Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Ten Have: 'Ik verbeeld me niks, maar zo gaat dit toch niet?'

Laatste update:

De soap rondom de Raad van Commissarissen bij Ajax is nog niet ten einde. Maandagavond zegde een merendeel van de ledenraad het vertrouwen in de complete RvC (inclusief Johan Cruijff) op en kregen de commissarissen het verzoek om de eer aan zichzelf te houden en op te stappen. Zowel het ‘kamp-Steven ten Have’ als Cruijff is echter niet van plan om direct te vertrekken.

/

Ten Have en Paul Römer, Marjan Olfers en Edgar Davids hebben aangegeven te wachten op een ‘formeel verzoek, de nadere toelichting en een gesprek over de gestelde vraag’. “De Raad van Commissarissen en dus de club Ajax verkeert in een situatie van grote onduidelijkheid”, zegt Ten Have in het Algemeen Dagblad. “Het was buitengewoon bizar. Ik bedoel, ik verbeeld me niks, maar zo gaat dit toch niet?”

Ten Have werd maandagnacht gebeld door Rob Been junior, voorzitter van de ledenraad en een paar maanden geleden ook voorzitter van de commissie die de huidige commissarissen benoemd heeft. “Een commissie waarin ook Keje Molenaar verantwoordelijkheid droeg”, zegt Ten Have. “Deze Rob Been belt me en vraagt na een onsamenhangend verhaal of 'wij de eer aan onszelf willen houden'. Dat kan bijna niet waar zijn.”

“De club was bestuurlijk op koers, daar was kei- en keihard aan gewerkt door verstandige mensen met een enorme betrokkenheid bij de gehele club”, besluit de voorzitter van de RvC. “De commissarissen hebben twee goede directies geproduceerd, eentje met Marco van Basten en eentje met Louis van Gaal. En dat in vier maanden tijd. Aan de mensen die dat werk geleverd hebben, wordt even gevraagd de eer aan zichzelf te houden.”

Het is logisch dat Steven ten Have en de RvC niet direct opstappen

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Het lijkt nu zelf of de beste man vind dat hij niks fout doet en hij denkt er ook niet over na dat Iedereen hem weg wilt hebben... Ja Ten Have, je hebt het inderdaad heel Goed opgelost door Louis van Gaal aan te stellen....

Ga alsjeblieft weg en neem die andere 3 ook maar mee, gaat Cruijff ook vrijwillig weg en kan er een nieuwe RVC komen. Die zijn dan pro-cruijff en alles komt goed.

30 november 2011 om 08:36

Dit is een typisch gevalletje van een Ceausescu.
Deze voormalig dictator van Roemenie had ook tot en met de laatste uren dat hij aan de macht was een enorm bord voor zijn kop en kon maar niet begrijpen wat hij allemaal verkeerd had gedaan.
Zelfs tijdens zijn laatste toespraak vanaf zijn bordes, toen tienduizenden Roemenen zich tegen de dictator keerden, dacht hij dat ze positieve leuzen naar hem schreeuwden.
Ook die ten have heeft blijkbaar niet in de gaten dat hij met zijn zelfverheerlijking Ajax kapot maakt.

30 november 2011 om 09:11

Juist, het zoveelste voorbeeld dat het pluche in de arena kleeft als vliegpapier.

30 november 2011 om 09:26

Die gladde kale rat snapt blijkbaar echt niet wat de definitie is van 'goed bestuur'.
En dan zo denigrerend doen over Been; "deze Rob Been". Ik snap werkelijk niet hoe die man 's morgens in de spiegel kan kijken en dan nog tevreden kan zijn met wat hij ziet. Onbetrouwbaar figuur. En als hij in het belang van Ajax zou denen, zou hij dus juist de eer aan zichzelf houden. Maar nee, meneer zit met zijn reet vastgeplakt aan de RVC stoel en slaat het advies van de Ledenraad in de wind. Notabene een ledenraad waarin ook nog 10 personen zaten die hem steunden en die blijkbaar gezamenlijk toch geconcludeerd hebebn dat het beter voor hen is om op te stappen.

30 november 2011 om 10:03

Haha ja! Je zou eens moeten horen wat voor bord voor de kop sommige mensen hebben.

http://www.youtube.com/watch?v=ekholw-k_e4

30 november 2011 om 11:20

wat denk de meeste mensen niet weten is dat deze beste man zich bij een fusie tussen 2 universiteiten waarbij hij de leiding kreeg zich ook heeft gedragen als een dictator en ook naar helemal niemand luisterde

30 november 2011 om 11:22

@zlatan65
Idd, dat viel me ook al op. Hoe denigrerend kun je over iemand praten.

Eigenlijk zegt hij: Iets of iemand belde me op, vertelde in 't Chinees een verhaal en ik ben al enige tijd oost-indisch doof, met de vraag of we wilden opstappen.
Dat kan toch niet waar zijn, aangezien we zo'n geweldig werk hebben afgeleverd?

Als je dit leest vraag je toch af ze niet gewoonweg de realiteit helemaal kwijt zijn??

Geen nette mijnheer als hij juist geciteerd wordt! Maar ja we hebben al meer viezigheid gezien van deze nare man.

Hij gelooft in zijn standpunt en staat ervoor, maar op deze manier doet hij de club geen goed. Ik denk niet dat hij begrijpt dat er bij een voetbalclub ook andere machten spelen, die bij een normaal bedrijf niet of minder spelen, zoals supporters en de media.

Ik denk wel dat deze mijnheer juridisch uitstekend op de hoogte is en hij het dus nog heel lastig kan maken.

Het was de fluwelen revolutie van Cruijff, maar er lijkt wel een counter revolutie te zijn nu door deze mijnheer en zijn vrienden en vriendinnetje...

30 november 2011 om 11:57

Dus jij vind dat de heer Been, de heer Cruijff, de heer Jonk het netjes spelen. Totaal niet op de man spelen. (davids, Blind ??)
Wordt wakker het is nooit een fluwelen revolutie geweest. Cruijff en fluweel gaan niet samen. Het is altijd met de botte bijl geweest bij elke inmenging van Cruijff in de laaste 20 jaar. Ga maar na.

Stel je eigen mening eens samen ipv iedereen maar na te praten. En alles te geloven wat je in de telegraaf leest....

30 november 2011 om 13:39

Een eigen mening? Dus omdat mensen het eens zijn met het kamp Cruijff, hebben ze geen eigen mening? Dat is niet echt respectvol richting collega VZ lezngers. Ook jouw mening is maar een mening.

On topic: het is raar dat de RvC niet voldoet aan het verzoek van de ledenraad. Het vertrouwen is er niet, dus welke basis heb je nog als RvC om beleid te voeren?

Wat een arrogantie, dan nog de woorden; deze rob been, alsof hij niet wist wie het was.
Heb het vermoeden dat ten have straks niet meer normaal door amsterdam kan...
En het harde werk van vier maanden.
Er was afgesproken de lijn van JC te volgen die er mede verantwoordelijk voor is dat de rvc uberhaupt gekozen is. Wat een smerig onbetrouwbaar zooitje...zelfs Davids heeft voor mij definitief afgedaan.
Heeft langzaam aan ook alle eigenschapoen die ik verafschuw; vrouwen slaan, liegen, mensen proberen onderuit te halen door ze voor rasist uit te maken, het de volgende dag te ontkennen, en de dag daarop weer aan te halen bij cnn.
Nee, dit is nog steedsdezelfde smerige leugenachtige lijn die door van de Boog en Coronel is ingezet,
Zou me niet verbazen als dat externe marketingbureau er ook nog bij zit.

Tsja het begrip plaat voor je kop krijgt een nieuwe dimensie hier. Je moet wel stekeblind om niet te kunnen zien dat je langzamerhand ongewenst bent in praktisch alle geledingen van de club.

30 november 2011 om 07:49

ten Have heeft geen plaat voor zijn kop maar Dollar tekens voor ogen :F dit belabberde figuur weet gewoon hoe het wereldje in elkaar steekt en wil gewoon een afkoopsom en die krijgt hij niet als hij zelf opstapt.

30 november 2011 om 10:27

Volgens mij verdien je er niets mee, en zit je vrijwillig in de RVC

30 november 2011 om 11:25

Klopt. je kunt declareren, maar je krijgt geen salaris.
Het heeft ook eerder met macht, arrogantie, rancune en eigenwijsheid te maken dat ze weigeren op te stappen.
Misschien wanneer ze wel een contract hadden gekregen, dat ze deze lieten afkopen en dan waren we tenminste wel weg.

30 november 2011 om 13:37

nee hoor het eerste besluit wat genomen werd door de heren is dat er vanaf dit seizoen wel degelijk een fikse vergoeding wordt betaald voor de werkzaamheden van de rvc. Dus tjaa....

ontopic

wat is er nu zo onduidelijk voor deze man ? Niemand maar dan ook niemand wil deze kerel en zijn collega's nog in de club hebben ! Dus trek je conclusies en rot gewoon op zeg verschrikkelijke rotte appels zijn het meer niet !

Tja, niet om de Ajacieden boos te maken. Maar ten Have heeft een punt ze zullen ook vast dingen goed hebben gedaan. Het probleem is dat de media aandacht gefocust is op de zaken die fout gaan. Daarbij wil de media dat er kanten worden gekozen, want dat geeft een beter verhaal.

Cruijff helpt daarbij prachtig mee, want die creëert zijn hele leven al kampen. Voor de duidelijkheid, ik zeg niet dat Cruijff geen gelijk heeft. Ik zeg alleen dat Cruijff het spelletje van verdelen en heersen als geen ander begrijpt en speelt. Dit is het enige spel dat hij beheerst.

Eigenlijk weet je dat wanneer je met Cruijff in een dergelijke positie werkt dat je op zijn manier moet werken, één afwijkende mening en media en Cruijff zorgen voor dit!

30 november 2011 om 09:43

Ik denk eigenlijk niet dat ten Have en co iets belangrijks goed hebben gedaan.
Ze hebben het beleid niet gevolgd door een Algemeen Directeur aan te stellen die het beleid niet wil volgen en door mensen op posities te zetten die niet meer horen te bestaan.
Mevrouw Olfers heeft vast een monteur gebeld om de printer te repareren en daar moeten wij haar een pluim voor geven, maar wanneer het over belangrijke zaken gaat heeft deze RVC jammerlijk gefaald. Volgens mij wil ten Have een afkoopsom zodat hij zijn zakken kan vullen voordat hij weg gaat. Ik hoor dat Cruijff ook weigert om direct op te stappen maar hij voert duidelijke redenen aan, deze ten Have zegt alleen maar 'dit hoort niet zo'.

En of Cruijff nou het spelletje verdeel en heers beheerst doet er niet echt toe. Cruijff heeft in deze affaire nog geen echt ding fout gedaan terwijl de rest van de RVC blunder op blunder stapelt. En ik zie hier nog geen symptonen van een verdeel en heers-strategie van Cruijff. Misschien kun je dit beter toelichten voordat je dit soort uitspraken doet.
Ik ben in ieder geval beniewd hoe jij hier een verdeel en heers-strategie in ziet. Dat meen ik en ik zou graag uitleg willen.

30 november 2011 om 11:22

Leg mij eens uit wat ze goed gedaan hebben dan? Is het misschien een Technisch Directeur aanstellen terwijl het beleid uit was gezet dat die niet meer binnen de organisatie van Ajax voor zou komen? Is het misschien een Algemeen Directeur aanstellen zonder hem met iemand van de organisatie te laten spreken over het beleid dat er gevoerd gaat worden binnen Ajax? Ik weet niet hoor maar ik kan niks verzinnen wat deze mannen goed gedaan hebben!!!!

30 november 2011 om 16:12

Jij maakt ook geen deel uit van de organisatie. Ik weet niet exact wat zij doen. Weet jij exact wat jouw baas doet elke werkdag? Je weet alleen iets van wat je zelf hebt gezien of hebt gehoord. Wat de RvC van Ajax doet wordt nauwelijks over gesproken.

Feitelijk weten wij helemaal niet wat ze hebben gedaan, ja van Gaal aangesteld en een overgangsbestuur aangewezen. Verder weten we helemaal niets. Er is alleen maar naar elkaar gekat, voor zover ik kan zien. Betekend niet dat er geen andere randzaken goed zijn geregeld.

En wees eerlijk, WTF hebben wij ook mee te maken?

Begin me zo langzamerhand uitermate te ergeren aan bijna elke uitspraak van deze heer. Dit keer ook weer, met zijn denigrerende "opmerking" over Rob Been junior.

Maar goed, het was al bekend dat de "vier" niet zo maar zouden opgeven, dit is slechts een bevestiging daarvan.

Ik verbeeld me niks, maar dat gaat toch zo niet ? zegt Ten Have.

Nou meneer Ten Have, had je maar wat meer verbeelding om te kunnen voorzien welke gevolgen jouw stupide acties zouden hebben, je bent een groot manipulator en achterbaks regisseur van tal van zaken gebleken.

Geen academische titel die dat heeft kunnen verbloemen, we begrijpen nu waarom je ze allemaal hebt willen halen..... tevergeefs !!

Half Nederland wist na de mededeling dat Van Gaal was aangesteld, dat dit het graven van je eigen Ajax-graf was geweest, het tijdstip waarin je erin zou worden gedonderd kon nooit lang op zich kunnen laten wachten.
Jammer dat je de voorbodes op deze site niet hebt gevolgd, je had veel over je toekomst kunnen leren....

Je krijgt nu de kans de eer aan jezelf te houden !

Je wilt zelf niet toegeven welke opzettelijke en onbegrijpelijke fouten je heb gemaakt. De meeste zijn zelfs juridische fouten en tekortkomingen, je eigen vakgebied, kereltje, hoogleraartje !

Je motiveert zelf je afwijzing voor Ling niet met deugdelijke argumenten, dat was het vinden van het graafmateriaal in je schuur, zal ik maar zeggen.
Vervolgens wordt er nog tal van ander gerij verzameld.... interne en externe bekokstovingen waarvan de geuren over heel Nederland uitstroomden..... met tot slot nog een laatste juridisch verboden zelf ondernomen belletje naar Studio Voetbal om Davids z'n ge-ënsceneerde uitlatingen te bekrachtigen.

Heb je toen ook niet horen roepen 'dat kan ik toch niet zomaar doen' !!

Nou je deed het wel, vandaar deze nog uiterst hoffelijk uitzwaai.

Wij komen in ieder geval niet om je nog een laatste eer te betonen.... wij zijn blij, heel blij !!!

30 november 2011 om 09:49

Nee komen alleen om te kijken of ie wel echt weg is!

Ik krijg behoorlijk medelijden met deze man. Hij gelooft in zijn eigen verhalen. Dat vind ik behoorlijk zielig. Beetje vergelijkbaar dat iemand sinterklaas zou spelen en vervolgens zelf in sinterklaas gaat geloven, omdat hij zijn rol zo overtuigend speelt.
Overal lees je alleen maar dat hij vind dat ze super goed werk hebben gedaan en dat hun klus nog niet is afgelopen.

Hij zal vast goed werk hebben gedaan, maar hij heeft op zo'n schofterige, achterbakse manier gehandeld dat hij niet meer te houden is binnen ajax.

Ten Have moet gaan oppassen voor zijn eigen veiligheid. Het lijkt me niet geheel onrealistisch als ik stel dat sommige halve criminelen, die zich supporter noemen, gelieerd aan Ajax een bezoekje zullen gaan brengen aan dhr. Ten Have.

Dit is uiteraard puur suggestief, maar een komt een einde aan leugens, bedrog en manipulatie. Het volk is al decennia niet meer achterlijk, maar wel zo zelfbewust dat ze weten dat ze officieel Ten Have niet eruit kunnen donderen. Er wordt gezocht naar andere manieren als zo'n tiran ons en dus Ajax probeert te gijzelen.

30 november 2011 om 08:12

Het lijkt erop dat jij gebruik van geweld tegen personen hier openlijk zit te promoten in plaats je ervan te distancieren.

En dat maakt jou net zo moreel verachtelijk als de halve criminelen waarover je het hebt.

30 november 2011 om 08:16

Ik promoot niets ik zeg alleen dat die mogelijkheid er wel is of wil je soms het bestaan van die criminelen ontkennen?

Ik niet, ik weet dat ze er zijn en dat ze niet eeuwig slaafs achter 'de verstandigste' aan blijven lopen. Je moet je erop voorbereiden en niet bang zijn om het predicaat onruststoker te krijgen;

Ik keur het overigens niet goed hoor, want zoals je hebt kunnen lezen noem ik ze inderdaad halve criminelen en zogenaamde supporters.

30 november 2011 om 08:20

Ik vind het niks, die ten Have, maar geweldsuitingen of bedregingen aan zijn adres, of dat van zijn medeleden RvC is het laagste wat je kan doen. Alleen imbecielen met ongeveer 2 hersencellen verlagen zich tot dit soort droevige niveau´s. Een beetje normaal mens kan het met woorden af, ludieke spreekkoren etc.

30 november 2011 om 08:23

Hij waarschuwt juist.
Als ik zeg dat je je fiets op slot moet zetten in Rotterdam omdat die anders misschien gestolen word houdt dat niet in dat ik het stelen van een fiets promoot.
Ik waarschuw gewoon dat die mogelijkheid er in zit en het voor je eigen bestwil beter zou zijn om hem op slot te zetten, ook al kost dat een paar seconden en moet je waarschijnlijk de hele dag een sleutel dragen.

30 november 2011 om 08:34

Hij zit dit niet openlijk te promoten. We leven (helaas) in een samenleving waar bovenstaand scenario een reële optie is. Ik vind het naïef om dit niet uit te spreken. Het is nu eenmaal de harde waarheid dat er, niet alleen bij Ajax, supporters zijn die geweld niet zouden schuwen.

30 november 2011 om 09:29

Geweld hoeft van mij ook niet. Maar de supporters mogen hem van mij wel op gepaste wijze duidelijk maken dat het beter voor hem is dat hij opstapt.

30 november 2011 om 11:10

Als ze zich blijven verschuilen achter statuten en regeltjes en zo maar blijven kunnen zitten dan zie ik dat zomaar een keer gebeuren hoor. Het is ook maar goed dat dit waarschijnlijk niet langer dan 12 december zal door-emmeren.

En eerlijk is eerlijk. Als ze nog steeds door regeltjes hadden kunnen blijven zitten terwijl echt iedereen ze weg wilde hebben dan moet je wel met dit soort intimidatie praktijken aan komen zetten.

Ik vind het ook altijd zo makkelijk te zeggen dat we anno 2011 leven bladiebla. Als het niet anders kan is geweld de laatste optie. Wat heeft dat nou met moreel verachtelijk te maken? Mensen gaan dit niet over hun kant laten gaan. En als spreekkoren en spandoeken niet helpen wat moet je dan? Denken ach ja het is maar mijn voetbalclub wat naar de t*** word geholpen door een of andere bal. Waar maak ik mezelf ook druk over har har har.

Nee ik ben tegen geweld maar als het niet anders kan dan mogen ze van mij op een of andere manier wel wat angst aan worden gejaagd.

Maar gelukkig lost het zichzelf allemaal wel op en doen die leden van de RvC het alleen maar zichzelf aan. Wat een kneuzen.

30 november 2011 om 13:14

@ansjo e.a.

ik ontken niet dat er bij supporters groepen ook personen aanwezig zijn die fysiek geweld niet schuwen als iets hen niet bevalt, maar ik vind het moreel verachtelijk dat je je hiervan niet openlijk distancieert.

We leven hier gvd niet in een of andere bananenrepubliek maar in een rechtstaat die hoog aangeschreven staat en waar je je gelijk kuint halen via allerlei justitiele instanties.

En bovendien is het maatschappelijk en economisch belang van de voetbalclub ajax voor de totale bevolking maar van zeer ondergeschikt belang en allerminst een rechtvaardiging om met brandende fakkels op de barricaden te gaan staan.

30 november 2011 om 13:18

Ach ja, in Libie is de omwenteling ook niet met een goed gesprek tot stand gekomen..

30 november 2011 om 13:22

@zlatan65

We gaan toch hier een complete omwenteling naar een democratische rechtstaat toch niet even op een lijn stellen met wat haantjesgedrag binnen een voetbalclubje????

Hopelijk was dat berichtje van jou sarcastisch bedoeld......

30 november 2011 om 19:13

Chill jongen. Tuurlijk stel ik dat niet gelijk. Wat bij Ajax gebeurt is natuurlijk vele malen erger! Ajax een clubje noemen valt trouwens ook onder haantjesgedrag.. Maar wat ik bedoel is dat alleen maar woorden soms niet genoeg zijn. Of je moet die woorden met heel veel mensen heel onvriendelijk uitspreken.

30 november 2011 om 19:31

Niks haantjesgedrag...
In vergelijking wat er in Libie gebeurt kun je niet genoeg verkleinwoordjes gebruiken om ajax tot de ware proporties terug te brengen...

Ben jij wereldvreemd of zo?

30 november 2011 om 09:04

thehawk ik wil niet zo heel lullig doen, maar ik was afgelopen maandagavond ook aanwezig bij Ajax. En geloof mij, er was niets qua geweld aanwezig. Maar van Ten Have langs iedereen gereden met zijn auto, ja dan zou het wel anders zijn gelopen maar zo iets is puur uitdagen. En dat brengt andere situaties met zich mee, zoals jij ook wel kan begrijpen. En ik kan het die personen moeilijk kwalijk nemen Iemand die de club waar zoveel emoties bij betrokken zijn en in je hart zit, het (opzettelijk of niet) probeert kapot te maken. Ik weet zelf niet eens hoe ik erop zou reageren. Maar 1 ding weet ik wel, ik lees dat je hieronder ook zegt: ''ik weet dat ze er zijn en dat ze niet eeuwig slaafs achter de verstandigste aan blijven lopen.''. Ik weet niet of je de leiders van o.a. Vak 410 kent, maar zij opperde voor geen geweld, maar luide spreekkoren en daarmee ze de grond in te boren (ten Have en co.). Want ook zij weten dat je in deze fase met geweld juist het tegenovergestelde bereikt. En iedereen, maar dan ook iedereen was zeer gedisciplineerd en luisterden. Dus nee, het klopt ten zeerste niet wat je zegt, maar ik snap je punt.

Die ten Have heeft duidelijk gemaakt dat hij een hele nare en zeer egocentrische man is. Ik walg er echt van hoe deze kerel een club met de statuur van Ajax eigenhandig in de fik heeft gezet. Ik kan me niet voorstellen dat er ooit nog een bedrijf is, die deze vent een dergelijke baan aanbied. Het ''revalidatieproces'' wat is ingezet door de fluwelen revolutie zal nu nóg langer duren.

Waarom zegt deze man niet gewoon: ''We hebben een verschrikkelijke inschattingsfout wat de aanstelling van van Gaal teweeg zal brengen. Ook in de manier hoe we dat wat betreft communicatie hebben gedaan. Daarom lijkt het ons beter, per direct afscheid te nemen van onze functies binnen de Rvc''.

Goed werk? Alsjeblieft gast, gast, gast, wat ben jij blind en geloof jij alleen in je eigen werkelijkheid.

@thehawk, wanneer "het volk" zelf actie onderneemt is het ook niet goed... Te gewelddadig aldus de media en het overige volk... Zie ook bestorming maasgebouw door onze vrinden uit zuid.

De voetbalwereld is hard Steven de ene keer ben je top. De andere keer ben je een nietsnut en dat ben jij op dit moment.

zo gaat dat toch niet? Nou, blijkbaar wel.
Vgaal aanstellen achter de rug van Cruijff en het hele technische hart van de club om, ik dacht dat dat ook niet zomaar ging, blijkbaar toch wel.
Een technisch directeur 'verzinnen' achter de rug van Cruijff en het hele technische hart van de club om, ik dacht dat dat ook niet zomaar ging, blijkbaar toch wel.
Het is een gekke wereld meneer ten Have, maar nu is het hoog tijd om de Arena uit te hollen en er voorlopig niet meer terug te keren op stoelenmet pluche of leren bekleding. Met het verzoek uw rotzooi me te nemen.

Ik ben zelf Ajacied Ajacied. Seizoenskaart gehad jarenlang zuid-h vak 128(f-side), maar J.cruijff heb ik het ook allang mee gehad hoor. Voor mij is hij geen god ofso. Het is niet zo dat we altijd maar moeten op teren dat hij Nederlands beste voetballer ooit is geweest.

Sinds dat hij bij Ajax is, is er alleen maar ellende. Alsof hij zo'n lieverdje is.
De man komt met La Ling, iedereen, maar dan ook iedereen in de ledenraad is er op tegen. En bleef met de man terug komen. Zonder dat ze het wisten ook nog, haha.

Had het uitgemaakt als de rest van de RVC het aan meneer Cruijff hadden gevraagd? Natuurlijk stinkt het zooitje. Duidelijk is dat de RVC weg moeten. Het zijn ratten, je kunt er niet meer mee werken of vertrouwen.
Is duidelijk dat ze Cruijff weg wilde hebben met de aktie v Gaal. Maar ik denk dat we in onze handjes mogen klappen dat een man als v Gaal bij Ajax wil komen.

v Gaal is pas een echte Ajacied. Dat riep hij zelfs in zijn tijd bij AZ. Wat natuurlijk stom was, is dat hij gezegd heeft vorig jaar, nooit meer terug te willen keren.
Cruijff heeft alle prijzen gehaald voor Ajax, en NL in de op de kaart gezet, maar de man is geen Ajax fan, maar Cruijff fan. Hij kon bondscoach bij oranje worden, maar wilde dat het NL elftal met Cruijff schoenen liepen. hahaha, Maar dat gaat niet gebeuren zei de Knvb. Dat geintje had hij ook geprobeerd bij Barcelona. Ze zeiden bij Barcelona: Dat kun je misschien bij de Knvb flikken, maar niet hier.

Zelfs nu(sinds vorig jaar), dat hij bij Ajax zit, wil hij geen verantwoording nemen. Nee natuurlijk, z'n status is zo hoog, hij wil natuurlijk niet op z'n bek gaan. Hij zet alleen maar pionnetjes.
Hij haalde v Basten, die heeft het in ieder geval wel geprobeerd, maar is mislukt. Niemand die Cruiff aankijkt, die had hem wel naar binnen gehaald, destijds.
Sinds z'n komst zijn er mensen ontslagen of contracten niet verlengd bij Ajax. Natuurlijk andere koers, andere missie sinds Cruiff. En als hij wordt gevraagd door journalisten wat er nu gaat gebeuren, antwoord hij... Dat weet ik niet?! Is niet mijn pakkie aan...

Ik zal nu wel flink kritiek van wat lezers te horen krijgen. Alle Ajacieden zijn onvoorwaardelijk voor Cruijff, waarom vraag ik me af? Is hij jullie god? Is hij zo perfect? Ook hij is een mens hoor. Ook Cruiff gaat naar de wc om te poepen, ook hij is van mens en bloed.
Wat heeft hij sinds vorig jaar bereikt dan? Hij zegt, het ging net goed. Wat ging dan goed? Door zijn komst durfde niemand het aan om algemeen directeur te worden. Zie v Basten en Hiddink.
Naar mijn mening is v Gaal de enige die het durft, omdat hij schijt aan iedereen heeft,

Van de andere kant is v Gaal ook een grote ego. Ze voelen zich beide te groot om elkaar de hand te schudden. Ajax bovenaan toch? Alles in het belang voor Ajax, schud dan de hand. Crijff de Toekomst, en v Gaal de Arena. Is toch ongelooflijk dat 2 zulke grootheden, beiden Ajacieden, niet met elkaar overweg kunnen? .

30 november 2011 om 09:44

Als je dan toch probeert een uitgebreide analyse te geven, hou je dan bij de feiten.
Ook ik ben Ajacied, wat ouder dan jij denk ik, want ik heb nog in de Meer op de F-side gestaan en heb Cruijff als speler en als trainer aan het werk gezien.
Cruijff is gewoon een voetbaldier in hart en nieren met een buitengewoon scherp beeld van hoe het spel in elkaar zit en een visie op hoe het gespeeld moet worden.
Als voetballer was hij een sieraad en als trainer heb ik onder hem de leukste wedstrijden gezien. Altijd een aanvallende intentie, altijd gebaseerd op individuele kwaliteiten van spelers.

Van Gaal is de man van het systeem. Onder hem veranderde de manier van praten over voetbal: in plaats van individuen ging het over rugnummers: wie speelt op "4". Ook op die manier zijn (met een gouden lichtiing) grote successen gehaald en van Gaal heeft ook later, vaak succesvol vastgehouden aan zijn visie.

Vorig jaar, uit bij Real Madrid, is iedere rechtgeaarde Ajacied zich kapot geschrokken: we werden weggespeeld op een manier die volledig Ajax-onwaardig was. Van Gaal heb ik er niet over gehoord, Cruijff wel. Als professioneel Ajax-volger ergerde hij zich aan de spelstijl en de individuele fouten en de onvolkomenheden in het positiespel, allemaal zaken die in de jeugd getraind kunnen en moeten worden en die ook in het rapport Coronel stonden als belangrijke speerpunten van het technisch beleid.
Wat Cruijff in zijn columns deed was niets anders dan oproepen tot het uitvoeren van de plannen zoals die er lagen en stoppen met het heilloze kopen van minderwaardige voetballers op plaatsen waar je jeugd de ruimte zou moeten geven.

Ik ben nog steeds blij dat Cruijff heeft doorgezet en dat we dankzij zijn revolutie Frank de Boer als trainer hebben en een stel fantastische, technische topspelers als voorbeeld en beleidsbepalers voor de jeugdopleiding. Cruijff als adviseur op afstand was wat mij betreft prima. Als er gewerkt wordt volgens zijn visie is er weer een kans dat we in de toekomst een echt Ajax gaan zien en dat lijkt me geweldig. De dagelijkse beslommeringen moeten door mensen gedaan worden die er dagelijks middenin staan en niet door hem. Cruijff is geen bestuurder, maar toevallig wel de man met de helderste Ajaxvisie op deze planeet. En in die visie past geen Technisch Directeur naast het technisch hart van de club. En in die visie past wel een Algemeen Directeur met voetbalverstand.
Maar als je vier maanden geleden kiest voor de voetbalvisie van Cruijff en de pionnen daarvoor aanstelt, is het gewoon een grof schandaal om achter zijn rug om, terwijl hij feitelijk tegen zijn zin verantwoordelijkheid heeft genomen en in de RvC heeft plaatsgenomen, een Algemeen Directeur aaan te stellen die een voetbalvisie heeft die haaks staat op die van Cruijff en ook nog eens een Technisch Directeur aan te stellen, een functie die helemaal niet meet bestaat. En dat wordt dan gedaan door een stelletje amateurs, die nog niet in staat zijn een strandbal van een vijfje te onderscheiden.

Cruijff is voor mij geen God en geen heilige en het lijkt me een lastige man om mee te werken, maar dat zijn visie op het spel een Ajaxvisie is staat voor mij buiten kijf.
En dan nog een vraagje: is van Gaal wel geschikt als Algemeen Directeur van een beursgenoteerd bedrijf? Bij een fantastisch goed geleid bedrijf (door oud-voetballers overigens) als Bayern Munchen ligt hij met zijn voortdurende eigenwijsheid en eigengereidheid steeds overhoop met de leiding. Is van Gaal de samenbindende factor die een Algemeen Directeur moet zijn? Of loopt hij net als in 2004 weer weg als een paar mensen zijn visie ter discussie stellen en het gewoon niet met hem eens zijn? En waar was de mening van van Gaal toen het slecht met Ajax ging?
Ook van Gaal wist dat er achter de rug van Cruijff om werd gehandeld, waarom is hij, wetende dat Ajax had gekozen voor de lijn Cruijff, niet naar Cruijff toegegaan in het belang van Ajax?
Mijn gevoel is dat van Gaal een rancuneuze man is die Cruijff (of wie dan ook die het waagt hem te bekritiseren) door "ja" tegen Ajax te zeggen een hak heeft willen zetten om alles wat er in het verleden is gebeurd. En dat is gewoon niet in het belang van Onze club!



30 november 2011 om 11:17

Ben het echt helemaal met je eens. Ik word ook een beetje ziek van mensen die vinden dat je een meeloper bent als je Cruijff volgt terwijl het geloven in Cruijff 1 van de meest logische dingen is die je kan bedenken. Er is geen betere op de hele aardbol die meer verstand van voetbal heeft.

Daarnaast wilde van Gaal altijd nog een groot land naar het WK toe leiden en ik kan me voorstellen dat hij bij Ajax als algemeen directeur weer gaat zitten pielen met de jeugdopleiding zoals hij het wilt zodat we weer de een na de andere eenheidsworst krijgen en de leuke maar moeilijke spelers weggaan. Van Gaal zit daar een half jaar misschien nog wel een heel kalenderjaar en dan is hij het weer zat. Dan wilt ie toch weer gaan trainen. Zit je weer zonder Algemeen directeur.

30 november 2011 om 11:29

rodnet-1. Of v Gaal een geschikte algemeen directeur zal zijn weet idd niemand, en is misschien een grote risico. Noem jij maar een ander naam op die het kan en wil natuurlijk. Maar Cruijff had toch ook v Basten aangesteld? Is hij dan wel geschikt om een beursgenoteerd bedrijf te leiden zoals jij zei? En als v Basten dan zou falen, dan zou niemand Cruijff aankijken. Net zoals v Basten geflopt heeft bij Ajax.

Het is niet in het belang van de club een hak te willen zetten om alles wat er in het verleden is gebeurd, idd. In het belang van de club. Afgelopen jaar is niets goed gegaan in het belang van de club, behalve dat Frank de Boer kampioen is geworden met Ajax. Maar lof voor Cruijff omdat hij de Boer heeft aangewezen? Echt niet! Dan moet Cruijff ook bekritiseren voor het aanstellen van v Basten.
Waar was de mening van v Gaal toen het moeilijk met Ajax ging? Huh... Hij is daar niet prettig weggegaan destijds in de tijd van Koeman als trainer. En hij had een ander werkgever, Cruijf niet.

Je exacte woorden: Maar als je vier maanden geleden kiest voor de voetbalvisie van Cruijff en de pionnen daarvoor aanstelt, is het gewoon een grof schandaal om achter zijn rug om, terwijl hij feitelijk tegen zijn zin verantwoordelijkheid heeft genomen en in de RvC heeft plaatsgenomen, een Algemeen Directeur aaan te stellen die een voetbalvisie heeft die haaks staat op die van Cruijff en ook nog eens een Technisch Directeur aan te stellen, een functie die helemaal niet meet bestaat.
Als die mensen je tegenwerken, als die mensen daar niet horen. Wie is dan de grootste fout? Degene die hun hebben aangesteld toch? Ledenraad toch? Ik dacht dat datkeje Molenaar was(vriend van Cruijff). Getuigt van hele slechte inzicht/mensenkennis.

Dat jij Cruiff hebt meegemaakt als speler of trainer(whatever) maakt dat jou nog geen grotere Ajacied. gaat het natuurlijk ook niet om. Veel mensen zijn een beetje chauvinistisch. Omdat hij in het verleden zo goed is geweest, hebben ze een mooi aandenken van hem. En hij kan nix fout doen, zo te horen.
Ik zou graag willen dat we zulke talenten voortbrachten als dat Cruijff was. Maar zo zijn er maar een paar op aarde. Je kunt bedenken wat je wilt. Als spelers niet langer dan 3/4 jaar bij Ajax 1 voetballen, omdat ze zo goed zijn, en 3 dubbele kunnen verdienen ergens anders, dan is het denk ik erg moeilijk om in rijtje Barcelona Manchester etc te plaatsen.
Vroeger was het verschil in salarissen niet zo groot als het nu is. Ik bedoel dan salarissen in Nederland in vergelijking met grote (voetbal) landen. En als onze beste spelers 2/3/4 jaar max blijven, kun je nooit een goed team bouwen, als ieder keer je beste spelers weg worden gekaapt.

Als Cruijff adviseur is op afstand, hoe analyseert hij dan of er goede ontwikkeling is? Door Jonk en Bergkamp op te bellen? En als die 2 hun werk niet goed invullen, wie gaat daarover? Wijs jij dan wel je vinger naar Cruijff? Of nog steeds niet?

Ik vind, als je hier werkt, mag je best wel soms langskomen, in ieder geval met sommige vergaderingen en zeker de J Cruiff schaal.

En wees eerlijk: Cruiff zat v Gaal altijd dwars. Ik denk een soort van jaloezie. v Gaal heeft alles gewonnen bij Johan zn club als coach, op zijn eigen manier.

30 november 2011 om 11:57

@mvbfan
Met betrekking tot van Basten heb je een punt: als trainer met alle mogelijke bevoegdheden heeft hij inderdaad gefaald. Ik verbaasde mij dan ook toen ik hoorde dat Cruijff hem als AD naar voren schoof en dat iedereen van Basten graag zo wilde. Ik vond het eigenlijk wel verstandig van Cruijff dat hij even met die zakenpartner van van Basten wilde praten om te bekijken wat er voor vlees met Marco meekwam. En ik was verbijsterd toen nauwelijks 1 week na het afhaken van van Basten van Gaal uit de hoge hoed van ten Have kwam. Is dat een zorgvuldige procedure voor zo'n belangrijke functie?

En ook met de aanstelling van de RvC heb je een valide punt: de Ledenraad heeft daarin gefaald.
Maar ja, de ledenraad is nog steeds het orgaan wat binnen de vereniging beslissend is dus als zij zien dat het fout loopt is het in ieder geval een goed idee om maatregelen te nemen en in dit geval de RvC weg te sturen. Of hadden ze deze situatie maar voort moeten laten etteren?

Cruijff is overigens (terecht) met enige regelmaat langs geweest in Amsterdam, ondanks dat hij in Barcelona woont; van Gaal heb ik, afgezien van het ene wedstrijdje op uitnodiging van de AZ directie en het afscheid van van der Sar, sinds 2004 niet meer in de Arena of op de Toekomst gezien. En als ik me niet vergis woont hij in Akersloot.

Als Bergkamp en Jonk (en de Boer) falen zou dat zonder meer verschrikkelijk zijn. Maar nog erger is als mensen met zoveel voetbalverstand, ondersteund door nog veel meer mensen met heel veel voetbalverstand, helemaal de kans niet krijgen om te laten zien wat ze kunnen door de maatregelen van een stelletje amateurs die feitelijk geen idee hebben waar ze mee bezig zijn.

1 december 2011 om 12:22

hahahahaha grappenmaker !!!!

Wat een belachelijk gedoe is dit zeg. De ledenraad van Ajax bezit 72 van de aandelen van Ajax. in elke bedrijfsstructuur is het zo dat indien de aandeelhouders het vertrouwen opzeggen in de RvC dan is het gebeurd! Nu gaan ze poppenkast spelen dat er formeel nog geen verzoek is ingediend, de oproep van Been Jr. was toch duidelijk?? waar is dan het respect van de RvC ? een democratische manier van deze soap beslechten zou zijn alle aandeelhouders van Ajax een stemformulier te geven en op basis daarvan een meerderheid laten beslissen of deze RvC moet opstappen. Mark my words.... types als Olfers en Ten Have willen straks een gouden handdruk hebben... zij zijn er bij gebaat om carriere te maken en om geld te verdienen... Ajax in hun ziel? Laat me niet lachen! Johan! Johan! Johannnn!!

Ik kan me niet indenken dat deze professor daadwerkelijk meent wat hij zegt.
Johan had binnen luttele dagen al meerdere alternatieven, maar deze werden soms niet eens serieus benaderd destijds.
Iedere voetbalfan weet dat Ajaxfans intelligent zijn en echt niet vergeten zijn hoe of wat rondom van Basten destijds, iedere voetbalfan weet dat Louis v Gaal en Johan botsen, iedereen weet dat je contracten, zeker niet met een dergelijk hoge functie en zoveel macht stiekem uitdeelt, maar juist open bespreekt met velen, maar meneer de professor? Die niet? Kom nou, je maakt mij niet wijs dat er zulke domme mensen bestaan met zulke diplomas.

“De Raad van Commissarissen en dus de club Ajax verkeert in een situatie van grote onduidelijkheid”

Nee de rvc is niet de club ajax, dat zijn wij de supporters. De rvc heeft ervoor te zorgen dat wij supporters zo goed mogelijk zullen worden vertegenwoordigt door het nieuwe bestuur. De supporters willen dat jullie oprotten. Doe dat dan ook.

Dat al deze mensen dit willen, als het vertrouwen in je is opgezegt wil je dit toch helemaal niet! Of hebben ze een plaat voor hun kop waar geen doorkomen aan is. Dan maar gewoon 12-12 afwachten heren en dame worden jullie naar huis gestuurd zonder bedankje voor slecht geleverde arbeid. Snap die Ten have al helemaal niet man met zo'n reputatie deze stomme fouten maken beslissingen nemen zonder Johan hiervan op de hoogte stellen is wel heel erg dom en de andere 3 zijn gewoon meelopers geweest en hebben volgens mij gedacht dat ten Have wel sterk stond in zijn doen en laten en blijven nu ook zitten omdat hij dat wil denk ik.

De ledenraad heeft de RvC mandaat gegeven, alleen ook de fout door Cruyff commissaris te maken.
De ledenraad zwalkt door nu onder druk van de Telegraaf de hele RvC eruit te gooien.
Kijkend naar de feiten zwalkt de ledenraad dus.

RvC heeft de fout gemaakt door zich op de kast te laten jagen door Cruijff die overal vriendjes neer zet.

Eigenlijk onvoorstelbaar Cruijff heeft volledig zijn zin op technisch gebied met alle aangestelde trainers. En vervolgens gaat hij heel ajax opblazen om vriendjes in de directie te krijgen.
Onvoorstelbaar

Ik ben ook pro Cruijff, maar iedereen weet dat Ajax ook een beursgenoteerd bedrijf is, met alle randzaken die daarbij horen. Dat is het risico dat je neemt en dat gaat ten kosten van de sfeer binnen de club, omdat er verdeeldheid ontstaat tussen geld en prestaties ook al is dit nauw verbonden met elkaar.

Tja, ik vraag me toch echt af wat die Ten Have denkt dat hij goed heeft gedaan voor Ajax want ik kom op niets.

Op dit moment beschadigt zijn gedrag en die van al zijn mede-commissarissen (dus ook dat van Cruijff) alleen maar de naam van Ajax. En dat werd mij vooral duidelijk toen ik bij AT5 iemand van Aegon hoorde spreken over de bestuurlijke crisis bij Ajax.

Nu hier komen melden dat dankzij hen binnen vier maanden twee goede directies zijn gemaakt, lijkt me toch onzin.
Ten eerste weet men niet of er daadwerkelijk goede directies zijn gevormd aangezien geen van de directies nog gefunctioneerd heeft. Op papier zou deze RvC namelijk ook een topper zijn.
Ten tweede is de directie rondom Van Basten toch nooit daadwerkelijk gerealiseerd aangezien er niet tot een overeenstemming is gekomen. Van Basten was alleen kandidaat.

Nee, Ajax heeft nu rust nodig en daarom zou het het beste zijn als de complete RvC direct opstapt. Laten we hopen dat dat snel gebeurt.

“het was buitengewoon bizar. Ik bedoel, ik verbeeld me niks, maar zo gaat dit toch niet?”

Je verbeeld je juist te veel Ten Have. Je bent te glad en voelt je belangrijker dan de club. Je hebt werkelijk waar helemaal niks toegevoegd en dan toch de eer willen opstrijken. Wegwezen en snel

Meneer is nog al vol van zich zelf.
ike ike ike en de rest kan stikke.
die man heeft niet een spiegel nodig, zelfs in een kamer vol komt hij niet tot in keer.
kijk eens wat vaker in de spiegel van de kap.... o nee daar komt hij natuurlijk niet.

Ten Have heeft groot gelijk!! Laat Cruyff aub in Barcelona blijven, en laat de Telegraaf eens een andere hobby zoeken. Als Cruyff uiteindelijk zijn zin krijgt, geef ik mijn liefde voor Ajax op. Dit zal wel weer reacties opleveren als "dan ben je geen echte supporter" Maar een club geleid door over -het -paard-getilde- mensen met vazallen en jaknikkers als Keje Molenaar, Wim Jonk en Dennis Bergkamp. En het feit dat een Ajax icoon als Danny Blind (een échte Ajacied) wordt beschadigd trek ik niet. De club en haar onnozel volgende supporters straalt een misselijkmakend hetzegedrag uit. Nog even 1 feit (!) de RvC is zorgvuldig geselecteerd door....keje Molenaar.

30 november 2011 om 09:35

Natuurlijk Ten Have heeft gelijk! De man die de afgelopen 6 maanden via list en bedrog de club naar zijn hand heeft proberen te zetten heeft volledig gelijk! Je zit blijkbaar niet zo met een leugentje meer of minder begrijp ik?! Zegt veel over jou vriend.

Nog even 1 feit (!) de RvC is zorgvuldig geselecteerd door....keje Molenaar.
De RVC is door een benoemingscommissie met o.a. Molenaar benoemt. Als je "feiten" gaat noemen zorg er dan voor dat het ook daadwerkelijk feiten zijn!

30 november 2011 om 16:59

Beste Renevang, blijkbaar wordt de Telegraaf ook in Groningen bezorgd.. Blijf hem fijn lezen jongen, de Telegraaf is de grote leugenmachine. Ik herhaal nogmaals dat Ten Have groot gelijk heeft gehad het dreinende kind Cruyff buitenspel te zetten. Ik lees gelukkig wel andere media, bovendien ben ik wel in staat een eigen mening te geven. Goddank leven wer in een vrij land. Over mein feitje.. zat onze Keje nu wel of niet in de benoemingscommissie? dacht het wel vriend.

30 november 2011 om 12:05

@robby1

Wat is een "echte Ajacied" Ben je dat of kun je dat worden ?

Volgens mij is Blind een Spartaan. Volgens mij zijn Bergkamp en Cruff eerder echte Ajacieden dan Blind.

30 november 2011 om 17:04

Beste Robinson, Ik wil er best een kinderachtig spelletje van maken hoor.. Blind loopt inmiddels al langer rond bij Ajax dan Dennis en Johan bij elkaar én heeft zich nooit laten verleiden tot een uitstapje naar een andere topclub in NL (ene Cruyff wel meen ik mij te herinneren) bovendien heeft hij een zoon die bij Ajax is opgegroeid en heeft hij weliswaar ooit bij Sparta gespeeld maar is een Zeeuw! e.e.a. ter uwer informatie.

Ten have die de woorden "zo gaat dit toch niet?" in de mond neemt getuigt toch wel van een zekere mate van onwetendheid. Dan snap je het namelijk niet. Wat hij heeft gedaan, het aanstellen van de Louis van Gaal achter de rug van Cruyff, dat is not done. De RvC vervolgens weg sturen daarentegen is een proces geweest wat volgens de regels gebeurd is.

Wat ik me wel kan voorstellen is dat hij het een bizarre situatie vind. Op dit moment is alles bij Ajax namelijk bizar. 4 maanden lang hebben ze inderdaad keihard gewerkt, het kan niet makkelijk zijn om gesprekken te voeren met Louis van Gaal, een van de meest bekende trainers in Europa, en het voor alles en iedereen geheim te houden. Ze hebben op een of andere raadselachtige manier alles geregeld voordat er ook maar geruchten over kwamen, dat kost veel werk en is best knap. Om dan opeens door 22 man weggestuurd te worden, ja, dat is redelijk bizar.

Maar tegelijkertijd, wat had hij dan verwacht? Dat hij Cruyff kon schofferen maar rustig in het pluche kon blijven zitten? Dat is duidelijk een misvatting, en iedereen kan dat wel begrijpen. Kennelijk zit hij vast geweven in dit jasje en weigert hij het uit te doen. Maargoed, het doet er ook niet meer zoveel toe. Uiteindelijk gaat hij toch wel weg, de RvC is toch een tamelijk nutteloos orgaan. Ze hebben geen uitvoerende macht, en kunnen zo vervangen worden.

De Directie, daar gaat het om. Ik ben vooral benieuwd hoe dat zich uit gaat spelen. Word het van Gaal, of komt er toch nog een ander? Dat zou ik graag willen weten. Als controlerend orgaan heeft de RvC niet zoveel invloed op de dagelijkse activiteiten, en uiteindelijk is Ajax toch een voetbalclub waar het om de wedstrijden en trainingen gaat. Niet om de mensen die aan de top zitten te ruziën.

Het wordt tijd dat deze beste man eens een bezoekje bij de psychiater gaat brengen, want hij heeft wel erg veel weg van een pathologische leugenaar.

Een checklist om pathologisch liegen vast te stellen kan zijn:
een ziekelijke neiging om te liegen
je verveelt je snel
gedragsproblemen in de kinderjaren
sterke overtuigingskracht
tegenstrijdige uitspraken
impulsief gedrag
manipulatief gedrag
onverantwoordelijk gedrag
geen medeleven

Hij zou inderdaad beter de eer aan zichzelf kunnen houden. Er is nu echt een onwerkbare situatie aanwezig bij Ajax. Toch zou ik Bert van Leeuwen wel eens een poging willen zien maken met Cruijff en van Gaal.

ik mis in deze hele ziekelijke en opgeblazen affaire 1 niet onbelangrijk aspect.
volgens mij is iedereen aan het woord geweest maar behalve van Gaal.
als hij en cruijff er gewoon als mannen onder elkaar uit komen ben je er toch?
en anders geen van beide.
er zjin genoeg andere kundige vakmensen die van dit wespennest iets fatsoenlijks kunnen maken.
een dieptrieste bedoeling en dan kom ik nog uit Amsterdam ook, ik schaam me diep!

En neem Danny Blind ook maar mee. Onbegrijpelijk dat hij aan dit spel heeft meegedaan.

Weet je wat het aller grappigste is van alle woorden die Ten Have uit zijn mond heeft laten vallen? Nou ja, eigenlijk is alles even grappig. Van de woorden: wij eisen een toelichting, tot de woorden: we verrichten al maanden goed werk. Het eerste is grappig omdat Ten Have en Co Johan Cruijff nooit een toelichting hebben gegeven bij het afwijzen van Ling. Daarbij zegt Ten Have trouwens ook dat dit toch zomaar niet gaat? Hij voelt de spanning opkomen, net als de andere 3 minkukels in de Rvc. Ze voelen dat ze op het punt staan hun functie bij Ajax te verliezen. Moet je ze nou eens zien bibberen van de angst. Er komen woorden in de media die nergens over gaan. Weet je wat niet zomaar kan? Een clubicoon en een legendarische voetballer met een ongelooflijk groot hart voor Ajax zo behandelen. Cruijff werd door een paar zakenlui geschoffeerd tot op het bot. Met als dieptepunt de Houdini-act van Ten Have door Van Gaal aan te stellen zonder medeweten van Cruijff.
De ledenraad heeft de beste beslissing gemaakt. Hele RvC eruit! Hopelijk met Cruijff als adviseur voor de club.

Inhoudelijk neem ik deze man al maanden niet mee serieus. Hij liegt, hij draait, lekt en verkoopt halve waarheden. Maar de toon die deze man nu bezigt is helemaal buiten alle proporties. De manier waarop hij Rob Been neerzet in dit interview als ''deze Rob Been'' is te denigrerend voor woorden. Ten Have maakt er niet alleen een bestuurlijk puinhoop van, hij begint nu ook de ene Ajacied na de andere te schofferen. In zijn ogen zijn de echte Ajacieden allemaal onnozelaars. Het wordt wel duidelijk op deze manier dat het niet Cruijff is die al die tijd dwars heeft gelegen, het is gewoon deze Ten Have die de bij Ajax betrokken voetballers niet serieus wenst te nemen.

Wat ik me wel afvraag, iedereen roept die en die liegen!

Is dat ook zo?? of worden we wijsgemaakt dat ze liegen, de feiten liggen nl. niet op straat.
Zou wel verhelderend zijn als notulen van RvC op tafel komen.

Wat is die Cruyff een naar oud zeurderig aandacht trekkerig eigenwijs oud mannetje geworden zeg.

En de domme kudde loopt maar achter de messias aan.

30 november 2011 om 13:00

Kennelijk doet je naam je eer aan, je hebt volgens mij het IQ van een tuinboon.

Hoe kan zo'n domme man ooit bestuurder worden, of voorzitter van de RvC van zo'n grote organisatie.. hebben ze die rechtstreeks uit het Pieter Baan centrum geplukt ofzo?
Welkom in de democratie, en nou opstappen

Op het moment dat ten Have twee weken geleden zei dat de Rvc, inclusief Cruijff, zich moesten gaan opstellen als echte Ajacieden, hadden ze hem direct weg moeten sturen. Wat een lef! Iedereen weet dat de aanstelling van van Gaal en Blind een regelrechte oorlogsverklaring was. Dat maakt de rol van de 4 in de rvc, van Blind en van van Gaal, uiterst dubieus. Een prestigestrijd over de rug van Ajax. Dan ben je geen Ajacied maar een rancuneuze verliezer. Gewoon opzouten en Ajax het beleid van Cruijff laten uitvoeren. Het blijkt maar weer eens dat je heel veel kan leren en studeren maar dat dit niet meteen inhoudt dat je slim bent en enige mate van niveau hebt.

Deze RVC wordt nu zo hard afgevallen. Is iedereen wel op de hoogte van hun werkzaamheden? Ik ken de mensen, zeker bij deze club, niet. Maar elke bestuurder heeft toch het beste voor met z'n club.
En wat lees ik nu. Deze RVC zijn gevraagd en ingesteld door Been en o.a. Molenaar.
Dit hebben ze toch bij hun volle verstand gedaan? En nu deugt er niets meer van ze,
Supporters zien ze zelfs als Pieterbaan patiënten. En de rest van de meningen kan je hier lezen.
Dit tekent toch ook niet voor de aanstelers van de Rvc?
Hebben zij niets uit te leggen?
Neem nou Danny Blind. Een op en top Ajacied. Voor de rest van Nederland druipt het Ajax zijn van zijn "ponum" af. Cruijff hoeft moeite met zijn benoeming, dus deugt de man totaal niet meer.
Anderzijds wel prediken dat oud-ajax splers de kar moeten gaan trekken.
Ik vind Cruijff een leuk persoon, kan lachen om zijn uitspraken en hij weet heel veel over voetbal. Maar ook hij heeft z'n zwakheden zoals iedereen.
Zo legde hij pas geleden nog eens e.e.a. uit hoe het nu zat en zou moeten. Vier man sterk (vi) konden niet navertellen want hij nu eigenlijk bedoelde. En er zaten enorme fans van hem bij. Er werd nog gevraagd, of hij het zus of zo bedoelde. Nee dus en hij legde het weer op zijn onbegrijpelijke manier uit. Uit beleefdheid knikten allemaal en sloten het gesprek af.
Het is zeer gevaarlijk alles aan één persoon op te hangen. En gaat het fout dan kan hij beter (is trouwens zo verkeerd nog niet) in die fantastische stad Barcelona blijven en net doen of je niet bereikbaar bent. Die Cruijff is zo gek nog niet.

Steven ten Have wilt graag president-commissaris blijven. In de maatschappij heeft hij nog een paar prestigeprojecten lopen, waaronder een fusie van hogeschoelen en een universiteit. Zodra je de grote man bij Ajax ben, gaan er deuren voor je open. Daarom wilt hij er blijven, om zijn status te voeden om zo hoger op de politieke baantjesladder te komen.

Nu niet de "moraalridder" gaan uithangen. Je hebt (vies) gespeeld en ogenschijnlijk verloren.

Je verbeeld je niks maar je rot niet op?
Kale gladjakker dt je bent eerst ja johan nee johan en nu op deze manier ik hoop dat je je verslikt.

- Contact zoeken met de directie van De Telegraaf om zaken betreffende Ajax en Johan Cruijff te censureren.
- Johan Cruijff met ongegronde reden beschuldigen van racisme.
- Tscheu La Ling beschuldigen van omkoping terwijl hieromtrent niets is bewezen.
- Louis van Gaal als algemeen directeur aanstellen achter de rug om van Johan Cruijff, terwijl je er terdege van bewust bent dat Van Gaal en Cruijff niet door één deur kunnen.

Ik verbeeld me niks, maar zo gaat dit toch niet?

Deze man snapt er ook werkelijk helemaal niks van he? Ongelooflijk wat voor een enorm bord je voor je kop kunt hebben.

Ajax is een weg ingeslagen met Johan Cruijff en jij denkt dat zomaar even te kunnen veranderen?

Pff, ik heb echt medelijden met je

Hoe serieus moet je iemand nemen die zichzelf en partners schouderklopjes geeft? Haha!
Uiteindelijk bepaald de omgeving of je goed werk levert en niet jezelf. Dat moet hij toch weten!

Dat wordt niet alleen bepaald door het resultaat, maar ook hoe je als persoon bent.

En nog steeds speelt hij de onschuldige. Als hij niet achter de rug om van Cruijff met al die andere passanten in de Raad dit gespeeld had, dan was het nooit zo ver gekomen. Het probleem is en was gewoon dat ze geen zin hadden om tegen Johan Cruijff op te kijken. Had Cruijff bijv. Ling aangesteld en het was een succes geworden zou iedereen Cruijff ophemelen. Niemand zou dan de rest van de Raad ophemelen. Dus wat dachten de rest van de Raad, kom we gaan ff van Gaal aanstellen zo zal Johan dan zelf de eer houden en vertrekken. Hebben wij vrij spel om dit Ajax naar onze hand toe te trekken. Allemaal ego-trippers, Ten Have is gewoon een zielige man die Cruijff van alle kanten heeft geprobeerd kapot te maken. Het leuke vind ik ervan dat het hem niet lukt. Want ja Stephan Ten Have, wie ben jij nou eigenlijk?

'ik verbeeld me niks'

Nee, maar ondertussen wel de Telegraaf proberen te censureren en een privé contract van een mede rvc lid proberen te laten ontbinden.

Goed werk.. Nou ja meer heb ik ook niet meer te zeggen over deze vent.. Dit was wel te verwachten dat die zouden blijven..

Ja ten Have, zo gaat dat dus wel.
Ook als minister kan je nog zo veel goed werk hebben geleverd; als je een flinke misstap maakt moet je opflikkeren.
Jij dacht even Cruyff te kunnen wippen, dat is dus nogal mislukt. De achterbaksheid achter deze actie heeft de publieke opinie tegen je gekeerd en dus moet je opstappen. Deze gladjanus zal natuurlijk, net als de andere leden van de raad, eerst een zakje met geld meewillen. Bah!

Man '' alles voor de club ''
zeggen ze allemaal...nou lekker hoor alles is op Ajax gericht en iedereen is er kotsmisselijk van!
jongens word volwassen en los het op als volwassen mannen!
Alles voor ajax? je maakt de naam kapot!
dus ga allemaal maar weg en breng wat cruijff en v gaal input in van andere.

Deze man is echt helemaal de weg kwijt, volgens mij kickt hij erop om publiekelijk aan de schandpaal genageld te worden. Het feit dat hij ook zo denigrerend over ''die Rob Been '' praat geeft alweer voor de zoveelste keer dat deze man in zijn eigen sprookjes geloofd en totaal niet met kritiek kan omgaan.

Wat me ook ook opvalt is dat hij schijnbaar nog verbaasd is dat hij 's nachts nog een telefoontje ontving. Hij wist heus wel wat er die avond besproken werd, maar menneer doet nu alsof zijn neus bloed ( also hij al lag te slapen ). Volgens mij zijn ze achter de schermen met nog iets bezig, teminste dat vermoed ik waarom zou je anders blijven zitten als je weet dat zo'n beetje iedereen je weg wilt hebben.

Dat hij zijn eigen carriere en imago wilt beschadigen moet hij zelf weten, maar laat Ajax daar even buiten. Die man haalt echt het bloed onder mijn nagels vandaan, iemand moet toch kunnen doordringen door die hersenpan van hem. Hou op over '' het belang van Ajax '', want elk woord wat je nu nog uitspreekt is een belediging voor Ajax en iedereen die Ajax een warm hart toedraagt !

Het wordt hoog tijd dat de supporters van Ajax zich gaan laten horen as zaterdag. Ajax zal excelsior toch wel oprollen dus er is dan tijd genoeg om eens te laten zien/horen wat zij van ten Have vinden.

Ik roep absoluut niet op tot geweld of ranzige spreekkoren maar wel tot een stevige reactie naar ten Have en zijn mede rvc leden.

Alle lof voor ten Have je zou maar een zwaargewicht als Louis van Gaal binnen kunnen halen.
Met alle respect voor Ling, van Basten of zelfs een Hiddink maar Louis weet wat er gevraagd wordt en heeft bij AZ mede met Gerbrands een organisatie neergezet waar de club nu en in de toekomst de vruchten van plukt.
Zeker weten dat nu een paar seizoenen supporters om Louis zitten te roepen maar dan vrees ik is het niet meer haalbaar.

30 november 2011 om 17:39

Vertel maar es, wat heeft van gaal gepresteerd als algemeen directeur? Juist, niks, nada, noppes.

ten have wordt met de dag triester, lekken, liegen, halve waarheden vertellen, falen, de rvc niet inlichten over van gaal, de brief van de telegraaf en dan nu calimero spelen dat het zo toch niet kan, echt, met afstand nu al de loser van de eeuw.

“een commissie waarin ook Keje Molenaar verantwoordelijkheid droeg”, zegt Ten Have. “deze Rob Been belt me en vraagt na een onsamenhangend verhaal of 'wij de eer aan onszelf willen houden'. Dat kan bijna niet waar zijn.”

Nou, dat was wel je redding geweest Ten Have! Dan had je nog met opgeheven hoofd het stadion kunnen verlaten, had je nog een normaal leven gehad. Momenteel zet je jezelf volledig te kakken, ook weer met dit stuk. Je krijgt een handreiking en verpulvert deze gewoon, schandalig!

“De club was bestuurlijk op koers, daar was kei- en keihard aan gewerkt door verstandige mensen met een enorme betrokkenheid bij de gehele club”, besluit de voorzitter van de Rvc.

Hij bedoelt hier de huidige chaos die hij heeft veroorzaakt? Nou nou, dat daar keihard aan is gewerkt moet wel, anders lukt zo'n puinzooi natuurlijk niet. Verstandige mensen? Dat zeer zeker. Verstand van voetbal? Totaal niet! Enorme betrokkenheid bij de gehele club? Nee, dan was je wel op het verzoek van Rob Been ingegaan. Dan toonde je je betrokkenheid bij de club!

“De commissarissen hebben twee goede directies geproduceerd, eentje met Marco van Basten en eentje met Louis van Gaal. En dat in vier maanden tijd. Aan de mensen die dat werk geleverd hebben, wordt even gevraagd de eer aan zichzelf te houden.”

En juist die 2 zaken hebben voor een enorme puinzooi gezorgd. Puinzooi voor een paar jaar, gerealiseerd binnen 4 maanden, chapeau, erg knap. Het is dan ook logisch dat men deze mensen vraagt de eer aan zichzelf te houden.

Ok..het is officieel: van Voetbazone mag je geen kritiek leveren op Cruiff want dan wordt dit onmiddellijk verwijdert. Zoals ik al zei...voetbalzone begint op de televaag te lijken. Je mag wel een mening hebben maar dan wel onze mening.... triest !!

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren