Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Blessure van Sulejmani fikse tegenslag voor De Boer

Laatste update:

Frank de Boer heeft donderdag slecht nieuws te verwerken gekregen. De trainer van Ajax kan tegen PSV geen beroep doen op Miralem Sulejmani. De linkspoot raakte woensdagavond in het duel met Olympique Lyon in de Champions League geblesseerd aan de hamstrings en ondervindt daar te veel hinder om mee te doen in de topper tegen PSV.

/

Nader onderzoek moet uitwijzen hoe erg de blessure aan zijn linkerbeen precies is. Sulejmani mist in ieder geval de topper tegen PSV. Waarschijnlijk moet hij ook de wedstrijden tegen FC Twente, vv Noordwijk en Real Madrid aan zich voorbij laten gaan.

Voor De Boer komt de blessure van Sulejmani op een uitermate vervelend moment. De oefenmeester kan namelijk ook al geen beroep doen op de geschorste Lorenzo Ebecilio, terwijl ook Aras Özbiliz niet wedstrijdfit is. De laatstgenoemde maakte maandag echter wel zijn rentree in het belofteteam van de Amsterdamse club.

Zonder Miralem Sulejmani wint Ajax ook van PSV

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Wat hebben we dan nog over, Serero of Lukoki? Dan maar wat minder over de rechterkant, Sulejmani begon alweer wat lakser te spelen na een paar redelijke potjes..

15 september 2011 om 11:44

Wellicht Sigthorsson op rechtsbuiten en dan Bulykin in de spits.
Serrero lijkt mij echter de beste optie, ik denk dat hij wel een goede tandem kan vormen met Van der Wiel. Een zelfde soort tandem als Pienaar en Trabelsi ooit waren!

Jammer dat Sulejmani geblesseerd is, speelt eindelijk weer eens goede wedstrijden! Hopen dat dit niet zijn vorm weghaalt als hij weer terugkeert.

Vermeer
Vd Wiel
Alderweireld
Vertonghen
Boilesen
Eriksen
Anita
Janssen
Serero
Sigthorsson
Boerrigter
15 september 2011 om 11:45

Serero gaat daar niet spelen, is teveel een middenvelder, ik denk dat Lokuki daar gaat spelen. Juist ook omdat hij een goede voorzet in de benen heeft.

15 september 2011 om 11:48

El Hamdaoui in de basis en niets aan het handje!

15 september 2011 om 11:49

Hij heeft wel meer klasse en ervaring dan Lukoki, iets wat tegen PSV nog wel eens belangrijk kan zijn, bovendien is Sulejmani ook geen echte rechtsbuiten met een goede voorzet in de benen. Ik denk dat Serero qua spel meer op Sulejmani lijkt dan Lukoki.

Misschien dat je trouwens nog een jongen uit de a1 mee kan nemen, de Sa bijvoorbeeld, dat is een talentvolle groep immers.

15 september 2011 om 11:53

Jij hebt verstand van zaken, dit is duidelijk de beste opstelling als Mickey niet kan spelen.
Ik vond het ook jammer dat de boer gister ebecelio erin zette en niet Serero.

15 september 2011 om 11:54

Haha! Goed idee! Die kan prima rechtsbuiten spelen, anders Aissati wel!

15 september 2011 om 12:02

Ik denk dat misschien De Jong daar wel gaat spelen, dan krijg je Anita op het middenveld en schuift Janssen door. Wie weet draait het middenveld dan beter en ziet de Boer in dat er op het middenveld wel iets mag veranderen.

15 september 2011 om 12:03

Ik zou hier voor maar een keer afwijken naar 4-4-2

Vd Wiel Alderweireld Vertonghen Boilesen
Anita

Serero Jansen Eriksen

Sigthorsson Bulykin

Mocht je in de wedstrijd snel tot de conclusie komen dat het toch geen succes is kan je vrij snel schakelen. Maar met 3 middevelders met van nature veeel diep gang denk ik dat het behoorlijk succesvol kan zijn

15 september 2011 om 12:03

dat hebben we vorig seizoen onder de Boer ook gezien....

15 september 2011 om 12:09

Ja goed idee, dan worden Bulykin en Sigthorson echt op hun wenken bediend, lekker veel voorzetten enzo, het zijn ook allebei hele goede 4-4-2 spitsen trouwens.

Geen rare fratsen, gewoon 4-3-3, zijn genoeg opties voor!

15 september 2011 om 12:09

Voglens mij is serero geblesseerd geweest..

15 september 2011 om 12:11

ik zou sigthorsson dan met bulykin in de punt zetten en niet op rechts ... en dan sigthorsson de vrije rol om dimitri heen.
Eriksen erachter. Flanken vrij houden voor Boilesen en Vd Wiel.

Lijkt mij een prima optie.

Vermeer
Vd Wiel
Vertonghen
Alderweireld
Boilesen
Anita
De Jong
Janssen
Eriksen
Siggtorsson
Bulykin
15 september 2011 om 12:11

Ik zat ook te denken aan Lesley de Sa, echte rechtsbuiten.

15 september 2011 om 12:19

Geen goede optie, dan heb je veel te weinig druk op de zwakke backs van Psv,
bovendien zijn de spelers niet gewend aan dit systeem en zullen ze dus allemaal andere taken mee krijgen. Vooral Sigthorsson en Bulykin zullen in 4-4-2 niet goed tot hun recht komen en elkaar eerder in de weg lopen dan completeren.

15 september 2011 om 12:49

Dan nog liever verliezen van psv

15 september 2011 om 12:57

Hij heeft ook nog Mounir.

15 september 2011 om 13:00

waarom niet gewoon eriksen op links en boerrighter op rechts..kan jansen een aanvallend en anita erachter..

15 september 2011 om 13:07

Ik heb Lukoki maandag aan het werk gezien, enorm veel snelheid maar mist nog het overzicht.

15 september 2011 om 13:11

Omdat Boerrigter en Eriksen dan beide niet goed tot hun recht komen, Boerrigters voorzetten zullen dan niet goed zijn en Eriksen overzicht en inzicht wordt niet goed benut omdat hij aan de zijlijn staat.

15 september 2011 om 13:20

Het gaat om rechtbuiten, ik snap niet dat hier mensen Mounir roepen. En sigthorson gaat ook geen rechtsbuiten spelen.

Opties:
- serero
- Lukoki
- Lesley Sa ( Denk nog niet dat hij er klaar voor is)
- Ozbiliz (indien fit)

En 4-4-2 bij Ajax is echt Geen optie!

15 september 2011 om 13:34

je zult dan inderdaad wel minder de achterlijn halen en voorzetten kunnen geven maar meer de combinatie door het midden moeten zoeken..maar in tegenstelling tot bulykin kan sightorson denk ik prima omgaan met deze situatie..
het verlies van eriksen op het middenveld compenseer je met janssen die volgens mij toch ook een prima steekpass en inzicht heeft en ik denk dat jansen of anita als verdedigende middelvelder niet heel veel uitmaakt..boerrighter op rechts lijkt me hetzelfde als sulejmani..die haalt ook niet de achterlijn om een voorzet te geven maar trekt ook bijna altijd naar binnen .. plus je hebt gewoon de sterkste spelers op het veld staan.

dit is mijn bescheiden mening...

15 september 2011 om 13:36

@tiptaptop

Zou je misschien kunnen denken dat de roep op mounir(en ismael) een kleine cynische ondertoon heeft??

15 september 2011 om 13:37

@tiptaptop Pecies helemaal goed verwoord ik zal dan voor 1 van de eerste 2 opties gaan.
Starten met Lukoki, die gozer is echt zo ongeloofelijk snel, Psv zal in eigen huis toch wel beginnen met drukken, nou dan kan je hem lanceren hoor met een goeie pass van Eriksen of Jansen dat gaat Pieters nooit bijbenen.
En als dan de wedstrijd zich zo ontwikkeld dat ajax meer balbezit krijgt of dat ze moeten als ze achter komen, dan kan je altijd Serero er nog inbrengen.
In de kleine ruimte is hij natuurlijk weer veel beter.

15 september 2011 om 13:44

Ebecilio is erg ver teruggevallen na een goede start rond zijn debuut vorig jaar. Toen speelde hij echt een paar leuke wedstrijden, ook tegen Anderlecht nog. De laatste maanden speelt hij echter ronduit slecht, dus ik vond het ook jammer dat hij er gisteren in kwam. Was wederom niet erg gelukkig in die paar minuten.

15 september 2011 om 14:09

volgens mij vergeten jullie iemand..

Lodeiro kan ook als een buitenspeler spelen. Is nu weer fit en zal zich willen bewijzen.

15 september 2011 om 14:10

Lijkt mij de ideale opstelling, zonder sulejmani

Vermeer
Gregory
Toby
Jan
Boilesen
Siem
Anita
Theo
Eriksen
Kolbein
Boerrighter
15 september 2011 om 14:11

Waarom niet gewoon:

Boerrigter Sigthorsson Ozbiliz

Janssen Anita Eriksen

Boilesen Alderweireld Vertonghen Vd Wiel

15 september 2011 om 14:38

omdat ozbiliz niet 100% fit is?

15 september 2011 om 14:45

Sigthorsson speelde bij Az ook regelmatig vanaf de flanken. Lijkt me best een optie voor de Boer, anders moet hij al snel terugvallen op jeugdspelers. En het is bekend dat er bij PSV thuis tegen Ajax vaak extra krachten vrijkomen. Lijkt me niet de ideale situatie om zo een jonge jongen dan te brengen.

15 september 2011 om 15:29

door het uitvallen van sulejmani lijkt eriksen de beste vervanger op die plek

15 september 2011 om 15:48

al lees ik een stukje sarcasme in je reactie maar het is helemaal niet verkeerd hoor.
Ajax moet boven Mounir en ook zeker boven de boer staan. Alleen het beste voor ajax moet tellen. de boer als ie geen leugenaar is, heeft Mounir al ingeschreven bij de champions league omdat ie een professional is. Mounir moet ook professional zijn en als ie geroepen wordt ook gaat spelen. en Mounir heeft al op rechtsbuiten gespeeld onder Advocaat bij AZ. Dus gek is het zeker niet.

ik denk zelf dat het niet gaat gebeuren. De boer is ook te trots en eigenwijs om met Mounir te gaan praten (andersom ook trouwens).
Ik vind het trouwens nog steeds raar dat er geen gesprek plaatsvond tussen Mounir en Blind (het slaafje van de boer of eigenlijk de technisch directeur van ajax om duidelijk ook richting de supporters te zijn: De media en een groot deel van de ajax supporters heeft al de kant van de trainer gekozen, het andere deel, maar ook alle supporters willen de waarheid wel weten.
De boer komt alleen negatief over Mounir in de media en is het logisch dat Mounir met hem en vooral niets voor hem wil doen, daarom lijkt het mij handig om Bergkamp (een grote meneer voor iedereen en ook voor elhamdaoui) het gesprek met Mounir in te gaan. you never know, voetballers zijn net kleine kinderen en zijn soms snel van gedachten veranderd

15 september 2011 om 16:28

Is dit een geintje of meen je dit? Bulykin is gewoon een stand-in voor Sigthórsson in de spits! Sigthórsson zal ongetwijfeld spits blijven staan, dan zet je gewoon Serero of Lukoki op de plek van Sulejmani. ( Ik weet dat je zei: Wellicht )

Ben het wel eens met je laatste zinnen, het is inderdaad jammer dat Sulejmani weg is.

15 september 2011 om 17:52

Waarom een extra spits als bulykin erbij? gewonnen een goede buitenspeler, ebicilio volgens mij niet beschikbaar dus gewoon Özbiliz? Die is snel net als sulejman en is een linkspoot, lijkt mij de perfecte vervanger.

15 september 2011 om 19:16

Wat ik nu ga zeggen gaat toch niet gebeuren maar zou het wel doen aangezien je geen rechtsbuiten hebt:
Van der Wiel rechtsbuiten en dan Ooijer of een andere recht back...

Off: Hopen dat ie buiten zijn dokters en fysio bezoeken nu wel tijd heeft om naar de kapper te gaan ipv het zelf te knippen

15 september 2011 om 11:45

Sulejmani werkte zich juist kapot tegen Lyon die jongen wilt zich echt graag bewijzen dus om nou te zeggen dat hij lakser is waar basseer je dat op?

15 september 2011 om 12:21

Nou, dat valt wel mee. Hij liep wel mee met de back van Lyon, maar niet meer dan dat. En bij die grote kans van Gomis, die via de grond over ging. Schakelde hij ook niet goed om waardoor Bastos die lange bal rustig aan kon nemen, kijk het maar na. En in de afwerking was hij inderdaad laks bij de 2vs1 met Sigthorsson.

15 september 2011 om 12:37

Nou ik denk als er een hard werkte toch wel sulejmani was.
Denk dat je hem niet echt kan missen tegen ajax. Je heb er niet nog zo 1 lopen bij ajax. Gigantisch zonde dat hij niet mee kan spelen. Hij maak toch de laatste wedstrijden een goede indruk en is toch ook wel de man die het verschil vaak maakt. met zijn goede passes.

15 september 2011 om 13:40

Aangezien Pieters linksback staat bij PSV zou ik geen rechtsbuiten opstellen. Lekker laten zwemmen die jongen. Gewoon Anita inbrengen, Janssen doorschuiven als vrije man en Eriksen en De Jong om beurten de diepte laten zoeken.

Het zou waardeloos zijn dat hij eventueel niet mee kan doen. Maar naast ozbilliz kan ook serero nog uit de voeten op dit positie.

15 september 2011 om 11:44

goed punt inderdaad je kan Serero er neer zetten. Ben niet zo bezorgd komt helemaal goed zondag... Heb er vertrouwen in word niet makkelijk maar het is wel mogelijk!

15 september 2011 om 12:19

Alleen komt nu het probleem: Ozbiliz en Serero zijn gebleseerd. Ik zal dan overgaan op of Lukoki of een ander uit de jeugd. Of op het door ons supporters zo begeerde middenveld door de hardwerkende de Jong rechtsbuiten te zetten. dat moet wel gaan. Ik heb er even een opstelling bij gemaakt.

15 september 2011 om 12:20

Ik zou op deze manier gaan spelen zie opstelling

Kolbeinn kan ook op rechts spelen daar staat ie soms al.

De jong kan ook in de spits spelen daar komt ie soms al.

en met Anita erbij op rechtshalf heb je meer controle tegen Psv.

Ook voor Janssen heb je dan een plekje met de punt naar achteren.

Serero kan je altijd nog brengen.

Vermeer
Vd Wiel
Aldeweireld
Vertonghen
Boilesen
Anita
Janssen
Eriksen
Sighthorsson
De Jong
Boerrigter
15 september 2011 om 12:22

Sorrry ik was de opstelling nog even vergeten. Hier komt die alsnog:

Vermeer
v.d. Wiel
Verthongen
Alderweireld
Boilesen
Eriksen
Anita
Janssen
de Jong
Sighttorson
Boerrighter
15 september 2011 om 12:26

zijn inderdaad goede opties.. wist niet dat Serero geblesseerd was.. maare ander heb je ook nog El Hamdoui achter de hand

We gaan het zien zondag..

15 september 2011 om 16:30

Tektek toch, wat een rare opstelling.

We missen geen spits, hoor! Serero gewoon op rechts en geen geklaag meer. De Jong in de spits is nu gewoon geen optie tegen Psv. Ze zullen ongetwijfeld verliezen met De Jong in de spits. De Jong is UIT Vorm!

Nouja goede kans voor ozbilliz om in te vallen....of lodeiro. Ebicillio zullen we niet missen!

15 september 2011 om 11:46

Ozbiliz is nog niet geheel fit, en Lodeiro is een rasechte middenvelder. Lodeiro is een 'mid-mid' en geen links- en of rechtsbuiten. Persoonlijk zou ik voor Lukoki kiezen. Met z'n snelheid en behendigheid moet hij het Pieters heel moeilijk kunnen maken, en daarbij heeft hij ook nog een goede voorzet! Ook nog een extra optie is De Sa, dat is ook een goede bewegelijk rechtsbuiten

15 september 2011 om 12:23

Ik verwacht Kolbeinn op rechts als een soort Dirk Kuyt.

Dan komt ook eindelijk Anita in de basis op rechtshalf
sta je in de organisatie gelijk sterker.

Kolbeinn op rechts is nog niet eens zo gek
als ie als een soort Dirk Kuyt gaat spelen
van het nederlands elftal.

Dan kun je altijd nog Bulykin brengen voor de Jong
of serero op rechts en van posities wisselen.

Je mist nu wel de snelheid van Sulejmani.

Hmm, zou die dan Lukoki er gewoon neer zetten? Ik hoop het!!! Ik zal niet snel z'n actie tegen de Cler vergeten!

Edit: toevoeging, je speelt dan wel met 2 echte buitenspelers die het liefst buitenom gaan. Lukoki en Boerigter.

15 september 2011 om 11:42

Ja, dat was echt een briljante actie man!

Een panna geven aan iemand die niets doet. Stoere jongen hoor.

15 september 2011 om 11:46

Het is inderdaad te hopen dat Lukoki die herinnering snel uitwist door echte goede acties te maken binnen de lijnen...

15 september 2011 om 11:46

Ben Ajacied maar wel eens met Frdre17.
Was natuurlijk leuk om te zien, maar tim deed niks en de bal was al over de achterlijn.
Beetje kansloos. Laat het dan in de wedstrijd eens zien.

15 september 2011 om 12:47

je kan wel stellen dat lukoki, buiten de lijnen een goeie speler is.

15 september 2011 om 14:59

Na die actie heb je ook nog weinig gezien van deze speler
Dus iedereen is het allang weer vergeten, had ook geen enkele waarde
En als het allemaal zo top was geweest had hij al lang in het eerste gespeeld

Dan moet Lukoki spelen! Leuke speler is dat. Die mafkees van een Ebecilio is niet geblesseerd, maar geschorst. Ozbiliz is weer op de weg terug, kan eventueel

15 september 2011 om 12:03

Doe normaal man! Je gaat geen jeugdspeler die amper 2 keer heeft meegedaan en nog alles moet leren in de basis zetten tegen PSv entwente! Gewoon Serero daar neerzetten. Ben je Ajax supporter of niet?? Je wil toch winnen!

15 september 2011 om 12:06

Met Lukoki win je ook wel hoor, leuke wedstrijd voor hem om ervaring op te doen toch?

15 september 2011 om 12:13

@ajaxdude

Is dat niet juist wel het handelsmerk van Ajax? Jongens die net komen kijken in het diepe gooien en onbevangen zo'n wedstrijd in laten gaan. Heeft al meerdere malen goed uitgepakt.
Maar we zullen het zien, Serero zou inderdaad ook geen slechte optie zijn.

15 september 2011 om 13:04

ehm?? en hoevaak heeft serero al meegedaan??

15 september 2011 om 14:29

ben JIJ ajax supporter of niet?
dat is juist ajax.... gewoon Lukoki of de Sa erin en die Pieters helemaal ondersteboven spelen.

15 september 2011 om 12:25

Anita erin
kolbeinn en siem voorin
kolbeinn op rechts
siem in de spits
die wisselen toch vaak van positie
met anita meer organisatie.
psv moet winnen he
die zullen moeten komen.

15 september 2011 om 16:32

PSV moet winnen zeg je?

Ik heb een nieuwtje voor je: Dacht het niet!

15 september 2011 om 18:20

Je naam spreekt boekdelen

15 september 2011 om 19:51

volgens mij snap je em niet helemaal
psv zou moeten winnen omdat ze anders op 6 punten komen te staan.

lijkt me logisch

ajax moet ook winnen om tot die 6 punten te komen
of ze dat ook doen betwijfel ik
zal weer voor het eerst zijn in lange tijd

15 september 2011 om 13:20

Hoezo mafkees van een Ebecillio?? Volgens mij zijn wij ook met hem kampioen geworden?
Dus ik weet niet waar jij het over hebt?? Dat hij het Ajax niveau niet goed aankan oke, maar mafkees? haha wat is Jan Vertonghen dan wel niet

Nou Bulykin wees blij en geniet van misschien ene basisplek?
Met nadruk op misschien aangezien de Boer al aangaf hij als stormram was gehaald dus we zullen het nog wel zien!

15 september 2011 om 11:42

Sins wanneer speelt Dimitri op links?:s:s

15 september 2011 om 11:45

sinds wanneer speelt sulejmani op links? staat boerrigter niet op links? en sulejmani rechts heb trouwens wel zin om te zien hoe boerrigter het op gaat nemen tegen manolev

15 september 2011 om 11:50

ja srry bedoelde rechts, maar Sulejmani heeft ook paar keer op links gespeelt hoor ;p

maar bedankt voor het informeren.

15 september 2011 om 12:00

Als De Boer wil dat hij op de flanken staat dan gaat hij daar gewoon staan.

dat is wel even slecht nieuws, trouwens VZ ebecilio is geschorst ipv geblesseerd.
tja dan moeten we maar met óf sereroóf lukoki spelen...

Eerst maar even afwachten of het inderdaad een zware blessure is, zo erg jammer zijn als Sulejmani niet mee kan doen tegen Psv. Aan de andere kant kan Ozbilliz zich laten zien en zal dan ook erg gebrand zijn om een goede pot neer te zetten.

Edit: Ik lees net dat sulejmani er 2 weken uitlicht, balen!

15 september 2011 om 13:19

Ja idd.... tegen psv wil ik niet graag risico nemen met Lukoki.

15 september 2011 om 15:39

Nah, denk niet dat De Boer dat zal doen. Hij zet veel liever Lukoki erin dan El Hamdaoui. Ik zou het wel mooi vinden als El Hamdaoui zou spelen. Alleen zal je niet veel van hem kunnen verwachten. Hij heeft al heel wat wedstrijden gemist en moet dus weer wennen aan het spel bij Ajax wat hij niet meer gewend is.

15 september 2011 om 18:03

Inderdaad, hij zou dan nog wat wedstrijd ritme op moeten bouwen.
Ik hoop toch alsnog dat hij komt een gewoon een goaltje maakt.

Weet iemand of Serero ook op rechts kan? anders lijkt me dat de ideale vervanger. Vindt hem beter dan Lukoki en Ozbiliz op dit moment. Daarnaast is Ozbiliz ook net terug van een blessure dacht ik.

15 september 2011 om 12:27

ik zou kolbeinn op rechts doen.
Siem in de spits.

anita in de basis als rechtshalf
betere verdedigende organisatie
kolbeinn en siem wisselen van positie

serero brengen wanneer het kan of lukoki

15 september 2011 om 13:27

Serero kan wel op recht. Hij heeft vaak goede acties waarmee hij ze man voorbij komt.

@ tektek. Denk je nou echt dat het hele team omgegooid gaat worden voor 1 blesure? Kolbein zal gewoon in de spits staan en het lijkt me stug dat Frank nu ineens het middenveld helemaal zou omgooien!

Het is een tegenvaller dat hij niet meedoet, maar ik ga ervanuit dat ze het goed kunnen opvangen met serero. Mogelijk kan ook sigthorsson aan de rechterkant en kan je bulykin centraal in de aanval laten spelen. Je speelt wel uit tegen psv dus makkelijk wordt het in ieder geval niet.

Ach, die jongen werd na een paar redelijke wedstrijden al snel weer compleet overgewaardeerd. Ik heb veel goede verhalen gehoord over Sorero die volgens mij ook op die positie uit de voeten kan. Ik weet niet of Ajax er heel erg op achteruit gaat als je met zo'n jongen speelt die gewoon helemaal vrijuit kan voetballen.

Voor Sulejmani zelf zou het ook wel goed uitkomen als hij niet meespeelt. In mijn ogen kan hij alleen maar door de mand vallen tegen Psv.

15 september 2011 om 14:31

Het komt alleen voor Pieters goed uit.

15 september 2011 om 15:15

Dat denk ik niet. Als hij in de wedstrijd een overgewaardeerde speler als Sulejmani kan tegenhouden (wat in principe geen prestatie is), wordt hij de hemel in geprezen. Doet hij dit niet, dan valt dat minder op. Als hij tegenover een jongen staat die het nog niet heeft laten zien zal er gezegd worden dat hij slecht is.

Er staat toch geschorste Ebecilio.

Dit is wel een enorme aderlating. Mickey speelt goed de laatste wedstrijden, ook gisteren kwam er veel inzet, snelheid en dreiging vanaf, jammer dat er geen doelpunt uit kwam. Misschien dat Van Toorn hem kan helpen voor zondag

Ach, die Sulejmani valt toch vrijwel altijd tegen. Aan de andere kant heeft Ajax ook weinig achter de hand. Als Sulejmani niet speelt kom je al snel bij een zeer matige speler als Ebecilio uit. En laat die nu net geschorst zijn...

15 september 2011 om 11:51

Gelukkig staat Pieters op linksback dus hoeft onze rechtsvoor niet zoveel kwaliteiten te hebben.

Hopen dat de blessure meevalt van Sulejmani.

15 september 2011 om 11:52

@galasekthebest:

Ach, Pieters is één van de betere linksbacks van de Eredivisie. En aangezien Suljemani de meeste linksbackjes van de wat kleinere clubjes al niet voorbij komt, maak ik me geen zorgen.

15 september 2011 om 11:56

Zo goed is Pieters niet hoor, en dat zeg ik als Psv-er!

15 september 2011 om 11:57

Met welke back had Sulejmani dit seizoen moeite dan?
Volgens mij heeft hij er al een paar in liggen dit seizoen.

15 september 2011 om 11:59

@juistja:

Nee, Pieter is inderdaad niet geweldig. Maar dat is Suljemani natuurlijk ook niet.

15 september 2011 om 11:59

Behalve dat ik Pieters ook geen wereldback vind, is hij toch 1 van de betere van de eredivisie. Staat ook niet voor niets opgesteld in het Nederlandse elftal (nu komt dat ook doordat Nederland voor de rest weinig goede linksbacks heeft), maar voorlopig onderschatten veel mensen zijn kwaliteiten nog.

15 september 2011 om 12:03

Welke kwaliteit van Pieters wordt onderschat?

15 september 2011 om 12:04

Pieters is inderdaad een van de beter van de Eredivisie, en ook dat geeft het niveau aan. Er zijn gewoon weinig betere al is Boilesen in potentie wel een goede. Als Frank daar Lukoki opstelt moet het met zijn snelheid tegen de, laten we zeggen 'niet zo snelle' Pieters wel goed zitten, we hebben immers zijn problemen met Musa gezien zondag.

15 september 2011 om 12:13

Alleen Ajax en Twente hebben al vijf linkerverdedigers die beter zijn.

Boilesen
Anita
Blind
Tiendalli
Buysse

15 september 2011 om 12:26

@galasekthebest:

Haha. Boilesen is een aardig talent, maar moet alles nog bewijzen. Hij is in potentie een goede speler, maar Pieters doet het momenteel nog beter.

En toen ik Blind in dit rijtje zag stopte ik met lezen. Kom op man, die Blind is misschien wel de meest dramatische linksback die Ajax in jaren heeft gehad. Die jongen kan er niets van.

Als je Blind een betere linksback vindt dan Pieters dan raad ik je aan een andere sport te gaan volgen. Dan heb je er namelijk heel erg weinig kijk op.

15 september 2011 om 12:28

4 van de 5 linkerverdedigers zijn Nederlands en toch staat Pieters in Oranje. Grappig hoe dingen kunnen lopen vind je ook niet Galasekthebest?

15 september 2011 om 12:29

Ik geef je gelijk over Blind, maar alsnog zie ik hem liever dan Pieters.

15 september 2011 om 12:29

Blind speelt geen linksback meer onder de boer
Die is gewogen en te licht bevonden in de wedstrijd tegen vvv
dan stelt ie nog liever anita als rechtsbenige.

15 september 2011 om 12:59

Gelukkig staat Boilessen op linksback dus hoeft onze rechtsvoor helemaal geen kwaliteit te hebben.....

15 september 2011 om 13:01

k vind Sulejmani weldegelijk een goeie voetballer, misschien komt het er nog niet helemaal uit maar hij laat wel zien over enorm veel potentie te beschikken. Waar ik aan Pieters alleen maar kan zien dat hij zijn top al enigszins bereikt heeft. Natuurlijk is Pieters een van de betere backs in Nederland, maar dat zegt helaas meer over het niveau van de backs dan over Pieters.

Denk wel dat Ajax Sulejmani gaat missen, vond hem gister niet goed, maar komt wel veel dreiging vanaf.

Hoop verder dat de verdeding van PSV een beetje stand kan houden (alhoewel ik dat betwijfel met het duo Bouma-marcelo). Mocht t in ieder geval lukken, zie ik psv -gezien hun voorhoede- wel winnen.

15 september 2011 om 13:04

Drie van de vijf, bovendien stelt/roept van Marwijk ook vaak Strootman, Lens en Wijnaldum op, dus hij zal wel een voorliefde voor Psvers hebben.
Waarom weet ik niet...

15 september 2011 om 13:07

Gelukkig hebben jullie Manolev die jullie eigen rechtsbuiten in de weg loopt...

15 september 2011 om 13:23

en dan nog van vitesse Butner ofzo toch

15 september 2011 om 13:23

Ja en als jij sulejmani een slechte speler vindt raad ik Jouw aan om een andere sport te kijken, he aapie.

15 september 2011 om 13:26

@ aapiepsv, hoezo moet Boilesen zich bewijzen nog? Hij speelt in Nationale elftal van Denemarken? Heeft vorig jaar al laten zien dat hij kan voetballen EN hij is nog is een paar jaar jonger dan pieters.. Gelukkig heeft pieters zich wel al bewezen hahaah

15 september 2011 om 13:26

Niet overdrijven hoor, Butner kan ook niet zoveel!

Poulsen van Az, die vind ik wel goed de laatste tijd!

15 september 2011 om 14:37

Ik vind je reactie's ietwat provocerend en daarnaast ook nog eens overdreven galasekthebest. Je zou best eens wat objectiever mogen zijn. We weten allemaal dat Boilesen een groot talent is, we weten ook allemaal dat Pieters een beperkte back is, maar die wel gewoon zijn verdedigende taak redelijk uitvoert en daarmee gewoon een prima back is die eigenlijk altijd een 6 scoort.

Ik vind het verder ook sneu dat je afgeeft op Bert van Marwijk, aangezien de man in de loop der jaren bijna alleen maar logische keuzes heeft gemaakt. Ik bedoel komop.... Strootman ter discussie stellen? Ik denk dat BvM er goed aan heeft gedaan om Strootman erbij te halen.

Met dit soort reacties geef je eigenlijk alleen maar aan dat je eigen mening uit frustratie of onkunde voortkomt.

15 september 2011 om 14:56

Pieters is geen topper maar wel een van de beste, zoniet de beste linksback voor Nederland. Hij speelt niet voor niks in het NL elftal. Echt goede backs zijn nu eenmaal schaars. Als je ziet dat Ajax er nu de zeer jonge Boilesen (wat wel een goede kan worden, maar nu absoluut nog niet zo goed is als vele proberen te beweren), en Twente daar meestal Tiendalli heeft staan, dat zijn ook verre van toppers.

15 september 2011 om 16:39

We kunnen hier wel discussieren wie er slecht is, maar als je Sulejmani tegenover Pieters zet dan heeft Pieters de grootste moeite.

15 september 2011 om 11:52

Sulejmani valt helemaal niet altijd tegen, die draait Pieters met gemak dol. Ebecilio is een linker vleugelspeler, dus dat was sowiso geen optie. Daarnaast hebben we nog enkele goede spelers uit de jeugdopleiding achter de hand.

15 september 2011 om 12:10

Ja, dat heeft Sulemani ook keer op keer bewezen he. Dus niet!

15 september 2011 om 12:31

Kolbeinn op links
siem in de spits
anita rechtshalf

niks geen jeugd in de basis
die punten moeten gepakt worden
psv moet winnen anders staan ze op 6 punten.
een anita heeft ook drang naar voren.
Kolbeinn is ook snel
en siem in de spits kan altijd

15 september 2011 om 13:18

@tektek dat lijkt mij ook het logische inderdaad, inderdaad om nu jeugd op te gaan stellen is geen goed idee, probeer het eerst met je huidige elftal.

Oei, dit is echt slecht nieuws. Maar ik zou Anita nu op het middenveld zetten. Janssen dan op de plek van Eriksen en Eriksen in de voorhoede. Maarja, hopelijk valt het dus mee, want Sulejmani is gewoon erg goed bezig en kan een wedstrijd met 1 actie beslissen.

15 september 2011 om 12:22

Eriksen is beter vanaf links dus dan zal Boerrigter naar rechts verkassen.

Ik denk beter dat je Siem kunt doorschuiven. Dat is wel een allrounder die die positie goed zal kunnen invullen. Dan kan de Boer mooi het middenveld Eriksen-janssen-anita uitproberen.

15 september 2011 om 12:26

Dat is natuurlijk ook een optie, maar ik weet niet of de Jong die positie wel goed kan invullen. Hij is toch echt meer een middenvelder. Al heb je wel gelijk, dat de Boer dat middenveld mooi kan uitproberen. Ach, er zijn veel keuzes. Ik ben benieuwd wie de Boer gaat kiezen als vervanger voor Sulejmani.

15 september 2011 om 12:32

inderdaad
het middenveld versterken met Anita.

Kolbeinn rechts ala dirk kuyt
Siem in de spits die maakt daar ook goals.

15 september 2011 om 12:35

De jong minder
Maar kolbeinn wel
dat weet ook verbeek van az
ook daar heeft ie veel gescoord
kolbeinn kan ook op beide flanken

getuige de mooie voorzet vanaf links op Sulejmani met ze kuif.

als sulejmani tweebenig was zoals pedro van barca...
snelheid heeft ie al maar dat zijn toch echt punten die die mist
stijf links alles met links in het heetst van de wedstrijd schiet ie dan
altijd met links. automatisch.

Hopen op Lukoki. Is echt een goede speler. Razendsnel en goede voorzet in huis.

Een fikse tegenvaller?? Nou dat vind ik dus niet. Ben ik de enige die nog steeds boos kan worden om het feit dat we voor Miki 16,4 miljoen hebben neergelegd?? Ik vind Sulejmani namelijk een leuke speler hoor, maar hij heeft mij nog steeds niet laten zien dat ie een toegevoegde waarde is voor Ajax. Weinig overzicht, heeft veel kansen nodig om te scoren en komt in de eredivisie leuk mee, maar heeft moeite in de Europa league en is te slecht voor de CL. Als Ajax zoveel betaald voor iemand moet ie zwaar boven de andere speelrs uitsteken en dat doet ie niet, hij is gewoon niveau Boerrigter en die kostte 1,5 miljoen. Hij is dit seizoen (eindelijk) fit begonnen en daardoor wat scherper maar alsjeblieft zeg, die man gaat zn transfersom nooit en te nimmer waarmaken en waarom hij op basis van een half seizoen countervoetbal bij heerenveen uberhaupt is gehaald begrijp ik echt niet!

(oh ja en zn kepsel is ook echt leluk!)

15 september 2011 om 11:48

Dus jij vind het niet erg dat Sulejmani waarschijnlijk niet kan meedoen tegen Psv? Jij zegt het zelf: Hij kan mee in de Eredivisie, dus dan kan hij tegen PSV echt wel wat betekenen. En die 16,4 miljoen was gewoon een grote fout, maar hij begint weer lekker te spelen. Zoals hij vroeger na 1 sprint al moe werd, werkt hij nu gewoon altijd erg hard en heeft echt wel leuke acties in huis. Ik vind het overigens wel knap dat je nu na 1 wedstrijd in de Champions League weet dat hij niet meekan. En zo erg vond ik hem gister ook niet spelen, hij speelde gewoon goed, maar had pech bij het afmaken.

15 september 2011 om 12:01

@ Lapulga: dus jij vind het een prestatie van Sulejmani dat ie na 3 seizoenen eindelijk een beetje beter speelt en niet meer moe is?? En newsflash: bij aanvallen hoort scoren en als je als aanvaller zo zwak omgaat met een paar 100% kansen, dan heb je dus Niet goed gespeeld!

15 september 2011 om 13:02

Je betaald geen 16 mio voor een speler die na 3 jaar scoort tegen eredivisie toppers als Vitesse....
Ik vind Miki een enorme miskoop en wat hij laat zien hadden we ook van een jongen uit de jeugd kunnen zien. Nothing special but his price was...
Ajax moet alleen nog maar kopen als de speler écht een extreem toegevoegde waarde heeft: Zlatan, Chivu, Eriksen, Huntelaar, Suarez begrijp ik, maar een keihard rennende, geen overzicht hebbende, Joegoslaaf waarvoor de CL te hoog gegrepen is, die mag bij Heerenven blijven!
En wat ik ook nioet begrijp is dat het anders zo kritische ajax publiek, dat normaal een speler na een paar slechte wedstijden al neersabelt, zó lang geduld heeft met deze koekebakker?!

15 september 2011 om 14:07

Ik vind dat jij veel te snel oordeelt. Hij speelt nu eindelijk goed, en dan is het nog niet goed, want we hebben er 16, 4 miljoen voor betaalt. HIj speelt nu gewoon lekker. Natuurlijk had Ajax nooit zoveel geld mogen uitgeven aan Sulejmani, maar hij doet het nu goed. Let jij maar op dat hij over 1 of 2 seizoenen een overstap maakt naar een mooie club .

15 september 2011 om 14:42

je lijkt mij een beetje gefrustreerd,heeft hij met dat lelijke kapsel toch nog je vriendinnetje afgepakt ofzo?
Mickey is de het laatste half jaar gewoon erg goed op dreef en heeft een hoog rendement,gisteren was hij helaas iets minder scherp maar ja....dat is voetbal.
Is het trouwens zijn schuld dat er zoveel voor hem betaald is?

15 september 2011 om 11:49

Mickey bepaald niet hoeveel voor hoeveel hij moet worden weggekocht!!
Gister was hij zeker dreigend met zijn acties alleen voor de goal was het minder!!
Dus mickey kan er weinig aan doen dat ajax 16.4 mln betaald. Dus ben maar Boos op Ajax en bestuur ipv op Mickey!!

15 september 2011 om 12:04

Ben het helemaal met je eens. Van de week heb ik al eerder in een topic aangegeven dat de Jong en Sulej te kort komen voor Ajax1. Ze missen overzicht en handelingssnelheid. Ik erger me ook helemaal kapot aan het feit dat hij alles dicht loopt en daardoor niet aanspeelbaar is

Ajax heeft zat vervangers met Lodeiro, Lukoki en Ozbiliz. Overigens is Anita vorig seizoen onder de Boer ook een wedstrijd uitstekend op rechtsbuiten ingevallen. Wel jammer, want ookal speelt Sulejmani niet altijd even geweldig, hij is toch beslissend mij zijn goals

15 september 2011 om 12:37

Je mist de snelheid en diepgang vooral
sulejmani is een speler die gelanceerd moet worden

de meeste goals scoort ie op die manier

Ik zou dit als PSV fan eerder zien als een tegenslag dan als een meevaller. Van die gozer ben ik totaal niet onder de indruk. Dat hij niet top is heeft hij gister weer eens te laten zien. Een open schietkans na laten omdat het persé met links moet. Duurt niet lang voordat Boerrigter heb voorbijstreefd.

Ajax kan makkelijk met Anita op de plek van Janssen, Janssen op de plek van Eriksen en Eriksen op rechtsvoor. Geen enkele tegenslag dus.

De Boer heeft juist een luxe probleem! Hij heeft altijd nog el-hamdaoui achter de hand.

15 september 2011 om 12:39

wat je een luxe probleem noemt
zo luxe zullen ze het niet vinden
die luxe hebben ze liever niet

en meh is geen buitenspeler
dus die zou ook niet voor sulejmani kunnen invallen

meh speelt alleen goed op 10
als schaduwspits
en die positie is er niet meer bij ajax

Weet niet of dit zo'n fikse tegenslag is, maar zeker vervelend.
Serero kan ook op de rechterflank spelen namelijk.

Ajax heeft echt zo veel keuzes in de opstelling en strijdwijzes dat hier heus wel een passende oplossing voor gevonden wordt.
Sluit zelfs een 2-spitsen systeem voor noodgevallen niet uit.
Tegen Psv wordt de wedstrijd op het middenveld beslist, verwacht ik.

Serero erin.

Ik ben blij dat Ebecilio geschorst is, daardoor krijgt waarschijnlijk Serero een kans. Of misschien wel Lodeiro. Het is echter wel een tegenvaller. Beide spelers hebben niet de snelheid en actie van Sulejmani.

15 september 2011 om 11:54

Dan moet het maar combineren van de rechterkant. Sulejmani is snel, maar heeft totaal geen overzicht en zijn acties lopen te vaak stuk (zie ook gisteren). Serero is in de kleine ruimte geweldig en zou combinerend van de rechterkant weleens een hele mooie oplossing kunnen zijn. Hoop dat De Boer voor hem kiest.

15 september 2011 om 12:13

@ Leprechaun

Ik ben benieuwd. Hij kan in ieder geval niet voor Ebecilio kiezen. Ajax heeft echter wel een voordeel met Vd Wiel als rechtsback. Die komt er namelijk nog regelmatig overheen.

15 september 2011 om 12:34

Precies. Daarom is het ook belangrijk dat de rechtsbuiten regelmatig naar binnenkomt. Allereerst zorgt het voor veel beweging en afwisseling en ten tweede kan Greg er (met zijn fantastische voorzet) overheen komen.

Ik denk dat je met Serero ten opzichte van Sulejmani niet veel inlevert. Behalve dan in de omschakeling. Daar is de snelheid van Sulejmani een absoluut wapen.

Zeker wel een tegenvaller..
was gister zeer gevaarlijk met zijn acties, pech met afronding al had ie soms wel wat directer mogen schieten, en die kopbal, het is zoals van de Sar zei.. er staat daar een geweldige keeper en die bal moet strak in de hoek anders is hij voor die keeper!! En mensen hou nou is op over die 16 mln. dat vanbasten en co zo dom zijn oke, maar daar hoef je Mickey niet op te beoordelen, zijn acties zijn dit jaar vaak dreigend!

wordt dit dan het moment: Mounir EL Hamdaoui terug bij ajax 1!!! Kan hij laten zien dat hij kan voetballen, ook in het systeem van de Boer!

Hier baal ik van hij was zo in vorm. Misschien gaat ie wel naar de placenta doktor.

15 september 2011 om 11:51

@ajacied:

Dan kan hij daarna meteen eventjes door naar de kapper. Wat een kapsel heeft die man.

15 september 2011 om 11:54

Dat heet style, hij heeft tenminste ze eigen style. Andere mensen hebben allemaal het zelfde kapsel. Ala Justin Bieber lekker naar voren. Vooral niet afwijken van andere mensen.

15 september 2011 om 11:56

@ahjacied:

Dat heet een kop als een pleeborstel!

15 september 2011 om 12:00

@aapiepsv, in veel opzichten verschillen de smaken in Brabant en Amsterdam.

Ik zal me onthouden van een oordeel, want over smaak valt niet te twisten. Ik stel voor dat jij dat ook doet, los van het feit dat ik iemand's uiterlijk volstrekt irrelevant vind als het om voetbal gaat .

Ook al zit die gozer onder de acne, als hij goed voetbalt vind ik het allang best.

15 september 2011 om 12:01

@cyprioot:

Man, ga mij niets vertellen over Amsterdam. Ik heb er zelf jaren gewoond.

15 september 2011 om 12:29

Ik geloof niet dat er nog meer mensen met zo een kop lopen als Sulejmani. Niets mis mee als hij het zelf leuk vind, maar die kopbal van gister....was een stuk eenvoudiger zonder dat vogelnestje.

15 september 2011 om 12:41

hebben ze je daar weggejaagd omdat je iedereen naar de kapper stuurde?

On topic:
Die placenta kan helpen
maar dat gaat niet meer lukken voor zondag.

15 september 2011 om 12:46

@tektek:

Haha nee, maar ik wil alleen maar aangeven dat dat gelul over Amsterdam en de provincie een beetje achterhaald is. We leven niet meer in 1950.

15 september 2011 om 13:30

Dat heet ''apart'', zoals Neymar het ook heeft.
En ik wil liever apart zijn dan een wanabe.

En in Psv zitten er ookal wat aparte kerels bij.
Laten we beginnen bij Manolev?...

Je leest hierboven wel dat de vervanger niet eens duidelijk is, dat wordt nog wat als er meer blessures en schorsingen gaan komen.

15 september 2011 om 11:56

Voor wie is dat niet duidelijk? Voetbalzone of De Boer? Lijkt mij dat Frank allang weet wie hij op de plaats van Sulejmani zal zetten, mocht hij niet kunnen spelen.

15 september 2011 om 15:45

Ja, dat is nog niet bekend. Ik denk dat De Boer nu aan het twijfelen is hoe hij tegen PSV moet spelen. Misschien gebruikt ie Lukoki wel? We zien wel.

Lukoki moet het met z'n snelheid en behendigheid/voorzet Pieters heel lastig kunnen maken! Ik ga er persoonlijk vanuit dat Lukoki voor Sulejmani invalt zolang hij niet inzetbaar is. Een andere optie is Lesley De Sa, ook een heel technisch mannetje, die een tegenstander voorbij kan en heeft ook nog een scorend vermogen! De Boer komt er valt wel uit haha

15 september 2011 om 11:55

@avantiajax:

Je hebt het nu over een speler van de A1 en een speler uit het tweede die pas twee wedstrijden in de Eredivisie heeft gespeeld he. En jij denkt dat dat soort gasten er meteen worden ingezet tegen PSV in Eindhoven? Haha.

15 september 2011 om 12:01

Veel andere keus heeft De Boer niet he.. Ebecilio geschorst en Ozbiliz geblesseerd. Dat zijn de 2 buitenspelers uit de A-selectie buiten de basiself, aangezien Jozefzoon is verhuurd aan Nac. Dan moet je al snel naar Jong Ajax/a1. En ik weet zeker dat Pieters het lang niet makkelijk zal hebben tegen een snellere Lukoki. Ik ben benieuwd waar De Boer mee gaat komen. Ik heb er iig alle vertrouwen in als Lukoki gaat spelen.

15 september 2011 om 12:02

@aapiepsv, dat is ook nu net het verschil tussen Ajax en Psv. Wij durven de jeugd tenminste een kans te geven.

15 september 2011 om 12:03

@cyprioot:

Jij weet net zo goed als ik dat de Boer niet met Lukoki of De Sa aan de aftrap gaat verschijnen in Eindhoven.

Ik moet ook wel lachen om al die Ajacieden hier die zo lyrisch zijn over de kwaliteiten van Lukoki...die gast heeft nog vrijwel geen wedstrijd gespeeld op het hoogste niveau en toch lees ik hier ''dat hij het Pieters wel lastig kan maken met zijn snelheid en behendigheid/voorzet''. Haha, wat een bullshit. Laat die gast eerst eens wat wedstrijdjes spelen voordat je dit soort dingen zegt.

15 september 2011 om 12:10

Waarom niet kwaliteit genoeg in de jeugd en het 2e elftal ! En we hebben een trainer met lef ! Iets wat in Eindhoven ontbreekt ! En nogmaals die door jou bejubelde Pieters is niet veel bijzonders .

15 september 2011 om 12:12

Ik denk eerlijk gezegd wel dat Lukoki aan de aftrap zal verschijnen mits Ozbiliz nog niet fit genoeg is voor het 1e.

15 september 2011 om 12:27

De Boer zet zonder blikken of blozen een jeugdspeler neer. Ook in Eindhoven. Pieters is helemaal niet zo goed als hier wordt beweerd, Lukoki gaat dar echt voorbij

15 september 2011 om 12:34

@appiepsv #61
Volgens mij is vaak genoeg bij Ajax gebleken dat jonge gasten inderdaad gewoon worden ingezet.
En volgens mij is ook vaak genoeg gebleken dat Ajax van hen eigen kracht uitgaan en zich niet snel aanpassen aan hun tegenstander.
Of het nou PSV of VVV of RKC of FC Zwolle of FC Bal op het dak Frank de Boer kiest zijn spelers uit op basis van zijn eigen visie en niet vanuit de tegenstander.
Gister speelde Ajax gewoon zoals Ajax ook in de eredivisie speelde met op het middenveld Janssen, Eriksen en De Jong waar het misschien verstandiger was geweest om met een echte controlerende middenvelder te starten.
Dus ik zie het zeker gebeuren dat Lukoki in de basis start. Wat voor opties heeft Frank de Boer anders?
Daarbij heeft Frank de Boer gewoon vertrouwen in Lukoki want anders had ie hem ook niet ingebracht tegen Feyenoord.
Btw Frank de Boer is volgens mij ook degene die opeens Ebecilio in de basis zette... dus waarom Lukoki niet?

15 september 2011 om 13:12

@aapiepsv, met deze post (#84) ben ik het eigenlijk wel eens. Lijkt me idd te vroeg om Lukoki erin te zetten, zeker in zo'n wedstrijd. En inderdaad moet nog maar blijken of dat echt zo'n talent is.

15 september 2011 om 13:35

Wij hebben iets dat heet ''zelfvertrouwen''.

Tuurlijk begrijp ik wel dat hennies zoals jou geen zelfvertrouwen hebben hoor!
en dat mag ook!, maar doe neit alsof psv het uitstekend doet!

met psv is het gewoon elke jaar ''same shit differen't year''.
Laat ze nu eens maar presteren in de Eredivisie, of zelfs in de Europa league.. of zelf wel in de Cl!! maar w8, zoveel vertrouwen hebben jullie niet.

15 september 2011 om 14:14

Helemaal mee eens Afca. Die zijn gewoon bang dat ze zondagmiddag een pak slaag krijgen. Wij maken ons geen zorgen om een blessure. Ook al zijn de twee vervangers nog geblesseerd (Ik denk dat het opgelost gaat worden met de Jong of Lukoki of hopelijk met een nog op tijd fitte Ozbiliz). Bij Psv daarentegen is er reden tot zorgen over de helft van de basiselftal. Maar ik ben niet bang want zij hebben Fredje. Dan maakt het niet uit of we vermoeid zijn door cl. Ik hoop wel dat Sulejmani fit is voor Madrid. Ik ben vooral benieuwd naar het duel Boerrighter-manolev. Wie zou dat toch gaan winnen. Spannend!!!!!

15 september 2011 om 14:51

ja dus....dat is het verschil tussen ajax en psv.
lef vs angst
ageren vs reageren.
Daar komt bij: het is Pieters maar,een B1 speler voldoet ook.

15 september 2011 om 15:02

@afca

Lachwekkend jou reactie. Je kan zelfverzekerd zijn, maar je hebt ook zoiets als respectloos zijn. Ajax komt net uit een heel diep dal met 7 jaar geen kampioenschap, worden nu een jaar kampioen met het nodige geluk en ineens is het allemaal hosanna en kan de rest er niks meer van? Dat koop ik niet. Bij PSV zijn we nu juist weer op het goede pad na 3 mindere jaren, maar daarvoor hadden we volgens mij 7 kampioenschappen in 9 jaar. ''same shit different year'' is dus wat overdreven vind je niet.

ON: terug naar Sulejmani. Ajax heeft naar mijn mening wel degelijk een groot probleem. Sulejmani was tegen Lyon de gevaarlijkste man, en dat tegen een zeer goede back. Als ze met Lukoki gaan spelen is dat in ieders geval een enorme aderlating voor ze, en vergroot de kansen voor PSV alleen maar. Ik heb alle vertrouwen in een goede afloop. We doen het traditioneel altijd goed tegen Ajax.

15 september 2011 om 15:04

@javaking

ja en daarom staat Pieters ook in oranje omdat we een bondscoach hebben die er niks van snapt????? hahahahaha hoeveel bijzonders is de rest van de nederlandse linksbacks dan wel niet. Of vindt jij misschien echt dat onze bondscoach er niets van snapt.ik wil wedden dat als Pieters bij Ajax had gespeeld jij hem een hele goede back had gevonden omdat jij niet objectief bent maar een ajaxbrilletje op hebt

Lees net op Ajax.nl dat hij twee weken is uitgeschakeld en PSV en Fc Twente gaat missen....hopelijk is ie dan klaar voor het treffen met Real Madrid. Ozbiliz zal zondag wel bij de selectie zitten!

In grote wedstrijden heb je toch niks aan die slappe zak! Hoop dat een vervanger (serero?) meteen zijn kans grijpt en we eindelijk verlost zijn van Sulejmani. Erger mij groen en blauw aan dat febo kroketje! Altijd maar z'n kop laten hangen, nooit is borst vooruit en gaan.
Verkopen die hap, al vang je er nog geen miljoen voor.

Ik weet niet of de auteur van dit bericht het duel van gister heeft bekeken, maar Sulejmani was echt waardeloos. Denk niet dat hij gemist wordt.

Dat is slecht nieuws. Ajax heeft iedere speler hard nodig om Tiny’s schande flink in “de grond onder” het stadion te duwen. Kom op Ajax laat het schandaal van Eindhoven niet beloond worden. Zelfs al zou een overwinning voor PSV of een gelijk spel voor mijn eigen club beter zijn hoop ik toch dat Ajax wint. Janken bij de gemeente en vervolgens voor bijna 30 miljoen spelers halen. Walgelijk.

15 september 2011 om 12:09

Met dit soort acties krijg je alleen maar meer sympathie voor clubs als Feyenoord en Twente die hun problemen op een gezonde manier oplossen. Helaas zal PSV weer in de financiële problemen moeten komen, voordat Sanders en co een dergelijk beleid zullen gaan voeren.

15 september 2011 om 12:54

Ben ik met je eens. Ik heb nooit iets tegen PSV gehad maar door dit gebeuren gun ik ze helemaal niets meer. Ik vind het ook onbegrijpelijk dat er in de Nederlandse voetbalwereld niet veel meer tegen deze hele constructie geageerd word. Ik heb op zich niets tegen de deal met de gemeente echter wel tegen het feit dat er gelijktijdig voor bijna 30 miljoen aan spelers gehaald worden die door een club met geld (ajax) of een beleid (twente) als absoluut onbetaalbaar gezien werden. En dat alles terwijl PSV gewoon nagenoeg failliet was.

15 september 2011 om 13:17

Kerel trek het je niet zo aan. Wordt langzamerhand een beetje vervelend hoe PSV in de media wordt neergezet, en menig niet-psv supporter neemt het klakkeloos over zonder enige kennis van zaken of inzicht hoe die deal exact inelkaar zit.

15 september 2011 om 13:39

Oh het zijn de media die jankend bij de gemeente stonden. Nu begrijp ik het. Of misschien begreep ik het al langer en jij nog steeds niet. Het was toch echt Sanders die de boel heeft geregeld en niet de media. En de media zijn mijns inziens veel te mild voor Psv. Ik merk veel te weinig van een kritische houding. Het zijn juist de PSV fans die de leugens van Sanders graag geloven en dat snap ik best. Alleen de rest van Nederland laat zich niet bedonderen door Tiny's bedrog. Kom op Ajax hak Sanders en zijn wanbeleid in de pan.

Dat wordt dan Bulykin laten spelen.

Misschien dat Ajax 4-1-2-1-2 een 4-3-3 maar dan met 2 aanvallers en een nummer 10 achter hun.

15 september 2011 om 15:47

Hoe weet je dat zo zeker?
Misschien speelt Lukoki wel?
Ik denk dat De Boer liever met Sightorsson in de punt speelt.

& dat Bulykin later nog kan invallen.

Ozbiliz is niet helemaal fit, Serero is een middevelder, dus wie hou je dan over ? ( Behalve de hele jonge jeugdspelers )

Of kiest hij voor een Lukoki, je kunt Dimitri in de spits zetten en dan Sigtorrson op rechts.

Is wel een gemis hoor, ondanks hij niet altijd even goed speelt, hij is sowieso een dreiging voor iedere verdediging in de Eredivisie, die jongen denkt vaak vooruit.

15 september 2011 om 12:02

Hij kan ook Eriksen in de voorhoede zetten. Janssen op de 10 en Anita als centrale middenvelder. Daar zou ik voor kiezen, maar de Boer kan natuurlijk ook Serero in de voorhoede doen, want ik zou echt niet kiezen voor Bulykin (laten invallen) of Lukoki (nog te jong voor zo'n wedstrijd).

15 september 2011 om 12:14

Eriksen als hangende links of rechtsbuiten zou kunnen, om vervolgens naar binnen te trekken en een steekpass te geven.

Maar niet als een klassieke flankspeler die z'n actie maakt en de achterlijn haalt.

In de punt zou ik het niet proberen, hij is geen spits en Ajax speelt graag met een vaste spits.

15 september 2011 om 12:24

Nee, Eriksen is geen echte buitenspeler, maar je gaat toch niet opeens Lukoki erin zetten tegen Psv. Dat gaat de Boer ook echt niet doen... Het is jammer dat Ozbiliz nog niet helemaal hersteld is, want dat zou ook een goede optie zijn. Maarja, we zien het allemaal wel.

15 september 2011 om 12:36

Nee geen Lukoki nee, die mag eerst wedstrijden tegen Rkc en Nac spelen, om vervolgens in te vallen tegen toppers en dan misschien basis ( Als hij echt goed bezig is )

Maar we zien het wel inderdaad.

15 september 2011 om 15:50

Is Lukoki niet een van die hele jonge jeugdspelers?

Ik denk dat hij liever met Sightorsson in de punt speelt.

& Dimitri als back up.

15 september 2011 om 16:16

Ja, dat is inderdaad een jonge jeugdspeler ;-) Sulejmani doet niet mee, dus moet je een vervanger hebben. Sigtorsson in de spits zoals gewoonlijk, maar Lukoki op de flanken is enorm risicovol, is er namelijk nog lang niet klaar voor. Speelt niet eens wedstrijden voor het eerste ( Behalve die paar minuten tegen Feyenoord )

Laat staat nog een hele wedstrijd tegen Psv, zou ik niet doen.

ik denk dat het toch gewoon Ozbiliz gaat worden op rechtsbuiten ook al is hij niet wedstrijdfit
Wel zuur dit, had graag Psv en Ajax beide in hun sterkste opstelling gezien.

Tudelukoki! moet erin, hij zit wel bij de selectie. Denk eerder dat hij Lodeiro misschien wel op die positie laat spelen. Is een linkspoot, snel, behendig goede pass en voorzet. Anders is serero wel een goede optie. Ebecilio wil ik dan ook wel eens zien op rechts, lijkt mij een stuk beter.

Al met al zal het een boeiende wedstrijd worden en als Ajax wint dan hebben ze een goed gat geslagen met psv.

15 september 2011 om 12:04

de Jong op rechts??? Dan kan je net zo goed met 10 man gaan spelen.

Vreemde gedachtes hebben mensen hier hoor. Gewoon Sereo in de basis. Ozbiliz kan desnoods als ie fit genoeg is.

15 september 2011 om 12:44

Kolbeinn op rechts

Siem in de Spits

Anita rechts half

Zou het geweldig vinden als De Sa mee zou gaan en zou mogen spelen.. echt een heel groot talent..

Ik hoop dat we dan eindelijk Serero in actie gaan zien. Ik hoor niets dan lovende woorden over deze jongen, maar minuten heeft hij nog amper gehad. Dit is de gelegenheid om hem op te stellen!

15 september 2011 om 12:07

de Boer blijft maar vasthouden aan een bagger spelende de Jong terwijl er een Lodeiro en een Serero rondlopen die totaal geen kans krijgen. Zelfs Enoh wordt nog eerder gebracht.je haalt een Serero voor een aantal miljoen om hem vervolgens niet te gebruiken. Ik begrijp de Boer niet meer. Hij is de ideale oplossing voor op rechts nu maa rwedden dat de Boer het weer niet doet....

Met deze opstelling ben je toch klaar? Alleen zal Lukoki ook geblesseerd uitvallen na Real. Dat zijn wedstrijden waar je zo ontzettend veel moet lopen en als je dan net PSV en Twente hebt gehad dan kan het wel is zijn dat ook hij zn benene voorbij loopt!

vermeer
vd wiel
alderweireld
vertonghen
boilesen
de jong
eriksen
janssen
lukoki
sigthorsson
boerrighter
15 september 2011 om 12:05

Hou toch op over Lukoki!! Die jongen komt totaal niet in aanmerking voor een basisplaats man!

15 september 2011 om 12:06

Wie wil je dan neerzetten? Verhoeven? Niet echt bijster veel keus!

15 september 2011 om 12:08

Serero! Hoe moeilijk is dat zeg.die kan op elke positie daar spelen voorin. Ozbiliz erbij op de bank. Prima zat. Lukoki is geen optie. Die heeft 1 a 2 keer mee gedaan en dan meteen in de basis in de belangrijkste wedstrijden van het seizoen tot nu toe. Ja doei de groeten en tot ziens. Die komt helemaal niet in de plannen van de Boer voor nu. Snap niet dat mensen hem erbij gaan halen.

15 september 2011 om 12:11

@020jeroen020

Lukoki is leuk hoor, maar kom op... Die zet je er toch niet gelijk in tegen Psv. Hij kan nog niet mee met dit niveau. Dan kies je toch eerder om Serero of Eriksen in de voorhoede te doen. Ikzelf zou voor Eriksen kiezen. Dan met dit middenveld spelen: de Jong - Anita - Janssen. Dan kan Janssen zich ook eindelijk eens met de aanval bemoeien.

15 september 2011 om 12:46

zo ook lijkt me
die staat nog iets steviger tegen psv in de organisatie

vermeer
vd wiel
alderweireld
vertonghen
boilesen
anita
janssen
eriksen
Sighthorsson
S. De Jong
Boerrigter

Ik zou het ook een goede optie vinden om van der wiel rechtsvoor te zetten met Anita rechtsback. Mertens moet het toch niet van zijn kopkracht hebben, dus is het ideaal om kleintje Anita tegen hem te zetten. Van der Wiel heeft ook wel een goede actie in huis, dus voor mij zou dat het ideale plan zijn voor de wedstrijden dat Sulejmani er niet bij is

Goed nieuws dit! Ajax zonder Suljemani acht ik aanzienlijk slechter in de aanval en met PSV en Twente voor de boeg is de timing fantastisch. Kon wel eens het kampioenschap gaan kosten met die Ebecilio geschorst en Suljemani geblesseerd.

15 september 2011 om 12:14

-.-' oke en vermeld je nu even je echte leeftijd en kliniek op je profiel?

Oeh zuur voor ajax! Ik vind Sulejmani persoonlijk een van de betere bij ajax momenteel. Misschien kunnen ze van systeem veranderen tegen PSV en dan met 2 spitsen spelen, omdat ze momenteel niet echt een goede vervanger hebben op rechtsbuiten. Dan moet het er ongeveer zo uit gaan zien.

Vermeer
vd Wiel
Alderweireld
Vertonghen
Boilesen
Anita
de Jong
Jansen
Eriksen
Bulykin
Sigthorsson

Ik vind Serero of Ozbiliz daar ook prima kunnen spelen hoor. Deze topper is sowieso nog niet cruciaal in mijn ogen. Verliezen betekend dat psv op gelijke hoogte komt, en winnen loop je 6 punten uit met nog 28 duels te gaan. Maar goed, desalniettemin prima wedstrijd.

Spijtig voor Sulejmani maar lijkt me voor Lukoki een prima kans zich te bewijzen. Die jongen heeft zp ongelofelijk veel snelheid, die moet Pieters het wel lastig kunnen maken. Ben persoonlijk het meesg fan van Özbiliz, jammer dat hij niet helemaal fit is. Lies hier namen als Serero, Lodeiro en zelfs Sigthorsson of Anita op rechtsbuiten. Dan lijkt me uit die Serero toch de beste, maar die vind ik meer middenvelder, denk echter wel dat Frank hem opstelt.

deze blessure is wel even een fikse tegenvaller voor Ajax
Sulemani speelt misschien niet elke wedstrijd even goed maar gisteren knokte hij echt voor elke bal

maar voor een team als Ajax moet dit toch makkelijk op te vangen zijn?
waarom nu niet Bulykin in de basis zetten?
of El Hamdoui weer even terug halen in de selectie totdat Sulemani weer terug is?

het blijft jammer voor de club
maar met zo'n selectie is het te vervangen lijkt mij
maar goed ik volg Ajax niet elke week

Wie wie? El Hamdaoui!

Nee even zonder dollen dit gaat lastig worden op rechts. Ik zeg Serero op rechts. Heeft imo laten zien in de voorbereiding dat hij eventueel ook daar uit de voeten kan. Desondanks denk ik dat Frenkie voor Lukoki gaat.. Niet mijn keuze, maar ik denk dat hij dat zal doen..

15 september 2011 om 12:47

Sighthorsson op rechts

Siem in de spits

Anita rechtshalf

serero invallen
bulykin invallen

Waarom heeft half voetbalzone het over Lukoki. Die jongen heeft nog nooit op een serieus niveau gespeeld. Hij doet het erg leuk in de jeugd van Ajax, maar zo'n jongen opstellen tegen PSV is een te groot risico. Serero is de oplossing. Ik heb regelmatig wedstrijden van die jongen Zuid-afrika gezien en ik ben er van overtuigd dat hij de kwaliteiten heeft om te verrassen als buitenspeler. De Boer ziet hem meer als aanvallende middenvelder, maar met zijn uitstekende individuele actie zie ik hem liever op de plek van Sulejmani spelen van het weekend.

Ook van kennissen in Afrika die die competitie volgen heb ik begrepen dat hij echt de revelatie van het vorige seizoen daar was. Helaas zal de Boer kennende, mits hij fit is, voor Özbiliz kiezen.

Zeker een tegenvaller, Mickey is belangrijk voor Ajax, met z'n dreiging.
Alleen wat gisteravond een probleem was, hij speelde te veel naar binnen waardoor hij Sigthórsson in de weg ging lopen, en te veel tijd nodig had om de ruimte te vinden, daarbij is 't een nadeel dat ie stijf links is!

Ik zal dan gewoon zo gaan spelen zondag:

Serero dan maar op rechts, maar wel als hangende rechtsbuiten, zoals Mickey 't ook invult.
Ik denk dat Thulani dat wel kan! (:
Anita op linksback, om de snelheid van Lens op te vangen. Ik neem aan dat PSV met Matavz in de spits start. Anita is verder als Boilesen in z'n ontwikkeling, en vond Boilesen gisteren 1 van de zwakste schakels van Ajax, die jongen moet je niet gelijk in 't diepe gooien.

Vermeer
van der Wiel
Alderweireld
Vertonghen
Anita
de Jong
Janssen
Eriksen
Serero
Sigthórsson
Boerrigter
15 september 2011 om 12:25

Ik zou ook in deze wedstrijd voor Anita gaan ipv Boilesen. Anita is snel, en weet een goede tackel/sliding in te zetten. Ik denk echter wel dat Serero te vaak de eigen actie zal gaan ipv voorzet, waardoor een grotere kans op (gevaarlijk) balverlies komt. Lukoki geeft altijd sneller/vaker de voorzet, wat ook minder counter kansen zou betekenen voor Psv. 1e helft zou ik gaan proberen met Lukoki, en mocht het toch tegenvallen in de 2e helft Serero erin brengen.

Hopelijk zijn Toby en Jantje scherp op Matavz (als hij erop staat), want Matavz weet van te voren al waar de bal gaat komen en met voorzetten van bijv Mertens kan dat te gevaarlijk zijn haha.

Ik zou de Jong op rechtsbuiten zetten en dan Serero op de rechtshalf..de Jon is echt een speler die op verschillende posities goed uit de voeten kan..

15 september 2011 om 12:33

Ja, maar laat dat nu net niet de rechtsbuiten positie zijn.

Tjah ik zou persoonlijk op basis van kwaliteit gewoon El Hamdaoui meenemen. Op zulke wedstrijden heb je hem nog altijd achter de hand, die gast wordt gewoon betaald dus De Boer moet even zijn ego opzij zetten.

15 september 2011 om 12:26

Dat is ongeveer de enige optie waarvan je nu al kan zeggen dat dat niet gaat gebeuren. De vervanger voor Sulejmani zal uit het rijtje Ozbiliz, Serero, Lukoki komen vermoedelijk.

15 september 2011 om 12:29

Tjah dan zie ik het somber in, Ozbiliz is niet wedstrijdfit en met die twee op de flanken wordt het niet echt wat.

Ik hoop dat De Boer Lukoki durft op te stellen. Die jongen is echt levensgevaarlijk in het tweede. Hij is pijlsnel, technisch vaardig en vooral een echte buitenspeler. Daar zou Sigthórsson ook wel eens van kunnen profiteren. Sulejmani is op zijn zachtst gezegd niet de man van de voorzet.

Je kunt daar ook wel Serero neer gaan zetten, maar dat is zonde denk ik. Die jongen is een echte middenvelder en mist de explosiviteit die hoort bij een buitenspeler. Dan krijgen we hetzelfde verhaal als vroeger met Pienaar, die daar een tijd lang misbruikt is.

Persoonlijk vind ik ook dat dit bij Ajax hoort. Als ik sommige al hoor roepen dat ze dan maar beter 4-4-2 kunnen gaan spelen de komende wedstrijden snap ik er al helemaal niets meer van. Je gaat toch niet een compleet elftal omgooien, omdat er 1 speler wegvalt? Ajax begint nu eindelijk weer eens lijn in het spel te krijgen.

Ik zie veel mensen serero noemen, maar is die niet geblesseerd?
persoonlijk zou ik ervoor kiezen om met de jong in de spits te spelen en sigthorsson vanaf rechts.

zo kan de boer ook gelijk het middenveld anita janssen en eriksen eens uittesten.

15 september 2011 om 12:33

Ik ging er gemakshalve vanuit dat hij fit was omdat in aanloop naar de wedstrijd tegen Lyon gezegd werd dat Ajax een fitte selectie had. Maar nu kijk ik de volledige wedstrijd selectie terug van dat duel en daar zit Serero niet eens bij.......

15 september 2011 om 12:38

Daar staat mij ook iets van bij, dat Serero geblesseerd is. Tsja, ozbiliz of Lukoki. Lijkt me dat we twee prima opties hebben, alhoewel Ozbiliz natuurlijk herstellende is van een blessure. Weet niet precies hoe fit hij al is.

15 september 2011 om 13:03

Heeft maandag geloof ik 1 helft of max. 60 minuten meegedaan bij Jong Ajax. Dus nog niet op niveau voor een volledige wedstrijd.

Als Frank de Boer vasthoudt aan zijn ideologie moet hij een speler van de a1 opstellen. Gebruik maken van de jeugd als de situatie daarom vraagt. Het is nonsens om de Jong of Serero daar neer te zetten omdat dat geen rechtsbuitens zijn. Hoewel ik Serero nog wel zie staan op die positie. De Jong iig niet. Mocht de boer een a1 speler echt een te groot risico vinden. Misschien is zelfs Lodeiro een optie, of is die weer geblesseerd? El Ham zie ik niet opgesteld worden door de boer en 4-4-2 is taboe voor ajax.

Nou, tijd voor de Boer om zich een professional te tonen en El Hamdaoui weer in de basis te zetten. Mounir vanaf rechts, veel positiewisselingen met Sigthorson en Boerrigter en Ajax heeft in Eindhoven een fantastische voorhoede. Voor El Hamdaoui heb je altijd rugdekking nodig, voor een talent van 17 wat minder snel. Dat kan tegelijk een voor- en nadeel zijn. Hij behoort nog tot je selectie dus geef de man een kans. Je kunt altijd nog na een halfuur wisselen.

15 september 2011 om 12:46

El Hamdaoui is afgelopen. Hij zit zelfs bij het 2e op de tribune dus houd nou maar op met hem erbij halen want dat gaat toch niet gebeuren.

15 september 2011 om 13:13

Dat denk ik ook niet, maar wiens fout is het dan hier? Die van de Boer of die van El Hamdaoui. de Boer moet zich een professional tonen en hem opstellen. Nee, hij komt dadelijk aan met Özbi-wie? Of Lukiluk? Tsjongejonge, daar kun je in Eindhoven toch niet mee aan komen...en wat te denken van het Bernabeu straks? Die komen niet meer bij. Ik denk dat Mourinho dan maar 10 man het veld in stuurt omdat hij het anders zielig vind.

15 september 2011 om 13:50

Nou de fout ligt bij Ajax dat ze hem hebben gehaald natuurlijk. En Ajax speelde slechter onder El Hamdaoui dan met. Het er gewoon niet meer over hebben is het beste.

Ik denk dat je met Serero vs Pieters een soort zelfde situatie als Musa vs Pieters gaat creeren. En dan heb je aan de andere kant Boerrigter tegenover Manalov. Kan een interessant duel gaan worden dus

Ik heb er in elk geval zin in zondag.

Ik zou zeggen Mickey: Op naar de placenta dokter. Is tenslotte To0ch een klandgenoot van je.

Lukoki die Pieters dolt dat ljkt me ook wel een leuk beeld, die zou helemaal gek kunnen worden

lekker meegenomen, zal ook wel meetellen zondag tegen psv, natuurlijk wel zuur voor sulejmani die steeds beter word!

15 september 2011 om 12:43

Onzin natuurlijk want hoewel Ajax en PSV het gewoon altijd moeilijk tegen elkaar hebben heeft Ajax vaak genoeg bij PSV thuis gewonnen om jouw post onzin te noemen.

15 september 2011 om 13:07

Hoe langer dat is geleden hoe eerder die ene keer komt dat Ajax daar met de 3 punten van doorgaat.

Tja ikzelfde wilde toch al graag Serero op Sulejmani's plek zien. Sulejmani heeft altijd wat gevaarlijke momenten maar hij ontrekt zich volledig aan het spel van Ajax. Dus mij boeit het echt geen reet dat Sulejmani er niet bij kan zijn. Gewoon Lukoki op de bank erbij. Prima.

Dat is inderdaad wel een verschikkelijke aderlating. Zonder hem oogt Ajax gewoon veel sterker. Vond hem gister redelijk spelen alleen, had hij die ene kans wel moeten maken, toen lloris nog met zijn enkel/knie een redding maakte.

Wat een tegenvaller voor psv....

Ik vind het wel zo'n dramatische speler, zeker wanneer je 4-3-3 poogt te spelen...haalt nooit de achterlijn, is absoluut niet doeltreffend (zag je gisteren maar weer goed)....dat hij niet meespeelt is gewoon erg jammer....voor psv...ajax wordt er alleen maar beter op....

Ajax zal overigens toch zoveel mogelijk over links spelen met manolev/boerrigter....worden wel leuke duels...mertens/vd wiel, en lens/boilesen...

Hopelijk speelt tamata ipv manolev...maargoed....

15 september 2011 om 12:54

5 wedstrijden 4 doelpunten, nee totaal niet doeltreffend inderdaad. En hij speelt ook niet om de achterlijn te halen, daar hebben we Derk Boerrigter voor. Sulejmani is ervoor om de ruimte te creeren waar Van der Wiel in kan duiken en kan voorzetten!

Moeilijk he? het spelletje lezen.

Fikse tegenslag? Ligt er maar net aan hoe je het bekijkt en wat De Boer nu gaat doen. Als hij Serero daar neerzet is het geen probleem, maar je kunt niet spelen met Bulykin en Sigthórsson in een 4-3-3-opstelling. Als hij dat maar inziet komt het wel goed, maar ik heb er een hard hoofd in gezien zijn opstellingen en wissels dit seizoen. Siem de Jong mocht gisteren weer blijven staan bijvoorbeeld, daar waar Theo Janssen het veld wederom moest ruilen wat in mijn ogen echt een kansloze wissel was. Ajax heeft daarna ook niets meer gecreëerd afgezien van die grote kans die ons in de schoot werd geworpen door Lyon. Ik ben benieuwd wat het gaat worden zondag.

Je zou ook Theo wat aanvallender kunnen opstellen en Siem op rechtsbuiten zetten (sig heeft daar niks te zoeken). En dan Anita op de plek van Theo. Al denk ik eerder dat Frank Serero op de rechtsbuitenpositie zet, anders moet die alles omgooien en daar is die volgens mij niet zo'n voorstander van. Ook moet hij rekening houden met de komende wedstrijden. Hij is toch bezig automatisme in dit systeem te slepen en dan ga je niet al teveel veranderen. Zou dus ook goed kunnen dat er gewoon iemand uit de jeugd komt te staan en daar samen met Serero mag uitvechten wie daar de komende weken staat (zolang Sulejmani eruit ligt). Laten we hopen dat Özbiliz snel weer mee kan doen!

15 september 2011 om 13:05

Siem heeft niet echt een actie in huis en is ook niet explosief genoeg om rechtsbuiten te staan. Dan beter Siem in de spits en Sigthorsson rechtsbuiten. Özbiliz kon maandag nog geen volledige wedstrijd bij Jong Ajax voetballen, dus ik verwacht daar niet al te veel van.

Dus ik ben benieuwd hoe Frank dit in gaat vullen.

15 september 2011 om 14:14

Ik vind dat Siem dan een betere actie in huis heeft dan Sigthorsson, ik vind het ook wel belangrijk dat hij en het team gewoon wennen aan hem als voetballer in de punt van de aanval. Die zou ik dus ten alle tijden daar laten staan. Maar ik gok erop dat Serero of iemand uit de jeugd daar komt te spelen. Denk niet dat Frank het halve elftal omgooit.

Jammer voor Sulejmani. Wat me wel erg opviel gisteren is dat hij zo stijf éénbenig is dat het hem heel veel tijd kost om dan andere oplossingen te vinden, en dat kan niet op het CL niveau.

Toch wel een tegenvaller.. Sulejmani vind ik toch weer een van de betere ajacieden de laatste tijd. Misschien een kans geven aan de jeugd? Ik noem een Lukoki.

Kon Serero niet ook op rechtsbuiten spelen? Viel mij erg op in zijn eerste wedstrijden voor Ajax met veel inzet en leuke acties! Lijkt me wel een speler waar de verdediging van PSV (die te wensen overlaat) hun handen vol mee hebben. Al moeten we het nog zien van Serero natuurlijk, maar die kans verdiend hij!

ozbiliz of serero dus.

15 september 2011 om 12:51

Serero dan want volgens bericht is Ozbiliz niet fit genoeg.

15 september 2011 om 15:52

Ozbiliz is niet fit genoeg.

Serero of Lukoki of Bulykin of ?

Tja, het is nu even uitzoeken voor De Boer.

De formulering van de poll is wel heel slecht gekozen zeg. Alsof het al zeker is dat Ajax gaat winnen.

De bal is rond.

15 september 2011 om 13:20

Inderdaad. De stelling in de poll is: Zonder Sulejmani wint Ajax ook van Psv.
Daarmee wordt gesuggereerd dat Ajax met Sulejmani sowieso zou gaan winnen van Psv.
Subjectieve stelling dus.

Iedereen is nu zo tevreden over Suljemani nou ik vind het nog steeds niks, zijn Heerenveen nivo heb ik nog niet bij ajax gezien, ik denk dat hij dit nivo gewoon niet aan kan. Hoe vaak scoort hij eigenlijk?

15 september 2011 om 13:04

Hij laat in ieder geval weer zien dat hij er hard voor wil werken. Hij oogt ook bijzonder afgetraint in tegenstelling tot in de tijd van Jol. Hij heeft er toch al 4 inliggen in de competitie.

15 september 2011 om 13:05

Je mag juist blij zijn, dat hij er aankomende zondag niet bij is. Er komt zoveel dreiging van hem af, dat je altijd moet waken en daardoor als verdediger moeilijke keuzes moet maken. Durf ik naar voren te gaan, en laat ik hem vrij. etcetc.
Nee dit is een aderlating voor Ajax.

Oei, verreweg een van de betere bij Ajax. Dit zal niet fijn aankomen bij Ajax, aangezien ze een moeilijk en zwaar programma moeten afleggen de aankomende weken.
Zal mij benieuwen wie hem gaat opvangen, er komt zoveel dreiging van Suli af dat ik het nog moet zien of hij wel op te vangen is.

Jammer, ga ik naar Ajax - Twente, zie ik deze held niet spelen.. Ik weet wel dat Frank de Boer Serero ziet als aanvallende middenvelder / buitenspeler. Heeft hij ook al laten zien in Cape Town. Hangend op rechts kan dan een goede optie zijn. Boerrigter, Sigthorsson, Serero lijkt me dan helemaal zo verkeerd nog niet. En Lukoki hebben we ook nog (is die ook niet net terug van een blessure?), plus Tom Boere (spits) en Ouasim Bouy (flankspeler) uit Jong Ajax / A1.. tijd voor een nieuw talent? Plus, niet vergeten dan Sigthorsson bij AZ ook goed uit de voeten kon aan de zijkant. Ik voorzie niet zoveel problemen.

ai, een flinke aderlating.
is ozbilliz al klaar en fit genoeg of is het nog te vroeg voor een basisplaats, hij is wel hersteld van zijn blessure maar even afwachten, volgens artikel niet wedstrijdfit maar hij zal dan toch wel op de bank zitten? (hij deed wel gewoon mee 60 minuten bij ajax 2 dacht ik...)
anders moet je gaan improviseren, misschien dan maar 4-4-2 ofzo? lukoki? of gaat hij eriksen opofferen (wat ik niet hoop)
naja ik denk dat ozbilliz mag spelen (ik heb nog hoop ), misschien sigthorsson naar rechts of zo, ach we zien wel...
als hij maar niet serero naar rechtsbuiten schuift, daar hoort hij niet.
als je dan zoiets wil doen dan moet je serero in de basis zetten op de plek van eriksen en dan eriksen als rechtsbuiten laten spelen ofzo al denk ik dat je het beste 4-4-2 kan spelen met boerrigter, sigthorsson en dan 4 uitstekende middenvelders in de personen van serero en eriksen, janssen en anita (ja ook hier laat ik de jong eruit...) genoeg creativiteit lijkt me en eriksen/serero kunnen dan ook regelmatig een bepaalde vleugel opzoeken waardoor er veel beweging ontstaat en dan is het gewoon een goede optie denk ik...

Ach, zoveel voegt hij niet toe aan Ajax. Vind hem nog steeds erg tegenvallen

15 september 2011 om 13:17

Ajax nu is een heel ander team dan vorig jaar. De Boer heeft echt maling aan dit soort dingen en zal voor de winst gaan. Met of zonder Sulejmani. PSV heeft goede spelers, maar zoals hier wordt gesuggereerd dat Ajax een soort Roda is, da's natuurlijk onzin

Hamstringblessure zeker opgelopen toen hij die enorme kans weer per sé met zijn linkervoet moest schieten terwijl de bal voor zijn rechter klaar lag??

Normaal zou ik Serero erin zetten, maar ik heb hem 1 keer als rechtsbuiten zien invallen en toen bleek dat, althans leek alsof dat geen echte rechtsbuiten is, meer een middenvelder.

Maar misschien is dat wel een idee; hem een beetje 'hangend' laten spelen, om Pieters uit zijn tent te lokken om vervolgens het gat in te duiken wat hij achter zich laat.

Wel jammer voor die jongen hij was eindelijk weer een seizoen goed begonnen.

Is denk ik niet zo lastig als het lijkt. Sigtorson kan ook rechtsbuiten spelen en dan Bulykin in de spits. Voila! Een topvoorhoede!
Als frank dan ook nog Theo J. laat doorschuiven ipv Siem en Anita als verdedigende middenvelder dan komt het helemaal goed!

Heel mooi, nou ja niet voor hem dan, maar voor onze FCT wel. Erg gevaarlijke buitenspeler die altijd wel belangrijk is voor Ajax in de wedstrijd. Maar ja Ajax heeft op zich ook wel weer prima vervangers.

Gewoon Lukoki er neer zetten!! Zeker niemand jong ajax- jong nec gezien???? Als een wervelwind kan hij het veld over! Dus ik zeg gewoon met Lukoki beginnen!

Ik zou menen dat Sulejmani moet worden vervangen door Anita. De Jong schuift dan door naar de positie van centrumspits, Sigthorsson en Boerrigter bezetten de vleugels en wisselen veel van positie.

Op die manier bouw je defensieve zekerheid in die je goed kunt gebruiken in de wedstrijden tegen Psv, Twente en Real Madrid.

Daarnaast wijzigt de opstelling amper, verlies je niet teveel ervaring (wat met het inbrengen van Serero of Lukoki of Ozbiliz op de plek van Sulejmani wel het geval zou zijn) en speelt Siem de Jong op de positie waar hij het de tweede helft van vorig seizoen goed deed, ook in de samenwerking met Eriksen.

Ten slotte kan je een middelveld met Eriksen - Anita - Janssen eens proberen, om te bezien of dat geen betere keuze is dan het huidige middenveld.

Vermeer
van der Wiel
Alderweireld
Vertonghen
Boilesen
Eriksen
Anita
Janssen
Boerrigter
De Jong
Sigthorsson

Ikzelf zou ongeveer zo beginnen , iets verdedigend natuurlijk , profiteren van de afstandschoten van Boerrichter/janssen die iets aanvallender mag spelen, eriksen net achter de spits , enoh /de jong zijn dan wel de zwakste schakels van het middenveld

Vermeer
vdWiel
Alderweireld
Vertonghen
Boilesen
De jong
Enoh?
Jansen
Eriksen
Boerichter
Sigtt
15 september 2011 om 14:25

Ik vind het wel een goeie opstelling eigenlijk, een soort van 4-3-3 maar dan zonder buitenspelers maar die hebben we nu ook niet. Maar ik betwijfel of De Boer zo gaat spelen. Als hij zijn opstelling al niet aanpast tegen Lyon dan zal hij dat al helemaal niet tegen Psv gaan doen.

Ik zeg: Elham een kans, misschien verdien je dan nog wat terug op wat hij kost op het moment. Hij loopt er toch. Kwaat zijn is menselijk, maar kwaat blijven............................... Ik denk dat ie het niet verkeerd doet op die plek.

Mooie kans voor Lukoki, De Boer kennende zal hij deze speler opstellen. Je hebt dan 2 spelers die wegdraaiende voorzetten kunnen geven. Voor Sigthorsson is dit alleen maar beter, andere opties zijn er eigenlijk niet, of je moet je systeem gaan aanpassen maar dat lijkt me niet verstandig.

gewoon el hamdoui terug halen en die op de plek vean sulejmani zetten. hij kan echt dat extra's brenegen aan het spel. Of je zet serero daar neer. lijkt mij ook een goede optie

Wat een onzin wordt hier geschreven. Sulejmani geblesseerd, is vervelend. Maar:

- Ajax speelt 4 3 3. Geen twee spitsensysteem dus
- El Hamdaoui speelt geen rol bij het 1e elftal
- De Jong en Stighorsson zijn geen flankspelers
- Ajax geeft altijd de jeugd een kans. Ook tegen psv
- Vanuit de jeugd hebben we ozbiliz (bijna terug van een blessure) en lukoki

Daarnaast zouden we Serero kunnen inzetten, alhoewel ik niet weet wat zijn vaardigheden als vleugelspeler zijn

Ah kom op zeg, Sulejmani is een van de betere spelers van de Eredivisie, die jongen was net op de weg terug en raakt hij geblesseerd, erg vervelend en bovendien jammer.

Het enige waarom Sulejmani niet uitblonk gisteren was omdat hij tegen een van de snelste linksbacks van de wereld stond, ja daarmee bedoel ik Aly Cissokho. Verder jammer dat hij alles met links of buitenkantje links probeert.. Maar zoals de analisten gisteren ook al zeiden is Sulejmani jong en getalenteerd genoeg om daar nog iets aan te veranderen.

Ik heb ook maar even een een 11-tal opgesteld waarvan ik denk dat het wel eens goed kan uitpakken. Op links wordt de snelheid er ingehouden met Boerrigter en Boilesen.
Op het middenveld is er nu voldoende voetbal met Eriksen, Janssen en Anita die goed de combinatie kunnen zoeken met 2 voetballende spitsen ingevuld door Sigthorsen en de Jong.
Op rechts is er genoeg ruimte om de snelheid en opkomende kwaliteiten van vd Wiel te gebruiken aangezien Eriksen wel een beetje naar binnen zal trekken, anders/daarnaast heeft Eriksen ook gewoon snelheid en een actie in huis.

Ja nu is het dat Ajax met twee spitsen speeld, maar de jong en boerrigter kennende zal het door het voetballende vermogen bij Ajax gewoon lijken alsof ze alleen met Sigthorsen in de spits spelen en de voorzetten zullen echt wel komen

Vermeer
vd Wiel
Alderweireld
Verthongen
Boilesen
Anita
Eriksen
Janssen
Boerrigter
Sigthorsen
de Jong
15 september 2011 om 14:17

@mrgoodfella, ik vind dat wel een goede opstelling. Zou ik voor zijn, de gelegenheid te baat nemen om wat defensieve zekerheid in te bouwen.

15 september 2011 om 14:52

Op zich een goede opstelling al denk ik niet dat De Boer zijn tactiek ineens gaat omgooien. Bovendien vind ik Boerrigter geen middenvelder en verplicht je op deze manier Eriksen om heel veel mee te verdedigen, hij is dan namelijk de man om Mertens op te vangen.

ik weet niet of jullie Lukoki hebben zien spelen tegen jong NEC maar die jongen is wendbaar en snel.. ik ga dan ook voor hem!

Hopen dat de boer en el hamdaoui hun trots even op zij zetten, en el hamdoui dan op rechts?

Ik heb van lukoki nog bijna niks gezien. Serero heeft al wel leuke dingen laten zien dus ik zou voor hem gaan. Maar aissatti zou een optie kunnen zijn maar dan zou die wel bij het eerste moeten zitten en dat is niet zo dus die zal het niet worden

Aangezien De Boer de afgelopen weken herhaaldelijk aangaf het 433 systeem altijd prioriteit te geven omdat een groot deel van het team hiermee is opgevoed, zal hij zonder twijfel ook tegen Psv voor dit systeem kiezen.
Serero is een heerlijke voetballer, maar een echte spelmaker, die met zijn fantastische balbehandeling en spelinzicht in de kleine ruimte de openingen kan vinden.
Het succes van Sigthorsson en daarmee het systeem dat De Boer met Ajax voor ogen heeft is volledig gericht op snelle buitenspelers die de centrumspits in stelling kunnen brengen. Dat gekoppeld aan de voorkeur die De Boer geeft aan het inpassen van jeugdspelers, zal waarschijnlijk leiden tot een basisplaats voor Lukoki op rechts.
Een andere invulling zou betekenen dat De Boer afwijkt van zijn en Ajax' visie. En dat zie ik niet zo snel gebeuren.

Ik vind dit als Psver wel heel goed nieuws. Ik vond Sulejmani tegen Lyon de beste voorin, en de gevaarlijkste aan Ajax kant. Naar binnen snijdend had hij Pieters een zeer lastige middag kunnen bezorgen. Ben benieuwd hoe Ajax dit op gaat vangen.

Ik snap al die reactie niet, er is 1 speler geblesseerd en ik zie hier allemaal van die rare opstellingen te voorschijn komen. Het is gewoon simpel Sulejmani eruit en een andere rechtbuiten erin. Of dat dan Serero wordt of lukoki of mij part Bulykin. De Boer gaat echt niet opeens alles omgooien hoor. Ajax speelt 433 en blijft zo spelen dus al die rare kerstboompjes slaan nergens op.

Er moet inderdaad iets omgegooid worden. Er moeten automatismen ingroeien en dat doe je door jongens elke week op dezelfde plaats op te stellen. Heel simpel Sulejmani vervangen door Özbiliz of Serero. En met kopsterke spitsen als Sightorsonn en Bulykin is het wel eens lekker om met een rechtsbeniger op rechts te spelen.

Eriksen op de plek van Sulejmani en siem Theo en Vurnon met zn 3en op het middenveld

Ik denk dat Serero zijn kans moet krijgen, Nu heeft Sulejmani de tijd om naar de kapper te gaan

Echt zo simpel op te lossen dit: Verme; Wiel, Alderw, Verto, Boile; Eriks, Ani, Janss; Sighto, de Jo, Boerri

Maja deze jongen gaat gemist worden door Ajax. Dat is duidelijk!!!

Ppff mensen!!!, sulejmani is een paar weken gebleseerd en gelijk komen mensen met hele andere opstellingen!! nee de boer gaat echt niet afwijken van zijn 4-3-3!!
Als hij zich laat behandelen door Dick van Toorn is hij er gewoon bij hoor tegen PSV

opstelling:
ik denk dat De Jong best op rechtsbuiten kan spelen omdat hij toch normaal diepgang heeft en ook kan verdedigen. en vorig jaar heeft hij het toch goed gedaan als spits!!! dus als hij nou een beetje kan afwisselen met sigterson dan komt het wel goed!!!

vermeer
vd wiel
alderweireld
vertongen
boilessen
anita
eriksen
janssen
de jong
sigtorson
boerichter

Sightorson op de plek van Sulejami en en Anita op het middenveld erbij tegen Psv... Bulykin in de spits... Al denk ik dat de Boer vast blijft houden aan zijn elftal tegen Lyon, alleen Sulejmani vervangt door Ozbiliz...

Vermeer
Wiel
Toby
Jan
Boilesen
Janssen
Erikssen
Anita
Sigthorson
Bulykin
Boerrigter

Suljemani eruit weet je ik vind dit helemaal niet erg want ik stoor me kapot aan die jongen speelt nu zoveel jaar in Nederland en kan helemaal niks maar ook echt niks met ze rechterbeen.
Gewoon Ozbilliz of laat Lukoki meespelen en geloof me we gaan er alleen maar vooruit van Suljemani is een spelvertrager.

Een aderlating hoor, ben benieuwd wie er mag gaan spelen!

Kan de titel niet beter zijn: ''goed nieuws voor PSV in aanloop naar de topper'' Deze teksten gebruiken Voetbalzone toch ook toen Cris en Lopez van Lyon geblesseerd moesten afhaken voor het duel tegen Ajax. Ben wel blij als PSV supporter maar van de andere kant had ik Ajax ook wel graag op volle sterkte in Eindhoven gezien...en het is nog maar afwachten wat er vanavond voor tackles op de PSV spelers (o.a. Mertens) komen...maar Sully niet tegen PSV is altijd welkom en helemaal als Bully dan in de plaats komt want het Ajax en PSV niveau is echt iets te hoog voor hem

Gisteren bedacht ik me ineens dat Sulejmani het seizoen wel erg goed is begonnen. Hij begint een beetje de Sulejmani te worden waar iedere Ajacied op heeft gewacht.
Erg jammer dat hij nu een terugval heeft. Kan die wonderdokter van der Toorn(?) niets voor hem betekenen?

ongelofelijk, gaat het goed met hem, gebeurt er dit. Vond hem redelijk spelen gisteravond, niet erg super maar je hebt hem wel nodig tegen Psv, hij kan Pieters goed pijn doen. Een enorme aderlating dit, helemaal omdat Ebecilio geschorst is en Ozbiliz nog niet wedstrijd fit. Nu zal iedereen weer zeggen van Ebecilio is juist goed, want anders had die zondag gespeeld, maar wie moet je daar anders neerzetten? Serero is een leuke optie, maar toch niet voor een hele wedstrijd? zelfde geldt voor Ozbiliz, dus ik denk die allebei een helftje waarin Serero begint. Gelukkig hangen er in de revalidatieruimte van Ajax veel spiegels, dan komt ie er eindelijk achter hoe belachelijk zijn haar zit.

15 september 2011 om 16:54

Serero vind ik 1 van de beste spelers die er in de selectie rondlopen hoor. Daarbij speelt Sulejmani alleen op papier als buitenspeler en meer als aanvallende middenvelder/2e spits. Wat dat betreft kan je dat prima opvangen met Serero. Ik was ook echt verbaasd gister dat Ebecilio erin kwam en niet Serero. Ebecilio is echt niet goed genoeg voor Ajax. Ozbiliz ook niet volgens mij. Het zou nog kunnen komen maar daar geloof ik niet in. Ik neem dan aan dat de Boer voor Serero kiest met Lukoki op de bank.

Jammer dit, ik zou tegen PSV met Serero of Lodeiro spelen, het zijn beide wat meer middenvelders maar ze kunnen denk ik ook wel op rechtsbuiten. Tegen Noordwijk kunnen we hem gelukkig wel missen

Panna Lukoki op de plek van Sulejmani, die is zo fking snel

zet lukoki er maar in
die jongen is snel

Rare poll aangezien Ajax met Sulejmani ook niet wint van PSV

Als Psv'er zijnde vrees ik toch dat Ajax gaat winnen. PSV heeft veel gekocht maar tot nu toe niet echt heel veel indruk op mij gemaakt. Wijnaldum valt me tegen, kan niet scoren en niet schieten.. Mertens en Strootman doen het goed maar de verdediging is nog steeds 3x niks. Tyton keepte niet goed afgelopen week maar oke, dat was de 1ste keer. Ajax is op dit moment verder dan PSV maar hopelijk heeft Wijnaldum eens een goeie dag en kan Matavz voor een verrasing zorgen..

Ik zou gewoon Serero proberen op die positie. Is behendig en snel, heeft bovendien bij Cape Town ook op verschillende aanvallende posities gespeeld en maakt op mij persoonlijk een goede indruk!

Optie 2 is idd om Sigthorsson op de zijkant te posteren, zo heeft hij ook meerdere malen bij AZ gespeeld, en dan met Bulykin in de spits.

El Flapdroloui zou ik lekker bij de beloftes laten spelen, motivatie zal ver te zoeken zijn op dit moment bij deze jongen! Vorig seizoen raakte hij ook geen pepernoot tegen Psv, zal nu niet veel anders zijn!

er valt 1 speler weg en gelijk worden er al de raarste opstellingen bedacht. beetje raar!

ON De Boer gaat gewoon kiezen voor Ozbiliz mits hij tijdig hersteld is. anders word het Serero of Lukoki en heel misschien De Sa

maar bijv Eriksen of De Jong zullen never nooit rechtsbuiten spelen! De Boer zal echt niet gelijk drastisch het hele eftal wijzigen

jammer hadden sulejmani goed kunnen gebruiken tegen Psv . Op de site van Ajax stond al dat hij 2 weken uitgeschakeld is.

Ik hoop zo op Lukoki, snel, rechts, goede voorzet, jonge jongen, die zal alles willen laten zien in een topper tegen Psv, Pieters zal niet weten wat hem overkomt

Uiternate vervelend, vind het een goede speler hopen op lukoki dus.

Vooropgesteld, ik gun hem natuurlijk geen blessure, maar dit kan voor Aja gunstig uitpakken. Sulemani is een geweldige technicus, maar op rechts blijft het behelpen. Hij trekt naar binnen, laat ruimtes op de flank open, maakt het centrum overvol, heeft moeite met scoren. Sulejamani is bij Ajax op z'n best vanaf links en in de omschakeling/ counter.

Nu hij wegvalt betekent dat:
# Anita misschien bij het midenveld komt en De Jong doorschuift als spits en Sigthorsson naar rechts. Voor het middenveld zou dit ideaal zijn !
# Of anders geeft dit kans op rechtsbuiten voor Serero of Lukoki. Spelers met techniek en snelheid en die beter in staat zijn om op positie te spelen. Tegen een logge back als Pieters, is het goed als er snelhied rechts voorin is !

Iedere speler kan het tegen een Pieters opnemen dus ik zit er niet zo over in voor Ajax. Het zou misschien wel een keer lekker zijn als er iemand komt met een goede voorzet. Merk toch dat Sightorsson veel gevaarlijker is als hij vanaf de zijkant word aangespeeld. Wat bertreft het vervelend vinden van het feit dat Ebicilio geschorst is: Wees blij!!!!. Een niet wedstrijd fitte Ozbillic is nog altijd beter om op te stellen als een Ebicilio.

Miralem Sulejmani is naar verwachting minstens twee weken uitgeschakeld. De Serviër viel woensdagavond in het Champions Leagueduel met Olympique Lyon (0-0) halverwege de tweede helft uit met een hamstringblessure. Nader onderzoek moet uitwijzen hoe erg de blessure aan zijn linkerbeen precies is.

Sulejmani mist in ieder geval de topper tegen Psv. Waarschijnlijk moet hij ook de wedstrijden tegen FC Twente, VV Noordwijk en Real Madrid aan zich voorbij laten gaan.

Tja, Ajax heeft El Hamdaoui, Aissati, De Sa, Lukoki, Bulykin..

Ik zou het proberen met Bulykin of Sigthorsson.

Ik snap ook niet waarom Ajax niet in grijpt El hamdaoui heeft probleempjes met de boer gehad! Maar niet met Ajax. En hij heeft wel Ajax flink terug betaald met zijn doelpunten!! tege onder andere Dynamo kiev en in de eredevisie prachtige goals gescoord. Ik vind dit heel onproffesioneel en dan wil ik het er niet eens over aissatie hebben want dat is in potentie een van de beste middevelders van de eredivisie dat kon je zien bij vitesse en bij psv.

1 Woord Onproffesioneel!!!!!

2011 EGO EGO EGO Ego.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren