Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Messi breekt met drie treffers clubrecord van Rodríguez

Laatste update:

César Rodríguez staat niet langer in de boeken als topscorer aller tijden van Barcelona. De inmiddels overleden Spanjaard maakte in zijn loopbaan 232 officiële doelpunten voor de Spaanse topclub, maar werd dinsdagavond ingehaald door Lionel Messi, die drie keer scoorde tegen Granada. De Argentijn staat nu op 234 officiële doelpunten voor Barcelona en zijn treffers waren op deze historische avond bovendien broodnodig. Granada bood in een knotsgekke wedstrijd immers leuk tegenstand, maar verloor met 5-3. Door die overwinning heeft Barcelona nu vijf punten minder dan Real Madrid, maar de koploper van de Primera División speelt woensdag nog.

/

De recordwedstrijd van Messi werd er een om niet snel te vergeten. Granada speelde zeventien keer eerder in het Camp Nou en verloor al die uitwedstrijden, maar de promovendus wilde zich niet weer zomaar gewonnen geven. Na dom balverlies van Dani Alves loste Carlos Martins al na twintig seconden een eerste waarschuwingsschot, maar zijn inzet ging net naast het doel van Victor Valdés. Het betekende geen voorbode op een lastige eerste helft voor Barcelona. De thuisploeg bleef rustig en kwam al binnen vier minuten op voorsprong, toen Messi een voorzet bij de tweede paal voor het doel kopte en Xavi binnenschoot. Voor de middenvelder betekende het alweer zijn tiende doelpunt van dit seizoen: nog nooit scoorde Xavi zoveel.

Het zag er geen moment naar uit dat Granada iets aan die achterstand kon (of ook maar wilde) doen. Het kwaliteitsverschil tussen de nummer vijftien en nummer twee van de Primera División was simpelweg veel te groot en Barcelona was dan ook vrijwel de gehele eerste helft in balbezit. De ploeg ging op jacht naar het recorddoelpunt van Messi en de Argentijn kreeg daar al een kans voor, voordat hij zich na ruim een kwartier spelen liet bejubelen. Een voorzet van Isaac Cuenca werd doorgekopt door Borja Gómez, maar recht in de voeten van Messi, die met binnenkant voet het record van Rodríguez evenaarde. Na de 52ste seizoenstreffer van Messi in zijn 45ste officiële wedstrijd werd de zoektocht naar een volgende goal voor de Argentijn gestart. Barcelona speelde echter niet in het hoogste tempo en voor rust vielen er dan ook geen grote kansen meer te noteren.

/

Dit tot frustratie van Messi, die na een mislukte actie van Cuenca geïrriteerd de kleedkamer opzocht voor de rust. De aanvaller wilde graag voor eigen publiek het record van Rodríguez breken maar werd kort na rust nog ongelukkiger, toen Diego Mainz uit een vrije trap zomaar de 2-1 binnenkopte. Barcelona werd dus gewaarschuwd, maar het werd allemaal nog gekker in het Camp Nou. Een halfuur voor tijd sprintte Dani Benítez Alves eruit. De aanvaller van Granada ging opzichtig op zoek naar een penalty, maar kreeg wat hij wilde en zag Guilherme Siqueira van dichtbij geen fout maken. Barcelona moest dus, tot de verbazing van velen, opnieuw beginnen.

De ploeg zocht de aanval weer op en herstelde de voorsprong al snel dankzij een historische treffer van Messi, die op aangeven van Alves de bal over Julio César wipte en daarmee dus het record van Rodríguez brak. Granada hoopte hierna nog wel op een nieuwe comeback, maar tien minuten voor tijd maakte Tello een einde aan die illusies, toen hij na een geblokt schot van Messi de 4-2 binnenschoot. Messi maakte even later nog zijn hattrick compleet (5-2, zijn twaalfde hattrick voor Barcelona), maar het slotakkoord van de historische avond was voor Granada. Alves veroorzaakte weer een penalty en kreeg zijn tweede gele kaart, waardoor hij er in de volgende wedstrijd van Barcelona tegen Real Mallorca niet bij zal zijn. De strafschop werd met een 'panenka' binnengeschoten door Siqueira.

Bekijk hier de samenvatting van Barcelona - Granada:


Lionel Messi bewijst de beste speler ooit te zijn

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

hopelijk is het begrepen.

--------------------------------------------------...
wat speelde messi goed zeg. hij is echt heel erg goed!
messi topscorer dit dat
oh jaaaa

20 maart 2012 om 22:54

Haha, gefeliciteerd jongen! Ik buig nederig voor de grote winnaar...

20 maart 2012 om 22:56

Hij doet gewoon precies hetzelfde als jij hoor...
Edit: Jammer dat je je bericht weer moet aanpassen. Laat gewoon eens je echte mening staan en kies niet altijd voor de politiek correcte oplossing want dit stond er niet. Er stond iets in de richting van ''als dit je leven is''....

On: Gefeliciteerd Messi en mogen er nog vele volgen. Enorme klasse, culbtopscoorder op je 24ste!

20 maart 2012 om 22:57

Hahaha dikke pluim. Joostvans loopt rood aan.

20 maart 2012 om 22:58

Ik zie de humor er wel van in :P

20 maart 2012 om 22:58

Jouw doel is normalitair ook 1e worden bij een topic van barca of heb ik dat nou?

20 maart 2012 om 22:59

Wat kan je eraan doen? Real fans zijn zielig ...

20 maart 2012 om 23:07

@loloshabaz

Ach hou toch je mond.. wil je beginnen?
Nou begin dan...idioot

Dit gaat over Barca en Granada, Real Madrid heeft hier niets mee te maken

20 maart 2012 om 23:07

Hahahaha, ik moet zeggen dat ik hem wel mooi vind...

On: Het was natuurlijk een kwestie van tijd voordat hij Rodriguez in zou halen, blijft toch verbazingwekkend dat Messi nog altijd zo jong is.

20 maart 2012 om 23:10

laat je toch niet zo kennen man, je hebt er altijd een aantal die het nodig vinden om te provoceren.

20 maart 2012 om 23:11

-

20 maart 2012 om 23:11

Kom op mensen. Messi bewijst wekelijks dat de Spaanse competitie geen drol voorstelt! Alle teams onder Real Madrid en Barcelona doen al jaren voor spek en bonen mee. Tel erbij op dat Barcelona op dit moment het beste team ter wereld heeft met spelers die allemaal in dienst van Messi spelen. Dan maak je wel 6 hattricks in een half seizoen hoor. Doet niet af aan het feit dat Messi natuurlijk een enorm goede speler is, de beste op dit moment. Je bent pas echt goed als je in je eentje wekelijks je team op sleeptouw kunt nemen i.p.v. andersom. Dan denk ik speciaal aan Van Persie.

Ik wordt een beetje moe van die verheerlijking. Ik wil Messi wel eens bij het huidige Arsenal zien spelen. Ik denk niet dat hij er zoveel meer maakt dan Van Persie.

20 maart 2012 om 23:15

Hahahaha, ik ga stuk om jou! Je slaat helemaal de spijker op zn kop.

Ben benieuwd wie jouw eerste reactie heeft gemeld bij de moderator. Ik heb zo een donkerblauw/rood vermoeden...

20 maart 2012 om 23:18

Helaas Clarencezidane, ik was het niet. Ik kan wel een beetje lachen om zulke comments. Het enige verschil is dat ik er een inhoudelijke tekst neerzet, in plaats van zoiets.

20 maart 2012 om 23:26

@oranjewint

Hij maakte er 5 tegen Leverkusen. Primera Division, Premier League of Bundesliga. Het maakt allemaal niet uit.

20 maart 2012 om 23:27

Oranjewint,
Je zegt dat de Spaanse competitie geen drol voorstelt... Je hebt het wel van de meest succesvolle competitie in Europees clubverband sinds haar intrede! En ook de laatste 15 jaar zijn ze het meest succesvol in Europa...

En die spelers die jij noemt dat ze in dienst van Messi spelen, zijn zonder Messi zowel Europees als Wereldkampioen.

Wat Messi betreft; hij is veruit de beste speler van dit moment en mogelijk de beste ooit. Dat zullen we pas over een jaar of 10-15 kunnen zeggen. En met alle respect; Van Persie is een geweldige voetballer maar staat enige lichtjaren achter het talent en kwaliteit van Leo Messi! ;

20 maart 2012 om 23:42

Tja, als de Spaanse competitie niets voorstelt dan telt de rest van Europa nog minder voor. Bilbao gaf Manchester United afgelopen week nog een goed pak slaag. Spanje heeft 2 teams in de Champions League en 3 in de Europa league. Daarmee is Spanje de absolute nummer 1 in Europa. Granada verloor met 5-3 vandaag. De laatste wedstrijd die Barcelona speelde in de Champions League wonnen ze met 7-1. Misschien is het probleem niet het lage niveau van de Spaanse liga, maar wel het hoge niveau van Barcelona.

Van Persie ... als hij die open kans niet had laten liggen tegen Milan dan zat Arsenal nu misschien nog in de Champions League. En dat jij Van Persie van hetzelfde niveau vindt als Messi dat zegt ook heel wat.

21 maart 2012 om 00:41

Ach, Van Persie wint geen prijzen voor Arsenal hoor. Doelpunten tegen de middenmotors en laagvliegers van de Premier League. Waar zit Van Persie jn de grote wedstrijden? Die komt er dan gewoonweg niet aan te pas. Tegen Milan kon hij zijn makkelijkste doelpunt ooit maken en verkwist el gewoon, de arme sukkelaar.

Als je ook maar denkt dat Van Persie in de buurt komt van Messi heb je nog nooit van de sport voetbal gehoord.

21 maart 2012 om 03:44

@oranjewint: Hoe verklaar jij het dat Spanje met 5 clubs meedoet bij de laatste 16 ploegen in Europa? Volgens mij valt het wel mee met die zwakte van de Spaanse competitie, alleen zijn Barça en Real nog beter en zouden in iedere competitie, ook in Engeland, een straatlengte voorsprong hebben op de rest.

21 maart 2012 om 10:29

@ Oranjewint

Leverkusen speelt niet in de PD. Arsenal ook niet.

Athletic de Bilbao knikkerde net united eruit.

Dus hoezo is de PD een slecht niveau en waarom doe je alsof Messi het alleen daar kan? De Premier League is dit seizoen een stuk zwakker.

21 maart 2012 om 13:42

@youness11

Ja Van Persie zien we nooit tegen topclubs in de premier league. Of ben je door je selectieve geheugen de volgende doelpunten vergeten? Goal uit bij Man u, hatrick uit bij Chelsea, goal thuis tegen Man u, goal thuis tegen Tottenham, 2 goals uit bij Liverpool.
Nee blijf maar geloven in je sprookje. Moeilijk te accepteren he dat een speler die je haat het stiekem best goed doet.

20 maart 2012 om 22:56

Als ik Pep Guardiola een advies mag geven, zou ik de portefeuille open trekken om Neymar 'santos' en Thiago Silva 'ac milan' beiden Brazillianen halen.

On: Ze moeten alle wedstrijden winnen en maar hopen dat Real Madrid punten laat liggen (denk overigens van niet).

20 maart 2012 om 23:07

@vd. vaart

Ik weet niet maar wat mag dat grapje kosten... Barca heeft nog genoeg schuld en ze moeten ook aan hun filosofie denken. Geef de jeugd de kans, ik ben wel gecharmeerd van die Tello en mindere mate Cuenca. Verder hebben ze in de verdediging ook vast nog wel iets rond lopen.

Ik wordt er helemaal ziek van als ik lees dat de spaanse overheid schulden van clubs wil kwijtschelden, kom op zeg waar gaat het over. Clubs als Bayern en Arsenal hebben een 100 gezond beleid zonder schulden en die worden zo nooit beloond.

Barca kan het overigens zonder die aankopen ook makkelijk redden, kijk wat voor elftal er staat, dat het nu eventjes met name in de competitie wat minder gaat kan iedereen overkomen. Barca moet doorgaan met eigen jeugd, dat maakt het z'n geweldige club. Beste jeugdopleiding ter wereld !
Je wilt toch een nieuwe generatie aan xavi''s, iniesta''s etc zien.

20 maart 2012 om 23:01

Haha geniale reactie. Joostvans is nog bezig op de typmachine op de zolderkamer om een politiek correct verslag te typen en komt er niet helemaal uit. Hij probeert ergens in het verhaal Ronaldo en Real Madrid te verwerken zodat er alleen positieve duimpjes geplaatst worden.

20 maart 2012 om 23:10

Messi is de beste .....

20 maart 2012 om 23:46

De beste aller tijden!
Messi... Messi... Messi!!!

21 maart 2012 om 12:25

Nou, nou...clubprestaties maakt iemand niet tot de beste....hij moet het WK winnen (het hoeft niet a la Maradona) maar dat is het enige wat nog ontbreekt...zijn voorgangers Pele en Maradona hebben het gedaan, waarom zou je een uitzondering voor hem maken, alleen vanwege het feit dat je iedere beweging kunt zien op de TV? dat is geen reden....

20 maart 2012 om 23:20

kijk Only zo blij en gelukkig.. je kan trots zijn op jezelf. ik denk dat dit het hoogtepunt van jouw leven is.

20 maart 2012 om 23:01

Ehm nee, nog nooit van Vava gehoord ? Ronaldo van Brazillie niet meegemaakt ?.... Messi is de beste op dit moment absoluut. Mag ook met recht de enige speler zijn die in 1 rijtje word genoemd met Zizou Messi Cruijff etc op basis van techniek.

20 maart 2012 om 23:04

Jawel Zola, het is 100% de beste speler ooit. Hij staat nu al boven Cruiff en Zizou

20 maart 2012 om 23:07

Ieder zijn mening. Ik vind van niet. George Best bijvoorbeeld was ook fenomenaal. Garrincha, Pele, Maradona, Zizou, Cruijff, Platini, Sir Bobby Charlton, Cantona, Di Stefano, Ferenc Puskas, Vava...

Kan nog wel even doorgaan want ik vergeet er echt heel wat. Messi is de beste van dit tijdperk.

20 maart 2012 om 23:10

Ga a.u.b. nu geen discussies starten want iedereen zal zijn eigen voorkeur hebben. Ik ben sowiezo van mening dat Messi nog niet mag worden uit gesprokende tot de beste aller tijden omdat hij nog voetbalt.

20 maart 2012 om 23:15

@gianfranco Zola

Kan je niet serieus nemen als je gewoon spelers van het formaat Figo gaat opnoemen die zijn toch niet fenomenaal (op natuurlijk Zizou/cruijff/platini/pele en Grincha na)... Fenomenaal op hun niveau want ik vond Figo namelijk oook beter dan Cantona... En dan noem je nog wat namen op je moet die beelden eens terug kijken. Want dat noem ik dus geen verdedigen... Daarnaast leeft Messi in een andere tijd in een voetbalwereld waar alles verbeterd is... Zeker het tacktisch gedeelte en de fysieke gesteldheid. Ik wil wel eens weten of een Pele of een Garrincha iedereen voorbij zouden lopen in La Liga zoals Messi dat nu doet.. En ik zeg je dat dit niet het geval zou zijn....

20 maart 2012 om 23:25

@19messi33

Dan raad ik je aan om iedere seconde aan beeld van Garrincha te gaan bekijken. Of die van George Best. En ik noem Figo helemaal niet ?... Weet niet waar jij dat leest;

Vava, met hem doelde ik op de centrum spits van Brazillie. Google hem maar eens. Zico en Socrates bijvoorbeeld. Er zijn teveel spelers die geweldig zijn.

Messi is op dit moment nummer 1 van dit moment. En dat moet elke liefhebber toch wel koesteren. Maar oude prestaties en glorie blijven op mijn netvlies gegrift. Zeker wat betreft Brazilliaans elftal

Of bijvoorbeeld Roger Milla..

Haha de namen blijven maar komen

20 maart 2012 om 23:39

Messi...
...
...
...
...
...
...
...
...
Maradona...
Pele...
Cruijff...
Zidane...
Cristiano Ronaldo
...
...
...
...
...
...
...
Tuf... Tuf... Tuf...
Ja,...
daar komt ie dan...
...
...
Ronaldo

Met alle respect, met mijn visuele uitleg wil ik niet zeggen dat ik Ronaldo vergelijk met een enorme rollende zak kleibinten, zoals hij de laatste jaren wel overkomt. Daarvoor is hij wel een hele grote speler geweest maar absoluut niet vergelijkbaar met hetgeen Messi op deze leeftijd bereikt heeft.

Spelers noemen uit de tijd dat televisies nog niet bestonden of bestonden uit twee zenders (je kon links en rechts draaien) en geen kleur hadden is niet van deze tijd. Het waren grote spelers toen maar tegenwoordig zouden zij alleen al op conditie weggespeeld worden door menig Jupiler League ploeg. Het is nou eenmaal zo dat voetbal veel sneller, technischer en efficienter is dan 50 jaar geleden. Een Vava, Garincha en Pele waren mooie spelers in die tijd maar zouden nu amper mee kunnen...

20 maart 2012 om 23:42

Ik weet wie Vava is dat was de spits die op het Wk in 58 de centrumspits was van Brazillie. Maar kom op man kijk die beelden erop na. Het niveau was Wandeltempo of ben ik nu iemand die naar andere beelden heeft zitten kijken??? Maar je noemt geweldige spelers op maar die kun je toch niet vergelijken met Messi/cruijff/maradona en Pele dat zijn toch de namen die er altijd weer uitspringen. Zelfs over Zidane werd niet zo gepraat als er nu over Messi wordt gepraat. Het tijdperk van Pele neem ik sowieso niet serieus en Cruijfff heeft voor een revolutie gezorgd maar na mijn inziens was dat niveau zeker niet het niveau wat Messi of een Maradona had. Die waren/zijn exttreem goed. Maradona in dit tijdperk en helemaal fit zou geweldig zijn maar alsnog de constantheid van Messi en de doelpunten en assist het simpele spelen dat had een Pele of een Maradona of een Cruijff niet... het zag er nooit zo simpel uit als wat Messi al jaren achter elkaar laat zien..

20 maart 2012 om 23:52

19mssi33,
Dat komt omdat in de tijd van Pele, Vava, Garincha de meeste mensen geen televisie hadden. Degenen die wel een televisie hadden hadden zo'n Happy Days apparaat met een rond zwart/wit scherm met twee zenders. Als je wilde zappen dan stond je op en draaide de knop naar rechts (als ie op links stond...) of naar links (als ie op rechts stond).

De meeste mensen lazen de berichten in kranten en creërden met hun eigen inbeelding een beeld van het voetbal van Pele...

Kortom, zoals jij zelf al aangeeft; het werd gespeeld in wandelniveau.

20 maart 2012 om 23:54

@barcelona203

Jouw neem ik niet serieus in je opsomming. Dus heeft totaal geen zin om zulke dingen te plaatsen. En je betoog over verandering van het voetbal doet niets af aan het feit dat deze spelers voor hun doen fenomenaal waren.

Messi vooralsnog etaleert geweldig en is zeker qua techniek gelijkwaardig aan de bovengenoemde spelers. Echter ben ik zeker van mening dat Messi er niet boven staat.

Messi is de beste op dit moment en typeert de voetballerij hedendaags Het is namelijk zorgwekkend dat Messi als enige in dar rijtje terecht mag worden genoemd. Terwijl de rest keihard wordt uitgelachen als zij denken daar tussen horen te staan.

Zizou minder dan Messi ? Zizou heeft Frankrijk persoonlijk de wereldtitel gebracht. En ook nog eens naar de finale. Of jij overschat Messi of jij onderschat de rest. En ik vermoed dat jij andere onderschat.

20 maart 2012 om 23:56

Je moet alleen nog effe Messi omwisselen met Diego (El Dios) en je hebt hem helemaal goed!

20 maart 2012 om 23:58

@19messi33

Vava hoort erbij. Best hoort er zeker bij, net als Roger Milla. Jonge die spelers hebben fantastische dingen gedaan en voetbal definitief veranderd op hun manier.

Wellicht kijken we anders naar de toelating om in dat rijtje thuis te horen. Maar als jij als 34 jarige tegen Argentinie scoort en dan dat dansje doet, dan ben je gewoon echt .... Ik heb er niet eens woorden voor;

Ik begrijp jouw standpunt maar ik vind dat deze spelers in dit rijtje thuishoren. Zeker Garrincha en Best. Dat jij als enige Maradona nog een kans wilt geven blijkt hoe erg je de rest onderschat.

En het zag er juist simpel uit. Zeker het Brazillie van 1970. Je moet die beelden bekijken, wil je simpel zien? Raad ik je aan elke wedstrijd van dat Brazillie te gaan kijken!

21 maart 2012 om 00:00

Je moet eens een keer met iemand gaan praten die deze spelers werkelijk heeft zien spelen, zal je ogen doen openen. Messi is natuurlijk een geweldenaar, maar vergis je niet in spelers als di Stefano, Puskas, Eusebio, Platini, Best, Van Basten, Garrincha, Beckenbauwer en natuurlijk Pele, Cruijff en Maradonna. Dat waren allemaal ook geweldenaren.

De beste ooit is zo'n ongelooflijk domme stelling. Het voetbal evolueert, omstandigheden veranderen en iedere speler heeft sowieso zijn eigen kwaliteiten.

Messi hoort natuurlijk wel in dat rijtje thuis.

21 maart 2012 om 00:10

Alsof jij ze allemaal hebt zien spelen, mijn grootvader zegt me elke keer opnieuw dat hij nog nooit zo'n voetballer gezien heeft, en hij kent er iets van want was U21 international bij Belgie (in zijn tijd weliswaar), jij hebt ze 100% zeker nooit zien spelen

21 maart 2012 om 00:16

@drogba

Je hebt toch een dvd speler ??? Je kent de winkel free record shop?? Je weet hoe je een dvd speler moet gebruiken evenals een dvd zelf???

Dus als je nou eens even alle beschikbare dvd's gaat kopen waarop deze spelers zijn vastgelegd, en dan die gaat bekijken weet je misschien waarom zoveel mensen deze spelers geweldig vinden.

Wat kulargument zeg, ja je hebt ze nooit meegemaakt dus je weet niet hoe goed deze waren. Bullshit. Dat jij de beelden niet kent is jouw ding, maar ik en blijkbaar jogabon dus wel.

21 maart 2012 om 00:25

De opsomming is bedoeld om aan te geven dat geen enkele speler ooit, op 24 jarige leeftijd, bereikt heeft wat Messi bereikt heeft.
Om de snelheid van het hedendaagse voetbal te vergelijken met het zwart/wit voetbal uit de jaren 50 en 60 van de vorige eeuw is als het vergelijken van een racefiets met een Motogp motor.
Natuurlijk staan er goede en zelfs geweldige spelers in het hedendaagse lijstje/ranking. Maar deze staan zonder enige twijfel ver onder twijfel. En dat is niet respectloos dat is simpelweg omdat Messi zo'n geweldige voetballer is, zoals er nog nooit één is geweest. Die gozer is pas 24!!! 24 en meer dan 230 doelpunten in het hedendaagse voetbal!!! Man daar kan niemand aan tippen; niet Maradona (met alle respect naar kingbee) ; , niet Pele (met respect naar jou, niet Zidane, niet Cristiano Ronaldo, niemand.
En niemand hoeft zich daarvoor te schamen, laat staan uitgelachen te worden.

21 maart 2012 om 00:28

Wat een nondiscussie, natuurlijk is Messi de beste ooit, zoals altijd de beste speler van het huidige tijdperk de beste ooit zal zijn.

Als je oude wedstrijden uit het tijdperk Pele, Cruijf, maar ook uit het tijdperk Maradona ziet of uit het tijdperk Zidane zie je toch meteen dat alles veel langzamer en minder fysiek gaat. Daar konden ze (om in de woorden van Van der Gijp te spreken) de bal aannemen een sigaret opsteken, een kopje koffie drinken en weer verder spelen. Het voetbal evolueert continu: het wordt steeds sneller, dynamischer en atletischer waardoor het huidige voetbal het beste ooit is, en dus de beste voetballer van het huidige tijdperk de automatisch de beste ooit is.

21 maart 2012 om 00:29

@drogba

Ik heb ze helemaal niet allemaal zien spelen, maar wel met veel mensen gesproken die dat wel hebben. En allemaal vinden ze dat echt fenomenale voetballers, net als Messi dat ook is.

Alleen de beste ooit is gewoon een domme stelling. Je zegt toch ook niet dat Steve Jobs slimmer was dan Einstein, omdat het allemaal wat sneller gaat tegenwoordig.

21 maart 2012 om 00:38

@barcelona203

Maar dat doet er niet toe vind ik. Leeftijd speelt echt in mijn ogen absoluut geen rol. Pele was 16/17 jaar toen hij debuteerde en de wereldcup won. Je kent de beelden wel dat hij moest huilen op de schouder van de keeper.

Natuurlijk is het niet te vergelijken, echter wat ik wel doe is jouw en andere erop wijzen dat Messi niet de beste ooit kan zijn omdat Messi simpelweg daarvoor niet heeft gepresteerd wat de namen die ik heb opgenoemd wel hebben gepresteerd. Ik ben de laatste die dat bullshit argument gaat aanvoeren van je moet een WK hebben gewonnen. Maar als jij Messi werkelijk bovenaan wilt zetten ga ik dat wel doen, want als Messi boveaan moet staan dan moet hij dus in mijn ogen ook internationaal schitteren.

WK titel winnen en zijn land naar hogere sferen brengen!

Zidane, Garrincha, Pele, Zoff (keeper Juve) Del Piero, Vava, Milla, Cruijff Maradona, Best, Dinho hebben op een eigen manier voetbal een vorm gegeven die andere niet konden geven.

Want hoewel Messi qua techniek verfijning en flair superieur is aan zijn mede spelers van dit tijdperk, heeft hij geen acties die voor het voetbal dus echt bepalend zijn. Ja het ziet er echt amazing uit maar het is niet iets wat ik nog niet heb gezien.

(btw C. Ronaldo tussen die namen zetten is een schande;)

Maar ik hoop dat jij mij begrijpt. Messi hoort in dat rijtje, maar hij staat er niet boven evenmin als dat hij eronder staat. De volgorde van dat rijtje is wat mij betreft ook niet belangrijk. Elke speler heeft zo zijn exceptionele kwaliteiten.

Daarbij als jij Garrincha vraagt, wil je tippen aan Messi, was het antwoord nee geweest. Garrincha speelde omdat hij het spel leuk vond en niet omdat hij geld wou verdienen of beroemd wou worden. Later heeft dit wel impact op hem gehad maar zijn spel was niet te doen omdat hij dacht, goh ik ga herinnerd worden als de beste ooit.

Het is eerder respectloos van jouw om Messi boven deze namen te zetten!

...

21 maart 2012 om 00:40

@louis Tinner

Wat een domme uitspraak. Ik vind het hedendaagse voetbal helemaal niet het beste voetbal ooit. Dus dan is Messi bijvoorbaat ook niet de beste speler ooit.

Ik prefereer de spelers van vroeger en met mij velen anderen.

Ga niet generaliseren:s

Messi, We Love You

Heeft nu al 54 goals gescoord. Eentje meer dan vorig seizoen. Pfff

Visca el Barça !!!

20 maart 2012 om 23:01

Ongelooflijk, heerlijk weer hoe Messi speelde, en weer een hatrick en topscorer allertijden voor Barca!

Ik wil nog even 2 frustraties kwijt:

- man man man, wat kan ik me vreselijk kapot ergeren aan scheidsrechters die niks maar dan ook niks te zoeken hebben op dit niveau.. Ik vraag me echt in vredesnaam af hoe die scheidsrechters uberhaupt op dit niveau terecht zijn gekomen. Ook deze scheidsrechter weer.. schandalig gewoon, die hoort niet op dit niveau thuis, geen enkel niveau verdient zo'n scheidsrechter. Het is echt het verkeerde beroep voor hem, hij kan het gewoon niet.
Die eerste penalty... Phffff dat zie je letterlijk, zonder een verrekijker nodig te hebben, van kilometers ver aan, dat dat totaal geen penalty is, die speler houd keihard in en gaat zelf een beetje tegen alves aanhangen en maakt dan de schwalbe.. De 2e gele kaart van alves.. Tja het is wel een penalty, maar kom op, hands bestraffen doe je pas als het opzettelijk is, en de hand van alves was daar al.. Dus een penalty en geen kaart.. En het had dus nooit zijn 2e geel mogen zijn, zeker aangezien de eerste nooit geel was.

- de andere frustratie: Messi staat dit seizoen 'pas' op 8 assists in de competitie... Maar het hadden er letterlijk zo'n 30 moeten zijn.. Niet kunnen zijn maar moeten zijn. Elke wedstrijd weer zie je Messi de geniaalste passes geven die echt niet heel moeilijk zijn om af te maken, maar al zo vaak heb ik dit seizoen mee gemaakt dat de speler het niet afmaakt en het dus geen assist werd.. Zonde! Dan ga je dus toch wel merken dat je een echte spits/goeie afmaker mist. Dus een villa, of misschien komend seizoen een van persie?

20 maart 2012 om 23:09

Die niet gegeven penalties waren idd belachelijk. Alexis wordt op z'n Karate Kid's weggebezemd in de 16 en daar geeft hij niks, die tweede ben ik nu ff kwijt, maar die 3e was gewoon een verse handsbal van een Granada speler en daar wordt ook weer niks gegeven.

En dan nog die belachelijke penalty voor Granada. Die Dani Bénitez sprint Alves er helemaal uit en heeft een dikke voorsprong van 2 meter op hem en zodra hij weet dat hij in de 16 is remt hij af en gaat ie liggen. Zo opzichtig als wat en nog geeft die scheids em. Ongelooflijk.

20 maart 2012 om 23:13

Hah, ik heb het nog niet eens over de niet gegeven penalties gehad , moet je nagaan, dan word het nog erger.. Is toch ongelooflijk zulke scheidsrechters.. Dat zie je toch zo vaak dat je denkt van 'hoe kan jij in vredesnaam er bij gekomen zijn om scheidsrechter te worden, en hoe kan jij in vredesnaam op dit niveau terecht zijn gekomen, en hoe kan je in vredesnaam zulke dingen zo slecht zien.

20 maart 2012 om 23:33

@barca Ajax

Zeker de assist ben ik volledig met je eens. Alleen al Fabregas had nog zeker een goaltje of 10 meer kunnen hebben. En dan heb ik het nog niet over Tello/xavi//iniesta/cuenca/pedro en ga zo maar door. Want hij geeft elke wedstrijd wel 1.2 of zelfs 3 van die ballen waarujt ze gewoon moeten scoren. Vandaag ook weer Cuenca en Tello die gewoon moesten scoren na geweldig voorbereidend werk van Messi. Op het eind van zijn carriere maak ik wel een compilatie van alle gemiste kansen die Messi zijn teamgenoten heeft gegeven dat gaat echt te ver dat weet ik zeker...

20 maart 2012 om 23:41

Een 'compilatie', ik denk dat dat langer duurt dat de trilogy van the lord of the rings ... Zo vaak had iets een assist moeten zijn wat geen assist werd..

20 maart 2012 om 23:44

@barcaajax

Helaas voor alle voetballiefhebbers gaat het zover komen als hij gestopt is begin ik eraan... De beelden zullen extreem kostbaar zijn voor mij ik spaar al zijn filmpjes al vanaf 2005... Dus je kunt je voorstellen hoeveel ik er al niet heb. En dan mis ik er ook nog een aantal aangezien ik daar pas meer moeite voor ga doen na zijn carriere. Zoveel beeldmateriaal gaat meer dan 1.000.000.000x bekeken worden. Al zijn compilaties die ik ga maken dat weet ik zeker...

Laten we beginnen met te zeggen dat Lionel Messi eindelijk het clubrecord in handen heeft, hij speelde nog niet eens op zijn top van zijn kunnen. Een hattrick maken terwijl je niet eens zoveel kansen hebt gehad in gewoon fenomenaal. Mooi voor die jongen. Nu over naar het punt van frustratie, de scheidsrechter. Barcelona verdiend drie strafschoppen deze wedstrijd, maar krijgt er nul. Granada heeft er recht op één, maar krijgt er twee. Het is werkelijk te belachelijk voor woorden. Nu weet ik dat je de scheids soms voor hebt, en soms tegen, maar dit ging wel heel ver. Dani Alves nog rood, een domme actie. Piqué oogde ook niet scherp bij het eerste tegendoelpunt. Toch gewonnen, wat een opluchting. Ik greep naar m’n hart, elke keer dat de scheids naar z’n fluitje greep.

20 maart 2012 om 22:56

Messi is de beste speler uit de geschiedenis van Barcelona, niemand heeft dit ooit geflikt bij Barcelona en dan gecombineerd met het spel wat hij speelt. Tja, prachtige speler, ik weet niet eens hoe ik hem moet beschrijven.

20 maart 2012 om 23:05

La Pulga 'fantastico', de 'grote' kleine, ik kan nog wel even door. Ik ben alleen maar blij met deze jongen in ons team, wat een topspeler!

20 maart 2012 om 23:08

Nou, ik ben niet blij hoor

Haha, nee, maar wat die gast presteerd is zo ziek, fantastisch, sensationeel, buitengewoon etc etc etc. Ja, er zijn geen woorden voor hem. Misshien moeten we een speciaal woord maken om hem te beschrijven .

20 maart 2012 om 23:18

ik wel! Klein!
haha nee maar zonder dollen , je hebt gelijk , dit is gewoon fenomenaal , en dan nog niet op je top spelen en nog een hattrick maken ook.. echt geweldig! en een goede persoonlijkheid , hij zou zo je buurman kunnen zijn! alleen dan eentej met een dikkere auto en mooiere vrouw!

20 maart 2012 om 22:58

Eindelijk het clubrecord?

Haha, het is juist ongekend dat Messi op deze leeftijd het record al in handen heeft. Feitelijk is hij ook nog niet eens op zijn best. Hij is pas 25 jaar en voetballers pieken vaak rond hun 28ste. Ik ben benieuwd tot hoeveel goals hij gaat komen.

20 maart 2012 om 23:04

Haha, je weet wel wat ik bedoel. Lionel Andrés Messi is nog maar 24 jaar en het is ontzettend knap dat hij nu al dit record weet te breken. Ik denk dat hij de 600 nog wel kan halen als hij zo doorgaat. Prachtig!

21 maart 2012 om 00:00

Natuurlijk kan hij de 600 halen als hij zo doorgaat. Daarom is de vraag of hij inderdaad zo doorgaat. Ik denk van wel.

20 maart 2012 om 23:09

Soms heb je hem tegen en soms heb je hem mee. Moet wel zeggen dat ik sommige Barcelona spelers en met name Sanchez vaak veel te makkelijk naar de grond zie gaan. Gelukkig trapte deze scheids daar niet steeds in. Barcelona haar derde goal was een buitenspelgoal en die goal was heel beslissend geweest voor het verloop van de wedstrijd. Natuurlijk werd Barcelona een paar keer benadeeld en daar mag je terecht boos om zijn, maar vermeldt niet altijd alles vanuit Barcelona haar oogpunt.

Ik lees wekelijks van Vz leden dat Barcelona telkens benadeeld wordt door de scheidsrechter en dat Real Madrid constant de scheidsrechter meeheeft. Ik vind dat toch een beetje lafjes om het daar steeds op te gooien.

Veder Messi, het is gewoon een geweldenaar. Ik denk dat Barcelona zonder Messi toch wel een heel stuk minder is.

20 maart 2012 om 23:13

Dat zeg ik ook niet! Dit valt me vaker op, mensen willen graag woorden in je mond leggen die je niet hebt gezegd. Kijk even naar het aantal gegeven penalty's aan Barcelona dit seizoen, het is werkelijk bedroevend laag, terwijl er zoveel situaties zijn geweest waar Barça er toch echt eentje verdiende. En ja, die derde goal was buitenspel. Eerlijk gezegd voelde dat wel een beetje als gerechtigheid na de arbitrale blunders van vandaag. Daarnaast, ik noem hier nergens Real Madrid (behalve nu dan), dus is het ook niet nodig om dat erbij te halen.

20 maart 2012 om 23:39

Die derde was helemaal geen buitenspel kijk nog eens goed. Die geweldige pass op Tello die het net niet af kan maken overigens net wel maar goed, deed er niet toe.

20 maart 2012 om 23:40

Fenomeno : jij bent ook een specialist om de zaken langs één kant te bekijken ; het kan misschien zo zijn dat Sanchez hem gemakkelijk laat vallen, vandaag moest hij gewoon een strafschop meekrijgen !!!

Als je dat ontkent, dan ben je ziende blind en is alle verdere discussie met jou compleet zinloos.

En alle twijfelgevallen van Granada extra in de verf zetten maar waar Barca aanspraak zou kunnen maken hebben op penals, daar gaan we heel zedig over zwijgen...

Barcelona heeft dit seizoen ongeveer evenveel strafschoppen voor als tegen gekregen en dit terwijl ze ongeveer 65 pct van de wedstrijd balbezit hebben.

In jouw logica zullen dat wel normale statistieken zijn, wel het is niet normaal !!

En jouw open deurtje op het laatst : Ik denk dat Barcelona zonder Messi toch wel een heel stuk minder is....

Hilarisch !!! Ik denk dat Real Madrid zonder CR ook een stuk minder zou zijn... Iemand die er 34 intrapt op minder dan 30 wedstrijden en ook nog eens 25 assists aflevert...natuurlijk is Barcelona minder zonder hem !!

En tot slot een algemene vaststelling : de haters hier op VZ, ze kweken hier als konijnen... Zeggen dat Messi een fenomenale prestatie heeft geleverd met die 235 doelpunten, wordt door die hatertjes beloond met rode duimpjes...

Zielige mensen...

20 maart 2012 om 23:48

Joostvans

Ik zeg nergens dat je Real erbij haalt, maar dat wordt over het algemeen toch wel vaak gedaan door veel Barcelona leden.

Michielvc

Hij moest hem hier krijgen inderdaad, maar ik doelde meer op andere momenten dat hij toch makkelijk naar de grond gaat en misschien weten de scheidsrechters dat net als de scheidsrechters in Nederland dat ook wisten met Suarez. Dat ze hem toch maar niet geven omdat die speler een bepaalde reputatie heeft.

Dat op het laatst vind ik geen open deurtje. Zonder Messi is Barcelona nog steeds een wereldwijde topclub, alleen denk ik dat er geen team op de wereld zo afhankelijk is van een speler als Barcelona van Messi.

Ik geef toe dat Barcelona benadeeld werd, maar ik lees de laatste maanden toch wel heel veel berichten dat ze elke keer maar weer benadeeld worden door de scheidsrechter en dat vind ik teveel van het goede.

En ja, hier heb je inderdaad haters, maar dat heb je overal. Misschien een idee om het duimpjessysteem te verwijderen.

21 maart 2012 om 00:13

de haters hier op VZ, ze kweken hier als konijnen ,iemand met een andere mening moet je respecteren klaar . Waarom moet je Madrid fans gaan provoceren . Messi was niet echt in goed toen buiten die goals dat mag gewoon gezegd worden. Messi moet jij mee leven is een zakelijk voetballer geworden ,die alleen uit is op doelpunten, en effectief voetballen ,het mooi wat hij vroeger had is er bij hem af .

Messi Held! Verder geen woorden aan vuil maken. Wat een ontzettende held op zon jonge leeftijd

Een rare wedstrijd was het. Er zat eigenlijk van alles in. Maar de drie punten zijn gelukkig gepakt, het ging alleen niet gemakkelijk, maar dat hoeft natuurlijk niet. Prachtig ook dit voor Messi, stond er net even bij stil wat een prestatie dit eigenlijk is.

Wow Messi ongelooflijk. Hij blijft zijn treffers nog steeds even mooi maken.

1 woord: Ongelofelijk !

Jammer van die 3 tegen goals..
Messi, tja geen woorden voor.

Op je 24e clubtopscoorder worden is iets enkel weggelegd voor Lionel Messi. Wel knullig dat ze nog 3 tegendoelpuntenslikten, zeker toen het 2-2 stond.

Je kan er gewoon niet omheen draaien.. Messi is gewoon een geweldige voetballer..

21 maart 2012 om 10:35

Haha, je meent het? Het mooiste is nog wel dat we in deze tijd elke wedstrijd van zulke voetballers kunnen zien.

Messi weer eens geweldig.

Barca moet echt wat aan de verdediging gaan doen. Ik hoor spelers als Neymar, van Persie etc etc. Maar ze moeten nu een keer fatsoenlijke verdedigers halen.

21 maart 2012 om 08:33

Ze krijgen nu twee penalties tegen. 2 x Alves (die ook een aantal assist had)
En een doorgekopte vrije trap. Daar kan je ook niet alles aan doen. Oke misschien een boom lange verdediger kopen die kop sterk is. Silva maybe..

Pff, wat een speler die Messi. Je gelooft het gewoon bijna niet, 24 jaar en al clubtopscorer van Barcelona. Als hij nu naar een andere club gaat kan die daar ook nog clubtopscorer worden;

wat zou barcelona zijn zonder messi??

20 maart 2012 om 22:59

barcelona

20 maart 2012 om 22:59

Dan had Valencia misschien wel op de tweede plek kunnen staan. Maar ja, als he...

21 maart 2012 om 00:48

Nee, Barca is zonder Messi nog steeds 2e met spelers als Xavi, Iniesta enz.

Messi is gewoon de zotste speler dat er rondloopt voor het moment. Hij doet het zo gemakelijk en mooi, geen woorden voor. Goed voor Barca!
Was heel mooi om te zien, hoe alle spelers van beide ploegen bij elkaar kwamen praten en alle Granada spelers Messi feliciteerden.

Messi is een held. Als ik het goed heb 20 doelpunten in de laatste 8 wedstrijden. Wie is net als hem, wie?

Wat een nare wedstrijd Dom van alves dat zeker maar de penalty van sanchez,tello en die handsbal met die vrije trap van messi mocht er ook wel zijn Mooi strijdende wedstrijd van granada die er blijven in geloven Maar om te winnen van barcelona in eigen huis moet het wel met penalty"s etc..
3 Punten terecht naar barcelona !

Ja en hoeveel gaat hij er nog maken? Twee keer zoveel? Drie keer? Het zal niet lang meer duren voordat hij ook CL topscorer is.

Ik ben er langzamerhand van overtuigd dat dit de beste voetballer is die ik ooit heb gezien. Nog maar 24 en nu al zoveel bereikt in zijn carriere. Bijna elke wedstrijd is gewoon goud en hij scoort aan de lopende band. De ene nog mooier dan de andere. Zo'n fenomenaal balgevoel, en zo'n kalmte aan de bal, dat zie je echt zelden.

Hij gaat een clubrecord voor Barcelona neerzetten dat we denk ik niet meer overtroffen zullen zien worden.

Het mooie is nog dat Messi heel vaak die bal nog wil hebben na de wedstrijd. Vandaag is het dan wel normaal, maar dat doet hij veel vaker. Dat is toch leuik om te zien altijd .

20 maart 2012 om 23:06

Ja dat hij dat nog wil, hij heeft onderhand zijn hele huis al vol liggen met ballen

20 maart 2012 om 23:09

Ja, inderdaad . Wat een baas, haha.

21 maart 2012 om 00:04

Ja inderdaad, het heeft wel wat. Sierd de Vos zei geloof ik dat elke keer als hij een hatrick maakt (en dus de bal mag mee nemen) dat al z'n ploeggenoten dan hun handtekening zetten op de bal en die neemt die dan mee naar huis en dan ordent zijn broer dat allemaal.

Messi beste voetballer ooit.

Mijn complimenten voor Granada die bleven voetballen en strijdend ten onder gingen tegen Barca met de beste voetballer ooit lionel Messi, wat was hij weer goed vandaag.

Messi, Messi, Messi, en nog een miljard keer Lionel Messi.
Wat een voetballer, is het normaal dat ik helemaal gek van hem wordt? (niet op een rare manier)
Geweldig gespeeld vandaag.

Ik wil niet veel zeggen want heb er niet echt veel zin in.
Barcelona gewoon gedaan wat het moest doen en gewoon dat irritante Granade uit de weg geruimd, Granada had meer verdient maar ook Barca is behoorlijk benadeeld.
Nja, het was een goede wedstrijd voor de vertrouwen van Barcelona, nog 5 punten.

Congratz Barcelona fans, verdiend gewonnen

20 maart 2012 om 23:03

@realwins

Granada haar meer verdiend?

20 maart 2012 om 23:04

Jazeker, zo slecht waren ze toch niet?

20 maart 2012 om 23:06

@realwins

Wat had Granada dan verdiend? Vertel.

20 maart 2012 om 23:10

Meer goals, ze hadden de kansen ervoor en ze waren zeker niet slecht bezig vond ik.
Ik weet niet waar ik je getrapt heb maar jongen ik zeg alleen dat Granada meer had verdiend na de kansen die ze hadden..

Ja, Barcelona heeft gewonnen en wees ff blij man, het gaat erom dat je wint en verder maakt het niet uit hoe je wint.

Soms heb je hem mee en soms tegen

20 maart 2012 om 23:13

@realwins

Ik weet niet welke wedstrijd had jij gekeken met je Granada verdiende meer en en hadden kansen en meer goals.

20 maart 2012 om 23:16

Ik heb volgens mij de wedstrijd beter bekeken dan jij, met je Barca bril.
Ik zet er toch achter, Vond IK, het is mijn mening en als ik Vind dat het zo is dan vind ik dat.

20 maart 2012 om 23:20

@ Realwins

Ik vind het netjes dat je zo objectief mogelijk reageert, daar kunnen een hoop (inclusief mezelf) wat van leren. Maar ik mag toch hopen dat je het gedeelte van dat Granada meer verdiende na de kansen die ze hadden sarcastisch bedoelde?

20 maart 2012 om 23:20

@realwins

Jongen. Ja Volgens zeg je maar dat is niet zo. Jij hebt de wedstrijd niet goed gekeken. Want je weet zelf dat Granada niet meer had verdiend en maar 1 schot op doel had. En jij noemt dat meer goals en kansen? Kom op zeg.
Oke het is je mening daar heb je gelijk in. Maar het is niet waar.
Ik draag geen Barca bril maar jij draagt wel een Granada bril.

20 maart 2012 om 23:26

Ik draag helemaal geen Granada bril want ik draag een Real bril.

1 schot op doel... 3 goals - 1 schot op doel.. knap hoor.
De kansen die ze hadden zijn misschien wel minimale kansen geweest maar vooral op het eind... hadden ze 2-3 kunnen maken..

Ik zeg ook dat Barcelona veel meer verdiend had... jazeker, onterecht buitenspel, ontnomen penalty's en zo verder dus ik niet hoor maar Granada heeft het goed gedaan.

20 maart 2012 om 23:30

@realwins

Ik heb het niet over dat Barca verdiend heeft gewonnen en dat weten we ook.
Oke jij draagt geen Granada bril maar een witte bril dat zegt al genoeg. Maar ja.
3 goals waarvan 2 penatys door domme Alves en een vrijetrap die niet nodig was. Noem jij dat meer verdiend meer goals en meer kansen?
Ik heb het over dat Granada 1 schot had op doel. Jij moet de goals waarvan 2 penaltys en een vrijetrap niet erbij noemen.

20 maart 2012 om 23:37

Ja naja ze hebben 2 pingels cadeau gekregen dus ze hebben gekregen wat ze verdienden haha. Barca daarentegen mocht ook nog wel wat pingels krijgen. Uiteindelijk toch gewoon met 5-3 gewonnen en een hattrickje voor Messi. Een geslaagde avond dus.

21 maart 2012 om 09:26

dank je wel. Jij hebt tenminste objectieve teksten en zegt wat je zien en eerlijk wat je vindt zonder te stoken. Het enige waar ik het niet mee eens ben is dat granada de hele wedstrijd niets te vertellen had en verdiend heeft verloren.

Die arbitrage (zowel voor granada als voor barca) is toch wel heel dramatisch in spanje, vindt je ook niet? ongelooflijk. 3x buitenspel, die strafschop en dan nog een paar keer granada geel wat niets was. en zondag ronaldo die onder de zoden geschopt wordt.

daar moeten ze eens iets aan doen.

Heerlijk, ik kan weer even haten op de scheidsrechter. Waarom hebben ze geen fatsoenlijke scheidsrechter in Spanje? Het is echt ongelofelijk.
Die overtreding op Xavi in het begin was sowieso geel.
2x onterecht buitenspel voor Barcelona.
Kaarten vragen van Messi kan eventueel bestraft worden met een gele kaart.
Barcelona moest een penalty krijgen in verband met een overtreding op Alexis.
Barcelona moest een penalty krijgen in verband met hands van een Granada speler.
Cuenca die bewust tegen een Granada speler zijn hand aanschiet. En hij krijgt geel? Zo, ik heb weer genoeg gehaat op de scheidsrechter.

Over de penalty’s van Granada. Ze waren allebei terecht. Sierd zat weer eens onzin te verkondigen bij de eerste penalty. Alves stond op de rechter achillespees van die Granda speler. Het was dus gewoon een zuivere penalty. Die tweede is ook gewoon een 100 procent penalty. Hands dus klaar.

Wat kun je nou nog meer over Messi zeggen? Ik heb er echt geen woorden voor. Hij schiet gewoon ook het record van Ronaldo aan flarden in La Liga. Zou hij er 50 maken? Het zou zo maar kunnen. Ronaldo verbreekt zijn eigen record ook makkelijk.

Terechte overwinnig van Barcelona. Granada had werkelijk niks in te brengen.

Spaanse bond toont nog maar eens, dat ze tegen Barca zijn...
Barca moest in de 1ste helft al een duidelijke penaltie krijgen, en werd telkens onterecht afgevlagd..
De 1ste goals van Granade kwam uit een foutbal, die geen foutbal was, en die penalties waren wel terecht, maar die moet je langs de andere kant ook fluiten..

20 maart 2012 om 22:58

Echt hilarisch ben jij man gooi je zelf weg

20 maart 2012 om 23:01

gooi jij u zelf weg man..
Ik heb niks met u te maken, ik geeft hier mijn mening.. die trouwens heel terecht is..
Barca heeft dit jaar telkens de scheids mee..
Het is niet omdat Barca heeft gewonnen, dat je het niet over de fouten van de scheids mag hebben, want die hebben ons dit jaar veel punten gekost...
maja ik begrijp dat wel Real is al een paar jaar geen kampioen geworden, en de Spanjaarden worden gek..

20 maart 2012 om 23:05

Hoezo? Hij heeft toch gelijk?
De eerste penalty was trouwens geen pingel. Hij houdt in en Alves probeert hem te ontwijken waarbij er amper contact is. De overtreding op Alexis was duidelijk een penalty en als je de eerste tegen Barça fluit dan had Tello er ook één moeten krijgen (hij werd omver gelopen. De tweede penalty voor Granada was een pingel maar waarbij niet bewust hands gemaakt werd. Hoe dan ook, het maakt niet uit wat wij (barçafans) zeggen. Volgens de anti Barça kliek dragen wij allen een Barça bril en hebben wij geen verstand van voetbal...

20 maart 2012 om 23:08

Haha! Kom op man, doe die Barca-bril af! Eerste was duidelijk een penalty. Alves staat gewoon op de rechter achillespees van die Granada speler!
Tweede penalty is gewoon duidelijk hands man.. Alves steekt gewoon z'n arm/hand uit. Ja, het is een reactie maar daar word altijd een penalty voor gegeven.

20 maart 2012 om 23:59

Kom op man??? Je geeft je mening en dat respecteer ik maar ik vond de eerste geen penalty. De tweede was een penalty maar wat ik bedoelde was dat het niet bewust hands was en aangezien Alves al geel had vanwege de eerste (die ik dus geen penalty vond) had hij hem hier best mogen sparen.

En daarbij had Barça er ook twee moeten krijgen.

20 maart 2012 om 23:00

Blijf huilen man, wees eens blij.

20 maart 2012 om 23:02

waarom moet ik blij zijn, hoe vaak heeft dit ons punten gekost dit seizoen, en het blijft maar duren...
Die arbiters moeten gewoon eerlijk fluiten..
Die penalties voor Granada waren terecht, maar Barca verdiende die ook, en ze krijgen die niet..

20 maart 2012 om 23:21

Ik denk dat Franco erachter zit ;

Kom op, als Barca verliest ligt het aan de scheidsrechter en als ze winnen zijn ze geweldig.

Ot terechte overwinning Barca, leuke wedstrijd en had nooit verwacht dat het nietige Granada 3x zou scoren in Camp Nou

21 maart 2012 om 00:01

Het toch ook geweldig dat ze ondanks het anti-barça arbitrage in Spanje ook de meeste wedstrijden winnen?

Je zegt wel dat Franco er acher zit maar die sentimenten zijn in Spanje nog steeds enorm.

20 maart 2012 om 23:00

Nou ik vond die eerste penalty wel makkelijk gegeven hoor..

20 maart 2012 om 23:05

Makkelijk? Heb je wel gezien wat er gebeurde? Sierd verkondigde onzin. Alves stond op de rechter achillespees van die Granada speler. Gewoon een 100 procent penalty.

20 maart 2012 om 23:10

Hij raakte die speler heel lichtjes aan. Dit soort momenten zijn meestal te licht voor een penalty. In dit soort situaties krijgt Barcelona nooit een penalty.

Of misschien heb ik het gewoon verkeerd gezien, dat kan ook.

20 maart 2012 om 23:10

Ja en die fout op Sanchez daar was niks aan zeker!!

20 maart 2012 om 23:14

Dude, scroll even omhoog en je ziet mijn reactie... Ik zeg daarin dat Barcelona 2 zuivere penalty's moest hebben. Ik weet dat het frusterend is dat er nu vaak Barcelona haters en Madrid glory hunters zijn. Maar niet iedereen die ''kritiek'' heeft op Barcelona is dat... (zie reactie #31)

21 maart 2012 om 00:03

Als Alves de achtervolging inzet en Benitez in een keer bijna stil staat? Terwijl hij in eerste instantie Alves er uit sprint? Je zag dat Alves alles eraan deed om hem niet te raken.
Op basis daarvan deel ik de mening van El Ilusionista.

20 maart 2012 om 23:02

Groot gelijk stelletje amateurs. Op enkels staan van spelers zien ze zogenaamd niet.

20 maart 2012 om 23:09

Atletico Madrid, Atletico Madrid, Atletico Madrid

Kijk die wedstrijd nog maar eens terug en durf het dan nog maar eens te zeggen.

Het niveau van de arbiter is in het algemeen dramatisch in spanje, dat Madrid bevoordeeld word willen jullie geloven maar zij hebben ook veel arbiter momenten tegen gehad die dan weer snel vergeten worden

20 maart 2012 om 23:11

Wat bedoel je met Atletico? Dat ze in die wedstrijd minimaal 2 rode kaarten hadden moeten krijgen?

20 maart 2012 om 23:17

Dani alves en Fabregas ook rood waardig met hun acties. Hands busquets en Mascherano niet gezien. 2x onterecht buitenspel afgefloten voor atletico.

20 maart 2012 om 23:32

Alves verdiende rood? Jouw reactie valt moeilijk serieus te nemen.

21 maart 2012 om 00:01

Hij trekt hem omlaag en loopt vervolgens tegen zijn hoofd aan. Misschien niet opzettelijk, maar als dit met een Barcelona speler gebeurde was het schreeuwen om rood. Achja je weet zelf dat de arbitrale prestaties dit jaar niet zo zwart/wit zijn als Tipi zegt. Busquets die geen rood krijgt voor een Suarez keeper actie tegen Sociedad uit, Iniesta's schwalbe tegen sevilla thuis die een penalty veroorzaakte, Pique die niet vervolgd wordt voor het express pakken van een gele kaart, Pinto die rood had moeten hebben tegen Valencia in de beker, Villareal die een strafschop verdiende door een overtreding van Busquets, Tello's hinderlijke buitenspel goal tegen Osasuna, de arbiter acties tegen atletico wat ik eerder noemde etc.

Al deze dingen worden door vele barca fans in de doofpot gestopt samen met de benadeelde arbiter acties tegenover Madrid. En voor de rest kijken jullie alleen naar alle benadeelde acties tegenover Barcelona en de bevoordeelde acties tegenover Madrid.
Mooi voorbeeldje ervan is de buitenspel goal van Messi die de 3-2 in deze wedstrijd veroorzaakte. Wordt nu amper genoemd en wordt eventueel vergeten, maar dan hebben we het wel over 2 penalites die niet gegeven waren voor Barcelona (die overigens ook gegeven hadden moeten worden) en deze blijven in je gedachten tot het einde van het seizoen.

Ik ben sowieso niet te spreken over de arbitrale optredens dit seizoen. Dit geldt voor wedstrijden m.b.t. alle clubs. Dat er geklaagd wordt over arbitrale beslissingen valt dus te begrijpen. En mocht Barca dan net wat meer beslissingen tegen zich hebben, ja dat is pech hebben. Misschien loopt het volgend seizoen anders. Wat ik echter niet kan hebben zijn de verhaaltjes over voorkeur van de Spaanse bond, hier en daar wat verhaaltjes over Franco en al dat andere Calimero gedrag als het eens een seizoen niet geweldig loopt. Terwijl de voorgaande jaren de meeste Barcelona fans zeiden dat arbitrale fouten nou eenmaal bij het spel horen en dat elke club ze voor en tegen krijgt

Haha heerlijke wedstrijd. Over Messi hoef ik niet veel te zeggen, wel over Dani Alves. Je geeft 2 schitterende assists en geeft ook 2 penalties weg haha, super zuur voor hem. Heb genoten van de wedstrijd, Messi op weg naar de titel aller beste allertijden.

20 maart 2012 om 23:39

14 duimpjes omlaag hahahahahahaha wat een schandalige persoonlijkheden komen er op deze site zeg jezus. Wat voor vreemds heb ik gezegd mensen? vertel...

Het is tijd voor Pep om een ander club te coachen. Sjonge sjonge ff Iniesta op de bank houden
Als die gozer vanaf minuut 1 zou spelen, had hij zeker 3 assisten gegeven. Pique mag juist de bank warmhouden, laat maar een jeugdspeler ballen die kan ook wel een paar ballen naar links en naar rechts spelen. Wat heb ik mij vandaag geiiriteerd zeg :

20 maart 2012 om 23:04

Ach man... We hebben gewonnen, niet zo zeuren . Iniesta verdient ook zijn rust en Pique is inderdaad wat uit vorm, maar je moet hem wel het vertrouwen blijven geven.

En dan klagen wij Nederlanders over de scheidsrechters in Nederland. Nou deze koekenbakker kon er ook niet veel van.
Verder natuurlijk prachtig wat Messi doet weer 3 goals ongelooflijk en dan is hij nog jong. Waar gaat het heen?

De wedstrijd was slecht voor je hart

Wat een belachelijke prestatie van Messi die eigenlijk vanavond nog wel 1 of 2 doelpunten meer had moeten zetten omdat men 2 tot 3x recht had op een 100% penalty die men gewoon weg niet kreeg en dan geeft hij aan de andere kant er wel 1 voor een swalbe 1e klas want de spits van Granada houd gewoon in en als het al een overtreding was dan was hij buiten de 16 dus onterechte pingel en onterecht geel. De 2e pingel was wel terecht maar daardoor krijgt Alves wel rood terwijl hij dit niet verdiende.

Al met al was het een wedstrijd om snel te vergeten en ik ben benieuwd of Pep nu wel iets zegt van de arbitrage want wat die vandaag hebben laten zien kan gewoon echt niet!

Barcelona moet wat sneller die voorzet geven hoor! Ze willen pas een kans afdwingen als ze zeker weten dat ie er in zal gaan. Tsja, dat Granada blijft gewoon heen en weer wandelen. Logisch dat ze nog wat kansen krijgen. Het gaat niet om het percentage balbezit, maar om wat je er mee doet.
Saaie wedstrijd, voor een wedstrijd met 8 goals! Maar wel mooi dat Messi weer z'n doelpunten maakte. Hij heeft wel de gunfactor. Ook al heeft ie zelf ook weleens met de hand gescoord. Hij is niet gemeen of arrogant.

Messi, zoek naar woorden, maar heb geen idee wat ik moet roepen.
Laten het houden bij: Maestoso.

Wat een goals, wat een record en wat een speler.

Goede wedstrijd van Barcelona ik had nooit het idee dat ze zouden gaan verliezen ook niet na de 2-2.. Granada was rijp voor de slachtbank maar Barcelona liet het gewoon na om het af te maken en zo kregen ze bijna de deksel op de neus. Maar als het moet dan staat die kleine genie op en maakt hij er gewoon even 2.. Die 2e goal werd even achterloos over de keeper heen gewipt en die 3e na een prima loopactie/steekpass van Messi/alves maakt die hem weer heerlijk af...hij stuurt Tello en in de 1ste helft Cuenca alleen op de keeper af jammer dat ze zijn passes niet afmaken.. Want dat maakt hem voor mij de allerbeste hij is zo compleet in wat hij doet. De positie kiezen het 1x raken of juist de bal bij zich houden. Je ziet hem zelden de foute beslissingen maken omdat hij precies weet waar en wanneer hij er moet zijn of de pass of dribbel moet toepassen....

Op zich speelde Barcelona zeker en vast geen slechte partij, in de 1e helft was er bij vlage fenomenaal voetbal te zien. Maar dan de tweede helft wordt er zeer zwak verdedigd! Dani Alves had de overtreding al eerder moeten maken op Dani Benitez(wat een snelheid by the way), niet als hij het 16meter gebied inloopt. Je kan niet zeggen dat ie onverdiend was, want hij wordt degelijk wel gehaakt. Het was een lichte, maar nog een beetje begrijpbaar. Handsbal was helemaal terecht, want zijn arm zwaaide naar de bal. Piqué mag dat kopduel nooit verliezen. Verdedigend was het drama vond ik! Adriano was een van de beteren, maar kreeg rust in de 2de helft met het oog op zaterdag. Over Messi ga ik het niet teveel hebben, want zijn prestaties en records zeggen meer als genoeg. Wat een held! Goed, de 3 punten zijn binnen en is het morgen afwachten wat Madrid doet.

Pff wat een prestatie van Granada. Scoren 3 maal in Camp nou! Volgens mij kreeg Guardiola nooit meer dan 2 tegendoelpunten in Campnou. En ze konden nog meer hebben gemaakt. Maar goed.

van 10 naar 5 ptn. Het loopt toch lekker voor Barca ...

Hopelijk wint Madrid morgen..

20 maart 2012 om 23:06

Volgens mij is het ook pas de derde keer ooit dat Barcelona 3 doelpunten tegen krijgt onder Guardiola, dat is wel opmerkelijk. Maar goed, Granada zal wel heel blij zijn met deze uitslag

20 maart 2012 om 23:12

Kreeg Guardiola 3x 3doelpunten tegen in Campnou? okok.. dat wist ik niet .. Thx voor de info!

Ja Granada moet gewoon blij zijn pff. Zij deden wat Topclubs niet in staat zijn om te doen dus ja.

21 maart 2012 om 09:10

Klopt niet helemaal denk ik. Shakhtar in 2009 en nu Granada zijn de enige ploegen die 3 keer konden scoren in Camp Nou tot nu toe. Osasuna deed het dit jaar ook in de competitie, maar dan wel in Pamplona...

Scheidsrechterlijk niveau in Spanje is echt bedenkelijk. Ik dacht eerst dat Madrid gewoon bevoordeeld werd, maar ik ben overtuigd dat het niet zo is.
De scheidsrechters maken zoveel blunders per wedstrijd, dat het gewoon lachwekkend wordt. Wie het meeste meeval heeft met deze blunders wint de wedstrijd meestal.
Granada krijgt 1 penalty te veel, Barcelona krijgt er minstens 2 te weinig. Gelukkig beschikt Barcelona over Messi, die staat boven iedereen, zelfs boven scheidsrechterlijke blunders.
Wat een held, hij schrijft weer maar eens geschiedenis. Zit nu ondertussen ook aan 54 goals in dit seizoen, dat is echt om van achterover te vallen als je ziet dat hij nog maar 45 wedstrijden gespeeld heeft.

20 maart 2012 om 23:08

Totdat je die koekebakkers wedstrijden ziet fluiten in de CL, EL of de landenteams; daar doen ze het allemaal uitstekend... Doet je denken; mij in ieder geval wel...

20 maart 2012 om 23:10

Goed dat je zo denkt.. Weetje hoevaak andere teams met smerige overtredingen/penalty etc etc wegkomen? heeel vaak. Maar Barca fans kijkt meestal/altijd alleen naar Madrid.. en andersom ook.
Goed dat jij ook zo denkt!

Je hebt mijn respect!

20 maart 2012 om 23:46

Ik geloof toch wel dat de scheidsrechters dit bewust doen. Ik vond beide penalty's terecht. Maar Barcelona had er ook 2 mogen krijgen. De scheidsrechter heeft heus wel gezien dat dit strafschoppen waren. Toch fluit hij ze niet. Dat is schandalig. Maar in Spanje worden scheidsrechter niet bestraft als ze slecht fluiten. En dat is het probleem.

21 maart 2012 om 11:53

@ Teceuc

Ben het met je eens. Het is heus niet zo dat Madrid express bevoordeeld of Barca express benadeeld wordt. De scheidsrechters in Spanje zijn over het algemeen gewoon dramatisch en dan vallen beslissingen verkeerd uit. Wel moet ik zeggen dat Madrid daarin vaker geluk heeft gehad dan Barcelona.

Wat natuurlijk wél gek is, is het feit dat bijvoorbeeld Ramos en Pepe niet geschorst worden op basis van overduidelijke videobeelden. Dat is natuurlijk wel heel erg krom, want zo''n beslissing hoeven ze niet in een fractie van een seconde te nemen, maar daar kunnen ze in alle rust naar kijken.

Maar wat die slechte scheidsrechters betreft: Misschien ligt het tempo van het spelletje van tegenwoordig gewoon te hoog, want je ziet die dwalingen overal. En vooral in Spanje vind ik het tempo de laatste tijd wel behoorlijk hoog liggen. Ook Granada voetbalde zich er gisteren af en toe erg knap uit met snelle counters.

Schandalig is het woord wat ik over heb voor jullie zogenaamde voetballiefhebbers.. Ook al ben je de grootste aanhanger van Real Madrid of Cristiano Ronaldo, toon een beetje respect en objectiviteit richting Messi en Barcelona. De vele rode duimpjes die ik zie slaan nergens op.. Geniet nou maar van deze jongen nu het nog kan, beter ga je het de komende 10 jaar niet krijgen!

Wel opvallend weinig reacties van haters en de kleine kinderen die op live meepraten altijd onozel doen nu dat Messi weeral een record beet heeft.

Het is stil aan de overkant...

Wat heb ik me lopen ergeren aan deze scheidsrechter zeg. De eerste helft fluit hij 3x onterecht voor buitenspel, terwijl spelers dan alleen op die keeper af rennen. Die eerste pingel van Granada, kan nooit een pingel zijn als die overtreding al erbuiten wordt gemaakt, die 2e was dan wel een pingel. Maar de meest opzichtige fout was toch wel die van Alexís. Hoe duidelijk moet je nog onderuit gehaald worden alvorens je een pingel krijgt ? Ach ja de 3 punten zijn binnen. Die 2e pingel was trouwens wel geniaal haha. Messi? Tja beste voetballer ooit gewoon. Hoeveel hattricks heeft hij al gemaakt? Hoevaak heeft hij al met lobjes gescoord? Hoevaak heeft hij al van die sublieme steekpasses gegeven? Die op Tello was ook weer zo magistraal. Die van Alves op Messi eveneens. Die Alves heeft al 21 (!) assists gegeven, welke rechtsback heeft dat ooit gedaan? Misschien Cafu? Ben benieuwd. Barca heeft hun werk gedaan vandaag!

Jammer dat de arbiters de wedstrijd voor de 100e keer dit seizoen probeerden te verzieken, maar gelukkig toch de drie punten. Messi het clubrecord te pakken, wat een held en wat een genot iedere keer weer om hem te zien spelen.

Nu hopen dat Villareal morgen kan stunten tegen Real Madrid wat zeker mogelijk is aangezien Real Madrid de laatste uitwedstrijden allemaal maar nipt won tegen alleen maar middenmoters en Villareal ondanks dat ze dit seizoen wat minder draaien thuis nog maar 1 of 2 keer verloren hebben en onder andere Barcelona op een gelijkspel hebben gehouden.

Kampioenschap kan ondanks dat het moeilijk zal worden zeker nog. Maar ook al zal het niet gebeuren, deze ploeg blijft geweldig en het kan tenslotte niet altijd feest zijn.

Ook mag Xavi Hernandez nog even in het zonnetje worden gezet aangezien hij dit seizoen een uiterst productief seizoen meemaakt.. eindelijk de dubbele cijfers voor deze briljante middenvelder!!

234 goals, breekt record op record en lijkt nog lang niet klaar te zijn. Niets meer dan Absolute Klasse. 24 jaar, 24 jaar!!!

Respect, wat een held..

Waarom hou ik zoveel van deze man (l)

Viva La Messi :D

Om te beginnen barca speelde slecht. Ik snap niet wat er met Pique is. Hij loopt alleen maar achteruit. Terwijl die fel moet zijn en meteen erop. Die goals die zijn gemaakt allemaal fouten van verdediging. Maar gelukkig hadden we nog messi die niet eens zo goed speelde maar ook zonder de vorm scoort hij drie Geweldige goals, messi you are the best. En dan kwam de geweldige Tello wat is die man goed zeg. Hij pakt altijd zijn goals mee. Ik snap pep niet waarom hij hem op de bank zet en isaac cuenca basis zet.
Een blinde ziet zelfs dat Tello velemalen beter is.
Visca Messi Tello
Visca Barcelona

Messi is op dit moment veruit de beste voetballer die op aarde rondloopt. Over 10-15 jaar zullen we terugkijken en zeggen; Hij was de beste ooit!!! Laat hem alsjeblieft nooit een ernstige blessure oplopen!

20 maart 2012 om 23:14

Laten we hopen dat het nooit gebeurd.
Maar je hebt altijd gekken als Pepe die rond lopen in het voetballerij

20 maart 2012 om 23:21

Over 20 jaar zullen we een traantje wegpinken bij het terug denken aan messi

Tegen zo'n scheids win je normaliter nooit. Gelukkig heeft Barça met Messi veruit de beste speler van deze eeuw in haar bezit.

Ik heb door de jaren heen kunnen genieten van diverse grootheden ,maar dit ventje slaat werkelijk alles en iedereen .
Voor mij al de grootste aller tijden

Ik heb hier maar 3 woorden voor
Messi Messi Messi.

Wat een fenomeen is dit met afstand beste speler op aarde momenteel en naar mijn mening top 3 beste ooit misschien is hij al wel de beste.
hij had even een iets mindere periode ( voor zijn doen) maar nu is hij echt een bloedvorm
Ik wens Milan veel succes volgende week vorige x was hij in normale doen
nu is hij in bloedvorm en ik betwijfel of iemand hem kan stoppen..

Jezus Messi wat heb je ons, mij weer laten genieten. Speelde niet op zijn top vandaag, maar jonge jonge zijn level is zo veel hoger dan de rest. Hoe ie zijn medespeler voor de keeper zet... Jammer dat ze niet altijd een scherp zijn, anders was ie ook alltime assisten koning geweest. Over zijn goals hoef k het niet te hebben want dat weten jullie ook wel. Zoals de Engelse commentatoren ooit zeiden: 'he's just something else''

ik snap de euforie niet om trend Messi . Ik vond hem voor zijn doen matig spelen , hij was zwakjes aan het spelen . Hij maakte de goals verder was hij niet bijster goed . Ook zijn flair van 2,5 half jaar is hij kwijt geraakt . Hij voetbalt zakelijk, niet echt leuk meer om te kijken . hij is meer ala Ronaldo doelpunten machine geworden

20 maart 2012 om 23:25

Geen flair? Die man straalt een en al flair uit.
Vandaag was ie idd niet groots. Al zou menig voetballer zo willen speler en niet groots genoemd willen worden.

20 maart 2012 om 23:26

Dat je hem alleen een doelpunten machine vindt en geen flair vindt hebben zegt al genoeg...

Hij speelde vandaag inderdaad niet zijn beste wedstrijd, maar de prestatie die hij heeft geleverd om op deze leeftijd al topscorer aller tijden te zijn van FC Barcelona is fantastisch!

20 maart 2012 om 23:44

Er zit wel een kern van waarheid in wat hij zegt hoor.

Eigenlijk is Messi ook heel zakelijk. Hij doet niks wat onnodig is, alles is er op gericht om een doelpunt te maken, hij is enorm effectief. Geen trucjes, geen tierelantijntjes, geen omwegen, altijd de snelste weg naar de goal. Hij is eigenlijk nog effectiever en zakelijker dan Ronaldo, die wel af en toe leuke (onnodige) hoogstandjes uithaalt.

Dat maakt Messi zo geweldig, hij is meedogenloos en wind er geen doekjes om. Geen woorden voor deze prestatie, alle superlatieven komen hem toe.

21 maart 2012 om 00:26

t0mt0m18

Ik kan me ergens vinden in wat je zegt maar 'de snelste weg naar de goal' vind ik een ongelukkige bestempeling. Ik zie het als de slimste manier naar de goal. Hij komt er namelijk vaak met een een-tweetje of een combinatie of wanneer hij karakteristiek vanaf de rechterflank door/om de verdediging van de tegenstander langs randje zestien dribbelt om vanaf de linkerkant de bal in de rechterhoek te schuiven. De 'snelste' manier komt over als de meest directe, ik zie het anders. Hij bewandelt vaak het slimste pad.

Effectief en meedogenloos is hij inderdaad. Een mooi hakje of andere technische hoogstandjes zul je eerder van Iniesta zien. Ronaldinho was daar geweldig in met als hoogtepunten het hooghouden tegen Bilbao en de bal met de rug tegen volgens mij Sevilla (niet zeker). Prachtig. Over het algemeen geniet ik meer van Messi omdat ik simpelweg vind dat de kwaliteit er nog meer vanaf spat.

20 maart 2012 om 23:51

Jij snapt de euforie niet? Deze man is net topscorer alletijden van Barca geworden!!!!!!!
Dat hij zijn flair kwijt is, dat is gewoon bullshit..
Dat hij zakelijk voetbalt.. Klopt als een bus.. Geen on nodige scharen, hakjes en trucjes waar je niets mee bereikt. Dat soort dingen heeft hij ook helemaal niet nodig trouwens. Lekker effectief en gewoon gaan.

Messi Grote kleine man

21 maart 2012 om 00:03

De flair is hij kwijt geraakt , hij is aan zakelijk geworden . Dit mijn constatering , hij is effectiever dan vroeger dat ten koste van zijn flair . Het gaat meer om scoren ,dat zie ik aan alles . Hij is doelpunten machine geworden ala Ronaldo . Ook gaat hij niet zoals 2 en half jaar geleden voor een dribbel actie ,maar hij geeft hem simpel af .

21 maart 2012 om 00:19

Kijk jij wel alle wedstrijden van Barcelona dan? Want Messi is zijn flair absoluut niet kwijt, dat bewegelijke heeft hij nog altijd en die dribbel, dat zie ik hem ook nog geregeld doen hoor. Tuurlijk scoort hij meer, maar hij is zeer zeker nog steeds de voetballen die hij altijd al was.
Het is maar net hoe je het bekijkt. Hij haalt geen gekkigheid uit. Gewoon simpel. Niet acht keer een schaar doen, en er dan op snelheid langs ala CR. Maar met een "simpele" schijnbeweging zo een paar man op het verkeerde been zetten. Nou dat vind ik toch echt wel flair hebben.

21 maart 2012 om 09:30

het gaat meer om scoren. De pass naar iniesta, de pass naar xavi, hoe hij mensen vrijzet voor het doel. dat zie ik niemand doen.

21 maart 2012 om 09:29

ala ronaldo doelpunten machine? hij moet nog meer scoren volgens jou? hij staat er nu 2 voor op ronaldo, wie is er dan een doelpunten machine? ronaldo scoorde niet eens zondag.

ronaldo is kracht, messi souplesse.

Wat een speler is dit! Messi gewoon op zijn 24e al topscorer aller tijden van de succesvolste club van de afgelopen jaren. Een groot deel van die successen is aan hem te danken. 234 goals inmiddels al, en waar zal dit gaan eindigen als hij er gemiddeld meer dan 1 per wedstrijd blijft maken de komende jaren. Ook zal hij dit seizoen het record van Ronaldo van vorig seizoen gaan breken, 40 goals lijkt wel peanuts voor hem.. als diezelfde Ronaldo niet op het eind een goalspurt zal krijgen zoals aan het eind van vorig seizoen.

Verder de wedstrijd: ik zag in de eerste helft Barcelona in een iets te laag tempo spelen, vooral na de goals van Xavi en Messi. In de tweede helft ging het (in het eerste kwartier na rust) door in het lage tempo, resulterend in tegengoals. Natuurlijk was de 2e goal van Granada geen penalty, maar Barcelona zorgt er wel voor dat het in überhaupt in deze situatie komt. Gelukkig stond de heer Messi weer op (in combinatie met de assists van Cuenca en Alves) die het duel besliste.

De rode kaart van Alves was natuurlijk belachelijk, en het is wat mij betreft hopen dat Guardiola niet in een 3-4-3-opstelling zal gaan spelen de volgende wedstrijd maar dat hij gewoon Montoya opstelt.

Ik voorzie toch weer een lichte vormdip. Waar hij tegen Leverkusen nog 5 keer scoorde, weet hij tegen het nietige Granada slechts 3 keer te scoren.

man man man, bij de Spaanse bond hebben gehoord van Real misstap en wouden meteen het goed maken. Schandaaaaaaaalig gewoon.
Het niveau van de scheidsrechters is echt van heeeeeeeeeeeeeeel laaaaag niveau. Ik kan echt niet meer geloven dat het blunders zijn, het is gewoon opzettelijk. Men wil ten koste van alles dat Real kampioen wordt.

Maar sommigen hebben Spaanse bond en wij hebben Messi.

Wat is die man toch van een ander planeet. Keer op keer laat hij zien waarom hij voor de 3e keer op rij de beste van de wereld is.
Geloof mijj maar mensen. Hij wordt het voor 4e keer op rij. Ronaldo blijft weer ver achter.
Ondanks 12 tegen 10 won Barcelona overtuigend met 5-3.

Guardiola moet echt de verdediging van Barca wakker houden. Zij raken snel in paniek. Wij moeten Messi dankbaar zijn.

Eindelijk die Record, nu kan hiij alleen maar die Record vergroten.
Hij is nu topscorer met 34 goals geloof ik. Ronaldo zal weer slecht slapen. En hij zal er alles aan doen om morgen te scoren. Wedden dat hij morgen van uit de stip scoort. Want Real Madrid wordt toch geholpen door een penalty. Als is het in 93 min.

Visca Barca
Viva Cataluna

21 maart 2012 om 00:34

Waarom moet je nou weer provocerend reageren? Dit is een artikel over Barcelona en Granada. Niet Ronaldo of Madrid.

21 maart 2012 om 13:07

Nee hoor. Messi heeft 34 goals gescoord. En Ronaldo heeft 32.
De toscorer gaat tussen Messi en Ronaldo. Aangezien Ronaldo bij Real Madrid speelt is het automaatisch dat ik Ronaldo en Real Madrid er bij haar.
Jullie moeten nodig zeggen dat ik Real en Ronaldo er bij haal.

Terwijl ieder Real fan hier keer op keer Barcelona er bij haalt. Zelfs Karanka vond het nodig om Guardiola er bij te halen. Terwijl de wedstrijd tussen Real en Villareal gaat. Dan zou je zich vragen waarom moet Mourinho slaafje Guardiola er bij halen.
Hij kon de vraag ook vermijden en zeggen geen commentaar, maar nee hij vind het nodig om Guardiola er bij te halen. Blijkbaar geilen zij op Guardiola daar in Madrid.

21 maart 2012 om 16:54

Nee hoor zegt ie. Je provoceert absoluut niet. Kan je überhaupt wel begrijpend lezen. Ik citeer:

Hij is nu topscorer met 34 goals geloof ik. Ronaldo zal weer slecht slapen. En hij zal er alles aan doen om morgen te scoren. Wedden dat hij morgen van uit de stip scoort. Want Real Madrid wordt toch geholpen door een penalty. Als is het in 93 min.

Ronaldo zal weer slecht slapen? Daar provoceer je sowieso... Want Real Madrid wordt toch geholpen door de penalty is ook licht provocerend. Je insinueert dat er een complot theorie gaande is...

Van mij mag je best Madrid en Ronaldo er bij halen als je maar normaal gaat reageren. Niet van die provocerende teksten. En ja het zijn provocerende teksten. Ontken het maar niet.

Ja, toe maar hoor. Ga iedereen maar over één kam scheren. Alleen die ''madrid fans'' (zijn eigenlijk alleen Barcelona haters) halen Barcelona en Messi erbij. En gaan dan provoceren.

En wat kan ik er nou aan doen dat Karanka dat zegt? Ja, het is fout wat hij zegt. En ja, het is een ja knikker bij Mourinho. Maar wat kunnen Real Madrid fans daar überhaupt aan doen?

Laatste zin van je reactie is ook weer compleet onnodig. Heb al meerdere malen je reacties gezien. Telkens zit er wel een licht provocerend toontje aan. Ik vind het best dat je kritiek levert op Madrid en Ronaldo. Dat doe ik ook wel eens maar doe het dan gewoon en ga niet (licht) provoceren.

niet normaal meer joh.
nu al op die leeftijd dat record en dat nog met zoveel jaar te gaan!
als hij in dit tempo door blijft gaan komt niemand aan dat record in deze eeuw lijkt me...
de eeuwen daarna zal het ook heel erg lang stand houden, geweldig!

Zijn vele doelpunten lijken voor ons allemaal maar dagdagelijks en normaal sedert het gewoon week in week uit zo is, maar deze 'kleine' man is echt fenomenaal.
Ongelooflijke speler!

Heeft Messi het nu zo moeilijk met zijn rechterbeen want bij zijn 3e goal kon ie eigenlijk gewoon met rechts intikken maar hij controleerde de bal en knalde 'm met links erin. Als Messi deze moyenne behoudt dan denk ik eerlijk gezegd dat hij voor eeuwig clubtopscorer zal blijven van Barcelona.

Pfffff Messi een held op sokken

Messi beste speler ooit!

21 maart 2012 om 00:18

Dat gaat wel heel erg ver , hij mag de schoenen van Maradona Pele Cruijf niet eens strikken . Mensen overdrijven wel met Messi ,laat hem eerst maar een WK winnen met zijn land .

21 maart 2012 om 00:26

Cruijff heeft ook geen WK gewonnen ;
Daarbij is Messi wel WK geworden met O-20 en heeft hij de olympische spelen gewonnen met Argentinie.
Maar dat telt zeker weer niet ofwel?

21 maart 2012 om 00:32

Op zijn minst wel de WK finale gespeeld,iets wat Messi nooit aan zal tippen .

21 maart 2012 om 00:34

Messi heeft een WK gewonnen hoor..
Maar omdat je een WK finale speelt ben je beter dan Messi?

21 maart 2012 om 00:44

Laat hem nog een paar jaar presteren ,dan kunnen we kijken of hij in dat rijtje gaat horen .;

21 maart 2012 om 12:03

@ Vegeta Goku Brolly Bulma

Ga lekker naar die kinderseries kijken vriendje, want daar heb je ongetwijfeld meer verstand van dan van deze sport. Ik zie je nou al een aantal keren voorbij komen en je loopt alleen maar te provoceren en onzinnige teksten uit te kramen over een voetballer die elke liefhebber doet verbazen en de grootste records aan diggelen schiet.

Je bent waarschijnlijk een pubertje die graag dwars wil liggen, maar het begint nu een beetje irritant te worden. Ga naar www.dragonballz.com ofzo of naar www.worldofwarcraft.nl maar laat ons hier genieten van de beste speler die veel van ons ooit gezien hebben.

Mijn reactie zal wel weer verwijderd worden en jij zal wel mogen blijven staan met je pikaichu-shit op dit voetbalforum, maar dat interesseert me niet.

Sommige mensen praten hier echt alsof ze een orgasme krijgen van Messi :s

21 maart 2012 om 00:28

Tuurlijk, jij niet dan?

21 maart 2012 om 00:34

Ik geef hem daarin gelijk , ben wel klaar met dat Messi ge geil van iedereen .:

21 maart 2012 om 00:35

Nou, waarom lees je dit topic dan, je weet dat er ''gegeil'' komt..
Als je slim bent kom dan gewoon niet hier, heb je er ook geen last van ;

Onee jij komt hier om te provoceren he, sorry even vergeten.

21 maart 2012 om 00:36

Genieten van zijn voetbal kunsten mag, maar je kan ook overdrijven imo.

Edit- @ 2e reactie Wendyy92

Misschien wilde Vegeta vs Goku wel gewoon weten hoe de wedstrijd verloop was.

21 maart 2012 om 00:38

Burnet, ik zie niet in wat er overdreven word.

Nee, vegeta is.. Hoe noemen ze dat hier ook alweer? Ohja een troll. Komt alleen om te provoceren.

21 maart 2012 om 00:45

Nou als je sommige reacties bekijkt snap je wat ik bedoel, maar jij kan waarschijnlijk toch niet reëel kijken aangezien je voor Barca bent.

21 maart 2012 om 00:47

Ik kom gewoon om mijn mening te geven , meer niet :

21 maart 2012 om 00:52

Vegeta is gewoon billelikker van Ronaldotje

21 maart 2012 om 01:19

En jij de konten kruiper van Messi

21 maart 2012 om 00:34

We genieten van de beste speler ooit niks mis mee

21 maart 2012 om 01:04

@burnet

Ik krijg een orgasme van Garrincha, Best, Maradona, Vava, Pele, Santos, Zola, Raul, Zizou, Ronaldo(brasil), Milla, Giggs, Scholes, Rivelinho, Ronaldinho, Del Piero, Cruijff, Platini....

Moet ik doorgaan ?

21 maart 2012 om 01:06

Hij heeft het over Messi ,niet over deze spelers. Daar word te hyperig over gedaan .

Knappe prestatie van Messi!

Toch krijgt Barca weer 3 goals tegen, wat toch wel laat zien dat ze de laatste tijd verdedigend gezien niet altijd helemaal goed staan.

Ik hou van Barcelona, Messi is de beste ooit die ik gezien hebt. Echt zo geweldige voetballerr niet normaal meer, ik houd van hem echt hij is zooooooo goed...........

ik vond beste moment van messi dit wedstrijd die pas naar teleo maar hij kon niet scoren

Messi is cruijf en Maradonna allang voorbij dit presteren in het ver ontwikkelde voetbal van tegenwoordig. Op je 24 ste topscoorder van Barcelona als je dit 6 jaar geleden zei werd je uitgelachen.
Vooral zijn lob was van wereld klasse zo dicht op de goal en de keeper dan moet alles perfect gaan.

Messi is gewoon de beste speler ooit. Dat is geen mening maar een feit! Het voetbal groeit, niveauverschillen tussen de spelers zijn niet meer zo groot als vroeger en hetzelfde geldt ook voor de teams waarin ze spelen. Daarnaast is het verdedigen veel tactischer geworden waardoor dribbelaars als Messi het moeilijker hebben, en toch flikt hij het. Cruijff, Maradonna en Pele waren misschien wel de beste uit hun tijd, maar zouden in het hedendaagse voetbal met die kwaliteiten die ze hadden niet meer dan 'gewone topspelers' zijn. Misschien zelfs middenmoot spelers, maar Messi is gewoon de beste!

Het is grappig om eens terug te lezen wat er allemaal gezegd werd toen hij 2 jaar geleden zijn honderdste maakte, http://www.voetbalzone.nl/doc.asp?uid=95025
Echt een legende die man, hard op weg naar 500 goals op deze manier.

21 maart 2012 om 09:03

Inderdaad mooi om terug te lezen, toen waren er nog niet zo'n trolls en haters en provocateurs die perse Messi onderuit wilde halen voor hun eigen voldoening.

ON: deze man is misschien nou al wel de beste van de wereld ooit, als hij zo doorgaat in dit moderne voetbal wat een heel stuk moeilijker was in de periode van bijv. Pele dan zal hij 110% als de allerbeste allertijden worden gezien! Heerlijk om elke week weer minstens 1 keer van deze man te genieten.

Messi is de beste van deze internet generatie die hebben al die andere spelers niet mee gemaakt.

21 maart 2012 om 09:05

'' al die andere spelers '' hebben niet in het hedendaagse voetbal gespeeld wat veel sneller, fysieker en technischer is. Natuurlijk word Messi veel ''gesteund'' via het internet maar daar staat hij niet om bekend, hij staat bekend om zijn voetenwerk en buitenaardse prestaties in zo'n korte tijd.. prachtig spelertje;

21 maart 2012 om 18:21

Messi is zeker een prachtige speler maar der zijn der echt wel meer die een buitenaardse prestatie hebben geleverd noem even Maradona die een land alleen wereld kampioen heeft gemaakt ?

Niet te geloven. Messi is maar 24 jaar oud en is al club topscoorder. Hij kan nog vele goals maken. Echt niet normaal wat die jongen kan.

Ik vraag me werkelijk af wanneer deze jongen op zijn top zit. Nu al de beste die er op de aardbol rondloopt, laat staan over een jaar of 2/3 wanneer die volgens vele de leeftijd heeft om zijn absolute piek van zijn carrière te hebben gevonden. Als we geluk hebben scoort hij tegen die tijd gewoon 100 doelpunten voor Barca in een seizoen. Moeilijk om dat te geloven, je weet het echter nooit bij deze fenomeen.

" Dit tot frustratie van Cristiano Ronaldo, die na een mislukte actie van di Maria geïrriteerd de kleedkamer opzocht voor de rust. De aanvaller wilde graag voor eigen publiek het record van Rodríguez breken maar werd kort na rust nog ongelukkiger, "

Ik zweer het je als dit had gestaan zag deze topic en de reacties er zo ontzettend anders uit. Ik wil absoluut geen CR7 - Messi discussie starten, maar wat ik wel wil zeggen is dat het gegeil op Messi hier mij simpelweg misselijk maakt. Messi zoekt opzichtig naar zijn eigen record, eigen belang, dat is niet beter voor het team maar beter voor hem zelf. Maar o wee als we daar kritiek op hebben.

Hala Messi, God van alle voetballiefhebbers over de hele wereld.

Excuseer mij, ik ga eventjes kotsen.

voetbalzone, och och.

Ik had jullie toch wel wat hoger ingeschat, het enige wat ik lees is Messi dit messi dat, ze zijn vergeten dat Granada een geweldige prestatie heeft neergezet. 3 goals maken tegen barca is wereldprestatie

21 maart 2012 om 10:42

@ Navas

Het is duidelijk dat jij niet zoveel verstand hebt van journalistiek. Wat is hier nou het grootste nieuws van gisteravond. Dat Granada drie keer gescoord heeft (waarvan minimaal een penalty als cadeautje) of dat Messi een record aan diggelen heeft geschoten op zijn 24e?

ik reageer normaal gesproken nooit op messi of ronaldo topics, maar kon het deze keer niet laten!

laten we voorop stellen dat messi een super voetballer is samen met ronaldo! deze 2 verschillen allebei en zijn beiden van buitengewone klasse !

maar ik wil messi nog wel eens zien als xavi en iniesta wegvallen.. dan is messi een klasse minder!
xavi is in mijn ogen de beste man van barcelona, daardoor voetbalt messi zo goed!

kijk naar argentinie? daar valt messi met grote regelmaat door de mand! waarom? omdat die daar niet zulke spelers als xavi en iniesta achter hem/langs hem heeft staan!

maar voor de rest is het een super voetballer om naar te kijken... samen met xavi en c. ronaldo en neymar de beste op de wereld (op dit moment)!

Eén woord: fenomenaal! Alle woorden die ik nog meer zou kunnen noemen om het spel van Messi te omschrijven zijn eigenlijk overbodig.

Serieus hoe kan je een gele kaart geven voor de handsbal van dani alves?

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren