Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Leekens kiest voor defensieve stabiliteit en laat Vertonghen buiten basis

Laatste update:

Georges Leekens heeft zijn basiself vrijgegeven voor de oefeninterland van België woensdag in Heraklion tegen Griekenland. Er is er geen plaats voor Romelu Lukaku en Jan Vertonghen. In doel kiest Leekens voor Simon Mignolet. Achterin spelen, van rechts naar links, Toby Alderweireld, Vincent Kompany, Thomas Vermaelen en Nicolas Lombaerts, die Vertonghen op de bank houdt.

/

Het middenveld van de nummer 39 van de FIFA-ranglijst wordt bevolkt door de voormalige Standard-driehoek Steven Defour, Marouane Fellaini en Axel Witsel. Eden Hazard en Nacer Chadli staan op de flanken, Kevin Mirallas krijgt diep in de punt de voorkeur op onder andere Lukaku.

"Wij willen altijd techniek, talent, frivoliteit en creativiteit zien", vertelde Leekens. "Maar het was leuk om (tegen Frankrijk) op resultaat te spelen en aanwezig te zijn in de duels. Alleen had het offensief verzorgder moeten zijn. Als we ons willen kwalificeren, moet het beter. Dat gaan we proberen met defensieve stabiliteit, veel middenveldspel en buitenkanten die niet gewoon buitenkanten zijn, maar als tweede of derde spits opduiken. Nu moeten we uitproberen, want in september moeten we klaar zijn."

Het duel tegen de Grieken, veertiende op de wereldranglijst, wordt voor de Belgen de eerste interland van 2012 met het oog op de voorronde voor het WK van 2014 in Brazilië. Die gaat op 7 september van start met een uitwedstrijd in Wales.

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Mee eens. Kompany en Vermaelen zijn gewoon beter en ik vind Vertonghen zijn dekking ook niet erg goed. Hij corrigeert het vaak met goede tackles, maar op dit niveau gaat dat niet lukken en bij Ajax nog wel..

29 februari 2012 om 00:29

Dat Kompany beter is dan Vertonghen is natuurlijk duidelijk, maar Vermaelen vind ik de laatste tijd, eigenlijk sinds ze blessure minder. Vertonghen is wel een speler die in grootte wedstrijden heel goed z'n mannetje staat en zelfs meer dan dat, ik noem bijvoorbeeld de laatste wedstrijden tegen Manchester United.

Dat Vermaelen nu nog de voordeel krijgt kan ik overigens wel begrijpen hoor, maar wanneer Jan straks de stap gaat maken na de Europese, hoogstwaarschijnlijk Engels, (sub)top dan zie ik hem zeer zeker Vermaelen uit de basis spelen.

29 februari 2012 om 11:59

Denk het niet. Voor mij is Vermaelen samen met Kompany een zekerheid centraal achterin.

Het klopt dat Vermaelen momenteel nog niet op zijn beste niveau zit, wat ook niet onlogisch is na zo lang geblesseerd te zijn + heel wat wedstrijden op de LB te hebben moeten spelen terwijl dat je positie niet is. Geef hem nog wat tijd en wedstrijden als CV en hij staat er terug helemaal.

Ik vind Vertongen beter dan Vermaelen die heletijd geblesseerd was, Daarnaast kan je hem als verdedigende middenvelder opstellen samen met Fellaini. Of eventueel als een back. Vertonghen vind ik wel goed hoor.

28 februari 2012 om 21:24

Als je het artikel gewoon leest voor je reageert hoef je niet van zulke vragen ze stellen.

28 februari 2012 om 21:25

lees de tekst.

28 februari 2012 om 21:25

Nee Vertonghen is te nonchalant, in kleine wedstrijden alhoewel hij zich wel verbetert.

Vermaelen is beter dan Vertonghen, kan beter koppen is, beter in verdedigen, alleen aanvallen is Jan Vertonghen wat beter in!

28 februari 2012 om 21:28

Maar Vertongen is toch beter dan Nicolas Lombaerts? Tenminste als hij Hernandez onzichtbaar maakte mag je wel hem opstellen vind ik. maar ja aan de andere kant beter kan hij uitrusten voor Ajax.

28 februari 2012 om 21:32

Beter dan Lombaerts maar minder dan Vermaelen

28 februari 2012 om 21:55

Hernandez scoorde toch????

28 februari 2012 om 21:56

Het niveau ligt ongeveer gelijk. Lombaerts valt niet te onderschatten, doordat hij in Rusland speelt komt hij niet zoveel in de aandacht, maar ondanks alle transfers daar staat hij altijd in de basis en doet het daar (en bij België) altijd zeer goed!

28 februari 2012 om 21:56

wacht effe hoot want, WHO THE Fuck IS lombaerts!?

28 februari 2012 om 21:57

@patrickb

Ja maar Man U scoorde 8x tegen Arsenal dat is toch iets meer hé. Bovendien Alderwereld werd makkelijk uitgekapt.

28 februari 2012 om 22:01

Lombaerts is CV bij Zenit Sint petersburg , al enkele jaren vaste waarden daar. Maar hij is al 27 , in deze selectie toch 1 van de oudste.

28 februari 2012 om 22:02

je baseert het nu op één wedstrijd, Vertonghen doet het verdedigend die seizoen erg wisselvallend en laat veel steekjes vallen waar Vermaelen gewoon het gewoon goed doet (uitzondering daargelaten)

28 februari 2012 om 22:45

Lombaerts is een LB geen CV. want vermaelen en company staan centraal daarom zit vertongen op de bank

28 februari 2012 om 22:45

Vertongen kan niet op de LB spelen Lombaerts wel

28 februari 2012 om 22:57

Vertonghen heeft zeker twee seizoenen bij Ajax LB gespeeld, dus wat je zegt is gewoon onzin. Bovendien, als Alderweireld het kan volgens die bondscoach dan kan Vertonghen het ook want Toby heeft bij Ajax altijd alleen in het midden gestaan.

29 februari 2012 om 00:48

En Utrecht scoorde 6x tegen Ajax.
Dus Utrecht is eigenlijk beter dan United en Arsenal?
Het heeft totaal geen zin iets op een wedstrijd te gaan baseren.

29 februari 2012 om 00:56

Mensen die zeggen dat Vertonghen beter is dan Lombaerts moeten misschien even Zenith volgen. Er is een reden waarom Lombaerts ondanks zovele miljoenenaankopen gewoon basispion is bij de Russen.
Aanvallend is Vertonghen sterker, verdedigend is Lombaerts beter.

29 februari 2012 om 02:04

Lombaerts is totaal geen LB eigenlijk. Alleen in Belgie (zegt al genoeg eigenlijk). Als CV is hij wel goed. Maar Vertonghen lijkst me als LB logischer. Hij heeft meer techniek en een betere balbehandeling. Lijkt me iets dat vrij essentieel is als LB tegenwoordig (tegenover Lombaerts dan, die gwn de kwaliteiten heeft puur voor een Cv).

29 februari 2012 om 09:57

@king-madrid: Leuk, maar dat was Manchester Utd-b. Ik vind het altijd grappig dat Ajacieden dat als referentie-kader gebruiken, net als die wedstrijd tegen Milan vorig jaar. Wedstrijden tegen ploegen die Ajax niet eens serieus nemen moet je niet al referentie gebruiken. En dat is niet anti-ajax, dat is gewoon een feit. Ik had het trouwens prachtig gevonden als Ajax die arrogantie op Old Trafford had afgestraft, dat zeker.

En over Belgie, terecht dat Vertonghen ernaast staat. Hij heeft gewoon de pech dat hij 2 betere concurrenten heeft. Vermealen en Kompany zijn gewoon basisspelers van internationale topclubs en spelen wekelijks goed op een hoog niveau. Vertonghen krabbelt de laatste weken weer wat op maar was de eerste helft van het seizoen echt dramatisch slecht.

29 februari 2012 om 13:25

Lombaerts is wel een cv ... Maar hij kan op de linksback uitkomen en daar speelt hij gewoon veel beter als vertonghen

29 februari 2012 om 13:26

Vertonghen speelt op de linksback bij belgie altijd waardeloos en lombaerts speelt daar veel beter op dus ...

vertonghen hoort gewoon in de basis te staan.

28 februari 2012 om 21:25

Op welke positie dan?
De 2 centrale verdedigers die er nu in staan zijn gewoon beter dan Vertonghen

28 februari 2012 om 21:31

Ik blijf Vertonghen meer een defensieve middenvelder vinden. Jan is te laks in duels en laat geregeld zijn mannetje lopen. Ik zie in hem wel een type Alonso die van achteruit de lijnen uitzet. Hij heeft daar alle sterke punten voor, kan goed inschuiven, uitstekende openingspass en een goede techniek. Jammer dat hij vooral als centrale verdediger wordt gebruikt. Hij gaat te vaak te laks de duels aan en vooral in duels tegen kleinere clubs erg nonchalant.

28 februari 2012 om 21:45

Ja, maar ook daar hebben de Belgen keuze genoeg. Als je ziet wie dat daar nu speelt. Defour, Witsel, Fellaini zijn toch ook niet van de minste. Je zou Verthongen kunnen brengen in de plaats van Defour. Maar Defour is het wel gewoon om op die positie te spelen. Als Verthongen zich zou kunnen instellen, aanpassen om op linksback te spelen, zou dat een enorme hulp zijn. Maar ja, je moet het willen en vooral kunnen he

28 februari 2012 om 21:59

@gunner90 :

Ben ik volledig met akkoord! Vertonghen als verdedigende middenvelder lijkt me ideaal, kan goed verdedigen, kan het allemaal belopen, kan bovendien ook nog voetballen (heeft een goede pass) en een goed schot. Ik ben ook voorstander.

Simons in ook al wat oud en Defour nog altijd teveel geblesseerd en speelt daardoor ook niet altijd bij Porto. Alleen Naingollan (waar ik zeer veel positieve verhalen van hoor) kan ik niet zo goed inschatten omdat ik hem nog niet veel heb zien spelen.

28 februari 2012 om 22:01

Ik vind het jammer dat hij bij Ajax ook nooit meer als controleur speelt. Daar zou hij echt het beste tot zijn recht komen, als verdediger vind ik hem net iets te gemaakt. Als linksback zou hij denk ik snelheid te kort komen net als bij centrale verdediger. Dan zou ik eerder Vermaelen als Linksback zetten, heeft het bij Ajax ook goed gedaan op die positie.

28 februari 2012 om 22:10

@yba1906

Alleen Fellaini vind ik echt een betere controleur. Defour en Witsel zijn niet echt zoveel beter. Witsel vind ik beter tot zijn recht komen als aanvallende middenvelder, Defour is net iets te vaak geblesseerd en met Simmons in de basis wordt het ook niet veel beter.

28 februari 2012 om 22:46

lees de tekst Simons staat er niet op en Fellaini staat verdedigende middenvelder

28 februari 2012 om 23:34

als linksback? heel simpel

28 februari 2012 om 21:28

in plaats van wie dan

28 februari 2012 om 21:56

ja vermaelen en kompany ook en die spelen op een iets hoger niveau snap het wel

28 februari 2012 om 23:21

Ja, maar op welke positie?
Als CV is er geen plaats.
Kompany is vele malen beter dan deze Vertonghen.
En Vermaelen is ook niet minder dan Jan.

Die Belgen hebben toch wel een erg getalenteerde selectie met ervaren krachten zoals Vermaelen en Kompany. We moeten oppassen voor onze zuiderburen....

28 februari 2012 om 21:37

Klopt. Ik ben bang dat ze ons nog wel eens voorbij gaan qua kwaliteit. Die Hazard en Lukaku zijn echt ontzettend jong en zijn nu al heel goed, terwijl wij eigenlijk geen toptalenten hebben op dit moment.

28 februari 2012 om 21:55

Geen top talent? Onze jongens zijn wel met overmacht Europees kampioen u17 geworden! Ze zijn nog jong maar biedt zeker hoop voor de toekomst.

Voor de komende jaren hoeven we ook nog niet te vrezen denk ik. De toppers uit onze huidige selectie kunnen nog een aantal jaar mee..daarbij krijg je aanvulling met bijvoorbeeld strootman en zeer talentvolle vleugel spelers als John en Narsing.. Alleen de verdediging stelt niet zo veel voor maar dat is al jaren het probleem..en met Krul op de goal komt het wel goed.

28 februari 2012 om 22:06

Haha daar hoef je je niet ongerust over te maken. Nederland heeft echt enorm sterke talenten maar daar hoor je niet veel van omdat ze nog in de jeugd spelen of rustig worden gebracht. Oftewel nog niet in de nationale ploeg staan, wat bij België wel het geval is omdat de vorige lichting rode duivels van bedroevend niveau was.

Je denkt vast ook dat het qua verdedigers niet goed zit bij Oranje en er weinig aanstormend talent is.. wel het tegendeel is waar. Er komt enorm veel talent aan voor Oranje. Als je wilt maak ik wel een lijstje voor je.

28 februari 2012 om 22:48

ik ben een Belg en gaat niet over wie de beste is maar ik geef wel toe jullie hebben veel betere trainers gehad dan wij. En ik denk dat de vorige trainers de verkeerde mensen opstelden en daarom vind ik het ook een schande dat het al zolang geleden is dat wij nog is bij een groot toernooi waren.

29 februari 2012 om 07:02

Haha ik ken wel een aantal namen in de verdediging zoals Jeffrey Gouweleeuw van sc Heerenveen, dat vind ik echt een goede speler.

28 februari 2012 om 21:51

Jullie mogen bang zijn van Belgie, maar ik ben nog steeds teleurgesteld dat we zogenaamd de beste generatie in jaren hebben en dat ze zich niet eens voor het ek kunnen kwalificeren doordat ze tegen Azerbeidzjan ( denk ik) met alle respect gelijkspelen...
We kunnen roepen en schreeuwen dat onze ploeg meer talent heeft dan de nieuwe opkomende nederlandse generaie maar laat ze eerst een een goed prestatie neerleggen, te beginnen met de moeilijke uitmatch tegen anti-voetbal ploeg Griekenland.

28 februari 2012 om 22:31

Ze verslaan Griekenland met gemak ookal is die debiel van een coach leekens aan eht roer. Voor de rest ben ik het eens met je. Belgie barst van het talent maar ze falen telkens weer. Gedeeltelijk ligt dit aan de coach .

28 februari 2012 om 22:04

Op sommige posities hebben we inderdaad toppers lopen. We hebben wel wat goede/top spelers, maar ofwel spelen ze bijna allemaal op dezelfde positie (CV bvb) ofwel halen ze het niveau van hun club nog niet bij de nationale ploeg (bvb Hazard). Het grootste probleem (ook al hebben we geen echte backs, maar dat valt nog op te lossen in mijn ogen) is dat we eigenlijk geen enkele deftige spits hebben. Lukaku kan het misschien worden (en zal het eigenlijk moeten worden voor België), maar al andere spitsen komen zwaar tekort. En zonder goede spits die makkelijk scoort is het toch heel wat moeilijker tegen landen als Turkije, Kroatië,... Landen waar we voorbij moeten om ons te plaatsen voor een groot toernooi. Geef ons Huntelaar of Van Persie en we gaan naar een groot toernooi denk ik.

28 februari 2012 om 22:33

Mirallas is een deftige spits. Leekens is echt een amateur! Hij rouleert te veel spelers op de spits positie! Ik zou alleen Mirallas daar spelen en Lukaku als supersub/stormram voor de laatste 1à minuten van een wedstrijd.

28 februari 2012 om 22:44

Mirallas is geen echte (centrum)spits, dus ook geen deftige . Hij speelt bij Olympiakos op de flank. Kan wel in de spits staan, maar dan eerder in een 2 spitsen systeem dan in het 1 (of 3) spitsen systeem dat Leekens hanteert.

Yes, chadli in de basis had ik niet verwacht gun het de jongen echt, sta er ok eerlijk van te kijken dat vertonhen uit de basis staat. Dit team heeft echt veel talent, vooral de verdediging en hazard.

28 februari 2012 om 21:51

Waarom niet? Chadli staat mits fit altijd in de basis, ik vind het verrassender dat Hazard een basisplaats heeft.

28 februari 2012 om 22:03

Ik ben voor twente, chadli speelt de laatste 2 wedstrijden echt goed, maar hazard is echt wel beter, super grootmtalent. Dembele had trouwens ook op de blek kunnen staan van chadli, ik vind dat hazard sowieso moet spelen.

28 februari 2012 om 22:30

Hazard is een enorm talent maar is een ander type speler dan Chadli, klein, fysiek minder sterk, lui in het mee verdedigen, egoïstisch in zijn actie, om deze redenen krijgt Chadli doorgaans de voorkeur boven Hazard, nu spelen ze beiden.

28 februari 2012 om 22:51

De dag dat Hazard op de bank start moet er wel iets heel ergs zijn gebeurd. Chadli zou de voorkeur krijgen op hem? Dan zouden we wel met een hele slechte bondscoach zitten. Lui om mee te verdedigen? Messi bij Barça ook, verdedigen kun je ook met 10 hoeft niet perse met 11. Chadli is daar heel sterk aan, daarom vind ik Chadli en Hazard samen erin de beste combinatie. Maar dan zit je nog met Mertens. Egoïstisch in z'n actie? Hij maakt acties om anderen te kunnen aanspelen, niet om voor eigen succes te gaan.. tenzij hij in scoringspositie staat natuurlijk dan moet je wel schieten.

28 februari 2012 om 23:27

Hazard heeft vaker op de bank gezeten dan in de basis gestaan en Chadli heeft regelmatig de voorkeur boven Hazard gekregen dus er zijn blijkbaar nogal wat rampzalige dagen geweest daar in België.

29 februari 2012 om 02:10

Hazard egoistisch? Bekijk eens een paar matchen van Lille aub. En bij de Rode Duivels kan hij soms gwn niet anders omdat er geen aanspeelpunten zijn dikwijls. Grote fout fan Leekens. Als hij met een echte nr. 10 zou spelen en zonder die Simons.

29 februari 2012 om 08:57

Ik baseer mijn mening op de wedstrijden en invalbeurten die ik van hem heb gezien bij de Rode Duivels, Hazard is een soort Mertens in het quadraat, enorm veel snelheid en techniek maar gaat altijd voor de actie en de goal en weigert verdedigend werk op te knappen.

Misschien dat hij bij Lille op deze manier kan voetballen maar in het nationale team worden andere dingen van hem gevraagd.

28 februari 2012 om 21:52

Toen bleek dat Mertens geblesseerd was lachte ik stiekem in mijn vuist omdat Chadli dan zou spelen. Chadli is gewoonweg een van mijn lievelingsspelers in de eredivisie.

28 februari 2012 om 22:02

Chadli heeft tot dusverre altijd de voorkeur gekregen boven Mertens.

28 februari 2012 om 22:09

Dat was toen Mertens nog niet bij PSV speelde.

28 februari 2012 om 22:09

Ja maar kwas dees keer bang dat Mertens ging spelen doordat hij goed presteer bij Psv. We hebben al genoeg aan 1 egoist (hazard), maar twee (mertens) lijkt me toch veel

28 februari 2012 om 22:21

Voor een egoist heeft Mertens wel al veel assists gegeven, de teller alleen in de Eredivisie staat op 10 geloof ik, alleen Narsingh en misschien Eriksen hebben meer assists... En als we naar goals + assists kijken heeft Mertens een ruime voorsprong op alle anderen!

Maar goed als je denkt dat je de media na te moeten praten, veel plezier!!!

28 februari 2012 om 22:29

De keren dat Mertens heeft gespeeld waren omdat Chadli geblesseerd was, tot dusverre heeft Chadli de voorkeur boven Mertens, Hazard en Dembele gekregen, je mag er vanuit gaan dat Leekens hem altijd in de basis zet.

28 februari 2012 om 22:39

Ik praat de media niet na, ik heb een paar psv wedstrijden half gevolgd en Mertens is net zoals Robben, gaat liever naar binnen om de bal in de verre hoek te werken in plaats van een medespeler uit tepikken. Hij is wel een fantastische speler

28 februari 2012 om 21:26

Nee Mignolet krijgt voorkeur op Courtois.

28 februari 2012 om 21:53

Geen voorkeur, Leekens rouleert de keepers elke wedstrijd om een goed beeld te krijgen wie de nummer 1 voor de wk-kwalificaties zou moeten zijn.

28 februari 2012 om 21:27

Neen. Maar hij zal zijn kans nog wel krijgen in de komende oefenwedstrijden. Dat kan niet anders als je zijn prestaties bekijkt. Maar er gaat pas tegen de volgende kwalificatieronde beslist worden wie de nr 1 wordt. Mijns inziens Courtois, die heeft al bewezen punten te kunnen pakken om de cruciale momenten.

28 februari 2012 om 22:42

Coutrois speelde tegen Frankrijk. Gillet speelde de oefenwedstrijd voor Frankrijk(vergeten tegen wie dat was.)
En nu krijgt Mignolet nog eens een kans, natuurlijk hoop ik dat Courtois onze man word maar met Leekens weet je nooit.

29 februari 2012 om 13:29

Romenië was dat denk ik

De verdediging is toch wel een linie waar Nederland jaloers op kan zijn. Een centrum van Kompany en Vermaelen is wel eens iets anders dan Heitinga en Mathijssen.

klopt is alleen wel raar dat lukaku er nirt in staat.

28 februari 2012 om 21:28

Wat is daar zo raar aan? Lukaku heeft dit seizoen in totaal hoogstens 80 minuten gespeeld.

28 februari 2012 om 21:28

Of misschien net niet aangezien hij zo weinig speelt bij Chelsea. Je zou dat natuurlijk ook kunnen gebruiken als argument om hem bij de Duivels net wel te laten spelen. Maar dat zou niet erg fair zijn tegenover de andere jongens he.

28 februari 2012 om 22:43

Mirallas is de belangrijke man voor Olympiakos en is bijna topschutter denk ik?
Ik vind het in ieder geval jammer dat Lukaku niet speelt voor Chelsea dan, had hem vertrouwen kunnen geven en misschien meer kansen bij Chelsea opgeleverd. Maar het is natuurlijk logisch dat Mirallas speelt.

Dit is alleen maar goed nieuwe voor Der Jan. wie zit er nou op oefeninterlands met de Belgische ploeg te wachten. Het kampioenschap komt eraan, veel belangrijker. Leekens is sowieso een clown eerste klas. Totaal geen verstand van dit simpele spelletje. Kon niet eens boven het zwakke Turkije eindigen met zn ploeg.
Ik sta in ieder geval open voor een een baan als hoofdcoach van de Belgische ploeg. IK ken de feiten en beschikt over een dosis aan ervaring. Ik leidt ze naar het Wk!

28 februari 2012 om 21:27

Ja en jij bent ook de nieuwe Messi

on : Vertonghen moet eigenlijk centraal spelen, maar Kompany en Van Buyten zijn beter, en op linksback is ie niet net zo goed als, centraal dus ik ben bang dat het er bij Vertonghen er niet uit zal komen, bij Belgie.

28 februari 2012 om 21:31

Ben het daar niet mee eens Torres. Ik zie nog altijd liever Vertonghen spelen in de plaats van Big Dan. Ook zie ik Vermaelen liever spelen dan Vertonghen. Maar beide zijn natuurlijk erg goede verdedigers. Luxe om zoveel keuze te hebben centraal achterin. Alleen de backs vormen het probleem bij de Duivels

28 februari 2012 om 21:28

Ah jij staat wel voor veel dingen open ofniet? Al zie ik jou die baan totaal niet vervullen.

De 2 verdedigers die er nu zullen staan zijn beide beter als verthongen, goede keus dus.

28 februari 2012 om 21:37

Luxor jij bent werkelijk een fenomeen als ik het zo lees beschik jij over vele talenten. Je insinueerde dat je de nieuwe messi zou kunnen worden en nu dit. Ik gun het je van harte.

Ontopic:
Ik vind lombaerts geen geweldige verdediger hoor, ik schat Jan hoger in. Maar voor ons ajacieden komt het nu wel goed uit vol op de competitie richten ik hoop/denk dat het eenzelfde scenario zal worden als vorig jaar.

29 februari 2012 om 10:37

Nu nog leren schrijven zonder dt-fouten...

Kompany en Vermaelen centraal 1 woord: Fantastisch! Eindelijk staat Vermaelen niet op Lb.
En het middenveld ook goed. En aanval Fantastisch.
Dit wordt een mooie pot tegen Griekenland. Alleen jammer dat Mignolet de voorkeur krijgt boven Courtois. Courtois is echt in goede vorm.

28 februari 2012 om 21:35

Inderdaad, hier hebben we lang op moeten wachten. Ons "engels" duo achterin. Hopelijk doen ze het nu erg goed en beseft Leekens dat dat de twee zijn die daar moeten spelen. Het middenveld is ook weer eens lekker aanvallend ingesteld, hopelijk kan Defour de verdedigende taken bolwerken. Simons gaat volgens mij niet meer meedoen mochten we het volgende WK halen, al weet je natuurlijk nooit.
Enige "minpuntje" in de selectie vind ik Chadli. Ben niet zo'n fan van de Luikenaar. Werkt altijd wel hard en doet ook goed zijn verdedigende taak. Jammer dat Mertens er niet bij is, dan zou het plaatje compleet zijn. Want hij is aanvallend net iets beter en heeft in de voorbije matchen ook goed meeverdedigd.

Dit is wel apart. Normaal staat Vertonghen altijd als Cvm, Is ook betere positie voor hem als je het mij vraagt!

28 februari 2012 om 22:44

Speelde de laatste wedstrijden nooit als CVM voor België. Maar als linksback.

Denk dat er weinig verschil zit tussen Vermaelen en Vertonghen. Maar de keuze voor Vermaelen kan ik wel begrijpen. Ik zou die achterhoede wel bij Oranje willen zien hoor.

28 februari 2012 om 21:55

Met zo'n verdediging zou Oranje echt bij de top van de wereld horen. Nu denk ik dat Spanje,duitsland en Brazilie de 3 beste landen zijn. Misschien kunnen we het Nationale elftal samenvoegen ; en door gaan als De Lage Landen?

28 februari 2012 om 22:13

Lijkt voor Oranje een geweldig idee. Stel je voor de aanval van Nederland en de verdediging van België Zou perfect kunnen, alleen kunnen de Knvb en de Kbvb moeilijk zeggen vanaf nu spelen de voetballers uit België en Nederland in 1 elftal, en na het EK dat terug ongedaan maken. België wil zelf naar het WK in Brazilië, en we zullen er ook geraken op eigen kracht.

28 februari 2012 om 22:18

Ik ben ervan overtuigd dat Belgie het WK in Brazilie zal halen en over een paar jaar zal aansluiten bij de wereld(sup)top

Dus dan zitten buiten Vertonghen en Lukaku ook Dembele, Mertens, Courtois en Martens nog op de bank.
Dat is ook geen kattenpis! Wat een goede selectie hebben die Belgen toch, jammer dat ze niet naar het EK gaan.

28 februari 2012 om 21:31

Martens is niet meegereisd en Mertens is geblesseerd.

Mooi stel namen zeg! Veel toppers of toppers-in-wording. En naast Vertonghen ook nog een Dembele op de bank waar ik persoonlijk een groot fan van ben. Hopelijk kwalificeren ze zich voor het WK. Dat gun ik ze zeker wel.

28 februari 2012 om 21:53

Nee hoor, Kompany, Hazard en Vermaelen zijn top, maar de rest niet. Mertens, Martens, Lukaku, Vertonghen en Fellaini zijn geen toppers naar mijn mening, maar zitten bij de subtop en kunnen nog naar de top klimmen. Nederland heeft nog meer kwaliteiten met Van Persie, Huntelaar, Sneijder (in vorm), Vdv(in vorm) en Robben (in vorm). Nog niks te vrezen.

29 februari 2012 om 01:00

Nederland heeft misschien wel meer kwaliteit op het middenveld maar ze hebben ook al laten zien dat als een Sneijder, Vdv en Robben niet draaien het maar een matige ploeg is.
Huntelaar is trouwens geen top.

29 februari 2012 om 13:32

Felliani geen topper? daar gaat jou geloofwaardigheid vriend, is wel een rede dat hij wel al meermaals is genoemd bij de engelse toppers...

29 februari 2012 om 18:32

Dat Rsca logo van jou maakt het een stuk geloofwaardiger. Hij is goed maar geen topper, of je het nu leuk vindt of niet.

Als ik Leekens was, zou ik met 3 verdedigers spelen. Ik zou Alderweireld op de bank zetten, omdat hij gewoon kwaliteit te kort komt. Daarom zou ik met Lombaerts spelen. Vertonghen zou ik als een centraal verdedigende middenvelder laten spelen. Normaal zou ik Mertens erin zetten in plaats van Chadli, maar die is nu geblesseerd. Zelf geef ik Lukaku nog steeds de voorkeur in de spits.
Al met al denk ik dat Belgie een goed team heeft met een verkeerde coach.
Dit Belgisch elftal moet aanvallend spelen. Ze hebben genoeg creativiteit voorin en een uitstekende verdediging. Daarom zouden ze makkelijk aanvallend kunnen spelen, want ze hebben een verdediging waar ze op kunnen vertrouwen.

Mignolet
Lombaerts
Kompany
Vermaelen
Defour
Witsel
Vertonghen
Fellaini
Hazard
Lukaku
Chadli
28 februari 2012 om 21:39

Hoe ga hij die vier man positioneren op het middenveld? Ben gewoon nieuwsgierig. Want dat zijn volgens mij allemaal spelers voor centraal op het veld. Met die vier dan een compacte ruit vormen en de flanken laten voor Hazard en Mertens?
Ik weet niet in hoeverre het realistisch is om met drie verdedigers te spelen. Tegen mindere ploegen kan dit goed uitpakken. Maar vanaf je tegen een echt goede tegenstander speelt, gaat dit volgens mij problemen opleveren.

28 februari 2012 om 21:41

Belgie moet echt niet met een 3-4-3 gaan spelen. 3 verdedigers kan je alleen maar doen als je tegen dwergstaatjes speelt.

28 februari 2012 om 21:59

3-5-2 heb ik ook al aan gedacht maar dan heb je Walter Mazzari nodig als coach. Met drie verdedigers spelen wordt anno 2012 ook bijna niet meer gebruikt. Op verdedigend vlak zou deze opstelling een goede oplossing zijn voor ons backprobleem en de weelde aan Cv's, maar verder lijkt me het niet haalbaar om met de nationale ploeg zo'n systeem te spelen. Daarop zou je minstens iedere dag moeten trainen.

Plus niet alle spelers kunnen zo op hun beste positie spelen. Dembélé, Chadli en De Bruyne moet je niet op de flank gaan zetten in zo'n systeem. Centraal is er maar 1 positie voor hun allen. Hazard moet dan als spits spelen op Lavezzi's positie. We hebben geen Cavani. Op het middenveld klopt het wel, Defour als Gargano en Fellaini als Inler. Maar waar moet Witsel. En in de verdediging zit er ook een kleine fout, eigenlijk zou Kompany moeten centraal spelen omdat hij de leider én de sterkste is maar dat kan niet want dan zou je een linksvoetige moeten op de meest rechtste positie zetten - tenzij je met Alderweireld speelt.

3-4-3 en 3-5-2 zijn not done. Te aanvallend en word je zo mee afgestraft tegen de grote teams.

Courtois
Kompany
Vermaelen
Vertonghen
Chadli
Defour
Fellaini
???
Dembélé
Hazard
???
29 februari 2012 om 10:41

Een oplossing voor ons backprobleem? Zeer creatief natuurlijk, je stelt gewoon geen backs meer op. Zo kunnen we ons spitsenprobleem ook oplossen natuurlijk: neem die spits weg en zet er nog een centrale middenvelder bij!

29 februari 2012 om 13:26

In welke opstelling spelen we dan, in een 3-7-0 of een 2-8-0 ?

Die Standarddriehoek had ik op gehoopt en is ook uitgekomen. Goede opstelling, chapeau Leekens.

Courtois is misschien beter, maar Mignolet kun je nooit op een fout betrappen en is ook erg talentvol. Keeper die in het linkerrijtje hoort in de PL.

Wordt Hopelijk een mooie match morgen! Goede Tegenstander voor ons met het oog op het EK van in de zomer , Griekenland speelt ook in zijn Bijna sterkste opstelling ! Al had ik ook graag andere talenten aan het werk gezien bv , Fetfazidis , mitroglou , athanasiadis , ninis ( gekwets nu ) Maarja we zien wel morgen;

Tzorvas
Torosidis
Sokratis Pap
Papadopoulos
Cholevas
Katsouranis
Fotakis
Maniatis
Salpingidis
Gekas
Samaras
28 februari 2012 om 21:58

Ik denk niet dat er een land bang wordt van die selectie!

28 februari 2012 om 22:05

Ze hoeven er ook niet bang voor te zijn? Niemand was bang voor Griekenland in 2004 , integendeel ze werden uitgelachen maar kijk de meeste Griekse spelers spelen niet bij Echte toppers zoals barcelona , real , bayern , manu ,city en dat hoeft ook helemaal niet . Maar de kracht van de Grieken is het samen vechten en inzet en passie en eer !
en we hebben heus grote talenten die het kunnen maken bij toppers !
Ninis , Fetfazidis , Fortounis , Kyrgiakos papadopoulos , Papastathopoulos .

28 februari 2012 om 22:11

Niemand werd bang van het Griekenland dat Europees kampioen werd. Soms is het zelfs beter als je anderen niet bang maakt, terwijl je wel kwaliteit en ervaring bezit.

Edit: had vergeten te herladen, en dus niet gezien dat je bijna precies hetzelfde zei :P

28 februari 2012 om 22:16

Klopt ook! Als ge ziet dat belgie dus zogenaamd een top elftal heeft , ja sorry maar als ge met alle respect van azerbeidjan en kazachtstan punte laat afsnoepen hoor je gewoon niet op een Ek ! Dan mag Belgie nog zoveel talent en kwaliteit bezitten .

28 februari 2012 om 22:04

Hopelijk gaan de Grieken niet met zn allen de eigen zestien bewaken 85 min. lang om vervolgens op een counter te scoren, dat zou echt erg zijn. Ik vrees voor een zeer saaie wedstrijd morgen, kweeni waarom maar tegen Griekenland spelen is altijd frustrerend omdat ze defensief hun mannetje wel staan.

28 februari 2012 om 22:06

Zo spelen ze al lang niet meer ! We hebben nu een portugese trainer die erop staat om aanvallend te voetballen! Oke , het lukt niet altijd dat geef ik toe maar Verdedigend is nu eenmaal Echt een Sterke Kracht bij Griekenland .

28 februari 2012 om 22:11

Het is een hecht team dat moet ik wel toegeven, en een lichtpunt voor de Grieks bevolking op het moment. Het is waar dat de Grieken nu beter voetballen maar wat ik zag in de kwalificaties was echt om van te huilen, harsh but true. Hoop wel dat het een leuke pot wordt morgen, ik vrees wel voor een tactisch steekspel van beide coaches.

28 februari 2012 om 22:19

Ik snap ook wel wat je bedoelt ! Ik erger mij er ook soms aan , denk je dat het Griekse bevolking het interresant vind om te kijken hoe ze alle vanachter rond tikke? Maarja ik ben fier dat toch myn land van maar 11 miljoen inwoners en toch ook weer niet zoeen sterren elftal heeft toch nog ons op het WK en EK brengt de laatste jaren .

28 februari 2012 om 22:37

Where there is light, there is hope =)

28 februari 2012 om 23:07

is theofanis gekas geselecteerd?

wat een held, doet het echt uitstekend bij samsunspor

29 februari 2012 om 15:44

Ja tuurlijk hij staat gewoon in de spits vandaag! En ja heb hem ook gevolgd bij Samsunspor , echt geweldig opgevangen daar

29 februari 2012 om 00:09

Jij als griek moet toch wel zien dat Tzorvas toch echt niet op doel moet!! Hopelijk zie je dat anders moet ik je verbeteren; Verder leuke opstelling natuurlijk , en met ninis erbij zou het nog leuker zijn en met Karnezis , sifakis o De jonge Kapino op doel!

29 februari 2012 om 15:45

Ja ik zie ook liever Kapino of sifakis maar Sifakis is gekwets nog en kapino gaat mee naar duitsland - Griekenland vandaag eh!

29 februari 2012 om 15:47

En gisteren had ik nog de Griekse sportkranten gelezen en er stond in dat Tzorvas in doel stond ! maar vandaag Staat er wel degelijk Karnezis in doel !

Wie is die Kevin Mirallas ? Is hij beter dan Lukaku? En waar speelt hij?(club)

28 februari 2012 om 21:48

Speelt voor Olympiakos, waar hij vorig seizoen 14 doelpunten maakte en dit seizoen zit hij al aan 13. Hij kwam van de jeugdacademie van Standard naar de jeugdacademie van Lille en brak daar door. Toen maakte hij de overstap naar Saint Etienne - omdat hij er meer kon verdienen - en sinds 2 jaar speelt hij bij Olympiakos.

Lukaku is een beer, fysiek sterk, snel, enz. terwijl Mirallas een afwerker is met ook nog eens een fluwelen techniek. Beetje de speelstijl van David Villa.

28 februari 2012 om 21:59

Hij komt toch van Lille?

28 februari 2012 om 22:01

Tussen Lille en Olympiacos heeft hij nog 2 jaar voor Saint Etienne gespeeld.

28 februari 2012 om 22:15

Bij Saint-etienne speelde hij dacht ik op de vleugel en kon hij geen brokken maken. In de spits is hij veel gevaarlijker. Griekenland is niet de grootste competitie, maar om er bij Olympiakos basis te spelen moet je toch goed zijn.

On: Mooie opstelling. Elke opstelling had ik echter goed gevonden, want ik vertrouw op elke Rode Duivel en op de bondscoach ;-) Altijd optimistisch blijven.

28 februari 2012 om 22:16

Aah, thanks voor de info. Het is dus wel verdiend dat hij in de basis begint?

29 februari 2012 om 00:33

Ja, zeker omdat bijna al onze andere spitsen minder spelen. Vleminckx uit de basis, Vossen moet geregeld bankzitten, Lukaku komt niet in de ploeg bij Chelsea, Ogunjimi weet ik niet zoveel van, De Camargo denk ik ook maar met afwisseling basis (?). Mirallas is samen met De Ceulaer de enige regelmatig speelt en een mooi niveau haalt.

holy ... wat een monsterlijke elftal heeft fit belgie zeg, gaat het oranje heeel moeilijk maken.

Hoe kun je nou 39ste staan met zo'n goed team? De verdediging is beter dan die van Oranje. Die Belgen hebben veel potentie en ik vind het echt jammer dat ze er niet bij zijn op het EK.

OT: Het is een moeilijke keuze als je 3 van zulke centrale verdedigers hebt. Ik denk dat Kompany en Vermaelen toch iets verder zijn dan Verthongen. Al vind ik Vermaelen de laatste tijd niet erg sterk. En is Verthongen juist de man in vorm. Moeilijke keuze,maar Leekens zal het wel weten. Hij ziet ze op het trainings veld en kan ze het best beoordelen.

28 februari 2012 om 21:49

Ik ook ;
Maar in voetbal draait het om goalen scoren. Wanneer je dan tegen van die kleine ploegen speelt moet je er zelf drie maken (toch minstens 2)en er geen incasseren. Als je dan in de voorlaatste minuut er per ongeluk nog één tegen krijgt, is dat niet meteen een ramp. Ze moeten volgens mij tegen die kleine ploegen nog iets dominanter voetballen en het sneller afmaken. Maar ja, vooral de aanval is nog erg jong. Dat is een leerproces he.

29 februari 2012 om 02:16

Goerges Leekens. Met een coach als Verbeek of De Boer zou er veel meer voetbal in het team zitten. Ben ik echt van overtuigd.

remigolbach, hij speelt in Griekenland voor Olympiakos en miss ken je hem nog wel van het ek voor onder de 21 (als ik het goed heb). Daar was die een van de betere van het toernooi.

dat is mooi!
vertonnghen speelt de laatste tijd ijzersterk bij ajax. Hierdoor krijght hij meer rust en heeft hij minder kans op blessure's

vertongen hoort er gewoon in.
vind het maar een raare beslissing.

28 februari 2012 om 21:52

Hoort er niet in , Kompany , Vermaelen en Lombaerts zijn betere Cv's dan Vertonghen. En spelen ook bij betere clubs , zolang Vertonghen bij Ajax speelt maakt hij geen kans. OP CVM moet je hem ook niet zetten als je over Fellaini , Defour , Naingolan , en Witsel beschikt

28 februari 2012 om 21:54

op dit moment speelt vertongen beter dan vermealen . Het komt alleen maar wat jij zegt doordat vermealen bij arsenal speelt komt hij altijd in de selectie

28 februari 2012 om 22:02

Alsof Lombaerts bij zo'n grote topclub speelt..
Bovendien speelt Witsel bij Benfica meer als aanvallende middenvelder dan verdedigende middenvelder. Fellaini is denk ik de eerste CVM voor België.

29 februari 2012 om 00:38

Zenit is ondanks historie en dergelijke nu van hoger niveau dan Ajax. Het is geen absolute topclub, maar ze staan toch maar mooi in de afvalrondes van de Cl.

Witsel heeft toch een vrij controlerende rol (met Garcia ernaast en Aimar ervoor)? Sowieso kan hij defensief en offensief spelen op het middenveld en bi België zal dat offensief zijn met Defour en Fellaini erachter.

En Vertonghen speelt beter dan Vermaelen? Hij blinkt nu misschien niet uit, maar haalt toch best een hoog niveau in een veel moeilijkere competitie.

Vermaelen speelt overigens wel heel zwak de laatste tijd, maar ja toch wel begrijpelijk

28 februari 2012 om 21:50

ja maar als je hem uit de selectie neemt gaat zijn vertrouwen ook weer omlaag in de trainer dus ik begrijp het wel

28 februari 2012 om 21:50

Vermaelen speelt niet zwak, Koscielny speelt superieur. Vermaelen speelt maar gewoontjes maar dat komt mede doordat hij op de linksachterpositie moet plaatsnemen omdat André Santos en Gibbs out zijn/waren. Niet zijn sterkste positie.

28 februari 2012 om 22:05

Ik vond Vermaelen in de 2e helft tgen Spurs wel zeer sterk spelen. Ik kan me geen een duel herinneren die hij verloor.

28 februari 2012 om 21:53

Vermaelen heeft af gelopen maanden op LB gespeeld , een positie die hij niet graag speelt , klopt wel dat hij nu laatste 2 matchern wel CV speelde maar niet zijn beste niveau haalde. Ik geloof wel dat het met de tijd terugkomt. En daarbij is het niet dat Vertonghen zelf ook in topvorm verkeert.

28 februari 2012 om 23:25

Heeft idd 2 a 3 zwakke matchen gespeeld. Al verzoop het hele team toen ...
Laatste match tegen Spurs echter, verloor hij geen enkel grondduel, geen enkel kopduel & waren al zijn tackles correct & geen enkele keer balverlies.
Dus qua stats kan die laatste match toch tellen!

Leuk team. Ik vind dat Belgie kwalitatief gezien een topploeg is. Het probleem is : Leekens. In Belgie noemen ze hem ''de man met het plan'' . Dan vraag ik mezelf telkens welk plan!? Hij is echt een snert coach. Bij Anderlecht had hij mertens weggestuurd omdat hij te klein was. Er zit geen tactiek in de ploeg , hij wisselt basisspelers de hel tijd , speelt nooit met 1 vaste spits, etc...
Zelfs met Leekens aan het hoofd zie ik ze wel winnen van Griekenland. Griekenland is 3x niks. Makkelijkste kwalificatie reeks die je je maar kunt bedenken en een middelmatige ploeg.
Belige wint met 2-0.

28 februari 2012 om 23:25

Noemen we hem zo dan? Ik ken toch ook een hele hoop mensen die het daar niet mee eens zijn. Hij heeft zich te lang verscholen achter: 'er is toch een goede sfeer, vibe rond de rode duivels'. Hij mag die goede sfeer nu omzetten in goede resultaten. Als hij het WK niet haalt mag hij opstappen. Vroeger zal dat niet gebeuren. Ik zou het prachtig vinden mocht Gerets of Preud'homme bondscoach worden. Desnoods gecombineerd met nog een andere job. Maar die zouden wel een plan hebben. Maar ja, dat is mijn mening hé. En wie ben ik om commentaar te hebben. Hoop alleen dat we het WK halen. Het is nu echt al te lang geleden. Altijd maar voor onze noorderburen supporteren op een groot tornooi ;

29 februari 2012 om 02:18

Volledig mee eens. Ik moet echt kotsen van 'die goede sfeer' onzin. We haalden zelf nog minder resultaat dan onder Vde, en dat met deze groep!

29 februari 2012 om 01:04

Logisch dat Leekens Mertens weigerde bij Anderlecht. Dries was toen nog geen jaar oud ...

29 februari 2012 om 13:44

Volgens mij was het bij Gent , type foutje sorry.

Deze beslissing kan België nog de winst gaan kosten. Leekens lijkt me een man die niet geschikt is voor de functie van Bondscoach. De Belgische bond kan beter een ander aanstellen.

28 februari 2012 om 21:53

Ja inderdaad aan Vertongen heb je veel aan ,hij is zn man altijd kwijt,dat zie je bij Ajax ook ! Dekking van hem is zn zwakte !

Terecht ,vertongen zn dekking is vrij matig ! Ik begrijp daarom de keuze wel ! Vertongen kan niet dekken dat is vele malen gebleken !

28 februari 2012 om 21:57

Vertonghen is helemaal niet zwak in de dekking. Het grootste probleem is het Ajax middenveld wat voor zijn gevoel overlopen wordt. Hij springt daar als aanvoerder nogal eens bij en daardoor vergeet hij zijn eigen positie. Ook gaat hij vaak mee naar voren in de aanval. Maar puur verdedigend is Vertonghen ijzersterk hoor. Kijk maar naar de wedstrijd Ajax - Twente aan het eind van vorig seizoen. Ook tegen manchester en Real viel hij niet door de mand verdedigend gezien.

Ongelooflijk, wat een geweldig, talentvol elftal heeft Belgie zeg! Op elke positie een goede speler, en zelfs zo goed dat Vertonghen en Lukaku op de bank zitten. Ik verwacht dat ze binnen een paar jaar echt goed gaan presteren, ik verwacht dan ook wel dat ze het WK 2014 halen.

Defensieve zekerheid tegen een matig grieks elftal, het moet niet gekker worden..
De Belgen hebben teveel centrale verdedigers, het is niet voor niets dat Alderweireld op rechtsback speelt. Vermaelen en Kompany spelen beide erg goed in een topcompetitie bij een topclub en dus is het logisch dat zij in de basis staan. Vertonghen had ook als verdedigende middenvelde geposteerd kunnen worden, maar daar heeft België ook de nodige spelers. Die Lombaerts had geofferd kunnen worden, maar dan verkracht je Vertonghen of Vermaelen als linksback.

Verklaar mij gek, maar is een drie mans verdediging, in de stijl van Napoli, geen optie voor België? Backs hebben wij niet, of toch geen deftige, en verdedigers (centrale) hebben we meer dan genoeg. Ik blijf er bij dat dit wel eens uitgeprobeerd mag worden aangezien het systeem van Leekens niet blijkt te werken.. Een meevoetballende spits die een deftig gemiddelde heeft bij zijn club in Griekenland. Hazard met een vrije rol er achter. Een stevig voetballend middenveld, met kracht en techniek.

Courtois
Kompany
Vertonghen
Vermaelen
Dembele
Fellaini
Nainggolan
Mertens
Witsel
Mirallas
Hazard
28 februari 2012 om 22:20

Bij een driemansdefensie heb je vleugels nodig die zowat de hele match op en neer kunnen gaan. Dat zijn Hazard en Mertens niet (chadli kan het mss wel maar is niet dat type). Maggio is wel zo'n speler, net als Zuniga. Zo'n spelers hebben we dus niet.

Edit: nu je opstelling gezien. Dembele kan dat misschien ook wel. Maar defensief ken ik hem niet zo goed.
We hebben toevallig dit weekend zelf zo gespeeld voor de eerste keer, maar op elke positie zorgt dit voor een complete verandering. Middenvelders hebben maar één aanspeelpunt langs de flank, voor de centrale verdedigers is de aanpassing heel duidelijk, de spitsen moeten ook helemaal anders hun rol invullen en de flankspelers kunnen niet alleen offensief denken (drie verdedigers is te weinig) en niet alleen defensief denken (doel is om een man extra op het middenveld te hebben en daar de baas te zijn, als de flank niet meekomt valt dat voordeel weg)

Het is een erg moeilijke opstelling, niet onderschatten. Maar als iedereen er ervaring mee heeft, dan is dit een top-opstelling aangezien weinig spelers gewoon zijn om hiertegen te spelen (vijf middenvelders en twee spitsen voelt soms aan als een serieuze overmacht, ik heb er ook al meermaals tegen gespeeld en altijd verloren :P)

Edit: ook hier had ik niet gezien dat er al een gelijkaardige reactie was een eindje hierboven XD

28 februari 2012 om 22:57

Mertens lijkt de enigste te zijn, die dat nog zou kunnen aangezien hij snel is. Dembélé is niet de speler om 90 minuten lang te sprinten. Chadli zou het eventueel wel kunnen.

Maar zoals ik hierboven al zei (reactie #77), om zo'n systeem te kunnen spelen moet je er elke dag op trainen. Als nationaal elftal heb je daar de tijd niet voor. Het systeem is gewoon ontzettend ingewikkeld en leer je niet op een week.

Maar het zou wel handig zijn voor ons aangezien wij geen backs hebben en een prima aantal sterke Cv's.

Simons staat niet in de basis. Mooi zo.

Dit team mist nog een top RB , LB en een killer spits.

28 februari 2012 om 22:47

Vooral dat laatste vind ik. Die spits maakt het verschil tussen kwalificatie voor een Wk/ek of juist niet zoals nu.

Hele logische keuze. Vertonghen is een overschatte verdediger die zo enorm hoogmoedig is dat hij tegen Excelsior gewoon voorbij werd gelopen door de minste spelers zoals Janga en Vincken. Doe ff normaal man en heb respect voor de tegenstander.

Zo zeg, Vertonghen, Lombaerts, Lukaku en die keeper van Athletico Madrid op de bank kunnen houden. Dit team kan over 2 1/2 jaar gewoon dé grote verrassing op het WK worden. Geweldig elftal zeg, bizar dat die het EK niet eens halen.

Vertonghen staat wissel en dat terwijl velen hem noemen als een speler die klaar is voor de top.. ik zet toch echt mijn vraagtekens erbij?

28 februari 2012 om 23:32

Als je 3 concurrenten al bij de top horen is dat toch normaal?
Kompany = wereldtop (samen met Vidic & Thiago Silva)
Vermaelen hoort ook gewoon bij de top in de Epl.
Vanbuyten bij Bayern (nu geblesseerd,)

zwakste posities bij de belgen zijn nog altijd de back posities... alderweireld en lombaerts zijn beide centrale verdedigers. ze kunne beide wel goe verdedigen ma aanvallend brengen ze te weinig.
dit elftal heeft nood aan een type lahm, marcelo, dani alves, evra...

en een goeie centrumspits die de bal kan bij houden.

28 februari 2012 om 23:47

Tjah als Vanden Borre nu eindelijk is volwassen zou willen worden...

Jammer dat Dembele niet start, wordt gratis en voor niets door Jol omgevormd tot aanvallende middenvelder en dan gaat Leekens daar geen gebruik van maken. Faut le faire. Een middenveld Fellaini-witsel-dembele is zowel technisch als fysiek enorm sterk.

29 februari 2012 om 00:42

Witsel doet het momenteel goed als aanvallende mid bij België, dus is het logisch dat hij daarvoor kiest. Het is bovendien oefenmatch en het is trouwens denk ik al aangekondigd dat Witsel op verzoek van Benfica geen volledige match zal spelen. Dembélé komt er dus heus wel in en als die gewoon een supermatch speelt, zal Leekens wel eens kunnen proberen met Witsel iets achteruit en Dembele in de ploeg.

Hm, vreemd. Mij als ajacied hoor je absoluut niet klagen, nu is jantje namelijk uitgeruster voor ajax en kan hij geen blessures oplopen. Maar imo is vertonghen een uitstekende cv en hoort hij daar absoluut te spelen. Ik vind vertonghen ook beter dan vermaelen. br Ik denk dat als Jan deze zomer zijn transfer naar een topclub maakt, hij ook onomstreden is bij de nationale ploeg.

Vertongen is bij het verdedigen ,met zn hoofd op Planeet Mars

Ik vind het zo leuk, al die mensen die tegen grikenland zijn! Elke keer maar weer winnen we en toch hebben we een zwak elftal! Raar maar ja jullie zeggen het dus het zal zo wel zijn! Met deze opstelling moeten jullie oppassen want er komt weer een verassing aan! Maja dan zijn we weer lucky!

Karnezis
Torosidis
Papadopoulos
Papastathopo
Cholebas
Katsouranis
K papadopoul
Ninis
Karagounis
Gekas
Samaras
29 februari 2012 om 00:47

Inderdaad leuk voor de Grieken :P Dit in tegenstelling tot ons, die constant de hemel ingeprezen worden en maar geen groot kampioenschap halen. :-P

Opstelling: achterste linie ken ik niet (tenzij die Papadopoulos van Schalke is, dan ken ik de middenvelder niet :P) Maar daar staat voor de rest een degelijk en ervaren elftal. Niet teveel technische balkunstenaars, maar dat is niet nodig als je op andere minder spectaculaire vlakken gewoon beter bent dan je tegenstander.

29 februari 2012 om 01:07

ik heb het al eeder gezegt maar ga het nog een keer zeggen! Ik denk persoonlijk dat Belgie bij de favorieten hoort voor het WK 2014 en EK 2016 als ze natuurlijk zo doorgaan en een goeie trainer vinden die deze wereldtalenten allemaal goed laat presteren! Remember my words!

Mooie selectie hebben die Bekgen hoor, ook een behoorlijke bank.

Bizarre commentaren soms. Als het doorgaans over Vertonghen gaat is hij zelfs niet eens de beste verdediger in de Nederlandse competitie en kan hij niets gaan doen in een grotere competitie.
Als dan een basisspeler van Arsenal en één van de beste verdedigers in de EPL (maakt niet uit dat hij een mindere periode had, blessures en positiewissels tellen daar zwaar in door) op zijn plaats speelt is hij plots weer een halve god die blijkbaar naar elke topploeg kan (aangezien hij beter is dan Verms).

Ik ben wel verrast door de afwezigheid van Dembélé. Ik had zeker gedacht dat die op het middenveld zou staan i.p.v. Defour.

Niet geheel on-topic maar ik was naar de filmpjes van de u-17 aan het kijken (voornamelijk voor Siebe Schrijvers) en ik zag toch wat bekende namen voorbijkomen.
Erivelton (zoon van Edmilson van Seraing?)
Divock Origi (zoon van Mike Origi?)
Deni Milosevic (zoon van Cvijan Milosevic?)

Kan iemand dat bevestigen?

Sterk elftal maar toch nog 3 zwakke plekken namelijk de lb, rb en spits.br Voor de lb rust mijn hoop op pocognoli en tshimanga maar die zouden eigenlijk naar het buitenland moetenbr Voor de rb heb je de supergetalenteerde maar even wisselvallige vandenborre en hopelijk slaagt of cavanda of boyata erin volgend jaar door te breken.br In de spits hebben we wel voldoende talent maar jongens als lukaku, batshuay, benteke , bruno en raman moeten allemaal nog 1 of 2 stappen zetten voor ae klaar zijn voor het echte werk.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren