Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Update: Vertonghen bij wedstrijdselectie voor duel met De Graafschap

Laatste update:

Ricardo van Rhijn deed het de laatste tijd uitstekend als rechtsback bij Ajax en Ismail Aissati was als verkapte linksbuiten ook belangrijk in onder meer de toppers tegen PSV en sc Heerenveen. Nu Gregory van der Wiel en Derk Boerrigter weer fit zijn, raken Van Rhijn en Aissati hun basisplaatsen echter kwijt. Frank de Boer laat vrijdag weten dat Van der Wiel en Boerrigter zondag spelen.

/

Kolbeinn Sigthórsson, evenals Van der Wiel en Boerrigter terug van lang blessureleed, krijgt daarentegen geen basisplaats tegen De Graafschap. De Boer ziet geen reden om Siem de Jong (die woensdag nog drie keer scoorde tegen Heerenveen) te vervangen en zet de IJslander dus nog op de bank. Boerrigter speelt als linksbuiten en Van der Wiel als rechtsback.

"Gregory heeft zich de afgelopen tijd goed gemanifesteerd op de trainingen", zei De Boer op de website van Ajax over Van der Wiel. "Bovendien stak hij voor zijn blessure in een goede vorm. Hoewel Ricardo van Rhijn hem uitstekend vervangen heeft, heb ik dus geen reden om een fitte Van der Wiel ter discussie te stellen.â€

De Boer weet nog niet of hij zondag over Jan Vertonghen kan beschikken. De aanvoerder was vrijdag ziek en miste de training: zaterdag wordt duidelijk of hij bij de wedstrijdselectie zal zitten. Ajax geldt sinds woensdag als de grote titelfavoriet en speelt dit seizoen nog tegen De Graafschap, FC Groningen, FC Twente, VVV-Venlo en Vitesse.

Update 14 april 10:40 uur - Vertonghen keert terug op training en lijkt te kunnen spelen
Jan Vertonghen lijkt zondag gewoon in actie te kunnen komen tegen De Graafschap. De verdediger van Ajax miste vrijdag de oefensessie wegens buikgriep, maar was er zaterdag weer bij. "Het ziet er uit dat Vertonghen weer beter is", twitterde Gregory van der Wiel. "Gelukkig, hij is er weer." Frank de Boer maakt zaterdagmiddag na de training zijn definitieve selectie voor het duel met De Graafschap bekend.

Update 14 april 12:55 uur - Vertonghen bij wedstrijdselectie voor duel met De Graafschap
Jan Vertonghen is beschikbaar voor de thuiswedstrijd tegen De Graafschap van aankomende zondag. De verdediger heeft zaterdag gewoon getraind en Ajax meldt op haar website dat Vertonghen door Frank de Boer bij de wedstrijdselectie is gehaald. Evenals afgelopen woensdag vallen Dmitri Bulykin en Dico Koppers buiten de boot: de weer fitte Aras Özbiliz neemt de plaats over van Jody Lukoki, die nog een basisplaats had tegen sc Heerenveen.

De wijzigingen in het Ajax-elftal zijn logisch

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Wellicht speelt Van Rhijn dan wel centraal met V.d. Wiel op rechts als Vertonghen ziek is.

Lijkt mij trouwens beter om Aisatti in de basis te laten op rechts en Derk dan op links.

13 april 2012 om 13:17

Als Jan ziek is gebeurd dat zeker! Vraag me ook af wie op rechts speelt eerlijke gezegd!

13 april 2012 om 13:27

Ik denk dat de boer met Lukoki (gok ik?) en Boerighter het veld breed wil houden. Aisatti is toch een speler die het liefst naar binnen kruipt, en tegen ploegen als de Graafschap kun je beter het veld een beetje breed houden.

Maar Van Rhijn deed het meer dan uitstekend! Ik ben heel benieuwd hoe ver deze jongen gaat komen, als hij deze lijn door kan trekken kan die het beter gaan doen dan van der Wiel... maar je weet het niet; veel jongens laat 'veel' zien in het begin en ontwikkelen zich dan veel minder door...

13 april 2012 om 13:29

Maar wie zegt dat Lukoki speelt en Aissati op de bank zit. Ik zou juist kiezen voor Aissati op rechts, puur op prestaties uit vorige wedstrijden. Maar ik zie nergens dat De Boer zou kiezen voor Lukoki, overigens zou ik die keuze ook ernstig in twijfel trekken.

Ik denk niet dat Vertonghen speelt (ziekjes en staat op scherp) en Van Der Wiel op rechts zal starten en Van Rhijn met Alderweireld in het centrum.

13 april 2012 om 13:30

Ik vond aissati woensdag juist goed breed spelen, hij bleef constant aan de zijlijn. Wel logisch dat boerrigter ze plek terug krijgt, maar aissati moeten ze sowieso als back up houden.

13 april 2012 om 13:42

@rink-15:

Zoals al eerder gezegd speelt Aissati laatste tijd juist uitstekend en houdt hij het veld goed breed. Ik ben er van overtuigd dat hij dat ook zal doen op rechts.
Lukoki is een snelle speler maar z'n voorzet/eindpass/schot moet echt beter worden. Daarom zeg ik voor de slotcompetitie aisatti op rechts zetten.
Maar een fitte boerrigter zou ik er sowieso inzetten. Maar aisatti moet gewoon naar rechts verhuizen.

13 april 2012 om 14:04

Ik zou Vertonghen juist laten spelen als hij nu op scherp staat. Dan pakt hij op z'n Spaans een opzettelijke gele kaart en kan hij spelen op 29-04 tegen Fc Twente. Maar goed, ziek is ziek natuurlijk..

13 april 2012 om 15:48

Aan de wissles van afgelopen woensdag heb je al kunnen zien, dat de voorhoede zal bestaan uit, boerichter, de jong en aisatti, dat VZ dan meteen denkt omdat boerrigter basis staat, aisatti op de bank zit dan ook niet.

14 april 2012 om 11:29

Als Jan op scherp staat dan laat hem maar een kaart pakken. Dan mist hij Groningen. Daarna komen Twente en PSV dan heb ik hem er liever bij.

14 april 2012 om 13:00

Leuk om gelijk te krijgen. Lukoki niet eens bij de selectie, oftewel Aissati op rechts en Boerrigter gaat naar Linksbuiten. ;

14 april 2012 om 13:18

Daarna komen Twente en Psv?
Psv???
Ajax heeft al 2x tegen PSV gespeeld.
Ajax moet nog tegen o.a Twente, Vitesse, VVV en Groningen.
Maar geen Psv.

13 april 2012 om 13:32

In het oorspronkelijke bericht op ajax.nl staat niet dat hun hun basisplek kwijt zijn, maar dat van der wiel en Boerrigter in de basis zullen staan.. Voetbalzone trekt gelijk de conclussie dat van Rhijn en Aissati op de bank zullen zitten, maar dit is natuurlijk niet gezegt..

Ik denk dat Aissati gewoon op de plek van Lukoki komt te staan.. Ik denk dat van Rhijn alleen in de basis start als Vertongen nog niet beter is.. Anders zal hij op de bank starten vermoedt ik.

13 april 2012 om 22:38

Misschien zoiezo wel goed om te doen, met alle respect voor de graafschap hoor maar hier zouden we Jan zeker moeten kunnen missen.
Wel appart de uitspraak dat hij Siem niet wisselt omdat hij goed gepresteerd heeft ( wat correct is) maar daar lijnrecht tegenover staat dat hij wel derk en Greg laat spelen terwijl Van Rhijn en Aissati ook zeker goed presteerde.

Vind de Jong opzich zeker wel een versterking voor Ajax maar toch lijkt het alsof de Boer iets tegen het wisselen van de Jong heeft.

14 april 2012 om 02:44

De boer moet zich schamen dat die aisatti er uit zet. was tegen psv de beste en tegen heerenveen opikte hij weer zijn goaltje mee, en waren zijn voorzetten perfect.

Logisch, maar ook wel jammer, gun het isi en van Rhijn wel!

13 april 2012 om 13:23

Zeker logisch, beiden hebben meer ervaring en zijn beter. Maar ik zou Aisatti wel graag op rechts zien. Speelt goed en weet zo even geen betere rechtsbuiten bij Ajax. De rest valt tegen als ze spelen.

13 april 2012 om 13:28

Volgens mij heeft Aisatti meer ervaring op hoger niveau dan Boerrigter. Dus zo logisch lijkt het me niet.

13 april 2012 om 13:41

Boerrigter is meer een speler die in het systeem van Ajax past. En daarnaast vond ik hem goed invallen tegen Heerenveen. Speelde beter als Aisatti, die ook pas de laatste tijd zijn waarde laat zien. Daarvoor heeft hij ook weinig laten zien.

13 april 2012 om 13:44

Daarvoor heeft Aisatti nauwelijks kans gekregen. Aisatti is een speler die vertrouwen nodig heeft en dat gevoel heeft hij denk ik pas als hij basis staat. Want tijdens de invalbeurten liet hij wel weinig zien.
Maar een fitte boerrigter zou ik er sowieso inzetten. Maar aisatti moet gewoon naar rechts verhuizen.

13 april 2012 om 14:34


@braam
Aissati:
* 2 voorzetten waar Siem en Sigi hem perfect konden inkoppen.
* Doelpunt
* maakt het veld breed en maakte niet onnodig de actie en als hij het probeerde en er niet langs kwam draaide hij rustig terug om op een nieuwe kans te wachten.
* Was belangrijk voor de controle in de wedstrijd.
Ajax tikte rustig rond en wachtte rustig af om de kans. Aissati speelde een belangrijke rol in het dominante spel.

Boerigter
* Ging vaak voor de actie en wist een voorzet te geven maar berijkt daarmee niemand....
Het is leuk als je 5 voorzetten geeft maar door gebrek aan luchtmacht en ook controle in de voorzet komen ze vaak niet aan.
Barcelona speelt nooit met voorzetten maar wacht rustig de kans af en controleert de wedstrijd. Boerighter is er niet voor het Barca spel helaas.
* vond ik minder in het positie spel en moet net als Aissati rustig zijn kans afwachten.
* zorgde ervoor dat de controle minder werd doordat hij niet goed kan combineren.

We hebben gewoon de laatste 8 wedstrijden gewonnen zonder buitenspelers die de achterlijn haalde.
Daar ligt niet onze kracht.
Door wedstrijden te controleren door spelers als Aissati en rustig de kans af te wachten beperk je de tegenstander om te scoren en krijg je de kansen vanzelf wel.

13 april 2012 om 16:39

Precies de vergelijking die ik wilde maken.. +1

13 april 2012 om 16:51

En als Frank Isi niet op rechtsvoor zet, dan zou je Sigi daar ook nog eens op kunnen stellen. Of wie weet: Frank zei dat Greg ook in de basis staat. Staat Greg tegen de Graafschap plotseling rechtsvoor.
Het mooie is in ieder geval dat er weer opties zijn die zo slecht nog niet zouden zijn.

Is er wel een reden om Van Rhijn te wisselen dan?

13 april 2012 om 13:21

Ja, want ajax wil Van der Wiel verkopen, als hij speelt wordt hij aantrekkelijker en dus vang je meer geld.

Alles draait om geld

13 april 2012 om 13:22

True. Dat was ik alweer vergeten. Wel zonde, van Rhijn is een topper.

13 april 2012 om 13:24

Hij is zeker een topper en gaat het ook zeker wel halen. Als v/d Wiel weggaat na dit seizoen is de opvolger al in huis. Hoeven ze voor deze plek ook geen vervanger te kopen. Denk dat hij ook in het centrum wel uit zijn voeten kan.

13 april 2012 om 13:24

van rhijn kan heel het volgende seizoen spelen op de rechts achter positie. dus niks aan het handje lijkt mij

13 april 2012 om 13:26

Het heeft niet zo zeer met het verkopen te maken maar met het oog op het EK lijkt me. Tijdens het EK kan hij zichzelf in de kijker spelen. Voor Vdwiel is het goed om nu veel minuten te maken zodat hij zijn ritme kan opbouwen. Mocht Vertonghen zondag ook nog ziek zijn dan zal van Rhijn naast Alderweireld komen te spelen.

13 april 2012 om 13:32

Yep maar Van Rhijn moet zijn contract nog verlengen, word aantrekkelijker als ie veel speelt. Maar ik denk dat Jan sowieso rust krijgt nu hij niet helemaal fit is en Van Rhijn het in het centrum mag laten zien.

13 april 2012 om 13:24

omdat zijn concurrentie op die positie een bewezen oranje international is met aanzienlijk meer ervaring. Daar is niets ergs aan... ik had het Van Rhijn ook wel gegund overigens.

Tja, erg moelijke keuze voor de Boer denk ik. Spelers er uit halen die nu ik weet niet hoeveel wedstrijden achter elkaar hebben gewonnen voor spelers die net terugkomen van blessure maar die toch net weer een tikkeltje beter zijn. Luxe probleem ^^

13 april 2012 om 13:39

Als Sigthorsson terug komt heb je pas een luxe probleem van jewelste. Je kunt onmogelijk Siem de Jong eruit halen, Anita en Eriksen zijn onomstreden en Janssen begint eindelijk zijn draai te vinden. Ik heb echt geen idee hoe je dat moet aanpakken.

13 april 2012 om 15:08

343 voetballen zou dan een optie kunnen zijn, maar dat zie ik niet zo snel gebeuren..

Als Vertonghen niet speelt dan VD Wiel-v Rhijn perfect duo

Heel de Ajax verdediging plus reserve van de verdediging allemaal uit de Ajax Jeugd
Geweldig!!!!!!!!!

Tegen deze tegenstander kunnen ze zich rustig in hun ritme spelen. Jammer voor van Rhijn en Aissati maar dat is het risico van betere spelers die terugkomen. Voor van Rhijn is het geen ramp die is volgend seizoen basisspeler in het centrum of back dus is niet zo boeiend. Ben wel benieuwd wat er met Ismael gaat gebeuren is toch erg goed bezig.

Beetje vreemde verklaring van de Boer. Hij ziet geen reden om de Jong te vervangen.... maar dus wel om van Rhijn te vervangen?

Van Rhijn heeft het toch meer dan goed ingevult de laatste weken?

Aisatti kun je over twijfelen. Hoewel hij het goed heeft gedaan de keren dat ie speelde, heeft ie niet alles gespeeld, en speelt ie op een positie die niet de zijne is......

13 april 2012 om 13:31

Van Rhijn heeft het goed gedaan ja maar Vdwiel beschikt over een bonk ervaring. Daarbij zal Vdwiel ook minuten moeten gaan maken met het oog op het EK. Dat Boerrigter speelt is ook geen verrassing. Het zijn twee verschillende type spelers. Aissati is meer een hangende linksbuiten terwijl Boerrigter een linksbuiten pur sang is die met acties en snelheid zijn tegenstander makkelijk kan passeren.

13 april 2012 om 14:15

Wat betreft Aisati denk ik er wel hetzelfde over als jij.

Ik vindt het vanuit het perspectief van Oranje ook begrijpelijk dat v/d Wiel minuten moet maken, maar dat is geen drijfveer voor de Boer.... Die is bezig met Ajax en niet met Oranje.

14 april 2012 om 11:06

Bonk ervaring my ass. van Rhijn staat beter te verdedigen dat die slaper vd Wiel. Ik erger me elke keer weer dood aan dat lakse verdedigen van hem. Of hij let niet op of hij loopt niet eens met zn man mee. Laat van Rhijn lekker staan. Aanvallend prima en verdedigend nog beter dan vd Wiel.

13 april 2012 om 13:35

Ik zie zijn dillema wel.
Hij kan moeilijk De Jong passeren of inpassen op het middenveld wie moet hij daar weghalen juist nu het goed staat.
Aissati en Van Rhijn kan je wel 1 op 1 vervangen. Van Rhijn heeft nog hele toekomst bij Ajax voor zich en snapt wel dat hij een pasje terug moet doen nu Gregory terug is. Hij zal vooraf gaande aan dit seizoen niet gedacht hebben zoveel speeltijd in het eerste te krijgen is dus allemaal bonus geweest.
Aissati natuurlijk een ander verhaal, was geen basisspeler geweest dit jaar en moest eigenlijk weg, zijn goede metaliteit hebben hem een plaatsje bij de selectie terug bezorgd , maar dat kans dat hij blijft lijkt me erg klein, dus de basisman kan er weer in voor hem.

14 april 2012 om 15:52

Tuurlijk is het logisch dat van Rhijn vervangen wordt (hoe goed hij ook wel niet was).
van der Wiel is de vaste rechtsback van het Nederlands elftal en moet na dit seizoen verkocht worden. Wanneer je nu van Rhijn op die plek laat en van der Wiel op de bank daalt zijn waarde en mist Ajax een hoop geld.

Als van der Wiel verkocht wordt voor het bedrag wat ze graag willen hebben, hebben ze de opvolger al in de naam van Rhijn. Die gaat vanaf volgend seizoen gewoon in de basis spelen.

Die jongen zal het ook wel snappen dat wanneer hij de vaste rechtsback van het Nederlands elftal voor zich heeft en die weer fit is dat die gewoon speelt.

Jammer, maar begrijpelijk. Uiteindelijk blijkt maar weer dat iedereen in een selectie zeer belangrijk kan zijn. Waardige vervangers Aisatti en van Rhijn , van Rhijn wordt denk ik beter op lange termijn dan Van De Wiel. Toch begrijpelijke keuzes van De Boer.

Aissati gaat gewoon op rechts starten neem ik aan.

Lukoki kan het niveau niet aan en Ebecilio en Ozbiliz zijn op dit moment ook niet beter dan Aissati.

13 april 2012 om 13:27

Kan het niveau niet aan?
Hij is een talentvolle jongen die goede momenten afwisseld met mindere,
Maar het niveau niet aan kan is belachelijke constatering.
Plus denk ik dat De Boer en Bergkamp er iets meer kijk op hebben dan jou hen_nie

13 april 2012 om 13:40

Raar vind ik het wel, hen_nie zegt datr Lukoki het niveau niet aankan, en dat Ebecilio en Ozbiliz op dit moment niet beter zijn dan Aissati.

Daar ben ik het gedeeltelijk mee eens. Maar wat mij betreft is Lukoki ook beter als Ebecilio. Vind Ebecilio zo'n waardeloze speler he! Ook toen die paar keer scoorde was het mooi, maar niet meer dan dat.

Ozbiliz moet in vorm komen en eens op links spelen, heeft een geweldige actie en voorzet. Denk dat Ozbiliz nog wel belangrijk zou kunnen wordne voor Ajax!

13 april 2012 om 13:45

@ thehunter09

Lukoki heeft op mij geen indruk gemaakt. Hij is razendsnel en daardoor bruikbaar voor het laatste kwartier, maar mist techniek en inzicht om ooit tot een basisspeler van Ajax uit te groeien (let wel, een volwaardige basisspeler). Ook Ebecilio en Ozbiliz zie ik geen basisspelers worden.

lekker van rhijn in het centrum.. kan prima.. vertonghen mag toch geen kaartje meer pakken voor twente..

Logisch op zich, Van der Wiel moet nu zo veel mogelijk en hopelijk ook goed spelen zodat zijn transferwaarde stand kan houden of eventueel kan stijgen, met een goed EK er achteraan en je kunt hem voor €10-12 miljoen verkopen

Wel jammer voor Ricardo, hij deed het de afgelopen weken fenomenaal op rechtsback

Ik vind dit een goede keuze. Van Rhijn heeft het goed gedaan, maar is nog niet van kaliber vd wiel. Ismael heeft paar goede wedstrijden gespeeld afgewisseld met mindere wedstrijden. Boerigter deed het uitstekend voor zijn blessure en was toen al onbetwiste 1e keuze.
De jong kan je gewoon niet omheen op dit moment.

Vermeer
vd Wiel
Rhijn/Verto
Alderweireld
Blind
Eriksen
Anita
Jansen
Lukoki
de Jong
Boerigter
13 april 2012 om 13:32

Ik verwacht niet dat de boer er voor zal kiezen om alderweireld naar de LCD positie te verplaatsen, ik verwacht eerder dat hij kiest voor het terugbrengen van Blind(als linkspoot) naar het centrum. Dan zou het kunnen dat koppers weer linksback speelt, maar het kan ook goed dat ie iets heel ander probeert, aangezien de graafschap afgelopen wedstrijden eigenlijk slechts met 1 spits speelt. En Ajax uit is ook niet echt een wedstrijd om dat aan te passen, verwacht dat de graafschap vooral zal gaan tegenhouden. De verdedigende kwaliteiten zullen waarschijnlijk iets minder van belang zijn.

weet iemand te vertellen of van Rhijn ook op links kan?

13 april 2012 om 15:52

Aisatti speelt zondag op rechts, verder klopt je opstelling

Ik zie eerlijk gezegd ook geen reden om Van Rhijn te vervangen. Hij heeft meer laten zien dan Van der Wiel voor zijn blessure al een hele tijd deed.

Ze hoeven er allebei niet uit. Ik zou Aissati als verkapte rechtsbuiten neerzetten zodat van der Wiel lekker eroverheen kan gaan aangezien Aissati niet als Sulejmani gelijk een actie maakt en zich doodloopt maar van der Wiel de ruimte geeft op te komen. En van Rhijn kan gewoon Vertonghen vervangen. Is gelijk goed om te kijken hoe hij het in Ajax 1 op zijn orginele positie doet.

Ik zou Boerrigter op links en Aisatti op rechts zetten. Lukoki komt veel te kort op dit moment voor Ajax 1. Verder is het natuurlijk ook een compliment naar Janssen en De Jong dat Sigthorsson niet in de basis zal starten. De Boer zou er ook voor kunnen kiezen om De Jong een linie terug te halen en Janssen buiten de ploeg te laten vallen. Terecht dat hij dat niet doet.

Ook de keuze voor Van der Wiel is wel te begrijpen. Gregory zal van de zomer vertrekken en heeft speelminuten nodig om zich (bij Valencia) in de kijker te spelen. Qua prestaties had ik Van Rhijn zijn basisplaats wel gegund, maar hij hoeft niet te treuren, zijn tijd komt nog wel. Het is ook geen schande om gewisseld te worden voor iemand die 2 jaar geleden een Wk-finale speelde, al zegt dat op dit moment niet veel meer.

Nu spreken we ineens over een luxeprobleem terwijl we dit een paar maanden terug nooit dachten. Ik vind van Rhijn en Aissati erg goed spelen de laatste tijd. Mocht Verthongen nog ziek zijn zou ik als volgt spelen:

Vermeer
vd Wiel
v Rhijn
Alderweireld
Blind
Eriksen
Anita
Janssen
Aissati
de Jong
Boerrigter
13 april 2012 om 13:39

Ik zou ook aissati op rechts zetten. Gaf mooie passes vanaf rechts 2e helft tegen heereneveen. Dat heb ik nog geen andere rechtsbuiten zien doen laatste tijd bij ajax

13 april 2012 om 14:49

Of gewoon zo, Siggi heeft ook bij AZ op rechts gespeeld:

Vermeer
Van der Wiel
Alderweireld
Vertonghen
Blind
Eriksen
Anita
Janssen
Sigthórsson
De Jong
Boerrigter
13 april 2012 om 17:04

Maar die begint bank zoals de Boer aangaf

14 april 2012 om 01:43

De Boer zegt dat De Jong niet op de bank komt, vz concludeerd dus zelf dat Siggi niet speelt ;

17 april 2012 om 12:31

Ze hadden wel gelijk en leek mij ook wel logisch

als Vertonghen niet kan spelen wordt dit waarschijnlijk de opstelling. echter staat op Ajaxshowtime in de vermoedelijke opstelling dat Lukoki het slachtoffer gaat worden. dat lijkt mij ook logischer dan Aissati.

Vermeer
Van Der Wiel
Alderweireld
Van Rhijn
Blind
Eriksen
Anita
Janssen
Aissati
De Jong
Boerrigter

Boerrigter komt natuurlijk in de plaats van Lukoki. Aissati verhuist naar rechts.

13 april 2012 om 15:19

Lijkt me ook, maarja Lukoki is kan je thuis tegen de Graafschap nog wel laten staan, kan hij lekker onbevangen tegen spelen.

Jammer dat Van Rhijn op de bank zit, maar die komt er wel
Berk is begrijpelijk, hoopte eik alleen dat FdB Lukoki op de bank zette. Is in mijn ogen nog vaak zenuwachtig en denk dat Aisatti ook prima vanaf rechts kan spelen!
Zondag gewoon 100% geven en dan zijn we weer n wedstrijdje dichter bij de 31e titel!!
Zin in :D

Vertonghen is ziek, dus misschien dat die niet speelt tegen de Graafschap, waardoor van Rhijn centraal kan een van der Wiel rechts. Helaas heb je dan wel twee centrale verdedigers die beide rechtsbenig zijn is voor de opbouw van achteruit lastiger. Hoop eigenlijk wel dat Lukoki wordt vervangen, is zeker een talent maar moet zich nog meer gaan ontwikkelen. Aisatti zou ik persoonlijk jammer vinden als die z’n plek kwijt zal raken, omdat die van ver komt en het nu eigenlijk gewoon goed doet. Misschien Boerrigter naar rechts verplaatsen zodat hij naar binnen kan komen en z’n schot dan goed kan gebruiken...

Vermeer
van der Wiel
van Rhijn
Alderweireld
Blind
Janssen
Eriksen
Anita
Boerrigter
de Jong
Aisatti

Hopelijk staat Aissati dan op rechts, want eigenlijk kun je het niet maken om hem nu op de bank te zetten. Hij was in mijn ogen misschien wel de beste man tegen Heerenveen.

Van Rhijn speelt ook gewoon goed, maar ik snap dat De Boer voor vd Wiel kiest. Op deze manier hoopt Ajax natuurlijk zijn marktwaarde constant te houden.

Aaaah, waarom heeft Jan afgelopen woensdag geen gele kaart gepakt? Dan had hij de wedstrijd tegen de Graafschap moeten missen, maar dat maakt toch niets uit nu hij ziek is...

Niet zo gek dacht ik,die jongens hebben natuurlijk op dit moment gewoon een hogere status in het team en dat is het niet meer dan gebruikelijk dat ze hun plek weer terug krijgen na hun blessures.
Van Rhijn komt er volgend jaar wel in als basis kracht en Aissati is niet zo een echte linksbuiten als Derk is dus ook dat is een begrijpelijke keus.

Aissati speelt op rechts In plaats van Lukoki meldt Ajax Showtime.

Ajax weet nu wel dat er een uitstekende vervanger klaarstaan voor van der wiel, en voor aisatti is het wel sneu vind ik, maar wel logisch dat de boer boerrigter weer opstelt.

nu ga je toch niet menen dat sigthorsson bij frank de boer plaats moet maken voor de jong hè...
als sigthorsson 100% fit is dan moet je altijd voor hem kiezen en dan moet je de jong gewoon op de bank zetten!
ik hoop dan ook dat deze beslissing van hem uit voorzichtigheid is (al kan ik dat helaas niet opmaken uit de woorden van hem, sigthorsson hoort altijd te spelen als hij fit is!)

13 april 2012 om 14:06

Ik denk dat Frank de Boer het niet kan maken tegenover Siem de Jong, aangezien laatstgenoemde afgelopen woensdag 3x heeft gescoord.

Ik snap zijn beslissing ergens wel.

13 april 2012 om 14:30

naja tegen een de graafschap zal het niet veel uitmaken maar sigthorsson moet natuurlijk altijd 1e keus zijn.
ach, dat frank dat nu niet doet na een wedstrijden waarin de jong 3x scoorde kan ik nog begrijpen maar ik hoop toch wel dat frank op lange termijn gewoon voor sigthorsson kiest...

13 april 2012 om 14:39

Frank zal op lange termijn ook zeker voor Sigthorsson gaan kiezen, daar ben ik niet bang voor

Ik had liever Van Rhijn gewoon gezien, en misschien speelt die ook wel gewoon als Vertonghen ziek is. Even afwachten hoe het uitpakt.

Ze spelen zondag 0-0 denk ik, graafschap met 10man ingraven alles voor de 17tiende plaats.

Nou dan krijgen we weer wat doelpunten tegen dus nu vd Wiel weer rechtsback staat. v Rhijn is verdedigend zoveel beter dan vd Wiel die altijd maar wat staat te kijken hoe zn tegenstander vrij op het doel afloopt! Dat de Jong inde spits bleef staan was te verwachten. de Boer geilt op de Jong en nu hij weer een intikker en via een blunder van de keeper heeft gescoord kan ie niet meer stuk natuurlijk....

14 april 2012 om 02:01

Oja en die eerste was ook maar een gewoon doelpunt? De Jong kan echt wel goed voetballen, hij heeft een hele goede techniek en bal controlle, hij kan koppen is redelijk snel, kan scoren en heeft een goed schot. Een perfecte middenvelder eigenlijk.

Lullig, beide speelden erg goed, en nu moeten ze plaats maken voor spelers zonder ritme, en toen ze invielen afgelopen woensdag maakten ze niet bepaald een geweldige indruk.
Vreemde zet van Frank.

Never change a winning team! Gewoon laten invallen.

Een gezonde topsporter als vertonghen zal heus geen 3 dagen weg zijn omdatie ziek is. Als je een virusje hebt zal hij die morgen wel kwijt zijn. Misschien datie op de bank begint.

Wie zegt dat Aissati zijn basisplaats kwijt raakt? Misschien verhuist die wel gewoon na de rechterkant. FdB heeft hierover nog niks los gelaten. Alleen dat boerrigter en vdwiel beide weer spelen

Ik snap sommige niet helemaal...
hele seizoen wordt er geroepen jaaah maar we missen het halve basisteam blablabla nu gaat het goed en staan we bovenaan en dan wordt er weer geroepen van ja aisatti en van rhijn moeten blijven staan..
Ik ben het er zeker wel mee eens dat ze de basisspelers super hebben vervangen maar het zijn niet voor niks Basisspelers. Ze zijn terug en de invallers moeten dat accepteren..nouja ze moeten natuurlijk wel gewoon doorknokken om de plek terug te krijgen maar ik vind het meer dan logisch dat de Boer gewoon de basisspelers opsteld. Ik weet zeker dat van Rhijn er wel komt. als hij zich zo blijft ontwikkelen als de afgelopen wedstrijden dan is van Rhijn na een eventueel vertrek van van der wiel de ideale opvolger. hij zal binnen no time op het niveau van van der wiel zitten als die er al niet boven zit. Dat de Boer de laatste wedstrijden juist degene met ervaring op wil stellen juich ik alleen maar toe.

Ik zeg:

Never change a winning team....

Neemt niet weg dat er weer kwaliteit voor terug komt maar toch....

Ik verwacht dat Aissati gewoon aan de rechterkant zal spelen! Die is immers beter dan Lukoki en Ebecilio bij elkaar!

Daarnaast vond ik Anita en Vertonghen tegen Heerenveen in de slotfase heel opzichtig zoeken naar een gele kaart! Anita hield de bal lang in handen, en schoot er 1 weg, en Vertonghen maakte een domme overtreding op het middenveld!

Ik voorspel zondag een gele kaart voor 1 van beide of beide zodat ze tegen Twente erbij zullen zijn!

Waarom niet Toby op links en Van Rhijn centraal met Jan?

Vermoedelijke Opstelling:
Vermeer

v/d Wiel v.rhijn Alderweireld Blind

Anita Janssen Eriksen

Aisatti Boerrigter

De Jong

Waarom niet gewoon Boerrigter naar rechts en Lukoki eruit?

13 april 2012 om 14:27

Gaat ook wel gebeuren, alleen VZ trekt gelijk de conclusie dat Van Rhijn en Aisatti hiervoor opdraaien om meer kijkers te lokken

13 april 2012 om 16:07

Gaat ook gebeuren maar wel boerrigter op links en aisatti op rechts.

13 april 2012 om 17:37

Je bedoelt Aissatti naar rechts hoop ik?

14 april 2012 om 02:03

Of Siggi op rechts

Dit kan toch nietttt mede door aissati is ajax weer goed en simpel gaan voetballen en was het gewoon niet denkbaar dat frank de boer nog om hem heen kan maar nu zie je de ware aard van frank de boer weer eens vandaar dat aissati bij zijn doelpunt frank compleet negeerde dit zag ie natuurlijk aankomen echt heel zwak van frank de boer

Dit is mooi voor het Nederlands elftal, deze jongens moeten wedstrijdritme krijgen voor de selectie van het ek. Aissati en van Rhijn waren goede vervangers en ze krijgen zeker nog speeltijd.

Jammer dat van Rhijn het veld moet ruimen. Ik vind hem in potentie een betere speler dan van der Wiel.
Maar van de andere kant is het misschien wel handig om van der Wiel minuten te laten maken tegen de Graafschap. Als laatstgenoemde club weer met 10 man achter de bal gaat spelen kan hij veel opkomen en ook ritme opdoen.

Ajaxdude ouwe zeikneef ben je d'r ook weer!

Raar hier van de Ajax fans te lezen dat Aissati er juist nu weer in moet staan , dat terwijl hij half jaar terug door groot deel van de fans werd uitgekotst .
Tja het kan verkeren zij Bredero

Rechtsbuiten is toch een plek waar ik nog me twijfels heb.
Vind dat Aissati op rechts moet starten.
van der Wiel op rechtsback vind ik een goeie, zo krijgt van der Wiel vertrouwen.
van Rhijn als back-up is ook netjes.

Aissati verdiend op basis van de laatste 2 wedstrijden de voorkeur boven Lukoki. Laatsgenoemde speler is nog (steeds) te licht, getuige de 2 wedstrijden tegen Pieters en Breuer; 2 stevige, maar voetballend beperkte verdedigers. Dus mooi laten staan die Aissati. Hij heeft ook nog eens El H. laten zien hoe je door terug te knokken en in jezelf te investeren na 1 stap achteruit, weer anderhalve stap vooruit kunt gaan!

Boerrigter in vorm is zeer zeker van toegevoegde waarde. Dat van der wiel terug komt in de basis is ook logisch, vooral met de achterliggende gedachte, dat hij verkocht zal worden. Ik geloof dat lukaka of obiliz beter op rechts uit de voeten kunnen dan aissati. Beide hebben meer snelheid en houden het veld goed breed.

Wat is er gebeurt met ebebecilio?, zie hem vrij weinig spelen.

Ik weet dat het 9 van de 10 keer overal gebeurt, dat van blessure's terugkerende spelers vaak ook snel terugkeren als basisspelers. En dit klinkt ook alleen logisch als de back-ups, die het van ze over namen ook idd een stuk minder zijn.

Maar in het geval van Van Rhijn, maar ook de laatste weken bij Aissati kan je niet anders zeggen dat zij het zeer goed doen.
Dat Ajax de laatste weken zo goed marcheert en o.a. nu 9 keer op rij winst wist te boeken, daar zijn zij mede verantwoordelijk voor en niet de oud-geblesseerden Van der Wiel en Boerrigter.

Zo makkelijk als dat er nu geroepen wordt, dat Van Rhijn en Aissati het maar weer via trainingen moeten gaan bewijzen dat zij erin horen te staan?????. Sorry hoor...hun prestatie's de afgelopen weken spreken voor zich. Helemaal die van Van Rhijn. Waar Frank de Boer het vandaan haalt, dat Gregory goed bezig was vóór zijn blessure is mijn een raadsel en zelfs al zou het zo zijn.... de manier zoals Van Rhijn het sinds eind december heeft ingevuld is beter te noemen dan dat Van der Wiel het ooit deed in de eerste helft van het seizoen.

Eigenlijk hoort het andersom te zijn. Van der Wiel en Boerrigter horen via trainingen en wedstrijden in Jong Ajax te bewijzen aan de Boer, dat zij beter zijn als hun vervangers èn dus op die manier hun plaats dus te heroveren op Van Rhijn en Aissati.

Hoe was het ook alweer?. Niemand heeft een garantie op een basisplaats.... maar nu lijkt het wel dat hoe goed of je ook speelt je dus je basisplaats kwijt raakt aan iemand die net terug is van een blessure. Of dat wel zo eerlijk is?.

Ik denk dat als Frank de Boer Ismail Aissati en al helemaal Ricardo van Rhijn passeert en niet basis laat starten, dat hij daarmee het verkeerde signaal afgeeft en te gemakkelijk aan hun goede presteren voorbij gaat.

13 april 2012 om 17:46

Ik meen me anders te herinneren dat Van der Wiel eindelijk weer goed begon te spelen tot zijn blessure. Hij speelde aan het begin van het seizoen ook alleraardigst maar zakte toen heel erg af in die moeilijke periode met dat absurde programma. Het dieptepunt was natuurlijk die wedstrijd waarin zijn wissel met gejuich werd ontvangen. Na dat incident begon hij echter wel weer heel aardig te spelen hoor en maakte hij belangrijke goals tegen (volgens mij) Zagreb en daarna ook tegen AZ.

Daarnaast is het natuurlijk ook gewoon in het belang van Ajax dat Van der Wiel gewoon speelt. Zoals meerdere mensen hierboven ongetwijfeld ook al aangeven gaat Greg na dit seizoen weg en wil Ajax nog een leuke zak met centjes voor hem vangen. Het is dus in het belang van Ajax dat Greg gewoon weer wat wedstrijdritme op doet en straks een prachtig EK speelt. Bovendien moeten we nu allemaal niet ineens gaan doen of het nou zo'n verschrikking is om de rechtsback van Oranje weer terug te zien keren in de basis bij Ajax hey. Natuurlijk heeft Van Rhijn het geweldig gedaan maar Van der Wiel deed het de 2/3 seizoenen daarvoor minstens zo goed!

Wat betreft Boerrigter kan ik het ook wel begrijpen. Aissatti doet het nu een aantal weken erg goed inderdaad en heeft dat allemaal te danken aan zijn geweldige inzet maar hier geldt toch wel een aardig kwaliteitsverschil als je het mij vraagt. Een fitte Boerrigter is naar mijn mening gewoon vele malen nuttiger om op links te hebben staan dan Aissatti. Met het oog op het feit dat Aissatti na dit seizoen ook nog eens transfervrij de deur uit loopt lijkt ook die keuze me vrij logisch.

13 april 2012 om 18:19

@leon123

Van Rhijn heeft het niet alleen geweldig gedaan zoals jij ook bevestigt.... Van Rhijn heeft dit seizoen sinds de winterstop het gewoon beter gedaan dan dat Van der Wiel het deed vóór de winterstop.

Daarbij heb je met spelers die van blessure terugkomen, dat ze misschienw el fit zijn, maar vorm ontberen, laat staan verkeren in topvorm. En ja de huidige ploeg, die toch naar het lijkt het onmogelijke weet te presteren....immers er waren halverwege maar weinigen die nog wat gaven voor Ajax' kansen, die hoor je ook te belonen door ze gewoon te laten staan.

En wbt de financiele belangen waar het dus Van der Wiel aangaat.... ach, zoals menigeen weet is Van der Wiel bij Van Marwijk een zekerheidje, mits natuurlijk fit. Dus twijfelen aan een uitverkiezing van Van der Wiel voor Oranje doe ik niet. Zelfs niet als Van Marwijk in het verleden wel eens riep, dat je hoort te spelen bij je club.... iets wat ie zelf al meer dan eens heeft ontkracht door niet spelende spelers toch te selecteren. Ajax wil Van der Wiel pas na het EK verkopen.... dat is niet voor niets, want daar pas zal ie zijn marktwaarde opschroeven en niet in de nog 5 resterende eredivisie-potjes.

Persoonlijk vind ik Ricardo van Rhijn gewoon nu al veel beter dan Greg, ondanks dat Greg meer ervaring heeft.
En verder ben ik een voorstander van het principe ''never change a winning team'', zelfs niet als het gaat om met alle respect De Graafschap.

Voetbalzone waar halen jullie vandaan dat van Rhijn en Aisatti op de bank zitten? Aisatti verhuist naar rechts inplaats van lukoki, anders was hij woensdag ook wel rechtstreeks gewisseld voor boerrichter, en van rhijn zit in idd op de bank, maar mocht vertonghen ziek zijn dan speelt hij duo met alderweireld.

Verneer
Wiel
Rhijn
Alderweireld
Blind
Eriksen
Anita
JAnssen
Aissatti
Siem
Boerrichter

ik zou eigenlijk alleen met greg beginnen en jan lekker thuis laten dit win je ook zonder jan en een schorsing zou toch wel een ramp zijn dus lekker greg en ricardo in verdediging.

kolbein en derek heb je eigenlijk ook niet nodig en je moet ze vooral heel rustig brengen

vermeer
wiel
rhijn

Ik denk dat Aisatti gewoon in de basis staat op de rechtsbuiten en Boerighter op zijn eigen positie met Siem in de spits. Ismail verdient het om in de basis te staan na die aantal goeie wedstrijden die hij heeft gespeeld. Ik denk dat het heel lastig voor De Boer wordt wanneer Sightorson 100% fit is.

Gewoon Boerrigter op links Aissati op rechts. Van der wiel op Rechtsback, en Van rhijn in het centrum als vervanger van Verthongen die ziek is.

Goed voor Ajax dat Boerrigter terug is.

Wat een mooie conclusies allemaal weer! Hulde!
Ik denk het volgende:
Van Rhijn ipv Alderweireld achterin. Toby heeft flink aan de gewichten gehangen maar dat is zijn spel niet ten goede gekomen. Ik denk dat Van Rhijn een betere mandekker is, een betere inspeelpass heeft, sneller is en meer waarde in de toekomst vertegenwoordigt.
Nu zal de Jong in de spits beginnen, aisatti op rechts.
Volgende week Sigthorsson in de punt, met De jong hangend vanaf rechts.
Anita, Eriksen en Jansen op het middenrif.
De Boer durft toch geen keuze te maken tussen deze vier..
Kan ook nog zijn dat Eriksen vanaf rechts speelt.

Ben benieuwd!

Boerrigter en Van der Wiel zijn natuurlijk wat beter als Aissati en Van Rhijn, Maar ik vind dat ze het heel goede hebben gedaan en dat ze ook wat speel minuten moeten krijgen, Bijvoorbeeld om de andere een beetje rust te geven!

had verwacht dat Frank de boer zou vast houden aan de jongens die er al stonden
want Aisatti en Van Rhijn speelde zeer goed en zeker de laatste weken

van rhijn is een fantastich talent en ik denk dat het niet lang meer duurt voordat hij aldeweireld uit de basis heeft gespeeld

Aissati verdient die basis plek hij speelt laaste tijd ijzer sterk.
Ook in jong ajax speelt hij goed

Op zich snap ik het wel en niet.
V. Rhijn zeer goed in gevallen maar moet weer ff gespaard worden,ik had halfie halfie gedaan.
Wel gek dat frank zegt dat greg in vorm was voor blessure want die speelde na wk niet meer als vanouds.
Aissati is logisch want boerighter is beter maar op rechts mischien.
Sigi is ook weer logisch want hij moet rustig weer opbouwen.

14 april 2012 om 10:44

En toch de twee wedstrijden voor zijn blessure zag ik weer ff de oude Greg. Dus dat klopt wel dat de Boer dat zegt

14 april 2012 om 12:19

Nee dat klopt niet in die wedstrijden daarvoor zag jij het wel ff kom op zeg,en die 20 daarvoor als een natte krant.dus dat kloptniet.

14 april 2012 om 15:03

Idd dat zag ik wel ff. Die 20 daarvoor speelde hij als een natte krant maar die 2 voor zijn blessure speelde hij volgens mij prima. Ik hoop dat ik deze mening mag hebben van jou.

Ik vond het eigenlijk tegen Heerenveen niet beter gaan toen de 3 weer fitte spelers werden ingebracht. M.n. Boerrigter en Vd Wiel liepen meteen te forceren om een goal te maken en het spel van Ajax werd zichtbaar minder. Maar goed, grote kans dat Aissati en v Rhijn spelen is aanwezig. Aissati op rechts ipv de falende Lukoki die nog te licht is en van Rhijn speelt als Vertionghen niet fit is.

14 april 2012 om 10:46

ik vind het heel normaal dat als je bij de rust al met 4-0 voor staat dat er een paar jongens zijn die een goaltje willen mee pikken

14 april 2012 om 10:47

Tja ze missen nog wedstrijdritme maar als alles goed gaat zal het naar verloop van tijd beter worden. Idd Lukoki is er nog niet helemaal klaar voor maar is eigenlijk ook derde keus. Normaal zouden Miralem of Ozbiliz ook de voorkeur krijgen..

Mooi dat vertonen weer fit is!
Toch zeker 1 van de belangrijkste spelers van ajax.
Maar het had natuurlijk beter geweest als hij nu die schorsing kon uitzitten voor zijn 5de gele kaart onder deze wedstrijd. Van een rhijn lijkt mij een prima vervanger op zijn plek

Nou Jan, aanvoerdersband om en vol erop!! Hopen dat AZ vanavond verliest, dan komt het kampioenschap weer een stukje dichterbij!!

Beastman, helemaal mee eens, vooral van der Wiel vond ik hierin bloedirritant. Ik hoop echt dat als Jan speelt, van Rhijn ook gewoon speelt hoor. Die jongen heeft dat verdiend en afgedwongen, van der Wiel laat al 1,5 jaar helemaal niets zien. En iedereen roept maar dat ie weggaat, maar heb de hele rij met clubs die hem willen hebben nog niet bij de Arena gezien.

14 april 2012 om 11:02

In de Arena is het.
En van der Wiel is echt wel goed, hij is een soort Alves, maar dan veel minder. Hij gaat ook steeds mee naar voren, en probeert een voorzet te geven.
Die van Rhijn moet niet zo veel spelen, omdat hij dan te maken krijgt met overbelasting op jonge leeftijd, wat nadelig kan zijn voor de toekomst.

Momenteel alleen maar luxe problemen bij het grote Ajax.zou niets veranderen en pas na de rust iedereen weer wat ritme op laten doen.

Jan in deze vorm erbij is altijd goed, maar ook zonder Jan hadden we het op kunnen lossen met Van Rhijn in het centrum. Maar goed, dit is altijd beter.

Vertonghen keert terug op training en lijkt te kunnen spelen

Vertongen pak zondag nou een gele kaart dan ben je er in iedergeval tegen FC Twente en de wedstrijden daarna bij.

14 april 2012 om 12:24

Dan hadden zowel Vertonghen als Anita vorige week een gele kaart moeten pakken. Ik verwacht dat Groningen lastiger zal zijn dan De Graafschap.

14 april 2012 om 13:41

Raymond1972

Klopt dat had nog beter geweest.

Persoonlijk had ik gewoon lekker Van Rhijn laten spelen. Doet het goed, is een jongen voor de toekomst en Van der Wiel gaat toch weg..

14 april 2012 om 12:07

@ feyrus

Van Rhijn doet het goed, maar zijn prestaties worden ook overdreven. Op een samenvatting zie je hem een aantal keer opstomen en dan denkt iedereen dat hij het geweldig doet. Hij staat echter nog regelmatig verkeerd en is ook nogal eens slordig aan de bal. Vd Wiel in goede doen is gewoon een klasse beter. Niettemin denk ik dat Van Rhijn wel een hele goede speler voor Ajax kan gaan worden.

14 april 2012 om 12:27

Van der Wiel valt ook vooral op door zijn opkomen en laat verdedigend ook nog wel eens een steekje vallen. Natuurlijk is hij beter dan Van Rhijn, maar Van der Wiel is echt geen speler die doorslaggevend zal zijn voor een eventuele landstitel.

14 april 2012 om 12:45

@ feyrus

Nee, maar dat is dus een goede reden om Vd Wiel op te stellen en niet Van Rhijn. Vd Wiel is namelijk beter.

14 april 2012 om 13:32

@ Feyrus: De Boer heeft duidelijk aangegeven waarom van der Wiel speelt. Dat is namelijk omdat Greg zich buiten gewoon goed heeft laten zien op de trainingen. Daarbij is het belangrijk dat Greg ook weer in vorm raakt in aanloop naar het EK. Daar willen we wel een fitte en in vormzijnde Gregory hebben niet waar?

Van Rhijn heeft zeker toekomst maar denk eerder als centrale verdediger. Hij is van nature centrale verdediger. Alleen jammer dat hij 'weer' rechtsbenig is.

Ik denk dat Aissati en Siem de Jong zullen blijven staan.

Verder lijkt het me (buiten Vd Wiel en Boerrigter) niet nodig om wat te veranderen. Hopelijk kan Sigthorsson weer wat speeltijd meepakken.

Vermeer
Vd Wiel
Alderweireld
Vertonghen
Blind
Anita
Janssen
Aissati
Eriksen
Boerrigter
S. De Jong
14 april 2012 om 13:28

De spelers kloppen wel Hennie alleen de in de praktijk zal Ajax dit systeem niet gaan gebruiken. Janssen en Eriksen hebben allebei defensieve en offensieve taken. Dus beide staan op dezelfde hoogte gepositioneerd.

Waarbij soms zelfs Anita de verdedigende linie achter zich laat om zich aanspeelbaar te maken. Klassieke 4-3-3 dus.

Vermeer
van der Wiel
Alderweireld
Vertonghen
Blind
Eriksen
Anita
Janssen
Aissati
de Jong
Boerrigter
14 april 2012 om 14:25

Dit is hoe het staat als de tegenstander de bal heeft. Wat in de praktijk gebeurt als Ajax de bal heeft is dat Vertonghen Anita Alderweireld de achterste linie heeft, en als een van de belgen naar voren gaat dat dan de back op zijn plek komt te staan. Als dit niet gebeurt dan speelt ajax 3-4-3 op balbezit.

Vermeer
Toby
Anita
Jan
vRijn/vdWiel
Eriksen
Janssen
Blind
Aissati
de Jong
Boerrigter

Jammer dat Lukoki niet mee is, hij is toch altijd wel goed voor veel dreiging en diepgang ondanks dat hij geen geweldig overzicht heeft.

14 april 2012 om 13:05

@ bennosa

Lukoki is alleen snel, hij komt techniek en overzicht te kort. Leuk voor het laatste kwartier, maar tegen De Graafschap moet dat niet nodig zijn. Dan zie ik liever Aissati en Boerrigter spelen op dit moment.

Tevens is Cillessen er niet bij, hij wordt vervangen door Verhoeven.

Nu maar hopen dat onze pizzabakker niet hoeft in te vallen

Wel geel pakken Jan! anders kan hij tegen groningen geel pakken...en geschorst worden tegen FC Twente.

14 april 2012 om 13:18

Ik denk dat Jantje slim genoeg is om tegen Graafschap en Groningen geen geel te pakken. Als hij in Twente geel pakt, mag hij niet meedoen tegen Vvv. Dus maakt opzich niet zo heel veel uit.

14 april 2012 om 13:35

Opzich niet zo heel veel uit, tenzij Vvv-thuis de kampioenswedstrijd is . Nee, Jan moet er voor zorgen dat hij geen 1 gele kaart pakt, dus niet tegen de Graafschap, niet tegen Fc Groningen en niet tegen Fc Twente al zal dat laatste een stuk lastiger zijn dan de 1e 2 ploegen.

14 april 2012 om 23:35

Het liefst zie ik ook helemaal geen kaart, maar je zal net zien dat hij om een lullige overtreding een gele kaart krijgt...
Mooie resultaten vandaag!

14 april 2012 om 13:23

@ Ndisdenaam

Onzin. Gewoon geen geel pakken en tegen Groningen ook niet. Dat is waarschijnlijk ook helemaal niet nodig tegen dit soort ploegen. Daarbij zijn alle wedstrijden belangrijk. Zowel die tegen De Graafschap als die tegen Groningen en Twente.

Mooi dat Jan er bij is! Ik hoop dat Aissati op rechts begint en Boerrigter op links. Aissati brengt meer voetbal in de ploeg dan Ozbilliz die na 33 scharen zijn man alsnog niet voorbij komt.

Vertonghen is natuurlijk de beste verdediger van Ajax.
Tegen een de Graafschap is het natuurlijk niet zo erg als hij er niet bij is maar tegen een Twente is zo'n speler wel hard nodig.
Ik ben benieuwd wie hem gaat vervangen wanneer hij naar het buitenland gaat.

Ik hoop dat de boer gewoon Boerrigter op links zet zodat hij er op snelheid voorbij kan. Verder zou het mooi zijn denk ik als Aisatti rechtsvoor spelt, juist omdat hij nog wel eens naar binnen komt zodat er genoeg ruimte is voor Van der Wiel om langs de rechterkant mee op te komen om voor een voorzet en gevaar te zorgen. Als Ozbilliz weer helemaal fit is zou hij ook wel rechtsvoor kunnen spelen mits hij wel het overzicht bewaard en als het kan Van der Wiel laat voorzetten. Verder niks veranderen en Ajax word kampioen.

14 april 2012 om 14:23

boerrigte gaat ook spelen, dat heeft de boer aangegeven. Ik hoop ook dat aisatti gaat spelen, want zoals jij zegt weet hij wanneer hij naar binnen moet komen en wanneer op de flanken moet staan. En ook heeft hij een goede klik met eriksen, dan kunnen ze misschien tijdens de wedstrijd wisselen tussen de flanken en het middenveld.

Özbiliz begint op de plaats van Lukoki, die ik vorige week ook érg matig vond. Snelheid zeker maar techniek, overzicht en een goede voorzet is (nog) niet aan hem besteed.
Had opzich Aissati wel op rechtsbuiten willen zien, maar we zien het morgen maar aan.
Lekker voetbal weekend sowieso, Merseyside-derby, Psv-az, morgen hopelijk 3 punten tegen De Superboeren en nog veel meer mooie matches ;

14 april 2012 om 14:24

denk toch dat Aissati op rechts begint. dat wordt teminste beweerd door diverse Ajax fansites.

denk persoonlijk dat Ajax zo gaat spelen

Vermeer
Van Der Wiel
Alderweireld
Vertonghen
Blind
Eriksen
Anita
Janssen
Aissati
De Jong
Boerrigter
14 april 2012 om 14:25

ozbilliz is technisch gezien misschien de beste van de hele selectie en is ook heel snel. Alleen is hij soms te ego, maar hoe meer ervaring hij opdoet, hoe beter dat zal gaan.

Opstelling+mogelijke wissels.

Vermeer
Greg
Alderwiereld
Jan/Rhein
Blind
Janssen
Eriksen
Anita/Siem
Aisatti/Ozbi
Siem/Sigthor
Boerrigter
14 april 2012 om 14:32

neem aan dat ajax tegen de graafschap met de punt naar achter speelt en dus anita in het midden staat. verder ziet het er idd naar uit dat dit de opstelling is, ik vermoed dat ozbilich zal beginnen en siem in de spits, dan zal er een middenvelder uit gaan in de rust en kan sigthorson de tweede helft spelen. laten we iig hopen dat ajax snel door de verdedigingsmuur van de graafschap speelt zodat die ook moeten gaan aanvallen. anders ben ik bang voor een zeer saaie wedstrijd

Dit is volgens mij gewoon om de transferwaarde van van der Wiel een beetje op te krikken/veilig te stellen.

Voor een fitte spelende speler betaal je nou eenmaal sneller de hoofdprijs dan voor een herstelde bankzitter die al maanden niks heeft laten zien.

Precies, wiel moet spelen om zijn transfersom hoog genoeg te houden zodat hij in de zomer naar een leuke club kan.
Van rhijn volgend jaar gewoon onze nieuwe back.

14 april 2012 om 16:50

@catalonia

Met alle respect, maar ik ben het dus niet eens met je. Van der Wiel moet spelen om zijn transferwaarde hoog te houden??.
Ja, natuurlijk stijgt die als je nog maar 5 wedstrijden te gaan hebt, je net van ene blessure terug bent, net aan wedstrijdfit bent, geen vorm hebt, laat staan topvorm.

De wedstrijd tegen Heerenveen wees al uit dat Van der Wiel eigenlijk een dissonant in het geheel was. Speelde niet goed. Wilde misschien te graag. Ondernam actie's waarvan je vooraf al de zinloosheid van kon inzien. Leed balverlies of als ie vastliep was het weer het plichtmatige balletje breed of terug. Ja..... dat zal inderdaad zijn marktwaarde opvijzelen. Ik denk het niet!.
Van Rhijn houdt het simpeler, weet de wedstrijd beter te ''lezen'' en brengt dus precies wat nodig is. Is verdedigender beter. Kiest beter zijn momenten om mee te gaan en heeft ook nog een meer dan goede cross-pass in huis. Hij is gewoon in vorm.

Van der Wiel hoeft heus niet te spelen om zijn waarde op te krikken, want niet voor niets heeft Ajax al laten weten Van der Wiel pas na het EK te willen verkopen. In Polen en Ukraine mag hij zich voor de wereld weer in de kijker spelen en als resultaat daarvan hoopt Ajax nog wat meer binnen te slepen.

En ondanks dat Van der Wiel tov Van Rhijn meer ervaring heeft, is dat heden ten dage er niet vanaf te zien èn vergelijk je de Van der Wiel van de eerste helft van het seizoen met de Van Rhijn van het tweede deel van het seizoen....dan is Van Rhijn gewoon beter.

Van Rhijn's tijd komt niet.... een ieder die opgelet heeft de afgelopen maanden, die weet dat de tijd van Van Rhijn al sinds de winterstop is aangebroken.

Ik hoorde dat De Graafschap met een B-elftal gaat spelen om haar spelers te bewaren voor de volgende wedstrijd tegen Heracles Almelo.

In dat geval zal het een walk-over worden van Ajax =D 5-0

Dat Verthonghen mee kan spelen is natuurlijk mooi, maar alleen jammer voor Van Rhijn die ik erg goed vind spelen.
Hoop op deze opstelling:

Vermeer
V/D/Wiel
Alderweireld
Vertonghen
Blin d
Eriksen
Anita
Janssen
Boerrigter
De Jong
Aisatti

Een paar maanden geleden waren het overbodige spelers die niks hadden geleerd in de opleiding. Nu heeft Ajax een heerlijk luxe probleem

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren