Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Vrienden van Feyenoord hopen spoedig dertig miljoen euro te hebben

Laatste update:

De Vrienden van Feyenoord zijn druk bezig om de Rotterdamse club weer gezond te maken. De investeerders zijn op het moment voor 27 miljoen euro aandeelhouder en hopen dit bedrag snel naar dertig miljoen te kunnen opschroeven. "Zoals het er nu naar uitziet gaat ons dat ook lukken. De toezeggingen daarvoor hebben we, alleen staat het geld nog niet op onze rekening. Dat heeft ook te maken met de huidige economische situatie", legt Pim Blokland uit.

Blokland is het kopstuk van de VvF en hoopt voor 1 september dertig miljoen bij elkaar te hebben verzameld. Mocht dat lukken, dan stoppen Blokland en co er echter niet mee. "Wij zullen als VvF blijven zoeken naar nieuwe Vrienden", zegt de geldschieter in het Feyenoord Magazine. "Elke euro die wij meer ophalen dan die dertig miljoen, maakt het makkelijker voor Feyenoord om gezond te worden".

"De club heeft nog altijd een lening bij de bank", legt Blokland uit. "Als die lening afgelost kan worden, scheelt dat alleen al enorm in de rente. Stel dat wij uiteindelijk veertig miljoen euro ophalen, dan heeft Feyenoord een positief eigen vermogen en kan de club bijvoorbeeld weer investeringen gaan doen. Het geld dat de VvF binnenbrengt, kan nu niet worden gebruikt om spelers te kopen, maar is uitsluitend bedoeld om Feyenoord financieel gezond te maken. Dat ligt contractueel vast."

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Vind het toch raar dat buitenlandse clubs zoals Barcalona een schuld hebben die nog hoger is dan de staatsschuld van een klein land er mee weg kunnen komen maar hier in de Eredivisie hoef je maar een kleine schuld te hebben of er worden gelijk allerlei sancties opgelegd

24 februari 2012 om 11:50

Daar staat al het geld op het veld.

24 februari 2012 om 11:53

Spelers vertegenwoordigen uiteraard kapitaal, maar dit is zeer veranderlijk. Als bij Barca Messi en Iniesta een zware blessure op zouden lopen staat er al veel minder kapitaal. Daarom kan dit natuurlijk nooit het onderpand voor een grote schuld zijn. Absoluut geen gezond beleid om uit te gaan van de spelers als grootste gedeelte van het kapitaal.

24 februari 2012 om 12:06

Nee, het is zeker niet gezond. Maar dat is wel de reden waarom clubs in Eredivisie veel strikkter moeten zijn dan clubs waar tot in de honderden miljoenen kostende spelers op het veld lopen.

Duitsland is wat dat betreft het enige grote voetballand wat verstandig beleid voert, maarja dat verwacht je ook van Duitsers.

24 februari 2012 om 12:11

@lionehans, volgens mij zijn die spelers tegenwoordig verzerzekerd voor dat soort dingen. Dat het anders zou moeten gaan ben ik verder wel met je eens.

Edit; Even opgezocht, Real heeft bijvoorbeeld de benen van Ronaldo voor 100 miljoen verzekert. Op deze manier kunnen ze natuurlijk rustig verder gaan waar ze mee bezig zijn.

24 februari 2012 om 13:47

Het kapitaal staat niet op t veld bij barca aangezien ze geenzins van plan zijn ook maar 1 speler te verkopen dus blijft de schuld steeds oplopen en ze hebben meer dan 1 miljard aan schuld en das echt niet wat er op t veld staat hoor ;

Prima werk Pimmetje kan je misschien geen 10 milj lospeuteren voor Guidetti

24 februari 2012 om 14:33

Barcelona heeft 364 miljoen schuld en afgelopen jaar is die schuld gezakt van 420 naar 364 miljoen. Ze lossen dus wel af. Barcelona kan aan haar betalingen voldoen en heeft een sluitende begroting. Geen paniek dus.

24 februari 2012 om 15:49

Hier staat het kapitaal toch ook op het veld? Of zijn de spelers hier niets waard, ook al zijn het mindere voetballers..

24 februari 2012 om 11:51

Ja dat wil dus zeggen dat de Knvb het gewoon erg goed doet en dat dat in bv Spanje maar in nog veel meer landen er echt met de pet naar gegooid word. Word gewoon tijd voor de Fair play regel.

24 februari 2012 om 11:53

Zolang die grote clubs aan de verplichtingen kunnen voldoen worden die schulden gewoon gedoogd. Seizoen 2010-2011 moest Barcelona bijvoorbeeld geld lenen om de lonen te kunnen betalen, vervolgens pikken ze wel Villa op voor 40.000.000. Het is gewoon een scheve wereld als je het zo bekijkt.

24 februari 2012 om 11:53

Barca , real , man utd hebben misschien wel schuld maar ze hebben ook een fanbase van ongeveer 150 - 350 miljoen mensen. Dus ze krijgen sowieso genoeg binnen om hun schulden af te lossen (en daar gaat het om). Zolang een bedrijf(dit zijn ze inmiddels) zijn schulden kan aflossen is er niets aan de hand.
Het is hetzelfde als een persoon een hypotheek neemt, iemand met een grotere salaris krijgt ook een grotere hypotheek omdat hij dit kan aflossen.

24 februari 2012 om 12:00

Je kunt de schulden van Barca en Real niet vergelijken met die van Feyenoord. Feyenoord is ten eerste ook een veel kleinere club dan Barca en Real. Barca en Real hebben grotere inkomens dan Feyenoord. Het geld staat ook op het veld bij Barca en Real. Denk maar aan Messi en Ronaldo.

24 februari 2012 om 12:09

dat klopt wel... maar je kan het uitleggen hoe je wil... Schuld is Schuld..
Geld uitgeven wat eerst nog verdiend of in cash geld omgezet moet worden.

Maar dit is niets nieuws wat hier gezegt word.
Dit is al het heel jaar geroepen, dus ik wil het wel eerst zien.

24 februari 2012 om 11:53

Je moet je ook reliseren dat daar veel meer binnekomt je kan we een schuld hebben maar zoals ahier eerder aangegeven als je vermogen schuld positief is hoeft er nog niks aan de hand te zijn. Bij feyenoord was dit een ander verhaal wel schuld geen vermogen.

24 februari 2012 om 12:03

Een club als Twente (categorie 3) heeft ook meer schuld dan Feyenoord, alles hangt samen met eigen vermogen en of je de verplichtingen die je bent aangegaan kunt nakomen.

24 februari 2012 om 12:12

Ik ken geen enkel land met een staatsschuld van 'enkel' 300 a 400 miljoen euro. Een schuld hebben is sowieso niet erg zolang je het maar kan aflossen. Kortom er moet meer binnen komen dan er uitgaat bij clubs als Barca is dat dus zo. Bij Feyenoord is dit tijdenlang niet zo geweest (niet sluitende begroting).

24 februari 2012 om 13:27

Wees blij dat er sancties op staan..want waar had Feyenoord nu ook kunnen staan wanneer het gewoon doorging met een bepaald beleid?
Was het financieel misschien gebeurd..waar een club als Barcelona altijd verzekerd is van lucratieve sponsorcontracten.
Die kunnen met 2 jaar rustig aan doen er alweer bovenop zitten..maar in Nederland zou je dan straks een eredivisie hebben met 10 clubs.
Als je ziet dat nu slechts een enkele club gezond is,kun je nagaan dat het was gebeurd met een antal wanneer het geen beperkingen kreeg opgelegd.

Prachtig verhaal maar uiteindelijk is Feyenoord verplicht de aandelen tegen een hogere prijs weer terug te kopen van deze zogenaamde 'vrienden' van Feyenoord.

24 februari 2012 om 11:58

Dat word beweert door de anti VvF groepen, maar dat is helemaal niet waar.

24 februari 2012 om 12:01

Goed onderbouwt ook!

Vreemd dat Blokland daar anders over denkt en ondertussen ook nog elk jaar 4% dividend opstrijkt. Feyenoord lost niets af maar zet de schuld om in aandelen met een terugkoopverplichting en de rente wordt vervangen door dividend, in feite verandert er dus niets, er moet nog steeds afgelost worden en er moet rente worden betaald, de schuldeisers hebben alleen een andere naam gekregen.

24 februari 2012 om 16:26

Dividend word alleen uitgegeven over het positieve kapitaal is. Zolang Feyenoord nog een negeatief kapitaal heeft hoeft er geen dividend uitbetaald te worden.
Verder is vastgelegd dat de aandelen door Feyenoord voor exact hetzelfde bedrag terug gekocht kunnen worden.
Ofwel zodra Feyenoord positieve cijfers haalt en dat bedrag gebruikt om aandelen terug te kopen hoeft er ook geen dividend uitbetaald te worden. Eigenlijk is deze contruvtie vergelijkbaar met een rente vrije lening.
Echter zal dit in de praktijk niet opgaan en zal er over een relatief klein bedrag dividend moeten worden uitgekeerd. Echter zal dit naar verwachting pas in oktober 2013 beginnen en dan moet er dus over het positieve kapitaal dividend worden uitgekeerd.

Volgens mij is het invensteren in nieuwe speleres eerder een vloek dan een zegen voor Feyenoord geweest :P Gewoon eigen jeugd de kans en het vertrouwen geven + creativiteit op de transfermarkt (huren, transfervrije spelers).

Ahhh, Blokland wilt weer even met z'n kop in de media... Ik was hem al weer bijna vergeten...

24 februari 2012 om 11:58

Beetje meer dankbaarheid mag er wel vanaf, wat heb jij ooit gedaan voor Feyenoord dan?

24 februari 2012 om 12:37

Dankbaar waarvoor? De schuld aan deze VVF is omgezet in aandelen. In plaats van rente betaald Feyenoord nu 4% dividend. Feyenoord is verplicht de aandelen tegen een hogere prijs terug te kopen. Hoezo dankbaar? Hij giet de schuld in een ander jasje en we moeten dankbaar zijn, waar ik vandaan kom noemen dat broekzak / vestzak.

Op de vraag wat ik voor Feyenoord doe? Zit elke 14 dagen in het stadion, koop shirtjes en heb geld gestort in de Ssf? Met mij zijn er duizenden anderen, dus voor je mij ergens van beticht ken je eerst je feiten.

24 februari 2012 om 16:29

Over welk bedrag betaald Feyenoord nu dividend dan? Je hoeft namelijk alleen over het positieve kapitaal dividend te btalen en dat heeft Feyenoord nog niet. Dus hoeft er ook geen dividend worden uitbetaald.
Wil je er wel bij zeggen dat ik naast Blokland ook mensen zoals jij dankbaar ben.
Mensen zoals jij houden de club in leven en mensen zoals Blokland houden de club in leven nadat de directie de boel verpest heeft.

24 februari 2012 om 16:51

Precies Ejens, mensen hebben zich niet verdiept in de materie, en hebben er toch een uitgesproken mening over. Grappig is dat. Daarnaast heeft Feyenoord de Mogelijkheid tot inkoop van de eigen aandelen en Geen verplichting zoals zo vaak word beweerd. Daarnaast is een dividend percentage van 4% over het postieve geplaatste kapitaal echt zeer minimaal, zeker als je de markrente meeneemt. De contante waarde van de aandelen liggen echt minimaal hoger dan de historische uitgaafprijs gecorrigeerd met de marktrente, dus Blokland en co verdienen er vrij weinig mee. Voor Feyenoord betekent dit alles een enorme lastenverlichting en een gezondere vermogenspositie.

24 februari 2012 om 12:14

Dit is gewoon een intervieuw wat hij heeft gegeven voor het Feyenoord magazine, waarin hij vragen van supporters beantwoord, over hoe de financieele situatie er voor staat.
Dit intervieuw, is dus in principe op verzoek van de supporters.
Dus ken je feiten en reageer niet zo triest.
Mede door deze man, bestaat de club nog, waarvan jij je als supporter voor doet.

24 februari 2012 om 12:38

Lees mijn reactie op walliep even, heb geen zin in 2 x dezelfde post neer te zetten.

24 februari 2012 om 12:57

Mijn reactie staat los van walliep.
Ik reageer op jou reactie dat Blokland ''weer even zn kop in de media wil laten zien''
Ten eerste is deze man nou niet bepaald de aandacht trekker, die kosten wat het kost, met zn centen loopt te pronken en constant overal in de media opduikt, en ten tweede, om wel op je reactie tegen walliep te reageren:
We zijn er sowieso niet slechter van geworden,en staan er hoe dan ook beter voor als pak hem beet 2 a 3 jaar geleden. Dus misschien bedoelt hij wat dat betreft iets meer dankbaarheid, want je weet net zo goed als ik, dat Feyenoord hier op eigen kraqcht nooit was uit gekomen.
Er is voldoende controle van o.a. de Knvb om te zien dat dit niet zomaar verschuiven van schuld is.
En wat had je dan verwacht, dat er mensen staan te springen om belangeloos even 40 miljoen in te leggen en daar niets voor terug te willen?
Of dat het mooie Feyenoord het speeltje van een olie miljardair zou worden???
En Feyenoord is niet verplicht om die 49 aan aandelen terug te kopen, daar waar ze die schulden sowieso af hadden moeten betalen.

24 februari 2012 om 13:03

@bongo4life en kolkman

Ik moet zeggen dat ik deze discussie niet meer durf te voeren... omdat ik het echt niet meer weet.
Tuurlijk ben ik blij dat Feyenoord nog bestaat... maar het is wel broekzak vestzak verhaal.
Mijn eigen ervaring is dat iemand nooit zomaar veel geld op het spel zet uit liefde (tenzij het je kinderen zijn).
Dus ik wil echt nog ff afwachten wat er gaat gebeuren.

24 februari 2012 om 13:17

Ik val hem ook niet aan op het verhaal of Blokland dit wel of niet uit eigen belang doet.
Die discussie voert hij meer met Walliep.
Ik reageer meer op het verhaal dat volgens hem Blokland weer eens zn kop in de media moet laten zien, alsof het 1 of andere media geile, aandachts trekker is.
Dit artikel is een deel van het intervieuw wat hij heeft gegeven aan het Feyenoord magazine, mede op verzoek van de supporters.
‘wij streven ernaar om dat bedrag voor 1 september van dit jaar naar dertig miljoen euro te tillen’, stelt Blokland als antwoord op een vraag van een van de lezers.
(www.feyenoord.nl)
Dus om nou te zeggen, dat hij doelbewust de media aan het zoeken is........
Hij werkt mee aan een intervieuw voor het supporters blad.
Ik zeg daarnaast ook nergens dat Blokland hier geheel belangenloos in staat, maar dat we er in elk geval op dit moment niet minder door zijn geworden.
Los van het gene hij er zelf aan over zal houden, had mede door dit initiatief, de kans op het voortbestaan van Feyenoord zeer klein geweest.
De meeste supporters zitten ook niet te wachten op een Sjeik uit Dubai, die er een speeltje bij koopt.
En Feyenoord had dit op korte termijn zeker niet zelf even opgelost.

24 februari 2012 om 13:22

@bongo4life:

Geen aandachtstrekker? Hij staat bij alles met z'n dikke kop vooraan. Deze man handelt niet uit clubliefde, maar uit eigen belang. Als hij uit clubliefde had gehandeld, had hij geen dividend gevraagd. Blokland doet dit louter voor zijn eigen gewin. En natuurlijk vaart Feyenoord daar op de korte termijn wel bij, op de lange termijn moet ik het allemaal nog zien.

Daarnaast kun je mij triest noemen, maar dat baseer jij waarop? Mijn mening? Dat is pas triest.

24 februari 2012 om 13:31

Nee ik noem de manier waarop je je 1e reactie verkondigt triest, door te beginnen met "ahhhh Blokland" alsof het 1 of ander halve tamme is, en daarna geen onderbouwing te hebben.
Je laat in je andere reacties zien, je prima te kunnen uiten en je mening te onderbouwen.
Daar is niets mis mee.
Je eerste reactie, is een niets zeggende, niet onderbouwde, denigrerende, uiting van frustratie, en dat vindt ik triest
Zet dan gelijk je onderbouwing erbij, zoals in je overige reacties, dan weten we waar je over praat, en dan had ik mijn reactie ook achter wegen kunnen laten.

24 februari 2012 om 17:39

Kolkman.. Dat verhaal hoor ik nou al vaak genoeg... Word daar ook moe van.. Waar had Feyenoord gestaan als hij er niet in gestapt is dan?
Hadden we er misschien gewoon niet meer geweeest, word je ook niet blij van?
Ben jij ook ' een van de gasten' die dnekt dat Feyenoord nog steeds geen sluitende begroting heeft en dat ze wat mannetjes bij de knvb hebben omgekocht om te gaan liegen? Want dat verhaal hoor ik ook steeds meer van feyenoord supporters.

Dat we het voor meer moeten verkopen.... Dat zou dan ook betekenen dat de club veel meer waard is, en dat zou dan ook weer betekenen dat we goede cijfers draaien, en dat we uiteindelijk ook het geld hebben om onszelf terug te kopen.
Ik vind zelfs het niet eens erg als we hun nog wat beloning achterna geven omdat ze hun geld /schulden hebben 'kwijtgescholden'.

Een andere manier was niet denkbaar om ons beter op de rit te krijgen, en overigens moet ik maar zien of jouw woorden de waarheid zijn.

Dat heeft vooral te maken met de regels die de Knvb heeft gesteld... Een sluitende begroting.
Dit heeft de knvb deels ook gedaan omdat waarschijnlijk de Uefa ook zulke regels wil gaan hanteren voor clubs in europees verband geloof ik.
Het is jammer voor de aansluiting in europa, maar goed..

24 februari 2012 om 11:57

De absolute top halen we voorlopig niet.
Maar verder zit het met de aansluiting in europa wel goed.
Zie eerdere berichten over de oeficienten lijst.
We zijn de nummer 3 dit jaar qua aantal punten achter spanje en engeland.
Toch niet zo slecht resultaat dacht ik zo

En op het moment dat de Uefa hetzelfde systeem in gaat voeren als de Knvb,
zal nederland tot grootste hoogte stijgen!

24 februari 2012 om 12:05

Jaa maar dat is dus niet zo Wim_d..
Al die grote clubs hebben wel schulden, wel 100 miljoen... Maar hun begroting is gewoon sluitend.
Real heeft ook verschrikkelijke grote uitgaves in een jaar, maar ontvangen ook honderden miljoenen uit recettes...
Het gaat de Uefa geloof ik alleen maar om de begrotningen, niet de schulden die er achter steken.

24 februari 2012 om 12:26

Klopt niet.
De schulden moeten ook weggewerkt zijn en mogen maar een x percentage zijn van de begroting!!!
En heel veel clubs hebben jaren een hoge omzet en ook al jaren een hoge schuld.
Dan zijn er 2 manieren om dit op te lossen
1. Meer omzet draaien.
2. Minder uitgeven.
Aangezien vooral clubs in het buitenland er alles aan doen om er commercieel alles uit te halen, betekent dit dat ze minder zullen kunnen uitgeven. En dat is het goede nieuws voor ons. De markt word hierdoor weer eeerlijker. Daarnaast zijn er ook veel clubs in Zuid-europese landen die leningen bij banken hebben gedaan. Tegen forse rentes. Die zaken zouden ook inzichtelijker moeten worden.
Waar leen je wat, van wie en hoe betaal je het terug?
Geloof mij maar, als de Uefa het financiele fairplay systeem gaat invoeren, is dit ten postiieve voor de Nederlandse competitie.

24 februari 2012 om 13:39

bewijs van jouw mening?ik twijfel...

24 februari 2012 om 13:48

we wachten het gewoon af.
Over enkele jaren weten we of het gaat werken ja of nee.
Hoe sterk is de Uefa?
Dit gaat in de eerste jaren wel ten kosten van de clubs die nu groot zijn!
Ze moeten dus eerst pijn lijden voordat ze resultaat zien.
En dat is voor een organisatie nooit fijn.
Maar het kan niet zo zijn dat een Spaanse bank miljoenen leent aan Real Madrid om Cristiano Ronaldo aan te kopen. Terwijl die bank de miljoenen heeft gekregen van europa vanuit de europese unie.
Maar goed.. geef het een paar jaar, dan hebben wij het antwoord!

Klinkt positief hoe sneller ze gezond zijn hoe eerder ze weer echt kunnen gaan bouwen. Echter heb ik het idee dat bhet al een hele tijd zo rond dit bedrag blijft hangen. De eerste 20 miljoen ginggen razendsnel omdat een hoop mensen die leningen hadden dit hebben omgezet in aandelen. Echter mensen die echt geld investeren( miljoenen) zijn in deze tijd echt heeel moeilijk te vinden.

Mooi van de Vrienden van Feyenoord om feyenoord levend te houden. Maar hebben die vrienden van Feyenoord dan een bepaald aandeel zodat ze 'veel' te zeggen hebben over de club?

24 februari 2012 om 11:55

Vrienden van feyenoord hebben 49% aandelen wat ik begrijp hiernaast hebben ze twee zetels in de raad van commissarissen

Ik vind dat we Knvb enkel credits mogen geven dat ze het niet uit de hand laten lopen bij de clubs. Ik zie ons liever allemaal zwarte cijfers schrijven en geen schulden hebben dan 500 miljoen schuld en een bekertje winnen.

Volgens mij horen we dit verhaal over bijna 30miljoen al ongeveer een jaar lang, ik snap er niks van.

24 februari 2012 om 12:04

Ik heb het idee dat jij er sowieso weinig van snapt, jij zat gisteren toch te vertellen dat je het klote vond dat er 4 nederlandse clubs door waren in de uefa cup en dat je hoopte dat ze er zo snel mogelijk uitvliegen?

Raar en schandalig tegelijk dat Feyenoord nog een betaald voetbal organisatie is. Elke andere club in Nederland was al lang failliet verklaard. Dat is meten met 2 maten, toch?

24 februari 2012 om 11:58

Hoezo knvb heeft hier duidelijke regels voor kom je in categorie 1 moet je een plan van aanpak presenteren aan de knvb en er binnen ( ik meen) 3 jaar uit zijn zoniet wordt je licentie ingetrokken. Als feyenoord hieraan voldoet waarom is het dan meten met twee maten

24 februari 2012 om 11:59

onzin, een club krijgt altijd 3 jaar de tijd om het op orde te krijgen, dit is altijd de procedure (tenzij je als club zijnde gewoon niks kan presenteren dat laat zien dat je het op orde krijgt in de toekomst), in die tijd zijn ze onder toezicht en moet je keer op keer toestemming vragen om iemand te halen.
feyenoord krijgt het weer op orde en daar moet iedereen blij mee zijn!
fantastisch voor het nederlandse voetbal namelijk!

24 februari 2012 om 12:04

Natuurlijk is dat niet meten met 2 maten... Iedere club heeft sponsoren, bij iedere club word geld in gestopt.. Ook van gemeentes..
Nu zijn er feyenoordfans, die geld hebben gestopt in Feyenoord... Wat is daar het probleem van?
Deze mensen hebben 49% van de aandelen gekocht... DAt is toch gewoon heel normaal?

24 februari 2012 om 13:06

Waarom? Feyenoord doet niks crimineels en gaat bovendien met behulp van sponsors (en uiteindelijk na afbetalen op eigen kracht) de financiële puinhoop opruimen. Hiervoor wordt particulier geld gebruikt, dus geen overheidsgeld zoals vele andere clubs. Ik zie niet in waarom Feyenoord niet meer zou moeten bestaan, ik vind de manier waarop we hier mee om zijn gegaan juist een voorbeeld voor andere clubs met geld problemen in binnen- en buitenland. Iets zegt me dat je Feyenoord liever gewoon zag verdwijnen..

Kan iemand me vertellen hoeveel schuld Feyenoord nu nog precies heeft. Wil wel weten hoeveel er nog over is van de schuld na al dat saneren.

24 februari 2012 om 12:01

Ik meen me te herrineren dat gudde pas naar buiten bacht rond de 23 miljoen ( correct me if i was wrong) daarnaast zij hij dat een schuld van 8 a 9 miljoen acceptabel was en het niet naar 0 hoeft, blokland spreekt dit tegen en wil het wel op 0

24 februari 2012 om 16:41

Die 23 miljoen is het bedrag wat de VvF volgens mij vorig jaar september binnen hadden.
Hiervan is 17 miljoen gebruikt om schulden af te betalen en zou er nog 28 miljoen schuld over blijven. De verwachting is dat eind dit seizoen de overige 13 miljoen binnen is en dat zou inhouden dat de schuld op 15 miljoen neerkomt.
Natuurlijk heeft Feyenoord dit jaar nog schulden verder afgelost en zijn er afgelopen jaar enkele spelers verkocht zoals Fer, Wijnaldum, Castaignos en Rekik (+/- 10miljoen). Ik durf dan niet te zeggen wat eind van het seizoen de schuld nog zal zijn. Als het goed is minder dan 5 miljoen en met een beetje geluk zijn we dan al schulden vrij. Moeten we natuurlijk nog wel 30 miljoen terugbetalen aan de VvF om de aandelen terug te kopen. Dus voorlopig zal er nog geen geld zijn om spelers te kopen. Hoewel Blokland heeft aangegeven niet alles direct terugbetaald hoeft te worden. Dit is vervolgens weer logisch om dat er dan dividend moet worden betaald aan de aandeelhouders en dat is dan weer de winst voor de Vvf.

24 februari 2012 om 12:07

Uit de nieuwjaarstoespraak:

De club heeft echter nog steeds een schuld van om en nabij de 20 miljoen. Gudde ziet ook dat Feyenoord het van de transfers moet hebben. ‘In de dagelijkse uitvoering kunnen we geen winst meer boeken. We moeten het hebben van de transfers en bovendien wil de VvF binnenkort de 30 miljoen binnen hebben. We hoeven overigens niet tot 0 terug. Als we een schuld hebben van 8 of 9 miljoen met 4% rente. Dan is dat jaarlijks gewoon op te brengen.’

Daarbovenop komt nog de 30 miljoen die omgezet is in aandelen voor de Vvf, ook dit is een verkapte schuld waarover dividend moet worden betaald, daarnaast verwachten de VvF dat de aandelen binnen een paar jaar tegen een hogere prijs worden teruggekocht.

Dit verhaal is behoorlijk oud. Zeiden ze in augustus ook al

24 februari 2012 om 12:05

Kan je nagaan hoe lang het duurt..

24 februari 2012 om 12:49

Klopt. Met het verschil dat ze toen 21miljoen hadden en nu 27miljoen.

Wat een onzin hoor ik hier toch..

Clubs als Barca en Madrid kunnen niet eens voldoen aan de rente op de lopende schuld.
Het enige wat eventueel de schulden kan verminderen zijn lagere salarissen en minder uitgave inzake aankopen.

Gelukkig nu krediet steeds meer een vies woord wordt zie bijvoorbeeld de hypotheek rente aftrek zullen deze clubs 1 voor 1 omvallen.


On topic, mooi van Feyenoord.

24 februari 2012 om 13:07

ik wil wel met je meegaan Koentje... echter het verhaal van hypotheek rente aftrek is echt een Nederlandse aangelegenheid... de clubs die jij aanhaalt... namelijk Barcelona en Real zullen dus zeker niet hierdoor kunnen omvallen!

Ik snap een ding niet. Ze willen 49% van de aandelen.
Als ze dit voor 30 miljoen krijgen waarom zouden ze dan 40 miljoen inleggen?

Vrienden van Feyenoord hopen spoedig dertig miljoen euro te hebben

Toch prima, al is de schuld nu wel in privéhanden. Feyenoord komt er wel.

Goede zaak. Het is belangrijk voor het NL voetbal dat Feyenoord er zo snel mogelijk weer bovenop komt! Club met geschiedenis en een grote naam in Europa, op Ajax na toch denk ik de populairste en bekendste club van Nederland.

Feyenoord komt er wel, het kan mij alleen niet snel genoeg gaan!

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren