Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Update: Reis houdt zijn woord en keert terug op De Herdgang

Laatste update:

Met spelers als Jeremain Lens, Dries Mertens, Ola Toivonen en Tim Matavz heeft Fred Rutten al ruim de keus voorin, maar ook Jonathan Reis komt er ook weer enigszins aan. De 22-jarige spits is sinds het verlopen van zijn contract, eind vorig seizoen, transfervrij. PSV wil hem echter graag opnieuw vastleggen. Het Eindhovens Dagblad weet dat Reis medio oktober weer terugkomt.

/

Technisch manager Marcel Brands is er afgelopen week in geslaagd contact te leggen met de aanvaller en afgesproken is dat Reis in oktober de club bezoekt. Hij is dan nog niet direct inzetbaar; PSV wil eerst bekijken hoe hij er medisch en persoonlijk aan toe is. Reis werd opgeleid bij PSV en brak na een verhuurperiode in zijn vaderland door in Eindhoven. Hij begon het seizoen 2010/11 daverend met acht goals in elf wedstrijden, maar raakte toen zwaar geblesseerd.

PSV liet Reis, die eerder de laan uit was gestuurd vanwege cocaïnegebruik, naar Brazilië gaan om te herstellen. Daarna verloren club en speler elkaar uit het oog. Via de buschauffeur van PSV werd het goede telefoonnummer van Reis opgespoord en Brands heeft nu dus contact met hem gelegd. “De precieze datum is nog niet bekend, maar de afspraak staat”, zegt de technisch manager tegen het regionale medium.

Update 5 oktober 13:20 uur - PSV benieuwd naar fysieke vorderingen van Reis
Jonathan Reis heeft laten weten dat hij zijn gezicht spoedig weer zal laten zien in Eindhoven, maar bij PSV gelooft men dat pas wanneer de Braziliaan daadwerkelijk op de stoep staat. De club wil het bezoek van Reis gebruiken om de vordering van de revalidatie in kaart te brengen. Volgens Voetbal International heeft de medische staf van PSV heeft al maanden geen update meer gehad, maar neemt de club nog wel steeds een gedeelte van de medische kosten voor haar rekening.

Update 19 oktober 18:46 uur - Reis volgende week paar dagen terug in Eindhoven
Jonathan Reis zal nog deze maand zijn gezicht laten zien bij PSV. De 22-jarige Braziliaan nam onlangs zelf contact op met zijn voormalig werkgever, nadat hij een tijdje spoorloos was, en heeft beloofd volgende week langs te komen. Dat meldt Voetbal International. PSV zal hem medisch testen en kijken hoe de revalidatie vordert.

Update 21 oktober 19:08 uur - Brands heeft gesprek met zaakwaarnemer Reis achter de rug
Marcel Brands, technisch manager van PSV, heeft een gesprek gevoerd met Renato, de zaakwaarnemer van Jonathan Reis. Eerder deze week kwam al uit dat de Braziliaanse aanvaller snel zijn gezicht weer zou laten zien in Eindhoven en Brands sprak inmiddels dus al met diens vertegenwoordiger. "Die gaf aan dat hij snel een afspraak wil maken", legt Brands uit in het Eindhovens Dagblad. PSV wil Reis graag medisch testen en kijken hoe hij er mentaal voorstaat na de revalidatie van een zware knieblessure.

Update 24 oktober 11:00 uur - Reis houdt zijn woord en keert terug bij PSV
Jonathan Reis is maandagmorgen weer gesignaleerd op het trainingscomplex van PSV. De aanvaller is al maandenlang geblesseerd aan zijn knie en revalideerde in Brazilië, maar liet maandag zijn gezicht zien op De Herdgang. Dat meldt het Eindhovens Dagblad. Reis ging direct op de foto met een aantal kinderen en heeft een gesprek met directeur voetbalzaken Marcel Brands.

Heeft PSV Jonathan Reis nog wel nodig?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Als we dan geen kampioen worden weet ik het ook niet meer. Reis-matavz, kom maar boyz!!!

30 september 2011 om 13:30

en jij denkt dat hij 100% fit en afgetraind is???? Zou mij zéér verbazen..............

typisch gevalletje : groot talent maar teveel randgebeurtenissen en daarom nooit top gehaald.................

30 september 2011 om 14:32

randgebeurtenissen?? hij zat op de goede weg tot die blessure

30 september 2011 om 14:41

Met alle respect maar zelfs met randgebeurtenissen is hij nog veruit de beste speler die we in Nederland rond hebben lopen! Enige mankement wat nu speelt is of hij ooit weer 100% fit wordt. Zoja, dan is het gewoon een geweldenaar.

Om de woorden wat kracht bij te zetten. Zijn gemiddelde qwa doelpunten overstijgen de gemiddelden van Ronaldo, Romario en Van Nistelrooy in hun eerste zoveel wedstrijden als je die vergelijkt met die van Reis. Dit geeft dus wel even zijn potentie aan...

En over randgebeuren, kijk eens naar hoe Romario vroeger was. Trainde nooit voluit, heeft een chronisch slaapprobleem (kan pas heel laat in slaap komen) en toch heeft hij een redelijke carrière gehad dacht ik zo...

Nee, deze Reis heeft qwa talent echt een ongekend potentieel en als hij dus volledig hersteld is het een goudmijn. Dat hij iets te rijk leefde is natuurlijk evident aan het feit dat hij uit de sloppenwijken komt. Dit soort jongens maken dan schoonheidsfoutjes tijdens het uitgaan enzo maar vergeet niet dat hij lang niet de enige is. Neem eens een voorbeeld aan onze eigen Lord of the Rings met z'n coke of de Belgische wielrenner Boonen die prive her en der snuift... Er zijn echt wel meer sporters die het ervan nemen. En van onze Oranje-internationals is Janssen echt niet de enige die af en toe een peuk opsteekt. Neem een Kuyt, Sneijder, Stekelenburg en andere die lusten er ook zo af en toe eentje... Zolang hijzelf er alles uit wil halen zal dit ook gebeuren mits hij hersteld!

30 september 2011 om 17:21

@hanzz

Prachtreactie en ben het helemaal met je eens. Mits Reis weer fit wordt en zijn niveau is hij gewoon een geweldenaar en een van de beste, zoniet de beste speler die er rondloopt op de Nederlandse velden. Die jongen heeft alles in huis om de absolute top te halen. Ik herinner me nog een goal tegen Roda in de beker, dacht 2009; volley van buiten de 16, met de binnenkant in de uiterste hoek. Wereldklasse.

Ik hoop zo erg dat deze jongen weer terug komt, al heb ik er een hard hoofd in. Als je verschillende specialisten hoort dat de kans op volledig herstel zeer klein is, dan is dat echt gewoon dood en dood zonde van zo een (in potentie) grote voetballer.

30 september 2011 om 18:33

ja op de goede weg maar die weg is lang hoor!

30 september 2011 om 18:35

Als je dan toch gaat vergelijken met Ronaldo en Romario. Ze hadden misschien zo hun kuurtjes, maar hadden niet de problemen van deze Reis, al helemaal niet op die leeftijd.

Natuurlijk ging hij weer de goede kant op tot hij weer geblesseerd raakte, maar hoe het daarna weer verlopen is mag toch weinig positief genoemd worden. Het is toch ook vreemd dat PSV maanden op zoek is naar een tel. nr. om hem te bereiken?

Het feit dat het nooit bij hem vandaan komt, een beetje initiatief of passie om te willen voetballen bij voor hem momenteel zeker een mooie club, die overigens bijzonder loyaal en goed voor hem is geweest, zegt imo al genoeg.
Ik geef geen cent meer voor deze speler die z'n eigen leven verziekt. En hoe zonde 't ook is, sommige mensen hebben zoiets destructiefs nu eenmaal over zich. Of een gebrek aan ruggegraat om niet per se met alles en iedereen mee te doen om zich goed te voelen. Er zullen vast logische of niet logische redenen zijn waarom hij is zoals hij is, maar dat doet niks af aan het resultaat en de huidige situatie.

Hopen doet leven, maar ik heb er een hard hoofd in dat het ooit nog goed komt met deze speler.

5 oktober 2011 om 13:56

@xstream

Ik denk dat je de problemen met drugs bedoeld? En daar heeft Ronaldo ook zeker aangezeten in zijn tijd bij Psv, alleen die was niet verslaafd ;.
Times change, in deze tijd zitten gewoon véél meer jongeren aan de drugs, helaas ook Jonathan.

5 oktober 2011 om 14:58

Hoop zo dat Reis weer op niveau terug komt. Als dat zo is zie ik het rooskleurig in voor Psv.
Gewoon met 2 spitsen gaan spelen als hij terug keert in een 3-5-2 al is een 4-4-2 misschien wat beter in verdedigend opzicht.

Tyton
Marcelo Derijck Pieters
Wijnaldum Strootman
Labyad Toivonen Mertens
Matavz Reis

In dat geval Wijnaldum op de plek van Labyad en een verdedigende middenvelder eruit voor Manolev/hutchinson/tamata als extra verdediger.

5 oktober 2011 om 15:32

Wijnaldum neer gaan zetten als verdedigende middenvelder is je eigen doodvonnis tekenen. Die jongen weet totaal niet wat stofzuigen is en voetballend brengt hij lang zoveel niet als Strootman.

Reis heeft al maanden niet laten weten wat zijn vooruitgang is, terwijl PSV wel meebetaald aan zijn revalidatie. Als PSV zijnde snap ik het, alleen als je dan wel op papier had staan dat mocht hij weer fit worden hij een contract voor minimaal 2 seizoenen bij PSV heeft. Als ze niet oppassen is Reis straks fit en voetbalt hij ergens anders de pannen van het dak, dat zou pas zuur zijn!

19 oktober 2011 om 19:25

Wijnaldum speelt anders gewoon naast Strootman hoor, net zoals in de opstelling van Striiker. Het enige verschil is dat dat hij een verdediger heeft ingeruild voor een Spits. Ik vind het trouwens ook veel te aanvallend, gewoon met 4 verdedigers spelen, Toivonen verkopen en met Reis in de spits gaan spelen. Wijnaldum naast strootman zetten (zoals nu ook gebeurd).

Tyton/zoet
Manolev
Derijck
??
Pieters
Strootman
Labyad
Wijnaldum
Mertens
Matavz
Reis
24 oktober 2011 om 11:31

Je vergeet alleen dat Ronaldo al twee keer wereldvoetballer van het jaar was en al een keer tweede was geworden van de wereld op die leeftijd. Dus die vergelijking moet je niet maken.

Tuurlijk heeft Reis ontzettend veel potentie en is hij de beste speler op de Nederlandse velden, maar we moeten nog wel even of hij alles kan opbrengen. Het poteniteel heeft hij, maar van het mentale ben ik niet zeker.

24 oktober 2011 om 12:06

Ik denk zelfs een 100 fitten Reis speelt Tim Matavz
uit basis .

24 oktober 2011 om 12:25

Beetje voorbarige reactie dit, alsof jij überhaupt een idee hebt wat er met Reis in Brazilië gebeurd is. Men was bang dat hij weer aan de drugs zou zitten, maar daar is tot nu toe ook nog niets van gebleken.

30 september 2011 om 13:32

Het is natuurlijk nog maar de vraag of hij ooit nog op zijn oude niveau komt. Na zo'n blessure is dat altijd even afwachten hoe hij er fysiek en mentaal voor staat. Al klinkt de combinatie wel dodelijk, dat ben ik met je eens.

Het is ook nog maar afwachten of hij op komt dagen. Het klinkt allemaal zo vaag. Hoe kan PSV nou het verkeerde telefoonnummer hebben en de bus chauffeur de goede? PSV moet zoveel moeite doen om met hem in contact te komen, dat ik me afvraag of hij nog wel wil.

30 september 2011 om 13:33

De titel is wellicht misleidend maar volgens mij is Reis verre van fit genoeg om weer een bijdrage te kunnen leveren? Hij heeft echt een heel zware blessure (eigenlijk meerdere blessures in 1 knie) gehad en dat heeft echt zijn tijd nodig.

Daarnaast is ie natuurlijk lang weg geweest bij PSV en zal hij een trainingsachterstand hebben doordat ie alleen maar aan het revalideren is geweest (denk ik). Dus het zal nog wel even duren voordat hij echt weer mee kan doen.

Niettemin goed nieuws voor PSV en ook voor Reis denk ik. Die jongen barst van het talent maar is volgens mij mentaal niet zo stabiel en heeft ook de nodige pech gehad inmiddels.

30 september 2011 om 14:06

Oh het is Psv, dan noemen we het natuurlijk zelfvertrouwen.

Hoop maar dat die inderdaad terugkomt in de voetbalwereld. Groot talent en kan een goede worden, mits hij op zijn oude niveau terugkomt.

30 september 2011 om 18:07

PSV moet blijven volhouden met hem. hij is heel vaak lastig geweest maar betaalt zich uit op het veld. ik zie in deze jongen als hij zijn carriere weer op pakt nog steeds een toekomstige grote speler.
PSV moet echt proberen om door met hem te gaan.
hij heeft veel pontentie. wat hij vorig jaar ff liet zien bij PSV begin in het seizoen was overtuigend. die blessure kwam op een naar moment.
kwam hij net weer ze leven oppakken en kreeg hij weer de kans van Psv.
en dan die blesuure.
hij was weer vol gemotiveerd omdat hij goed speelde en dan die nare blessure.
met Reis was PSV kampioen geworden.
deze jongen weer een contract geven en weer laten opbloeien. want je kan veel plezier aan hem beleven als hij het goed doet.
misschien over 3 jaar een transfer voor 30 miljoen naar een grote top club in Europa. je weet nooit hoe het loopt. dus PSV zou verstandig zijn als ze toch door gaan met Reis.
heb het te doen met die jongen hoop dat hij snel weer positieve dingen kan laten zien aan de wereld!! succes Reis met je revalidatie en hopen dat je snel de oude bent ;;

5 oktober 2011 om 14:52

@boyz09

Heb veel respect voor een commentaar dat zo word weergegeven,getuigt van respect en als ik niet arrogant mag zijn mag ik er vanuit gaan dat jij geniet van Reis?...
Zoniet geef t even aan brada....
Ik zie AZ groeien en ben gwn eerlijk az is een club die van ver is gekomen
en altijd leuke trainers heeft gehad...
En zelfs dit jaar heeft az genoeg potentie mee te gaan met de top3
Wat betreft Reis ik hoop dat hij terugkomt want hij is gwn een voetballer waar je graag naar uitkijkt....ps my credits aan jou comment

Geweldig nieuws voor zowel Psv als Reis al had ik dit niet meer verwacht. Zou mooi zijn als Psv hem weer onder de vleugels gaat krijgen, En hopen dat hij terug op zijn oude niveau gaat komen al is de kans niet heel groot maar deze kans moet je gewoon pakken en goed voor Reis want als hij daar in Brazilië had blijven hangen had hij waarschijnlijk weer op het verkeerde pad belandt en dat is zonde van zo'n talentvolle voetballer, al met al goed nieuws dus!

De titel is nogal speculatief. Het is nog niet bekend hoe het met Reis persoonlijk is, het is niet bekend hoe het met de knie is, en de beste man heeft überhaupt nog geen contract bij PSV of wat dan ook.

Afgezien daarvan: laten we het hopen dat het goedkomt met deze jongen! Met hem erbij is de Nederlandse competitie weer een stukje aantrekkelijker..

Schitterend nieuws voor Psv. Net nog zochten ze goeie spitsen en straks hebben ze een luxeprobleem met Matavz en Reis!! Nu zie ik terug het goede oude PSV met goeie transfers. Met Mertens, Strootman, Wijnaldum en Matavz , Labyad hebben ze goud in handen voor de toekomst.

30 september 2011 om 13:38

Alleen is Reis nog lang niet fit! Dat duurt zeker nog minimaal een half jaar en de vraag is natuurlijk ook in hoeverre hij in Brazilië aan zijn herstel heeft gewerkt.

30 september 2011 om 14:04

Nee maar mocht hij weer op niveau terug komen bij PSV is hij natuurlijk de onbetwiste nummer 1 voor de spits-positie
Zou fantastisch zijn voor Psv, de Eredivisie en het Nederlands voetbal.

19 oktober 2011 om 19:10

Ze hebben geeneens geld voor Jvh, hoe kunnen ze dan Reis eventueel betalen?

Als ik alle verhalen die ik lees kan geloven is de kans wel klein dat hij ooit op z'n oude niveau terugkeert en daarom vond ik het niet onbegrijpelijk dat PSV z'n contract niet wilde verlengen want Reis verdient als speler van buiten de EU veel geld.

Eerder dan Januari zal hij zeker niet wedstrijdfit zijn maar zeker mooi dat hij weer langzaam kan gaan aansluiten.

5 oktober 2011 om 16:03

30% las ik op internet en Wilfred Gene zei het ook in VI laatst.

Volgens mij komt Reis gewoon eerst weer eens kijken en zullen ze hoogst waarschijnlijk gesprekken aangaan.

Er wordt nog nergens gesproken over een nieuw contract, laat staan dat hij de aanval weer komt versterken! PSV weet niet eens of hij fit is en hoe hij er persoonlijk aan toe is.

Dit is dus echt een titel die totaal nergens op slaat. Een titel als 'reis komt in oktober naar Psv' levert toch wel voldoende hits op?

Als Reis 100% fit is dan mag matavz op bank

30 september 2011 om 13:31

Hoef niet, check mijn opstelling hieronder maar eens, Lens gaat dan op de bank.

30 september 2011 om 13:33

Als ja, die kans is erg klein en eer dat Reis daadwerkelijk dan 100% fit is duurt nog wel zeker een aantal maanden. Maar dan hoeft Matavz niet te banken hoor, gewoon Reis en Matavz voorin en daarachter Wijnaldum Strootman Mertens Toivonen!

30 september 2011 om 14:06

Zo iets?
Ziet er best wel dodelijk uit zo. Maar goed voorlopig blijft dit een opstelling waarvan we op dit moment alleen maar mogen dromen.

Zou toch schitterend zijn om PSV zo te zien spelen.

Tyton
Manolev
Derijck
Marcelo
Pieters
Strootman
Wijnaldum
Mertens
Toivonen
Matavz
Reis
30 september 2011 om 14:23

Zou kunnen maar ik zou het zo doen. Al kunnen we nu wel dingen gaan roepen maar we moeten hem eerst maar is op het trainingsveld zien dan mogen we al heel blij zijn!

Tyton
Manolev
Marcelo
Derijck
Pieters
Strootman
Wijnaldum
Toivonen
Mertens
Reis
Matavz
5 oktober 2011 om 15:32

Ik zie Labyad ook zeker liever dan Lens. Labyad is een jonge met nog heel veel potentie en die het nu al beter doet dan Lens. Lens loopt er erg ongeïnspireerd bij en zonder beleving en is erg ongelukkig steeds.

5 oktober 2011 om 16:03

Of verhuren aan Nec?

Begreep dat de kans dat hij weer op zijn oude niveau kan komen niet 50 % maar 20 % zou zijn. Hoop doet leven, maar ben bang dat zijn beenbreuk te complex en ingrijpend is. Zonde van zo'n talent.

30 september 2011 om 13:32

Eerst zien dan geloven

30 september 2011 om 13:44

was geen been breuk maar alle banden van zn knie afgescheurd patrick, maar het blijven hele moeilijke blessures dat wel

30 september 2011 om 14:02

Hij heeft bijna alle spieren in z'n knie gescheurd die je maar kan scheuren.
Spierscheuringen kunnen wel genezen, maar heeft tijd nodig.

Ik ga er vanuit dat hij aan het revalideren is; anders zou PSV hem echt niet naar Nederland halen.

30 september 2011 om 14:12

Hij heeft de voorste en achterste kruisband en de mediale band van zijn rechterknie gescheurd, een van de allerergste blessures die je kan oplopen als voetballer. En net bij zo'n jongen had een blessure van deze grote niet moeten gebeuren want Reis is gewoon een erg gevoelige jongen met een verleden waar je u tegen zegt.

Dat zou natuurlijk helemaal te gek zijn als ie weer helemaal fit is. Dan maar ten koste van Lens.
Als je met deze opstelling geen kampioen word...

Tyton
Manolev
Derijck
Bouma
Pieters
Strootman
Wijnaldum
Toivonen
Mertens
Reis
Matavz
30 september 2011 om 13:34

Ja dat lijkt me ook de beste opstelling, Lens opofferen verder blijft het hetzelfde alleen een iets ander systeem. Zou geweldig zijn als Reis terugkomt op zijn oude niveau want dan heb je toch wel een heel sterk team.

30 september 2011 om 13:49

@bossenaar
Je verdediging kan ik me zeker in vinden, maar Zaki ipv Ola?
Ik ben echt een grote fan van Labyad dat voorop gesteld maar om hem nou ipv onze aanvoerder op te stellen zie ik nou ook weer niet zitten.
Groetjes..

30 september 2011 om 13:52

Op papier heel leuk maar zou maar nog niet watertanden. Beste waar we nu op kunnen hopen is dat Lens in vorm komt, en/of Labyad het anders goed gaat doen op rechts. Reis is nog teveel onzekerheid op verschillende aspecten waardoor ik het eigenlijk niet meer zie gebeuren.

Wat nu al wel mogelijk is, en wel is een keer zou willen zien is dit. Alleen vind ik Toivonen iets zekerder ogen op het middenveld, waar je geen balverlies wil t.o.v. Labyad, maar dat is een kwestie van uitproberen. Wijnaldum duikt vaak de rechterhoek in, dus dat is perfect. Ola kan terugzakken en Labyad kan vaak ook een actie op rechts maken als Wijnaldum in het midden staat. Maar vooralsnog zal Rutten aan het oude systeem blijven vasthouden voor een tijdje gok ik.

Editje; En als ik zo terugkijk op mijn opstelling is er ook wel een aardig minpunt, met Wijn Lab en Mertens heb je de fysiek sterkste niet. Ola kan vanuit het middenveld fysiek de onderlinge duels beter aan. Maar het zijn wel 3 beweeglijke spelers die je niet zomaar van de bal zet zonder overtreding, veel als als als.

Tyton
Tamata
Marcelo
Derijck
Pieters
Strootman
Wijnaldum
Labyad
Mertens
Matavz
Toivonen
30 september 2011 om 15:01

Toivonen in de spits? Ik denk dat het inmiddels wel bewezen is, o.a door Toivonen zelf dat hij totaal niet rendeert op die positie.

Is VZ niet een beetje te voorbarig? Reis komt alleen de club opzoeken om te kijken of er een mogelijkheid tot hereniging is, meer niet (en natuurlijk om zn oude ploeggenoten op te zoeken). Volgens mij is er nog helemaal geen sprake van een contract..

30 september 2011 om 14:00

Natuurlijk wel..

PSV heeft alle revalidatiekosten van Jonathan betaald. Zou niet netjes zijn om dan niet terug te keren naar Psv.. Ik verwacht dat er een soort van medische keuring komt en enkele onderzoeken om te kijken of hij nog 'clean' is en of hij überhaupt nog het niveau van PSV aankan of op korte termijn aan zal kunnen.

Ik denk niet dat psv reis nog nodig heeft want psv heeft opzich al een sterke voorroede maja versterking is altijd welkom

30 september 2011 om 13:59

PSV heeft een krappe voorhoede ;
Matavz, Lens, Mertens en Labyad.. eventueel nog Wijnaldum + Toivonen, maar dan zit je weer met een probleem op het middenveld.. PSV kan dus nog wel een spits gebruiken ;

30 september 2011 om 17:25

Mits Reis weer helemaal fit is gaat PSV hem natuurlijk altijd een nieuw contract geven. In potentie een absolute wereldtopper. PSV kan hem 'gratis' ophalen (afgezien van z'n salaris), dus waarom zouden ze dat niet doen. Het blijft een geweldig talent.

Nou dat geeft me toch wel weer een goed gevoel, alhoewel het natuurlijk afwachten blijft of hij ooit nog op niveau kan spelen. Maar mocht dat zo zijn dan gebeurt dat waarschijnlijk dus wel weer bij Psv, wie weet. Ik verwacht er in ieder geval niks van, kan het alleen maar meevallen.

PSV heeft voldoende alternatieven. Ik zou mijn vingers niet meer branden aan deze speler

30 september 2011 om 13:58

Hoeveel alternatieven heeft PSV dan?

Voor zover ik weet hebben we in de voorhoede alleen Mertens, Labyad, Lens en Matavz..
En eventueel nog Toivonen en Wijnaldum, maar dat zijn in mijn ogen middenvelders!
Heel eventueel dan nog Depay en Locadia.. maar die zijn nog net niet klaar voor het grote werk.

30 september 2011 om 14:42

Als Matavz geblesseerd/geschorst is, dan heb je inderdaad Toivonen, Lens en evt de twee genoemde jeugdspelers achter de hand. Dat lijkt mij voldoende. Als PSV Reis contracteert en hij gaat nauwelijks spelen, zorgt hij alleen maar voor onrust.

5 oktober 2011 om 16:14

Oh, dus daarom moeten ze een toptalent waar zoveel geld aan is besteed maar laten lopen voor niks? De kans is er toch dat hij terug kan komen? Dan mag die kans dan heel klein zijn maar een kans is een kans. Het zou dommer zijn om het nu op te geven middenin het traject.

Ik denk dat dit niet ten goede komt van het elftal. Je kan dan niet iedereen tevreden houden voorin en ben bang dat Rutten niet met deze situatie om kan gaan want zo makkelijk praten kan die niet. Je moet ze toch een beetje strelen die jongens want iedereen heeft een ego.

30 september 2011 om 13:39

Hoezo niet ten goede komt? Iedereen gunt het die jonge dat hij terugkomt, hij zat in een bepaalde 'flow' en kreeg toen een vreselijke terugslag te verwerken terwijl het allemaal al niet rooskleurig was met Reis. Ik weet zeker dat hij door iedereen binnen Psv onder de armen genomen zal worden en hopen op een terugkeer op het hoogste niveau voor hem.

30 september 2011 om 13:52

Voor de camera kan Rutten niet goed uit zijn woorden komen.
Echter; in de kleedkamer en op het trainingsveld is hij redelijk autoritair. Hij kan prima met moeilijke spelers overweg! (zie; Arnautovic, Twente toendertijd..)

30 september 2011 om 14:28

Klopt, maar nu het beter met Psv gaat en Rutten ook wat minder druk op zich heeft zie je dat hij ook zekerder overkomt want een goede veldtrainer is het zeker. Als dit Psv zo blijft presteren dan hoeft Rutten van mij echt niet weg hoor.

Kan iemand me even helpen? Reis is pas 22 jaar en heeft een blessure gehad. Dan is er toch nog ruim voldoende de tijd om hem mee te helpen aan de revalidatie of is het een iets ingewikkelder verhaal? Want het was echt een mega talent voor Psv.

30 september 2011 om 13:38

Er is inderdaad voldoende tijd. Echter hebben de doktoren destijds toen Reis geblesseerd raakte, in twijfel getrokken of hij ooit weer op professioneel niveau zou kunnen voetballen. Het blijft dus afwachten hoe hij zijn revalidatie door is gekomen, en in hoevere het de oude Reis is van voor zijn blessure.

30 september 2011 om 13:43

Ah oke, dat wist ik niet! Thanks voor de informatie. Kunnen ze nou dan een soort second opinion aanvragen om te kijken of het nu wel haalbaar is? Ik hoop het zo erg, want dat zou echt een aanwinst zijn voor de eredivisie.

30 september 2011 om 13:44

Laten we eerst maar eens afwachte hoe hij uit die cokefabriek stapt, zoals Derksen het noemde. Tijd is er altijd. Het is maar net de vraag of Reis en Psv er de tijd in willen steken. Die blessure doet er dan niet eens zoveel toe (tenzij het goed mis is). Als hij het mentaal en fysiek maar aan kan. Ik zou alleen niet zo goed weten wat Reis nu nog bij psv te zoeken heeft. Volgens mij loopt er nu een ene Matavz rond waar iedereen van in de wolken was/is. Beetje zonde als Reis dan niet die minuten kan pakken die hij juist zo hard nodig heeft.

30 september 2011 om 13:51

Je kunt geen kampioen worden met slechts 1 spits ; Je kunt toch ook rouleren. Net zoals bij Twente gebeurt. Dan heb je 2 goudmijntjes in huis.

30 september 2011 om 14:02

Och och, ''volgens mij loopt er nu een ene Matavz rond waar iedereen van in de wolken was/is. ''
Bulykin is bij Ajax er toch ook bij gekomen, terwijl iedereen in de wolken van Kolbeinn is.
Is alleen maar fijn toch als je Reis erbij gaat krijgen, je kan ook je systeem aanpassen waardoor ze beiden kunnen spelen, geen probleem toch lijkt me ;

30 september 2011 om 14:03

Een spits als Matavz en Reis laat je niet rouleren. Beide hebben die minuten hard nodig. Bij Twente is het gewoon wat ongelukkig. Janko was gehaald als vervanger voor Nkufo, niemand had gedacht dat Luuk die rol ook zo goed zou kunnen invullen. Daardoor hebben zij nu 2 spitsen die een neusje voor de goal hebben. Was ook niet voor niks dat Janko eigenlijk mocht vertrekken maar hij is gebleven doordat Co coach is geworden. Vind dat dus een totaal andere situatie. Vind het dan ook zonde wanneer Luuk op de bank moet zitten.

Tuurlijk is het mooi als je een spits achter de hand hebt die net zo goed of beter is dan de ander maar uit eindelijk gaat dat niet werken. Op een gegeven moment krijg je dan wrijving. Bij een grote club in het buitenland is dat wat makkelijker. Zet gewoon zeefuik als 2e spits neer, die kan af en toe mionuten pakken en groeien tot eerste spits.

30 september 2011 om 14:08

@davido, Buly is gewoon gehaald als bankzitter niet om te strijden met Kolbein! Matavz en Reis zijn beide te goed om 1 van de 2 op ed bank te zetten.

Tuurlijk kan je een systeem aanpassen, het is alleen de vraag of dat wel werkt met 2 spitsen. En wie ga je daarvoor slachtofferen.

30 september 2011 om 14:09

Ja rouleren is toch ook niet nodig met 2 van die fantastische spitsen.
Als je 4 4 2 gaat spelen is dat toch geen probleem; Reis Matavz voorin en Mertens Strootman Toivonen Wijnaldum daarachter en Lens opofferen.
Jij gaat mij niet wijs maken dat je een speler van het kaliber Reis gaat laten staan daar in Brazilië terwijl deze jongen geweldig kan voetballen en de hulp hard zat nodig heeft ;
Als het bij jou club had plaatsgevonden had je dit ook geroepen hoor, kom op zeg.

30 september 2011 om 14:21

Wat ik wil zeggen is dat het niet alleen om Reis gaat. Het gaat erom wat de mogelijkheden zijn met dit team en met deze coach. Psv heeft dit jaar een hoop geld geinvesteerd wat hard terug verdiend moet worden. Je kan een speler als Matavz breken als hij straks op de bank beland (het geld groeit bij psv ook niet op de rug). Daarbij is Psv geen revalidatie centrum voor (ex) verslaafde.

Ik denk niet dat er bij Ajax plek is voor een gelijkwaardige (of net wat betere) eerste spits. Het is gewoon zonde om een speler als Kollbein te halen en hem vervolgens op de bank te plaatsen. Als 1 van beide nou al langer bij de club speelt vind ik het een ander verhaal. Dan kan de 1 de ander opvolgen. Maar Psv en Ajax hebben net een dure spits gehaald. Ik persoonlijk vind het zonde als goede talenten dan op de bank moeten zitten .daarbij gaat Ajax het systeem ook niet aanpassen, die blijven hoe dan ook 433 spelen.

30 september 2011 om 14:25

Matavz gaat sowieso niet op de bank belanden, als Reis terugkomt op zijn oude niveau dan gaat Psv hoe dan ook beiden spelers opstellen dat kan niet anders want je gaat een van deze 2 niet op de bank zetten natuurlijk. Maar laten we maar niet te hard van stapel lopen en eerst de kat uit de boom kijken, als Reis op het trainingsveld te zien is binnenkort mogen we al heel blij zijn want kwaliteiten heeft hij zeker!

30 september 2011 om 14:35

We gaan het zien ik heb er alleen weinig vertrouwen in. Het blijft een raar verhaal met deze jongen. Eerst niet op komen dagen bij een afspraak, niet afbellen of wat dan ook. Vervolgens geef je niet een nieuw nr door aan de club die je terug heeft gestuurd om de revalideren. Maar de wonderen zijn de wereld nog niet uit.

30 september 2011 om 14:39

Ja dat klopt maar je weet niet hoe het met die jongen gaat en wat de omstandigheden zijn daar in Brazilië, we wachten het af en kijken hoe het met hem gaat als hij in Oktober bij Psv verschijnt.

30 september 2011 om 15:46

@davidss

Ik vind je opmerking 1 kant hout snijden aan de andere kant totaal niet. Wat als Mertens volgend seizoen al weg is? Niet ondenkbaar met zoals hij nu presteert.
Dan kan je een ander systeem gaan spelen.

Daarbij doet Ajax precies hetzelfde maar dan met keepers. Immers die hebben Vermeer als opvolger van Stekelenburg en die halen doodleuk een ander minimaal net zo groot talent als Cillessen op?

Dus hoezo meet je hier even met 2 maten.

30 september 2011 om 17:12

The Red, bij keepers zie ik dat toch iets anders. Keepers gaan veel langer mee en Vermeer is niet dit seizoen aangekocht. Ik weet niet wat de technische staf van Vermeer vind maar misschien zijn zij Cilessen wel aan het klaarstomen om Vermeer te vervangen. Misschien vinden ze hem wel veel beter en completer. Ik vind het daarom niet echt vergelijkbaar. Als men Vermeer nu voor een paar miljoen had gekocht en Cilissen voor een paar dubbeltjes opgehaald zou hebben dan ben ik het met je eens ja.

Veldspelers blijven ook zelden zo lang bij een club als keepers.

Wat Mertens betreft mocht hij vertrekken dan mag ik voor Psv hopen dat zij een nieuwe soortgelijke speler halen. In ieder geval als je atractief voetbal wil blijven spelen. Als je voorin 2 spitsen neerzet dan krijg je al gauw een verdedigende opstelling. Vraag me dan toch af wie voor de aanvoer en dreiging gaat zorgen. Maargoed dit is zoals ik het zie, je hoeft het er niet mee eens te zijn

Gewoon even afwachten tot de feiten er zijn. Als blijkt dat Reis niet meer op niveau kan gaan voetballen is dat in de eerste plaats ontzettend erg voor hem zelf en op de tweede plaats pas voor PSV en de supporters. PSV heeft zich overigens altijd correct gedragen tegenover hem dus kunnen ze zichzelf niets verwijten

30 september 2011 om 13:44

PSV heeft zich meer dan correct opgesteld richting Reis, hij mag daar echt dankbaar voor zijn. Als Reis het niet redt om weer op niveau te komen is dat inderdaad voor hemzelf verschrikkelijk. Maar volgens mij helemaal niet zo erg voor PSV en de supporters. Die jongen is nu eigenlijk al nauwelijks meer onderdeel van de club, en zakelijk gezien vermoedelijk al geheel afgeschreven.

30 september 2011 om 13:49

Inderdaad.. PSV heeft toegezegd alle revalidatiekosten te zullen betalen; zou niet netjes van Jonathan zijn om dan nu niet terug te keren, wel?

Ik stel dus ook voor, mocht Reis niet terug willen keren, dat je dan ook per direct geen rekeningen meer voor hem betaald! Eens zien of hij terug komt ;

Als ie weer 100% fit is gaat ie gewoon ergens anders heen want dan kan die een beetje geld vangen. Als ie zichzelf nog niet top voelt gaat ie gewoon naar psv en dan kan ie weer lekker opknappen. Daarna gaat ie toch weg als ie weer de oude is. Een tussenstation.

Het blijft schimmig allemaal. Als je contact moet leggen met een speler via de buschauffeur dan is er nog een hoop werk te verzetten. Heeft die jongen bijvoorbeeld geen zaakwaarnemer die gewoon een 06-nummer heeft? Het klinkt alsof die gozer echt een tijd compleet uitgecheckt is. Ik vraag me dan ook af hoe goed zijn medische (en psychologische) begeleiding is geweest de afgelopen pakweg 9-12 maanden.

Als hij over een paar weken op de club komt om een kop koffie te drinken dan is dat slechts een eerste stapje in een heel, heel erg lang reintegratieproces.

30 september 2011 om 13:48

Je gelooft toch zeker zelf niet dat het via de buschauffeur gegaan is .. PSV heeft gewoon al die tijd Reis' nummer gehad, maar er is op de een of andere manier gewoon geen contract o.i.d uitgekomen.
En daarbij; Het is wel erg toevallig dat je een buschauffeur treft die ''toevallig'' het nummer heeft van een man die jij zoekt in een land met meer dan 100.000.000 inwoners.

30 september 2011 om 14:05

Ik heb het ook niet over toeval. Misschien had Reis wel een goede band met de chauffeur. Maar dat boeit me niet zo, het gaat er mij om dat er kennelijk geen regulier contact meer mogelijk was tussen club en speler. Dat is een duidelijke indicatie dat er iets niet goed zit.

Als het wel goed zit dan weet je als club in welk ziekenhuis, bij welke dokter hij revalideert, hoe het daarmee gaat, waar hij woont, wat zijn nummer is, etc.

30 september 2011 om 14:19

Ja het is gewoon erg moeilijk om contact te leggen met zo'n jongen in de middle of nowhere in Brazilië, ik hoorde ook verhalen dat hij een nieuw nummer had dus als dat zo is kan Psv er vrij weinig aan doen dat er geen contact gelegd kon worden want zie maar is aan zijn nieuwe nummer te komen als je verder geen contacten hebt daar.
Maar al met al ben ik blij met dit nieuws, hopen dat zijn revalidatie vooruitgang heeft geboekt en dat we hem over een aantal maanden op het trainingscomplex de Herdgang mogen zien

Reis is 22 jaar maar kan nu al een biografie van 2000 pagina's laten uitbrengen. En dat is dan nog een samenvatting.

Hoop dat ie terug komt bij PSV (dus niet alleen op bezoek) en dat ie het gaat maken. Ik vind hem echt een topvoetballer die zeker één van de beste spitsen ter wereld kan worden. Als ie al zulke goals maakte zonder ritme en zonder leven als prof, moet je voorstellen wat ie kan als ie echt als prof gaat leven.

30 september 2011 om 14:07

Ben het met je eens, maar de vraag is of hij überhaupt het leven als prof aankan. Het is niet iedereen gegeven om zo gedisciplineerd met je sport om te gaan. Dat is ook een kwaliteit die je maar net moet hebben. En de voortekenen zijn daarvoor niet gunstig.

Maar laten we het hopen dat die jongen helemaal herstelt en dat we hem het maximale eruit zien halen. Er zijn niet zoveel bijzondere spelers zoals hij, dus we moeten er zuinig op zijn.

Natuurlijk heeft PSV hem nog nodig! Reis is en blijft gewoon een topspits, en topspitsen kan PSV natuurlijk altijd gebruiken.
En daarbij; kampioen worden kan niet met slechts 1 spits. Lens kan dan wel in de spits spelen, maar is geen echte 433 spits.. Reis daarentegen wel!

Maar wat een voetballer is Reis toch.. Pas 22 jaar, een echte afmaker + kansen creëerder zijn en toch al zoveel meegemaakt. Een biografie van 1.000 pagina's zou nog een samenvatting zijn ;

Sommigen lopen wel op de zaken vooruit, dit is slechts een ontmoeting om te kijken wat de stand van zaken is. Het lijkt mij stug dat hij meteen inzetbaar is, maar goed ik heb totaal geen medische kennis dus wie weet.

Nu zie ik een aantal mensen zeggen dat PSV haar vingerers niet meer aan hem moet branden, gedeeltelijk ben ik daar wel mee eens. Aan de andere kant heeft PSV ook onwijs veel in die gast geinvesteerd. Het zou daarom totaal onlogisch en kapitaals vernietiging zijn om je handen ervan af te trekken. Trouwens wel apart zeg dat Brands niet het juiste nummer had, maar dat men via de buschauffeur wel het juiste nummer in handen heeft gekregen.

30 september 2011 om 14:11

Je moet dit als PSV zakelijk bekijken. Als je die jongen een contract geeft, wat ben je dan kwijt? Hooguit twee jaar salaris, met een potentiële wereldspits in je selectie. Dat is het risico dus zonder meer waard. Nu je handen er vanaf trekken is doodzonde.

Stel, je doet het niet en die gozer loopt gratis naar een subtopper in Spanje of Portugal, en je ziet hem over twee jaar bij een topclub rondlopen. Dat vergeef je jezelf nooit.

30 september 2011 om 14:28

@ Edo

Volgens mij delen we dezelfde mening

30 september 2011 om 14:31

Ja klopt, ik reageer soms ook als ik de mening van mensen deel, maar was het ff vergeten erbij te zetten

30 september 2011 om 14:32

Volgens mij vergeet dat dat er al een goede spits voorin bij Psv loopt. Zijn salaris en transfersom kan je verliezen wanneer er wrijving komt tussen die 2 spitsen. Het is gewoonweg heel moeilijk als je 2 goede spitsen in 1 selectie hebt lopen. Het zit hem er meer in dat Matavz net gehaald is, en Reis kan je dan niet als vervanger klaar stomen voor Matavz.

Daarbij blijft het een raar verhaal zoals Afca al opmerkt. Als Reis echt zo graag wil dan had hij in de eerste instantie al op die afspraak moeten komen. Laat op zijn minst horen dat je niet komt. En laat vooral weten wanneer je een ander nr hebt. Ik vind dat er maar weinig vertrouwen uitspreekt van deze jongen. Als Matavz zich door blijft ontwikkelen kan hij ook bij een goede topclub eindigen. Dan moet je niet teveel kijken als dit als dat. Sometimes you win some and sometimes you lose some

30 september 2011 om 17:30

@leeds

Sterker nog ik weet wel zeker dat hij niet meteen inzetbaar is. Een 'gewone' scheuring van een van de kruisbanden duurt normaal al zo'n 8-9 maanden. Laat staan als je beide kruisbanden, inclusief de mediale binnenband afscheurt. Dat duurt dan wel wat langer. Ik ben ook geen medisch kenner maar je kan er wel van uitgaan dat hij zeker nog een aantal maanden moet revalideren.

Dat klinkt buitengewoon positief. Niet alleen dat ze met Reis in contact zijn, maar bovenal dat hij graag weer naar de Herdgang komt. Dat staat haaks op de indianenverhalen die de laatste weken de ronde deden en die - geheel tegen de gewoonte van het blad in - door VI werd gevoed. Als Brands erin slaagt Reis weer bij PSV onder contract te brengen en hij kan alsnog zijn niveau halen in het eerste zou ik dat een huzarenstukje vinden. Zijn eerste ook, want hoewel ik niet kan voorspellen hoe goed Jetro Willems en Rubén Betancourt zullen worden, vind ik de toppers die PSV tot dusver aantrok nou niet bepaald creatief resultaat neerzetten van een technisch directeur. Een blinde kon voorspellen dat de gehaalde basisklanten zullen slagen. Overigens zou fitte Reis daar een waardevolle toevoeging op zijn. Hij is talentvoller en meerzijdiger dan Matavz, die de aanval zonodig nog dodelijker kan maken!

Dit zou zo geweldig zijn, dan heeft PSV veruit de beste aanval van de Eredivisie. Die naar mijn mening nog Europese top a subtop waardig is.

Tyton
Tamata
Derijck
Marcelo
Pieters
Strootman
Labyad
Wijnaldum
Mertens
Reis
Matavz
24 oktober 2011 om 16:18

Europese subtop ben ik absoluut met je eens maar is Europese top niet een beetje overdreven? Het zijn geen Ronaldotjes of Sneijdertjes die in je team rondlopen hoor.

Na het lezen lijkt het wel of hij binnen enkele weken weer inzetbaar is.

Ik hoop dat hij (als hij er weer bovenop komt) weer terugkeert bij Psv, want hij kan nog zeker van waarde zijn, sterker nog hij zal een echte concurrent worden van Matavz.
Maar niet te vroeg juichen, de kans dat hij terugkeert is nihil aldus Psv-watcher Thijs Slegers.

Ben benieuwd of hij zijn oude niveau kan oppakken, maar ik betwijfel het eigenlijk. Mooi dat PSV zoveel geduld heeft getoond en als hij het nog kan is het een topspeler voor Psv. En concurrentie voor Matavz die nu verder niemand achter zich heeft als echte spits.

Heerlijke zin: "via de buschauffeur van PSV werd het goede telefoonnummer van Reis opgespoord en Brands heeft nu dus contact met hem gelegd."

Dat had toch echt water beter gecommuniceerd worden, ik bedoel daar heb je mensen voor die er dik voor betaald krijgen en wordt het uiteindelijk geregeld door de buschauffeur.

Als Reis komt hebben ze voorin wel een luxe probleem en zou me eigenlijk toch ook een beetje focussen op de achterhoede die zeker niet goed is. Koop eerst fatsoenlijke rechts en linksbacks voordat er weer veel geld op tafel gehaald wordt voor een spits. Wel is het zo dat deze jongen veel geld kan opleveren en daarom denk ik ook gehaald wordt. Een jaartje voetballen en verkopen.

30 september 2011 om 14:36

Haha, dit is niet waar. Jonathan Reis reageerde gewoon niet.
Volgens Psv-watcher Thijs Slegers is het een leugentje om eigen bestwil.

Zal nog heel lang duren voor hij terug is, als hij al terug komt op zijn niveau. Maar hij is in potentie de beste spits van de eredivisie.

Goed nieuws. Nu hopen dat alle geruchten voer het dwalen in sloppewijken ook onzin is. Hoop dat hij fris terug komt (muv zijn blessure). Als ik wist wanneer hij bij de trianing op de herdgang zou zijn, dan zou ik gaan kijken.

kom snel terug reis, heb altijd erg van je genoten. Zelfs als wissel liep je in de rust nog te lachen als jek on ballen.

Zien is geloven. Heb er weinig vertrouwen is dat hij op de datum die nog niet bekend is daadwerkelijk op komt dagen.

Ik blijf echter wel hopen dat hij niet te ver is weggezakt en in staat is fysiek in orde te worden bij psv.
Deze jongen heeft zoveel potentie....indien fit. Hij heeft al miljoenen gekost voor psv. Ik zou nu volhouden en zorgen dat het gaat lukken. De vorige keer waren we dichtbij.

tyton
tamata
djirijck
marcelo
pieters
wijnaldum
strootman
lab/wuytens
lens/reis
matavs/toiv
mertens

Hoe graag ik ook wil dat Reis terug komt naar Psv, denk ik dat hij niet meer terug komt. Stel dat hij wel terug zou komen en weer 100% fit wordt dan heeft Psv met Reis en Matavz echt 2 fantastische spitsen in huis.

Ze kunnen dan eventueel 4-4-2 met 2 spitsen spelen. Dan moet je Lens opofferen, maar dan kun je hem wel goed gebruiken als back-up. Lens is namelijk een echte 4-4-2 spits.

Het verbaast mij dat vele mensen vinden dat nu weer PSV aan zet is en meteen contact op moet nemen.. Ik zou het heel normaal vinden als Reis eens een keer zijn verantwoordelijkheid nam en per direct naar Eindhoven kwam om aan alle speculaties een einde te maken. Is hij dit niet aan PSV verschuldigd na alle begeleiding, kansen, salaris, steun (steunbetuigingen Psv-supporters na blessure) en betaling operatie?
Komt hij niet terug bij PSV dan mag hij zich zeer diep schamen! Ik hoop dat zijn zaakwaarnemer dit ook beseft, alhoewel ik hier weinig vertrouwen in heb..

Reis kan nog steeds van nut zijn i.v.m. eventuele blessures. Altijd handig als je meerdere spelers kan inzetten op die positie. Wel grappig dat ze het nummer van Reis hebben via de buschauffeur. Komop Reis ik hoop dat je snel hersteld!

Reis is niet gek, PSV draait redelijk goed en hij zou daar nu het liefst bij zijn.
Als hij terugkomt op zijn oude niveau dan wordt PSV zoiezo kampioen.

Lopen wel weer erg hard van stapel nu ! Laat hem op de eerste plaats maar eerst eens echt terugkeren en zorgen dat hij weer fit is. Daarna kan hij in eerste instantie eens gaan fungeren als stand in voor Matavz en zichzelf vanuit die positie maar eens in de basis gaan spelen. We kunnen wel speculeren over de mogelijke opstelling maar PSV heeft hierin dan gigantisch veel mogelijkheden om de poppetjes op het middenveld en aanval neet te zetten.deze poppetjes liggen daarnaast ook nog eens langdurig vast waardoor ze voor PSV steeds beter worden of Gigantisch veel geld opleveren ! Als PSv er dan ook nog eens in slaagt om in de winterstop of volgend seizoen de verdediging Echt te versterken dan is dit gewoon de kampioen voor de komende jaren. De verhalen gaan dat PSV in de winterstop Douglas van Twente zou willen halen!

Ben ik de enige die hier valt over het feit dat er staat dat PSV Reis heeft opgeleid? Bij mijn weten heeft hij op zijn 17e een stage bij Ajax gehad, en heeft ie na een stage bij PSV daar een contractgekregen op zijn 18e. Hoezo opgeleid?

Even nuanceren.
Er is ca 20% kans op herstel.
Dat houdt niet in dat hij straks 20% kan van wat hij voorheen presteerde.
Nee, dat houdt in dat er (hoewel kleine) kans bestaat dat hij weer helemaal 100% de oude Reis wordt.
Laten we dan hopen op die 20%.

Fred Rutten heeft al die tijd gewoon hetzelfde nummer van Reis gehad als dat het 'contactpersoon' had. Ook heeft hij Reis nog een aantal keer gesproken waarin hij zei dat alles goed ging.
Hij sprak : Trainer, ik 100% Psv!
Nou Jonathan, wij Psv supporters hopen allemaal dat je 100% fit raakt en dat je weer kunt schitteren in 'ons' aller Psv!

Bron : PSV Tv.

Als ajacied kan ik niet anders dan hopen dat hij niet zo goed is als vorig jaar. Een fitte Reis is zonder twijfel de beste speler van de Eredivisie. Ik vond hem zelfs beter dan Suarez en ik ben er van overtuigd dat PSV landskampioen was geworden als deze speler nog fit was.

ik hoop dat reis zijn oude niveau weer haalt voor hem maar ook voor de liefhebbers van voetbal wat was hij goed,.

Onderzoek wijst uit dat 86% van topsporters met een knieblessure nooit meer hun oude niveau halen.
Statistisch gezien is het dus nog maar de vraag of het verstandig is om Reis terug te halen. Bovendien: welk signaal geef je hierdoor af aan Zeefuik, Locadia? De ''fitte'' jeugd heeft de toekomst.

30 september 2011 om 18:08

Helemaal gelijk in!

Nakkie erbij? Lekker

Ont. Hij is ook nog steeds geblesseerd dus vraag me af of het goedkomt al hoop ik het van wel ook hoop ik dat hij dan ze junkentrekjes laat varen want talent heeft hij genoeg om een topper te worden.

Bericht over Reis die eventueel terug komt naar Psv, en ik zie nergens nog Toivonen staan in de opstellingen. Van alle spelers van Psv, zal hij ongetwijfeld het meeste potentieel hebben, dat zeker. Is een gok, of hij slaagt of niet. Maar het is zo dat PSV deze jongen gratis kan oppikken en dat deze jongen graag voor PSV wil uitkomen. Nemen dus. En hopen dat het terug wat wordt. Vorig seizoen was hij superieur, met zijn acht goals in elf duels. Dries Mertens haalt de helft. Of nee wacht, het dubbel, maar soit. Reis is een goeie.

Het enkele feit dat PSV keer op keer met Reis in zee blijft gaan vind ik bewonderenswaardig. Ga er maar aan staan als club: een speler die met zeer ernstige blessures kampt en, erger nog, een drugsverslaving heeft (eerlijkheidshalve weet ik niet of en in hoeverre hij momenteel volledig is 'afgekickt'). Natuurlijk heeft iedereen vorig seizoen kunnen zien dat hij voor de goal een geweldenaar is. Ik hoop dat hij terugkeert bij PSV en vervolgens de sterren aan de hemel speelt, al is het maar omdat ik PSV een prachtige transfersom gun (zodra hij dan vervolgens wordt doorverkocht aan een absolute topclub) na alle inspanningen die zij door de jaren heen hebben moeten leveren om van hem een absolute topsporter te maken en het vertrouwen dat zij telkens weer in hem hebben uitgesproken.

Dit zou echt voor een luxeprobleem zorgen bij Psv, mocht Reis echt terugkomen. Ik denk eerlijk gezegd dat als Reis helemaal op zijn oude niveau terug is, hij beter is dan Tim Matavz.

Hopelijk (als Reis terug is op zijn oude niveau) dat Reis en Matavz allebei ongeveer evenveel speeltijd krijgen, want ze zijn beiden te goed om (bijna) een heel seizoen als 2e spits te spelen.

Ben benieuwd of Reis woord bij daad gaat voegen, al verwacht ik het niet anders had hij zelf toch wel contact opgenomen met Psv lijkt me maar ja je weet het nooit, er kunnen ook factoren zijn die het contact hebben belemmerd tussen hem en Psv.

We zien het van zelf wel of hij komt of niet.. Die medische kosten kunnen ook gezien worden als een kleine investering en wat loyaliteit. Maar kom als je blieft niet om de dag/week/maand aan met de status van Reis tenzij ze echt iets meer weten..

Hier heb ik lang op gewacht, eindelijk komt hij terug. Toen Reis gebleseerd raakte ging Psv minder draaien. Wat zo'n jongen allemaal heeft meegemaakt op die leeftijd is niet normaal ze beste vriend voor zijn neus doodgeschoten. Hopelijk komt hij snel terug !!!

Ya la la la la Jonathan Reis! Wat zou het toch geweldig zijn als Reis weer op niveau zou terugkomen! Als we dan nog Zanka in de winterstop voor een prikkie halen omdat zijn contract in de zomer al afloopt, met Derijck in de CV, en een goede RB hebben we een team die CL waardig is!

Tyton
Aankoop
Zanka
Derijck
Pieters
Wijnaldum
Strootman
Labyad
Toivonen
Mertens
Matavz/Reis
5 oktober 2011 om 13:59

Je weet wel dat Zanka voorlopig nog geblesseerd is? Al hoeft dat geen nadeel te zijn omdat er minder interesse van financieel grotere clubs zal zijn.

5 oktober 2011 om 14:04

Dat is wel een aderlating idd... Weet je misschien tot wanneer hij geblesseerd is? Het zou trouwens ook mooi zijn als Verbeek naar PSV zou komen na dit jaar. Als PSV met dit team dan naar de CL gaat, zie ik misschien wel een 2004/2005 scenario. V Bommel keert ook misschien terug! Zou mooi zijn voor het Nederlandse voetbal!

5 oktober 2011 om 15:00

Volgens mij komt Zanka dit seizoen zoiezo niet meer in actie. Heeft een kruisband gescheurd en daar staat normaal zo'n 9 maanden op. Toch zou het niet verkeerd zijn op hem voor 1.5 miljoen ofzo op te halen, want als je de berichten mag geloven is dit wel een toppertje. Ook grotere clubs hadden afgelopen seizoen al interesse.

5 oktober 2011 om 16:51

Hij is inderdaad aan het begin van het seizoen geblesseerd geraakt en heeft de prognose van 9 maanden revalideren meegekregen. Dit betekent dat hij ergens aan het einde van het seizoen weer rustig kan gaan denken aan voetballen. Wel is het voordeel dat hij aan het eind van dit seizoen transfervrij is en heeft aangegeven graag naar PSV te willen.

Hopelijk raakt hij fit en ondertekent hij een nieuw contract bij Psv!
Mits fit is hij veruit maar dan ook veruit de beste speler van de eredivisie!
Wat vond ik het ontzettend jammer toen hij zo ernstig geblesseerd raakte!
Ik zie in hem de potentie om een van de beste spitsten ter wereld te worden, hij heeft alles wat een wereldspits nodig heeft. Moet je nagaan hij en Matavz samen in de spits.
Dat zou ten koste zijn van Lens en dat vind ik niet zo erg.

Tyton
Manolev/hutc
Derijck
Marcelo/boum
Pieters
Strootman
Wijnal/Labya
Toivonen
Mertens
Reis
Matavz

Reis kan altijd rustig gebracht worden als invaller. Extra versterking kan nooit kwaad i.v.m. eventuele blessures. PSV heeft al de beste spits van de eredivisie en met Reis erbij kan het eigenlijk niet meer fout gaan voor PSV en worden ze waarschijnlijk wel kampioen. Of AZ moet geen punten meer laten liggen.

Dalijk krijgen we nog een overschot aan spitsen in Eindhoven!
Matavz, Reis, Vennegoor het moet niet gekker worden. Maarja beter te veel dan te weinig zullen we maar zeggen ;

Het is nu wachten op het bericht dat hij zich weer bij PSV gemeld heeft, en hij zegt dat hij er alles aan gaat doen om te proberen weer op het niveau te komen van voor zijn blessure. Iedereen onderschrijft de kwaliteiten van Reis, als er ook maar een kleine kans is dat hij kan terugkeren op het hoogste niveau dan moet PSV niet twijfelen. Daarom moet hij ook zo snel mogelijk terugkomen zodat de artsen een beeld kunnen vormen en bepalen of het nog goed kan komen.

Brazilie lijk me niet de beste plaats om te rivalideren daar hebben ze geen ontwenningskuren want het ligt op straat en hoe sterk staat hij in zijn schoenen in brazilie hoef je niet opzoek te gaan nr cocaine het komt vanzelf naar je in de vorm van braziliaanse schonen die je dol maken je neus gaten vol proppen en je leegplukken,en als zwak bent ga je onderdoor dus afw8ten hoe hij terugkomt als mens want voetballen kon hij is dat nog wel zo velen warentopvoetballers maar drank en drugs heeft vele carrieres kapotgemaakt Van Goerge best Casciongne en zo kan ik nog een paar opnoemem

Denk dat ze naast z'n fysiek ook wel benieuwd zijn naar of hij ook goed door een drugstest komt.

Als hij Topfit is, en weer bij psv zit natuurlijk.
Krijgt onze club natuurlijk een dodelijk Team.

Check mijn Opstelling,

Tyton
Manolev
Van Bommel
Derijck
Pieters
Strootman
Wijnal/Labya
Toivo/Wijnal
Mertens
Matavz
Reis
5 oktober 2011 om 15:03

Een team is zo sterk als de zwakste schakel, dus een dodelijk team met Manolev geloof ik niet in. Daar moet of Hutchinson staan of een aankoop. Bovendien weet ik niet of een systeem met zowel Reis als Matavz voorin gaat werken. Het is wel erg aanvallend en weinig kracht op het middenveld (ervan uitgaande dat Toivonen dan vertrekt). Mits Van Bommel komt (waar ik veel meer op reken dan Reis) hoort die op het middenveld langs Strootman. Gouden duo heb je dan.

Die zien we nooit meer... te-rug......
Jammer dat een voetballer als hij zijn talent zo vergooid door zo'n mentaliteit. Jammer.

Ook ik moet maar geloven hoe fit hij nu is. Ben benieuwd hoe het er nu aan toe gaat met hem. Mocht hij weer terug op zijn oude niveau komen heb je wel weer 10-20 miljoen bij je eigen vermogen.

Jonathan reis is mischien wel de beste spits die psv heeft gehad na nistelrooi

5 oktober 2011 om 16:21

Misschien wel? Daar ben ik wel zeker van. De meest complete aanvaller in de hele eredivisie met een fluwele techniek. Kan net zo afmaken als Matavz, is daarbij net zo snel als Lens en kan net zo goed meevoetballen als een Rooney dat kan bij Man Utd. De traptechniek van Mertens, het gevoel voor de goal van Toivonen, de tweebenigheid van een Sneijder (natuurlijk in mindere mate maar toch), de techniek van een Afellay, de kopsterkheid van Vennegoor en als laatste de diepgang van Bakkal. Daarbij het talent van een wereldspeler.
PSV zou wel gek zijn om niet te gaan hopen op die 20% kans dat er nog is dat hij terugkeert, en om hem te laten lopen. Een ruwen diamant die hopelijk nog aan de top kan komen met de juiste hulp.

5 oktober 2011 om 18:24

Jij overdrijft één klein beetje natuurlijk maar ik zelf heb ook zwak vóór deze jongen.geweldig talent maar niet zo goed dat hij ieders hars stelt maar toch is het hem gelukt ik vraag me dag hoe.waarschijnlijk door zijn achtergrond en zijn vervelende verleden en natuurlijk die zijn prestaties.toch wel erg opmerkelijk als je ziet hoeveel mensen zwak voor hem hebben.hij is van gol met meer snelheid en beweeglijkheid.dat is één hele gevaarlijk combinatie aangezien van gol al
één wereld spits is.

21 oktober 2011 om 20:08

ik zou zeggen de beste spits na kezman, of was je die even vergeten?

Reis is een natuurtalent en heeft een oerinstinct voor voetballen. En dat verleer je nooit. Reis zijn motivatie zou kunnen liggen in het WK 2014 in eigen land. Als hij op de juiste manier begeleid wordt, denk ik dat hij absolute wereldtop kan worden. Inmiddels weer een jaartje ouder, een kind en gewend om met geld om te gaan. Als zijn heimwee maar minder wordt.

Die betalingen per direct stop zetten , eens kijken of meneer zijn snufferd nog wil laten zien in eindhoven.
Begrijp me niet verkeerd : reis is/was ? een mega talent dat ronaldo achtige vormen kon gaan aannemen.
Maar als club laat je je toch niet piepelen door zo n snotneus met een geldwolf als manager?
Gewoon het eerste het beste vliegtuig naar eindhoven als hij nog geholpen wil worden en anders maar niet, dan komt op latere leeftijd vanzelf bij reis de ongelooflijke spijt dat hij dit "verneukt" heeft.
In het echte leven kan dit toch ook niet : ik ga in de ziekte wet en ik zie wel wanneer ik weer een keer terug ga naar mijn baas.

19 oktober 2011 om 18:57

@ stratumseind

Ik snap jouw verwijten richting hem niet echt, die jongen staat niet meer onder contract bij Psv. Hij kan dus doen en laten wat hij zelf wilt, al zo het wel netjes zijn als hij er bovenop komt dat hij weer zijn handtekening in Eindhoven zet. Zoals je al aangaf heeft PSV meer genoeg in die jongen geinvesteerd. Als je dan toch iemand deze soap wilt verwijten moet je bij je eigen club zijn, ook al was het deels wel te begrijpen waarom PSV de optie niet wou lichten als je kijkt naar de omstandigheden. Uiteindelijk is het PSV die de medische rekeningen op zich nemen, dat zou natuurlijk niemand weigeren.

Hopen dat Reis fit terugkomt, hij kan dan met Matavz concurreren om de spitspositie. Ik ben wel benieuwd wanneer Reis weer kan spelen en of hij wel zijn oude niveau haalt. Ach ja, eerst moet PSV hem maar contracteren.

Eerst zien dan geloven , ze hebben in Eindhoven al vaak genoeg verhalen gehoord uit het kamp-reis maar in de praktijk kwam daar vaak weinig van terecht.

Het is te hopen voor Reis en voor PSV dat hij weer fit raakt en weer belangrijk kan worden voor PSV want het is wel een klassespits.

Dit lijkt wel '' An Never Ending Story '' alleen dan zonder David Bowie
Het is te hopen dat als hij er weer bovenop komt dat hij weer een krabbel zet bij Psv, moralistisch gezien is hij dat ook wel verplicht na alles wat er gebeurd is. Alleen denk ik dat PSV op een gegeven moment hierin ook een lijn moet trekken, je kan niet geld blijven steken in hem als daar niets tegen over staat.

Als PSV erin slaagt Jonathan Reis weer op te lappen, onder contract te brengen en hij kan zijn oude niveau weer oppakken heeft PSV wel erg gunstige opties voorin. En in potentie is ie nog beter dan Matavz. Sowieso zou PSV goede zaken doen als het deze ploeg in stand weet te houden, Reis toe te voegen, Tyton over te nemen en transfervrij Jorgensen en Van Bommel te contracteren. Voor volgend seizoen zouden ze dan helemaal gebakken zitten en zie ik ze - als PSV dit jaar kampioen zou worden of tenminste CL zou binnenhengelen - ook nog wel hoge ogen gooien op het hoogste niveau in Europa.

PSV was met Jonathan Reis gewoon kampioen geworden vorig seizoen. Hopelijk is hij fit genoeg om ook een keer mee te trainen en wellicht in aanmerking komt voor een contract.

21 oktober 2011 om 22:39

Ajax met Suarez en zonder een rebellerende El Hamdaoui wordt nog makkelijker kampioen....doe Emanuelson er nog bij en een gezonde Stekelenburg en dan wat? Deze theorie over Reis is nergens op gebaseerd omdat niemand op deze aardbol in een glazen bol kan kijken...

Reis welkom! Kom op jongen weer fit worden en bij jouw PSV tekenen!

Ik vraag me af, wordt Jonathan Reis / Jan Vennegoor of Hesselink de nieuwe spits van Psv. Ik zou het eerste intstantie nemen..

1. Hij heeft veel kwaliteiten op zo'n jonge leeftijd.

2. Met hem was PSV zeker te weten kampioen geweest afgelopen seizoen.

3. Jan Vennegoor heeft zijn tijd wel gehad, het is nu de beurt om jonge spelers aan het werk te zien bij een club als Psv.

ect Aan de PSV - Fans, gaat Ola Toivonen na de zomer weg naar Sunderland.. of zijn dit gewoon geruchten wat ik steeds lees.

19 oktober 2011 om 22:12

Toivonen gaat niet weg voor de Engelse subtop. Misschien wat overmoedig van hem, maar ik ben er blij mee.

Je vergeet trouwens dat Vennegoor ook geen zekerheidje is. Bij Reis moet je maar afwachten of hij op niveau terugkeert. Al zou 90% van Reis het in de eredivisie nog Prima doen. Wanneer heeft Vennegoor voor het laatst een doelpuntenreeks gehad? Is hij nog op niveau? En zelfs dan nog was zijn niveau al bedenkelijk. Voor de rest en ik

22 oktober 2011 om 00:01

@ Coopers

Wie heeft 't hier nou over Vennegoor?

Matavz vergeten, blijkbaar, als eerste spits! Ja, die heeft PSV óók nog! ;-)

Wat te denken van, áls Reis spoedig terug mag komen in 't ( Nederlandse ) voetbal, een 2-mans voorhoede Matavz - Reis ?!

Hierin zie ik persoonlijk nergens een Vennegoor en/of eventueel aanblijven of vertrek van Toionen!

Kijk, dat vraag ík me nou af, Coopers!

;-()

22 oktober 2011 om 10:26

Fred Rutten zei tegenover PSV TV dat hij Vennegoor er graag bij wilt hebben als 2 tweede spits achter Tim Matavz. Vennegoor traint met de eerste selectie mee, om conditie op peil te houden en zo proberen een contract te verdienen bij Psv. ''alleen heeft PSV geen centjes om hem te halen''.. zei volgens Fred Rutten.

Dus daarom ben ik benieuwd, wie van die 2 gaat worden.. ik denk persoonlijk Reis.

ect Ik kijk dit via Eredivisie Live.

Goede zaak, niet te vroeg juichen want we weten niet eens of met medische wel kan maar in ieder geval fijn dat hij (volgens mij) niet aan de drugs zit en dat hij zelf ook wil!

Gelijk binnenhalen wanneer het mogelijk is, een goudmijn aan goals en zeker aan geld.

19 oktober 2011 om 22:06

Inderdaad. Dit gaat helemaal nergens over met die comments van 2 weken geleden. We zijn niet ineens de berichtgeving van 2 weken terug vergeten. Een simpele link in de lead kan voldoende zijn toch?
Een up-date met comments die niet up-to-date zijn is irritant. Handig voor de voor de volgende keer misschien.

Als hij terugkomt, Lensie maar inwisselen en met twee spitsen gaan spelen. Labyad en Mertens hangend op de flanken. Wijnaldum achter de spits en Van Bommel en Strootman als controleur en spelmaker.
Dan heb voor Nederlandse begrippen een wereldvoorhoede/middenveld.

we mogen hopen dat deze manneke wat aan zijn revalidatie heeft gedaan, voor we iets met hem kunnen beginnen , en überhaupt of hij aan een contract kan krijgen na al die fratsen de hele periode

Goed nieuws dit. Ben zeer benieuwd naar zijn fysieke gesteldheid. Lijkt me dat ze toch een goede prognose kunnen stellen hoe groot de kans is dat hij weer aan het voetballen komt. Buiten dat is het voor iedereen leuk om hem weer op de Herdgang te zien. Lag altijd goed in de groep. Ook bij zijn eerste bezoek waren er alleen maar lachende gezichten te zien. Wat hoop ik hard op zijn comeback.

Psv doet alles voor hem.. ze operaties betalen en hij is van buiten de EU dus verdiend een aardig centje daarzo en dan gaat die zo met ze om.. ik vind het maar raar.. oké hij kan problemen hebben of iets daar ben k niet van op de hoogte maar een beetje meer respect kan die wel tonen naar psv die hem toch in 3 - 4 jaar tijd ongeveer wel 2 miljoen aan salaris heeft gegeven ! Maar het is wel een goede spits, zou die ze oude niveau halen heeft psv er er weer een goede bij voorin..

Ik hoop dat alle onzin voorbij is nu en dat die psv niet aan " 't lijntje" houd !

Hoop echt van harte dat hij fit word en weer voor PSV wil spelen, deze jongen is zo'n grote voetballer.
Ik denk dat hij goed de concurrentiestrijd kan aangaan met Tim Matavz mits hij weer op zijn oude niveau komt.

nou als die nog aansluit bij psv dan is psv onverslaanbaar dan is het Nederlandse competitie niet meer leuk dan weet je al wat het wordt
en dan winnen ze europa leaque en volgend jaar dan champions leaque

Ik droom nu al van een 442 opstelling met het duo Matavz,reis voorin........

21 oktober 2011 om 20:16

Ik ook, dan zien we direct alle kwaliteiten verdwijnen die Matavz heeft.
Reis neemt gewoon Matavz zijn plek over, die ook niet echt bij het plaatje van PSV past. Typische counter spits, maar PSV speelt liever over de flanken.

21 oktober 2011 om 20:26

Met wijnaldum en Mertens Hangend op links en rechts en ze kunnen ook met elkaar combineren door t midden?

21 oktober 2011 om 20:30

Je weet wel dat de helft van de assit van die ene Tadic gewoon op eigen helft oid gegeven zijn? Die man heeft hooguit 10 kopgoals gemaakt voor Groningen. grotendeels van zijn goals waren omschakel momenten waar hij gebruik maakt van zijn snelheid. Daarbij waren grotendeels van de assisten die Tadic gaf corners op Ivens of granqvist, even dat je het weet.

Mooie geluiden uit Eindhoven. Een spits van dit kaliber is een genot om naar te kijken, al is het maar de vraag of hij op z'n oude niveau kan terugkeren. Dat hij in ieder geval weer terug is doet me wel goed. Nu kan er eindelijk is gekeken worden hoe zijn fysieke gesteldheid is. Van daaruit kunnen we weer verder gaan met de revalidatie.

Tyton
Aankoop
Derijck
v. Bommel
Pieters/Abel
Wijnaldum
Strootman
Toivonen
Mertens
Matavz
Reis

geweldige speler!
alleen betwijfel ik of die er volledig goed vanaf komt na die knieblessure en niet weer in deze moeilijke tijd met zijn handen aan de drugs heeft gezeten.
we zullen het zien!

Het zou natuurlijk prachtig zijn als deze jongen terug komt bij Psv. Voor zijn blessure al een van de belangrijkste spelers voor Psv. Ik hoop dat hij zo snel mogelijk weer kan spelen voor Psv, helaas is het nog lang niet zover.

joh laat die reis lekker snuiven (zolang hij goed presteert wat maakt het uit)

ik rook ook wel een een joint in het weekend ik snuif heel af en toe ook wel

maar denk je dat mijn baas dat intereseert zolang mij werk er niet onder lijd en ik niet stoned op me werk kom is er niks aan de hand

wat ik wil zeggen laat reis gewoon lekker genieten van zijn leven als zijn kwaliteiten er niet onder leiden en gewoon goed presteert

22 oktober 2011 om 04:51

Gast hoe denk je dat reis eventuele dopingtests doorkomt als hij af en toe snuift of een joint opsteekt??????????

24 oktober 2011 om 11:32

Gast sinds wanneer vallen coke en wiet onder doping?

24 oktober 2011 om 11:40

coke valt al jaren daaronder.

24 oktober 2011 om 11:50

"gast" is dit nou echt een serieuze reactie of ben je echt zo dom? Denk je dat een topsporter met drugs in zijn bloed op topniveau mag sporten? Wel eens van Youri van Gelder en zijn verhaal gehoord?

snuggere

24 oktober 2011 om 12:11

en daarnaast is het gewoon afbraak van je lichaam. valt niet te rijmen met de topsport...

25 oktober 2011 om 20:14

jongen ik thaibox zelf rook al jaren een jointje zit bij golden glory team toch aardig he voor iemand die een jointje rookt

coke is onzin daar ben ik het mee eens was dom om dat erbij te zetten

Reis is mits fit gewoon een versterking voor Psv. Vorig jaar was hij geweldig en het jaar ervoor liet hij zien ook Europees mee te kunnen. Als je hem toch fit erbij hebt, is PSV helemaal titelkandidaat numero één (wat mij betreft). Mijn opstelling is überaanvallend, maar wel zonder de matige backs.

Tyton
Derijck
Marcelo
Bouma
Hutchinson
Strootman
Wijnaldum
Toivonen
Mertens
Reis
Matavz
24 oktober 2011 om 12:14

Nu van bommel er nog bij volgend seizoen en we kunnen het 100jarig bestaan vieren met minimaal 2 titels ;

24 oktober 2011 om 12:16

Waarom je Pieters eruit laat is mij niet helemaal duidelijk? Ben bang dat we zwaar overlopen worden met Bouma en Derijck op de 'backs', al helemaal Europees! Reis erbij zou idd een welkome aanvulling zijn, mits hij de vorm van vorig jaar kan halen. Ik zou als volgt spelen:

(ps. VZ: Schrijf gewoon eens een nieuw artikel ipv al die updates! Tot 2 x is het leuk, maar dit slaat nergens meer op)

Tyton
Derijck
Marcelo
Bouma
Pieters
Wijaldum
Strootmans
Mertens
Toivonen
Reis
Matavz

Ondanks dat het via zo'n irritante update gaat (is niet leuk meer vz) is dit wel goed maandagochtend nieuws! Ben benieuwd hoe het met hem gaat.

24 oktober 2011 om 11:26

Ik erger mij er ook een beetje aan inderdaad aan die updates.
Maargoed hier mag PSV blij mee zijn denk ik als hij weer op niveau komt.

Ik zou het geweldig vinden als deze man weer zou kunnen aansluiten bij Psv.
met Reis en Matavz heb je toch 2 killers in je team.

Als hij al 75% procent op zijn niveau komt van vorig jaar is het nog gewoon een Concurrent voor Matavzs in de spits en Lens op rechtsbuiten. Hier ben ik echt blij om nu maar hopen dat hij 100& fit wordt en dan moet Fred echt gaan ophouden met Voh. Gewoon net als Real Madrid spelen met 2 jonge spitsen 1 op de bank of 2 op het veld.

Off:
VZ kunnen jullie AUB een nieuw artikel maken in plaats van een oude van een maand terug steeds te updaten? Zou een stuk makkelijk zijn.

Heel goed nieuws!
Een geweldig talent die ik heel graag in het shirt van PSV zie voetballen.
Hopelijk komt hij er weer helemaal bovenop en ondertekent hij een nieuw contract bij Psv!
Fit is hij veruit de beste speler in de eredivisie en in potentie een wereldspits!

24 oktober 2011 om 11:56

Overdrijven is ook een vak.

Waarom zou hij fit in potentie de beste spits van de wereld zijn?

24 oktober 2011 om 12:03

Een wereldspits is volgens mij iets anders dan de beste spits te wereld of ligt dat aan mij?

24 oktober 2011 om 12:04

Goed lezen hé!
Ik zeg in potentie een wereldspits! Niet de beste spits ter wereld, dus een spits van wereldniveau! En waarom hij in potentie een spits van wereldniveau is? Omdat hij daarvoor alles heeft! Hij heeft snelheid,fysiek aardig sterk, fantastische techniek,scorend vermogen, kopsterk, schotkracht etc etc , hij heeft gewoon alles wat een wereldspits nodig heeft! Hij scoorde niet voor niets uit alle hoeken en standen voor zijn blessure!

24 oktober 2011 om 12:19

Hij zegt niet dat het in potentie de beste spits van de wereld is, maar hij is in potentie een wereldspits. Hij zegt niet dat het de beste is, maar een van de betere.

Reis heeft absoluut potentie en hopelijk komt hij helemaal terug. Hij zou ver kunnen komen, daar ben ik van overtuigd.

24 oktober 2011 om 12:23

Als hij bij Real of Barca had gespeeld zouden het zelfs per update meerdere berichten zijn geweest...

Mooi dat hij zich aan de afsoraak heeft gehouden dat is stap 1, nu maar verder kijken hoe het loopt. Ik hoop nergens op, matavz vind ik een prima spits 1 die vaak op de goede plek staat. PSV doet het prima alleen snap niet waarom rutten derijck er niet in zet inplaats van marcello. Vind hem geen slechte verdediger maar vind derijck meet potentie hebben en hij is nederlands talig.

Super dit, echt leuk om te horen.
Ik had er zelf ook een hard hoofd in maar ben zeer content met de terugkomst van Reis.

Opstelling voor 2e helft van het seizoen?

Tyton
Manolev
Derijck
Marcelo
Pieters
Labyad
Strootman
Toivonen
Mertens
Reis
Matavz
24 oktober 2011 om 13:41

Hutch ipv Manolev en je wordt makkelijk kampioen. Jammer dat Rutte nooit luistert....

24 oktober 2011 om 17:59

Ja en zie net dat ik Wijnaldum vergeten bent haha, die hoort er ook in thuis, maar waar een luxe probleem!

24 oktober 2011 om 20:19

Wat een fantastische opstelling, #not
PSV moet 433 spelen geen 442!
Reis rechtsbuiten, Matavz centraal en Mertens Links.

Leuk voor hem en voor PSV als ie weer helemaal terug kan komen. In ieder geval goed om te zien dat ie zijn woord heeft gehouden en nu naar Eindhoven is gekomen. Hoop dat het goed met hem gaat!

Dat zou natuurlijk fantastisch zijn als hij terug komt op niveau. Zonder twijfel het grootste spitstalent van de eredivisie.

zou heel mooi zijn. zeker als hij weer een beetje op niveau terugkomt. dan kun je wat rouleren. spelers met elkaar laten concurreren en ook vaker rust gunnen en dan heb je nog wat achter de hand als je achter staat.

dan kan lens nog de spits in. of mertens en dan labyad erachter. of toivonen erachter en labyad op het middeveld. keertje zoals nu spelen. gewoon onvoorspelbaar zijn als team en niemand laten weten wie er begint en gewoon een stuk of 5 verschillende topaanvallscombinaties kunnen maken. en je hebt dan ook minder last van blessures of vermoeidheid. van bommel er nog bij als extra verdedigende middevelder/. centrale verdediger op de plek van bouma. en dit is een team wat mee kan doen om de eredivisie de beker de EL en zelfs ver kan komen in de CL met een beetje geluk.

tyton
tamata
dereijk
bouma
pieters
strootman
toivonen
wijnaldum
mertens
matavz
reis

Welkom terug, al is het alleen voor een medische check.
Ik hoop zooooo dat Reis weer terug komt mits hij fit word.

Voor zijn blessure was hij een geweldige spits, hopelijk komt hij bij PSV terug op zijn oude niveau!

Ik moet eerlijk toegeven, dit had ik niet verwacht. Zo moeizaam als het eigenlijk allemaal ging vanwege het weinig contact, zo goed bleek het dus achteraf allemaan te gaan.
Goed voor Psv want Reis blijft een geweldige spits.
Zijn fouten vergeven blijkt een goede zet van Psv te zijn geweest

24 oktober 2011 om 14:37

Reis heeft zelf altijd aangegeven bij PSV te willen blijven, hij is erg geliefd in Eindhoven, heeft het vertrouwen van het bestuur ondanks zijn misstappen en ligt goed in de groep. Dat de communicatie niet al te soepel liep is te wijten aan zijn zaakwaarnemer. Reis heeft namelijk geen contract meer bij Psv, omdat hij zwaar geblesseerd is/was, durfde Brands het niet aan om de optie te lichten waardoor 3 jaar voor een fors salaris aan PSV zou verbinden. Groot gelijk, PSV bood een alternatief aan waar deze zaakwaarnemer niet mee akkoord zou gaan. Hij dacht wel even een betere club te vinden voor hem, wat hem blijkbaar niet gelukt is. Gelukkig heeft hij zijn gezicht weer laten zien, nu maar hopen dat hij volledig kan herstellen van zijn blessure. Als dit het geval is, zal ik mijn laatste centjes besteden aan een mooi PSV shirt met Reis achterop. Want wat een gewèldige voetballer is het.

Stel je toch eens voor dat PSV dit team een aantal jaar brij elkaar kan houden en ze Reis weer aan het voetballen krijgen. Dan zouden er zelfs in Europa mooie dingen kunnen gebeuren.

Kom net terug van de herdgang. Ik was toch wel verrast,dat ik Reis tegen het lijf liep. Hij zag er goed uit,en volgens mij hoeft hij er niet veel kilo's af te trainen zoals ik het kon beoordelen. Hij straalde en nam de tijd voor handtekeningen,en foto's voor de kinderen. Iedereen stond om hem heen,en niemand had nog oog voor de training haha. Medici waren ook positief verrast over zijn conditie. Dit las ik net,nadat hij medisch gekontroleerd was. Zou toch super zijn als hij terug komt in ons mooie roodwit.

@fct ut mokum
Als Reis terug komt denk dan maar niet dat hij lang blijft bij PSV want wat is dat een geweldenaar zeg. Daarnaast zou het wel zonde zijn om Matavz op de bank te laten zitten.

24 oktober 2011 om 15:41

Stel je toch eens voor.... Zeg niet dat het gaat gebeuren.

Ik las net op Ed.nl dat Reis goed op schema ligt, Reis denkt ik januari weer fit te zijn. Brands gaat deze week met Reis praten over een nieuw contract. Zou mooi zijn als hij weer bij PSV kan spelen!

24 oktober 2011 om 16:45

Praten over een nieuw contract gaat echt nog te ver. PSV wil eerst zekerheid dat hij weer volledig fit raakt, pas dan gaan ze praten over een nieuw contract. Begrijpelijk ook. Brands zal wel op hem in gaan praten dat hij, mits fit, gewoon weer bij PSV moet komen ballen. Want dat is eerst nog maar de braag. Al is dit bezoek wel een erg goed teken.

24 oktober 2011 om 18:26

Je hebt gelijk, dat bedoel ik.(;
Maar zekerheid heb je nooit, dus dat zou betekenen dat Brands Reis pas in januari contracteert, of niet?

@fct ut mokum
Maar het is gewoon amper voor te stellen want alles hier in Nederland wordt weggekocht. Het is gewoon heel moeilijk voor clubs om sterspelers voor een lange tijd te houden. En anders geven ze zelf wel aan dat ze weg willen omdat ze niet meer beter worden in Nederland.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren