Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

De Boer: 'Wedstrijd tegen PSV kan beslissend zijn voor de titelstrijd'

Laatste update:

Theo Janssen is geschorst en Gregory van der Wiel, Derk Boerrigter, Nicolai Boilesen, Miralem Sulejmani en Kolbeinn Sigthorsson ontbreken wegens blessures. Frank de Boer weet over wie hij wel en niet kan beschikken en hoopt dat de spelers die zondag wel kunnen spelen een goed resultaat zullen neerzetten tegen PSV: "Dit kan beslissend zijn voor de titelstrijd", zei de coach.

/

Ajax staat momenteel tweede en heeft een punt meer dan PSV, dat wegens een minder doelsaldo dan FC Twente op de derde plek staat. "Wanneer we een goed resultaat behalen, hebben we wellicht een concurrent minder in de strijd om het kampioenschap", noteerde De Telegraaf uit de mond van De Boer. "Het zegt natuurlijk niet alles, maar het is wel een belangrijke stap."

De trainer van de Amsterdammers denkt niet dat PSV er veel sterker op is geworden met de komst van Phillip Cocu: "Fred Rutten was ook een fantastische trainer. Maar een frisse wind kan natuurlijk wel een positieve invloed hebben. Tegen Heerenveen hebben ze het goed gedaan, 5-1 is een uitstekend resultaat. Laten we hopen dat ze dat niet kunnen herhalen."

De Boer hoopte dat Boerrigter zondag weer zou kunnen spelen. "Maar hij is nog niet fit. Derk blijft schommelen", zei de oefenmeester. Beter nieuws was er te melden over Sigthorson en Van der Wiel: "Kolbeinn zal waarschijnlijk maandag weer minuten maken in Jong Ajax. Gregory van der Wiel moet nog een weekje wachten. Ook Nicolai Boilesen hoopt volgende week weer wat minuten te maken."

De ploeg die zondag verliest, haakt af in de titelstrijd

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Kan? Het zegt niet alles? Volgens mij begrijpt de Boer het niet.. Wanneer je deze wedstrijd punten verliest, lig je eruit. Je moet ook nog naar Heerenveen en Vitesse
Alles of niets!!

23 maart 2012 om 13:16

Het kan inderdaad, aangezien in deze competitie niet alles zeker is. dan is het ook niet zeker dat ajax uit de titelstrijd zou liggen.

1 ding is zeker als je alles wint tot het einde van de competitie dan ben je gewoon kampioen!

23 maart 2012 om 13:21

onzin afcarnhem, er zijn nog 8 wedstrijden en je kan er nu al vanuit gaan dat het pas op de laatste dag beslist wordt. er is geen club die alle resterende wedstrijden gaat winnen, geen club heeft dit seizoen meer dan 7 wedstrijden op rij gewonnen, waarom zou dat nu opeens wel gebeuren? het is na zondag echt nog voor niemand gespeeld, hooguit voor heerenveen en feyenoord als die verliezen.

als ajax wint wordt het voor psv ook lastig, in dat opzicht heeft de boer gewoon gelijk.

23 maart 2012 om 13:44

de bier heeft daar gelijk in, maar wat een ongelofelijke dooddoeners en cliche's weer. iedereen zeurt altijd over de trainers van psv, maar frank de uuuh boer schudt ze ook uit zijn mouw hoor.. ;

23 maart 2012 om 13:22

Wanneer je deze wedstrijd verliest, lig je eruit? Ik heb dit seizoen wel vaker dingen gehoord. Toen PSV won van Feyenoord was dat de kampioenswedstrijd geweest. Toen Ajax een aardig eindje achter stond, werden zij afgeschreven. Dit seizoen kan alles, zelfs als Ajax of PSV as. zondag verliest, kunnen beiden nog steeds kampioen worden, al wordt het dan natuurlijk wel lastig.

23 maart 2012 om 13:25

Je vergeet nog Twente uit die ook nog in race is.

Kan?? Iedere wedstrijd is beslissend voor het kampioenschap.....we hebben 5 a 6 kanshebbers.. alles moeten we winnen om kampioen te worden!!!

Dit word een hele mooie confrontatie Psv heeft een sterk team en wij hebben een gehavend team de halve a1 loopt rond in de selectie, Maar dat maakt niet uit wij moeten ten alle tijden winnnen ik ben aanwezig in het stadion en ik weet zeker dat het publiek er weer als een 12e man achter gaat staan want iedereen weet dat ajax dit Moet winnen.

23 maart 2012 om 13:22

Ajax gaat dit zondag niet op voetbalkwaliteiten winnen. Die schat ik ondanks de slechte achterhoede hoger in bij PSV op dit moment. Echter mentaal is dit PSV absoluut niet sterk met enkele bepalende jonkies als Mertens, Strootman, Wijnaldum, Labyad die absoluut niet constant zijn en een aanvoerder die het nog nooit heeft laten zien op belangrijke momenten. Indien Ajax en haar publiek er vol op klapt zie ik ondanks het surplus aan kwaliteiten PSV Ajax niet verslaan. Een gelijkspel zou voor Ajax niet onoverkomelijk zijn. Met de terugkeer van Boerrigter, Sightorsson, van der Wiel krijgen ze een hoop kwaliteit terug waarmee het mogelijk moet zijn het restant van de wedstrijden te winnen.

23 maart 2012 om 13:24

Ik begrijp dat verschillende supportergroepen hebben opgeroepen tot massale steun aan het elftal. Sowieso natuurlijk Vak410, maar ook een delegatie van Vak410 die de F-side op Zuid opzweept en een groep van Northsupport. Laten we hopen op 15 mei taferelen, aan mij zal het in ieder geval niet liggen. Ik zal maandag wel schor zijn ongeacht het resultaat.

23 maart 2012 om 15:45

Klopt F-side is lekker bezig laatste 2 wedstrijden en af en toe hoor je Northsupport ook. Wel jammer dat er geen corteo gehouden gaat worden. Als het weer een 15 mei sfeertje word is psv kansloos.

26 maart 2012 om 08:07

Oioioi de sfeer was bruut gisteren. Na de wedstrijd feestje op de rondgang en daarna nog even terug het vak op (f-side) om de boertjes uit te zwaaien. Daar doe je het voor

Als ajax mee wil blijven doen moet je thuis winnen, ongeacht van wie. Heerenveen, Vitesse en twente win je ook niet zo maar even dus winnen zou wel es cruciaal kunnen zijn.

Ik denk dat Psv dit kan winnen vanwege de blesures bij ajax bij psv daarintegen iedeeren fit

Als we net zo als tegen ADO spelen komt het denk ik goed PSV zal Ajax B onder druk proberen te zetten en Ajax B moet dat juist ook doen (zie Ado-ajax). Wordt een mooie wedstrijd hopelijk en met de winaar Ajax.

23 maart 2012 om 13:20

PSV is totaal niet te vergelijken met Ado. PSV is veel aanvallender, op elke positie staan betere spelers. Ik verwacht dat de individuele kwaliteiten van PSV spelers deze wedstrijd gaat beslissen.

23 maart 2012 om 13:51

Hoezo heb je het de hele tijd over Ajax B? Alvast een excuus aan het zoeken?
Indien PSV de lijn van de afgelopen wedstrijden door kan zetten gaat PSV deze wedstrijd zeker winnen.
PSV heeft gelukkig geen schorsingen opgelopen in de vorige wedstrijd.
Dus het moet zeker toch wel te doen zijn.

23 maart 2012 om 15:14

'geen schorsingen, dus het moet te doen zijn'? Wie is er nou bezig met excuses aan het zoeken. Dit komt een beetje over op mij dat wanneer psv bijv. strootman mist door schorsing ze ineens niet meer in staat zijn te winnen.

Denk dat we het knap lastig gaan krijgen. Maar hopelijk Ozbiliz of Lukoki die geen kind hebben aan Hutchinson, waardoor het gevaar van die kant komt.

23 maart 2012 om 18:04

Ik zoek geen excuses.
En PSV kan zeker wel winnen zonder strootman het zal alleen stukken lastiger worden.
En Ozbiliz of Lukoki tegen Hutchinson moet een eitje zijn voor Hutchionson. Die 2 ajacieden zijn toch van een veel lager niveau dan assaidi. En daar had hij geen probleem mee.

23 maart 2012 om 23:28

Gelijk heb je, Ajax B
Mwah: Sigthorsson en Van der Wiel mis je.
Boerrigter heeft het 10 wedstrijden leuk gedaan, maar toen eht minder ging met ajax ging het ook minder met hem, en hij komt van een jupiler ploeg, dus op hem moet je niet kunnen steunen!
Sulejmani wordt toch constant uitgeflloten door het publiek dus die mis je toch niet.
In mijn ogen Voetbalt ajax beter zonder Janssen, dus eigenlijk mis je maar 2 spelers dus ajax zou eens niet zo moeten klagen en realistisch worden

Wordt een leuke wedstrijd. Als PSV wint ligt alles helemaal open! Alle teams hebben nog een paar lastige wedstrijden te gaan. Overigens verwacht ik niet dat deze wedstrijd beslissend wordt voor de landstitel. In de huidige Eredivisie kan iedereen in de top 6 nog kampioen worden.

Ik zie de ajacieden nu al smoesjes verzinnen door ajax b te gebruiken en terug te vallen op de blessures die al heel het seizoen niet meedoen.

PSV moet dit gewoon winnen ,meer kwaliteit, als we winnen worden we kampioen!

23 maart 2012 om 13:23

Kun je nagaan, als boerrigter, sule, sigi, van der wiel. boilesen een heel seizoen mee gedaan hadden, dan was ajax nu kampioen geweest zeker? Psv moet 1x zonder strootman en ze verliezen.

23 maart 2012 om 13:25

Klopt, dan was Ajax met de kerst al kampioen!

23 maart 2012 om 13:25

Stel je voor als Rutten eerder was ontslagen , als als als.

Jullie zijn terug gekomen door de makkelijke programma de laatste weken

23 maart 2012 om 13:29

@psvmasters1

Sorry hoor maar hier kan ik echt niet bij! Echt zo'n arrogante uitstpraak zonder Rutten dan...

Kom op zeg 2 keer goed spelen tegen Heerenveen en dan vinden jullie je zelf opeens wel goed! Man wij staan met ons eigenopgeleide spelers gewoon boven jullie met jullie miljoentjes die op een rare manier zijn binnen gekomen!

Jullie moeten je gewoon schamen 30 miljoen invensteren en dan nog steeds tegen een Ajax B op punten achterstaan!

23 maart 2012 om 13:31

je haalt zaken door elkaar, dat er 5 basisspelers geblesseerd zijn een groot deel van het seizoen is een feit. Dus heeft niks met smoesjes te maken. En makkelijk programma, ja sure, iedereen speelt 2x tegen elkaar toch?

23 maart 2012 om 13:33

dan zijn we dus achterop geraakt door ons zware programma voordien? hou toch op met die onzin. ajax heeft een zwakke fase gehad en veel punten onnodig laten liggen, ook tegen kleine tegenstanders, ook in eigen huis. net als psv trouwens.

23 maart 2012 om 13:34

laatse Weken Hebben Jullie EEN Makkelijk Programma Gehad Waardoor Jullie Weer Meedoen!

23 maart 2012 om 13:35

Rutten had ook wel 2x van heerenveen gewonnen hoor het ligt gewoon aan de selectie en niet aan de trainer.

23 maart 2012 om 13:37

@title30 jammer dat je de rest van het seizoen je mond gehouden hebt, toen je met jou clubje ver onder alles en iedereen stond. Nu gaat het weer goed (wat heet goed, 1 punt boven Psv/twente, en een punt onder AZ) en je hebt een grote mond.
Gewoon na het seizoen kijken wie we kunnen feliciteren en wie er afgevallen is. Als jij je er goed bij voelt om te zeuren over belastingsteun zoals velen het blijven noemen, moet je dat doen.

PSV Masters gaat alleen maar in op de hypothese die Diaster stelt....

23 maart 2012 om 13:37

Tegen kleinere clubs punten verliezen is zeker onnodig, maar daar kun je ook gewoon terecht van verliezen.

23 maart 2012 om 13:39

Precies.
En nu zijn ze weer terug gekomen door de makkelijke programma.
Waar Psv,twente en AZ een moeilijkere fase hadden ,met als extra de El.

Nu krijgt Ajax weer een moeilijk programma.

23 maart 2012 om 13:40

Beste Ajaxcied,
Ik ben werkzaam op de afdeling planologie van de gemeente Eindhoven. Ik wil je graag een keer uitnodigen om je uit te leggen hoe de deal in elkaar steekt en wat voor voordelen wij als gemeente Eindhoven hieruit halen.

'korte samenvatting:.. er komen luxe kantoorgebouwen op de locatie van het huidige stadion zodra PSV een nieuw stadion gaat bouwen (binnen nu en een aantal jaar). De grond voor die gebouwen hebben we nu relatief goedkoop al in bezit en vangen er nu huur voor. Het is dus een win-win situatie voor beide partijen.'

Bij deze hoop ik geen provocerende uitspraken over het 'gemeentegeld' meer tegen te komen.

On: Strijd gaat beslist worden op het middenveld en daar schat ik PSV hoger in met strootman, toivonen en wijnaldum/labyad. 1-3

23 maart 2012 om 13:42

Wij willen geen nieuw stadion!! je lult uit je nek man hahaha

23 maart 2012 om 13:45

Tja Ajax is natuurlijk ook achter gekomen door het moeilijke programma tesamen met de poulefase championsleage, met andere woorden toen had de concurentie het makkelijk, en konden ze uitlopen. Beetje laf om te zeggen dat ze nu dankzij de makkelijke tegenstanders weer aan kunnen sluiten.

23 maart 2012 om 13:51

Ik spreek jou over 10 jaar als je in een gloednieuw stadion zit met meer capacitiet ; Als je het Eindhovens dagblad goed leest had je dit trouwens al lang kunnen weten.

23 maart 2012 om 13:56

Jammer , heb je daar een bron van?

23 maart 2012 om 14:20

@bjornpsv, wat een leuke baan, van harte! je bent toch niet actief op vz tijdens je werk he? want wij betalen met zijn allen je salaris. maar het is 14u geweest, je hebt al weekend neem ik aan

luister je verhaal is ontroerend maar je kan er wat vraagtekens bij zetten. als dit nieuwe stadion werkelijk zo snel gerealiseerd wordt is tiny sanders ongeschikt voor zijn functie, hij zou immers op de lange termijn in het belang van psv moeten handelen. echter blijkt hij volgens jouw verhaal de grond verkocht te hebben voor een fractie van wat het straks waard is en doet hij psv te kort.

psv heeft op korte termijn wat te verbrassen, maar de kans is vandaag meer dan 50% dat ze geen kampioen worden en psv zit in dat geval volgend jaar weer met financiële problemen. er is sprake van een vastgestelde huurprijs voor een periode van 40 jaar, ik snap dat dit een nieuw stadion niet uitsluit maar op korte termijn lijkt me sterk. temeer daar dit stadion bij mijn weten voldoet voor psv. ik weet niet of het sterk verouderd is maar uitbreiding van capaciteit lijkt me niet nodig, temeer daar twente hard op weg is de 3e club van nederland te worden.

je kan je best doen maar van beschuldigingen in de trant gemeentefinanciering kom je echt niet meer af. de schijn zit nu eenmaal tegen als het halve land op een houtje bijt en psv direct na het sluiten van de gemeente deal links en rechts met miljoenen gaat smijten, en vaak een tienvoud betaalt voor wat spelers een jaar eerder waard waren. dan is een mening snel gevormd en moet je inderdaad heel vaak uitleggen hoe fantastisch veel voordeel iedereen toch heeft van de deal. opiniemakers als derksen nemen de beschuldigingen makkelijk over, klinkt ook wel lekker natuurlijk. misschien kun je hem eens uitnodigen op je kantoortje.

heb je hier eens over gedacht: de crisis houdt aan, niet ondenkbaar huizenmarkt komt niet op gang, projectontwikkelaars en bouwers blijven voorzichtig of vallen om en het pracht project met luxe kantoren is van de baan. er staat overigens een schrikbarend aantal kantoren leeg, ook in eindhoven. tja, is de gemeente en de gemeenschap dan nog zo blij met deze deal? cash is king

23 maart 2012 om 15:18

@psvmasters1: Waarom steeds zeuren over het makkelijke programma? Ajax heeft na de winterstop al Az en Feyenoord uit gehad. Zijn gewoon 2 teams die meedoen in de titelrace. Dat er gewoon een reeks wedstrijden zijn geweest waar Ajax de punten tegen moet halen en ook halen is alleen maar goed.

Psv had tegen Nac ook relatief een makkelijke tegenstander in vergelijking tot een Az of Twente maar die verliezen ze ook gewoon.

Dus dat programma zegt niet zo bijster veel.

23 maart 2012 om 13:26

Het zijn geen smoesjes of wil jij zeggen dat Sulejmani, Boerigter, Sigthorson, Boilesen, Vd Wiel, Janssen geen basisspelers zijn?

23 maart 2012 om 13:37

als alles basisspelers van ajax fit waren moest psv zich met een investering van 30 miljoen nóg schamen dat het niet 6 punten los staat. nu is het helemaal een lachertje: 3 clubs voor je dulden waarvan 1 een half basis elftal mist.

weet je wat? dan gaan we nu massaal roepen dat dit door het makkelijke programma van ajax komt...

23 maart 2012 om 13:57

Vaak zie je dat als een ploeg ruimschoots investeert dat de oogstperiode niet direct komt. Een team onstaat niet direct, dat heeft tijd nodig.

Verder is Ajax niet teruggekomen door het relatief makkelijke programma, maar meer doordat de concurrenten ineens veel punten lieten liggen. Ajax heeft nu wel een heel lastig schema met PSV thuis, Twente uit, Heerenveen uit en Vitesse uit. Daar kunnen ze zomaar 9 punten laten liggen, maar wie weet winnen ze ook wel. Het is extreem spannend bovenin en ik denk dat de er iemand pas op de laatste dag kampioen wordt.

23 maart 2012 om 13:27

haha inderdaad!! En toen psv-ajax dit seizoen was, had ajax alle spelers nog en hadden ze nog wat geluk met 1 punt. Dit moet psv gewoon kunnen winnen. Ajax heeft voorin geen spelers die doelpunten kunnen maken. Maar toch denk ik dat het een saai gelijk spelletje wordt...

23 maart 2012 om 13:34

muah, 2-2 tegen een psv in een uitwedstrijd dat vele miljoenen geïnvesteerd heeft is geen slecht resultaat.
maar kun je nagaan, ondanks die vele miljoenen van psv en de vele blessures het hele seizoen bij ajax staat ajax gewoon boven psv.
dat is toch op zijn minst opmerkelijk lijkt me...

23 maart 2012 om 13:44

selectie van ajax was gratis???
Alleen Sulejmani is al 16 miljoen ,.

23 maart 2012 om 13:47

Je hebt helemaal gelijk. Ajax heeft de afgelopen jaren gelukkig niks geinvesteerd............... Oja bij Ajax geven het drie dubbele uit aan salarissen in vergelijking met AZ en nog staan ze daaronder. Pfffffffff waar gaat het weer over!

23 maart 2012 om 13:50

zeg ik ergens dat de selectie van ajax gratis zou zijn?
en het gaat toch niet om de uitgaven van zoveel jaar geleden?
ok, sulejmani is er nog steeds maar het tijdperk dat er toen was is verleden tijd.
of moeten we nu ineens ook de miljoenen van spelers als manolev en al die andere spelers die eerder getekend hebben erbij halen?
lijkt me niet toch? nogal irrelevant...

bovendien zijn bedragen van zoveel jaar geleden veel hoger dan tegenwoordig!!!
door crisis etc. zijn bedragen nu gewoon een stuk lager, wel wat verder door denken hoor... (maar die 16 miljoen was in die tijd nog steeds gewoon te veel)

bovendien heeft psv geïnvesteerd in spelers terwijl ze geld nodig hadden van gemeente.
ik weet dat ze het geld van gemeente niet hebben gebruikt voor die transfers maar psv neemt dus een risico.
als ze de komende paar jaar geen cl halen dan hebben ze een gigantisch probleem denk ik... (dan moeten ze maar hopen dat ze de spelers nog met winst kunnen verkopen)

23 maart 2012 om 13:53

Sightorson,cillisen,janssen.
Gratis??
PSV heeft voor 20 verkocht en voor 25 gekocht , dus je lult uit je nek jood.

Spreek je Zondag avond met je praatjes

23 maart 2012 om 14:00

Je hebt nog niet gereageerd op mijn gedeelte over salaris. Wel even alles beschouwen a.u.b.!

23 maart 2012 om 14:29

@psvmasters1, lees eens goed voordat je reageert, die heeft anders totaal geen zin zo.
het heeft denk ik sowieso geen zin want je kan nog niet eens fatsoenlijk reageren. (enige met praatjes ben jij overigens gezien je reacties hier op vz...)

@felipe, klopt wat je zegt, dat is een feit.
az geeft minder uit aan salaris dan ajax en ook minder dan psv (mag je er ook bij zeggen hoor)
az doet het echt fantastisch, niks op aan te merken.
maar ik weet niet wat je er nou precies mee wil zeggen?
ajax en psv doen het gewoon niet goed genoeg op transfer gebied.
ajax heeft in het verleden domme aankopen gedaan en is lange tijd bezig dat allemaal weer op te lossen en psv heeft het afgelopen jaar absurd veel ingekocht (ook qua salarissen).
al denk ik niet dat het zoveel zou verschillen tussen ajax en az hoor als je nu naar de basisopstellingen kijkt.
ik denk niet dat spelers als ebecilio, ozbilliz, van rhijn etc. nou veel verdienen...
en dan kom je dus weer bij die blessures, als ajax helemaal fit was geweest dan hadden ze de flinke begroting dus ook tot haar beschikking en kun je daarvan profiteren, iets dat nu op het moment helaas nog niet zo is aangezien die spelers niet spelen...

23 maart 2012 om 13:28

Dat Ajax een half elftal mist is een constatering. Dat je daarmee kwaliteit inlevert is logisch. Dat je met minder kwaliteit ook minder kans maakt op de overwinning lijkt me ook logisch. Ondanks dat staat Psv, dat het gehele seizoen vrijwel blessurevrij is gebleven, onder Ajax. Volgens mij zegt dat ons dat de spelers van PSV wellicht helemaal niet zo veel kwaliteit hebben als jij ze toedicht?

23 maart 2012 om 13:35

Volgens mij is het gewoon realiteit, er staan al meer dan een half seizoen lang zeker 3/4 B spelers in het veld en soms uitschieters van meer. Ik vind daarbij niet dat Ajax met deze spelers hoeft te verliezen, Ajax heeft immers met deze B spelers tot nu toe meer punten gepakt dan de A spelers van Psv.

die zielige club uit einhoven gaan echt bang zijn zondag in de Arena.zij zullen bezwijken onder de druk van de supporters in de arena net als twente vorig jaar.de spelers van psv hebben tevens nog nooit echt om de titels gespeeld dus zullen ze met knikken knieen op het veld staan zondag.nou daar weet ajax wel raad mee.ajax wint ruim op eigen veld 4-1 en hatrickje van siem

23 maart 2012 om 13:25

Je naam zegt boekdelen... Waarschijnlijk een vent die bij het damesvoetbal meedoet..

PSV is kwalitatief gewoon veel en veel beter, ik durf te stellen dat het een schande zou zijn als PSV verliest van dit armoedige elftal van Ajax.

23 maart 2012 om 13:27

Waar mag ik tekenen voor dit scenario? Het is niet te verwachten dat de wedstrijd zo zal verlopen, maar het zou wel een mooi middagje in de zon kunnen zijn in dat geval

23 maart 2012 om 13:28

Ga koken ofzo.

23 maart 2012 om 13:29

Lekker wat ga je koken?

23 maart 2012 om 13:57



On: Het is vooral zaak om niet te verliezen. Maar ik ga er niet in mee dat als je verliest het kampioenschap weg is. Daardoor is het al te veel en te vaak verschoven bovenin.

Ik denk niet dat het beslissend is. Ook al verliest Ajax.. ze krijgen zeer binnenkort Boerrigter en Sigthorsson terug. Daarmee moet je in principe van alle kleintjes en middenmoters kunnen winnen. Dus dan wordt het ook nog heel spannend. Alleen de laatste wedstrijd is beslissend ;

23 maart 2012 om 13:41

Dat is maar de vraag. Deze spelers hebben al redelijk lang niet meer gespeeld dus is het de vraag hoe hun vorm zal zijn en wanneer ze 100% fit zijn.

Dat meen je niet Frankie. Nog een zo'n bericht en je verbetert het record opendeurenintrappen van wijlen Fred.

In de afgelopen jaren liepen dit soort "beslissende" wedstrijden tussen de toppers steeds uit op een teleurstellend gelijkspel. Het zou mij eerlijk gezegd niet verbazen als dat nu weer gebeurd. Beide clubs weten dat ze winnen moeten, maar weten nog beter dat ze zeker niet mogen verliezen.
Aan de andere kant is het zo een raar seizoen dat het ook zomaar eens een afstraffing kan worden, het gekke is dat die van beide kanten zou kunnen komen. Geen van beide teams is zo stabiel dat je op voorhand zeker weet dat zij zeker fatsoenlijk voor de dag zullen komen.

De vraag is: was PSV nou zo goed of was Heerenveen nou zo slecht???

De verdediging van PSV is te pakken en daar moet Ajax wel minimaal 1 goal kunnen halen. Alderweireld, Vertonghen vind ik erg stabiel op dit moment en van Rhijn doet het ook naar behoren. De linksback positie is een probleem. Ook beschikt Ajax nog steeds niet over een volledig fitte voorhoede. De eigenlijke basis voorhoede (boerrigter, Sightorsson en Sulejmani sinds kort) zijn tot het bijna irritante toe nog steeds geblesseerd. Echt een drama.

Ik schat de voorhoede en het middenveld van PSV beter in dan van Ajax. Dus Ajax moet voor eigen publiek PSV geen ruimte geven om aan te nemen en te kunnen voetballen. Dat wordt heel erg lastig maar de kans is aanwezig dat Ajax de 3 punten in Amsterdam houd.

Deze wedstrijd beslist absoluut niet de titelstrijd. Er komen daarvoor nog teveel wedstrijden aan.

Voor beide clubs zaak om te winnen, Ajax wil druk op az houden en proberen de voorsprong op de anderen te vergroten. PSV moet winnen om niet verder achterop te geraken. Ik hoop op spektakelstuk met uiteindelijk Ajax als winnaar :-)

Kan beslissend zijn voor de titelstrijd? Nee Frankie, in mijn ogen is deze wedstrijd beslissend. De verliezer van deze partij haakt in mijn ogen af van de titelstrijd. Dit is een rasechte 6 punten wedstrijd. Gelijkspel is voor beide partijen ook een nederlaag. Kortom het wordt een mooie en spannende pot.

Ajax mist 6.basis spelers, al een hele tijd,tog doet Ajax mee om de titel,en psvers en andere hebben een 50-50 gevoel wie er zondag wint,,,,dus wie heeft er de beste selectie in nederlamd? Ajax te danken aan de jeugdopleiding

Als Az,twente of Psv 6 basis spelers miste voor maanden dan waren ze nu geen titelkamdidaat meerbr

23 maart 2012 om 14:06

Psv had ook blessures hoor. ok niet allemaal basisspelers maar toch.
Engelaar
Hutchinson
Tyton
Pieters
Tamata

23 maart 2012 om 15:30

Tyton& Pieters zijn basis
hutch, Tamata en Engelaar invallers

Ik had graag geruild hoor. Dat Ajax dit seizoen alleen maar Boilesen en Vermeer mistte.

"ajax staat momenteel tweede en heeft een punt meer dan Psv, dat wegens een minder doelsaldo dan FC Twente op de derde plek staat"

Dit klopt niet helemaal volgens mij. Az staat eerste, Ajax tweede en PSV staat vierde vanwege een minder doelsaldo dan Fc Twente.

23 maart 2012 om 13:48

Ik wilde net hetzelfde zeggen als Ajaxadam20...
Overigens is de wedstrijd verre van beslissend, maar natuurlijk wel belangrijk.

Iedere club uit de top-6 is dit jaar al minstens 2x afgeschreven, om de week erna gewoon weer helemaal terug in de race te zijn. Daarom geloof ik ook niet dat het resultaat van zondag beslissend zal zijn.

23 maart 2012 om 14:06

Az is nog niet afgeschreven dit seizoen, al had niemand verwacht dat ze hier nu zouden staan!

23 maart 2012 om 14:08

Hmm, er is wel een periode geweest net na de winterstop dat er 2x op rij niet werd gewonnen, toen werd ook gelijk beweerd dat AZ af zou haken.

Het is voor beide clubs zaak om te winnen maar Ajax moet deze wedstrijd eigenlijk winnen gezien het feit dat ze nu een lastiger programma hebben met een paar moeilijke uitwedstrijden! Al denk ik wel dat als het na 75 minuten nog 0-0 of 1-1 staat dat beide ploegen daar wel mee kunnen leven!

De titel gaat echt niet beslist worden zondag. Wint Ajax, dan zullen ze op pole position komen voor de titel. Ze hebben een flink comeback gemaakt en een overwinning op PSV zou een bevestiging zijn van de titelambities.br Bij een overwinning van PSV zou voor hen een vertrouwensboost geven en nieuwe geloof in de titel. Een gelijkspel zou voor beide teams niets opleveren.

Captain Obvious is speaking. Duh, natuurlijk kan deze wedstrijd beslissend zijn, net zoals de komende wedstrijden

En dan maar - omdat iedereen zijn mening vormt door vi - zeggen dat Mcclaren cliche's gebruikt. Kan beslissend zijn, hoeft niet beslissend te zijn. In deze competitie is niks zeker.
Dus ook na deze wedstrijd weet je nog steeds niet wie er beter voor staat.
Dan is Twente de favoriet, na een fraaie wedstrijd, dan weer PSV na een wedstrijd tegen Heerenveen, dan weer Ajax die, met mazzel, een paar potjes wint...
Het is gewoon: KWW (kiek'n wat 't wordt)

Voor Ajax en PSV is de wedstrijd in ieder geval cruciaal.

Ajax zal moeten winnen gezien het resterende programma. We moeten namelijk nog uit tegen Heerenveen, Twente en Vitesse. Dat zijn niet zomaar 9 punten. PSV heeft een makkelijker programma, maar bij een verlies in Amsterdam wordt het gat tussen de nummers 1 tot en met 3 aanzienlijk.

Ik ben erg benieuwd naar zondag. Ajax mist een hoop basiskrachten. Vd Wiel, Boilesen, Janssen (begon net op gang te komen), Sulejmani, Boerrigter en Sigthorsson zijn niet de minste spelers. Sterker nog we kunnen van een zwaar gehavend Ajax spreken. PSV daarentegen is volledig fit. Het is voor ons dus te hopen dat jongens als Ebecilio/lukoki en Ozbiliz boven zichzelf uit kunnen stijgen, zoals ze de laatste weken regelmatig gedaan hebben.
Ikzelf hoop dat De Boer begint met Bulykin in de spits en Siem op het middenveld. Het zou me echter niets verbazen als De Boer Bulykin wederom ontwijkt en Siem in de spits zet en bijvoorbeeld Aissati op het middenveld.

degene die het eerste scoort wint de wedstrijd. Scoort ajax gaat psv komen en zal de verdediging nog kwetsbaarder zijn. Scoort psv eerst komt er nog meer ruimte voor hun sterke aanval. Ben benieuwd hoe psv presteert met deze nieuwe trainers in een topper buiten eigen huis. Uiteraard speelt ajax thuis, maar als psv achter over hangt en verliest het hebben ze een groot problem.

de Boer moet er voor waken dat spelers gaan zeggen dat dit de kampioenswedstrijd is.
We hebben allemaal gezien wat die uitspraken van een speler waard zijn.

Hele belangrijke wedstrijd, cruciaal.. Als ajax deze kan winnen dat staat het er goed voor, dan sta je in ieder geval 4 punten op feyenoord, heerenveen en psv.. Ik zag vooraf PSV toch als grootste concurrent, maar dan is dat gewoon AZ en twente. je ziet dat twente en ook AZ maarzo punten kunnen verliezen, als ajax dan deze reeks kan doorzetten en het in enschede op de been blijft kan het seizoen toch nog mooi worden..

Maar eerst moet PSV eraan!

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren