Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Ajax opnieuw met drie verdedigers: 'Het is allemaal duidelijker'

Laatste update:

Ajax zal zaterdagavond opnieuw met drie verdedigers aan de aftrap verschijnen tegen Roda JC Kerkrade. Frank de Boer heeft geen viertal nodig om de twee aanvallers van Roda te bewaken en zag zijn ploeg woensdagavond in een 3-4-3-systeem met 2-4 winnen in Limburg. De kans is hierdoor aanwezig dat de in vormcrisis verkerende Gregory van der Wiel opnieuw op de bank moet zitten.

/

De Boer wilde nog niets prijsgeven over zijn opstelling: “Maar als de tegenstander met twee spitsen speelt, zoals Roda, is het voor mij makkelijk: dan schakelen wij over naar een verdediging met drie man”, zegt hij in het Algemeen Dagblad. “Nee, dat noem ik geen aanpassen. Ik denk juist dat dat voordelen kan opleveren. Het is allemaal duidelijker.”

“Als je niet lekker in je vel zit, moet je niet ook nog eens veel nadenken over welke tegenstander je moet pakken of wanneer je moet druk zetten”, vervolgt De Boer. “Dan is het gemakkelijk als je op het middenveld gewoon je eigen tegenstander hebt. In mijn tijd als voetballer deden we niet anders. Dan schoof ik door, Frank Rijkaard als verdedigende middenvelder of Danny Blind als vrije man. Moeilijk? Nee hoor, als je het simpel uitlegt niet.”

In een 3-4-3-opstelling is geen ruimte voor Gregory van der Wiel

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Hmm, gewaagd. Maarja, Vdwiel in huidige vorm is geen meerwaarde.

29 oktober 2011 om 10:56

de vormcrisis van greg word naar mijn mening gevormd door de boer die sulejmani maar blijft opstellen. als je zoals van gaal of cruijff wilt voetballen dan posteer je geen linkspoot op rechts voorin. sule trekt naar binnen, greg gaat buitenom, sule verspeelt de bal en de ruimte is er linksvoorin bij de tegenstander. wie krijgt de schuld? greg laat ze man weer lopen zeggen ze dan. ja hij heeft fouten gemaakt maar dat maakt iedereen. en laten we jan niet vergeten. die voetbalt t hele seizoen al als een krant. zijn goals maken dan wat goed aan t resultaat maar zijn spel blijft belabberd

29 oktober 2011 om 11:00

Het is normaal goed hoor, als een rechtsbuiten naar binnenkomt zodat de rechtsback buitenom kan. Dat is juist het doel van het opstellen van Sulejmani, en die verliest echt niet steeds de bal. van der Wiel kan gewoon geen fatsoenlijke voorzetten produceren.

29 oktober 2011 om 11:07

Weet je wel niet hoe vaak Van der Wiel wordt gepasseerd of dat hij half ingrijpt tegen een vleugelspeler? Dat Sulejmani verhaal is onzin. Van der Wiel loopt steeds te falen tegen de buitenspeler of zijn directe tegenstander, waardoor er gevaar ontstaat. De bal wordt zelden door Sujelmani verloren als Van der Wiel voor staat, ik het het zelfs nog nooit meegemaakt.

Op dit moment maakt het Aanvallende gedeelte geen drol uit. Als hij verdedigend gewoon zijn mannetje staat, komt dat aanvallende vanzelf weer.

29 oktober 2011 om 11:11

Vormcrisis heeft niet alleen te maken met 'je man laten lopen', maar ook met het afleveren van voorzetten, de bal verliezen bij onnodige acties, slecht inspelen en met halve kracht de duels ingaan. Dingen die de laatste tijd steeds meer op gingen vallen.

29 oktober 2011 om 11:14

Een heel groot deel van zijn goede periode heeft Van der Wiel met Suarez als rechtsbuiten gespeeld, ook niet bepaald een klassieke rechtsbuiten. Het is dan wel een rechtspoot, maar Suarez liep, misschien nog wel meer dan Sulejmani, ook overal waar hij zin in had en trok ook constant naar binnen.

Het lijkt me dus sterk dat Van der Wiel er nu ineens slechter van gaat spelen.

29 oktober 2011 om 12:37

Ik denk dat Van der Wiel gewoon even rust nodig heeft. Laat die jongen het maar even voelen. Ligeon erin, en Gregory die weer moet knokken om zijn basisplaats terug te krijgen. Meeste voetballers worden daar weer beter van. Plus dat je Ligeon en andere talenten het gevoel geeft dat zij het in zich hebben om de gevestigde orde van een basisplaats te houden. Geeft die jongens een enorme boost in de ontwikkeling, want daardoor krijgen ze meer (zelf)vertrouwen. Lijkt mij een klassieke win-win-situatie...

29 oktober 2011 om 15:13

als sule naar binnen komt dan loopt ie in een vol centrum. hoe vaak is sule dit jaar effectief geweest als ie naar binnen kwam? kan me amper 1x herinneren! als ie scoort doet ie t met zijn snelheid en diepte, wat dus zijn kwaliteit is. hij heb nx te zoeken op rechtsvoor. en heeft sule al eens een goeie voorzet vanaf rechts gegeven? dacht t niet. daar zijn de klassieke rechtsbuitens toch voor bij ajax?

29 oktober 2011 om 15:49

Ach, dat heeft niet zo heel veel met Sulejmani te maken.
Wij noemen Vd Wiel thuis tegenwoordig Gregory 12 Meter. Want dat is de gemiddelde afstand waarop hij zijn mannetje staat te dekken.
Gregory heeft het gewoon momenteel niet, hij mist vorm maar bovenal mist hij inzet.

Dat er ballen verkeerd gaan, of voorzetten niet aankomen is niet erg. Maar dat hij tegenwoordig door iedere 3e rangs linksbuiten wordt gedeklasseerd heeft te maken met inzet. Nooit zal je Gregory er eens stevig in zien kletsen. Nooit zal je hem door hard en fel te verdedigen een tegenstander uit de wedstrijd zien spelen.
Gregory is te veel gaan geloven in zijn 'dani Alves rol'. Hij denkt dat de linksbuiten wel achter hem aan loopt en vergeet ondertussen dat hij in de basis een verdediger is.

Het cynisch applaus was juist bedoeld om hem wakker te schudden. Slecht spelen is geen probleem, maar geef dan alles wat je in je hebt om toch je man af te stoppen.
En die drive mist Gregory nou juist. Het is allemaal zo laf en gelaten wat hij laat zien.

Dat neemt niet weg dat ik denk dat er nog altijd een potentiele toprechtsback in hem schuilt. Hij heeft alleen een prikkel nodig, want het is toch een mentale kwestie. Misschien wordt het voor hem eens tijd om verder te kijken, want sinds De Boer is aangetreden is hij in een neerwaartse spiraal terecht gekomen.
Natuurlijk dient een speler zichzelf te motiveren, maar blijkbaar lukt dit niet afdoende. ik denk dat een andere omgeving wonderen kan verrichten in zijn geval.

29 oktober 2011 om 16:58

Die klassieke rechtsbuiten hebben we niet. Boerrigter doet het netjes op links dus je zou Sulejmani wissel zetten?

Maar ook ik zie liever een rechtspoot op rechts en een linkspoot op links. Alleen hebben we geen rechtspoot.

29 oktober 2011 om 17:27

Tijdens vd Wiel zijn toptijd bij NL elftal (WK '10) had hij Robben voor zich op rechtsbuiten... Inderdaad, een linkspoot op rechtsbuiten.

29 oktober 2011 om 17:41

Feit blijft dat de hoofdtaak van een back verdedigen is. Verder zou ik het eens van een andere invalshoek bekijken: als jouw theorie zou kloppen (...), zou Van der Wiel deze situaties ook moeten zien aankomen en daar op anticiperen. Gregory speelt echter al weken dramatisch en dat is niet alleen op verdedigend gebied; zijn passjes en loopacties zijn ook ver onder de maat.

29 oktober 2011 om 20:56

ik heb ook nergens gezegd dat greg niet slecht speelt hoor. maar bijna heel ajax speelt slecht op een paar jongens na. en in een slecht draaiend elftal speel je jezelf nu eenmaal wat moeilijker naar een goede vorm

We zullen zien vanavond. Hopelijk pakt het goed uit, en staan ze niet na alweer 3 minuten tegen een achterstand aan te kijken.
Gelukkig heb ik een kaartje!

Ik vind het slim. Je kunt doorschuiven. Daarbij heb je natuurlijk de mogelijkheid om, als Roda van systeem verandert, snel terug te schakelen naar 4-3-3. Anita kan dan op rechtsback of linksback komen te staan.

Dit betekent wel dat Ooijer weer zal spelen. Dat vind ik jammer. Heeft geen toegevoegde waarde meer en gedraagt zich echt vreselijk op het veld.

29 oktober 2011 om 14:21

tja..vd wiel was vroeger centrale verdediger, anita kan in de verdedigng en blind doet het beter centraal dan als back..dus volgens mij hoeft ooijer niet per se te spelen.

29 oktober 2011 om 17:29

Je zou ook kunnen kiezen voor Blind, zit meer potentie in, Dus achterin: Alderweild, Verthongen, Blind. Ik heb liever dat een jongen als blind zich gaat bewijzen dan dat ik de laatste dagen van Ooijer zie, zit voor ajax en blind meer potentie in .

Het moet kunnen werken zie ajax uit de jaren 90(die hadden wel een betere ploeg).

Een verdediging met Vertonghen, Alderweireld en Vd Wiel kan ook toch?

29 oktober 2011 om 10:48

Lijkt mij ook beter. Ooijer is fijn voor het feit dat hij de jonge jongens wat kan bijbrengen, maar om nu nog zelf wedstrijden te spelen? Nee bedankt, die tijd is geweest.

29 oktober 2011 om 10:49

Wat heb je aan V/d Wiel als hij niet kan opkomen? Want met een 3 man verdediging ga je niet ook nog eens je back continu langs de lijn op laten komen. Dus heb je simpel weg niks aan hem, want verdedigend is hij al niet zo sterk en nu in zijn vorm al helemaal niet.

29 oktober 2011 om 12:54

Precies...in een 3-4-3 heb je pure mandekkers nodig achterin...en dan heb je aan V.dwiel totaal niks.

29 oktober 2011 om 13:35

Waarom niet Vertonghen, Alderweireld en Blind??

29 oktober 2011 om 15:30

Verthonghen en Alderweireld moeten er sws in staan maar Blind kan er echt niks van.
Ik denk als je met 3 verdedigers gaat spelen dat je met Vertongen, Alderweireld en Anita moet gaan spelen

Ben niet zo'n voorstander van een driemans verdediging.. Één snelle counter met een aanvaller meer van Roda en je hebt het nakijken. Vind het overigens jammer dat hij nu Van der Wiel buitenspel zet, terwijl hij vorige week zei dat iedereen wel eens een dipje heeft en hij nu echt niet opeens van gedachte zal veranderen om Gregory niet op te stellen, ook al heeft hij dit dipje sinds het WK zowat.

29 oktober 2011 om 11:02

Als Frank de Boer kiest om het systeem om te zetten, gebruik je de meest nuttige spelers in dit systeem. Aangezien Ooijer als mandekker pur sang sterker is lijkt het mij logisch dat hij ook gewoon speelt. Op het moment dat Roda met 3 spitsen gaat spelen, schuif je gewoon links om door terug en op dat moment is Greg ook pas weer een nuttige kracht.

29 oktober 2011 om 11:24

WIe staan er dan eigenlijk links- en rechtshalf?
Er valt dan vaak een gaat achter hen op de links- en rechtsbackplaatsen. Dat moeten die middenvelders wel kunnen belopen.
Hoop voor Ajax niet dat Theo Janssen dan linkshalf staat. Zet een loper tegenover hem en hij is na een uur helemaal gesloopt.
Anita zou in zo'n systeem wel heel geschikt zijn als rechtshalf.

29 oktober 2011 om 13:24

theo denk ik links half en eriksen rechts half

29 oktober 2011 om 11:42

Siem de Jong zal nu waarschijnlijk ook weer beter spelen. Hij heeft weer een balvaste spits a la pantelic waardoor hij weer veel in scoringspositie komt. Janssen op linkshalf, Eriksen op rechtshalf, De Jong op 10 en Anita als CVM lijkt mij een mooi middenveld.

Is dit niet een kans voor Roda om met een verrassende 4-3-3 opstelling te komen? Ik weet niet of je je opstelling een x aantal minuten/uren voor de wedstrijd bekend moet maken aan de Knvb o.i.d (lijkt me niet toch?), maar om dit vooraf te zeggen lijkt me niet slim als ik eerlijk ben.

Alsnog hoop ik dat Ajax wint

29 oktober 2011 om 10:50

Het is inderdaad een kans, maar als je al weken traint voor een 4-4-2 is het erg lastig om dan om te schakelen. En in de tijd dat Roda er aan gewend is heeft Ajax Anita alweer op de backpositie geposeerd en is het weer een 4-3-3 bij Ajax.

29 oktober 2011 om 15:33

Prima als Roda een man minder op het middenveld wil hebben tegen Ajax. Zie Roda eerder aan de woorden van de Boer aanpassen dan andersom.

29 oktober 2011 om 20:05

Tot nu toe pakt het plan van De Boer goed uit hoor . 0-3 al, 55e minuut.

Gewaagd om met zo'n opstelling te komen, maar het heeft z'n vruchten al eerdr afgeworpen en in principe klinkt natuurlijk alles logisch. Het enige punt waar dit Ajax-middenveld scherp op moet letten is met de man meelopen in de snelle omschakelingen van Roda..

29 oktober 2011 om 15:34

Klopt, maar de meeste missers bij Ajax zijn tot stand gekomen in de omschakeling waarbij een tegenstander niet goed werd overgegeven vanuit het middenveld. Met drie verdedigers is er meer duidelijkheid wie welke man over moet pakken.

29 oktober 2011 om 17:30

Goed gezien, daar kwam inderdaad het gevaar vandaan, plus de communicatie bij het doordekken en het kort zitten daarbij.

29 oktober 2011 om 20:38

En na de wedstrijd is duidelijk dat het de juiste keuze is geweest, Vertonghen en Alderweireld in de dekking met Ooijer als ideale rugdekking en aanspeelpunt. Constant een man over op het middenveld waardoor Janssen en Eriksen alle ruimte hadden om het spel te verdelen.

De les van dit seizoen is dat wat voor De Boer simpel en duidelijk lijkt, voor zijn spelers een stuk moeilijker uit te voeren blijkt. Met deze tactiek gaat wel het hele idee van opkomende backs overboord, dat vind ik wel spijtig. Of zie ik dat verkeerd?

29 oktober 2011 om 11:24

Ja, de backs zullen niet meer opkomen, maar in plaats daarvan zijn het de 2 buitenste middenvelders die naar voren zullen schuiven. Dit lijkt mij eerlijk gezegd beter, omdat de verdediging dan compact blijft en niet dat je opeens een man kwijt bent omdat de bal is verspeeld. Dat zag je de laatste tijd heel veel met Anita, die liep naar voren, maar zodra de tegenstander de bal had, gingen ze naar rechts en was Anita veel te laat.

Klinkt allemaal logisch. Overigens wel leuk dat Perez dit vertelde en prompt voert De Boer dit uit... Je zou haast denken dat hij geluisterd heeft naar Perez. Het geeft je team overigens wel meer duidelijkheid en ook meer mogelijkheden om naar voren te voetballen. Dus wat dat betreft is het niet meer dan logisch dat ze nu zo gaan staan want de laatste weken stond het gewoon niet goed.

29 oktober 2011 om 11:34

Zoals je kunt lezen verteld De Boer dus ook dat hij vroeger ook zo speelde bij Ajax. Dus zo nieuw is dat niet voor De Boer. Deze taktiek heeft hij zelfs van de beste leermeester gehad in die tijd. Van Gaal.

frank, zorg dan tenminste dat je middenveld potten kan breken. Zet er iig 1 goede defensieve man neer, of komt vertonghen op de die positie?

29 oktober 2011 om 10:52

Ik denk dat Alderweireld, Vertonghen en Ooijer in de verdediging komen. Enoh, Janssen en Eriksen staan dan sowieso op het middenveld. Ik denk dat hij kiest voor Anita en Enoh als defensieve en Janssen en Eriksen als opkomende. Correct me if I'm wrong.

Edit: Ik zit zojuist te denken: Enoh was toch nog geschorst?

29 oktober 2011 om 11:08

Nee Enoh had 1 wedstrijd schorsing. en ik denk dat Eriksen op de bank zit en de Jong daar speelt. Bulyikin in de spits.

Hoezo zou er geen ruimte zijn voor vdwiel in deze opstelling. Je hebt hoe dan ook iemand nodig die de rechterflank bestrijkt. Weliswaar speelt daar nu Lukoki eventjes, dus komende zaterdag zou in principe zonder Gregory afgehandeld kunnen worden, maar normaal gesproken speelt daar Sulejmani: ben een groot fan van deze speler, hij is snel, werkt hard, kan de bal goed bij zich houden en heeft scorend vermogen, maar heeft als grote manco dat hij nóóit buiten om gaat. Juist in deze 343 opstelling zou Gregory heel goed als buitenste middenvelder passen, waarbij hij zich dan minder druk hoeft te maken om zijn verdedigende taken omdat er een extra centrumverdediger is die die taken wel voor hem vervult.

Natuurlijk speelt Gregory de laatste tijd matig maar we moeten niet vergeten dat hij ruim 2 jaar geleden een heel jaar lang geweldig heeft gespeeld, de Europese top achter zich aan heeft gehad en een basisplaats in Oranje heeft veroverd. Dat niveau kan hij blijkbaar wel halen, de kwaliteit is wel aanwezig, maar het komt er momenteel niet uit en dat heeft niet in de laatste plaats te maken met het feit dat hij als dragende speler wordt beschouwd. Er wordt van hem verwacht dat hij als rechtsback het verschil gaat maken en dat is natuurlijk onlogisch: daar is de backpositie gewoon niet de juiste positie voor.

Wanneer je de wedstrijdcijfers er op na slaat, zie je dat hij consequent bij de Ajacieden behoort die de meeste meters aflegt (hoezo lui?). Het probleem is dat van hem zowel verdedigend als aanvallend topprestaties worden verwacht. Die aanvallende dadendrang leidt er bij balverlies toe dat hij eerst het hele veld over terug moet, na deze flinke sprint ook hard moet denken om de juiste positie in te nemen en vervolgens geconfronteerd wordt met een buitenspeler die daar op de bal staat te wachten en net heeft kunnen uitrusten en bovendien bij de snelste spelers van het hele team behoort. Tel daarbij op dat er vaak nog een tweede speler over zijn flank meedendert, omdat Sulejmani (ondanks zijn kwaliteiten) vrijwel nooit meeverdedigt over de middellijn (itt Boerrigter aan de andere kant) en er vaak ook geen verdedigende middenvelder was met de ervaring en het loopvermogen Gregory te ondersteunen.

Natuurlijk speelt hij matig, maar iemand met zijn kwaliteiten, potentiële kwaliteiten en potentiële transferwaarde (laten we dat ook niet vergeten!) mag nooit gepaseerd worden en mag al helemaal nooit uitgefloten worden. Geef hem het vertrouwen, geef hem steun en help hem, want onze rechtsback (die eigenlijk nooit een rechtsback was) gaat gebukt onder immense verwachtingen en te hoge verwachtingen en dat zou nooit moeten. Hij moet weer frank en vrij gaan spelen zoals in zijn eerste seizoen onder Marco en zijn eerste seizoen onder Jol. En als hij die vrijheid weer krijgt, als hij niet constant het pispaaltje is, dan kunnen we weer genieten van die oude Gregory, daar ben ik van overtuigd. Want ondanks zijn slechte prestaites, blijf ik een groot fan van deze jongen.

29 oktober 2011 om 12:12

Zo da's een heel verhaal! Je hebt er je best op gedaan, maar ik ben het niet echt 100% met je eens.
Natuurlijk heeft Van der Wiel laten zien dat hij goed kan voetballen, maar het is al een tijd geleden dat hij dat een periode achter elkaar heeft getoond. Ik vind ook dat hij genoeg de kans heeft gehad om weer in zijn vorm terug te komen, maar dat is niet gelukt. Af en toe heeft hij er een aardige wedstrijd tussen gehad, maar veel vaker was het ruim onder de maat. Zowel aanvallend: veel balverlies, als verdedigend: heeft zijn man niet echt in bedwang en maakt ook geregeld domme overtredingen.
Over die transferwaarde: ik denk dat die alleen maar is gedaald als de clubs hem na het WK in de gaten hebben gehouden. Ik vind het dan ook geen goede reden om hem te laten staan. Uitfluiten is een logisch gevolg van zijn slechte presteren, maar het is inderdaad niet verstandig van het publiek. Het is namelijk niet goed voor zijn zelfvertrouwen en ik verwacht niet dat hij van een fluitconcert beter gaat spelen.
Lui is hij zeker niet, maar je hebt ook nog iets als rendement. Je kunt wel meer dan 10 km afleggen in een wedstrijd, maar als dat niet echt nut heeft gehad, wat is dan de meerwaarde van het lopen?
Ik verwacht niet van VD Wiel dat hij het verschil maakt als RB, maar ik verwacht dat hij zijn taken als RB goed uitvoert. Dat wil zeggen: goed verdedigen en regelmatig mee op komen om als het kan een goede(!) voorzet te geven of gevaar te stichten voorin. Dat lukt hem allebei niet. Als je hem als buitenste middenvelder opstelt om buitenom te gaan, dan moet hij enorm werken aan zijn voorzet en passing.
Tot slot hoop ik dat hij zijn vorm weer terug vindt. Voor hemzelf, maar vooral ook voor Ajax en het Nederlands elftal. Zodat beide teams weer kunnen bouwen op een sterke rechtsback en Ajax er nog een aardige cent aan over kan houden!

Het is gewaagd maar ik zie niet in waarom het niet zou kunnen lukken je moet zowiezo een overmacht op het middenveld hebben wil je een wedstrijd controleren en met 2 defensief gepositioneerde middenvelders die goed ballen afpakken (enoh,anita) en 2 goede aanvallende Spelers (eriksen,janssen) heb je een erg gebalanceerd middenveld.

3-4-3 een gewaagde opstelling. Dan moet je veel balbezit hebben anders kom je in de problemen vanwege de ruimte op de vleugels. De CVM moet sterk zijn. Hij moet alle gaten dichtlopen die er onstaan . Hopelijk kan Enoh dit aan. Een gedurfde keuze maar ik denk dat Ajax dit wel gaat lukken.

Ik vind het wel leuk dat Frank lekker aanvallend gaat spelen, er is toch niets mooiers dan gewoon gaan aanvallen?

Ik zie ook liever Ooijer buiten de basis.
Om nu Greg te gaan verkwanselen lijkt me niet slim,
Die jongen kan heus wel voetballen.
Ik zou dan zo spelen volgens Fdb

Middenvelders Enoh en Anita naar achteren
Middenvelders Theo en Chris naar voren

Kenneth
Greg
Toby
Jan
Anita
Chris
Theo
Enoh
Arasz/jodi
Dimitry
Derk
29 oktober 2011 om 11:13

Ozbiliz is geblesseerd. En ik zou Siem de Jong toch zeker een plek in de basis geven. Ten koste van Bulykin of de uit vorm zijnde Eriksen.

29 oktober 2011 om 11:23

Haha onzichtbare Siem helemaal vergeten.
Siem op de plek van Bulykin en Jodi Lukoki op rechtsbuiten.

29 oktober 2011 om 12:32

Onzichtbare Siem?
Heb je Roda - Ajax gezien? Ik geloof dat hij toen een belangrijke actie en vervolg (iets dat bij bijv. Eriksen nog wel eens te wensen over laat!) in huis had, waardoor hij Boerriger alleen voor de keeper zetten om zo het beslissende doelpunt binnen te schieten. Daarnaast speelde hij tegen Zagreb ook wel goed, had alleen pech met zijn kopballen.
Vreemd dat je hem onzichtbaar noemt en hem dan toch in je opstelling zet...

29 oktober 2011 om 12:52

Ozbiliz is terug van een blessure, maar ik denk niet dat hij een hele wedstrijd zal gaan spelen. Een half uurtje lijkt me wel mogelijk.

29 oktober 2011 om 12:27

Ik zou dan met een ruit op het middenveld spelen. Ideaal lijkt me (als iedereen fit is) om Alderweireld centraal op te stellen, Boilesen en Van der Wiel daarnaast en Vertonghen als VM vóór de verdediging. Dan centraal op het middenveld Janssen en Eriksen en als nummer 10 De Jong. Op de flanken Boerrigter en Sulejmani en in de spits Sigthorsson.

Je speelt dan dus met een ruit op het middenveld.

Ajax dat zich aanpast aan Roda. Het moet niet gekker worden.

29 oktober 2011 om 11:30

Het zou alleen heel gek zijn, als ze zich verdedigender gaan opstellen uit een bepaalde angst.
Als je aanvallender gaat spelen, vind ik dat niet vallen onder: "het moet niet gekker worden".

29 oktober 2011 om 11:31

wat is nou je punt? In een ideale wereld (zoals 95) schuift vertonghen gewoon door en knijpen de backs een beetje. Boilesen zou dat prima kunnen, van der wiel is geen toegevoegde waarde in dat systeem. Of greg moet doorschuiven en boilesen en alderweireld mandekker en vertonghen vrije man. Maar dan was het je niet eens opgevallen waarschijnlijk. Alleen omdat er nu door blessures en vorm over gesproken wordt heet het aanpassen?

29 oktober 2011 om 11:36

Of dit echt aanpassen is aan Roda of gewoon aan een 2 spitsen systeem in het algemeen is de vraag, de Boer zegt toch dat ze dat in zijn tijd ook al deden?

Maar wat ik eigenlijk even wilde aanstippen is dat het natuurlijk nooit goed is. Als Frank had gezegd: Wij zijn Ajax en horen ons nooit aan te passen aan Roda!, dan was het hek natuurlijk van de dam geweest en was het weer het typisch arrogante Ajax. Laten we realistisch zijn: Het gaat de laatste tijd in de eredivisie slecht tot dramatisch, dan moet je niet hooghartig zijn en ook tegen kleinere clubs alles uit de kast halen om een resultaat te halen.

29 oktober 2011 om 11:39

De aanpassing is inderdaad voortgekomen uit angst voor Roda en te gek voor woorden!

Of snap je dan de uitleg van De Boer en zijn vergelijking met het systeem van '95 niet?

29 oktober 2011 om 17:32

Echt gek is het niet, Roda speelt 4-4-2, dan is het onzin om constant je backs vrij je laten. Dat mannetje kun je veel beter op het middenveld gebruiken.

Ooijer heeft in de wedstrijden dat hij heeft gespeeld echt heel beroerd gespeeld!

Die man moeten ze echt alleen gebruiken als ze niks anders meer hebben.

Wil je van der Wiel er buiten houden geef dan de jeugd de kans en niet de gepensioneerde Ooijer.

De Ajax visie is toch jeugd naar voor schuiven en niet een man van 30+ erin zetten.

Met respect maar Ooijer heeft zijn beste tijd gehad!

29 oktober 2011 om 11:34

Ja dat is het punt juist...dat ze niks anders hebben.

29 oktober 2011 om 11:37

Jeugd voor de leeuwen gooien in zo'n slecht draaiend elftal, daar wordt die jeugd meestal niet beter van. Kan je beter routinier Ooijer neerzetten, ook al vind ik hem inderdaad niet meer goed genoeg en irriteer ik me aan zijn opgefokte gedrag. Hele tijd opstootjes veroorzaken enzo.

29 oktober 2011 om 11:44

Waarom?
Cruijff gooide ook in slechte tijden jongeren voor de leeuwen en kwamen er echt niet slechter uit.
Winter,witschge,bergkamp debuteerden allemaal in een periode dat het wat minder gein met ajax evenals brian roy.
Totale nonsens om dat te beweren.

29 oktober 2011 om 12:23

Ja maar die jongens werden eringebracht in een meestal sterk team met veel kwalitteit en ervaring.

29 oktober 2011 om 12:26

Ach ja, als Ooijer die leuke actie op het eind tegen Roda omgezet had in een doelpunt, dan hadden de meeste het prima gevonden dat hij vanavond weer start. Ondanks dat Ooijer oud is, moet ook hij wennen als hij opeens weer in de basis staat. Er is ook genoeg op hem aan te merken en ik zou zelf ook Koppers of Ligeon graag zien spelen, maar ik snap dat De Boer nu voor ervaring kiest. Ik hoop dat Ooijer ondanks alle kritieken toch nog laat zien dat hij ook op het veld van meerwaarde kan zijn.

29 oktober 2011 om 12:31

Ik denk dat dat het ook is...want als je verleden jaar keek hoe hij tegen Brazilie speelde...dat was echt geweldig gewoon...ooijer had echt heel veel ballen eruitgehaald voor Oranje..

Wedstrijdritme is heel belangerijk...

29 oktober 2011 om 13:16

In het Ajax van 95 waren er toch ook een aantal oudere spelers?
Daarnaast als je Ooijer achter de hand hebt en je gaat met 3 verdedigers spelen is het een prima alternatief.

En kan je van der Wiel even wat extra rust geven om tot zichzelf te komen om hem vervolgens zometeen tegen Zagreb weer op te stellen en hij weer langzaam de oude kan worden.

En je kan wel altijd jeugd inbrengen maar jeugd inbrengen in een slecht draaiend elftal wordt niemand beter van. Dan heb je meer aan oudere spelers met ervaring die wel voor de rust kunnen zorgen. Jeugd inpassen moet je doen wanneer het elftal goed draait dan gaat de jeugd zich makkelijk aanpassen.

Ik zou zo dan zo spelen in een 3-4-3 formatie met jongens die de flank kunnen belopen.

Eriksen als valse rechtsbuiten maar in een vrije rol.

V.dwiel en Anita die de hele flank belopen en Enoh als stofzuiger,janssen speelt voor Enoh en achter De Jong.

Vermeer
Alderweireld
Vertonghen
Ooijer
VD.Wiel
Enoh
Janssen
Anita
Eriksen
DeJong
Boerrigter
29 oktober 2011 om 11:40

Eriksen als vaste rechtsbuiten is mij tot nu toe nog niet zo goed bevallen. Hij gaat dan wel erg veel zwerven en op andere plekken rondlopen.

29 oktober 2011 om 11:45

Nee dat weet ik....maar welke rechtsbuiten is nou wel echt bevallen bij Ajax...iedereen faalt daar op die posittie... Sulejmani komt zowat nooit z'n man voorbij ( is geblesseerd )

Lukoki is snel als een cheetah maar wel een cheetah met z'n ogen dicht...want hij heeft geen enkel overzicht..

Dus kies ik gewoon voor kwaliteit...met een goed middenveld..en een creatieve Eriksen die rond De Jong speelt.

De reden dat ze zo gaan spelen is, omdat Roda JC natuurlijk maar 2 aanvallers hebben in hun huidige formatie. Ook zullen ze sneller naar voren voetballen en daardoor meer creëren. Aangezien Ajax de laatste wedstrijden toch wel doelpunten tegen krijgt, zullen ze gewoon 1 goal meer moeten maken dan de tegenstander. Denk niet dat het verdedigend zo veel veranderd, want je hebt nu 3 centrale verdedigers en normaal 2 met 2 opkomende backs die bij een snelle omschakeling van de tegenstander ook nog voorin stonden, dus daar veranderd ook niet veel aan. Greg kan nu bijvoorbeeld ook op de rechterkant van het middenveld terecht komen en zo iets meer een aanvallende positie krijgen. In de Champions League is het natuurlijk wel verstandig om met 4 verdedigers te spelen, maar in de competitie is het zeker te proberen, aangezien het nu ook niet super gaat.

Waarom niet gewoon een verdediging van

Toby Jan Daley blind?
want de boer vind daley blind ja een cv dus kan die daar mooi staan ipv ooijer

29 oktober 2011 om 12:00

Ja precies, het hele 4-3-3 systeem van Ajax een balvaste spits waardoor creatief middenveld ruimte kreeg door in te spelen op spits en beweeglijke flankspelers. Blessure kolbeinn is hierin cruciaal - eerste 3/4 wedstrijden seizoen speelde Ajax op deze manier veruit beste spel eredivisie. Nu is 3-4-3 logisch omdat noch de jong nog Dimitri zo'n spits is. Je krijgt daardoor wat meer kracht op middenveld waardoor je dominanter op helft tegenstander kan spelen.

Danny Blind, Frank Rijkaard en Frank de Boer destijds onder Van Gaal waren toch wel van een andere klasse dan de huidige verdedigers die er tot nu toe nog steeds niet in zijn geslaagd in een Eredivisiewedstrijd de poorten gesloten te houden.

Maar nu moet je het uitleggen aan Vertonghen en dan word het plotseling wel verschrikkelijk moeilijk. Het is je ook nooit gelukt om hem uit te leggen dat hij uit de buurt moest blijven van Theo Janssen omdat hij alle ruimtes dicht liep met zijn eindeloze gedraaf en getreuzel. Je hebt Vertonghen ook niet duidelijk kunnen maken dat hij het voetballen beter over kan laten aan mensen die dat echt kunnen zoals Eriksen en Janssen. En nog wel het meest belangrijke is dat je hem nooit uit hebt kunnen leggen dat hij zich beter met zijn verdedigende taken kan bezighouden omdat de defensie zo lek is als een mandje. Helemaal dol word het als Vertonghen word vergeleken met wereldtoppers als Rijkaard en Frank de Boer. Dit is als een vlag op een modderschuit.

29 oktober 2011 om 13:53

Tja Korenaar. Fijne praatjes heb jij over Vertonghen. Maar komt dat niet omdat de opbouw eenmaal bij Vertonghen gebeurd? En is het niet zo als voorin iedereen ligt te sneurken en Vertonghen heeft de ruimte dat het dan niet logisch is dat hij naar voren gaat?

Vermeer
vd Wiel verthongen aldeweireld
anita
enoh erikssen janssen
lukok de Jong Boerrigter

Goed om dit in het nieuws te zeggen, Harm je weet nu wat je moet doen, je opstelling zolang mogelijk geheim houden tot je niet meer zonder reden mag wijzigen, gewoon 4-3-3 spelen op de counter. Je verliest het op het middenveld, maar met constant de lange bal kan je die Amsterdammers gek krijgen

ik snap wel dat De boer dit verzint.
Roda speelt maar met 2 spitsen en waarom zou je er dan 4 verdedigers neerzetten die toch graag naar voren willen?( vd Wiel en vertongen)

ik zou deze opstelling doen:
en als Sulejmani er weer bij is dan moet hij op de positie van Lukoki.
Ik denk dat ze nu genoeg aanvallende kwaliteiten hebben en ook genoeg verdedigende met Enoh en Anita.
en je zou ooknog Vd Wiel op de positie van Enoh kunnen neerzetten en dan Ooier in de basis.
want dan komt VD Wiel ook beter te voorschijn omdat hij dan minder hoeft te verdedigen.

Vermeer
VD Wiel
Alderweireld
Vertongen
Enoh
Janssen
Eriksen
Anita
Lukoki
De jong
Boerigter
29 oktober 2011 om 12:52

Je snapt de Boer?

Heb je de wedstrijd niet gezien? Heb je de beste speler, Janssen niet gezien als een linksback?

Je vergeet dat je ook met 2 spitsen...meerdere aanvals plekken kan vullen. Donald hoeft maar door te kopen en je kan dus zo in een omschakeling 4 tegen 3 komen te staan.

Frank de Boer moet stoppen met goochelen en gvd een echt team op de been zetten

29 oktober 2011 om 13:13

ja ik snap De Boer.

ik heb de wedstrijd gezien en vond dat het beter kan/moest maar dat we aardig wat mogelijkheden hebben gehad.

daarom zet ik ook 2 verdedigende middenvelders in mijn opstelling + nog 3 echte verdedigers. Dan heb je volgens mij wel een goede verdediging.

en wat vindt jij dan een echt team?
je ziet zoveel teams met een 3 - 4 -3 opstelling spelen met een verdedigende middenvelder, en dat werkt prima.

29 oktober 2011 om 14:05

Ajax moet zich niet aanpassen aan de spelers maar ze moeten spelers kopen voor het 4-3-3 systeem. Dat is het Ajax systeem en in mijn ogen ook het beste systeem. Voor Aanvallend voetbal, pressie en veldbezetting.

Dan kan je discussiëren over de punt naar voren of naar achter. Ja, Barca speelt ook met de punt naar achter. Met de punt naar achter als je 80% balbezit hebt kan elk team. Barca is zo goed dat je ze vrijwel in elk systeem kan gieten.

In potentie zijn Ericksen en Vertonghen de beste. Zorg dat ze dan renderen.

3-4-3 zorgt ervoor dat Vertonghen minder momenten kan kiezen om naar voren te gaan. Met 2 centrale verdedigers kan je dat prima een gok nemen.

3-4-3 zorgt er ook voor dat Janssen te vaak in een linksback positie komt. Iedereen vraagt zich af waar hij zo slecht speelde. Simpel...kijk de beelden terug. Janssen liep continu als back.

Waarom? Omdat we tegenwoordig geen echte buitenspelers hebben wil niet zeggen dat andere spelers niet die ruimte zullen benutten. Je hebt opkomende backs maar ook middenvelders als Donald duikt daar wel is op.

Ajax moet een goeie back halen, sterke controleur voor de rechtshalf en gewoon 4-3-3 spelen. Laten we niet systemen veranderen maar voor de verandering mensen op hun plek laten spelen. Een controleur voor je verdediging is zinloos. Vertonghen en Alderweireld kunnen prima opbouwen als ze niet voor de voeten worden gelopen door eigen spelers.

We zijn Ajax. Geen Barca, Man City, AC Milan, Man United, München of Arsenal. We moeten ons eigen spel spelen en Ajax waardige spelers inkopen.

Ajax kocht vroeger nog wel is Huntelaar, Suarez, Ibrahimovic, Chivu of Maxwell. Is de scouting ontslagen ofzo? We komen nu met Enoh en Bulykin.

Het is gedaan met Ajax als ze niet heel snel het roer omgooien.

Die de Boer weet ook niet meer wat hij moet doen. 3 verdedigers tegen Roda terwijl je zowat de slechtste defensie hebt in jaren.

Frank moet beseffen dat hij met dit ouwe wijven voetbal geen supporter meer over houdt!

Het is allemaal zo simpel jongens!

- Koop een linksback
- Koop een goeie controleur
- koop een echte rechtsbuiten

Vermeer
Van Der Wiel - Alderweireld - Vertongen - Linksback
Controleur - Ericksen - Janssen
Rechtsbuiten - De Jong - Boerrighter

Met de punt naar voren zodat Vertonghen zijn inschuifmomenten kan kiezen.
De Jong moet concurreren met Sighthorson.

Mensen vinden het vreemd dat Janssen, de verdedigings duo en De Jong zo slecht spelen. Tsja ze hebben maanden lang verkeerd gestaan..dit heeft weer zijn tijd nodig.

Ik als Ajacied zie liever Frank vertrekken. We kunnen niet een coach meer krediet geven die uit wanhoop de gekste dingen doet. Daarnaast moeten we beseffen dat Twente, PSV en zelfs AZ beter matchende spelers hebben. Ik heb het gevoel dat Ajax lukraak spelers koopt en hoopt dat ze allemaal hun potentie halen.

Sulemani...breek me de bek niet open. Zijn beste seizoen was op de linksbuiten, Jansen zijn beste plek was linkshalf, Ericksen is een echte 10 en de Jong heeft een neusje voor de goal.

Anita is geen linksback of rechtsback en Enoh past niet bij Ajax.

Waar zijn we dan met ze alle meebezig? We kijken elkaar raar aan dat het niet loopt. Mentaliteit is niet goed...blablabla. Feit is dat spelers geen vertrouwen hebben en Frank te onervaren is in dit op tijd te herstellen.

Ik heb mijn seizoenskaart gelukkig al de prullenbak ingeworpen. Ben ook niet van plan te gaan als se nu alles winnen. Het gevoel van Ajax is mij afgelopen 10 jaar ontnomen. Spelers als Charisteas, Mido, Enoh, pizzaboer, ooijer...ajax is Ajax al een decennia niet meer.

Mensen van de Vrije universiteit die de boel overnemen, er is geen bestuur of leiding, er is niemand met echte ervaring als het gaat om het coachen. Spijkerman...als dat de ervaring moet zijn dan houd ik mijn hart vast!

Ik denk dat Ajax is niet moet kijken naar namen of uitstraling maar bewezen diensten. Een coach met ervaring en dan kan je Bergkamp gerust op de bank zetten.

Het is 1 groot chaos. Ik blijf een Ajacied maar tot er drastische regels worden genomen hoef ik niks meer met DIT Ajax te maken te hebben. Het is mijn club niet meer en ik kan niet meer juichen voor een club die niet meer weet waar ze het voor doen.

29 oktober 2011 om 13:17

een andere simpele regel in het leven is dat je niet alles kan kopen wat je wilt.

29 oktober 2011 om 13:25

De slechtste verdediging in jaren? kom op man, Ajax heeft al jaren bijna dezelfde verdediging, en die heeft altijd goed gepresteert. Alleen Steek is er niet meer bij, en hij zorgde er juist voor dat Ajax op de been bleef. Ze zijn (waren) gewoon uit vorm, alhoewel ik Vertonghen en Aldeweireld steeds beter vind voetballen. En vd Wiel komt er heus wel boven op, en anders is hij in de winterstop weg. Er is echt nog wel een club voor hem.
Verder is de linksback normaal Boilesen en de controleur Anita(enoh) en ik weet niet wat daar mis mee is. Boilesen is een groot talent, en Anita compenseert zijn lengte goed met felheid.
En zoals jij zegt, Janssen heeft lang verkeert gestaan, maar staat nu weer goed dus ik weet niet wat het probleem is. De Jong heeft helemaal geen neusje voor de goal en dat kon je goed zien tegen Zagreb toen hij kans op kans miste. Hij is geen echte killer en spits. Dat is gewoon Sigthorsson.
Frank de Boer vertrekken? Ben jij wel helemaal wijs! Hij is vorig seizoen kampioen geworden oen niemand het meer had verwacht( ik weet het, hij heeft het natuurlijk niet alleen gedaan), en nu hij ineens geen 1e staat moet hij weg? Kom op zeg. Sulejmani was gewoon een goede aankoop destijds alleen voor veels teveel geld, en dat heeft hem zo onderdruk gezet. Daardoor heeft hij zich nooit echt laten zien. Maar dit seizoen, en vorig seizoen ook wel, heeft hij al laten zien dat hij daar geen last meer van heeft.
Eriksen speelt toch op 10? Wat loop je nou te zeuren man.
Tuurlijk er kloppen heel veel dingen nog niet, maar alles komt wel in orde, en als je daar geen gedult voor hebt, ... tja.
Ik kan maar 1 ding zeggen en dat is dat jij een nep ajacied bent en een jankerd. Ajax is vorig seizoen kampioen geworden en ik weet zeker dat jij gejuicht heb, maar nu het dit seizoen nog niet zo lekker loopt hoef je er niks meer mee te maken hebben. Als Ajax dit seizoen kampioen word(wat ''gewoon'' nog kan) sta jij gewoon weer te juichen, maak je een ander account aan op deze website, en zeg je dat je Ajax altijd hebt gesteunt, ook in mindere tijden, Neppert.

29 oktober 2011 om 17:36

Koop een goeie linksback vind ik nu onzin, Koppers doet het prima samen met boilesen heb je twee talentvolle backs. Controleur ben ik het mee eens, Enoh moet vervangen worden voor een zelfde type maar dan met meer voetbal erin een echte rechtsbuiten komt er ook aan, lukoki en de Sa, dat is kort gezegd compleet overbodig. En dan komt Josefzoon er ook nog aan.

Ervaring is Tonny Bruins Slot, Johan Cruijff en veel internationale ervaring in de trainersstaf op dit moment.

Toen ik nog osm speelde, keek ik ook altijd uit naar de wedstrijden tegen teams die 4-4-2 speelden. Dat was gewoon een automatische 3-4-3, omdat je dan relatief gezien met meer man speelt. Je hebt namelijk 0,75 aanvallers per verdediger van de tegenstander, je hebt evenveel middenvelders en de tegenstander heeft slechts 0,67 aanvallers per verdediger van jou. Zo simpel is het gewoon.

Elke Ajacied loopt weer irrationeel te schreeuwen, maar we vergeten wel dat Vertonghen en Alderweireld onder eind van Basten / Begin Jol de beste verdediging van Nederland hadden. Gaat het slecht met het team, dan gaat het slecht met de moraal, en daardoor lijkt elke linie zwak.. Je zult zien dat ze, als ze in vorm zijn, amper tegendoelpunten krijgen. Het lijkt ook wel alsof het vertrek van Stekelenburg de zwakte van de verdediging heeft aangewakkerd. Een teken dat Stekelenburg beter was in organisatie en dus rust. Vermeer is daarmee vergeleken een wildebras.

De Boer moet terug gaan naar de basis en de balans in het elftal. Logica. Een links- en rechtsback met aanvallende impulsen, een goede verdedigende middenvelder, een dynamische middenvelder, en een aanvallende . Twee echte buitenspelers (met alle respect Sulejmani, maar een hangende is niet efficient.) en een complete spits. In mijn ogen, en de ogen van vele andere mede-ajacieden, zijn er maar twee gerichte aankopen nodig. Een linker vleugelverdediger en een verdedigende middenvelder a la Galasek. En Vermeer? Die moet toch echt rustiger worden aan de bal.

Als de organisatie echt goed staat hoeft de Boer zijn elftal niet aan te passen aan Roda, maar past Roda zich aan de Ajax selectie aan. Zo niet, dan weten ze dat ze klop krijgen.. Terwijl de mentaliteit van alle tegenstanders die van Ajax overtreft. Vorige kampioenswedstrijd.. die entourage, alleen dan elk weekend. Zul je zien dat je zelfs met de huidige selectie kampioen wordt. En daar heb je ook de supporters voor nodig.

Onbegrijpelijke keuze.
Ten eerste de vergelijking tussen 'zijn tijd' en nu, een vergelijking tussen een oppermachtig ajax en een onzeker team die tegen iedere club averij kan oplopen.
Daarnaast is dit huidige team zoekende. Automatismen zijn er nog niet, de ideale positie voor Janssen is nog maar net gevonden, Anita, enoh en De Jong worden door het hele team geslingerd inclusief bank en tribune. Suljemani is er niet bij (al weet ik niet of dat al 100% zeker is). Het is dan wel verstandig om in ieder geval met de tactiek vastigheid te creeeren, waardoor dat wel duidelijk is.
Van der Wiel wordt nu misschien geslachtofferd. Hij is momenteel uit vorm, maar zijn vorm pakt hij niet terug wanneer hij op de bank zit en voelt dat de trainer ook geen vertrouwen in hem heeft. Juist tegen een club met 2 aanvallers is het voor Van der Wiel mogelijk zijn vorm terug te vinden. Geen persoonlijke tegenstander en wel de mogelijkheid om paar goede passes/voorzetten/assists te maken waaruit hij vertrouwen kan putten. Ik wist het dus wel wanneer ik De Boer was.

ik denk dat 3-4-3 best wel een keer zou kunnen, het werkte afgelopen woensdag ook. Ik zou Van Der Wiel gewoon als rechtshalf neerzetten, hij heeft eerder bewezen dat hij dat kan. Eriksen als rechtsbuiten omdat hij meer overzicht heeft als Lukoki bijvoorbeeld, en omdat hij ook veel naar binnen zal gaan komt er ook ruimte voor Van Der Wiel.

vermeer
alderweireld
vertonghen
blind
van der wiel
anita
de jong
janssen
eriksen
bulykin
boerrigter

Mooi dat Ooijer weer wat speeltijd kreeg.
Dit is een goed systeem, maar als Greg weer goed gaat spelen, moeten we wel weer 4-3-3 spelen. Want als Greg in vorm is, is ie goed.

De wedstrijden tegen Roda lieten beide zien dat het zeker kan om met 3 verdedigers te spelen. Vind de keuze voor Ooijer in het centrum ook de beste omdat je dan toch voldoende lengte en kracht in de achterste linie houdt, bovendien brengt hij duidelijk rust en gaat hij per wedstrijd beter spelen.

Vind het hele elftal op deze manier beter in elkaar zitten, Anita en Enoh als controlerende middenvelders en Eriksen en Janssen als aanvallende is een prima balans.

Roda is toch echt een lastige ploeg om 2x achtereen in eigen huis te verslaan, ook al deed Vormer gisteren niet mee.

Natuurlijk keert Van der Wiel weer terug in de basis, maar mogelijk komende week nog niet. Denk dat De Boer het team laat staan tegen Zagreb en misschien zelfs tegen Utrecht ook komende zondag.

Van der Wiel moet zich veel beter op z'n primair verdedigende taken gaan richten en het aanvallende als meerwaarde benutten, maar dan wel goed in de rug gedekt worden. Wat al dat geloop achter tegenstanders aan, kost teveel energie die hem tot ondoordachte overtredingen en slecht verdedigen brengen. Z'n spel veel beter gaan doseren dus.
Even een break om alles in rustiger vaarwater te laten komen deze periode.

Heel goed voor hem !!

En Ajax begint nu pas echt in een goed speltype te komen, doorbouwen aan dat vertrouwen dus !!!

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren