Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Janssen hekelt huidige rol bij Ajax: ‘Ik word te weinig benut’

Laatste update:

Het begint zo langzamerhand een geheel nieuwe soap te worden, maar Theo Janssen is nog altijd van mening dat medespelers hem sneller moeten zoeken. De middenvelder werd afgelopen zomer met veel tromgeroffel naar Ajax gehaald, maar heeft tot op heden zijn draai nog altijd niet kunnen vinden. De nationale media waren dan ook eenduidig: Janssen wordt verkeerd gebruikt.

/

Ook Janssen zelf kan zich vinden in de kritiek op zijn huidige rol bij de regerend landskampioen. “Misschien ligt het ook aan mezelf, maar ik word te weinig benut. Nu krijg ik gemiddeld dertig ballen in een wedstrijd, terwijl ik er op die positie tachtig moet hebben”, zo laat de Oranje-international zaterdag optekenen in het Algemeen Dagblad.

“Het is mijn taak in het veld om het spel te verdelen”, zo vervolgt Janssen. De linkspoot hoopt dat ook dat ploeggenoten het in de toekomst aandurven om hem direct in de voeten aan te spelen. “Het is heel simpel: je kunt het spel alleen maar verdelen als je ballen krijgt. Ik word nog te weinig gezocht”, zo benadrukt Janssen. “We spelen nog teveel op safe. Bij Twente kreeg ik ook ballen als ik een man in mijn rug had.”

Theo Janssen maakt Ajax sterker

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Janssen hekelt zijn huidige rol en positie niet, hij wilt alleen meer ballen. Dat ligtp uur aan de verdedigers.

24 september 2011 om 10:44

Met rol wordt waarschijnlijk bedoelt dat het nu meer een bijrol is, terwijl hij een hoofdrol wil op het middenveld.

24 september 2011 om 10:52

Inderdaad het ligt niet alleen aan de verdedigers.. hij wil ook ballen wanneer bv Eriksen de bal niet kwijt kan. Een keer een tikkie terug zodat Janssen de bal kan verleggen.. Nu gaat Eriksen vaak met de bal naar buiten of komt Vertonghen vanuit achteren erover heen en dan slaan ze Janssen over... Ik denk dat het allemaal goed komt de tijd zal het leren haha.

24 september 2011 om 12:30

Idd. Hij heeft wel eens anders gepraat. Stukje politiek gezeur van hem! Eerst zei hij dat deze positie uitstekend bij hem pastte, en nu ineens is hij er ontevreden mee!

24 september 2011 om 16:04

Lees nou gewoon eens de tekst voor dat je reageert. Hij zegt helemaal niet dat hij ontevreden is over zijn positie. Hij zegt aleen dat hij te weinig benut wordt in het spel. De titel van dit bericht is ook echt belachelijk en niet relevant aan de tekst.

24 september 2011 om 16:48

kun je ook lezen voor je reageert, ( was ook het eerst dacht toen ik de titel las ) maar dan lees je verder. Zijn positie bevalt hem wel maar het aantal keren dat hij aangespeeld word niet.

26 september 2011 om 15:08

Heb ik gedaan!!!

24 september 2011 om 12:34

@ Bjornn
Inderdaad, voetbalzone citeert hier helemaal verkeerd. Ik heb het artikel net in de Parool gelezen en daaruit blijkt dat Janssen tevreden is met zijn positie alleen dat hij wat meer ballen wilt. Hij denkt ook dat als het team wat meer op elkaar ingespeeld raakt, dat hij vanzelf dominanter kan worden. Ik zie dat ook gebeuren..

24 september 2011 om 15:28

@cappinho

Een stuk uit het AD en het Parool.
Twee kranten die zijn verhaal volledig anders interpreteren.
Kranten en websites moeten gevuld worden en discussies uitlokken.
Allemaal heel begrijpelijk.

Waar ik me vaak wel aan irriteer is dat er van 1 interview 6 verschillende verhalen worden gemaakt. Zo wordt vaak het oorspronkelijke verhaal helemaal verdraaid.

24 september 2011 om 12:38

Zolang Janssen het vertikt om meer meters te gaan maken zonder bal, wordt het idd niks bij ajax. Hij kan wel zeuren om meer ballen. Maar dan zou hij eens meer meters moeten maken om zichzelf eens vrij te lopen. Je zet 1 speler dicht op Janssen en je ziet hem 80% van de wedstrijd niet meer. Ja soms komt ie een bal ophalen bij Vertonghen loopt 2 meter en speelt hem dan naar v/d Wiel. Doelloos.

Ik blijf er ook bij dat Janssen een miskoop is, hij voegt 0,0 toe aan ajax. En het is daarom ook afwachten wanneer de eerste ruzie's gaan ontstaan bij ajax. Want een Theo op de bank gaat problemen geven.

24 september 2011 om 14:01

Lekkere stemmingmakerij van het AD weer. Janssen vindt het jammer dat hij iets te weinig ballen krijgt om zij stempel op een wedstrijd te drukken. Dat heeft niets met het hekelen van een rol te maken.

24 september 2011 om 15:43

Ach ja zoals menigeen de telegraaf een Ajax krant vindt doet het AD er alles aan om Ajax te dishen ! Feyenoordkrantje pur sang was het altijd en nog steeds kunnen ze het niet laten om Ajax waar het maar kan te bekritiseren !
Hecht ook totaal geen waarde aan "nieuws" uit dat vod .

24 september 2011 om 17:46

Oh, ik zie het zeker niets als een Rotterdamse krant tegen Ajax hoor. Het gaat mij meer een de sensatie en onjuiste conclusies. Volgens mij komt dat in beide (kwalitatief zwaar onder de maat zijnde) kranten voor tegen/over alle grote clubs.

Ik denk eerlijk gezegd dat Theo niet in het spel van Ajax past. Hij moet het nu alleen van zijn hoekschoppen hebben want vrije trappen worden toch genomen door Vertonghen.

24 september 2011 om 10:47

idd... hij had beter bij twente kunnen blijven of naar een buitenlandse club gaan dan naar ajax, waar ze op zijn positie al een supertalent hebben lopen (eriksen).

24 september 2011 om 10:50

Wat een onzin de vrije trappen zullen voornamelijk door janssen of eriksen genomen worden afhankelijk van de positie van de bal. Geloof dat vertonghen in al die jaren 1 keer heeft gescoord uit een vrije trap.

24 september 2011 om 11:39

Theo moet gewoon wennen aan het feit dat er bij Ajax meer goede voetballers rondlopen. Vertonghen speelt dicht op hem en heeft vergelijkbare kwaliteiten. Ajax speelt daarnaast met een zeer balvaste en gevaarlijke Eriksen en drie spitsen die elke bal willen hebben. Er is minder ruimte om onderscheidend te zijn. Ik zou Janssen dan ook graag vanaf de rechter kant zien voetballen. Zo kan hij iets naar binnen knijpen en vd Wiel vrijspelen maar zo kan hij ook de bal beter inspelen op Sigthorsson. En, niet onbelangrijk, hij en Vertonghen lopen elkaar minder in de weg.

24 september 2011 om 12:14

Maar Theo zou ook meer vooruitgeschoven moeten spelen. Siem de Jong heeft nu een aanvallende rol op het middenveld maar die jongen kan er helemaal niets van. Als je nou Anita als verdedigende middenvelder opstelt en Janssen de positie van De Jong laat overnemen heb je het probleem opgelost. Maar zolang De Jong niet geblesseerd raakt blijft hij spelen want hij is het oogappeltje van De Boer. En niemand weet waarom. En tja, als je Theo als VM laat spelen heb je weinig aan hem, zeker ook omdat Vertonghen veel inschuift en dan Theo volkomen overbodig maakt. Frank de Boer zou eindelijk het licht eens moeten zien maar hij zweert liever bij een houthakker in zijn team dan met sierlijke voetballers te spelen. Nou dan zie je dan ook terug in het spel. Ik begrijp Theo dus ook volkomen, als hij moet spelen zoals hij nu speelt is het eigenlijk vrij zinloos.

24 september 2011 om 12:21

Welke meer goede voetballers dan Jansen lopen er dan rond bij Ajax als het om middenvelder gaat ? Alleen Eriksen doet het erg goed.. De Jong moet gewoon op de bank plaats nemen, want dit is niet waarom je Theo haalt. Begrijp nog steeds niet waarom de trainer dit niet inziet..

24 september 2011 om 14:00

Leuk dat iedereen elkaar napraat over Siem. Voor mij is Siem juist onmisbaar op het huidige middenveld. Niet iedereen moet de bal bij de verdediging ophalen en de beslissende pass willen geven. Met het opstellen van Anita naast Janssen en Eriksen heb je met Vertonghen vier man die rond dezelfde positie telkens in de bal komen. Siem is de enige die diepgang zoekt, een goal kan maken, buffelt om tegenstanders op te jagen en kopduels wint. Nee, het Ajax middenveld staat qua namen prima. Nu alleen nog een goede taakverdeling. Toen Vertonghen niet speelde ging er al veel meer ballen natuurlijk via Janssen. je ziet nu dat ze te vaak naast elkaar staan. Zonde voor twee van deze geweldige voetballers.

24 september 2011 om 14:04

@african; Zoals ik al aangaf. Misschien is het kwaliteitsverschil tussen Twente en Ajax miniem, bij Twente was Janssen de grote meneer. Wisgerhof, Douglas en Brama speelde allemaal in zijn dienst. Hij moest de lijnen uitzetten en samen met Ruiz (aan de andere kant van het veld) de wedstrijden beslissen. Bij Ajax is meer beweging, willen veel meer spelers de bal. Vetonghen verdeelt het spel, Eriksen kan dat ook. Janssen moet zich iets meer schikken als 1 van de 11 dan bij Twente het geval was. Logisch, maar niet iedereen lijkt dat te snappen.

24 september 2011 om 14:35

Vertonghen scoort bijna nooit vrije trappen, hij ramt ze bijna altijd in de muur, dus je mag blij zijn dat je Janssen er bij hebt.

Had dan gebleven bij Twente. Ik snapte al niet waarom je nou zo nodig naar Ajax moest, puur voor de Champions leage ervaring en het geld?

Je zal nooit op de plek van Erikssen en of Siem de jog komen te staan. Dat belemmerd alleen hun vooruitgang.

24 september 2011 om 10:55

Vooruitgang Siem de Jong? Nou dat neem ik dan voor lief! Ik wil Janssen op de plek van Siem, daar is hij een geweldenaar. Siem zal niet meer echt vooruit gaan, en al zou hij dat wel doen dan nog blijft het een zeer matige speler.

24 september 2011 om 10:57

Sportief gezien blijft Ajax een grotere club dan Twente!

Siem kan ook in de spits dat weet De Boer!
Maar hij wilt deze jongen niet op de bank zetten, zo raar :S terwijl iedereen ziet dat Siem 1 van de zwakke plekke van Ajax zijn!

24 september 2011 om 11:15

Ik weet niet of hij wel bij Twente kon blijven. Twente heeft hem niet voor niets vrij goedkoop laten gaan, het is nou niet dat ze er alles aan gedaan hebben om hem te houden. De transfer was echt zo beklonken terwijl Twente normaliter haar spelers vrij moeilijk verkoopt.

Daarnaast is op zijn leeftijd geld ook belangrijk. Hij heeft nog een paar jaar te gaan en dan moet hij genoeg verdiend hebben voor de rest van zijn leven.

24 september 2011 om 11:25

@speedyafc:

Goed punt van je, ik zeg dat ook al verderop in mijn post. Nu pas begrijp ik Munsterman dat hij theo zo makkelijk naar ajax liet gaan.

24 september 2011 om 11:31

Weten jullie echt niet hoe het zit of doen jullie maar alsof?
Theo had een gelimiteerde transfersom in zijn contract staan, dan heeft Twente helemaal niks in te brengen. Theo wou wel graag naar Ajax en Ajax was bereid het gelimiteerde bedrag van 3 miljoen te betalen. Het enige wat Munsterman had kunnen doen was hopen dat hij liever naar een andere club zou gaan.

24 september 2011 om 13:18

@speedyafc
Twente doet niet altijd moeilijk met spelers verkopen hoor, zie oa Ruiz.

25 september 2011 om 14:29

Wielaart had die clausule ook, had net een contract getekend met die clausule, maar toen heeft Twente er wel alles aan gedaan. Twente had Theo ook een nieuwe aanbieding kunnen doen. Voor de incidenten heb ik van Janssen nooit gehoord dat hij graag naar Ajax wilde.

Ik ben blij om te lezen dat Theo ook vind dat hij verkeerd wordt gebruikt. Ik zie hem liever op de positie van Siem de Jong. Laat hem samen met Eriksen als aanvallende middenvelder spelen en je hebt een fantastische dreiging naar voren. Wat Theo nu laat zien (tikkie breed, diepe bal naar voren geven) kan Enoh of Anita ook.

Vermeer
v.d. Wiel
Alderweireld
Vertonghen
Boilesen
T. Janssen
Anita/Enoh
Eriksen
Sulejmani
Sigthorsson
Boerrigter

Kom maar gauw naar Arnhem Theetje. Wellicht krijg je daar wat meer ballen.

24 september 2011 om 10:47

Inderdaad! Wat een topdg zou het zijn wanneer ik het nieuws lees dat Theo zich bij Vitesse voegt!! Maar dat is niet aan de orde helaas

24 september 2011 om 14:51

hou toch op man!, misschien als die 33 is!

Ik snap niet wa het probleem is van wat hij nu zegt?
De boer deelt de mening van janssen.
Hij wil hem zo snel mogelijk aan de bal hebben.
Dat heeft meerdere malen gezegd.
Maar ze moeten hem wel aanspelen en niet overslaan.

volledig mee eens theo moet naast eriksen spelen
maar goed het is ook weer een staaltje wanbeleid een speler voor de controlerende positie halen terwijl hij daar eigenlijk niet wil spelen maar goed hopelijk vlamt theo'tje vanavond wel!

Lekker provoceren met deze titel...
Duideijke dat Jansen nog niet optimaal benut word, maar dit gaat er wel in groeien!

24 september 2011 om 11:42

Als Vertonghen en Alderweireireld hun haantjes gedrag ten opzichte van Janssen niet stoppen en weigeren hem een bal toe te spelen ook al staat hij zo vrij als die god weet je wel wordt het nooit wat en gaat dit Ajax nog veel punten kosten.

24 september 2011 om 11:51

Wat zit jij onzin uit te kramen.
Aldeweireld en vertonghen spelen gewoon de bal af aan janssen als het kan.
de bal circulatie moet in zijn geheel omhoog bij ajax vind ik.
Te vaak gaat het te langzaam.

24 september 2011 om 12:26

Ga jij vanovond maar eens goed opletten, hij krijgt van die 2 alleen de bal als ze er zelf geen raad meer mee weten. Als hij twintig meter verder in de aanval zo vrij staat als maar kan, en goed aanspeelbaar gaan Vertonghen of Alderweireld liever zelf met hun slakken gangetje de aanval opbouwen. Tikje naar voren, langzaam naar de bal, weer tikje naar voren en zo verder in een tempo van een ouwe kerel. Maar jij mag dit van mij onzin vinden, je goed recht maar dit herhaald zich al weken en zal vanavond, tenzij de Boer heeft ingegrepen niet anders zijn

24 september 2011 om 12:34

Nou de Boer zei in het interview dat Theo zelf 'nadrukkelijk aanwezig' en 'dominanter' moet zijn... Oftewel, hij weet dat de bal niet krijgt maar zal er niks tegen doen... oftewel, het ligt aan Theo dat hij niet wordt aangespeeld.... de Boer kan toch makkelijk zeggen tegen Vertonghen dat hij Theo inspeelt in plaats van zelf er overheen te gaan in het tempo van een manke olifant.

Janssen bij Ajax.... Dat wordt een grote mislukking.
Als verdedigende middenvelder functioneert hij niet, daar zijn we het over eens. Maar tegen PSV stond hij als aanvallende middenvelder geposteerd, dus daar had iedereen hoge verwachtingen van. Uiteindelijk speelt hij een onopvallende wedstrijd zonder een hoofdrol. En zoals anderen al zeggen:
voor die tikkies breed had je net zo goed Enoh of Anita erin kunnen zetten. Overbodige aankoop dus.

24 september 2011 om 11:08

Maar tegen PSV stond hij als aanvallende middenvelder geposteerd, dus daar had iedereen hoge verwachtingen van. Uiteindelijk speelt hij een onopvallende wedstrijd zonder een hoofdrol.

Dat klopt.janssen is ook niet echt in vorm vind ik hij oogt helemaal niet scherp.
Soms denkt hij er te makkelijk over.
Maar als je hem op deze positie laat staan dan komt hij er wel weer.1 doelpunt is al genoeg.
Gewoon laten staan dus.

24 september 2011 om 11:24

Dat klopt.janssen is ook niet echt in vorm vind ik hij oogt helemaal niet scherp.
Soms denkt hij er te makkelijk over.
Maar als je hem op deze positie laat staan dan komt hij er wel weer.1 doelpunt is al genoeg.
Gewoon laten staan dus.

Maar als je hem laat staan belemmer je de ontwikkeling van De Jong.
Oftewel: De Jong eruit of Janssen eruit.

24 september 2011 om 11:30

Ja De Jong kun je dan alleen nog gebruiken bij de 3-4-3 systeem.
Ze hebben Janssen gehaalt voor doelpunten en passen.
Dan moet je daar ook gebruik van maken.

Theo Janssen is gewoon beter als De Jong.
Zo kun je De Jong ook nog wel gebruiken wanneer Janssen op (moe) is in het veld.

Ik zou Janssen ook wel eens naast Eriksen willen zien, denk dat hij daar toch wat dominanter wordt en het spel beter kan verdelen. Nu zitten we met Siem de Jong daar, die wat naar mijn inzien redelijk speelt. Persoonlijk zou ik toch voor Theo kiezen, ze hebben weliswaar beide scorend vermogen maar Theo kan ook passes afleveren waar de meeste nog wat van kunnen leren.

Kan me niet voorstellen dat dit op zo'n manier gezegd is door Janssen
Gisteren en eergisteren werd er namelijk nog doodleuk door Janssen verklaard dat hij een andere rol had bij Ajax.
En ook kon iedereen lezen dat hij een gesprek met de Boer heeft gehad
Zou hij dan vandaag ineens ontevreden zijn?
En ook over het links rijden bij Twente had hij een verklaring
Pas maar op Theo je wordt zo de kleedkamer uitgestuurd want er zitten bij de beloften ook weggestuurde spelers die nog ietsje meer dan jouw hebben gekost.
Maar persoonlijk denk ik dat het interview wel weer verdraaid zal zijn anders is het tij wel heel snel gekeerd.

Dit zijn toch wel de eerste haarscheurtjes.. In stentor van vandaag (dagblad) geeft hij aan dat hij vanwege irritaties weg is gegaan bij Twente. Wat is dit dan...dat bied weinig hoop voor Ajax in de toekomst met hem wel te verstaan.
In dat zelfde artikel zegt hij ook dat hij iets vaag gehoord heeft op de belangstelling van Ajax tijdens de kampioen wedstrijd. Ik zeg niet dat ze daarom hebben verloren maar ze hebben in iedergeval heeft Ajax bij een speler het hoofd op hol gebracht. Ondanks dat hij dit ontkend dat dit van enig invloed is geweest, geloof ik dat niet helemaal.

24 september 2011 om 11:33

Ah gossie wat zielig ga je nou dit gebruiken als excuus dat jullie geen kampioen zijn geworden?
Dus omdat jij ergens iets hebt gehoord dan zal het wel waar zijn?

24 september 2011 om 11:49

Dan hebben ze zeker ook interesse getoond in Landzaat, Wisgerhof, De Jong en Ruiz...

24 september 2011 om 12:21

Er worden alleen maar reacties geplaatst naar aanleiding van het artikel in de stentor
Dus om nu zo bijdehand te doen lijkt me toch ook overbodig

Weet iemand trouwens wat Janssen verdient bij Ajax?

24 september 2011 om 11:21

1.8 M per jaar + juridische bijstand van aeogon voor zijn schadeclaim door het door hem veroorzaakte ongeluk .

24 september 2011 om 11:38

Bedankt.
En wat verdiende hij bij Twente kan mij iemand dat vertellen?

De mensen bij Twente snappen niet dat hij weg ging.
Als Twente dit had gegeven dan was hij gewoon bij Twente gebleven.

24 september 2011 om 11:53

Ruim 8 ton.

24 september 2011 om 12:31

Kijk, dat is het betere werk.... Heeft hij goed voor elkaar. Past dit trouwens wel binnen het rapport Coronel?

24 september 2011 om 12:32

Lijkt me sterk 1.8 miljoen! Dat zijn MvB salarissen en daar willen ze al een poosje vanaf.
Lijkt me echt heel erg sterk dat Janssen dat verdient!

24 september 2011 om 18:38

Toen lagen de salarissen veel hoger . Luque, suarez etc. verdienden bij ajax bijna 3 M per jaar

Het is hierdoor gewoon heel jammer voor het ned. voetbal dat hij naar ajax is gegaan. Theo zelf kost dit denk ik zijn EK (titel).

24 september 2011 om 11:36

Juist niet, als hij naar het buitenland was gegaan was het nog maar de vraag of hij wekelijks zou spelen. En bij Ajax speelt hij gewoon wekelijks, ook geen verkeerde club trouwens hoor, Ajax! Maargoed... Janssen is toch geen 1e keus in het Nl11tal dat weet hij ook wel....

goed zo theo. zo word het alleen maar beter. theo gaat praten en dingen afdwingen. hopelijk zien we hem vanavond in een aanvallende rol. dat ligt hem veel beter. dan kan anita als verdedigende middenvelder dienen.

Dan zal Janssen verder naar voren moeten spelen.

Natuurlijk kun je met een man in je rug aangespeeld worden, maar het enige wat Janssen op de huidige positie kan doen is kaatsen. Theo moet verder naar voren om het spel te kunnen verdelen. Dan komt hij ook dichter in de buurt van de goal en dat is waar je Theo toch wil zien? Theo moet toch iedere wedstrijd een aantal keer in de positie komen dat hij kan uithalen op het doel van de tegenstander? Ik hoop van harte dat Theo vanavond gewoon linkshalf staat en Siem als controleur wordt gebruikt.

Buiten het feit dat hij verkeerd gebruikt wordt, is theo zelf ook achteruit gegaan. Hij lijdt knullig balverlies, staat vaak op de verkeerde plek. Ik had ook al voorspeld dat hij bij ajax niet zo goed meer zou spelen als bij Twente. Munsterman heeft het weer goed gezien bij Twente, en heeft theo op tijd laten gaan. Viel me ook al op hoe makkelijk die transfer ging, maar nu begrijp ik het.

24 september 2011 om 11:34

Jij begrijpt er helemaal niks van want Theo had gewoon een gelimiteerde transfersom in zijn contract die Ajax heeft afgekocht. Munsterman kon er alleen maar naar kijken!

24 september 2011 om 11:35

Tuurlijk heeft Munsterman het goed gezien, droom lekker verder. Ten eerste staat Theo niet op zijn gewenste positie en ten 2e mag je hem ook wel wat tijd gunnen. Daarbij is hij niet meer de man in het elftal zoals hij dat bij Twente was. Ook daaraan moet hij wennen. Alles bij elkaar heeft het wat tijd nodig, de 1 pakt het eerder op dan de ander. Nu Verthongen het slechter doet is het toch ook niet ineens een slechte speler? En als Munsterman zo'n mooie glazen bol heeft waarom speelt Fer dan nou niet zo goed als bij Feyenoord? Als we op jouw betoog mogen voortborduren. Jomanda zou er jaloers op zijn...

24 september 2011 om 12:23

En waarom denk je dat er een gelimiteerde transfersom was? Juist, zodat hij theo makkelijk kon verkopen. Het was een risico om theo langer voor Twente te behouden. We kennen allemaal zijn levenstijl. En juist daarom was er ook het risico dat hij afgelopen seizoen al zwak had kunnen spelen. Mocht dat zijn gebeurd, dan had hij in ieder geval nog naar vitesse kunnen vertrekken voor 3 miljoen.had hij bij Twente net zo zwak gespeeld als nu, was hij die 3 miljoen nog niet eens waard.
In ieder geval is de houbaarheidsdatum overschreden bij theo.

24 september 2011 om 12:43

Ajax heeft geen problemen met zijn levenstijl, dat lees je nou alleen maar op voetbalzone. Hij speelt op een hele andere manier bij Ajax dan bij Twente.
Jij weet niet of Munsterman dat in zijn contract heeft gezet of dat hij dat zelf wou. Ik vind de houdsbaarheidsdatum nog lang niet verstreken, dat hij even zijn vorm niet heeft betekend niet dat hij er nu ineens niks meer van kan.
Ik heb hem al genoeg mooie dingen zien doen.

24 september 2011 om 13:48

Hahah wat een grap. Er was een gelimiteerde transfersom omdat hij en zijn zaakwaarnemer dat hebben afgedwongen. Die jongen moet toch ook aan zijn toekomst denken, anders zou die nooit weg komen bij twente. Een gelimiteerde transfersom stel je niet op om iemand makkelijker te verkopen! De club is immers zelf degene die bepaald wat de prijs is.

Je bent wel heel erg bekrompen als je denkt dat die na zo'n jaar als afgelopen jaar ineens over de "houdbaarheidsdatum" is.

Tja, niks ten nadelen van Theo maar waarom zouden ze 80 ballen aan hem geven? Ajax heeft in de helft van die gevallen niks aan een balletje terug, want dat is immers waar hij bij de helft van die ballen te vinden is. En vervolgens zie je een tikje breed en soms zelfs nog verder terug. Theo is een prima spelverdeler maar niet op die positie. Als hij meer ballen wil moet hij meer naar voren maar daar is het gros het wel over eens. Maar het blijft een lastige situatie want Erikssen zet je gewoonweg niet op de bank. En Theo en Erikssen is misschien weer net iets teveel van het goede. Misschien kan dat tegen de laagvliegers maar in wedstrijden waar er vol gebeukt en gevochten wordt heb je daar niks aan. Erikssen is juist nu zo aan het groeien omdat die zo'n vrije rol heeft (de rol die Jansen ambieert). Ben toch benieuwd hoe dit elftal er over pakweg 2 maanden staat. Ik hoop dat Frank er iets leuks van kan maken. Ik hoop trouwens wel dat als Frank persee met de punt naar achterin wil spelen dat hij daar dan gewoon Anita neerzet. We missen nu gewoon een stofzuigertje op het middenveld.

ik heb van het begin af aan geroepen dat janssen geen goede aankoop voor Ajax was, maar toen sprak idereen mij tegen.de Janssen van Twente is een hele andere dan de huidge die duidelijk over zijn top heen is.v Marwijk heeft dat ook al gezien en heeft een betere vervanger in Strootman. Al met al kun je concluderen dan Janssen een nutteloze ,veel te dure aankoop is geweest

24 september 2011 om 11:43

De kans is altijd 50/50 of iemand het wel of niet red maar om nu na 6 speelronden te concluderen dat iemand het niet red is wat kortzichtig. Bij Ajax is het gewoonweg veel moeilijker om te slagen en al helemaal om je een weg te banen in de basis elf van Ajax. Ik weet zeker dat als de lijnen duidelijk worden in dit elftal, met Jansen erin (op wat voor positie die ook speelt) dat hij nog heel belangrijk gaat worden voor dit elftal.

Nederlands elftal is weer een andere discussie.

Ach Janssen kan heus wel in het Ajax systeem spelen, Eigenlijk perfect, Maar jammer genoeg is de koppigheid zelf(de Boer) koppig genoeg om Siem erin te laten staan, Begrijp me niet verkeerd siem is een uitstekende voetballer die ons de beker en het kampioenschap heeft bezorgd maar nu hebben we betere keuzes, Het is alleen jammer dat Anita nu linksback moet gaan spelen want als boilesen fit was kon anita op de plek van Janssen en janssen op de plek van Siem, Maar de boer moet is in gaan zien dat ie met een verdedigende middevelder moet gaan spelen.

Zo Zou frankie eigenlijk moeten spelen als iedereen fit is.

Verme/Cille
V.D.Wiel
Alderweireld
Vertonghen
Boilesen
Eriksen
Anita
Janssen
Sulejmani
Sightorsson
Boerrigter

Tja en Vanavond Hoop ik maar op zoiets. Anders weeet ik het ook niet

Vermeer
V.D.Wiel
Alderweireld
Jan(C)
Anita
Eriksen
Enoh/De Jong
Janssen
Sulej/Ebecil
Sigthorsson
Boerrigter

Janssen wordt een beetje een tegenwerkende factor voor Ajax als dit zo doorgaat. Hij zegt dat het zijn taak is om de ballen te verdelen..nee Theo, het is ook de taak van Vertonghen en van Eriksen en van anderen. Ajax moet niet leunen op maar één creatieve speler, het moet een samenspel zijn van creativiteit. Zoals hij het zegt, lijkt het alsof de anderen zich aan hem moeten aanpassen. Hij moet zich aanpassen aan de rest, that's it!

Kijk, de eerste barstjes in het huwelijk tussen Theo Janssen en Ajax worden nu al pijnlijk zichtbaar. En dat al na 6 wedstrijdjes. Oei oei..

Feit is dat Janssen, als de Boer hem op deze positie laat staan, gewoon matig zal blijven presteren. Janssen is geen verdedigende middenvelder. Daarvoor heeft hij het loopvermogen en de duelkracht niet. Iedereen ziet het volgens mij, maar Frank de Boer niet. Of hij wíl het nog niet zien.

Wat een onzin weer van Theo, bij zijn contractbespreking werd hem duidelijk medegedeeld voor welke positie hij werd gehaald. Nu hekelt hij zijn rol en vind dat hij meer ballen moet krijgen? Nou Theo,een complete middenvelder moet loopvermogen hebben en ballen opeisen ipv. alleen maar toegespeeld krijgen. Theo moet bij Ajax de kar trekken en daar heeft hij moeite mee, hij kan het niet aan. Bij Twente konden ze ook zonder hem....hij had Brama, De Jong, Ruiz, Landzaat in zijn team die veel vuil werk verrichtten.

@yahweh:

Ergens is het toch ook raar dat Ajax een speler haalt die vooral uitblonk als aanvallende middenvelder (janssen had altijd Brama en Landzaat in zijn rug), en hem dan vervolgens als meest verdedigende middenvelder opstelt? Ik snap de Boer daarom ook niet zo. Als hij een VM wilde hebben, waarom haal je dan Theo Janssen?

24 september 2011 om 13:00

Ajax was op zoek naar een leider, een bad-boy.....die hebben ze in de persoon van Theo dus niet gevonden.

Theo past niet in het Ajax systeem. Bij Twente was alles op hem afgestemd en bij Ajax niet. Daarnaast vraag ik me steeds meer af of hij het tempo nog wel aan kan. Nog een paar wedstrijden en hij zit op de bank. Anita is als contrlolerende middenvelder veel beter.

Ach, zolang de Jong maar speelt en Vertonghen de complete Beckenbauer dvd-collectie heeft bekeken vind ik het allemaal wel best.....

Je kan eindeloos discussies voeren over zijn positie en instelling en aantal ballen enz enz maar feit is dat Theo Janssen ELK team beter maakt...heel simpel...

24 september 2011 om 13:21

@caas:

Dat is dus totale onzin. Ik denk dat als Ajax in plaats van Janssen op die positie Strootman had gehad, ze veel beter zouden presteren.

24 september 2011 om 15:45

@aapiepsv, weer het voor jou bekende opportunistische PSV geluid.

Theo Janssen wordt al twee jaar achter elkaar beschouwd als 1 van de beste zo niet de beste voetballer van de eredivisie. Strootman is veelbelovend begonnen, maar laten we nu maar ff afwachten of hij dit een heel seizoen doortrekt, vorig jaar op dit tijdstip speelde hij nog tegen Agovv e.d., Janssen speelde Champions League.

Ajax had een speler met routine en gogme nodig, een winnaarstype die ook nog eens kon voetballen en niet te veel moest kosten. Dan is 3 mio voor Janssen versus 7 voor Strootman een koopje.

Dus de aankoop van Janssen is te billijken, het punt is echter dat Ajax hem verkeerd gebruikt door, zoals Janssen terecht aangeeft, hem te weinig aan te spelen. Daarnaast hebben wij Anita die prima in de Strootman rol kan spelen, dus vanuit die gedachte is het mss niet gek om Janssen aanvallend te laten spelen met Anita erachter.

Overigens heeft Janssen jaren lang verdedigend gespeeld, dus zo vreemd is die positie niet.

24 september 2011 om 16:11

@cypriootje:

Lees nu eerst eens voordat je weer met zo'n verhaaltje aan komt zetten. Ik reageer op de post van Caas waarin hij zegt dat Janssen ELK team beter maakt. Nou, dat is totale onzin. Je ziet dat Ajax met Janssen als verdedigende middenvelder helemaal niet zoveel sterker is dan het Ajax zonder Janssen op die positie.

Bovendien is mijn opmerking over Strootman helemaal niet opportunistisch. Strootman laat nu al 6 wedstrijden lang zien dat hij veel beter is als verdedigende middenvelder dan Janssen. Of ga je dat ontkennen?

ligt ook aan zichzelf,heeft de vorm van vorig jaar niet. hoezo "oranje international" hij is toch helemaal niet geselecteerd

Ik denk dat de ploeg gewoon nog zoekende is. Velen zijn het niet met me eens, maar de opstelling die Frank de Boer steeds het veld in stuurt is die met de meeste potentie en daar zit nog enorm veel groei en rek in. Dat zal wel duidelijk worden naar mate ze beter op elkaar ingespeeld zijn en Janssen zich ook fijner voelt in zijn rol. Misschien betekent dat ook wel dat hij meer ballen moet krijgen.
Velen willen Anita verdedigend en janssen een plekje naar voren op de Jong z'n plek. Op het moment dat je opbouwt heb je gewoon een man minder, Anita loopt Vertonghen en Aldeweireld alleen voor de voet. Het is een onnodige schakel naar de "goede" voetballers Janssen en Eriksen. Vertonghen en Aldeweireld zijn beide betere passers. Ook heb je in de punt naar voren 2 mids die beide graag de bal in de voet willen. Eriksen heeft nog wat diepgang, maar Janssen veel minder. Ik denk dat het elftal dan nog minder zou lopen. Ook de rol die Siem heeft met het constant opjagen kan Janssen denk ik niet hele wedstrijden opbrengen.
Hoe het nu staat is er zeker meer potentie. Je hebt een passer en daarvoor 2 middenvelders die wel enige diepgang hebben. Toegegeven Siem is niet perfect. Vooral qua handelingssnelheid doordat hij misschien iets aan techniek te kort komt. Maar als dit begint te lopen dan is het ook niet te stoppen. Ik zie nog te vaak dat Eriksen of de Jong een volle sprint in gaten duiken en dat de bal vervolgens uitblijft.

Als Theo bij Twente was gebleven was hij bij van Marwijk in zicht gebleven
Op de positie waar hij nu speelt komt Janssen niet uit de verf, en komen zijn tekortkomingen die ze bij Twente wel kenden goed naar voren.
Een Janssen op het niveau van nu zal zeer zeker geen uitnodiging voor de selectie van het NL elftal meer ontvangen neem dat maar van mij aan.
Dus financieel is hij er misschien wel op vooruit gegaan maar sportief heeft hij wel een paar stappen terug gedaan

De Jong op het middenveld, Janssn voor Verthongen en Alderweireld die beide een goeie trap hebben...linksback plek wat ter discussie staat..zwervende Anita die zoals de Jong misbruikt wordt op meerdere plekken...ericksen rechtsbuiten zetten..

Ligt het aan mij of is Ajax geen moer opgeschoten met de komst van de Boer?
Ok, op een kampioenschap na maar ik bedoel is het Ajax visie wat zo genaamd terug zou moeten keren nou echt terug?

Veel bombarie maar eindstand jongens als Bulikyn worden aangetrokken en een spits uit eigen gelederen mag naar Rkc.

Dacht dat deze tijden over waren?

Jansen piept als eerst maar Vertongen is ook niet in zijn element als je de wedstrijden ziet. Loopt met zijn handen te wapperen en laat zelf steekjes vallen.

De Boer is tactisch niet beter dan Adtiaanse en Rutten. Ja, Rutten want die heeft misschien paar wedstrijden nodig om de sterkste spelers toe te passen maar flikt dat wel. De boer loopt er nog mee te sukkelen en zorgt door zijn eigen beslissingen dat 2 van zijn beste spelers eigenlijk doodongelukkig zijn.

Ik voorspel dat Twente wint met 2-0

24 september 2011 om 13:49

Nou die rare opstelling tegen PSV kwam omdat de spelers op de bank er nog niet helemaal aan toe zijn voor een basisplaats. Dat zag je wel tegen Noordwijk. Maar ik vind ook hoor dat Janssen en de Jong op hun natuurlijke plek moeten worden gezet of de bank. Niet geforceerd een systeem gaan spelen waarvoor je niet echt de spelers hebt. Janssen is geen stofzuiger op het middenveld en dat heb je wel nodig met 2 aanvallende middenvelders. Gewoon Janssen en Anita naast elkaar en daarvoor Eriksen. Sig in de spits en de Jong dus helaas op de bank.

Ik heb het idee dat dit een ongelukkig huwelijk gaat worden, net als ajax en de Zeeuw. Van beide kanten is er wat wrijving waardoor de topprestaties achterblijven.

24 september 2011 om 14:09

Haha serieus, ongelukkig huwelijk en ajax en de zeeuw in 1 zin.. De Zeeuw was 2 seizoenen geleden na Suarez veruit de belangrijkste man op het veld, een achter jager die de ploeg op sleeptouw nam. Na het WK enorm teruggevallen, maar naar mate het seizoen vorderde ging ook hij weer beter spelen. Ik durf zelfs te stellen dat hij in de cruciale fase van het seizoen enorm belangrijk is geweest. Ik had liever de Zeeuw gehouden en Janssen niet gehad dan andersom ;

“misschien ligt het ook aan mezelf, maar ik word te weinig benut. Nu krijg ik gemiddeld dertig ballen in een wedstrijd, terwijl ik er op die positie tachtig moet hebben''

Inderdaad Theo, dat ligt aan jezelf. Jij staat op de plek waar het juist zo zou zijn dat jij de eerste bent die een bal krijgt. Veroveren de verdedigers de bal, dan moet je vrijlopen om de bal te ontvangen en de opbouw te verzorgen. Het zou misschien ook helpen als je berhaupt iets meer loopt, dan verover je zelf ook wat meer ballen. Dan krijg je er sowieso meer dan 30.

Begrijp me niet verkeerd, Theo hoort op een andere plek, maar hij heeft nu het recht niet om te zaniken. Speelt beroerd, zelfs voor de positie die niet de zijne is. Ik zou zeggen: loop de longen uit je lijf en verdien die plek die je zo graag wilt, namelijk links op het middenveld naast Eriksen.

Edit:
Speciaal voor mensen die gaan zeggen dat Janssen zich al bewezen heeft bij Twente: Janssen wist voor welke positie hij in Amsterdam is gekomen, zo is het ook altijd naar de media gebracht. Waarom nu gaan klagen vlak voor zo''n belangrijke wedstrijd?

Wat een belachelijke eerste zinin dit stukje! Hoezo soap?? Jansen geeft gelukkig aan dat het veel beter kan en moet en dat men nog zoekende is om een groter rendement te halen uit zijn komst naar Amsterdam. Overigens vrij logisch dat niet alles direkt loopt zoals gewenst met een aantal nieuwelingen in de ploeg. Een beetje tijd mag toch gegunt worden en niet na een wedstrijdje of 6 beginnen te mekkeren.

Hoe kan je zo koptekst verzinnen voetbalzone? , Theo hekelt zijn rol totaal niet! heb toevallig net het AD gelezen. De ballen gaan te vaak van verdediging naar de aanval, terwijl Theo die bal moet brengen. oftewel de afstemming moet nog beter en daar trainen ze nu op.

kan me er wat bij voorstelllen als je zo en topjaar heb gespeeld en veel goals heb gemaakt wordt je in een keer met de punt naar achteren gezet ik zou hem juist met de punt naar vorn laten spelen je maakt zo te weinig gebruik van hem ,, hij komt telkens in de buurt van het eigen strafschopgebied maar dat moet juist het gebied zijn van de tegenstander!

Janssen wordt denk ik inderdaad te weinig benut. Vertonghen en Alderweireld moeten gewoon zoveel mogelijk ballen aan hem geven in plaats van al die lange passes naar de links en rechts buiten. Tenminste dat moet als Ajax mooi wil opbouwen dan he...

Ik denk dat als dit nog een paar wedstrijden zo doorgaat dat Janssen weleens een lastpost kan gaan worden. Die jongen was naar Ajax gekomen om het team op sleeptouw te nemen, maar die kans krijgt hij niet van Fdb. Ik denk dat hij niet past in de spelopvatting van Fdb, en omdat hij vorig jaar met veel bombarie is gehaald durft FdB hem ook niet op de bank te zetten. Janssen kan je het best gebruiken op een middenveld met de punt naar achteren zoals Psv speelt Toivonnen en Wijnaldum met daarachter een stofzuiger Strootman. Bij ajax zouden Janssen en Eriksen voor de creativiteit moeten zorgen en Anita of Enoh als stofzuiger. FdB wil bepaalde jongens niet op de bank zetten om hen niet tegen hem in het harnas te jagen, daar kan je ook zien dat FdB nog lang geen top trainer is. Dat je vast houd aan je spelopvatting ok, maar dan moet je ook de juiste mannetjes op de juiste posities neerzetten, ik denk dat als Janssen dit had geweten dat hij dan niet bij Ajax had getekend.

Ik als Psver kan hier alleen maar van smullen, ik kan daarom ook niet wachten tot het bommetje daar ontploft, want de buitenwacht zet toch ook een druk op die jongen door steeds te herhalen dat hij op die positie niks toevoegt aan dit Ajax. Dit gaat niet lang meer duren

Wat een onzin gelijk in de eerste zin van dit artikel op Vz.
Een soap??. Ja een soap voor de media, die maar al te graag misschien één zou willen creëren.

Maar hélaas media, die vlieger gaat niet echt op!.

De wens van Janssen, dat ie wat meer ballen wil hebben in een wedstrijd, betekent niet dat het rommelt in Amsterdam. Betekent niet dat Janssen zwaar ontevreden in de rondte loopt en al helemaal niet dat Janssen zwaar ontevreden is over zijn huidige rol. Daar zijn ook genoeg interviews voor, die dat tegenspreken trouwens. Wat het wel betekent is, dat het gewoon nog steeds een kwestie van afstemmen is op sommige momenten.

Verder is het totaal zinloos om keer en keer terug te blijven komen op de theo van voorgaande jaren en de Theo zoals hij nu (met punt naar achteren) bij Ajax speelt. Dat hij zo speelt nu is geen verrassing voor hem, want dat het zo zou worden wist hij al na het eerste gesprek met De Boer vlak voor zijn overstap.
Bij Twente was Janssen bij uitstek de man met de creativiteit, de man die wat meer naar voren het spel verdeelde. In dat team was hij dé man daarin en bij Ajax zijn daar meer optie's in, meer spelers die dat kunnen. Zoals een Eriksen bijvoorbeeld.

En vanuit zijn huidige positie is Theo misschien wat minder dominant, maar ik heb hem al vaak genoeg ballen overd e verdediging van de tegenstander zien leggen, waarbij òf een Sulejmani, maar helemaal een Boerrigter gevaarlijk werden of zelfs scoorden. Ook zijn crossballen komen meestal goed aan. Dus valt de kritiek wel mee en ja is ie wat minder dominant aanwezig.... maar dat hoeft ook niet altijd dus.

Ik verdenk eerder de media ervan, dat ze proberen vat op Janssen te krijgen. Dat ze hem iets willen aanpraten en dat daardoor er onenigheid gaat ontstaan, wat dan weer de nodige nieuwsitems gaat opleveren. Het is aan Janssen en De Boer om daar geen gehoor aan te geven, daar zelfs niet eens op in te willen gaan en dan sterft ook dit zogenaamde item een langzame dood.

Volkomen terecht dat Janssen dit zegt "ik word te weinig benut" Theo is geen type verdedigende middenvelder maar een aanvallende, het is daarom ook een groter verlies voor Twente geweest dan een aanwinst voor Ajax ..
Ik hoop dat Janssen nog kan praten met De Boer over aan meer aanvallende rol.

"ik verdenk eerder de media ervan, dat ze proberen vat op Janssen te krijgen. Dat ze hem iets willen aanpraten en dat daardoor er onenigheid gaat ontstaan, wat dan weer de nodige nieuwsitems gaat opleveren. Het is aan Janssen en De Boer om daar geen gehoor aan te geven, daar zelfs niet eens op in te willen gaan en dan sterft ook dit zogenaamde item een langzame dood."

Dat denk ik niet aangezien de meeste media toch een voorkeur voor Ajax hebben. Zou wel slecht zijn om dit naar buiten te brengen om onrust te veroorzaken bij een club waar ze zelf supporter van zijn.

Janssen is een echte linkshalf/nr10. Vind het onbegrijpelijk dat Frank de Boer hem nog steeds op deze positie laat zetten. Ik wil niet Janssen alleen afrekenen op de vele doelpunten die Ajax tot nu toe heeft gekregen maar dit komt wel degelijk door hem. Janssen is niet iemand die continue achter zijn mannetje moet rennen maar hij moet gewoon dieper gaan spelen zodat hij meer de bal krijgt. Zo gaan we de echte Theo Janssen zien met steekpasses, schoten en alles er op en eraan.
Hopelijk gaat Anita op de linksback positie spelen en Enoh als verdedigende middenvelder zodat Theo Janssen iets wat meer naar voren kan. Siem de Jong moet eruit gehaald worden, hij is te traag voor op het middenveld en maakt het spel alleen maar kleiner, hij zoekt bijna nooit de zijlijnen op als rechtshalf en dat is heel erg jammer. Hopelijk gaat Frank de Boer het een keertje inzien.

Janssen heeft wel gelijk. Hoe meer ballen hij krijgt hoe beter hij is. Je moet hem durven aan te spelen. Dan moet hij wel iets dieper gaan spelen. Het verrassende zou zijn al hij af en toe van positie zou kunnen wisselen met Eriksen, dan zou Eriksen zich moeten laten zakken en speelt Janssen op 10. Dat soort automatismen is er nog niet. Ik hoop overigens dat Janssen het vanavond kan laten zien tegen zijn oude clubje.

Ach we hadden het kunnen weten, Janssen speelt bij Twente is bijna een nationale held. Hij komt naar Ajax en het zijn populairiteit daalt direct. Die jongen speelt een heel andere rol, waardoor hij inderdaad minder scoort. Maar hij is als spelverdeler zeer belangrijk. Bij Twente was hij eerst ook controlerend, maar daar hoor je niemand over. Zo jammer dat de haat tegen Ajax bij de mening overheerst bij spelers.

Je zag het ook al bij Suarez. Bij Ajax haatte iedereen hem, nu doet hij het goed bij Liverpool en is het iemand die de naam van de Eredivisie omhoog haalt. En waar spelen de toppers van Twente en PSV nu? Ruiz is naar Fulham en Dzudzak zit te cashen in Rusland.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren