Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Update: Galatasaray-fans kunnen komst Zwitsers toptalent vergeten

Laatste update:

Xherdan Shaqiri is een felbegeerde middenvelder en het heeft er alle schijn van dat Galatasaray aan het langste eind gaat trekken. De topclub uit Turkije meldt op de clubwebsite dat het in onderhandeling is getreden met FC Basel, de huidige werkgever van het toptalent uit Zwitserland.

/

De twintigjarige Shaqiri, met een geschatte marktwaarde van twaalf miljoen euro, heeft bij Basel nog een contract tot medio 2014. Galatasaray zal in ieder geval aan de vraagprijs van de Zwitsers moeten voldoen, want in een eerder stadium wees voorzitter Bernhard Heuser de interesse nog van de hand. “We zien de interesse vanuit Turkije niet als basis voor verdere onderhandelingen. We zijn niet zo happig op een snel vertrek van Xherdan”, verzekerde de preses tegenover Blick.

Shaqiri maakte zijn debuut voor Basel in 2009, toen hij in een wedstrijd tegen Sankt-Gallen het veld betrad als invaller. In totaal speelde hij 79 wedstrijden voor FCB en produceerde hij dertien treffers. De jongeling speelde zeventien interlands (en scoorde vier doelpunten) voor Zwitserland.

Update 25 januari 10:52 uur - Galatasaray-fans kunnen komst Zwitsers toptalent vergeten
Xherdan Shaqiri gaat niet verder in Turkije. Galatasaray en FC Basel waren in gesprek over een transfer van de veelbelovende aanvaller, maar de onderhandelingen zijn op niets uitgelopen. "FC Basel vroeg een transfersom die we niet konden accepteren en daarom zijn de onderhandelingen afgebroken", liet Galatasaray's vicevoorzitter Ali Durust weten. De Turken waren bereid om tien miljoen euro te betalen voor Shaqiri en het is niet bekend hoeveel Basel wilde hebben.

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Hij kan veel beter dan Galatasaray met alle respect dan kan hij nog beter bij Fc Basel blijven.

23 januari 2012 om 18:14

Hij kan misschien wel beter dan Galatasaray. Maar het is voor hem financieel veel beter om naar Galatasaray te gaan. Basel kan nooit tippen aan de salaris die Cimbom hem zal aanbieden..

23 januari 2012 om 18:15

Laat ik voorop zeggen dat hij een versterking zou zijn voor Galatasaray en de turkse competitie. Maar alleen zou ik deze overstap niet begrijpen.
Bij basel gaat hij toch CL spelen, en er zullen toch wel meer clubs uit grote competitie's interesse hebben.
Daar kan hij veel meer leren en misschien veel hogerop raken later.
Een stap achteruit maken voor wat meer geld, nee ik zou het niet doen.

23 januari 2012 om 18:20

Dat is natuurlijk wel de ''moderne'' voetballerij. Spelers kiezen met hun portemonnee en denken niet aan een wijselijke stap. Dan zou hij het beste naar Schalke, Dortmund of Werder Bremen kunnen gaan.

23 januari 2012 om 18:21

Ben het ermee eens dat het misschien niet heel goed zal zijn carriere.
Alleen ja, hij is 20 jaar oud en kan ineens miljoenen meer gaan verdienen..

Dan kunnen wij misschien zijn (eventuele) overstap niet begrijpen, maar wat zegt men: 'money rules'

23 januari 2012 om 18:21

Het is geen stap achteruit. Hij zal volgend jaar ook in de Champions league spelen, hij krijgt tenslotte ook nog eens een mooi bedrag en ik hoop voor hem en voor Galatasaray dat hij zich nog beter kan ontwikkelen, waardoor we hem ook met winst kunnen doorverkopen.

23 januari 2012 om 18:43

aubaba

Nee natuurlijk het is geen stap achteruit als hij naar Galatasaray gaat, zelfs vooruit.
Maar naar de Premier League gaan of een andere Europese top competitie gaan is een grote Stap Achteruit.

Kerel doe gewoon even normaal, meer niet.

23 januari 2012 om 18:47

Shaktar

Dat bedoel ik.
Galatasaray gun ik deze speler echt wel hoor. Maar het is gewoon onverstandig.
Die clubs wat jij opnoemt zijn misschien wel de ideale springplank naar de top/absolute top indien mogelijk.
Spelers kiezen voor hun portefeuille tegenwoordig, vergeten hoe mooi voetballen is in de PL, Primera Division, Bundesliga en de Serie A.

23 januari 2012 om 18:50

Ach man hou toch op! Als Fenerbahce hem nou wou, had je wel anders gepiept. Altijd zo bij de Fenerbahce supporters.

23 januari 2012 om 20:32

je zou in plaats van op elke topic fenerbahce proberen te kleineren eens op je eigen kwaliteiten als mens moeten letten, dieptriest mannetje

23 januari 2012 om 21:17

@shakhtar
Het is maar net hoe je het bekijkt. Als je het financieel bekijkt, is het namelijk zeer verstandig om deze stap te maken. Onder leiding van Fatih Terim spelen samen met spelers als Melo, Eboue, Ujfalusi en Muslera is niet voor iedereen weggelegd.

Maar begrijp jou standpunt ook.

25 januari 2012 om 13:58

Alhoewel Galatasaray nou eindelijk weer in de lift lijkt te zitten zou ik als ik deze jongen was echt niet naar Turkije gaan. Zoals je zegt is het alleen financieel beter voor hem dan bij Basel. Al denk ik dat hij bij Basel ook zeker 1/1,5 miljoen per jaar verdient. Daarbij als hij van de zomer een transfer maakt naar bijvoorbeeld Schalke/dortmund/tottenham. Zou hij daar dan echt zoveel minder verdienen als bij Galatasaray? Dat denk ik niet. Ik denk als hij die stap maakt hij gewoon ook 3/3,5 miljoen per jaar kan gaan verdienen. Zeg dat hij bij Galatasaray vier miljoen kan gaan verdienen. Dan denk ik dat hij liever die ene miljoen op de koop toe neemt en in een veel betere competitie speelt. Wat ook weer goed is voor zijn ontwikkeling en dus ook voor zijn financieen. Niet doen dus Shaqiri.

23 januari 2012 om 20:10

wat doe je zielig en jaloers? gs is gewoon een mooie tussenstap, beter dan basel in ieder geval. En dat gedoe over of cl spelen is ook onzin omdat hij waarschijnlijk anders de volgende ronde eruit vliegt.. voor 1 a 2 wedstrijden bij basel blijven en dan zeggen dat hij cl misloopt?

23 januari 2012 om 22:40

Wat praat je nou man Galatasaray is niet zomaar een club als Basel. Galatasaray heeft uefa gewonnen in 2000 ze hebben grote clubs zoals Real en Arsenal verslagen let maar op nog een paar jaar dit gaat zich weer herhalen met Fatih Terim. Shaqiri kan het beste naar Galatasaray vertrekken Fatih Terim heeft grote club zoals AC Milan. Ik denk dat Shaqiri het beste ermee zou doen ; hij gaat via daar naar een nog betere club zoals Real hij kan sowieso niet gelijk nu al naar een top club gaan subtopper zoals Gala zou die goed doen!

25 januari 2012 om 11:43

Feyenoord won de Uefa Cup in 2002. Toch schat ik Basel hoger in, mede doordat deze club nog in de CL zit en Manchester United heeft uitgeschakeld. Uefa Cup gewonnen in 2000, dat is alweer 12 jaar geleden ...

24 januari 2012 om 16:20

jammer, Galatasaray heeft net via de officiële site gemeld dat de onderhandelingen zijn beëindigd

Super! Ik wacht er al een lange tijd op. Hopelijk kunnen we hem aantrekken!

Zonde voor zo'n groot talent om dan naar Turkije te verkassen... Niks ten nadele van Turkije, maar die jongen doet er beter aan om in een topcompetitie te spelen. Geweldig talent.

Dat noem ik nou een goede aankoop, opvallend dat er geen andere clubs serieuze interesse tonen. Had vooral verwacht dat clubs uit de Bundesliga al hadden toegeslagen.

23 januari 2012 om 18:14

Manchester United heeft ook 19 miljoen op hem geboden maar daar heb ik laatste tijd niks meer van gehoord, ook marseille wa geintresseerd volgens mij.

23 januari 2012 om 18:18

Als hij al 19 miljoen moet opbrengen, vraag ik me af hoe Galatasaray dat gaat betalen. Manchester United vind ik nog te hoog gegrepen, ik zou hem graag zien bij Arsenal.

23 januari 2012 om 18:19

Dat manchester united 19miljoen had geboden was nep. Het enige echte was dat Manchester united (saf),hamburg,bayern munchen en atletico erg geintreseerd waren

23 januari 2012 om 21:51

Galatasaray heeft snds het begin van dit seizoen een miljardair als president dus geloof me voor een transfer kunnen we wel 40 miljoen kwijt. Maar dat hoeven we niet want onze opstelling is al goed genoeg met twee jonge talenten.
We hebben aan het begin va dit seizoen ook Elmander,eboue, Felipe Melo, Riera (kende hem eerst niet maar hij heeft wel 11 miljoen gekost), ujfalusi en muslera gekocht. Muslera is een keeper en voor hem hebben we rond de 15 mil betaald. We hebben ook een Turk voor 9 miljoen gehaald en zijn waarde is goed gestegen ook want hij is n beest.

Muslera
Eboue
Semih
Ujfalusi
H.Balta
Colin Kazim
Felipe Melo
Selcuk inan
Emre
Baros
Elmander
23 januari 2012 om 23:26

muslera heeft geen 15 miljoen gekost;s en aan welke turk hebben we 9 miljoen betaalt als ik vragen mag, en sinds wanneer hebben we 11 miljoen voor riera betaalt hoe kom jij allemaal op deze gekke dingen

24 januari 2012 om 11:13

Staat allemaal op de officiele site van fotomac kijk maar daar bij transferler daar staat daar allemaal. Muslera heeft zeker 15 miljoen gekost vriend 100 % zeker. Riera was ook in de buurt van 11 mil want er werd heel veel van hem verwacht.

24 januari 2012 om 13:07

Fernando Muslera heeft 6,75 miljoen euro + Lorik Cana gekost.
Felipe Melo heeft 3,5 euro gekost (huurkosten), 14,5 miljoen transfersom
Emannuel Eboue heeft 3,5 miljoen euro gekost
Albert Riera heeft 2,6 miljoen euro gekost
Yigit Gokoglan 2,5 miljoen euro gekost
Tomas Ujfalusi heeft 2 miljoen euro gekost
Engin Baytar heeft 1,1 miljoen euro gekost

24 januari 2012 om 14:24

Jij praat echt onzin. en jullie president zal geen een cent in gs stoppen heeft die ook gezegd. hij gaat gewoon lenen en lenen.

Ik hoop zo dat hij komt!
Ik denk dat galatasaray toch CL gaat spelen, zulke spelers heeft galatasaray echt nodig! En dit is ook meteen een antwoordt op de mensen die denken dat alleen mislukte oude voetballers naar turkije komen..

Met alle respect voor Galatasaray maar ik vind niet dat Shaqiri dit moet doen. Begrijp me niet verkeerd, Galatasaray is een aardige ploeg die in Turkije om het kampioenschap kan strijden, Europees soms iets kan laten zien en goed betaald.. Echter is Shaqiri toch zo'n toptalent dat de Europese top kan halen en dan moet je niet van Zwitserland naar Turkije trekken maar eerder naar Duitsland, Italie, Spanje of Engeland.. Ik ben benieuwd wat Shaqiri zelf wilt en of Galatasaray +15 miljoen wil betalen voor hem..

23 januari 2012 om 18:16

volgens geruchten is Gala bereid om maximaal 20 miljoen uit te geven aan Shaqiri maar dat is een gerucht.

23 januari 2012 om 18:17

Galatasaray zal rond de 13 miljoen betalen aan FC Basel en volgens mij krijgt Shaqiri een contract aangeboden van 2,6 Miljoen per jaar en per gespeelde wedstrijd 25 000 tl ongeveer 12000 Euro.

23 januari 2012 om 18:32

Als Shaqiri tenminste wil komen en zeker nu.. Ik bedoel maar, Basel speelt nog Champions League en voor zo'n jongen is zoiets toch wel belangrijk denk ik. Daarnaast denk ik eerlijk gezegd wanneer er een club uit een topcompetitie komt dat hij die boven Gala gaat verkiezen.. Maar goed, wie weet is hij stiekem fan van Gala en misschien wil hij zelfs graag naar Turkije. Ik ben toch altijd voorzichtig met zulke meldingen, er is geen akkoord met Basel en ook nog niet met de speler. Als je dit op een week tijd moet doen is dat niet altijd even gemakkelijk, ook al klinkt het wel zo.

Trouwens, ik ben benieuwd wanneer Gala Felipe Melo gaat overpakken. Ik dacht dat ze zo onder de indruk waren van hem dat ze hem in Januari al definitief wouden overpakken.

23 januari 2012 om 18:45

Ja, ik als Galatsaray fan denk ook dat hij thuis hoort in een topcompetitie.
Maar als die komt is dat ook mooi meegenomen. Het is niet makkelijk om zulke jonge talenten te overhalen om in Turkije te spelen. Je ziet eerder spelers komen die over de 26 zijn.

En over Felipo Melo heb je wel gelijk. Het bestuur is vastberaden om Felipe Melo over te nemen. Het is altijd verstandig om te wachten tot de einde van het seizoen. Wie weet raakt hij morgen geblesseerd en kan die een jaar niet voetballen. De optie om te kopen ligt bij Galatasaray dus als ze hem willen, komt het het allemaal wel goed denk ik. Felipe Melo wil zelf ook heel graag blijven. HIj heeft zelfs een leeuw laten Tattooeren op zijn linkerarm wat de symbool/embleem is van Galatasaray.

Ik snap ook niet waarom Juventus een speler als hem laat vertrekken. Ben wel benieuwd wat de achterliggende gedachten hiervan zijn. Heb jij een enig idee?

23 januari 2012 om 19:05

Wij hebben Shaqiri ook bijna binnen, omdat we niet het meeste geld hebben geboden. Hij is bijna binnen, omdat hij namelijk zelf graag wou komen. Ik heb van deze transfer donderdag al melding gemaakt, omdat een kennis van mij goede contacten heeft met bestuur. Hij heeft ok gezegd dat Shaqiri graag wilt komen. Hierdoor heeft Basel belooft dat ze Shaqiri aan ons zullen verkopen.

23 januari 2012 om 19:18

Gsayko
Juventus wou hem wegdoen omdat hij bij momenten de ploeg in de steek had gelaten met domme kaarten. Vorig seizoen was hij wel één van de betere maar Conte wou kost wat kost Vidal halen. En tot nu toe heeft Vidal een uitstekende indruk nagelaten en speelt hij vrijwel elke wedstrijd ijzersterk. Denk dat Felipe Melo ook wel wordt overgenomen, of het nu voor de afgesproken prijs is weet ik niet.

24 januari 2012 om 13:20

Felipe Melo was een goktransfer. Hij kon heel goed uitpakken of juist heel slecht. Ik denk dat Melo heel goed is uitgepakt. We hadden een straatvechter nodig, die zijn temperament met zijn kwaliteiten kan combineren.

Als Fatih Terim niet aan de roer was, dan zou ik een risico vinden om Melo aan te trekken. Maar Fatih Terim heeft zoveel lastbakken omgetoverd in klasbakken.

Daarom is Melo toch gunstig uitgepakt

23 januari 2012 om 20:18

@sa2juve... weet je wat ik niet snap? dat mensen zoals jij denken dat de selectie van andere teams zoals man utd enzo een onbeperkte omvang kunnen hebben ofzo. bij iedere goeie speler wordt er gezegd: ja kom naar man utd, of arsenel of ga naar spanje blabla. denk je serieus dat het zo makkelijk is? mag je meer dan 11 mensen tegenwoordig opstellen? doe niet zo kortzichtig aub. your post is gaving me cancer

23 januari 2012 om 22:36

Waar heb ik ergens gezegd dat hij naar zulke clubs moet gaan? Er zijn in Duitsland, Italie, Spanje ofzo perfecte subtoppers of clubs die dicht bij de top zitten en waar hij zeker in de basis kan spelen. Mijn reactie is kortzichtig maar Galatasaray heeft ook +20 selectiespelers, ze hebben hem dus lekker niet nodig. En die laatste zin, dat je dat zo durft uit te drukken getuigd van weinig intelligentie.

24 januari 2012 om 01:27

Ene keer is hij alleen goed voor de top maar nu kan hij ook wel in de subtop spelen? Jonge spreek jezelf niet tegen nu, je komt niet meer geloofwaardig over.

25 januari 2012 om 11:10

"echter is Shaqiri toch zo'n toptalent dat de Europese top kan halen en dan moet je niet van Zwitserland naar Turkije trekken maar eerder naar Duitsland, Italie, Spanje of Engeland" Dit was mijn zin en waarom staat dat hij nu al naar een topclub moet gaan? Ik zeg dat hij dat kan halen en het beste is gewoon om nu al naar een Europest topcompetitie (in de zomer dan toch). Dat hoeft niet persé naar Real Madrid om een vb te gaan, Valencai zou een perfecte springplak zijn als voorbeeld.

Echter kunnen ze bij Gala Shaqiri vergeten, die zal dus niet naar daar trekken.

Wat zou het geweldig zijn als hij komt !!!

Shaqiri is een toptalent. Ik weet ook niet hoe Galatasaray het voor elkaar gaat krijgen om hem binnen te halen. Als hij echt komt is hij een serieus versterking, mocht Gala volgend seizoen Champions Leageu spelen, Kan hij zeer nuttig zijn.

23 januari 2012 om 18:15

//ik weet ook niet hoe Galatasaray het voor elkaar gaat krijgen om hem binnen te halen.//

Money rules, my friend! En daar van heeft Galatasaray ontzettend veel, dus ja.

23 januari 2012 om 18:19

Galatasaray is ook eigenlijk geen club die veel geld uitgeeft, maar de trainer zei dat hij shakiri o zo graag bij GS wil zien, dus doen ze er denk ik wel alles om hem naar istanbul te brengen.

23 januari 2012 om 18:52

Zo bedoelde ik het niet gap. Er zijn inderdaad ''sterren'' die naar Turkije verkassen zodra ze het in Europa hebben gemaakt, of ''sterren'' die mislukt zijn en toch als ster werden gezien. Maar daar Valt Shaqiri niet onder. Hij is 19 en internationaal bekend als een van de toptalenten. Hierbij komt nog ook bij dat Galatasaray lang niet zoveel geld heeft als de clubs van Rusland,qatar of een City. Dus.

23 januari 2012 om 19:00

Ik zelf vind Turkije een mooi land en de mensen zijn er aardig, maar dat is pas voor op oude leeftijd.
Ik denk toch dat het geld is, want tot zover hebben Russische clubs zich niet geboden, bij City is er teveel concurrentie en in Azië voetballen, verspil jij je carrière.

Ik zou deze jongen graag bij een club als Valencia Of Dortmund zien spelen, een club in een grote compititie, maar net onder het topnivaeu, hij moet niet naar dat turkije gaan, dan zal zijn carriere ben ik bang bergafwaarts gaan, met alle respect voor Galatasaray, maar shaqiri kan beter krijgen

Ik zit hier te springen.
Ik denk dat de beste transfer van gs is na fatih terim dit jaar.

23 januari 2012 om 18:39

dat is en blijft muslera :D wat heb je aan shaqiri als je elke wedstrijd 4-5 om je oren kan krijge door blunders

23 januari 2012 om 18:45

Hoe kan je zittend springen? :O Of sta je te springen?

On-topic:

Shaqiri zou een ontzettend goede versterking zijn, zoveel kwaliteit op zo een jonge leeftijd en hier kan Galatasaray later ook nog is veel winst op maken, indien hij slaagt.

Die speler kan toch makkelijk een (sub)topclub kiezenuit West Europa? Tenslotte is hij een goeie speler kan zeker hoger dan de Turkse comp proberen

Behalve het financiele aspect slaat deze transfer, met alle respect voor Turkijke en Galatasaray, nergens op voor deze jongen.

Hij kan beter naar een Engelse club gaan.

Een erg gewilde en goede speler, dit bewijst dat het turks voetbal vooratgang boekt

Zou een mooie transfer zijn voor Galatasaray, maar Shaqiri kan beter in de Champions League spelen met Basel en dan volgende zomer een toptransfer maken. Galatasaray kan hem sportief gezien toch niets meer bieden dan Basel. Het allerhoogste niveau, de Champions League knock-out stage. Lekker blijven! Daarna naar Napoli of Villarreal ofzo gaan.

23 januari 2012 om 18:28

Geld, aanzien en een superproject om binnen 3 4 jaar Galatasaray weer op Europees platform te tillen.

Als Shaqiri naar Cim Bom verkast, dan komen mijn stoutste dromen uit.
Wat zou ik toch blij zijn, als hij komt. Al betaalt Cim Bom vijftien miljoen aan Shaqiri, dat bedrag verdien je x2 binnen twee jaar, mits je Champions League speelt.

Shaqiri zou een monster-investering zijn voor Cim Bom! Motto, Gewoon durven en doen!

Het is eigelijk ongeveer hetzelfde als Shakhtar Donetsk serieus werk gaat maken van Christian Eriksen

23 januari 2012 om 18:31

Goed verwoord!

Toch denk ik dat Shaqiri, in potentie, een wereldspeler zal worden!

Eriksen zal wel een topvoetballer zijn, maar net geen elite

Mensen die hier "zeiken" en deze transfer afkeuren, omdat het slecht voor hem zou zijn.

Arda Turan GS -- A.madrid
Topal GS -- Valencia

een speler met potentie en die goed presteerd kan via welke competitie dan ook naar de "top"
Een voorbeeld hiervan is bijvoorbeeld Ribery.
Het is overigens degelijk een stap omhoog voor hem. De Turkse competitie is veel sterker. en het ziet er naar uit dat GS dit seizoen als 1e eindigt en dus mee mag doen aan de CL.
Ik als Fb-fan ben jaloers als de transfer officieel word.

Ik zie dat een heleboel mensen zeggen dat hij beter dan naar een grotere competitie kan vertrekken. Vroeger kon ik daar boos om worden, maar eigenlijk heeft men wel gelijk. De turkse competitie is echt door de grond gezakt met het omkoopschandaal, spelers die hun geld niet krijgen, voorzitters die zijn opgepakt en zelfs voetbalbondleden die partijdig waren. Men wilt een nieuwe schone start maken en Galatasaray is hier de grote voorbeeld van. Ze waren een maandje terug akkoord met Ronaldinho voor 5.5 miljoen per jaar etc (dit verzin ik niet). Maar toch is toen besloten om dit niet te doen en ze willen eindelijk iets nuttigs doen door een talent te kopen voor ongeveer 13 miljoen euro. Dus geen afbouwende 32 jarige geldwolf die komt cashen, nee een talent.

Ik zie hem veel liever naar de Eredivisie komen of naar een topclub in Europa, wat een prachtig voetballertje is hij. Klein, maar toch snel, technisch en wendbaar.

23 januari 2012 om 18:28

De Eredivisie is al te klein voor dit talent, al mag Jordania de beurs wel trekken

23 januari 2012 om 18:31

Tuurlijk mag Jordania zij beurs trekken. Heel graag zelfs voor deze prachtige speler en toptalent, alleen ben ik het niet met je eens wat betreft je eerste punt. Voor de Turkse Super Lig is hij niet te groot en voor de Eredivisie wel? Zonde, mits hij naar Turkije gaat.

23 januari 2012 om 18:36

Ja, het zou zonde zijn. Al is het omdat hij dan van de ''radar'' verdwijnt. Tenzij je een schotel neemt het Turks voetbal gaat volgen.

23 januari 2012 om 18:47

haha ik volg de turkse competitie gewoon en het is echt niet beter of minder ofzo als de Eredivisie er wordt alleen veel geld in gestopt, op den duur kan het wel beter worden, maar dit komt niet door turkije zelf of door het land of wat dan ook dat ligt gewoon aan al die geldschieters.

23 januari 2012 om 19:11

Hoezo ligt het dan niet aan Turkije zelf??? De geldschieters zijn toch niet buitenlanders ofzo??? Het zijn de Turken zelf die met goede spelers ervoor proberen te zorgen dat er kwaliteit komt...

Voor Galatasaray zou hij echt een versterking zijn, maar ik denk dat het voor hem beter is dat hij nog een jaartje bij Basel blijft en daarna naar een echte grote club gaat, want die potentie heeft hij 100% zeker.

Het is 16miljoen jongens geen 13

Ik heb hem een paar keer zien spelen
Leuke flank speler
Denk als hij zich door ontwikkelt dat hij wel bij Manutd of dergelijke clubs terecht kan
Vergelijk hem met een Type Nani Valencia Young Walcott en meer flankspelers
Ik volg turkse competitie niet echt dus zou niet weten of ie daar heen moet

mensen, waarom een slechte stap? er zijn ook spelers die na turkije hogerop zijn gegaan kijk naar ribery?

mja ik hoop dat het waar is voor mn clup, een hele goeie aanwinst voor gala en de turkse comp.

Mensen toch,

Ik hoor paar van jullie zeggen waarom galatasaray dan blijf bij basel en nog paar van die reactie's
Er zijn genoeg redenen om bij galatasaray te voetballen

1 : Je speelt met : baros, elmander, melo, muslera, eboue (ik noem geen turkse spelers want dan krijg je weer van die reacties)
2 : Je kreegt 3 x je salaris!
3 : Meer kans op basis elftal
4: Van Basel na Arsenal groot stap voor 20 jarige lijkt mij !

En aub mensen we weten allemaal dat de Turkse competitie niet de sterkste is maar somigen van jullie doen net of wij nog op zand spelen.

23 januari 2012 om 18:39

1. Als hij naar een subtopper in een grote competitie gaat speelt hij met spelers die veel beter zijn dan dat.
2. Daar krijgt hij ook 3x zijn salaris.
3. Shaqiri is goed genoeg om binnen de kortste keren zich bij een subtopper in de basis te spelen hij draagt tenslotte momenteel Basel ongeveer in zijn eentje.
4. Het is een grote stap als je er nog niet klaar voor bent. Zoals voor Castaignos enz was dat een grote stap. Maar hij is uitgegroeid en moet naar een Europese subtopper en met alle respect voor Galatasaray maar dat is niet het kaliber subtop wat Valencia, Arsenal, Liverpool, Dortmund , Napoli enz..

En je komt niet heel gemakkelijk weg uit de Turkse competitie ook omdat er niet heel veel scouts zijn. Er zijn natuurlijk verhalen van spelers die het wel hebben gered maar veel meer verhalen van spelers die daar, net als in Rusland, vergeten zijn geraakt. Of Galatasaray gaat zo'n hoge prijs vragen (wat logisch is) dat hij daar nooit meer weg komt.

Als hij naar een subtopper gaat heeft hij een veel grote kans op een overstap naar een echte topclub. Ook speel je voor meer prijzen en speel je tegen veel sterkere tegenstanders waar je in het middelpunt van de belangstelling van het voetbal staat.

23 januari 2012 om 19:04

Jij bent weer zo iemand die de Turkse competitie niet volgt en alleen maar vooroordelen heeft.

Ten eerste is Galatasaray in huidige vorm gelijkwaardig of zelfs beter dan clubs als Valencia, Atletico Madrid, Napoli, Liverpool etc. Afgelopen zomer in de voorbereiding op het nieuwe seizoen heeft Galatasaray Liverpool al een 3-0 pakslaag gegeven.

Daarnaast gaat Galatasaray volgend seizoen vrijwel zeker Champions League spelen, dus kan Shaqiri zich daar weer verder ontwikkelen. En van spelers als Felipe Melo, die herboren is in Turkije en beter dan ooit tevoren is, Elmander, Baros, Eboue, Muslera, Selcuk Inan,ujfalusi, kan Shaqiri nog enorm veel leren.

Dit team van Galatasaray is kwalitatief gezien met alle respect beter dan elke club in de Eredivisie en veel subtoppers in Europa. Het is niet eens zo gek dat hij voor Galatasaray kiest. Hij heeft zelf gezegd dat Galatasaray een hele grote bekende club is waar hij graag voor zou willen spelen en daarnaast bewondert hij de trainer Fatih Terim.

Het is voor Shaqiri een goeie stap om naar Galatasaray te gaan, want hier kan hij zich verder ontwikkelen en daarna de volgende stap zetten naar de absolute top. Win-win situatie voor beide kanten.

Muslera
Eboue
Semih Kaya
Ujfalusi
Hakan Balta
Shaqiri
Selcuk Inan
Felipe Melo
Emre/Yigit
Elmander
Baros
23 januari 2012 om 19:06

Als je dan probeert iemand met goede argumenten te weerleggen, doe het dan goed. Het heeft totaal niets te maken met het feit dat er 'weinig' scouts zouden rondlopen in Turkije. Dat is de grootste onzin ooit!

Het enige probleem is echter wel dat de Turkse clubs hun goudhaantjes niet zomaar laten vertrekken. Er worden mega salarissen voorgelegd, de sfeer in stadia is altijd goed en het weer is ook aangenaam. Leven in een metropool als Istanbul is ook niet iets wat in Europa kan (qua grootte). Dus qua leefomstandigheden is het erg comfortabel, waardoor zo'n speler niet gauw vertrekt (vooral de Turkse spelers hebben hiermee te maken!).

Je argumentatie qua prijzen snijdt ook geen hout, aangezien Galatasaray altijd om de prijzen mee doet. Dus prijzen kun je ook met Galatasaray winnen.
Om nog maar niet te beginnen over je zin: 'in het middelpunt van de belangstelling van het voetbal', Turkije en Turken ademen voetbal. Je staat dus gegarandeerd in het middelpunt. Of bedoelde je dat je niet in het middelpunt staat in Europa?

Al zou je gelijk hebben en zouden er weinig scouts in Turkije zijn (wat dus niet zo is), dan nog speel je Europees voetbal waar talloze scouts wedstrijden bekijken.
Kortom, de reden voor het blijven plakken in Turkije licht hem heel ergens anders.

Het enige waar ik het met je over eens ben, is dat de Turkse competitie geen top competitie is. Je ontwikkeling kan stagneren door het gebrek aan goede coaching (alhoewel dit bij de topclubs meevalt), kwalitatief slechtere tegenstanders en doordat de competitie nu in slecht daglicht staat door de vermeende omkoopschandalen.

23 januari 2012 om 19:12

je hebt 7 buitenlandse spelers je mag er maar 6

23 januari 2012 om 19:14

Laten we het anders relativeren, clubs uit topcompetities willen die prijzen niet betalen omdat als hij nu al 16 miljoen kost. Je over een aantal jaar 30/40 miljoen kwijt bent aan zo'n speler aangezien Galatasaray wil cashen.

Met middelpunt bedoel ik dat de hele wereld naar je kijkt. Met alle respect naar het Turkse voetbal wat heel sfeervol is maar het is net als de Nederlandse/russische/oekraeense/franse competitie nou niet heel goed bekeken. Je zal je buiten de Turkse en wat andere fans nooit zo populair in de voetbalwereld maken als spelers van hetzelfde kaliber dat doen bij de topcompetities. En wat jij ook zegt dat de Turkse competitie vooral in slecht daglicht staat.

Maar ik denk dat het voor hem toch meer een geldkwestie is dan een voetbalkwestie. Maar dat is mijn opinie hè.

Hopelijk komt hij, geld zal geen probleem zijn voor unal aysal die heeft 800 mil eigen vermoge , laten we het hopen want het is een topper!

Hij is al bij Galatasaray, Het laten weten van de onderhandelingen is formeel. GS is al weken bezig met onderhandelingen met Basel en ze hebben een overeenkomst bereikt. Vanavond of morgen zal het officieel bekend gemaakt worden.

Ik vind Shaqiri een overschat talent, verwacht niet veel van hem. Hopelijk heb ik het mis.

23 januari 2012 om 18:46

Hoe weet jij dat nou? Kijk jij de wedstrijden van hem dan? Ik heb wel een aantal wedstrijden van hem gevolgd en als hij overschat zou zijn, dan zouden Manchester United, Arsenal en Bayern toch geen interesse in hem hebben.

23 januari 2012 om 18:50

Als ze daadwerkelijk interesse hadden, hadden ze hem allang overgenomen. Denk jij dat GS 15+ miljoen euro kan betalen? Die topclubs kunnen dat met gemak, Shaqiri is goed maar niet zo goed als men doet beweren denk ik. We zullen het zien, hopelijk heb ik het mis.

23 januari 2012 om 18:56

Galatasaray kan maar één keer zo een bedrag neer tellen, denk je dat ze dan een overschat talent uitkiezen ? Ze hebben vast wel meer wedstrijden gekeken van hem dan iedereen hier op Vz bijelkaar. Don't worry.

23 januari 2012 om 18:50

geloof mij jongen, als hij bij jullie komt dat het dan al gelijk een van de betere is zo niet de beste. hij draagt fc basel in z'n eentje en die zijn beter als gala.

23 januari 2012 om 18:51

Ik hoop echt dat je gelijk hebt, een sterspeler kunnen we wel gebruiken op de vleugels.

23 januari 2012 om 22:22

Nee echt hij is zo goed, hij is heel wendbaar en snel, en een linkspoot dat misschien ook niet onbelangrijk is!

Hopelijk komt hij! Pff, ik wacht al maanden op deze transfer. Op Webaslan staat nu ook: ''geliyooooorrr Geliyooorrr'' ( hij komt hij komt....).

23 januari 2012 om 18:51

Luis Fabiano, Forlan, Reyes, Keita werden ook op deze manier aangekondigd. Geen een kwam...

Niet te blij zijn, eerst handtekening, daarna halay

23 januari 2012 om 18:55

Ja, dat is wel waar, maar op Milliyet, Sporx, Ligtv en diverse andere Turkse (voetbal)sites staat het ook. Insallah gelir!

23 januari 2012 om 18:57

Ik hoop het ook. Als hij komt mag Kazim zijn haar blauw verven.

23 januari 2012 om 19:07

haha, roze zou beter zijn, en dan ook meteen ophoepelen met hem, of gewoon laten spelen op rechtsback

23 januari 2012 om 19:16

Haha. Dan mag Kazi Kazi direct een discotheek openen. Natuurlijk is Umit Karan dan zijn compagnon!

23 januari 2012 om 19:17

Gangster, ze gaan heus niet weer blunderen met KAP, daarnaast is Gs al wekenlang bezig met shaqiri. Keita en Forlan waren bv Te snel doorgegeven aan KAP(binnen 1dag)

Vreemde overstap voor zo'n speler. FC Basel speelt in de Champions League terwijl Galatasaray niet eens Europa League speelt. Blijkbaar is geld zelfs op die leeftijd belangrijker dan het sportieve.

23 januari 2012 om 18:56

je moet ook niet naar de korte termijn kijken vriendelijke vriend

26 januari 2012 om 14:53

Voor zo'n jongen is het wel slim om op korte termijn te kijken omdat hij in deze fase van zijn carriere een goede stap moet nemen.

Waarom bekommeren buitenstaanders zich ineens om Shaqiri alsof het een land/club genoot is ? Galatasaray is een club met twee Europese bekers in de prijzenkast. Ze hebben Real Madrid, Barca, Leeds, Arsenal, United, Liverpool, Ac Milan, Juve, Lazio verslagen in officiele wedstrijden, waarvan bijna allemaal Champions League. Galatasaray is begonnen aan een project om deze successen te evenaren of overtreffen.

Hoezo is Galatasaray een verkeerd keuze ?

23 januari 2012 om 18:53

Inderdaad, GS doet echt niet onder aan clubs als Schalke, Bremen etc. Sterker nog, GS heeft een betere kans dan die clubs om in de CL te spelen. Shaqiri maakt een slimme transfer.

23 januari 2012 om 18:56

Ajax is een club met 6 Europese bekers, 2 wereldbekers en 3 Europese supercups.

Ze hebben ongeveer bijna elke topclub in de wereld verslagen in officiële wedstrijden, behalve Barca en Man utd. Ze zijn bij Ajax bezig aan een project om weer grote successen te behalen.

Dus als jouw redenatie klopt dan zou hij ook naar Ajax moeten kunnen? Lachwekkend.

23 januari 2012 om 19:04

Wat een foute aanname van jou, tuurlijk moet hij naar Ajax kunnen ! Ajax geniet in Turkije nog steeds van aanzien en respect. In andere landen wordt er niet veel anders gedacht over Ajax. Ajax komt alleen financieel ruim tekort om een aantrekkelijk salaris voorstel te doen. Ajax legde ook 17.5 neer voor dikke Mickey, ze kunnen Shaqiri dus ook gewoon betalen.

Zo lachwekkend is het allemaal niet !

23 januari 2012 om 19:19

Ajax heeft geprobeerd een aantal talenten te halen die al redelijk veel kostte maar ze wilden zelf niet en ze gingen liever naar een ander land.

De gene wel kwamen dat zijn de Scandinaviërs. Was het maar waar dat we nog zoveel aanzien hadden maar dat is de afgelopen jaren helaas vermindert. Zelfde geld voor clubs als Panathinaikos.

23 januari 2012 om 21:01

Ajax bezig aan een project?
Project om Ajax naar de kloten te helpen, met onder andere hoofdrolspelers als Cruyff en Van Gaal, die alleen aan zichzelf denken? Moeten ze vooral voortzetten dat project, zullen ze ver komen. NOT

Ik dnek niet dat hij naar Galatasaray komt, hij is een veels te groot talent, kan beter naar Dortmund gaan, alhoewel zij Reus al binnen hebben, maar in het geval dat Gozinho ook vertrekt zou ik zeker naar Dortmund gaan, veel beter voor zijn carriere. Maar stel dat GS hem binnenkrijgt dan is dit een zeer goede zaak voor hun.

23 januari 2012 om 19:06

Zie Dortmund-galatasaray seizoen 2000.

23 januari 2012 om 19:10

maar het is nu 12 jaar later, en al die spelers zijn er nu niet meer. Ik zelf denk wel dat Dortmund sterker is dan Gala, maar met Shakiri en misschien ook een niewe spits, zou gala wel sterker kunnen zijn..

23 januari 2012 om 19:24

Galatasaray met Terim en een aantal kwaliteitsinjecties kan elke club verslaan in Europa, dat hebben we bewezen. Ik zie alleen te weinig sterke Turkse spelers bij Galatasaray.

Dit zou een super zijn voor zelfs Fener supporters ! Zijn bijnaam staat al vast: Haci Sakir ( Turkse Mr Bean ).

23 januari 2012 om 20:02

Dat er te weinig sterke Turkse spelers zijn is bij ieder team zo. Geen enkele Turkse topploeg wordt staande gehouden door Turkse spelers, Fenerbahce niet Galatasaray niet en Besiktas ook niet. Trabzon is dit jaar subtop, en die worden door alleen Burak staande gehouden, dat kan ie ook niet in zijn eentje.

Ik snap niet waarom bepaalde mensen hier hardop schreeuwen dat dit een stap achteruit is? Wat is nou de zwitse competitie? De Turkse competitie is veel beter dan dat, hij speelt met andere felbegeerde spelers als : Q7, Simao, Almeida, Eboue, Muslera, Stoch, Elmander, Melo, Alex, Ziegler, Zokora. Daarnaast is er de Turkse competitie altijd concurrentie waardoor De Lig altijd spannend blijft. De top 4 krijgen steeds meer moeite met subtop clubs.

Ten tweede, zijn salaris maakt ook een grote stap. Die man gaat 3x zjjn salaris van Fc Basel verdienen. Het is algemeen bekend dat Fc Basel te kort heeft aan Financiele middelen om zijn spelers te behouden.

Ten derde, Fatih Terim is een bekende succesvolle coach in Europa. Wie wilt nou niet onder Fatih Terim in Turkije en in Europa spelen? Als men in Europa of in de rest van de wereld praat over Turks voetbal, het eerste wat zij opnoemen is Fatih Terim en Galatasaray!

En voor de mensen die het niet weten, hij is al bij GS. Deze mensen zijn weken bezig met de onderhandelingen en dan opeens uit het niets maken ze er een melding over? Morgen komt Shaqiri naar Istanbul om een contract te tekenen voor 4,5 jaar.

Wie kan betalen heeft recht om te praten. Helaas, maar goed tegenwoordig is het niet anders.

OFF ; Against Modern Football

23 januari 2012 om 19:15

Sinds mens geheugenis heeft de persoon/organisatie/land recht van spreken bij het hebben van geld. Niks modern aan.

23 januari 2012 om 23:42

Ja, maar dat was tot een bepaalde tijd n.v.t. in het voetbal.
Wat ik hiermee op doel is dat we ons meer moeten richten op de jeugd dan andere spelers.

Zie jij liever ook niet een Mertan dan een Kazim of Riera.
Of een Semih Kaya dan een Meira.

Geld kunnen uitgeven is goed maar wel op een renderende manier. Voor het eerst doet Galatasaray iets nuttigs met zijn budget door Shaqiri te kopen.

Aangezien we een president hebben die beter calculeert dan een rekenmachine zal dat voor de komende jaren wel goed zitten.

@ Vafca

Met alle respect joh, ik zeg niet dat galatasaray barcelona is maar jij maakt nu galatasaray een team als Nac.

Je hebt het over Valancia, Arsenal, Liverpool en Dortmund buiten Arsenal denk ik dat galatasaray zeker met deze clubs makkelijk mee kan op het moment!!

Arsenal, Valancia enz hebben een super verleden maar ik heb het op het moment over de heden!
Jij weet niet hoe Selcuk op het moment voetbalt of een Emre Colak!

Dat de scouts niet komen ja klopt het is een minder competitie maar dat maakt de spelers van GS / FB / BJK niet minder?

Kom op joh ben nou beetje eerlijk! Heeft turkije intressen een ex-ster speler van 30 zeggen ze ja hij gaat om te cashen! Nu Intresse in jonge spelers wat moet hij nou daar! Hun zijn prof vergeet dat niet hun weten en denken 2 x zo meer dan ons ;

23 januari 2012 om 19:02

Natuurlijk niet. Galatasaray is nog steeds een goede club maar ze zijn misschien één klasse hoger dan een topclub in Nederland.

En mensen hier praten alsof ze een team zijn die nog steeds grote kans maakt om halve finale CL te spelen. Ik erger me er gewoon een beetje aan dat al die jonge jongens alleen maar aan het geld denken ipv slim na te denken. Ik gun Galatasaray het allerbeste, ik gun ze ook goede spelers maar naar mijn mening is hij hier alleen maar aan het cashen.

Turkije is een concurrent van Nederland op de transfermarkt voor talenten en aangezien Turkije meer te bieden heeft gaan ze veel sneller kennelijk daar naartoe voor talenten. En Arsenal en Valencia zijn echt nog wel 2 klasses hoger dan Galatasaray. Net als de titelhouder in Duitsland en een team dat net 130 miljoen aan investeringen heeft gedaan in Engeland.

Maar nogmaals, ik gun jullie het allerbeste hoor.

23 januari 2012 om 19:10

Het was een oefenduwel maar voordat de competitie begon won galatasaray wel even met 3-0 van liverpool speelde gelijk tegen internationale en verliezen op het moment 10 wedstrijden achterelkaar niet maken meer dan 40 doelpunten.

Galatasaray heeft minder periode achter de rug maar ik denk echt dat ze wel een eindje verkunnen komen in CL!

Ik wil je een vraag stellen vafca ik weet niet of je wel eens toto speelt maar stel je speelt

Galatasaray - Valancia Zou je 100 euro durven te wedden op Valancia?
Valancia - Galatasaray Zou je hier 100 euro durven te wedden op Valancia?

Dit is weer zoiets, net zoals Burak Yilmaz van Transpor, die zou in de belangstelling staan van Ajax.

On: Dortmund zou een mooie stap voor hem zijn.

23 januari 2012 om 19:13

Leer eerst even Google'en en kom dan terug. Jezus zeg, Transpor? Waar zie jij één vergelijking tussen Burak en Shaqiri. De een zou naar Turkije gaan, de ander weg uit Turkije. De één is Zwitser, de ander is Turk. Ik zie totaal geen vergelijking.
Die zou in de belangstelling staan volgens de kranten. Dit wordt verkondigd door de officiële website. Kortom: er is geen vergelijking!

23 januari 2012 om 19:17

Transpor klinkt als een club voor transeksuelen hehehe.

Deze jongen heeft op de tribune gezeten tijdens de wedstrijd Bellinzona - Galatasaray (2008) met een GS shirtje en sjaaltje.. Niet iedereen heeft veel geld over dit soort spelers want het is niet zeker dat hij zal slagen. De gemiddelde leeftijd gaat langzamerhand omlaag met de nodige ervaren spelers er tussen.. Galatasaray is goed bezig qua transferbeleid en qua voetbal. Laten we maar niet met z'n alle zeuren dat hij te goed is voor GS maar laten we een keer zeggen hoe goed GS bezig is. Want als Ronaldinho gehaald werd zou iedereen zeggen dat er alleen maar te oude/dure vedettes naar Turkije gaan. Het is ook nooit goed

On-be-grij-pe-lijk als Shaqiri naar Galatasaray gaat. Deze jongen kan makkelijk mee bij een (sub)topper in een van de vier grote competities of bij een Franse of Portugese topclub.

23 januari 2012 om 19:11

Wat jij zegt kan best kloppen? Wie had je dan in gedachte? Valencia? Atl. Madrid? Liverpool? Lyon? Ajax? Dortmund? Haha geen van deze clubs heeft de middelen om deze speler te halen! Behalve Dortmund dan! Maar die heeft al een goeie selectie en ze hebben Reus al gehaald!

Met Galatasaray kan hij meer verdienen en kan hij makkelijker in CL spelen! GS is met Fatih Terim weer goed bezig qua voetbal en transferbeleid! Dus ga nou niet haten, dat Nederland zulke spelers niet kan halen!

24 januari 2012 om 12:20

Ik heb het toch nergens over Nederland? Dit soort spelers zijn inmiddels te duur voor Nederlandse clubs. Het gaat mij erom dat Turkije voor een speler als Shaqiri een onbegrijpelijke keuze zou zijn omdat hij makkelijk mee kan in een Europese topcompetitie en is Turkije bij lange na niet(nederland ook niet overigens, voordat er straks gedacht wordt dat ik dit vind). Zelfs een transfer naar Rusland had ik een betere stap gevonden, en daar kunnen ze hem ook betalen. Ik kan niet in de keuken kijken van clubs maar Liverpool kan hem echt wel halen hoor als ze willen, net als bijvoorbeeld Spurs, Psg, Arsenal en Malaga.

Mooie transfer. Kanal D heeft net gemeld dat Galatasaray ook bezig is met een wereldberoemde spits.

Moussa Sow naar Fenerbahce, Shaqiri naar Galatasaray. Wel een klap in de gezicht van de mensen die het altijd over "over the top" spelers in de Super Lig hebben.

23 januari 2012 om 19:13

Ik heb mijn twijfels of Moussa Sow nog door gaat! Ik hoef jou waarschijnlijk niet de situatie uitleggen waarin bepaalde clubs zich in bevinden. Ik heb een paar reacties van jou gelezen, dus vandaar ik verneem dat jij het al weet.

Maar idd goeie transfer van GS met shaqiri! GS heeft eindelijk een nummer " 10 " kunnen halen!
GS moet alleen nog paar binnenlandse jonge spelers halen, Hasan Ali, Sefa Yilmaz, Alper Potuk etc etc.

23 januari 2012 om 19:17

Er zal niemand degraderen. Puntenaftrek. Wellicht degradatie vanwege puntenaftrek, maar ik zie dat niet gebeuren. Fenerbahce en Aziz Yildirim lijken zo ongelooflijk serieus van hun zaak. Dus ik denk niet dat het Sow zal uitmaken, zolang hij zijn geld krijgt.

Over de Turkse spelers; Galatasaray zal zich in de zomer vooral moeten versterken in de verdediging. Ujfalusi met alle respect, zal niet het zelfde prestatie leveren tegen een AC Milan als tegen een Eskisehirspor. Semih kan nog altijd fouten maken, zoals gisteren. Galatasaray moet een hele sterke centrale verdediger halen, van het niveau Samba en een linksback als Hasan Ali. Nog een flankspeler, want met Kazim en Emre Colak op de flanken kom je ook niet ver.

23 januari 2012 om 19:26

Ja klopt, volgens Telgol gister, hebben ze aantal punten opgenoemd die de TFF waarschijnlijk zal toepassen! Echter is de Fenerbahce van nu poep, Aziz Yildirim is Fenerbahce. Door de uitspraken van Aziz Yildirim heb ik ook mijn twijfels gekregen. Hij lijkt heel zeker van zijn zaak.

Over Galatasaray ben ik het met je eens. Waarschijnlijk zal dat ook in de zomer gebeuren aangezien dit pas 1e seizoen weer van Terim is. Galatasaray moet spelers halen voor de RB( Ugur Ucar ), LB ( Hasan Ali ) en CV ( Serdar Aziz, Mahmut Boz )posities. Daarnaast moet het middenveld ook goed bezet worden, voor het geval dat Selcuk of Melo gebleseerd raken. ( Alper Potuk, Furkan Ozcal) en voor de flanken natuurlijk ook Yigit is al gehaald, Sefa Yilmaz zou ik ook graag zien. Plus nog een spits!

23 januari 2012 om 19:38

Fenerbahce = Aziz Yildirim beredenering klopt niet echt. Zeker als we kijken wie de volgende voorzitter kan worden ; Ali Koc en Ferit Sahenk. Enorm rijke mannen zijn dit. De transfer van Sow word betaald door Ferit Sahenk, de eigenaar van NTV en Ntvspor. Hij is ook een lid van de club (congré uyesi, hoe je dat ook in het Nederlands wilt noemen)

Hoe het er nu naar uit ziet, denk ik ook dat er meerdere clubs de sjaak zijn. Ik heb vertrouwen in de onschuld van mijn club. Het gaat om geen enkele wedstrijd in de Super Lig, maar de bekerfinale. Als je alle feiten er bij haalt, lijkt een omkoping onmogelijk. Ook de Etik Kurulu heeft bekend gemaakt dat Besiktas niet aan wedstrijd vervalsing heeft gedaan.

Als ik me niet vergis, deed Trabzonspor volgens de rapport van de Etik Kurulu wel aan winstpremie aan tegenstanders concurrerende clubs. Volgens de 58.ci madde (maak er iets Nederlands van) is dat gelijk aan wedstrijdvervalsing, met als gevolg degradatie.

Het gedrag van Fenerbahce is dan ook opmerkelijk te noemen. Die schreeuwen van de daken dat de 58.ci madde niet mag veranderen. Mij lijkt dit een tactiek om Trabzonspor mee te nemen in al dit chaos. Als wij gestraft worden, nemen wij jullie mee. Zo'n gedachtegang lijkt me het.

Maarja, on topic;

Ik denk niet dat Yigit Gokoglan zal slagen. Ik vind hem een goede speler. Alleen erg wisselvallig. Hij viel mij geen enkel keer positief op in de wedstrijden tegen Besiktas en Galatasaray, en juist dit zijn de wedstrijden waar een jongen als Yigit het moet laten zien. Hij speelde enkel een goede wedstrijd tegen Trabzonspor. Hij heeft veel snelheid en een aardige techniek, maar lijkt me de standaard Turkse talent die teveel met de bal speelt zonder erbij na te denken.

Ugur Ucar halen lijkt me een fout. Echter is de vraag; welke Turkse rechtsback kan je nog halen ? Daar weet ik ook geen antwoord op. Die Kamil Corekci van de Turkije U21 is een hele goede. Komt uit de jeugd van West Brom als ik me niet vergis. Orhan Sam is een redelijke back, maar daar ben je te laat mee. Ik denk niet dat het ook nodig is. Je hebt Eboué EN Sabri en in het ergste geval Ujfalusi.

Galatasaray moet zich focussen op een centrale verdediger met veel Europees ervaring. Sterk in de verdediging. Geen type als Servet, maar een type als Diawara of Samba. Spijkerhard en verdedigend ijzersterk. Zou de ideale combinatie zijn met een snelle centrale verdediger als Semih.

Er van uitgaand dat Galatasaray "gewoon" de 4-4-2 zal hanteren, denk ik dat het ook genoodzaakt is om een buitenspeler te halen. Met Shaqiri heb je er een, nog een voor de linksbuiten. Dan kan je Shaqiri-selcuk-melo-x opstellen.

23 januari 2012 om 20:00

@ Bjkdelgado

Naar mijn weten staat er alleen in dat er pogingen zijn gemaakt tot het geven van winstpremie's. De rest van je reactie klopt wel. In Turkije is er een idiote wet waarin staat dat omkoping, winstpremie's en pogingen tot omkoping en winstpremie's allemaal op dezelfde wijze moeten worden bestraft. Artikel 58 dus. Of terwijl Trabzon wordt in dat geval net zo hard gepakt als Fener, genaaid dus.

23 januari 2012 om 20:07

Het is inderdaad vreemd dat poging tot winstpremie even straf bestraft zal worden als omkoping. Ik herinner me nog iets vaags dat Ajax winstpremie aan Excelsior zou geven, niet zo lang geleden.

Zou diep triest zijn als Trabzon net zo hard genaaid word. Dat zou betekenen geen Europees voetbal volgend seizoen + alle CL inkomsten terug betalen aan Uefa. Lijkt me een nachtmerrie.

24 januari 2012 om 00:07

Dat van Ajax klopt ook. Daar was destijds ook sprake van. In principe hetzelfde verhaal als bij Trabzon en kijk eens wat de verschillen zijn.

Het is in mijn ogen ook zoiets onschuldigs dit ik het extra zuur vind, dat we voor één eventuele straf staan. Maar het rechtssysteem is nog één van de weinige zaken die uit de pre-historie stamt.

Wat er zal gebeuren vraag ik me nog steeds af. De Uefa heeft natuurlijk zelf Trabzonspor opgeroepen. En volgens Sadri Sener is gebleken uit het rapport van de 'etik Kurulu', oftewel het rapport van de ethische commissie, dat Trabzonspor onschuldig is aan elke vorm van corruptie. Dat heeft hij herhaald in een aantal interviews en hij lijkt zich zeker van zijn zaak. Kortom, hij zegt dat er met Trabzon niets zal gebeuren. Nevzat Sakar (vice-voorzitter) heeft dit ook al eens gezegd. Ik vertrouw er dus op dat Trabzon ongeschonden uit deze vieze strijd komt en eindelijk onze zevende kampioenschap ons zal worden bijgeschreven!

23 januari 2012 om 19:14

hmm, welke wereldberoemde spits zou dat zijn? Tevez? haha, een spits hebben we inderdaad nodig ja,

on: Ik zelf denk ook dat Gala wel beter is dan Basel, en als Shakiri komt, zelfs veel beter.

23 januari 2012 om 21:57

Volgens vele media is dat Mevlut(hoewel die niet wereldberoemd is), zou een goede transfer zijn want Baros is 24/7 geblesseerd en Elmander voegt op z'n inzet na niet echt iets toe, goed voor de concurrentie.

24 januari 2012 om 09:20

Ik denk zelf ook wel dat het een turkse spits zal worden. Dit is dan idd geen wereldspits, maar wel een turkse spits van formaat.
Mocht de transfer van Shaqiri worden afgerond, heeft GS ook geen andere keus eigenlijk, want bij terugkomst van Eboue zal er toch een buitenlandse speler op de bank moeten plaatsnemen aangezien Shaqiri met zijn waarde niet op de bank terecht zal komen.
De posities op het middenveld en de verdediging zijn onomstreden, dus hou je de spitspostie over, waar Baros veelvuldig geblesseerd is en te wisselvallig speelt.
Zou dus een perfecte oplossing zijn.

@ vafca

Jij bent weer zo iemand die de Turkse competitie niet volgt en alleen maar vooroordelen heeft.

Ten eerste is Galatasaray in huidige vorm gelijkwaardig of zelfs beter dan clubs als Valencia, Atletico Madrid, Napoli, Liverpool etc. Afgelopen zomer in de voorbereiding op het nieuwe seizoen heeft Galatasaray Liverpool al een 3-0 pakslaag gegeven.

Daarnaast gaat Galatasaray volgend seizoen vrijwel zeker Champions League spelen, dus kan Shaqiri zich daar weer verder ontwikkelen. En van spelers als Felipe Melo, die herboren is in Turkije en beter dan ooit tevoren is, Elmander, Baros, Eboue, Muslera, Selcuk Inan,ujfalusi, kan Shaqiri nog enorm veel leren.

Dit team van Galatasaray is kwalitatief gezien met alle respect beter dan elke club in de Eredivisie en veel subtoppers in Europa. Het is niet eens zo gek dat hij voor Galatasaray kiest. Hij heeft zelf gezegd dat Galatasaray een hele grote bekende club is waar hij graag voor zou willen spelen en daarnaast bewondert hij de trainer Fatih Terim.

Het is voor Shaqiri een goeie stap om naar Galatasaray te gaan, want hier kan hij zich verder ontwikkelen en daarna de volgende stap zetten naar de absolute top. Win-win situatie voor beide kanten.

Muslera
Eboue
Semih Kaya
Ujfalusi
Hakan Balta
Shaqiri
Selcuk Inan
Felipe Melo
Emre/Yigit
Elmander
Baros
23 januari 2012 om 19:13

Je mag maar 6 buitenlandse spelers op het veld hebben je hebt er 7

23 januari 2012 om 19:16

Oja klopt, dan zet je Sercan erin voor Baros. Of als Mevlut Erdinc nog gehaald kan worden kan hij ook een goeie alternatief zijn.

23 januari 2012 om 19:18

Ja, misschien sercan op de plaats van Baros, aangezien hij toch geblesseert is zoals altijd, en ik vind dat Galatasaray een turkse superverdediger moet halen, net als die van Bayern (kom even niet op zijn naam), met zo een elftal kom je minimaal 1/8 CL, 1/4 wordt dan wel moeilijk denk ik

23 januari 2012 om 19:16

Je opstelling klopt niet! En Terim zal hem waarschijnlijk niet op de bank zetten! Emre Colak speelt gewoon basis! Waarschijnlijk zal hij Yigit aan de rechterkant zetten en Baros op de bank! GS heeft eindelijk zijn nummer " 10 " binnen!

Het liefst zou ik GS zo zien!

Muslera
Eboue
Serdar Aziz
Semih
Hasan Ali
Selcuk Inan
Melo
Yigit
Shaqiri
Emre Colak
Elmander

Prima overstap naar Galatasaray.

Club zal zekersteweten winst maken met alleen de shirtverkoop voor Shaqiri zn naam ..

GS gaat goed.
Forza GS !

Zou echt mooi zijn voor Galatasaray. Over 3/4 jaar kan hij naar een topclub gaan, Arsenal of Manchester United.

Ben zelf een Fenerbahce supporter en zou het heel vet vinden
als hij naar Galatasaray komt of naar Fenerbahce maar vind hem
meer passen bij Galatasaray met nike sponsor

Gencfb

Goeie transfer.

Ik al Gs-supporter ben hier ontzettend blij mee. Ook met de transfer van SOW naar Fenerbahce het niveau gaat alleen maar omhoog.

Heb meegekregen dat we ook een spits kunnen binnenhalen. Helaas de naam niet gekregen, maar begint wel met M. Ik denk dat het Mevlut Erdinc is, maar zal niet verbazen als het Muhammet Demir is van Gaziantepspor.

Mocht Shaqiri komen, zou dit een topprestatie zijn voor niet alleen Galatasaray, maar voor heel het Turks voetbal. Tegenwoordig wordt Turks voetbal vaak in het kwaad daglicht gezet, wegens omkoopschandalen die nog niet zolang geleden plaats hebben gevonden. maffia's met enorm veel geld etc. etc.

Shaqiri zou wel eens de aanleiding kunnen zijn voor een nieuwe/bloeiende periode waarin het niet alleen om geld draait en oude spelers die afbouwen in Turkije, maar i.p.v daarvan juist een mooie competitie met topspelers die we al op dit moment hebben.

Ik hoop dat de onderhandelingen zullen slagen en dat het Turks voetbal op ten duur zal verbeteren!

Wat een stelletje hypocrieten zeg jezus. Kopen we Ujfalusi zegt men ja de Turken kopen altijd oude vedettes en nooit jonge talenten. Nou proberen we een jong talent te kopen zeggen ze van ja de speler kan veel beter, waarom gaat hij daar heen. Het is ook nooit goed he?

ON:

IK Hoop zo erg dat hij komt.

Jongens Shaqiri en Mevlut is 100% bij Galatasaray..
maar ik denk dat we nog Nordin Amrabat halen!!

ultraslan motherfucker!!!!!!!

Kazim,sabri,yigit gokoglan,servet,ceyhun,riera, en eventueel Baros voor Elmander.

met deze team word het zeker 1-3 in Kadikoy!

Muslera
Eboue
Semih
Ujfalusi
H.Balta
Shaqiri
Selcuk Inan
Melo
Emre
Mevlut
Elmander
23 januari 2012 om 20:02

ik wil ook graag iemand zien in plaats van h.balta, ik vind hem wel goed hoor, maar niet goed genoeg

ze kunnen dus een turkse top verdediger kunnen plaatsen voor ujfalusi voor later, en dan een goede buitenlandse voor in de plaats van h.balta, hij begint ook oud te worden... geloof me dan zijn we niet te stoppen !

Hopelijk komt deze geweldenaar naar galatasaray zou een goede aanwist zijn voor het turks voetbal

Ik hoop dat Shaqiri niet naar Galatasaray gaat maar naar Engeland, want ik kijk niet graag turks voetbal en ik wil Shaqiri graag blijven volgen!

23 januari 2012 om 20:07

Dan koop jij toch een schotelantenne.

23 januari 2012 om 20:50

Als je niet zo graag naar Turks voetbal kijkt, zal je volgend seizoen wel Champions League kijken hoor Heb je niet echt een schotelantenne voor nodig...

23 januari 2012 om 21:54

Koop een schotel en je zal er achter komen dat de Turkse competitie erg veel op die van Engeland lijkt. Veel sfeer, volle stadions, fysiek gespeeld etc.

Zou echt geweldig zijn als we hem weten over te halen! En sommige reacties moeten jullie gewoon negeren; niet iedereen kan er tegen dat een bepaalde competitie beter in trek is.

zonde dat zo n enorm talent voor de turkse competitie kiest.
Ik denk dat hij een veel hoger nivo aankan dan dat.

23 januari 2012 om 20:56

Volg je Turks voetbal wel?

man man man.. rare mensen op de wereld en vooral op voetbalzone.. klein jochies die bepalen waar een speler moet spelen volgens hun. ik kan er alleen om lachen om hun kortzichtige kleine hersenen. ze zien de wereld om hun heen niet veranderen (bedoelend op competities buiten engeland duitsland spanje). Competities buiten de top 3 worden sterker.

Ik zie hier mensen die kapot gaan van jaloezie, wat heeft iedereen met de Turkse competitie ?
Sorry maar, Shaqiri trek je niet zomaar aan en overstappen naar Gala is sowieso geen stap achteruit, ook niet een heel groot stap vooruit nee, maar Gala is een team geworden die bouwt op de toekomst en Shaqiri is, als hij komt, dan ook belangrijke transfer.

Hij is nog jong, dus een tussenstap naar Gala zou hij blijkbaar ook niet mis vinden aangezien hij zich hier nog altijd kan bewijzen en naar een grotere club gaan.
Aangezien zijn voorouders ook de Turkse nationaliteit hadden zou het niet eens zo vreemd zijn dat hij in Turkije wilt spelen.

Heb een beetje respect voor de clubs man, telkens het onderschatten van de Turkse competitie, alsof Nederland 's werelds beste competitie heeft..

En als VZ mijn reactie weer verwijderd zijn het echt een stelletje ***********, ze moeten hier eens ophouden met misgunnen, haten !!

toen dszudszak die stap naar anzhi maakte maakten de niet-turkse mensen niet zo'n drama
laat die jongen toch
is zijn eigen leven

We wachten op je Xherdan Shaqiri !

23 januari 2012 om 20:35

Ik begrijp ook niet, eigenlijk wel (jaloezie), waarom de niet-turkse mensen eigenlijk bijna nooit reageren op een Turks artikel maar als er zo'n transferverhaal komt gooien ze zicht gelijk dr op los..

En aan het eind als de transfer plaatsvindt, zijn ze zo stil als een muis

hateeeeeeeeeeerrzz

24 januari 2012 om 10:36

Galatasaray moet gwn zo spelen
die koekenbakker Kazim mag gwn naar Samsunspor of Orduspor ofso hij is geen speler voor een topclub

Muslera
Eboue
Kaya
Ujfalusi
Balta
Inan
Melo
Shaqiri
Emre
Gökoglan
Elmand/baros

hij komt wel, en dan hoef amrabat niet te komen.

Het is ook nooit goed hé... Komt er een 30-jarige, is het omdat hij wilt cashen.
Komt er een wereldberoemd talent, kan die beter krijgen.
Eerst was het dat hij niet naar Galatasaray zou komen, nu er bekend is gemaakt dat de onderhandelingen zijn gestart, kiest hij voor het geld.

Ik kan er alleen maar om lachen, ga zo door jongens Ik trek me niets aan van jullie, ik weet gewoon dat jullie jaloers zijn dat bijv. een Eredivisie-club niet zo een speler kan kopen.

Ontopic: Een goede speler, kan alleen maar beter worden en zal ons hopelijk verlossen van Kazim.
Verwacht wordt dat ie vandaag of morgen officieel bekend gemaakt wordt. Galatasaray is flink aan het verjongen en heeft bijna op elke positie talenten, in de verdediging heb je Muslera en Semih, op het middenveld Yigit Gökoglan en Emre, en zometeen krijg je nog Shaqiri in de aanval! Dit is waar wij Galatasaray-supporters op wachten. Ik wil ook de Fener & Besiktas-supporters hierbij bedanken voor hun objectieve meningen, chapeau jongens!

[bij mijn opstelling moet Shaqiri meer als schaduwspits spelen, een soort #10 met daarvoor Elmander/baros.]

Muslera
Eboué
Ujfalusi
Semih Kaya
Hakan Balta
Yigit
Selçuk Inan
Felipe Melo
Emre Çolak
Shaqiri
Elm. / Baros

Naast Shaqiri zijn er nog 4 spelers in beeld, volgens Pinar Argun.
Ik denk dat het om Mevlüt Erdinç, Alper Potuk, Muhammet Demir en Emmanuel Culio gaat...

23 januari 2012 om 21:13

Galatasaray poept op dit moment geld als het ware, vooral Alper en Muhammet zouden prima versterkingen voor de toekomst zijn. Als Gala zo doorgaat met het team samenstellen en volgend jaar ook, jullie kunnen zo een titelkanditaat zijn voor de Europa League. En dit zeg ik als Besiktas-fan. Respect !

23 januari 2012 om 21:51

Culio was toch alleen maar verhuurd dus die zouden we in principe gewoon kunnen terughalen. Begreep nooit dat Fatih Culio verhuurd heeft, want hij is echt wel een stuk beter dan onze blondje en is de uitblinker bij Ordu.

mogen turkse ploegen wel transfers doen? volgens sommige hier denk ik echt niet !
als ze een 28 jarige speler halen ja die is al over zen top, als ze een 34 jarige speler halen ja die gaat daar lekker afbouwen en cash innen en lekker niks doen.

nu zijn ze eens geinteresseerd in een jongere speler: en nu lees ik opmerkingen van ja hij gaat zijn talent in turkije verspillen ?!

ribery, anelka speelde ook eerst in turkije voordat ze bij bayern en chelsea speelden...
arda en topal speelde ook bij gs voordat ze naar atl madrid en valencia gingen.

als hij een goeie speler is, maakt het nie uit of hij in turkije speelt of nie de goeie ploegen zullen hem wel vinden dan.

Ot

als hij komt, is het gwn een uitstekende transfer want stond in belangstelling van vele topploegen.
ik las tweets van arsenal en liverpool fans die hun trainer uitmaakten op twitter wrm ze niet geinteresseerd waren in shaqiri.

hopelijk verlost hij ons van ons flank probleem

Niet naar Turkije, Die competitie kijk ik nooit.
Liever gaan spelen in Duitsland , dat pas meer bij zijn spel vind ik.

Barnetta opvolgen bij Leverkusen ofzo iets.

23 januari 2012 om 21:49

Koop dan een schotel, fantastische competitie die erg veel op de Premier League lijkt. Gala is ook gewoon een mooie stap, veel geld, geweldige land enhij kan bij ons echt tot een held uitgroeien.

23 januari 2012 om 22:28

Ja, laten we een website openen voor Shaqiri dat hij niet naar Turkije moet omdat Peskens PSV de Turkse competitie niet volgt.

De Zwitserse Axpo Super League volg je wel zeker? Top competitie, met maar liefst tien teams! Elke week een topwedstrijd, bijvoorbeeld FC Thun tegen Servette FC.

24 januari 2012 om 13:31

@ Amarello

Zwitserland volg ik ook neit, wie wel.

Maar Basel speelt in de CL en dat volg ik wel en ik vind hem dan ook niet passen in Turkije.

@lefter10

Kerel, noem mij geen loser.
Ik volg de Turkse competitie niet en dat heeft niks met abonnement of schotel te maken.
Ik heb niks met Turkijke, Turken en enz. Dus daarom kijk ik niet.
Zelf niet als Messi, Ronaldo of wie dan ook daar naar toe gaan.

Trouwens zit ik al bij Ziggo.

Niet iedereen zit er voor het geld hoor.

24 januari 2012 om 14:13

Dat jij de Turkse competitie niet volgt is jou probleem, dat verzwakt jou egoïstische, zwakke reden waarom je Shaqiri niet naar Turkije wilt zien gaan des te meer. Shaqiri daarentegen kan zijn toekomst verzekeren met aardig wat salaris in Turkije. Als hij gewoon goed blijft spelen, dan zal Galatasaray ook wel Champions League spelen (ze staan immers eerste nu) en kun je hem alsnog bewonderen. Zolang hij goed blijft spelen zal hij ook een transfer naar de Europese top pakken, dus maak je daar maar geen zorgen over.

24 januari 2012 om 11:54

Bel hem, zeg dat hij niet moet gaan want anders kun jij hem niet meer volgen!! Jij bent te belangrijk voor de voetbalwereld en Shaqiri!! Peskens-psv...must....watch....shaqiri....at all...cost...

Loser. Neem je maar een abonnement bij Ziggo ofso, dan kun je naar hem kijken. Misschien is een stap naar Duitsland beter voor zijn carrière, maar bij Galatasaray heeft hij ook nog genoeg sportieve mogelijkheden en aardig wat salaris te verdienen.

Wauww, wat zou dit toch een mooie transfer zijn voor de Turkse competitie, ik als Besiktas-fan zou echt jaloers zijn, maar wel blij worden, omdat de Turkse competitie echt meer bekeken zal worden met de komst van zulke toppers. Als een speler als Shaqiri, in potentie een wereldtalent, al voor Turkije kiest, dan kunnen we binnenkort meer van dit soort transfers zien! Alhoewel, realistisch bekeken gaat Shaqiri voor het geld spelen, maar aan de andere kant, dit kan voor deze jongen een tussenstap zijn naar de échte top, net zoals Ribéry.

Voor de mensen die zeggen dat hij niets te zoeken heeft bij Galatasaray en Galatasaray een standaard cluppie vinden, zoek op Youtube :

Galatasaray - Lions of the Arena - Arena'nın Aslanları [2011-2012]
[http://www.youtube.com/watch?v=i5vfd-nkkui&featur...
Shaqiri zou hierin ook een mooi aandeel in hebben...

23 januari 2012 om 22:27

jaajaa die filmpje is echt een van de beste galatasaray filmpjes op youtube

Ik snap niet waarom mensen hier een Johan Derksen lopen uit te hangen. Een speler maakt zijn eigen keuze wat voor hem het beste lijkt. Dit kan betreft de salaris zijn of het gevoel voor zelfontwikkeling, daar heb ik jij of niemand anders wat op te zeggen dan de speler zelf.

F.C Basel accepteert de onderhandeling van Shaqiri dus blijkbaar zijn ze niet streng tegen het transfergedachte. Hier kan je de club niets anders tonen dan je respect, want het blijkt maar weer dat ( ondanks de overwintering in de champions league ) één speler niet voor het hele team speelt. Daarin tegen is Shaqiri wel één van de belangrijkste spelers van F.c. Basel en ben ik ook van mening dat ze het ook zonder Shaqiri zullen redden.

Dus het is ook een kwestie van tijd dat Shaqiri voor Galatasaray zal kiezen en als "neutrale" toeschouwer hoor je dit gewoon te accepteren, zo niet ben je in mijn ogen totaal niet sportief bezig. Beschouw het als jaloezie als vooroordeel of weet ik veel wat je nog erbij kan verzinnen de keuze van een speler/club hoor je in alle tijden te respecteren hoe fout of dom ze ook bezig kunnen zijn voor jou mening..

Mocht deze transfer trouwens doorgaan, vind ik dat galatasaray uitstekende zaken heeft gedaan !

fijne avond

Dit noem je nou een fantastische transfer. Jong met veel potentie, wordt gezien als een toptalent. Gala moet niet hoger dan 16 gaan, want dan wordt het gewoon te veel. Nu nog Aziz, Mevlut, Alper en Hasan(hasan kan ook in de zomer) en we zijn op oorlogssterkte.

Hoe komen al die Turkische clubs aan zoveel geld?
Want laatste tijd lees ik veel over Turkse clubs die echt hele goeie spelers willen halen. Turkse competitie word steeds sterker en sterker.

23 januari 2012 om 23:00

- Sowieso rijke bestuurder/bestuursleden.
- Merchandising, ikzelf bijvoorbeeld koop elke seizoen de thuisshirt, soms ook de 2de of 3de shirt en meer spullen. Reken daarbij dat Turkije een groot land is en er veel Turken in het buitenland leven.
- Elke jaar is er wel minimaal één team in de Champions League en één of twee in de Europa League.

Mooie transfer voor Galatasaray, hoop dat het uitkomt. Ik ga ervan uit dat het niet meer misgaat, dus gefeliciteerd gs fans.

De Süper Lig wordt alleen maar beter zo, Shaqiri naar Gs, Sow en Krasic misschien naar Fener. Als Besiktas, Trabzonspor en Bursaspor de huidige groep bij elkaar kunnen houden, wellicht één a twee aankopen, hebben we systematisch vijf clubs die kunnen presteren in Europa.

Off topic: Wat me opvalt is dat er dit jaar veel minder mensen in het stadion te zien zijn, ik hoop dat de clubs er wat aan doen.

23 januari 2012 om 23:06

bij gala is de goedkoopste zitplaatsen al 70 lira en de duurste 600 lira als ik het goed heb, dat mag wel vermindert worden vind ik.

23 januari 2012 om 23:11

Dit zijn de goedkoopste ticketprijzen voor de volgende wedstrijd tegen Ankaracücü

Kategorİ stadyum biletix

Kategori 5 40,00 TL 45,00 Tl
Kategori 6 31,00 TL 35,00 Tl
Kategori 7 - rakip takım 31,00 TL 35,00 Tl

Bij Fener is de goedkoopste 33 TL. Ze mogen inderdaad verminderd worden. Dan komen er meer mensen en heb je evenveel profijt, misschien zelfs meer inkomsten.

23 januari 2012 om 23:22

dat komt door die doordeweekse matchen + slecht weer

mensen moeten werken door de week dusjah.

Velen zeggen: Van Fc Basel naar Galatasaray is een stap achteruit, daar denk k totaal anders over, okey over het feit dat er gezegd word dat turkse comp. geen top competitie is ben ik mee eens, maar welke speler zou nou op zon leeftijd niet met spelers als eboue,elmander,baros,alex,q7,almeida,muslera,alex etc willen spelen, in zon stadion met een kippevel gevende supporters(12de speler), ook nog is krijgt ie 3 keer meer betaald en gaat met gs volgend jaar Cl spelen, als het echt al defenitief is dat hij binnen is zeg ik als FB - fan , gefeliciteerd gs fans een hele Slimme aankoop! , als hij zich nog laat zien volgend jaar in de cl kan je misschien na paar seizoenen voor dubbele bedrag verkopen.

Naar Istanbul gaan is stilstaan. Wat kan hij daar gaan doen. Shaqiri moet naar een club als Dortmund of Bremen, daar kan hij zich verder ontwikkelen. Akkoord, van de Zwitserse naar de Turkse competitie is een vooruitgang, maar het is niet echt hetgene wat hij maar zou aan kunnen. Hij kan zo mee in de Bundesliga. Waarom dan naar Istanbul gaan? Geld... Ik kan Galatasaray hier enkel mee feliciteren. Net als dat ze erin slaagden om Muslera te kopen, wat een wereldkeeper..

Wel mooi dat we ook jeugd spelers kopen, als ik hem was zou ik niet naar turkije gaan. In turkije kan je door klein fout al op bank zitten, de pers zal je kapot maken. Ze willen geen enkel fout van je zien

@vafca

hij moet naar ajakkes gaan die zijn toch goed jongen! dan speelt hij met sterren zoals blind aissati en de o zo geweldige bierbuik sulejmani ga toch weg man, ajax is helemaal niks meer az klopt ze zelfs in eigen huis wat nooit was voorgekomen? ga even over je eige clubje zeiken en niet hier als je de turkse voetbal niet volgd vriend. help ajax anders uit de penarie want die bakken er 300 maal helemaal niks van. feyenoord gaat ze ook klop geven net als AZ.

Ik hoop dat we deze Shakira zullen kopen. Hij is een mega talent die we later (met winst) kunnen verkopen. Als hij komt koop ik zeker een shirt van hem. Kom op Galatasaray koop deze jongen!

Galatasaray is een stap vooruit voor Shaqiri: hoger salaris, betere competitie en grotere namen als medespelers. Een minpunt is wel dat hij geen Champions League meer kan spelen, iets wat bij Basel natuurlijk nog wel kan.
Ik denk alleen dat Shaqiri wel een stap hoger aan kan dan de Turkse competitie. Bij clubs uit de (sub)top van de grotere competities (spanje , Engeland, Duitsland, Italië) zou hij ook wel tot zijn recht komen. Ik zou als ik Shaqiri was dit seizoen nog afmaken bij Basel en dan in de zomer verkassen naar een club uit een grote competitie, want die melden zich toch nog wel.

Dikke middelvinger naar Voetbalzone. Toen Fenerbahçe via de officiële kanalen aangaf dat de onderhandelingen voor Moussa Sow begonnen waren, maakte Voetbalzone er geen bericht van. Maar als Galatasaray het doet voor Shaqiri, is het ineens wel nieuws. Net als hoe Shaqiri 'felbegeerd' is, is Sow dat ook want Liverpool wilt hem ook.

Shaqiri is een prima speler, maar qua prijs moet er niet teveel gemoeid worden want van de Zwitserse competitie naar de Turkse competitie is een erg grote stap, aldus Bienvenu.

Voor Galatasaray is het een nodig transfer! & Shaqiri spreekt ook turks en heeft gezegt dat hij ooit met Fatih Terim wilde voetballen! En dit keer is het zijn kans want als hij naar een andere land gaat zoals Engeland dan weet ik zeker dat hij daar niet zo snel een basis plek zal krijgen en bij Galatasaray denk ik juist wel!

En vanuit Galatasaray kan hij ook naar een Topclub gaan
Arda Turan - Atl. Madrid
Mehmet Topal - Valencia

Mensen denken dat GS een laag clubje!! Grootste en enigste club uit turkije die Uefa + Supercup wint ;

Basel wilt 15 miljoen euro en Galatasaray wilt hier niet aan voldoen. Shaqiri gaat dus niet naar Galatasaray.

Een bestuurslid van Galatasaray heeft vandaag laten waten dat de transfer niet doorgaat. Ze konden geen akkoord bereiken met FC Basel.

Volgens Ali Dürüst is er geen overeenkomst bereikt, meld Ntvspor nog net..
Bericht van Kamuoyu Aydinlatma Platformu ;

''''23 Ocak 2012 tarihinde transferi için resmi görüşmelere başlamış olduğumuzu bildirdiğimiz profesyonel futbolcu Xherdan Shaquiri ve kulübü F.c. Basel ile anlaşmaya varılamamış ve görüşmeler sonlandırılmıştır.''''

''basel Yönetimi 12 ml €'dan kapıyı açıp, sonra 15 ml € , en son olarak bonuslar birlikte 19 milyon € ya çıkınca Galatasaray Yönetimi haklı olarak görüşmeleri sonlandırdı .''

Basel heeft eerst de deur geopend voor 12 miljoen euro, daarna verhoogde Basel de vraagprijs tot 15 miljoen en als laatst vroegen ze 19 miljoen inclusief bonussen. Dit vond Galatasaray te ver gaan en dit is de reden dat Galatasaray gestopt is met de onderhandelingen. Goede zaak van Galatasaray om niet zoveel geld te verspillen, kan je anders ook in Turkse talenten zoals Muhammet Demir, Cenk Tosun of Alper Potuk investeren.

Galatasaray heeft er een gewoonte van gemaakt om net als bij Amrabat eerst onder de tafel op een vuile manier de speler op te geilen, en vervolgens de situatie onwerkbaar maken voor de club van de speler, om zo een paar miljoen van de koopprijs af te halen. Dit hebben ze eerder geprobeerd bij Sezer en Ufuk toen ze bij Manisa zaten, bij Ali Turan toen hij bij Kayseri zat en zelfs nog bij Gokhan Unal die toen ook nog bij Kayseri zat.

Sjah en in Europa durven ze die sneaky spelletjes niet te spelen en kunnen ze nooit jonge talenten halen, alleen overgewaardeerde spelers als Riera.

25 januari 2012 om 02:28

Vriend waar heb je het over. Ali Durust meld hier dat ze eerst een akkoord met de club wouden, en dan pas zouden gaan onderhandelen met de speler zelf.

26 januari 2012 om 13:51

Amrabat heeft zelf gezegd dat hij het dubbele kan verdienen bij Gs. Hoe weet hij dat? Hij heeft toch niet gesproken met de club zogenaamd?

25 januari 2012 om 14:24

Ik heb nog nooit zoveel onzin in 1 post gelezen. Volg jij het nieuws? Duidelijk niet nee want de Pfdk heeft Galatasaray niet schuldig bevonden dus de onderhandelingen waren gewoon volgens de regels gegaan maar jij zal dit natuurlijk weer ontkennen omdat je het allemaal beter weet dan iedereen.

26 januari 2012 om 13:53

Dat jij zo naief bent om te denken dat ze een Fax hebben gestuurd naar Amrabat wat als bewijs gebruikt kan worden zegt meer over jou dan over de manier van spelers benaderen van Gs. Natuurlijk is het niet zwart op wit te bewiijzen, maar dat betekend niet dat het niet is gebeurd. Als het om omkopen en Fb zou gaan dan zou je heel anders piepen dan Pfdk en weet ik allemaal wat voor omgekochte mensen. De Pfdk wil Gs zoet houden zodat ze mee werken met het proces voor het omkoopschandaal.

Waar is die gozer die gister melde dat de transfer helemaal rond was. Zijn bron was iemand binnen het bestuur van galatasray.

Altijd wachten met feesten, heb gisteren bewust niet gereageerd om het feit dat het niet 100 procent was .. Ik zag al dat vele al de polonaise liepen , maar alweer stelt unal aysal gs teleur .. Net zoals het ging met de transfer van drogba forlan en reyes..

Maargoed, net als destijds met quaresma toen het helemaal niet meer doorging kwam opeens het bericht dat het was afgerond .. Wie weet gebeurt het zelfde bij gs .. Al moet men zich niet gek maken om shaqiri .. Als hij komt zou het een mooie transfer zijn ..

jammerrr hij komt niet staat by officiele site van galatasaray maar de president zei: als hij niet komt hebben we nog altyd plan B, C

24 januari 2012 om 18:16

Ik hoop dat het geen paniek aankoop wordt zoals Riera

25 januari 2012 om 16:48

haha dat hoop ik ook

We moeten niet allemaal gelijk zeggen dat hij komt, natuurlijk zou het fantastisch zijn als hij komt maar hij moet het zelf ook willen.

Zoals velen al aangaven, die jongen moet naar een veel grotere competitie, gelukkig gaat dat nu gebeuren.

Die transfer komt er denk ik nog wel. Galatasary wil, Basel wil en Shaqiri wil.
Het verschil tussen vraag en aanbod schijnt 3 miljoen te zijn dus ze zullen wel op 11,5 miljoen uitkomen of tot een andere constructie met doorverkoop percentages of bonussen.
Kan me niet voorstellen dat dit gaat afketsen, die komen er nog wel uit.

25 januari 2012 om 11:51

in jou eigen wereld komt tie wel nog naar galatasaray joh.

volgens mij is het duidelijk aangegeven dat hij niet komt.

25 januari 2012 om 12:00

off: Jou nickname zegt genoeg over je

on: Ik denk dat shaqiri eigenlijk nog wel kan komen als andere clubs minder interesse tonen, hij is wel een talentje enzo maar Basel vraagt in mijn ogen gewoon te veel

25 januari 2012 om 12:10

jaa over je vader.

de onderhandelingen zijn gestopt. hij komt niet meer

maar natuurlijk begrijp jij dat niett.

25 januari 2012 om 12:31


En ik denk dat fatih terim bedoeld dat ze ook nog shaqiri in de zomer kunnen gaan halen.

25 januari 2012 om 12:37

In mijn belevingswereld is dat inderdaad nog mogelijk ja, als je dat bedoelde met de zin in breezertaal.
Volgens mij wordt er wel vaker duidelijk aangegeven dat transfers niet doorgaan, zeker kort voor transfer deadlines, om de druk wat op te voeren, dat wil dus niet alles zeggen.
Ik lees in de Zwiterse pers andere kanten van het verhaal waarop ik baseer dat die transfer nog alle kanten op kan omdat het verschil tussen vraag en aanbod niet zo gek groot is en alle partijen graag tot een oplossing willen komen.

25 januari 2012 om 16:51

waarom reageren jullie fbliler op gs nieuws wij gslilar reageren niet bij jullie dus je moet je mond houden

25 januari 2012 om 16:50

neheee ze zijden zelf dat het onderhandelingen waren gestopt in de officiele site van gs

Nou een talentvolle aanvaller zie ik niet graag naar de Turkse competitie gaan hoor, eerder naar de Spaanse omdat je daar veel beter naar voren komt met je technische kwaliteiten...

25 januari 2012 om 15:16

En waarom zie je niet graag "talenten" niet naar Turkije verkassen ?

Een speler komt pas met zijn technische kwaliteiten naar voren bij een club waar hij zich thuis voelt en kan spelen zoals hij wilt, dit heeft totaal niets met een competitie of een niveau te maken.

25 januari 2012 om 16:53

in turkije spelen ze tog ook europees ofnie ? plus ons supporters zyn beter dan elke supporters van elke competitie, plus dit is bewezen: GS Heeft Meer Supporters DAN FC Barcelona!

Goedzo. Shaqiri hoort niet bij de Turkse competitie te voetballen. Zou mooi zijn als hij naar de Primera Division zou gaan, misschien een club als Valencia?

Basel speelt het slim, ze weten dat er een grote kans is dat Galatasaray kampioen word en volgend jaar ook in de CL kan uitkomen waardoor ze veel kunnen verdienen door bonussen.

Transfersom van 12 miljoen?
Kampioensbonus van 1/2 mil?
Cl-deelname 1/2 mil?
En hoe verder ze komen in de CL, hoe meer ze eventueel moeten dokken aan Basel?

Dat kan in totaal dus oplopen tot een bedrag van misschien wel €20 miljoen, met daarnaast het salaris word dit bedrag gewoon te hoog. Daarom zijn de onderhandelingen stopgezet. Jammer dat de clubs geen overeenkomst konden bereiken want tussen de club en de speler was er wel een overeenkomst bereikt!

@vz
Beetje weer fout upgedate, Basel vroeg 13miljoen, Gala kwam met 11miljoen en 2 euro bonus als ze naar de CL gaan. Basel aantwoorde wij willen geen bonussen direct of niet. Daarna hebben ze besloten om hem dan maar niet te kopen.

Had ik al gezegd dat hij niet naar Galatasaray ging.

Het lag aan Basel, maar ik vind hem ook wel minimaal 15 miljoen waard.

25 januari 2012 om 13:35

Wat lul jij nou slap dan? Hoe kan jij dat weten? Het verschil tussen vraag een aanbod is 3 miljoen. Ze gaan er heus nog wel uitkomen, ze hebben nog een week ;. Ondoordachte, jaloerse opmerking vind ik dit van je. Je kan het gewoon niet hebben dat onze clubs Ajax en PSV dit soort spelers niet kunnen kopen en ga je Turkse clubs goede spelers misgunnen.

Tsjah, zou ik ook doen, als Galatasaray een voorzitter heeft met 800 miljoen budget en PSV gaat bedelen bij de gemeente om vervolgens een Feyenoord en Utrecht speler te kopen

Blijf anders gewoon weg uit deze topics als je niets zinnigs te melden hebt? Misschien is dat een idee voor je ;?

25 januari 2012 om 14:55

Weer neem jij aan dat dit een teken van Jaloezi is? Wat een bullshit.

Ajax, PSV en zelfs Basel zijn qua naam allemaal groter dan Galatasaray.
Dus omdat ze meer geld hebben, dan moet hij daarheen gaan.

Als ik bij PSV en Galatasaray kon voetballen en ik zou 2 miljoen meer kunnen verdienen bij Galatasaray zou ik alsnog eerder naar PSV gaan.

Maar ik denk dat ze er niet uit gaan komen, in ieder geval niet voor de winterperiode.

25 januari 2012 om 15:04

Sukkel, de laatste keer dat PSV Gala trof in de CL waren ze kansloos. PSV is zeker niet beter dan Galatasaray, je leeft in het verleden. Ook dit Ajax zal klop krijgen van Galatasary. Weet jij uberhaupt wel wie er allemaal bij Galatasaray spelen op het moment? Spelers die onze clubs Nooit aan zullen kunnen trekken, nooit. Ga voor de grap eens de selectie bekijken op Vi.nl

JE leeft nog duidelijk in het verleden. Ajax en PSV stellen niets meer voor joh, de Turkse, Oekrainse en Russische clubs hebben het stokje al lang en breed overgenomen ...

Naturlijk ben je jaloers, want dat ben ik ook. Ik zou ook een Zuid-amerikaanse kampioen Muslera op doel willen hebben i.p.v die pepernoot Vermeer. Ik zou ook een beest als Eboue in de verdediging willen in plaats van Daley Blind. Of heb jij liever Manolev ? Ik zou ook liever Elmander of Baros in de spits willen dan Bulykin of Sigthorsson. Om nog maar te zwijgen over Felipe Melo ( Braziliaans international) en eventueel Shaqiri ..

Je hebt er duidelijk geen kaas van gegeten Peskens. Leef in het heden vriend, niet in het verleden ;

25 januari 2012 om 16:30

'de laatste keer dat PSV Gala trof in de CL waren ze kansloos. PSV is zeker niet beter dan Galatasaray, je leeft in het verleden'

En zelf een wedstrijd van 5 jaar gelden gebruiken om je punt te maken, jaja..

Galatasaray wou verder gaan tot 15 miljoen. Maar Basel vroeg 19 miljoen inclusief bonussen. Ali Durust laat waten dat ze niet meer verder zullen gaan en naar andere spelers zullen kijken.

25 januari 2012 om 13:55

Waar heb je de informatie vandaan? Volgens diverse, goed ingevoerde, media is de vraagprijs 13 miljoen en wil Galatasaray voorlopig niet verder dan 10 miljoen gaan.

25 januari 2012 om 15:02

Nee, die 10 miljoen was het eerste bod. Die hebben ze afgewezen en de bestuurders van Galatasaray kwamen bijeen voor een vergadering, over hoe deze transfer zou moeten verlopen. Opgeven, of verdergaan. Ze verhoogden hun bod, maar toch vroeg Basel té veel.

Was te verwachten, Galatasaray moet op zoek naar een nieuwe flank speler ik hoop niet dat ze een paniek transfer halen zoals Riera, Amrabat ik weet niet hoe ik over hem denk hij is nog jong en kan slagen bij Galatasaray maar kan ook falen.

Muslera
Eboue
Semih
Ujfalusi
H.balta
Engin/Transf
Selcuk
Melo
Emre/Yigit
Baros
Elmander

Heb op een paar sites gelezen dat Basel als Shaqiri later door Galatasaray door verkocht word, ze 40% van de afkoopsom willen.. Ja je leest het goed dus niet van de winst ofso.

Galatasaray was bereid om tot 15 á 16 miljoen inclusief bonussen te gaan, alleen vroeg Basel 19 miljoen. Daarom liep het tot niets uit. Ach ja, ik denk wel dat dit een staartje zal krijgen...
We moeten investeren in Turkse talenten, ik hoef geen Amrabat te zien bij Galatasaray.

Amrabat is inderdaad veel gte slecht voor Galatasaray die zal alleen maar de bank warm houden daar. Komt veel te kort voor het topniveau waar Gala weer terug wil keren.

Basel vroeg geen 19 miljoen dat is allemaal onzin, Basel wou hem best voor 13 mil verkopen incl bonussen, alleen vraagt Basel 40% van de afkoopsom bij doorberkoop en dat is echt belachelijk.

25 januari 2012 om 17:39

Nee dat klopt ook niet. Galatasaray wou 11 miljoen+ 2 miljoen extra als ze de Champions League zouden gaan halen. Maar door het omkoopschandaal in Turkije is het nog niet zeker of er volgend jaar turkse clubs meedoen in Europa, dus wou Basel meteen 13 miljoen, hierdoor is GS gestopt met de onderhandelingen.

25 januari 2012 om 17:55

Die 2 mil deert Galatasaray niet, anders zouden ze Yigit niet voor 2.5 halen.

25 januari 2012 om 17:37

Ik vind dat jij gelijk hebt. Als ik Shaqiri was, dan zijn er echt wel grotere clubs in Europa dan Galatasaray. En wil hij naar een sterke competitie dan Zwitserland, dan moet hij niet naar Turkije gaan, maar beter naar Engeland, Italie, Spanje of Duitsland.

Shaqiri is een ''rising star'', (en met alle respect) zie ik hem liever in pakweg Engeland dan in Turkije.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren