Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

'Anderlecht zal geen problemen kennen met AZ'

Laatste update:

AZ was afgelopen donderdag veel sterker dan Anderlecht, maar drukte het overwicht slechts uit in een doelpunt (1-0). De Belgisch landskampioen heeft de volgende ronde van de Europa League nog in zicht en Georges Leekens verwacht dat Anderlecht AZ zal uitschakelen. De Belgische bondscoach is erg positief over de kansen van de EL-deelnemers van onze zuiderburen.

/

Anderlecht heeft het van de Belgische ploegen misschien wel het lastigst, maar Leekens kent geen twijfels: “Als Anderlecht haar beste niveau kan halen, zal het geen problemen kennen", voorspelt hij in Sudpresse. "Nederlandse teams zijn in eigen huis immers veel efficiënter. Toch moet Anderlecht oppassen, want als AZ kan scoren, moet het zelf al drie keer scoren en dat is geen garantie."

Club Brugge staat met 2-1 achter tegen Hannover 96 en Standard Luik heeft de beste papieren om door te bekeren, na een 1-1 gelijkspel bij Wisla Krakau. “De kansen van de Belgen? Honderd procent. Als je er niet in gelooft, speel dan niet. Zo simpel is het”, zegt Leekens.

Wie bekert door?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Anderlecht is kansloos, in België doen ze het leuk maar Europees komen ze gewoon te kort om een ronde verder te komen. Als je in een uitwedstrijd kansloos verliest van AZ (ook al was het maar 1-0), dan zal dat thuis echt niet ineens andersom zijn.

21 februari 2012 om 10:48

Spartak Moskou - Ajax, vorig jaar niet gezien? Dat was ook helemaal omgedraait, Ajax werd totaalw weggespeeld.

21 februari 2012 om 11:06

Ajax verloor thuis ook met 1-0, dus de situatie is al anders.

21 februari 2012 om 12:02

En in Amsterdam tikte Ajax Spartak Moskou van de mat en had het 5-0 voor Ajax moeten zijn. Spartak kwam 1 keer voor doel.

Az kan verliezen bij Anderlecht maar ik denk dat ze met een nipt gelijkspel doorgaan.

21 februari 2012 om 12:27

@futures

Anderlecht heeft een erg zwakke coach, maar hun spelers zijn echt stukken beter dan die van AZ. Ik verwacht wel als ze niet teveel naar Jacobs luisteren dat ze AZ thuis kunnen overrompelen.

Jovanovic was ook wel onder de indruk van AZ thuis, maar zei ook dat Anderlecht gewoon zwak was in Alkmaar en dat hij wel overtuigd is dat Anderlecht individueel meer kwaliteit heeft.

Bovendien dacht elke speler van Anderlecht dat ze AZ wel effen gingen oprollen. In de tweede wedstrijd zal er geen onderschatting meer zijn.

Ik schat de kansen 50-50 in voor kwalificatie. Want AZ kan natuurlijk prima gebruik maken van de nul die ze in eigen huis hielden.

Grtz

21 februari 2012 om 12:58

In elke post over Anderlecht prijzen jullie België jullie ploeg zo ontiegelijk omhoog... ze zeggen wel eens wanneer je 1000 keer iets zegt je het gaat geloven!

21 februari 2012 om 13:33

Nou denk ik niet dat Anderlecht echt een veel beter team heeft als AZ. Probleem bij AZ is alleen wel dat het al in geen tijden meer een goed resultaat heeft geboekt in Europese uitwedstrijden. Op basis van de kwaliteit zou ik zeggen dat AZ doorgaat, maar gezien ervaringen uit het verleden ben ik er een beetje bang voor.

21 februari 2012 om 16:41

Tja Reyer het chauvinisme viert hoogtij in het hedendaagse voetbal. Zo zijn er ook een hoop Nederlanders die denken dat wij komende zomer ook maar enige kans hebben op het Europese titel. Het lijkt er steeds meer bij te horen.

Ik denk dat Anderlecht-az nog eens van de weinig interessante wedstrijden in de Europa League is. Het kan daar nog alle kanten op. Anderlecht is thuis zeer sterk en ze zijn in bloedvorm. AZ maakt net als Anderlecht ook een goed jaar door, maar is ook wisselvallig. De ene dag stijgen ze boven zichzelf uit en twee dagen later zakken ze door de ondergrens. Ik kijk bij deze niet op van een 4-0 maar ook niet van een 0-2.

21 februari 2012 om 10:49

Ben ik totaal niet met je eens!

Je ziet veel clubs die thuis heel veel punten pakken, maar uit telkens weer verliezen!
Voorbeeld is Heracles, die zijn in eigen huis bijna niet te verslaan en in uitwedstrijden pakken ze nauwelijks punten....

21 februari 2012 om 10:59

Je hebt gelijk hoor dat het nog alle kanten op kan. Wel is het zo dat zowel Spartak als Heracles op kunstgras spelen, dat maakt wel een wezenlijk verschil.
Teams die daar nauwelijks op spelen hebben een groot nadeel. Bij anderlecht is dit echter niet het geval

21 februari 2012 om 11:10

Het verschil tussen uit en thuis is bij AZ en PSV groter dan bij Heracles, kun je nagaan.
Ik denk dat Leekens hier wel gelijk in kan gaan krijgen, hoewel AZ de betere papieren heeft, zal het niet eenvoudig worden.

21 februari 2012 om 11:30

Ik geef je groot gelijk, zeker AZ vind ik dit jaar zelfs bijna droevig overkomen buitenshuis ( Europees dan ).

Toch vind ik de opmerking een beetje ongepast, ook al is het natuurlijk om zijn team te motiveren. Ik denk dat het nog raar kan lopen, en het zal me niks verbazen als Anderlecht daadwerkelijk wint.

21 februari 2012 om 11:45

Waarom de hele tijd over kunstgras?
Ik voetbal zelf ook (op amateurniveau) en speel altijd op kunstgras. Ik vind dat juist fijner spelen dan gewoon gras!

on: Ik denk dat AZ gewoon doorgaat. Ze waren thuis echt een paar maatjes te groot voor Anderlecht en ik denk niet dat het zo erg gaat omdraaien, dan moet Anderlecht er wel heel vol ingaan.

21 februari 2012 om 12:27

@ Ronaldo Dinho

Dat wordt ook juist mee bedoel. Teams die altijd op kunstgras trainen spelen zijn beter/meer aan het veld gewend. De bal stuitert anders (of schiet door), de balcirculatie is hoger en teams die hier minder op spelen beheersen dit ietwat minder... Wanneer de verschillen tussen beide teams minimaal zijn kan dit een factor zijn die doorslaggevend is in een wedstrijd.

21 februari 2012 om 12:31

Deze reactie slaat nergens , wij spelen op amateur basis ook voornamelijk thuis
op kunstgras en uit oop gewoon gras , dat maakt echt wel een wezenlijk verschil.
voetbal = gras

21 februari 2012 om 13:32



Ik vrees het ook, AZ uit is helaas stukken minder dan thuis en verdedigend kunnen ze dat niet compenseren...

Als er nou een balletje goed valt en ze kunnen scoren zie ik het wel weer gunstig voor AZ. Maar dan moet dat balletje wel net goed vallen....maar ik voorzie na 30 minuten spelen een achterstand van 2-0.....dan is nog steeds die ene goal voldoende.....we zullen zien, heb er wel zin in.

21 februari 2012 om 13:50

@ R. Campoo

Ik verwacht dat AZ juist op 0-1 komt en het dan probeert uit te spelen, maar het op het laatst toch nog lastig krijgt en uiteindelijk een 2-1 nederlaag over de streep trekt...

Echter net zoals jij veel zin in donderdag avond en ook in zondag. Wat een leuke wedstrijden zeg + even de voorspellingen:

PSV - Trabzonspor 2-0
Man. United - Ajax 4-1
Twente - Steau 3-1
Anderlecht - AZ 2-1

PSV - Feyenoord 1-1
Excelsior - Ajax 0-3
AZ - Heerenveen 1-1
FC Twente - FC Utrecht 3-0

Ik hoop als Twente supporter dat AZ, PSV en Twente doorgaan in Europa (ajax ook wel, maar als we realistisch zijn kan geen enkele Nederlandse ploeg op Old Trafford 3x scoren en ook nog eens de 0 houden).

Mijn geluk kan helemaal niet op wanneer Psv- Feyenoord en AZ - Heerenveen gelijk spelen zondag, Twente wint van Utrecht en Ajax punten morst in Rotterdam. Dit zal niet gebeuren (zie voorspellingen)..

21 februari 2012 om 15:53

De bal valt anders. En het rolt ook anders.

21 februari 2012 om 11:17

Leekens onderschat AZ, als je de Nederlandse competitie niet had gevolgt dit jaar had ik het zelfde gedaan.
AZ was tegen Ander lecht vele male beter en had er meer dan 1 moeten maken.

21 februari 2012 om 12:38

Anderlecht pakte anders wel 18 op 18 in de groepsfase.

21 februari 2012 om 13:00

Ja en als je dan ook nog even vermeld tegen welke zwakke ploegen jullie hebben gespeeld is dit nou ook niet echt een wonder..

21 februari 2012 om 13:05

Ja, maar vervolgens verloren ze, ondanks maar 1-0, vrij kansloos van AZ. Maar Nederlandse clubs zijn idd thuis een stuk efficiënter, maar dat wil niet zeggen dat Anderlecht dit klusje wel even gaat klaren, heb er wel vertrouwen dat ze door gaan, wat alleen maar ten gunste komt van het Nederlands voetbal.

En even over de 'efficentie': volgens mij wonnen zowel PSV als Twente hun toch lastige uitwedstrijden zonder al te veel inspanning.

21 februari 2012 om 15:30

En ploegen als Malmo zijn wel toppers?

21 februari 2012 om 13:39

Ze wonnen alle wedstrijden in de poulefase. Jij baseert je mening op 1 uitwedstrijd tegen AZ.
Ik zeg niet dat ze doorgaan maar ze zijn verre van kansloos.

21 februari 2012 om 14:21

Als AZ in eigen club kleuren speelt winnen we. als we weer in zwart gaan spelen gaan we eruit. we hebben alle uitduels altijd verloren of gelijk gespeeld in Europa omdat we in zwart speelde. speel desnoods in geel of blauw.
van der Gijp heeft daar echt gelijk in.
AZ moet gewoon is een keertje laten zien dat ze goed kunnen voetballen en dat ze het eindelijk een keer in doelpunten laten zien dat ze veel beter dan de kampioen van België zijn.
want de afwerking is dramatisch van ons.
de hele Europa League dramatisch gespeeld. tijd om te laten zien aan Europa dat AZ een ploeg is om serieus te nemen.
we moeten donderdag onze klasse laten zien. en wraak nemen op Anderlecht om te bewijzen dat het tegen FC Utrecht een incident was. dit kan en dit mag niet voor een club als AZ. wij moeten door en zijn dat verplicht. de Nederlandse competitie is vele malen beter als die van België. en dat moeten we nu laten zien. mensen steun en kijk donderdagavond lekker een keer naar Anderlecht - AZ Alkmaar. veel spannender dan die Man U - Ajax.
AZ hoort thuis bij de laatste 16 van Europa, dus laat dat zien boys !!!

Geen speld tussen te krijgen. Eerlijk gezegd verwacht ik dit scenario ook, ongeacht hoe de wedstrijd zich ontwikkeld. Als Anderlecht AZ het spel zal laten maken, dan wordt AZ weg gecounterd (omdat het nu uit speelt) en als Anderlecht gaat pompen met hoge ballen zal AZ bezwijken onder de druk.

Het zou ook aansluiten bij het spel van AZ dit seizoen buitenshuis in Europa. AZ het spel, de tegenstander de knikkers

21 februari 2012 om 12:17

Geen speld tussen te krijgen? Als AZ zo efficiënt was geweest in eigen huis dan hadden ze wel met 4-0 gewonnen? Het is dus een kul reden. Tuurlijk maakt Anderlecht kans, want 1 doelpunt van hun kant en ze staan weer gelijk.

21 februari 2012 om 13:08

Als Als Als ....

Als Racing Genk dat 2de doelpunt had gemaakt thuis tegen Chelsea had Genk ook kunnen winnen ipv 1-1 .
De bal blijft rond en voetbal blijft een spel , iedereen voorspelde ook dat AZ het onderspit zou delven , zowel in Belgische als Nederlandse media , het omgekeerde is juist gebeurd .

21 februari 2012 om 14:46

Het gaat mij om de definitie van efficiënt... Gezien het vertoonde spel van AZ in de thuis wedstrijd was AZ helemaal niet efficient, want als dat wel zo was dan had men er wel meer ingeschoten.
En dus slaat de opmerking daarover kant nog wal in het geval van AZ want die waren in hun thuis wedstrijd weinig efficiënt.

21 februari 2012 om 15:50

Kan me natuurlijk vergissen, maar volgens mij doelt Leekens hier met 'efficiënt' op de manier van spelen en niet op het benutten van de kansen. Wat hij dus bedoelt te zeggen is dat Nederlandse ploegen uit minder dominant spelen dan thuis.

Bij mij speelt een Belg die af en toe ook deze taal bezigt. Zo weet ik nog steeds niet precies wat hij bedoelt als hij het over 'ambetant' heeft.

21 februari 2012 om 17:39

Hmm... Als hij dat zo zou bedoelen als Belg zijnde dan is het wat anders. Ik verstond onder efficiënt uiteraard de gescoorde hoeveelheid doelpunten in verhouding tot het aantal kansen.

Ik zie zo alle Belgische ploegen eruit vliegen, alleen Standaard Luik heeft een goed resultaat weten neer te zetten, maar kan het nog lastig zat krijgen.

Ik denk dat Leerkes een grote optimist is in het leven, ze krijgen het alle 3 gewoon hartstikke zwaar, want het niveau in Belgie is nou niet denderend. Ze hadden niet in te brengen tegen AZ uit, dat zegt wel iets. Club zal Hannover ook niet zomaar van de mat spelen, Duitse ploegen halen over het algemeen gemiddeld gewoon een goed niveau. Hij gaat af als een gieter, net als toen hij zei dat Belgie gemakkelijk een subtopper van de wereld kon worden. We hebben het gezien Leerkens, goeie kwalificatie gedraaid!

Hij heeft gelijk dat AZ uit minder speelt, maar toch verwacht ik dat de ploeg uit Alkmaar gewoon doorgaat. Ik verwacht een vroege goal van AZ.

Als AZ zo speelt als afgelopen zondag wordt het inderdaad een hopeloos karwei. Maar AZ in goede doen zie ik wel een gelijkspel wegslepen uit Brussel. Anderlecht stelde ernstig teleur de 1e wedstrijd en mag de handen dichtknijpen dat het slechts 1-0 is gebleven.

Inderdaad, als je stelt dat "als Anderlecht haar beste niveau kan halen", dan zal Rssa AZ mogelijk uitschakelen. Maar als Anderlecht niet haar beste niveau haalt dan gaat AZ mooi naar de achtste finales. AZ hoeft maar 1x te scoren om Anderlecht in zeer grote problemen te brengen. Maar altijd goed, zo'n motivatiespeech.

Club vliegt er gewoon uit tegen H96, en Standard mag thuis nooit uitgeschakeld worden tegen het matige Wisla.

Zelden zoveel lariekoek gelezen... Nederlandse ploegen thuis veel efficiënter... Juist niet, ze hebben vaak juist best veel kansen nodig om te winnen terwijl ze de bovenliggende ploeg zijn. Az had ook gewoon 3-0 of 4-1 moeten winnen...

21 februari 2012 om 11:42

Het klopt wat je zegt, maar Nederlandse clubs zijn wel altijd thuis veel beter als uit. Zie AZ, hoelang zaten zij wel niet Europees zonder uit winst, heel erg lang iig. AZ had gewoon de pech dat de bal niet in de goal wou, anders hadden ze thuis Anderlecht een dikke nederlaag gegeven.

Ik verwacht dat AZ een moeilijke wedstrijd gaat krijgent, maar ik hoop dat ze wel gaan winnen.
Anderlecht is niet zomaar een club waarvan je makkelijk wint, ze kunnen hele goede wedstrijden spelen maar ook hele slechte. Zo kunnen ze 5-1 winnen van Twente maar ook 5-1 verliezen van Ajax.

Woorden van Leekens volledig uit zijn context gerukt, die titel alleen al..... Wordt hier aan riool journalistiek gedaan. Check sporza.be voor correcte weergave. Aan alle Nederlandse vrienden die Anderlecht beoordelen na hun bar slechte wedstrijd van donderdag, ik heb dit jaar diverse toppers gezien van in Nederland, en we spelen beiden in een mickey mouse competitie.

Nederlandse teams zijn in eigen huis immers veel efficiënter.

Daar heb ik in Alkmaar niks van gemerkt hoor. Anderlecht heeft mazzel gehad dat ze daar met 1-0 verlies zijn vertrokken, want AZ was veel beter en had veel meer kansen.
Anderlecht zal het nog zwaar krijgen tegen AZ, want als AZ hun beste niveau haalt zijn ze zeker gewaagd aan Anderlecht.

Gezien de achtergrond is dit nou een typische wedstrijd dat alle kanten op kan, wat de spanning zeer ten goede komt. Jammer dat dit enkel op Canvas wordt uitgezonden, want op die zender is het achtergrondgeluid zo laag dat het lijkt alsof je naar snooker zit te kijken.

21 februari 2012 om 11:07

Je kunt ook gewoon naar Eredivisielive kijken hoor, daar wordt AZ en Twente uitgezonden

21 februari 2012 om 12:03

Dat moet je dan wel hebben

21 februari 2012 om 12:37

Dat heb ik niet. Maar een Eredivisielive-stream is altijd nog beter dan Canvas, dus bedankt voor de tip.

21 februari 2012 om 12:51

Graag gedaan, zelf zou ik niet meer zonder kunnen, mijn eigen clubje, FA Cup en Europa league, heerlijk. Buiten mijn eigen clubje kijk ik zelden tot nooit naar Eredivisiewedstrijden, maar voor dit soort wedstrijden kan ik het niet missen. Daarbij komt dat het samen met Sport1 niet eens zo duur is, ik geloof dat ik 20 euro per maand betaal voor beide zenders.

21 februari 2012 om 13:23

Ik zou wel willen weten wat jou provider is?
Ik betaal 15 voor sport 1 en 16,95 voor Eredivisielive, naar mijn mening te duur zit zelf bij ziggo.

On: Ik denk en hoop dat az doorgaat, az moet rustig afwachtend spelen, lekker het balletje rond laten gaan, en wachten op een opening. Anderlecht moet toch komen en dan vallen er gaten en kan az er razendsnel uitkomen.
2-3 gaat het worden.

21 februari 2012 om 14:24

UPC is de provider, ik betaal 12,50 voor Eredivisielive (4 kanalen) en nu dus 7,50 voor Sport1,(6 kanalen) als ik geen Eredivisielive zou hebben had ik 15 euro voor Sport1 moeten betalen ik betaal alles bij elkaar TV ( Royaal pakket iets van 175 zenders) Telefoon (gratis bellen in heel Europa) en Internet (120 mb downloadsnelheid) en betaal daarvoor in totaal 117 euro

met deze redenatie zijn Twente en PSV dus zeker door, lekker gevoel.
En AZ gaat het inderdaad nog knap lastig krijgen verwacht ik. Echter schat ik die kansen op 50/50.

Prachtig dat zo een 'wijs man' zo praat over voetbal. Is me nu wel duidelijk waarom de Rode Duivels, ondanks het mega-aanbod aan talent, nog steeds niet rendeert!

Anderlecht is een ploeg die thuis van alle nederlandse topclubs kunnen winnen,verschil met de nederlandse competitie is,accomodaties,opleidingen dat is hier beter,en over alle ploegen genomen is de kwaliteit in nederland 2 a 3 klasse beter,

De benecompetitie,ik ben er nig niet uit,als het zou betekenen,dat we richting niveau frankrijk gaan qua competitie als we meer tv gelden krijgen,dan kun je erover nadenken

Als we tevreden zijn met wat we hebben oke houden zo,

Het zijn wel leuke wedstrijden Ajax,az,psv,twente,heerenveen,feyenoord,vitesse,gr... tegen Anderlecht,club Brugge,standard Luik,aa Gent,rc Genk,kv Mechelen,cercle Brugge

Daarmee til je het niveau wel omhoog die belgische ploegen inplaats van rkc,excelsior,graafschap enz..

Als je in de uitwedstrijd weggespeeld wordt dan zou ik toch wat voorzichter zijn met dit soort uitspraken. Ik verwacht dat AZ gewoon door gaat...

Oh, deze beste man is voor het gemak Anderlecht - Ajax maar vergeten...?

21 februari 2012 om 11:09

En jij hebt het elftal van vorig seizoen nog niet vergeleken met dat van dit seizoen...? Wat een domme opmerking!

21 februari 2012 om 11:11

Nou, ik persoonlijk vind het AZ van nu, stukken sterker dan het Ajax van toen. En ook ik heb Sport1 en ontvang wedstrijden van Anderlecht. Ik kan inderdaad niet precies oordelen over hun spel, aangezien ik halverwege altijd in slaap val...

21 februari 2012 om 11:25

Ik heb het dan ook niet over Az-ajax, het gaat over Anderlecht... De ploeg van dit seizoen is stukken sterker dan het team dat het toen moest opnemen tegen Ajax. En als je telkens in slaap valt raad ik je aan om wat minder in de coffeeshop te hangen. Kijk naar de resultaten van Anderlecht in eigen huis tegen loegen van het niveau Az..dan weet je meteen dat je uit je nek lult óf niets van voetbal kent.

21 februari 2012 om 11:41

@ stillnr1 hij heeft het ook niet over AZ - Ajax, maar over het feit dat hij het AZ van nu sterker vindt dan het Ajax dat vorig jaar tegen Anderlecht speelde, of dat zo is weet ik niet, maar ietwat respectvoller reageren zou geen kwaad kunnen.

AZ gaat het nog heel lastig krijgen, ik kan mij niet eens meer herinneren wanneer ze voor het laatst hebben gewonnen in Europa. Nu weet ik dat een gelijkspel genoeg is, maar het is altijd lastig om op een gelijkspel te spelen. Het zal voor Anderlecht er op aankomen dat ze in de eerste helft minimaal 1x moeten scoren, het zal in ieder geval niet zo makkelijk worden als Leekens doet voorkomen.

21 februari 2012 om 12:12

Ik weet ook dat hij het niet over de 'wedstrijd' Az-ajax heeft, het gaat er mij om dat hij een vgl maakt tussen AZ en Ajax en dat Ajax in dit verhaal helemaal niet terzake doet... De ploeg die vorig seizoen Ajax partij moest geven komt in de verste verte niet in de buurt van het elftal van dit seizoen, en dan heb ik het over Anderlecht.

De titel is wel zeer misleidend... Hij heeft echter wel gelijk dat áls rsca haar beste niveau haalt, AZ geen kans maakt. Vorige week was werkelijk abominabel zwak van anderlecht-zijde, maar als het er echt om spant en rsca thuis speelt halen ze wél niveau. Kijk naar Rsca-standard 5-0, Rsca-genk 4-2,rsca-gent 3-1, Rsca-cl. Brugge 3-0, Rsca-aek Athene 4-1, Rsca-sturm Graz 3-0, Rsca-lok. Moskou 5-3.

Off.: Standaard Luik bestaat niet, die club heet Standard Liège/luik... En dat wordt uitgesproken zónder 'd' achteraan

21 februari 2012 om 12:19

jaaa en als az z'n beste niveau haalt? en dat anderlecht zwak speelde kan ook komen door het manier van spelen door AZ. als az net zo slecht gaat spelen als tegen utrecht dan krijgen ze wel een pak slaag jaa maar je moet ze ook niet onderschatten ze kunnen zomaar winnen in brussel

21 februari 2012 om 13:03

... dan maakt AZ geen kans! Moet je jezelf horen. Als Anderlecht steeds wint in de Belgische competitie zegt dit iets over de Belgische competitie.. niet de kwaliteit tegenover de Nederlandse.. terug naar dromenland jij!

21 februari 2012 om 14:06

Leuk dat tegenwoordig Graz, Athene en Moskou in de Belgische competitie meespelen...kwestie van het een beetje internationaal te houden zeker? Jongens jongens...

21 februari 2012 om 14:51

De meeste in je rijtje zijn van de Belgische competitie en zoals ik in deze thread ook al bij iemand anders heb gezegd.. de ploegen in jullie EL poel waren nou niet van een denderend niveau! Maar ok als jullie het zo graag willen horen.. Anderlecht is een topclub!!!!! blij?

ik zou hier allemaal niet te hoog van de toren blazen
elke match moet gespeeld worden en kan nog alle kanten uit
Standard zou zich normaal het makkelijkst moeten kunnen plaatsen en ook Brugge maakt een grote kans
Anderlecht heeft ook kans, maar ze gaan het zeker niet cadeau krijgen
en over het niveauverschil van beide competities, onze beide competities stellen inderdaad niet veel voor tijd voor een Beneliga en dan wil ik dat niveauverschil tussen onze toppers nog wel eens bekijken
kan alleen maar goed zijn voor het Nederlandse en Belgische voetbal

Ze zeggen het elke keer weer in België, als Nederlanders op bezoek komen. "ja het is wel duidelijk dat wij beter zijn", dat is de boodschap die Anderlecht elke keer probeert af te geven. En als ze dan vervolgens voor de zoveelste keer (vaak compleet kansloos) hebben verloren ligt het aan het weer, de scheidsrechter, het doel dat aan de andere kant toch echt twee keer kleiner was, de scheef getekende lijnen, maar ooit aan het heilige Anderlecht, dat natuurlijk met twee vingers in de neus van elke Nederlandse ploeg zou kunnen winnen. Wat een arrogantie.

21 februari 2012 om 13:04

Dit vind ik nu een goede reactie, maar ik zou er eens de statistieken bijhalen.... 1 keer heeft een Nederlandse Club anderlecht uitgeschakeld en dat was Ajax vorig seizoen. De andere 5 keer schakelde Anderlecht de Nederlanders uit. En inderdaad AZ was veel sterker dan Anderlecht dat een onbegrijpelijke off day had door een angsthaas trainer die te defensief speelde. Ik schat de kansen nog altijd op 50/50 en als AZ scoort wordt het moeilijk..... Net zoals Leekens zegt. Dus hoeveel keer was Anderlecht compleet kansloos. Ik was op Andelecht-ajax en al wie eerlijk is weet dat met wat geluk anderlecht na 20 minuten 2-0 kon voorstaan. Nu dat is voetbal, Ajax kwalificeerde zich volkomen terecht en verdient. Dus ik zou voor ik iets neer pen , mijn statistieken eens bekijken.....

az moest eigelijk gewoon met 3-0 ofzo hebben gewonnen thuis.
nu wordt het best moeilijk, als die trein van anderlecht ene keer vertrokke is... is die moeilij te stoppen.
maar als AZ ook goed voetbal speelt in anderlecht, dan kunne ze en ronde verder geraken

George zal donderdag raar opkijken als Az een goede pot neerzet en het verschil tussen de Nederlandse en Belgische competitie weer aanduid. Kom op Az.

Als AZ haar beste niveau haalt,tikken ze die Belgen helemaal scheel. Die zie ik daar wel 2 keer scoren.

21 februari 2012 om 11:35

Dat klopt, maar laat AZ nu nooit zijn beste niveau halen in uitwedstrijden. Wat betreft het positiespel, daar zijn de Belgische ploegen nu niet echt een kei in.. Daar kun je ze in de counter dan ook op pakken.

Ik hoop gewoon dat Az door gaat, maar hier ben ik ook bang voor. Az kan zo met 3-0 verliezen. Anderlecht was erg matig, maar dat was een incident (bedoel ze hebben de volle 18punten in de poule fase gepakt he).

Az moet gewoon compact spelen en niet al te veel het spel maken. Gewoon rustig blijven en wachten op die ene kans. Want ik weet zeker dat Anderlecht er vol voor gaat en er heel anders zal uitzien dan in die heen wedstrijd.

Ik denk dat Leekens wel eens gelijk kan hebben. Anderlecht had in Alkmaar gewoon een off-day, en ik ga er vanuit dat dat in Brussel beter zal zijn. Ze steken er dit jaar in België met kop en schouders bovenuit en hebben vrijwel al hun topwedstrijden gewonnen, regelmatig met goed voetbal. Ook in de Europa League echt heel goede resultaten geboekt in de groepsfase.

Leekens zou als Belgische bondscoach beter zijn mond houden !

Zelfs al heeft hij gelijk (wat ik al betwijfel), een beter manier om de tegenstander te motiveren bestaat er niet.

Leekens toont zich met ozne nationale trots (?) nog arroganter als de Nederlanders zelf : altijd maar hoog van de toren blazen maar als het op resultaten aankomt, dan geeft hij wel niet thuis.

Weer een kans gemist om te zwijgen ; Leekens : je houdt beter je grote mond dicht als je dan niet verder komt dan zulke onzin.

Nee anderlecht zal geen moeite hebben,zagen we vorige week ook ze kwamen bijna niet eens voor het doel.
Zal lastig worden maar door de inval bij az niet onmogelijk.
Toch verwacht ik dat az doorgaat,tenminste dat hoop ik.

daarom heeft België ook zoveel prijzen en finales gewonnen met haar voetbalclubs in het verleden, heeft het 4 clubs in de CL en zijn de successen van Nederland daarentegen op 1 hand te tellen.

Als ik de Belgische bond zou zijn zou ik deze man niet serieus meer nemen, want een humor heeft deze man.

Anderlecht heeft de volle buit gepakt in de poule en bij vlagen zeer sterke wedstrijden gespeeld, dus AZ is gewaarschuwd.

Ze zullen waarschijnlijk vol op de aanval spelen, dus ik hoop dat AZ met een verrassingstreffer uit een counter de 0-1 kan aantekenen. Dan lijkt het me sterk dat Anderlecht er nog 3 gaat scoren. Hopen op een goed resultaat voor alle Nederlandse ploegen!

Zoals AZ vorige week speelde zouden ze wel goeie kans maken bij Anderlecht, maar dan moeten ze wel de kansen zien te benutten.

AZ gaat het heel zwaar krijgen. Anderlecht speelde vorige week zwaar onder zijn kunnen en AZ juist boven. Maar 1-0 is Europees een mooie uitslag. Als Anderlecht aanvalt kan AZ counteren en 1 doelpunt scoren brengt je toch wel bijna in de volgende ronde.

maar az was helemaal niet efficient gewoon heel goed

Voor Ajax en Az eindigt het europees avontuur donderdag. Wat hier al gezegd wordt Az heeft het moeilijk in uitwedstrijden. Thuis gaat anderlecht wel winnen van Az.

Het is een feit dat Az in Europese uitwedstrijden minder presteert, de cijfers liegen niet. Ik hoop dat Az wint, maar ze krijgen in de uitwedstrijden wel vaak doelpunten tegen. Anderlecht is een ploeg die Az wel pijn kan doen.

Ondanks dat dit natuurlijk een idiote uitspraak is die nergens op gebaseerd is, ben ik bang dat het wel zal uitkomen. AZ staat weliswaar voor met 1-0, maar kan daar ook best 2-0 of 3-1 verliezen. Dat is helemaal niet ondenkbaar. Als ze thuis met 2-0 of 3-0 gewonnen hadden, wat helemaal niet teveel zou zijn geweest, was het nu zo goed als gespeeld.
Kun je het echter lang 0-0 houden moet Anderlecht meer gaan drukken en kan AZ met die snelle mannen voorin wat steken uitdelen. We gaan het zien, wordt een interessant duel. Ik hoop alleen niet dat Rtl7 United-ajax uitzend, aangezien die wedstrijd nergens meer over gaat.

21 februari 2012 om 17:28

dat is dan heel erg pech hebben want ze laten dus Man united- ajax zien en Psv-trabzonspor

vind het belachelijk want het gaat inderdaad nergens meer over.

AZ gaat vol voor de landstitel dat binnen bereik is en nu een reeks thuiswedstrijden krijgt , het zal de wedstrijd tegen Heereveen belangrijker vinden. Echter gezien het overtuigende spel en de 1-0 winst tegen Anderlecht zal het zich niet gewonnen geven,maar als Verbeek vroegtijdig ziet dat het wel een heel moeilijk avondje zal gaan worden dan zal hij zijn beste spelers nogal eens snel gaan wisselen voor aankomende zondag.

21 februari 2012 om 14:49

Ik zit ook met een dubbel gevoel, we doen nog mee op 3fronten.maar dat gaat ons opbreken aan het einde,dus we moeten wat laten vallen.
Competitie. Beker of Europees.

AZ gaat gewoon door ten koste van Anderlecht, Ajax kende daar enkele jaren ook al weinig problemen en toen stond er een beter team als nu. Komt bij dat het positiespel van AZ gewoon erg goed is.

Als er nu 1 man in België zijn mond moet houden is het deze man trouwens. België heeft op vrijwel elke positie een erg talentvolle speler, maar slaagt er niet in om zich te plaatsen voor een groot toernooi.

21 februari 2012 om 11:40

wat zeg jij nu?ajax kwam toen op een totaal verkeerd moment,nu zijn we op ons sterkst,vorig jaar helemaal niet. Anderlecht was in Alkmaar vooral heel zwak omdat Suarez er niet bij was,en ze moesten totaal anders spelen dan ze gewend zijn...

21 februari 2012 om 11:49

Als je hele elftal zo zwaar op één speler leunt dan moet de trainer zich toch wel zorgen gaan maken over de balans in zijn elftal.

21 februari 2012 om 11:50

Kortom: Het kwam 2x niet zo best uit. Dat 1 speler er niet is, betekend niet dat je je als Belgische topclub helemaal scheel moet laten tikken door AZ, dat kwalitatief niet betere spelers heeft, maar gewoon beter positiespel speelt. En dat kan AZ ook uit als Anderlecht denk er op de counter wel uit te komen en achterover hangt.

21 februari 2012 om 11:55

Ik kan het mis hebben hoor, maar ik meen mij ter herinneren dat Suarez wel speelde in Alkmaar. Ik moet wel toegeven dat ik alleen de samenvatting heb gezien dus ik kan er compleet naast zitten.
Het gaat in ieder geval een leuke pot worden, volgens mij kan het alle kanten op, van een walk over tot een bloed spannende voetbalthriller.

21 februari 2012 om 12:10

suarez is ingevallen,hij zorgde trouwens op die korte tijd ook voor die grote kans van Gillet waar het zomaar even 1-1 had kunnen staan.in de heenwedtrijd heb ik hier ook de az-supporters proficiat gewenst omdat ze heel goed hadden gespeeld,maar vergis jullie niet. Het anderlecht dat jullie donderdag gaan zien is heel wat anders dan de vorige wedstrijd.hiermee zeg ik ook niet dat anderlecht zeker doorgaat,integendeel. Jovanovic heeft kunnen rusten,en Suarez is er ook bij vanaf het begin,dit maakt veel verschil,want wij zijn echt wel afhankelijk van een paar spelers,erg genoeg

21 februari 2012 om 12:20

Ja ik had het even opgezocht en gezien dat hij kort na rust werd ingebracht, ben heel benieuwd wat het gaat worden donderdag en ga deze wedstrijd zeker ook kijken. In tegenstelling tot wat sommige hier beweren vind ik dit echt een wedstrijd waarop geen peil is te trekken, kan alle kanten op.
Succes donderdag.

21 februari 2012 om 13:05

Beetje jammer dat een ploeg afhankelijk is alleen van één persoon.. maar ok fair deal.. als jullie donderdag weer verliezen niet meer met excuses komen!

21 februari 2012 om 13:49

Waar kom ik dan met excuses?als suarez(de topscorer van de europa league!) er niet bij is,is dit toch een verzwakking ofniet?

anderlecht moet een goal maken; dat betekent automatisch dat az ruimte krijgt. az speelt altijd aanvallend en scoort eigenlijk altijd wel 1x; dat betekent dat anderlecht 3x moet scoren. dat betekent dat az gewoon doorgaat. klaar!!

Over Anderlecht- Az, ik zie dat waarschijnlijk wel gebeuren. AZ laat zich gewoon afbluffen 90 minuten lang en dan wordt het 3-0 ofzo. Tenzij Anderlecht ineens niet die spirit heeft.
Dit vindt ik ook zo jammer van die Nederlandse teams in Europa. Als ze eerst uit moeten laten ze zich gemakkelijk afbluffen door de tegenstander( nu nog niet, wacht maar volgende ronde) om vervolgens op een onmogelijke achterstand gezet te worden en dit onmogelijk te kunnen herstellen. Ik hoop dat dit een keertje gaat veranderen, liefst zo snel mogelijk.

Gelukkig maar dat Leekens dat zegt, die man kan je totaal niet serieus nemen. Een drama trainer, ongelofelijk dat hij bondscoach van België is. Ik verwacht dat AZ hier minimaal een gelijkspel aan overhoud, AZ was veel beter tegen Anderlecht en ik ga ervanuit dat AZ zal strijden.

Nee ik gok op een 0-2 voor AZ, als ze net zo spelen als vorige wel teminste.

Sja na die dramatische wedstrijd in Utrecht heb je eerst de neiging om te denken dat 't helemaal niks gaat worden in Anderlecht. Maar als Az in een uitwedstrijd een keer een goed niveau haalt, en Verbeek daar ben jij verantwoordelijk voor, dan hebben ze een kans. Proberen te scoren is het belangrijkste, want ik denk dat Anderlecht zoiezo gaat scoren.
Overigens hebben die Belgen zoiezo een kwartfinalist als ze allemaal doorgaan aangezien Club en een vd anderen tegen elkaar moeten.

Leekens moet zijn mond houden. Hij is de slechtste bondscoach die er bestaat. ongelofelijk dat hij niet ontslagen werd na dramatische resultaten. AZ gaat het nog wel moeilijk krijgen in Brussel, ik schat de kansen nu 50-50.

Belgische teams zijn in eigen huis dan hopelijk ook efficiënter dan wanneer ze een uit-wedstrijd spelen, en dan gaat het zowaar gelijk op.

Eigenlijk zegt hij bar weinig...anderlecht doet het uit toch ook niet zo efficiënt als gewoon verloren wordt?

De belgen klimmen wel uit een dal,paar jaar doen ze het al goed.europees,,az uit bij standaard keeper scoort in laatste minuut tegen Az geweldig

Ik snap de ophef niet over de woorden van Leeskens , Verbeek stelde vooraf toch ook dat Anderlecht de favoriet was ?

Hoewel het eerste duel al de beslissing had moeten zijn voor AZ moet je Anderlecht niet onderschatten. Ik heb ze een aantal wedstrijden zien spelen waarin ze veel beter voor de dag kwamen dan in Alkmaar. Natuurlijk is het wat overtrokken als Leeskens zegt dat Anderlecht geen problemen zal kennen met AZ. Maar ook ik houd sterk rekening dat Anderlecht bij een goed thuis optreden doorgaat naar de volgende ronde. Uiteraard hoop ik dat AZ stand weet te houden , maar het ik zou een uitschakeling niet als een verassing zien.

21 februari 2012 om 12:33

Inderdaad. Als AZ er vanuit gaat dat ze hetzelfde Anderlecht te zien gaan krijgen als vorige donderdag, dan gaan ze nogal ogen trekken. Maar ik denk wel dat hun trainer goed weet waarmee hij bezig is en dat hij dat wel uit de kopjes van zijn spelers praat. Het kan alle kanten uit, maar ik geef AZ net iets meer kans. Ik hoop als Belg zijnde dat Anderlecht de klus klaart. Het leuke aan voetbal: je weet het nooit.

Hij gelooft terecht in de kansen. Anderlecht is zelfs tegen fluttegenstanders in uitmatchen waardeloos dit jaar, terwijl ze thuis erg sterk zijn. AZ kent hetzelfde fenomeen. Kansen zijn er nog altijd dus.

Wel typisch dat Leekens weer wat optimistisch komt doen, altijd hetzelfde met die kerel.

Ik heb gezegd in de aanloop dat AZ een kans heeft als ze thuis kunnen winnen van Anderlecht. Dat is gebeurt dus het is niet zo dat Anderlecht AZ zal wegspelen thuis , hoewel ze dat met elke topclub in België gedaan hebben. Nu moeten ze winnen en met meer dan 1 doelpunt , wat toch extra druk oplegt bij Anderlecht en dat is toch iets waar ze moeilijk mee overweg kunnen.

Nu ik snap dat velen van jullie denken dat AZ Anderlecht even gaat oprollen gezien de eerste wedstrijd. Logisch , want Anderlecht was echt héél slecht. Maar Anderlecht is thuis echt wel wat anders. ALS (en ik zeg Als) Anderlecht zijn niveau haalt , dan wint het normaal gezien van AZ. De vraag gaat dus zijn of AZ een doelpunt kan maken. Maken ze de 0-1 , dan moet AZ zich kunnen kwalificeren. Als Anderlecht zijn niveau haalt , dan zijn ze in staat om 2, 3 goals te maken , maar dat zie ik enkel gebeuren als ze het eerste doelpunt kunnen maken.

Europees kan er thuis ook altijd iets meer. Ik herriner me vorig jaar de match tegen hamburg. Uit verloren met 3-1 en thuis kwamen we 0-1 en 1-2 achter , maar nog kwam de ommekeer. Op een bepaald moment stond het 4-2 enz..

De kansen zijn dus 40 voor Anderlecht en 60 voor AZ. Beslissend voor mij is wie het eerste doelpunt maakt. Is dat Anderlecht , dan zie ik Anderlecht doorgaan , is dat AZ , dan moet AZ zich normaal kunnen kwalificeren.

Het is hetzelfde geleuter als nu een Bert van Marwijk zou roepen dat Az moeiteloos doorgaat ten koste van Anderlecht.

We gaan het zien, maar ik geeft AZ toch echt een hele goede kans. AZ scoort bijna elke wedstrijd en creeert genoeg kansen doorgaans. Dan zal Anderlecht inderdaad al 3 keer moeten scoren. Nou, dat zie ik niet gebeuren na vorige week. Of ze moeten nu ineens 2 klassen beter spelen.

Ik denk dat het een wedstrijd wort dat alle kanten op kan gaan. Welke ploeg goed speelt en de kansen afmaakt gaan die door. Alleen geef ik AZ meer kans omdat wanneer ze een goal maken dat Anderlecht meteen 3 moet maken.

Verwacht ook dat AZ het niet zal redden. Uit zijn ze Europees zeer zwak en overtuigen ze bijna nooit. Anderlecht is thuis juist behoorlijk sterk. Ook heeft AZ afg zondag een flink klap gekregen van Utrecht. Verwacht dat het voor AZ en Ajax over en sluiten is en dat Twente en PSV doorbekeren.

In nederland denk iedereen dat az toch wel doorgaat...

Gister extra time gezien in belgie, en die zijn er wel van overtuigd dat anderlecht doorgaat.

Het zal gewoon spannend worden en ik zeg nog steeds 50/50.

Ik denk dat Az het nog heel lastig gaat krijgen in Anderlecht. Thuis waren ze overduidelijk de veel betere partij maar ze hebben dat niet in de score uitgedrukt. Tevens heeft Az in uitwedstrijden al tijden niet meer gewonnen. Al zou ik mijn geld op één van de twee moeten zetten, wordt het Anderlecht. En dat komt alleen doordat Az verzuimt heeft de score verder op te voeren.

Het is jammer dat Az het zo slecht uit doet, maar ze hebben natuurlijk wel wat recht te zetten na afgelopen weekend! Ik ga ervan uit dat Az vrij makkelijk zal scoren met hun countermogelijkheden en de grap die ze bij anderlecht 'verdediging' noemen. Dan hangt het er nog van af hoeveel tegendoelpunten Az krijgt. 50/50.

Goed dat AZ met 3-0 verloren heeft weer effe met beiden beentjes op de grond gezet.
Anderlecht zal nu denken wat utrecht kan als nr 15 toen de wedstrijd begon zoiets kan waarom wij niet.
AZ zit nu ineens weer in de underdog positie dat is alleen maar beter de druk op ligt volledig bij anderlecht.

dat zagen we vorig toernooi tegen ajax ja nee ik zie anderlecht thuis ook wel van az verliezen

Gewaagde uitspraak na de wedstrijd in Alkmaar.

Tuurlijk, het is maar 1-0 en de bal is rond en thuis en uit is anders en de tenues zijn anders en de bal ook en het gras ook en bla bla bla...

Maar waar het om gaat is dat AZ een week geleden bewezen heeft Anderlecht de wil op te kunnen leggen, dus deze Belg toont Hollandse arrogantie met deze uitspraak.

21 februari 2012 om 14:13

over tenues gesproken moeten we maar even een keertje naar van der Gijp luisteren ; misschien heeft het echt daar mee te maken.
ze moeten gewoon in rood - wit spelen dat kan tegen Anderlecht. Anderlecht speelde ook gewoon in thuis tenue in Alkmaar.
ik weet nog weet dat we de uit duels in de Champions League dramatisch speelde in zwart.
we vlogen er zelfs uit in Luik door die shirts. dat was echt een wan prestatie dat een kampioen van Nederland 4e wordt in de poule en niet kan winnen van Luik.
hopelijk speelt AZ nu gewoon in hun eigen prachtige club kleuren en winnen we.
heel Nederland staat achter AZ come on boys !!

21 februari 2012 om 17:38

die wedstrijden tegen luik moet je dan maar terug kijken want iedereen weet dat we in die 2 wedstrijden veel beter waren maar ze gewoon 2 keer mazzel hadden met een doelpunt in de laatste minuut.

die uit tenue van AZ is gewoon erg mooi.

nee van der Gijp is erg leuk en grappig maar je moet hem niet te serieus nemen in dat soort dingen, denk je dat andere clubs in een zwart uit tenue minder presteren? natuurlijk niet

21 februari 2012 om 23:38

het is uit tenue is best mooi, maar de één of andere manier werkt et tegen je.
Chelsea verloor vandaag ook bij Napoli omdat ze in het zwart speelde. ze speelden erg matig. die wedstrijd tegen Aalesunds die we in zwart verloren.
oké tegen Luik waren we 2x de betere partij die 2x keer op voorsprong kwam. maar elke keer kregen we die doelpunt tegen in de laatste minuut.
noem eens een duel die we uit wonnen in Europa met een zwart shirt aan?
nou ik kan weinig duels noemen.

Leekens is gewoon een vlaming met een klein minderwaardigheidscomplex jegens het nederlandse voetbal. Die roept wel vaker dat belgisch voetbal net zo goed is of zelfs beter. Deze man riep ook dat over 2 jaar het Belgisch nationale team beter zou zijn dan oranje.
tsja beste meneer, haal nu maar eens eerst resultaten met belgie voordat je dit soort dingen gaat roepen. Zullen ze hem in belgie wel serieus nemen met zulke uitspraken?
Az speelde anderlecht weg, en dat komt omdat nl ploegs thuis efficienter zijn? Eerlijk gezegd heb ik dit nog nooit eerder gehoord en gebaseerd op wat? Ik denk dat meneer met een charme offensief bezig is, bang voor z'n plekje bij het nationale team.

AZ moet gewoon een uitgoal maken dan geef ik ze wel kans. Anderlecht zal wel druk zetten maar AZ moet gewoon aanvallen en een doelpunt maken.

Belgische clubs hebben opzich redelijk geloot.

Az moet gelijk druk zetten en scoren. Dan is het gebeurd.

Maar wanneer Anderlecht dit ook gaat doen, kan het een interessant duel worden.

Toch hoop ik voor het NL voetbal dat AZ doorgaat.

ik ben ook ontzettend boos op AZ dat je het gewoon verdomme weer niet genade klap in een wedstrijd geeft. met alle Europese wedstrijden is het zo. bij Austria Wien uit kom je al vroeg op 0-2 voorsprong. maakt dan die derde erbij. dan is het gespeeld. maar nee hoor ze gaan terug zakken en het wordt nog 2-2. bij Metalist uit (sterke ploeg hoor) kom je al vroeg op 0-1. prachtig allemaal. maar verdubbel die voorsprong dan. altijd blijven aan vallen, dat is de beste verdediging.
het werd daar ook weer 1-1.
tegen Anderlecht was je zelf de hele wedstrijd de bovenliggende partij. je domineerde maar verzuimde op de scoren in de eerste helft op 3 of 4-0 te zetten. in de tweede helft nog een dot van een kansen. maar we missen een killer. Benschop is er nog niet. die komt nog te kort voor de Europa League als je bij de laatste 32 speelt.
een terechte uitslag tegen Anderlecht was 5-1 geweest. maar het bleef teleurstellend 1-0.
dat is jammer want ik zie het nu heel lastig worden in Brussel. ik wordt niet warm van Anderlecht, maar ook niet van AZ wat ik tegen Utrecht heb gezien. het was werkelijk dramatisch. ik eis ere herstel tegen Anderlecht. want dit kan niet.
tegen de nummer 14 met 3-0 verliezen kan ik geen goed woord voor bedenken.
ik heb de samenvatting van Anderlecht - Westerlo gezien 3-1. toen daxht ik is dit nou de Belgische kampioen. het voetbal is een stuk slechter dan ik dacht in België. klein stadiontje voor een top club in België. en de tegenstand van Westerlo was ook niet groots.
AZ moet wel bij corners en vrije trappen letten op Juhász. een lange centrale verdediger van 1.93 die goed kan koppen. hij scoorde ook met het hoofd tegen Westerlo. Mbokani moet je ook goed in de gaten houden. hij is snel en gevaarlijk op de counter. Anderlecht is zoeizo een goede counter ploeg. daar moeten AZ voor waken. gelukkig doet Moisander dan wel mee, die moet zich even weer bewijzen in die wedstrijd. zoeizo heel AZ. het wordt lastig maar het zou mooi zijn voor het Nederlands voetbal als een sup topper AZ een top club uit België uitschakelt.
come on AZ geef alles.

Ik lees hier voornamelijk dat Anderlecht het overmorgen héél anders zal doen dan verleden week. Wel, ik hoop dat. Ze kunnen evengoed wéér een offday hebben en verliezen.

AZ is een sterke tegenstander.

Ik geef AZ de grootste kans om door te gaan.

Ik vindt het een 50-50 wedstrijd. Anderlecht is dit seizoen Europees sterk getuige de zes overwinningen in de groepsfase maar AZ is een niet te onderschatten sterke tegenstander die veel indivuele kwaliteit heeft met bijvoorbeeld Rasmus Elm op het middenveld. In Constant Vanden Stock wordt het zeker een leuk duel. Ik kan geen voorspelling doen maar als het echt moet geef ik AZ de meeste kans. Zowel uit als thuis erg sterk.

“als Anderlecht haar beste niveau kan halen, zal het geen problemen kennen"

Als als weer misschien was het wel het spel wat Anderlecht zo van slag maakte en zal het in de komende wedstrijd weer zo zijn?
Ik denk dat Az nog steeds de beste papieren heeft want dat kan lekker vogelvrij spelen en kan zelfs een doelpunt tegen krijgen zonder meteen teveel problemen te hebben. Aan de andere kant kan Anderlecht niet vol op de aanval gaan want dan moeten ze inderdaad meteen 3x scoren.

Maar Az heeft bewezen in een uitduel net zo te kunnen spelen als in hun thuisduels dus ik denk dat Anderlecht nog een pittige kluif te wachten staat om in deze tweestrijd winnend uit te komen.

Gezien het spel dat ze lieten zien in Alkmaar wijst niks er op dat Anderlecht AZ van de mat veegt.
Natuurlijk heeft AZ een slechte generale repetitie gehad tegen Utrecht, maar dat komt in mijn ogen grotendeels door de vroege rode kaart die ze kregen.
En dat ze daardoor nauwelijks in hun spel zijn geweest, verder moeten ze zich niet zo druk maken.
AZ had de confrontatie in Alkmaar al moeten beslissen als ze wat beter met de kansen waren omgesprongen.
Maar, het kan zomaar dat Anderlecht 10x zo goed speelt als in de uitwedstrijd en AZ een stuk slechter.
Want, het is 11 tegen 11, de bal is rond en ga zo maar door.......
Als je het zo beredeneerd heeft zelfs Ajax een goede kans tegen Man Utd om verder te bekeren.

Deze man moet niemand in België & Nederland serieus nemen, bovendien is hij een ontzettend slechte bondscoach. Ik voorspel jammer genoeg een 1-1 gelijkspel, AZ was veel beter in de heenwedstrijd.

Probeer maar eerst vaker dan 3 keer voor het doel van AZ te komen Anderlecht, wat een lachertje dit

ik begin me aan het scorendvermogen van az te ergeren. het is zo zuur om aan te zien, hadden we nou sightorsson voorin of type De jong dan hadden we helemaal geen probleem. benschop is ook nog redelijk goed, in iedergeval beter dan die lompe altidore maar ook geen echte goaltjesdief. hadden we afgelopen donderdag met 3-0 gewonnen ofzo dan konden we in brussel niet veel energie verspillen want zondag wacht heerenveen al, en ik ben bang dat onze jongens bek af komen uit brussel

Ik snap echt niet waarom iedereen Leekens zo een slechte bondscoach vindt maar bon ...
Ik zie Anderlecht AZ verslaan met 3 1 ! Ik was zelf wel verrast over het zeer zwakke Anderlecht in AZ, maar door de 'maar' 1 0 nederlaag kan dit nu in ons voordeel uitdraaien ... Mss onderschatting door AZ?

21 februari 2012 om 23:23

3-1? dan is het tog eigelijk gelijk? uit score tel voor 2 tog?

22 februari 2012 om 10:51

neen?
2 goals verschil dan..

als Anderlecht met 2-1 wint zal AZ doorgaan.

Kom op jongens.. AZ presteert uit veel minder. Daartegen speelt Anderlecht thuis echt goed. Ik heb alvast een '1' ingevuld op mn toto-blaadje.. Handicap 1 zelfs. Ik zeg 4-1 voor Anderlecht!

Alles kan natuurlijk in voetbal en ik weet zeker dat Anderlecht nu een stuk beter zal gaan spelen en met een Suarez in de basis. Ik denkt dat Anderlecht zelf nog door zal gaan bekeren.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren