punten in eigen huis kan houden zie ik het wel gebeuren. Ik schat Zagreb toch als minste van de 4 in. Strijd om de 2e plek zal tussen Ajax en Lyon gaan en dan kun je morgenavond toch een tikkie uitdelen. Jongens kunnen zo wel ervaring opdoen op het hoogste platform waar toch iets meer wordt geeist dan in de eredivisie.

Milan toch weer de oudste selectie, terwijl die toch rigoreuze plannen hadden om te verjongen. Ik wist eerlijk gezegd niet dat Lyon ook zo'n jonge selectie heeft. Laten we hopen op een mooie pot en 3 punten voor Ajax morgen!

Real Madrid won de Europa Cup 1 5 x achter elkaar.
Ajax en Bayern Munchen 3 x achter elkaar
En Befica, Inter, Liverpool, Nottingham Forrest en Milan 2 x achter elkaar.

Waar die laatste regel met AC Milan op slaat is mij een raadsel...

Oei ik kan me het commentaar van de Nos nog herrineren

jonkies tegen mannen...

13 september 2011 om 11:56

Wat wil je zeggen? Real heeft een grotere begroting als Ajax. En die kopen en kopen maar en staan in het rood. Als clubs als Ajax dat ook kon doen. Zag de selectie er heel anders uit. Alleen wij hebben structuur in de Nederlandse competitie.

13 september 2011 om 12:01

@ahjacies: Ja enw at wil jij nu zeggen dan? De selectie ziet er niet anders uit dus wta heb je er aan? Het ging er toen om dar Real ook veel meer volwassen speelde dan Ajax.

En Real kan zijn eigen rentes betalen ieder jaar en dus mag/kan het! Ze hebbend aar ook veel meer inkomsten dan hier, dus het zou hier al Nooit kunnen wat die teams kunnen!

13 september 2011 om 11:58

Klopt, zo erg als ik die 10-0 vond voor Feyenoord. Vond ikd at voor Ajax de uitslag bleef beperkt maar ze waren echt totaal kansloos wat toch erg moet zijn dat je zo afgedroogd word.

13 september 2011 om 12:09

Wat is erg aan? Om te verliezen van een Real Madrid. Elke speler heeft 2 klasse meer als de gemiddelde Ajax speler.

13 september 2011 om 12:31

Wat kraam jij weer onzin uit? 10-0 is een absolute schande!!!!!
verliezen van real madrid niet.
kom jij weer met je 010 uitspraken.

En even over de reactie boven ^ , Ajax is degelijk veranderd dit seizoen dus we hebben er idd wel wat aan.

13 september 2011 om 13:47

@afca: Jozuf heey altijd dat aangevallen! Bedoel er niks negatiefs mee, het ging omde manier waar op! Ze waaren totaal kansloos, en dat is toch een viveau war Nederland/ajax heen wil!

Ik heb geen F*ck tegen Ajax als jij nu een verder leert kijken dan een stad/club ben je al een stuk verder!

#ahjacies: Dat is dus wat ik bedoel met het stuk, het is het niveau waar Ajax naar toe wil enw erd toen duidelijk zichtbaar!

PSV is het niveau waar Feyenoord heen wil nederlandse top! En werd toen ook met een harde klap duidelijk dat het ver weg was..

Aan het verlies zelf wa sniks erg dat zei ik ook niet!

13 september 2011 om 14:00

''maar ze waren echt totaal kansloos wat toch erg moet zijn dat je zo afgedroogd word. ''

Neeeee het is niet erg.
Als je nou naar de rest van de Cl van vorig seizoen kijkt heb je gezien dat Ajax het redelijk deed.

13 september 2011 om 14:04

Jongeeee:

Ik geef alleen aan dat die wedstrijd ruk was oww oww oww!
Laat voorop staan dat in de Champions ik gewoon voor Ajax ben en niet voor een Real ofzo! Behlave als ze tegen Inter moeten..

Het is toch graag he podium waar Ajax zich wil laten zien? Dus was het toch jammer om te zien dat er teams zijn die echt stukken verder zijn?

Het is dat spelers als Ooijer (36) + Verhoeven (31) + Janssen (30) de leeftijd nog een beetje omhoog krikken anders had Ajax helemaal '' Jong'' geweest.

Het zal heel lastig worden voor Ajax om een 2e plek te halen (niet onmogelijk) maar 3e plaats moet wel lukken denk ik. Maar goed we zullen zien wat de 'jonkies' morgen laten zien tegen Lyon.

uit de grafieken zie je toch de kern van het voetbal. Nederlandse ploegen getalenteerd met zeer jonge spelers en italitaanse met oude krijgers. Van de 5 oudste team zijn er 3 italiaans, AC op 1, Inter op 3 en Napoli op 5; kan geen toeval zijn. Aan geen wonder dus dat er weinig italiaanse talenten door breken. Ook staat italie niet eens in de lijst met meeste spelers terwijl ze toch 3 teams hebben.

13 september 2011 om 12:02

Wat dacht je van Engeland dan?

Doen met 4 teams mee en staan er niet eesn tussen!

Altijd mooi om dit soort statistieken te lezen! Wist trouwens niet dat de selectie van Lyon zo jong was, dus wat dat betreft hoeft de ervaring geen rol te spelen. Ajax moet gewoon proberen tegen Dinamo 6 punten te pakken, wat zeker mogelijk moet zijn! Real Madrid zal een maatje te groot zijn, maar tegen Lyon moet het gebeuren! Als je thuis wint, ben je al een heel eind op weg naar de volgende ronde, mark my words...

Alle Ajacieden succes, en ook als PSV - supporter zal ik duimen voor Amsterdams succes in Europa!

''ac Milan won wel tweemaal op rij de Europa Cup 1, in 1989 en 1990''

ja..en ajax won m 3 jaar op rij
munchen won m 3 jaar op rij
real won m 5 jaar op rij
enz enz

13 september 2011 om 12:42

Ik denk dat ze bedoelen de laatste 21 jaar 2 keer achter elkaar gewonnen.

Overigens leuke statistieken maar zie barca toch wel als favoriet dit jaar met Real madrid en Man u

13 september 2011 om 15:14

2011-20 =1989??

13 september 2011 om 15:38

Als je dan toch zo bijdehand bent om me te verbeteren doe het dan goed.
In 1990 is het voor het laatste gebeurd

13 september 2011 om 19:55

als je dan toch zo bijdehand bent en snel je post aanpast.....

maar dan nog is het geen 20 jaar en in 1 jaar kun je geen 2 jaar op rij iets winnen...het begin van die 2jaar op rij was toch echt in 89.. dus zo fout zat ik niet en jij lekker wel

14 september 2011 om 22:34

Proficiat hoopdat je door je gelijk lekker hebt kunnen slapen jochie

Het wordt een overwinning voor lyon, ook al missen ze Cris en Lisandro.
Ben benieuwd hoe vertongen het gaat doen tegen Gomis.

De groep kan dus alleen maar beter worden, ook dit geeft weer aan dat er in dit team veel rek zit. Zie ze zelf wel de 3de plek halen, van Zagreb moet thuis sowieso te winnen zijn. Lyon heeft echter kwalitatief een beter team en het zal dus ook heel lastig worden, maar er is goede hoop op in ieder geval een punt morgen in de thuiswedstrijd. Trouwens Ajax won in 197172 toch ook voor de tweede keer de Europacup (ja en zelfs 3 keer, maar dus ook 2) evenals München? Raar zinnetje.

Lyon is het seizoen niet al te best begonnen.
ze missen 2 belangrijke spelers.
als sulejmani in vorm is samen met eriksen kunnen ze heel wat bereiken.
Een paar vrije ballen die jansen goed op zijn slof krijg vliegt er 1 binnen.
Ik denk dat lyon kansloos is in de arena.
Rustig het spel opbouwen en het balletje rustig rond tikken.

Ik zeg 2-0 3-0 ajax.

13 september 2011 om 12:46

We spelen tegen Olympique Lyon, niet RKC Waalwijk.......

13 september 2011 om 12:48

olympique lyon is niet meer zoals het geweest is.
eigen huis iedereen kan spelen.
wat wil je nog meer.

13 september 2011 om 12:51

Nee het is niet meer het Lyon van pakweg 2 jaar terug, maar het blijft een gevaarlijke ploeg. Wat ik wel met je eens ben is dat als je van deze ploeg wil winnen, de omstandigheden op dit moment daarvoor gunstig zijn.

13 september 2011 om 12:58

Tuurlijk hebben ze goeie spelers rondlopen maar de belangrijkste (lopez) kan thuis kijken. het is niet zo makkelijk om in een volle arena te winnen.buiten real om dan. het word een moelijke pot maar Lloris kan wel 2 of 3 keer de bal uit zijn net grabbellen.
Maar we zullen zien wat het word.

13 september 2011 om 13:04

Ik hoop dat je gelijk krijgt! Wat me wel een beetje zorgen baart is dat Ajax toch al aardig wat tegendoelpunten heeft en die Gomis van Lyon is aardig op schot.

13 september 2011 om 13:30

Over het algemeen valt dat wel mee.lyon heb er ook 5 tegen en gomis heb er nog maar 3 inliggen.lyon heb een doelsaldo over 5 wedstrijden 10-5 en ajax 18-7.dan denk ik dat ajax het toch iets beter doet dan die fransen.

13 september 2011 om 13:50

Denk alleen dat Lyon wat lastigere tegenstanders had dan Ajax heh pffff.. Wat is dat voor vergelijk?

Het zal denk ik toch echt niet zo makkelijk gaan als jij denkt. En Lyon geen goed begin zelfs met die afwezigen nog 2de?

13 september 2011 om 14:02

Ja, moet je ook even de competities met elkaar vergelijken slimmerd. Als je denkt dat Ajax 'even' met 3-0 wint van Lyon, heb je een gigantische plaat voor je kop. Of je hebt totaal geen verstand van voetbal.

13 september 2011 om 14:13

@kralingen

Of hij is gewoon optimistisch. En laten we eerlijk wezen, het is en blijft voetbal, dus (bijna) alles is mogelijk. Als hij dit had gezegd over de wedstrijd tegen Real, had ik je groot gelijk gegeven, maar Olympique Lyonnais is absoluut een tegenstander die te verslaan is en waarom dan niet met 3-0?

13 september 2011 om 14:19

FCO dijon, AC Ajaccio, Montpellier, en Nice, Vinden jullie volgens mij nogal grote namen he. Nee die zijn van wereldklasse joh. Als ze tegen masseile lille en Paris saint germain hadden gewonnen had ik met jullie meegegaan maar die clubs die ik als eerste opnoemde zijn toch niet groot ben je toch wel met mij eens? Weet niet wie hier een bord voor zijn kop heb... Praat de volgende keer over een club als je de tegenstanders weet waar ze tegen gespeeld hebben.

13 september 2011 om 14:21

Kijk dat is voetbalpraat.

13 september 2011 om 16:28

heey het klopt wat je zegt maar montpellier staat toch echt eerste en marseille doet het daarentegen echt super slecht dus zijn marseille en montpellier gewoon echt aan elkaar gewaagd verder ben ik 100% ajacied en zit ik woensdag ook gewoon in het stadion waaar ik ze dan ook een goede kans acht maar montpellier is zeker niet slecht,verder doet O''l het zelf niet echt goed nee want ik ben wel volger van de ligue 1 en tegen promovendus dijon was het een nipte 2-1 met vreselijk veld spel deus ik denk een 2-1 sulejmani, eriksen en bastos.

Leuke cijfers, nu ook nog leuke resultaten.
Wel grappig dat van de jonkies bij Ajax toch al enige Europacup ervaring rondloopt

13 september 2011 om 12:44

Resultaten Komen wel dit seizoen.
We missen alleen stekelenburg.
Sulejmani kan je wel beetje vergelijken met marcie overmars.

Wat word de uitslag morgen??

13 september 2011 om 13:32

winst voor Ajax, ben ik van overtuigd, pin me er maar op vast of whatever, dit gaan we winnen.

Als Ajax een rondje verderkomt staat er op vz over een paar maand weer een bericht over de geweldige jeugdopleidning van ajax en dat Cruyff alles op de rit heeft gekregen. 1 en 1 is 2.

Overigens denk ik dat Lyobn wint met 0-2. Geen schande, gewoon een sterkere selectie.

13 september 2011 om 13:34

Toch denk ik dat een club als lyon in een volle arena, op onbekend terrein niet veel te vertellen heb hoor. ajax heb een goeie selectie missen alleen stekelenburg verder alle spelers fit.
2-0 3-0 winst ajax

13 september 2011 om 13:53

Ik heb vertrouwen in een goed resultaat, laat dat voorop stellen maar Lyon is denk ik wel favoriet. Ook in Amsterdam. Ze hebben echt heel erg veel klasse spelers maar als ajax een goede dag heeft en Goalbein zit goed in de wedstrijd kunnen we het ze natuurlijk moeilijk maken. Zo groot is het verschil niet denk ik.

13 september 2011 om 14:38

Vermeer, Van der Wiel, Alderweireld, Vertonghen, Blind, Anita, Ebecilio, Özbiliz en zelfs Ooijer en Boerrigter komen uit de jeugd van Ajax. Ik zal Eriksen en Boilesen niet meerekenen, want die hebben maar even in de jeugdopleiding gezeten. Dus waarom moet er volgens jou pas over een paar maanden een bericht komen over de geweldige jeugdopleiding?

Toch mooi dat Ajax een jeugdige selectie heeft met veel talent, eindelijk komt de Ajax-gedachte weer terug bij de Amsterdamse club. Hulde!

Komt bij mij de vraag boven hoe het stond met de gemiddelde leeftijden in 1995..

Ajax had toen ook een selectie met veel jeugdige talenten. Waren ze toen ook de jongste ploeg? Iemand die mij daar meer over kan vertellen?

Jonkies tegen jonkies dus, ik ben benieuwd. Feit is dat Lyon wat kwaliteit heeft moeten inleveren de laatste jaren, maar het is natuurlijk nog steeds een grote club met een elftal dat minimaal gelijkwaardig is aan dat van Ajax. Ik durf mijn geld er nog niet op te zetten...

is niet zo gek natuurlijk...alle goeie spelers worden voor hun top (26-30 jaar) weggekocht uit nederland met als gevolg dat we steeds jongere selecties krijgen welke aangevult worden met ervaren spelers

Jonge selectie of niet, ik wil Ajax heel veel succes toewensen voor morgen!
Ik voorspel dat als Ajax met het mes tussen de tanden gaat spelen zoals ze deden tegen Twente op de laatste speeldag, dan gaat ook Lyon met de staart tussen de benen weer terug naar France!

Leuk om te horen dat Ajax een best jonge selectie heeft. Geeft toch iets meer vertrouwen dan te oud. Hoop alleen niet dat we te weinig ervaring hebben maar dat denk ik niet.
Verder had ik niet verwacht dat Lyon ook zo'n jonge conditie hadden. Van Ac wist ik onderhand wel dat ze zo'n beetje de oudste selectie hadden.

Statistieken vooraf zijn bijna altijd waardeloos...de enige statistieken waar ik waarde aan hecht zijn de cijfers die achteraf kunnen worden overlegd in de vorm van behaalde punten....

allemaal gezever dit dus....

jongste groep, oudste groep...whatever, als je maar wint....

Het wordt een zware avond,maar het is zeker niet onmogelijk dat Ajax drie punten pakt. Als de sfeer net zo is als tegen Dinamo Kiev en Twente vorig jaar schreeuwen we ze naar de overwinning. Eindelijk gaat het weer beginnen.

haha wel een grappig weetje.. Maar het hoeft niks te zeggen. Jonge spelers zijn over het algemeen gretiger en willen zich bewijzen. Daar kan je de ''oudjes''op pakken. Want op ervaring en rust blazen zij je weg. Ajax moet gewoon fel en geconcentreerd spelen 93 minuten lang. Al sta je 3-0 voor. En conditioneel moet je heel sterk staan. Dan zou het nog wel eens gaan lukken dat wij de 2e ronde halen!

Krijg je in ieder geval niet meer het gezeur dat het de jonkies tegen de mannen waren aangezien de gemiddelde leeftijd van Ajax en Lyon niet zo gek veel verschillen.
Wordt dus een leuke wedstrijd om te kijken welke talentvolle selectie dit gaat winnen. Denk dat Ajax zeer zeker wel een kans heeft in eigen huis en we moeten gewoon van onze eigen kracht uitgaan dan zie ik zeker in de Arena wel kans voor 3 punten.

Vindt het wel mooi om te zien dat de Ajax fans zo optimistisch zijn over morgen! Maar Lyon is echt wel een grote club ze hebben een begroting van 140 mln tegenover de 62 mln van Ajax is er wel degelijk een enorm verschil. Ik zou het leuk vinden als Ajax morgen wint maar makkelijk zal het niet worden.

Op zich maakt een jonge ploeg niks uit, dat hebben de jaren ons wel geleerd. Maar Ajax zijn jongelingen hebben momenteel te weinig kwaliteit, om het OL en Real Madrid lastig te maken voor de tweede plaats. Dat hebben we vorig jaar ook al kunnen zien.

Ajax kan denk ik OL lastig maken voor plek 2 en kunnen daar morgen mooi al een tikkie aan uitgeven. en heeeeeeeeeeel misschien kunnen ze real madrid thuis nog puntje pakken, aangezien real dan al wel geplaatst is en die zondag daarop tegen barcelona moeten en vast veel toppers rust laat gunnen, maar dan hebben ze alsnog een topteam.

Dit zegt natuurlijk wel wat over Ajax, dat ze geweldige talenten hebben. Hopen dat Ajax naar de europa gaat en misschien ook nog wel een ronde door je weet maar nooit in het voetbal. Ik wens Ajax veel succes en hoop voor het nederlandse voetbal, dat Twente, Ajax, Psv, AZ het goed gaan doen in de Champions/europa leuque.

Leuk dat wij de meest stabiele selectie van heel de Cl-deelnemers hebben, maar daar kopen we niks voor. Als onze stabiele centrumverdediging tegen Lille blijft schutteren zoals ze dat tegen Dinamo deden, ben ik bang dat we derde zullen eindigen. Hopelijk geeft Cska een tegenreactie op de schandelijke nederlaag door Lille te verslaan, met hopelijk Gabulov op doel.

Wel grappig dat Ajax zo'n jonge selectie heeft en Ac Milan de oudste (had ik ook wel verwacht).
Janssen haalt het wel omhoog zonder hem is er weer iemand van 30 af En dan is hij nóg jonger.

Ze winnen alle 2 de wedstrijden van dinamo de rest wordt zeer moeilijk ik wens ze succes.

13 september 2011 om 17:04

Laat ze die 2 wedstrijden maar is eerst winnen..denk maar nie dat je in Zagreb zomaar ff wint..iedereen doet netalsof ajax al 6 punten heeft..maar denk da maar nie..

Kan nog weleens lastiger worden dan je denkt..

En dan nog te bedenken dat als het aan De Boer zelf had gelegen er liever 2 talentjes meewaren dan Aissati en El Hamdaoui...

Kom op Ajax! Laat Ajax de Fransen alle hoeken van het veld zien!

Begrijp mij niet verkeerd, ik juich voor elke Nederlandse club die in Europa speelt, zondag zijn we gewoon weer grote vijanden

13 september 2011 om 17:01

Beetje overdreven vindt je nie?..

Alle hoeken van t veld..weet nie of je Lyon weleens hebt zien spelen..maar geen 1 club zelfs Real Madrid lukt da nog nie..laat staan dan Ajax..



13 september 2011 om 17:05

Ik zeg toch niet dat dat gaat gebeuren? Ik Hoop dat dat gaat gebeuren.

Begrijp mij niet verkeerd, ik denk zelf realistisch gezien dat het een gelijkspelletje gaat worden, maar ik hoop winst voor Ajax.

13 september 2011 om 17:08

Nou je roept Kom op Ajax! laat ze alle hoeken van t veld zien!

Komt er dan meer op neer dat je ervan uit gaat dat je da denkt en dat da gaat gebeuren...

Is hetzelfde als dat iedereen roept dat ze al 6 punten hebben van Dinamo Zagreb..ze mogen blij zijn als ze er 4 punten tegen halen..
------
Maar idd voor t nederlands voetbal zou het goed zijn ja dat wel..

13 september 2011 om 20:01

@ N_da_costa

Man... mensen denken echt niet na afentoe. Dit is toch alleen maar positief bedoeld, wat klaag je nou man. Je moet hier ook een beetje het respect inzien, dat hij graag wil dat Nederlandse clubs presteren.

Dit heet aanmoediging. Onbegrijpelijk dat je hier zo 'stom' op reageert.

Alleen die titel alweer..is da alvast een excuus of wat.....

Dan zou je juist al die oudjes er zo uit moeten lopen etc...

Ik vind het mooi dat Ajax met het jongste team mee gaat doen, staat toch wel weer een beetje symbool voor de Nederlandse opleiding, nu hopen dat ze dit team ook voor een langere tijd vast kunnen houden en daarmee een Europese revival opgang kunnen brengen. Tja dromen mag, ik zou het geweldig vinden. Realiteit is natuurlijk dat dit bij elkaar houden van het team bijna niet te doen is in het hedendaagse voetbal. Verder kan Ajax nog best wel eens gaan verassen in de CL, Real Madrid zal nog steeds een stapje te hoog zijn, maar tegen Zagreb hebben ze zichzelf eerder bewezen, en tegen dit Lyon zijn ze ook zeker niet kansloos. Als Ajax een goede dag heeft zie ik ze best van Lyon winnen, vorig jaar liet Ajax in beide wedstrijden tegen Milan al zien dat ze zich goed kunnen optrekken aan het niveau van de tegenstander. We zullen zien.

13 september 2011 om 17:14

Ieder jaar is anders

Ze kunnen wel in t verleden van Zagreb gewonnen hebben..is geen garantie dat ze er nou ook 2x van winnen..

En verrassen ja da zou kunnen maar dat kan elke ploeg..spelen nie voor niks champions league..staan nou al genoeg verrassingen bij..in de Europa league zitten nog betere..of meer ploegen die je in de champions league zou verwachten..

Mja ik kijk naar het heden..als je al nie wint bij Vvv..en daar al 2 goals tegen..tegen krijgt..en 2 tegen uit bij Heracles..nou dan zie ik het nie positief in..eerder somber..

Mja we zullen zien he

super dat er jonge talenten zijn bij ajax, ik verwacht een gelijk spel, 1-1. Toch speelt ajax niet fantastisch, maar lyon is ook niet meer zo goed als eerst

Verrassend dat Lyon ook zo'n jonge selectie heeft. Ik had van hun juist een beeld dat het een hele gelouterde ploeg was met veel oudere, ervaren spelers.

Ik krijg steeds meer zin in de wedstrijd van morgen. Ik verwacht een zware pot voor morgen, eentje die we moeten winnen willen we onze aspiraties levend houden. Verlies je, kun je je gaan richten op de derde plaats. Ook bij een gelijkspel wordt het heel lastig. Er zal dus gewonnen moeten worden. Gelukkig ben ik vrij van school zodat ik lekker vroeg naar Amsterdam kan, even de zenuwen eruit gooien

Heb ik ook al opgemerkt. Ajax heeft zoveel spelers van amper 21,22 jaar. Maar dit is toch al altijd zo geweest eigenlijk. Lyon heeft ook een jonge ploegt met echt pure rastalenten, de beste van Frankrijk. Lacazette, Belfodil, Pied, Tafer, Gonalons enzovoort.

Als Ajax dit seizoen leuk presteert in de CL gaat aankomende zomer de kassa rinkelen in Amsterdam! Jongens als Vertonghen Vdwiel Sulejmani en Eriksen zullen amper te behouden zijn. Dus dat wordt (laag ingeschat) 15+15+5+25=60 mln eurootjes, en weg financiele problemen!! Maar ook weg goeie selectie. Het wordt een spannende zomer voor Ajax in 2012.

Het verbaast mij niks dat er veel Brazilianen meedoen. Ploegen uit Rusland, Shakthar, FC Porto hebben aardig wat Brazilianen. En veel teams hebben 1 of een paar Brazilianen in hun selectie.

Dat Ajax de jongste selectie heeft wilt niet zeggen dat ze kansloos zijn. Spelers als Vertonghen en Alderweireld speelden vorig seizoen bijvoorbeeld ook al CL.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren