Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

'Ik heb zes jaar bij FC Twente rondgelopen, maar ik ben geen Twente-fan'

Laatste update:
/

Ajax kan evenals vorig seizoen kampioen worden tegen FC Twente en voor drie basisspelers is dat misschien wel extra bijzonder. Siem de Jongs broer Luuk speelt in Enschede, Theo Janssen maakte vorig seizoen de overstap van Twente naar Ajax en Derk Boerrigter speelde zes jaar in de jeugdopleiding van Twente. Desondanks heeft hij geen moeite met een kampioensfeest in de Grolsch Veste.

Het verleden speelt niet meer voor Boerrigter. "Voor mij staat Ajax nu en het winnen van de titel op de eerste plaats", zegt de linksbuiten tegen De Telegraaf. "Hoe eerder hoe beter en als dat bij FC Twente is, dan bij FC Twente. Nee, dat doet me als Tukker niet veel bijzonders. Ik heb zes jaar bij FC Twente in de jeugdopleiding rondgelopen, maar ik ben geen Twente-fan."

Boerrigter verscheen tegen De Graafschap weer in de basis en scoorde direct tweemaal. Van zijn gebroken wervel ondervond de linksbuiten helemaal geen last: "Eerder ben ik te vroeg begonnen en is de verkeerde diagnose gesteld. Het was een vermoeidheidsbreuk door pure overbelasting.â€

Ajax wordt kampioen in de Grolsch Veste

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

De kans is aanwezig, maar ik denk dat ze één week later kampioen worden.

on: Als je ergens speelt hoef je uiteraard nog geen fan van die club te zijn.

16 april 2012 om 20:04

Ik teken er voor om 1 week later kampioen te worden, allemaal leuk en aardig een dubbel feest maar ik heb er liever gewoon 2 :P. Zou ook niet willen kiezen tussen de 2 feesten of liever gezegd zou koninginnen dag ook niet willen missen. En thuis kampioen maken in ons sfeervolle Arena is alleen maar leuker .

17 april 2012 om 14:00

De arena is niet sfeervol en ik vind het eigenlijk gewoon een arrogant snotjog die boerrigter genoten van de goede opleiding in Twente ging naar Ajax werd daar uitgescholden door de leiding van de jeugdteams moest helemaal opnieuw beginnen ging naar de jupiler league en is nu weer bij ajax. Als hij later bij Ajax weggaat zegt hij precies hetzelfde en moet je dan het gezeik horen. Jongen hou alsjeblieft je commentaar voor je toen je wegging bij Twente had je niets te klagen ga dat dan nu ook niet doen want zo zie ik het.

16 april 2012 om 22:52

dat ze Kampioen worden staat voorop en als het hier is baal ik enorm omdat het in ons stadion dan zal gebeuren en das nooit leuk.
Het mooiste is, voor elke suporter en voor elke club, dat je in je eigen Stadion Kampioen wordt.

maar wat ik wel ff kwijt wil, en dat heeft niets te maken met wel of geen fan zijn van Ajax!!
Derkje zegt:
Ik heb zes jaar bij FC Twente in de jeugdopleiding rondgelopen, maar ik ben geen Twente-fan."

Jammer maar hij zegt het helemaal goed. hij liep hier rond en deed er niets aan waardoor hij nooit is doorgebroken hier, meneer gooide er met de pet na hier en dacht dat het wel kwam aanwaaien!!
Nu hij zag dat hij er voor moest vechten heeft hij het gedaan, en Hoe!! het is 1 van de beste linksbuitens van de huidige generatie.
Maar om nu te zeggen, en dat heeft hij reeds 2x eerder gedaan, dat Twente het allemaal verkeerd zag is pure onzin, en dan roepen dat hij geen Twente fan is, vind ik persoonlijk onnodige uitlatingen van pure onterechte wrok jegens je oude werkgever!!

Ajax zal waarschijnlijk officieus kampioen worden bij Twente, en het in de midweekse wedstrijd tegen VVV veilig stellen... Echter moet er eerst even gewonnen worden van Groningen en daarna minimaal gelijk tegen Twente...

16 april 2012 om 10:10

Ajax kan al tegen Twente uit kampioen worden want Feyenoord moet die dag tegen AZ als dat gelijk wordt kan het wel degelijk. Wedstrijden beginnen allebei om 14:30

er moet idd echt iets geks gebeuren wil ajax geen kampioen worden. gun het ajax wel. op dit moment spelen ze ook als kampioen.

shogan rua, zou mooi zijn, maar niet overdrijven. Ik hoop het zeker dat ze weer kampioen worden, maar we moeten de volgende wedstrijden gewoon strijden en niet verslappen.

ajax zal al wel kampioen zijn op doelsaldo bij twente,
maar officieel zullen ze pas thuis tegen vvv kampioen worden,
dat is denk ik ook wat leuker voor het publiek

17 april 2012 om 18:16

jep en dan zie ik ajax gelukkig geen kampioen worden bij DE FC Twente

17 april 2012 om 20:50

haha
maar ze worden sowieso wel kampioen

18 april 2012 om 13:25

jaa ze worden wel kampioen

Moet je is over nadenken Derk, geboren Oldenzaler maar niets met FC Twente. Gun het hem wel, maar niet bij zijn huidige club.

16 april 2012 om 08:43

Dus omdat je in de regio Twente bent geboren is het raar dat je niet met die plaatselijke club hebt?

16 april 2012 om 08:47

Ja, dat vind ik ook raar
Binding met een club krijg je door regio, niet door succes.

16 april 2012 om 09:12

@feankenner

Is niet helemaal waar; je kan ook binding krijgen door bijvoorbeeld je pa die je meeneemt naar een bepaalde club. Of een wedstrijd die je als 5-jarige op tv hebt gezien waarbij je om wat voor reden dan ook (tenue, stadion, of heel erg goed voetbal) meteen aan die ene club bent verkocht.

16 april 2012 om 09:23

Dat is zo ontzettend achterhaald, juist door de moderne techniek kan je binding krijgen met een hele andere club dan de club uit je omgeving. Ik kom uit Groningen maar ik heb helemaal niets met die club, ik heb zelf vaak genoeg op de tribune in zowel de Euroborg en het Oosterpark gezeten maar heb er helemaal niets mee.

16 april 2012 om 09:26

@feankenner: Ik ben geboren in Vlaardingen, regio Rotterdam. Ben al mn hele leven voor Ajax, sinds ik begrijp wat voetbal is. Mn oom woont in Amsterdam, en ik ging met hem naar wedstrijden. Dat, en een aangeboren eigenwijsheid/tegendraadsheid waardoor ik niet wilde zijn voor de club waar iedereen voor was zorgde ervoor dat ik als klein mannetje voor Ajax koos. Zo'n 20 jaar later ben ik nog steeds trouwe fan, en dat heeft niks met succes te maken.

Het gaat niet perse door regio, er zijn zoveel factoren die je met een club kunnen verbinden!

16 april 2012 om 09:26

Feankenner: Onzin. In een regio wordt je geboren en heb je geen invloed op. Voor een club kun je zelf kiezen. Hoeveel supporters van bv Ajax en Feijenoord komen er niet uit een andere regio?

Sterker nog, veel fan's van clubs zoals Barcelona, Real, Man United, Milaan enz enz komen niet eens uit hun eigen land.

Dat Boerrichter geen "fan" is van Twente zegt toch helemaal niets.het zou anders zijn als hij zei dat hij een antipatie voor een club heeft.

16 april 2012 om 09:43

Ja das bij Heerenveen zo idd. Daar komen ze alleen uit Friesland en omstreken... Maar ik ken genoeg mensen uit Heereveen die echt nit voor Heerenveen zijn. Heb daar zelfs les gegeven, al die kinderen zijn voor Feyenoord en Ajax, op een stuk of 6 na.

16 april 2012 om 09:48

Lekker burgelijk van je Feankenner, dat je supporter moet zijn van de club uit je regio. Er zijn ook mensen die nauwelijks tot geen verbondenheid met hun regio/stad voelen (ik bijvoorbeeld) en zie dan ook geen enkele reden om een club uit mijn regio te supporteren. Ik ben ik mijn leven al meerdere keren verhuisd en zal dat nog veel vaker gaan doen, moet ik dan maar elke keer van favoriete club veranderen? Je bent voor een bepaalde club omdat die club jou aanspreekt op meerdere vlakken, ik zie echt niet wat je regio daarmee te maken heeft.

16 april 2012 om 10:13

Helemaal goed gezegt!

16 april 2012 om 10:15

Slaat nergens op dan Friezen zich anders voelen dan de gemiddelde Nederland er betekent niet dat het dan ook voor rest van Nederland geld. Ik woon in Oost-brabant maar ik ben Ajacied dit komt omdat ik vroeger vaak in Amsterdam kwam door kennissen daar en toen ben ik ooit naar Ajax geweest en toen was ik fan. Het is misschien wat ver maar ik zit bijna elk weekend in de Arena met meedere vrienden uit mijn dorp. Supporter van een club zijn heeft geen bal te maken met regio, het gaat om wat je in het leven meemaakt. Als jij veel met PSV hebt te maken gehad op jonge leeftijd word je bijna altijd voor Psv.

16 april 2012 om 10:20

Jah leuk ik vond het ook super de jaren 90 de champions league, en het team dat ajax had, dan steun je natuurlijk de nederlandse club, maar binding krijgen door voetbal wedstrijd op tv ?, een 'normale vader' geboren in een bepaalde stad neem zijn kind mee naar de club uit de regio, dat is mijn mening, ik kan dat niet begrijpen dat je bijvoorbeeld in enschede waar ik vandaan kom kinderen zie met een feyenoord, psv, of ajax shirtje aan, dan doe je wat fout als ouders zijnde denk ik, maar iedereen m.g zijn club kiezen, dit is mijn mening.

16 april 2012 om 10:27

Dan hoeft inderdaad niet. Maar hij heeft wel zijn opleiding bij Twent gehad dus het zou wel vreemd zijn dat hij niets met de club heeft. Misschien zit het hem nog een beetje dwars dat hij toentertijd de stap niet kon maken bij Twente en pas via vele omwegen bij uiteindelijk RKC en nu Ajax terecht is gekomen.

16 april 2012 om 10:51

Onzin ik ben ook een geboren oldenzaler maar mijn club is feyenoord.
ik heb geen hekel aan twente of ajax als ze europees spelen maar in de comp mgen ze alles verliezen.

16 april 2012 om 11:27

@cairo:
Ga je de opvoeding van ouders nou fout noemen wanneer hun kind voor een andere club is, wie ben jij om mensen dat te verwijten?

Ik ben sinds mijn 12de woonachtig in Twente en ben mijn hele leven voor Ajax! Ik kan net als vele laffe supporters overstappen naar FC Twente omdat doe het nu goed doen maar zo ben ik niet! Ik zal mijn kinderen later ook meenemen naar Ajax, maakt mij dat een slechte vader?

16 april 2012 om 11:53

ajax 2202, geen slechte opvoeding, vind het een gekke gedachte gewoon als je uit enschede komt en voor een andere club bent als fctwente, maar zoals ik al zeg iedereen mag zijn club kiezen, alleen ik mag het ook raar vinden dat mensen geboren in enschede, voor ajax kiezen.

16 april 2012 om 12:24

Een Ajacied is eigenlijk al te erg voor woorden maar een Ajacied uit regio Rotterdam, ga je schamen

16 april 2012 om 12:59

@ cairo.

wat als je vader totaal maar ook totaal niks om voetbal geeft, je moeder alleen het EK en WK mooi vind en je opa een pure psv fan was en me als klein kindje dus meenam naar psv??

moet ik dan voor psv kiezen alleen daardoor, dacht het dus van niet.

al moet ik wel zeggen dat ik door z'n wedstrijd voor ajax ben geworden aangezien psv - ajax m'n 1ste voetbal wedstrijd was wat ik zag

note: woon in Sint Oedenrode wat ongeveer 17 km van Eindhoven ligt.

16 april 2012 om 13:15

Onzin, woon zelf in regio Rijnmond... Voor de duidelijkheid; Ajax word gehaat daar.. En toch ben ik een ajacied..

16 april 2012 om 14:03

Ja, dat is raar want Twente is een volksclub. Net zoals Groningen, Heerenveen en Utrecht zitten er mensen in het stadion waarvan 90% een binding heeft met de regio in tegenstelling tot bijvoorbeeld Ajax. Daarom vind ik Derk een schande voor de regio, want hij moet zich als geboren tukker helemaal niets trots voelen met dat ajax logo op z'n borst.

16 april 2012 om 17:12

Je moet het even omdraaien, zoals dit: Als je begrijpt wat voetbal is, ben je sowieso voor Ajax

16 april 2012 om 18:17

Haha onzin.

Ik ben echt niet in een keer voor de "blauwen" van Agovv omdat ik uit Apeldoorn kom en die kakkers besluiten om het betaalde voetbal in te gaan (csv is dé club van Apeldoorn. period.)

Ben vroeger een paar keer bij Vitesse geweest, maar sinds dat ik voetbalkennis heb, ben ik voor de beste club -in míjn ogen- en dat is voor míj Ajax.

16 april 2012 om 18:23

Doe normaal Jurre, vrijheid van mening/vrijheid van het kiezen van een club (haha zou dat in de grondwet staan? zo niet, moet ''ie er ook in! was Thorbecke toch ff matig bezig toen.)

16 april 2012 om 18:54

Twente is pas van de laatste paar jaar in opkomst, het is helemaal niet zo gek om in Enschede met een ajax of feyenoord shirt te lopen.
Het zou pas raar worden als er in Amsterdam of Rotterdam met een Twente shirt gelopen wordt.

Al moet ik wel zeggen dat veel Marokkanen en Turken in Amsterdam voor psv zijn.

16 april 2012 om 18:59

Waarom mag hij zich niet trots voelen, ik vind het juist getuigen van persoonlijkheid om 'zelf' een favoriete club te kiezen op jonge leeftijd inplaats van de dichtstbijzijnde.

Daarnaast zijn er best aardig wat 'twente-fans' die voor de successen in Enschede gewoon op zijn minst pro-ajax te noemen waren. De 'haat' richting Ajax is eigenlijk versterkt of zelfs pas opgekomen sinds Twente zelf ook begon met voetballen.

16 april 2012 om 20:24

@elders:
En hoeveel procent was eerder voor een club als Ajax of Feyenoord? Tot een aantal jaar geleden konden ze het oude stadion amper vol krijgen, nu heb je een wachtrij! Dat is de nederlandse mentaliteit, veel succes supporters, bij elke club!

En wat als je tussen Almelo en Enschede in woont? Moet je dan gaan meten?

16 april 2012 om 08:44

Tsja dat heb je wel eens he.. Vind het wel dapper van hem dat ie dat zo openbaar zegt.
De twentenaren vergeten de laatste tijd dat t maar een provincie cluppie is.

16 april 2012 om 08:55

Ik vind het niet zozeer dapper. Volgens mij is dit gewoon een beetje makkelijk scoren bij het Ajax-publiek. Maar ook dat mag.

16 april 2012 om 09:14

Waarom is dit raar? Zelf ben ik geboren in Rotterdam, vrijwel mijn hele leven woonachtig in Den Haag en sinds ik mij kan herinneren fan van Ajax... waarom zou het dan gek zijn als Derk geen Fan van Twente is? Daarbij komt dat ik in mijn omgeving niet de enige ben die altijd voor Ajax is geweest en volgens jou beredenering zou dus iedereen hier voor Ado moeten zijn...

16 april 2012 om 09:20

Nou Sniekers, het is best gek dat jij als geboren Rotterdammer voor Ajax bent hoor ;

Ik vind ook dat je toch vooral je lokale club zou moeten steunen. Dat zou de competitie ook leuker maken want dan zou een club als Ado ook gewoon een stadion van 35 000 man kunnen vullen. Als je familie uit een bepaalde regio komt waardoor je voor die club bent snap ik het ook nog wel. Alle andere fans van een club die niet uit de eigen regio is zijn dat puur geworden door het succes of vanwege een bepaald imago die dat met zich meebrengt.

16 april 2012 om 09:43

@livinglegend Je kunt je juist ook van je regionale club afwenden door hun al dan niet terrechte "imago" Elke club heeft toch een eigen identiteit. Zo is in mijn opinie bv. Feijenoord de club van handen uit de mouwen, Ajax van de techniek en zit PSV daar tussen in.

Zelf woon ik een 20 km van Eindhoven en ben geen PSV supporter en als ik uit Den Haag zou komen zou ik zeker geen supporter van Den Haag willen zijn. Dat geld overigens ook voor ander clubs en dat komt vooral door de club's identiteit, imago en voetbalwijze. Soms kan een club een periode van hun eigen voetbalwijze afwijken maar vaak keren ze daar redelijk snel weer op terug.

Ik ben echter in Europa wel per definitie voor de NL club.

16 april 2012 om 09:44

Tja.. Als je jong bent en je hebt niet een vader zoals ik had, dat het er echt met de paplepel werd in gegoten en dat je gewoon verplicht werd om Feyenoorder te worden. Ga je keuzes maken aan de hand van vriendjes op school, of successen die er gemaakt zijn.
In de jaren 90, vooral in 95 zullen heeel veel kinderen opeens voor Ajax geworden zijn, daar was het succes, ajax heeft in die jaren fantastisch voetbal gespeeld en was helemaal hot.

16 april 2012 om 13:02

Dat is toch ook wat ik zeg Tipptopp? Als het niet vanuit je familie of andere voorafbestaande factoren voortkomt voor wie je bent, dan kies je op basis van succes of imago op basis waar jij je het meest bij vind passen. Kijk maar naar Chelsea en Manchester City. 10 jaar geleden liep niemand met shirtjes van die clubs. Nu zie je ze overal. Puur imago technisch en op basis van uitstraling door het geld dat binnen kwam varen. Dat vertroebeld de club identiteit. In Nederland hebben we gelukkig wel veel clubs met echt een eigen identiteit, precies zoals jij ze omschrijft inderdaad. Al vind ik dat handen uit de mouwen voor Feyenoord meer bij de supporters passen dan voor het voetbal. Feyenoord maakte furore met sierlijk voetbal namelijk, juist ter vermaak van de arbeiders.

16 april 2012 om 14:05

Jij noemt het, denigrerend genoeg, een provincie cluppie. Ik noem het een volksclub en helaas één van de weinige succesvolle in Nederland.

17 april 2012 om 11:34

Ik en nog een paar vrienden liepen al meer als 10 jaar geleden met een Chelsea shirt, Dat was dus voor dat Abramovich verscheen, want toen was Chelsea al een mooie club! Met spelers als Zola, Vialli, Wise, Leboeuf, Di Matteo, Le Saux, Poyet, Gullit, Hughes, Flo, Dessaily, en zo zijn er nog wel meer om op te noemen + de Nederlanders: De Goey, Hasselbaink, Zenden, Melchiot

16 april 2012 om 16:26

ik ben niet in madrid geboren ben ook geen spanjaard maar ik ben al van kleins af aan madrid fan net zoals de rest van mijn familie, het is de gevoel die je hebt niet waar je woont of geboren bent

sterker nog ik ken een catalaan die niet voor barca of espanyol is, maar voor valencia

16 april 2012 om 20:06

Onzin ik woon al helemaal niet in de buurt van Barcalona temperatuur komt nieteens in de buurt.

Ik denk dat ajax nog alles kan verspelen in de laatste wedstrijden , groningen , Twente en Vitesse. Je kan er zomaar van verliezen. Kijken hoe ze omgaan met de druk.

16 april 2012 om 18:29

@ Lazochi

Groningen heeft tot nu toe 2x gewonnen en 1x gelijk gespeeld in uitduels. De rest verloren. Dan kan je concluderen -gezien de speelwijze en het feit dat Ajax vrijwel niet verliest in de Arena- dat Groningen geen schijn van kans maakt.

Twente is niet in goede doen, maar ok, daar kan je de mist in gaan. Persoonlijk gok ik op een gelijkspel.

En Vitesse doet er dan al niet meer toe. En zo wel, Vitesse speelt niet bijster goed tegen de Top 6 ploegen, die hebben een matig Team staan.

Ajax verspeeld niks meer zij worden gewoon kampioen en als ze zo door spelen is het nog verdiend ook

Leuk verhaal voor de ajax fans, zulke uitspraken. Maar als hij die uitspraken daadwerkelijk heeft gedaan, zijn ze niet slim van een jongen uit de streek. Hij had zich beter met andere bewoordingen kunnen uitlaten. Dit gooit alleen maar olie op het vuur voor het duel in de grolsch veste.

16 april 2012 om 12:09

Dit gooit alleen maar olie op het vuur als mensen bij Twente daadwerkelijk denken dat ze op 1 lijn met Ajax staan. Als ze zichzelf iets minder serieus zouden nemen (en dus ook deze uitspraken) zou er niets aan de hand zijn. Boerrigter is niet verantwoordelijk voor een paar Twente supporters, die horen prima zelf te kunnen nadenken. Ik denk overigens dat het alleszins mee zal vallen dus die olie op het vuur zal ook niet zo indrukwekkend zijn.

Tuurlijk wordt ajax kampioen maar zou het idd wel zuur vinden als dat uitgerekent in enschede moet gebeuren. Maar ze verdienen t wel(az zou ht ook verdienen) die 2 clubs spelen gewoon t beste voetbal . Klaar uit.

16 april 2012 om 09:28

Ajax speelt pas op het laatst goed en als we zo kijken verdiend Psv,az,ajax en Twente het.
Maar AZ speelt heel het seizoen goed en verdiend het meer.

16 april 2012 om 09:40

Wat een onzin. Ajax heeft de meeste punten en degene met de meeste punten verdient altijd het kampioenschap.

Ik vind het ook onzin dat je niks mag zeggen over de club uit je streek, want ik kom ook uit Amsterdam maar heb helemaal niks met Ajax.
Waarom zou ik dat wel mogen zeggen en Boerrigter niet?

Hierboven lees is telkens: met ..... was Ajax/az/psv allang kampioen. Laten we over één ding duidelijk zijn en dat is dat Ajax werkelijk alles tegen heeft gehad dit seizoen was je tegen kunt krijgen:

- Bestuurlijke chaos, enorme onrust.
- Een enorme lijst aan geblesseerde spelers met als hoogtepunt Utrecht-thuis.
- 11 punten achterstand mede door de bovenstaande gevallen.

Als je dan nog kampioen wordt, dan heeft de concurrentie gefaald. Kan Ajax niets aan doen, wij winnen er gewoon 10 op rij.

16 april 2012 om 09:46

Bestuurlijke chaos kan de saamhorigheid van spelers en fans heel erg versterken. Als het bestuurlijk slecht gaat, zoek je je heil bij de spelers... Zodra die zich 100% gingen geven en het publiek dat door had, hebben ze niets meer weggegeven.

16 april 2012 om 12:23

Je merkte aan alles dat de bestuurscrisis zijn weerslag had op de focus van het eerste elftal, hoewel Frank de Boer met volle overgave probeerde zijn spelers hiervan af te schermen. Het is ook denk ik geen toeval dat de resultaten beter werden naarmate de rust bovenin terugkeerde. Verder ben ik voor het eerst sinds hele lange tijd weer echt trots op Ajax. Vorig jaar had ik dat veel minder (kampioen van de armoede). Dit jaar zijn er 4 wedstrijden voor het einde nog 6(!) titelkandidaten, en houden ze zich al dik een half seizoen staande met jeugdspelers!

16 april 2012 om 13:07

Ja dat had zijn weerslag omdat de supporters het alleen daar over hadden. Toch zie je nu dat het een echt team is geworden, waarschijnlijk door datgene wat codestoeltje zegt. Krijg je veel shit over je heen, word je als team hechter. Dat zie je nu ook bij Feyenoord. Een echt vriendenteam. Bij PSV is dat wat minder, al is dat misschien volgend jaar wel weer totaal anders. Die hebben ook weinig eigen jeugd dus dat kan ook zo'n proces vertroebelen.

Niet zo netjes van Boerrigter. De club waar je aan te danken hebt dat je uberhaupt in het betaalde voetbal je brood mag verdienen op die manier te kijk zetten. Maar ja, dat is men van Boerrigter wel gewend, want hij was toch degene die na zes, door Twente betaalde opleidingsjaren, in de A1 naar Ajax verkasste! Als een van de grootste talenten uit de jeugd notabene. Boerrigter, je snapt toch wel dat welke club dan ook niet een speler 6 jaar op wil leiden om vervolgens in het eerste van een andere club in dezelfde competitie de sterren van de hemel te spelen. Dan ben je dus echt een broodvoetballer, maar als mens geen knip voor de neus waard.

16 april 2012 om 09:51

Niet helemaal waar. Boerrigter is pas na de A-jeugd verkast naar Ajax. Bij Twente mocht hij aansluiten bij Jong Twente, hij wou zelf direct aansluiten bij het eerste. De interesse van Ajax was er al langer, en daar is hij toen op ingegaan, waar hij overigens ook in het beloftenelftal terechtkwam.

Hij was na de A-jeugd nog niet rijp voor de (sub)top van de Eredivisie. Uiteindelijk is het via Haarlem, Zwolle en RKC toch nog goedgekomen.

Dat mag hij zeggen dat hij geen fan is van twente, jammer maar dat heb je overal wel, in rotterdam zijn fans van ajax in amsterdam fans van feyenoord, vind ik overigens onbegrijpelijk als je in bijv enschede geboren bent en dan ajax fan word maar goed, dat is zijn goed recht, het is wel een hele goede speler met een mooie carierre voor de boeg denk ik.

Al zou je wel fan zijn van Twente, dan nog maakt dat niets uit. Je speelt op dit moment voor Ajax. Iedereen heeft persoonlijke voorkeuren, daarin zijn we in Nederland gelukkig vrij.

Jammer dat niet iedereen dat ziet.

Ik kan me wel iets voorstellen wat boerrigter daar stelt.ik ben een geboren tukker,mijn hart ligt bij Twente,maar ik heb erg veel sympathie voor Ajax.ik ben denk ik ook al wat ouder dan velen hier op voetbalzone,want ik stam nog uit de tijd cruijff ,van basten,bosman ,kieft,vanenburg,silooy,ophof ,boeve enz... Ajax heeft nederland op de wereldkaart gezet ,en dat vergeet ik nooit.maar als geboren tukker ben ik gewoon een twente fan.

Ach misschien is het wel een uitstervend ras, volgens mij was het voornamelijk vroeger zo dat je voornamelijk binding had met de club uit de regio. Als 40 plusser en geboren groninger is het voor mij ondenkbaar om fan te zijn van een andere club. Tijden veranderen en er is geen club meer die de afspiegeling is van de streek/stad waar het zich bevind. Misschien hooguit bij Ajax en Feijenoord waar regelmatig jeugdspelers ingepast worden, bij de rest is het te weinig, dus in dat opzicht is het misschien dan ook een logisch gevolg van..

16 april 2012 om 13:04

Zal ook te maken hebben met de toegankelijkheid van andere wedstrijden via het internet en de televisie. Vroeger ging je gewoon kijken naar de club in de buurt. Nu kun je elke scheet van Messi volgen via internet.

Boer (africhten) moet ff zijn mond houden. Landverraad

16 april 2012 om 14:13

Je rekent twente ook tot Duitsland?

16 april 2012 om 18:36

Wat een niveau hier. als jij nou ff je mond houdt en op gaat houden over Landverraad. Weet je wel waar je woont en wat dat is? Knuppel.

Ik denk dat Ajax kampioen wordt de week na Twente al blijft de mogelijkheid bestaan om alsnog in de Grolsch Veste kampioen te worden.

Ajax is de verdiende kampioen en het moet wel heel raar lopen willen ze de schaal niet pakken.

ik denk dat ajax daar ook gewoon kampioen gaat worden want ze zitten nu in een hele goede vorm met heel veel wedstrijden op rij gewonnen!!!

Beetje onnodig om zoiets te zeggen van Boerrigter
Heeft toch jaren in de jeugd gespeeld , komt uit de streek en bij Twente waren ze gek met hem hij werd echt als het grote talent gezien

Hij kan ook gewoon zeggen dat hij nu bij Ajax zit en Twente het beste gunt
Maar het zal hier niemand verbazen deze reactie van Derk laat ik het zo zeggen
sommigen voelen zich nogal wat en daar past blijkbaar een twentse achtergrond niet bij ...zijn er wel meer van zoals eddy zoey , wat moest die ineens bij heracles?
vonden veel mensen ook wel apart hier
We hebben hier een mooi woord voor zulke types .... , maar goed succes Derk

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren