Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

'Het was geen bewuste trap, wat Elia heeft gezegd is gewoon stom'

Laatste update:

Een reeds door Eljero Elia verwijderde tweet heeft in Italië tijdelijk voor ophef gezorgd. De aanvaller van Juventus kon zijn ogen niet geloven toen AS Roma-keeper Maarten Stekelenburg zaterdag knock out ging na een trap van Internazionale-verdediger Lúcio. "i hate lucio #inter he kick #stekelenburg in the face he have to get a red card :@ i am really angry", twitterde Elia twee dagen geleden.

/

Ofschoon de ex-speler van onder meer FC Twente en Hamburger SV later de tweet verwijderde, waren de Italiaanse media bij de les en werd Lúcio geconfronteerd met de uitlatingen van de Oranje-international. "Niet meer dan normaal, hij is nu een speler van Juventus", luidde het oordeel van de Braziliaans international. "Maar ik zou zoiets niet zeggen, ik haat helemaal niemand."

"Ik denk zelfs dat hij geen recht van spreken heeft, want ook hij kan niet zeggen of weten wat er is gebeurd. Ik weet niet waarom hij zich heeft uitgesproken, maar het is verder ook niet belangrijk voor me. Het is belangrijk dat het weer goed gaat met Stekelenburg. Zoals ik al zei, het was geen bewuste trap. Wat Elia heeft gezegd is gewoon stom."

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

what hij hier twittert slaat echt nergens op. ''''i hate lucio #inter he kick #stekelenburg in the face he have to get a red card :@ i am really angry'''' .
Ik bedoel je kan opkomen voor maarten, maar zoiets twitter je niet. en vooral niet in de serie A.
Hij word hier niet populair op in Italie, het was een duel en ja zulke dingen gebeuren eenmaal in wedstrijden. wel erg jammer voor maarten, vindt hem een uitstekende keeper jammer dat hij zo vroeg in het seizoen al geblesseert raakt
hoop dat hij snel weer aan de bak kan

19 september 2011 om 16:37

Los van het feit of hier populair door wordt in Italie of dat dit op Twitter moet verschijnen, vindt ik deze reactie prachtig om te zien. De sfeer in het Nederlands elftal is op dit moment blijkbaar zo goed dat ze zelfs voor elkander opkomen om deze manieren.

Natuurlijk is deze tweet te extreem, maar het gaat om de reden en in mijn ogen is die toch positief.

19 september 2011 om 18:20

Lijkt me duidelijk nog enige rancune te zitten bij de brazilianen. Waarschijnlijk vanwege de WK. Van de week eerst die alves tegen bommel en nu lucio die bewust een speler van NL elftal aanpakt. Echt kinderachtig om zo met je verlies om te gaan.

19 september 2011 om 18:52

@ Dutchmen

Hoe kun jij deze reactie prachtig vinden? Wat Elia hier doet getuigt van grote domheid en onwetendheid. Elia heeft een voorbeeld functie en vertegenwoordigd meer dan alleen zichzelf. Hij heeft dan ook geen ruimte meer om te twitteren als een dom debiel. Hoe kan hij trouwens haat voelen voor iemand die hij totaal niet kent? Echt zo dom.

Dat jij deze reactie prachtig vindt zegt heel veel over jou.

19 september 2011 om 19:13

Dat zegt inderdaad wel iets over mij, en dat onze meningen waarschijnlijk verschillen. Dat maakt mij niet uit, geeft in ieder geval niet aan dat een van ons gelijk heeft.

En Elia, die moet lekker zelf weten wat hij doet, het is een volwassen vent. Zijn acties zijn niet altijd even slim. Dat gezeur over voorbeeldfuncties nou altijd. Ga die term maar is uitleggen bij Shawcross, Barton of Karl Henry in plaats van bij Elia wanneer hij twee spelfouten maakt in zijn Engels (en ja, ik snap dat je zijn gedrag bedoeld i.p.v. zijn schriftelijke gebreken, wilde het alleen even duidelijk maken).

Hij heeft te maken met Juventus. Ach ja, zolang die niets in zijn contract hebben opgenomen over deze dingen, en daar ga ik ook niet van uit, dan zit Elia goed en kan hij zeggen wat hij wilt. Het is uiteindelijk zijn mening, niemand kan hem daarvoor iets kwalijk nemen. Dat het minder slim is geef ik je gelijk in, maar dat is Eljero zijn eigen probleem. Ga er namelijk toch vanuit dat de Seria A een tijdelijke station voor hem is.

19 september 2011 om 19:39

als hij voor Maarten opkomt moet hij ook voor alle andere Nederlands elftal spelers opkomen en dat doet hij niet, gewoon een erg domme tweet, maar hij heeft tijd zat op de bank natuurlijk

19 september 2011 om 19:53

@firewire2

Heel makkelijk praten heb jij nu. Maar tijdens de wedstrijden van Internazionale en AS Roma zat hij op de tribune dus hij zag het voorval gebeuren. Dat ga je toch sneller een update plaatsen op een van je social networks dan wanneer je dit achter te horen krijgt, nietwaar?

19 september 2011 om 21:31

Lul niet man. Lucio doet dit echt niet bewust. En áls dat al zo zou zijn, denk je nou echt dat het WK daarin meespeelt? Schei uit haha, jij hebt zeker nooit op enig niveau gesport of wel?

ON: Belachelijke tweet. Vrijheid van meningsuiting is belangrijk. Maar dit soort mafkezen moeten echt een twitterverbod krijgen.

19 september 2011 om 22:06

@ Matthaus

Ik begrijp je punt, maar ik vind het wel mooi om te zien dat Elia voor Stekelenburg opkomt, hoewel ik wel uitga van de onschuld van Lucio. Dit Oranje is een hecht team, en ik denk dat dat de grootste winst is van de afgelopen jaren. Vroeger had je nog de zogenoemde 'kabel', en bij Spanje kan er ook onenigheid ontstaan na al die Classico's. Nee, dan zie ik dit toch liever. Hoewel het niet echt slim is van Elia om zich hiermee te bemoeien maar dit terzijde.

19 september 2011 om 23:22

Los van het feit of die trap met of zonder opzet was...een profvoetballer moet zich niet met zulke kinderlijke zaken bezighouden. Tweets... het woord alleen al vind ik zo zielig eigenlijk.

19 september 2011 om 23:58

Precies, Eljero Elia en Steek kunnen elkaar niet erg geod kennen van ander plaatsen, behalve dan hun prive' leven maar het zijn hele andere types, maar die 2 maanden in Zuid Afrika en elke keer dat ze samen spelen vinden ze het fijn.
Voor het eerst in een lange tijd spelen spelers liever elke wedstrijd voor hun land dan voor hun clubs, en ik begrijp z'n reactie ook wel, het was een gestoorde schop va Lucio, en Eljero is ook nog jong, alleen kunnen we dat blijven roepen, en Elia moet realiseren dat hij Prof is, en dit soort dingen hem en z'n team alleen maar slecht kunnen benadelen, en Lucio zo ver ik weet is der ook een rivaliteit tussen Juventus en Roma, en jij moet je mond al helemaal niet open trekken want jij bent toch echt de lul die Stekelenburg in z'n hoofd trapt.

20 september 2011 om 00:01

Rancune!? dat slaat helemaal nergens op! heb je die beelden wel gezien? het is gewoon een duel om de bal, die Lucio is een bikkelharde speler, maar dit was niet bewust.

20 september 2011 om 00:04

@ Matthaus.

Natuurlijk kan je haat voelen tegen mensen die je niet persoonlijk kent. Om even globaal te blijven Ww2, Libie, Al-qaida (bin laden) etc etc etc.

Beetje makkelijk lopen blaten weer. Qua voorbeeldfuntie heb je enigszins gelijk, hoewel Lucio toch zijn bovenbeen lijkt aan te spannen wat er op duid dat er meer kracht wordt gezet.

Reactie van Elia is inderdaad enigszins overtrokken, maar ik vind het prima dat men als voetballer en als media de daden van voetbalspelers onder de loep neemt en er een oordeel over uitspreekt.

19 september 2011 om 16:40

Sorry hoor, maar het was een duel?

Lucio is veel te wild en lomp. Ik hoop dat hij niet dacht, laat ik hem maar in zijn gezicht trappen. Maar hij doet ook niks om een botsing te voorkomen. Voet terug trekken, en niet proberen te haken.

Maar je hebt gelijk betreft die tweet van Elia. Die jongen is niet zo heel snugger.

19 september 2011 om 16:56

Ik weet niet of jij je ogen in je achterwerk heb zitten, maar op het moment dat stekelenburg de bal al heeft schopt Lucio hem Expres vol in zijn gezicht. Deze speler moeten ze minimaal voor 6 maanden schorsen en misschien nog wel aanklagen voor mishandeling. Steek had hier zomaar zwaar en heel lang geblesseerd kunnen raken door die actie van die Braziliaanse doorgeslagen man.

19 september 2011 om 18:21

En dan ook nog protesteren tegen geel, ha ha mazzel dat hij geen rood kreeg. Onbehouwen kerel. Ik zeg niet dat het opzet was maar je moet helemaal het risico niet nemen. Gelukkig valt de blessure van Steek mee maar het zag er angstig uit.

19 september 2011 om 16:40

Oke, maar stel je even voor dat een vriend van je zo keihard in zijn gezicht wordt getrapt.
Het lijkt er zelfs heel erg op dat Lucio het expres deed.
Dat je dan geëmotioneerd reageert en dat op twitter zet is natuurlijk niet slim maar het is wel begrijpelijk.

Inderdaad, ongelofelijk jammer voor Stekelenburg.

En voor mensen die Elia aan gaan vallen op zijn Engels, niet iedereen kan even goed leren. En dat kun je iemand niet kwalijk nemen...

19 september 2011 om 16:59

helemaal gelijk in, je moet opkomen voor mensen die je kent!
en wat het engels betreft, schoenmaker blijf bij je leest, als jij slecht bent in engels kun je het maar beter in het Nederlands schrijven, dit is basisschool niveau, he have ipv he has etc.

ON: misschien niet heel erg slim, aangezien hij een voorbeeldfunctie heeft, maar ik vind het wel heel begrijpelijk

19 september 2011 om 17:56

Ik weet niet op welk tijdstip hij dat twidderde, maar als hij dat op het moment dat 'het' gebeurde deed, dan is he have gewoon correct engels shirlock.

En waarom zou hij het in het Nederlands schrijven? Ik neem aan dat hij zich in Italië verstaanbaar wil maken, en ik denk wel dat de meeste mensen hem snappen. Als hij het in het Nederlands had geschreven dan hoogst waarschijnlijk niet, hé.

19 september 2011 om 20:18

Volgens mij is het, zoals Ajaxzzzz al aangeeft he has, dat is gewoon tegenwoordige tijd. verleden tijd is he had!!

Maar ik snap inderdaad de reactie van Elia wel als hij in het stadion zat..

19 september 2011 om 16:58

Ik vind dit eigenlijk ook wel weer mooi, dit laat ook weer zien hoe dicht de jongens van oranje bij elkaar staan. En dat ze echt met elkaar meeleven en voor elkaar opkomen. Prachtig, door het vuur gaan voor een ander en hem als een vriend zien. Nationalisme wat er vaak ontbreekt bij het Nederlands elftal.

19 september 2011 om 17:20

Het zegt nog het meest over z'n naiviteit, ondanks trouwens dat hij hier al meerdere malen mee in de problemen is gekomen (z'n online gedrag)..

Qua woordkeuze zou hij het iets anders moeten zeggen maar is niets op tegen als hij z'n mening zegt... Dat dit weer leidt tot berichten in de pers is meer een bewijs hoe belangrijk we al die voetballers maken

toevallig dat je stekelenburg recht in zn gezicht aankeek toen je het deed

Na zijn voorval in oranje is volgens mij wel bekend dat Elia het niet van zijn intelligentie moet hebben.

Jammer.

19 september 2011 om 18:28

Daarom is hij ook voetballer en geen professor,

ON: Elia had beter niet kunnen zeggen i hate lucio want dat is best extreem, verder vind ik het wel prachtig dat Elia voor Stekelenburg opkomt.

Lucio deed het bewust. Als hij niet vaker dergelijke rattige trucjes uithaalde, zou je hem nog kunnen geloven als hij zegt dat het onbewust was. Maar hij heeft onderhand al een aardig palmares opgebouwd aan vuile overtredingen.
Hij moet gewoon voor 3 maanden geschorst worden.

19 september 2011 om 22:12

Sorry, maar je kunt hem niet ineens voor 3 maanden schorsen omdat je Vermoedt dat 'ie het expres deed omdat 'ie vaker een nare vent is. Sorry, maar nee, zo werkt dat niet.

Och de tweets van Eljero Elia zijn er weer hoor, ik snap dat je je teamgenoot van het Nederlands elftal wil verdedigen maar Lucio heeft ze excuses aangeboden en gezegd dat het niet expres was wat ik ook geloof als ik het filmpje zie.

Voor dat je deze belachelijke tweets gaat posten, bekijk eerst even het incident en het Lucio nog achteraf heeft gezegd..

19 september 2011 om 16:53

Elia twitterde dit 2 dagen geleden volgens mij op het moment dat het gebeurde. Dit interview komt vandaag of gisteravond. Elia kon toen moeilijk weten dat Lucio dit nu zou zeggen he? Beetje lastig, in de toekomst kijken.

Correct me if I'm wrong.

19 september 2011 om 17:53

@craigfisher

Hij had het filmpje ook even kunnen bekijken want Lucio ziet Stekelenburg niet aankomen en keek alleen naar de bal, hij wou de bal erin tikken maar hij wist niet dat Stekelenburg al zo dicht bij hem in de buurt was en op de bal dook.

19 september 2011 om 18:21

Je luistert niet naar wat ik zeg, of wel? Hij tweette het toen het gebeurde, toen hij het zag. En dit tweette hij gelijk want dat was ook het 1e wat hij zag.

19 september 2011 om 16:57

Kijk dat filmpje dan nog een keer goed na, hij raakt hem 100% opzettelijk. Die Braziliaanse idioot moet gewoon dik en heel dik geschorst worden minimaal 3 maanden

Niet zo slim van Elia.
Het blijft raar om te zien dat voetballers vaak weining te zeggen hebben wanneer er een microfoon onder hun neus wordt geduwd terwijl ze op twitter vaak wel een mening over van alles hebben.
Ik weet dat we mogen veronderstellen dat we niet met kleine kinderen te maken hebben maar is het een idee om in contracten op te laten nemen dat de werknemers niet over voetbalgerelateerde zaken mogen twitteren?

Goed Engels ook, jezus beetje basis Engels op school moet wel kunnen toch?

Natuurlijk was het niet bedoeld van Lucio, neemt niet weg dat het erg lomp en dom van hem was. Maar ja het kan dus gebeuren.

19 september 2011 om 16:43

Los van het feit dat hij geen goed Engels kan spreken, vind ik het wel heel goed dat hij opkomt voor een teamgenoot (van Oranje).
Hij had ook niks kunnen zeggen, maar uit deze tweet blijkt wel dat hij geeft om Stekelenburg.

19 september 2011 om 16:57

Dat kan hij ook op een andere manier laten weten. Als een vriend of collega van mij een flinke tik krijgt dan bel ik hem op om te vragen hoe het gaat en dan zo steun te betuigen. Ik heb dan geen Twitter maar maak wel gebruik van Facebook. Ik zou niet op Facebook zeggen dat ik de dader haat of wat dan ook. Dat vind ik dom en provocerend en dat zou je helemaal moeten weten als je bij een topclub voetbalt en weet dat je duizenden volgers hebt. Ik zou het mooi in besloten kring houden. Een sms of telefoontje van Turijn naar Rome moet voor Eljero toch wel te doen en betaalbaar zijn. Ook zo kan hij zijn steun betuigen.

19 september 2011 om 17:02

Waar zeg ik dan dat het een slimme actie van hem is?
Ik zeg alleen dat ik het waardeer dat hij aan zijn teamgenoten denkt.

Hij voelde blijkbaar erg mee met Stekelenburg en was even de kluts kwijt, maar ik verwacht wel een excuus binnen korte termijn.

19 september 2011 om 16:54

Ik zit op het MBO maar ben zelf 2 talig Engels. Geloof mij, Elia zou er redelijk bovenuit steken bij mijn opleiding.. Maar oke, dan noem ik ook wel MBO niveau 4 wat natuurlijk wel van bedenkelijk niveau is lol.

19 september 2011 om 17:16

Ik vraag me vaak af wat het gemiddelde opleidingsniveau van voetballers is. Weet iemand toevallig of hier iets van onderzoek naar gedaan is? Valt me op dat veel voetballers hersens ergens hebben zitten waar ze niet horen of ze totaal niet hebben. Dan doel ik bijvoorbeeld op kwaliteiten wat betreft taal, maar ook mediaoptredens enzo... Ieder weldenkend mens zou zoiets als Elia wat twitterde niet twitteren denk ik, met alle respect.

het was waarschijnlijk net toen hij het hoorde. Vaak gebeurt het in een opvlieging dat mensen dit op twitter plaatsen. We leven allemaal mee met maarten en ook met Tyton natuurlijk. Maar Om Lucio hier zo zwart te maken is ook niet echt collegiaal denk ik.

19 september 2011 om 16:35

Dat mensen voorbij gaan aan hun eigen denken omdat ze snel iets op twitter willen zetten is best wel triest, vind je niet?

Tja, wat een gedoe rond die trap. Laten we er maar over ophouden, want Lucio heeft gewoon zijn excuces aangeboden. Dit soort dingen gebeuren in het voetbal, dat is jammer. Elia reageert hier overdreven, want Lucio kon er echt niks aan doen.

Toch was het mijn inziens geen ongelukje. een beetje prof kan dit voorkomen. Los daarvan staat de vraag of Elia er dan over zou moeten twitteren. Dat hele getwitter komt uberhaupt mijn neus uit.

Dat Elia zich als speler van Juventus via twitter uitlaat over de wedstrijd van Inter - AS Roma is al treurig.
Als je dan kijkt naar wat hij precies heeft gezegd, maakt dit alles helemaal een triest verhaal.

Buitengewoon kinderachtige opmerking van Elia. Laat Elia lekker met zichzelf en zijn Juventus bezig zijn. Denk dat hij wel enige focus op zichzelf kan gebruiken om zijn carriere naar een wat hoger niveau te tillen..

Ik snap wel waarom elia dit twittert, maar ik denk niet dat de situatie hier beter van wordt.
wel jammer voor stekelenburg, hopen dat die snel weer fit is en er weer vol tegen aan kan. en volgens mij was het niet een bewuste overtreding van lucio, want zo iets verwacht ik niet van hem.

Niet zo slim van Elia, ik snap dat hij Stekelenburg wilt verdedigen en met hem in het team zit met het Nederlands elftal maar je moet nooit zo reageren op iemand die zijn excuses al heeft aangeboden, het ging trouwens ook niet expres want Lucio zei laatst zelf nog dat hij niet had verwacht dat Stekelenburg zo snel uit zijn doel kwam en dat wil je tegen de bal aan trappen maar jammer genoeg trapte hij tegen zijn hoofd.

Als je denkt dat deze trap van Lucio niet bedoeld was dan ben je echt blind.... Ik zeg niet dat Lucio Steek expres knock-out schopte maar je ziet de keeper komen en je weet dat je te laat bent. Dan is het vaak gewoon puur uit frustratie nog even doorgaan want het is o zo makkelijk om nu gewoon je been in te houden en steek die bal te laten pakken....

Ik betwijfel of Lucio het niet extra deed maar dat neemt niet weg dat het gewoonweg dom van Elia is om Lucio hier publiekelijk van te beschuldigen

ik bekijk het 2 kanten.
hoe ze omgaan in het nederlandse elftal met elkaar blijkbaar mogen ze elkaar erg goed merk je ook aan het spel.
vind dit twitter gedoe zeker al niks.

Die jongen uit gewoon zijn mening over lucio komop zeg!!!

dat i hate dat had wel achterwegen gelaten kunnen worden maar voor de rest ......
Dat het rood moest wezen daar geef ik hem geen ongelijk in

en als je tijd zt had om je been in te kunnen trekken dan was het idd een '' kick in the face ''

en poeh zeg een voetballer die zijn mening uit...... lijk wel alsof het tegenwoordig veroordeeld wordt
alsof de doodstraf erop staat

Of Lucio wel of niet bewust Stekelenburg heeft geraakt, dat doet er niet toe. Het is nergens voor nodig om je als buitenstaander ermee te bemoeien, en zeker als je nog maar net 2 weken in de Serie A rondloopt. Focus liever op je eigen spel, Eljero, daar heb je veel meer aan.

19 september 2011 om 16:42

Dat van focus je liever op je eigen spel vind ik toch zo'n dooddoener, komop zeg.

Waarschijnlijk besloot hij op z'n vrije zaterdagavond de wedstrijd tussen Inter en Roma te gaan kijken en zette hij even snel een tweet neer met z'n telefoon toen dat incident zich voordeed. Jij vind dus dat hij op dat moment in de tuin met een bal moest gaan oefenen ofzo? Beschrijf eens concreet wat je op zo''n moment bedoelt met focussen op je eigen spel dan, ben best benieuwd.

19 september 2011 om 17:08

Nee, ik kan het alleen maar toejuichen als spelers wedstrijden bekijken van de competitie waarin ze zelf actief zijn. Maar zulke tweets geven alleen maar ophef, terwijl Eljero net binnen is in de Serie A. Met focussen op je eigen spel bedoel ik natuurlijk dat hij eerst maar ziet dat hij een vaste waarde wordt bij Juve, voor hij zijn mening verkondigt over andere spelers in andere wedstrijden.

19 september 2011 om 17:21

Dat is waar, maar dit soort gekke acties kan iedereen wel op waarde schatten, of je nou wel of niet in de basis speelt bij Juventus. Wel ben ik het me je eens dat dit alleen maar voor ophef zorgt, hij had dat ''i hate'' beter weg kunnen laten, dan was er weinig aan de hand geweest.

Wat ik wel erg vind is dat Lucio gaat klagen dat ie geel krijgt en zich geen moment bekommerd om Stekelenburg (in iedergeval wat ik kon zien bij de fragmenten van studio sport), terwijl het toch duidelijk was dat hij hem op zijn hoofd raakt en niet bij bewustzijn is...

Ik geef hier Elia gewoon gelijk in, Als je de beelden terug zag ging je gewoon expres een trap aan de keeper geven misschien wou hij de bal nog trappen maar lijkt me heel sterk, ik vindt dit gewoon puur met opzet gedaan. Jammer genoeg kan er geen actie worden ondernomen. Ik vindt dit zelf nog strafbaar.

"i hate lucio #inter he kick #stekelenburg in the face he have to get a red card :@ i am really angry"

Zou die de tweet verwijderd hebben omdat het eruit ziet alsof een kind van 12 het heeft gestuurd, of omdat die er problemen mee zou krijgen? Ik zou het eerste doen in elk geval, je wilt jezelf op die manier toch niet aan de rest van je volgers kenbaar maken

19 september 2011 om 17:11

Dan zou je wel denken. Als je zoiets terug leest, dan wordt je daar toch niet vrolijk van.

Deze uitspraak van Elia is niet heel erg slim. Natuurlijk, op zo'n moment handel je uit emotie en als daar een teamgenoot van Oranje bewusteloos op de grond ligt, snap ik dat dat wat met je doet en dat je Lucio even kan vervloeken. Echter moet je op dat moment zo slim zijn om alle boze woorden richting Lucio voor jezelf te houden en al helemaal niet op het internet gooien.

Dit is heel dom. Hij heeft weinig belangen bij Stekelenburg, enkel belangen van het Nederlands elftal en dan twitter je alsof je de zoon van Stekelenburg bent. Komop man, je bent verdorie geen 12. Ga je als een volwassene gedragen, bovendien was het niet eens opzet!

Tjonge wat een piraat zeg die Elia.

Hij heeft ten eerste helemaal geen recht van spreken. Tuurlijk, bezorgd om zijn mede-oranje speler mag je zijn. Maar een reactie als ''i hate Lucio'' is wel op een erg hoge lat gelegd. Haten is een groot woord en dat is blijkbaar aan de heer Elia voorbij gegaan, geen slimme uitspraak zeg.

Dat Lucio vaak te hard duels in gaat staat buiten discussie maar ik denk niet dat hij hier in een split-second heeft bedacht dat hij Stekelenburg even het ziekenhuis in gaat schoppen.
Elia moet zich er gewoon niet mee bemoeien. Als hij dan zo nodig iets moet zeggen, wens hem dan beterschap.

off. hopelijk gaat de twitter-hype snel voorbij en gaat iedereen zich weer concentreren op belangrijkere zaken.

Wauw, weer een 'incident' met twitter. Houdt er gewoon mee op, heb er nog niks positiefs mee bereikt zien worden

DAt hij hem haat vind ik iets te ver gaan! Maar snap de woede wel. Want iedereen kan zien dat Lucio dit met opzet doet!
Een speler van die klasse kan nooit zonder opzet zo lomp doen. Dit zie je niet eens thuis in de 4e klasse ( bij wijze van )

Ik dacht gelijk aan de verloren wedstrijd van Brazillie tegen Oranje in de kwart finale van t WK. Wie weet zit het hem dwars dat Stekel ons toen in de wedstrijd heeft gehouden en dat we uiteindelijk gewonnen hebben.

Aja, hij zou toch nooit zeggen dat ie het met opzet gedaan heeft. En als ik Elia was zou ik tegen Inter maar uitkijken voor zijn beentjes. Denk dat die nog wel een paar keer ziet vliegen in deze wedstrijden.

Ik heb Elia een aantal keren voorbij zien komen in interviews en toen vermoedde ik al dat hij het IQ heeft van een visstick. Deze tweet laat zien dat dat vermoeden juist was.

Natuurlijk is die Lucio een losgeslagen gek, maar als collega ga je dit toch niet twitteren? Het is aan de bond om spelers als Lucio te straffen en ter verantwoording te roepen.

Kan er wel om lachen, vooral als ik naar de manier kijk waarop hij Engels tweet. Dat is werkelijk om te huilen. Verder kun je wel voor een ploeggenoot opkomen, maar je kunt ook het fatsoen tegenover een andere club + speler bewaren. Dit gebeurt gewoon in het voetbal, helemaal niet nodig om er zo op in te gaan.

19 september 2011 om 17:12

Haha dat is inderdaad lachwekkend. Voetbalmiljonair, gewoond in Duitsland, nu in Italië, maar een zinnetje foutloos Engels lukt hem niet. Wat zeg ik, het is zelfs kinderlijk slecht Engels. We hoeven hem denk ik niet te vragen hoe het met zijn Italiaans gaat.

19 september 2011 om 17:22

Haha ja klopt, snap trouwens die duimen omlaag niet. Ik lach niet om zijn acties ofzo, maar om zijn Engels. Achja, sommige spelers zijn nu eenmaal niet de slimste en ik denk dat hij de volgende keer zoiets weer zal doen.

mmm ik vind het wel terecht!
Iedereen weet hoe die Italianen kunnen zijn!
Zelf trappen doen ze.
Als ze getrapt worden komen de toneeltalenten naar boven!
Kijk allemaal eens goed naar het moment!
Als je ziet dat de keeper met zn hoofd op de grond ligt.
En vervolgens net genoeg doorhaald om Stekelenburg te raken?!
Wat hadden jullie dan verwacht dat hij zou zeggen??
Ja ik heb m extra geschopt maar voor de goede orde zeg ik natuurlijk van niet!
Gewoon een dikke vette rode kaart.
De situatie bij Psv-ajax was er echt een waar niemand wat aan kon doen! Dat is pas onmacht!
Ik snap de woede van Elia wel. Alleen het nadeel, de media die kanonvoer wil!
En een prof die het woord "haat" uitspreekt. (niet slim geef ik toe)
Mag toch? een mening geven?
of heb ik iets gemist in de grondwet?

Dat Twitter zou je eigenlijk moeten verbieden als werkgever, want het brengt niets goeds met zich mee. Het gaat overigens wel heel erg ver door te zeggen dat je een collega haat.. Respectloos van Elia!

Jack van Gelder vinden we allemaal wat slimmer dan Elia denk ik, maar die roept ook dat hij Madrid haat. In een bepaalde emotie kun je denk ik dingen roepen, waar je achteraf niet eens helemaal achter staat.

Het gebrekkige engels van Elia is juist de reden, waarom hij 'hate' schreef. Hij kan geen beter woord verzinnen om zijn afkeer voor de actie van Lucio te uiten.

Ik vind de tweet dom, maar de intentie goed. Ik vind dat Lucio te makkelijk wegkomt. Als ik even snel een voetje uitsteek, dan zou ik natuurlijk ook zeggen dat het per ongeluk was. Het kan best zijn dat hij van zichzelf geschrokken is, maar ik ben er niet zonder meer van overtuigd dat dit onontkoombaar was.

Uitlatingen zijn wat extreem, maar ik vind eigenlijk de reactie van lucio nog verschrikkelijker. Natuurlijk weet Elia wel wat er is gebeurd en er is er maar één die hier geen recht van spreken heeft en dat is lucio. Zoals Jan Mulder al zei; gewoon een misdadiger

Ik haat Lucio ook en ik vind het goed van Elia dat hij dit zegt!!

En Lucio had gewoon een rode kaart moeten hebben. Zal hij nog wel geschorst worden? Zo niet zou het helemaal erg zijn.

19 september 2011 om 17:25

Denk niet dat hij nog geschorst wordt heeft al geel gehad. Of de regels in Italie moeten anders zijn.

Domme tweet natuurlijk, maar kan het me wel voorstellen, tis leensgevaarlijk wat hij deed en als iemand dat bij vrienden van mij zou doen zou ik ook pissig zijn.

Met Stekelenburg komt het wel goed, het niveau engels van Elia komt denk ik niet meer goed.

19 september 2011 om 17:20

Dat hij zich nu maar op de italiaanse les richt, dat zal hij ook moeten doen. Daarnaast ben ik het er wel niet mee eens, je kunt wanneer dan ook een taal behoorlijk beheersen. Maar goed, hopen dat Elia nu ook zijn voeten gaat laten spreken binnekort, vooralsnog geen enkele minuut gemaakt in het shirt van Juventus.

20 september 2011 om 21:03

Dat komt omdat hij de taal nog niet spreekt. In de wedstrijd tegen Milan geloof ik in de Berlusconi cup, had Elia ook al communicatie problemen met teamgenoten. En je zag hoe irritant het was tussen Conte en Krasic

Eljero, D'r is bij mijn school best nog wel een plekje vrij hoor.
Kan je tenminste fatsoenlijk engels leren.

19 september 2011 om 18:32

waarom zou hij?

20 september 2011 om 09:25

Haha heb je wel is een Italiaan engels horen praten? Nee kan niet, die praten het niet, heb je wel eens Messi engels horen praten? Nee kan ook niet want hij kan het ook niet.

Achja, wat moet je van Elia zijn reactie vinden? Als het een reactie was vlak nadat het gebeurt is dan kan je dat begrijpen. Je bent dan onder de indruk van het voorval en dan spreek meer je hart dan je verstand (ook al zou Elia niet al te slim zijn). Maar als hij dit vandaag ofzo heeft getwitterd dan vind ik het maar erg dom van hem aangezien Lucio zijn excuses heeft aangeboden. Kan ook weer een soort van sneertje zijn van een Juve speler richting een Inter speler, niet van wakker liggen lijkt me.

19 september 2011 om 17:24

Dit heeft hij niet vandaag getwitterd hoor, zag het vlak na het incident al voorbij komen.

pff logis dat hij dat zegt het is tenslotte zijn teamgenoot en als iemand zo met je teamgenoot omgaat krijg je zulke situaties.
lucio komt gewoon als een lompe paard aan met die lange benen van hem.
blijkbaar vinden jullie dit normaal of zo maar ik niet!
dit laat gewoon zien dat er een teamgeest is bij het nederlands elftal en dat is alleen maar goed.
er zijn steeds meer verdedigers die zo duels aangaan. ik vind dat zelf niet kunnen deze dingen moeten gewoon niet gebeuren al helemaal niet op zo'n hoog niveau.

Elia..... bewijst maar weer eens dat hij het IQ heeft van een kleuter. Die jongen leert het ook nooit.

Respect voor Elia. Ik vond hem al geweldig maar nu helemaal, hopelijk speelt hij tegen Inter en maakt hij Lucio helemaal gek. Verder zie ik op deze site zoveel spelfouten in onze eigen taal dat alle mensen die zo fel reageren op het engels van Elia het nog erg druk krijgen, mochten ze iedereen willen verbeteren.

Hij heeft gewoon recht om zijn mening te delen, dat doen wij, andere twitteraars ook. Alleen hij is beroemd en wordt alles onder de loep genomen. Ik vind dat het gewoon kon, die trap was ook niet normaal?

Elia moet echt oppassen met Twitter. Eens te meer blijkt dat hij niet met dit soort dingen om kan gaan. Echt heel erg jammer, deze jongen heeft zeker talent, maar hij moet zich meer focussen op voetbal. Dit soort schandaaltjes kun je je alleen veroorloven als je Messi bent.

Elia is achterlijk en dat bewijst hij keer op keer met zijn stomme uitlatingen. Die jongen heeft gewoon verwende trekjes en ik vind het een eng mannetje. Dat hij zich wil inmengen over dit incident oke, maar dit is gewoon een domme uiting van je gevoel.

Elia moet uit zelfbescherming zichzelf een Twitterverbod voor het leven opleggen. Net als Barton trouwens.

19 september 2011 om 19:55

Ja mee eens. Ik vind het prima dat hij dit Twittert, maar hij schaadt wel zichzelf ermee. Toch kan ik er altijd van genieten wanneer publieke figuren een duidelijke mening hebben en die ook uiten.

De excuses van Lucio stellen natuurlijk helemaal niets voor. Deze meneer.had alang geleden verbannen moeten worden voor alle dingen wat hij al wel niet heeft gedaan. Ik heb ook zeer mijn twijfels bij dit incident. Hij doet het nu wel voorkomen alsof hij zoveel spijt heeft maar wat ik zie bij de beelden is dat hij zijn voet pas later uitsteekt en een heel snel, klein tikje uitdeeld

Zoveelste keer dat Elia zijn lage scholingsniveau weer tentoonspreidt! Probeert de grote jongen uit te hangen, kan beter een cursus Engels gaan volgen!

19 september 2011 om 19:52

Heb jij een afkeer van alle laag geschoolde mensen?

Elia heeft een talent en steekt alleen om die reden boven het maaiveld uit. Ik zou het niet meer dan fair vinden dat hij dan ook alleen op zijn talent wordt beoordeeld en niet op andere eigenschappen, zoals de beheersing van de Engelse taal. Zolang hij maar de nodige voetbaltermen in het Engels kent (en nu in het Italiaans), dan lijkt mij niet dat wij ons ergens druk om hoeven te maken.

19 september 2011 om 20:13

Integendeel, ik heb helemaal niks tegen geschoolde of ongeschoolde mensen. Maar als elia zo graag zijn ongevraagde mening in het openbaar wil ventileren via Twitter, zou het hem niet misstaan om dat te doen in goed Engels. Ipv van het steenkolentaaltje welke hij nu gebruikt..en hij heeft al eerder laten zien dat hij niet de meest intelligente persoon is die er rondloopt in de voetbalwereld. Je zou mogen verwachten dat ie nu wat beter op zijn tellen zou passen..

Dit was gewoon een aanslag op onze landgenoot.

Dat Elia dit uitspreek vind ik goed. En waarschijnlijk door zijn management teruggefloten.
Ik snap niet dat men na het zien van de beelden anders durven uit te spreken.
Wat een viezee vieze gast die Lucio.

Ik hoop dat Steek snel weer op doel staat!

Hoe hij dat neer zet op twitter is heel onverstandig. Ook al heeft die gelijk Maar dit is wel typisch iets voor de Italiaanse competitie. Dit moet worden aangepakt en nu zie je wat voor vuil mannetje Lucio is, nog zeuren ook dat die een gele kaart kreeg! Aanpakken die vent!

Tsja... misschien is dat dan wel het verschil tussen Elia en Lucio.
Elia weet precies wat hij met zijn voeten doet en Lucio kennelijk niet... als Lucio dit namelijk wel zou weten was dit ongeluk nooit gebeurd.

Oh wacht even. Lucio is een Braziliaanse topverdediger... Natuurlijk weet hij precies wat hij doet.
Gewoon vuil dus, Elia slaat de spijker op z'n kop.

Ik snap dat Elia wilt opkomen voor Maarten, maar om zo te gaan reageren via twitter.. Kom op wees eens volwassen Elia. Je bent een professionele voetballer en dan ga je zo iets zeggen.. Je weet niet eens wat er gebeurd is. Maarten weet het veel beter dan jouw. Elia komt op een verkeerde manier op voor zijn landgenoot. Jammer dat Elia weer zo moet gaan reageren..

lol, i hate lucio, heeft gewoon meerdere betekenissen in twittertaal. hij doet nog met emoticons, getuigd wel van een synische gebaar naar Lucio maar niet dat hij niet kwaad is. Twitter is niet te stoppen voor niemand niet, en voor sommige hier is helaas ook runescape niet te stoppe.

Hopelijk krijgt hij geen schorsing, zal wel niet of een boete netzoals bij Babel en zijn tweet over Webb.

hij heeft wel gelijk dat die speler gewoon rood had moeten krijgen ik vindt die echt iets van de serie A gewoon doorhalen op de speler.
ja ik haat die lucio ook en wat ie deed kan echt niet en eigenlijk vindt ik die tweet van elia gewoon normaal ik zouw ook zo iets schrijven.
maar in italie kunnen ze niet normaal voetballen sneijder elia en stekelenburg moeten daar maar snel weg.
beterschap stekelenburg

Even zijn emoties niet onder controle denk ik. Ik kan me voorstellen dat je, als je een teamgenoot van je zo levenloos op de grond ziet liggen, bang wordt. En dan ga je iets roepen voordat je erbij hebt nagedacht, netzoals wij allemaal voor de tv of in het stadion zitten en niet altijd nadenken als we iets roepen. Het laat de mens Elia zien en dat is weer eens wat anders dan al die blablabla van voetballers die een hattrick maken en zeggen dat ze dat niet kunnen zonder hun teamgenoten.

zo zielig dit !
Ik weet zeker dat er meerdere mensen zo hebben gereageerd.

Voetbal is emotie!

Dat noemen ze nou eens een mening. Dat mag je toch hebben? Wat een gezeur zeg..

Lucio maakt hier natuurlijk handig gebruik van, door de aandacht nu te verschuiven naar Elia. En nu is Elia dus de misdadiger terwijl hij in principe gelijk heeft??? Het was gewoon een schandalige overtreding die een zwaardere straf verdiende als slechts geel. Elia had het misschien wat beter kunnen brengen

Zo erg is dit toch niet? hij mag toch best zeggen dat ie m haat? Bovendien is er ook nog context en daar moet je dit in plaatsen. Hij haat m niet echt, hij vindt t alleen vervelend dat dit Maarten overkomen is.

Ik zeg ook wel is ik haat mijn werk terwijl ik mijn werk niet haat maar gewoon ff niet zo blij ben. Boeiend..

Elia heeft dan misschien wel gelijk. Hij kan alleen niet omgaan met zijn verantwoordelijkheid ivm social media. Was hij bij Oranje ook niet betrokken bij een 'twitter-incident''

Elia moet gewoon stoppen met dat twitter,het valt gewoon téveel op hoe dom hij is.
De actie van Lucio was natuurlijk wel een bewuste,iedereen die Lucio een beetje volgt weet dat.
De beelden spreken voor zich...

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren