Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Benzema: 'Het is maar 1-2 en daarbij is Barça in de lucht niet zo sterk'

Laatste update:

Barcelona en Real Madrid ontmoeten elkaar woensdagavond opnieuw in het kader van de Copa del Rey. Het team van Josep Guardiola won het heenduel met 1-2 en is zodoende favoriet om de halve finale van het bekertoernooi te bereiken. Karim Benzema is niet van plan om zich te laten elimineren.

/

"Natuurlijk geloven we in een ommekeer", verzekert Benzema aan AS. "Maar we weten dat het heel moeilijk gaat worden. Barcelona is een sterk team, maar dat zijn wij ook. Bovendien hebben we vaak bewezen dat we min of meer gelijkwaardig aan elkaar zijn. We willen de volgende ronde bereiken en dus zullen we moeten winnen. Daar gaan we voor."

"Het is maar een 1-2, er kan nog van alles gebeuren", benadrukt Benzema. "We moeten efficiënter met onze mogelijkheden omspringen, vooral als het gaat om standaardsituaties. Dat is een van de zwakkere punten van Barcelona. In de lucht zijn ze bovendien niet zo sterk." In Barcelona zal men niet wakker liggen van de uitspraken van Benzema. Real Madrid incasseerde in 2012 zes tegendoelpunten, waarvan vijf met het hoofd waren. Eric Abidal maakte de resterende tegentreffer.

Wie bekert door?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties
22 januari 2012 om 01:21

Hahhaha hij gelooft er nog in. Mooi om te zien....

Als je voetballend geniaal ben hoef in de lucht ook niet de uit te blinken...barca door 2-0
Blijkbaar het grootste minpunt van Barca? Lol

Ikzelf denk dat Barcelona doorgaat en dat komt omdat ze thuiswedstrijden vele male sterker zijn dan uitwedstrijden, maar de bal is rond en er kan van alles gebeuren dus we zien het woensdag wel.

22 januari 2012 om 02:43

inderdaad, we zijn dit seizoen in de uitwedstrijden zwak, terwijl we thuis heel sterk voor de dag komen. En in de lucht ? Barça is tiki taka over de grond we hoeven niet sterk te zijn in de lucht. We zijn sterk in de lucht in de verdediging, dat is meer dan voldoende.

22 januari 2012 om 11:15

In zekere zin heb je gelijk, maar Madrid is een aparte tegenstander.

Laten we zeggen dat;
Thuis willekeurig 100% van hun kunnen.
Uit willekeurig 90% van hun kunnen.
Thuis Madrid 110% van hun kunnen.
Uit Madrid 105% van hun kunnen.

Deze cijfers zijn natuurlijk gewoon uit de duim gezogen, maar wat ik probeer te zeggen is dat ze zich altijd meer opladen voor een classico dan elke andere wedstrijd en dat het thuisverschil er natuurlijk wel is, maar minder groot dan een thuis verschil met andere tegenstander.

Puyol kopte anders mooi binnen, door de lucht welteverstaan!

22 januari 2012 om 01:10

Koppen door de lucht nog wel, rollend koppen via de grond zie je ze helaas nooit.

22 januari 2012 om 01:11

Ik heb Eric Abidal tegen AC Milan gekoppend zien verdedigen, al liggend op de grond. Zoek maar eens op, Eric Abidal vs. Milan header.

22 januari 2012 om 01:25

Bedoel je niet die'' Abidal fantastic defense vs Sevilla.''

Toen lag hij op de grond en kopte hij die bal zowat voor de voeten weg van Negredo anders hadden we die wedstrijd misschien verloren;

22 januari 2012 om 01:39

Ja, die bedoelde ik! Ik dacht dat het tegen Milan was. Maar inderdaad, dat was echt een heldeactie!

22 januari 2012 om 13:51

Ik denk dat hij bedoelt hoofd niveau, Puyol had een diving header gemaakt, bovendien werd hij helemaal vrijgelaten, het was meer een dekkingsfout waardoor El Capitano fenomenaal erin kopte. Ik denk dat Benzema het ook over fysieke kracht heeft bij luchtduels.

Het gemis van echte kopkracht en lengte bij Barca is waar Madrid het deels van zal moeten hebben, maar ook het feit dat Barca geen snelle verdedigers heeft ze worden nu eenmaal snel eruit gelopen door een Cr/di Maria enz.

22 januari 2012 om 01:29

Cr komt Alves geen 1 keer voorbij dus dat is geen probleem.

22 januari 2012 om 01:30

Hoe scoorde hij ook al weer?

22 januari 2012 om 01:32

nou hij was em in de classico toch zeker 3 keer kwijt en bij het doelpunt al helemaal

22 januari 2012 om 01:35

@simonvk

Doordat Pique op 2 meter dekt. Door de benen bij een blunderende reserve doelman.

Zo ongeveer?

22 januari 2012 om 02:18

Puyol zet Cr anders ook altijd op slot, ondanks zn mindere snelheid.

22 januari 2012 om 16:28

Was dat niet via een counter toen Alves mee naar voren was gegaan?....

ging Ronaldo een speler voorbij toen hij scoorde?

Shit ik heb de verkeerde wedstrijd gekeken.

Real is anders de laatste tijd ook niet zo sterk in de lucht, ondanks een Ramos, Pepe, Carvalho en Ronaldo. Daartegen heeft Barca spelers als Puyol, Pique, Abidal en Busquets. Valt dus allemaal heel goed mee eigenlijk.

Ik ben echt benieuwd naar de wedstrijd van volgende week. Mourinho mag nu niet verdedigen, maar aanvallen, aangezien Real minstens een 0-2 nodig heeft om door te gaan dacht ik. Hopelijk wordt er dan eens wat op niveau gespeeld, want Real heeft er echt wel de spelers voor. Barca ook natuurlijk, maar die laten het /- altijd wel zien, terwijl het bij Real wat moeilijker gaat.

22 januari 2012 om 01:00

Laten we wel objectief blijven. Real Madrid heeft zowel verdedigend (sergio Ramos en Pepe) als aanvallend (ronaldo, Benzema en Sergio Ramos) sterkere koppers dan Barcelona (piqué is eigenlijk de enige echt sterke kopper in de selectie). Barcelona heeft dan nog wel redelijke koppers met Puyol, Abidal en Busquets, maar daar moet Barça het ook niet van hebben. Korte passes over de grond, snelle combinaties, dat is waar Real voor op moet passen.

22 januari 2012 om 01:32

Real moet vooral voor de acties van Messi oppassen, Messi is met ruime afstand de beste en meest gevaarlijke speler van Barca. Hij moet uitgeschakeld worden en dan niet door een debiel als Pepe maar door een kuitenbijter+voetballer als Lassana Diarra of Khedira (die helaas geblesseerd is).

22 januari 2012 om 01:37

Inderdaad, Lassana Diarra had in de eerste helft Messi op een flinke afstand van het doel vastgezet, dat is precies wat hij de hele wedstrijd vol moet houden. Maar als Messi het niet doet, is Iniesta ook iemand waar Real zeker rekening mee moet houden. Hij is in staat om precies dezelfde acties te maken als Messi, en misschien nog wel betere steekpasses kan geven.

22 januari 2012 om 02:45

Ben ik het niet helemaal mee eens, ik vind Messi met grote afstand de beste en meest gevaarlijke speler van Barcelona. Schakel je hem volledig uit dan heeft Barcelona een groot probleem. Iniesta moet van te ver komen om echt dreigend te kunnen worden vanaf het doel en ondanks dat hij een fantastische speler is heeft hij niet het vermogen 3-4 man voorbij te lopen.

22 januari 2012 om 10:16

Ik zag anders toch erg veel gevaar van Iniesta uitgaan in de afgelopen Clasicó. Inderdaad, hij passeert niet 3-4 man op snelheid en techniek. Maar ook Andrés kan een mannetje uitspelen om vervolgens met een snelle pass Fabregas of Alexis voor het doel te zetten. Onderschat de waarde van deze man niet!

22 januari 2012 om 10:27

@ joostevans.. als je wel eens naar Real Madrid hebt gekeken in de competitie zag je ondanks die namen wat je opnoemde dat ze de laatste 3 competitiewedstrijden telkens doelpunten met het hoofd hebben tegengekregen. Daartegenover staat dat ze er minder gemaakt hebben. + dat Barca afgelopen wedstrijd ook een kopdoelpunt maakte..

Ik geloof alles graag wat ze zeggen bij Madrid, maar hier kan ik zelfs niets mee..

22 januari 2012 om 10:35

Ja, dat is dan wel zo, Real-psv, maar het zijn toch echt over het algemeen sterkere koppers dan bij Barcelona. Ik begrijp wel waarom Benzema dit zegt, hij wil alleen aangeven dat Real sterker is in de lucht. Ja, wat wil je anders met Xavi, Iniesta, Dani Alves, Messi, Alexis en Cesc?

22 januari 2012 om 10:36

Het vreemde was dat messi ook bijna niks kon doen, maar toch geeft hij de beslissende assist.
Voor de rest leek hij meer een CM en soms RB in die wedstrijd.

22 januari 2012 om 11:41

iniesta was de beste man afgelopen woensdag. messi was tot de geniale assist niet te zien.

en ik heb iniesta woensdag 4 man voorbij zien gaan met bal hoor.

22 januari 2012 om 12:25

Klopt Joostevans.. maar als ik dan toch bekijk dat Alexis die bal nog op de lat kopt in een luchtduel met Ramos dan neem ik niks als een zekerheid bij Real Madrid tegen Barcelona.. Over het algemeen heb je natuurlijk gelijk!

Benzema, de beste speler van Real Madrid de laatste tijd, denkt er nog positief over. Real heeft alleen een kans als Mourinho niet meer met zo'n achterlijke tactiek aan komt zetten, en er gewoon op de eigen manier wordt gevoetbald. Ik zie dat zo 1,2,3 niet gebeuren. Daarnaast is Barcelona bijna onverslaanbaar in eigen huis, dus Barça zal dit klusje nog wel klaren. Het zal niet makkelijk worden, maar ik heb er vertrouwen in.

22 januari 2012 om 11:11

Barcelona is niet helemaal onverslaanbaar thuis. Weet je vorige week nog tegen Real Betis? Toen kwam het op een 2-2 op een gegeven moment. Maar daarna begon Barca pas te voetballen. Ik zie dit eerlijk gezegd niet gebeuren bij Real Madrid, maar die kans is er wel.

Real moet vol in de aanval, anders ben je er sowieso uit. Maar goed als je vol in de aanval gaat ben je verdedigend genaaid. Oftewel real moet dan altijd 1 meer scoren.
Hopelijk wordt dit wel een leuke wedstrijd en geen eenrichtingsverkeer.

Haha benzema,,
Kijk eerst naar je eigen club en praat dan over je tegenstander:s
Hoeveel tegendoelpunten heeft real tegen in de lucht?

22 januari 2012 om 01:31

Pfff je hebt gelijk man is me nu pas opgevallen.

Real Madrid krijgt echt veel tegendoelpunten via de lucht laatse tijd.

Real 3-2 Malaga
Mallorca 1-2 real
real 5-1 granada
real 1-2 barca

we moeten we aanvallend spelen dus dat is interessant. ik was van mening dat we de eerste wedstrijd ongeveer zo zouden spelen als in de supercopa dus de onthulling van de opstelling was teleurstellend de vorige keer. ook moet pepe zich gedragen maar wel gemotiveerd blijven te vechten voor de winst natuurlijk.
het word in ieder geval heel lastig... maar real heeft gezegd dat de nadruk word gelegd op de cl en primera division.
het is jammer maar zeker geen drama

22 januari 2012 om 01:34

Dat 'nadruk leggen op' is gewoon onzin. Iedereen bij Real Madrid wil niks liever dan Barcelona uitschakelen. Het teleurstellende resultaat in de thuiswedstrijd zorgt er hopelijk voor dat Real Madrid zichzelf weer mocht met een aanvallende opstelling. Waarschijnlijk komt Di Maria weer terug en met een aanval Ronaldo, Benzema, Di Maria die gevoed gaan worden door Ozil of Kaka zijn ze veel gevaarlijker dan met drie controleurs op het middenveld waardoor een enorm gat tussen aanval en verdediging ontstond. Hopelijk zien we allemaal weer het Real Madrid wat we gewend zijn want in andere wedstrijden is het puur genieten.

22 januari 2012 om 12:10

Natuurlijk is het genieten tegen andere (mindere) tegenstanders. Dan is er geen gevaar dat als je de bal niet hebt dat je overlopen wordt.
Er is een reden waarom Madrid kiest voor de verdediging en dat is de trainer. Deze schijnt erg goed te zijn en die ziet nogal waar de problemen kunnen ontstaan.
Had Madrid afgelopen wedstrijd met jouw opstelling gespeeld dan hadden ze er misschien 1 extra ingelegd, maar hadden ze er minstens 2 meer om de oren gehad.
Pepe kan nou eenmaal niet normaal verdedigen als er een groot gat tussen verdediging en aanval is, en voor je het weet sta je met 10 man.
Madrid is niet bij machte om dit Barcelona te verslaan en Mourinho is daar van doordrongen. Als Mourinho weg is, zal Barcelona er waarschijnlijk meer moeite mee hebben om Madrid te verslaan. Ik ben namelijk van mening dat Mourinho helemaal niet DE beste coach voor Madrid is.

Nee, jullie doen het lekker in de lucht... Het is maar dat ze een beest in de lucht hebben in de naam van Sergio Ramos, want voor de rest oogt het allemaal heel zwak daar. Zelfs Barça kon nog uit een corner scoren.

22 januari 2012 om 00:32

Die uitspraak slaat sowieso nergens op. Hij denkt compleet niet aan de verdediging, Busquets en Keita. De aanvallers zijn ook allemaal niet zo kopsterk. Alleen Villa kan er mee door. Pedro en Sanchez zijn ook niet echt bepaald goede koppers. De rest van het team is ongeveer 1,10 hoog, dus ook niet zo goed in de lucht.

Alleen doe je Ronaldo onrecht door hem niet te noemen. Hij is een van de best koppende spelers van de wereld. Hij is echt een geweldenaar in koppen.

22 januari 2012 om 00:40

Ronaldo is zeker een goeie kopper, maar vrijwel al het gevaar bij Madrileense corners en vrije trappen komt van Ramos.

22 januari 2012 om 12:13

Hoe goed Ronaldo ook kan koppen, er zijn maar weinig situaties dat Barça hem laat lopen.
Ze zijn zich er van doordrongen dat met veel druk en weinig ruimte hij niet optimaal uit de verf komt.
Moet wel zeggen dat ik zwaar respect heb gekregen voor CR nadat ik die documentaire heb gezien vorige week, wat een monster!

Je zag zijn snelheid ook toen hij de goal maakte, zo makkelijk als hij snelheid maakt, is niet leuk meer.
Echter blijft hij een speler van Madrid en dan rennen Puyol en Alves net even wat harder dan normaal.

Door de lucht zie ik Madrid nou niet echt gevaarlijk worden en van wat ik me kan herinneren is dat Barça aardig wat goals door de lucht heeft gemaakt tegen Madrid.
Kleinbeetje een maffe uitspraak dus.

22 januari 2012 om 00:32

Waar ik me persoonlijk nog het meest aan stoorde : ''bovendien hebben we vaak bewezen dat we min of meer gelijkwaardig aan elkaar zijn.''
Volgens mij bewezen ze in de voorbije 2 seizoenen dat ze vooral niet gelijkwaardig zijn. Op voetballend gebied hebben ze geen enkele gewonnen op de Copa finale na. Al was dat ook met kunst en vliegwek aangezien er fouten van de scheidsrechter bij nodig waren als ik het me nog goed herinner. bovendien ging Barcelona erg gemakzuchtig met hun kansen om.voetballend is barca gewoon superieur aan Madrid.

Tuurlijk kan Real nog doorbekeren, maar Barca en Real zijn niet gelijkwaardig. Barca is gewoon beter. Echter is beter zijn geen garantie op het winnnen van wedstrijden. Dus het zou zo maar kunnen , al verwacht ik het niet.

Ot: wat is het nut van die polls als ze toch niet normaal werken?

22 januari 2012 om 00:35

Ook Cristiano Ronaldo kan een gevaar zijn door de lucht tegen Barca, dat heeft hij vorig jaar in de finale van de Copa del Rey wel laten zien. Verder denk ik niet dat bij dode spel momenten een van de twee flink in het voordeel is door de lucht. Wel is het waarschijnlijk dat wanneer Real Barca vroeg vastzet en de lange bal afdwingt de meeste kopduels gewonnen zullen worden door de Madrilenen al geloof ik eigenlijk niet in dat we dat Woensdag te zien zullen krijgen.

En daarbij winnen jullie bijna nooit van Barca meneer Benzema

Ongelukige uitspraak van Benzema na de snoekduik van Puyol. Laten we hopen dat dit betekent dat het plan voor woensdag vroeg vastzetten en de lange bal forceren is Maar verder is het natuurlijk nog lang niet gespeeld en is een 0-1 of een 2-3 gewoon voldoende voor de volgende ronde. Wel zal er dan met een totaal andere wedstrijdopvatting gespeeld moeten worden. Wellicht dat Pellegrini morgen met zijn Malaga alvast het goede voorbeeld kan geven.

Off topic:
Waarom alleen maar quotes van spelers/trainers van Barcadrid terwijl je ook iets zou kunnen schrijven over de sensatie die Zambia heet, een geweldige klassieke clash in Sevilla of Falcao die een schitterende hattrick produceert. De winterstop is afgelopen VZ!

22 januari 2012 om 00:40

Een 0-1 is daar niet genoeg voor.

22 januari 2012 om 00:57

Je hebt gelijk, dom van me. Excuus

22 januari 2012 om 00:59

Een 0-1 is daar niet genoeg voor jongen. 2006-07 : Liverpool won met 1-2 in Camp Nou. De volgende wedstrijd verloren ze met 0-1 thuis. Liverpool bekerde door. Trouwens, Madrid maakt geen schijn van kans als Barcelona met de zelfde opstelling als woensdag speelt. Ik denk dat het 2-0 of 3-0 zal worden.

Real is dit seizoen bizar sterk uit dode spelmomenten, maar alleen in aanvallend opzicht. Verdedigend is het dramatisch en krijgen we veel goals tegen.

Sergio Ramos is één van de beste koppers ter wereld, maar de rest is matig. Ronaldo is natuurlijk veel minder gewend om verdedigend te koppen, wat anders is. Pepe vind ik maar zwak als het daar op aankomt en Khedira doet niet mee. Arbeloa is dan weer wel redelijk sterk maar het is afwachten of hij mee doet.

De ballen van Xabi Alonso uit dode spelmomenten zijn erg goed dit seizoen, maar dan moet er wel zo'n situatie komen wat woensdag niet het geval was.

22 januari 2012 om 01:03

Pepe vind ik inderdaad ook erg zwak door de lucht bij standsituaties van de tegenpartij, Puyol kwam met speels gemak voor hem bij de 1-1.

22 januari 2012 om 12:15

Zal een kleine hint geven waarom Pepe door de lucht niet heel sterk is in verdedigende situaties: Je hebt daar intelligentie voor nodig.

@raulvilla:
ben het volledig met je eens maar ben erg bang voor Madrid dat zulke sitauties erg schaars blijven tegen Barça...en zoals je weet, hoop ik dat ook als Cule.

Nou vriend benzema dan zal je toch eerst die mogelijkheden moeten creeeren want zelfs dat lukt niet eens.

De enige die in de lucht zweeft is Benzema, zet gewoon je beste spelers op het veld en probeer voetballend te winnen en als dat niet lukt krijg je tenminste het respect nog.

Je weet het maar nooit ; stel dat het snel 0-1 wordt en Barcelona niet tot scoren kan komen, dan kan het nog altijd voor Real.

Al zijn deze twee voorwaarden (real op 0-1 komen en Barcelona niet scoren) sneller neergeschreven dan dat je ze ook in realiteit omzet.

Maar tegen Sevilla kwam Barcelona ook niet tot scoren en Real kan altijd en overal doelpunten maken, dus ik ga zeker nog niet roepen dat de buit al binnen is voor Barcelona.

Nooit het vel van de beer verkopen alvorens hij geschoten is en wanneer je Real onderschat, dan loopt het sowieso verkeerd af voor Barcelona.

22 januari 2012 om 00:56

Mourinho heeft vast iets gestoord bedacht. Hij kan namelijk gewoon niet met Madrid voetbal spelen tegen Barcelona. Evenals dat hij Pepe zal opstellen!

Nee ik verwacht dat Barcelona met speels gemak Madrid gaat wegspelen.

22 januari 2012 om 11:27

Ik bedenk me al een tijdje iets heel raars.
Stel dat Mourinho vorige week woensdag zo veel verdedigers had opgesteld om zo weinig mogelijk doelpunten tegen te krijgen? Misschien waren ze van plan om de 0-0 te houden ofzo. En dat ze dan uit tegen Barca aanvallend wilden spelen en zo minimaal een 0-1 willen behalen?
Ik weet niet maar Mourinho kennende kan dit nog wel eens een tactiek zijn geweest. Wel heel dom maar goed.

@ Michielvci

k weet vrij wel zeker dat in duels tussen Barcelona - Real Madrid er totaal geen sprake zou zijn van onderschatting.
Anders wijst Guardiola daar zeker wel op.

Ja heel leuk, maar we worden toch op halve kracht weggespeeld door Barcelona. Misschien dat we nog een goaltje meekunnen pikken maar denk het niet. Denk een 3-0 voor Barca. Messi sanchez en Iniesta.

Gewoon de beker vergeten en focus leggen op competitie en CL.

Best grappig, vorig jaar kreeg Real Madrid ladingen kansen. Supercup, competitie etc. Maar waren ze totaal niet efficiënt. Dit keer waren ze wel efficiënt maar kregen ze nauwelijks kansen, dit komt door Mourinho's speelstijl natuurlijk. Als ze nou zowel veel kansen kregen als efficiënt waren, zouden we een leuk duel krijgen.

Di Maria doet weer mee dacht ik, dus dat is ook mooi. Wat een geweldige speler is dat zeg. Hoop op een aanvallend Real en dat ze dit keer wél de druk aankunnen en de kansen dus afmaken. En Barcelona die altijd wel zal kunnen scoren. Lijkt me een mooi duel!

Ik verkies liever Varane boven Ramos, die is gewoon niet goed genoeg. Maakt veel blunders, staat nauwelijks zijn mannetje. Dat hij nog (evenals Pepe) het Koninklijk shirt mag dragen. Tegen zwakke tegenstanders valt het niet erg op, maar een tegenstander van formaat komt altijd langs Ramos. Varane is beresterk en opbouwend beter, echt gecharmeerd van hem. Al is het een Clasico, hij zal het aankunnen. Coentrao deed het vorige keer verdienstelijk op RB, Marcelo is aanvallend sterk vanaf links. Ozil zuigt altijd tegen Barca, daarbij is Di Maria altijd goed bezig tegen ze. Ook een goede nummer 10 met zijn prachtige steekballen e.d. Kaka doet het ook altijd verdienstelijk tegen Barca, kan voor gevaar zorgen vanaf links. Gewoon druk zetten zoals vorig jaar!

Casillas
Coentrao
Carvalho
Varane
Marcelo
Alonso
Diarra
Ronaldo
Di Maria
Kaka
Benzema
22 januari 2012 om 01:03

Ik ben het bijna helemaal met je eens, ik zou alleen Kaká op 10 zetten en Di Maria op links. Verder ziet het er goed uit. Zolang Coentrão met de hoofd bij de wedstrijd zit, kan hij goed op rechtsback spelen. Hopelijk ziet Mourinho hetzelfde en haalt hij het niet in zijn hoofd om Altintop daar neer te zetten. Real moet aanvallen, hopelijk doen ze dat ook. Ze moeten minimaal twee keer scoren tegen Barcelona in Camp Nou, ik weet het niet hoor...

22 januari 2012 om 01:17

Door het centrum lijkt me lastig voor Kaka, dan heb ik liever Di Maria die zichzelf uit bijne onmogelijke posities kan wringen. Laat hem liever op links proberen Alves het lastig te maken, heeft een betere balcontrole dan Ronaldo en is ook behoorlijk snel dus samen met Marcelo moet hij die flank onveilig voor ze kunnen maken. Ronaldo vanaf rechts want Abidal is best traag en Coentrao is aanvallend geweldig (ook verdedigend). Altintop deed het verdedigend niet eens zo slecht, maar leed dom balverlies.

Het is inderdaad erg lastig twee keer scoren, maar moeilijk is niet onmogelijk.
Real heeft natuurlijk kans, kleiner dan Barca maar de kans is er. Hoop simpelweg dat ze op een 0-2 voorsprong komen. Dan krijgen we een hele leuke wedstrijd, dat is wat ik uiteindelijk wil. Of een 1-2 met verlenging, nog mooier. Weer een zege voor Barcelona zou ik saai vinden, maakt me niet uit wie doorgaat: gewoon een mooi pot voetbal zonder slagers of actrices etc.

ik ben het niet eens met deze onnozele waarneming. Benzema heeft daarnaast een lelijk grafbek. zijn praatjes moeten de kop in worden gedrukt.

Daar heb je het Benzema. Barca is in de lucht inderdaad niet van de sterkste, en zelfs op dat vlak hebben ze jullie gruwelijk te grazen genomen. Barca bewijst dat het zelfs in een jaar waarin Real kampioen lijkt te worden (dit is nog helemaal niet zeker, maar zo denk ik er over al hoop ik dat het zwaar fout heb) beter is dan haar aartsrivaal. En daar moet je mentaal echt heel sterk voor zijn. Hopelijk maken ze kipkap van ze in het vertrouwde Nou Camp.

Visca El Barca.

Hij heeft wel een punt dat Barcelona alleen achterin lengte heeft rondlopen. Daarmee is wellicht de enige manier om Barcelona te kloppen om ze te forceren de lange bal te spelen. Dat gaat je echter nooit lukken. Al helemaal niet met de speelstijl die Real hanteert tegen Barça,

De sterkste en meest elegante speler van Real heeft gelijk, het is nog niet over.
Natuurlijk; Barca is met name thuis zeer moeilijk te kloppen, maar Mourinho zal nu denk ik wel ''alles of niets'' spelen, Barca moet op haar hoede zijn voor de snelle counters en het directe spel van Real.

In de lucht is Real wel degelijk sterk, Benzema scoorde tijdens de laatste wedstrijd bijna via een kopbal.
Vorige keer CR7 naast na een mooie trap van Alonso.

Tijdens de supercup scoorde Real uit twee dode spelmomenten;benzema en Ramos, daar ligt wel degelijk de zwakte, met name corners.

Maar Barca zou dit moeten uitspelen, niet te nonchalant of gemakzuchtig, anders krijg je onnodig een heet avondje.

22 januari 2012 om 12:21

Vooral het eerste stukje van je reactie is erg interessant. Er is namelijk al zo vaak gezegd: Mourinho gaat nu wel alles of niet spelen en het is nog nooit gebeurd.
Wat ik voorzie is dat Madrid nog meer 'power' voetbal gaat spelen. Dit zorgt ervoor dat ze nog voor het rustsignaal met een man minder op het veld zullen staan.

Ze moeten zich bezig houden met voetbal en niet mer randzaken. Mourinho is daar niet de aangewezen man voor. Die is een beetje als de coach in de film 'rebound' die altijd zegt: Don't make ME look bad (laat MIJ er niet slecht uitzien).
Veel te veel bezig met eigen reputatie en belangen. Madrid zou zijn hoofd belang moeten zijn en dan vooral de mensen die grof geld betalen om aantrekkelijk voetbal willen zien in het Bernabeu.
Hij is een schande voor het Spaanse voetbal en hoe langer Madrid hem binnen de gelederen houdt, des te meer die club ook een schande wordt voor het voetbal.
Dit laatste is trouwens ook van toepassing op zwakbegaafden als Pepe.

Dat Barça het zwakst is uit dode spelmomenten ben ik volledig met je eens, maar zelfs dat ligt op wereldniveau. Madrid gaat het bijzonder zwaar krijgen, maar Barça is er nog lang niet.

En toch scoorde Puyol uit een dode spel situatie !

Benzema is in de lucht niet bijzonder sterk hoor, is vooral voetballend een van de beste spitsen ter wereld en maakt ook zijn kansen af. Zonder twijfel dat hij de nummer 1 spits is van Real Madrid. HIj heeft er twee seizoenen met de pet naar gegooid maar heeft nu zijn vorm goed te pakken. Ik hoop dat hij niet weer slachtoffer word van dubieuze tactieken van Mourinho.

jammer voor benzema dat voetbal op de grond wordt gespeeld en niet in de lucht en daar is barca de beste in dus dat wil zeggen dat ze kansloos zijn

Ik denk dat Benzema gewoon gelijk heeft. barca heeft de laatste 3 wedstrijden alleen gewonnen met geluk en hulp vd scheidsrechter. Onder normale omstandigheden wint Real uit gwn met 0 - 2

Barca gaat door denk ik ..

Ben zelf voor Real maar wat ze ook proberen het wil niet lukken ..

Of je kan zeggen dat Real niet in beladen wedstrijden presteert maar ga daar maar niet van uit

Haha deze man denkt echt dat Real zal winnen in Camp Nou.laat hem maar van Puyol winnen dan pas praten.sorry maar meeste Real spelers hebben altijd grote mond voor wedstrijd maar als ze spelen kunnen ze niks.

Benzema, een van de voetballers die ik altijd gewaardeerd heb.

Hij is namelijk niet alleen een goede voetballer, bij Madrid zijn alleen maar goede voetballers, maar Benzema heeft ook nog een eigen mening.

Ook is hij niet snel van zijn stuk te brengen. Hij gelooft het allemaal wel. Hij is bekritiseerd in Madrid toen de wind even tegen zat. Maar bleef gewoon zijn ding doen. Zijn trainer nam het terecht voor hem op tegen de altijd kritische buitenwacht in Madrid. En van de een op de andere dag was hij weer de lieveling toen hij weer ging presteren.

Ook kan ik mij herinneren dat hij vertelde dat Barcelona gewoon een beter team was. Destijds midden in een door zijn trainer opgezette media oorlog waarin alles toch verweten moest worden aan de arbitrage, Uefa en de Barca spelers. Prachtig, dat hij buiten dat gedemoniseer bleef. Want de trainer kon ook gewoon niet om hem heen. Hij is een geweldige voetballer. En mocht het mis zijn gegaan in Madrid, had hij wel bij AC Milaan of in Engeland bewezen dat hij goed kan ballen. Maakt hem niet uit. Maar liefst gewoon bij Madrid bewijzen dat hij het gewoon wel kan. En dat hij min of meer schijt heeft aan de randzaken.

En nu heeft hij ook volkomen gelijk. Het is maar 1-2. Iedere Madrid fan krijgt het niet uit z'n bek en zit nog te bekomen van de zoveelste ellendige ontmoeting. Benzema niet. Als voetballer met minder emotie dan de doorgewinterde Madrid fan kan en mag hij gewoon zeggen dat het verschil klein is.

Het is jammer dat niet meer mensen bij Madrid een voorbeeld nemen aan deze nuchtere jongen. Gewoon niet zeiken, voetballen. En een 1-2 kan nog alle kanten op. Verklaar mij maar voor gek, maar ik ben de laatste Barca aanhanger die stelt dat het schaap al geschoren is. Het wordt nog een hete strijd in Camp Nou. Resultaten uit het verleden bieden geen enkele garantie. Zeker niet in de voetballerij. En al helemaal niet in een bekerwedstrijd.

Barcelona moet nog alle zeilen bijzetten. Van mindere tegenstanders dan Madrid is ook al verloren.
Toch hoop ik natuurlijk dat Madrid verder in elkaar zakt, als een pudding. Laat Benzema liefst maar naar Engeland of Italië gaan. Of nog mooier, naar Lyon. Laat Kaka zich maar weer vertroetelen in Milaan. Dat zou mooi zijn voor het voetbal. En ik hoop natuurlijk niet dat ze opbloeien bij Madrid. Laat hun nog maar wat Portugezen halen en volharden in afbraakvoetbal. Zolang Barcelona maar kan profiteren...

ik kan mezelf in de strijd real-barca best neutraal noemen (ik kijk gewoon omdat het fantastische wedstrijden zijn), maar serieus, ze zijn door de lucht niet zo sterk? is dat echt het beste waar je mee kan komen? kom op man

Dat een ommekeer mogelijk is ben ik het met hem eens.

Gelijkwaardig qua niveau zijn ze enkel in de eerste supercopa wedstrijd geweest. Verder was barca altijd de dominante ploeg. De ene keer nog meer superieur als de andere. Deze 1-2 doet het verschil veel kleiner vermoeden dan het werkelijk op het veld was.

Het zwakste punt is inderdaad de standaardsituaties maar toch kon Puyol makkelijk scoren en kreeg Busquets een vrije kopkans. Of je dan echt sterker bent weet ik niet benzema.

Ik verwacht niet meer dat Barcelona dit weggeeft. Maar alles blijft natuurlijk mogelijk in voetbal.

Nou, als je in de lucht niet sterk bent, dan zal je dat ergens anders wel zijn. Bijvoorbeeld in positiespel, combinaties, team-work, steekpassjes enz enz.

en je moet zorgen dat je geen corners enz tegenkrijgt, dan heb je gelijk de angel eruit.

En dat ze nu eens voor ene keer niet laf gaan spelen en volop aan aanvallen gaan denken ipv de hele tijd achteruit te kruipen. Dan kunnen we eens zien wat ze echt waard zijn tegen Barcelona. Copa is toch niet belangrijk, dus als ze zelfs 5-0 verliezen zou ik het niet erg vinden, zolang ze maar Durven terug te voetballen.

Grootste probleem bij Real-spelers is dat ze mentaal niet zo sterk zijn als die van Barca (in wedstrijden van real tegen barca). Dus het zou volgens mij een keer goed zijn om zonder vrees te spelen en vooral hun eigen spel te spelen!

Het is zeker nog niet beslist,maar zeggen dat Barça in de lucht zwakker is is niet waar,real kreeg de laatse tijd het merendeel goals tegen uit hoekschoppen en vrije trappen,daar zijn ze zelf niet zo best in!maar ze kunnen nog winnen!

Erg veel inzicht heeft mr benzema niet.
"bovendien hebben we bewezen dat we min of meer gelijk zijn"....laatste jaartjes iets gemist.......
Dit real zal niet winnen van dit barca,het is gewoon geen "team" genoeg.
Ondanks dat messi niet eens zijn allerbeste spel laat zien is real niet sterk genoeg,mits ronaldo het op zijn heupen krijgt maar dat zie ik niet gebeuren.

Volgens mij heeft Barcelona met Puyol, Piqué en Busquets toch een paar sterke koppers in huis.

Barca heb 2 uit doelpunten

Puyol, Piqué en Busques vs Cristiano, Ramos en Pepe? Real krijgt inderdaad veel tegengoals uit kopballen maar dat heeft denk ik in dit geval niets met kwaliteit te maken maar meer met domme concentratiefoutjes als laatst met Pepe.

we zijn min of meer gelijkwaardig aan elkaar. Waar heeft hij het over? Bij elke classico wordt Real van de mat getikt en krijgt het min of meer alle hoeken van het veld te zien.

Volgens mij zijn Pique, Puyol en Abidal toch aardige koppers. Messi kan ook erg goed koppen trouwens, timed perfect, al heb je daar defensief niets aan natuurlijk.

Heel fijn Karim, die dode spelmomenten, maar dan moet je wel bij de goal komen. Ik denk dat Real daar genadeloos met 3-0 wordt weggetikt.

Ik wil niet veel zeggen hoor , maar met mensen als Piqué , puyol , Abidal , Messi en fabregas , heb je toch aardige koppers in huis. Als ik naar real kijk zie ik ze niet vaak koppen, vaak counters met snelle passjes. Real kan alleen koppen met Pepe, özil en Benzema, dus heeft barca toch meer opties.

Heb je het eerste doelpunt van Barcelona gemist Benzema??

En wat gelijkwaardig? Al 5 jaar achter elkaar stapt Barcelona als winnaar van het veld in de Classico''s! Op een keer na (coppa del rey).
Zolang Xavi Iniesta en Messi bij Barca voetballen, wint Madrid geen wedstrijd meer van Barca!

Hij gelooft er nog in, ikke niet. Barca blijft toch beter dan Real, hoewel het verschil toch kleiner word. Barca durft ook tegen Real gewoon heel aanvallend te spelen, en daar ligt denk ik toch hun kracht! Als dan zelfs een Ronaldo niks laat zien tegen Barca dan word het toch lastig. Hij zou in een Classico eens op moeten staan vind ik!

Benzema, toch wel de beste speler op dit moment bij Madrid, zal er wel in moeten geloven. Het zou nogal vreemd zijn mocht hij zeggen dat de wedstrijd van woensdag geen belang meer heeft. Madrid kan dit nog overbruggen, maar ik zie het niet gebeuren. Ten eerste omdat Barça in 95% van de wedstrijden scoort, en ten tweede omdat ze in eigen huis spelen en zo graag een feestje willen bouwen met het uitschakelen van de aartsrivaal. Mourinho heeft het slecht aangepakt in de 1ste wedstrijd, hij had liever op volle kracht moeten spelen en zeker en vast niet Benzema & Higuain opstellen. Ik had gekozen voor Benzema en dan Özil in steun en Callejon met Ronaldo op de flank. Callejon beschikt over veel snelheid en had het Abidal wel lastig kunnen maken(al is hij ook niet van de traagste). Dat Marcelo op de bank begon verraste mij ook wel eigenlijk!

Mooi dat hij nog optimistisch is. Het is ook zeker nog niet gespeeld. Als Real een vroeg doelpunt maakt dan kan Barça best eens gaan wankelen. Zelf denk ik dat Barça de beste papieren heeft maar dan moeten ze we geconcentreerd zijn en alles geven. Indien ze zichzelf na de wedstrijd van afgelopen woensdag en alle positiviteit jegens het elftal daar omheen gaan overschatten dan zie ik Real dat wel afstraffen. Gewoon geconcentreerd spelen en alles geven. Real uitschakelen is belangrijk, maar nog ondergeschikt aan het uitdelen van een flinke tik aan de Madrilenen. Die kunnen dan hopelijk eindelijk eens gaan wankelen in de competitie waardoor ze punten morsen en Barça er overheen kan gaan. Ik hoopte hier na de 1-3 in december ook al op en dat was tevergeefs. Wie weet dat uitschakeling meer met ze doet.

Iedereen weet overigens dat Barça in de lucht zwak is. Ik irriteerde me eerlijk gezegd ook aan al die hoge hoekschoppen. Uiteindelijk viel er de 1-1 uit dus moest ik toegeven dat ik fout zat maar er was een fout van Real voor nodig. Alle ballen gaan namelijk op de invliegende Puyol dus als je daar twee goede mandekkers op zet dan kan je eigenlijk altijd de bal heroveren. Vroeger had je altijd Marquez bij de eerste paal maar Pique is daar gewoon wat minder sterk in.

In verdedigend opzicht is Barcelona door de lucht zeer kwetsbaar. Zelf Puyol en Pique laten weleens iemand vrij koppen. Tegen Real zal dit negen van de tien keer worden afgestraft (C. Ronaldo liet het in december dus na).

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren