Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Jol snapt Nijhuis, Janssen begrijpt AZ, achterban Ajax geschokt

Laatste update:

Na de bizarre taferelen tijdens Ajax-AZ, waarin een man het veld op rende om Esteban Alvarado een karatetrap uit te delen, stromen de reacties binnen. Esteban wist zich te verweren tegen de negentienjarige man, die alcohol op had en uit persoonlijke afkeer van de keeper besloot hem aan te vallen. Bas Nijhuis zag het incident en gaf Esteban rood, omdat hij 'gewelddadige handelingen' verrichtte toen zijn aanvaller reeds op de grond lag.

/

Voormalig scheidsrechter Dick Jol liet in de uitzending van Eredivisie Live weten dat Nijhuis goed handelde. De Scheveninger stelde dat de regels voorschrijven dat een speler die zich bezondigt aan een gewelddadige actie uit het veld moet worden gestuurd. Ook al is het slachtoffer afkomstig van de tribune. Jol maakte zelf ooit een vergelijkbaar incident mee.

De voormalig toparbiter zag van dichtbij hoe drie actievoerders het veld op kwamen tijdens een Europees duel tussen Chelsea en Galatasaray. Dennis Wise nam meteen wraak en schopte één van de mannen. Jol hield de rode kaart toen overigens op zak, om de gemoederen niet extra te verhitten. Nijhuis gaf op de persconferentie na het gestaakte duel aan dat hij wel rood móést geven aan Esteban. “Dit is volgens de regels en die moet ik hanteren. Ik kán niet anders dan de regels uitvoeren”, zei hij.

/

Theo Janssen gaf in gesprek met Eredivisie Live aan begrip te hebben voor het besluit van AZ om niet meer uit de kleedkamer te komen, maar zich te douchen en weg te gaan, naar Alkmaar. “Ik begrijp de spelers van AZ wel een beetje. Dit is volgens mij nog nooit gebeurd”, aldus de middenvelder van Ajax. De supportersvereniging van zijn club heeft al laten weten vol ongeloof te zijn over de gebeurtenissen in de Amsterdam ArenA.

De dader, een negentienjarige man die inmiddels in hechtenis zit, had alcohol op en erkende dat hij een hekel aan doelman Esteban heeft. “Ik zag het vol ongeloof. Dit is een dieptepunt voor het voetbal en voor Ajax in het bijzonder”, sprak Daniel Dekker, voorzitter van de Supportersvereniging Ajax (SvA) aan Radio 1. Volgens hem kwam de agressieve man via het invalidenplatform het veld op. “Aan die kant kun je met enige moeite het veld opkomen. Ik zag het vanuit mijn ooghoek gebeuren omdat de bal ergens anders was. Ik weet echt niet wat zo iemand bezielt.”

Bekijk hier de beelden:

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Blijkbaar zijn ze zo geschokt dat ze maar even zijn begonnen met rellen.

23.05: Na afloop van de gestaakte wedstrijd tussen Ajax en AZ zijn woensdag rellen uitgebroken. Supporters van de Amsterdamse club vechten buiten de Arena met leden van de mobiele eenheid.

(bron: Ad.nl Sportwereld.)

21 december 2011 om 23:19

Inderdaad , zag het voorbijgaan op Ad.nl , zal een leuk staartje krijgen voor onze vriendelijke ''vrienden''

21 december 2011 om 23:24

Er staat een fout in die zin;

''hooligans van de Amsterdamse club vechten buiten de Arena met leden van de mobiele eenheid''
Dat moet het zijn.

21 december 2011 om 23:25

Ja, want ook hier gaat het weer over alle ajax supporters.
Leer nou eens wat nuance aan te brengen in reacties mensen.

Dit soort idioten heb je overal, altijd. Gooi er wat drank in en daar gaan ze.

21 december 2011 om 23:51

Ja je hebt ze overal, alleen hebben jullie er een beetje veel. Het is altijd wat met die club. Winnen ze een beker of een schaal zit de kans er dik in dat ze de binnenstad vernielen. Nu zijn ze ontevreden en vallen ze de mobiele eenheid aan. Tuurlijk is het grootse deel hier helemaal niet van gediend, maar wil alleen maar zeggen dat een paar idioten ook niet meer opgaat, het is toch een redelijk grote groep.

21 december 2011 om 23:57

"ja je hebt ze overal, alleen hebben jullie er een beetje veel. Het is altijd wat met die club. Winnen ze een beker of een schaal zit de kans er dik in dat ze de binnenstad vernielen."

Ja en jij weet ook zeker altijd de reden dat het vechten wordt?

Aangezien vaak genoeg de ME zich ook niet altijd al te netjes gedraagt. Daarbij zegt de ME zelf ook dat ze sensatiezoekers zijn.

En laatste keer leidsche plein huldiging begon de ME waterkanon te gebruiken omdat de supporters niet snel genoeg weggingen na de huldiging.

Een ander voorbeeld is bij een wedstrijd ajax - utrecht waarbij de utrecht supporters het stadion niet inmochten. Ze konden niet allemaal tegelijk op het perron staan voor de trein omdat die veel te klein is. Dus de laatste mensen werd vrolijk op ingeslagen door de ME. Een man moest 2 meisjes van 8 en 9 jaar beschermen voor de klappen die met knuppel uitgedeeld worden...

21 december 2011 om 23:59

@ Rolotjuh

Een club zal altijd een bepaald percentage debielen hebben. Elke club in de wereld heeft wel debielen. Jij en ik weten beide dat Ajax het grootste aantal supporters heeft, grotere aantal supporters betekent meer kans op debielen binnen in die supporters en dit betekent grotere aantal debielen binnenin supportersgroep dan bij andere clubs.

Ga nou niet lopen doen alsof meeste Ajax-supporters debielen zijn die alleen maar rellen.

22 december 2011 om 00:04

@afcasander

Ho ho, ik beweer helemaal niet dat ik weet waarom ze altijd knokken.
Ik zeg alleen maar dat je dit soort mensen bij elke club hebt en dat alcohol vaak een grote rol speelt. Ik heb laatst ook op tv het programma "politie te paard" oid. gezien en daarin zeiden alle agenten ook dat ze het wel leuk vonden om te knokken. Zelfs voor een wedstrijd zeiden er een paar dat ze hoopten dat het matten werd, dan waren ze tenminste niet voor niets gekomen. Dat geeft wat mij betreft ook aan dat de ME gewoon op alles slaat wat los en vast zit.

@rolotjuh

Ja we hebben er inderdaad veel, maar dat komt omdat we ook veel normale supporters hebben (4 miljoen). Dan is het ook logisch dat we meer hooligans hebben dan Excelsior.

22 december 2011 om 00:05

Ach komop. Feyenoord heeft ook heel veel randdebielen, Utrecht net zo, en bij Twente komen er ook steeds meer en meer. Dat heeft niks te maken met één club maar eerder met de regio of stad en ook de populariteit van de club te maken.

En dat deze groep wat groter is dan 'een paar idioten', tja dat is dus bij de genoemde clubs ook al zo. Maar dan nog zijn ze veruit in de minderheid en ook geen supporters. Er zitten teveel gasten op tribunes die alleen voor de thrill komen en niet voor het voetbal. En die genieten en profiteren alleen maar van situaties als deze.

Dit kan je niet betrekken op de echte supporters, ik heb hier nog geen enkele Ajacied dergelijke acties zien goed praten.

Overigens voor de genen die op kragakun reageren over dat er 'supporters' in het bericht staat die aan t rellen zijn. Dat wil niet zeggen dat kragakun dat vind he, hij citeert slechts. Wel slecht geschreven van het AD inderdaad..

22 december 2011 om 00:23

@ Rolotjuh

En zijn dat supporters of mensen die elke gelegenheid aangrijpen om met de politie op de vuist te kunnen? Velen hebben nieteens echt iets met Ajax die dit soort dingen vaak buiten het stadion doen. Vandaag ook weer die scholierenactie waar kinderen van 14-17 rondlopen wat uitloopt op rellen. Niet omdat die kindertjes op rellen uit zijn maar omdat er een groep op af komt die dit soort gelegenheden aangrijpt om even lkkr los te kunnen gaan. Net zoals je op de stapavonden regelmatig groepjes jongeren tegenkomt die overduidelijk bezig zijn met het zoeken van ruzie.

Daarbij de relletjes na het kampioensfeest gebeurden omdat volgens de politie de mensen niet snel genoeg naar huis gingen maar nog door wilden feesten op de straten. Als je dan op mensen in gaat slaan dan is er weinig nodig om rellen te krijgen hoor. Me'ers zijn vaak niet bepaald de meest rustige mannetjes/vrouwjtes hoor. Ook waren er teveel mensen op de huldiging af gekomen waardoor mensen in de verdrukking kwamen waardoor onderlinge vechtpartijtjes ontstonden.

Want bij Twente waren relatief gezien veel meer gearresteerde supporters maar daar hoor ik niks over.

22 december 2011 om 11:26

Je weet er overduidelijk niks van, je kwekt alleen maar.

21 december 2011 om 23:29

Waarom moeten ze dat weer doen? Ik vraag me echt af waarom je dan gaat rellen? Er is al één debiel het veld op gaan rennen en de wedstrijd om zeep gaan helpen en dan moeten weer rellen ontstaan. Waar is dat voor nodig? Als je iemand wil gaan rellen, ga die debiel dan rellen die de wedstrijd heeft verziekt.

Die mensen die daar nu bezig zijn met rellen hebben hersenen van de grootte van een walnoot. Als je 'supporter' bent van Ajax, dan maak je dat je daar weg komt. Waarom? In het belang van de club. Sorry voor mijn reactie maar ben zeer gefrustreerd over mensen die denken dat ze 'supporters' zijn.

21 december 2011 om 23:30

Zal het geweld van ajax supporters uit 2004 tegen jong-feyenoord (van persie/ acuna) ook meewegen in het besluit van de knvb? of is 2004 te lang geleden alweer?

22 december 2011 om 00:21

Ik kom net terug van de wedstrijd en iedere supporter ging gewoon rustig naar huis! De media maakt er een hele hype van met hooligans vechten hier en daar, maar dat gebeurde helemaal niet!

22 december 2011 om 01:49

Reactie op 23:05:
Pure Onzin! Ik was gisteren bij de wedstrijd Ajax-az en nadat de wedstrijd gestaakt was ben ik naar buiten gegaan. Hier was er geen grimmige sfeer te bekennen. Ajacieden liepen heen en weer en een beetje te zingen. Vervolgens waren er een 'tiental' mensen die een parasol heen en weer bewogen, wat volgens de ME te hard ging. Hierop heeft de ME het volledige plein rond de arena (zuid-kant) leeg gemaakt door middel van paarden (rennen) en waterkanonnen.

Ongeloofelijk en veels te overdreven dat er hier rellen word genoemd. De media heeft dit hele gebeuren ontzettend verdraaid en daar kan ik me erg aan ergeren.

22 december 2011 om 09:27

@ kragakun: Je zag al mensen buiten het stadion wachten op het moment dat ze konden toeslaan: Muts op, sjaal tot hun ogen.........en die hoefde niet eens in het stadion te hebben gezeten.......
Geen supporters dus!!!

Haha een hekel aan Esteban, wat een sneu figuur!

21 december 2011 om 23:23

Ik denk dat hij denkt dat jij een hekel aan hem hebt, jij verwijst naar de reactie van die kerel. Dat moet echt een simpele geweest zijn zeg.. :P

21 december 2011 om 23:22

Dus jij zou je laten aanvallen door een gestoorde idioot? Oke, die 2e trap was overdreven maar die eerste was geheel terecht. Die man moet met zijn klauwen van Esteban afblijven...

21 december 2011 om 23:24

Esteban liet hier wel zijn ware aard zien. Maar het is begrijpelijk dat de man zo reageert.

21 december 2011 om 23:24

Volgens mij bedoeld hij met 'sneu figuur' de debiel in kwestie ( de supporter dus)

21 december 2011 om 23:27

Oke, het leek net of je het over die keeper had.

21 december 2011 om 23:29

Jongens ik heb het niet over Esteban he, maar over die supporter...

21 december 2011 om 23:57

Ja is allemaal makkelijk lullen, hij had weg moeten lopen, maar wie zegt dat zo'n gozer niet nog een keer op staat en het nog eens probeerd? Of dat ie misschien ook nog een wapen bij zich heeft en dit voor de tweede keer bewaard?

Nee Esteban reageerde instinctief en zorgde ervoor dat het gevaar uitgeschakeld was. Toen die steward eenmaal op hem lag stopte ie ook. En ok geef hem groot gelijk. De keeper van AZ heeft bij mij in aanzien gestegen.

22 december 2011 om 00:52

ik vind het altijd zo dom als je gaat praten met als dit, als dat. als mijn oom een ander geslachtsdeel had was het mijn tante....

jullie moeten gewoon inzien dat wat die supporter deed echt verre van normaal was maar dat wat esteban deed ook totaal niet kon. die gek lag op de grond en kon niets meer en dan nog even twee genadeloze trappen geven... slaat nergens op natuurlijk.

21 december 2011 om 23:22

De mensen hierboven mij snappen duidelijk niet wat hij bedoelt te zeggen....

Ik snap het echt niet... Waarom doe je zoiets doordat je hem haat. Vind het sowieso knap dat hij hem haat, terwijl hij waarschijnlijk nooit met hem heeft gesproken. Een schande voor de voetbalwereld wat deze jongen vandaag heeft gedaan. En waarom doet hij dit? Door zo'n domme reden je leven verpesten. Sjonge jonge, wat een dag!

''de voormalig toparbiter zag van dichtbij hoe een actievoerder het had voorzien op John Terry tijdens een Europees duel van Chelsea. De aanvoerder van de Londense club nam meteen wraak. Jol hield de rode kaart toen overigens op zak, om de gemoederen niet extra te verhitten.''

Dit is precies waarom het juist niet te snappen is.

19 jaar en je leven nu al verkloten je moet het maar leuk vinden..

gewoon levenslang stadionverbod en 3 maanden de cel in ofzo en nog als kers op de taart 100.000 euro geld boete!

21 december 2011 om 23:27

jawel dit wordt als mishandeling beoordeelt en daar kan je ook celstraf voor krijgen
hoeveel weet ik niet

21 december 2011 om 23:27

ja ok eigenlijk heb je wel gelijk :P

maar als esteban zich niet had omgedraaid op tijd had die denk ik wel een paar gebroken ribben? hoe die mafkees in kwam vliegen was absurd

21 december 2011 om 23:31

art.300 Sr, 3 jaren gevangenisstraf.

21 december 2011 om 23:32

wow dat is wel heel erg extreem

21 december 2011 om 23:40

ohjawel, die man mag de rest van zijn leven genieten van zijn daden. in wien kreeg een ajacied 500.000 gulden boete, dat zal hij gevoeld hebben.

21 december 2011 om 23:43

Bij Den Haag hangt er overal om het veld een mooi bordje met de consequentie 10 jaar stadionverbod en 15000 euro boete.

weet niet of dat elders ook zo gehanteerd wordt, maar de club kan zo wel de kosten die zij van de knvb krijgen bekostigen. 100000 spaart die idioot met een baantje bij de appie natuurlijk nooit bij mekaar.

21 december 2011 om 23:44

Levenslang stadion verbod in elk geval! En die celstraf en boete mag ook zeker als je kijkt wat deze jongen de clubs, supporters en anderen gekost heeft! En daarbij, stel maar eens een goed voorbeeld, want deze actie slaat werkelijk nergens op...
Streaken oid ok, maar een speler met een karatetrap aanvallen?

22 december 2011 om 07:43

@ Feyenoord 223

Klopt dat als je vecht op straat je niet zulke straffen krijgt, maar met deze actie stuurt die jongen indirect wel 40.000 mensen naar huis en verpest hun avond. Wanneer deze wedstrijd uit- of opniew wordt gespeeld worden er extra kosten gemaakt worden.

22 december 2011 om 09:52

als de wedstrijd wordt uitgespeeld..

Als je de Ajax achterban een beetje kent weet je dat deze jongen wel iets meer dan alleen drank op had.

Ongewenst het veld betreden is echte heiligschennis, ik hoop dat deze gast nooit meer een sportveld/stadion mag betreden.

21 december 2011 om 23:34

Vertel ik ben ook Ajax achterban wat gebruik ik nog meer dan alcohol?

21 december 2011 om 23:39

Naar alle waarschijnlijkheid stimulerende middelen uit een envelopje waardoor hij zijn allerlaatste remmingen verloor.

Ik heb het niet over alle Ajax fans maar met name de grote groep oproer kraaiers.

21 december 2011 om 23:46

Nou het is geen geheim dat er een hoop mensen op de tribune de huissleutels niet alleen gebruiken om de deur thuis mee los te maken.

21 december 2011 om 23:48

@bloedworst

Zal dit niet bij alle clubs gebeuren met de harde achterban. Ik denk het wel dus niet doen alsof het alleen bij Ajax gebeurt. Bij FC Utrecht kan je het gewoon kopen in het supportershome alleen zullen ze dit niet toegeven.

21 december 2011 om 23:49

Jullie kennen beide de Ajax-achterban dus goed genoeg om mij persoonlijk van drugsgebruik te beschuldigen?
Wat jullie doen is generaliseren , dat misstaat jullie beiden.

22 december 2011 om 00:00

@bloedworstja en deze man zit bij die groep?

Volgens mij zat deze man aan de noordkant. En waarschijnlijk bedoel jij met de oproerkraaiers vak410 en de f-side.

Die zitten helaas voor jou aan de zuidkant.

22 december 2011 om 12:08

Lucagio,

bij alle clubs heb je mafkezen en dwazen, maar zelfs onder deze mafkezen bestaat een ongeschreven wet dat je wel van spelers afblijf. Dit is bij ajax nu toch al de 2e keer dat, dat dus wel gebeurt en dat heb ik bij andere clubs met mafkezen nog niet gezien. Dus in die zin gebeurt dit wel alleen bij ajax.

22 december 2011 om 14:15

Oja?
Ik meen me van vorig jaar nog iets herinneren van Twente-utrecht.

woow waarom zijn er opeens zoveel topics van dit onderwerp kan toch ook gewoon in een topic

21 december 2011 om 23:21

Elke topic heeft iets anders, je kunt niet 1000 updates doen van : " Janssen geschokt, Frank zegt dit en dat ".

Esteban volkomen gelijk, Gert-jan volkomen gelijk en AZ volkomen gelijk

Ajax kan alleen maar verontschuldigen maar zullen wel ter verantwoording worden geroepen. Stiekem denk ik dat Ajax eruit wordt gezet en AZ dus doorgaat.

Verbeek lekker terug trekken NA de rode kaart.. terwijl dit volgens de regels is.


verbeek heeft al meerdere keren laten zien dat hij een slechte verliezer is... Rood en 1-0 achter, dat gaat m niet worden.

En dan daarna voelt iedereen zich opeens onveilig omdat n 19jarige broekie herrie schopt!!

Az had gwn door kunnen spelen.

Er is geen bom ontploft. Een onveilig gevoel door dit? Ben je wel snel bang hoor.

Estaben had moeten weglopen en noiet voor eigen rechter spelen. Dit is sws geen noodweer, want hij lag op de grond.

21 december 2011 om 23:28

Die supporter had nog mazzel dat ie geen dreun van Verbeek heeft gehad, die is immers bokser geweest.

21 december 2011 om 23:32

Je slaat onzin uit.
Dat 19 jarige jochie had hem letsel kunnen aanbrengen
als Esteban niet toevallig had omgekeken.

Verder is dit wel noodweer, Iedereen roept hier dat Esteban door het lint ging maar dat is complete onzin. Ten eerste zou de persoon weer opstaan en wellicht Esteban weer aanvallen.
Verder trapte Esteban op de benen en de reet van dat 19 jarige jochie zodat deze op de grond
bleef liggen en geen mogelijkheid had om op te staan. Hij trapte niet op zijn hoofd en ook niet in zijn buik. Bewust tegen de benen en de reet getrapt door Esteban.

Verder vind ik de reactie van Slop erg slap. Na dat incident hebben ze AZ aangeboden om de wedstrijd door te spelen met 100% garantie dat er niets zou gebeuren.
Eigenlijk zeg je hiermee dat je daarvoor die 100% garantie niet gaf en daarmee eigenlijk je schuld bekent dat het toch allemaal niet zo goed geregeld is.

Hier staat maar een straf op en dat is Ajax uit de beker gooien. Omdat het goed afgelopen is, willen we dingen altijd goed praten.
Ik weet 100% zeker dat wanneer Esteban zijn rug gebroken had dat er absoluut geen twijfel bij niemand over bestond om Ajax uit de beker te gooien.
Helaas moet er altijd fysiek leed aan te pas komen om iets serieus aan te pakken.

22 december 2011 om 09:49

Geen noodweer,

noodweer moet ogenblikkelijk aan het voorval zijn, dat is dit niet want hij had de keuze om weg te renne zoals Nijhuis al zei.

dit noem je voor eigen rechter spelen, wat verboden is bombanera99

21 december 2011 om 23:34

Meen je dit nou serieus? Als ik er dan toch serieus op in ga... er was wel een gevoel van onveiligheid, want als er één persoon over het hek kan komen, waarom dan niet meerdere? Maar denk is even na zeg, dit doen omdat Verbeek bang zou zijn voor Ajax... dat je zoiets nog durft neer te zetten

22 december 2011 om 09:51

Ja toch Feyennnoorder, helemaal gelijk in;

@ Martijnfey; want als er één persoon over het hek kan komen, waarom dan niet meerdere?

elke wedstrijd zou je dit onveilige gevoel kunnen hebben wanneer er een supporter op het veld komt; Want Stel JE ZOU Eens Voor DAT ER Hierna Weer Eentje HET Veld OP Komt DIE JE Letsel Toebrengt

kan je beter stoppen met voetballen,

Aan Martijnfey:
Agovv was het toch? Of Go Ahead?

21 december 2011 om 23:40

jij hebt helemaal gelijk en daarbij zou de knvb zich voor gek zetten als ze besluiten ajax eruit te zetten want az geeft immers op omdat het onveilig zou zijn

kom op zeg gebeurd wel vaker dat er iemand het veld op loopt en dan wordt er ook niet gestaakt omdat er een supporter het veld op loopt dus az eruit knikkeren

21 december 2011 om 23:50

En hoe vaak gebeurd het dan ook dat een speler op een dergelijke wijze wordt aangevallen? Vandaag betrof het wel fysiek geweld richting een AZ speler en wie garandeerd dat er niet meer idioten op de tribune zitten met ditzelfde plan? Dit is heel wat anders dan in je blote reet over het veld rennen en jezelf enkel voor schut te zetten....

22 december 2011 om 10:03

Fysiek geweld? Hij raakte hem niet eens geloof ik, hoogstens poging tot mishandeling.

21 december 2011 om 23:45

Dit was wel noodweer, en anders noodweerexces... Esteban kan hier volgens de regels van de Nederlandse wet. (burgerlijk wetboek om ietsje preciezer te zijn) nooit voor gestraft worden

22 december 2011 om 09:09

Eerste trap kun je als noodweerexces betitelen, 2e trap echter niet. Daar is geen afweerreactie, maar gewoon ersoon in kwestie pijnigen. Niet dat ik Esteban ongelijk geef, zou waarschijnlijk hetzelfde hebben ghandeld, maar hij staat niet 100% sterk bij een evt aanklacht..

22 december 2011 om 09:45

Nope Wetboek van Strafrecht, art. 40 ev

Noodweer moet ogenblikkelijk aan de het voorval zijn. In dit geval dus zeker niet want Esteban had de keuze weg te lopen zoals Nijhuis al zei.

22 december 2011 om 09:51

Noodweer moet ogenblikkelijk aan de het voorval zijn. In dit geval dus zeker niet want Esteban had de keuze weg te lopen zoals Nijhuis al zei

22 december 2011 om 09:54

Misschien zou je ook zo hebben gehandeld en even nog een trap hebben verkocht, maar jij en ik weten dat dat verboden is en gwn mishandeling is. Die trappen van Esteban zijn buiten alle proporties.

22 december 2011 om 11:39

Het is noodweer indien je jezelf verdedigd en er verder niets aan kunt doen (simpel omschreven) Hij ging hiermee te ver... dus is het geen noodweer.

Mochten de grenzen van noodzakelijke worden overschreden als gevolg van een hevige gemoedsbeweging kan een beroep worden gedaan op noodweer-exces.

Hij staat onder spanning een wedstrijd te keepen in een stadion met zo'n 30.000 mensen erin.. Uit het niets komt er een idioot het veld op die hem probeerd aan te vallen, wat volgt is een schrik reactie en dat kan wel even duren... gewoon noodweer-exces jongens.

21 december 2011 om 23:53

uiteindelijk is er maar een straf:
- rode kaart voor Esteban - niet mee eens, maar volgens de regels, krijgt waarschijnlijk 3 wedstrijden.

- Ajax wordt gestraft voor het feit dat een supporter op het veld komt en een speler aanvalt. Als je kijkt naar eerdere ervaringen en uitspraken, dan ligt Ajax uit de beker. Ajax zal ook een grote boete tegemoet moeten zien. Az gaat door naar volgende ronde..

Niet mooi, had liever een wedstrijd gezien, zonder idioten.

22 december 2011 om 01:28

@a*j*a*x

En nu ff lekker je ajaxbril af doen en normaal reageren.

Jij zou natuurlijk weglopen als je klappen kreeg?

22 december 2011 om 09:47

Als er 50,000 man om me heen staat en 30 camera's en daarnaast een vette bonus je bent voetballer, dus voorbeeldfunctie (blijft uit jurisprudentie), zou ik zeker weglopen...


als ik in een steegje loop ergens in Heerhugowaard waar er geen hond loopt, en ik word dan aangevallen dat ik geen voetballer ben, tja dan is t anders..

je vergelijkt 2 situaties met elkaar die je niet kan vergelijken...

22 december 2011 om 12:41

Hou toch op man, als je klappen krijgt waar dan ook verweer je jezelf.
Voetbal of niet, bonus of niet.
Dat doorgesnoven konijn had al een stadionverbod, dus de controle bij ajax is ruk.
Een maat van mij staat op 410 en als ik hoor wat daar tijdens een wedstrijd over de tribune heen gaat, is ajax elke wedstrijd in gebreke qua controle/fouillering.

Gisteren de reactie van Slop gezien; hij krijgt een levenslang stadionverbod!
Met die controle die meneer Slop hanteert, lacht zo een knul daarom.

Nijhuis heeft geen enkele fout gemaakt, Esteban vond het nodig om nog door te trappen maar ik kan me wel inleven in alle 3 de reacties. Wat zou jij doen als je word aangevallen door een gek? Az stond nog 1-0 achter dus een perfect moment om zo'n besluit te nemen haha.

Eindelijk gebeurt er iets op de Nederlandse velden, Hilarisch :P

21 december 2011 om 23:26

Nou, het is maar wat je hilarisch noemt. Ik vind dit niet om te lachen meneer... Het is een grote schande dat dit kan gebeuren.

21 december 2011 om 23:31

Oh sorry meneer, ik wist niet dat jij het niet grappig vond, volgende keer zal ik er extra op letten goed?

Kom op man, elke keer gebeurt er maar niks terwijl er op de buitenlandse velden genoeg gebeurt. Ik wil hier ook een keer wat meemaken.
Je hoeft het niet me eens te zijn, maar ik vind het wel een leuk gezicht, ik zie het al morgen voor me in de krant ''domme fan gaat keeper AZ te lijf en ontvangt zelf klappen''.
Hahahaha dit filmpje zus je vaker zien

Weltrusten Parez..

21 december 2011 om 23:37

Gast, moet je eens je reactie lezen en kijken waar je om lacht. Ik vind het werkelijkwaar een schande. Ga zelf slapen, en even daarvoor je reactie doorlezen. Jij volgt sowieso het Nederlandse voetbal niet, dit soort dingen zie je ook niet in andere landen hoor. Dit zal daar ook als groot nieuw beschouwt worden. Man man, in en in triest dat je hier om moet lachen.

21 december 2011 om 23:44

Messi je voetbalt beter dan dat je praat. Als je dit soort dingen wilt zien, ga dan naar een bokswedstrijd kijken, dit is voetbal!!!!

21 december 2011 om 23:45

een echte boeroeper bent u?
Een enkele mafketel van alle mensen in al die jaren in al die wedstrijden met al die emoties. Dit is geen grote schande, is tragisch maar feitelijk een ongelukje dus.

21 december 2011 om 23:33

Nou vind het helemaal niet leuk, en voor die tussenstand zal hij niet weg zijn gegaan. Als AZ nou minder was geweest en het was de 88ste minuut had ik je reactie kunnen begrijpen. Nu was AZ beter en er was nog veel tijd te gaan.

Maargoed, ik vind het treurig voor Ajax, voor AZ en voor iedereen die van NL voetbal houd.

22 december 2011 om 00:29

@lionelmssi:

Dat Was zeker je broer... die dronke lor in de Amsterdam Arena. Maar goed spaanse worstjes liefhebbers neem ik zelf niet meer serieus en zijn broer nog veel minder.

Ongelooflijk dit....

Lekker belangrijk, er is er maar 1 schuldig.

De rest is hier dupe van, ik ga slapen.

Chapeau voor Bas Nijhuis en assistenten!!

Dat mag ook wel eens gezegd worden. Hij had inderdaad de rode kaart achterwege kunnen laten, maar nadat ik alles nog eens goed bekeken heb vind ik die nog niet eens zo onterecht.
- Laat ik vooropstellen dat dit een actie is van een dwaas en dat die hard gestraft moet worden. In ieder geval stadionverbod voor altijd in heel Europa wat mij betreft en ook een forse geldboete.
- Esteban reageert begrijpelijk en was duidelijk in een soort shock. Echter, er zijn nu eenmaal grenzen aan zelfverdediging. Hij schopt namelijk, zoals Bas geheel terecht opmerkt, twee keer in op een dan weerloze man die op de grond ligt terwijl stewards er al bij stonden. Nogmaals, zijn reactie is volkomen te begrijpen, maar niet goed te praten.
- Ajax heeft mogelijk nalatig gehandeld doordat de fan op het veld kon komen. Nu weten we echter allemaal dat je een stadion nooit helemaal zo kunt beveiligen dat er nooit meer iemand op het veld komt. Dit zal dan ook onderzocht moeten worden. Als er een duidelijk verwijt is te maken aan Ajax dan zal er een regelmentaire nederlaag gaan volgen lijkt me. Overigens vind ik wel dat Ajax een straf moet krijgen, anders gaan veel meer idioten dit overwegen. Als dit gedrag immers 'zijn eigen club' niet straft, dan kan het zo zijn dat er geen prikkel is om dit na te laten voor sommige andere idioten die bijvoorbeeld een hekel hebben aan de keeper van een andere club.
- AZ heeft ook volkomen begrijpelijk gehandeld, maar ook niet zoals het hoort. Ook AZ zal waarschijnlijk gestraft gaan worden voor het van het veld aflopen. Het was een schrikmoment voor de keeper, maar uit de directe reacties van de spelers was niet op te merken dat zij ook geschrokken waren. Er was ook geen enkele aanleiding om te denken dat er nog zo'n gek het veld op kwam. AZ brengt dit wel netjes zo naar buiten, maar de daadwerkelijke aanleiding voor het naar binnen gaan was mijns inziens de rode kaart voor Esteban.

Tot slot kunnen we concluderen dat het in en intriest is dat één ziekelijk persoon voor zo velen iets naar de klote kan helpen. Veel van de reacties steunen Esteban en ik ben ook geneigd om hem te steunen, maar er is wel sprake van enige nuance. Hoe begrijpelijk een reactie ook mag zijn, dat verklaart die reactie nog niet goed.

21 december 2011 om 23:26

Klasse reactie die de gehele lading dekt wat mij betreft.
Feitelijk zijn alle partijen bij deze benadeeld, maar daarnaast ook (mogelijk) strafbaar.

21 december 2011 om 23:27

Ik ben het niet met jou eens.
- De stewards waren er nog niet toen Esteban schopte, toen zij er wel waren dacht Esteban eerst dat een van hun ook een supporter was die hij bijna zou aanvallen. In middels was hij al met de supporter gestopt te schoppen. Hij was dus erg geschrokken en in shock.
- De spelers moeten veilig op het veld kunnen voetballen, dat kon in dit geval niet, dus volkomen terecht en logisch en zoals het hoort het veld verlaten, je kunt toch niet door blijven voetballen als je weet dat het risico bestaat dat je door een of andere gek wordt aangevallen.

22 december 2011 om 00:32

@ Rubanjo

Esteban was inderdaad in shock, maar dat is een verzachtende omstandigheid. Wat Esteban deed ging nu eenmaal verder dan zelfverdediging.
Ik ben het volkomen met je eens dat spelers veilig op het veld moeten kunnen staan, maar een 100% garantie bestaat er niet, in geen enkel stadion. Dit zal niet de laatste keer zijn dat er een dwaas het veld op komt. Als je nu eenmaal echt het veld op wil dan lukt dat je, in ieder stadion. Er was echter geen enkele aanleiding om te denken dat er nog zo'n dwaas het veld op zou lopen. Bovendien had Ajax aangegeven die hoek van het stadion extra te beschermen in het resterende deel van de wedstrijd. Al begrijp ik de reactie van AZ volkomen, al blijf ik erbij dat het van het veld aflopen vooral veroorzaakt werd door die rode kaart. Spelers van AZ reageerden namelijk behoorlijk rustig toen de keeper werd aangevallen. Ze gingen pas door het lint toen Bas rood trok.

21 december 2011 om 23:28

@hen_nie

Hulde!
Iemand die Nijhuis niet gelijk neersabelt en zelfs durft te beweren dat hij de juiste beslissing neemt.
Waarom AZ werkelijk van het veld afstapt kunnen we alleen raden. De echte reden zal wel nooit naar buiten komen.
De oester gaat dicht om het zo te zeggen en de waarheid zal wel eeuwig in de schelp blijven en als die al opengaat krijgen we een mooi gesloten front met 1 verklaring.

Hoe dit verder moet? Zaak voor de Knvb.

21 december 2011 om 23:32

Goede reactie.
Echter enige aanvulling mag zijn, dat Esteban hier wel degelijk zijn schuld kan uitsluiten eventueel, met een beroep op noodweerexces.
Daarnaast vormen gegronde veiligheidsoverwegingen een gegronde reden tot staking over te gaan. In huidig geval in de positie van Az niet lastig aan te tonen, nu de spelers schijnbaar in een shock verkeerden. Wel ben ik het met je eens dat de aanleiding natuurlijk die rode kaart was, wat het des te briljanter maakt in juridisch opzicht veiligheidsoverwegingen als aanleiding naar buiten te brengen.
Ik vrees hier voor uitsluiting van Ajax, dergelijke aansprakelijkheden worden eenmaal snel aangenomen wanneer iets of iemand het veld betreed. Laten we hopen op het overspelen van de wedstrijd.

22 december 2011 om 00:24

@ Lighters

Er gelden voor Esteban zeker verzachtende omstandigheden, maar een beroep op noodweerexces is denk ik kansloos. Aangezien ''fan'' weerloos op de grond lag en uitgeschakeld was en daarbij was er ook geen mes of iets dergelijks zichtbaar.

22 december 2011 om 00:46

@hen_nie

Verklaar weerloos? Esteban had moeten wachten tot de fan weer opstaat en hem weer een rot schop geeft? En dan? Hij was niet weerloos, aangezien hij bleef schoppen terwijl hij op de grond lag (oh, wacht, dat heb je niet gezien natuurlijk, of nee, dat was de fan die zich verweerde ).

Je reactie slaat kant nog wal.

22 december 2011 om 00:55

@ Badhabbit

Ik heb het hieronder ook al gezegd: Esteban had weg moeten lopen van de situatie dan was er niets aan de hand geweest. Ik geef Esteban volkomen gelijk en ik had waarschijnlijk hetzelfde gedaan maar daarom is het nog niet goed wat hij deed.

22 december 2011 om 09:16

Dan ben je juist wel weerloos, doortrappen terwijl de persoon op de grond ligt en zichzelf niet kan verdedigen. Vooral die 2e trap was geen zelfverdediging meer. Ik vind niet dat Esteban geschorst moet worden, maar een aanklacht indienen is ook niet geheel slim volgens mij..

21 december 2011 om 23:35

Mooi samengevat. Bijna helemaal mee eens.
Alleen Esteban gaat wmb vrijuit. Die 2 trappen terwijl de hooligan op grond ligt moeten we gewoon als zelfverdediging zien. Die hooligan kan ook liggend een mes is zijn arm (brood) gooien.
De aanval is beste verdediging , zal Johan zeggen

22 december 2011 om 00:26

@ J. Staatsen

Ikzelf vind het ook net goed wat Esteban deed, maar het is geen zelfverdediging meer. Hij stond namelijk ook in de positie dat het duidelijk waarneembaar was dat die dwaas niet bewapend was.

22 december 2011 om 00:48

@hen_nie

Dan nog was het zelfverdediging om er voor te zorgen dat hij niet meer opstond. Esteban had hem ook in zijn buik of op zijn hoofd kunnen trappen. Zodra de eerste steward er was stopte hij.

22 december 2011 om 00:52

@ Badhabbit

Nee hij had weg moeten lopen van de situatie. Dan was er niets aan de hand geweest. Nogmaals, zeer begrijpelijk wat hij deed en die dwaas verdiende een paar schoppen maar het is niet goed te praten.

22 december 2011 om 12:17

Nee, wij konden allemaal na 20 herhalingen zien dat er stewards aankwamen en dat de hooligan ws niet bewapend was.
We kunnen Esteban niet kwalijk nemen dat hij dat in een splitsecond niet allemaal gelijk mee kreeg. Hij dacht zelfs dat de stewards nog meer hooligans waren.en was ms wel bang dat de hooligan bewapend was.
Hij blokt de 1e aanval en voorkomt de 2e aanval.

21 december 2011 om 23:38

Ja hoor jij snapt het. Je moet hem gewoon op laten staan en als je mazzel hebt trekt hij nog een mes ook! Schei toch uit man. Esteban reageerde wat mij betreft nog netjes, hij heeft hem niet tegen zijn hoofd geschopt.

22 december 2011 om 00:18

@ Hainrich

Tuurlijk niet. Stewards waren in de buurt. Esteban heeft zeer begrijpelijk gereageerd en ik denk dat 9/10 inclusief ikzelf ook zoiets hadden gedaan. Echter, gaat het de zelfverdediging te buiten.

22 december 2011 om 00:42

Ik heb mij zelf ook wel eens in zo'n soort situatie bevonden en het eerste wat er bij mij opkwam was dat ik mijn opponent moest uitschakelen. Esteban handelde gewoon puur op instinct, wat vrijwel iedereen zou doen. Het klinkt allemaal wel leuk, dat je ziet dat er twee suppoosten aan komen lopen en dat die loser al op de grond lag maar zo werkt het in de realiteit natuurlijk niet. Iemand die op de grond ligt is niet per definitie uitgeschakeld. Voor hetzelfde geld had die flapdrol nog een wapen op zak gehad, zekerheid voor alles zou ik zeggen.

22 december 2011 om 00:59

@ Hainrich

Precies, maar daarom is het nog niet goed wat je doet. Het beste wat je kunt doen is weglopen van de situatie. Opponent was uitgeschakeld en er was zichtbaar geen wapen aanwezig. Echter druist het tegen de natuur in en wil je die mafkees een keer goed aanpakken.

Tuurlijk is het een vervelend ongeval. Ik wil het ook zeker niet goed praten wat er gebeurd is, maar het is slechts een man die het voor de massa verpest. Het heeft ook geen zin om alle Ajacieden te generaliseren tot criminelen of tuig dat niet spoort, want dat heeft helemaal geen zin.
Ik ga er overigens vanuit dat Ajax de overwinning krijgt, gezien het onprofessionele optreden aan de kant van AZ. Volgens mij mag je niet het veld verlaten voordat de scheidsrechter heeft gefloten.

een Dronken drinkende dwaas , verpest een goede pot voetbal voor iedere voetbal liefhebber van Nederl... waarom, kan er nooit eens normaal worden gedaan, altijd rellen , altijd een idioot die zoiets doet , zo steun je je eigen club niet , het is kut Nijhuis heeft goed gefloten , en nee Ajax uitsluiten heeft ook geen zin , ik begrijp Gertjan Verbeek wel dat je je spelers van het veld haalt. je club Ajax staat met 1-0 voor tegen de koploper! wees dan trots en doe dan niet zo lompe actie en verpest dan niet een avond voor iedere... echt triest.

21 december 2011 om 23:35

Ten eerste stond AZ 1-0 achter en dus niet voor.. Ten tweede: Heb jij weleens een niet-drinkende dronken dwaas meegemaakt?

Toch kan je AZ dit niet aanrekenen he.. AZ verpest niet de avond voor iedereen, het is de prutser die zich supporter noemt! Nu worden de rollen omgedraaid.. Esteban rood, terwijl hij aangevallen wordt.. Het is hetzelfde als jij een inbreker uit je huis schopt.. Dan wordt je ook opgepakt.. Typisch Nederland!

Voor de rest ben ik het helemaal met je eens! ;-)

21 december 2011 om 23:39

Sorry was beetje een kromme zin haha maar heb hem een beetje aangepast ;

Is deze aktie heel anders dan een streaker die het veld op komt?
Qua beoordeling van de knvb?

21 december 2011 om 23:27

Lijkt me dat het aanvallen van een speler wel wat zwaarder weegt. Niet zozeer voor de veiligheid die een club moet kunnen borgen, maar het is wel de directe oorzaak voor het staken en de commotie erna. Als het 'slechts' een streaker was geweest was er vrolijk doorgevoetbald, was de man opgepakt en krijgt Ajax een beperkte boete. Nu is het maar even afwachten.

Bas Nijhuis en zijn assistenten hebben werkelijk alles fout gedaan wat ze maar fout konden doen. Ook met het incident daarvoor.

Dus jou 1ste zin snap ik al niet

22 december 2011 om 09:19

Beargumentatie graag en geen loze, niet onderbouwde stellingen...

Het is al eerder gebeurt dat spelers zich niet veilig voelen als ze op bezoek zijn bij Ajax. Herinneren jullie je Jong Ajax - Jong Feyenoord nog een aantal jaar geleden waar Van Persie notabene door De Ridder gered moest worden? 2 keer in 7 jaar is echt ongelooflijk. Ik hoop dat er wat gedaan word aan de beveiliging bij Ajax.

21 december 2011 om 23:46

Inderdaad, dit is al de zoveelste keer bij Ajax. De Knvb moet nu echt eens duidelijk maken dat dit niet kan. Zit te denken aan zeer zware sancties als puntaftrek/uitsluiting van competitievoetbal buiten dat ze natuurlijk de beker uitgezet moet worden. Het ajaxpubliek laat herhaaldelijk zien totaal geen respect voor de tegenstander te hebben en de club ajax laat het welzijn van de spelers van de tegenstander blijkbaar aardig koud.

22 december 2011 om 09:22

2e keer inderdaad. Latn we de rellen bij Feyenoord voor het gemak maar vergeten. Elke club heeft debielen, die t verpesten.

Elke gek kan als hij wil het veld op..het gebeurde zelfs in de Wk-finale!!!!!!!!!!!!!!!!!

Lijkt mij toch nog iets beter beveligd dan de arena

22 december 2011 om 19:11

3e keer met het staafincident. En hoewel ik de rellen ten zeerste afkeur vind ik dit nog een stap erger. Je hebt als supporters gewoon van de spelers van de tegenstander af te blijven. Spelers aanvallen is het laagste van het laagste wat je als 'supporter' kunt doen in mijn ogen. Ben het natuurlijk wel mee eens dat iedere club helaas debielen er tussen heeft zitten. Vind dit ook verschrikkelijk voor de gewone ajacieden, maar de Knvb moet na de 3e keer gewoon eens een streep trekken.

Sanctie: Degeradatie Ajax, geen publiek voor 5 jaar in thuiswedstrijden en voor 5 jaar uitgesloten in de beker?

21 december 2011 om 23:26

Hahahha, dat zou jij wel willen he? geloof mij zonder Ajax is de Eredivisie veel minder leuk. Dan hebben jullie geen club meer om te haten.

21 december 2011 om 23:30

Weet niet waarom maar heb het idee dat je een beetje een gekleurde bril op hebt maar weet het niet zeker ;

21 december 2011 om 23:34

Gaan jullie mee degraderen?
Na vorig jaar utrecht thuis in de beker?

Jol ziet het verkeerd , het is een fout van Nijhuis !
Dit is geen gewelddadige handeling , maar zelfverdediging.
1st blokt hij de aanval, vervolgens schakelt hij de agressor uit tot de situatie onder controle is mbv de beveiligers.

Als Nijhof (of Jol) op vakantie is in Z-amerika en hij wordt in de rug aangevallen, maar de aanvaller valt, dan moet HIJ zich maar is omdraaien en weglopen...

Zo deze supporter zorgt er ook gelijk voor dat de hekel op Ajax supporters alleen maar groter wordt -_-'

Ff duidelijk er ging één iemand het veld op, en neit alle Ajax supporters. Scheer neit iedereen over één kam want als iemand weet hoe de meeste Ajax supporters zijn, dan ben ik dat wel en de meesten vinden dit net zo schandalig als jullie.

En zij die nog eventjes gingen rellen buiten zijn zoiezo al niet goed bij hun hoofd, het is zeer telerustellend en zoals Nijhuis al heef tgezegd, zijn er vanavond alleen maar verliezers. Het is zeer treurig.

21 december 2011 om 23:42

Er klonk alleen wel een behoorlijk gejuich bij de Ajax supporters, zeker toen Esteban ook nog eens rood kreeg. Dus ja, ik wil de Ajax supporters wel over 1 kam scheren. Stelletje mafkezen.

22 december 2011 om 01:53

Ja op de lange zijde waar ik zat moest ook iedereen juichen weetje waarom? Omdat je niet kon zien wat er gebeurde. Je zag alleen die supporter rennen iedereen om ons heen dacht dat het om een streaker ging, niemand zag dat hij Esteban aanviel. Het leek juist eerder andersom.

22 december 2011 om 09:25

Ik stond ook te juichen,op de tribune ik zag ook alleen maar Esteban trappen. Zag later pas de beelden, en toen gaf ik Esteban gelijk...

Ik zat ook in het stadion en helemaal uit enschede naar amsterdam gereden met 7 vrienden en dan komt zo een idioot hele wedstrijde verpesten.. Wat mijn betreft wordt esteban niet geschorst die kerel heeft nog niet eens zijn verdiende loon gehad ik had gewild dat esteban met zijn noppen had getrapt en niet met zijn binnenkant voet.. Wat een zielige mens die zich ajax supporter noemt ik schaam me voor zulke supporters.. Hoop dat knvb dit terug draait.. En het is ook de schuld van mijn club dan moeten ze de beveilinging maar beter op orde hebben.. Die stewarts waren zo een beetje aan slapen.. Die kerel kon nog niet eens lopen dat de stewarts niet direct ingrepen is onbegrijpelijk.. Bah zielige vent

Hoe je het went of keert, je kan je als club nooit, maar dan ook nooit voor 100% voorbereiden op zo´n teringdebiel. De Knvb zal dit vast anders zien, maar ja.

Deze vent moet een levenslang een stadionverbod krijgen en een fikse boete. De boete die Ajax eventueel ontvangt, moeten ze voor 100 procent op hem verhalen.

De reactie van AZ vond ik overigens wel overdreven. Door 1 malloot is niet direct de veiligheid van alle spelers in gevaar. Maar dat zal vast politiek zijn...

21 december 2011 om 23:39

Helemaal met jou eens!!!! Je kan nooit helemaal de veiligheid waarborgen. Er zijn altijd randebielen die alles willen verpesten voor de rest. We moeten maar accepteren dat we ons land delen met malloten eerste klas.
Overigens hebben de Feyenoord- en Psv fans zich in het verleden ook aardig misdragen, dus waar die verwijten vandaan komen weet niemand.

21 december 2011 om 23:50

Verschil is dat Feyenoord- en Psv supporters zich nog nooit hebben vergrepen aan spelers van de tegenstander en dit bij Ajax al de 3e(!) keer is.. Blijkbaar hebben die malloten op de tribune bij jullie totaal geen respect voor de spelers van de tegenstander en dat mag gewoon gezegd worden. Eventuele wandaden van ons supporters zijn niet goed te praten, maar van een andere aard. Tevens zorgen jullie supporters behalve deze incidenten ook voor genoeg problemen.

22 december 2011 om 00:12

Wat is het verschil tussen het aanvallen van spelers en supporters ? Ieder mens is gelijk. We zullen het maar niet over jou "medesupporters" hebben die meerdere moorden op hun geweten hebben. Hoe hypocriet kun je zijn.

22 december 2011 om 00:21

Lionelhans: Je haat en frustratie richting Ajax zit echt diep. Typisch trouwens ook dat juist een 'feyenoorder' even het heilige boontje gaat uithangen. Houd eens je eigen supporters een spiegel voor. Afgelopen seizoen en dit seizoen hebben jullie je van je beste kant laten zien door herhaaldelijk buiten de kuip flink huis te houden. Nota bene tegen je eigen bestuur! Nee die voelen zich nu wel vast veilig of niet?
.
Trouwens, bij psv is het ooit ook helemaal fout gegaan toen was het niet 1 maar bijna de volledige harde kern die het veld op kwam. Erik Gerets heeft dit toen voorkomen. Dus ook bij andere clubs gebeurt het dus!!!!!!! En dankzij wie mogen we al 5 jaar niet in rotterdam komen? Juist ja, jullie feyenoorders omdat ze Ajacieden toen trakteerde op een kogelregen van stenen die op dat moment geen kant meer uit konden. En ook toen hebben jullie flink huis gehouden buiten de kuip.
.
Dus Rot Lekker Een Eind Op met je selectieve verontwaardeging, want je bent niets anders dan je frustratie over Ajacieden van je af aan het schrijven. Kijk eens in Godsnaam bij je eigen club!!! Om over de 'moord' in een weiland in beverwijk maar te zwijgen!!!!

21 december 2011 om 23:59

Die ene idioot beïnvloedt gewoon de wedstrijd. Of Esteban nou wel of geen rood zou hebben gekregen, z'n concentratie is natuurlijk naar de maan. De reactie van Az/verbeek is volkomen begrijpelijk en terecht.

Die achterban toch. Wat zijn ze geschokt zeg

23.05: Na afloop van de gestaakte wedstrijd tussen Ajax en AZ zijn woensdag rellen uitgebroken. Supporters van de Amsterdamse club vechten buiten de Arena met leden van de mobiele eenheid, zo meldt het Anp.

22 december 2011 om 01:52

Ik hoor ook bij de achterban, en was rond dat tijdstip al bijna thuis. En ik was zeker geschokt want ik zag de supporter alleen rennen en ineens zag ik Esteban als een dwaas op hem intrappen. Dusja de achterban is zeker geschrokken.

De rellen tja, ik weet niet wat het was maar door het hele gebeuren in het stadion hing er wel een nare sfeer. Op de F-side en 410 waren ze in elk geval helemaal niet blij dat de wedstrijd gestaakt werd en die zullen ongetwijfeld buiten dat voorgezet hebben.

Moet ik wel zeggen dat zo´n mobiele eenheid een gevecht niet uit de weggaat en er van houdt om de boel te provoceren. Op station Bijlmer-arena stonden ze ook al klaar met 3 peletons verdeeld over het station. Beetje tegen mensen aanduwen die gewoon daar lopen enzo.

Achja de kosten van de ME zijn toch al voor Ajax, maak er dan ook maar gelijk gebruik van

dit heb ik net gelezen op twitter en vind ik een goede idee:
laat die man in een ajax shirt taakstraf doen in rotterdam :P

Het was al een zwarte dag voor het Nederlandse voetbal dat er een mafkees zich weer eens moest misdragen. Dit was blijkbaar nog niet erg genoeg en men heeft nu ook maar besloten om buiten het stadion de boel kort en klein te slaan en de mobiele eenheid te lijf te gaan.

Wat een trieste figuren zeg!

Wat een idioot. Hoe haal je zoiets in je hoofd. Hij verdiende wel meer dan die twee trappen, maar het was natuurlijk geen zelfverdediging en uitermate dom van Esteban. Slecht beveiligd van Ajax, maar AZ daarentegen speelt een vies spelletje. De spelers voelden zich zo onveilig dat ze met zijn allen meteen het veld afrenden en niet eerst naar Nijhuis om te protesteren tegen de rode kaart (cynisch). Ze zijn gewoon uit woede vanwege de rode kaart het veld afgelopen en proberen nu hun beker seizoen te redden.

21 december 2011 om 23:46

Da's wel heel erg laag, dit had niks meer met de wedstrijd te maken. Wat dan, doorgaan en steeds over je schouder blijven kijken??

Die knul verziekt het voor alle supporters en liefhebbers.. Proberen die relschoppers ook het seizoen te redden of verzieken ze het gewoon nog meer nu?

22 december 2011 om 00:09

Waarom liepen ze pas na de rode kaart van het veld dan? Ze gingen eerst naar de scheidsrechter dus zo bang waren ze niet.

Het is natuurlijk verschrikkelijk wat er gebeurt is en het kent enkel verliezers maar laten we nou niet net doen of er een moordaanslag gepleegd is.

22 december 2011 om 06:46

Heb je gelijk in, maar late we ook niet gaan doen alsof dit AZ goed uitkomt.

22 december 2011 om 08:20

Wanneer hadden ze dan van het veld af moeten lopen? Zoveel tijd zat er niet tussen het incident en de rode kaart. Wie weet waren ze ook van het veld gelopen als er geen rode kaart was gegeven.

dat twitter bericht heeft wel wat
.vind het wel goed dat Esteban zich verweerde die gek had ook wel iets in zijn handen kunnen hebben .
gewoon over spelen en kaart seponeren,desnoods zonder publiek.word ook een leuke wedstrijd na de winterstop pfffff.

@dejvid Jou reactie kan ik alleen maar respect voor opbrengen ben helemaal niet gecharmeerd van ajax of wat dan ook maar jou reactie vind ik grote klasse

Tuurlijk gaat het hier ook niet om alle Ajax supporters maar een grote gros die zich uberhaubt supporter durven te noemen verzieken het voor de rest , Ik kan de reactie van Esteban heel goed begrijpen ook al is hij niet zo handing in zijn handelen ik had het zelfde gereageerd en deze ( supporter ) benadeeld zijn eigen club en verziekt het voor de rest vind dan ook dat de Knvb eindelijk es op moet gaan staan en met gelijke munt moet handelen want als dit elders gebeured word de des betreffende club gelijk uit de beker gegooit Esteban vrij spreken Ajax uit de beker gooien hoe lullig ook maar het duidelijk dat er bij de beveiliging er behoorlijk wat aan schort hoe krijg je het in godsnaam voor elkaar om in de Arena het veld op te komen.

Jah helaas kun je randdebielen niet van de maatschappij scheiden.. Als ik aan de macht kom dan word het alle randdebielen laten verdwijnen

Ik kom uit het stadion met die rellen valt het reuze mee de politie handelt hier gewoon weer precies zoals het niet moet.

Verbeek reageerde echter pas toen er rood werd getrokken. Toen was er voor hem niets meer te verliezen met 10 man en een 1-0 achterstand. Begrijp me goed, ik keur het optreden van de gek af, zeg dat Esteban gelijk had, maar niet verder had moeten trappen, maar hij was echt bang, want toen er een bewaker in zijn richting kwam, wilde hij hem ook gaan trappen. De actie van Verbeek had echter meer geloofwaardigheid gehad als hij zijn spelers voor de rode kaart van het veld had gehaald. Nu heeft het de schijn van hypocrisie.

Sjonge wat is dit erg, zit je in het stadion komt er zo'n mafkees het veld op! jammer van deze pot dit had het niet verdient...

Waar ik niemand over hoor is die glaszuivere penalty die AZ onthouden is. In de herhaling duidelijk te zien dat Holman tegen zijn voet getrapt wordt en uit balans is op het moment dat hij wil schieten. 100% strafschop.
Natuurlijk wuift die laffe Nijhuis dat weg. Net zo als 2 maanden geleden toen die arbiter Ajax wel een strafschop gaf voor een overtreding ruim 2 meter buiten het strafschopgebied.

22 december 2011 om 01:49

Je zag dat Holman bewust op zoek was naar een penalty bedoel je. Niks aan de hand.

Wat ik erg vind is dat Nijhuis het EK wel op zijn buik kan schrijven en dat met een beslissing die hij sowieso niet goed kan nemen! (nijhuis is als enige genomineerd) Rood staat in de boekjes, maar iedereen kan zien dat dat volslagen belachelijk ik, de beelden gaan de wereld over! We hebben te maken met een belachelijke situatie en een goede scheidsrechter die de juiste, maar de de meest ongelukkige kaart van zijn leven moet trekken! Laten we daarom met zijn allen Nijhuis sparen in deze discussie en ons vooral richten op een malloot van 19 die het verziekt voor 35.000 man plus voetbal minnend Nederland!

naar mijn mening moet men die keeper gelijk bovenaan het klassement voetballer van het jaar zetten !
En ik vind Verbeek een veschrikkelijke man met altijd zijn wijze gelul alsof ie ineens god is na een paar leuke wedstrijden , maar hier moet ik hem een compliment geven ! Schijt aan de gevolgen , we gaan jongens , klasse Gert-jan !

Ben benieuwd wat alle Anti-ajacieden gaan roepen als Ajax uit de beker wordt gegooid. Ik hoorde namelijk wel erg vaak dat zij de Knvb pro-ajax vonden maar goed.

Vind het overigens wel ontzettend grappig. Ik keur zulk gedrag van een "supporter" zeker niet goed, maar Gert-jan Verbeek is wel een beetje een lafaard.

Dit is de 2e keer in korte tijd dat er een wedstrijd van AZ gestaakt wordt. Toen Excelsior gestaakt werd liep Gert-jan ook alweer te klagen over de uitkomst van de wedstrijd. Nu staat Ajax 1-0 voor, officieel gezien staat AZ met 10 man en Gert-jan die weet het wel: als de donder naar binnen.

Met heel veel pech hoeft AZ niet meer te voetballen want wordt Ajax rechtstreeks uit de beker gegooid.

Mijn mening: leg het spel 15 minuten stil en speel verder. Als we nu telkens zulke actie's moeten gaan ondernemen als er een idioot in het stadion aanwezig is, dan kunnen we maar beter ophouden...

22 december 2011 om 07:26

Hoe ongelooflijk dom moet je zijn om dit soort reacties te plaatsen. Een staking vanwege mist vergelijken met en staking vanwege een speler die wordt aangevallen door een idioot van de thuisclub. Uit jouw reactie en de de rellen na de wedstrijd zou je bijna durven zeggen dat er naast de idioot van gisteravond wel meer 'vreemde' mensen rondlopen. Blijkbaar is het op alle vlakken één grote rotzooi in en rond de Arena. Als je als speler niet meer veilig op het veld kunt staan, dan moet je stoppen. Ongeacht de consequenties. Dat is wat Verbeek heeft gedaan. Maar natuurlijk wordt van het slachtoffer weer de zondebok gemaakt.

22 december 2011 om 07:59

Nou Verbeek is gewoon niet bang om een statement te maken en voor zijn spelers en het voetbal te kiezen.en niet te zwichten voor de commercie en hooligan's die de sport naar de klote helpen. .
.

Deze hooligans zijn geen echte ajacieden hoewel meerdere mensen blijkbaar het daar niet mee eens zijn. Levenslang stadionverbod en de Knvb zou zichzelf belachelijk maken als Ajax eruit wordt gegooit.
Hier kan Ajax niks aan doen en kan elke club overkomen. Gepast lijkt me om de wedstrijd uittespelen en de rode kaart van Esteban seponeren.

22 december 2011 om 07:45

Ajax heeft niets verkeerds gedaan. Behalve het neerleggen van een plateau over de gracht zodat iedere gek het veld op kan en dit plateau laten bewaken door twee incapable stewards.

22 december 2011 om 08:22

Noem dat maar niets.

22 december 2011 om 08:38

Blijkbaar telt dit niet. Als een willekeurige Ah-medewerker een dief het ziekenhuis inslaat of een sporthaldirecteur een inbreker doodslaat, dan huilt heel Amsterdam mee met de Telegraaf hoe erg het voor de dader is en dat ze volledig het recht in eigen hand mogen nemen. In dit geval is natuurlijk alles de schuld van Esteban en AZ.

Wat een domme personen die nu GJ Verbeek de schuld geven van iets wat bij ajax niet goed geregeld is. Als jullie klappen krijgen in de kroeg, ga je naar huis voor een pleister en ga je natuurlijk weer lekker in je eentje naar dezelfde kroeg waar je klappen kreeg?

Het staat buiten kijf dat Ajax , als verantwoordelijke voor de veiligheid van de agsten, schuldig is. Ajax moet dan ook uit het bekertoernooi genomen worden; een andere straf kan er gewoon niet bestaan. Alhoewel; in het geval van Ajax wordt er altijd met 2 mat en gemeten door de knvb.
Verder het gedrag van Az en haar Doelman. Het asociale gedrag van Esteban(5 wedstrijdens (5 wedstrijden schorsing?) en van Verbeek vind ik in mijn ogen ook niet kunnen. Esteban zal gestraft moeten worden wegens het mishandelen van een weerloos persoon; Verbeek haalt Az van het veld(wat niet meg) en aangezien Az van het veld gaat en weigerd terug te komen, zal ook Az uitgesloten moeten worden.

Jol hield de rode kaart toen overigens op zak, om de gemoederen niet extra te verhitten. Nijhuis gaf op de persconferentie na het gestaakte duel aan dat hij wel rood móést geven aan Esteban. “dit is volgens de regels en die moet ik hanteren. Ik kán niet anders dan de regels uitvoeren”, zei hij.

dit is precies het verschil tussen een goede en topscheids. Nijhuis is gewoon een simpele ziel die niet verder kijkt dan de regels, terwijl een topscheids de wedstrijd aanvoelt en dan bepaald wat nodig is. Nijhuis had zich 'onsterfelijk' kunnen maken door gewoon door te spelen, had die een schouderklopje en een extra glas limonade gehad, maar nu heeft hij heel voetballend NL tegenzich.

Een paar jaar geleden werd PSV uitgesloten vanwege het opstellen van een niet speelgerechtigde speler (die was geschorst). Als je je financiën niet op orde hebt krijg je punten in mindering.
Nou kan het aan mij liggen maar persoonlijk vindt ik het "incident"van gisteravond veel erger.
Van mij mag Ajax 10 punten in mindering krijgen en voor dit bekertoernooi worden gediskwalificeerd.

laten we deze jongeman gepast laten straf laten krijgen en hopen dat het nooit meer voorkomt. clementie voor keeper esteban,

laten we daarnaast hopen om mooi en goed voetbal binnen nederland, want niemand is hiermee geholpen

fijne kerst allemaal

22 december 2011 om 11:23

heerlijk om iemand een genuanceerde uitspraak te zien doen en alles in juiste proporties ziet, een verademing.

Je kunt noit 100% veiligheid biedn, niemand. Zelfs in de wk-finale van 2010 kwam er een supporter het veld op, en daar lijkt me de beveiliging nog hoger.

Ik verafschuw wat er is gebeurt, mijn club komt weer negatief in het nieuws en de ajax-haters worden weer gevoed en de haat jegens ajax zalweer groter worden door deze dwaze eenmansactie. Jammer is dat vele mensen nogal generaliseren en alle ajacieden over 1kam scheren.

Het was een zwarte dag en kent alleen maar verliezers. Ik baal nog steeds...

ik had het nog maar moeten zien of Nijhuis een rode kaart had getrokken als Vermeer hetzelfde had gedaan in de Arena met een Az-supporter. Heb zo'n donkerbruin vermoeden van niet.

22 december 2011 om 10:07

ten 1e waarom niet?
ten 2e kan een Az-supporter nooit bij het veld komen. die zitten boven in de Arena.

22 december 2011 om 11:24

Onzin, onzin onzin. regels zijn er voor iedereen , ook voor Ajax.

Let op mijn woorden:

1. Ajax krijgt 0-3 aan zijn broek!
2. Twee wedstrijden zonder publiek !
3. Esteban wordt 4 wedstrijden geschorst!

Nu moet iedere club weigeren daar te spelen ivm de veiligheid dan hebben ze echt een probleem.

Ajax mag hier niet mee wegkomen!!!!
Hard aanpakken die handel!

Ajax moet hier uit de beker gezet worden en niet met 2 maten meten. Ajax komt altijd goed weg met dit soort praktijken.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren