Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Janssen wil vaker de bal bij Ajax: 'Dan kan ik van grote waarde zijn'

Laatste update:

Theo Janssen heeft het gevoel dat hij op de goede weg is bij Ajax. De middenvelder, die vorig seizoen werd uitgeroepen tot de beste speler in de Eredivisie, wordt in Amsterdam in een andere rol gebruikt dan bij FC Twente. In de confrontatie met zijn oude club (1-1), afgelopen weekend, vond Janssen dat het naar behoren ging. “Ik heb mijn verdedigende taken prima uitgevoerd en deed bijna altijd iets goeds met de bal”, zegt hij in gesprek met Metro.

/

Janssen zelf was niet heel dreigend in het duel, maar volgens de middenvelder kan dat nog komen. “We moeten op het middenveld nog op elkaar ingespeeld raken. Wanneer de automatismen er straks zijn, kunnen we veel meer verrassen met positiewisselingen. En als ik dan ook vaker in het spel word betrokken, zul je zien dat ik van grote waarde kan zijn”, verzekert hij in de krant.

Tot op heden begon Janssen in de basis aan iedere wedstrijd die Ajax speelde, op het bekertreffen met vv Noordwijk na. Daarin kreeg de routinier rust. Frank de Boer haalde de middenvelder voortijdig naar de kant tegen Heracles Almelo en Olympique Lyon; in de overige wedstrijd speelde de Arnhemmer van begin tot einde mee.

Theo Janssen moet meer bertrokken worden in het spel bij Ajax

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

“Ik heb mijn verdedigende taken prima uitgevoerd en deed bijna altijd iets goeds met de bal” Maar die verdedigende taken wil ik jou niet zien doen Janssen, ik wil jou op de helft van de tegenstander zien en de geweldige steekpasses zien geven waarmee jij iemand plots voor de goal zet! Die Janssen zie ik graag weer terug, want die mis ik toch wel ook al ben ik een Psv supporter.

26 september 2011 om 13:39

Blame frank de Boer. Als controleur kan Janssen nu eenmaal niet constant geweldige assists, steekpassen geven etc. Zodra hij de bal verovert hoort hij hem eigenlijk weer in te leveren bij Eriksen en De Jong (die nooit iets zinnigs met de bal doet helaas), daar hoort nu eenmaal bij zijn rol als controleur. Hopelijk gaat De Boer een keer zijn verdomde verstand gebruiken en Janssen naast Eriksen zetten en De Jong gewoon op de bank plaatsen.

26 september 2011 om 13:46

Ja klopt, daarom zie ik hem graag wat aanvallender een keer. Want nu is het vooral balletjes afpakken en het spel verleggen aan Eriksen/de Jong. Ben benieuwd of Frank dit een keer gaat proberen, want dan heb je veel meer aan Janssen dan nu!

26 september 2011 om 13:48

Ik denk dat je daar nog wel even op kan wachten aangezien Boilesen geblesseerd is en Anita nu op zijn plek speelt. ALS de Boer dit doet zal hij dit naar mijn verwachting pas doen wanneer Anita op het middenveld kan en niet met Enoh.

Het idee van de boer is namelijk dat er extreem veel voetbal op het middenveld zit met vele roulaties. Met Eriksen en Janssen heb je uiteraard wel spelers die dit kunnen, Siem is technisch minder maar werkt wel hard en kan tussen de linies lopen en voor de goal komen.

Jammer genoeg komt dat er alleen niet uit....

Edit:
Bedoelde te zeggen dat hij niet met Enoh gaat spelen omdat daar weinig voetbal inzet

26 september 2011 om 14:04

De blessure van Boilesen is inderdaad een probleem voor dit systeem. Persoonlijk vind ik Enoh nog net voldoende om op de Cvm te spelen totdat Boilesen terug is. Sowieso had Ajax niet zowel Van der Heijden als De Zeeuw moeten laten gaan. 2 spelers die nu perfect op de cvm positie kunnen spelen.

26 september 2011 om 14:11

Ik vond Enoh tegen PSV toch geweldig invallen, en maakte op mij die wedstrijd misschien nog wel de beste indruk. Wanneer je bijvoorbeeld Janssen en Eriksen als aanvallende middenvelders bij je hebt hoef je vaak de bal ook bij een van hen in te leveren (zoals Janssen nu ook moet doen) en denk niet dat Enoh daar te kort voor komt.. Ik zie Enoh er in ieder geval graag bij staan!

26 september 2011 om 14:14

Wat Ajax had moeten kopen ipv janssen was een goede linksback. Dan kunnen Enoh en Anita concurreren om de plaats voor verdedigende middenvelder, en hoeft nu niet Blind of Boilesen opgesteld te worden. Dat is echt pure armoede. Ik zie wel potentie in Boilesen maar echt goed is hij cker nog niet.

26 september 2011 om 14:19

@mike90

Enoh viel tegen PSV inderdaad goed ing, kan goed een man uitschakelen en is voor dit elftal wel een meerwaarde maar je moet niet vergeten dat Enoh gewoon geen goede passer is en dus niet in het spelletje van de Boer past waarbij hij een hoge balcirculatie vanaf het middenveld wilt hebben

Edit:
@rvp-db-zz

Ik denk dat ze niet voor een linksback zijn gegaan omdat Boilesen het prima deed en Blind bij Groningen meer dan uitstekend. Dan is het zonde om een dure linksback te kopen, maar achteraf gezien hadden ze dat beter wel kunnen doen inderdaad

26 september 2011 om 14:41

Wat ik me zomaar even zit af te vragen en waar ik nooit iemand over hoor...

Aangezien Blind beter is als verdediger in het centrum dan op de flank, zou een taak als controlerende middenvelder dan ook niet voor hem het proberen waard kunnen zijn? Zoiets zou ik best wel een keer uitgeprobeerd willen zien tegen een mindere tegenstander. (De komende weken dus nog maar even niet.) Echt veel aanvallende impulsen hoef je ook nog weer niet te verwachten, maar wie weet pakt het controlerende deel van die taak wel prima uit.

26 september 2011 om 14:54

Klopt, dit is ook eigenlijk zijn originele positie maar door de grote concurrentie kom hij niet op die positie, dan mag hij af en toe als linker centrale verdediger uit de voeten omdat daar de spoeling dun is.

Hij werd toen op linksback ingezet omdat dat vaak een goede positie is omt e beginnen (verthongen/vermaelen) en Daley is een linkspoot. Echt is hij daar finaal door de mand gezakt dit seizoen, misschien krijgt hij nog kans als CVM maar dat zie ik niet snel gebeuren dit seizoen

26 september 2011 om 16:21

vorig jaar was iedereen zo lyrisch over de Jong en nu zou hij op de bank moeten.de Jong moet dus plaats maken voor een uitgerangeerde speler van 32 zonder restwaarde.m.a.w een miskoop! het is maar goed dat Ajax geen koopclub is anders zou Janssen nog wel eens de ontwikkeling van bijv. de Jong in de weg kunnen staan

27 september 2011 om 12:10

Inderdaad!! Siem de Jong heeft natuurlijk veel credits maar die zijn nu wel op!

laatste tijd is theo wel erg veel in de media..wordt tijd dat hij met z;n voeten gaat spreken! valt nog altijd erg tegen, loopt vooral vertongen in de weg.

26 september 2011 om 13:39

Dat is voor jou wel makkelijk praten.
Ik vind niet dat je hem nog kunt beoordelen omdat hij niet op dezelfde positie speelt als hij vaak bij Twente deed. En trouwens, de afgelopen tijd is hij vaak in de media omdat de media hem opzoekt en niet andersom

26 september 2011 om 13:40

Ja maar dat komt omdat de media er maar over door blijft zeuren. Theo zal niet zelf niet naar de Metro opbellen om zijn verhaal te doen. Ik vind dat hij hier goed antwoord geeft zonder iemand in discrediet te brengen. Het verhaal met Janssen komt vanzelf goed. Denk ook vooral dat Eriksen en de Jong dan dominanter moeten gaan spelen zodat de tegenpartij minder druk op Theo kan gaan voeren.

Iedereen heeft het er wel over dat Theo niet rendeert maar Eriksen en met name Jong spelen onder de maat

26 september 2011 om 13:41

Loopt Vertonghen Theo Jansen niet in de weg?

26 september 2011 om 13:53

uuhm, nee dat denk ik niet he aangezien de opbouw altijd achterin begint en dus begint bij alderweireld en vertonghen...
om janssen dan te bereiken moet je een pass van 5 meter geven om hem vervolgens weer terug te krijgen aangezien janssen met zijn rug naar de tegenstander speelt en haast niet anders kan, zeker omdat hij vaak vrij strak gedekt wordt...

26 september 2011 om 15:10

Misschien is het de taak van de controleur om op te bouwen, en loopt dus vertongen in de weg!

26 september 2011 om 19:55

@kaydiederuh,

dat is het hem nou juist! dat kan theo niet, teminste...niet op deze positie...niet op de manier dat hij en wij van hem verwachten.. is frankie blind ofzo? (ik hoop dat jullie mijn woordkeuze begrijpen) ik vind siem echt een van de minste aan de kant van ajax.. daar moet theo gewoon staan! is hij gehaald voor de positie die hij nu vervult? als dat het geval is moest theo daarvan weten en ik heb de indruk dat dat niet het geval is.. zo jammer dat een voetballer met deze kwaliteiten zo in de prullenbak kan worden gegooit.. frankie verpest zijn kwaliteiten gewoon en in plaats van siem op de bank te zetten gaat ie theo maar misbruiken... niet te bevatten...

Dan moet je niet als verdedigende MF opgesteld worden Theo..
Ik snap nog steeds niet waarom de Boer nog steeds hoopt dat jij als verdedigende middenvelder zal slagen..

26 september 2011 om 13:48

Omdat er verder geen plek is in het elftal.
Eriksen en de Jong wil de Boer nou eenmaal op de aanvallende posities.
En dan zet die Janssen als controleur terwijl die dat helemaal niet is.
Ik snap niet waarom je Janssen dan gehaald hebt, dan hadden ze beter een echte VM kunnen halen.

26 september 2011 om 14:01

Ik denk met alle respect dat Janssen beter is dan de Jong en Eriksen op die positie.
Eriksen is bv een getalenteerde speler met een mooi toekomst, echter vind ik dat de jongen te gehypt wordt. Er wordt nu al over Barca gesproken terwijl de jongen heel wisselvallig is, af en toe een goede wedstrijd en een steekpass en er wordt gesproken alsof hij de opvolger is van Messi.

de Boer zou gewoon keuze's moeten maken tussen Janssen, Eriksen en de Jong, het is namelijk heel zonde om iemand zoals Janssen in je elftal te hebben die niet 100% kan laten zien wat hij in huis heeft omdat hij op een verkeerde positie staat.

26 september 2011 om 14:15

Ik denk dat een middenveld met Janssen-eriksen-de Jong prima kan. Afgelopen zaterdag tegen Twente speelde Eriksen vrij diep en speelden de Jong en Janssen eigenlijk naast elkaar, waarbij ze afwisselend de aanval zochten. Ik denk dat dat ook is waar de Boer heen wil, die afwisseling tussen Janssen en de Jong. Denk trouwens dat zo'n middenveld wel tekort komt op Europees niveau, maar dat terzijde..

26 september 2011 om 14:19

Maar dan zou het wel zonde zijn, om zo een getalenteerde speler als Eriksen op de bank te houden. Dat gaat dan weer tegen de visie van Ajax in.

Maar bij een blessure van een aanvaller of aanvallende middenvelder, dan kan Theo gewoon op zijn geliefde plek spelen, omdat de Jong evt kan doorschuiven naar de voorhoede. Ze hebben nu gewoon een luxeprobleem waardoor Theo op verdedigende middenvelder staat, en slecht doet hij het niet. Van een probleem kan je dan ook niet spreken.

26 september 2011 om 14:49

Oh maar dat ben ik met je eens.
Ik zou de Jong op de bank zetten en Eriksen en Janssen in een aanvallende rol, met daarachter Anita of Enoh.
Maar ik denk dat de Boer voorlopig nog met het huidige trio aan de slag gaat, mochten er geen blessures voordoen.

Janssen nog niets zien doen wat het centrale verdedigingsduo van Ajax niet kan dus het is doodzonde dat hij daar wordt neergezet. Eens te meer omdat hij verdedigend geen toegevoegde waarde heeft en qua loopvermogen ook niet. Er zullen keuzes gemaakt moeten worden Janssen, Eriksen of de Jong voor 2 posities. Anita heeft het geweldig gedaan als verdedigende middenvelder en vooral dankzij hem heeft Ajax de 30ste landstitel binnengesleept vorig seizoen.

Janssen is denk ik historie bij ajax, nu De Boer hem en hij De Boer op de schuld gaf van de 1-1. Hij komt natuurlijk ook totaal niet uit de verf op dat middenveld.

26 september 2011 om 14:40

Waar heb jij het over? De 1-1 had helemaal niks met Janssen te maken. Die fout lag achtereen volgens bij Bulykin, Enoh en Vertonghen.

26 september 2011 om 15:17

Volgens frank de boer moest Janssen door dekken op Wisgerhof. Dit deed hij echter niet, wat resulteerde in een assist van Wisgerhof.

26 september 2011 om 17:53

En volgens Theo had Frank duidelijker moeten zijn wat de bedoeling was toen hij Enoh inbracht.

ja dan zal hij maar de man moeten zijn en zijn vuisten op de tafel zetten, alleen als hij een persoonlijkheid is, voor een leider van ajax, dan gaan de jongens bij ajax pas de bal aan hem geven

Ik heb een beetje op theo gelet de afgelopen tijd en hij krijgt genoeg ballen alleen speelt die ze steeds terug naar vertonghen of toby. dat komt misschien omdat hij een controlerende rol heeft gekregen. Dit kunnen andere mensen zeker weten beter dan theo. Als je theo dieper zal gaan neerzetten verpats je eriksen want die moet nu toch echt gewoon op 10 staan en niet half op rechthalf zodat die de hele tijd kan mee verdedigen. Kortom vooraf een mooie aankoop maar tot nu toe achteraf een miskoop

Hij was vorig jaar de beste speler van de eredivisie. Het voetballen is hij echt niet verleerd. Ajax moet hem beter gebruiken. Als je zo'n goede speler in de gelederen hebt dan mag je het spel wel iets meer op hem afstemmen.

Frank de Boer is gewoon de eigenwijs om Jansen op zijn echte positie te zetten waar hij veel aan de bal komt en veel mensen voor het doel kan zetten, De oorzaak is dat hij Siem niet kwijt wilt op het middenveld terwijl er beter spelers zijn dan hem. Iedereen wilt de Theo van Twente zien en dat kan als hij weer op zijn vaste positie wordt gebracht.

Tegen Twente zag je al iets van die positie wisselingen, hij speelde vaak op linkshalf en De Jong als controleur. Maar hij moet nog wel vaker worden aangespeeld door z'n medespelers. Tegen Twente zag je dat ze te vaak op save speelden en de bal een tikkie terug deden inplaats Theo aan te spelen.

26 september 2011 om 13:51

klopt, de eerste 20 minuten werd dat gedaan maar daarna helemaal niet meer...
beetje vreemd maar goed, janssen is ook helemaal geen controleur, verdedigend laat hij daarvoor te veel steken vallen en aanvallend komt het er ook totaal niet uit.
aanvallend is dat op te lossen door de jong en janssen te wisselen maar ja, dan zit je nog steeds met het verdedigende aspect.
beste lijkt me gewoon anita janssen en eriksen op het middenveld maar ja, de boer wil de jong gewoon niet op de bank zetten of zo, leuk en aardig maar dit systeem werkt gewoon niet 100%

26 september 2011 om 14:11

positiewisselingen op het midden...houdt hopelijk niet in dat erisken of de jong dan theo zijn positie overnemen als controleur :s

ja... wat is dat toch met de boer en de Jong, de jong is een ook een nummer 10 maar goed daar speelt eriksen dan houdt je hem er maar bij omdat ie anders op de bank zit...tijd voor keuzes Frank...anders kun je dit jaar een hoop verliezen als ajax zijnde

''en als ik dan ook vaker in het spel word betrokken, zul je zien dat ik van grote waarde kan zijn”

Toch vreemd dat dit pas de laaste wedstrijden aan de orde is bij Ajax, terwijl half Nederland dit al vanaf de start van de competitie riep.

Ik hoop dat Theo ook snel weer de rol kan vervullen waar hij zo goed in is en wat waarschijnlijk de rede is geweest waarom Ajax hem heeft gehaald, want het kan niet zo zijn dat ze hem hebben gehaald om zijn controlerende en verdedigende taken.

Hij speelt nog te veel op zeker. Ik denk dat Ajax best in deze samenstelling kan spelen maar dan moet Janssen zoals iedereen zegt niet teveel bij Jan en Toby blijven staan om een bal op te halen. Vertonghen mag ook opkomen maar dat moet gewoon goed worden afgewisseld met Janssen. En als Ajax nog meer druk gaat zetten op de tegenstander dan komt Janssen opeens in een toch wat kansrijkere positie terecht.

Gelukkig zagen we Theo Janssen al wat meer als linkshalf spelen.

Siem de Jong kwam tegen Twente al regelmatig in de bal en stond al vaker opgesteld als controleur. Als Siem dit kan afwisselen met zijn diepgang en Theo de rol van controleur bij momenten kan overnemen dan heb je naar mijn idee gewoon een ijzersterk en creatief middenveld. Eriksen is de man van de steekpasses en de meest aanvallende middenvelder. Theo zal op links moeten komen te spelen en in de positie moeten komen dat hij iedere wedstrijd 2/3 keer op goal kan schieten en beslissende passes kan geven. Siem is allround. Hij werkt hard, wint veel duels en staat vaak op de goede plek. Ik ben er van overtuigd dat dit gaat lopen. Veranderingen nemen nu eenmaal tijd in beslag, maar tegen Twente stond het middenveld al een stuk beter dan de weken ervoor.

26 september 2011 om 14:01

Vind je ook niet dan Theo weer wat extra aandacht moet geven aan z'n dodespelsituaties? Al zijn corners en vrije trappen zijn dramatisch vergeleken met zijn Twente-tijd en dat terwijl Ajax tegenwoordig een aardige luchtmacht heeft.

26 september 2011 om 14:17

@ masterapie

Het valt mij vooral op dat Theo lang niet alle corners en vrije trappen neemt. Als een bal helemaal op links ligt dan kan ik me voorstellen dat je een rechtspoot laat schieten, maar iedere bal die richting het midden ligt of op rechts moet toch voor Theo zijn? Daarbij stoor ik me vaak ook aan de korte corners die Ajax neemt. Het is mij wel duidelijk geworden dat de extra kwaliteiten die Theo heeft niet benut worden. Vandaar ook dat ik hoop dat Theo meer naar voren toe gaat spelen. Dan schiet hij er ook dit seizoen 5 van afstand binnen. Dan hebben we het nog niet eens over zijn vrije trappen gehad.

26 september 2011 om 14:51

Dramatisch vergeleken met z'n Twente-tijd? Valt wel mee hoor. Twente scoorde afgelopen seizoen in de competitie welgeteld 1 (één!) keer uit een corner. Dat noem ik pas dramatisch.

Maar goed; Ajax moest hem persé hebben. Ze zouden beter eens kijken welke spelers ze echt nodig hebben en welke in te passen zijn in het systeem dat Ajax wil spelen.

26 september 2011 om 15:48

@ vak30

Ajax had een type Theo Janssen hard nodig. Op het middenveld ontbrak het aan een 'klootzak'. Daarbij was Theo de beste middenvelder vorig seizoen. Ik vond het dus een geweldige aankoop. De Boer heeft hem echter uitgeprobeerd als verdedigende middenvelder, maar dat is geen succes. Theo moet in de positie komen waar hij gebruik kan maken van zijn kwaliteiten. Hij zal dus aanvallender moeten spelen. Dat hij niet in het Ajax-systeem zou passen is belachelijk. Twente speelde vorig seizoen immers ongeveer hetzelfde als Ajax. Alleen stond bij Twente Brama als controleur te spelen. Ajax moet in mijn ogen Siem controleur maken, Eriksen op rechts en Theo op links. Gelukkig lijkt dit nu ook het plan van De Boer. Tegen Twente zagen we Janssen al wat meer als linkshalf spelen. Veranderingen kosten echter tijd.

26 september 2011 om 14:15

Siem is idd allround maar of controleur nou ook in zijn bagage zit....denk het niet zeker europees heb je ect wel een defensieve speler daar nodig..

probleem volgens mij met de jong is, het is een prima nummer 10 maar daar krijgt eriksen de voorkeur en op alle ander postities kan ie uit de voeten maar blinkt ie niet uit m.a.w. hij kan het wel maar is toch minder dan een speler die op die positie hoort!

26 september 2011 om 14:20

@ madrid99

Wie is er dan beter dan Siem als controleur? Theo Janssen in ieder geval niet. Enoh komt voetballend te kort en Anita schiet fysiek te kort. Wat heeft een controleur nodig aan kwaliteit? Hij moet ballen onderscheppen, simpel spelen, goed positie kunnen kiezen en veel duels winnen. Siem heeft al deze kwaliteiten. Eriksen kan dan gewoon als aanvallende rechtshalf spelen en Theo als linkshalf. Volgens mij maak je op die wijze optimaal gebruik van ieders kwaliteiten.

26 september 2011 om 14:26

hij bezit de kwaliteiten wel die jij opnoemt in meer of minder mate maar hij blinkt er absoluut niet in uit. Ik kan ook wel een spijker in een plank slaan maar ben zeker geen timmerman.

Anita heeft de zelfde kwaliteiten alleen fysiek komt ie tekort , verder vind ik anita als controleur goed

26 september 2011 om 14:57

@hen_nie

Hmmm, klinkt als Sno, maar die mocht vertrekken...

26 september 2011 om 15:44

@ Ten9

Wie vergelijk je nu met Sno? Siem de Jong? Daar ga ik niet eens serieus op reageren. Siem heeft veel meer voetballend vermogen en inzicht.

@ madrid99

Anita heeft niet de duelkracht van Siem. Daarbij kiest Siem beter positie dan Anita. Ik denk dus dat Siem voor Ajax de beste controleur is. Anita is een kuitenbijtertje, maar is ook nog lang niet volwassen genoeg.

26 september 2011 om 19:46

"t. Wat heeft een controleur nodig aan kwaliteit? Hij moet ballen onderscheppen, simpel spelen, goed positie kunnen kiezen en veel duels winnen. "

Ik reageerde op deze kwaliteiten die je opsomt. Dan denk ik nu aan Sno die het erg goed doet bij Rkc.

Ik denk dat FdB gewoon Theo eens een wedstrijd de kans moet geven op zn oude positie, en dan de andere 10 zo om hem heen bouwen om Theo maar het beste voor de dag te laten komen.
Het is dat Ajax een kut programma heeft voorlopig maar anders zou je best eens een wedstrijd tegen een Graafschap of Excelsior gewoon je hele opstelling om kunnen gooien en kijken hoe het echt loopt.

Beetje vermoeiend hoor die constante posts over Janssen, volgens mij weten we het nu wel.
Mijn mening dat Janssen zijn beste tijd heeft gehad blijft staan.
Afgelopen weekend zag ik hem weer als een oude man over het veld sjokken en dat gaat echt niet meer verbeteren, Janssen heeft nooit geleefd voor ijn sport en dat begint zijn tol te eisen.
Voetbalzone zal deze quote ook wel weer weghalen want in een andere quote heb ik dit ook al aangegeven maar die is verwijderd.
Niks negatiefs over ajax he!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

26 september 2011 om 14:10

wat een complete onzin, vorig jaar aan het einde van het seizoen was hij de man, constant beslissend en aanwezig. Vier maanden later heeft hij zijn beste tijd gehad en is het een oude man... Naar mijn idee te kortzichtig. Ik hoop dat FDB bij zijn spelopvatting blijft, het begint steeds beter te lopen. De competitie is nog maar net op gang. Wel ben ik van mening dat Siem de Jong gewisseld moet worden met Anita. Anita, Janssen en Eriksen kunnen zoveel voetbal brengen met veel positiewisselingen. De jong komt daarvoor te kort.

26 september 2011 om 14:11

Als je het zo vermoeiend vind waarom reageer je er dan elke keer op? Janssen moet de bal gewoon opeisen net als hij bij Twente deed. Op die manier betrekt hij zichzelf in het spel en kan hij meer verrichten.

Ik wordt er ook behoorlijk moe van. Het is al het 10e bericht over de verkeerde rol van Janssen in een paar dagen tijd. Iedereen weet dat Janssen daar niet moet staan, behalve Frank de Boer zelf.
Hopelijk leest hij dit, zet hij de Jong op de bank en zijn we klaar met elke dag hetzeflde verhaal over Janssen.

26 september 2011 om 14:11

tsja, als je er toch zo moe van wordt dan lees je het toch niet? Ik word ook moe van mensen die ik wordt met dt schrijven, zeg ik normaal ook niets van...

Dat het allemaal zo moeizaam gaat bij Ajax vind ik toch voortkomen uit verkeerde beslissingen van Frank de Boer. Ik vind het helemaal niet slim om Janssen verdedigend te gebruiken op het middenveld, ten eerste is het voor hemzelf flink omschakelen omdat hij niet alleen in een nieuw team komt maar ook heel anders moet gaan spelen dan dat hij gewend was in het beste seizoen uit zijn carrière. Daarnaast is hij verdedigend nou eenmaal minder gefixeerd op het pure defensieve werk, zoals Anita of Enoh dat zijn en Brama dat bij Twente was.
Daardoor komt er te veel druk te staan op de verdediging waardoor het lijkt alsof daar het probleem ligt met de vele tegentreffers.
Gebruik Janssen óf aanvallend als je met twee offensief ingestelde middenvelders wilt spelen óf haal Siem de Jong eruit ten koste van een extra defensieve middenvelder, dan kan Janssen daar als het ware tussen spelen.

Dit is een goeie opstelling voor Ajax als ze met Janssen wat aanvallender gaan spelen ! Een verdedigende middenvelder en een creative. Daarvoor Janssen achter de spits en Miralem en Derk aan de zijkanten die voor kunnen geven op sighorsson die natuurlijk spits staat. Met die vier heb je op deze manier een sterkere aanval, want eriksen mist kracht voor het schot maar is wel erg creatief. Janssen moet gewoon echt achter de spitsen spelen om goed te redeneren zoals hij vorig jaar erg goed deed bij Fc Twente.

K.vermeer
G.v.wiel
Tobi
Jan
Boilessen
Anita
Eriksen
Miralem
janssen
Derk
Sigtorsson
26 september 2011 om 14:15

Die formatie die jij beschrijft (met iets andere invulling) was juist de nagel in de doodskist tegen Twente en ook de reden dat we zo dramatisch speelden tegen Psv. Frank moet gewoon doorgaan met 4-3-3 alleen de uitvoering moet beter.

26 september 2011 om 14:20

Je kan natuurlijk altijd schuiven in mindere wedstrijden met anita linksback en Enoh op het middenveld. Oziliz en Serrero laten invallen voor de flanken. Daley Blind moet ergens anders nog gaan rijpen want bij Ajax bakt die jongen er echt helemaal niks van ! Cilissen als vaste tweede keeper of als ie zich goed ontwikkelt misschien als bassis speler. Bulykin als vaste tweede spits. Andere jonge jongens even laten ruiken aan het eerste met een minder belangrijke wedstrijd of als Ajax ver voorstaat.

Iedereen moet meer betrokken worden in het spel van Ajax. Het probleem ligt niet alleen bij Janssen. De verdedigers moeten meer aansluiten en in een hoger tempo opbouwen. De middenvelders moeten zich aanspeelbaar maken op het middenveld in plaats van achter de spits gaan lopen. De afstanden moeten kleiner zodat er kort gecombineerd kan worden. Als een bal steeds 20 meter moet overbruggen wordt het erg lastig een tegenstander stuk te spelen.

Theo, nog een maand en dan lekker op de bank.
Als je hem ziet wandelen door het veld dan komt hij nog adem te kort.

26 september 2011 om 14:16

vond je dat pak-em-beet 6 maanden geleden ook ? of was theo toen een toppertje?

26 september 2011 om 14:19

Haha dit is toch wel een reactie vol met jaloezie hoor, kom op zeg. Nu hij bij Ajax zit heeft hij opeens adem tekort, erg apart dat dat zo snel kan gaan.
Janssen kan het nog steeds alleen hij moet wat aanvallender worden gebruikt!

Waarom al die berichten over Theo, hij heeft zelf aangegeven dat het even wennen is aan zijn nieuwe rol. VZ en de media maakt er overigens door de dramatische koppen een heel gedoe van. Laat die jongen toch even wennen en als dat middenveld straks eenmaal loopt, walsen ze overal overheen!

Of De Boer moet eens wakker worden, of Vertonghen moet niet zo ontzettend ego zijn.

Vind dat De Boer een goede trainer kan worden, maar het kiezen van de juiste spelers op de juiste positie moet nog veel voor geleerd worden.

Vertonghen moet vaker de bal afgeven aan Janssen, je hebt dan een veel betere opbouw.

Ik begrijp niet zo goed waarom ze Theo Janssen als controleur willen gebruiken.
een Alderweireld of Vertonghen hebben beide ook een prima pass in de benen, en mijns inziens komt Theo beter uit de verf in een meer aanvallende rol.
daarnaast begrijp ik niet goed waarom Theo niet altijd de vrije trappen neemt, soms wel... maar niet altijd, terwijl hij toch een specialist bij uitstek is.
ik denk dat Theo nog wel bepalender gaat worden voor Ajax.

Ik denk dat Theo vanzelf zijn draai gaat vinden bij Ajax. Ik weet gewoon 100 procent zeker dat hij van grote waarde gaat zijn voor dit Ajax! Echt waar, daar ben ik gewoon van overtuigd.
Hij gaat op gegeven moment vanzelf lekkerder voetballen, hij komt dan vanzelf vaker voor de goal en wordt vanzelf ook vaker gezocht. Het komt allemaal wel goed met Theo, en hij wordt gewoon super belangrijk! Zeker weten!

Weer een bericht over Janssen
Ze maken er mode van om iedereen te laten denken dat Janssen het niet naar zijn zin heeft in Amsterdam
Of is dat de bedoeling soms?
Laat die man toch lekker spelen en zien dat hij op zijn Twentse niveau terug kan komen
Er word op dit moment alleen maar op elke stap die de speler doet gelet en kritiek geuit
Maar vrije trappen corners enz zou ik als ik de Boer was (die ben ik niet hoor) toch meer aan Janssen gunnen
Misschien kan hij morgen een stempel op de wedstrijd drukken, heeft het in Enschede prima gedaan op Europees niveau
Ik ben benieuwd.

26 september 2011 om 15:05

@rijvers
Prima reactie voor een tukker.
Maar Ajax ligt nou eenmaal onder een vergrootglas vandaar dat de media loopt te stoken.
Waarom confronteert de media F. De Boer niet over zijn keuze om theo cvm te laten spelen?
Janssen kan er niks aan doen dat hij daar opgesteld staat.
In mijn ogen komt De Boer nog zeer tekort voor het echte trainerschap.

Bijvoorbeeld:
- Vd Wiel laten staan terwijl een jeugdspeler zoals Van Rhijn het niet slechter zou doen
- De Jong altijd opstellen
- Dramatische wisselbeleid

26 september 2011 om 15:26

Dank je
Met het wisselbeleid ben ik het trouwens helemaal met je eens
Door de wissels kon Twente meteen weer van het eigen doel af spelen waardoor de druk van de Tukkers toe nam
De Jong vind ik trouwens wel van waarde voor Ajax, alhoewel dit er nog niet zo uitkomt als vorig seizoen.
En ja van de Wiel maakt wel eens een fout, net als Pieters bij Psv trouwens maar zijn op dit moment wel het beste dat we in Nederland hebben rondlopen

Lijkt me duidelijk dat bijna niemand in dit huidige elftal op 100% draait. Buiten Theo vind ik Veronghen geen sterke indruk maken de laatste wedstrijd, evenals Siem de Jong, die geen schim meer is van de speler die hij was in zijn debuutseizoen. Alderweireld doet het redelijk, maar nog altijd niet top. Verwacht dat als Jan vertrekt, hij op zal staan. Boilesen wordt vaak bekritiseerd, vaker dan vorig seizoen, ligt imo aan dat hij geen linksback maar linker CV is en Blind is sowieso niet Ajax waardig.

Eriksen speelt aardig met soms goede wedstrijden, maar kan véél beter, ook aangezien dit toch 'zijn seizoen' moet worden. Aan Sulejmani zal eeuwig zijn prijskaartje vast blijven plakken, wat hij natuurlijk absoluut niet waard is. Hij doet het echter al veel beter dan voorgaande seizoenen, maar ben zelf nooit fan van een linkspoot op rechts (dat ligt natuurlijk aan mij), ook Vermeer keept redelijk tot goed, maar heeft natuurlijk te maken met het, laten we zeggen 'de Gea-syndroom', namelijk de opvolger zijn van een geweldige keeper. Dan worden je zwakke punten al veel sneller bloot gelegd.

Van der Wiel lijkt weer de oude te zijn, zijn voorzetten zijn weer naar behoren. Verdedigend (vooral qua dekken) niet altijd even sterk, maar dat komt nog wel. Degene die mij écht positief opvallen zijn Sigthorsson en Boerrigter. De eerste is beresterk, voetbalt goed mee, kan koppen en heeft een verwoestend schot. Fijne is dat hij al deze dingen ook daadwerkelijk laat zien. Boerrigter is voor mij echter de enige die écht, écht in topvorm is, zeker voor iemand die zijn wedstrijden vorig jaar nog bij (met alle respect) RKC speelde. Gaat moeiteloos mee en is onwaarschijnlijk snel. Conclusie is dus dat Theo vaak wordt uitgelicht, omdat hij (voor een groot deel door de media) met veel tromgeroffel naar Amsterdam is gehaald, maar er meer spelers hun niveau niet halen. Laten we hopen dat dat in de loop van het seizoen wel gebeurt, te beginnen met Janssen zelf, waarna de anderen zich aan hem optrekken. Theo is tenslotte niet de minste van het stel.

Ik denk toch echt dat Siem de Jong zijn plek moet afstaan aan Theo Janssen. Ruil die 2 om geef Janssen een aanvallende vrije rol.

Ik ben het er wel mee eens dat Janssen gewoon op siems plek gezet moet worden dan gaat siem maar iets verdedigender spelen kijken of hij dat ook kan en anders gewoon jammer voor siem dan speelt anita ben ik bang, Mischien morgen in spanje eens proberen ?

Janssen moet gewoon door worden geschoven. Ik was eerst nog wel enthouiast over zijn positie, maar in feite houdt die niet veel meer in dat ballen breed of terug naar de defensie spelen.
Het is beter dan Anita de basis in komt en Janssen doorschuift naar de positie van De Jong. Dan krijg je veel meer combinatievoetbal wat zowel Anita als Janssen beter beheersen.
Bovendien is Anita op Janssens huidige positie een betere speler. Hij kan het beter opbrengen dieper in het middenveld te gaan staan en de achterhoede zo succesvol op te laten bouwen. Verdedigend is hij sneller en feller. Voetballend komt hij bovendien niet te kort.
Als Janssen wat dichter bij de goal speelt, kan hij met zijn creativiteit en afstandsschoten gevaarlijker zijn dan De Jong die buiten zijn gevoel voor de ruimte weinig indruk maakt op het middenveld.

Vermeer
Van derr Wie
Alderweireld
Vertonghen
Boilesen
Eriksen
Anita
Janssen
Sulejmani
Sighortson
Boerigter

Achterhoede met Boilesen - Vertonghen - Alderweireld - van der Wiel is prima. Voorhoede met Boerrigter - Sigthorson - Sulejmani ook. Alleen van de 3 middenvelders de Jong, Eriksen en Janssen moet er 1 op de bank. En in de plaats daarvan Anita of Enoh. Of een goede middenvelder erbij halen.

theo zou inderdaad wel wat meer de bal mogen krijgen, helemaal als hij dan weer lekker uithaalt. dat lijkt me voor iedereen wel leuker. dan lijkt me voor ajax soms ook wel handiger als ze moeite hebben met doorkomen zoals in de CL of tegen psv,twente en soms andere eredivisie clubs.

Tja, Theo was vorig jaar geweldig in zijn aanvallende positie. Helaas heeft Janssen de pech dat de Boer een grote fan is van Siem de Jong, die ik belabberd vind spelen. Ik verwacht op de een of andere manier dat wij over een paar weken/maanden te horen krijgen dat de Boer Janssen heeft verbannen naar het 2e elftal, omdat ze met elkaar op z'n tijd zullen botsen.

Janssen komt tekort in de CL, hij zal compleet overlopen worden door Ozil. Als Theo een hekel ergens aan heeft is het achter een man aanlopen. Ik ben benieuwd morgen.

Ajax verkoopt, dat blijkt maar weer. Dit is geen sneer ofzo, maar ik heb de afgelopen 7 dagen geloof ik elke dag iets gelezen over het feit dat Janssen verkeerd gebruikt wordt bij Ajax.
Maargoed, dat wordt hij ook. Als hij als controleur zal spelen tegen Real zal hij gewoon de hele tijd belopen worden en is Janssen noch verdedigend noch aanvallend belangrijk en speel je in feite gewoon 10 tegen 11.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren