Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Guardiola: 'Kom naar Real kijken, niet naar een coach of een speler'

Laatste update:

Barcelona verdedigt woensdagavond een 2-1 voorsprong in de kwartfinale van de Copa del Rey tegen Real Madrid en de grote vraag is of Pepe zal spelen bij de Koninklijke. Spaanse media beweren dat de Portugees geschorst is na zijn wangedrag in de wedstrijd van vorige week, maar dit is nog niet bevestigd. Mocht Pepe spelen, dan hoopt Josep Guardiola dat hij normaal ontvangen zal worden door de supporters die aanwezig zijn in het Camp Nou.

/

Carles Rexach, in het verleden de assistent van onder meer coach Johan Cruijff bij Barça, voorspelde eerder deze dinsdag al dat Pepe op een ’Figo-onthaal’ zou kunnen rekenen wanneer hij speelt. Guardiola hoopt dat dit niet het geval zal zijn: “Het zou leuk zijn als de supporters naar het stadion zouden komen met het idee dat zij een mooie wedstrijd tussen twee geweldige teams gaan bekijken”, zei de oefenmeester van Barcelona.

“Kom naar het stadion zonder vooroordelen”, vroeg Guardiola aan de fans, “kom naar het stadion om ons te steunen en vergeet alles wat er wordt geschreven in de kranten. Kom kijken naar Real Madrid en niet naar een coach of een speler. Als hetzelfde gebeurt als toentertijd met Figo, dan hebben we ons lesje blijkbaar niet geleerd. We zijn een volwassen club en de spelersgroep begrijpt dat je ook kan verliezen. Het hoort bij het spel.”

Guardiola werd ook gevraagd of hij eens een op een met Mourinho over voetbal zou willen praten. “Natuurlijk zou ik dat willen”, zei de coach van Barcelona. “Maar niet nu, want we zouden proberen om elkaar te beïnvloeden. Maar ik zou op een dag graag eens met Mourinho inhoudelijk over voetbal willen praten, want hij is een erg intelligente coach.”

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Pep de gentleman als altijd, maar hij heeft ook wel gelijk. Liefhebber van het spel, zoals het hoort.

24 januari 2012 om 23:46

Gentleman.. volgens mij heeft Pep de manier gevonden om nog meer zout in de wonden te strooien. Hoe voorbeeldiger hij zich gedraagd hoe meer irritatie dat in het andere kamp veroorzaakt. Ipv mee te gaan in de verbale strijd en moddergooien (iets waar Mourinho van houdt en geweldig gebruik van maakt) doet Pep juist het tegenovergestelde. Meer en meer. In het begin wilde hij er nog wel eens in mee gaan maar nu heeft hij echt door hoe hij Mourinho het meest efficient aanpakt. Meesterlijk. (maar goed, misschien zoek ik er iets te veel achter.. hahaha)

25 januari 2012 om 00:09

Misschien heb je gelijk maar het lijkt mij behoorlijk vergezocht. Daarnaast zou het Madrid sieren als zij dit als gebaar zouden opvatten in plaats van provocatie. Beide clubs moeten eens op houden met achter elke boom een vijand te zien.

25 januari 2012 om 02:07

@guadalajara

Je hebt volgens mij ook echt gelijk. Guardiola zal wel zo zijn bedoelingen hebben. Hij noemde Mourinho niet voor niets 'el puto jefe' van de persconferenties. Hij zal het nooit winnen in de persconferentiezaal van Mourinho. Dan maar zo. En iets zegt me dat dit Pepe en Mourinho nóg meer irriteert inderdaad.

Goede reactie van Guardiola, niet stom natrappen maar gewoon focussen op de wedstrijd en niet randzaken die er niet toe doen voor deze wedstrijd.

Guardiola geeft altijd van die eerlijke oprechte reacties, klasse!

Sportief, Guardiola is echt een sportieve man. Het beste is denk dat Pepe niet mee speelt, omdat de kans dat hij dan weer een kaart te pakken krijg, groot is. Heb er zin in, wel een stomme tijd weer, maar ik heb het er voor over. Ik denk dat Barcelona nog wel gaat winnen.

Ik snap niet dat hij het altijd zo netjes kan houden, Pep is echt een hele intelligente coach!

24 januari 2012 om 21:08

Hij is een hele nette man die duidelijk goed beseft dat hij een voorbeeld functie heeft als coach van één van s'werelds grootste clubs. Om hem een intelligente coach te noemen gaat mij wat ver, hij heeft Barcelona fantastisch aan het voetballen gekregen maar dat hadden in mijn ogen meer coaches gekund. Om hem tot intelligente topcoach te benoemen zou ik hem wel is bij een andere club willen zien, kijken of hij bijvoorbeeld van Valencia ook een topteam zou kunnen maken of van AS Roma!

24 januari 2012 om 21:46

Hij is in ieder geval intelligent genoeg om te beseffen dat die een voorbeeldfunctie heeft.
Daar kunnen andere weer wat van leren.

Zeker hadden meerdere coaches dit elftal aan de praat gekregen.
Maar om het ook zo te houden is moeilijker en dat lukt hem ook tot nu toe.

Als coach is dus in mijn ogen wel erg intelligent.

24 januari 2012 om 21:51

@forzafcut

Guardiola heeft van dit team, met akkoord geweldig spelersmateriaal, niet alleen een succesvol team gemaakt, maar tevens een legendarisch team. 'het Barcelona van Guardiola' zal doorheen de geschiedenis altijd een term blijven. Dat wel meerdere coaches dit hadden gekund vind ik je reinste onzin. Elke Barcelona speler, inclusief de allergrootsten, hebben Guardiola keer op keer aangewezen als sleutel tot het succes. Wie ben jij dan om het tegendeel te beweren? Het voetbal dat Barcelona op de mat legt is Guardiola's eindproduct. De spelers zijn het middel. Daarom hoort Guardiola voor mij nu al tot de allergrootsten in het trainersvak. Je twijfelt of hij intelligent is? Hij is eerder hoogbegaafd zou ik zeggen.
13 prijzen in 2,5 jaar; je zou je eigenlijk moeten schamen dat je aan zijn kwaliteiten twijfelt.

24 januari 2012 om 22:40

Ik zeg toch niet dat ik aan zijn kwaliteiten twijfel? En ik hoor overigens zelden spelers klagen over de huidige coach, dat doen ze meestal als ze van em af zijn dus dat is niet zo bijzonder. Ik heb Brama tijdens het coachschap van Adriaanse nooit gehoord en nu hij weg is loopt zijn mond over van geweeklaag over Adriaanse. Ik denk dat Guardiola een hoop heeft wat hem tot een goede coach maakt maar ik vind ook dat een echte topcoach het ofwel een heel lange tijd vol houdt met goede prestaties (wenger, Ferguson) ofwel het met meerdere clubs bijna systematisch goed doet (mourinho, Capello). Voor mij zit Guardiola nog niet in één van die 2 groepen.

Ik schaam me overigens niet voor mijn mening, jij zou je moeten schamen omdat ik geen andere mening mag hebben dan jij heb. Ieder zijn mening, als jij Guardiola de beste coach ooit vind dan vind ik het best maar laat mij hem dat toch niet vinden als ik dat wil? We hebben beide onze argumenten en ik heb zo'n vermoeden dat we er samen niet uit gaan komen;

Wat betreft of dit Barcelona legendarisch is, vind ik het te vroeg om te beoordelen want dat kan je pas bepalen als het tijdperk afgelopen is. Ze hebben uiteraard wel de potentie want het is een fantastisch team wat bijna onverslaanbaar is alhoewel er nu wat scheurtjes in lijken te komen. Met die scheurtjes doel ik op verzadiging, het lijkt wel of ze minder tot niet gemotiveerd meer zijn tegen de kleintjes terwijl die vaak bepalen wie er kampioen wordt!

24 januari 2012 om 23:14

@forzafcut
ik ben het eigenlijk met alles met je eens.

25 januari 2012 om 00:17

Dus omdat meer coaches het zouden kunnen, is Guardiola niet intelligent? Juist zoveel jaren succes hebben bij 1 club is veel lastiger dan je denkt. Daarnaast zijn er ondertussen vele clubs die dezelfde mogelijkheden als Barcelona hebben, waar de coach het 9 van de 10 keer niet aan de praat krijgt. Ook kun je Guardiola zelden of niet betrappen op een domme uitspraak. Blijft altijd rustig, weloverwogen en beleefd. Kortom 95% van de volgers ziet enkel bewijs dat Guardiola intelligent is.

25 januari 2012 om 07:28

@forzafcut

Je beseft toch wel dat Guardiola dit Barça heeft gemaakt? Of waren ze voor Guardiola ook al zo goed als ze nu zijn? Het jaar voordat Guardiola bij Barça kwam eindigden ze derdes. Ineens komt Guardiola en winnen ze alle prijzen in een jaar. Toeval of komt dit gewoon door het meesterlijk brein van Guardiola?

24 januari 2012 om 22:45

als je successen hebt en constant wint is het een stuk eenvoudiger netjes te blijven dan wanneer je steeds door je rivaal afgetroefd wordt.

24 januari 2012 om 23:43

Ze winnen juist zoveel omdat ze netjes zijn. Tuurlijk proberen ze de scheidsrechter hier en daar te beïnvloeden. Maar je bent dom als je dat niet probeert.
Maar wat Barcelona zo goed doet is dat ze enkel bezig zijn met het voetballen zelf. Ze accepteren beslissingen van scheidsrechters. Ook hier geld natuurlijk dat ze tijdens de wedstrijd wel om een vrije trap of iets anders vragen. Maar hun hoofdzaak is 100% concentratie op het voetballen.

Wat mijn punt nu eigenlijk is. Het is een soort opvoeding die ze bij Barcelona krijgen om netjes en respectvol te zijn. Zo dwing je zelf ook het respect af en dat is te zien. Anders heb je niet zo'n status bij de fans als nu.

Altijd respect voor de tegenstander, ondanks wat er gebeurt is.

Nette reactie, compleet mee eens.

24 januari 2012 om 21:08

Zeker een nette reactie, laten we hopen dat het een mooie pot wordt, zonder al dat toneel en harde spel. Maar dat zal wel een utopie zijn.

24 januari 2012 om 21:56

Idd. Ik hoop echt dat Real eens gedurft gaat voetballen. Het liefst aanvallend. Higu = Higuaín

Casillas
Ramos
Carvalho
Arbeloa
Marcelo
Xabi Alonso
Diarra
Ronaldo
Özil
Di Maria
benzema/higu
24 januari 2012 om 23:44

Ik ben voor Barcelona maar hoezo zet je dan Ramos rechtsback en Arbeloa centraal. Zou je die niet omwisselen?

Verder ben ik het wel met je eens. Als je toch al met die andere tactiek verloren hebt waarom ga je niet gewoon uit van eigen kracht. Sterker nog ik denk misschien dat je verdedigend vermogen wel wat inlevert maar een Ozil, Di Maria, Ronaldo en Benzema zijn ideaal om me te counteren. Ozil en Di Maria leggen de balletjes wel neer. Aanvallend zul je sowieso sterker zijn dan met Pepe, Diarra en Lass op het middenveld. Zelfs in de counter ben je dan veel zwakker. Als je sterk wilt counteren heb je ook spelers nodig die de counterpasses kunnen geven.

24 januari 2012 om 21:14

1 op 1 praten met mourinho kan toch gevraagd worden. zal je wel verkeerd gelezen hebben.

On; vind dat guardiola zich een beetje teveel opsteld als gentleman en hier een te grote mantel der liefde wil werpen, want ook hij zal op z'n tijd toch weleens koken van woede richting Mourinho of bijvoorbeeld nu Pepe die zijn troetelkind aanpakt.
Vind het ook allemaal overdreven, maar ook dit hoort helaas bij het moderne voetbal...het uit de tent lokken van je tegenstander, het psygologische spelletje vooraf proberen te winnen.

24 januari 2012 om 21:22

en mourinho is braaf zeker ???
pep vertelt hier iets over pepe en jij begint over een psychologische spelletje ??
het spel wordt op het veld gespeeld niet in de media daar is geen bal!!!

24 januari 2012 om 21:42

Dat soort dingen spelen wel degelijk mee, mooi voorbeeld is natuurlijk het EK van 1988 waarin Michels de media juist als vijand bestempelde om groepsgevoel te creëren. Spelers lezen ook kranten en hebben ongetwijfeld ook een computer met internet verbinding dus die krijgen echt wel mee wat er voorafgaand aan een wedstrijd wordt gemeld door de eigen coach, medespelers, tegenstanders en opiniemakers. Denk je nu echt dat ze in een soort van kooi leven en zich totaal niet laten beïnvloeden door de boze buitenwereld?

24 januari 2012 om 21:54

Of het nou lief bedoelt wordt, of als een gentleman reaktie, het maakt mij niet uit. Dit is in mijn ogen een grotere doorn in het oog van Real Madrid als club dan als hij allemaal negatieve punten zou gaan opsommen.
Ook dat is een vorm van intelligentie. Door dit verschil lijken ze in Real Madrid nog meer op rioolratten.
Nu betrap ik mijzelf erop dat ik dan ook niet intelligent doe, want ik kan me niet zo beheersen als Pep. Maar het voelt wel goed dit te toetsen.

24 januari 2012 om 23:44

Een beetje teveel van het goede???

Mourinho een beetje erg veel van het slechte!!!

Pep probeert mensen te weerhouden van t slechte, dat heet het goede voorbeeld willen zijn.
Hij wilt zijn spelers ervan weerhouden gekke dingen te doen op het veld, hij geeft ze mee om lekker te genieten van t voetbal.

Wat heeft Mourinho gedaan???

Ik heb liever iemand die het goede voorbeeld laat zien, terwijl hij achter de schermen loopt te schelden, dan een voorbeeld die slaand en scheldend op tv verschijnt.

Mourinho en pep hebben miljoenen fans die zij vertegenwoordigen, fans die zaterdag of zondag middag voetballen en hun shirt dragen en een kopie is snel gemaakt op een voetbalveld! Negatief zowel positief...

Prima reactie van pep, geniet van deze 2 grote clubs en sta erboven, maar ja er hoeft maar 1 gek tussen zitten... Succes Madrid

Visca el barca

Het nadeel is, dat het niet leuk is om naar Real te kijken in El Classico.
Het blijft eeuwig zonde. Ik hoop echt dat ze van hun eigen kracht uitgaan morgen.

24 januari 2012 om 21:16

zover ik weet is dat nog nooit gebeurd onder mourinho. misschien een trainerswissel met chelsea?
.
nette reactie van pep maar ook logisch. meer krediet op bouwen bij de media/fans kan geen kwaad. (met dank aan de persvoorlichters.) zo zie ik het.

Hij heeft ook gewoon gelijk, al zou ik als Real fan ook boos zijn als een Barcelona speler op de hand van bv Cristiano ging staan. Ik denk niet dat je de menigte kunt stoppen, als Pepe bij de zijlijn staat krijgt hij wat over zich heen.

24 januari 2012 om 21:15

Heerlijke reactie van Pep, hij is nou eenmaal een intilligent en rustig persoon. Eerlijk gezegd denk ik dat Mourinho hierom nijdiger wordt dan dat Pep iets negatiefs zegt over Real of 'The Special One' haha.

24 januari 2012 om 22:23

Alleen hoe guardiola altijd al reageert, toont hij zich een waardig kampioen. Ik vind het knap dat hij nooit zijn hoofd verliest, maar het verstand laat praten

Wat een enorm goede reactie ook weer, wat een ongelooflijk nette trainer is dit toch, ken geen één trainer die zo tegen het spelletje voetbal en de media aankijkt als Pep.

Een en al lof voor Pep!

Ik vind dat iemand die zich zo heeft gedragen heeft als pepe helemaal niet beschermd moet worden. Laat de barca fans maar lekker ook ''figo achtige''praktijken bij hem doen, hopelijk leert hij er dan wel wat van...

24 januari 2012 om 21:17

vind ik ook boontje komt op zn loontje .
hij kan hier niet mee wegkomen toch bizar .
althans denk ik dat real weer een nederlaag krijgt mourinho heeft nog niet de perfecte tactiek en wat velen vergeten guardiola heeft die wel en daarom verliest ie.
je kan de schuld aan mourinho geven dat zijn tactiek slecht was of zeggen dat de tactiek van pep gewoon goed was..

en zoals ik al zij wat een klasse reactie van pep altijd respect voor iedereen

pep=gentleman
hij geeft mourinho complementen , zijnn rivaal !!!
hij heeft respect voor zijnn tegenstanders .
hij wijst nioot naar iemand anders als die verliest .
kortom pep guardiola de coach van de dream team

Guardiola is gewoon een perfecte coach, wat is hij echt een geweldig trainer en ook als persoon. Ik denk dat het ook met zijn opvoeding te maken heeft. Hij heeft volgens mij de beste opvoeding gekregen. Want zo respectvol en elkaar respecteren krijg je niet zo maar van iemand. Het moet in jou zitten.
Ik ben echt super blij dat hij Barcelona coach, daarom wil iedereen dat hij graag blijft.

Want niemand ken Barcelona van binnen en buiten als hem. Mensen die aan zijn kwalitieten twijfelen, kunnen lang blijven twijfelen.
Hij is een geweldig coach en ik hoop dat hij lang blijft.
Ik geniet van deze man.

24 januari 2012 om 23:50

Inderdaad. En deze opvoeding slaat ook door naar de spelers. De spelers zijn wel slim op het veld. Slim gaan liggen bij licht contact etc. Maar van gemeen spel zul je ze zelden/nooit betrappen. Bewust in ieder geval nooit. Bij Barcelona heb je een soort familie waarin respect erg belangrijk is. Niet alleen naar elkaar maar ook naar de tegenstanders.

Pep weet dit erg goed over te brengen naar de spelers. Sowieso denk ik dat deze spelers allemaal goed zijn opgevoed. De meeste zitten er al vanaf jongs af aan er wordt precies ingepeperd wat nodig is om een voorbeeldig prof te zijn. Met Pep nu als mentor.

24 januari 2012 om 21:25

Mourinho heeft 1 keer van Barca gewonnen sinds hij Real Madrid coacht. 1 van de 9 clasico's dacht ik?
Dit is geen kritiek, maar ik ben gewoon benieuwd hoe Pep zal reageren als de rollen omdraaien. Stel dat Barca 1 van de 9 clasico's heeeft gewonnen... Ik wil echt weten hoe hij hiermee omgaat. Nogmaals, ik geloof best dat hij rustig zal blijven, maar het overkwam hem nooit, dus drm blijf ik benieuwd.

Other thn that. Ik vind Pep een zeer goede coach, hij heeft tot nu toe alleen maar goede dingen gezegd/gedaan. De journalisten houden van hem. Iedereen houdt van hem..

24 januari 2012 om 21:49

ik denk dat hij gewoon zal reageren.
Want hij zal ervan bewust zijn dat er meerdere wedstrijden zijn als tegen Real.

Natuurlijk zal het hem wel frustreren als het andersom was.
Maar hij zal nooit buiten het boekje gaan.

Zijn gedrag zit nu eenmaal in zijn karakter.
Ik denk dat hij een verlies tegen Granada erger vind, dan tegen Real te verliezen.

24 januari 2012 om 21:57

Pep zou met zulke spelersmateriaal in elk geval nooit zo spelen in de classico's..niet met zo'n opstelling en niet op die manier.

24 januari 2012 om 22:01

"zijn gedrag zit nu eenmaal in zijn karakter.
Ik denk dat hij een verlies tegen Granada erger vind, dan tegen Real te verliezen"

Okay, Duidelijker kan het niet. Kort en krachtig..thx voor je reactie!

24 januari 2012 om 22:03

Mourinho gedroeg zich precies hetzelfde bij Chelsea en Inter: maakte met iedereen ruzie, zocht excuses en zette scheidsrechters onder druk. Wat dat betreft weten dus ook dat Mourinho een slechte winnaar is. Ook al zal Pep een slechte verliezer blijken, wat ik erg onwaarschijnlijk acht gezien reacties na diverse verliespartijen, dan loopt hij qua gedrag alsnog voor op Mourinho, want een slechte winnaar is hij allerminst.

24 januari 2012 om 22:15

kijk maar hoe mourinho los ging in Camp Nou toen die met Inter op een zeer lelijke wijze van barca had gewonnen

24 januari 2012 om 23:28

De ware aard van een mens komt in slechte tijden naar boven.

Pep heeft nog geen slechte tijden gehad en nog geen enkele keer kritiek moeten verwerken, niet dat daar aanleiding toe is :P ....

Maar ik ben nog niet van mening dat Pep altijd de kalmte zelf is, als je alles wint en in deze positie tegenover real staat is het makkelijk zo te reageren, wat Pep eigenlijk doet is Real meer pijnigen met zulke woorden. In plaats van vijanden uit te schelden of te slaan, stuur ze bloemen en geef complimenten, dat is een wijze levensles geweest van een hele wijze man.

25 januari 2012 om 00:19

Blink182

Het waren in totaal 13 clasico's geloof ik.
Mourinho won 1 maar, en verloor er 7 thuis als ik het goed heb.
Guardiola is al overkomen te verliezen van Madrid. Weet jij nog wat voor reactie hij toeb gaf???? weet jij nog wat Guardiola zei tegen de media???
Hij zei de beste ploeg heeft vandaag gewonnen. Wij feliciteren Madrid met haar overwinning en het winnen van copa del rey. Hij zei dat Madrid verdient heeft gewonnen en dat Barcelona niet goed deed in de finale. Dat siert deze coach.
Mourinho in tegendeel, toen Real Madrid in de half finale verloor, ging hij tekeer in de media, dat de Fifa en de Uefa pro Barca zijn, dat hij zal schamen als hij de CL op die manier zou winnen. Mourinho ging telkens naar excuses zoeken. Toen Real de copa del rey won is Barcelona blijven staan en voor Real Madrid aplaus geven. Wat doet meneer Mourinho toen zei verloren in de finale van super copa meteen als een speer de kleed kamer in. schandalig, belachelijk.
Mourinho is overduidelijk een slecht verliezer. Hij kan niet tegen verlies. Mourinho is eerder met zich bezig dan met Real. Mourinho is bezig met zijn CV en met niemands club. Dat begint nu iedereen te merken en te zien.
Hij speelt thuis voor 80.000 met 7 verdedigers, denk je dat men dat gaat accepteren. Sinds wanneer speelt Real met 7 verdedigers. Natuurlijk zullen het Real fans never accepteren. de fans houden van Real 1000x dan Mourinho van Real houdt. Fans is met die club opgegroeid en Mourinho is gisteren gekomen, zelfs was Mourinho ooit een vijand van Real toen hij bij Barca werkte.
Mourinho speelde verdedigend omdat hij bang is om weer te verliezen niet omdat Real Madrid zou verliezen maar omdat zijn imago, status, kwalitiet etc der discussie wordt gesteld. Wat nu het geval is. Mourinho dacht dat de media alles kon doen, maar Spaans media is geen engeland en italie media. Dat weet Mourinho nu wel.
Guradiola wordt terecht beschermt. Omdat hij juist altijd zijn tegenstander respecteert. dat doet Mourinho niet. Eerste dag toen Mourinho aankwam, ging hij zijn collega beledigen. Het zegt genoeg over Mourinho.

Guardiola is iemand die geen enkel team onderschat. Zelfs niet na een lange reeks overwinningen. Ook respecteert hij zijn tegenstanders altijd in tegenstelling tot Mourinho. Dat getuigd van grote klasse. Hij heeft in ieder geval mijn respect

24 januari 2012 om 21:19

en dat is de verschil tegen hospital waakte hij ook voor onderschatting ook tegen bate .

en mourinho respecteert ook wel soms zijn tegenstander maar vaak niet ...

Geniale opmerking van Pep! Zoals hij het zegt, zo is het ook! 2 geweldige teams die tegen elkaar strijden om door te bekeren! Ik ga er morgen weer voor zitten en genieten van hopelijk Ozil, Messi, Benzema, Ronaldo en Xavi en Iniesta! ZIN IN!

Een zeer nette reactie, zonder twijfel, maar zou hij het diep in zijn hart ook echt menen? Ik denk het niet. Dat is ook een beetje het probleem dat ik heb met Barca in zijn geheel, ze doen zich een beetje mooier en beter voor dan het allemaal in werkelijkheid is. Liever een irritante en provocerende Mourinho dan het schijnheilige Barcelona.

24 januari 2012 om 21:24

Dat ligt gewoon aan jou.
Zoals de waard is vertrouwd hij zijn gasten.
Totaal bevooroordeeld,vult dingen in die er niet zijn.
Tekent gewoon je beperkte bewustzijn.

24 januari 2012 om 21:34

Ik baseer mijn mening op alles wat ik van Barcelona gezien heb sinds ik het voetbal volg. Het heeft niets met vertrouwen en bevooroordeeldheid te maken, je spreekwoord is niet van toepassing.
Als Pepe zou spelen denk ik zeker dat hij uitgefloten en bejegend zou worden, zou ik ook prima begrijpen. Van mij hoeft Guardiola dit soort dingen ook niet te zeggen, hij kan ook niets zeggen en een goede 'voorbeeldfunctie' hebben.

Ik vind dat Barca mooiste voetbal ooit speelt, en dat is toch ook de verdienste van Guardiola. Maar we moeten niet vergeten dat het hier alleen maar om Barca en Madrid gaat. Het is ook een politiek spel dat gespeeld wordt, al decennia lang. In dat licht moet je de opmerkingen en het gedrag van Guardiola plaatsen. Barca en haar mensen moeten aan Madrid (spanje...) laten zien dat ze betere mensen zijn..

24 januari 2012 om 21:42

Ben ik niet met je eens, Barca speelt mooi door Cruijf, hij bracht de tiki taka voetbal van Nederland mee, 4-3-3 is een opstelling dat Nederland vaak gebruikt. Het is Cruijf die Barca heeft gemaakt zoals het nu is, Guardiola is 1 van zijn studenten.

24 januari 2012 om 21:52

Aangezien Guadiola Barca dit spel laat spelen, is het wel de verdienste van hem.
Hij had ook voor een ander systeem kunnen kiezen.

En Gaurdiola is niet een student van Cruijff, hij volgt wel zijn filosofie.
Maar dat maakt hem geen student, want hij werkt zelfstandig en niet onder Cruijff

24 januari 2012 om 22:00

We moeten ook niet doen alsof Cruijff het voetbal heeft uitgevonden. Alsof hij tikkie takkie heeft uitgevonden of alsof hij 4-3-3 heeft bedacht. Je kunt niet tot in de eeuwigheid doen alsof het allemaal met Cruijff te maken heeft.
Zo praten voornamelijk de Nederlandse mensen er steeds over omdat ze er graag trots op willen zijn.
In het buitenland wordt er allang niet meer zo over gepraat.

24 januari 2012 om 22:41

@paddepoel @zeurnietzo

Fout, hij heeft zelf in een interview gezegd dat Cruijf zeer belangrijk voor hem was, als hij een andere tactiek zou gebruiken zou hij minder goed spelen, wanneer Barca 4-3-3 speelt spelen ze veel beter als 3-4-3 of 3-5-2. Zie voorgaande resultaten.

24 januari 2012 om 22:52

Heel leuk wat degenen boven mij zeggen, maar King-madrid heeft hier gewoon gelijk. Johan Cruijff heeft het totaalvoetbal van Rinus Michels (ajax) op zijn manier geïnterpreteerd en als coach gebruikt bij Barcelona. Guardiola was in het dreamteam van Cruijff een belangrijke pilaar en het gezicht van Catalonië. Cruijff is dus de meester, Guardiola de beste leerling.

25 januari 2012 om 00:31

Het klopt ook niet helemaal. Want na Cruijf was Barcelona ook weggezakt. ook al is het 4-3-3 systeem. Het is niet het systeem die werkt maar de techniek, psoitie spelt en dergelijke. Je denkt toch niet dat ieder club die met 4-3-3 altijd kan winnen en succes boeken.
Guardiola is juist die systeem nu gaan veranderen naar 3-4-3. Dus het systeem is niet meer Cruijf systeem. Dus zelfs Barcelona met 3-4-3 systeem blijft goed draaien. Het is juist Guardiola die die tiki taka voetbal heeft uit gevonden. Cruijf won in het eerste de CL en daarna was Barcelona minder. Cruijf verloor de volgende CL finale kansloos. Barcelona van Guardiola is juist op het zelfde niveau gebleven.
Het ligt niet aan het systeem maar aan motivatie, je tegenstander niet onderschatten, positiespel, dekkingen etc. Guardiola doet het geweldig.

25 januari 2012 om 00:36

King-madrid,

JIj hoort te weten waarom Guardiola nu van het systeem is veranderd.
Het 4-3-3 systeem zou niet meer werken en Guardiola is dat ook gaan merken. Waarom, Vroeger voetbalde ieder ploeg tegen Barcelona. dan had je 4 verdedigers nodig nu niet meer, Ieder tegenstander is blij met 0-0 tegen Barcelona, dan zakt de tegenstander met 9 man terug, dan heb je genoeg aan 3 verdedigers omdat je alleen maar een spits van de tegenstander hebt.
Daarom speelt hij Alves voorin.
Niemand heeft durft ooit met 3-4-3 systeem te voetballen in Madrid hij wel.

25 januari 2012 om 00:41

Joostvans,

en heel toevallig verloor de team van cruijf kansloos in de finale van de CL en ook tegen Madrid zelfs in de eerste helft met 3-0 toen Zamorano 3x scoorde.
Ik heb toevallig vandaag de herhaling van Real Madrid vs Fc Barcelona van Crijf gezien, het spijt mij. Maar ik zag echt geen overeenstemming met Barcelona van Guardiola. Totaal niet. Het gaat niet om het systeem 4-3-3. het gaat om hoe je speelt, techniek, etc.
Guardiola doet het gewoon super goed. Je kan nooit zeggen dat Cruijf Guardiola heeft opgeleid. hij was wel een leerling maar heeft niets te maken met Cruijf.
Guardiola is van zijn eigen filosofie uitgegaan en het geeft goed gewerkt.

25 januari 2012 om 00:55

Catalonia_b, kijk even naar mijn clubexpert, daar heb ik alles haarfijn uitgelegd. Wembley vs. Wembley, dreamteam vs. dreamteam. Dan behandel ik ook de met 4-0 verloren CL finale tegen AC Milan.

Nou nou, Sint Pep heeft weer gesproken vanuit de heilige Camp Nou kapel. Houd toch eens op met dit schijnheilige gedrag.barca is de beste beste ploeg ter wereld en Pep een geweldige coach, maar deze dubbele moraal uitspraken komen mij een beetje de nek uit. Pep heeft net zo'n 'hekel' aan Real momenteel als iedereen daar. Wees eens een vent en zeg wat je echt denkt, in plaats van dit gelik constant.

24 januari 2012 om 21:51

Wat een negativiteit zeg, wat nou scheinheilige Barcelona. De echte liefhebbers kijken ook puur naar het voetbal, en Guardiola is er zo eentje. De meeste spelers van Barca en ook van Real Madrid zijn dat . Ook die houden zich niet bezig met randzaken, maar puur met de wedstrijd zoals het hoort. Soms in het heetst van de strijd doen sommige spelers (en Mourinho) wel onnodige en emotionele dingen, maar er is helemaal geen 'haat'. Er is gewoon respect voor Mourinho bij Barca, en andersom ook. Respect betekent namelijk geen liefde of houden van, je kan je tegenstander misschien niet uitstaan maar nog steeds respecteren. En ik ben van mening dat het met die haat wel meevalt.

De kranten verkopen verhalen, die willen spektakel en het liefst een oorlog op het veld en erbuiten, dat betekent niet dat het ook daadwerkelijk zo is.

Guardiola is altijd een man met respect, zijn uitlatingen kan ik altijd goed waarderen namelijk

Gentleman die precies zegt waar het op staat. Alles wat word opgeblazen in de media hou je helaas toch niet tegen, dat hoort helaas bij het voetbal inmiddels. Uiteindelijk gaat het erom wat er op het veld gebeurd, kijk er alweer naar uit morgen!

Zeer goede uitspraken van Pep, kan hier alleen maar respect voor hebben.

Wat een klasse van Guardiola respect voor deze gentleman

Ik weet dat Real niet meer kan doorgaan dus laat ik maar hopen op een leuke voetbalavond en om spelers als Messi en Ronaldo aan het werk te zien. Goede reactie van Gaurdiola. Ik hoop dat Pepe niet speelt en als hij wel speelt lekker uitfluiten. Ronaldo word ook altijd uitgefloten en dat lijkt me minder verdiend dan deze Pepe.

Je kan heel erg veel zeggen over pep, arrogant of schijnheilig, maar dit zijn gewoon hele nette correcte en terechte uitspraken.

ik vind hem een geweldige trainer, maar verbaal is hij minstens net zo goed. hij weet altijd precies het juiste antwoord te geven aan de media. mede hierdoor haalt hij ook heel veel druk van de spelers e.d.

Ik vond Pep altijd een goede man, altijd bescheiden, maar dit begint een beetje te lijken op valse bescheidenheid, hij neemt wel heel erg een engelen rol in. Vind dat hij zich minder bezig moet houden met het "beschermen" van zijn tegenstander, en hij mag af en toe best zeggen dat Barca de beste is (momenteel).

24 januari 2012 om 22:54

Nee, dat laten we over aan meneer Mourinho. Pep acht het niet nodig om te roepen dat Barca momenteel (al 3 jaar) de beste club is. Waarom zou hij? De resultaten en het vertoonde spel spreken voor zich. Is het zo moeilijk om te geloven dat dit misschien het echte karakter is van Guardiola?

25 januari 2012 om 12:14

Ik geef slechts mijn mening, zoals ik al vermeld heb ik vond het altijd gewoon keurig dat hij zich zo gedroeg, maar je kunt ook te ver gaan. Ik vind het gewoon kunnen als je zegt dat je de beste bent, daar is niets arrogants aan. Hij is nou eenmaal de beste.

Om Mourinho er meteen erbij te betrekken is zwak, kan je echt geen discussie voeren zonder Real erbij te halen?

hoop dat real morgen aanvallend gaat spelen en niet verdedigend,

ze zeggen de beste verdediging is de aanval

ot: ik heb respect voor deze man hij weet wat die doet en heeft respect voor zijn tegenstanders

Netjes Pep, hele goede korte speech richting de fans, je hoort immers voor het voetbal te komen, niet om haat en wrok te zaaien.

24 januari 2012 om 23:28

Precies,

Hij is niet alleen een goed leider voor zijn team maar ook voor het volk.

Pep heeft nette correct uitspraken. Respect voor deze man

on-topic Pepe is gewoon harde en goeie verdediger en camoufleerd dat met z,n idiote schoppartijen,..eigenlijk hetzelfde verhaal als met Nigel dejong... Mourinho daarentegen is de beste trainer vd wereld die aan het einde van het seizoen vertrekt bij real... Real betekent koninklijk ,..wat deze club totaal niet vertegenwoordigd btw

verlaat mourinho real madrid na dit seizoen? maar geloof je dat best graag?

24 januari 2012 om 22:53

volgens mij heeft pep de prijs gewonnen van beste trainer dus weet niet wrm je zegt dat mourinho de beste trainer is?

25 januari 2012 om 14:04

Pep moet zich maar eens eerst bewijzen bij een ander team..

snap je het nu dan waarom dat mourinho de beste trainer is..

25 januari 2012 om 20:26

nog steeds is die niet de beste trainer, dus wat praat jij?
als hij de beste trainer was had hij toch die prijs gewonnen.
dus dan zou jij zeker ook zeggen, jaa maakt niet uit dat messi beste voetballer van het jaar prijs heeft gewonnen want hij heeft zich niet bij een ander team bewezen, en ronaldo wel dus is ronaldo de beste speler?

Pep je bent geweldig, hoop dat je nog lang bij ons blijft. Goeie voorbeeld geef je aan iedereen
En zoals Pep al zei wij zijn volwassenen en horen niet zo'n dingen te doen net als bij Figo.
Dus ik hoop ook dat dat morgen niet bij Pepe gebeurt, wat die ook heeft gedaan. Natuurlijk was ik heel boos op hem maar we moeten ons niet verlagen naar een niveau.
Ik hoop zelf dat Pepe er wat van heeft geleerd en laten we hopen op een geweldige,sportieve Classico
succes alle Madrid fans!

Klasse reactie weer van deze enorm sympathieke man. Ik ga zitten janken als een klein baby als deze goede man bij Barcelona vertrekt en ik zal niet alleen zijn zo te zien.

25 januari 2012 om 02:08

Real Madrid supporters zullen huilen van blijdschap denk ik.

on: Zeker een nette reactie, laten we hopen dat het een mooie pot wordt, zonder al dat toneel en harde spel. Maar dat zal wel een utopie zijn.

heel netjes van hem , mischien had hij de beste coach van het jaar moeten worden.

24 januari 2012 om 22:42

Wat bedoel je? Pep is toch de beste coach van het jaar 2011 ter wereld.

Geweldige trainer, zonder hem was Barcelona lang niet zo goed als het nu is! Hij is echt het grote geheim van het succes! En een geweldige persoonlijkheid! Pep ik smeek je, blijf voor altijd bij Barcelona!

24 januari 2012 om 23:25

Ja het ik vind het ook een prestatie om dit team nog gemotiveerd te houden. Ze hebben alles allang gewonnen sommige prijzen al 2 of 3x. In mijn ogen wordt de beste man onderschat door veel mensen.

Klasse gereageerd van Pep, al had hij van mij best met wat meer pit mogen reageren. Real Madrid is de aartsrivaal, de vijand. Maar goed, mede daarom ben ik natuurlijk geen hoofdcoach van Barcelona, Pep reageert altijd met respect en dat vind ik alleen maar goed aan hem. Fantastische reactie, sportief gebleven. Wat zou het zonde zijn als deze man vertrekt bij Barcelona, ik hoop dat hij heel lang blijft!

Guardiola wijst iedereen er gewoon op dat voetbal een spelletje blijft gebouwd op entertainment. Alleen is dit spelletje uitgegroeid tot een 2de religie voor veel mensen.

Ik wordt echt ziek van de mensen die een oprechte mening van iemand weer niet geloven of aan twijfelen. Deze mensen zijn wantrouwig naar heel veel mensen denk ik.

Mooie reactie.

Ik baal echt enorm om wat er de laatste tijd over Real gezegd wordt.
Hopelijk komt het goed morgen maar ik vrees toch, niet gaan zeggen dat ik niet achter ze sta want dat doe ik wel maar ik wil niet teleurgesteld worden dus ik ga uit van een nederlaag ja.

Guardiola is echt een voorbeeld voor iedere andere coach, zeer sportief en hij weet waar hij het over heeft.

24 januari 2012 om 23:50

Weet je, driekwart van die verhalen zijn natuurlijk niet waar en gewoon verzonnen. Tuurlijk is het rot dat er zoiets over je club gezegd wordt. Ik kan me wel een beetje voorstellen dat Mourinho wat steun heeft verloren, maar dat het rommelt tussen de Spanjaarden en Portugezen? Kan me niet voorstellen. Hopelijk wordt het dit keer wel een Clasicó met mooi voetbal, al is dat vrees ik valse hoop.

25 januari 2012 om 02:07

Tja, het is ook niet gek dat er de laatste tijd veel negativiteit uitgaat van Real. Er wordt gelekt vanuit de kleedkamer etc. Mourinho denkt dat hij niet voor 100% voor gesteund. Het is jammer... Zeker voor een club als Real Madrid.

on: Zeker een nette reactie, laten we hopen dat het een mooie pot wordt, zonder al dat toneel en harde spel. Maar dat zal wel een utopie zijn.

prachtige reactie van pep zoals gewoonlijk ik hoop dat hij real madrid op een sportieve manier vernedert en ze het camp nou verlaten met een dikke nederlaag terug na madrid stuurt.

Door zulke reacties van Guardiola vind ik hem een geweldige coach. Hij is tactisch zeer goed en weet zijn team te motiveren telkens.

Alleen wat ik jammer vind aan hem is dat hij niks doet aan schwalbes die Barca maakt. En dat ie telkens te lang afwacht of hij zijn contract wilt verlengen of niet. Als hij aan die twee dingen werkt dan beschouw ik hem in de rijtje Ferguson, Wenger en Ancelloti.

Samen met Ancelotti waarschijnlijk de grootste gentleman van alle trainers.

Ik heb echt Respect voor Pep.
Ik denk ook dat Barca nooit zo goed was geweest zonder hem =)

Heel smerig dit, dit is gewoon schijnheilig zijn en nog meer zout strooien op een open wond. Die Culo's gaan juist het tegenovergestelde doen, let maar op. Ik hoop dat Pepe goed speelt en eventueel een kopgoal maakt.

24 januari 2012 om 23:52

Hij zegt hier niets verkeerds, jammer dat je weer moet provoceren, King-madrid. Dat je Culés niet eens normaal kan spellen, zegt al veel. Pepe zou geschorst moeten zijn voor deze wedstrijd, dat weet je dondersgoed. En ja, Pepe verdient geen warm onthaal. Maar om de situatie met Figo te vergelijken gaat mij te ver. Barcelona verruilen voor Real Madrid, betekend gewoon dat je persona non grata bent in Catalonië.

25 januari 2012 om 01:41

Helemaal mee eens. Dat constante schijnheilige geprovoceer ben ik totaal zat. De zaak Pepe is wat mij betreft ook overtrokken. Hij heeft niet iemand een ernstige blessure toegebracht hij stond ( perongeluk) op iemand zijn hand. 1 wedstrijd lijkt me meer dan genoeg als je alleen al bekijkt dat Busquets ongelimiteerd de racist mag uit hangen zonder daar ook maar 1 wedstrijd voor geschorst te worden!

25 januari 2012 om 02:04

het was per ongeluk wat Pepe deed.iedereen zaagt hem zowat af.de man verdiend mee respect.het ge provoceer naar Pepe loopt me de spui gaten uit.

25 januari 2012 om 02:15

Inderdaad! Hier zien we weer de invloed van de media. Iedereen lult de media gewoon na zonder bewijs te hebben. Gelukkig zijn wij één van de weinigen hier die nog wel rationeel kunnen denken!

25 januari 2012 om 02:19

Inderdaad denken we rationeel velen reageren op blind emotie,s.wij bekijken het cool en rustig.daarom kun we het helder zien wat Pepe gedaan heeft.conclusie ben ik gekomen dat het per ongeluk was.andere fans bekijken het dan niet objectief .

25 januari 2012 om 02:04

Ik hoop dat Pepe speelt. Dan gaat hij lekker een rode kaart pakken. Laat hem maar lekker op het middenveld schoppen. Ik acht de kans 70% op een rode kaart voor deze stier. Maarja dit is koffie dik kijken natuurlijk. We zullen het zien woensdag.

on: Guardiola wijst iedereen er gewoon op dat voetbal een spelletje blijft gebouwd op entertainment. Alleen is dit spelletje uitgegroeid tot een 2de religie voor veel mensen.

25 januari 2012 om 02:07

Hou op er is genoeg gezegd over Pepe.op houden met hem te provoceren .wat hij deed was per ongeluk op hand staan van Messi.er is geen bewijs basta.iedereen mag hoog of laag springen er is een gebrek aan bewijs.

25 januari 2012 om 02:17

Duizend keer op het midden veld tikken wat een entertainment .het is nogal zakelijk hoe Barcelona speelt .het is nogal saai. Het is tikken om het tikken het niet mooi om naar te kijken .het tikje naar achteren tikje breed.is niks leuks aan

25 januari 2012 om 02:54

Tja, als je het niet leuk vindt om naar te kijken, kijk dan vooral niet zou ik zeggen. Ik zie dat jij het hierboven over rationeel denken hebt. Dan vind ik het verontrustend dat een rationeel denkend mens als u, vindt dat Pepe per ongeluk op de hand van Messi ging staan.

on:zeker een nette reactie, laten we hopen dat het een mooie pot wordt, zonder al dat toneel en harde spel. Maar dat zal wel een utopie zijn.

Ik denk niet dat iemand hier 'pep' persoonlijk kent lol.
Zelfs ik ni .

Hij komt op mij over als iemand die als trainer taktieken doorvoert die hij als speler heeft geleerd.
Met uitzondering zijn reacties in de media.
Hij houdt zich proffessioneel zelfs tegen real.

Het enige wat ik graag zou zien aan dit barcelona is dat onoverwinnelijke wat ajax in de jaren 90 had.

Verder kijk ik als enige wedstrijd in spanje barca -real of real -barca en heb ik meer met real dan met barca. Ik vind dat er meer potentie in real zit dan met barca.
Elke speler kan veel en veel beter worden. Een voorbeeld hiervan is ronaldo.
Bij man united een speler met passeerbewegingen en trukjes en bij real zie je er niets meer van.
Ozil kan evengoed worden als xavi maar het enige wat hij mist is een goed systeem waarin hij rendeert. Bij barca heb j xavi , busquests en iniesta.
Bij real heb jij xabi , khedira en ozil ( denk ik) khedira is niet zo goed meevoetballend als ozil en krijg je veel minder voetbal. Als real gewoon 4-4-2 speeltdan winnen ze denk ik eerder van barca.

cassilas
arbeloa
ramos
?
marcelo
diara
?
xabi
ozil
benzema
ronaldo

Ik heb liever Morinho waarom hij zegt wat hij vind hij zegt wat hij denkt.guardiola trapt louter open deuren .hij zegt nooit wat hij ervan vind .doe mij Mourinho maar. Het gesabbel van Guardiola geloof ik niks van

25 januari 2012 om 02:57

Tja, als je het niet leuk vindt om te lezen, lees het dan vooral niet zou ik zeggen.

on:zeker een nette reactie, laten we hopen dat het een mooie pot wordt, zonder al dat toneel en harde spel. Maar dat zal wel een utopie zijn.

Guardiola is een op en top gentleman, een geweldige kerel met een diepgaande visie over voetbal.

Prachtig dat hij deze woorden spreekt, maar hij zal niet kunnen voorkomen dat Pepe werkelijk van het veld wordt weggehoond door het publiek na z'n onverlaten maar welbewuste actie op de hand van Messi te gaan staan.
Geen been maakt zo'n beweging zonder medeweten van de hersenen, dat moet iedereen kunnen zien.
De pas werd iets ingekort om met enig venijn een neerwaartse trapbeweging te kunnen maken

Het gras was voor Messi de enige bescherming. Hij had gewoon meerdere botjes kunnen breken.

Onbegrijpelijk dat de Spaanse bond deze actie onbestraft heeft gelaten.

Wat voor witte boorden toestanden heersen daar...... ??

25 januari 2012 om 20:51

Wat voor witte boorden toestanden heersen daar ? Ik gok op een aantal Real aanhangers. Ik vraag mij af wat er gebeurd zou zijn als Pepe bij Barca had gespeeld en op de hand van Ronaldo was gaan staan.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren