Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

'In april zal besloten worden of Ajax de optie licht'

Laatste update:

Het is nog onduidelijk of Dmitry Bulykin komend seizoen voor Ajax speelt. De aanvaller heeft een eenjarig contract, maar de Amsterdammers hebben een eenzijdige optie om de contractuele samenwerkingf met nog een seizoen te verlengen.

/

"In april zal besloten worden of Ajax de optie in mijn contract licht," zo laat Bulykin maandag weten aan diverse Russische media. De 32-jarige Rus wordt door Frank de Boer voornamelijk als noodplan gebruikt. Elf van zijn veertien Eredivisieduels werkte hij als invaller af. Dat leverde desondanks acht doelpunten op.

Bulykin speelde in eigen land jarenlang voor Lokomotiv Moskou en Dynamo Moskou. In West-Europa verdedigde de lange aanvaller de clubkleuren van Bayer Leverkusen, Anderlecht, Fortuna Düsseldorf en ADO Den Haag.

Moet Ajax nog een jaar langer doorgaan met Dmitri Bulykin?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Het lijkt me een goede zaak voor Ajax om hem langer vast te leggen. Het is hun beste speler op die positie. Als ik Ajax was zou ik het meteen verlengen. Bulykin is een echte spits. Hij maakt al zijn kansen af en heeft maar 1 moment nodig om te scoren te komen. Hij staan op de juiste moment op de juiste plaats.

27 februari 2012 om 12:01

Ik neem aan dat over 6-7 weken Siggy gewoon weer aansluit, waardoor Bulykin op de bank komt, maar het blijft gewoon een geweldige stand-in. Wat mij betreft mogen ze hem langer binden, het is een echte geschikte spits.

27 februari 2012 om 14:06

misschien een idee om bulykin te laten gaan, en Pantelic vast te leggen - ik denk dat je meer aan pantelic hebt dan aan bulykin. waarom?

Pantelic ondersteund aanval en middenveld, houdt de bal vast en laat andere spelers aansluiten, hij scoort en wil zijn kennis over brengen aan andere spelers. (suarez scoorde veel omdat Pantelic hem aanspeelde)

ik denk dat siggy meer heeft aan pantelic als medespeler en ook de jong en sulejmani dan dat Bulykin nodig zal zijn. hij functioneerd alleen als 16m spits en scoort, verder is hij geen echte waarde.

ik zeg Pantelic.

27 februari 2012 om 14:32

Als groot fan van Pantelic, ben ik blij dat iemand ook het nut van hem voor Ajax ziet. Het verhaal van Pantelic is echter bekend: kwam voor één jaar naar Amsterdam tegen een 'bescheiden' salaris. Staat nu echter in Griekenland onder contract en verdient bij Olympiakos meer dan Ajax hem kan geven. Belangrijker is echter, dat Sigthorsson de eerste keus is in de spits. Ajax heeft een spits nodig die zich schikt in een rol achter hem, en die een breekijzer kan zijn als Ajax het moeilijk heeft.

Daarom ben ik het eens met Keuleman, Bulykin behouden voor Ajax als stand-in voor Sigthorsson. Er zijn weinig opties die zo'n rendement hebben als invalspits. Noodoplossing achter deze is dan nog Siem de Jong in de punt.

27 februari 2012 om 16:00

Persoonlijk denk ik dat als ajax hem een 2 jarig of 3 jarig contract geeft voor een bescheiden salaris, dat Pantelic wel komt. ik neem aan met het nieuwe bestuur dat el-ham weg gaat, scheelt ook cash.

Maar, misschien is het een goed idee om ze beiden aan te trekken?? contract verlengen met Bulykin als stand-in en Pantelic halen voor ondersteuning siggy-sulejmani. daarbij denk ik dat als je 4-4-2 speelt, met Pantelic en Bulykin dat je een mega duo hebt voorin.

het enigste probleem bij Ajax is dat er al zoveel jongens zijn die het liefst centraal spelen (spits of middenveld) dat je eigenlijk moet kijken voor spelers die vleugel kunnen.

bijv, als je 4-3-3 speelt kan siggy dan vleugel? pantelic centraal, en sulejmani vleugel. als je 4-4-1-1 speelt, kan siem de jong dan vleugel middenveld spelen en siggy centraal achter de spits? als je 4-4-2 speelt, kan siggy dan naast pantelic? kan eriksen vleugel spelen via middenveld.

Ajax heeft naar mijn idee, teveel centrale spelers, en te weinig echte vleugel spelers.


maar misschien is het een idee voor ajax om dit te proberen - en ga er dan vanuit dat ''de Jong'' en ''eriksen'' ''el-ham'' worden verkocht, Ajax haalt 3 spelers. salaris post el-ham komt vrij, en contract bulykin verlengen als stand in. (mijn opstelling is ondertussen klaar, en ik moest ineens denken, waar is toch die killer van een defensive-middenvelder?? 3 aankopen dan)

Jermaine Jones (schalke 04)
Kim Källström (olmp. Lyon) --- mocht vertrekken voor 5mil
Marko Pantelic. (olympiakos P.)
-
Dmitri Bulykin (ajax Afc) Contract verlengen - perfect stand-in

met deze 3/4 spelers en de ervaring dat ze hebben, kunnen alle jonge spelers doen wat ze kunnen met ondersteuning, een ouwe dude in de rug die ze van het boter-kaaseneieren afhelpt als het fout gaat. kortom, jong team ervaring leraren.

Jones ondersteund verdediging, - Källström bespeeld Pantelic of vleugels, (goede langebal en top vrijetrappen) Pantelic houdt de bal vast en sigthorsson loopt door, Pantelic speelt sigthorsson aan, of de vleugels of eventueel Källström. je hebt dus dreiging van siggy, de vleugels en eventueel nog van de afstandsschoten van Källström. eventueel kan Vertonghen of van der Wiel mee, Anita valt terug of Jones. en Ajax staat zo vast als een betonneblok.

- als je met het huidige Ajax Man United kan verslaan op 1-2 dan kun je met die 3 spelers de Uefa cup winnen-

Vermeer
van der Wiel
Alderweireld
Vertonghen
Boilesen
Anita
Källström(C)
J. Jones
Sulejmani
sigthorsson
Pantelic
27 februari 2012 om 16:35

@joronsaik

Gast, hou op. Je maakt jezelf volledig belachelijk. Alleen deze formatie al zal nooit gebeuren. Verder blijven Van der Wiel en Vertonghen echt niet, die gaan wel weg. Sigthorsson achter de spits? Sulejmani linksmidden?

Wel thanks voor dit lachertje op de maandag!

27 februari 2012 om 16:49

heb geen idee welke positie ze hebben bij ajax, ik weet dat sulejmani een vleugel speler is. recht of links dat boeit me niet. nou dan gaan van der wiel en vertonghen ook weg. haal je daar ook 2 nieuwe spelers voor.

Mijn post gaat over het feit dat Ajax 3 tot 4 Kerels moet halen en geen kleuters. want zoals het nu gaat ontbreekt er teveel bij ajax.

en kom nu niet aanzetten met blessures of ziekenboeg vol, dat zal best wel zo zijn, maar ook het "2e elftal" moet gewoon kunnen voetballen.

maar goed ben blij dat je gelachen hebt op deze maandag. zullen zien aan het einde van het seizoen wat ajax nodig heeft.

27 februari 2012 om 17:26

@keuleman

"siggy" is tot het einde van het seizoen uitgeschakeld, dus het zal 5 wedstrijden langer duren.

ON: Bulykin is een uitstekende 2e spits voor Ajax, die als 1e spits zeker zal spelen bij een subtopper. Een geweldige man om op de bank te hebben!

Scorend vermogen heeft Bulykin wel dus waarom niet? Enige nadeel is dat je er geen winst op gaat maken mbt doorverkoop, maar maakt dat veel uit? Hij is maar een 2e/3e plan die wel goals levert.

Mocht ajax hem niet willen houden dan is hij bij Feyenoord wel welkom wat mij betreft.

Handige speler als breekijzer of gewoon als stand-in. Vind hem voor de basis voor Ajax niet goed genoeg. Scoort wel zijn kansjes, dus een ideale vervanger voor Sigthorsson.

Alsjeblieft niet zeg, die man heeft het in zijn wedstrijden prima gedaan hoor. Maar het is en blijft en brok hout. En niet van het niveau Ajax. Volgend seizoen is Sigi back en kan Siem de Jong als back up. Zelfs eventueel nog Lodeiro.

Ik hoop hem niet meer in het shirt van Ajax te zien, vind het geen beste voetballer.

27 februari 2012 om 11:51

En ik maar denken dat spitsen er staan om doelpunten te maken.

27 februari 2012 om 11:56

indd wat mij betreft krijgt hij 100 panna's per wedstrijd en struikelt hij over zn eigen benen, als ie maar scoort

27 februari 2012 om 11:57

@voskat

Spitsen staan er inderdaad om te scoren.
Ajax spitsen zijn echter een verhaal apart, die moeten meevoetballen en beweeglijk zijn als Lodeiro en scoren en krachtig zijn als Bulykin.
Lastig beroep Ajaxspits.

27 februari 2012 om 12:16

Tja, aan de andere kant moet een Ajaxspits vooral ook in staat zijn een bal vast te houden, te kaatsen en de diepte in het spel te houden. Allemaal dingen waar hij dan weer wel heel goed in is. Voor een team met goed bezette vleugels is het echt een prima spits.

27 februari 2012 om 12:17

Huntelaar, Bosman, Kieft en nog veel vroeger Clarke of Geels konden ook niet fantastisch voetballen, maar schopten er wel gewoon veel in.
De gemiddelde Ajax-fan is veel te veel geneigd naar Van Basten of Cruijff te kijken en dat soort spelers (waarvan er gewoon maar heel erg weinig zijn) heilig te verklaren.
Soms heb je een periode met een voetballende spits, soms een periode met een goaltjesdief die een beetje als aansspeelpunt kan spelen, lijkt me ook geen probleem. Ik heb ook een voorkeur voor Sigthorsson maar vind Bulykin een fantastische standin en als spits veel beter dan De Jong (die overigens zelf veel lekkerder speelt als hij iemand als Bulykin of Pantelic voor zich heeft staan).

27 februari 2012 om 11:59

en dan hebben we ook nog altijd Davy Klaassen die daar zou kunnen spelen of een andere jeugdspeler dus dan zou Bulykin 6de keus worden omdat de voorkeur van de boer naar eigen jeugd gaat

ik hoop hem zelf trouwens ook niet meer in het shirt van ajax te zien hij maakt dan wel ze goals maar hij kan het niveau gewoon niet aan

27 februari 2012 om 12:01

misschien is sig volgend jaar weer gebleseerd. Misschien gaat siem wel weg, die doet het ook prima. Daarnaast zal lodeiro nodig zijn op het middenveld als janssen weg gaat. Verder moet ajax in niveau omhoog en door constant spelers op plekken neer te zetten waar ze niet horen, middenvelders in de spits, wordt het spel niet beter. Ik vind die rus als breekijzer niet erg, hele team voetbald beter, omdat ze iemand hebben die de bal kan vast houden. Ik zou liever dost als extra spits hebben, maar dat zie ik niet zo gauw gebeuren.

27 februari 2012 om 12:30

Lodeiro's contract loopt ook af.

27 februari 2012 om 13:29

Heb je onder een steen geleefd?

Heb je niet gezien dat mr bulykin een paar heerlijke passjes gaf waar uit gescoord werd, weet zo ff de wedstrijd niet maar waar eriksen scoorde door een toppass van bulykin

Precies, veel mensen zeggen dat hij het Ajaxniveau niet waardig is.. maar zolang hij blijft scoren in die paar minuten speeltijd die hij krijgt, mag hij van mij blijven. Hij weet toch dat hij 2e keus is wanneer Sigthorsson weer fit is! En Castillion speelt niet veel bij Rkc, daar hoef je dus niet op te rekenen. Ik zeg verlengen!

Gewoon nog een jaar behouden, toch zouden ze ook voor Castilion kunnen kiezen als pinchhitter al heeft Bulykin zijn sporen wel meer verdient hij is al 31

houden!! heeft aan 1 kans genoeg! kan je in europa heel goed gebruiken en in de beker. Sighthorsson kan je met Bulykin heel goed ontlasten!

off: hoe zit het nou met de blessuregevallen? Boilesen weer 3 weken uitgeschakelt (nu nog 2) maar Derk, Sight. vd wiel enz.. wanneer kunnen zij weer in actie komen?

Lichten die optie!!!!

Sigthorsson is een blessuregevoelige speler en eigenlijk hebben we achter hem op Bulykin na geen diepe spits meer. Siem zou eventueel nog kunnen, maar Lodeiro vind ik echt een noodoplossing. Lodeiro is ook geen diepe spits, maar vult het op een heel andere manier in. Daarbij heeft Bulykin bewezen van waarde te zijn. Hij scoort makkelijk, is enorm sterk aan de bal en is een rustpunt voorin. Ik zie dan ook geen enkele reden om de optie niet te lichten.

Ik hoop dat hij bij ons langer blijft, hij speelt goed behalve tegen Man U speelde hij niet goed, hij is ook een handige speler als back-up.

Bulykin Amsterdam! Bulykin Amsterdam! Bulykin Amsterdam! Bulykin Amsterdam! Bulykin Amsterdam!

ik vind Bulykin een goede spits die te goed is om bij ajax op de bank te gaan zitten. het snelle aanvalsspel kan hij niet aan waardoor bij blessures van sigthorsson het ajaxspel niet meer gespeeld kan worden.
daarom zou ik deze optie niet lichten en die man naar een goede subtopper laten gaan waar hij al heeft bewezen (ado) van grote waarde te kunnen zijn.
Ajax moet naar mijn mening een zelfde soort spits als sigthorsson halen voor op de reservebank of in ieder geval een beter meevoetballende spits dan Bulykin. Hierdoor kan ook bij blessures hetzelfde spel gespeeld worden

Het zou goed zijn voor Ajax als die nog 1 jaartje bleef. Ajax heeft op dit moment geen goede spitsen en Bulykin is ervaren en scoort veel.

er staat net in de tekst dat die 32 is, niet 31!!!!!

Aan de ene kant wel aan de andere kant niet. Afhankelijk vd beschikbare financiën. Ik zou toch weer proberen om Dost te halen aangezien hij beter meevoetbalt, jonger is en nog makkelijker het net vindt. Ik heb overigens veel vertrouwen in Sigthorson maar hij blijkt een te blessure gevoelige speler, helaas

Van mij mag hij blijven, toch een nuttige kracht gebleken allen had de Boer hem meteen in de basis moeten laten spelen toen Sigthorsson gebleseerd raakte.
Btw heeft Lodeiro ook een optie die voor april gelicht moet worden, raar dat we daar niets over horen.

Hopelijk blijft hij het goedvinden om niet eerste spits te zijn. als sightorson terug is gaat die wel spelen neem ik aan...verder prima spits dus ik zeg houden. Goede instelling, geen gezeik en scoort.

Het zal wel moeten gezien Ajax toch financieel niet sterk staat om spelers te kopen voor in de aanval zul je het contract van Bulykin minstens een jaar verlengen moeten verlengen. Sightorsson is blessuregevoelig, dan heb je Boerrighter die ook een waarde zal zijn voor Ajax. Toch is het jammer dat je 1 van je beste spitsen als Mounir in het tweede elftal neerzet.

27 februari 2012 om 13:24

Hoe kom je erbij dat Ajax financieel niet sterk staat? Heb je die halfjaar cijfers niet meegekregen?

Ajax is geen Real Madrid of Manchester United, want dat zijn koopclubs. Ajax is een club die het van een goede scouting moet doen en goedkope en/of jonge talenten moet halen. Tot nu toe is het Ajax dan ook steeds gelukt om goedkoop spelers te halen die belangrijk zijn voor Ajax om die vervolgens weer voor veel geld te verkopen. De laatste jaren waren dat Huntelaar en Suarez, maar er waren natuurlijk wel meer spelers in het verleden. Verder heeft Ajax een uitstekende jeugdopleiding waar altijd wel iemand doorbreekt en vervolgens na een aantal jaren voor veel geld verkocht wordt. Dat van Mounir vind ik ook jammer, maar die discussie hebben we hier op VZ wel vaak genoeg gehad, dus daar ga ik niet verder op in.

Ajax heeft alleen even een moment gehad dat ze te dure nutteloze spelers haalden, maar dat moet nu weer verleden tijd zijn.

27 februari 2012 om 15:59

Ja als ze het van goede scouting moeten doen kunnen ze zeker op rekenen dat zij nooit in de buurt komen van een beker. Ajax moet spelers durven kopen zodat zij meer versterking binnen het team hebben. Letterlijk meer dan de helft is afkomstig van de jeugd bij Ajax en die spelen gewoon in de basis. Dat is toch bedroevend? Dat Ajax veel blessures heeft vind ik ook heel raar. Heb het vermoeden dat er in de trainingen hard word getraind. Ik vind het beleid maar bij Ajax niks. Maar wie ben ik?

En even voor de duidelijkheid. Of je nou Bulykin in de spits zet of Mounir El Hamdaoui. Een Ajax spits zal nooit bestaan. Wat is nou een Ajax spits?

27 februari 2012 om 16:28

Met die jeugd is Ajax vorig jaar wel kampioen geworden en als ze hopelijk alle wedstrijden weten te winnen dan is de kans enorm groot dat ze weer de titel binnen slepen en dat weer met de jeugdspelers. En niet zoals bijv. PSV die maar weinig jeugdspelers door laten stromen, maar ervoor kiezen om een stuk grond te verkopen om zo hun kosten te kunnen dekken en met dat resterende geld gewoon weer spelers aantrekken.

Een Ajax spits is een spits dat meevoetbalt en kaatst met de vleugelspelers en middenvelders, zodat zij in een scoringspositie kunnen komen en vervolgens zelf ook kan scoren. Mounir en Bulykin zijn dat niet, dat zijn pure diepe spitsen die juist graag door de vleugels en middenvelders bedient worden om zo hun doelpunten te kunnen maken. Echter het verschil tussen Bulykin en Mounir is dat Bulykin wel zijn best doet om een "ajax spits" te zijn en Mounir dat gewoon vertikt en graag zijn eigen spel wilt spelen.

27 februari 2012 om 16:52

Even voor de duidelijkheid. Een Ajaxspits bestaat niet die bestond wel. Als wij het vorig seizoen dingen gaan zitten vergelijken met nu word het helemaal makkelijk. Vorig jaar had Ajax nog goede middenvelders met Demy de Zeeuw en Eriksen samen. Het waren twee spelers die goed konden functioneren. Daarnaast had El Hamdaoui nog een grotere aandeel voor de kampioenschap maar goed.

Bulykin is meer een spits die na een grote voorsprong voor Ajax scoort. Dus na een 2-0 of een 3-0 ruime overwinning. El Hamdaoui deed ook zijn best, want Mounir was niet voor niks topscorer bij zijn club vriend.

27 februari 2012 om 17:18

Begrijp jij wel wat je leest?

Een typische Ajaxspits is gewoon een spits dat meeverdedigd en meevoetbalt en tevens zelf ook nog weet te scoren. Zo'n beetje een allrounder. En verder heb jij het over dat Ajax versterkende spelers moet durven te kopen, terwijl juist Ajax bekend staat om zijn jeugd. Dat heeft de verleden laten blijken en nu nog steeds. Ajax heeft de afgelopen jaren te vaak een dure speler gekocht en/of gehaald wat tot niets is uitgelopen en zelfs door jeugdspelers zijn voorbij gegaan in de ontwikkelingen. Oleguer vs. Alderweireld, Bruno Silva vs. Van der Wiel, Atouba vs. Anita, Perez vs. Babel en nu vind ik Boerrigter (niet direct uit de jeugd, maar wel goedkoper) zelfs beter dan Sulejmani.

En Bulykin is een spits dat altijd wel scoort. En dat Mounir zijn best doet om te willen scoren wil ik best wel van je geloven, maar hij voerde gewoon niet zijn taken uit wat van De Boer verlangt werd. Bijv. dat "muurincident" is al een goede voorbeeld. Ik weet niet of jij dat meegekregen had, maar wellicht was de "trots" van Mounir de rede net zoals de andere taken die hij moest uitvoeren.

@ Voskat

Jawel, misschien bij een club als Ado, waar je niet per se een mee voetballende spits hoeft te hebben, maar bij een van de grootste clubs van Nederland willen ze toch wel iemand die ook een beetje mee kan voetballen, zoiemand is Luuk de Jong bijvoorbeeld, en ook Sigthorsson. Maar Bulykin kan niet echt meevoetballen in mijn ogen. Kan alleen maar scoren uit een voorzet, niets mis mee. Maar voor een club als ADO Den Haag.

27 februari 2012 om 12:44

@ Marvingaye

Welke club in Nederland heeft er een betere 2de spits dan Bulykin? Bulykin is een prima stand-in voor Sigthorsson. Hij scoort makkelijk en laat andere spelers beter voetballen door voorin een rustpunt te zijn. Siem is gewoon een middenvelder. Het zou dus enorm dom zijn om Bulykin te laten gaan. Hij heeft bewezen van waarde te zijn voor Ajax.

27 februari 2012 om 12:57

Die spits hebben we ook met Sigthorsson. Bulykin is niet voor niks tweede spits. Zoals hennie al zegt is er geen enkele club in de eredivisie die zo´n goede tweede spits heeft.

Sowieso verlengen als ik Ajax was. Ik vind hem toch echt de beste speler voor de spitspositie (als Sigi afwezig is dan). Ik snap alle kritiek niet, hij is de enige die een bal vast kan houden voorin, en duidelijk zijn goaltjes meepikt.
En zo niet, mag hij best naar Rotterdam komen hoor.

Het is geen zekerheid met hem. Hij is te blessure gevoelig. Hij doet wel wat hij moet doen ''scoren''. Maar je kan niet altijd op hem rekenen. Dit seizoen is het gewoon te wisselvallig geweest. Dus gewoon laten gaan.

Bulykin is mij 100% meegevallen. Normaal gesproken uitstekende standin voor Sigthorsson, wordt momenteel volgens mij te weinig gebruikt. Ik denk nog wel eens met weemoed terug aan Ray Clarke, die ook een stijve hark was die niet kon voetballen maar die er wel gewoon 30 in een seizoen inlegde tussen 2 goede vleugelspelers. Echt een prima renderende spits en je hebt er volgend jaar meer aan dan aan een terugkerende Castillion, denk ik.

Bulykin is een zeer bruikbare spits, ook voor de basis. Ik wil nog maar eens afwachten of Sigi geschikt is voor het topvoetbal. Bij AZ hadden ze er al een hard hoofd in. Overigens zie ik het liefste Bas Dost komen. Dat is een topper.

Nou van mij hoeft het niet hoor. Zet dan maar die Castillion op de bank. Bulykin kan nu al net aan 60 min spelen. Dus of een nieuwe spits halen of Castillion.

27 februari 2012 om 12:17

Castillon bakt er nu ook weinig van

27 februari 2012 om 13:00

castillion heb je niks maar dan ook helemaal niks aan! Die kan het niveau wat Ajax wil nastreven echt niet aan. Verkeerde instelling ook nog. Laat Bulykin maar lekkerblijven. Sterke kerel die eenbal vast kan houden. Zo'n spits kan dan wel geen Ajax spits zijn maar we hebben met Pantelic allemaal gezien wat zo'n spits voor Ajax kan betekenen. En Bulykin laat datzelfde nu ook zien. Houden die gast.

27 februari 2012 om 13:39

Bulykin trekt nu al net een uurtje. Volgend seizoen is ie weer een jaar ouder. Als Castillion er in de voorbereiding er niets van bakt dan vind ik nog steeds niet dat Bulykin erbij moet. Dan maar een spits van de A1. Fischer of Schoop ofzo. Als Sigthorson weer geblesseerd raakt dan moet Dost worden aangetrokken.

Langer vasthouden kan nog handig zijn in wedstrijden waar het lijkt alsof het 0-0 eindigd.
Ook krijg je dan niet het gezeur in volgend seizoen net als met Pantelic dat je er te laat achter komt dat deze speler toch best handig was.
Je kan een jonge jongen erbij halen van de jeugd maar die heeft niet de ervaring om te presteren wanneer er druk op het spel staat.

Ik zou hem graag langer bij ajax zien.
Een PSV heeft Voh, Heerenveen heeft Sibon.
Allemaal reserve spitsen die nog steeds van waarde kunnen zijn.

Hij heeft het al die keren dat hij inviel goed gedaan.
Dan mag je hem van mij belonen door te verlengen.

Het lijkt mij geen lastige jongen

27 februari 2012 om 12:35

Die reservespitsen hebben wel een iets lager salaris. Deze gast verdiende een miljoen bij Anderlecht, zal niet veel hebben ingeleverd. Alleen de wanbeleidsmakers bij Ajax betalen zoveel voor een incompetente reservespits

Absoluut niet verlengen. Veel te traag, technisch lachwekkend. en kan het tempo niet aan. Het was tegen Lyon gewoon genant, zo hard hij door de mand viel. Deze speler hoort gewoon niet in het Ajax-shirt, het is net een olietanker.

Deze jongen is geen Ajax-niveau en het is wat mij betreft 1 van de eersten die komende zomer het veld gaat ruimen. Met hem: Blind, Ebecilio, Anita, Janssen, Sulejmani, Silva, Cvitanich, Ooijer, Bonevacia, Aissati, El Hamdaoui, Verhoeven, Castillon, Josefzoon, Doorselecteren die middelmaat (El Ham daargelaten)!

Deze jongen heeft een flink salaris, De Jong kan ook als pinchhitter fungeren en daarmee komt er geld vrij om de broodnodige extra twee buitenspelers aan te trekken. Genant, dat deze speler het Ajax-shirt draagt.

Het vertrouwen naar volgend seizoen begint alweer weg te ebben. Ze zien gewoon niet wat er mis is met de selectie en ze handhaven de middelmaat. Cillissen moet toch allang in het doel ten faveure van Vermeer en dan gaan ze zijn contract nog verlengen ook. Heb je straks twee keepers die boven de 6 verdienen en een aankoop van 3.5 miljoen op de bank. Lachwekkend beleid van De Boer. Het is wachten op de verlenging van Ebecilio.

Met Sigthorsson, De Jong en Fischer zijn er volgend jaar al drie spelers die in de spits kunnen spelen. Haal Narsingh, De Sa naar de A-selectie, verkoop Sulejmani, handhaaf Ozbiliz en haal er een extra linksbuiten bij (wildschut). Dan heb je een betere en meer diverse voorhoede dan met deze dure en voetballend weinig toevoegende Rus.

27 februari 2012 om 13:01

Heb ik aan het begin van het seizoen niet ergens gelezen dat hij maar iets van 3 ton ging verdienen bij Ajax? Van mij mag hij in dat geval blijven, met het oog op de blessuregevoeligheid van Sigthorsson kun je eventueel nog een extra spits halen want de optie Siem de Jong vind ik te zwak, die moet gewoon op het middenveld spelen. Dan heb je Bulykin nog als pinch-hitter voor in de Eredivisie en een Ajax-waardige spits voor duels in de EL of CL.

Natuurlijk is het armoede, Bulykin in de spits bij Ajax, maar voor nu is hij gewoon een prima vervanger. Hij is een aanspeelpunt, staat vaak op de goede plek, kan ook nog eens koppen en pikt toch bijna elke wedstrijd weer zijn goaltjes mee en daar gaat het uiteindelijk toch om.

27 februari 2012 om 14:06

3 ton? Wie gaat er nu uit eigen beweging van 1 miljoen naar 3 ton? Dat zul je dan wel verkeerd gelezen hebben vrees ik.

27 februari 2012 om 14:09

Iemand die graag bij Ajax wil spelen?

Nee, zou kunnen hoor, dacht dat het destijds hier op VZ stond maar ik weet het niet meer zeker.

27 februari 2012 om 13:14

@babinho
Je prefereert Enoh boven Anita?
Verder heb je een punt hoor: er dient doorgeselecteerd te worden. Vooral Vermeer eruit en Cillesen erin. Grappig is trouwens dat je Wildschut noemt... die komt uit de Ajax opleiding als ik me niet vergis haha!
Ik denk echter dat Ajax moeite zal hebben eenzelfde type spits te vinden die jonger, goedkoper en beter is! Voor komend seizoen dus een prima pinchhitter wat mij betreft en met zijn kenmerkende kwaliteiten van kracht, kaatsen en scoren verlies je er dan niks op!

27 februari 2012 om 13:53

Ik vergeet Enoh idd. Ik heb hem al uit mijn systeem omdat ik te graag wil dat hij vertrekt. Maduro of Elm op 6

Ajax doet er goed aan om Bulykin te behouden. Alleen al omdat Sighturson een onzekere factoor is voorlopig.
Bulykin voldoet bij mij zeker aan de verwachtingen, hij doet waarvoor hij gehaald is en dat is scoren. Hij is heel erg sterk, houdt ballen vast en kaatst. Daarnaast kan je de ballen de 16 in pompen als het voetballend niet loopt en het is alsnog gevaarlijk. De beste man heeft ook al jaren ervaring en kan dus ook prima als mentor werken voor de jeugd spitsen en eventueel Castillion.

Daarnaast zie ik De Jong liever op het middenveld. Hij moet pas in beeld komen als ook de jeugd spits niet toereikend is. Lodeiro zie ik het liefste nooit meer in de spits, die komt gewoon te kort. Hij verliest ongelofelijk vaak de bal en dramatisch in de passing. Veel dribbels mislukken ook nog. De enige positie die ik nog voor hem zie is op de flank.

Wellicht voetbalt sigthorsson niet meer op topniveau....die heeft de laatste 3-4 jaar meer aan de kant gezeten dan op het veld gestaan...

Maar ajax zou toch wel nog een keer voor Dost gaan? Als je ziet hoe makkelijk deze jongen ze maakt....
Die heeft zich ook als spits al veel meer bewezen dan een sigthorsson....eigenlijk ongelooflijk dat ze vorig jaar nog een arbitrage aanspanden, maar zich afgelopen zomer niet gemeld hebben voor m.....

27 februari 2012 om 12:57

Nee Ajax gaat niet voor Dost. Wat denk je dan dat ze Sigthorsson aan de kant schuiven voor Dost? Sigthorsson is onze nr 1 spits en een Dost erbij zorgt alleen maar voor problemen.

En Dost presteerde na die winterstop niet dat je zegt wow....

27 februari 2012 om 13:20

Huh? Hij heeft 6 goals gemaakt in de eerste 6 wedstrijden van 2012, dat is toch niet slecht lijkt me.

Het is maar even afwachten of Sigthorsson ooit nog topfit gaat worden. Hij is, mits hij fit is, een geweldige spits maar het probleem is zoals Joehoe al zegt, hij is altijd geblesseerd, moet je daarvan afhankelijk zijn?

Ik zeg doen...

Puur cijfermatig zijn 8 goals in 14 wedstrijden niet slecht. Als je je bedenkt dat hij van die 14 wedstrijden er 11 als wissel inkwam maken deze cijfers alleen maar indrukwekkender. En tegen Nec speelde hij iets meer dan een half uur. Ook is hij sterk en balvast, een ideaal breekijzer dus.

Lekker terug naar ADO waar zijn spel wel wordt gewaardeerd.
Continu dat gezeik van de supporters, de media, voetbal-praat-programma's dat het geen Ajax-spits is, etc. etc.
Gewoon naar ADO en Den Haag weer op de kaart zetten in Europa;!

27 februari 2012 om 12:50

Lol, de Ajax-supporters zijn juist gek op Bulykin!

Hoorde jij ze gisteren niet roepen om Bulykin?

27 februari 2012 om 12:55

wanneer heeft Ado op de kaart gestaan in Europa dan?

27 februari 2012 om 13:05

O, altijd al omdat Den Haag immers de stad is waar de regering zit, waar alle ambassades zijn. Ook trekt Den Haag aandacht met bijvoorbeeld Beatrix die in Noordeinde soms huist, en vergeet niet dat economisch Den Haag ook veel hoofdkantoren heeft staan die internationaal een rol spelen.

O, en vorig jaar speelde ADO mee in de Europa League, althans, de voorrondes, dus ja, ADO heeft ook met voetbal Europees op de kaart gestaan.

27 februari 2012 om 13:47

Natuurlijk, als je naar Engeland gaat en ze daar vraagt 4 Nederlandse clubs op te noemen zal ADO er altijd bijzitten De rijke historie van de club valt niet te verloochenen. De grote landskampioen van 1942 en 1943!

27 februari 2012 om 13:51

de stad zeker ja, met het Vredespaleis en de internationale gerechtshoven. Maar ADO kent buiten Nederland niemand hoor, godzijdank

27 februari 2012 om 14:50

vergeet niet dat het ook de stad van HVV is, 1 van de 4 clubs in nederland met een kampioensster op de borst!!! maar ik moet wel zeggen dat ado internationaal helaas weinig voorsteld. toch jammer dat de hofstad van nederland zo weinig in te brengen heeft in het hedendaagse voetbal. ondanks dat ik ajacied ben, zou ik graag zien dat ado wat beter draait, vorig jaar vond ik ze een lust voor het oog, maar dit seizoen is het weer huilen met de pet op.

Ik zou de optie wel lichten, hij kan volgend jaar gewoon weer belangrijk worden. Je moet nog maar afvragen wat er met Kolbein Sightorsson gaat gebeuren. Blijft die altijd kwakkelen, of is dit gewoon een probleem waar wel meer jeugdige spelers last van hebben?

Bulykin doet het als pure spits prima. Voor de eredivisie perfect, Europees gezien tekortkomingen.

Het is geen type Ajax-speler die Bulykin, ziet er allemaal wat minder uit qua moteriek, maar hij is gewoon belangrijk op dit moment.

Het is tijd dat de club Ajax en de supporters de realiteit in zien en zien dat ze in deze moeilijke tijden voetbal beperkende spelers zoals Bulykin gewoon goed kunnen gebruiken. Hij werkt hard, heeft een goed karakter en scoort gewoon. Volgens mij is het grootste probleem dat Ajax nog steeds denkt totaalvoetbal te kunnen spelen zoals dat ooit kon. In deze tijd zijn er maar enkele clubs die daar goed in slagen, deze zijn uiteraard bekend; teams als Barca, Real etc.

Ajax heeft simpelweg het matriaal niet op dit moment om totaalvoetbal te spelen, dat is eigenlijk al een tijdje zo en dan praat ik ook over de trainer Frank de Boer. Ze hebben dit matriaal eigenlijk al zo lang niet, maar toch blijven ze vasthouden aan de hoge verwachtingen en aan de totaalvoetbal taktiek. Dit eist al jaren z'n tol en uit zich in de betreurende resultaten van de afgelopen jaren.

Jammer dat Frank de Boer zo gehyped werd, terwijl hij teerde op het team dat Jol had klaargestoomt. Onder Jol speelde Ajax top met El Hamdoui en Pantelic, dat was nou lekker voetbal om te zien. Ik zei het toen al toen Ajax kampioen werd onder de Boer. Hij praatte zo groot over zichzelf; ja, ik zei dit, ik deed dat en dat voerden de spelers uit en daardoor zijn we kampioen geworden. Het was gewoon een hype en dat blijkt nu ook duidelijk, totaal geen ervaring deze Frank de Boer.

Wat mij betreft is het tijd voor realisme in Amsterdam en een duidelijke lijn; Cruijf. Echter moet hij niet denken dat het 1990 is en voetballen naar z'n matriaal, dan komt het wel goed met Ajax.

27 februari 2012 om 14:50

Kleine correctie: Pantelic heeft nooit samen met El Hamdaoui bij Ajax gespeeld. Denk dat je Suarez bedoelt ;

Ajax, behou alsjeblieft die kerel!
Tijdens de wedstrijd NEC werd hij gelijk gemist toen hij eruit ging met een blessure.
Het verschil in de spitspostitie was helaas direct herkenbaar.

Zolang Sightorsson geblesseerd is of er geen andere spits wordt aangetrokken, doorgaan met Bulykin.

27 februari 2012 om 12:55

dan mis je dus een type speler, niet hem. Haal dan een jonge, in salaris goedkopere optie. Technisch en qua snelheid is dit gewoon veel te weinig voor Ajax.

27 februari 2012 om 13:08

Noem eens drie opties Babinho.

27 februari 2012 om 13:34

inderdaad babinho?

Ba,bin,ho misschien?

Ja lastig gezien zijn statistieken kun je hem gebruiken
Maar volgend seizoen is siggy er weer bij die ik een stuk hoger aanschrijf,daarnaast zal castilion weer erbij zijn en is fischer ook weer een jaartje verder.
Lastig dus maar denk dat het niet word gelicht.

27 februari 2012 om 13:33

Viktor Fisscher is niet een echte spits!, daar en tegen is hij dan alsnog 18 dus nog erg jong!

Castillion wordt 3de spits dan hoor, bulykin blijft wel!

27 februari 2012 om 17:05

Fischer is idd dan pas 18 en ook niet een echte spits maar hij scoort wel zeer makkelijk.
Daarnaast zal hij ook niet de eerste spits zijn maar een nr 10 wat eriksen nu invult,maar ik vind cristian niet vaak genoeg scoren voor zijn positie,laten we hopen dat dit veranderd wat de potentie spat eraf natuurlijk.

Uiteraard moet sigthorson gewoon 1e spits blijven daar ik hem uitstekend vond passen en goed speelde.

Ik zou zelf alleen bulykin houden mocht narsingh aangetrokken worden,zodat er voldoende aanvoer vanaf de zijkant kan zijn,toch heeft hij een "opdracht" mee gekregen en hij is gelijk beter met zijn spel en scoren kan hij ook,ik had hem er wel bij gehouden....maar het salarisplafond zal mede beslissen.

Castillion zal er bij zijn en ik vind hem gegroeid bij rkc maar of hij het al aankan?mentaal? Weet niet, zal afwachten zijn maar ik verwacht niet dat hij het haalt,al hoop ik van wel want talent heeft hij.

lol,k begrijp het niet,

wat moet je doen als spits? aanspeelbaar zijn,sterk in de lucht,je elftal beter laten voetballen,maar vooral scoren! laat nou boelykin al die eisen hebben,
ik zeg daarbij niet dat boelykin meteen in de basis moet van ajax,maar ik zou hem toch zeker houden,
houterig of niet,ik zie hem liever bij ajax dan een andere eredivisieclub!

en hij scoort gewoon heel erg makkelijk,speelt die 34 wedstrijden in de basis,legt die er 30 in. !

Wat ik niet snap waarom 1 jarig contract geven als je ook 2/3 jaar kan doen en hem gewoon naar een jaar weg kan doen indien hij alsnog niet slaagt?( ook al vindt ik dat die nu al goud waard is)

Ajax moet bulykin echt wel een contract aanbieden,hij is misschien geen spits met een eigen actie maar zet hem maar eens van de bal af !

Bulykin Amsterdam ik vertrouw in je!

Mijn zegen krijg je 100%

het lijkt mij dat bulykin volgend jaar al niet meer nodig is als sigthorson weer terug komt dan heb je hem gewoon als eerste spits en dan kan je in geval van blessure ook wel lodeiro, de jong of klaassen daarna zetten

Gewoon de optie van Bulykin lichten. Als Sigthorsson fit is, is hij natuurlijk de eerste spits. Maar als pinchhitter voldoet hij gewoon. Scoort ook voldoende. Ik zou hem samen met Castillion volgend jaar laten strijden voor de tweede spits positie. Je kan natuurlijk ook weer een nieuwe spits aankopen. Maar dan ben je weer een paar mil kwijt. Die 7 ton van Bulykin per jaar kunnen we meeleven. Want als je een nieuwe spits haalt wil niet zeggen dat hij zal functioren. Denk bijv. aan Cvitanitch.

Ik was aanvankelijk niet zo'n fan van de komst van Bulykin. Ajax hoort in mijn optiek gewoon een jonge spits te hebben die zich kan doorontwikkelen (zoals Kluivert, Huntelaar, Ibrahimovic en Suarez) en die ze dan later aan een Europese topclub kunnen verkopen, maar gezien het gebrek aan grote talenten en de belangrijke goals die Bulykin maakt, kunnen ze best nog wel een jaar door met Bulykin als pinchhitter of backup. Maar het lijkt me nogsteeds het beste als Ajax gewoon werk gaat maken van de komst van Bas Dost.

Deze man heeft waarschijnlijk het beste moyenne van de eredivisie, schiet 13 keer op doel en maakt daarmee 8 doelpunten! En dat in een zeer beperkte speeltijd. Meer gebruiken die vent! Lodeiro en De Jong scoren niet genoeg!

Hij doet wat hij moet doen en dat is scoren, dus ik zeg op dit moment waarom niet.
Volgend jaar Sightorsson weer terug en dan is hij 2e of 3e spits. Maar wel een waar je op kan vertrouwen,
Na volgend seizoen kun je dan verder met een spits uit de jeugd, aangezien er op dit moment volgens mij geen spits uit de jeugd is die al mee kan in het eerste, dus heb je nog een jaar langer de tijd om die klaar te stomen.

lijkt me een goede zaak om deze man nog een extra jaartje te houden. hij is de meest productieve speler van ajax dat zegt al genoeg toch hij doet gewoon wat hij moet doen als hij in het veld staat en maakt zijn doelpunten

Verlengen aub, deze jongen is een perfecte supersub, een stormram! Laat Sigi volgend seizoen als 1e spits starten, rouleer hem met Bulyikin om blessures te vermijden en gebruik Fischer af en toe. Verlengen is een must.

Op de statistieken van Bulykin en Sigthorsson is niks aan te merken. Als ze spelen scoren ze. Het enige probleem vind ik dat zowel Sigthorsson als Bulykin veel te vaak niet fit genoeg zijn om te spelen.

Siem de Jong moet niet langer misbruikt worden als spits en iedere week op het middenveld gaan spelen, waar hij hoort. Dan zitten we dus met 2 spitsen waarvan ik vind dat Ajax dit seizoen niet op aan kan (nogmaals gaat mij niet om de doelpunten, het gaat om de fitheid).

In dat geval mag je je best afvragen of je 1 van de 2 niet moet vervangen als de kans zich voordoet, zoals nu het geval is met het wel of niet lichten van een optie. Je kunt ze ook allebei behouden en nog een derde echte spits bij de selectie halen. Maar nog een heel seizoen met middenvelders in de spits als buly en sigi niet fit genoeg zijn, dat moet eens ophouden.

Verlengen deze jongen echt een 'top' spits voor Ajax scoort makkelijk, sterk, en rustig gewoon een goeie spits zie hem graag nog een jaartje in de Eredivisie spelen het liefst niet bij PSV want daar kan je sowieso Niet rekenen op een basisplaats daar is de concurrentie te zwaar voor en te veel.

Vermeer
Van der wiel
Alderwereild
Verthongen
Van rhijn
Janssen
De jong
Anita
Bulykin
Sigitorsson
Boerrighter
27 februari 2012 om 15:52

Buly rechtsvoor ?

Aub niet die scheurt dan al zijn spieren.

ik hoop echt dat ze de optie lichten bulykin is een sterke spits die ajax echt nodig heeft in een moelijke periode een echte spits die kan scoren uit een actie waar een andere ajacied niet scoord hoop echt met mijn ajax hart dat hij nog een jaar bij ons speelt

Vorig jaar vond bijna elk ajaxied hem een lompe speler en nu is hij zogenaamd de verlosser. Bah wat een mentaliteit daar in dat ufo!

27 februari 2012 om 15:54

Ik ben een Ajacied, en vanaf de eerste dag dat ik hem bij Ado zag wist ik dat het een gewoon een topspits was.

Hij kan koppen, heeft een lichaam van uitsmijter/bodyguard maar is niet zo sloom als je denkt bij het eerste gezicht en hij kan heel goed afronden.

Lastig keuze, of Bulykin of Castillion als 2e spits na dit seizoen. Ik kies liever voor jeugd om eerlijk te zijn.

Acht de kans dat Ajax die optie gaat lichten heel groot.

De Jong rendeert veel beter als lopende middenvelder die steeds voor de goal opduikt.
Om de spits heen functioneert hij het beste, zoals hij dat in het seizoen met Pantilic als spits continu liet zien. Dat seizoen was z''n doorbraak, waarin hij een vaste plek veroverde.

Sigthorsson komt zeker terug, maar zal tijd nodig hebben om helemaal de oude te worden.
Hij blijkt blessure gevoelig en Bulykin is een aanspeelpunt en kaatser die het systeem vereist.
Bovendien heeft hij het echte torinstinct en benut hij de meeste kansen die hij krijgt.
Dat doet hij nu al... met zo weinig speelminuten.

Zondag staat hij weer in de spits, verwacht ik.

Ik zou Castillion de voorkeur geven boven Bulykin. Lekker Castillion wat minuutjes laten maken, kiezen voor de jeugd. Bulykin weg doen en jeugd de kans geven.

Die hele opstelling hoorde er niet eens bij maarja weet niet hoe die er komt haha.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren