Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Update: Tuchtcommissie wijst beroep Barcelona tegen kaart Iniesta af

Laatste update:

Barcelona moest zondagavond alle zeilen bijzetten om puntenverlies tegen Real Betis te voorkomen. De ploeg van Josep Guardiola gaf een dubbele voorsprong uit handen (2-2), maar wist met elf tegen tien alsnog winnend van het veld af te stappen: 4-2. Jefferson Montero kreeg twintig minuten voor tijd zijn tweede gele kaart, nadat hij even hiervoor al was ontsnapt.

/

Toen beide ploegen nog met elf man op het veld stonden, had Barcelona een penalty moeten krijgen na een geslaagde actie van Andrés Iniesta. De dribbelaar draaide met een ‘Cruijff-turn’ weg bij Montero en ging over het been van de verdediger, maar kreeg tot zijn eigen verbazing een gele kaart voor een schwalbe. Daar leek na het zien van de herhaling toch echter geen sprake van.

Guardiola wil de gele kaart voor Iniesta dan ook niet zomaar accepteren. “De scheidsrechter zag de overtreding niet, dus dan is het geen penalty. Maar we gaan wel in beroep tegen de gele kaart van Andrés”, zei de oefenmeester, die tevreden was met het resultaat: “Deze goede eerste seizoenshelft is het gevolg van hard werken. We hebben een speciale groep en blijven vechten.”

Update 18 januari 15:31 uur - Tuchtcommissie wijst beroep Guardiola tegen kaart Iniesta af
Barcelona-trainer Josep Guardiola wond er na het duel tussen Barcelona en Real Betis geen doekjes om: hij accepteerde de gele kaart voor Andrés Iniesta niet en ging in beroep. “De scheidsrechter zag de overtreding niet, dus dan is het geen penalty. Maar we gaan wel in beroep tegen de gele kaart van Andrés”, zei de oefenmeester. De tuchtcommissie van de Spaanse voetbalbond doet echter niets met het beroep, meldt AS. De gele kaart werd niet gegeven voor de vermeende fopduik, maar voor het protest van de middenvelder toen hij geen strafschop bleek te krijgen.

Andrés Iniesta maakte een schwalbe

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Ik vind het te licht voor een strafschop, maar het was zeker geen schwalbe.
De scheids had het best gewoon door kunnen laten voetballen.

16 januari 2012 om 08:51

De kaart van Iniesta was belachelijk. Zo waren er nog wel meer belachelijke kaarten gisteren.
Verder was barca slordig. Verdedigent slecht. Dit omdat ze met 3 en soms maar 2 man verdedigden. Barca kwam snel op voorsprong en was daarmee snel klaar.
Tot er tegen gescoord werd en opeens ook die 2-2 viel. Barca lijkt ongemotiveerd, ze gaan ervan uit dat ze toch wel winnen. Pas als ze tegenstand krijgen gaan ze voetballen.
Tegen espayol was dat te laat. toen werd het in de 85ste minuut 1-1. Toen gingen ze opeens voetballen. Verder vind ik pep guardiola een goede coach maar soms maakt ie het ze ploeg te ingewikkeld met zijn tactische opstellingen door dani Alves er uit te laten en met 3 mandekkers te gaan spelen. Wat is er mis met het goede oude 4-3-3 met een spits en een buitenspeler? Je hoeft niet altijd met Fabregas en Messi als valse spitsen te spelen. Sommige wedstrijden van Barca vragen om goed flankspelers en op sommige momenten juist een vast spits die ze er makkelijk inlegd. Met de kwaliteiten die ze hebben moet het allemaal veel beter. Niet moeilijker maar simpeler.

16 januari 2012 om 10:37

@tektek
Ik ben het met je eens dat de gele kaart belachelijk was, maar dit is wel het gevolg van de manier van vallen van Iniesta. Er werd een overtreding op hem gemaakt maar zijn manier van vallen dikt het allemaal een beetje aan. Hij gaat met zijn beide benen tegelijk de lucht in en dat ziet er gewoon uit als een schwalbe. Ik zag ook pas in de herhaling dat het gewoon een strafschop was.

16 januari 2012 om 12:10

De manier van "vallen" zit hem ingesloten in het feit dat ze zichzelf beschermen.
De spelers willen blessures mijden. Lijkt me. En dan gaan ze zich er op instellen, het springen bij het ontwijken van tackels bijvoorbeeld.
Idem voor Iniesta. Die voelt een been en wil de harde klap ontwijken.
Het is denk ik eerder de reactie erna van iniesta waardoor iniesta geel krijgt en het geen strafschop is.

16 januari 2012 om 12:20

@ tektek

En daar gaat het dus fout. Je moet niet spelen met de intentie om blessures te mijden en overdreven te vallen als er een klein tikje wordt gegeven. Je moet spelen met overtuiging. Niet bang zijn dat er een overtreding wordt gemaakt, want je moet uitgaan van het feit dat jij, maar ook de tegenpartij op het veld staat om te voetballen en niet om overtredingen te maken. Mocht het eens gebeuren, jammer dan. Als je geen blessures wilt dan moet je niet gaan voetballen. Ga dan lekker dammen ofzo. Ik vind ook dat je voor zulk gedrag gewoon geel moet krijgen, want je laat de overtreding veel erger lijken dan hij werkelijk is en daarmee zet je of je wil of niet de scheidsrechter op het verkeerde been, waardoor de tegenpartij vervolgens extra nadeel zou kunnen ondervinden.

16 januari 2012 om 12:40

Dan was messi nu al gestopt met voetballen na al die tackels tegen bijvoorbeeld atletic de bilbao, etc dan ontkom je er niet aan om tackels te ontwijken, doen spelers dat niet dan zijn ze lang uitgeschakeld.
We hebben het hier over grove ovetredingen. Niet de kleine overtredingen.

16 januari 2012 om 14:09

Daarboven vraagt hij ook nog om een strafschop, wat ik dit seizoen al 2x heb gezien bij Barca dus kan de scheids wel verstaan. Maar zou er persoonlijk geen geel voor hebben gegeven.

16 januari 2012 om 14:46

dus wordt iniesta hier benadeeld door de scheids uiteindelijk.

16 januari 2012 om 13:26

Het was echt een glaszuivere strafschop.
Op het moment dat Iniesta die beweging maakte stak de verdediger zijn been uit en dan is die been ontwijken 3 keer zo moeilijk als rechtdoor lopen.

Het probleem was dat de scheidsrechter het van zijn plek niet goed kon zien dat zag ik gisteren toen ik de wedstrijd keek maar als hij het dan niet goed ziet dan moet hij zeker geen gele kaart trekken voor een schwalbe want als hij het niet zag moet ie niet interessant gaan doen.

tja,hetzelfde als wat zo met Suarez was in NL is dat met hem in Spanje,als je zo vaak duikelt geloven ze het vaak niet meer.

16 januari 2012 om 08:21

Beetje rare en onjuiste vergelijking dit. Suarez ging altijd gewoon liggen als er 0,0 contact was om een penalty of iets dergelijks te versieren, Iniesta valt soms ook makkelijk maar meestal is er gewoon (licht) contact waardoor de scheidsrechter wel moet fluiten. Iniesta zie je zelden dat soort walgelijke acties als Suarez maken. Maar contact is contact, of het nou grof of licht is. Schandalig natuurlijk dat hij hier geel krijgt, maar goed het lijkt dit seizoen sowieso een nieuwe mode als scheidsrechters zijnde om Barcelona zo vaak mogelijk geen penalty's te geven of loepzuivere doelpunten af te keuren.

16 januari 2012 om 09:39

Nee klopt. Iniesta, Busquets, Pedro, Alves etc. gaan nooit liggen. Kom op man. Ze hebben de reputatie bij Barcelona dat ze vaak snel gaan liggen. Dus hij heeft gewoon gelijk. Iedereen bij Barcelona heeft de neiging om schwalbes te maken. Geen idee waar het vandaan komt, maar het is zo. Draai er gewoon niet om heen en geef het toe. Bij Real hebben we twee idioten rondlopen die niet zouden misstaan in een gekkenhuis, daar zie je mij toch ook niet omheen draaien? Misschien vallen ze niet bij 0,0 contact, maar wel bij 0,1.

Maar dit was toch wel een penalty die Barca onthouden is. En om nou in beroep tegen een gele kaart, tja. Veel zal je er niet aan hebben. Een aanvallende middenvelder pakt sowieso niet snel een gele kaart.

16 januari 2012 om 09:46

Contact is contact, natuurlijk. Een schwalbe veronderstelt ook niet per se dat er geen contact is, maar dat een speler simuleert slachtoffer te zijn van een overtreding. Contact veronderstelt dus niet per se een overtreding in een contactsport als voetbal. Je zou het wel denken wanneer je Barcelona ziet spelen natuurlijk. Wanneer er licht contact is, betekent dat dus niet dat er sprake is van een overtreding, wel is er sprake van een schwalbe wanneer dat contact uitgebuit wordt door een overtreding te simuleren. Iniesta weet dat handig uit te buiten, of je dat nou positief of negatief wil belichten.
Ik vraag me ook af in hoeverre dit in de ogen van Barcelona andersom geldt? Dient een speler vrijgesproken te worden wanneer die het slachtoffer is van een schwalbe van ene speler aan de kant van Barcelona? Of beschouwen we dit alles slechts vanuit eenzijdig perspectief en treedt de club slechts in actie wanneer zij zelf slachtoffer is van enige onrechtvaardigheid?
Jammer dat Pep nu uitgesproken is, maar niet naar buiten treedt wanneer de situatie vice versa daar om vraagt.

16 januari 2012 om 09:50

Prachtig toch, zo een veralgemening.. Iedereen bij Barcelona heeft de neiging om schwalbes te maken.

Vind je nou zelf ook niet dat je overdrijft ? Wellicht niet, gezien je clubvoorkeur.

En het is niet omdat je een reputatie hebt, dat je een gele kaart moet trekken als er geen schwalbe is ; in theorie moet een ref een wedstrijd zonder vooringenomenheid aanvangen en dus eventueel vroegere schwalbes zouden niet mogen meespelen en als er dan een fout gemaakt wordt in de 16, dan dien je een strafschop te krijgen en geen gele kaart omdat je een reputatie van duiken hebt.

Wat dat beroep betreft : an sich heeft Guardiola gelijk maar dit is een kansloze zaak, men gaat dit sowieso nooit aanvaarden bij de Bond.

16 januari 2012 om 11:03

Je hoeft niet voor Madrid te zijn om je te ergeren aan dat geduikel van menig Barcelonaspeler hoor ;

Ik sta er zelf vrijwel 100% neutraal in maar ik erger me tijdens de classico's ook altijd groen en geel aan het geduikel van de Barcelona-spelers (al moet ik zeggen dat het de laatste wedstrijd erg mee viel). Spelers als Dani Alves, Xavi, Busquets en vooral Mascherano hebben het kaarten aannaaien tot kunst verweven. Erg onsportief eerlijk gezegd.

Overigens is deze kaart natuurlijk niet terecht. Er is wel degelijk contact maar doordat Andres er voor kiest met 2 benen in de lucht te vallen (oftewel, hij springt zelf op) kan ik me wel voorstellen dat de scheidsrechter aanneemt dat het een schwalbe is.

16 januari 2012 om 16:52

@leon123

Zoals je zegt de laatste wedstrijd(en) viel het mee. Waarom? Mourinho stuurt ze met een andere instelling het veld op, in plaats van schoppen wat je maar ziet daadwerkelijk proberen te voetballen.

In de wedstrijden van vorig jaar bleven ze met 11 man op het veld staan zelfs als ze eigenlijk helemaal niet komen om te voetballen. De Barça spelers voelden zich genaaid daar door en begonnen zich wat makkelijker laten vallen. Nu is dat niet nodig.

Ik zie niet goed of het een schwalbe is maar als je zo vaak schwalbes maakt dan kan je dit verwachten ja.

16 januari 2012 om 08:13

Dit was zowiezo geen Schwalbe, eerder een penalty. De speler van Betis laat gewoon zijn been staan waardoor de weg voor iniesta wordt geblokkeerd en hij eroverheen valt. Zowiezo geen Schwalbe.

16 januari 2012 om 08:55

Het is heel moeilijk voor een scheids om te bepalen om dat moment of hij genoeg geraakt wordt. Want dan kan je voor veel dingen fluiten en is veel een strafschop.
Iniesta ging net iets te licht liggen en werd net niet vol geraakt

Ook dat zit in de aard van de speler. Heel de wedstrijd ben je bezig met benen van spelers ontwijken en het ontwijken van tackels om blessures te voorkomen. Doen ze dat niet dan zijn ze vaker geblesseerd. Iniesta kan ook tegen dat been aanlopen en harder vallen dan was het wel een strafschop geweest. Als iniesta nergens om had gevraagd dan had ie die kaart ook niet gehad. Waarschijnlijk kreeg ie daarom geel. Puur om de reactie erna.

16 januari 2012 om 10:53

Je hebt idd gelijk dat het er slechts licht contact is en ik claim ook niet dat het een penalty is maar Auster(inmiddels heeft ie zijn reactie aangepast) zei dat het zeker een schwalbe is en dat hij niet snapte dat er nog discussie over was.

16 januari 2012 om 11:48

Hou op man, Iniesta maakt niet veel schwalbe's. Niemand van Barca eigenlijk. Het is een hersenspinsel. Tuurlijk laat de één zich makkelijker vallen dan de ander. Maar in welke ploeg zit nou niet zo'n instelling? Iniesta is niet zo iemand. Daar is hij veel toe goed voor.

ON: Misschien was deze overtreding niet stevig genoeg voor een pingel. Maar die gele kaart slaat als kut op dirk.

16 januari 2012 om 17:39

Niemand van Barca maakt schwalbes? Hahaha, grapjas. Zeker nooit van 'dani Alves' en 'sergio Busquets' gehoord?

16 januari 2012 om 17:58

Het zijn gewoon weer die open deuren die makkelijk ingetrapt worden. Elke ploeg heeft figuren die wat sneller vallen dan de ander. Maar de laagbegaafde gooien voor het gemak alle barca spelers op een hoop wat betreft duikelen.

Je bent wel een stuk genuanceerder na je edit en na het specificeren van schawalbes op alves en sergio. Gelukkig zie jij ook in dat het louter lariekoek was wat je zei.

Dit was ook geen schwalbe van Andres. Ma een gele kaart gaat te ver.

Van iniesta kan ik dat wel hebben een keer,bovendien was de kaart ook discutabel, maar Busquets mag wel een keer aangesproken worden door pep over zijn ludo sanders taferelen ipv de hemel in geprezen te worden.

18 januari 2012 om 16:09

Wanneer was de laatste keer dat jij een match van Barcelona zag? Ik heb juist het idee dat Busquets verstandiger is geworden en dit (haast) niet meer doet.

Dit was sowieso geen schwalbe, aangezien je duidelijk ziet dat hij wel geraakt wordt en de speler van Betis gewoon zijn been ervoor zet. Die gele kaart slaat dan ook nergens op. Of het een penalty is, daar kun je over discussiëren. Ik vind persoonlijk wel, want Iniesta wordt gewoon geraakt.

Vond dat er geen penalty voor gegeven hoefde te worden, maar een gele kaart voor een schwalbe vond ik ook nergens opslaan.

Wat een onzin, dit vind ik echt geen penalty hoor. Gele kaart voor een schwalbe is misschien erg hard gestraft maar voor een penalty moet er echt wel heel veel meer gebeuren dan een klein beetje contact op een ongevaarlijke positie. Buiten dat, als je de naam tegen hebt...

16 januari 2012 om 08:50

Licht contact dat klopt, maar op de manier hoe hij gaat liggen zegt voor mij genoeg. En ook meteen het protesteren als hij ziet dat hij geen penalty krijgt. Gewoon een terechte gele kaart, dat gezeur om kaarten/penalty's moet maar eens ophouden.

Ik maak mijn eigen imago en zeker het imago van Madrid hier niet belachelijk mee. Dit is gewoon overdreven neer gaan naar een licht contact en past precies bij de wedstrijd van gisteren.

16 januari 2012 om 08:58

Nu geef je tenminste al meer uitleg. Dan klink je ook geloofwaardiger.
We hebben duidelijk een verschillende mening, tot daar aan toe maar hoeveel lezers staan hier dingen te roepen op VZ zonder dat ze weten waarover het gaat, zeker veel van die Real en barca nepsupporters die enkel iets roepen enkel om te provoceren.
Je eigen mening hebben is goed en je hebt ook gelijk dat Iniesta veel te opvallend neervalt.
Maar geen penalty en gele kaart voor Iniesta is er ook teveel aan want er was duidelijk een lichte fout.

16 januari 2012 om 08:58

Ben het met je eens over het zeuren om kaarten en penalty's maar dat gebeurt bij elk elftal ook bij Madrid en het is iets dat vooral in la liga voorkomt en een beetje zuid amerikaans is.

Zeuren om kaarten is 1. Maar de grove overtredingen en daar geen kaart voor geven is nog veel erger. Maar ja ook dat doen de scheidsrechters met de reden om de wedstrijd niet kapot te fluiten. Dat kan je bij zeuren om kaarten trouwens ook doen.verschrikkelijk als het spel steeds stil ligt omdat een speler wordt omgeduwd door een licht tikje.

16 januari 2012 om 09:00

je maakt je in ieder geval zelf wel belachelijk. je zegt het zelf al dat er contact is. En contact is contact en dus een penalty.

tevens wil ik jou nu vragen van. wat als jij voetbalt en je word onderuit geschopt en je krijgt geen penalty. durf jij te beweren dat je niet gaat protesteren?

16 januari 2012 om 09:20

grunnpride

hou toch op, contact is een penalty? dus als ik jou met mijn pink in het strafschopgebied aanraak is dat een penalty omdat er contact is?

16 januari 2012 om 09:28

je kunt ook weer overdrijven. mag hopen dat je begrijpt wat ik bedoel en alleen even de beelden bekijkt!

16 januari 2012 om 09:51

Ik heb de beelden bekeken en ik vind het geen penalty. En als je wil dat mensen je begrijpen dan moet je niet zeggen "contact is contact", daarmee impliceer je namelijk dat het helemaal niet uitmaakt om hoeveel contact het gaat.

Hij gaat wel heel makkelijk liggen hoor. Te licht voor een penalty, maar absoluut geen gele kaart voor een schwalbe.

Hij was hem voorbij, hij wordt vervolgens geblokkeerd door een been en niet door het lichaam om door te kunnen lopend. De verdediger raakt de bal niet, maar 'hindert' Iniesta dus met zijn been, terwijl Iniesta die met een voetbeweging de speler voorbij wil en KAN gaan wanneer de speler hem niet met zijn been blokkeert. Dit is gewoon een tackle, niet op de bal.

Iniesta had niet echt keus dan te vallen. Wanneer hij doorliep was hij gestruikelt over het been, als dit al niet gebeurde, wat moeilijk te zien is.

Ik vind het wel degelijk een strafschop....

Ja hij wordt geraakt, een schwalbe ( en dus geel ) krijg je wanneer je duikelt, en je totaal niet aangeraakt wordt. Iniesta wordt nog aangeraakt, maar dit is natuurlijk nooit genoeg voor een strafschop.

Voor alle Barca haterzzzz doe je bril af en ga een ander sport volgen stelletje dwaze figuren.

Zoiezo geen schwalbe,maar ja we hadden ook geen strafschop nodig om de 3 punten mee te nemen!!
Nog 5 puntjes goed maken en Real uit de beker schoppen en dan maar kijken of Real stressbestendig is tot het einde van het seizoen!!!

16 januari 2012 om 09:14

Ga toch ergens anders wat de emo uithangen gast! er is hier niemand die komt klagen buiten jij.barca heeft gewonnen,punt uit.je moet hier niet komen afgeven op de Real supporters.het zijn heus niet alleen de Real supporters die denken dat de Barca spelers soms iets te makkelijk naar de grond gaan.als het geen strafschop en rode kaart was geweest dan was het voor Barca nog een hele hele moeilijke klus geweest om te winnen gisteren.dus je moet hier niet gaan doen alsof dat ze bij Barca met hun ogen dicht en vingers in de neus gewonnen hebben.

We zullen zien wie er op het einde van dit seizoen met de 5 punten gaat lopen.

18 januari 2012 om 16:19

Dit vindt ik nou zo jammer, dan denk ik telkens dat het weer de Realfans zijn die idioot doen bij deze topics komt er zo'n kereltje aan.

Als het Ronaldo was geweest was het natuurlijk volgens velen terecht geel.
Natuurlijk is het Geen geel ,ieder die gevoetbald heeft weet dat als je in beweging bent en dat geraakt word je valt of je moet echt n lompe boer zijn.
IPV aanvallers te beschermen praat iedereen maar over swalbe s ,praat niet en ga voor voetbal.

16 januari 2012 om 09:03

volgens mij zijn er tegenwoordig op voetbalzone meer mensen die een hekel hebben aan barcelona dan aan Ronaldo dus dat lijkt me sowieso onzin. verder heb je gewoon gelijk

16 januari 2012 om 09:07

Als het om teams gaat hebben de meeste mensen een hekel aan Barcelona ja, maar kwa personen krijgt Ronaldo toch wel erg veel kritiek.

Een wedstrijd van Barcelona fluiten is niet makkelijk voor eenscheidsrechter aangezien de azulgrana jongens geoefende acteurs zijn, iets wat ze inmiddels al een jaar of drie op de velden hebben bewezen. Nu moet de trainer van het jaar niet zeuren als het dubbeltje aan de verkeerde kant van de voetballende ballerinas valt.

Gewoon terecht. Iniesta valt gewoon te laat en had net zo goed kunnen doorlopen, ik zeg niet dat alle spelers dat doen maar het is zo. Daarbij als je een reputatie hebt kan die ook tegen je werken. Trouwens wel een mooie actie.

Als je als Barcelona zijnde veel acteert, tja dan vind ik het niet gek dat hij hiervoor geel krijgt.

ach guardiola toch, wat vervelend nou, zit het een keer tegen en dan meteen zeuren, misschien was dit dan geen schwalbe, maar weet je hoe verdomd vaak een schwalbe barcelona drie punten heeft opgeleverd? hoe verdomd vaak ze daardoor een ronde verder zijn gekomen? dus hoe verdomd veel schwalbes aan hun succes hebben bij gedragen? en dat is al die tijd ongestraft gebleven.
dan mag je met deze onterechte gele kaart in je handjes knijpen.

16 januari 2012 om 09:21

lees toch es even goed man. hij zeurt niet over een wel of geen penalty maar enkel over de onterechte gele kaart. onterechte kaart is gewoon weg onterecht en dan doet het er niet toe of ze vroeger eens een schwalbe gemaakt hebben.

16 januari 2012 om 09:35

Lees zelf goed, ik zeg niks over een penalty, ik zeg ook dat de gele kaart eventueel onterecht is, maar ik vind ook dat guardiola zich nu als een man op moet stellen, hij verkeert namelijk totaal niet in de positie om hier over te klagen.

Weet je, ik zeg niet dat het een penalty is, maar het is toch wel duidelijk dat hij niet expres over het been valt van die speler van Betis?? Daarom is het sowieso geen gele kaart. Dat je dan een vrije trap tegen gaat geven voor een schwalbe is helemaal lachwekkend.
Nu snap ik dan ook niet op VZ waarom mensen zeggen dat het een 100% schwalbe was ineens duimpjes omhoog krijgen, terwil dat zeker niet het geval was( waarschijnlijk real fans) en mensen die onderbouwen dat het zeker geen schwalbe was ineens duimpjes omlaag krijge
Scheidsrechters maken fouten, dit is een grote fout, gelukkig heeft het barca de wedstrijd nie tgekost en kregen ze later alsnog een terechte penalty.

Een penalty was het niet, maar geel voor Iniesta is toch te zwaar. Toch is het zijn eigen schuld met zijn theatrale gedrag. Suarez kreeg in Nederland ook geen penalty meer mee aangezien hij zich zo vaak liet vallen, ook Machlas maakte een schwalbe ooit tegen Feyenoord en sindsdien kreeg hij alleen een penalty als hij met een dubbele beenbreuk van het veld af ging. Dit roep je over jezelf af, scheidsrechters denken nu bij deze mensen: Ach het zijn toch duikelaars. Dan moet je ook niet janken als je ooit eens een penalty niet meekrijgt.

Hmm, ik vind dat Iniesta geweldig wegdraait, maar waarom moet hij nou weer expres over dat been vallen. Het ligt gewoon aan de softe Spaanse competitie waar je wel vaker geduik ziet. Enfin... ik denk dat de kaart wel geseponeerd wordt.

Onterecht die gele kaart voor Iniesta. Zeker geen schwalbe, maar eerder een gesloopte actie door die verdediger...

De strijd (oftewel haat...) tussen Barcelona en Real Madrid doet er even hier niet toe. Guardiola moet boven dit staan. Schwalbe of niet, om nu te gaan eisen vind ik kinderachtig. Dit gedrag zijn we misschien eerder gewend van een andere grote trainer die in Madrid zijn trainersvak uitoefent, niet van de Barcelona trainer.

Het was niet de (aanvaller) Montero die 2x geel kreeg.. dit was Mario een verdediger die Messi blokkeerde door zijn been naar achter te gooien.. Geen idee waar VZ hun informatie vandaan haalt?

Montero speelde trouwens een prima wedstrijd. Had trouwens niet verwacht dat Betis en vooral Roque Santa Cruz zo verrassend zouden voetballen


overduidelijke schwalbe bahh!
en altijd dat kaarten vragen daar moet ook eens iets aan gedaan worden,
Morinho heeft duidelijk een punt dat er alleen maar aanstellers en stuntmannen rond lopen bij FC Barcelona.
Real Madrid kwam trouwens ook nog goed weg omdat er gevlagd werd voor buitenspel wat helemaal niet zo was de scheidsrechters in Spanje zijn gewoon op het algemeen slecht.

Misschien geen gele kaart, maar sowieso geen penalty. Iniesta ligt veel te makkelijk.

Goh, gelijk weer veel meer negative dan positieve reacties. De rode kaart was gewoon terecht en iniesta had geen geel moeten krijgen.

Volgens mij zit iedereen constant klaar ofzo om te (af)reageren. Ik kijk gewoon en kan er verder toch niets aan doen, dus waarom zou ik energie verspelen aan iets wat ver van mijn bed is.

Dit is gewoon een penalty. Iniesta gaat richting goal en wordt daarbij ongeldig gehinderd. Hier is zeker genoeg contact om penalty te fluiten. Als de speler zijn been niet zet is er een gevaarlijke actie. Het is niet dat de speler echt een zware tackle begaat, maar hij neemt een grote kans weg door een overtreding te maken. Altijd penalty dus, ik snap niet dat er discussie kan zijn.

Van een schwalbe is er geen sprake, dus dan is het een overtreding, hoe licht ook. Overtreding in strafschopgebied = Penalty!

Gele kaart moet echt weggescholden worden, dit slaagt anders echt op niets. Maar ja, dat gebeurt natuurlijk wel vaker bij de Spaanse voetbalbond. Sergio Ramos bijvoorbeeld kreeg voor een zware tackle ( normaal 3 speeldagen ) en het slaan van een tegenstander ( toch ook gemakkelijk 2 speeldagen ) tot tweemaal toe een straf(je) van 1 speeldag. Begrijpen wie begrijpen kan....

16 januari 2012 om 10:50

Je kan toch duidelijk zien dat Iniesta op het moment dat de verdediger de voet stak hij de voet opzocht en naar de grond viel. Je kan toch concluderen dat niet de verdediger maar Iniesta de de overtreding opzocht. Ik vind het een terechte gele kaart het moet eens opgehouden worden met het maken van schwalbes en kaarten naaien bij Barca. Met de kwaliteiten van het team is het nergens voor nodig, zagen meer Barca supporters het maar.

Barcelona is een walgelijke club geworden sportiviteit kom je nauwelijks tegen als ze onder druk staaan of het slecht loopt.

18 januari 2012 om 15:54

De voet opzocht? Hij werd gewoon geblokkeerd door de been van die verdediger. Hij voelde contact en ging gewoon liggen. Raar. als Madrid spelers het doen, dan is het natuurlijk gewoon een penalty volgens bepaalde Madrilenen. Geldt voor alle clubs overigens.

Probeer vooral niet te stikken in al die woede gefrustreerd ventje.

18 januari 2012 om 16:06

Ik ben geen Madrid supporter. Ik vind Madrid en Barca beiden even mooie clubs.

Maar als ik vaker kijk naar de herhaling dan constateer ik dat Iniesta zich makkelijk liet vallen. Er was contact daar heb je gelijk in. Maar op de manier hoe hij zich liet vallen voor zo'n tik, zijn hele lichaam buigt in één keer naar voren dat zie ik alleen maar gebeuren als zijn voet bleef haken of als de schop vele malen harder was.

Als je voor zo'n tik een penalty gaat geven dan kun je makkelijk elke wedstrijd wel een penalty krijgen. Iniesta had makkelijk door kunnen dribbelen.

Guardiola, doe toch niet zo zielig man. Jullie zijn met al je schwalbes zo een beetje weggekomen. En nu wordt er voor een twijfelachtige schwalbe geel gegeven en ga je zitten mopperen? Stel je aan man.

Probleem is dat Iniesta al in zijn val naar de scheidsrechter kijkt. Persoonlijk heb ik daar een godsgruwelijke hekel aan. Dat wil al aangeven dat hij valt om een penalty te krijgen. Desalniettemin kun je hem hiervoor op de stip leggen. Een gele kaart is natuurlijk belachelijk, een schwalbe was het zeker niet.
Misschien dat Barca dit ook een klein beetje aan zichzelf te danken heeft. Je kunt er niet omheen dat ze er niet vies van zijn gemakkelijk naar de grond te gaan. Af en toe heb je het idee dat er ééntje geld ziet liggen. Maar dit optreden van de dienstdoenende leidsman sloeg nergens op.
Gelukkig heeft Barca gewonnen. Anders was mijns inziens de titelstrijd beslist.

Wat een zielige coach zeg. En dat terwijl de tegenstanders van Barca zovaak een onterechte kaart krijgen. Alleen op de manier waarop die Iniesta valt en protesteert, moet je al gelijk het bestraffen net zoals nu.

Zo jammer dat de beste ploeg van de wereld dit gedrag vertoont. Misselijkmakend.

Mario kreeg rood, niet Jefferson Montero...
Verder is het duidelijk geen schwalbe en alle mensen die zeggen dat dit geel was kun je niet serieus nemen en zijn duidelijk voor die ene club uit Madrid.

Een penalty vind ik het in ieder geval zeker niet. Daar is het gewoon veel te licht voor. Hij wordt wel licht aangetikt op zijn been, of ik dan geel zou geven weet ik niet, maar feit is wel dat hij heel opzichtig op zoek gaat naar de penalty, alhoewel hij amper geraakt wordt, dus ik kan de gele kaart ook wel weer begrijpen.

Iniesta heeft de gele kaart aan zichzelf te danken. Hij wordt wel echt geraakt en het had ook gewoon een strafschop moeten zijn, maar aangezien hij op zo'n overdreven manier valt kan ik me voorstellen dat de scheids aanneemt dat het een schwalbe is.

Al het gezeur over het geduikel van Barcelona is meestal zwaar overdreven, maar als je zo'n naam hebt als team moet je het ook niet in de hand gaan werken.

16 januari 2012 om 12:12

Idd dat zeg ik ook al de jele tijd.
Dat overdeven vallen en terwijl al smekend kijken naar de scheids helpt echt niet.
de scheids is groot genoeg om zelf een beskissing te nemen.
deed hij normaal ging barca misschien die penalty meekrijgen. nu niet.

Dat heb je helemaal aan jezelf te danken Barca, dit krijg je er nou van, schitterend om te zien.
Het meeste om van te kotsen is nog voordat hij uberhaupt op de grond ligt al meteen met zijn handjes omhoog de scheids aankijken, gatver. Spaans voetbal is walgelijk.

Barcelona krijgt een naam van te duiken door de matchen tegen Madrid. Voor de rest valt het echt wel mee met duiken. Ze hebben 1penalty gekregen met duiken ( Cuenca in de beker ) maar ze hebben er al zowat 10 niet gekregen waar het helemaal geen duiken is.

Mensen praten vaak andere mensen na, en dat is waarom Barcelona een slechte naam krijgt. Busquets en Pedro en Alves gaan snel liggen, maar nooit met een schwalbe. Er zal wel degelijk altijd een fout gemaakt worden ( op 2 situaties na dan misschien ).

16 januari 2012 om 12:35

wat eerlijk wel het geval is bij barca is dat er soms wel een overtreding op een speler wordt gemaakt. Maar de reactie daarna soms overdreven is. Dit geeft bij mensen het idee dat ze vaak duiken. Maar het is ook begrijpelijk als je zo reageert als je een hele wedstrijd word geschopt. De enigste die echt objectief beticht kunnen worden van duiken zijn busquetes en pedrito heeft daar ook een handje van, maar voor de rest valt dat wel mee. En iedere speler probeert wel eens een vrije trap mee te krijgen voor een beetje rust of dergelijke

18 januari 2012 om 16:20

Inderdaad zo denk ik er ook precies over. De spelers krijgen gewoon tikken en wie zijn wij om te bepalen hoeveel pijn zij hebben. Wat ik me nog wel kan voorstellen is dat het irritant voor de tegenstander is als dezelfde speler 5x per wedstrijd zo op de grond blijft liggen. Maar wat mensen niet door hebben is dat bij Barca het spelletje vaak zo snel gaat en ook net op tijd dat overtredingen op de spelers vaak gemaakt zijn. Vaak zie je als de bal net weg is dat er nog een been tegen een kuit aan komt of iets dergelijks.

Off: Ik had trouwens laatst ergens gelezen dat er al meer dan 50 kaarten zijn gegeven voor overtredingen op Busquets. En ik let er best vaak op nu en ik heb in afgelopen wedstrijden elke week nog 1 gezien.

Eerlijk gezegd vind ik het een schwalbe wat gewoon heel jammer is dat Iniesta dat doet aangezien hij prachtig wegdraait maar daarentegen vind ik het wel heel normaal dat hij dit hier deed aangezien elke speler dat hier zou doen. Waar ik me wel weer aan heb geergerd is dat op het moment dat het niet loopt bij Barca dat bij elke gebeurtennis er minimaal 4 a 5 spelers van Barca op de scheids afrennen om zijn beslissing te bewerken. Verschrikkelijk. Busquets die Alweer doet alsof hij in zijn gezicht geraakt is en Weer door zijn vingers kijkt of de scheids het gelooft, verdomme zo'n goede speler maar zo'n vreselijk mannetje ik raak er verschrikkelijk geirriteerd van. Messi vind ik soms ook een raar mannetje als het moeilijk gaat met Barca. Dan probeert hij bij elke balcontact door 4 verdedigers te rennen en als het dan niet lukt gaat hij zeiken tegen de scheids terwijl er niks aan de hand is? Het valt ook op dat de laatste wedstrijden rotwedstrijden waren voor Barca en hij 3x op rij voor comments op de arbitrage geel heeft gekregen.

16 januari 2012 om 14:54

Een schalbe is vallen wanneer er geen enkel contact is. Makkelijk naar de grond gaan na contact is geen schwalbe. Er is contact dus dit kan geen schwalbe zijn.

18 januari 2012 om 14:03

Nee, een schwalbe maken is het simuleren van een overtreding door neer te gaan terwijl dat niet zou hoeven gebeuren. Iniesta had door kunnen lopen maar loopt tegen de been op van die speler waardoor hij valt. Hij had er makkelijk overheen kunnen stappen. Zoals ik al zei het is meer dan logisch dat hij dit op zo'n moment doet en het ligt puur aan de scheids of die hiervoor fluit of niet want je kan hem geven. Maar dat neemt niks weg van het feit dat het een schwalbe is.

18 januari 2012 om 16:21

Sorry kerel maar Iniesta had door kunnen lopen? Hij is misschien klein maar onder zijn benen door kruipen was hem echt niet gelukt hoor. Iniesta wil die kant op lopen maar wordt tegengehouden door het been van de verdediger. Dus gewoon een overtreding en dus een penalty.

Deze gele kaart wordt waarschijnlijk wel teruggetrokken, want het is schandalig dat hier een gele kaart voor werd gegeven. Iniesta wordt licht geraakt, dus een schwalbe is het sowieso niet. Een penalty had gegeven kunnen worden. Er worden dit seizoen Barcelona wel meer penalties onthouden, dus dit verbaasd me niets.

Iniesta valt inderdaad opzichtig, echter is er gewoon contact waardoor hij afgestopt werd. Een penalty had hier dus een juiste beslissing geweest.

16 januari 2012 om 13:10

ik ben het absoluut met je eens

ik ben het absoluut met guardiola eens. Je kan als scheidsrechter toch geen gele kaart geven omdat iniesta 'duikt'. absoluut niet te begrijpen. Je kan bijvoorbeeld wel het spel doorlaten gaan maar kom op een gele kaart?? Dan kan je bij ongeveer de helft van de overtredingen in het voetbal wereld een gele kaart geven aan de des betreffende speler.

De gele kaart vond ik onterecht maar een strafschop had ik er ook niet voor gegeven. Iniesta gaat wel heel gewillig naar het gras.

Tja die jongen krijgt misschien ook zn reputatie een beetje tegen. Veel spelers van barca gaan erg makkelijk naar het gras. En dat is wel jammer want ik vind iniesta 1 van de beste ter wereld dus hij heeft die onzin helemaal niet nodig.

Voor de mensen die denken dat Iniesta en een aantal Barça spelers zich constant zouden laten vallen moeten soms eens nauwkeuriger kijken. In 8/10 gevallen komt de tegenstander gewoon veel te laat met een charge aangezien ze meestal op een verkeerd been worden gezet door deze kleine technisch vaardige spelers (xavi,iniesta,messi,thiago,fabregas enz.).

Eerlijk is eerlijk in 2/10 gevallen kan het soms zijn dat een Busquets of een Alves soms een beetje te theatraal neergaan na licht contact met de tegenstander.

Goed dat Pep er wat van zegt. Barcelona wordt wel vaker penalty's onthouden. Ook deze belachelijke beslissing had ons bijna weer punten gekost.

was geen overtreding!!

voetbal is een fysieke sport he!!

ja even was er contact..

door die contact val je echt niet!!
ze raken elkaars benen licht!!

iniesta zoekt die been bewust..
en dan maar gelijk vallen alsof je bent geraakt met 100 km

18 januari 2012 om 15:50

Leer a.u.b. Nederlands. =)

19 januari 2012 om 02:27

ik ben geen nederlander ;

18 januari 2012 om 16:16

Omdat voetbal een contactsport is, is het toegestaan om elke vorm van contact te gebruiken?
Iniesta wordt tegengehouden door het been en volgens mij is het nog steeds niet toegestaan in voetbal om iemand met je benen tegen te houden?

Volgens mij ben jij Iniesta niet en kan je nooit weten of hij daardoor gevallen is. Ook al loopt hij er zelf tegen aan is het een penalty. Het is niet zo dat het been er al 5 seconden stond en dat hij er toen tegen aan liep.

Het is dat contact en het is dat been ;

Waarom moeten bijna alle Barca spelers gaan vallen bij elke tik die ze krijgen, te walgelijk voor woorden zeg. Goed gehandeld door de scheids want hij moet of een strafschop geven of een gele kaart geven voor een schwalbe, in zo'n situatie kun je niet 'niks' doen. In ieder geval ik heb heel veel van dit soort scenario's gezien en het werd bijna altijd het 1 of het ander. Zoals het ook hoort in de reglementen.

16 januari 2012 om 20:13

Waarom moeten bijna alle Barca spelers gaan vallen bij elke tik die ze krijgen : je zegt het zelf, ze krijgen een tik, kunnen dus uit evenwicht gebracht worden.

Waarom is dit walgelijk : je kunt ten koste van alles overeind proberen blijven en dan uiteindelijk toch de bal niet meer spelen door die tik die je uit evenwicht bracht.

Gewoon een fout van die scheids, op zich niet zo erg, arbiters zijn mensen en maken fouten. Ergerlijker vind ik het gelul van jou, ze krijgen een tik maar moeten overeind blijven.

Bal had gewoon op de stip gemoeten want hij bracht Iniesta uit evenwicht, al de rest is praat voor de vaak.

17 januari 2012 om 02:16

Kunnen uit evenwicht worden gebracht ja, dat is als ze uit evenwicht worden gebracht. Kom mij niet vertellen dat dat in elke geval is. Probeer niet alles wat krom is recht te praten.

17 januari 2012 om 07:18

Die enige die krom is ben jij mijn beste, je begint je verhaal met te zeggen dat ze een tik krijgen, je zegt dus zelf dat ze geraakt worden.

En vervolgens ga je op de emotionele toer (walgelijk), iets wat vaak gebeurt bij gebrek aan argumenten.

Maar eigenlijk : welke zin heeft het om gasten zoals jou te overtuigen : op jullie harde schijf staat onuitwisbaar opgeslagen dat Barcelona gelijk te stellen is aan schwalbes.

Elke fase op zichzelf beoordelen, daar zijn jullie niet meer toe in staat, het zou jullie vooroordeel wel eens kunnen tegenspreken.

Deze strafschop was er een schoolvoorbeeld van, je bent meer als vooringenomen als je niet gewoon kunt toegeven dat de scheids zich in deze vergist heeft en eigenlijk gewoon een strafschop had moeten geven.

18 januari 2012 om 15:56

@footy

Jij probeert vooral alles wat recht is krom te praten. Als dit een speler van je eigen club was, zou het uiteraard gewoon een penalty moeten zijn. Heerlijk die zure fans hier.

18 januari 2012 om 16:12

Footy jij kunt zeker voelen wat Iniesta, Xavi en al die spelers allemaal voelen elke keer?
Aanstellen is zo'n subjectief iets. Als je vindt dat iemand aanstelt betekent dat helemaal niks. Omdat het niet eens waar hoeft te zijn. De enige die weet of er aangesteld word is de speler die geraakt wordt. Omdat hij de enige is die het voelt.

Een schwalbe is echt totaal heel iets anders dan bij een ''lichte'' tik neer te gaan. Een ''lichte'' tik valt gewoon onder overtredingen. Een schwalbe is doen alsof je geraakt wordt en het niet bent. Ik weet ik heb een mooie avatar maar zelfs Busquets werd op zijn smoel getikt door Motta. Dat hij daarna kiekeboe gaat spelen doet niets af van de terechte uitsluiting van Motta.

Ik kan me voorstellen wat de scheidsrechter op dat moment dat, en als je het vaak bekijkt zie je dat Iniesta wat later valt en ik denk dat dat de reden voor de scheidsrechter is om een gele kaart te geven en het als een schwalbe te beschouwen.

Verder denk ik wel dat Barcelona wel een paar 'acteurs' heeft. Ik vind het wel onsportief dat bij Classico's beide partijen duikvluchten maken terwijl ze niet eens zijn aangeraakt, of dat ze gaan klagen bij de scheidsrechter dat het een penalty is etc.

Ik hoop dat woensdag het er wel sportief aan toe gaat.

Wat is dit dan weer voor onzin. Die kaart had hij moeten krijgen voor zijn schwalbe, protesteren had zn tweede moeten zijn!

Goed zo, zo hoort het, schwalbes moeten bestraft worden, wat als daarvoor een penalty werd gegeven? Het zou de hele wedstrijd kunnen verpesten. Ik vind dat mensen die in beroep gaan voor een kaart voor een schwalbe extra bestraft moeten worden. Slaat nergens op, de speler probeert het spel te verkrachten vervolgens ga je nog protesteren. En hoe Iniesta dook verdiende een geel. Leek alsof een kettingzaag door zijn benen heen ging.

18 januari 2012 om 15:39

Het ergste is dat hij die kaart kreeg voor protesteren en niet eens voor de schwalbe zelf. Ze komen er altijd mee weg. Het moet echt niet gekker worden...

Het is ergens wel goed dat de kaart onterecht blijft staan. Want hoe je het ook wendt of keert de voetballers spelen er zelf mee door steeds vaker een schwalbe te maken, makkelijk te gaan liggen etc. Op een gegeven moment gaat dat tegen je keren, het is wel goed dat dat nu een keer gebeurt. Onterecht bestraft worden voor een schwalbe.

Het was geen penalty maar ook zeker geen kaart!

slaat nergens op, oke het was zeker geen penalty nee, maar het was ook geen schwalbe, dus ik vind het wel makkelijk gezegt van de spaanse bond om er niks meer aan te doen, dat de scheids fluit en dat hij dan protesteert is toch gewoon normaal?

18 januari 2012 om 15:54

Lees het stuk eens. Het ging om het protesteren waar de kaart voor werd gegeven, niet de schwalbe.

18 januari 2012 om 15:54

Lees eens goed! de kaart werd gegeven vanwege het protesteren en niet vanwege de schwalbe.
Lastig eh een artikel aflezen.

Gele kaarten kunnen niet geseponeerd worden, is overal de regel. Goed dat het hier dus ook niet gedaan wordt.

Btw ik vond het geen penalty. Iniesta werd weliswaar heel licht aangetikt, maar hij stond praktisch stil. Lijkt me onwaarschijnlijk dat hij daardoor in de lucht gelanceerd werd. Probeer jij maar eens iemand omver te krijgen met zo'n licht tikje terwijl die persoon stilstaat. Als Iniesta nou in beweging was, dan zou het een ander vehaal zijn. Dan was een penalty aannemelijker.

18 januari 2012 om 15:53

ja de val zag er heel raar uit hij beweegt naar voren en dan opeens worden ze benen de lucht ingeworpen alsof ie een schop krijgt terwijl die speler zn been uitsteekt dus ik vind het niet per se een schwalbe maar hij ging wel heel gewillig naar de grond.

18 januari 2012 om 15:58

In beweging of niet, dit maakt weinig uit. Het gaat erom dat hij wordt geblokkeerd door de been van de tegenstander. Het is niet zijn voet, maar zijn bovenbeen die Iniesta dwarszit.

18 januari 2012 om 16:07

Hehe juist omdat hij 'stil' staat ziet het er zo sloom uit. Iniesta wil gewoon doorlopen maar het uitgestoken been belemmert dat. Dus gewoon een overtreding. Mag Iniesta niet meer doorlopen omdat er al een uitgestoken been staat? Volgens mij is het Iniesta die de beweging maakt die kant op en de reactie is een uitgestoken been. Volgens mij is een uitgestoken been om iemand tegen te houden altijd een overtreding. De verdediger had wel zijn lichaam er voor kunnen zetten maar niet zijn been. Duidelijke strafschop dus.

Maar het maakt nu toch niet uit, want het is 4-2 geworden.

geen kaart inderdaad, maar ik snap de uitleg, want voordat iniesta ligt kijkt hij al naar de scheidsrechter! dan komt het ook niet echt geloofwaardig over!

Geweldige draai, maar hij gaat veel te makkelijk liggen. Goed dat dit keihard wordt aangepakt. Barça heeft dat geduik helemaal niet nodig. Het is een smet op het verdere perfecte spel.

Dit is gewoon duidelijk wel een penalty. Iniesta kapt en wil doorlopen maar de verdediger zet zijn been ervoor. Wat moet Iniesta doen dan? Blijven staan omdat er al een been van iemand anders staat? Zoiets heet namelijk gewoon een overtreding en het is binnen de 16 dus een strafschop. Als de verdediger zijn been niet uitsteekt kan Iniesta doorlopen richting doel. Dus met andere woorden de verdediger voorkomt weer op onreglementaire wijze de doorgang voor Iniesta. Dus een overtreding.

En er is zelfs gewoon contact omdat Iniesta die kant op wil lopen maar wordt tegengehouden door het uitgestoken been.

Tja als je rond de 10 seconde op het juiste moment op pauze zet... zie je dat hij wel degelijk geraakt word... zo niet erg gehinderd en dat hoor je te bestraffen
Ik vind het erg vreemd dat de gele kaart toch doorgang vind

18 januari 2012 om 16:34

Hij wordt inderdaad geraakt, maar vraag niet hoe. Ik denk dat een peuter van 3 van zo'n tikje nog niet om ligt, maar Iniesta blijkbaar wel. Hij wordt zo goed als niet geraakt, dus een penalty is het echt niet, want hij gaat veel te makkelijk naar de grond. Overigens kreeg hij daar ook geen geel voor, maar die gele kaart kreeg hij voor het protesteren bij de scheidsrechter, wat gewoon geel is.

18 januari 2012 om 16:43

klopt, protesteren is ook gewoon geel... maar ik kan me wel voorstellen dat hij zo reageert...
En hij gaat inderdaad vrij snel liggen.. maar als je gewoon alleen al in de eredivisie gaat kijken hoevaak bij alle clubs spelers gaan liggen als er iemand niest.. en dan heb ik het niet eens over internationaal ... tja zo'n momentje komt ieder weekend wel voor in de eredivisie
Wat dat betreft zijn voetballers gewoon watjes
Maar jongens als Ibrahimovic, suarez en Ronaldo versieren ook erg graag een penalty... dat krijg je er niet zo snel uit denk ik..

18 januari 2012 om 20:30

Maar er zijn ook horrortackles onbestraft gebleven. Moeten we die dan voortaan ook maar niet meer bestraffen? Het is niet zo, omdat de ene de penalty wel versiert, dat de ander hem ook maar moet krijgen. Als Ibrahimovic, Suárez of Ronaldo een schwalbe maakt en ze krijgen daar een penalty voor hebben ze geluk, maar dat betekent niet dat Iniesta die ook maar moet krijgen.

Verder is zijn reactie wel te begrijpen, maar dan moet hij even boos zijn op de scheids, prima, maar ga er dan niet naar toe om te protesteren. Hij weet als het goed is dat daar gewoon geel op staat, dus hij kan zoiets verwachten. Om er dan tegen in protest te gaan vind ik onzin, want geel is geel, en deze is volgens de regels.

De gele kaart is zeker onterecht. In de wedstrijd zelf dacht ik eigenlijk ook dat het een fopduik was, maar in de herhaling was al te zien dat hij er niet langs kon door de verdediger. Misschien liet hij zich gewoon te opzichtig vallen?

Man man waar hebben we het hier over.....? zoveel reacties na een update over de gele kaart voor Iniesta!! Ook al is het discutabel en mist hij eventueel een wedstrijd wat is het nieuws dan.....?

Ik wist niet dat die kaart voor het protesteren was. Je zag toch de scheids vlak nadat Iniesta viel geel trekken voor schwalbe of niet?

Is het misschien een manier van de scheids om zijn blunder niet te moeten toegeven? Wie weet....

Wat duss een hoop gelul is, want Iniesta had nog geen woord gezegd en de scheids trok zijn kaart al.
PP aan de macht, we weten weer hoe laat het is.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren