Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Lyrische media in Engeland dopen uitblinkende Van Persie weer om

Laatste update:
/

Robin van Persie blijft van onschatbare waarde voor Arsenal. De aanvoerder leidde de de Londenaren zaterdag naar een nieuwe zege in de Premier League. De Oranje-international maakte zelf de 1-0 tegen West Bromwich Albion en bereidde vervolgens de 2-0 van Thomas Vermaelen en de 3-0 van Mikel Arteta voor.

Van Persie is in Engeland de man in vorm en dus ook vaak onderwerp van de koppen in de media. De ex-Feyenoorder, die vorige maand de Most Valuable Player in de Premier League was, is zondag door diverse media alweer omgedoopt in 'gewoon' RVP, Robin Van Persie, om aan te duiden dat een 'R' of een 'M' geen verschil maakt.

"Hij is van wereldklasse", zei manager Arsène Wenger na afloop. "Robin scoorde niet alleen, hij bereidde ook twee goals voor. Dat zie ik erg graag. Toen ik jong was, hadden ze in Duitsland drie soort spelers: nationale klasse, internationale klasse en wereldklasse. Van Persie zit zeker in die laatste categorie."

Wordt Robin van Persie topscorer van de Premier League?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

nou vind ik het wel weer overdreven hoor.

1 intikkertje ( de bal lag letterlijk dood een meter voor de goal die had mijn oma ook gemaakt)

1 assist waarbij hij het geluk had dat vermaelen nog opkwam, hij legde hem terug door een bos van spelers die hem allemaal miste

3 de laatste was wel een goede actie van van persie.

maar om hem door deze wedstrijd weer te overladen met zulke complimenten
silva messi ronaldo doen het elke wedstrijd.

6 november 2011 om 10:12

Een speler die iedere week bepalend is en persoonlijk Arsenal weer omhoog heeft geholpen kan je alleen maar respect voor hebben. Hoe Robin die rol van captain heeft gepakt na het vertrek van hun beste spelers is gewoon geweldig.

Ik hoop gewoon dat Robin heel het seizoen fit blijft want dat is en blijft zijn enige kwaal. Dat hij een geweldige voetballer is dat weten we maar hij had al veel eerder dit stadium bereikt als hij niet zo vaak geblesseerd was. Nu is Wenger ook wat voorzichter met hem gelukkig!

6 november 2011 om 10:14

ik heb ook respect,

ik vind het alleen overdreven, om elke week als hij 1 doelpuntje maakt of het nu een penalty of een intikkertje is.
om gelijk al die superlatieven eruit te gooien.

6 november 2011 om 10:27

Als je nou elke week een intikker of penalty maakt ben je toch ook gewoon een baas? Of telt het alleen als je met een omhaal scoort? Zo'n Torres scoort bv. helemaal niet, die mist zelfs de intikkers! Is het dan zo moeilijk om toe te geven dat Van Persie het buitengewoon goed doet? De Engelse pers is in ieder geval enthousiast.

6 november 2011 om 10:42

dan ben je geen baas dan ben je een spits.

iets waarvoor je betaald krijgt.

ik heb veel respect voor van persie
en ik ben ook trots als nederlander natuurlijk.

alleen ik probeer het nog zo objectief te zien.
ik probeer van persie in zijn geheel te bekijken. voor ik hem als wereldklasse bestempel.
hij is al 28 jaar. en hij begint nu pas te pieken

6 november 2011 om 10:56

nou juist wel, vooral als je ziet naar de omstandigheden waarin hij en zijn team verkeerde. Hij ziet de ene na de andere sterspeler gaan en is op een begeven moment op zichzelf gewezen. Dus als je ziet hoe hij het team draagt tegen bv chelsea. Nou dan noem ik hem een baas.

En waar wordt een spits op beoordeeld op het maken van doelpunten en getuigen zijn laatste 34 wedstriujden met 37 goals doet hij het uitmuntend(niet de precieze cijfers). Dus een baas in de spits. En Daarna als je wekelijks uitblinkt in de PL heb je wel enige wereldklasse. Ware het niet dat hij zo vaak geblesseerd was zou hij dit allang hebben gepresteerd

6 november 2011 om 11:00

@ skilar

Het is logisch dat hij 28 jaar oud is en nu pas begint te pieken, de mens is fysiek rond die leeftijd ook op zijn of haar toppunt dus echt heel raar is het niet he?

6 november 2011 om 11:10

Van Persie piekt eigenlijk ieder seizoen wel een langere tijd, alleen ish etn u aan hem om niet geblesseerd te raken!

6 november 2011 om 11:15

Precies, van Persie is een fenomeen als hij fit is.
Het is toch ook ongelofelijk dat de lijst voor de gouden bal al 1/6e deel voor het eind van het jaar bekend wordt.
Als hij dit niveau nog 2 maanden vast houd, dan is gewoon de 3e beste speler van de wereld, na Messi en CR

6 november 2011 om 11:19

Xavi is ook gaan pieken bij de komst van Guardiola en toen was hij 29-30 . Rvp word hopelijk een legende bij Arsenal.

6 november 2011 om 11:32

daar ben ik het persoonlijk niet mee eens.
ik hoor het wel vaker ja dat spelers op die leeftijd pieken

ik denk zelf dat dat het rond je 20ste is. en dat het daarna minder word. als voorbeeld.

michael owen
ryan giggs
fernando torres.

en hoe raar het misschien klinkt ik vond messi een paar jaar geleden iets explosiever qua runs en dribbels, nu is hij slimmer gaan spelen, maar ja messi is messi dat is een geval appart.

als eenmaal de snelheid minder word door het ouder worden,
dan mis je ook de handelingsnelheid en de scherpte,

6 november 2011 om 11:50

dan heb je dus 10 bazen in de premier league.
want alleen al in manchester city lopen er al 4 bazen.

6 november 2011 om 12:27

Er zijn allemaal wetenschappelijke studies naar gedaan en dan kom jij met: 'daar ben ik het niet mee eens'.

6 november 2011 om 13:07

Skilar,

Spitsen pieken altijd tussen hun 27e en 32e levensjaar. Vind je het dan gek dat hij nu pas piekt? Volgens mij is dat volkomen logisch. De meeste keepers gaan ook pas pieken na hun dertigste. Het is dus volkomen logisch dat je nu een piekende van Persie ziet en over een aantal jaar een piekende Stekelenburg, Casillas etc.

6 november 2011 om 10:13

Ja, van Persie doet dit de laatste tijd ook elke wedstrijd, dus inderdaad.

6 november 2011 om 10:13

Ja en van Persie nu dus ook. En dat is niet van gisteren. Van Persie acteert nu al zeker een half jaar op dit niveau. Niet meer dan terecht dat hij dus bejubeld wordt. En dat hij een intikkertje had gisteren, nou en, je moet er wel staan en er allert op zijn. Dat typeert een goede spits. Schijnbaar begrijp jij dat niet.

6 november 2011 om 10:17

hij is al 28 jaar.

hij is nu een half jaar goed bezig.

vlemminx was een jaar goed bezig.
mads junker ook een jaar goed bezig.

je hebt periodes wanneer alles loopt.

waar was van persie al die jaren, zelfs als hij fit was maakt hij het verschil niet.
waar was van persie op het Wk?
hij was 1 van de slechtste spelers.

6 november 2011 om 10:21

@skilar

Denk eens na... Je gaat Van Persie met Junker en Vleminxks vergelijken. Van Persie doet het wel even in de Premier League. Hun deden het in de Eredivisie. Hij heeft altijd last gehad van blessures, nu heeft hij een tijdje geen blessures en presteerd hij dus zo. Hij laat zien dat hij absolute wereldklasse is. En op het WK werd hij weinig aangespeelt, daarom spelede hij minder.

En je noemt wel Silva in je rijtje, maar die presteert ook pas echt super sinds vorig seizoen. Die hoort er dus eigenlijk ook niet bij he?

6 november 2011 om 10:25

denk zelf eens na.
ik vergelijk van persie niet met junker of vlemminx

ik vergelijk de periodes die ze hebben.

dat ze allebei een sterke periode hebben waarin alles lukt

6 november 2011 om 10:26

dus het lag aan iedereen behalve aan van persie op het wk??

Hij kreeg genoeg ballen op het wk. maar hij deed er niks mee.
hij gaat in duels als een slap wijf. als ik eerlijk ben.

ik heb liever een sterkere spits zoals een dzeko drogba tevez.
die duels winnen.

6 november 2011 om 10:28

Doe je ogen eens open, hij is altijd een van de dragende spelers geweest van Arsenal. Kijk eens naar zijn statistieken zou ik zeggen? Op het WK presteerde hij niet optimaal, maar over hoe hij presteert bij Arsenal kun je echt niks zeggen

6 november 2011 om 10:31

Bij Drogba is het beste er wel van af, Tevez...slecht voorbeeld, die heeft weer andere kuren ;-) Van Persie was altijd een goede speler en nu beleeft hij een geweldige periode. Dat heeft toch geen donder met Junker en Vleminckx te maken of hun periodes? Dat je dat durft te vergelijken. Waarom Van Persie elke keer afgerekend moet worden op die paar wedstrijden op het WK is mij ook een raadsel. Ik heb hem daar geen grote kansen zien missen.

6 november 2011 om 10:34

@ skilar

Dus je vergelijkt de periodes van hun. Dan vergelijk je ze toch gewoon? Doe vergelijking is gewoon onzin, want Van Persie laat het dus in Engeland zien in die twee in Nederland. Je ziet Van Persie soms dingen doen met de bal, dat is echt geen geluk hoor. Dat heet techniek en klasse.

Hoevaak heb jij Van Persie in een scoringspositie gezien op het WK? Niet vaak he... Dat kwam door de spelers om hem heen, de buitenspelers trokken altijd naar binnen waardoor er geen voorzet kwam en Sneijder ging vooral naar de buitenspelers. Van der Vaart stond 1 keer op de 10 en gelijks coorde Van Persie. Het kwam dus door de spelers om hem heen die niet bij Van Persie pasten...

En dan die voorbeelden die je noemt. Drogba is gewoon veel minder dan vroeger. Er zijn zat betere spitsen. Tevez wil niet eens invallen, dus die zal ook niet vechten voor de bal. Dzeko is dan wel een goede spits, maar is echt niet van het niveau wat Van Persie op dit moment heeft.

6 november 2011 om 10:34

als van persie een wereld speler is waarom is hij dan niet gesellecteerd als 1 van de beste 23 spelers??

6 november 2011 om 10:34

Voetballen bij Arsenal in de spits in de Premier League is toch een totaal ander verhaal dan voetballen bij het Nederlands elftal in de spits op een WK. Als je dat niet snapt...
Feit is dat Van Persie in topvorm is en wat mij betreft mag hij dan bejubeld worden.

6 november 2011 om 10:36

jij begrijpt de vergelijkingen echt niet he?

ik vergelijk de vorm van spelers.

dat zelfs spelers als mads junker en vlemminx en nog een paar periodes hebben waarin alles meezit.

dat heeft van persie nu ook.

en nog iets.
arsenal heeft echt geen slecht elftal, ze missen alleen een spits.
dus om net te doen of van persie een groep gehandicapten meedraagt.
is ook weer erg overdreven.

6 november 2011 om 10:37

@skilar

Dus jij kijkt naar dat lijstje? Dat is echt gewoon een lijst waar onzin in staat. Als bijvoorbeeld Sneijder geselecteerd is, die bijna niks heeft laten zien in 2011, dan kun je die prijs gewoon niet meer serieus nemen. Van Persie hoorde gewoon op die lijst, misschien hoorde hij zelfs tot de top 5 beste spelers van 2011.

6 november 2011 om 10:38

hij mag bejubeld worden, daar heb ik niks tegen.

maar ik vond spelers als demba ba van newcastle. silva van city een veel grotere impact hebben dan van persie.

ik vind van persie wel meevallen, het zit allemaal even mee. straks gaat het weer een heel stuk minder.

6 november 2011 om 10:39

ik kijk niet naar dat lijstje

ik geef aan dat er meer mensen zo denken.

6 november 2011 om 10:40

@skilar

Jij begrijpt niet dat bij Van Persie niet alles meezit. Alles wat hij doet zit een doel achter, dat zie je aan alles. Zijn techniek is zo geniaal. Hij verkeerd is geweldige vorm, heeft niks te maken met dat alles opeens meezit.

Arsenal mist een spits? Meen je dat nou?? Van Persie is toch gewoon een fantastische spits, de beste ter wereld op het moment. Hij draagt dat team wel even. Er zitten goede spelers bij, maar ook mindere.

6 november 2011 om 10:42

Omdat het gewoon een corrupt lijstje is waar elk jaar alleen maar word gekeken naar de naam van de speler en niet naar de prestaties van spelers.

6 november 2011 om 10:43

silva presteert ook pas echt super sinds vorige seizoen?

dan volg jij de spaanse competitie niet.
en hij was vorig seizoen ook al 1 van zoniet de beste speler van city samen met tevez..

6 november 2011 om 10:44

ik geef aan. dat ze van persie erg nodig hebben omdat ze geen alternatief hebben.

en van persie fungeert meer als een 10 dan een spits.

6 november 2011 om 10:49

ik ben het met je eens dat het lijstje niet klopt, dat het een corrupt lijstje is.
en dat de winnaar toch al bekend is.
is voor iedereen hier ook geen verassing

ik denk wel dat ze van persie niet echt zien als wereldspeler

en dat heeft ook te maken met het Wk.

en van persie straalt ook niet echt wereldklasse uit qua spel. zoals robben sneijder ronaldo ozil xavi iniesta

6 november 2011 om 11:07

Skilar, je lult je overal uit, maar hier wat antwoorden voor jou,

Namelijk Een speler die geen of zeer weining ballen krijgt kan je niet van verwachten dat hij top presteert, hij moet nog zelfs eerst in zijn spel komen, en dat heeft hij als probleem op het Wk gehad, dat bert aan hem de voorkeur geeft, en geen of weinig ballen krijgt, van Sneijder, die hem altijd overslaat, van Robben die altijd voor de actie gaat, van kuyt die als aanvaller te weinig brengt om hem aan te spelen, kan je concluderen als fatsoenlijke analist, dat hij er in z'n eentje voor staat.

Had Ronaldo op zijn positie gezet, dan ging hij huilen als huilen balk omdat hij geen ballen krijgt en dat hij niet belangrijk genoeg is, voor messi was het einde zoek geweest, en voor de rest die jij opnoemt ook.

Conslusie kom met fatsoenlijke argumenten,

dat Vlemmix en Junker slechte en goede periodes hebben, kan zo zijn, maar het verschil ' Bij Arsenal' is dat als hij speelt ook vorig seizoen , gewoon super belangrijk is voor zijn ploeg en als jij dat niet ziet, stop dan met deze niet-zinvolle disscusie te stoppen...

6 november 2011 om 11:11

Jij hebt even in je glazenbol gekeken? Van Persie is een klasse speler. Het is niet zo dat hij nu ineens komt bovendrijven. Die klasse heeft hij altijd al gehad, alleen is het nu zo dat zijn prestaties constanter zijn.

6 november 2011 om 11:17

Dan volg jij Arsenal niet, want van Persie was al heel erg goed in de jaren voor 2011. Alleen vaak geblesseerd, maar als hij dan toch erg vaak goed speelde terwijl hij bijna nooit constant wedstrijden kom spelen om in ritme te komen betekende dat juist dat hij enorm veel over had en dat is wat we nu zien. Iets wat iedereen die wedstrijden van Arsenal keek kon zien aankomen. Denk je dat er zomaar een stuk of 80 goals zijn verzonnen om het te doen lijken dat RvP niet alleen in 2011 goed is en dat je de enige bent die dat doorziet ofzo?

6 november 2011 om 11:34

ik mijn ogen open??
doe die arsenalbril eens af.

als je zegt dat hij op het WK niet optimaal presteerde

hij was barslecht op het WK.

6 november 2011 om 11:37

IK zeg dat hij nu top presteert, dan bedoel ik dat hij telkens belangrijk is, en dat is niet altijd het geval geweest nee...

6 november 2011 om 11:41

ik heb gewoon een andere mening dan jou, blijkbaar iedereen die van mening verschilt lult uit zijn nek volgens jou.

ik vind van persie niet bij de top 5 spitsen horen in engeland.
ik denk dat als arsenal een type demba ba had of tevez
dat die ook wekelijks uitblinken.

ik ben geen fan van van persie, ik heb natuurlijk wel respect voor de supervorm waarin hij verkeerd.
maar zodra die vorm weg is. ja dan houd het ook snel op.

ik discussieer hier met subjectieve mensen denk ik.
zet even die oranje of arsenal bril eens af.

en discussier normaal
in plaats van iedereen die een afwijkende mening heeft gelijk uitmaken dat hij uit zijn nek lult

6 november 2011 om 11:42

he he eindelijk een normaal weldenkend persoon hier.

iedereen trekt gelijk zijn oranjeshirt aan en in danst in de polonaise als van persie even in vorm is.

6 november 2011 om 11:47

dus het ligt aan iedereen behalve aan van persie dat hij geen goede bal kreeg?
bij arsenal en bij oranje.

ik heb even gekeken op wikipedia

2005/06 Arsenal Fc245premier League
2006/07 Arsenal Fc2211premier League
2007/08 Arsenal Fc157premier League
2008/09 Arsenal Fc2811premier League
2009/10 Arsenal Fc169premier League
2010/11 Arsenal Fc2518premier League
2011/12 Arsenal Fc1111premier League

dat vind ik wel een matige tot normale statistiek voor een spits van een topclub. laatste jaar is hij in vorm. maar de jaren ervoor, viel het tegen.

6 november 2011 om 11:51

@skilar

Leuke statistieken, maar dan moet je beter je huiswerk doen. Van Persie was de jaren daarvoor geen spits. Hij speelt pas sinds vorig seizoen in de spits. Even dat je het weet...

6 november 2011 om 11:56

Ik denk dat jij zelf juist met een oranje bril kijkt, het zijn bijna alleen maar mensen die het WK kijken en verder doen alsof clubwedstrijden niet uitmaken omdat ze die bijna nooit, laat staan helemaal, kijken. En als mensen met een Arsenal bril zouden kijken zouden we maar wat graag willen kunnen zeggen dat veel andere spitsen dit ook zouden kunnen presteren bij Arsenal nu. Dan zouden we niet hoeven te bidden/hopen of wat dan ook dat hij blijft.

6 november 2011 om 11:57

dus wie was volgens jou de spits nadat henry wegging in 2007?

6 november 2011 om 11:58

ik loop gewoon niet gelijk in de polonaise als van persie een bal van 1 meter intikt. en gelijk bestempeld als 1 van top 5 van de wereld

ik vond eerlijk gezegd michel vorm van swansea de man van het weekend.

6 november 2011 om 12:02

Zijn gemiddelde aantal minuten per goal in de PL is beter dan dat van bijv. Rooney en Drogba.

Daarvan heeft die ook nog 2 seizoenen als vleugelspeler gespeeld.

En alsof andere spitsen geen intikkers maken :'

6 november 2011 om 12:12

Skilar, hou alsjeblieft op. Je zet jezelf totaal voor schut. Ik ging er eigenlijk vanuit dat het algemeen bekend is dat Van Persie niet altijd spits heeft gestaan bij Arsenal. Dat jij dat nu niet wil geloven van een aantal Arsenal fans is triest. Het zegt meteen dat jij dus totaal geen oordeel kunt vellen over Van Persie in zijn beginjaren van Arsenal. Je hebt hem namelijk nooit zien spelen, anders zou je toch weten dat hij toen nog niet in de spits stond?!

Van Persie heeft in zijn carriere de pech gehad dat hij veel blessures heeft gekend. Toch zal elke Arsenal fan je kunnen vertellen dat zij toen al de klasse van Van Persie konden zien. Hij was alleen te vaak geblesseerd om als absolute topspeler te worden genoemd.

Nu Van Persie al een tijdje fit is zie je dat hij zijn potentie van waanzinnige speler gewoon waarmaakt.

Spits na Henry was oa Adebayor. Herinner je weer iets of heb je gewoon echt hier een mening lopen geven zonder ooit een wedstrijd van Arsenal gezien te hebben?

6 november 2011 om 12:13

Matig tot normaal!?

Ben benieuwd welke spitsen betere cijfers hebben dan in de Premier League...

Heb trouwens even Sneijder erbij gehaald omdat je die wel wereldklasse vindt uitstralen.

Sneijder heeft vanaf 07/08 182 keer in de basis gestaan , 45 keer gescoord, 42 assists en 585 keer geschoten. 1 op de 13 schoten gaat er dus in, lijd je vaak balverlies door dus.

van Persie heeft vanaf 07/08 151 keer in de basis gestaan, 92 keer gescoord, 41 assists en 476 schoten. bijna 1 op de 5 schoten zijn raak

Over Sneijder wordt altijd gezegd dat hij bepalender en effectiever is, ik snap best dat hij minder goals heeft hoor als middenvelder, maar in verhouding geeft hij dus minder assists en valt het zwaar overschatte rendement uit zijn schoten dus reuze mee. En ja, Sneijder heeft de treble gewonnen toen, dat was een heel erg goede prestatie, maar die droeg dan dus al helemaal geen groep gehandicapten mee om maar dezelfde woorden te gebruiken als jij.

Viel me wel op bij het checken van de statistieken dat van Persie wel erg vaak een 'junker of Vleminckx periode' heeft zeg. Lucky bastard is het ook.

6 november 2011 om 12:18

Haha skilar want kun jij jezelf tegen spreken zeg, geweldig.

Eerst zeg je dat Arsenal een spits mist, vervolgens zeg je dat de statistieken van Van Persie tegenvallen voor een spits. Huh?

Je weet zelf warschijnlijk ook wel dat die statistieken irrelevant zijn, omdat hij pas 2 seizoenen in de spits staat. Eerst was hij heel lang rechtsbuiten of nummer 10 achter Adebayor.

Trouwens, wat maakt het uit of een team met of zonder spits speelt? Barca speelt ook zonder spits. Als je genoeg diepgang in je spelt hebt, maakt dat niet uit.

En over het WK: Tsja, als meneer de kabouter nou eens niet iedere keer op doel had geschoten als hij de bal kreeg, had hij wellicht een paar keer Robin vrij voor de goal kunnen zetten. Over Sneijder kun je net zo goed zeggen dat hij voor Nederland veel slechter speelt dan voor Inter, want als hij voor Nederland speelt valt ineens zijn hele teamwork weg, maar gaat hij alleen nog maar voor eigen succes. Waar hij bij Inter juist keer op keer de spitsen vrij voor de keeper zet. Ik vond de opmerking van Robin dat Bert Wesley had moeten wisselen dan ook volkomen terecht.

6 november 2011 om 12:28

dus degene die een afwijkende mening heeft die zet zichzelf voor schut??

jij zet je zelf nu voor schut met deze uitspraak.

en van persie speelt op de vleugels of op nr 10 en nadat henry wegging werd in in de spits gezet.
maar misschien ligt het aan mij, maar spelers in de voorhoede scoren ook

en ik kijk niet alleen naar zijn doelpunten
maar naar het geheel
en als ik naar het geheel kijk dan zie ik toch dat hij nog te weinig heeft om bij de absolute top te horen.
zoals ronaldo rooney messi enz.

6 november 2011 om 12:50

Nee, degene die een slecht/niet onderbouwde mening toch wil blijven volhouden zet zichzelf voor schut.

En Adebayor was de spits na Henry, niet van Persie.

Het feit dat je ook zegt dat ze een spits missen, of dat hij te weinig scoort. Ik kan je vriendelijk vertellen dat hij een van de 6 spelers is die ooit dertig of meer doelpunten hebben gemaakt in een jaar, in de PL.

En als je echt zou kijken naar zijn geheel, en niet alleen naar hoe hij in Oranje speelt met een stel gehypte egoïsten (hoe goed ze ook zijn), dan zou je zien hoe bepalende hij is voor het spel van andere spelers. Hoeveel ruimte hij creëert en hoeveel assists hij ook op zijn naam heeft staan (al 2 keer meer dan Suarez nu, die het zo verschrikkelijk geweldig doet. Nog niet eens te beginnen over het gigantische verschil in doelpunten).

6 november 2011 om 13:27

Het mooiste is dat die skilar blijft volhouden haha. Geef het op knul, je hebt jezelf overschat.

6 november 2011 om 15:14

Waarom kun jij dingen niet beargumenteren? Je zegt dat ronaldo, rooney, messi bij de absolute top horen maar je geeft niet aan wat er nodig is om bij de top te horen, wat zij wel hebben wat van persie niet heeft. Dus dan is het logisch dat mensen zeggen dat je jezelf voor schut zet.

7 november 2011 om 01:49

skilar 6 november 2011 om 10:36 #30
/* ik vergelijk de vorm van spelers.
dat zelfs spelers als mads junker en vlemminx en nog een paar periodes hebben waarin alles meezit. */

Het feit dat jij de vorm van Mads Junker en Bjorn Vlemminx vergelijkt met de vorm van Van Persie is gewoon lachwekkend. Denk je echt dat zulke spelers 2x uit tegen chelsea scoren. Van Persie in zijn slechtste vorm is nog beter dan Vlemminx in zijn beste.

6 november 2011 om 11:55

1. Neusje voor de goal

2. Toont maar weer eens aan dat Van Persie ook een subliem rechterbeen heeft.

3. Geweldige techniek en overzicht.

Deze acties benadrukken zijn genialiteit alleen maar meer.

6 november 2011 om 14:19

Lastig heh, een keer toegeven dat iemand het goed doet. Tuurlijk had je oma die eerste ook nog gemaakt, maar had je oma ook de voorstopper en laatste man van zich afgeschut en precies goed ingeschat waar die afvallende bal kwam? Aan een intikkertje gaan nog wel een paar stappen vooraf! In de tweede situatie schieten 9 van de 10 spelers zelf of nemen hem nog 3x aan, hij legt hem gewoon netjes terug waardoor een inlopende man hem af kan maken! En de derde goal bestaat geen discussie over.
Enne, 'silva, messi en ronaldo' doen het elke wedstrijd? Van Persie ook ; . Met het niet onbelangrijke verschil dat Van Persie in een team zit wat totaal niet draaide de afgelopen maanden, maar waar hij de enige was die dat wel deed. Ik durf zelfs te zeggen dat hij de rest naar een ander niveau trekt. Manchester City, Barcelona en Real Madrid (silva, messi en ronaldo) hebben 10 andere spelers om zich heen staan van wereldniveau. Dat maakt de prestatie van RvP extra bijzonder, en verdiend hij dus wel degelijk alle complimenten elke week!!

6 november 2011 om 15:12

Kom op, deze jongen speelt al weken zo niet maanden geweldig. hoe kun je dit nou zo bagataliseren? dan ben je gewoon negatief om het negatief zijn. Er is niemand in de PL die zoveel scoort als deze gast. Ook al zijn het intikkertjes. Sta er maar! Torres maakt ze niet...

Gevalletje Messi..

Bij je club de sterren van de hemel spelen, maar in het nationale team niets presteren.
Maar v. Persie blijft een held!

Hij is absoluut top bezig en ik hoop ook dat hij dit vast houdt. En zijn er echt geen betere beelden van de match dan deze!

Kan iemand mij het volgende toelichten: "om aan te duiden dat een 'r' of een 'm' geen verschil maakt."

Robin van Persie is in een ongelooflijke topvorm. Niet normaal hoeveel hij scoort en de manier waarop hij het verschil maakt. Hij neemt het team bij de hand en laat anderen ook beter spelen. Naast dat we RVP zo ophemelen vind ik dat ook Aaron Ramsey zeker aangehaald mag worden. Wat maakt die jongen opeens stappen zeg! Ik heb een paar weken geleden nog gezegd dat de potentie er niet uit komt, dat is nu wel even anders!

6 november 2011 om 10:12

Lees het nog een keer door. Er staat dat hij Most Valuable Player was. MVP dus. En RVP is gewoon Robin Van Persie.

6 november 2011 om 10:13

Als je de M in MVP omruilt met een R, staat er weer Rvp.

6 november 2011 om 10:13

Most Valuable Player (mvp), Robin Van Persie (rvp) dus R of M verschilt niks want hij is toch de Most Valuable Player.

6 november 2011 om 10:40

@ Milnernac076, Feyedaan08 & Hondaboy:

Bedankt, haha, het is duidelijk

6 november 2011 om 10:14

Ja die begreep ik ook niet.

En deze ook niet: ''toen ik jong was, hadden ze in Duitsland drie soort spelers''. Wenger is toch Frans.

6 november 2011 om 11:38

Hij bedoeld gewoon dat in zijn tijd de Duitsers het zo deden.

Engelse media is sowieso niet serieus te nemen. Vorige week speelde die vent beroerd maar had er toch 3 op zijn naam staan en iedereen was lyrisch, nu speelde hij iets beter maar ook niet uitzonderlijk en ze zijn lyrisch.

6 november 2011 om 11:18

beroerd spelen en er 3 inleggen is niet echt logisch, of wel? Verder was het inderdaad niet z'n beste wedstrijd, maar hij speelde echt niet beroerd en hij maakte ze wel.(het waren geen hele moeilijke goals, maar hij maakt ze wel)

6 november 2011 om 11:57

Tegen Chelsea speelde hij niet geweldig hoor, was net zo onzichtbaar als Torres. Alleen een intikker, glijpartij van Terry en een countertje zorgde er voor dat RVP naam maakte.
Weken daarvoor was RVP veel en veel belangrijker voor Arsenal als de afgelopen 2 duels. Ik zeg niet dat hij slecht speelt, ik zeg alleen dat hij beter gespeeld heeft als afgelopen 2 duels en nu wordt hij opgehemeld terwijl het daarvoor correct zou zijn en nu niet in vergelijking met zijn andere PL wedstrijden dit seizoen

6 november 2011 om 15:02

Haha je beweerd dus dat je niet zegt dat hij slecht speelde? Ik citeer in je eerste post: "vorige week speelde die vent beroerd maar had er toch 3 op zijn naam staan en iedereen was lyrisch, nu speelde hij iets beter maar ook niet uitzonderlijk en ze zijn lyrisch."

Je zegt dus gewoon dat hij beroerd speelde.
Ik ben het wel met je eens dat deze wedstrijden niet zijn beste waren. Maar het gegeven dat hij gewoon zo goed blijft presteren(goals en assits geven, dus beslissend zijn) is ook wat waard, en daardoor gaan steeds meer mensen dat ook zien. Waaronder dus ook de Engelse media.

Is het geen optie om Sneijder naast van Bommel te zetten? En dan Van der Vaart op 10. Want van Persie speelt veel makkelijker met iemand die hem inkaatst, want ballen van de zijkant krijgt hij ook haast niet omdat we niet met een links of rechtsbuiten spelen.

6 november 2011 om 10:14

Ik denk dat als je dit doet, dat je dan verdedigend wel heel zwak wordt. Ik zou dan liever zien dat je Wesley naast Nigel zet, aangezien de Jong een veel betere verdediger is en zichzelf beter wegcijfert en de ballen sneller inlevert bij de voetballers van Oranje dan van Bommel.

6 november 2011 om 10:17

Natuurlijk niet. Indien van Persie weer begint als het WK, wordt hij snel gewisseld voor Huntelaar. Een goede Sneijder doet in het ned 1 nog meer dan Van Persie en vd Vaart samen.

6 november 2011 om 12:56

Of met vleugelspelers die niet of: Alles in hun eentje doen, en altijd hetzelfde (naar binnen draaien en schieten....), of: Heel hard werken maar technisch nauwelijks wat in te brengen hebben.

Meer dan terecht dat de engelse media zo lyrisch zijn. Van persie draagt het hele elftal en z'n cijfers liegen er niet om. ik snap de negatieve geluiden hier dan ook niet. in nederland zijn we al lyrisch als boerrighter de rechtsback van excelsior 2 keer voorbij speelt..

Ben trots op Robin v Persie, onze ex feyenoorder, dat hij op dit moment de beste spits van de premier league is! Hoop dat hij deze lijn doortrekt naar het NL elftal.

Leuk, maar in Oranje heeft zelfs Kuijt nog meer waarde bij zijn club is het een ander verhaal..

ik heb toch liever huntelaar in de spits dan van persie.
huntelaar doet het vaker dan van persie

huntelaar's kwaliteiten passen ook beter in het elftal dan van persie.

Totaal terecht, deze man is nu zo goed in vorm, Arsenal zou echt instorten(mentaal vooral) als hij geblesseerd zou raken. Wat mij betreft is hij op dit moment de beste spits ter wereld, en dan ook nog bij een (tot nu toe) niet zo/n draaiend elftal. Dan ben je echt goed.

Hebben meer mensen die tekst gezien die in het Emirates hing?
"we don't need Batman, We've got Robin"
Ik vond hem zelf wel leuk;

6 november 2011 om 13:07

Zijn banners die door de club zelf zijn opgehangen, na overleg met supporters. Het is natuurlijk leuk dat ze het stadion willen "arsenaliseren", maar ik vind dit toch wel een beetje teveel van het goede: P Vind zelf dat dat meer aan de supporters moet zijn.

Oh en ik denk persoonlijk dat dit elftal wel degelijk stukken beter aan het draaien is nu. Van Persie is fantastisch, maar als je kijkt naar het middenveld trio, en de verdediging nu, dan denk ik dat daar ook gigantisch veel aan te danken is!

6 november 2011 om 13:50

Serieus? Best raar, een club die spandoeken voor zichzelf ophangt ;

Het is inderdaad niet alleen de verdienste van Van Persie dat Arsenal nu zo goed speelt. Zoals je zegt, het middenveld is echt op elkaar ingespeeld, en de 2 centrale verdedigers zijn in mijn ogen wereldtop.(kos en The Verminator)
Kun je nagaan als Sagna,wilshere en Gibbs weer terug zijn. Ik denk dat de verdediging dan echt heel goed is en ook het middenveld is dan zeker Premier-league top 4-waardig(is dat een woord? Wel jammer dat dan denk ik Arteta eruit moet, ik vind hem toch wel heel erg belangrijk voor Arsenal, jammer dat veel mensen dit niet zien.

6 november 2011 om 14:06

Hij is ook zeer belangrijk. Hij zit dan ook bij de top-10 spelers met de meeste succesvolle passes in Europa (de enige uit de Pl!). Bovendien voegt hij verdedigend ook zoveel toe. Het kan nog iets effecienter en scherper aanvallend gezien, maar ik denk dat dat nog wel komt.

Hoe dan ook, lekker rouleren is het toverwoord. Zo hou je ook iedereen fit en gelukkig. Ik kan niet wachten tot Sagna en Wilshere terug zijn! En het is natuurlijk ook lekker om Gibbs terug te hebben, die verdedigend toch stukken sterker is dan Santos op dit moment.

6 november 2011 om 14:59

Inderdaad, Arteta doet het gewoon heel goed bij Arsenal, de rust die hij aan de bal heeft is zo belangrijk voor Arsenal. En we hebben eindelijk echt wat ervaring op het middenveld, iets wat tot op heden ontbrak.

Als Wilshere en Sagna weer terug zijn heeft Arsenal echt wel de kwaliteit om een plek in de top 4 te halen. Ook Gibbs is belangrijk, omdat hij verdediging stukken betrouwbaarder overkomt op mij dan Santos. Ook aanvallend vind ik Gibbs goed(ik weet het niet zeker, maar Gibbs was toch eerst altijd linksmidden of linksbuiten?). Santos blijkt toch wel een soort van Clichy in verdedigend opzicht te zijn......

6 november 2011 om 15:16

Ik denk dat we dan Samen met Chelsea (en misschien spurs, al vind ik ze toch minder) om plek drie kunnen gaan strijden.

Gibbs heeft inderdaad ook linksmidden gespeeld, maar Santos is als "braziliaanse back" eigenlijk ook meer een linksmidden of linksbuiten. Volgens mij heeft hij bij Fener daar ook gespeeld (hoe vaak weet ik echter niet).

En Santos is inderdaad verdedigend niet heel sterk, maar ik moet zeggen dat hij zich wel verbeterd. Bovendien kan hij nog leren natuurlijk. Hoe dan ook heeft hij aanvallend stukken meer in te brengen dan Clichy (zowel in goals als in voorzetten e.d.).

Weet je ik vind dit echt zwaar irritant vroeger toen henry en bergkamp dit soort doelpunten uit hun duim zogen werd er wel lyrisch gedaan maar dit slaat werkelijk alles, vpersie is en zal altijd afhankelijk blijven van de spelers om zich heen. Niemand zag die wereldpass van ramsey die leidde tot het doelpunt ,vind wenger meer een kwal aan het worden die probeert een charmeoffensief op te zetten week in week uit met als doel dat die blijft. jeetje zeg en dit is ook weer een zware dubbelpost van vz begin kotsmisselijk te worden hiervan.

6 november 2011 om 11:22

Tuurlijk word er een beetje overdreven, maar jij kan toch ook niet ontkennen dat Van Persie gewoon extreem goed speelt de laatste tijd en Arsenal toch wel vaak naar de overwinning leid. Ik vind ook dat de media en Wenger de rest van het team tekortdoet, maar Van Persie verdiend gewoon deze aandacht.

Joh, Wenger is gewoon enorm blij dat RvP lang fit is en zo extreem goed speelt. Tuurlijk telt het mee dat hij z'n contract nog niet heeft verlengd, maar ik denk niet dat dat de hoofdreden is dat Wenger zo lyrisch is over Robin.

6 november 2011 om 13:03

Er wordt helemaal niet overdreven, de beste man speelt fantastisch.

Natuurlijk zijn er ook andere spelers die goed spelen, en zeer belangrijk zijn (waaronder het middenveld trio vooral in mijn ogen), maar het is toch de overgrote meerderheid van de gevallen waarin van Persie moet scoren of de assist moet maken, omdat bijv. Walcott of Gervinho het na laten. Bovendien wordt er door Wenger etc. ook genoeg aangegeven dat het geen 1-mans team is, dat heb jij vast ook wel gezien/gelezen/gehoord ; )

Er is geen enkele reden waarom zulke prestaties niet bejubeld zouden moeten worden, al helemaal gezien het feit dat elke speler die toevallig meer dan 30 miljoen kost of Engels is, van tevoren al helemaal de hemel ingeprezen wordt.

6 november 2011 om 14:54

Ik bedoel meer in het overdrijven van dat het en one-man-team is, wat het in mijn ogen helemaal niet is. Misschien formuleerde ik het niet goed

Wat ik wel goed vind om te zien is dat mensen als Walcott en Gervinho zich optrekken aan het niveau van VP. Gervinho heeft nu al 5 assits(allen voor Van Persie) en Wacott 4(ook allen voor Van Persie). Hij krijgt de passes dus wel, dat bedoelde ik meer....

Ik ben het met je eens dat die engelse talenten echt totaal overhyped worden, met Carrol als perfect voorbeeld.
Eindelijk krijgt Van Persie de lof die hij verdient, het is ook helemaal terecht.

6 november 2011 om 15:19

Ik ben het wel met je eens dat er veel dreiging uit gaat van Walcott en Gervinho, mede ook door het feit dat van Persie, maar vooral de backs, erg veel ruimte voor ze creëren.

Ik zou ze echter wel wat zeker voor het goal willen zien. Ook is het vaak nog niet heel soepeltjes, en wordt er vaak zomaar in de verdediger gelopen.

6 november 2011 om 16:17

Klopt. Gervinho en Walcott doen het nog niet perfect, en afronden is bij hen dit jaar nog moeizaam gegaan. Gervinho begint steeds meer te wennen en durft ook meer, en Walcott lijkt nu eindelijk een keer echt door te groeien naar de top in plaats van dat eeuwige talentje. Hij speelde de laatste echt goed vond ik.

6 november 2011 om 13:00

Ik zie je probleem niet.

Ten eerste zag iedereen de wereldpass van Ramsey die leidde tot de misser van Walcott. Van Persie stond gewoon weer uitstekend gepositioneerd en de verdedigers stonden er weer gezellig bij te kijken.

Bovendien is elke spelers afhankelijk van de spelers om zich heen, of niet? Trouwens, de spelers om van Persie heen hebben minstens zoveel profijt van zijn loopacties en techniek dan vice versa.

En als je cijfers bereikt die pas een handjevol spitsen hebben bereikt in de hele geschiedenis van de PL, dan mag dat niet bejubeld worden? Niet alles heeft een dubbele bodem.

En als je er zo misselijk van wordt, dan moet je het misschien niet meer lezen ; )

6 november 2011 om 13:14

Bergkamp en Henry kregen ook altijd de erkenning, Van Persie niet. Er wordt zelfs bediscussieerd of hij wel een spits is.

als arsenal slim is verkopen ze van persie direct nu hij piekt.

en met dat geld investeren in spelers als edin hazard en een jongen sterke spits.

van persie is 28 jaar en zijn marktwaarde is nu op zijn hoogst.

6 november 2011 om 13:05

Als ze slim zijn doen ze precies wat ze nou al jaren moeten doen (vanwege de financiën), maar wat ze wel elk jaar weer terug werpt naar net niet top?

Noem me een speler die dit elftal moet leiden als van Persie permanent absent is (voorin) Chamakh? : P

Trouwens, is er een reden waarom dit niet gewoon bij je andere post van een uur geleden in staat? Reacties aan het optellen ; ) ?

7 november 2011 om 02:02

@skilar

Hou alsjeblieft op zeg. Je hebt jezelf al genoeg belachelijk gemaakt in je vorige 21 Posts, door Vlemmings met Van Persie te vergelijken. Iedereen kan gelijk zien dat je die wedstrijden allemaal niet bekeken hebt. En volgens jouw logica nu moeten alle teams, zo te zien hun aanvoerder verkopen als ie in vorm en ouder dan 27 is.

Van persie is natuurlijk van grote klasse!! sommige mensen hier praten over messi dat hij elke week dat soort dingen doet en dat klopt ook, maar kijk in watvoor team hij speelt... Van persie tilt een toch wat simpel team iedere week weer naar hoger niveau en dat is wereldklasse..!!

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren