Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Owen snapt niets van positiviteit na overwinning van Nederlands elftal

Laatste update:
/

Engeland verloor afgelopen woensdag met 2-3 van Nederland en de overwinning van het team van Bert van Marwijk was zonder meer verdiend te noemen. De Britse media waren opvallend positief over het elftal van interim-bondscoach Stuart Pearce, dat een 0-2 achterstand in de laatste tien minuten wist weg te werken maar door een treffer van Arjen Robben alsnog verloor. Michael Owen snapt er niets van, zo laat hij op Twitter weten.

Owen komt al tijden niet meer in de plannen van de bondscoaches voor, maar heeft nog wel altijd zijn oordeel klaar over the Three Lions. "Ik ben verbaasd over de reacties na de wedstrijd van woensdag. "Een experiment of niet, het is gewoonweg teleurstellend als je op Wembley wordt verslagen. Ik bedoel, we hebben helemaal niet geweldig gespeeld en we hebben ook niet onverdiend verloren."

Pearce had weliswaar met diverse afmeldingen te maken, maar dat vindt de voormalig Boy Wonder geen excuus. "Het maakt niet uit wat voor spelers er op het veld staan. Bij een nederlaag moeten de koppen bijelkaar worden gestoken. Zijn we nu zover weggezakt dat men genoegen neemt met een nederlaag zolang we maar onze trots hebben laten zien? Ik hoop van niet."

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Ik snap zijn frustraties. Engeland kwam letterlijk amper aan de bal en Nederland was echt continu in balbezit. Vond het ook raar dat er na de wedstrijd zo positief gesproken werd over de wedstrijd. Het was gewoon teleurstellend.

2 maart 2012 om 11:45

Vreemd, ik heb nochtans gelezen dat het balbezit 50-50 was in deze wedstrijd. Engeland speelde matig, maar dat deed Nederland evenzeer.

Verder wat Owen's uitspraken betreft, ik vind dat hij ongelijk heeft. Hij beseft blijkbaar niet echt dat het Engelse nationale elftal effectief al zo ver is weggezakt dat de wedstrijd van afgelopen woensdag hoopvol was. Het was niet goed, laat daar geen twijfel over bestaan, maar het was wel al beter dan de laatste jaren vond ik. Niet zozeer qua resultaat, organisatie of efficiëntie, maar wat het voetballende betreft wel. Er zat veel meer beweging, dynamiek en techniek in deze elf dan je gewoon bent bij Engeland. En als Wilshere, Cleverley, Rooney daar nog bij komen zal het enkel nog beter worden. Ik zag dus wel een aantal hoopvolle dingen.

2 maart 2012 om 13:14

@ King_eric

Niet mee eens. Engeland is op het middenveld erg matig. Alleen maar werkertjes. Gerrard en Lampard hebben hun beste tijd gehad en Scholes is er ook niet bij. Cleverly noem je wel leuk op, maar dat is geen basisspeler voor Man Utd en ook niet voor het nationale elftal. Verder is het afwachten of Wilshere fit is. Die heeft het overigens wel in zich om een spelverdeler te zijn, maar is nog erg jong. Het komt er dus op neer dat Rooney zich meer met het middenveld moet gaan bemoeien. Ik denk dat Engeland een sterk centraal duo heeft, een betrouwbare keeper en een aantal snelle wingers. Qua voetballend vermogen op het middenveld schieten ze te kort. Daar is het te statisch en voorspelbaar. Ik vond Oranje ook niet geweldig spelen, maar ze kwamen met 2 vingers in de neus op 0-2. Die voorsprong gaven ze heel gemakzuchtig weg. Niet iets wat op te vatten is als een sterke comeback of iets dergelijks. De rol van Engeland op het EK zal dan waarschijnlijk ook weer marginaal zijn.

2 maart 2012 om 16:01

Cleverley is wat mij (en velen met mij) betreft wel degelijk basisspeler bij United. Hij was het in het begin van het seizoen en was het ongetwijfeld gebleven had hij die lange blessure niet gehad. We gaan de volgende weken zien of hij het niveau van toen weer kan halen. Als dat zo is zal hij ongetwijfeld basisspeler zijn voor United. Is het dit seizoen niet meer, dan zeker volgend seizoen.

Zeggen dat Nederland met twee vingers in de neus op 0-2 komt en het dan weggeeft is wel heel makkelijk. Je kan het net zo goed omdraaien en zeggen dat Engeland het eerst weggeeft doro Nederland daar op een voorsprong te laten komen en daarna met twee vingers in de neus gelijk maakte.

De waarheid ligt in het midden natuurlijk. Nederland kwam ietwat onverdiend en gelukkig door wat geflater achterin en twee goeie counters op 0-2 en Engeland vocht zich dan goed terug. Dat Nederland achterin ook flaterde is geen excuus. Dat kan je namelijk even goed op het EK gaan hebben ook met dit soort verdedigers. Nederland speelde vrij zwak vond ik het grote verschil tussen beide elftallen was gewoon Robben. Meer was het niet.

Men doet nu alsof het Nederlandse middenveld veel beter is dan het Engelse, maar als je daar met Van Bommel, De Jong en een Sneijder loopt die compleet uit vorm is, dan komt daar creatief ook bitter weinig uit. Ik zou die hosanna sfeer toch wat achterwege laten (niet precies naar jouw gericht) en me toch wat meer zorgen maken om het voetbal dat Oranje het laatste jaar brengt om eerlijk te zijn. Dat het dan beter is dan het Engelse zegt heel erg weinig, aangezien die zelf heel erg ver verwijderd zijn van het niveau van Spanje, Duitsland en dergelijke. En dit was dan nog een half B-team eigenlijk van Engeland.

2 maart 2012 om 12:51

Balbezit Engeland ; 48%
Balbezit Nederland: 52%
Maargoed, Engeland vergaarde die procenten vooral op eigen helft.

2 maart 2012 om 16:14

Onzin. Lijkt wel of jullie een compleet andere wedstrijd hebben gezien zeg.

49.2 possession 50.8
48.7 territorial Advantage 51.3

Dit zijn de cijfers van Sky Sports. Scheelt bijna niks. Alle andere statistieken liggen trouwens ook vlak bij elkaar.

Engeland is gewoon blij dat ze mee hebben kunnen spelen tegen het grote Nederland.

2 maart 2012 om 11:12

Ze hebben door 2 onoplettendheden achterin, waarvan 1 duidelijk buitenspel, geluk gehad dat ze nog op 2-2 kwamen, want voetballend was het echt niks bij Engeland.

2 maart 2012 om 11:17

Die onoplettendheden hebben ook met kwaliteit te maken. 1 van de belangrijkste aspecten van een goede verdediger is concentratie, hoop dat dit er op een EK meer is. Al weet ik dat wel zeker natuurlijk.

2 maart 2012 om 11:21

Die 2e goal mag je op het conto schrijven van Vlaar, die gast heeft echt niks te zoeken in het Nederlands elftal.

2 maart 2012 om 11:24

Ga nog maar is goed kijken... Vlaar dekt bij die 2e goal gewoon zijn mannetje. Ik dacht dat het wallcot was. Youngh loopt gewoon bij van bommel en pieters weg. Maar moet je wel gelijk geven dat vlaar toch wat te kort komt als je het ek wilt winnen

2 maart 2012 om 11:32

Vlaar was linker centrale verdediger, wat doe je dan zo'n gat te laten links in de verdediging? Hij deed een paar passen naar rechts om toch maar bij een mannetje te staan, maar hij stond helemaal uit positie.

2 maart 2012 om 11:46

Nederland is even goed tweemaal helemaal uit het niks tot scoren gekomen. Dat is dus niet zo verschillend. Ik heb de indruk dat men Nederland's prestatie met de dag groter aan het maken is eigenlijk.

2 maart 2012 om 11:51

ik weet niet welke wedstrijd jij hebt gezien, ten 1e is vlaar een rechter CV en ten 2e loopt Matthijssen op die plek! Maar zo aan je naam te zien probeer je alvast koude oorlog te voeren voor a.s. zondag;

2 maart 2012 om 11:51

@ lovrefc

misschien hadden vlaar en mathijsen wel afgesproken dat ze een vaste man zouden dekken?

2 maart 2012 om 11:58

Dat zou nog kunnen, maar kijk die goal eens terug en waar Vlaar de hele tijd dom loopt. Het is sowieso nogal toevallig dat Vlaar tien minuten mag spelen en je dan ineens 2 tegengoals krijgt. Ik snap überhaupt niet waarom hij mocht invallen (doe dan Bruma) of zelfs bij de selectie zit.

2 maart 2012 om 12:17

Haha, heb je dan wel gezien hoe Vlaar zich laat uitkappen door Cahill, de centrale verdediger van Engeland, wat een lachertje man. Bij die 2e goal stapt iedereen uit, behalve Vlaar.

2 maart 2012 om 13:04

@ Breedje

Anders kijk de wedstrijd ff opnieuw. Je haalt er allemaal zaken bij die helemaal niet waar zijn. Mathijssen stond links centraal en ook Mathijssen liet zich uitkappen. Weet niet wat je wil bereiken met je onzin, maar kom in ieder geval met feiten aanzetten.

2 maart 2012 om 23:43

Dat hij bij Pieters wegloopt is logisch, die zat op de bank de tweede helft
Om in je eigen woorden te spreken "ga nog maar eens goed kijken"

2 maart 2012 om 11:34

Als Engeland zo ver denkt is het wel heel erg triest met ze gesteld. Wat moeten ze dan wel niet denken als ze tegen Duitsland of Spanje moeten spelen die nog een niveau hoger zijn.

2 maart 2012 om 11:47

Ik vind het mooi dat mensen meer waarde hechten aan het resultaat dan het daadwerkelijke spel. Nederland speelde net als Engeland helemaal niet sterk en het enige verschil tussen beide landen was Arjan Robbe.

Het spel van Nederland was ook niet goed geen Van Persie de beste speler in de PL krijgt Van Marwijk nogsteeds niet aan het voetballen. Wat gewoon bedroefend is als je ziet hoe hij ieder weekend in de PL schittert. Sneijdertje bakt er nogsteeds niks van maar iedereen die 2 jaar gelden een plusje op zijn rapport heeft gehad van Bert mag altijd spelen. Kuyt was ook weer om te janken.

Nederland mag blij zijn met de overwinning maar echt niet met het vertoonde spel. Zijn we dan op het EK alleen afhankelijk van de acties van Robbe?

2 maart 2012 om 12:01

Maakt dat wat uit dan? Als ze maar winnen, als je dan afhankelijk moet zijn van één speler maakt dat voor de rest niet uit. Het Eindresultaat is gegeven, voor Bertje op te lossen hij dat dit gaat bereiken.

Hij heeft een punt, Engeland moet zich teleurgesteld voelen en ook denk ik schamen.
Zelfs met al die afmeldingen hadden ze nog steeds een goed team, zeker als je dat vergelijkt met Nederland.

Pieters,boula en Kuyt daar had Engeland voordeel uit kunnen halen.
Als je kijkt op wat voor manier Engeland die 2 doelpunten tegenkreeg is gewoon een schande, niemand pakt Robben en Cahill en Baines halen de voorzet er niet uit.

En dan als je nog terugkomt tot 2-2 mag je nooit maar dan ook nooit zo laat in de wedstrijd (weer door een fout in de verdediging) de 2-3 tegenkrijgen.
Een nederlaag op Wembley mag je niet accepteren, zelfs niet tegen een sterk land.

Ookal is de kwaliteit matig is dat nog geen excuus.

2 maart 2012 om 11:24

Welke afmeldingen zijn normaal basis dan op het EK? Rooney is sowieso geschorst voor de eerste 2 wedstrijden, bij Terry is het nog maar zeer de vraag of hij überhaupt nog voor Engeland zal spelen. Bent kan niet spelen op het EK door zijn blessure.

2 maart 2012 om 11:32

Niet dat het overdreven veel verschil zal maken maar je vergeet Ferdinand en A. Cole.
Dan staat de verdediging net iets anders, iets harder/feller.

2 maart 2012 om 11:36

Ferdinand was gewoon niet opgeroepen en Ashley Cole was op de bank gelaten. Dat zijn gewoon keuzes van de bondscoach. Net als dat Van Bommel niet speelde bij ons onder Van Basten of dat Seedorf niet voor Oranje speelt.

2 maart 2012 om 15:54

Boy Wonder heeft gewoon gelijk. Engeland van 98' tot en met 2006 (die ik nog herriner dus) was stukken dreigender. Michael Owen, David Beckham, David Seaman, Paul Scholes, Robbie Fowler, Oude Rio Ferdinand, Sol Campbell, fitte Gascoigne, Gary Neville etc.

Toen wilde je Engeland niet loten, omdat ze een gevaarlijke underdog waren. Nu willen teams juist Engeland loten, omdat ze niks voorstellen. Zo ver zijn ze afgezakt. Dan snap ik best dat een speler uit de 'gouden generatie' zijn frustraties uit, want die heeft het destijds veel beter gezien.

Ik denk dat Nederland Engeland niet als een krachtmeting moet zien. Als je een echte krachtmeting wilt, dan moet je toch tegen Spanje, Duitsland en Portugal uitkomen. Want zo houd je de natie een beetje voor de gek zo van 'jongens, we zijn er klaar voor!'.

Iedere degelijke voetbalkenner- en liefhebber weet dat Engeland heel erg wankelt. Misschien ligt het in Engeland niet aan kwaliteiten en potentie, maar aan de veel voorkomende affaires, racistische uitspraken, prive-problemen van de spelers en de media? Misschien moeten de spelers even evalueren hoe ze aan het k*tten zijn en na jaren weer sfeer in de groep creeren. Het is maar een mening mensen

Ben het helemaal met Owen eens! Een groot voetballand als Engeland moet genoeg alternatieven hebben voor elke positie. Het probleem gaat alleen maar groter worden, aangezien Engelse talenten veel buitenlandse concurrenten voor zich moeten dulden in de Premier League (paar uitzonderingen nagelaten).

2 maart 2012 om 11:25

Misschien moeten Nederlandse clubs dan maar Engelse talenten op gaan halen, in plaats vanuit Scandinavië. Kunnen ze die weer terugkopen op die smerige manier waarop ze het altijd doen; met gouden bergen. Daar wordt de Nederlandse competitie beter van en het Engelse elftal ook

2 maart 2012 om 11:29

Laten we maar lekker onze eigen talenten laten spelen, wordt onze Nederlandse competitie én ons Nederlands elftal beter van.

2 maart 2012 om 13:52

Klopt, bedoelde ook meer als aanvulling zoals dat heden ten dage gebeurd met spelers uit Zweden en Denemarken. Het is niet voor niets dat die landenteams op dit moment prima zijn.

Engeland met deze selectie heeft het toch goed gedaan. Terugkomen naar 2-2 is toch knap. (ookal was het weer door verdedigend geklungel) Jammer voor ze dat Robben ze uiteindelijk toch de baas was

Engeland speelde erg zwak, er zat helemaal niets bij. Ze tikten een beetje rond in de verdediging, maar ze kwamen er voetballend totaal niet doorheen. Engeland heeft veel goede spelers, maar een echt team is het nog lang niet.

Hij heeft helemaal gelijk. Het is dat Van Marwijk nog Vlaar in het veld bracht en Engeland zo twee goals cadeau kreeg door gepruts achterin (en van de grensrechter), maar het spel van Engeland was werkelijk bedroefend. Er zat echt helemaal geen voetbal in.

2 maart 2012 om 11:24

Vlaar komt hopeloos te kort voor het NL elftal. Snapte die wissel sowieso al niet. Van Marwijk had beter Kuyt eruit kunnen halen, die was op een voorzet na ook weer dramatisch.

Heeft hij helemaal gelijk in, Engeland had geen aanvallende intenties en liet het balbezit aan Nederland over, dat hoort je als groot voetballand niet te doen.

Engeland heeft gewoon een middelmatige selectie. Er zitten wel wat grote talenten aan te komen, maar daar hebben ze op dit moment niks aan.

Snap ook niet dat ze positief gestemd zijn, want Engeland oogde echt als een onsamenhangend geheel. Het domste vind ik nog dat ze met Barry, Parker en Gerrard speelden die eigenlijk alledrie hetzelfde type speler zijn. Die kunnen enkel een bal afkpakken, breed tikken of een lange bal geven waardoor je totaal geen creativiteit hebt op het middenveld. Van dat soort spelers hoor je er maar 1 op te stellen.

Aan de ene kant snap ik hem, maar je moet ook bedenken dat Engeland in een hele roerige periode zit. Geen Wk-kwalificatie, bijvoorbeeld. Maar veel recenter Capello weg, Pierce net een paar dagen aan het roer, gedoe met Terry, noem maar op. Nederland zit nu juist (de afgelopen jaren) in een geweldige opleving. Tegen zo'n ploeg moet je blij zijn met wat je kunt pakken, in dit geval het toch nog op 2-2 komen. Ik denk dat er sowieso weinig mensen hun geld op Engeland zullen hebben gezet voor die wedstrijd.

2 maart 2012 om 11:49

engeland zit altijd in een roerige periode. De pers, spelers, coaches, clubs hebben niet voor niets alarm geslagen. Veel clubs uitgeschakeld in europa, het nationale elftal dat al jaren niets is en ouderwets speelt. De vele buitenlanders die het niveau omhoog tillen en velen die het de beste? competitie ter wereld noemen (ik zou eerder zwaarste zeggen).

En inderdaad, publicitair ook niet goed, veel randzaken.

Ik snap de positiviteit bij Oranje anders ook niet.

Engeland was ook weer niet zo slecht voor hun doen. Wat verwacht je dan? Er stonden nauwelijks toppers op het veld, alleen de keeper is een topper. De rest is middelmatig of een topper in wording. Bovendien stonden te veel dezelfde types op het veld.

2 maart 2012 om 11:36

Op zich is het ook best wel erg om trots te zijn op het spel dat dit Oranje laat zien. De rest van de landen is echter niet beter, althans niet veel beter. Zo kun je toch met een ongebalanseerd elftal ver komen op eindtoernooien (ook is loting en geluk erg van toepassing). Ze zeggen wel eens dat Wk's en Ek's het hoogste is wat het voetbal te bieden heeft, nou dat is al heel lang niet meer van toepassing.

Sowieso zijn wedstrijden momentopnames. De dag erna wordt het misschien 3-0 voor Engeland, dat weten we niet. Duidelijk is dat dit ook niet het Engeland was van weleer, sowieso ook niet omdat er een aantal spelers ontbraken. Dat was ook aan Nederlandse kant, maar als je Bert mag geloven dan spelen VdV en Affelay sowieso niet.

Afijn, ik ben toch niet voor Nederland komende zomer. Ik ben fan van het voetbal en als Nederland het wederom niet doet, dan hopelijk een ander land. Bert is goed in zekerheidjes inbouwen, hoewel dat met Mathijsen en Heitinga heel moeilijk is. Het is waar je voor kiest. Afwachten op een geniale ingeving van Robben of dat een schot van Sneijder eens een keer tussen de palen terecht komt, of je bouwt aan goede automatismen. De vraag is dan alleen, heb je genoeg tijd om ze goed te slijpen, zodat het vloeiend loopt. Ik zou echter voor het laatste gaan (aanhanger van voetbal, niet resultaatgericht) en het kloppend maken. Echter het is helaas resultaatgericht.

2 maart 2012 om 11:49

Inderdaad. Ik lees hier veel kritiek op het Engelse elftal. Terecht, daar niet van. Maar in de meeste gevallen kan je Engeland door Nederland vervangen, en de kritiek zou evenzeer terecht zijn. Nederland creëerde zelfs nog minder kansen dan Engeland en scoorde tweemaal vanuit het niks.
Ik lees hier ook commentaren alsof Nederland op zijn Spanje's het balletje aan het rondtikken was en Engeland niet aan de bak kwam. Dat terwijl de statistieken toch 50-50 balbezit aangaven.

2 maart 2012 om 12:35

2 maal vanuit het niets? Kijk de goals aub nog even terug. De eerste is een perfect uitgevoerde counter met een uitstekende Huntelaar die weg vrij maakt voor Robben. De 2e is een perfecte opgezette aanval door Huntelaar op Kuyt die een perfecte voorzet geeft wel weer zeer goed wordt afgemaakt door Huntelaar. De 3e zijn we het volgens mij wel over eens.
De goals van Engeland vielen door buitenspel (ook als stond Heitinga(niet Vlaar!) te slapen en de 2e is een duidelijke toevalstreffer ook al was de pass van Parker wel heel goed.
Nederland heeft dan wel 50% balbezit maar was zonder in grootste vorm te verkeren toch dreigender dan het thuis spelende Engeland. Je kunt merken dat verschillende spelers niet alle wedstrijden meer spelen (sneijder, Kuyt) of net terugkomen van een blessure (pieters). Het vertoonde spel was een stuk hoopvoller dan het directe voetbal van Engeland.

2 maart 2012 om 12:48

Counters. Uit het niks dus. Wat ik daarmee bedoelde was dat de goals geen gevolg waren van echte voetballende druk of het achteruitdringen van Engeland door Oranje. Verder hecht ik daar geen waardeoordeel aan vast aangezien ik niks tegen countervoetbal heb, maar het is wel allesbehalve zo gegaan als velen hier willen doen uitschijnen.

Je komt daarnaast nog met enkele excuses (blessures) die ook voor Engeland geldden. De helft van het type-elftal is namelijk geblesseerd. Dit is een onuitgegeven elftal en vooral een onuitgegeven defensie. Het zou schandelijk zijn als Oranje daar niet tegen zou kunnen winnen.

Ik snap wel dat de Engelsen nog positief zijn na deze wedstrijd.
Draai het nou is om. Van Marwijk word ontslagen, Cor Pot word naar voren geschoven.
Vervolgens melden er toppers af, bijvoorbeeld Van persie, Sneijder, Robben en Vd.vaart.
Als klap op de vuurpijl word Erik Pieters aanvoerder gemaakt en speel je tegen Engeland die op oorlogssterkte is. Als je dan niet word weggespeeld en je verliest nipt met 2-3 snap ik best dat er nog positief gereageerd word. Positief verrast is het meer.

2 maart 2012 om 11:25

A) Ze werden wel weggespeeld. B) Welke toppers hebben zich dan afgemeld?

2 maart 2012 om 11:32

Rooney? Terry? Ferdinand? Om maar even 3 van de beste te noemen...

2 maart 2012 om 11:35

Rooney is 2 wedstrijden geschorst op het EK, Terry is nog niet eens zeker van of hij nog wel voor Engeland wil/mag spelen en Ferdinand was gewoon niet opgeroepen. Dat was een keuze.

2 maart 2012 om 11:39

Wilshere, Lampard

2 maart 2012 om 11:42

Scholes, Cleverly

2 maart 2012 om 11:50

Lol gaan we nou allemaal kansloze namen roepen? Scholes is allang gestopt, Cleverley nooit basisspeler, Lampard gepasseerd door de bondscoach en Wilshere gaat het EK niet halen.

2 maart 2012 om 11:50

Engeland werd helemaal niet weggespeeld. Nederland was al even zwak.

2 maart 2012 om 11:55

terry is al maanden niet meer in vorm. Rooney draagt idd een ploeg, en ferdinand is ook niet meer de sterkste (gaf ferguson zelfs onlangs nog aan, dat ie niet meer zeker is van basisplaats)

2 maart 2012 om 11:32

Wie de aanvoerder is is niet echt relevant. Philip Cocu zou eerder tijdelijk worden doorgeschoven. Vervolgens sta je er met dit team en win je nog steeds omdat in tegenstelling tot het Oranje dat woensdag speelde dit team het wel serieus neemt.

Stekelenburg
Boulahrouz
Heitinga
Mathijsen
Pieters
De Jong
Van Bommel
Babel
Seedorf
Kuyt
Huntelaar
2 maart 2012 om 11:48

Kuyt en Babel in één team is echt vloeken in de kerk. Beiden te zwak voor de nummer 7 in Engeland en dan wel in het Nederlandselftal?

2 maart 2012 om 12:18

Afellay is geblesseerd, Robben en Van Persie mogen niet, Elia komt momenteel niet aan spelen toe en Babel doet het momenteel goed in Duitsland. Ik snap het probleem niet helemaal, alsof het Engelse team mee zou draaien voor de nummer 7 in Engeland.

Het probleem van de Engels Competitie is , dat de meeste topspelers in Engeland buitenlanders zijn .
Die voor een andere nationale elftal speelt .
Als je naar team's als , Manchester United , Manchester City , Chelsea ,tottohem huspers , Liverpool , kijkt , de Linksback's en rechtsback komen uit een andere land ,
Het middenveld zitten nog redelijke Engelsen in de PL , maar de aanvallers komen eigenlijk ook bijna allemaal uit het buitenland . Dat is het grote probleem in Engeland .
De Italiaanse competitie heeft dat weer veel minder , daar spelen meer itilanen dan buitenlanders , en Spaanse competitie spelen ook redelijk veel Spanjaarden PD spelen .
Dat is gewoon het grootste probleem in Engeland. dat er meer buitenlanders spelen dan Engelsen.

2 maart 2012 om 11:52

die harde middenvelder van newcastle, oh ja, barton, heeft gezegd dat engeland tradities belagnrijker vindt dan moderniseren. Zelfs trainers en spelers zeggen dat in de opleiding (soms) allemaal nog kick en rush wordt gespeeld.

2 maart 2012 om 11:56

Huh?
Hoezo is dat een probleem?

De premier Leaugue is een van de beste, zo niet dé beste competitie ter wereld.
De gehele basiself van afgelopen week spelen in de Premier Leaugue.

Dat Engeland geen topland meer is heeft niet te maken met de buitenlanders in de Premier Leaugue maar de lichting is gewoon iets minder op dit moment.

Hart, Cole, Jones, Cahill, Johnson, Young, Parker, Gerrard, Milner, Welbeck, Sturridge... zijn toch allemaal spelers die het bij hun clubs aardig doen.

In Nederland zijn we negatief over de wedstrijd in Engeland positief, erg vreemd!

2 maart 2012 om 11:44

Ze zullen in Engeland denk ik vooral positief zijn vanwege de getoonde mentale veerkracht.
En de negativiteit vanuit Nederland was er al langer alleen die stapelt zich nu op. Half Nederland wil dat Kuijt niet meer wordt opgesteld en ook een groot deel vind twee verdedigende middenvelders 1 te veel. En dan krijg je vervolgens zo'n eerste helft waarin Nederland aanvallend helemaal niks laat zien dan en dat bevestigt dan eigenlijk hetgeen waar de critici al bang voor waren.

2 maart 2012 om 11:51

Er zijn drie kritieke beslissingen
1. Kuyt
2. Van Persie
3. Van Bommel en Nigel de Jong op één middenveld.

Ik denk dat van Marwijk 3x de foute keuze maakt!

2 maart 2012 om 11:53

Kuyt 100% mee eens. ik snap niet dat ie uberhaupt nog speelt. Tegen een fysieke ploeg als engeland moet je techniek zetten.

Van persie achter de spitsen samen met robben en sneijder en vd vaart naast van bommel, of vd vaart naast de jong.

probleem opgelost, denk je niet?

2 maart 2012 om 15:39

Nederland kan nog niet wennen aan het feit dat je met twee verdedigende middenvelders ook kan winnen. Nederland wil alleen aanvallend voetbal zien.

Net zoals dat Vlaar bashing, gaat het kuyt bashing ook vrolijk door zie ik..
Ze hebben allemaal hun best gedaan, neemt niet weg dat de eerste helt niet om aan te zien was. Gelukkig maak je dan heel snel 2 doelpunten achter elkaar. Het jammerlijke is dat je er ook heel snel twee tegen krijgt. Het is wonderlijk te noemen dar Robben gewoon nog even de winnende binnenschiet! Engeland en Nederland waren beiden niet sterk dit duel, maar Engeland nog zwakker gewoon!

Het is inderdaad zeer vreemd en pijnlijk van het moederland der voetbal om tevreden te zijn met een nederlaag in het Webley stadion nota bene. Zo zie je maar dat Engeland toch sterk achteruit gegaan is op internationaal gebied en dat ze vooral herinnerd worden door hun glorie van het verleden. Ik kan dan ook Owens standpunt volledig volgen.

Ik ben het wel eens met Owen. Het lijkt wel alsof de Engelsen erin berusten dat ze verliezen, dat is nooit goed. Dan krijg je wat je bij Feyenoord vorig jaar zag, smoesjes dat je jonge spelers hebt. Als er niet meer gewonnen moet worden, ga je vanzelf ook minder winnen.

Was met een C-team man, kom nou! Met Rooney,lampard,terry,ferdinand,carrick en Ashley Cole hadden ze NL kansloos naar huis gestuurd. Oxlade Chamberlain moet trouwens altijd geselecteerd worden

@King_Eric echte Nederlandse haat heb jij ;
Ook al was het balbezit 50-50 dan kan een score toch nog altijd heel verschillend zijn, en in dit geval 2-3!
Engeland is gewoonweg niks meer en presteert zowaar nog weleens goed in vriendschappelijke duels, maar laten we geel eerlijk zijn, Engeland maakt net niks op het EK! Gewoon hopeloos dat team, met of zonder hun beste spelers! Neemt niet weg dat ik het jammer vindt want een groot deel van m'n familie komt uit Engeland

2 maart 2012 om 16:24

Tjonge jonge, kansloze boel hier. Ik ben objectief over heen wedstrijd, heb wat kritiek op de hosanna-sfeer hier omtrent Oranje en automatisch betekent dat dat ik Nederland haat?

Ik kan je geruststellen, ik heb helemaal geen haat aan het Nederlandse elftal (misschien wel aan sommige arrogante Nederlanders, maar dat terzijde) en heb daarnaast ook vrij weinig affectie voor het Engelse nationale elftal. Maar heb je er al eens bij stilgestaan dat ik als niet-nederlander objectiever zou kunnen zijn dan jullie Nederlanders? Het is maar een gekke suggestie hoor...
Of ga je beweren dat mijn haat aan Nederland groter is dan jullie liefde voor Nederland?

Ik zeg verder ook niet dat dat balbezit belangrijk is, integendeel. Maar ik reageer enkel op de belachelijke stelling dat Nederland de hele wedstrijd balbezit had en Engeland achter de feiten aanliep. Dat is nu eenmaal simpel door één statistiekje te ontkrachten en dat deed ik dan ook.

2 maart 2012 om 18:12

Jij blijft het doen! Je komt steeds weer met je 50-50.... Dat het hele balbezit stelt geen ruk voor of je nu wel of niet de terechte winnaar bent! Neem een voorbeeld, LFC kan een hele wedstrijd aanvallend spelen met enorm veel balbezit tegen een sterk verdedigend Stoke City dan heb je uiteindelijk een percentage van 70-30 en dan nog verlies je met 1-0 dus hoeveel balbezit je ook hebt dat vindt ik persoonlijk niet een rede of een club nou onder doet voor een ander!
En mijn liefde voor Holland? Dat hele internationale voetbal kan mij gestolen worden, sterker nog afschaffen die zooi!

Uit tegen Engeland op wembley winnen is altijd knap. Nooit een makkelijke wedstrijd en voordat Oranje veel ging wisselen kwam Engeland ook nauwelijks aan gevaarlijke aanvallen toe.

Ik heb de wedstrijd gemist, maar het schijnt vrij matig van beide kanten te zijn geweest; overigens heeft Nederland gewoon verdiend gewonnen, maar faalde de defensie weer, waardoor de 2-2 eraan kwam.
Voor de rest vind ik Engeland een groot team; alleen komen ze NOG te kort tegen Nederland.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren