Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

'Advocaat belangrijkste kandidaat om Rutten op te volgen bij PSV'

Laatste update:

Fred Rutten heeft vlak voor de jaarwisseling duidelijkheid gegeven over zijn toekomst en laten weten dat hij bezig is aan zijn laatste seizoen als hoofdtrainer van PSV. Het speculeren over een opvolger is direct begonnen en volgens het Eindhovens Dagblad heeft Dick Advocaat de beste papieren om het stokje van Rutten over te nemen. Advocaat is nu bondscoach van Rusland.

/

Met de Russen gaat de oefenmeester naar het EK, maar na dit toernooi zou hij terug kunnen keren naar PSV. Advocaat was tussen 1995 en 1998 al hoofdtrainer in Eindhoven en trok vervolgens de hele wereld over. In 2009 keerde hij nog even terug naar Nederland, toen hij als interim-trainer het seizoen afmaakte bij AZ. De Alkmaarders hadden eerder Ronald Koeman uit de laan gestuurd.

Advocaat, die als coach van PSV al een landstitel, een KNVB-beker en twee Nederlandse Supercups op zijn naam schreef, zou nu de belangrijkste kandidaat zijn om Rutten in de zomer op te volgen. Eerder werd Bert van Marwijk nog genoemd, maar hij verlengde onlangs zijn contract als bondscoach van het Nederlands elftal. Rutten komt later deze vrijdag nog met meer tekst en uitleg over zijn beslissing.

Dick Advocaat zou een goede coach zijn voor PSV

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Oh nee, alsjeblieft niet Advocaat!!! Zijn we eindelijk van Rutten af, komt de volgende prutser binnen. Ik zie veel liever Erwin Koeman of een duo van Cocu en Faber.

30 december 2011 om 10:14

ja want advocaat heeft nog niets bewezen en koeman of cocu & faber wel. dat de boer het leuk doet wil niet zeggen dat elke oud voetballer het in zich heeft een goede hoofdcoach te zijn. faber wordt veel talent toegedicht maar hij heeft nog heel ver te gaan wil hij zich met advocaat kunnen meten.

30 december 2011 om 10:19

Ik heb niks gezegd over het bewezen diensten ofzo. en al helemaal geen enkele referentie naar de boer gemaakt. Ik vind Advocaat alleen niet geschikt. Heeft al met al enkel met Zenit echt grote successen gehad en met Glasgow Rangers het vrij aardig gedaan. Ik vind Advocaat ouderwets in zijn spelopvatting en zie liever een jonger iemand (die dus logischerwijs minder bewezen heeft) met moderne spelopvatting. Verder zal Advocaat aanmerkelijk duurder zijn dan bijvoorbeeld Koeman, en ook dat is een belangrijke factor.

Verder zijn Koeman, Cocu of Faber veel meer Psv'er dan Advocaat en Rutten samen.

30 december 2011 om 10:30

Advocaat heeft leuke dingen laten zien als trainer, maar ik heb altijd dubbele gevoelens bij deze man. Hij wordt in België niet voor niets de Advocaat des Duivels genoemd. Heeft leuke dingen gedaan bij de Rangers door onder andere de Triple te pakken. Daar stond wel tegenover dat hij ongelofelijk onverantwoorde investeringen heeft gedaan waar de Rangers nu nog steeds voor betalen. Vervolgens geflopt bij Zuid-korea, Gladbach, VAE en België. Aan de andere kant heeft hij het goed gedaan met (het miljoenen team) Zenith.

Ik zou een koppel jonge trainers helemaal geen verkeerd idee vinden, heb zo het gevoel dat de jeugd dan de kans gaat krijgen.

30 december 2011 om 13:32

Volgens mij viel het toen wel mee met het ´miljoenenteam´ van Zenit. Volgens mij is er na de winst van de Uefa Cup veel in de club geinvesteerd.

En in Belgie word hij zo genoemd omdat hij plotseling vertrok voor het geld toch?

30 december 2011 om 17:50

Hij heeft Belgie ordinair verlaten voor het geld, toen is er bij mij iets geknapt, hoef hem ook niet te zien bij Psv.
Bijna elke naam die er nu bij PSV word genoemd word negatief ontvangen, denk dat er nu is een 'grote' naam moet staan, maar welke..
Hiddink wil geen trainer/coach meer zijn toch?

30 december 2011 om 21:57

Als jij in die positie zat had je het miss ook wel gedaan en miss niet maar hij is in elk geval eerlijk geweest over de rede van zijn vertrek.

30 december 2011 om 10:46

Erwin Koeman? Erwin Koeman? O mijn god ik weet niet wat ik lees. Ik had Rutten liever 100 jaar meer dan Erwin Koeman.

30 december 2011 om 11:08

Wat is het probleem met Erwin Koeman, heeft het bij Feyenoord prima gedaan met matig materiaal. Is ook een echte psv'er. Lijkt mij prima geschikt voor 2 jaar, dan is Cocu er helemaal klaar voor om het over te nemen. Heb al vernomen dat Cocu het nu nog te vroeg vind om hoofdcoach te worden.

30 december 2011 om 11:28

Erwin heeft nog minder uitstraling dan Rutten op een slechte dag. Bovendien loopt hij zomaar weg bij Utrecht, dus lijkt hij mij totaal ongeschikt.

30 december 2011 om 20:27

Ik ben het met jullie allemaal min of meer eens en wel met het volgende:

advocaat is een prestatiecoach met ouderwetse opvattingen, maar ook een ontzettende geldwolf.
Faber en Cocu hebben nog geen bal gepresteerd en zijn gewoon een groot vraagteken. Iedereen is zo lyrisch over de boer, maar als ajax fan zeg ik: hij heeft met mazzel het kampieosschap gehaald en na een jaar bij ajax heeft ie de ploeg nog steeds niet aan het oogstrelende voetbal gekregen! nog steeds een vraagteken dus...

Ik vind dat PSV die eigenlijk nooit echt in Rutten geloofd hebben, nu niet de fout moeten maken om terug te grijpen naar het verleden (advocaat) of risico nemen met een onervaren coach. Volgens mij hebben ze een goede selectie en snakt het PSV publiek naar aanvallend voetbal. Ik zou Adriaanse (niet gelukkig bij twente) of van Gaal proberen. Ervaren coaches met aanzien met een aanvallende spelopvatting.

Waarom niet een Cocu de kans geven? Er zijn toch genoeg trainers bij PSV die de toekomst hebben en het stokje over kunnen nemen? PSV wil gewoon voor een "naam" kiezen lijkt het. Maar met alleen een naam kom je er niet. Kies iemand uit je eigen clubcultuur zou ik zeggen.

30 december 2011 om 12:47

Cocu wilt zelf nog niet aan een club als PSV beginnen. Dus dat je meteen al vooroordelen hebt zonder je iets te weten slaat weer eens nergens op... Clubcultuur?? Vind dat Dick aardig in het clubcultuur van PSV zit... Ik had ook liever een Cocu gehad maar als hij zelf nog niet wilt gaat dat lastig he.

En zo heeft Rutten amper het stokje neergelegd en zijn er al volop speculaties over zijn opvolging:

Dick Advocaat
Philip Cocu
Ernst Faber
Bert van Marwijk
Steve Mclaren

Vaak komt het voor dat een trainer die aangeeft zijn contract niet te willen verlengen een paar weken later alsnog opstapt of moet opstappen. De vraag is of het een verstandige zet is om nu al aan te geven dat je volgend seizoen niet meer voor de groep staat.

Off topic:
Hoe mooi zou het zijn als het Louis van Gaal werd en hij kampioen wordt met PSV en op die manier Cruijff en de zijnen het nakijken geeft...

30 december 2011 om 10:15

van gaal heeft geen humor
die moet echt geen trainer van psv worden
dat zou echt een grote blunder zijn van brands en sanders
advocaat zou wel een goeie zijn

30 december 2011 om 10:22

Als Van Gaal trainer wordt en PSV kampioen maakt zou hij Cruijff niet het nakijken geven hoor. Een trainer kan toch kampioen worden met een ploeg?

Pas als hij de hele jeugdopleiding op de schop neemt en jaren later blijkt dat PSV nieuwe hofleverancier is van Oranje, dan pas geef je Cruijff het nakijken.

30 december 2011 om 11:26

Je hebt gelijk... Ik liet me wat leiden door mijn antipathie jegens Cruijff... Vandaar ook off topic.

30 december 2011 om 13:19

@ Superboer
Je vergeet Guus Hiddink. Ik hooop zo dat hij nog 1x terugkeert om bij zijn cluppie PSV af te sluiten.
I.p.v. die Russen in aboedobidabi land beter te maken en voor het geld te kiezen.
Bovendien is de Russische competitie een van de grootste concurentten op de Uefa Coefficientenlijst!!

Hiddink wees verstandig, je komt uit Nederland en help alstublieft nog 1x mee om het Nederlandse voetbal op te kicken, zoals je al vaker hebt bewezen met jou cluppie Psv!

30 december 2011 om 14:30

Je vergeet Guus Hiddink. Ik hooop zo dat hij nog 1x terugkeert om bij zijn cluppie PSV af te sluiten.

Bleh. Guus Hiddink heeft PSV 4 jaar getraind en meteen is het z'n cluppie? Z'n echte 'cluppie' is De Graafschap.

30 december 2011 om 16:50

Ja met PSV heeft hij in 88 Europa Cup gewonnen, een hele goede periode gehad en tussen 2002-2005 heeft hij daar een uitzonderlijke prestatie geleverd.

30 december 2011 om 15:00

Steve Mclaren word het denk ik niet, daar gaan al speculaties van rond dat hij misschien naar FC Twente weer gaat!
Want de geruchten gaan rond dat Adriaanse weg gaat!

Dat zou uitstekend zijn als hij zou komen! Ik ben benieuwd of het daadwerkelijk gaat gebeuren.

30 december 2011 om 10:16

Haha en dan roepen PSV supporters normaal dat Rutten de afgelopen 2 jaar veel te voorzichtig heeft gevoetbald. Als iemand met de nadruk op verdediging en weinig risico wilt spelen dan is het Advocaat wel!

30 december 2011 om 10:46

Precies... en in zijn vorige periode dat hij trainer was van Psv... was dat juist hetgene dat de Psv supporters stoorde..... Hij was te behoudend... nam te weinig risico en speelde te verdedigend.
Nu snap ik het niet meer!!!!

Weet niet of die zenuwpees wel geschikt is voor psv.. kan behoorlijk uit zn pplaat gaan als iets niert naar zn zin loopt....krijg je zon preudhomme effect...

geef cocu een kans...is jong...staat dichterbij de jongens qua leeftijd en kent de clubcultuur

Advocaat? Wanneer hij de nieuwe trainer van PSV wordt dan zou dat niet in lijn zijn met het beleid dat PSV wil voeren.
De man staat niet echt bekend om zijn rotsvaste vertrouwen in talentvolle jeugdspelers, terwijl PSV de komende jaren de jeugd graag de kans wil geven volgens eigen zeggen... Moet je inderdaad vooral Dick Advocaat binnenhalen als nieuwe hoofdtrainer.

Los daarvan: hoe gaat PSV dat betalen? Zou Dick bereid zijn geld in te leveren om bij oude liefde PSV te werken?

Ja hoor, deze geldwolf die leeft voor het geld maar nooit iets uitgeeft komt echt niet naar Nederland. Hij is Nederland helemaal zat sinds hij door iedereen uitgelachen werd na zijn raarste wissel ooit ( robben eruit ).hij zit daar veel te lekker in zijn ivoren toren in Rusland met af en toe een escort service aan de deur, nee hij zal hier echt niet komen.

30 december 2011 om 10:23

haha, dat zijn nogal wat ongefundeerde kwalificaties die je daar doet zeg, kan je ze toelichten?

- waarom geeft Advocaat zijn geld nooit uit?
- hoe kan het dat Advocaat in 2009 nog trainer is geweest van AZ, terwijl 'ie volgens jou Nederland helemaal zat is?
- in welke ivoren toren zit Advocaat precies en waarom zit 'ie daar?

30 december 2011 om 10:28

Van advocaat is bekend dat hij nooit iets doet behalve voetbal kijken in zijn penthouse, dit weet iedereen. Als je daar alleen maar zit kan je ook geen geld uitgeven behalve aan escort service dan, dat doet hij dan wel. Dat is dan gelijk ook zijn ivoren toren waar ik op doelde, de beste man doet gewoon nooit iets en verstopt zich in zijn huis. En dit terwijl hij bakken met geld verdiend, je zou hem kunnen vergelijken met Dagobert Duck die ook zoveel mogelijk wou verdienen en nooit iets uitgeeft en zich ook verstopte hoog in zijn toren. Dick is Nederland wel zat heb ik ooit gelezen, hij is hier indd nog eventjes geweest bij AZ maar ook dat was niet een groot succes en heeft ook maar kort geduurd. Het feit dat de man een contract tekende bij Belgie en voordat hij daadwerkelijk begon alweer ontslag nam is tekenend voor hem, it's all about the money!! Zo'n coach moet je als Psv zijnde niet willen.

Edit: typfoutje

30 december 2011 om 10:39

Klopt, in een tv interview gaf hij aan dat hij bij zijn tijd bij Zentih geen enkele maal Sint-petersburg in is geweest en dat zijn leven zich afspeelde tussen 4 muren. Hij werd hier overigens zeer emotioneel door.

30 december 2011 om 10:42

oké, in dat geval is de term ivoren toren wel aardig op z'n plaats ja, het lijkt wel een kluizenaar...

30 december 2011 om 10:26

Waarom geldwolf? Jij zou toch ook voor een andere baan kiezen als je veel meer geld kan verdienen? Mensen die roepen dat trainers geldwolven zijn hebben meestal te maken met jaloezie.

30 december 2011 om 10:35

Ja ik zou als ik meer kon verdienen het waarschijnlijk ook doen, mits de baan en het bedrijf zelf ook leuk zijn. Daar heb ik het dus ook over, Advocaat wil zoveel verdienen dat hij dus niet naar Psv zal gaan. Ik zeg nergens dat er iets mis is met een geldwolf, ik zeg Advocaat komt toch niet want hij is een geldwolf. Tussen die twee zaken zit een verschil. Hij gaat dus echt niet aan de slag bij Psv voor minder als een miljoen, dat moet je als club niet willen. Neem dan Cocu zoals Ajax Frank heeft.

30 december 2011 om 11:40

Wat een onzin... Of je ergens heel veel geld verdiend, of heel heel veel maakt op een gegeven moment niet zoveel meer uit. Dit soort mannen zijn al geheel financieel onafhankelijk. In dat geval kies je toch zeker voor een werkplek waar je het naar je zin hebt? Sommigen zijn toch echt gewoon geldwolven, Advocaat voorop.

Het verschil tussen 40.000 of 50.000 per jaar verdienen is gigantisch, het verschil tussen 1 of 3 miljoen per jaar is te verwaarlozen (bekeken vanuit leefkwaliteit). Dus liever met plezier werken voor 1 mjn, dan in een 24/7 in een Russisch hotel voor 3 mjn.

Advocaat had in België een prachtige sportieve uitdaging liggen, kon daar echt iets bereiken. In Rusland zitten feitelijk alleen centen, want Hiddink had de sportieve uitdaging al weggenomen. Ik zou het wel geweten hebben.

Alsjeblieft geen Advocaat! Deze man remt de ontwikkeling van jeugdspelers zo enorm en vind ik geen man voor Psv. Hij komt overigens toch niet als hij iets aan salaris in moet leveren ; 'hij kiest denk ik liever voor de 'sportieve uitdaging ergens in Qatar.

Van mij mag Advocaat best naar PSV vertrekken. Hij geeft te weinig kansen aan de opkomende Russische talenten en vervolgens gaat hij verwijten dat er te weinig talent is. Ook het spel was af en toe niet om aan te gluren. Wat mij betreft volgt Nikolai Pisarev hem op want onder hem gaan de spelers vsn Jong Rusland met plezier naar de training.

Dick advocaat?? hebben ze een geldboom in eindhoven staan? die is alleen te paaien met een riant salaris

Ik denk dat psv heel erg goed af zou zijn met steve mclaren. Hij heeft bij twente mooie dingen laten zien... en met het materiaal dat psv nu heeft kan er iets moois bloeien

30 december 2011 om 11:30

Misschien geen geld boom maar ngo een stuk grond die ze aan de gemeente kan verkopen

30 december 2011 om 15:23

Die bewaren we voor nieuwe spelers, niet voor trainers

30 december 2011 om 19:27

Genoeg geld hier

laat die maar weg hier in de buurt hebben we cocu,faber,erwin koeman en die zijn beter en beter te betalen.

Mocht dit waar zijn lijkt het me een goede misser van Brands en Sanders die toch laatste gezegd hebben zich meer op de jeugd te willen richten. Als Advocaat 1 ding heeft bewezen is het wel niet laten doorstromen van 'onervaren' jeugd maar met ervaren 'oudere' krachten te werk te gaan.

Het zal in ieder geval haaks staan op hun ingegane visie en lijkt me sterk dat deze man de hoofdkandidaat zal zijn. Zelfde eigenlijk met Mcclaren.

Ik denk dat Advocaat PSV een flinke duit kan gaan kosten. Niet alleen qua salaris, maar juist qua aankopen. Advocaat staat er om bekend om veel onverantwoorde transfers te doen en hij laat vaak de club met grote verliezen achter zich.

Ben benieuwd.

Advocaat zal vast wel veel geld willen en hij is ook niet echt van aanvallend voetbal dus ik zou zeggen zoek nog maar even verder.

Hopelijk gaat Advocaat naar PSV zal wel goed voor hem en PSV zijn, miss volgend jaar landstitle??

30 december 2011 om 15:37

Ik hoop het ook ... in Mei lekker feestje vieren, maar dat is nog steeds onder rutten hoor ;

Nog ff paar dagen wachten, dan kan je die zin wel gebruiken

Haha advocaat ?laat me niet lachen die past totaal niet in het salarisplaatje van sanders en brands.
Bovendien zie ik dit totaal niet zitten, nu hebben we eindelijk een keer een schitterend frisse jonge gretige aanvallende selectie en dan zou je ''koning Defensief'' aanstellen.
No thank you. Ik was ondanks de titel blij dat hij weg ging toedertijd.
Sanders en Brands hebben samen de zaken zowel financieel als sportief weer super op de rails staan en in dit mooie toekomstplaatje van psv hoort geen meervoudig miljonair.
Cocu-faber dat is wat deze groep nodig heeft. Met in mijn dromen Koning Guus als hoofd technische zaken.(die uiteraard een soort pro deo functie uit gaat voeren want ome guus kunnen ze al helemaal niet betalen)

Advocaat zal het niet gaan worden inderdaad. Wat doet Guus Hiddink tegenwoordig? Lijkt me een betere kandidaat en als die niet haalbaar is dan Cocu en Faber de kans eens geven. Ze hebben in ieder geval het beste spelersmateriaal van de eredivisie.

30 december 2011 om 11:01

Die IT bij anzhi als manager volgens mij

Ik zie het liefst Advocaat ook niet komen. Het klinkt misschien raar maar zo'n type coach zie ik nooit langer dan 1-2 jaar bij PSV blijven. Ik pleit dan ook zeer voor een duo van Faber en Cocu, jongens van de club en deze kunnen wellicht wel een lange zit maken. Ze zijn bekend met de structuur binnen psv (vooral Cocu) en er moet toch iemand zijn die hier op voor borduurt.

Haha mijn dag kan niet meer stuk als PSV echt voor Advocaat gaat, dan wordt het helemaal niks meer in Eindhoven. Met deze trainer gaat PSV echt niet mooier voetballen en beter presteren, dan krijgen we weer dat oersaaie PSV van vroeger terug. Alle wedstrijden proberen te winnen met 1-0.

is zou een duo faber en cocu
cocu kent de cultuur en faber is een goede trainer
van cocu moeten we dat nog zien

nou, ik zie liever Cocu aan het roer staan, een beetje gekopieerd zoals bij Ajax, maar daar is het toch ook niet echt bepaald tegengevallen?

Anders zou Guus Hiddink niet nog een optie zijn? Maar waarschijnlijk heeft hij zijn financiele ambities al op een land ver weg gefocust...

30 december 2011 om 11:29

Guusje is naar Anzhi, randy ;

30 december 2011 om 11:34

Nee hoor Guus gaat juist Niet naar Anzhi

30 december 2011 om 11:51

echt? dan heb ik wat gemist denk ik..

30 december 2011 om 12:17

Nee hoor Lenin heeft wat gemist. Want Guusje komt nog wel in aanmerking als adviseur bij Anzhi. En als hij weer naar Nederland komt dan gaat hij echt niet naar Psv. Die tijd is voorbij!

Laat hem maar komen.maar.......sluit de deur achter hem,plakt het sleutelgat toe,verwijdert alle vensters,pakt de sleutels van zijn auto af,sluit alle treinstations en alle luchthavens,want als één helf van zijn neus meer geld riekt is h'm weg.

Advocaat zie ik niet komen; heeft het goed in Rusland en Psv kan hem in mijn ogen niet betalen.
Ik zeg; Harm van Veldhoven. Heeft bewezen een team te kunnen smeden en is een gentleman.

30 december 2011 om 11:28

Van Veldhoven, is een beetje onverwachte naam, maar heeft zeker bewezen een goede coach te zijn. Vind hem qua uitstraling ook wel bij PSV passen.

Ten tijden dat Rutten werd aangesteld, was Ron Jans ook een serieuze optie. Lijkt mij ook nu weer een prima alternatief. Is bezig om met Heerenveen voor het eerst in jaren weer eens echt mee te doen om europees voetbal, geeft jong talent een kans en speelt ook vaak leuk voetbal.

30 december 2011 om 13:17

Jans doet het leuk en aardig, maar kan ook af en toe raar gedrag ten toon spreiden. Op dat gebieg is van Velhoven wat neutraler. En, zijn contract loopt af bij Roda. Jans heft volgens mij nog een doorlopend contact en kost dus geld.

A.u.b geen Advocaat, kijkt niet naar de jeugd (zie russisch elftal). PSV moet gaan voor duo Cocu/faber. Wanneer deze 2 aangeven nog even in de luwte te werken. Stel dan Mc Claren aan als uithangbord (is altijd een gentleman) en geedt Cocu en Faber de veldtrainingen e.d.

30 december 2011 om 11:36

Ben op het op zicht met je eens, maar lijkt me wel een beetje dure oplossing. Dan moet je Mc Claren een flink salaris geven om enkel, licht overdreven, de persconferenties te doen. Lijkt me ook niet helemaal de bedoeling. Of je gaat voor het duo Cocu/faber of je stelt een andere hoofdcoach aan waar Cocu dan assistent van is. Dan dient Faber nog heel even in de wachtkamer te blijven.

Advocaat vraag te veel salaris en dat moeten we juist niet hebben.
Als PSV bezuinigt in de Salarissen kun je beter Fris en jong beginnen met Cocu en Faber.

Wat zie ik veel namen voorbij komen waar je niet veel mee kan. Cocu en Faber hebben nog niet veel laten zien.
Ik zou hopen dat Henk ten Cate komt. Die man wordt zwaar onder schat!

On:
Advocaat liever niet weer saai verdedig voetbal en grote geldwolf.

Zet gewoon Ernst Faber en Cocu voor de groep..
Ze zijn jong, maar ze hebben veel potentie om uit te groeien tot een topcoach.
Waarom zoveel geld aan salaris uitgegeven voor Advocaat, terwijl het in mijn ogen niet eens een topcoach is.

31 december 2011 om 00:40

ben ik echt de enige Sef Vergoossen fan echt die liet psv ook geweldig spelen ik hoop op hem al zal dat niet gebeuren hoop kan je altijd hebben , hij heeft het toen geweldig gedaan , hij is gestopt voor iets met wielrennen maar waarom niet laat hem maar terug komen

Alsjeblieft geen Advocaat. Toegegeven, hij doet het aardig in Rusland, maar is zeker geen miljoenensalaris (wat hij ongetwijfeld gaat vragen) waard.

Een goed alternatief zou inderdaad zijn Cocu en/of Faber. Lijken me allebei verstandige mannen die niet teveel rare dingen doen, veel meer heb je niet nodig als trainer. Faber doet het bovendien uitstekend bij FC Eindhoven en ik geloof dat ze bij de Knvb ook uitermate tevreden zijn over de beide heren.

Een andere optie misschien: Gertjan Verbeek, in mijn ogen de beste trainer in de eredivisie.

Advocaat is iets te hoog gegrepen voor PSV alleen AZ heeft de laatste jaren achtereen de echte topcoaches kunnen strikken : Adriaanse, van Gaal, Advocaat en nu Verbeek die een enorme status aan het opbouwen is.
Steve Mcclaren zal het gaan worden want die is nog echt haalbaar:

Volgens de Engelse krant The Sunday Times is de oud-trainer van FC Twente een van de twee kandidaten om hoofdtrainer van de Eindhovenaren te worden.
Mcclaren werd in 2010 kampioen van Nederland met FC Twente. Kort daarop vertrok hij naar VFL Wolfsburg, maar daar was hij minder succesvol. Ook zijn avontuur bij Nottingham Forrest werd geen zegetocht.

Volgens The Sunday Times verlangt Mcclaren nu naar een terugkeer naar de Eredivisie. Overigens zou ook zijn oude werkgever FC Twente interesse hebben in de diensten van Mcclaren. Volgens de krant valt de samenwerking tussen de huidige trainer Co Adriaanse en de Tukkers namelijk tegen.

Cocu zou voor mij de beste optie zijn. Als hij zelf denkt dat hij er aan toe is. PSV moet niet te lang wachten om Cocu een kans te geven anders gaat hij ergens anders naar toe. Er moet een frisse wind gaan waaien en Advocaat vind ik niks.psv zal ook niet genoeg betalen voor Dickie.

LoL Advocaat....

Grote namen kwamen al voorbij bij de supporters als Van Gaal en Co en nu komen ze aan kakken met Advocaat hahahaha moooi moooi!!

Hier een lijstje voor een geschikte Psv coach als je het mij zou vragen.

Mcclaren
Jans
Cocu Faber
Koster

Ik kan me niet voorstellen dat ze in Eindhoven op een Amsterdamse schreeuwerd zitten te wachten.

30 december 2011 om 13:18

Koster?? Lijkt mij toch wel duidelijk dat hij heeft aangetoond niet geschikt voor de top te zijn.

30 december 2011 om 13:46

Tja is toch een trainer met een Psv verleden, zeer rustige man die het bij Ajax helemaal niet slecht gedaan heeft vond ik zelf. hij had van mij zelfs langer mogen blijven.
En wat bedoel je precies met de top, de top in Nederland hoop ik voor je?

Lijkt me niet slim om een geldwolf als advocaat aantestellen, ik zie het al voor me, psv word geen kampioen, advocaat vind het allemaal wel welletjes en vertrekt weer naar een club waar echt geld aan de boom groeit, mij lijkt cocu meest verantwoordr optie, deze man is het meest bij de club betrokken en zal ook -net als frank de boer- meerdere jaartjes mee kunnen. Dat heeft psv ook nodig, een trainer die het vertrouwen krijgt van de groep, en natuurlijk van de supporters. Het eerste seizoens-helft vond ik psv verassen fris en modern voetballen vergeleken met vorig seizoen(!). Met een jonge trainer als cocu zal dit alleenmaar gestimuleerd worden en zullen er meer jongens van de eigen club instromen bij het eerste. Wellicht is er dan ook een functie beschikbaar voor Faber.

Persoonlijk vind ik het jammer dan Rutten weg gaat, deze man weet veel van het spelletje, maar wist zich voor de camera niet altijd even goed te verwoorden, dat maakte hem ook niet echt geschikt ald trainer van psv, jammer genoeg zit er een samenwerking als assistent niet meer in, jammer.

Een beetje jammer dat advocaat hier compleet wordt afgebrand. Het is gewoon een uitstekende trainer en met zijn prijzen kun je de feiten op tafel leggen.

Ik zie hem echter nu niet als de geschikte kandidaat voor psv omdat deze spelers heel graag aanvallend en creatief voetbal spelen en dick advocaat die indruk niet op mij heeft gegeven.

Ik zou graag een ten cate of rijkaard voor de groep zien. een belletje naar guus kan misschien ook geen kwaad. Met cocu als assistent uiteraard.

We zullen zien...

Persoonlijk denk ik dat er niet wordt gekozen voor een Cocu, omdat de druk om dit jaar kampioen te groot is voor Psv. Ze nemen dan denk ik ook geen risico met de trainer. Daarom willen ze een ervaren trainer voor korte termijn zoals Advocaat.

Alsjeblieft geen Advocaat! Deze man strijkt dalijk een enorm salaris op en je weet nooit hoe lang hij blijft.

Laat Faber en Cocu het samen maar doen. Advocaat is toch meteen weer weg zodra er iemand met een net iets grotere zak geld komt rammelen...

Onbegrijpelijk dat niemand Aad de Mos noemt, wat mij betreft DE topkandidaat!

De voordelen spreken voor zich:

Veel ervaring
Goed track-record (de keren dat hij minder presteerde lag het aan zijn spelersmateriaal, niet aan hem)
Psver en woont in Eindhoven
Direct beschikbaar
Scherpe teksten
Altijd spektakel (wisseltje na 10 minuten, spits linksback zetten)
Last but not least: Transparantie, met de Mos geen doofpot cultuur, alles wordt gedeeld via Twitter

30 december 2011 om 13:22

Advocaat kan toch beide jobs combineren? En bondscoach en trainer van Psv. Heeft hij ook met Belgie en AZ gedaan en dat levert hem nog eens een dubbel loon op. Want draait het toch om bij ome Dick.

30 december 2011 om 18:50

onbegrijpelijk dat jij de mos noemt .die heeft werkelijk overal de meest rare fratsen uitgehaald.de mos.......????? Nou vraag ik je , de mos die (tijdens de debuut wedstrijd van ronaldo leverkusen -psv 5-3) notabene spits erik meijer back liet spelen.
Als je aad de mos aanstelt dan spoor je echt niet

Het is toch niet te hopen dat PSV met deze zakkenvuller in zee gaat.

Ik zou zo ook nog niet weten, maar alstublieft geen Advocaat!

Ik denk dat je moet kijken naar de groep spelers. Die is nu erg jong, talentvol maar onervaren. Om dan ook twee beginnende coaches (faber/cocu) voor die groep te zetten lijkt mij te risicovol. Coaches die goed met jonge spelers werken zijn bv vgaal of Verbeek. Met allebei zou ik zeer tevreden zijn. En mensen die roepen dat vgaal niet bij 'de clubcultuur' oid zou passen, moeten eens af van dat calimero gedrag. En zijn genoeg spelers en trainers die meerdere Nlse topclubs hebben gehad (R. Koemand bv). We willen weer de voetbalhoofdstad van Nederland worden, dus een trainer hoeft geen zachte g te hebben!

Ik heb wel respect voor rutte ook al heeft hij geen prijzen gepakt met psv. Hij kwam altijd wat ongelukkig over in de media maar op de een of andere manier vind ik het jammer dat hij vertrekt. Advocaat vind ik maar een egocentrische zakkenvuller met een arrogantie zo hoog als de mount everest.

Ik denk dat de Salaris eisen van Dick veel te hoog zijn voor Psv.

Heerlijk! Ik hoop het echt. Met Dickie is het altijd lachen, lekker temperament en een verrijking voor het Nederlandse voetbal. Bovendien al meerdere malen bewezen een uitstekendecoach te zijn.

Ik denk dat de eerste twee namen die in de bestuurskamer zullen vallen die van Co en koster zijn waarvan ik denk dat het koster wel eens zou kunnen gaan worden(samen met cocu?)

30 december 2011 om 19:29

koster zie ik zo snel niet gebeuren. Het probleem bij rutten was/ is toch vaak zijn uitstraling en communicatie richting de pers. De uitstraling van koster is nou ook niet echt om over naar huis te schrijven. Het zou me niet verbazen als binnenkort ook de naam van bijv een Rijkaard voorbij zou komen. Ik denk niet dat advocaat uiteindelijk de coach gaat worden. Is nou niet echt een coach die aanvallend voetbal pretendeert. Mss dat brands uiteindelijk wel met van gaal aankomt ofzo als zijn baan bij ajax niet door gaat. Het is allemaal gokken, ik persoonlijk hoop op cocu en faber. Een jong trainers duo. Faber doet het uitstekend bij eindhoven en presteert boven verwachting en kent de psv cultuur en cocu heeft in de luwte bij rutten ervaring op kunnen doen en bij het nederlands elftal ook de nodige ervaring opgedaan. De boer werd ook voor de leeuwen gegooit en die doet het ook best goed en heb zo'n idee dat cocu ook een erg goede trainer gaat worden.

Verbeek is geen optie voor Psv lijkt mij. Als serieuze club wil je geen "clown"als Verbeek. Met Verbeek kun je gewoon niet serieus genomen worden gezien zijn uitstraling, gedrag en presentatie. Tevens heeft Verbeek laten zien niet bij een topclub te kunnen werken.

30 december 2011 om 19:33

Wat is dit nou weer voor onzin? Tuurlijk, hij heeft nogal een temperament, maar hij heeft in mijn optiek juist bewezen dat hij een jonge groep goed kan laten voetballen en ze beter te maken. Hij is juist precies wat PSV nodig heeft, een beetje flair (iets wat Rutten zo erg mist) kan geen kwaad.

Kies voor grote ex-voetballers in een technische combi.

Cocu absoluut, Faber als assistent en mogelijk Van Bommel er nog bij......

Geen Adriaanse, geen Advocaat, geen Van Gaal, geen.... oudere Heeren zal ik maar zeggen.

Frisse jonge door de voetbalwol geverfde kerels met nieuw elan en spirit.
Het zal Psv heel goed doen !!!

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren