Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Update: Ebecilio keert terug in Ajax-aanval tijdens topper

Laatste update:

Lorenzo Ebecilio is zaterdag afgehaakt voor de wedstrijd tegen ADO Den Haag. De vleugelaanvaller van Ajax ondervindt teveel hinder van liesklachten en moet de uitwedstrijd in het Kyocera Stadion zodoende aan zich voorbij laten gaan. In de laatste twee duels van Ajax scoorde Ebecilio in totaal vier keer: drie keer tegen Roda JC en eenmaal tegen RKC Waalwijk.

/

Hij zal die goede lijn zondag echter niet door kunnen trekken in de wedstrijd tegen ADO. Ajax maakt zaterdag de wedstrijdselectie bekend en de naam van Ebecilio ontbreekt. De blessure van de aanvaller is een domper voor hoofdtrainer Frank de Boer. Die mist namelijk ook Kolbeinn Sigthórsson, Derk Boerrigter en Miralem Sulejmani al. En omdat Mounir El Hamdaoui al het hele seizoen niet bij de A-selectie hoort, houdt hij weinig aanvallers over.

Dmitri Bulykin en Aras Özbiliz zijn de enige pure aanvallers die nu nog ter beschikking van De Boer staan voor de wedstrijd in de Hofstad. De coach zal vermoedelijk Siem de Jong of Nicolás Lodeiro voorin inzetten; ook kan hij een beroep doen op Ismaïl Aissati. Wegens blessures ontbreken verder verdedigers Nicolai Boilesen en Gregory van der Wiel.

Update 24 maart 07:15 uur - Ebecilio keert terug in Ajax-aanval tijdens topper
Frank de Boer kan in de topper tegen PSV weer beschikken over Lorenzo Ebecilio. De buitenspeler, die het duel met ADO Den Haag door een lichte liesblessure miste, scoorde in zijn laatste twee wedstrijden vier keer maar werd vervolgens gehinderd door liesklachten. Daardoor ontbrak hij in de wedstrijd tegen ADO Den Haag. Zondag kan Ebecilio echter weer van de partij zijn, als PSV op bezoek komt. Voor Kolbeinn Sigthórsson, Derk Boerrigter, Gregory van der Wiel en Nicolai Boilesen komt de kraker nog wel te vroeg. Theo Janssen is daarnaast geschorst.

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Fischer erbij dan maar?

17 maart 2012 om 13:40

Ja toch, waarom niet? Hij doet het geweldig bij de A-1 en als je dan zoveel aanvallers mist kan je hem zeker goed gebruiken tegen Ado. Dit is een cruciale wedstrijd.

Het zou wel mooi zijn als Bulykin weer tegen ze oude club speelt. Ben benieuwd of ze hem uit gaan fluiter. Dat zou hij namelijk niet verdienen.

17 maart 2012 om 13:52

Idd gewoon voor de leeuwen gooien. Als je goed genoeg bent, dan ben je oud genoeg.

17 maart 2012 om 14:51

Ja inderdaad, gewoon voor de leeuwin gooien :P

17 maart 2012 om 13:52

Iedereen weet dat Fischer talent heeft, en De Boer erkent dat talent ook, maar hij wil hem juist rustig brengen. Hij gaf aan in een interview dat hij wil dat Fischer zich niet zozeer op voetballend gebied verbeterd maar eerder op het mentale vlak, de vele positiewisselingen, de speelwijze en de hoge druk die bij Ajax hoort. Fischer komt er wel, hij moet gewoon even wachten en ik vind dat De Boer het eigenlijk ook wel goed aanpakt door hem niet te snel te brengen.

17 maart 2012 om 14:03

Ik weet niet hoe oud die Fisher is (17?), maar je moet natuurlijk wel érgens beginnen met hem te brengen. Aangezien Ajax op het moment erg krap zit, lijkt me dit wel het ideale moment om hem in ieder geval mee te nemen. Laat hem lekker op de bank zitten, kijken naar het niveau (dat is niet denigrerend bedoeld trouwens). Als je met 0-3 voorstaat kan je die jongen misschien nog wel zijn eerste minuten laten maken

17 maart 2012 om 14:26

Voor de dingen die jij noemt: Mentale vlak, speelwijze, positie wisselingen en hoge druk lijkt dit mij juist een goede wedstrijd om bij de selectie te zitten (hoeft niet eens te spelen, meegaan en kijken hoe een spelersgroep er naartoe leeft en werkt is al een hele nieuwe ervaringen).

Tegen ADO is er zeker sprake van druk van supporters en een felle tegenstander, hij kan precies zijn hoe zwaar het kan worden. Zo weet hij beter wat hij kan verwachten later en breng je hem ook niet te vroeg.

17 maart 2012 om 17:27

Het gaat niet om leeftijd, gaat erom dat Fischer vaak gebleseerd geweest is en nou eigenlijk weer net echt terug is van zijn blesure.
Hij heeft veelal op wisselende posities gespeeld en kan het niveau zeker aan. Maar het gaat er niet om dat Ajax 1 krap zit in zijn aanvallers het gaat erom of de persoon in kwestie er klaar voor is. En dat zal de Boer toch zeker beter weten dan dat wij dat weten.

17 maart 2012 om 14:04

Fischer is ook geen pure aanvaller, maar een aanvallende middenvelder ;

17 maart 2012 om 14:46

wanneer was dat dan?

hij is gewoon opgeleid als spits. kan evt. ook wel linksbuiten of op 10, maar in eerste instantie niet.

17 maart 2012 om 16:00

Lukoki erin, vind ik sowieso meer toevoegen dan ebi. Of is die ook geblesseerd?

17 maart 2012 om 17:13

Ajax zit inderdaad krap, maar ik vind het goed dat de Boer wacht met Fischer. Deze knul is pas 17. Ik zie Fischer ook liever zijn debuut maken in de Arena. Daar is hij denk ik meer op zijn gemak de eerste wedstrijd.

17 maart 2012 om 22:18

Ik denk dat Fischer nog net te jong is. Hij is ten slotte nog maar 17 he.

24 maart 2012 om 10:11

Tony is een paar maanden 17 en speelde werkelijk fantastisch! Goed genoeg oud genoeg.

24 maart 2012 om 09:46

Volgens mij speelt jong Ajax zondagmiddag ook de finale van de jeugd CL in Frankrijk daar zal Fischer nog wel bijzijn. Dit zal niet gebracht gaan worden tegen Psv.

Gewoon weer Ebecilio, de Jong en Ozbilliz voorin zetten en kijken of 1 van die 2 vleugels weer een goede dag krijgt en anders kan je altijd nog een Lukoki erin brengen.

24 maart 2012 om 11:51

www.youtube.com/watch?v=w2i0u3iwr04

24 maart 2012 om 11:54

Ja ik vind fischer wel een goede speler. Toch jammer dat van ajax...
Ik maakte mij blij met een filmpje van Arjen Robben op youtube, die is echt heel vet!
Als u hem wilt zien, gewoon in typen "arjen Robben: Ready for action".
Ik kreeg daar zelfs kippenvel bij, en dat krijg ik bijna nooit!

Serero rechtsbuiten, Lodeiro linksbuiten en Bulykin in de spits. Kan prima en zijn volgens mij zelfs betere spelers als Ebecilio en Ozbiliz.

17 maart 2012 om 13:41

Zeer waarschijnlijk zal het Aisatti - De Jong - Ozbiliz worden! ;

Kan me op zich wel vinden in Lodeiro en Bulykin wat jij zegt, echter op rechts zie ik dan veeel liever een echte buitenspeler als Lukoki of Ozbiliz!

17 maart 2012 om 16:21

Gelukkig hebben we Aisatti nog! Kan Ismael lekker warm draaien voor de wedstrijd tegen Psv. Tegen zijn oude club wil hij natuurlijk graag scoren en dan zal die er ook wel een paar in het mandje leggen. De gretige hond.

Of Davy Klaasen

Ik vind dat echht een Talent

Dan krijgen misschien Lukoki of de Sa een kans. Echt balen dit man... Hele seizoen al last van tegenslagen en nu de hele voorhoede + back-up die niet kunnen spelen.
Misschien kan Eriksen ook nog op de flanken en dan Siem op "10". We zullen zien hoe Frank het oplost.

17 maart 2012 om 13:38

Lukoki is bij de selectie gehaald voor morgen. Benieuwd hoe ze morgen gaan spelen jammer dat het weer om half 1 is.

Off: weet iemand misschien of ado spelers mist die normaal in basis staan?

17 maart 2012 om 13:46

Dat maakt op zich denk niet heel veel uit. Was bij de wedstrijd ADO - Excelsior (en was bij deze wedstrijd voor ADO dus ik bekeek het nog zo positief mogelijk wat ze presteerde en lieten zien), maar ADO stelde niet veel voor. Eerste helft speelde ze aardig en tweede helft was het slecht. Leek ook of ze er geen zin meer in hadden, dat zal tegen Ajax wel anders zijn als je naar de geschiedenis kijkt.. Wat weer gek is. Clubs als ADO en Utrecht verspelen punten tegen rivalen en lijken er dan ook geen zin in te hebben, maar tegen een grote club waar punten halen een stuk lastiger is vechten ze er wel als leeuwen voor..

Als je dat omdraait zou je veel meer punten halen in een seizoen..

17 maart 2012 om 14:02

Oke dat wel, Ado heeft 8 wedstrijd verloren dacht ik of punten laten lig en laatst gewonnen. Maar Ajax moet weer om half 1 en zijn ze raar genoeg altijd slapjes. Maar verwacht dat Ajax hier gaat winnen. Onze Jantje gaat heel ADO kapot spelen en laten zien wie de baas is. Hopelijk geven ze die immers nog een flinke trap voor jodenjacht.

17 maart 2012 om 14:04

Haha, jij ben fanatiek;

Half één is inderdaad een rottijd voor Ajax, maar ze hebben afgelopen week geen Europees voetbal gespeeld dus dat valt ook weer mee. Ze hebben genoeg tijd gehad om zich op een half een wedstrijd voor te bereiden, laat ik het zo zeggen.

17 maart 2012 om 14:30

Haha oke je je hebt gelijk laten we hopen dat in de eerste helft minimaal 0-2 staat dan ben ik gerust.

Heel eerlijk kan zijn voorhoede mij niet mager genoeg zijn!!!!
Hoop voor ADO (en daarmee ook voor PSV ) dat ze er drie punten uit kunnen slepen

17 maart 2012 om 13:42

Gezien de afgelopen wedstrijden van ADO lijkt mij dat niet heel realist, al weet je het maar nooit met Ajax als ze tegen een club als Utrecht of ADO moeten spelen. Die geven altijd echt alles, zijn fel en dwingen op die manier ook vaak ''gelukkige'' momenten als penalty's, buitenspeldoelpunt of kaarten in het nadeel van Ajax af.

Ik ben benieuwd. Ajax was de laatste tijd niet groots, toch won 't elke wedstrijd verdient zonder veel energie te verspillen.

17 maart 2012 om 13:47

Vrijwel alle teams stijgen boven zichzelf uit, als ze tegen Ajax spelen.
En al zeker ADO Den Haag en FC Utrecht.

17 maart 2012 om 13:56

Ik snap dat niet eens. Wat is nou de rivaliteit die Den Haag met Amsterdam zou hebben? Echt ongelooflijk.. de Ado supporters hebben een hekel aan Ajax en Ajax geeft simpelweg niet om Ado. De rivaliteit die Ajax heeft met Feyenoord, Utrecht en Psv kan ik nog begrijpen maar die rivaliteit met Ado slaat in mijn ogen echt nergens op. Tis alsof ze een aartsrivaal zochten en Ajax de meest voor de hand liggende keuze was ofzoiets.

17 maart 2012 om 13:56

Ja, maar een NAC ook hoor. Die hebben ook een hele geslepen ploeg met als fanatiekste en daarmee ook geregeld irritante Lurling.

17 maart 2012 om 14:02

k hoef maar te zeggen dat het in 1987 in het Zuiderpark is begonnen. Dan weten de echte Ajax-supporters wel genoeg.

17 maart 2012 om 14:02

@ Ucla

Gaat vooral om de supporters en stad. Steden concurreren met elkaar en daar zitten de grootste en fanatiekste supportersgroepen.

Het gaat niet echt meer om de clubs of het niveau waarop de clubs spelen, maar in het verleden is gewoon veel gebeurd dat ervoor zorgt dat deze rivaliteit niet snel minder word (o.a. dat met het supportershome van beide clubs)

17 maart 2012 om 14:05

Joentje + de Toekomst): niet zo zielig doen. Iedere topclub heeft tegenstanders, waar ze het traditioneel moeilijk mee hebben. Ajax tegen Utrecht en Ado, Twente tegen Heracles, De Graadschap en NEC en PSV tegen NAC en Groningen. Ben je je nu al aan het indekken voor een eventueel verlies?

17 maart 2012 om 14:11

Wielaart, hoor je mij zielig doen?
Het enige wat ik zeg, is dat 'vrijwel alle teams stijgen boven zichzelf uit, als ze tegen Ajax spelen.
En al zeker ADO Den Haag en FC Utrecht.'

Wat is daar zielig aan?
Dat is toch gewoon een feit, of niet?

17 maart 2012 om 14:15

@ wielaart

Nee hoor, ik ga er zeker vanuit dat Ajax de 3 punten meeneemt uit Den Haag en dat dat zelfs weinig energie gaat kosten.

Daarbij zijn alle clubs een stuk feller tegen Ajax. Ook ''twente's aartsrivalen'' Heracles, NEC en de Graafschap. Iedereen gooit er de beuk in tegen Ajax en dat is lastig te ontkennen.

Het zegt al genoeg dat Twente met Heracles een jeugdopleiding deelt en Plet zonder veel ophef naar Twente kan gaan. Dan is er niet zo veel rivaliteit als tussen Ajax en veel andere Nederlandse clubs.

Dat is wel echt een ramp voor Ajax zeg..... Die jongen ben je grof gezegd leiver kwijt dan rijk. En ja daar doet zijn opvlieging tegen Roda en niet te missen kans tegen RKC niet gek veel aan af.

Ben wel benieuwd wie er nu gaat spelen.

17 maart 2012 om 16:50

Wel vreemd. Jij doet heel sarcastisch tegenover Ebecilio en zegt dat men hem liever kwijt is dan rijk, maar vervolgens weet jij niet wie er dan wel daar op zijn positie moet spelen. Is het dan niet zo, dat Ajax momenteel gewoon geen betere spelers heeft en dat Ebecilio nu juist wel gewenst was?

Waarom Fischer in godsnaam niet? Die jongen heeft veel kwaliteiten en is goed bezig.

Anita staat alleen nog maar linksback als er echt geen andere optie is, omdat dat niet in het systeem van de Boer past. Dan haalt hij liever Koppers uit de jeugd (al doet hij het ook niet slecht, maar het gaat om het idee). Waarom dan nu wel een middenvelder in de aanval zetten? Zo veranderd ook het systeem. Fischer had echt geen onlogische keus geweest en had in ieder geval bij de selectie gehoord.

17 maart 2012 om 13:55

Met Fischer moet je voorzichtig zijn. I.p.v. hem nu voor de leeuwen te gooien, met alle belachelijk hoge verwachtingen die iedereen van hem heeft alsof het een soort Messi is die Ajax komt redden en er wel even een paar inschiet, kun je hem beter in de voorbereiding naar het komende seizoen langzaam aan wat speelminuten geven om aan het niveau te wennen en volgend seizoen al een kleine rol van betekenis voor het eerste elftal geven.

Dat is gelukkig ook Frank voor ogen heeft. Vooral niet meegaan in dit opportunisme om hem daarna net zo hard weer af te vallen als hij in een mindere fase zit.

17 maart 2012 om 13:59

Ik heb geen hoge verwachtingen als hij tegen ADO speelt hoor. Ik weet ook wel dat dat noodgedwongen is en die jongen er nog niet klaar voor is. Toch is Ajax altijd een club geweest die gaten in de selectie of het elftal opvulde met talenten.

Daarbij is jou laatste stuk heel voorbarig. Hij zou dan alleen nu bij de selectie gehaald worden (wat jij al te serieus vind), omdat er zoveel geblesseerde spelers zijn. Als er weer één terug is kan hij ook weer terug naar de jeugd, maar is hij wel een ervaring rijker.

Dit is niet echt slecht nieuws. Ebecilio voegt namelijk niet veel toe aan Ajax. Ik zou op zijn plek wel eens Serero willen zien. Dat is een speler met een fantastische techniek en drive naar voren toe.
Het is alleen maar te hopen dat Boerrigter en Sightorsson weer snel aansluiten in de basisopstelling. Dan komt het helemaal goed.

17 maart 2012 om 14:27

Dit is voor Ajax hetzelfde nieuws als het nieuws dat Isaksson geblesseerd is voor Psv. Beiden voegen niks toe en veel mensen zullen blij zijn dat ze niet spelen;

Toch moet ik zeggen dat het leek alsof Ebecilio toch beter aan het spelen was. Waar hij in het begin zeer voorspelbaar was (vrijwel altijd naar binnen, 4 keer schieten, 2 keer niet op doel en de andere 2 keer een makkelijke bal voor de keeper) leek hij de laatste tijd minder egoïstisch en gaf hij toch een aantal keer een gevaarlijke lage voorzet, die dan niet binnen werd getikt. Ook schoot hij minder op doel (m.u.v. Roda, maar daar raakte hij toevallig 3 keer die bal verkeerd). Maar aan jouw reactie te zien ben je blij dat hij er niet bij is zondag.

Laat de Boer een keer een grote kerel wezen en laat El-hamdoaui spelen man, je vernielt zo'n speler Frankie.

17 maart 2012 om 13:42

@ fean58

Ik ben het met je eens dat De Boer dit niet goed heeft opgelost. Ik vind het uiterst kinderachtig hoe het allemaal is gelopen. Beiden hebben van een mug een olifant gemaakt. El Hamdaoui is irritant geweest, maar je mag van De Boer verwachten dat die meer verstand heeft. El Hamdaoui is namelijk een van de beste en meest creatieve aanvallers van de Eredivisie. En laten wij nou net creativiteit in de voorhoede missen. Ajax heeft die creativiteit dus wel in de selectie, betaalt er een hoge prijs voor, maar gebruikt het niet. Erg dom. In plaats van een win-win-situatie te creeren hebben De Boer en El Hamdaoui een situatie gecreeerd met alleen maar verliezers.

17 maart 2012 om 18:15

Helemaal met je eens. Het is van een mug tot olifant gemaakt. Komop als El-hamdoaui fit is, het het net hoe je zegt, de beste aanvaller van de Nederlandse velden. En zo neer gezet als grof vuil. Laten de Boer en El-hamdoaui beide volwassen mensen zijn en met elkaar om de tafel gaan. Want dit is jammer voor El-h en voor Ajax natuurlijk.

Ik vergelijk dit geval met mijn eigen club Heerenveen vorig jaar met Bas Dost. Het liep voor geen meter tussen Jans en Dost, Jans zet Dost op de bank tot ongenoegen van de directie op een gegeven moment. Wat overigens wel terrecht was. Toen die arbritragezaak naar Ajax, wij hebben Bas niet uitgekotst als supporters, een 2de kans gegeven, en dit was op het randje hoor... Volgens mij komt het geval met El-h niet eens in de buurt van dit. Dus kom op Amsterdam, weet volwassen geef elkaar een hand en El-h maakt jullie kampioen, wat ik jullie van harte gun!

17 maart 2012 om 13:57

Rot op met die klaploper. Nooit meer die gast in het heilige rood wit, hij is mijn stinkende zweetsokken nog niet waard.

Nee, gooi fischer maar voor de leeuwen. De jeugd heeft de toekomst!

17 maart 2012 om 14:06

Laat mounir eens een grote kerel wezen en zeggen dat hij gewoon fout zat?

17 maart 2012 om 14:22

Laat die el hamlap maar eens een grote kerel wezen, en gesprek dan aangaan met frank de Boer en boeiend dat je zo'n speler vernielt dat doet die zelf!

hij maakt de club kapot!

Ajax had ook al lang een creatieve buitenspeler moeten aantrekken.

Ebecilio en Ozbiliz doen het de laatste weken alleraardigst, maar hebben de rest van hun tijd bij het 1ste alleen maar aangetoond op alle fronten te kort te schieten. Sulejmani speelt als een uitbluste speler van 35 jaar en Ajax zou er goed aan doen om hem deze zomer te verkopen. Boerrigter doet het wel goed, maar blijkt blessuregevoelig te zijn. Zo ben je al heel snel door je buitenspelers heen, terwijl die toch paradepaardjes van Ajax horen te zijn.

Voor nu gewoon Bulykin in de spits en Ozbiliz aan de buitenkant. Daarbij kun je kiezen voor Serero, Lodeiro of Aissat, maar eigenlijk had El Hamdaoui daar natuurlijk horen te staan.

17 maart 2012 om 14:05

Dat was volgens mij overbodig geweest. Als ze een creatieve speler hadden aangetrokken dan hadden ze ook wat spelers moeten verhuren, op de bank zitten hebben ze namelijk niks aan. En Ajax had van te voren natuurlijk nooit kunnen weten dat er zoveel geblesseerden zouden zijn. Toch heeft Ajax nog redelijk wat opties met Lodeiro en Aissati achter de hand.

17 maart 2012 om 14:15

@ rbn_

Lodeiro en Aissati zijn 'twijfelaars'. Zijn het nou middenvelders of aanvallers? Allebei eigenlijk niet. We moeten aan de zijkanten jongens hebben die hun mannetje voorbij gaan, een voorzet afleveren en kunnen scoren. Die hebben we te weinig.

17 maart 2012 om 14:20

Dan moet Ajax wat spelers verkopen want als dit soort jongens allemaal nog bij het middenveld horen dan heeft Ajax veel te veel middenvelders. Maar het zijn inderdaad geen echte buitenspelers en daarom heb ik het liefst dat Lukoki speelt. Dat is tenminste een echte buitenspeler, niet iemand die telkens naar binnen gaat waar het waarschijnlijk al ontzettend druk is.

17 maart 2012 om 14:34

@ rbn_

Ajax zal inderdaad moeten gaan doorselecteren. Daarbij is het probleem bij Lukoki dat hij te kort komt. Hij heeft een schrijnend gebrek aan technisch en inzichtelijk vermogen.

17 maart 2012 om 14:42

Op het middenveld zitten we wel goed. Voorin komen we te kort, want je ziet dat de jeugdaanvallers van Jong Ajax haast niks toevoegen.
Hoop ook dat Ajax Narsingh haalt in de zomer. Buitenspelers hebben we helaas niet echt. Ja in de A1, maar die moet je niet te snel brengen.

Ik denk dat er een saboteur zit in de medische staf die stiekem voor AZ of Twente is ofzo.. Laten wij een heksenjacht doen om deze saboteur uit te roken..

Maar nee, waar betaalt men die medische staf in godsnaam voor?

17 maart 2012 om 16:10

.. is er wel een medische staf?

google maar even, er zijn diverse leden uit de medische staf gestapt.

"nadat eerder clubarts Edwin Goedhart al zijn vertrek aankondigde omdat hij zich niet kan vinden in 'de lijn Cruijff', kondigden deze week ook de overige leden van de medische staf hun vertrek aan. Clubarts Piet Bon, sportarts Niels Wijhe en conditietrainer René Wormhoudt nemen op korte termijn afscheid."

en

""door Marco van Basten ben ik in 2009 teruggehaald om de ontwikkelingen, zoals in gang gezet bij mijn toenmalige werkgever AZ, ook te introduceren bij Ajax. Maar dan in een breder perspectief", vertelt Goedhart. "daarmee bedoel ik een wetenschappelijke benadering in de begeleiding van de jongste jeugd tot en met het eerste elftal. Door het voortijdige vertrek van Marco en de daarop volgende wisselingen in technische staf en clubleiding is dat helaas nooit goed van de grond gekomen. Nu de club definitief voor een andere visie heeft gekozen en daarmee ook voor de dit seizoen doorgevoerde veranderingen, is een langer verblijf voor mij niet logisch."

P.s. Goedhart is dus ex-az,, wat dat tot gevolg heeft laat ik aan jou over.

Werkelijk krankzinnig dat je met deze selectie nog in de kampioensrace bent, en dan vooral de voorhoede heb ik het dan over.

Ozbiliz - Bulykin - Lukoki

17 maart 2012 om 13:50

@ Wyzyndebeste

Inderdaad. Het zegt genoeg over de concurrentie, die doen het ook niet veel beter. Ajax mist in mijn ogen kwaliteit in de breedte van de selectie. In de voorhoede is dat duidelijk geworden, al stijgt het sommigen weer naar de bol omdat Ebecilio en Ozbiliz na maanden van onkunde eindelijk een paar leuke wedstrijden spelen. Ook op het middenveld zit het niet goed in elkaar en achterin is Vertonghen de man waar het om draait. Als die wegvalt is je verdediging 50% minder goed. Niettemin zijn we nog in de race en als we morgen weten te winnen (wat traditioneel altijd enorm lastig blijkt in Den Haag) dan kun je tegen PSV in eigen huis de eerste klap in de race om het kampioenschap al gaan uitdelen.

17 maart 2012 om 13:51

We moeten ook niet doen alsof die spelers er niks van kunnen, voor de eredivisie zijn het wel goede spelers, Ozbiliz vind ik technisch goed, Bulykin heeft ook zijn waarde en Lukoki kan zomaar opeens een keer een goede dag hebben

17 maart 2012 om 13:55

@ Shannon25

Pff, wat een onzin. Bulykin is inderdaad een prima 2de spits, maar Ozbiliz heeft tot nu toe alleen maar aangetoond te kort te komen voor het niveau van Ajax. Een zwaluw maakt wat dat betreft nog geen zomer. Datzelfde geldt voor Lukoki. Enorm snel, maar een schrijnend gebrek aan techniek en inzicht. Een beetje een blind renpaard.

17 maart 2012 om 14:32

@ hen_nie

Ik ben daarom ook van mening dat de Nederlandse topclubs veel meer spelers moeten verhuren. Het zou toch voor alle partijen ideaal zijn als een Ozbilliz bijvoorbeeld voor een VVV of De Graafschap een seizoen speelt. Of dat Ebecilio wekelijks voor RKC speelt.

Ze kunnen daardoor stappen maken en dan zijn ze eerder klaar om in het eerste van Ajax te spelen. Nu komen ze nog veel te kort en dat kan Ajax niet permitteren. Kijk bijvoorbeeld maar naar: Vertonghen.

17 maart 2012 om 15:05

@ozbiliz speelt wel redleijk vind ik en hij doet vaak wel aardige dingen. Lukoki moet het alleen nog eens waarmaken.
Maar jij wilt Ozbiliz dus afschrijven Henny?

17 maart 2012 om 15:40

@ sannon25

Nee ik wil Ozbiliz niet afschrijven, maar hij komt op dit moment te kort voor het niveau. Als dat niet heel snel verbetert dan moet je hem inderdaad van de hand doen, maar zoals rbn_ al aangaf had je dit soort spelers veel eerder moeten verhuren.

17 maart 2012 om 15:41

@hennie

Maar wie had jij dan nu opgesteld?

Ik zou graag Serero zien, alleen moet hij volgens FdB zich richten op de plek waar Eriksen/de Jong spelen. Dus ik denk dat hij zal gaan spelen met Aissatti op links en Ozbiliz op rechts.
EN voor de mensen hierboven die graag Fisher zien: Die jongen is een half seizoen van blessure van blessure gegaan. Het is voor hem belangrijker om eerst een seizoen fit te blijven. (Of iig het grootste gedeelte ervan). Die jongen komt er echt wel, daar maak ik me geen zorgen om. Over 2 jaar staat hij er wel.

Zag op de website dat Lukoki ook bij de 18 koppige selectie zat dus waarom niet hij erin?

17 maart 2012 om 13:50

Ik zou het wel doen. ADO speelt thuis en waarschijnlijk spelen o.a. Toornstra en Immers, die willen het spel maken. ADO is een team dat met veel spelers tegelijk aanvalt (heeft ook zeker resultaat, ze drukken een tegenstander wel ver terug als ze in een goede bui zijn).

Een counter van de tegenstander kunnen ze helemaal niet verdedigen. Bij ADO - Excelsior zag je al dat ze de verdedigende lijn veel te ver naar voren hebben om een snelle tegenaanval goed te kunnen verdedigen. Een speler als Lukoki heeft met zijn snelheid dus zeker een groot voordeel in deze wedstrijd.

17 maart 2012 om 13:53

@ De Toekomst

Op de counter tegen Den Haag? Ado heeft een heel matig team, dus Ajax zal het spel moeten gaan maken als de Hagenezen zijn uitgeraasd. Niettemin heeft Ajax daar vrijwel altijd moeite mee. Zo zal het morgen ook weer heel lastig worden, maar in principe heb je meer kwaliteit in huis ondanks de vele blessures.

17 maart 2012 om 14:10

Dat klopt. Wij horen meer kwaliteiten te hebben.

Echter speelt ADO thuis, hebben ze punten nodig en spelen ze tegen Ajax. Daarbij komt ook nog dat ze met spelers als Immers en Toornstra goede middenvelders hebben die het spel goed kunnen maken voor Ado. Met de backs (pique en Ammi zullen het wel zijn) die ver naar voren staan als ze de bal voorin rondspelen ontstaat er gewoon heel veel ruimte voor onze buitenspelers. Lukoki kan met zulke situaties veel gevaarlijker zijn dan een Lodeiro die minder snel is en de bal het liefst in de voeten wil.

Het liefst wil ik ook dat ze ADO kapot spelen en als je naar de selectie kijkt moet dat ook zeker kunnen, maar als dat niet lukt moet je het niet te moeilijk voor jezelf maken. Ajax is nu lekker bezig en pakt de punten, dat moeten ze volhouden.

17 maart 2012 om 14:17

@ De Toekomst

Het gaat er mij meer om dat ik Lukoki een blind renpaard vind. Technisch en inzichtelijk vermogen komt hij ernstig te kort. Leuk om zo iemand het laatste kwartier tegen bijvoorbeeld ADO in te brengen, maar niet voor in de basis. Dan kun je daar veel beter een voetballende speler neerzetten. Iemand die de combinatie aangaat en actief bij het spel betrokken is.

17 maart 2012 om 14:22

Oké, dan verschillen wij van inzicht wat deze wedstrijd betreft en wie we dan het best in de aanval kunnen zetten.

Want ik ben het wel met je eens dat Ajax altijd met voetballende spelers moet spelen.

17 maart 2012 om 15:22

pique en Ammi haha hoe dan?? pique speelt voor willen 2 en ammi is gebleseerd.
Maar we hebben onze vriend van chelsea achter in staan en daar komt niemand langs zo hebben we de laatste 2 wedtrijden gezien dat hij mee deed.

17 maart 2012 om 16:03

@ Jeromeno079

Ja, dat wist ik ook niet helemaal zeker. Zat bij Ado- Excelsior en toen was het in ieder geval Ammi dus vandaar dat ik hem noem.

Trouwens die gehuurde Chelsea speler viel toen toch ook in als aanvaller?

17 maart 2012 om 16:17

Jij bedoeld Lalkovic. Jeronemo079 bedoeld Omeruo. Beide zijn gehuurd van Chelsea.

ot:
Er blijft vrij weinig over zo. Ik ben benieuwd wie De Boer gaat opstellen. Je zou ook kunnen kijken of Eriksen naar linksbuiten kan, want die verzuipt de laatste wedstrijden een beetje op de nummer tien positie. Dan kun je daar Siem de Jong zetten en komt er ruimte vrij voor Aissati op het middenveld.

17 maart 2012 om 16:22

Serero, Lodeiro, Eriksen en Lukoki zijn allemaal mee en het is kijken wie de Boer er neer zet. Lodeiro en Eriksen zullen het wel een beetje hetzelfde invullen..

Daarbij zou zelfs Janssen nog hangend op links gezet kunnen worden. Dan hoeft hij minder te verdedigen en hoeft hij alleen de bal maar de 16 in te gooien als Bulykin en de Jong daar staan.

Er zijn zoveel opties, Aissati zelfs, dat de Boer niet wakker hoeft te liggen. In mijn ogen zijn het allemaal spelers die wel een wedstrijdje tegen ADO op een ''voor hun vreemde'' positie kunnen spelen zonder door de mand te vallen.

17 maart 2012 om 13:52

Het is afwachten wat de Boer wil. Hij kan ook Lodeiro of een andere middenvelder in de aanval zetten, ikzelf denk dat Lukoki snelheid een goed wapen is tegen ADO en dat je hem gewoon de kans moet geven. Heeft het (in mijn ogen) altijd leuk gedaan als hij speelde.

17 maart 2012 om 14:06

Denk zelf dat Frank Fisher volgende sezioen gewoon de kans wilt geven laat hem gewoon elekker bij de A1 is die wekelijks de uitblinker. Volgens mijn is hij pas 17? En als de in de eredivisie ook zo speelt hij die bij A1 speelt willen de topclubs hem hebben en kan Ajax hem voor niks weg laten gaan. Hier geld de regel 18 jaar in een contract.

17 maart 2012 om 14:20

Oké, maar nogmaals: Ik heb het maar over één wedstrijd. Niet continue bij de selectie of tegen ADO al een basisplaats. Gewoon deze wedstrijd erbij halen voor als de nood hoog is en je er een aanvaller bij wil zetten (en ik verwacht dat dat niet eens nodig is).

Dan is die jongen ook weer een ervaring rijker en weet hij waarvoor hij nu zo hard werkt. De volgende keer dat hij dan meegaat (zoals jij al zegt, waarschijnlijk volgend seizoen) zal hij dan minder zenuwachtig zijn. Het is voor hem gewoon een kans om zijn ogen uit te kijken en te zien hoe een wedstrijd van Ajax tegen een fel spelende club als ADO is.

pff waarom nooit serero?
want hij heeft een prachtige passeer beweging, en een mooie voorzet en steekpass.....

17 maart 2012 om 13:51

@ ajax1997

Ik prefereer hem ook boven al die anderen, maar ik moet eerlijk bekennen dat ik Serero altijd wat naief en slapjes vind overkomen. Dat kun je in Den Haag niet gebruiken.

17 maart 2012 om 20:47

dat is inderdaad waar, in den haag moeten we vechten voor de punten.
en je hebt gelijk, serero stroopt de mouwen wat minder op.
maar in het algemeen, als ze dan tegen rkc voor staan baal ik ervan dat ze hem er niet in zetten....

Ebicilio ineens belangrijk dan....? Deze jongen wordt al maanden belachelijk gemaakt door alle ajacieden en wordt zelfs uitgefloten in eigen stadion. Ze hebben toch nog de "super" talanten Fischer en Klaasen en een miljoenenaankoop op de tribune die niet mag spelen omdat de trainer zich groter vindt dan de club?

17 maart 2012 om 14:05

- Ebecilio niet Ebicilio
- Alle Ajacieden? Ja ga lekker iedereen over 1 kam scheren joh.
- Ja Fisher en Klaassen zijn er ook nog, de 1 is een linksbuiten die rustig gebracht gaat worden, de ander een aanvallende middenvelder
- Frank de Boer vindt het teambelang belangrijker voor Ajax dan het individu. Hij heeft gelijk gehad Ajax werd kampioen zonder El Hamdaoui.

Dus wat wil je nu eigenlijk zeggen?

17 maart 2012 om 14:18

Niemand beweerd dat Ebecilio nu ineens belangrijk is, maar je kan er niet onderuit dat je nu helemaal niks overhoud. Ik zelf was al niet blij dat we het nu met Ebecilio en Ozbiliz moeten doen maar wie ga je in godsnaam nu opstellen? Op dit moment is Ebeclio gewoon het beste wat Ajax te bieden heeft (met al die blessures).

Klaassen is een valse spits die kan je dus niet vervangen voor Ebecilio. Het is al druk zat op het middenveld. Fischer is qua positie een optie, maar wat wil je van hem verwachten? Hij heeft nog nooit een wedstrijd in het eerste meegespeeld, plus dat Ajax hem graag rustig wil brengen. Ik als supporter hoop wel dat Fisher wordt opgenomen in de wedstrijd selectie maar ik verwacht dat Serero of Lodeiro op de positie van Ebecilio gaat spelen.

Mounier gaan we het niet eens meer over hebben, daar zijn al teveel woorden aan vuil gemaakt. Begrijp ook niet dat sommige mensen die naam steeds weer naar boven halen.

17 maart 2012 om 17:34

Ajaxwatcher, davidss en Pipa,

Laat die Pipa de clown toch kletsen. Hij snapt blijkbaar niet hoe de situatie is bij Ajax. Boerrigter, Sulejmani en Sigthorsson zijn geblesseerd of niet fit genoeg, dus dan lijkt het mij logisch dat Ebecilio op dat moment gewenst werd door supporters en nu is zelfs hij een gemis bij Ajax. En dan heeft hij het over een miljoenen aankoop op de tribune? Alsof een prijskaartje garantie geeft voor speelminuten. Ook dat snapt die clown niet. En de trainer vind zich groter dan de club? Dat heb ik vaker gehoord en iedere keer lees ik daarover andere verhalen terwijl niemand kan vertellen wat nou precies aan de hand is tussen Mounir en De Boer. Jij wel dan, Pipo?

Het kan toch geen toeval meer zijn dat er zoveel blessures zijn bij Ajax?
Hoe is het mogelijk als je kijkt naar ploegen als AZ en PSV die meer wedstrijden hebben gespeelt en met minder blessures te maken hebben?

17 maart 2012 om 14:14

Ze zeggen dat Ajax te hard traint. Ze krijgen te weinig vrij . Maar ik kan me niet voorstellen dat ze het heel anders aanpakken dan normaal gesproken. We hebben gewoon pech dat er zoveel spelers uitvallen. Daarom is het extra knap dat we nog in de titelrace zitten.

Waarom Kolbeinn Sigthórsson, Derk Boerrigter en Mounir El Hamdaoui genoemd moeten worden, begrijp ik niet helemaal, daar kunnen ze al bijna het hele seizoen geen gebruik van maken.

Nu missen ze gewoon Sulejmani en Ebecilio, dat is vervelend, maar de Jong heeft bewezen dat hij gewoon in de spits uit de voeten kan wat hij ook al vaak heeft gespeelt en daarbij hebben ze Bulykin Ozbiliz, Klaassen en Lodeiro om op 10 te zetten, dus genoeg keuze over lijkt mij......................

ach we hoeven ons niet druk te maken,we spelen tegen den haag waar vorig seizoen een .....jacht werd gehouden,maar dit seizoen komt hun ware kracht naar boven.. zoals ik eerder al zei die club stelt niets voor. Noem mij 1 goede voetballer daar. En kom niet met die Tim Immers aan of hoe die knakker ook heet,want die is ook prut,dus maakt niet uit,de drie punten zijn al binnen.

17 maart 2012 om 14:19

Ik reken me nog lang niet rijk hoor. Ajax heeft het altijd lastig in Den Haag. Vorig jaar nog 3-2 op de kont gehad. Vorig jaar hadden ze wel een betere selectie, maar ja... Ajax werkt als een rode lap op een stier daar, dus er kunnen gekke dingen gebeuren.
Ik vind overigens Jens Toornstra wel een goede speler.

17 maart 2012 om 16:33

ja dat ben ik met je eens die was ik vergeten. goede speler!

17 maart 2012 om 14:54

Blijf zo lekker denken en de klap komt morgen alleen maar aan als Den Haag gewoon de 3 punten in Den Haag houdt. Ik denk namelijk dat ADO wel kan stunten, vooral omdat Ajax gigantisch veel geblesseerde spelers heeft.

Dat geroep om Fischer heeft geen zin joh. Zo'n jongen moet je brengen in een goed lopend elftal, niet als noodgreep. Als hij volledig door het ijs blijkt te zakken of een blessure oploopt houd je z'n ontwikkeling alleen maar tegen.

Zo rampzalig is het ook weer niet, ten opzichte van de wedstrijd tegen RKC missen we alleen Ebecilio. Aissati, Lodeiro of Lukoki kan dat gat wel opvullen. Het belangrijkste is dat de slag op het middenveld wordt gewonnen. Met bijvoorbeeld Aissati of Lodeiro heb je meer voetbal en tegen Den Haag moet het voetballend gebeuren, niet op strijd.

17 maart 2012 om 14:39

Inderdaad. Straks gooi je Fischer voor de leeuwen, speelt hij als een krant, weg zelfvertrouwen.
Laat hem dit seizoen mooi afmaken in de A1. Kampioen worden en de Next - Gen proberen te winnen en je hebt een fantastisch seizoen.
Volgend seizoen kun je hem er rustig bijhalen als het maar niet te snel gaat.

ADO uit is historisch gezien een moeilijke wedstrijd voor Ajax. Wordt een heksenketel in Den Haag. Ebecilio vind ik niet zo'n heel groot gemis. Misschien is het sowieso verstandig om in Den Haag met vier middenvelders te spelen zodat het relatief lichte middenveld van Ajax niet overlopen wordt. Zeker met Theo Janssen op linkshalf. Theo kan zijn direct tegenstander niet bijhouden. Aan de andere kant, het ADO van dit jaar is vele malen minder dan het ADO van vorig jaar. Puur op kwaliteit gezien moet Ajax winnen, maar het kan wel spoken in Den Haag..

het klinkt misschien raar en druist 180 graden tegen de filosofie van ajax in, maar een optie lijkt mij om 4-4-2 te gaan spelen. bulykin is een spits die een bal kan vast houden en met de lopende mensen die ajax heeft op het middenveld kun je denk ik veel gevaar stichtten.

Het probleem is wel dat je bulykin dan weinig tot geen aanvoer krijgt vanaf de flanken de 16 in, wat toch ze sterkste punt is! daarom denk ik dat frank gewoon met ozbilliz en eriksen hangend op de flank gaat spelen en bulykin in de spits! daarachter siem, theo en anita.

opstelling is zoals ik heb graag zou zien tegen ado morgen, maar denk dat frank aan ze opstelling van afgelopen weken houdt met hier en daar wat andere namen!

vermeer
koppers
vertongen
van rhijn
alderwereild
eriksen
janssen
anita
lodeiro
de jong
bulykin
17 maart 2012 om 14:20

Ik snap echt totaal niet wat je met die verdediging hebt gedaan... Niemand staat op z'n eigen plek?!

17 maart 2012 om 14:33

achterhoede heb ik gewoon de namen neergezet die ik zou opstellen! je hebt gelijk dat niet iedereen op zijn plek staat! maar het ging mij meer op het middenveld dan wel voorhoede!

17 maart 2012 om 14:21

Ik zou het denk ik net wat anders doen. Alderweireld is geen linksback, Koppers geen rechtsback, Van Rhijn en Vertonghen omdraaien en het systeem iets anders.

Vermeer
Alderweireld
Van Rhijn
Vertonghen
Eriksen
De Jong
Anita
Lodeiro
Lukoki
Bulykin
Özbilliz
17 maart 2012 om 14:24

Op papier een hele aardige opstelling, maar die 3-4-3 liep voor geen meter tegen Roda JC.

17 maart 2012 om 14:23

Volgens mij klopt je achterhoede niet helemaal.... Koppers rechtsback en Alderweireld linksback? Maar nee, De Boer zal vasthouden aan de traditionele 4-3-3. Ik denk dat dit de opstelling wordt:

Vermeer
Van Rhijn
Alderweireld
Vertonghen
Anita
Eriksen
Enoh
Janssen
Özbiliz
De Jong
Aissati
17 maart 2012 om 14:33

Jij bent die geiler van 3-4-4? ADO speelt met 3 spitsen hoe wil je dat gaan aanpakken? En tegen roda speelde ze 3-4-4 en ging deze keer maar net goed

17 maart 2012 om 14:41

Uhm. Volgens mij reageer je op de verkeerde

17 maart 2012 om 14:52

met 3-4-4 heb je 12 spelers op het veld wat wel kan maar niet mag :P

17 maart 2012 om 16:10

Haha tyx zie het nu pas Maar je weet wel wat ik bedoel als je met 2 spitsen te maken krijgt

Jammer, Ebicilio was net lekker...

17 maart 2012 om 14:34

Zeker jammer ja..
Was de laatste tijd lekker bezig, maar het zit gewoon niet mee met Ajax.
Aan de ene kant hebben we nog Ozbiliz die het ook niet slecht doet en hoop stiekem dat Lukoki of De Sa in de basis beginnen.

Waarom niet eens Serero op de rechtsbuitenpositie uitproberen?

Die jongen heeft een fluwelen techniek en verdient naar mijn mening ook eens wat speelminuten

17 maart 2012 om 14:35

Fysiek veel te licht en dat heb je tegen ADO niet nodig. En daarbij komt dat Serero geen aanvaller is maar een middenvelder.

Zou Bulykin gewoon in de spits gooien, hij kent de zwakke en sterke punten van de ADO verdedigers.
De Jong speelt op het middenveld ook veel beter dan in de spits, alleen dan moet je Janssen weer slachtofferen terwijl die net weer lekker bezig is.
Wil je Janssen er wel inzetten, dan moet Siem in de spits. Vind dat je Anita gewoon op centraal mid moet zetten, die speelt daar de laatste tijd prima zowel verdedigend als aanvallend.

3-4-3 is een mogelijkheid, tegen Roda viel het tegen, maar dat wil niet zeggen dat het nu weer verkeerd gaat.

Vermeer
Van Rhijn
Alderweireld
Vertonghen
Koppers
Eriksen
Anita
Janssen
Lukoki
De Jong
Özbiliz

kom op zeg ADO staat 14e of zo Immers,toornstra,kum,cherry,leeuwin zijn zo een beetje de enige die echt goed zijn bij ADO , Ajax won thuis al met 4-0 denk dat dit ook kwam door hun Zwarte uit uniform

Beter gooit hij het even hellemaal om en gaat hij zo spele, lijkt me een geweldige opstelling voor morge

Cillesen
Van Rhijn
Toby
Jan
Koppers
Anita
Janssen
Sereno
Eriksen
ozbilez
Buli

Met het materiaal dat we nu over hebben zou een 442 ideaal zijn.

________________vermeer_________________
Van Rhijn__alderweireld__vertonghen__koppers
__________________anita__________________
_______eriksen_______________janssen______
_________________de Jong_________________
____________ozbiliz_____bulykin____________

Bulykin als aanspeelpunt met Ozbiliz er omheen en de Jong er kort achter. Eriksen en Janssen met de passjes. Maar dat zal de Boer nooit gaan doen.

Ik geef je op een briefje dat de aanval morgen bestuit uit:

Ozbiliz - De Jong - Aissati.

Snap niet dat Mounir geen kans krijgt.
Hij is 5 klassen beter als de rest

17 maart 2012 om 15:20

Buiten het feit dat dit nooit zal gebeuren wegens de eerdere interne/disciplinaire problemen, heeft MEH totaal geen wedstrijdritme...

Ik snap eigenlijk niet waarom ik hier serieus op in ga.

Morgen half 1 gaat ADO vol in de strijd.
couthino. omuweru. kum. horvath. supusepa. toornstra. visser. rado. immers smolarec en vicento gaat het worden denk ik.

Ajax zou deze wedstrijd gewoon moeten winnen. ADO den Haag heeft te weinig kwaliteiten om hier een wedstrijd van te maken.
Natuurlijk doet Ajax het qua resultaat goed, maar je moet wel realistisch blijven. Het spel van Ajax is minder dan dat van de andere titelkandidaten.
Ik moet maar eens zien hoe ze het straks tegen een sterkere tegenstander doen, want de vorige tegenstanders waren niet de moeilijkste.

waarom gaat ajax niet 4-4-2 spelen, kan ook
en nog een suggestie, klinkt misschien gek, maar waarom vertonghen niet in de aanval (achter diepe spits bulykin, hij steekt met kop en schouders boven de rest van de eredivisie uit, als hij een rush naar voren maakt is hij altijd gevaarlijk en passeert hij meestal wel 3 of 4 tegenstanders,

de wat oudere voetbalfans kunnen zich de wedstrijd nederland-zuidkorea nog wel herinneren, kluivert was geschorst vanwege zijn rood tegen belgie en hasselbaink geblesseerd. Hiddink koos toen voor bergkamp als diepe spits met cocu als schaduwspits, nou vind ik cocu als type speler wel vergelijkbaar met vertonghen, linksbenig en van origine defensieve middenvelder maar eigenlijk over de hele as van het veld sterk en een echte teamaanvoerder, maar terug naar '98, alle analisten zeiden dat hiddink gek was, maar cocu bewees het tegendeel door te scoren, het team op sleeptouw te nemen en een fantastisch oranje liep met 5-0 over de koreanen heen !!

18 maart 2012 om 10:23

Onder Jol werd 4-4-2 gespeeld en dat liep echt voor geen meter. Toen werd er dramatisch voetbal gespeeld en werden er punten verloren. Ajax is beter ingespeeld op 4-3-3 of 3-4-3. Tegen kleinere clubs zou je 3-4-3 kunnen doen, tegen PSV of Twente of Manchester United moet je 4-3-3 spelen.

Vermeer
Alderweireld
Van Rhijn
Vertonghen
Eriksen
Anita
De Jong
Janssen
Özbilliz
Bulykin
Lodeiro

Iemand nog gehoord van lukoki? Staat ook niet in de tekst. Gewoon aras links bulykin spits en lukoki rechts. Vind lukoki zo en zo een groot talent en beter dan ebecilio al deed hij het afgelopen wedstrijd goed. Lukoki heeft gwn wedstrijdritme nodig. Hoop dat hij hem opstelt.anders lodeiro ben ik ook fan van!

Het spel wordt er bij Ajax niet beter van. Is eigenlijk al 10 wedstrijden (behalve man united) niet om aan te zien. Ze moeten toch uit een heel ander vaatje gaan tappen anders krijgen ze het volgende week tegen PSV heel moeilijk.

De volledige selectie ziet er als volgt uit:

Kenneth Vermeer
Jasper Cillessen
Toby Alderweireld
Jan Vertonghen
Vurnon Anita
Eyong Enoh
Christian Eriksen
Siem de Jong
André Ooijer
Theo Janssen
Daley Blind
Nicolás Lodeiro
Dmitry Bulykin
Aras Özbiliz
Ismaïl Aissati
Ricardo van Rhijn
Jody Lukoki
Dico Koppers

Lodeiro links de jong in de spites en aras rechts lodeiro en ebiclio zal voor mij niet veel uitmaken wie der speelt.

Kan er ook nog wel bij nog meer blessures.. Fischer erbij dan maar?

Fischer voorzichtig brengen? GVD het hele seizoen worden de jonkies bij bossies gebracht en waarom hij voorizchtig. Gooi m der in die gozer wat heb je te verliezen? Ik vind het zo langzamerhand lachwekkend worden met al die blessures. Als Ajax zijnde vind ik echt dat dit eens een evaluatie verdiend met harde hand. Geen club die zoveel blessures heeft en ik weiger dit onder pure pecht te hangen. Hier is iets heel erg mis, of die gasten zijn stuk voor stuk watjes van de bovenste orde, de Boer kan niet goed trainen geven en doseren en de medische staf deugd van geen kant. Dit is al meerdere seizoenen gaande, er wordt zoveel gelult bij Ajax, Ga hier eens over praten en los dit op.

Hoe zit het eigenlijk met die Mats Rits? Leek me toch ook wel een aardig talent.

Het is heel vervelend dat Ajax zoveel mensen mist. Toch zullen ze moeten winnen in Den Haag. WE moeten ook niet vergeten dat bij Ado er ook veel mensen ontrbreken.

Waarom altijd dat gezeur over spelers,die niet spelen. Zelfs Derek,kolbeinn en Mounir worden er weer bijgehaald.

17 maart 2012 om 19:08

Omdat dit mss mag? het is een voetbalforum? mening geven enz? het zijn ook toevallig allen aanvallers, en het artikel gaat ook over de voorhoede van Ajax. Snap eigelijk niet waarom je loopt te klagen.

Kan iemand mij uitleggen waarom Ajax nu al voor de achtste maal om 12.30 uur moet spelen, terwijl AZ dit seizoen maar 4 maal om deze tijd moet spelen en Twente geen ene wedstrijd om 11.30 uur hoeft te spelen.

24 maart 2012 om 08:24

Jij weet dat de wedstrijd om half 5 is?

24 maart 2012 om 08:35

Hij heeft het denk ik nog over den haag.

24 maart 2012 om 13:09

Het ging om Ado Den Haag. Kijk maar naar de datum van mijn reactie.;

24 maart 2012 om 11:49

Heel simpel. Wedstrijden waar Ajax deel van uitmaakt zijn vaak risicowedstrijden. Dan is half 1 blijkbaar het beste tijdstip.

Als supporter heb ik trouwens liever een half 1 wedstrijd, dan een half 5 wedstrijd. Daarvan wordt dit voor PSV de achtste wedstrijd op dit idiote tijdstip (als ik goed geturfd heb). Na Ajax - PSV gelukkig niet meer.
Voor Ajax is dit de eerste keer en ze hebben er in totaal twee van dit seizoen.
Voor Ajax betekend dat ze 10 wedstrijden in totaal of om half 1 of om half 5 (hebben) moeten voetballen dit seizoen. PSV komt uit op 13 wedstrijden die ze om half 1 of om half 5 (hebben) moeten spelen. Waarvan 5 om half 1.

Voor de spelers zou het tijdstip van de wedstrijd eigenlijk geen excuus mogen zijn, want de tegenstander voetbalt natuurlijk ook op hetzelfde tijdstip. Voor supporters is het natuurlijk fijner om alle wedstrijden om zondag middag half 3 of op zaterdagavond te spelen. Maar goed, krijg de mensen van TV maar eens zover dat ze daar in meegaan ;

24 maart 2012 om 13:19

Voetballers en trainers hebben al diverse jaren geklaagd dat voetballen om de middageten geen pretje is en daarom baal ik ook gewoon dat de Knvb wel de vrijdagen en zaterdagen eerlijk proberen te verdelen tussen de clubs, maar geen rekening houden met de tijdstippen, terwijl juist dat belangrijkers is dan een wedstrijd spelen op een zaterdag of vrijdag.

Met Lukoki, Lodeiro en Aissati zijn er nog voldoende opties voorin, neem aan dat Bulykin in de basis staat.
Lukoki en Ozbiliz op de flanken en De Jong vanuit het middenveld met Eriksen zoveel mogelijk diepgaand.
Janssen dan maar even buiten de ploeg houden, lijkt me.

Dit is echt een cruciale wedstrijd vanmiddag, de 3 punten moeten meegenomen worden wil Ajax serieus voor het kampioenschap kunnen blijven gaan !!
Zondag Psv thuis, de week erop Heracles thuis, volop kansen dan...... tegen Psv mag in ieder geval niet verloren worden, daarom vandaag wel winnen !

Met 7 punten uit de komende 3 wedstrijden blijf je meedoen, gezien ook het programma van de concurrentie.
Heb meer vrees voor deze wedstrijd tegen Ado dan voor de wedstrijd tegen Psv as zondag !

24 maart 2012 om 10:33

Edit kan weg

Ik weet niet of we hier blij van worden !! Blijft een onberekenbare grillige speler.

Ik zou beginnen met Lukoki (pieters is log en op snlehied te kloppen) op rechts en Ozbiliz op links !

De Boer begint dus zeker met Ebicilio morgen en zal naar verwachting en/of indien nodig gaande de wedstrijd Lukoki brengen. Beide spelers zijn in staat Pieters uit te spelen, alleen zal Ebicilio z'n verdedigende taken beter kunnen uitvoeren en is Lukoki natuurlijk sneller.
Bij een voorsprong blijft Ebilicio staan, bij een achterstand is Lukoki een uitkomst in de 2de helft.

Sigthorsson en Van der Wiel zijn weer fit, Boilessen ook.
Siggi en Boil spelen maandag met Jong Ajax mee, Van der Wiel een week later.
Dit is heel goed nieuws, met name het feit dat Siggi de maand april z'n waarde voor het team nog zal kunnen bewijzen !!

Blijf zeggen dat Siggii samen met Bulykin voorin en doorlopende middenvelders als De Jong en Eriksen, in de rug gesteund door Anita en Enoh een heel sterk en onvoorspelbaar Ajax creëren.
Wat mij betreft absoluut een optie voor de komende uitwedstrijden tegen Heerenveen, Twente én Vitesse.

Het kan heel goed, het kampioenschap !
Morgen alles op alles zetten om Psv met lege handen naar huis te laten gaan.

Het weer alleen al haalt de herinnering aan de kampioenswedstrijd tegen Twente vorig jaar mei op !!

Waarom start De Boer nooit met Ozbilliz en Lukoki aan de buitekanten?
Kan iemand mij dit uitleggen, of spelen ze allebei liever vanaf de rechterkant?
Lukoki kun je wel altijd na een uurtje inbrengen voor de extra snelheid voorin.
Dus dat is handig als je die achter de hand hebt.

Waarom wil iedereen Serero erin?
Hij heeft dit seizoen 1 á 2 wedstrijden gespeeld (als invaller).
Deze jongen is echt nog niet klaar voor een basisplaats.

24 maart 2012 om 09:51

Precies, dat zijn de mensen die hem nog steeds geweldig vinden na zijn goal tegen Brondby in de voorbereiding. Slaat nergens op. Die mensen kijken niet serieus na Serero. Die jongen is nog helemaal niet gewend aan de Nederlandse speelstijl, gaat op de meest rare momenten dribbelen en balverlies lijden op gevaarlijke plekken.

Fisher moet toch zondag in Londen zijn voor de U18 finale?

Beter een Ebicilio in vorm scoort elke wedstrijd en in vorm is hij. Ik hoop dat hij op rechts speelt dan kan hij buiten langs voor de voorzet en binnen door voor het schot met links Ozbiliz op links lekker dichtbij Siem in de spits. Aisatti Eriksen en Anita op het middenveld. Dan heb je 2 keer zoveel voetbal in het team als Psv. 3-1 voor Ajax is mijn voorspelling.

24 maart 2012 om 17:18

Ik denk dat Strootman, Wijnaldum en Toivonen het op zowel fysiek als op voetballend gebied winnen van Aissati, Eriksen en Anita...

Rechtsvoor Lukoki linksvoor Ozbiliz in de spits Ebecilio

24 maart 2012 om 12:38

haha ik hoop het dat ze zo spelen, dan wordt er weinig van gebakken in de aanval.
Je moet natuurlijk een Bulykin of de jong in de spits zetten. Ebecillio in de spits is de grootste grap die ik vandaag alweer gehoord heb.

Ajax gaat deze wedstrijd winnen, Want Derksen heeft gekozen voor Psv.. En hij heeft altijd alles fout bij toppers.

Update:

Mounir El Hamdaoui zit bij de wedstrijd selectie van Ajax morgen tegen Psv Eindhoven!

Welcome Back !!!

4-0 Ajax

3x Mounir el Hamdaoui
1x Jan Vertongen

Maaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaasteeeeeeeeeeerr!!!

DIE Boeren Zullen NU WEL IN HUN Broek Kakken!

24 maart 2012 om 14:23

El Hamdaoui zit helemaal niet bij de selectie van Ajax.. ga geen onrust lopen stoken hiero.

Daarin tegen zit gelukkig Serero wel weer bij de selectie van Ajax.

Ik denk dat dit een simpele 0-3 voor PSV word, ik kan eigenlijk niet geloven dat ze Ajax nog veel kans geven ook. want als je de linies naast elkaar legt heeft PSV een betere doelman, verdediging is natuurlijk wel voor Ajax maar het middeveld en de aanval zijn van PSV toch wel wat beter.

nou 0-3 dat zie ik echt niet gebeuren vooral met het ajax publiek erachter verwacht eerder een 2-2 of een 2-1

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren